[b]
Ray187 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:49Prima hoor, mij hoor je niet klagen als de zorgverzekering omhoog gaat. Op deze sdchaal bezuinigen en nu kan je zien wat voor prijs daar aan hangt.
:Mjahh nu is het de schuld van een kleine groep die zich niet wil vaccineren O_0 .. yea right
Inderdaad, right. Dat bezuinigen is gebeurt, maar niet op de manier die je lijkt te denken. Feit blijft dat de huidige bezetting dus grofweg de helft lager had kunnen zijn als die 15% zich gewoon had laten vaccineren. Voeg daar aan toe dat volgens onderzoek die groep zich ook minder laat testen, en groter tegenstander is van de maatregelen.
Daarmee hebben ze een buitenproportioneel aandeel in het probleem, en dat mag mijns inziens gewoon benoemd worden.
Weet heel goed wat dat betekend, daarom zeg ik het ook. Ze proberen via de media valse info te verspreiden, om zo mensen aan hun kant te krijgen.
Inderdaad, 'ze' verspreiden valse informatie, en sturen op verwarring. 'Ze' proberen inderdaad mensen aan hun kant te krijgen. 'Ze' verdienen hier gewoon geld mee, of 'ze' hebben andere belangen. 'Ze' zijn alleen anderen dan je lijkt te denken.
Lastige hieraan is om het te geloven.
Nee hoor. Er zijn voldoende diverse bronnen die dit allemaal gewoon bevestigen.,
Er gaat zoveel verschillende info ten ronde en de politiek vind ik verantwoordelijk om de juiste info te verschaffen en het vertrouwen te geven dat ze de waarheid spreken. Nu spreken ze zich zovaak tegen, dat je ze niet kan vertrouwen.
Ik zie niet heel veel tegenspraak eerlijk gezegd. Wel het nodige voortschrijdend inzicht. En ja, men heeft zeker fouten gemaakt en lekker populair een aantal uitspraken gedaan die later weer ingetrokken moesten worden. Maar dat gaat niet over de cijfermatige onderbouwing.
Er zijn meerdere die aan het vaccin hebben gewerkt die aangeven dat wat ze gemaak hebben gebaseerd is op het eerste virus en niet op de mutaties.
Dat klopt, maar dat spreekt het verhaal niet tegen.
Ook zijn er meerdere ziekenhuizen, die anageven dat er helemaal niet grotendeels ongevaccineerde op de IC liggen.
Dat klopt, en dat spreekt ook het verhaal niet tegen. Die cijfers zijn erg afhankelijk van de specifieke populatie voor een specifiek ziekenhuis, mn het aantal gevaccineerden. Bij een hoog percentage (hoger dan gemiddeld) gevaccineerden zal het percentage opgenomen gevaccineerden toenemen. Dat is verwacht. Gemiddeld genomen over de ziekenhuizen is de verhouding grofweg zoals gesteld. De <15% ongevaccineerden zorgen voor de helft van de belasting in de ziekenhuizen. Hoe ik dat weet? Er zitten hier meerdere mensen op het forum die ik ziekenhuizen werken, en dus dicht bij de bron zitten. Waaronder ik zelf.
Van de week nog..Hugo zegt, men moet de booster halen, want de eerste 2 vaccinaties beschermen je niet tegen het omicrom, maar de booster is dezelfde als de eerste twee, want die was al ontwikkeld, voordat omicrom op het toneel kwam

De vaccins zijn ontwikkeld voor de oervariant van het virus, dat klopt. Echter lijken de mutaties daar nog steeds in meer (alpha, delta) of minder (omicron) mate op. Daardoor zijn de vaccins nog steeds werkzaam voor de Alpha en Delta varianten, maar lijkt die werking voor omicron minder te zijn. Dat neemt niet weg dat het activeren van je immuunsysteem wat een vaccin doet, nog steeds goed lijkt te werken tegen alle varianten.
Al deze informatie is gewoon beschikbaar, maar is soms erg complex. Je lijkt erg hard op zoek naar informatie die je wantrouwen naar de overheid bevestigd. Dat maakt je gevoelig valse of verkeerd geïnterpreteerde informatie. Het komt er op neer dat je niet wilt weten dat je waterleiding lekt, maar je de loodgieters niet geloofd omdat er ooit een loodgieter je een dubbele factuur heeft gestuurd, en de bakker zegt dat waterleidingen sowieso niet lekken dus wat weten die loodgieters en nu van.
Overigens is het omicron (Engels) of omikron (Nederlands), naar de Griekse letter o.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...