Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Unknown Alien schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:49:
Van de week nog..Hugo zegt, men moet de booster halen, want de eerste 2 vaccinaties beschermen je niet tegen het omicrom, maar de booster is dezelfde als de eerste twee, want die was al ontwikkeld, voordat omicrom op het toneel kwam :+
Yups en toch is het verstandig om hem te halen en er is ook al diverse malen uitgelegd waarom dat zo is.
Waarom zowel de booster, als recente eerste en tweede vaccinaties voor nu als nog een substantiële bijdrage leven, terwijl dat bij niet recente vaccinaties helaas substantieel minder is geworden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:49:
[...]

Mjahh nu is het de schuld van een kleine groep die zich niet wil vaccineren O_0 .. yea right :+ ....
Dat de zorg nu al overbelast raakt is inderdaad terug te voeren op een kleine groep asocialen, egoïsten en domme mensen die een soort van anti vaccinatie cult aanhangen.

Dat wordt keihard aangetoond door de cijfers van de ziekenhuizen en IC's. Kan je clown smileys gebruiken zoveel je wilt, maar je voegt je daarmee bij de groep wetenschap ontkenners, flat earthers en wat er nog meer aan malloten op deze aarde rondloopt.

Daarmee zeg ik niet dat als deze mensen zich hadden laten vaccineren dat we nooit meer maatregelen nodig hebben. Ook onze regering helpt namelijk hard mee de boel te verkloten door telkens weer te laat met maatregelen te komen, waardoor extremere maatregelen nodig zijn. Ik weet zeker dat als iedereen verstandig was en gevaccineerd de druk op de zorg nu nog niet kritiek was geweest en onze regering nog steeds geen enkele maatregel had getroffen om te voorkomen dat we in de situatie van vandaag komen. Men stuurt alleen maar last minute op de zorg capaciteit, in plaats van vooraf maatregelen nemen om te voorkomen dat de zorg capaciteit überhaupt een issue wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:01:
[...]

Dat de zorg nu al overbelast raakt is inderdaad terug te voeren op een kleine groep asocialen, egoïsten en domme mensen die een soort van anti vaccinatie cult aanhangen.

Dat wordt keihard aangetoond door de cijfers van de ziekenhuizen en IC's. Kan je clown smileys gebruiken zoveel je wilt, maar je voegt je daarmee bij de groep wetenschap ontkenners, flat earthers en wat er nog meer aan malloten op deze aarde rondloopt.

Daarmee zeg ik niet dat als deze mensen zich hadden laten vaccineren dat we nooit meer maatregelen nodig hebben. Ook onze regering helpt namelijk hard mee de boel te verkloten door telkens weer te laat met maatregelen te komen, waardoor extremere maatregelen nodig zijn. Ik weet zeker dat als iedereen verstandig was en gevaccineerd de druk op de zorg nu nog niet kritiek was geweest en onze regering nog steeds geen enkele maatregel had getroffen om te voorkomen dat we in de situatie van vandaag komen. Men stuurt alleen maar last minute op de zorg capaciteit, in plaats van vooraf maatregelen nemen om te voorkomen dat de zorg capaciteit überhaupt een issue wordt.
Zo is het eruit :D
De :+ 's zijn degene die andere verrot schelden of iets toewensen, omdat ze een andere keuze maken. Nergens voor nodig. Kwaad zijn snap ik, maar men wil altijd iemand de schuld ergens van wil geven, wil je dat doen, richt je vinger dan wel de juiste richting op. Ben je gevaccineerd laat je ook testen als je ergens naar toe gaat.

Al zou 90% gevaccineerd zijn met Booster super elixer, dan nog komen er mensen op de IC, of het er meer of minder worden kan niemand voorspellen. Aannames tellen niet mee.

Ik denk dat deze pandemie had voorkomen worden als de landen het vanaf het begin serieus hadden genomen. Landen 1 maand dicht (y)
gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:56:
[...]

Yups en toch is het verstandig om hem te halen en er is ook al diverse malen uitgelegd waarom dat zo is.
Waarom zowel de booster, als recente eerste en tweede vaccinaties voor nu als nog een substantiële bijdrage leven, terwijl dat bij niet recente vaccinaties helaas substantieel minder is geworden.
Het maskeerd dat je besmet bent en dat is juist het gevaar, want mensen die een vaccin hebben gehad, hoeven zich niet meer te testen, maar kunnen zo andere wel besmetten, omdat ze overal naar binnen mogen en kunnen vliegen.

Ik twijfel de booster te nemen. Er wordt teveel gelogen en achter gehouden en wanneer men iets achter houdt willen ze iets dat je niet te weten komt.

Hugo zegt...alle ziekenhuizen liggen vol met novaxxers...paar ziekenhuizen zeggen..nee hoor is ~50%......Sorry hoor, maar als je liever een Hugo gelooft die systeematisch liegt dat snap ik echt niet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Unknown Alien schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:37:
Het maskeerd dat je besmet bent en dat is juist het gevaar, want mensen die een vaccin hebben gehad, hoeven zich niet meer te testen, maar kunnen zo andere wel besmetten, omdat ze overal naar binnen mogen en kunnen vliegen.
Dat is een mogelijkheid en iets om waakzaam op te zijn (en dat zou wat mij betreft meer mogen) maar niet bepaald het enige wat een vaccinatie met zich meebrengt.
Ik twijfel de booster te nemen. Er wordt teveel gelogen en achter gehouden en wanneer men iets achter houdt willen ze iets dat je niet te weten komt.
Hoe weet je dat er wat achtergehouden wordt dan ?
Hugo zegt...alle ziekenhuizen liggen vol met novaxxers...paar ziekenhuizen zeggen..nee hoor is ~50%......Sorry hoor, maar als je liever een Hugo gelooft die systeematisch liegt dat snap ik echt niet 7(8)7
Het verschilt wat in de ziekenhuizen en ook per regio / ziekenhuis waren er wel verschillen, maar relatief gezien ligt het met 50% dus ook vol met ongevaccineerden, waarvan je bovendien kunt vermoeden dat ze er niet gelegen hadden met een vaccinatie en dat is wel een wezenlijk verschil met de ongevaccineerden die er liggen. Immers eigenlijk had dat aandeel 10-15% moeten zijn en eigenlijk nog veel lager, want er zit een groot aandeel über gezonde mensen tussen voor wie alles een griepje is wat ze bovendien nog nooit gehad hebben wat ze zijn nooit ziek, verteld de overlevering. Toch zijn ze dus ruim over vertegenwoordigd.

Maar goed als je uitgangspunt is om bij elke uitlating elke eventuele kleine discrepantie zo aan te gaan vliegen, schiet het lekker op. Je mag wel een voorbeeldige partner hebben of zoeken :p

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 19-12-2021 19:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Hou toch op met de dooddoener van “het is 50/50 hurrdurr Hugho dit, Hugho dat” 8)7

De 50% antivaxxers liggen daar vanwege het niet vaccineren.
De 50% wel gevaccineerden die daar liggen zijn een zwakkere groep voor wie zónder vaccinatie het nog vele malen erger was afgelopen.
Daarnaast is het natuurlijk logisch dat er een groep van gevaccineerden in t ziekenhuiskostenverzekering aangezien die groep 1000x groter is |:(

Dát is het verschil.

Ik snap niet dat we dit nog moeten blijven voorkauwen. :N

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ben je gevaccineerd laat je ook testen als je ergens naar toe gaat.
Ja en ja, lees mijn andere bijdragen hoe ik het zelf doe en hoe de regering het zou moeten verplichten. Veel effectiever als het huidige (wan)beleid).

Next ...
Al zou 90% gevaccineerd zijn met Booster super elixer, dan nog komen er mensen op de IC, of het er meer of minder worden kan niemand voorspellen. Aannames tellen niet mee.
Kan het echt zo zijn dat je alle informatie hebt en nog steeds zo dom bent te geloven wat ik in de quote gemarkeerd heb?

Als iedereen gevaccineerd is komen er bij hetzelfde beleid minder mensen op de IC. Dat is geen aanname, dat is een een feit door de bewezen reductie van het aantal ziekenhuis/IC opnamen door vaccinatie met een factor 20.

Terug naar de middelbare school voor een paar uurtjes statistiek en logica voor jou!
Ik denk dat deze pandemie had voorkomen worden als de landen het vanaf het begin serieus hadden genomen. Landen 1 maand dicht (y)
Heb je ooit een studie van epidemieen gedaan, wat jij suggereert help geen snars, overdracht tussen mens en dier en vice vera is aangetoont. Jouw suggestie is destructiever dan het huidige wanbeleid en lost nog minder op. Het laat aan iedereen weten dat je geen benul hebt waar je het over hebt en je geen drol van de feiten aantrekt als de narative maar in je straatje past.

Yup, onbenul in het kwadraat, twijfel de booster te nemen op basis van samenzweringstheorien in plaats van obv de onderzoeken naar de effectiviteit ... die eenduidig zijn! Serieus het niveau is bedroevend, van het niveau 'mijn gevoel is net ze belangrijk als wetenschappelijk onderzoek'
De cijfers zijn gepubliceerd je hoeft noch Hugo noch die ziekenhuizen te geloven. Overigens zijn daar kleine ziekenhuizen bij, dus het is geheel in de lijn der verwachting dat niet alle ziekenhuizen dezelfde verhouding als het totaal laten zien. Dus wat je denkt te bewijzen met 'paar ziekenhuizen zeggen' behalve dat je geen verstand van statistiek hebt en je dus zou moeten onthouden van oordelen over statistiek, is mij een raadsel.
Overigens is zou 50% nog steeds een onevenredig aantal ongevaccineerden zijn en een zeer sterk bewijs van de effectiviteit van vaccinaties, maar daar ga voor het gemak maar even aan voorbij...
poor Leno schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:53:
Omdat het een cult is die geen tegenspraak duld en alles wat niet in het straatje past afdoet als nep/samenzwering of gewoon domweg negeert.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 19:56 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Ruim vier op de vijf coronapatiënten die op de intensive care (ic) liggen (83 procent), zijn niet tegen COVID-19 gevaccineerd, meldt het RIVM donderdag.
Ik hoop dat de ongevacineerden zich zelf nog recht in de spiegel kunnen aankijken. Hypocriet tot op het bot, niet vaccineren maar wel gebruiken maken van de IC.

Dat we hier inzitten hebben we 100% aan hun te danken. Je hebt als gevaccineerde 20 keer kleinere kans om op de IC te komen. Word doodmoe van dat betweterige gedrag. Wees een man en ga dan ook zelf alleen in een hoekje liggen creperen en onderga het alléén zonder beroep te doen op de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
poor Leno schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:53:
[...]
Niet? Dat doe je, omdat je jezelf moet blijven overtuigen dat het goed is om te doen, omdat de meerderheid dat doet.

Ik snap best dat het lastig is om jezelf van de grote massa te onderscheiden, zit nou eenmaal in je DNA.
rutgergron schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:59:
[...]

Ik hoop dat de ongevacineerden zich zelf nog recht in de spiegel kunnen aankijken. Hypocriet tot op het bot, niet vaccineren maar wel gebruiken maken van de IC.

Dat we hier inzitten hebben we 100% aan hun te danken. Je hebt als gevaccineerde 20 keer kleinere kans om op de IC te komen. Word doodmoe van dat betweterige gedrag. Wees een man en ga dan ook zelf alleen in een hoekje liggen creperen en onderga het alléén zonder beroep te doen op de zorg.
Dat wordt een flink lijstje dan.

*troll*

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 20-12-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:54:
[...]

Omdat het een cult is die geen tegenspraak duld en alles wat niet in het straatje past afdoet als nep/samenzwering of gewoon domweg negeert.
Een cult die helaas wel aan het groeien is en ook steeds meer fundament krijgt door te wijzen naar het gezwalk van Rutte. De ene week coronaregels overtreden afdoen met 'je wordt maar 1 keer 18" en een week later de collegezalen voor diezelfde 18-jarigen op slot doen. Dat gaan ook weldenkende mensen niet meer pikken met als gevolg dat ze zich meer gaan aansluiten bij de echte gekkies.

Rutte en Van Dissel moeten imo veel meer richten op het feit dat we met een pandemie te maken hebben, niet met een tijdelijke inperkingen van het naar de sportschool gaan. Geen "ach je wordt maar 1 keer 18." De politieke keuze om niet gevaccineerden te blijven gedogen en hun gijzeling van de rest van de maatschappij, dat moet afgelopen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Unknown Alien schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:09:
[...]

Niet? Dat doe je, omdat je jezelf moet blijven overtuigen dat het goed is om te doen, omdat de meerderheid dat doet.

Ik snap best dat het lastig is om jezelf van de grote massa te onderscheiden, zit nou eenmaal in je DNA.

[...]

Mensen die drugs ( ook alcohol valt hieronderonder) gebruiken,
Sigaretten roken
Onveilige sex hebben .... ja jochies, SOA's zijn erg besmettelijk en HIV zorgt niet voor een langer gezond leven ;)

Oohh wacht...geldt natuurlijk alleen voor zaken waar je zelf tegen bent /3 /3 ... over hypocriet durven te spreken _O-
Typisch voorbeeld van het weg bagatelliseren. Het punt hiermee is dat het de cruciale zorg keihard treft. Operaties die worden uitgesteld. Gaat wel een stapje verder dan de voorbeelden die jij aandraagt. Dat is normaliter prima op te vangen.

Vind gewoon super zwak, wel grote bek over vaccineren. Maar als puntje bij paaltje komt wel huilie, huilie aan de telefoon. Zegt genoeg over de karakter van deze mensen. Vast dezelfde die toen de eerste lockdown kwam pakken met WC rollen gingen inslaan. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Sigaretten roken
Onveilige sex hebben .... ja jochies, SOA's zijn erg besmettelijk en HIV zorgt niet voor een langer gezond leven ;)

Oohh wacht...geldt natuurlijk alleen voor zaken waar je zelf tegen bent /3 /3 ... over hypocriet durven te spreken _O-
Welke van bovenstaande overspoelen ook de IC waardoor allerlei operaties uitgesteld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-09 19:06
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:01:
[...]

Helemaal mee eens. Mensen die niet vaccineren zijn overduidelijk het probleem. Dit is geen mening maar een feit. Het nut en effect van vaccineren is hier, door OMT, door ziekenhuizen etc al zo vaak bewezen en onderbouwt. Mensen die dit nog altijd ontkennen of verdraaien vallen wat mij betreft in dezelfde groep als beweren dat de aarde plat is of dat we nooit op de maan geweest zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De recente reacties van antivaxxers in dit topic bewijzen maar weer dat we ofwel:
  1. Een harde grens moeten stellen aan beschikbare bedden voor bewust ongevaccineerden
  2. En/Of een algehele vaccinatieplicht moeten invoeren
Ik zie geen alternatieven meer eerlijk gezegd.

En tja, bij punt 1: praktisch niet goed uitvoerbaar want dat wordt natuurlijk rellen bij het ziekenhuis door de familie als een antivaxxer te horen krijgt dat hij/zij/hen mag stikken op de stoep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Rene44 schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:12:
Dat gaan ook weldenkende mensen niet meer pikken met als gevolg dat ze zich meer gaan aansluiten bij de echte gekkies.
Dan zijn het geen bepaald weldenkende mensen, op mijn schaal van weldenkendheid.
Een voorliefde hebben om de onverstandige dingen van anderen als excuus te gaan gebruiken om zelf gezien de omstandigheden nog meer onverstandige dingen te gaan doen.
De politieke keuze om niet gevaccineerden te blijven gedogen en hun gijzeling van de rest van de maatschappij, dat moet afgelopen zijn.
Je kunt de aandrang nog wat opschroeven zodat je voor sommige mensen dwang nog wat meer benaderd door een vaccinatieplicht op papier in te voeren, maar voor een echte vaccinatieplicht (praktijk dus daadwerkelijk gedwongen een spuit er in) zul je vermoedelijk lastig mensen vinden in de uitvoering daar van.
Kortom klinkt waarschijnlijk effectiever dan het helaas gaat zijn. Al ben ik er an sich niet geheel op tegen omdat het wel een zekere mate van duidelijkheid geeft, bovenop het drang maar geen dwang maar toch heel belangrijk gedoe van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:31:
[...]

Dan zijn het geen bepaald weldenkende mensen, op mijn schaal van weldenkendheid.
Een voorliefde hebben om de onverstandige dingen van anderen als excuus te gaan gebruiken om zelf gezien de omstandigheden nog meer onverstandige dingen te gaan doen.

[...]

Je kunt de aandrang nog wat opschroeven zodat je voor sommige mensen dwang nog wat meer benaderd door een vaccinatieplicht op papier in te voeren, maar voor een echte vaccinatieplicht (praktijk dus daadwerkelijk gedwongen een spuit er in) zul je vermoedelijk lastig mensen vinden in de uitvoering daar van.
Kortom klinkt waarschijnlijk effectiever dan het helaas gaat zijn. Al ben ik er an sich niet geheel op tegen omdat het wel een zekere mate van duidelijkheid geeft, bovenop het drang maar geen dwang maar toch heel belangrijk gedoe van nu.
Je hoeft niet met een knuppel te gaan dreigen als men niet vaccineert. Maar de gevolgen van die keuze bij deze mensen neerleggen zou al een stuk helpen. En een beleid vooraf vaststellen ipv whatever het moet voorstellen wat de regering nu doet zou ook al helpen. Gewoon een escalatie trap:

Edit: Let op met 1G bedoel ik niet testen, maar Gevaccineerd zijn, Genezen telt hierin als 1 vaccinatie prik of booster prik met bijbehorende geldigheidsduur en niet als zelfstandige grond voor toelating.
  1. standaard totdat er meer controle is: Mondkapjes FFP2 binnen verplicht en handhaven, 1,5 meter afstand houden in winkels verplicht, 1G + PCR testen verplicht voor grote evenmenten/middel grote evenementen zonder vaste plaats.
  2. Als R >1 wordt: Meteen non essentiele zaken 1G only, maximum #mensen obv oppervlakte winkel binnen, toegangscontrole verplicht en gehandhaafd. Openingstijden juist zo ruim mogelijk om drukte te voorkomen. Voor alle theater bioscoop, evenementen met vaste plaats 1G + sneltest bij ingang of PCR test verplicht
  3. Als dan nog steeds R>1: Alle winkels inclusief essentiele worden 1G only, geen vaccinatie: bestel maar online of vind maar een gevaccineerd persoon die je nog wil helpen.
  4. Als dan nog steeds R>1: Lockdown zoals we nu hebben, straatverbod voor ongevaccineerden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:04:
Je hoeft niet met een knuppel te gaan dreigen als men niet vaccineert. Maar de gevolgen van die keuze bij deze mensen neerleggen zou al een stuk helpen.
Dan bedoel je toch 2G ipv 1G?
Bij jouw lijst heeft vaccinatie geen toegevoegde waarde meer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:06:
[...]

Dan bedoel je toch 2G ipv 1G?
Bij jouw lijst heeft vaccinatie geen toegevoegde waarde meer.
Met 1G bedoel ik gevaccineerd, niet testen!

De onderzoeken zijn duidelijk; de bijdrage van Covid doorlopen en genezen is vergelijkbaar met 1 vaccinatie prik/booster prik, dus die tellen dan alleen als zodanig en verdwijnt als zelfstandige reden voor een groen vinkje in de app!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
rutgergron schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:59:
[...]

Maar: zijn die ongevaccineerde niet gevaccineerd omdat ze niet willen of omdat ze niet kunnen?

Want er zijn ook mensen die wegens gezondheidsredenen geen vaccinatie konden krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:08:
Met 1G bedoel ik gevaccineerd, niet testen!
Dat is dus 2G: 1G is alleen testen ongeacht vaccinatiestatus.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:09:
[...]

Maar: zijn die ongevaccineerde niet gevaccineerd omdat ze niet willen of omdat ze niet kunnen?

Want er zijn ook mensen die wegens gezondheidsredenen geen vaccinatie konden krijgen...
Daar had ik een aantal maanden terug inderdaad over gepost.

Deze mensen horen als gevaccineerd te tellen. Het zijn vrijwel altijd mensen met medische problemen waardoor ze sowieso al heel voorzichtig leven en die zijn dus daarnaast voornamelijk afhankelijk van de rest van de bevolking die zijn best doet om het risico te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:11:
[...]

Ja, maar ik wil het geen 2G noemen omdat de mensen dan denken dat ze met het doorlopen van Covid en genezen klaar zouden zijn en aan vaccinaties ontkomen.

Anders gezegd 2G = gevaccineerd of genezen en dat is een grond die zo snel mogelijk moet verdwijnen, er is geen wetenschappelijk rechtvaardiging voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:34

Dennis1812

Amateur prutser

President schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:09:
[...]

Dat zijn er dus wel echt heel weinig.
Indien dat echt vastgesteld is door een onafhankelijke arts moeten die mensen gewoon een QR code krijgen. Of we nu 1g/2g/3g of wat dan ook doen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
[...]

[...]

Sigaretten roken

Drug en alcohol gebruik ik niet. En ook nog nooit een SOA gehad.

Maar geeft mij 1 keer per x maanden een spuit die de kans op IC/ziekenhuis opnemen met 70%+(werkelijk is meer zelfs met dit getal zou ik het doen) verlaagt.

Maar helaas bestaat dat niet.

Anders was ik een van de eerste voor het ziekenhuis stond.

Tevens is vaak genoeg de angst tegen het vaccine gebaseerd is desinformatie en totaal niet nodig. Maar ze blijven in dingen geloven die op Facebook hebben gestaan. En van die kleine niet zo relevante onderzoeken die haaks staan tegen over de rest van de onderzoeken opleveren om hun gelijk te halen. Want een sorry misschien zat ik er inderdaad naast is lastig je strot uit te krijgen(geldt voor een hoop onderwerpen hoor).

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 19-12-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
hoevenpe schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:11:
[...]

Nee dat is wat de CU bedacht heeft. Maar kan net zo goed nog een andere betekenis krijgen. Zoals gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:40:
[...]

Nee dat is wat de CU bedacht heeft. Maar kan net zo goed nog een andere betekenis krijgen. Zoals gevaccineerd.
CU is in deze pandemie een nutteloze partij. Is vooral bang dat als ze maatregelen steunen die op vaccinatie dwang neerkomen dat hun bijzondere positie gebaseerd op 2000 jaar oude sprookjes in gevaar komt. Liever duizenden doden dan - in hun visie - de deur op een kier zetten dat vrijheid van godsdienst tegen het algemeen belang gewogen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:43:
[...]

CU is in deze pandemie een nutteloze partij. Is vooral bang dat als ze maatregelen steunen die op vaccinatie dwang neerkomen dat hun bijzondere positie gebaseerd op 2000 jaar oude sprookjes in gevaar komt. Liever duizenden doden dan - in hun visie - de deur op een kier zetten dat vrijheid van godsdienst tegen het algemeen belang gewogen kan worden.
Dat ben ik met je eens. Ik vraag mij alleen af of er wanneer Rutte 4 de ballen krijgt om te zeggen sorry maar jullie hebben gewoon pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

loki504 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:47:
[...]

Dat ben ik met je eens. Ik vraag mij alleen af of er wanneer Rutte 4 de ballen krijgt om te zeggen sorry maar jullie hebben gewoon pech...
Niet, zonder CU geen meerderheid en dus geen kabinet.
Rutte lijkt de baas. Maar uiteindelijk is het de CU. Rutte wil niet dat zijn nieuwe kabinet binnen een paar maanden alweer valt en zal dus knielen voor de CU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

gws24

Thinking is hard!

Dennis1812 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:51:
[...]

Niet, zonder CU geen meerderheid en dus geen kabinet.
Rutte lijkt de baas. Maar uiteindelijk is het de CU. Rutte wil niet dat zijn nieuwe kabinet binnen een paar maanden alweer valt en zal dus knielen voor de CU.
waren medische zaken, zoals abortus en euthanasie, niet uitgesloten van het regeerakkoord? Dan kan theoretisch ook een meerderheid gevonden worden met andere partijen.

Edit: https://www.nu.nl/formati...mbryowet-brug-te-ver.html
Dus ze hebben een aantal kwesties vrijgelaten maar dat zegt niet veel over vaccinaties natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 19-12-2021 22:13 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

gws24 schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:10:
[...]
waren medische zaken, zoals abortus en euthanasie, niet uitgesloten van het regeerakkoord? Dan kan theoretisch ook een meerderheid gevonden worden met andere partijen.
En dan weigert de CU het uit te voeren hebben ze al aangegeven.
Ookal is het de complete kamer tegen de CU (ik weet dat dat niet gaat gebeuren). Dan nog zal Gert Jan niet uitvoeren waar hij niet achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

gws24

Thinking is hard!

Dennis1812 schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:12:
[...]

En dan weigert de CU het uit te voeren hebben ze al aangegeven.
Ookal is het de complete kamer tegen de CU (ik weet dat dat niet gaat gebeuren). Dan nog zal Gert Jan niet uitvoeren waar hij niet achter staat.
Niet uitvoeren als in het kabinet laten ploffen? Meer opties heeft hij dan niet en ik vraag mij af of hij dat wil doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:15:
[...]
Niet uitvoeren als in het kabinet laten ploffen? Meer opties heeft hij dan niet en ik vraag mij af of hij dat wil doen.
Nee, zoals VVD en CDA dat doen, blijven zitten maar de taak uitvoering negeren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
[b]Ray187 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:49Prima hoor, mij hoor je niet klagen als de zorgverzekering omhoog gaat. Op deze sdchaal bezuinigen en nu kan je zien wat voor prijs daar aan hangt.
:Mjahh nu is het de schuld van een kleine groep die zich niet wil vaccineren O_0 .. yea right
Inderdaad, right. Dat bezuinigen is gebeurt, maar niet op de manier die je lijkt te denken. Feit blijft dat de huidige bezetting dus grofweg de helft lager had kunnen zijn als die 15% zich gewoon had laten vaccineren. Voeg daar aan toe dat volgens onderzoek die groep zich ook minder laat testen, en groter tegenstander is van de maatregelen.

Daarmee hebben ze een buitenproportioneel aandeel in het probleem, en dat mag mijns inziens gewoon benoemd worden.
Weet heel goed wat dat betekend, daarom zeg ik het ook. Ze proberen via de media valse info te verspreiden, om zo mensen aan hun kant te krijgen.
Inderdaad, 'ze' verspreiden valse informatie, en sturen op verwarring. 'Ze' proberen inderdaad mensen aan hun kant te krijgen. 'Ze' verdienen hier gewoon geld mee, of 'ze' hebben andere belangen. 'Ze' zijn alleen anderen dan je lijkt te denken.
Lastige hieraan is om het te geloven.
Nee hoor. Er zijn voldoende diverse bronnen die dit allemaal gewoon bevestigen.,
Er gaat zoveel verschillende info ten ronde en de politiek vind ik verantwoordelijk om de juiste info te verschaffen en het vertrouwen te geven dat ze de waarheid spreken. Nu spreken ze zich zovaak tegen, dat je ze niet kan vertrouwen.
Ik zie niet heel veel tegenspraak eerlijk gezegd. Wel het nodige voortschrijdend inzicht. En ja, men heeft zeker fouten gemaakt en lekker populair een aantal uitspraken gedaan die later weer ingetrokken moesten worden. Maar dat gaat niet over de cijfermatige onderbouwing.
Er zijn meerdere die aan het vaccin hebben gewerkt die aangeven dat wat ze gemaak hebben gebaseerd is op het eerste virus en niet op de mutaties.
Dat klopt, maar dat spreekt het verhaal niet tegen.
Ook zijn er meerdere ziekenhuizen, die anageven dat er helemaal niet grotendeels ongevaccineerde op de IC liggen.
Dat klopt, en dat spreekt ook het verhaal niet tegen. Die cijfers zijn erg afhankelijk van de specifieke populatie voor een specifiek ziekenhuis, mn het aantal gevaccineerden. Bij een hoog percentage (hoger dan gemiddeld) gevaccineerden zal het percentage opgenomen gevaccineerden toenemen. Dat is verwacht. Gemiddeld genomen over de ziekenhuizen is de verhouding grofweg zoals gesteld. De <15% ongevaccineerden zorgen voor de helft van de belasting in de ziekenhuizen. Hoe ik dat weet? Er zitten hier meerdere mensen op het forum die ik ziekenhuizen werken, en dus dicht bij de bron zitten. Waaronder ik zelf.
Van de week nog..Hugo zegt, men moet de booster halen, want de eerste 2 vaccinaties beschermen je niet tegen het omicrom, maar de booster is dezelfde als de eerste twee, want die was al ontwikkeld, voordat omicrom op het toneel kwam :+
De vaccins zijn ontwikkeld voor de oervariant van het virus, dat klopt. Echter lijken de mutaties daar nog steeds in meer (alpha, delta) of minder (omicron) mate op. Daardoor zijn de vaccins nog steeds werkzaam voor de Alpha en Delta varianten, maar lijkt die werking voor omicron minder te zijn. Dat neemt niet weg dat het activeren van je immuunsysteem wat een vaccin doet, nog steeds goed lijkt te werken tegen alle varianten.

Al deze informatie is gewoon beschikbaar, maar is soms erg complex. Je lijkt erg hard op zoek naar informatie die je wantrouwen naar de overheid bevestigd. Dat maakt je gevoelig valse of verkeerd geïnterpreteerde informatie. Het komt er op neer dat je niet wilt weten dat je waterleiding lekt, maar je de loodgieters niet geloofd omdat er ooit een loodgieter je een dubbele factuur heeft gestuurd, en de bakker zegt dat waterleidingen sowieso niet lekken dus wat weten die loodgieters en nu van.

Overigens is het omicron (Engels) of omikron (Nederlands), naar de Griekse letter o.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loki504 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:32:
[...]
Tevens is vaak genoeg de angst tegen het vaccine gebaseerd is desinformatie en totaal niet nodig. Maar ze blijven in dingen geloven die op Facebook hebben gestaan. En van die kleine niet zo relevante onderzoeken die haaks staan tegen over de rest van de onderzoeken opleveren om hun gelijk te halen. Want een sorry misschien zat ik er inderdaad naast is lastig je strot uit te krijgen(geldt voor een hoop onderwerpen hoor).
Voornamelijk in combinatie met de ‘anchoring bias’ (vast houden en teveel waarde hechten aan het 1e stuk informatie dat je ergens leest) is een erg vermoeiend fenomeen.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 19-12-2021 23:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:16
Vanwege de maatregelen vandaag buiten gefitnesst. Wel met sweater van ze over een t-shirt. Was te doen. Vanaf de volgende keer gaan ze weer naar een lokatie van een klant. Die heeft een boerderij met een overkapping. Dan kan daaronder gesport worden maar is diep genoeg om buiten weer en wind te sporten maar het is gewoon buiten. Prima dan lukt het zo wel voorlopig. Aantal apparaten verhuizen ze dus genoeg keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 19:27
migchiell schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:50:
[...]

Mét zeer uitgebreide bronvermelding en literatuurverwijzingen, is toch een verschil met de meeste complottheorieën.
Je kunt voor al die posts anders aardig wat vinkjes zetten bij de typische kenmerken van complotdenken.

Maar goed, er loopt op dit forum een groepje rond die ervan smult. Het zal vast wat acceptabeler voor ze klinken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:03
Arrne schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:00:
[...]

Je kunt voor al die posts anders aardig wat vinkjes zetten bij de typische kenmerken van complotdenken.

Maar goed, er loopt op dit forum een groepje rond die ervan smult. Het zal vast wat acceptabeler voor ze klinken ofzo.
Dat ben ik dus niet met je eens; juist omdat het allemaal verifieerbaar is, en vanwege die uitgebreide bronvermelding, ontstijgt het het niveau van complotdenken. Qua verontrustende inhoud komt het wel overeen ja, mogelijk doet het je daarom denken aan complottheorieën.

Maar goed, hier offtopic verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Onderhand kunnen we wel weer verder in de overige topics. Gaat deze dicht.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties