Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Hier met dezelfde meters via getwiste kabel (UTP), 99 Pulse quality en 76 Average pulse width. Minimaal en maximaal staan op 60 en 100 ms.Brokencore schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:07:
[...]
[Afbeelding]
HeishaMon zit bovenin de WP. Daar zit ook een AP naast, mogelijk geeft die een probleem.
Kan proberen om iets meer uit de buurt van de 230V te blijven. Zal ook eens een stuk afgeschermde kabel proberen. Blijft lastig omdat alles ram vol zit met 230V bedrading.
- uiteindelijk de warmtepomp mee sturen met de energievraag van de woning / zonnestroom
- in koude en zonnige dagen warmt de woning enorm op door de zon, en dus zou ik wel een feedbackloop willen tussen de binnentemperatuur (die dan snel 26 graden wordt) en de warmtepomp.
- in warme winterdagen staat de pomp tradtioneel te koud, en in zeer koude dagen (-3 graden begint dat zo ongeveer) moet ik de pomp wat termperen en de de temperatuur op -3 graden zetten) , dat zou ik willen automatiseren
[ Voor 3% gewijzigd door jutuiz op 22-03-2025 15:06 ]
Wat je wil is solar2dhw en RTC en dat zit in: hemertje in "Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen"jutuiz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:04:
Ik ben me aan het inlezen op Heishamon, maar ik zie het verschil nog niet tussen wat ik nu heb namelijk HA + CZ-TAW1 + Eastron module, en een situatie waar ik bv. de grote Heishamon module module zou installeren naast CZ-TAW. Dat ik geen cloud nodig heb om de controle van m'n warmtepomp, dat snap ik. Ik heb overigens maar 2 circuits: warm water, en vloerverwarming in één zone. We hebben ook geen thermostaten in de woning (al 21 jaar niet), maar alles werkt met een delta tussen uitgaand en binnenkomend water. De warmtepomp is nu al bedienbaar in HA.
- uiteindelijk de warmtepomp mee sturen met de energievraag van de woning / zonnestroom
- in koude en zonnige dagen warmt de woning enorm op door de zon, en dus zou ik wel een feedbackloop willen tussen de binnentemperatuur (die dan snel 26 graden wordt) en de warmtepomp.
- in warme winterdagen staat de pomp tradtioneel te koud, en in zeer koude dagen (-3 graden begint dat zo ongeveer) moet ik de pomp wat termperen en de de temperatuur op -3 graden zetten) , dat zou ik willen automatiseren
https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/
Als ik kijk op (https://github.com/Egyras/HeishaMon), dan staat in MQTT-topics het volgende
1
2
| TOP111 main/Z2_Sensor_Settings Setting of the sensor for zone 2 (0=water, 1=ext thermostat, 2=int. thermostat or thermistor) TOP112 main/Z1_Sensor_Settings Setting of the sensor for zone 1 (0=water, 1=ext thermostat, 2=int. thermostat or thermistor) |
Als ik in heishamon zelf kijk, staat daar
1
2
| TOP111 Z1_Sensor_Settings 0 Water Temperature TOP112 Z2_Sensor_Settings 0 Water Temperature |
Is het een typo in MQTT topic pagina? (Z1 en Z2 zijn verwisseld.)
Tweede vraagje.
Ik kan mij herinneren dat TOP111 de waarden 0, 1, 2 en 3 kon hebben.
De waarde 3 was dan thermistor.
Is daar iets verandert? of zit het gewoon verkeerd in mijn geheugen?
[edit]
Ik heb het zelfs in mijn code gezet.
/f/image/phfztYrDxSqwqfBMLZCaGvZ7.png?f=fotoalbum_large)
Groetjes !
[ Voor 18% gewijzigd door edterbak op 30-03-2025 17:06 ]
HeishaMon logging:edterbak schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:02:
Mannen, vraagje over TOP111 en TOP112.
Als ik kijk op (https://github.com/Egyras/HeishaMon), dan staat in MQTT-topics het volgende
code:
1 2 TOP111 main/Z2_Sensor_Settings Setting of the sensor for zone 2 (0=water, 1=ext thermostat, 2=int. thermostat or thermistor) TOP112 main/Z1_Sensor_Settings Setting of the sensor for zone 1 (0=water, 1=ext thermostat, 2=int. thermostat or thermistor)
Als ik in heishamon zelf kijk, staat daar
code:
1 2 TOP111 Z1_Sensor_Settings 0 Water Temperature TOP112 Z2_Sensor_Settings 0 Water Temperature
Is het een typo in MQTT topic pagina? (Z1 en Z2 zijn verwisseld.)
Tweede vraagje.
Ik kan mij herinneren dat TOP111 de waarden 0, 1, 2 en 3 kon hebben.
De waarde 3 was dan thermistor.
Is daar iets verandert? of zit het gewoon verkeerd in mijn geheugen?
[edit]
Ik heb het zelfs in mijn code gezet.
[Afbeelding]
Groetjes !
/f/image/3zkH5kW7VPVtnstDfVWc0jTn.png?f=fotoalbum_large)
Dus TOP111 is voor Z1, documentatie op github is fout. Ik heb een pull request gemaakt.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
En de waarden van TOP111?
Ik heb in mijn code ooit gezet, 0,1,2 en 3.
Die laatste lijkt er nu niet meer te zijn. Is dit ooit verandert of is dit een brainfart van mij?
Sorry, geen idee. Ik heb die zones ook niet.edterbak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:18:
Thanks voor de bevestiging @blb4
Die laatste lijkt er nu niet meer te zijn. Is dit ooit verandert of is dit een brainfart van mij?
@thehogedterbak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:18:
Thanks voor de bevestiging @blb4
Kun jij misschien hier mij mee helpen? TOP111 en de values welke deze kan hebben.
Ik heb het gevoel dat ik dement aan het worden ben. Ik zie namelijk in mij node red flow op diverse plekken TOP111 met waarden 0 t/m 3 als switch voorbij komen. Was ik nu zo abuis??
In de changelog zie ik er ook niks over namelijk. Dus ik begin ernstig te twijfelen aan mijn geestelijke gezondheid zo... ghehehee.
@thehogedterbak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:49:
[...]
@thehog
Kun jij misschien hier mij mee helpen? TOP111 en de values welke deze kan hebben.
Ik heb het gevoel dat ik dement aan het worden ben. Ik zie namelijk in mij node red flow op diverse plekken TOP111 met waarden 0 t/m 3 als switch voorbij komen. Was ik nu zo abuis??
In de changelog zie ik er ook niks over namelijk. Dus ik begin ernstig te twijfelen aan mijn geestelijke gezondheid zo... ghehehee.
Is er iemand die hier het antwoord op heeft?
Ik wil graag uitsluitsel. Zijn er versies van de panasonic pomp welke TOP111 rapporteren van 0 t/m 3? of is 2 het hoogste resultaat. ?
Het zijn voor zover bekend vier waardes: "Water Temperature", "External Thermostat", "Internal Thermostat", "Thermistor" (van 0-3, of eigenlijk intern 1-4).edterbak schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:44:
[...]
@thehog
Is er iemand die hier het antwoord op heeft?
Ik wil graag uitsluitsel. Zijn er versies van de panasonic pomp welke TOP111 rapporteren van 0 t/m 3? of is 2 het hoogste resultaat. ?
Geeft dus gewoon aan hoe de panasonic is ingesteld door de installateur.
Ja typo :-)edterbak schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:58:
@thehog
Ja dat dacht ik ook. 0 t/m 3 inderdaad.
Maar in de mqtt topic beschrijving op GitHub staat dat nr 2 gecombineerd is.
Is dat een github typo-tje dan?
DANK VOOR JE REACTIE
Ik heb zelf slechts 1 zone in gebruik.
TOP94 main/Zones_State Zones state is dus 0 in mij geval.
Ik ben geïnteresseerd in het scenario wanneer 2 zones actief zijn.
TOP94 = 2 dus. (zone 1 + 2)
Ik wil graag weten welke TOPxx ik moet lezen om te zien of op het moment zone 1 of zone 2 actief is.
Houden deze verband hiermee?
TOP123 main/Z1_Pump_State Zone 1 Pump State
TOP124 main/Z2_Pump_State Zone 2 Pump State
of deze?
TOP125 main/TwoWay_Valve_State 2-Way Valve State
TOP126 main/ThreeWay_Valve_State2 3-Way Valve State (2nd definition)
Thanks alvast voor een ieder die mij kan helpen.
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
dankjewel ik zal er eens induikenRichieB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:20:
@hemertje Dit is mijn grafana dashboard. Er zitten een paar panels tussen die andere bronnen gebruiken zoals Evohome, Netatmo en mijn eigen kWh meters, maar ook een boel data uit Heishamon.
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Ik lees met telegraf de MQTT informatie uit en prop die in influx.
@HomegrownBGPHomegrownBGP schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:55:
@hemertje dit is wat ik heb geklust in grafana: https://pastebin.com/xbxnRPLD.
dankjewel voor het delen
ik ga het nader bekijken en proberen
OftopicHomegrownBGP schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:55:
@hemertje dit is wat ik heb geklust in grafana: https://pastebin.com/xbxnRPLD.
Hoe kan ik überhaupt controleren dat de MQTT waarden in Influx terecht komen?
In mijn geval kijk ik doorgaans naar de log van Telegraf, en anders kijk ik met grafana of ik de waarden kan vinden op de plek in de database die ik heb opgegeven. Maar je zou daar ook de influx web-ui voor kunnen gebruiken..hemertje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:04:
[...]
Oftopic
Hoe kan ik überhaupt controleren dat de MQTT waarden in Influx terecht komen?
Is er uberhaupt iemand hier die 2 zones gebruikt? Iemand die mij wat verder kan helpen met mijn vragen?edterbak schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:47:
@thehog
Ik heb zelf slechts 1 zone in gebruik.
TOP94 main/Zones_State Zones state is dus 0 in mij geval.
Ik ben geïnteresseerd in het scenario wanneer 2 zones actief zijn.
TOP94 = 2 dus. (zone 1 + 2)
Ik wil graag weten welke TOPxx ik moet lezen om te zien of op het moment zone 1 of zone 2 actief is.
Houden deze verband hiermee?
TOP123 main/Z1_Pump_State Zone 1 Pump State
TOP124 main/Z2_Pump_State Zone 2 Pump State
of deze?
TOP125 main/TwoWay_Valve_State 2-Way Valve State
TOP126 main/ThreeWay_Valve_State2 3-Way Valve State (2nd definition)
Thanks alvast voor een ieder die mij kan helpen.
Ik denk dat je weinig gaat vinden die 2 zones gebruiken. Dan wordt het namelijk veel interssanter om met heishamon en andere schakelingen zelf de zones aan te sturen dan de logica van panasonic te gebruiken.edterbak schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:59:
[...]
Is er uberhaupt iemand hier die 2 zones gebruikt? Iemand die mij wat verder kan helpen met mijn vragen?
Maar TOP94 is precies wat je zoek. Dit zijn de opties van TOP94:
1 = "Zone1 active", 2 = "Zone2 active", 3 = "Zone1 and zone2 active"
En of de zone echt op dat moment loopt is natuurlijk op basis van z1 of z2 pump state zoals je al aangaf.
[ Voor 8% gewijzigd door thehog op 18-05-2025 12:49 ]
1
2
| TOP123 Z2_Pump_State 0 Off TOP124 Z1_Pump_State 0 Off |
Ik zou verwachten dat Z1_pumpstate dan 1 zou moeten worden, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door edterbak op 18-05-2025 13:01 ]
Compressor zijde is wat anders dan zone zijde. Weet het ook niet 100% zeker maar kan zijn dat deze twee alleen wijzigen als je ook werkelijk twee zones hebt en je ook twee zone pompen hebt die (via het optionele bord) aangestuurd worden. De main pomp in de warmtepomp zelf dus niet.edterbak schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:00:
Het gekke is, als ik kijk naar TOP123 en TOP124, en in mijn geval Zone 1 is actief, als de compressor aan staat, zie ik dit in Heisha
code:
1 2 TOP123 Z2_Pump_State 0 Off TOP124 Z1_Pump_State 0 Off
Ik zou verwachten dat Z1_pumpstate dan 1 zou moeten worden, toch?
Er is inmiddels iemand die op github dit voor mij kan en wil uitzoeken.
https://github.com/edterb...iscussioncomment-13183714
Als je geïnteresseerd bent in het antwoord, kun je het hier straks als het goed is vinden
Ik gebruik al vele jaren 2 zones met de optionele pcb naar volle tevredenheid. samen met de heisha.edterbak schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:35:
Is er niemand hier met een 2 zone configuratie?
Ik stuur mijn midstand klep aan door een set relais verbonden met de zone pompen.
De zone pompen gaan alleen aan als er een warmtevraag is in de zone. Dus niet zoals de pomp van de heisha die altijd aan staat en stroom gebruikt.
Daarom is zone 1 aan niet altijd gelijk aan zone1 pomp aan (gellukkig niet)
Beantwoord dat je vraag?
zie nu pas de discussie op github, sorry

[ Voor 41% gewijzigd door pgeene op 22-05-2025 20:53 ]
PV: Zuid 3.5kWp | Z-W 1.6kWp | Horizontaal (dunne film buis) 2kWp | totaal 7.15kWp | 5kW Panasonic H icm Heishamon | infrarood vloerverwarming | Label A in huis uit 1939
Doel: elke dag warm water tijdens overproductie ofwel om 13u. Nadien geen run meer tenzij manueel. Of misschien zijn er nog andere nuttige opties waar ik nu niet aan denk maar waar iemand anders wel al aan gedacht heeft.
Ik heb de zoekfunctie DHW hier en het HASS topic al gebruikt maar niets nuttig gevonden. Heishamon YAML heb ik ook al gebruikt als zoekterm in google.
ik dacht iets van:
script voor make DHW
automations:
manual make DHW (trigger op input boolean)
auto make DHW (trigger op tijd en vermogen teruglevering met condition DHW produced today)
input boolean:
make_DHW
DHW_produced_today
Input number:
min tank temperature
desired tank temperature
Zodra de valve position weer naar room gaat (van tank af) zet ik dhw weer uit (heat only)TomVH2 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:44:
ik loopt nu al tegen het eerste probleem aan: ik kan de tanktemperatuur niet lager instellen dan 40°C op de panasonic. Hoe voorkomen jullie dat de warmtepomp een DHW run doet 's nachts als tegen de avond het vat bijna is leeggetrokken?
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
is dit iets voor je?TomVH2 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:22:
Is er toevallig ergens een Yaml code beschikbaar voor productie DHW? Ik maak anders zelf wel iets maar ik moet het warm water niet uitvinden... Van idee tot iets werkend ben ik meestal een paar uur verder...
Doel: elke dag warm water tijdens overproductie ofwel om 13u. Nadien geen run meer tenzij manueel. Of misschien zijn er nog andere nuttige opties waar ik nu niet aan denk maar waar iemand anders wel al aan gedacht heeft.
Ik heb de zoekfunctie DHW hier en het HASS topic al gebruikt maar niets nuttig gevonden. Heishamon YAML heb ik ook al gebruikt als zoekterm in google.
ik dacht iets van:
script voor make DHW
automations:
manual make DHW (trigger op input boolean)
auto make DHW (trigger op tijd en vermogen teruglevering met condition DHW produced today)
input boolean:
make_DHW
DHW_produced_today
Input number:
min tank temperature
desired tank temperature
Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen
Bedankt! Inderdaad. Maar nu liep ik tegen 2 problemen aan:LinuZZ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:42:
[...]
Zodra de valve position weer naar room gaat (van tank af) zet ik dhw weer uit (heat only)
code uit Heishamon Github
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| #Sets heatmode to the selected value - alias: Set heatmode triggers: trigger: state entity_id: input_select.heishamon_heatmode actions: - action: automation.turn_off entity_id: automation.set_heatmode_selector - action: mqtt.publish data_template: topic: panasonic_heat_pump/commands/SetOperationMode retain: false #IMPORTANT! ALWAYS set retain flag false for commands! payload: >- {%- if states('input_select.heishamon_heatmode') == "Heat" -%} 0 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Cool" -%} 1 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Auto" -%} 2 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "DHW" -%} 3 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Heat+DHW" -%} 4 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Cool+DHW" -%} 5 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Auto+DHW" -%} 6 {%- endif -%} - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 5 milliseconds: 0 enabled: true - action: automation.turn_on entity_id: automation.set_heatmode_selector |
Een delay van 5 sec is niet genoeg. Ik kom in een loop waarin continu gewisseld van cool naar DHW naar cool ... Ik dacht eraan om effectief te wachten op bevestiging van heishamon maar met auto lukt dit niet denk ik omdat de pana auto-cool of auto-heat terugmeldt. Aangepast naar 10sec en switchen tussen cool en heat werkt nu wel (wat ook niet werkte met delay van 5sec). Zal morgen wel zien of switch van cool naar DHW niet in loop komt.
Nu ik eens test met de selector naar mode auto, lijkt dit ook niet de werken
1) HASS stuurt auto naar pana
2) pana stuurt auto(cool) terug en set heatmode selector wordt getriggerd
3) set heatmode wordt getriggerd maar "auto(cool)" staat niet in de lijst waardoor een 0? wordt gestuurd
4) pana wordt in heat mode gezet
5) selector wordt aangepast naar heat
Nu gebruik ik hierdoor de auto functie niet en zet de juist mode in functie van mode van ventilatietoestel (zehnder gekoppeld met ESPhome). Maar ik doe dit liever niet om niet afhankelijk te zijn van een ander toestel.
Ik zal het aanpassen en als het werkt naar mijn zin, post ik hier wel de code. De selector moet mijn inziens geen auto(cool), auto(heat)... hebben.
Ik ben 3 maand bezig met HASS. YAML en templates ken ik nu redelijk omdat ik mijn zonwering (raffstores die nu meedraaien met de zon) heb geautomatiseerd. Dan moet ik maar 1 configuratie onderhouden.hemertje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:12:
[...]
is dit iets voor je?
Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen
Ik heb kamaradklimber voor de heishamon toegevoegd waardoor je geen mqtt zorgen meer heb. Ik check ook niet de input select maar de panasonic_heat_pump_main_threeway_valve_state omdat de mode niet veranderd, maar de valve State wel. Daarna trigger ik een mode change. Dit gedeelte zit bij mij nog in node red maar werkt met ha automations natuurlijk net zo.TomVH2 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:54:
[...]
Bedankt! Inderdaad. Maar nu liep ik tegen 2 problemen aan:
code uit Heishamon Github
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 #Sets heatmode to the selected value - alias: Set heatmode triggers: trigger: state entity_id: input_select.heishamon_heatmode actions: - action: automation.turn_off entity_id: automation.set_heatmode_selector - action: mqtt.publish data_template: topic: panasonic_heat_pump/commands/SetOperationMode retain: false #IMPORTANT! ALWAYS set retain flag false for commands! payload: >- {%- if states('input_select.heishamon_heatmode') == "Heat" -%} 0 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Cool" -%} 1 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Auto" -%} 2 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "DHW" -%} 3 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Heat+DHW" -%} 4 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Cool+DHW" -%} 5 {%- elif states('input_select.heishamon_heatmode') == "Auto+DHW" -%} 6 {%- endif -%} - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 5 milliseconds: 0 enabled: true - action: automation.turn_on entity_id: automation.set_heatmode_selector
Een delay van 5 sec is niet genoeg. Ik kom in een loop waarin continu gewisseld van cool naar DHW naar cool ... Ik dacht eraan om effectief te wachten op bevestiging van heishamon maar met auto lukt dit niet denk ik omdat de pana auto-cool of auto-heat terugmeldt. Aangepast naar 10sec en switchen tussen cool en heat werkt nu wel (wat ook niet werkte met delay van 5sec). Zal morgen wel zien of switch van cool naar DHW niet in loop komt.
Nu ik eens test met de selector naar mode auto, lijkt dit ook niet de werken
1) HASS stuurt auto naar pana
2) pana stuurt auto(cool) terug en set heatmode selector wordt getriggerd
3) set heatmode wordt getriggerd maar "auto(cool)" staat niet in de lijst waardoor een 0? wordt gestuurd
4) pana wordt in heat mode gezet
5) selector wordt aangepast naar heat
Nu gebruik ik hierdoor de auto functie niet en zet de juist mode in functie van mode van ventilatietoestel (zehnder gekoppeld met ESPhome). Maar ik doe dit liever niet om niet afhankelijk te zijn van een ander toestel.
Ik zal het aanpassen en als het werkt naar mijn zin, post ik hier wel de code. De selector moet mijn inziens geen auto(cool), auto(heat)... hebben.
[...]
Ik ben 3 maand bezig met HASS. YAML en templates ken ik nu redelijk omdat ik mijn zonwering (raffstores die nu meedraaien met de zon) heb geautomatiseerd. Dan moet ik maar 1 configuratie onderhouden.
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Als ik google op kamaradklimber krijg ik maar 1 hit en dat is een post van jou in een andere topic. Heb je meer info hier over?LinuZZ schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:01:
[...]
Ik heb kamaradklimber voor de heishamon toegevoegd waardoor je geen mqtt zorgen meer heb. Ik check ook niet de input select maar de panasonic_heat_pump_main_threeway_valve_state omdat de mode niet veranderd, maar de valve State wel. Daarna trigger ik een mode change. Dit gedeelte zit bij mij nog in node red maar werkt met ha automations natuurlijk net zo.
Edit: Je bedoelt de Home Assistant Heishamon pluging gemaakt door de user Kamaradclimber
https://github.com/kamaradclimber/heishamon-homeassistant
[ Voor 11% gewijzigd door SkullboyNL op 19-06-2025 08:39 ]
Lol, tot 2 keer toe verkeerd getypt. Die bedoel ik inderdaad!SkullboyNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:30:
[...]
Als ik google op kamaradklimber krijg ik maar 1 hit en dat is een post van jou in een andere topic. Heb je meer info hier over?
Edit: Je bedoelt de Home Assistant Heishamon pluging gemaakt door de user Kamaradclimber
https://github.com/kamaradclimber/heishamon-homeassistant