... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
ja hoor, kan prima.Blitzdoctor schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:25:
...
Kan je trouwens als dps een quest doen en dan als healer de quest inleveren en xp krijgen (als ze beiden de quest kunnen doen)?
let wel op dat de quests na 'A Realm Reborn' bijna geen exp. geven =)
je kan de Duty Roulette, main story doen voor veel exp. (eens per dag) als je eerdergenoemde quest gedaan hebt.
zelf inmiddels bij de laatste 3 quests aangekomen van Endwalker... 'so close yet so far' want, helll, de cutscenenes zijn lang
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Dat was de story mode!
eerder vandaag gecomplete; de laatste quest 'Endwalker' alleen duurt al iets van 2½-3 uur en de quest ervoor ook dik een half uur; dus als je geen tijd hebt... stop na de dungeon en/of trial; anders ben je de Cinematic-sjaak.
Tevens gear geupgrade en al behoorlijk wat 570 items kunnen halen. hopelijk morgen voor de reset nog 1 of 2 pieces kunnen halen; dan blijven de 'grote' (weapon/pants) nog over, maar voor kerst moet dat zeker geregeld zijn.
Also, twee unlockable dungeons completen zodat Expert roulette beschikbaar komt voor meer resources en daarna maar eens bedenken 'wat wil ik nu eigenlijk doen in deze game'. Zoek het niet om alle raid content te puggen via de finder, maar denk dat er voorlopig nog niet veel meer op zit...
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Hoop wel eens wat gil te gaan verdienen, want al dat teleporten naar de aetherstones begint duur te worden
Edit: Net m'n chocobo vrijgespeeld, eerste mount, yey
[ Voor 5% gewijzigd door Powerblast op 21-12-2021 21:58 ]
Raid content is erg leuk in dit spel, vandaag net eerste 3 bazen van de nieuwe raid gedaan. Als je alleen normal content wil doen dat is puggable, maar wil je echt voor savage gaan kan ik je aan raden om een gezellige en goede FC te joinen.Dawn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:08:
Zoek het niet om alle raid content te puggen via de finder, maar denk dat er voorlopig nog niet veel meer op zit...
nu ik vakantie heb is er meer tijd, maar daarna wordt het met de queues sowieso een uitdaging...jlena schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:58:
[...]
Raid content is erg leuk in dit spel, vandaag net eerste 3 bazen van de nieuwe raid gedaan. Als je alleen normal content wil doen dat is puggable, maar wil je echt voor savage gaan kan ik je aan raden om een gezellige en goede FC te joinen.
normals volstaan momenteel voor mijn doel prima. morgen eens kijken of ik de quest chain kan fixen
hoe dan ook is een FC wel leuk om meer mensen te leren kennen; los van een voormalig guildie die ik af en toe eens spreek is de friendlist akelig leeg
Nice ik ben daar nu zojuist ook aangekomen. Ik wacht tot morgen met die laatste quest. Zoals je zegt moet je daar even goed de tijd voor nemen
Zo ja, Hoe is jullie ervaring hierbij? Is deze aan te raden?
Ik wil graag eindelijk beginnen maar weet niet goed welk systeem te kiezen.
die is inderdaad mooi ja!Ricmaniac schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:46:
Ik werd ook echt gewoon een klein tikkie emotioneel bij die enalaatste quest met al die voices als je loopt
Werlyt is tot nu toe toch wel het meest emotionele wat ik gezien heb
Speelt erg goed op playstation. 1 van de weinige MMO's die ontzettend goed met controller te spelen is.HeRSteiN schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:48:
Zijn er spelers die FFXIV op Playstation 4/5 spelen?
Maar bij voorkeur gaat mijn keuze wel ontzettend uit naar muis keyboard!
Free trial begonnen op de PS5, grafisch en performance is het allemaal in orde, maar ik kon echt niet wennen aan de controller, vergeet telkens waar mijn skills assigned zijn... Al vrij snel een muis en toetsenbord erin geplugd, dat speelt een stuk fijner.HeRSteiN schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:48:
Zijn er spelers die FFXIV op Playstation 4/5 spelen?
Inmiddels speel ik gewoon de betaalde versie op de PC, speelt toch fijner dan een toetsenbord en muis op 4 meter afstand van een tv.
SR+ MiC
Heb zelf ook gisteren de msq afgerond, nu mijn job questline doen en de blauwe quests die vrijkomen na de MSQ en dan zie ik wel weer wat ik verder ga doen. Heb momenteel maar 1 job en fishing, dus genoeg andere jobs om uit te proberen.
Wat voor mij goed werkt is om 17:00 uur of zo in te loggen zodat ik om 20:00 uur kan spelen. Thuiswerken helpt natuurlijk in dit geval, al kun je eventueel ook iets met remote desktop of vergelijkbare zaken opzetten om op afstand in te loggen.Flamesz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:26:
Heeft iemand een update hoe het er voor staat met de queues, specifiek op Omega? Ik heb neiging weer wat speeltijd te kopen, maar als ik voor elke sessie uren moet queuen dan wacht ik daar liever mee.
Nog een stuk of 12 quests te gaan hier, maar daar heb ik nog wel een paar avonden voor nodig gezien alle cut scenes etc
Daarna maar eens kijken wat ik allemaal ga doen in de game. In ieder geval maar alle level 90 content bekijken en rondje normal raids doen en nog wat oude content unlocken. Wie weet ook nog savage, maar dat zien we later wel
Ik zit op Omega, als je rond 18:00 queue start, ben je meestal rond 20:00 wel in... Rond de middag tot een uur of 2-3 heb je volgens mij geen queue.Flamesz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:26:
Heeft iemand een update hoe het er voor staat met de queues, specifiek op Omega? Ik heb neiging weer wat speeltijd te kopen, maar als ik voor elke sessie uren moet queuen dan wacht ik daar liever mee.
SR+ MiC
Hoe lang heb je tot je afk gekicked wordt?
Patch lijkt geholpen te hebben.. bij mijn server ook ja. Queue was opzich even lang ongeveer maar ging een stuk sneller. Was altijd 30 minuten. verwacht dat dat het nog steeds is thoughBlitzdoctor schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:55:
Huh, ineens een queue van maar 1400 ipv 3000. Nu komt mijn login timing niet uit
Hoe lang heb je tot je afk gekicked wordt?
Ga nu beginnen aan de laatste battle van de Endwalker story
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 23-12-2021 19:57 ]

Echt genieten dit.
Allerlaatste stukje was wel even net iets te anime imo XD maar wel goed.
dan was ik dus niet de enige die dat gevoel hadRicmaniac schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:24:
Nu klaar met het verhaalzit nu in de credits. Dit is de laatste keer dat ik het zal zeggen haha maar JEZUS WAT DIK!
![]()
Echt genieten dit.
Allerlaatste stukje was wel even net iets te anime imo XD maar wel goed.
Anime gehalte van hoog; enfin, het was wel dik hoe dan ook.
intussen zelf alle 570 gear bij elkaar gespeeld en zelfs al 2 580 pieces uit Pandaemonium (ring en earrings); dus we komen wel ergens. kijken of we morgen ook de 3e wing nog even kunnen fixen, al ziet die eruit als een clusterfuck. wil sowieso de gehele raid gedaan hebben voor reset (want: weekly lockout op loot).
overigens, van de twee unlockable dungeons heeft 1 sowieso de voorkeur tov de andere; en het is niet de maan-dungeon ;D
Enjoy de unlockables!
Thanks voor de tip, ik weet wat ik ga doen vanavondRicmaniac schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:09:
WTF gewoon geen queue nu... ik snap dat het kerst is maar geen queue had ik niet verwacht
Waarschijnlijk is de helft nog aan het vieren of nog aan het bekomen van gisterenavond
Ik ben nu toch een keertje begonnen om arcanist wat te levelen. Leuke job vind ik wel, maar ik snap echt niks van al die skills en bars
[ Voor 42% gewijzigd door Powerblast op 25-12-2021 20:23 ]
Nieuwe summoner (voor nu nog arcanist voor jou) is echt heel erg easy nu. Het oogt heel overwhelming maar het valt zo ontzettend mee wat je rotatie isPowerblast schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:12:
[...]
Thanks voor de tip, ik weet wat ik ga doen vanavond
Waarschijnlijk is de helft nog aan het vieren of nog aan het bekomen van gisterenavond
Ik ben nu toch een keertje begonnen om arcanist wat te levelen. Leuke job vind ik wel, maar ik snap echt niks van al die skills en bars. Is er ergens een goeie guide te vinden die dit wat uitlegt? Ik veronderstel dat het soort van build en spend mechanic is, maar ik zie het niet
Kan het je nu alleen niet uitleggen
[YouTube: FFXIV Summoner Ability & Rotation Guide for Endwalker]
Want hier , na m'n werkdag, moet ik altijd aankijken tegen een 4000 queue teller.
Hoe lang is de expansie nu al uit, 3 weken?
Vandaag weer ja ?Qinshi schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:24:
Allemaal leuk, die mensen die hier de nieuwe expansie kunnen spelen.
Want hier , na m'n werkdag, moet ik altijd aankijken tegen een 4000 queue teller.
Hoe lang is de expansie nu al uit, 3 weken?
Ik had net om half 8 maar een queue van 501 .. duurde nog geen kwartier
Ik speel summonerPowerblast schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:12:
[...]
Thanks voor de tip, ik weet wat ik ga doen vanavond
Ik ben nu toch een keertje begonnen om arcanist wat te levelen. Leuke job vind ik wel, maar ik snap echt niks van al die skills en bars. Is er ergens een goeie guide te vinden die dit wat uitlegt? Ik veronderstel dat het soort van build en spend mechanic is, maar ik zie het niet
Als je vragen hebt stel ze maar hoor.
Als ik low lvl dungeon doet dan voelt het wel cluncky aan, maar op end game met alle skills loopt het zo vloeiend in elkaar over.
Ja dat is echt een nadeel van de summoner nu na de rework. de low level content speelt niet echt goed weg.Visho schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:27:
[...]
Ik speel summonerik vind de job echt superleuk gedaan nu met alle summons
![]()
Als je vragen hebt stel ze maar hoor.
Als ik low lvl dungeon doet dan voelt het wel cluncky aan, maar op end game met alle skills loopt het zo vloeiend in elkaar over.
Zelfde met reaper. je hebt alleen je combo build up skills eigenlijk en op high level pop je dan je allemaal skills waarvoor je eerst je "energy" opgebouwd hebt maar in de low level content heb je dan geen skills om het te spenden
Desondanks ben ik erg blij met mijn keus van Reaper. Vind het een geweldige job.
Tank ook nog veel als Paladin aangezien die ook 90 is en vind dat ook een fijne tank
Ben nog niet de extreme trials in geraakt maar wil dat deze week toch wel even gaan doen eindelijk
Wil daar ook aan beginnenRicmaniac schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:20:
[...]
Ja dat is echt een nadeel van de summoner nu na de rework. de low level content speelt niet echt goed weg.
Zelfde met reaper. je hebt alleen je combo build up skills eigenlijk en op high level pop je dan je allemaal skills waarvoor je eerst je "energy" opgebouwd hebt maar in de low level content heb je dan geen skills om het te spenden![]()
Desondanks ben ik erg blij met mijn keus van Reaper. Vind het een geweldige job.
Tank ook nog veel als Paladin aangezien die ook 90 is en vind dat ook een fijne tank![]()
Ben nog niet de extreme trials in geraakt maar wil dat deze week toch wel even gaan doen eindelijk
Ben Visho Conjoking op cerberus
Ah cool same datacenter. moet goed komenVisho schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:
[...]
Wil daar ook aan beginnenhitme up als je wilt
Ben Visho Conjoking op cerberus
heb er net 1 gecleared
1 keer een wipe op echt 1% lol daarna kill
En mis ik heel veel als ik gewoon een maand toegang koop? Als ik opnieuw vanaf 0 wil beginnen? (En alleen de expansions koop als ik het leuk vind).
Currently playing: MTG Arena (PC)
Volgens mij heb je genoeg aan alleen endwalker als je de base game al hebt.Uhmmie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:52:
Ik wil FFXIV graag weer een keer proberen. Ik heb echter alleen het basis spel gespeeld(FXIV:ARR), ik vroeg me af wat ik nu het beste kan kopen? Alleen endwalker of toch beter om de complete edition erbij te kopen?
En mis ik heel veel als ik gewoon een maand toegang koop? Als ik opnieuw vanaf 0 wil beginnen? (En alleen de expansions koop als ik het leuk vind).
Want de basegame heeft heavensward include en endwalker heeft stormblood en Shadowbringers include.
Je moet even goed lezen wat er bij staat dan.
Je mist niks als je opnieuw begint behalve dat je natuurlijk weer wat langer bezig bent
Alle content blijft soort van relevant dus je vind altijd genoeg spelers met welke content dan ook.
Ok thanks. Ik heb geen idee meer welk level ik was. Ik had FFXIV gekocht, maar al onze vrienden gingen niet veel later WoW spelen. Ik denk niet dat ik de levelcap gehaald heb. En ik vind het wel prettig om gewon weer bij 0 te beginnen.Ricmaniac schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:59:
[...]
Volgens mij heb je genoeg aan alleen endwalker als je de base game al hebt.
Want de basegame heeft heavensward include en endwalker heeft stormblood en Shadowbringers include.
Je moet even goed lezen wat er bij staat dan.
Je mist niks als je opnieuw begint behalve dat je natuurlijk weer wat langer bezig bentweet niet hoe ver je met ARR bent maar stel dat je al level 50+ bent en ARR gedaan hebt zou ik als ik jou was liever een recap van de ARR story kijken en verder gaan met de eerste expansion. Scheelt je een hele hoop tijd dan de story opnieuw spelen van ARR. Als je nog level 35-40 bijvoorbeeld bent ofzo dan kan je net zo goed opnieuw beginnen want zo lang is het tot daar niet meer.
Alle content blijft soort van relevant dus je vind altijd genoeg spelers met welke content dan ook.
Maar als ik nu opnieuw begin en nog geen expansions koop, heb ik er dan pas last van als ik level50 ben? Of mis ik al direct iets zonder de expansions? Want dat kan ik niet goed terug vinden.
[edit] Nog een vraagje, bij alle betalingsmethods op de website van square enix heb je volgens mij een CreditCard nodig. Dus dat gaat niet werken. Ik zit al te zoeken naar een 60 day time card ofzo, maar die lijkt ook overal uitverkocht? Iemand nog tips?
[edit2] Ik heb uitgevonden dat ik via paypal crysta kon kopen en daarmee heb ik mijn account kunnen heractiveren.
[ Voor 58% gewijzigd door Uhmmie op 29-12-2021 15:18 ]
https://store.eu.square-e...days-game-time-card-other
Ah dat is idd voor de volgende keer wel makkelijker.Dawn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:26:
je kan via de officiele SE site nog altijd gamecards kopen (als digitaal product en betalen met paypal; dat scheelt mogelijk wat:
https://store.eu.square-e...days-game-time-card-other
Maakt het overigens nog iets uit op welke (EU) server we beginnen?
[edit] De game is gedownload, mijn main character is pas lvl21 (en nog een hele boel largere level jobs), ik heb wel al alle DowDoH DoH Jobs op lvl 50. Geen idee of dat iets voorstelt verder (ik zag dat de cap nu 90 is?). Het enige irritante is dat ik echt totaal geen idee heb wat ik moet doen en waar ik heen moet. Dus ik ga alsnog maar gewoon eerst op lvl1 beginnen met een alt.
[ Voor 35% gewijzigd door Uhmmie op 30-12-2021 23:39 ]
Linksbovenin staat de MSQ (main story quest) idd waar je op kan klikken om te zien waar je bent gebleven en het dus verder op te pakken.Uhmmie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:37:
[...]
Ah dat is idd voor de volgende keer wel makkelijker.
Maakt het overigens nog iets uit op welke (EU) server we beginnen?
[edit] De game is gedownload, mijn main character is pas lvl21 (en nog een hele boel largere level jobs), ik heb wel al alle DoW/DoM Jobs op lvl 50. Geen idee of dat iets voorstelt verder (ik zag dat de cap nu 90 is?). Het enige irritante is dat ik echt totaal geen idee heb wat ik moet doen en waar ik heen moet. Dus ik ga alsnog maar gewoon eerst op lvl1 beginnen met een alt.
Weet niet of je het goed zegt maar als je alle DoW en DoM jobs 50 hebt is het heeeeeeel zonde om opnieuw te beginnen hahaha
Zelfs al heb je alleen alle crafters 50. dat zou gewoon ontzettend zonde zijn.
Elke keer als ik terug kom moet ik ook weer wennen hoe het allemaal zat enzo maar even een dagje spelen en je hebt het zo weer onder de knie.
Woeps idd verkeerd gelezen op het character panel. Ik had idd alle DoH op 50. Van de combat specs was mijn hoogste pas 21Ricmaniac schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:09:
[...]
Linksbovenin staat de MSQ (main story quest) idd waar je op kan klikken om te zien waar je bent gebleven en het dus verder op te pakken.
Weet niet of je het goed zegt maar als je alle DoW en DoM jobs 50 hebt is het heeeeeeel zonde om opnieuw te beginnen hahaha![]()
Zelfs al heb je alleen alle crafters 50. dat zou gewoon ontzettend zonde zijn.
Elke keer als ik terug kom moet ik ook weer wennen hoe het allemaal zat enzo maar even een dagje spelen en je hebt het zo weer onder de knie.
Als je aan het begin van een dungeon aangeeft dat je ‘m voor het eerste doet, zeker die je voor de story moet doen wachten mensen meestal wel terwijl er een cutscene speelt; je moet deze ook gewoon lekker kijken. Er is een optie in de settings om dungeon cutscenes die je al gezien hebt automatisch te skippen, veel mensen hebben dit gewoon aan staan. Durf ook gewoon te vragen als je wat niet snapt of als je mechanics mist, we’ve all been there.
Loop zelf naar de treasures toe en open deze, roll op wat je nodig hebt (als je er zonder extra mobpacks heen kan lopen), en doe de dungeons.
Mogelijk dat je met max levels gepaired bent, die runnen de dungeon voor currency en niet voor exp. maar het meest effectief door de dungeon heen is wel het devies voor ze ja.
Goed om te horen dat mijn inschatting klopte, haha!Dawn schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:56:
Ik snap je gevoel @Casual_T.
Als je aan het begin van een dungeon aangeeft dat je ‘m voor het eerste doet, zeker die je voor de story moet doen wachten mensen meestal wel terwijl er een cutscene speelt; je moet deze ook gewoon lekker kijken. Er is een optie in de settings om dungeon cutscenes die je al gezien hebt automatisch te skippen, veel mensen hebben dit gewoon aan staan. Durf ook gewoon te vragen als je wat niet snapt of als je mechanics mist, we’ve all been there.
Loop zelf naar de treasures toe en open deze, roll op wat je nodig hebt (als je er zonder extra mobpacks heen kan lopen), en doe de dungeons.
Mogelijk dat je met max levels gepaired bent, die runnen de dungeon voor currency en niet voor exp. maar het meest effectief door de dungeon heen is wel het devies voor ze ja.
Ben nu bij de laatste missie van ARR, dus er ligt nog genoeg content te wachten.
Goed, zelf let ik altijd op of er mensen in cutscenes zitten en wacht er gewoon op. Als ik niet als tank speel heb ik het alleen niet helemaal voor het zeggen.
FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968
Haha, dat gaat hem niet worden dat toetsenbord. Net de laatste 2 missies van het reguliere ARR gedaan, kwam in parties terecht die overduidelijk alles aan het rushen waren. In de laatste missie was ik ze op een gegeven moment kwijt 😅. Goed dat je vaak shortcuts kan doen naar de boss fight, maar het blijft vervelend.MokonaNL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:34:
Tja, voor PS4/5 zou ik bijna aanraden om te zorgen dat je een USB keyboard bij de hand hebt voor de chat. Maakt het wel zoveel makkelijker.
Goed, zelf let ik altijd op of er mensen in cutscenes zitten en wacht er gewoon op. Als ik niet als tank speel heb ik het alleen niet helemaal voor het zeggen.
Ik vind het zelf juist een minpunt als iemand de mechanics oid niet begrijpt en het niet kan of wilt vragen. Mensen kunnen niet ruiken dat je een gangetje in wilt voor een chest, of dat je de weg niet weet.
Dusja, je kan je ergeren aan medespelers. Maar zij ergeren zich net zo erg aan jou. Gevalletje alleen maar verliezers zonder simpel (compact wireless misschien?) toetsenbordje.
Als je die kleine moeite niet over hebt voor je mede spelers, kan je zelf ook geen moeite naar jou toe verwachten.
Maar ieder z'n mening hè.
Mwah, ik snap je mening maar die deel ik niet. Lang niet iedereen reageert en veel zijn gewoon niet beginner friendly. Ook niet geheel aan hun te wijten, ik realiseer me dat ik laat instap en daardoor met ervaren spelers gematched kan worden. Zal ermee moeten leven. Klein toetsenbordje geïntegreerd op de controller is nog geen slecht idee, daar ga ik eens naar kijkenZalaroth schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:00:
Het blijft een MMORPG, het is geen singleplayer. Als je niet kan/wil communiceren ga je later een moeilijke tijd krijgen want de moeilijkheidsgraad gaat omhoog.
Ik vind het zelf juist een minpunt als iemand de mechanics oid niet begrijpt en het niet kan of wilt vragen. Mensen kunnen niet ruiken dat je een gangetje in wilt voor een chest, of dat je de weg niet weet.
Dusja, je kan je ergeren aan medespelers. Maar zij ergeren zich net zo erg aan jou. Gevalletje alleen maar verliezers zonder simpel (compact wireless misschien?) toetsenbordje.
Als je die kleine moeite niet over hebt voor je mede spelers, kan je zelf ook geen moeite naar jou toe verwachten.
Maar ieder z'n mening hè.
psn: taker-mart
Als je weet wat de gemiddelde wachttijd op de server was/is; dan snap je wel dat er (helaas) een sale stop is. Mensen die op een trial account zaten konden tijdens piekuren uberhaupt niet inloggen (lagere priority dan betaalde spelers) en betaalde spelers hadden soms een queue van 8000+taker1987 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:59:
Wel drama hoe lang dat duurt voor dat je de game weer kan kopen , eigenlijk absurd dat je zelfs met kerst de game niet kon kopen en dat voor een bedrijf als square , ik had dit eerder bij de kleinere mmos verwacht
SE zat ook niet te wachten op een stop natuurlijk.
Deze maand horen we van SE de roadmap voor de uitbreiding van de serverfarm om de loads beter op te vangen en de queues te verkleinen. Het issue is wederom geaddresseerd want ze hadden het met Shadowbringers al op moeten lossen, maar de huidige chipmarkt werkt niet mee.
Expanden naar AWS/Azure kan (nog) niet; het zijn dus allemaal fysieke servers.
Inmiddels zijn de queues wel wat lager, gisteren was het maar 1500 oid.
het is wel zuur , had laatst de dlc gekocht met kerst omdat ik toch een gratis account kon aanmaken via de site / free trial .. nu kan ik die code niet inleveren omdat ik de base game nog niet heb en hem dus nergens kan kopen / activerenDawn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Als je weet wat de gemiddelde wachttijd op de server was/is; dan snap je wel dat er (helaas) een sale stop is. Mensen die op een trial account zaten konden tijdens piekuren uberhaupt niet inloggen (lagere priority dan betaalde spelers) en betaalde spelers hadden soms een queue van 8000+
SE zat ook niet te wachten op een stop natuurlijk.
Deze maand horen we van SE de roadmap voor de uitbreiding van de serverfarm om de loads beter op te vangen en de queues te verkleinen. Het issue is wederom geaddresseerd want ze hadden het met Shadowbringers al op moeten lossen, maar de huidige chipmarkt werkt niet mee.
Expanden naar AWS/Azure kan (nog) niet; het zijn dus allemaal fysieke servers.
psn: taker-mart
Misschien heb ik geluk, maar afgelopen week heb ik bijna elke dag gespeeld maar mijn hoogste queue was 125. Verder heel laag rond de 50. Kwestie van geluk, of ligt het aan het feit dat ik op Ragnarok zit?Dawn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Zelf zit ik op Phoenix, wat een van de drukste servers is.
EDIT: Morgen Savage Raid release, dus de kans is aanwezig dat de queue's weer wat omhoog gaan
[ Voor 20% gewijzigd door Dawn op 03-01-2022 19:11 ]
Queue's zijn maar mijn gevoel ook een pak beter geworden. Log zonet in, queue van 623, twee weken geleden was het gerust 5-6k op dit tijdstip. Wat ik me dan wel afvraag, waren er dan zoveel free trial spelers? Vind het wel een groot verschil in wachtrij. Ik zie anders wel nog meer dan genoeg mensen rondlopen, dus het voelt zeker niet leeg aanCasual_T schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:13:
[...]
Misschien heb ik geluk, maar afgelopen week heb ik bijna elke dag gespeeld maar mijn hoogste queue was 125. Verder heel laag rond de 50. Kwestie van geluk, of ligt het aan het feit dat ik op Ragnarok zit?
(voor mij misschien volgend kawartaal als ik door m'n examenperiodes heen ben op kantoor).
story is by far de grootste drijfveer
Wel leuk om te zien wie de world first kill claimt straks van de nieuwe savage raids
Ah dit berichtje zat ik een beetje op te wachten....Tijd om te gaan beginnen voor mij danRicmaniac schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:33:
Ja queues op Moogle zijn ook zo goed als gone. Peaktime is zelfs geen probleem meer.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Zelf nu m'n GNB en PLD op level 90, alsmede NIN. DRK en WAR zitten rond level 85-86, maar al deze classes hebben de 580 wapens al klaarliggen. Ook de crafters en gatherers op level 90, dus waarschijnlijk kan ik vandaag daar ook eens los mee gaan
Vandaag ook eens beginnen met de Savage raids, al zal ik het wss volledig via Party Finder gaan doen. Heb verder geen groep (ook niet specifiek op gezocht), dus gewoon eens kijken hoe ver ik kom (als tank). Dit is wel de eerste expansion waarin ik actief met current content bezig ben (EX en Savage), normaliter ben ik gewoon meer aan het aankloten met crafting, etc.
Verder erg positief over Endwalker, ook qua release op zich prima verlopen. Ja, er waren flinke queues, maar als je in de game zat, was het ook stabiel en was er geen Raubahn EX wachtrij zoals met Stormblood of iets.
Edit / update:
Eerste gevecht gisteravond afgerond op deze manier. Wel een gedoe geweest omdat ik probeer netjes te progressen met groepen vanaf het punt tot waar ik gezien had, maar er zijn veel mensen groepen in gaan die verder zijn dan dat deze spelers comfortabel mee zijn. En dan loop je weer 2 stappen terug te wipen op iets wat iedereen claimde te kunnen.Vandaag ook eens beginnen met de Savage raids, al zal ik het wss volledig via Party Finder gaan doen.
Ergste was nog wel een groep waarbij een healer een positie claimde (die normaal voor de off-tank was), dus daarmee mij ook op een nieuwe positie forceerde. Uiteindelijk na 2 wipes die door deze healer veroorzaakt werden toch maar gevraagd of ze wel comfortabel zijn met die specifieke keuze, en dan het antwoord krijgen van "Nee, eigenlijk niet". Waarom claim je die positie dan
Uiteindelijk tot de enrage gekomen, toen viel het team weer uit elkaar. Alleen ik en de andere tank die bleven, daarmee een kill party in de party finder gemaakt en, hoewel deze langzamer vult, uiteindelijk een vrij smooth ervaring gehad met nog 2 enrages en daarna de kill. Nu door naar de volgende
[ Voor 36% gewijzigd door Grumpmeister op 06-01-2022 11:18 ]
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
De gameplay en de story zijn leuk. Sommige onderdelen van de interface zouden wel een stuk beter kunnen (zoals het zoeken op het message board).
[edit] gezien we bij de MSQ al veel te ver voorlopen met ons level, wilde we graag allebei de machinist oppakken naast bard (wat we nu spelen). We zijn alleen nu aan het kijken hoe we die samen het beste van 30 naar 53 kunnen krijgen? De meeste tips op YouTube etc gaan er allemaal over als je het solo doet? Iemand nog tips voor als we dit samen willen doen?
[ Voor 25% gewijzigd door Uhmmie op 09-01-2022 23:39 ]
Ik verwacht dat het nog steeds via Palace of the Dead het beste/vlugste gaat? Pin me er niet op vast though, het is een tijdje terug dat ik een sub-70 class heb gehadUhmmie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:09:
Ondertussen alweer 2 weekjes gespeeld. Ik vond patch 2.1 -> 2.55 wel even wat vervelend door alle dungeons queus waardoor je niet echt lekker verder kon spele (vooral het crystal tower side path was even irritant gezien we dachten bijna klaar te zijn met de patches). Nu net aangekomen bij Heavensward en nu vind ik het alweer een stuk leuker. Alle crafting classes bijna lvl60. En de endwalker expension net maar alvast gekocht, zodat ik ook met crafting na lvl 60 verder kan.
De gameplay en de story zijn leuk. Sommige onderdelen van de interface zouden wel een stuk beter kunnen (zoals het zoeken op het message board).
[edit] gezien we bij de MSQ al veel te ver voorlopen met ons level, wilde we graag allebei de machinist oppakken naast bard (wat we nu spelen). We zijn alleen nu aan het kijken hoe we die samen het beste van 30 naar 53 kunnen krijgen? De meeste tips op YouTube etc gaan er allemaal over als je het solo doet? Iemand nog tips voor als we dit samen willen doen?
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ik heb nog steeds dezelfde ambitie als dat ik hier zei. Mijn Red Mage naar 60 brengen en dan Dancer uitproberen.
We hebben inmiddels ook die 30% XP boost van de oorbel, dus het zal allemaal net een stukje sneller gaan. Nu enkel weer even (opnieuw) in het verhaal komen, het is alweer ff geleden

I, a stranger and afraid in a world I never made...
Samenvatting:
- Sales hervatten 25 januari
- Oceania datacenter launched op dezelfde datum met 5 servers.
- Servers transfers weer mogelijk vanaf 26 januari.
- In juli krijgt Europa er 4 servers bij, 2 per datacenter. In de zomer komt er nog een derde datacenter met 8 nieuwe servers.
- In juli krijgt Japan een nieuw datacenter en worden enkele servers daarna toe verplaatst voor een betere verdeling en verlichting van de login queues.
- In augustus krijgt Noord Amerika een vierde datacenter met 4 nieuwe servers. In de lente van volgend jaar komen daar nog 4 nieuwe servers bij.
- Datacenter travel komt in de loop van de 6.1x.
(Servernamen voor Oceania inmiddels ook toegevoegd aan OP)
FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968
Anders vrees ik dat de ellende met de queues nog lang door zal gaan.
Maar de queue problemen zijn toch allang verdwenen ? althans op Moogle echt nergens last meer van voor een paar weken al. behalve een paar dagen na pandemonium raid.Bardu schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:40:
In juli pas nieuwe servers in Europa… Dat valt erg tegen. Is er bekend of er veel mensen vanuit Europe op de Oceania servers gaan spelen? Ofwel, zijn er veel spelers uit die regio die nu in Europa spelen?
Anders vrees ik dat de ellende met de queues nog lang door zal gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 14-01-2022 13:54 ]
Om nou te zeggen queue problemen verdwenen zijn... goh was dat maar waar.
Gelukkig zijn tank queues bijna altijd instant, dus hoef ingame bijna niet te wachten
Het ligt er aan waar je bent maar als je endwalker koopt krijg je Stormblood en shadowbringers er bij.. dus als je Heavensward nog door moet niet. Als je stormblood bijna in gaat en je denkt door te spelen tot en met endwalker kan je net zo goed endwalker kopen.richards3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:06:
Ik ben nog niet klaar met me MSQ, heeft het dank al wel toegevoegde waarde om endwalker te kopen of kan ik net zo goed wachten totdat ik zover ben?
Ben met shadowbringer bezig, als het verder niets extra’s brengt schaf ik endwalker wel aan als ik klaar ben.Ricmaniac schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:59:
[...]
Het ligt er aan waar je bent maar als je endwalker koopt krijg je Stormblood en shadowbringers er bij.. dus als je Heavensward nog door moet niet. Als je stormblood bijna in gaat en je denkt door te spelen tot en met endwalker kan je net zo goed endwalker kopen.
Het voegt twee classes toe op level 70 als je die zou willen spelen. De Sage en de Reaper. Buiten dat voegt het weinig toe aan content in Shadowbringers.richards3 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:58:
[...]
Ben met shadowbringer bezig, als het verder niets extra’s brengt schaf ik endwalker wel aan als ik klaar ben.
Edit: toch maar met de credit card gedaan. Aangezien ik maar 1 account heb op Twintania heb ik gekozen voor de Entry subscription. Dan ben ik voor een tientje klaar per maand
[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 16-01-2022 10:55 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Je kan ook gewoon paypal gebruiken of amazon pay om crysta te kopen. Paar jaar geleden kon je wel via Skrill allerlei betaal methode gebruiken zoals Ideal. Maar een of andere reden heeft SE hier mee gestopt. Tuurlijk je kan gametime kaarten kopen alleen sinds de game populair is gewoon zijn deze kwa prijs niet waard en soms zelfs duurder ( wat mis ik de tijd toen 60 dagen kaarten 17 euro kosteOxigeon schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:17:
Vandaag zag ik dit topic weer voorbij komen en wil ik graag weer gaan spelen. Ben level 30 en heb de complete edition. Square Enix staat alleen een credit card toe om game time te kopen. Nu kun je ook via website gametime kopen. Is er een bepaalde website waar de meeste game time kopen? Speel op de ps5 en vind het gek dat een maand speeltijd bv niet in de store staat. Maar zou wel kunnen upgraden via de website van SE.
Edit: toch maar met de credit card gedaan. Aangezien ik maar 1 account heb op Twintania heb ik gekozen voor de Entry subscription. Dan ben ik voor een tientje klaar per maand
Als het goed is kon je ook via Mogstation 3-6 maanden sub afsluiten, maar weet niet of deze functie er is na het vernieuwen van de Mogstation site.
Denk dat gametime kopen via de PSN store geen goed idee is. PSN en Mogstation zijn soms niet echt bepaald goede vrienden en soms kan je met een storing niet op FFXIV komen of door een bug geen handshake dat je een expansion heb en niet de nieuwe gebieden kan spelen.
Hoe kom ik nu aan andere gear die wat dichter bij mijn huidige level ligt?
De vraag kwam ineens in mij op omdat ik gisteren de ARR MSQ's heb afgerond en ik zojuist verder ging en ik weer een nieuwe blauwe Q zag die mij naar Gerolt & Drake bracht.
Hier zag ik nieuwe gear, maar (om even een voorbeeld te geven) om de "Evenstar Hat" te kunnen kopen, moet ik eerst een "Weathered Evenstar Hat" hebben.
Hoe kom ik daar dan weer aan? Ik heb al even zitten Googlen, maar kan het zo snel niet vinden...
Mij is nog beetje onduidelijk hoe ik nu fatsoenlijke nieuwe gear kan verkrijgen wat bij mijn level past (los van dungeons natuurlijk).
Ik ben nog steeds NOOB in FFXIV, dus kan iemand mij eens verder op weg helpen?
Volgens mij zit jij nu nog in dat soort van limbo stuk tussen ARR en Heavensward.Milo44 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:39:
Mijn Red Mage is inmiddels level 56, maar sinds dat ik ben begonnen heb ik volgens mij ook nog helemaal geen nieuwe gear gekregen, dus ik loop nog in die rode standaard gear rond (level 50, iLVL 115).
Hoe kom ik nu aan andere gear die wat dichter bij mijn huidige level ligt?
De vraag kwam ineens in mij op omdat ik gisteren de ARR MSQ's heb afgerond en ik zojuist verder ging en ik weer een nieuwe blauwe Q zag die mij naar Gerolt & Drake bracht.
Hier zag ik nieuwe gear, maar (om even een voorbeeld te geven) om de "Evenstar Hat" te kunnen kopen, moet ik eerst een "Weathered Evenstar Hat" hebben.
Hoe kom ik daar dan weer aan? Ik heb al even zitten Googlen, maar kan het zo snel niet vinden...
Mij is nog beetje onduidelijk hoe ik nu fatsoenlijke nieuwe gear kan verkrijgen wat bij mijn level past (los van dungeons natuurlijk).
Ik ben nog steeds NOOB in FFXIV, dus kan iemand mij eens verder op weg helpen?
Want je zou in Ishgard gewoon gear kunnen kopen bij de armour- en weaponsmith.
Maar volgens mij ben je daar nog niet. Dus dan is het toch nog even doorgaan met de MSQ tot je bij die stad aankomt.
Je hebt nog als optie de ironworks gear kopen.Dat is ilvl 130. Maar dat is eigenlijk tot ~lvl 54. Dan kun je beter wachten en met lvl 60 je Tomestone punten gebruiken voor Augmented gear.
Ikzelf ben gisteren bij de Shadowbringers uitbreiding aangekomen. Leuke plottwist.
Voor de rest dezelfde problemen gehad als andere hier. Ik zit ook op Odin en eigenlijk pas sinds eind vorige week lijken de wachtrijen weer beetje normaal als je om half 8 probeert in te loggen.
Als je idd even doorgaat met de MSQ en poetics spaart kun je op 60 een leuk setje kopenVTB schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:12:
[...]
Volgens mij zit jij nu nog in dat soort van limbo stuk tussen ARR en Heavensward.
Want je zou in Ishgard gewoon gear kunnen kopen bij de armour- en weaponsmith.
Maar volgens mij ben je daar nog niet. Dus dan is het toch nog even doorgaan met de MSQ tot je bij die stad aankomt.
Je hebt nog als optie de ironworks gear kopen.Dat is ilvl 130. Maar dat is eigenlijk tot ~lvl 54. Dan kun je beter wachten en met lvl 60 je Tomestone punten gebruiken voor Augmented gear.
Ikzelf ben gisteren bij de Shadowbringers uitbreiding aangekomen. Leuke plottwist.
Voor de rest dezelfde problemen gehad als andere hier. Ik zit ook op Odin en eigenlijk pas sinds eind vorige week lijken de wachtrijen weer beetje normaal als je om half 8 probeert in te loggen.
Dacht naar een Nederlandse FC te gaan op Twintania maar dat doe ik maar niet denk ik. Wilde gisterem joinen maar zag niet wie online was. Je moet dus 1 voor 1 allemaal die namen intypen en hopen dat iemand online is. Of is hier een andere manier voor?
De functie om een sollicitatie te doen is er al jaren. Alleen deze FC in kwestie zal deze functie wel uit hebben staan.Oxigeon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:03:
Hier gisteren dan ook weer gespeeld na een tijd. Toch weer eventjes wennen op de ps5. Het joinen van een FC is nog net zo lomp dan 1 jaar geleden. Laat me toch gewoon een sollicitatie doen waarna ze me wel of niet toelaten. Waarom moet ik iemand aanspreken die online is.
Dacht naar een Nederlandse FC te gaan op Twintania maar dat doe ik maar niet denk ik. Wilde gisterem joinen maar zag niet wie online was. Je moet dus 1 voor 1 allemaal die namen intypen en hopen dat iemand online is. Of is hier een andere manier voor?
Mocht je het over hoofd hebben gezien. Als je de FC gegevens ingame bekijkt zoals stats, rank en het aantal members. Staat er onderin "Submit application*
:fill(white):strip_exif()/f/image/vumMCiDhE0Sc0dbBtQhziL58.png?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door ShadowhunterrX op 17-01-2022 12:59 ]
Klopt. Maar hoe zoek ik ingame naar een FC. Ik kan alleen maar op players zoeken. Of ik zie het efht over het hoofdShadowhunterrX schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:57:
[...]
De functie om een sollicitatie te doen is er al jaren. Alleen deze FC in kwestie zal deze functie wel uit hebben staan.
Mocht je het over hoofd hebben gezien. Als je de FC gegevens ingame bekijkt zoals stats, rank en het aantal members. Staat er onderin "Submit application*
[Afbeelding]
Je kan helaas niet goed zoeken in game maar de Lodestone heeft wel een goede optie welke FC's er recruiten.Oxigeon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:47:
[...]
Klopt. Maar hoe zoek ik ingame naar een FC. Ik kan alleen maar op players zoeken. Of ik zie het efht over het hoofd
Ja dat klopt. En de zoekfunctie naar spelers ingame werkt ook niet handig. Die vind alleen spelers die online zijn. En daar gaat het juist om. Ik wil op iemands naam of fc willen klikken en een sollicitatie insturenjlena schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:07:
[...]
Je kan helaas niet goed zoeken in game maar de Lodestone heeft wel een goede optie welke FC's er recruiten.
Hoe zit het trouwens met de "Rested State" als je 1 poppetje speelt?
Is dat een rested state pér class of gewoon één rested state op je hele poppetje die je ook op een lower level (level 1) kan verbruiken als je een nieuwe class aanmaakt?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik op mijn Red Mage veel meer rested state had, maar ik heb laatst ff een Paladin geleved tot 15 ofzo (had ff zin in iets anders) en toen kwam ik er later achter dat ik door mijn hele rested state heen was?
[ Voor 11% gewijzigd door Milo44 op 17-01-2022 17:47 ]
YupMilo44 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:45:
@VTB & @Visho
Hoe zit het trouwens met de "Rested State" als je 1 poppetje speelt?
Is dat een rested state pér class of gewoon één rested state op je hele poppetje die je ook op een lower level (level 1) kan verbruiken als je een nieuwe class aanmaakt?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik op mijn Red Mage veel meer rested state had, maar ik heb laatst ff een Paladin geleved tot 15 ofzo (had ff zin in iets anders) en toen kwam ik er later achter dat ik door mijn hele rested state heen was?
Rested xp is character gebonden en niet job gebonden. Dus op een hoe lager level je je rested xp gebruikt hoe sneller je er doorheen bent (omdat lagere levels gewoon sneller levelen)
Maar opzich maakt het heel weinig uit hoor. ik zou me er niet heel druk om maken.
Voor gatherers is rested xp wel heel handig. As ik een hele bar rested xp heb gebruik ik het meestal op mijn gatherers.
The ultimate weeb!Blitzdoctor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:46:
Ik ben gecaved, heb mijn gratis fantasia gebruikt en mijn male hyur in een female miqo'te veranderd
Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, ben ook een WoW refugee en dat ziet er qua wereld en menu's toch wat gelikter uit. Vooral de map vind ik nog er lastig te lezen, ik was in een stad en moest voor een quest naar een gebied langs de stad maar moest 5x op de map kijken hoe ik daar kwam.
Overigens waren alle menu's en mogelijkheden in het spel echt overweldigend (nog steeds soms eigenlijk en ik heb Endwalker al een tijdje afgerond...) tov wow. Nog steeds zoveel te ontdekken en doen
Ja dan kom ik op het volgend punt, ik kan niet eenvoudig zien waar al die aetherytes staan, en hoeveel ik er nog moet activeren.DeeDee855 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:51:
Die kaart is gewoon ruk. Zelfs wegen staan er niet op. In een stad gebruik ik altijd de aetherytes. Als je ze allemaal hebt geactiveerd in een stad krijg je er nog wat extra teleport opties bij, meestal ook wat bij de uitgangen van een stad.
Nope. je moet ze gewoon op de map bekijken of er tegen aan lopen.Poulske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:10:
[...]
Ja dan kom ik op het volgend punt, ik kan niet eenvoudig zien waar al die aetherytes staan, en hoeveel ik er nog moet activeren.
Aetherytes staan op de kaart. Normaalgesproken (altijd?) zorgt de MSQ er voor dat je bij alle aetherytes langs komt. Je kunt in theorie door de hele kaart kijken van gebieden die je hebt unlocked en dan staat er bij de aetheryte "not attuned yet" of zo als je die nog moet activeren. Maar zorg ervoor dat je dat altijd meteen doet, want super handig om snel overal naar toe te reizen.Poulske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:10:
[...]
Ja dan kom ik op het volgend punt, ik kan niet eenvoudig zien waar al die aetherytes staan, en hoeveel ik er nog moet activeren.
Hier pas level 30 en dat is ook het eerste wat ik doe als ik in een grote stad kom. Meteen die aetheryte aanklikken zodat ik kan fast travelen. Vanavond toch eens kijken of ik nog tijd heb om even te spelen.IntToStr schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Aetherytes staan op de kaart. Normaalgesproken (altijd?) zorgt de MSQ er voor dat je bij alle aetherytes langs komt. Je kunt in theorie door de hele kaart kijken van gebieden die je hebt unlocked en dan staat er bij de aetheryte "not attuned yet" of zo als je die nog moet activeren. Maar zorg ervoor dat je dat altijd meteen doet, want super handig om snel overal naar toe te reizen.
Is er nog een goeie guild op Chaos - Spriggan? Of mag hier geen recruitment worden gedaan?
Ja het is gewoon gewenning en leren voornamelijk idd.Poulske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:
Is er nog een goeie guild op Chaos - Spriggan? Of mag hier geen recruitment worden gedaan?
Recruitment is helemaal prima hoor. weet alleen niet of er mensen hier op Spriggan spelen. Servers zijn een beetje verspreid hier.
Niet joinen geloof ik heh?
Om te joinen moet je inderdaad in dezelfde server zitten. Wel kun je inderdaad samen spelenVisho schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:39:
Ik weet wel dat er een leuke NL/BE guild op ragnarok zit en omdat je op chaos zit kun je natuurlijk wel met ze spelen.
Niet joinen geloof ik heh?
Was allemaal geen probleem en moest lekker mijn eigen tempo bepalen en dingen testen.
De map begin ik ook steeds beter te begrijpen en navigeren lukt wel, al met al zijn de eerste paar uur zeer positief. Zin om weer verder te spelen.
Wel kan ik geen guild joinen omdat ik een trial account heb, en Square Enix heeft de verkoop van de volledige game tijdelijk opgeschort. Maar denk zodra dit weer kan ik wel over ga tot volledige game, hij bevalt mij zeer goed.
Ik moet zeggen ik ben er een beetje uit ben. Op Odin hadden we vrije lange rijen en met mijn alt (Amerikaanse server) deed ik juist ook veel minder omdat het niet voelde als vrije keuze, maar een 'het moet maar want anders kan ik niet spelen'. Is er een manier om snel, maar zonder spoilers, weer een soort recap van het verhaal te krijgen tot waar ik ben? Volgens mij is er nog geen new game+ voor Endwalkers, of wel?