Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Sport_Life schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:24:
[...]

Bso is geen kinderdagopvang.

Kinderopvang voor iedereen (tot 4 jaar :+) open.

Zie https://www.rijksoverheid...ng/corona-en-kinderopvang

[...]
Ook ouder dan 4 is open, mits cruciaal beroep

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Rivanov schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:27:
De Jonge ziet er zwaar vermoeid uit?
Lijkt mij logisch dat hij moe is?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Oekiejoekie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:18:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af. Dit is te laat. Te laat om nog online cadeaus te bestellen, daarom ging iedereen vandaag de stad in (ik voorzie komende week weer een pakketjesinfarct bij PostNL). Maar ook de online boodschappen zijn al besteld. En de gourmetschaal bij de Keurslager. Ga je dat weggooien ? Of laat je dat bezoek dan toch komen ??? Ik denk dat het op veel plekken dat laatste wordt.
Je gaat nu toch niet pas je kerstcadeau's kopen...? Ik begrijp dat echt niet. Waarom telkens weer tot het laatst wachten?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43

FreakNL

Well do ya punk?

Joosie200 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:27:
[...]

Maar de booster is gebaseerd op het reeds bestaande vaccin. Dus als Pfizer en co geen bescherming meer geven dan de booster ook niet.

Twee jaar lang thuiswerken jubileum gaat hem wel worden zo in februari -O-
Maar als je nu Covid hebt (zoals ik) dan mag je niet eens een booster. Werkt mijn huidige besmetting en bijbehorende antistoffen wel tegen de nieuwe variant? (Ervanuitgaande dat ik niet de nieuwe variant heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:29
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
[...]

Man als je een waardeloze werkgever hebt die wil dat je op locatie komt werken terwijl het ook vanuit huis kan: bespreek het met je werkgever. Eventueel via de medezeggenschap.

Werkt dat niet: zoek een betere werkgever en neem ontslag
Ik werk al sinds corona dagelijks op werk. Wegens inventaris moeten wij naar het werk. Ik werk in een grote magazijn.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:47
Ja inderdaad. Wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 20:11

OcGuru

Giulietta Qv

Vindt je het gek?

Bl44t

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Leest hier waarschijnlijk mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 14:49

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Vind je het gek?
Daarnaast heeft iemand blijkbaar thuis bij hem aangebeld en hem bedreigd, terwijl zn gezin thuis was.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:56
FabianGTI schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:27:
[...]

Mja, de kwetsbaren bij ons, mijn ouders hebben de booster inmiddels weer, wij zijn helaas nog niet aan de beurt.
Maar dan moet een zelftest voldoende zijn lijkt me.
Mijn ouders zien die booster niet zitten, aangezien ze niet kunnen kiezen welke vaccinatie ze krijgen en ze geen zin hebben in een nieuw astrazenca / Jansen drama die vorige keer in het begin werden gebruikt... Ze kijken het liever nog even aan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Vreemd hé? En dan krijgt hij ook nog zo weinig kritiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Van der Berg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:27:
Hoe meer je antistoffen in je bloed heb hoe meer bescherming er is
Vanaf nu drie maanden prikken is me wat te gortig, kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben. Zeker als er geen 2G komt, dan zie ik de toegevoegde waarde niet zo.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 20:36
Blijven we nu van lockdown tot lockdown huppelen elke keer als er een nieuwe variant komt? Waar houdt het op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Niet raar lijkt me. Op menselijk vlak heb ik diep respect voor de man. Professioneel gezien is het een ander verhaal, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:04
DNA_Saint schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:23:
Harde lock down, maar hoor niks over werk.
Het is nog steeds advies om thuis te werken ipv verplicht. Jammer.
Idd Staat ook niks aanvullend over op Rijksoverheid.nl
Kun je als werknemer weer gaan discussiëren met je werkgever over:
Blijf zoveel mogelijk thuis , ga max 1x per dag op bezoek en ontvang niet meer dan 2 personen THUIS.

Het zou zoveel mensen helpen als ze hier gewoon zwart op wit duidelijkheid over geven.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mnup_1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
Blijven we nu van lockdown tot lockdown huppelen elke keer als er een nieuwe variant komt? Waar houdt het op?
Ja.

Bij een super zwakke variant, zeer efficiënt vaccine, of zeer efficiënt vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:59
DNA_Saint schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:28:
[...]

Vind je het gek?
Daarnaast heeft iemand blijkbaar thuis bij hem aangebeld en hem bedreigd, terwijl zn gezin thuis was.
Nee vind ik helemaal niet gek. Maar het viel me op. Ze hadden de zwarte kringen wel wat kunnen wegpoetsen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De laatste loodjes tot aan Rutte IV. Daarna mag hij afzwaaien.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:28:
[...]

Ook ouder dan 4 is open, mits cruciaal beroep
Waarbij mensen die gewoon vanuit huis werken zich moeten schamen als ze hier gebruik van maken... Omdat ze dan minder effectief kunnen werken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Timmert schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
[...]

Niet raar lijkt me. Op menselijk vlak heb ik diep respect voor de man. Professioneel gezien is het een ander verhaal, maargoed.
Altijd verstandig dat los van elkaar te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Cobb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
[...]

Idd Staat ook niks aanvullend over op Rijksoverheid.nl
Kun je als werknemer weer gaan discussiëren met je werkgever over:
Blijf zoveel mogelijk thuis , ga max 1x per dag op bezoek en ontvang niet meer dan 2 personen THUIS.

Het zou zoveel mensen helpen als ze hier gewoon zwart op wit duidelijkheid over geven.
ik werk in een ziekenhuis, bij ons zit alles hutje mutje op elkaar, wij kunnen niet thuis werken (gelukkig maar, zou echt depressief worden)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

horizon1978 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Altijd verstandig dat los van elkaar te zien.
Soms denk je dat je de enige bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

DNA_Saint schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:23:
Harde lock down, maar hoor niks over werk.
Het is nog steeds advies om thuis te werken ipv verplicht. Jammer.
Is volgens mij in de praktijk niet echt uitvoerbaar. Qua controle enzo.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
[...]

Mijn ouders zien die booster niet zitten, aangezien ze niet kunnen kiezen welke vaccinatie ze krijgen en ze geen zin hebben in een nieuw astrazenca / Jansen drama die vorige keer in het begin werden gebruikt... Ze kijken het liever nog even aan
Je krijgt Pfizer of Moderna, dus valt mee met drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:31
Wilke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:16:
[...]

Hier hielden wij ook al rekening mee, maar ik lees het nog nergens, ook niet in de inmiddels gepubliceerde lijst met maatregelen:

https://www.rijksoverheid...gen-nederland-in-lockdown
Het feit dat er ook al gesproken wordt over compensatie, kan ik me haast niet voorstellen dat KDV open blijft. Voor mensen zonder (jonge) kinderen zijn de BSO en het KDV vaak één en terwijl dat vaak wel op dezelfde locatie zit, is het een andere tak van sport.

Ik verwacht eigenlijk dat het in dit geval gezien wordt als BSO, maar uiteindelijk weten we het pas wanneer het KDV het zelf meldt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14:04

Zenix

BOE!

[...]

Het is toch algemeen bekend dat iedereen Pfizer en Moderna krijgt als booster op dit moment? Mijn ouders die AstraZeneca hebben gehad willen hem juist graag hebben, omdat AstraZeneca niet goed beschermt tegen de nieuwe variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Timmert schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Soms denk je dat je de enige bent :+
Denk er hetzelfde over als jij. Altijd makkelijk om van de buitenkant grote kritiek te leveren, zonder in zijn schoenen te hebben gestaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mnup_1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
Dat zit er wel in omdat het in Nederland 1 of 0 is.

We kunnen niet met halve vrijheden omgaan. Nee, we gooien meteen die mondkapjes in de prullenmand en iedereen gaat weer hutje mutje bij elkaar zitten op een festival/kroeg etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 17:46
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
Beetje vaag verhaal waarom een derde prik na 3 maanden en 1 dag noodzakelijk is. Dat bescherming afneemt is logisch maar één prik en alles is weer oké gaat er bij mij niet in.
+1. Ik stelde deze vraag eerder van de week ook al in een van de Corona topics maar heb er toen ook nog geen antwoord op gekregen. Ik zou hier heel graag wat feiten en statistieken over willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
[...]

Wat een flauwekul, gewoon prikken. Een vaccinatie ''in general'' is veel beter dan niks. Ook al zou het achteraf een LIDL versie zijn geweest. Maar dat is nu niet meer aan de orde aangezien dat toch al is uitgekristaliseerd. Ze prikken gewoon met een mRNA vaccinatie zoals Pfizer.

Mijn buurvouw is ook zo iemand die uberhaupt geen enkele 1e vaccinatie wilt want ''je weet toch nooit hoelang die werkt''.

Ja dat klopt misschien, maar hoe leuk zou je het vinden als je wellicht door een besmetting naar de IC moet? Dat gun je niemand, dus gewoon prikken en niet zeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 18-12-2021 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Waarbij mensen die gewoon vanuit huis werken zich moeten schamen als ze hier gebruik van maken... Omdat ze dan minder effectief kunnen werken |:(
Benieuwd hoe jij dit ziet. De vorige lockdown zat mijn vrouw continu op de IC (werk) en werkte ik thuis. Als mijn werkgever dan verwacht dat ik gewoon werk kan ik onmogelijk onze zoon van toen 1 en nu bijna 2 ernaast vermaken en verzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 08:23
loki504 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
[...]

Nee hoor 0-4(KDV) is gewoon open 4-12 (BSO) is wel alleen noodopvang. Maar met 1 ouder is een cruciaal beroep kan je die als je wel ook vrijwel volledig open gooien.
Bij ons wordt wel door de opvanglocaties opgeroepen om bij 1 ouder met een cruciaal beroep eerst zelf op te lossen en pas als het echt niet kan de noodopvang in te schieten. Mijn vrouw heeft een cruciaal beroep, maar wij zullen echt per dag kijken wat kan en nodig is. Maar in onze omgeving zien we ouders in dezelfde situatie die wel kiezen voor noodopvang "want ze hebben er recht op". Tsja, dat het mag wil niet zeggen dat je het ook moet doen. Wij staan daar bij ons thuis kennelijk anders in, wat niet wil zeggen dat we helemaal geen gebruikmaken van de noodopvang, maar wel zo min mogelijk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:31:
[...]

Het feit dat er ook al gesproken wordt over compensatie, kan ik me haast niet voorstellen dat KDV open blijft. Voor mensen zonder (jonge) kinderen zijn de BSO en het KDV vaak één en terwijl dat vaak wel op dezelfde locatie zit, is het een andere tak van sport.

Ik verwacht eigenlijk dat het in dit geval gezien wordt als BSO, maar uiteindelijk weten we het pas wanneer het KDV het zelf meldt.
Het is toch vrij duidelijk hier:

https://www.rijksoverheid...ng/corona-en-kinderopvang

Met 2 kinderen op de kdv en 1 op de basisschool (bso) ben ik blij dat de kdv iig open is. 1 kinderen icm thuiswerken is nog wel te doen, maar 3 wordt ingewikkeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 18-12-2021 19:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De beroeps demonstranten staan alweer aan de poort als ik zo de live stream van Regio15 zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Zullen de bedrijven open blijven, gaan we naar werk toe? Ik werk als inventaris bij een grote leverancier in een grote magazijn en werk deels in het magazijn en op kantoor met de computer

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Dat vind ik flauwekul. Ik werk hybride en ook thuis moet ik belangrijke zaken voorbereiden in een cruciale sector. Als dat niet goed gebeurt dan kunnen de gevolgen groot zijn. En dat lukt gewoon niet met een peuter die om de 5min in je nek hangt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:51

vhal

ಠ_ಠ

Ach de beste man fietst en loopt regelmatig zijn rondjes op Strava dus het zal wel meevallen :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Vorkie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:33:
De beroeps demonstranten staan alweer aan de poort als ik zo de live stream van Regio15 zie.
echte demonstranten hebben we nog niet gehad zoals het geval in Oostenrijk en Australië, alleen tijd weet hoe het verder gaat hier in Nederland

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
pagani schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:
[...]

Benieuwd hoe jij dit ziet. De vorige lockdown zat mijn vrouw continu op de IC (werk) en werkte ik thuis. Als mijn werkgever dan verwacht dat ik gewoon werk kan ik onmogelijk onze zoon van toen 1 en nu bijna 2 ernaast vermaken en verzorgen.
Ik hoop dat je een goede werkgever hebt die geeft om jouw gezondheid, die van je kind en van de mensen die je eventueel ziet met kerst?

Als je werkgever niet zoveel om de gezondheid van jouw gezin geeft, dan begrijp ik dat je de opvang zal moeten gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@pagani Het verschilt natuurlijk enorm per gezinssituatie. Jonge kinderen laten zich moeilijker vermaken, maar slapen vaak ook wat vaker. Met oudere kinderen is dat weer anders. Maatwerk dus voor ouders en werkgevers om te kijken hoe we met elkaar mentaal gezond blijven en tegelijkertijd het werk laten doorlopen want laten we wel zijn: veel werk stopt niet opeens.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Arjan90 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:
[...]

Bij ons wordt wel door de opvanglocaties opgeroepen om bij 1 ouder met een cruciaal beroep eerst zelf op te lossen en pas als het echt niet kan de noodopvang in te schieten. Mijn vrouw heeft een cruciaal beroep, maar wij zullen echt per dag kijken wat kan en nodig is. Maar in onze omgeving zien we ouders in dezelfde situatie die wel kiezen voor noodopvang "want ze hebben er recht op". Tsja, dat het mag wil niet zeggen dat je het ook moet doen. Wij staan daar bij ons thuis kennelijk anders in, wat niet wil zeggen dat we helemaal geen gebruikmaken van de noodopvang, maar wel zo min mogelijk.
Wij hebben in lockdown 1 dochter thuisgehouden ondanks dat we recht hadden op noodopvang.

Daarna niet meer overigens, ik vond de situatie daar niet ernstig genoeg voor. Bovendien werk ik weer buitenshuis. Ik kan overigens een verklaring krijgen dat ik in de vitale/cruciale sector werk, dan zijn het 2 ouders.

Nu blijft dochter iig thuis tm 14 januari maar dat ligt ook aan onze huidige Corona besmetting.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 18-12-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:35:
[...]

Dat vind ik flauwekul. Ik werk hybride en ook thuis moet ik belangrijke zaken voorbereiden in een cruciale sector. Als dat niet goed gebeurt dan kunnen de gevolgen groot zijn. En dat lukt gewoon niet met een peuter die om de 5min in je nek hangt....
Effectief werken? Wat uurtjes maken als de peuter in bed ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ben benieuwd of we komende week veel boa's en politie op straat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Vrienden van me maken gebruik, want hij is ondernemer en dat is ook een cruciaal beroep volgens hen. Tja, als je zo gaat redeneren heeft driekwart Nederlands een cruciaal beroep.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Van der Berg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:34:
Zullen de bedrijven open blijven, gaan we naar werk toe? Ik werk als inventaris bij een grote leverancier in een grote magazijn en werk deels in het magazijn en op kantoor met de computer
Ik vrees dat je gewoon moet werken.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Rutte zit met z'n draagvlak in een parallel universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Samenvatting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmPofDqegxjqdOGp-lk_bs4diP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oONLcO5rqG5vm8PwZsjSsBks.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 18-12-2021 19:38 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
horizon1978 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:36:
Nee, die werken thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
horizon1978 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:36:
Dat is heel simpel. Niet alleen de zorg heeft tekorten maar handhaving net zo goed. Het is totaal niet mogelijk om een groot deel van het land te handhaven op zulke complexe zaken als dit....

We moeten het hebben van het verstand van elk individu, want de politie is al enkele jaren een stuurloos schip

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 18-12-2021 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
President schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:36:
[...]

Je hebt door dat een dreumes/peuter max een uurtje of twee slaapt overdag en vaker een uurtje? Met een kind van 6 maanden tot 4 jaar in huis kun je onmogelijk in je eentje thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Klopt mijn vrouw werkt op de baby groep en tijdens de eerste 2 op de peuter opvang. De eerste lockdown waren er soms 3 a 4 kinderen waren die er gebruik van maakt( van de +-100 kinderen). De 2de werden mensen al een stuk makkelijker en was gewoon 80% van de kinderen gewoon op de noodopvang. Ik verwacht niet dat het nu ineens anders zal gebeuren helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:51

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Er bestaat ook nog zoiets als ontspanning zonder kinderen?
Het probleem ligt eerder bij de werkgevers die verlangen dat men thuis net zo productief is als voor de crisis op locatie.

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Arrogante clown van SBS zeg, de premier in zijn gezicht uitleggen. Erg onprofessioneel.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Rutte denkt dat het draagvlak door de persconferentie is toegenomen. Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
Rutte zit met z'n draagvlak in een parallel universum.
Als zijn Excel spreadsheet zegt dat er draagvlak is, dan is er draagvlak ;)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Michael_OsGroot schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:38:
Arrogante clown van SBS zeg, de premier in zijn gezicht uitleggen. Erg onprofessioneel.
Sam Hagens toch. Die zit maandag weer te pronken bij VI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ik hoor niets over steun aan het bedrijfsleven, die worden dus onder de bus gegooid...

Ze zijn in paniek terwijl het waarschijnlijk niet eens nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
pagani schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:
[...]

Dan is het dus eigenlijk aan je baas om te zeggen begrijpen we. Doe maar rustig aan. Als je vrouw in een niet cruciale sector zou werken moeten jullie het ook samen doen. Dan was je baas je als ook 50% kwijt. Nu voor nog iets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:29

orf

Dit doet Rutte best goed, vind ik. Misschien waren die vragen van SBS wel nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:42
Moeten we niet wat eisen gaan stellen aan de kwaliteit van journalisten? Die journalist van SBS spant wel de kroon! :F

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:40:
Ik hoor niets over steun aan het bedrijfsleven, die worden dus onder de bus gegooid...

Steunpaketten zijn verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:46
[...]

Hoe zie je dat voor je als je contact moet hebben met collega's of klanten? Landelijk bloktijden afspreken wanneer het bedtijd is voor kleine kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
PatrickC schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:41:
Moeten we niet wat eisen gaan stellen aan de kwaliteit van journalisten? Die journalist van SBS spant wel de kroon! :F
Wat vroeg hij/zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hoelang is de booster eigenlijk “geldig” ? Drie maanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wanneer is dat gemeld?
Heb dat niet gehoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Ze hebben een draagvlak onderzoek gegaan. En er is blijkbaar een groot draaivlak voor domme vragen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:54

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:40:

Grijpen ze een keer wél vroegtijdig in, is het weer niet goed.

Ik sta achter deze maatregelen. En als het over 3 weken mee lijkt te vallen, nog steeds.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
De_Bastaard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:42:
Hoelang is de booster eigenlijk “geldig” ? Drie maanden ?
elke 3 maanden weer spuit halen?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kan sbs volgende keer buiten blijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Wat een idioot is dat, gelijk zijn perskaart afpakken. Wel mooi hoe hij iedereen buiten Den Haag even tot "debiel" verklaard terwijl hij zulke vragen stelt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:54

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Kol Nedra schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:42:
[...]

De verwachting is dat de vaccins medio maart zijn aangepast aan de Omicron-variant.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Net als met corona, hiermee lopen we steeds achter de feiten aan. De kwaliteit van die gladiolen was vanaf het begin al om te janken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
België gaat om de 4 maanden booster prikken. Bij ons Nederland is dat nog in overleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53
Family Guy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:43:
[...]

De verwachting is dat de vaccins medio maart zijn aangepast aan de Omicron-variant.
Maar dan moet je er dus inderdaad wel weer een halen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:42:
[...]

Wanneer is dat gemeld?
Heb dat niet gehoord.
Staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Kol Nedra schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:42:
[...]

Geen idee daarom vraag ik het. Heb het idee dat ze nu maar wat doen. Ben eens benieuwd of het nieuwe kabinet andere beslissingen maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Dit meen je niet. Hier alles op slot, maar jet mag expliciet wel op vakantie. Je daar aan totaal andere regels houden en dan hier weer zonder problemen meedraaien. Dit kan je toch niet met droge ogen als geloofwaardig beschouwen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Van der Berg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:43:
België gaat om de 4 maanden booster prikken. Bij ons Nederland is dat nog in overleg
Dat gaat toch nergens meer over? Er zijn tal van mensen die gewoon echt last hebben van die vaccinatie. Ik bedoel dan niet een paar dagen slecht voelen maar bijvoorbeeld hormoon uit balans en dergelijke.

Ergens schieten we hiermee compleet het doel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Michael_OsGroot schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:45:
Dit meen je niet. Hier alles op slot, maar jet mag expliciet wel op vakantie. Je daar aan totaal andere regels houden en dan hier weer zonder problemen meedraaien. Dit kan je toch niet met droge ogen als geloofwaardig beschouwen
Tja. Dat is altijd zo geweest toch?

Wat ik vreemder vind is dat testen niet verplicht is bij terugkomst.

Tevens moeten ze quarantaine verplichten en controleren.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 18-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Wat ik de gevestigde orde wel kwalijk neem is dat ze alweer laat zijn met het verzorgen van de booster prik.
Want ik begrijp dat deze harde maatregelen nodig zijn omdat het gros van de vaccinaties weer ''uitgewerkt'' is en je wilt indekken voor de komende tijd.

Ze zijn zo goed in het bespreken van elk detail ervan maar actie gaan ze pas ondernemen als het 5 voor 12 is en er in landen om ons heen van alles omvalt en dan word men opeens wakker en dan moet er alles op alles worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:42
Ik weet wel een vraag: “Als we steeds blijven boosteren, wordt het lichaam dan niet resistent tegen het vaccin?” Als je maar steeds antibiotica gebruikt, dan heeft dat op een gegeven moment ook geen effect meer namelijk. Ik ben geen medicus, dus misschien is dit wel volsterkte onzin…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
De_Bastaard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:46:
[...]

Dat gaat toch nergens meer over? Er zijn tal van mensen die gewoon echt last hebben van die vaccinatie. Ik bedoel dan niet een paar dagen slecht voelen maar bijvoorbeeld hormoon uit balans en dergelijke.

Heb jij daar cijfers van? Hoeveel mensen zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb niet de persconferentie gekeken maar heeft er al iemand een vraag gesteld over de coronacheck app ? Die kan je nu niet meer gebruiken aangezien alles dicht is ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Haha mooie reactie.
Journalist: “Wat maken die twee uur dan uit?”
Rutte: “Ik zou het niet weten, maar vorige keer hebben we het ook zo gedaan”

Ahhh :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 18-12-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

FreakNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:46:
[...]

Tja. Dat is altijd zo geweest toch?
Zeker, maar dan had ik een reactie verwacht als "Ja het mag, maar we adviseren het niet te doen want X Y Z".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
[...]

Dit soort uitzonderlijke claims dienen ook uitzonderlijke bewijsvoering te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-12-2021 20:16 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Wat een zwak antwoord op waarom supermarkten slechts tot 20:00 mogen openblijven zeg.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14:04

Zenix

BOE!

PatrickC schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:46:
Ik weet wel een vraag: “Als we steeds blijven boosteren, wordt het lichaam dan niet resistent tegen het vaccin?” Als je maar steeds antibiotica gebruikt, dan heeft dat op een gegeven moment ook geen effect meer namelijk. Ik ben geen medicus, dus misschien is dit wel volsterkte onzin…
Ik krijg elk jaar een griepprik, maar het werkt nog steeds hoor. Gelukkig is een vaccin niet hetzelfde als antibiotica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Heb je hier (goede) bronnen voor? ie, niet een of ander nutteloos & dom facebook dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Rockvee2 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
Ik heb niet de persconferentie gekeken maar heeft er al iemand een vraag gesteld over de coronacheck app ? Die kan je nu niet meer gebruiken aangezien alles dicht is ?
In de bieb moet je die wel gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
g0tanks schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:48:
Wat een zwak antwoord op waarom supermarkten slechts tot 20:00 mogen openblijven zeg.
Rutte woont in ieder geval niet in een deftige stad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Rivanov schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
Haha mooie reactie.

En blijkbaar ben je een deftige grote stad als winkels normaal tot 22.00 open zijn.
Nou in mijn dorp zijn ze gewoon tot 22.00 open normaal. Echt geen deftige grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Family Guy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:43:
[...]

Dan kan ik mooi in juni 6 maanden na mijn laatste prik de aangepaste booster halen.

Mijn wederhelft heeft wel op tijd de prikjes gehaald die is van '81 ik van '79 maar ik had niet zo'n haast.

Ze overigens net zo "ziek" als ik was ondanks of dankzij de vaccinatie.

Wel mooi kut dat de wereld weer op slot gaat.
We hadden net bedacht dat we na kerst corona vrij zouden zijn en er mooi op uit konden met onze 2g en gevaccineerd en genezen.

Nu komt er gewoon nog even een lockdown achteraan.

Ik hoop dat er snel weer een persconferentie komt met versoepelingen maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:48:
[...]

En blijkbaar ben je een deftige grote stad als winkels normaal tot 22.00 open zijn.
Nou in mijn dorp zijn ze gewoon tot 22.00 open normaal. Echt geen deftige grote stad.
Haha idem hier. Woon ook gewoon in een dûrpke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 13:29
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:31:

Nou, inmiddels staat het er expliciet bij, op zelfde al geposte link: "Kinderopvanglocaties, voor kinderen van 0 tot 4 jaar oud, blijven open."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
De_Bastaard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:44:
[...]

Geen idee daarom vraag ik het. Heb het idee dat ze nu maar wat doen. Ben eens benieuwd of het nieuwe kabinet andere beslissingen maakt.
Wat is lees is dat vanaf 3 maanden een booster kan krijgen en dat je QR code zal vervallen met 9(EU?) En 12(NL). Dit is wat de jonge wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
g0tanks schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:48:
Nee de vraag was lekker sterk: met z'n wetenschappelijke onderbouwing"mijn supermarkt is dat wel".

Stel de vraag dan waarom een langere openingstijd van veel supermarkten, en met name in de kerstweek, niet gebruikt wordt om drukte daar te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Rivanov schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:48:
[...]

Rutte woont in ieder geval niet in een deftige stad. :+
En nu wil ik het ook even wereldkundig maken, bij monde van de Minister President:

Almere is een deftige stad! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:46:
Bacteriën worden resistent tegen antibiotica dat is een heel ander verhaal als virussen daar helpen antibiotica sowieso al geen reet tegen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:45
Rivanov schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
Haha mooie reactie.

Het is wel zo eerlijk :+.

Ik kan mij wel indenken dat het verstandig is overigens. Acht uur is en blijft toch de tijd waarin landelijk de meeste supermarkten sluiten. Door in de steden tot bijvoorbeeld 10 - 11 uur open te houden, riskeer je dus dat mensen extra reisbewegingen gaan maken om in deze supermarkt te komen.

En zeg niet dat het niet gebeurd, we hebben tenslotte ook voldoende idioten gezien die 1 - 2 uur afreisde om in het buitenland op een terras te gaan zitten toen het in Nederland niet mocht. Of gingen shoppen over de grens in plaats van bijvoorbeeld online bestellen.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties