• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25

henri8096

BIM is not a software!

timok93 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 06:55:
Hier uiteindelijk op 15 juli ook een advanced edition besteld (via leasemaatschappij). Wilde eerst gravity blue, maar daarin niet meer te krijgen. Ik en de dealer gaan er daarmee vanuit dat dit direct de nieuwe versie zou moeten zijn. Verwachte leverdatum (sinds 15 juli) al gezet op 1 december.
Heb de dealer al wel eens gemaild, maar die doet blijkbaar niets met zijn mail. Hoe krijgen jullie je updates over verwachte leverdatum binnen?
Via leasemaatschappij. Die krijgen dit door vanuit de dealer (Hedin Adam-N).

[ Voor 4% gewijzigd door henri8096 op 18-09-2024 08:14 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-05 14:58
blb4 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:43:
[...]

Dat geeft hoop. Ik heb nog steeds geen ander bericht dat 23 oktober (besteld in mei).
Ach, mijn levering staat nu gepland voor "ergens in Oktober".
Eerst was het Augustus, toen September en nu dus Oktober.
Besteld eind Februari, zo'n 30 weken geleden dus.
Het blijft echt een groot drama daar bij Kia met de leverbetrouwbaarheid. :(

• YvanU
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-12-2024
timok93 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 06:55:
Hier uiteindelijk op 15 juli ook een advanced edition besteld (via leasemaatschappij). Wilde eerst gravity blue, maar daarin niet meer te krijgen. Ik en de dealer gaan er daarmee vanuit dat dit direct de nieuwe versie zou moeten zijn. Verwachte leverdatum (sinds 15 juli) al gezet op 1 december.
Heb de dealer al wel eens gemaild, maar die doet blijkbaar niets met zijn mail. Hoe krijgen jullie je updates over verwachte leverdatum binnen?
Ik zit bij Arval. Die updaten in hun app de contractstatus van de nieuwe auto. Je moet wel zelf kijken want je hoort niks proactief vanuit hun. Met de dealer heb ik geen contact, weet niet eens wie de dealer is/wordt. Welk model ik krijg, heb ik zelf opgevraagd bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:19
blb4 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:43:
[...]

Dat geeft hoop. Ik heb nog steeds geen ander bericht dat 23 oktober (besteld in mei).
Update: net even contact gehad met de dealer waar mijn nieuwe (Lease) auto besteld is (EV6 MY25 edition advanced), volgend de dealer komt deze eind deze maand binnen en wordt hij dus idd rond 23 oktober geleverd *O*

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvanU
De prijslijst staat online. https://www.kia.com/nl/modellen/ev6/ontdekken/

Wat hierin opvalt, is dat de Edition Advanced (die ik heb besteld), niet meer voorkomt. Ben benieuwd welk model ik dan krijg. Heb zojuist navraag gedaan bij de leasemaatschappij en ben in afwachting van hun reactie.

• blb4
YvanU schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:45:

Wat hierin opvalt, is dat de Edition Advanced (die ik heb besteld), niet meer voorkomt. Ben benieuwd welk model ik dan krijg. Heb zojuist navraag gedaan bij de leasemaatschappij en ben in afwachting van hun reactie.
Idem! Ook maar direct een vraag gesteld aan de LM, wat ga ik krijgen? De volgend vraag wordt dan natuurlijk wat de financiële consequenties daarvan zijn....

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Morgen ook maar eens met de dealer gaan bellen wat er uiteindelijk geleverd gaat worden.
Ik vrees met grote vrezen . . . . . . :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
henri8096 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:07:
[...]

Morgen ook maar eens met de dealer gaan bellen wat er uiteindelijk geleverd gaat worden.
Ik vrees met grote vrezen . . . . . . :|
Ik heb een overzichtje proberen te maken met de opties die aanwezig waren op de Edition Advanced die niet standaard zijn bij alle 4 de huidige uitvoeringen en kom dan tot 't volgende overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg2rlbXUNOkGhAvGnI6NJ_K6W1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1l0DD4mWW25IIMbaDJqAVom8.png?f=fotoalbum_large

De Air ontbreekt 't aan heel veel punten,
de Plus en Plus Advanced zijn bijna gelijk op deze punten, verschil tussen die 2 is alleen de 20" velgen.

Wat mij betreft zou de Plus acceptabel zijn, probleem is wel dat de prijs van de Plus hoger is dan die van de bestelde Edition Advanced.

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Op het moment van bestellen was bij mij de prijslijst van mei 2024 de meest recente.
Daar staat bij de Edition Advanced ook nog de matrix led verlichting en de dynamische knipperlichten in het overzicht (ik heb de PDF nog) die zit niet op de plus en ook niet op de air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
henri8096 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:19:
Op het moment van bestellen was bij mij de prijslijst van mei 2024 de meest recente.
Daar staat bij de Edition Advanced ook nog de matrix led verlichting en de dynamische knipperlichten in het overzicht (ik heb de PDF nog) die zit niet op de plus en ook niet op de air.
Beide staan idd in 't bovenstaande tabelletje :).

[ Voor 3% gewijzigd door blb4 op 19-09-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

blb4 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:21:
[...]

Beide staan idd in 't bovenstaande tabelletje :).
Overheen gelezen, excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvanU

Zojuist te horen gekregen dat het de Plus variant wordt. Kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
YvanU schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:53:
[...]

Heb je ook iets gehoord over de prijs & fiscale waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvanU
blb4 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:56:
[...]

Heb je ook iets gehoord over de prijs & fiscale waarde?
Nee heb ik geen navraag naar gedaan. Neem aan dat de prijslijst vanuit KIA daarvoor leidend is. Komt dus neer op € 51.465 voor de Plus versie. Daarbij komt nog € 895 voor de Metallic Lak. Dus € 52.360 in totaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rftjanssen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 18:13
Helaas voor mij minder goed nieuws. Op 15 februari, ja jullie lezen het goed 15 februari een Advanced Plus besteld via de leasemaatschappij. Contract getekend en verwachte leverdatum 23 september. Blijkt nu dat er door miscommunicatie tussen leasemaatschappij Ayvens en de dealers onder Hedin Automotive er eigenlijk helemaal geen auto is besteld. Wagenparkbeheer was ook nergens van op de hoogte. Waarschijnlijk moet ik nu het hele bestelproces opnieuw doorlopen en is de verwachte levertijd 4-6 maanden. Erg frusterend op zijn zachts gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
YvanU schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook vanuit de dealer vernomen dat de Edition Advanced de "vervangen" wordt door de Plus. Alleen jammer dat die Plus dan weer € 1500,= duurder geworden is dan de EA. De oude Plus en nieuwe Plus zijn dus duidelijk anders (zonder o.a. de V2D, Meridian en Wamtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
blb4 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:33:
[...]

Ik heb een overzichtje proberen te maken met de opties die aanwezig waren op de Edition Advanced die niet standaard zijn bij alle 4 de huidige uitvoeringen en kom dan tot 't volgende overzicht:

[Afbeelding]

De Air ontbreekt 't aan heel veel punten,
de Plus en Plus Advanced zijn bijna gelijk op deze punten, verschil tussen die 2 is alleen de 20" velgen.

Wat mij betreft zou de Plus acceptabel zijn, probleem is wel dat de prijs van de Plus hoger is dan die van de bestelde Edition Advanced.
Mooi overzichtje! Ik heb volgens mij nog een item gevonden dat niet op de Edition Advanced zat, maar nu wel op de Plus en dat is "Stoelventilatie, voorstoelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Burn_and_Fire schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:32:
[...]

Mooi overzichtje! Ik heb volgens mij nog een item gevonden dat niet op de Edition Advanced zat, maar nu wel op de Plus en dat is "Stoelventilatie, voorstoelen".
Klopt, dat is idd een +! Ik had vooral gekeken wat we minder krijgen als ‘t een air, plus of plus advanced zou worden, er komen - gelukkig - ook een paar extra items bij zoals (voor)stoel ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
blb4 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:13:
[...]

Klopt, dat is idd een +! Ik had vooral gekeken wat we minder krijgen als ‘t een air, plus of plus advanced zou worden, er komen - gelukkig - ook een paar extra items bij zoals (voor)stoel ventilatie.
Had jij behalve die stoelventilatie nog meerdere zaken gevonden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Burn_and_Fire schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:39:
[...]

Had jij behalve die stoelventilatie nog meerdere zaken gevonden dan?
Draadloze Apple CarPlay & Android Auto & iets met relaxfunctie voorstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHennekes
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-11-2024
Snelheidsbegrenzer, maar of we daar nu zo gelukkig mee moeten zijn? -:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Krijg bericht van de leasemaatschappij dat de bestelling is geannuleerd:
Helaas is de door jou bestelde auto niet meer leverbaar. De Kia EV6 77.4 kWh is niet meer leverbaar, deze wordt vervangen voor de 84 kWh versie. Ik zal de MyAthlon omgeving weer voor jou activeren.

Het laatstgenoemde model is nog niet beschikbaar in ons portaal, deze zal hoogstwaarschijnlijk komende week zichtbaar worden.

Wij zien een nieuwe bestelling graag tegemoet.
:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
henri8096 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:56:

[...]

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online

[...]

Oh, balen man. Misschien kun je met deze historie wel "voorrang" krijgen? Ik zou eens vragen als ik jou was. Ik zit bij Athlon ook te wachten op het kunnen bestellen van MY2025 (initiële bestelling)... Die nieuwe prijslijst met alle opties moet eerst verwerkt worden. Ik kreeg vorige week het bericht dat dat nog 1 tot 2 weken kon duren. Dat sluit dus wel aan dat het nu nog ongeveer een weekje duurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantienus123

[...]

Dat is echt klote. :(
Ik weet niet wanneer je je bestelling hebt geplaatst maar als je vanaf je nieuwe bestelling weer 9 maanden moet wachten (zoals ik) dan zou dat wel echt heel zuur zijn.
Ik snap dat de levering van een Kia EV6 iets anders is dan een standaard Tesla (4 weken) maar met dit soort levertijden en fratsen prijst Kia zich naar mijn mening wel finaal uit de markt.
En dan vinden ze het gek dat de markt voor EVs compleet aan het instorten is.

[ Voor 25% gewijzigd door Jantienus123 op 24-09-2024 09:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blb4
Goed nieuws! Ik heb gebeld door de dealer dat de voor mij bestelde auto bij hun is binnen gekomen. Ik heb voor over 3 weken een afspraak gemaakt om 'm op te halen, die tijd hebben ze blijkbaar nodig om 'm af te leveren (inclusief trekhaak). En het is blijkbaar toch de bestelde MY25 edition advanced uitvoering, o.a. met matrix koplampen. Die MY25 edition advanced uitvoering staat dus niet op de website van Kia maar wordt blijkbaar dus wel geleverd.

[ Voor 14% gewijzigd door blb4 op 25-09-2024 14:18 ]

• Burn_and_Fire
  • Nu online
blb4 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:34:
Goed nieuws! Ik heb gebeld door de dealer dat de voor mij bestelde auto bij hun is binnen gekomen. Ik heb voor over 3 weken een afspraak gemaakt om 'm op te halen, die tijd hebben ze blijkbaar nodig om 'm af te leveren (inclusief trekhaak). En het is blijkbaar toch de bestelde MY25 edition advanced uitvoering, o.a. met matrix koplampen. Die edition advanced uitvoering staat dus niet op de website van Kia maar wordt blijkbaar dus wel geleverd.
Mooi man! Jij had toch eerst het bericht gekregen dat ze de bestelde Edition Advanced om hadden gezet naar een MY2025 Plus? Je krijgt dan nu toch de "oude". Vind je dat niet jammer? Zelf zit ik juist op die MY2025 te wachten met o.a. de grotere accu, meer efficiëntie en de vernieuwde infotainment lijken mij juist de moeite wel waard. Ik zit ook in de prettige omstandigheid dat ik het bestellen bij de LM even kan tegenhouden.

• blb4
Burn_and_Fire schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:42:
[...]

Mooi man! Jij had toch eerst het bericht gekregen dat ze de bestelde Edition Advanced om hadden gezet naar een MY2025 Plus? Je krijgt dan nu toch de "oude". Vind je dat niet jammer? Zelf zit ik juist op die MY2025 te wachten met o.a. de grotere accu, meer efficiëntie en de vernieuwde infotainment lijken mij juist de moeite wel waard. Ik zit ook in de prettige omstandigheid dat ik het bestellen bij de LM even kan tegenhouden.
Nee, 't is dus een MY2025 edition advanced. De vragen die ik tot nu toe had gesteld over welke uitvoering ik precies zou krijgen bleven tot vandaag onbeantwoord, de dealer gaf vanmorgen aan dat 't om de MY2025 edition advanced uitvoering gaat. Volgens mij heeft iemand anders hier wel te horen gekregen dat tie de MY2025 Plus zou krijgen. Ik denk dat ik maar eens een bezoekje aan de dealer ga brengen en kijken wat er staat....

[ Voor 9% gewijzigd door blb4 op 25-09-2024 14:17 ]

• Burn_and_Fire
  • Nu online
blb4 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:16:
[...]

Nee, 't is dus een MY2025 edition advanced. De vragen die ik tot nu toe had gesteld over welke uitvoering ik precies zou krijgen bleven tot vandaag onbeantwoord, de dealer gaf vanmorgen aan dat 't om de MY2025 edition advanced uitvoering gaat. Volgens mij heeft iemand anders hier wel te horen gekregen dat tie de MY2025 Plus zou krijgen. Ik denk dat ik maar eens een bezoekje aan de dealer ga brengen en kijken wat er staat....
Ik ben benieuwd. De Kia dealer vertelde mij dat de Edition Advanced nu over gaat in de Plus aangezien de uitrusting hetzelfde zou zijn. In het reguliere EV6 topic is daar ook al over gesproken sinds vorige week donderdag de prijslijst van de nieuwe MY2025 gereleased is. De "nieuwe" Plus is niet meer hetzelfde als de "oude" Plus. De nieuwe Plus lijkt qua opties de EA dan ook te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHennekes
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-11-2024
Zojuist gebeld door mijn dealer: ik kan 5 oktober mijn nieuwe MY2025 ev6 edition advanced ophalen. De uitvoering zal gelijk zijn aan de plus, aangevuld met matrix koplampen en dynamische richtingaanwijzers voor. Of ook de stoel ventilatie er in zit kon de verkoper niet bevestigen. Dit geldt trouwens voor alle EA bestellingen van voor (ik meen) 25 juli. Bij EA bestellingen die na 25 juli zijn gedaan zal de plus uitvoering geleverd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blb4
Net bij de dealer langs geweest, ik kan de info van @RHennekes hierboven grotendeels bevestigen. Mijn nieuwe MY2025 EV6 edition advanced heeft matrix koplampen, dynamisch richtingaanwijzers voor (dat werkt niet indien ingeschakeld als alarmlichten) en heeft ook stoelventilatie en relaxsltoel(en?).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSERpdJWUMWQyjlYxyTqTOp43AM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0ckxllqPCLUbctqRQDCC9dG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHCkfUxi6XcEas2fxvXUoi-Z8Vo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9nfMxl9dPePU6Jr2YLKmxRb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks7X9JsNBXn3rxS94aeD07NSV2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Umxi1mAPr7jx1eovIdkWgQR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qF8Dv0t94kagWETngB1kHU1pxeo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YDkB5pqKKqnKlDLG9YQYI8a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJawO4TxA7oypiXuhfFvEigvKFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ov99Diu60N9qN0j7PGhJUAdc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLjSi9deZd_DC6kuvn5xJxgJXwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRyclznDYRvxCiQFgVVp67RP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QuelFBUij_lNusA1-dDJJpGLM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RDIxEbiLmp0W3276kZVUGn1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4fEaIsHLMahkbC3QQcaBPr-OaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fiS3920RGg3XYDR9v9HyIT4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QLGenTogKxRbOBDeWBZ-n5bD6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1JYAadOHCiXzEq26xhri66x.jpg?f=fotoalbum_tile

• Burn_and_Fire
  • Nu online
blb4 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:25:
Net bij de dealer langs geweest, ik kan de info van @RHennekes hierboven grotendeels bevestigen. Mijn nieuwe MY2025 EV6 edition advanced heeft matrix koplampen, dynamisch richtingaanwijzers voor (dat werkt niet indien ingeschakeld als alarmlichten) en heeft ook stoelventilatie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ah kijk aan. Dan hebben ze dat op dit manier opgelost. Mooi. Wanneer krijg je 'm afgeleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Burn_and_Fire schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:04:
[...]

Ah kijk aan. Dan hebben ze dat op dit manier opgelost. Mooi. Wanneer krijg je 'm afgeleverd?
16 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Net bij de dealer langs geweest, ik kan de info van @RHennekes hierboven grotendeels bevestigen. Mijn nieuwe MY2025 EV6 edition advanced heeft matrix koplampen, dynamisch richtingaanwijzers voor (dat werkt niet indien ingeschakeld als alarmlichten) en heeft ook stoelventilatie.
Ik voel me zo genaaid door de LM/dealer op dit moment . . . . . . |:( . . . . . :9~
Maar top auto en goede oplossing van jullie dealers!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
henri8096 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:23:
[...]

Ik voel me zo genaaid door de LM/dealer op dit moment . . . . . . |:( . . . . . :9~
Maar top auto en goede oplossing van jullie dealers!
Dat is inderdaad pech voor je zeg! Konden misschien de kleur niet meer leveren o.i.d? Kun jij inmiddels (die nieuwe) al weer bestellen bij Athlon? Ik zit daar namelijk op de wachten.

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Burn_and_Fire schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:04:
[...]

Dat is inderdaad pech voor je zeg! Konden misschien de kleur niet meer leveren o.i.d?
Ik had gewoon eentje in Runway Red besteld, wat nu de gratis basiskleur van alle versies is.
Dit is gewoon onwil vanuit of de LM of vanuit de dealer.
Burn_and_Fire schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:04:
[...]

Kun jij inmiddels (die nieuwe) al weer bestellen bij Athlon? Ik zit daar namelijk op de wachten.
Nee, hij staat er nog steeds niet op.
Ze hebben inmiddels wel alle uitvoeringen behalve de light er uit gehaald.
(bestelling loopt via MyAthlon)
Op de gewone athlon website staan nog een aantal athlon editions van de oude versie.

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:16
Weet iemand de actuele levertijd van een EV6 2025?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:44
Rostares schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:07:
Weet iemand de actuele levertijd van een EV6 2025?
Je kunt die vraag het beste aan de dealer stellen. Die zal het je precies kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
Sonicfreak schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:05:
[...]

Je kunt die vraag het beste aan de dealer stellen. Die zal het je precies kunnen vertellen.
De dealer zou je dat inderdaad moeten kunnen vertellen, maar of ze die levertijd heel "precies" kunnen voorspellen dat betwijfel ik. :)
Op de site van LM Ayvens hebben ze het over "Verwachte levertijd 20 weken" waarbij er niet voor niks "verwacht" staat want dat stond er ook toen ik in feburari mijn EV6 bestelde waar ik na 30 weken nog steeds op wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Jantienus123 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:05:
[...]

De dealer zou je dat inderdaad moeten kunnen vertellen, maar of ze die levertijd heel "precies" kunnen voorspellen dat betwijfel ik. :)
Op de site van LM Ayvens hebben ze het over "Verwachte levertijd 20 weken" waarbij er niet voor niks "verwacht" staat want dat stond er ook toen ik in feburari mijn EV6 bestelde waar ik na 30 weken nog steeds op wacht.
Bij mij kon de dealer het wel precies vertellen. Mijn EV6 stond al op de boot en hij heeft de auto voor mij gereserveerd. Dealer gaf aan dat de levertijd 2 maanden was en dat klopte uiteindelijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boldie1963
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-03 15:45
Naar aanleiding van alle berichten over het niet meer uitleveren van de edition Avanced even navraag gedaan bij de dealer.
Die geven aan dat hij inmiddels op de boot staat en half oktober wordt verwacht in de haven te zijn.
Ben dan wel benieuwd welke versie ik krijg, maar ik denk toch de MY25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
Boldie1963 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:03:
Naar aanleiding van alle berichten over het niet meer uitleveren van de edition Avanced even navraag gedaan bij de dealer.
Die geven aan dat hij inmiddels op de boot staat en half oktober wordt verwacht in de haven te zijn.
Ben dan wel benieuwd welke versie ik krijg, maar ik denk toch de MY25
Dat is goed nieuws voor je.
Maar is het eigenlijk niet schandalig dat je voor 50.000+ Euro iets koopt maar dat de leverancier je niet precies kan vertellen wanneer en vooral wát je uiteindelijk geleverd krijgt ?
Ik kan er met de pet niet bij eerlijk gezegd. Dat zoiets nog gewoon normaal wordt gevonden in 2024.

[ Voor 3% gewijzigd door Jantienus123 op 02-10-2024 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Jantienus123 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:27:
[...]
Dat is goed nieuws voor je.
Maar is het eigenlijk niet schandalig dat je voor 50.000+ Euro iets koopt maar dat de leverancier je niet precies kan vertellen wanneer en vooral wát je uiteindelijk geleverd krijgt ?
Ik kan er met de pet niet bij eerlijk gezegd. Dat zoiets nog gewoon normaal wordt gevonden in 2024.
Ik vond 't ook wel erg raar maar 't lijkt er uiteindelijk op dat ik gewoon krijg wat er in mei uiteindelijk besteld is: EV5 MY25 Edition Advanced. Deze MY Edition Advanced heeft in elk geval alles wat de MY24 uitvoering en daarbovenop dus de veranderingen/verbeteringen van de MY25 uitvoering zoals 84 kWh, hogere snellaadvermogen maar ook wat kleinere dingen zoals relaxstoelen en stoelventilatie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rurah
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 12:02
henri8096 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:07:
[...]

Ik had gewoon eentje in Runway Red besteld, wat nu de gratis basiskleur van alle versies is.
Dit is gewoon onwil vanuit of de LM of vanuit de dealer.

[...]

Nee, hij staat er nog steeds niet op.
Ze hebben inmiddels wel alle uitvoeringen behalve de light er uit gehaald.
(bestelling loopt via MyAthlon)
Op de gewone athlon website staan nog een aantal athlon editions van de oude versie.
Ik heb zojuist nogmaals met ze gebeld. Ze hopen op morgen, maar wordt waarschijnlijk maandag dat dit wordt aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Rurah schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Ik heb zojuist nogmaals met ze gebeld. Ze hopen op morgen, maar wordt waarschijnlijk maandag dat dit wordt aangepast.
Oh ik was dus niet de enige die het wachten zat was. Ik heb vanochtend ook gebeld.
De tekst van degene die ik aan de lijn had was dat die het niet wist, omdat ze wachten op gegevens van de importeur en uiteraard niet wisten hoe lang dat ging duren.
Nou ik hoop dat de medewerker die jij aan de lijn had, het bij het rechte eind heeft.

Ze probeerden me nog wel een Edition (non-Advanced) aan te smeren.
Daar heb ik maar vriendelijk voor bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
henri8096 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Oh ik was dus niet de enige die het wachten zat was. Ik heb vanochtend ook gebeld.
De tekst van degene die ik aan de lijn had was dat die het niet wist, omdat ze wachten op gegevens van de importeur en uiteraard niet wisten hoe lang dat ging duren.
Nou ik hoop dat de medewerker die jij aan de lijn had, het bij het rechte eind heeft.

Ze probeerden me nog wel een Edition (non-Advanced) aan te smeren.
Daar heb ik maar vriendelijk voor bedankt.
Je bent zeker niet de enige. Ik zit ook al een tijdje te wachten en zit er ook vol achteraan sinds de nieuwe prijslijst vrijgegeven is, zou het toch niet zo moeilijk meer hoeven zijn lijkt mij. Ze geven mij aan dat ze nog steeds wachten op een externe partij die alle gegevens nog moet verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 22:15
Op Athlon staat de nieuwe versies van de EV6 er nu op. Alleen wel vrij prijzig vergeleken met andere LMs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

SFRtje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:14:
Op Athlon staat de nieuwe versies van de EV6 er nu op. Alleen wel vrij prijzig vergeleken met andere LMs..
Klopt, ik kan nu van de nieuwe EV6 met 84kW batterij alleen nog maar de Air leasen, de rest zit inmiddels boven mijn leasebudget.

Helaas heb ik verplichte winkelnering bij athlon.

Ik zit nu maar te kijken naar een EV3. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvanU
Vorige week bericht gekregen dat mijn auto bij de dealer staat. Wordt 31 oktober afgeleverd, ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
henri8096 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:35:
[...]

Klopt, ik kan nu van de nieuwe EV6 met 84kW batterij alleen nog maar de Air leasen, de rest zit inmiddels boven mijn leasebudget.

Helaas heb ik verplichte winkelnering bij athlon.

Ik zit nu maar te kijken naar een EV3. :'(
Ik zit ook aan Athlon vast maar kon binnen mijn budget nog steeds een EV6 kiezen. Heb ondertussen de bestelling in werking laten zetten van een Plus met trekhaak in die nieuwe kleur Wolf Grey. Ik heb ook de gok genomen om Vegan Grey bekleding te kiezen. Dat leek me wel heel mooi in combinatie met die lichtgrijze buitenkant. Dat alleen niet in het echt kunnen zien dus vingers-crossed. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• blb4
Hij is geleverd *O* ! Kia EV6 84 kWh Edition Advanced.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RewRXtTrK2Rhm7hIA6cNmZjolc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtdyYnT9AyUCN1w4dMkTkEiq.jpg?f=fotoalbum_large
Enige restpuntje is de connectionbox bekabeling van de trekhaak, ‘t schijnt dat dit een andere moet zijn dan voor de oude uitvoering en die is nog niet leverbaar..

[ Voor 20% gewijzigd door blb4 op 17-10-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
blb4 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:38:
Hij is geleverd! Kia EV6 88 kWh Edition Advanced.
[Afbeelding]
Enige restpuntje is de connectionbox bekabeling van de trekhaak, ‘t schijnt dat dit een andere moet zijn dan voor de oude uitvoering en die is nog niet leverbaar..
Mooie bak man! Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldie1963
Gisteren bericht van de dealer:
Mijn op 1 augustus bestelde EV Edition Advanced blijkt toch niet half oktober aan te komen maar half december.....
Wordt een Plus i.p.v. Edition Avanced volgens de dealer hetzelfde uitrustingsniveau.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Net bij de dealer langs geweest, ik kan de info van @RHennekes hierboven grotendeels bevestigen. Mijn nieuwe MY2025 EV6 edition advanced heeft matrix koplampen, dynamisch richtingaanwijzers voor (dat werkt niet indien ingeschakeld als alarmlichten) en heeft ook stoelventilatie en relaxstoel(en?).
Ook achter zitten dynamische richtingaanwijzers.

[ Voor 71% gewijzigd door blb4 op 18-10-2024 15:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantienus123
Bijna 9 maanden moeten wachten maar nu is het dan eindelijk zo ver.
Vandaag mijn Kia EV6 GT-Line Edition opgehaald bij de dealer. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HizDFu3pXS9uMRr6zsdeP6czY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVI1Dha2CZjrI3ksFUqajqVg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBbaSoWQF81_BexDFp0lf2jv_dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgVgqb4vzOrKZIDhkhggeOCO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKTr5-GojjAkcT6_wbot51MwszM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNMVjirlQa57TnKv5io4xPaa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldie1963
Mooie bak, maar 9 maanden is niet meer van deze tijd voor een reguliere productieauto vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
Boldie1963 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:07:
Mooie bak, maar 9 maanden is niet meer van deze tijd voor een reguliere productieauto vind ik.
Dat vind ik ook, maar blijkbaar is dat tegenwoordig toch wel redelijk normaal bij sommige merken en modellen.
Je zou verwachten dat die autobouwers er tegenwoordig alles aan doen om hun auto's zo snel mogelijk aan de man te brengen want zo goed gaat het niet in die branche. Maar blijkbaar is de hele productie- en distributieketen hier niet echt op ingericht dus daar valt nog wel wat te verbeteren lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:27
SFRtje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:14:
Ik heb voor de 63kW Plus gekozen. De extra range heb ik zelden nodig, en snelladen met bijna 200 kW compenseert aardig voor de meerprijs van een grotere accu. De betere stoelen in de plus dan in de Light zijn mij de meerprijs wel waard. Ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Nu online
Ramtka schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Ik heb voor de 63kW Plus gekozen. De extra range heb ik zelden nodig, en snelladen met bijna 200 kW compenseert aardig voor de meerprijs van een grotere accu. De betere stoelen in de plus dan in de Light zijn mij de meerprijs wel waard. Ben benieuwd wat de levertijd gaat zijn...
Afgelopen week is mijn bestelling van de LM bij de dealer uitgekomen. Die geeft nu een voorlopige levertijd van ruim 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:48
Iemand interesse om per januari/februari 2025 een lease contract over te nemen?

Model: 58KWh Air 125kW MY24
Kleur: Aurora Black Pearl
Looptijd: 03-10-2027 (1 jaar oud)
Km jaar: 35.000 KM
Leasebedrag: €969 p.m.
Cat. waarde: €48.760
Km stand: 27K km

[ Voor 8% gewijzigd door Polo132 op 05-11-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
blb4 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:38:
Hij is geleverd *O* ! Kia EV6 84 kWh Edition Advanced.
[Afbeelding]
Update: gisteren maar eens gebeld naar de dealer; de connection box wordt blijkbaar einde van de maand geleverd en nu een afspraak op 4 december voor montage. Kan ik vanaf dan eindelijk met een caravan of iets anders van 1800kg achter me aan gaan rondrijden 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:10
Jantienus123 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Dat vind ik ook, maar blijkbaar is dat tegenwoordig toch wel redelijk normaal bij sommige merken en modellen.
Je zou verwachten dat die autobouwers er tegenwoordig alles aan doen om hun auto's zo snel mogelijk aan de man te brengen want zo goed gaat het niet in die branche. Maar blijkbaar is de hele productie- en distributieketen hier niet echt op ingericht dus daar valt nog wel wat te verbeteren lijkt me.
Ik had besteld eind januari en had hem eind april.

Ik had toen wel niet de keuze uit alle combinaties, sommige waren niet meer beschikbaar, ik kon bijvoorbeeld geen beige leer kiezen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-02 11:09
ik heb een voorstel, de meesten zullen wel weten dat er veel problemen zijn met de ICCU, kan er misschien een kolom toegevoegd worden aan de lijst om te kunnen aan te duiden of je een probleem met de ICCU heb gehad of niet, zo kunnen misschien wel achter halen of dit een wederkeer probleem is of dat het probleem in een bepaald jaar opgelost is ?
Het is maar een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:26
Zojuist is de levertijd van mijn bestelde EV6 plus gewijzigd door de leasemaatschappij. Van week 3 naar week 7. Nog even wachten dus.....

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boldie1963
Advanced edition model 24 Besteld op 1 augustus , wordt geleverd op 12 december als Plus model 25
is dan wel 1500 euro duurder dan besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:09
Deze week gaat de bestelling de deur uit: EV6 Plus Advanced (84 kWh) in de kleur Wolf Gray.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. De dealers die ik gesproken heb geven aan dat het ongeveer 4 maanden duurt maar dat blijft gissen lees ik hier wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bo0bz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:00:
Zojuist is de levertijd van mijn bestelde EV6 plus gewijzigd door de leasemaatschappij. Van week 3 naar week 7. Nog even wachten dus.....
Nieuwe update.... Levering week 17 (april) :O

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:15
De datum schuift nogal ja.

Besteld op 22-11, leverdatum 27-2
16-12, leverdatum 24-03
3-1-25, leverdatum 14-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Dealers weten pas echt wanneer de auto geleverd kan worden wanneer deze in Korea een VIN heeft gekregen.
Dan durt het +/- nog 8 á 10 weken tot levering.
Wanneer de leverdatum steeds ongeveer een maand opschuift is de auto gewoon nog niet in productie genomen, en heeft de dealer ook nog geen idee wanneer de auto geleverd gaat worden vandaar de maand opschuiving.
Onze ervaring heeft geleerd dat de vooraf bij bestelling aangegeven leverdatums meer gekozen worden door de verkopende dealers ivm verkoop auto's, en maar weinig met de werkelijkheid te maken hebben.
Onze zou binnen 3 maanden geleverd woden, dit werd uiteindelijk 10 maanden.
Hou dus gewoon rekening met een langere levertijd, en vraag je dealer of er al een VIN bekend is. Dan weet je zeker dat de betreffende levertijd werkelijkheid is geworden.

Voor de duidelijkheid, het is het wachten waard. d:)b

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
oh, het wachten maakt me niet zoveel uit, eerser is altijd leuker. in de tussentijd brengt de kona ev me ook overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bo0bz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Nieuwe update.... Levering week 17 (april) :O
Nieuwe update vanuit de dealer. Er is een VIN nummer en daarmee kunnen ze de auto redelijk tracken. Staat nu samen met zijn broers en zussen in de haven van Zuid-Korea. Planning is aankomst vestiging Arnhem 3e week maart. Ze rekenen voor transport standaard 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdiew
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:32
Ik heb van de dealer een Chassisnummer gekregen (is het VINnummer hetzelfde). Hoe kan ik mijn auto dan volgen? Ik heb al via de website www.eukor.com gezocht met het chassisnummer, alleen krijg ik geen geldige zoekresultaten. Het chassisnummer is te lang:(
Is er iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
sjoerdiew schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:00:
Ik heb van de dealer een Chassisnummer gekregen (is het VINnummer hetzelfde). Hoe kan ik mijn auto dan volgen? Ik heb al via de website www.eukor.com gezocht met het chassisnummer, alleen krijg ik geen geldige zoekresultaten. Het chassisnummer is te lang:(
Is er iemand die mij verder kan helpen?
VIN is het Chassisnr, en nee je kunt zelf de locatie van de auto niet volgen (alleen gokken als hij op de boot staat welke boot het is) .
Je dealer kan nu wel de auto volgen van locatie naar locatie > fabricagelocatie - haven Zuid-Korea - haven België/haven Nederland - transport dealer - aankomste dealer - werkelijke leverdatum.
Je dealer kan je nu dus voorzien van globale vertrek en aankomstdata mits hij hiertoe bereid is natuurlijk.
Dit verschilt per dealer, van je werkelijk op de hoogte brengen tot ik weet helemaal niets.

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLcoolB
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-03 15:32
Op 12 november heb ik een KIA EV6 Plus Advanced RWD besteld via Ayvens in de kleur Wolf Grey. Ik ben BMW gewend maar moet zeggen dat het verrassend goed rijdt!

Levertijd staat nu op 17-23 februari. Eind november kreeg ik een kaartje van KIA dat de auto geassembleerd is. Heb toen gekeken op welke boot hij zou staan. LAKE SHIRASAGI vertrok begin december en kwam op 28 januari aan in Rotterdam en ging op 29 januari weer verder richting Duitsland. Wat is over het algemeen de doorlooptijd van haven naar dealer en aflevering? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
LLcoolB schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:13:
Op 12 november heb ik een KIA EV6 Plus Advanced RWD besteld via Ayvens in de kleur Wolf Grey. Ik ben BMW gewend maar moet zeggen dat het verrassend goed rijdt!

Levertijd staat nu op 17-23 februari. Eind november kreeg ik een kaartje van KIA dat de auto geassembleerd is. Heb toen gekeken op welke boot hij zou staan. LAKE SHIRASAGI vertrok begin december en kwam op 28 januari aan in Rotterdam en ging op 29 januari weer verder richting Duitsland. Wat is over het algemeen de doorlooptijd van haven naar dealer en aflevering? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb exact dezelfde besteld! Jouw levertijd is echt wel een klap korter. Die van mij is op 13 december besteld met een indicatieve leverdatum 31 mei. Als de levertijd bij mij hetzelfde is als bij jouw zou het ook een stuk eerder kunnen zijn (eind maart). Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat het gaat worden...

[ Voor 25% gewijzigd door Edje040 op 03-02-2025 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rftjanssen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 18:13
Even wat frustraties van me afschrijven…

Halverwege februari 2024 is via de leasemaatschappij een EV6 Advanced Plus besteld met verwachte leverdatum medio september 2024. In augustus kwam ik er, na een bezoek bij de dealer achter dat er helemaal geen bestelling was geplaatst door de dealer bij KIA. Omdat er ivm met facelift toen geen prijzen bekend waren kon er op dat moment nog geen nieuwe bestelling geplaatst worden. Deze is alsnog besteld in september 2024. Nu is de auto op vrijdag 24 januari bij de dealer afgeleverd. Vandaag maar eens gevraagd wanneer deze uitgeleverd zou worden…antwoord eind februari 2025. Nadat ik erg boos ben geworden over de duur van de uitlevering zouden ze proberen om de auto wat naar voren te trekken in de werkplaats planning.

Communicatie vanuit de leasemaatschappij en de dealer is zwaar ondermaats geweest gedurende het gehele traject. Het is toch geen pakje boter wat er besteld is maar een auto van ruim €55k. Een gemiddelde webwinkel doet het nog beter. Na bijna een jaar wachten is het bijna zover dat ik eindelijk in de EV6 mag gaan rijden. Hopelijk gaat het rijplezier veel goed maken…

Update: dinsdag 11 februari, na net geen jaar sinds de 1e bestelling, wordt ie eindelijk uitgeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door rftjanssen op 06-02-2025 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LLcoolB
Edje040 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:24:
[...]

Ik heb exact dezelfde besteld! Jouw levertijd is echt wel een klap korter. Die van mij is op 13 december besteld met een indicatieve leverdatum 31 mei. Als de levertijd bij mij hetzelfde is als bij jouw zou het ook een stuk eerder kunnen zijn (eind maart). Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat het gaat worden...
Ik houd je op de hoogte. Dealer gaf 4 feb aan dat hij nog in de haven staat en deze of volgende week bij hen wordt geleverd. Ik had denk ik het geluk dat hij van de band rolde en relatief snel op de boot kon.

Update: de 13e wordt mijn EV6 Plus Advanced afgeleverd. Is dus rap gegaan! :)

[ Voor 6% gewijzigd door LLcoolB op 08-02-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
LLcoolB schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:03:
[...]

Ik houd je op de hoogte. Dealer gaf 4 feb aan dat hij nog in de haven staat en deze of volgende week bij hen wordt geleverd. Ik had denk ik het geluk dat hij van de band rolde en relatief snel op de boot kon.

Zo dat is heel rap gegaan. Ik heb mijn EV6 plus besteld begin september en levering staat inmiddels op eind april gepland. Begin januari stond volgens de dealer de auto nog in de haven van Z-Korea

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LLcoolB
LLcoolB schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:03:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yPwdV9XQwdxw0drQHYgn54gMEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWUCXG8k2hwvBGUHIOTv33mA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSv4lQ-l0RWz7BMx6XqSLkcTBXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8eK5YioaF3lJWoLfshIc6ND.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanisher
Er zit hier wat schot in, vin is bekend, verwachte aflevering over 2 maanden rond 25 - 27 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
vanisher schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:09:
Er zit hier wat schot in, vin is bekend, verwachte aflevering over 2 maanden rond 25 - 27 april.
Wanneer besteld?

Die van mij half december (verwachte levertijd 30 mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
21 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dank je. Dan lijkt eind mei bij mij ook wel te kloppen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:10
rftjanssen schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:39:

Halverwege februari 2024 is via de leasemaatschappij een EV6 Advanced Plus besteld met verwachte leverdatum medio september 2024. In augustus kwam ik er, na een bezoek bij de dealer achter dat er helemaal geen bestelling was geplaatst door de dealer bij KIA. Omdat er ivm met facelift toen geen prijzen bekend waren kon er op dat moment nog geen nieuwe bestelling geplaatst worden. Deze is alsnog besteld in september 2024. Nu is de auto op vrijdag 24 januari bij de dealer afgeleverd. Vandaag maar eens gevraagd wanneer deze uitgeleverd zou worden…antwoord eind februari 2025. Nadat ik erg boos ben geworden over de duur van de uitlevering zouden ze proberen om de auto wat naar voren te trekken in de werkplaats planning.

Communicatie vanuit de leasemaatschappij en de dealer is zwaar ondermaats geweest gedurende het gehele traject. Het is toch geen pakje boter wat er besteld is maar een auto van ruim €55k. Een gemiddelde webwinkel doet het nog beter. Na bijna een jaar wachten is het bijna zover dat ik eindelijk in de EV6 mag gaan rijden. Hopelijk gaat het rijplezier veel goed maken…

Update: dinsdag 11 februari, na net geen jaar sinds de 1e bestelling, wordt ie eindelijk uitgeleverd.
Heb zelf eind januari besteld, was hetzelfde verhaal alleen kon ik dus kiezen uit een beperkt aantal configuraties, die is toen in april afgeleverd, 3 maanden later dus.

Het fijne is in jou geval wel dat je het facelift model hebt...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Zojuist goed nieuws vanuit de dealer. Mijn auto staat 19 maart bij de dealer en kan dan op korte termijn worden uitgeleverd. Het gaat om de EV6 plus besteld eerste week september 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldie1963
rftjanssen schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:39:

De Lease maatschappij had hier ook wel iets meer hun rol in kunnen pakken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerdiew
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:32
Goed nieuws vanuit de dealer. Vandaag bericht gekregen dat ik. mijn KIA EV6 63KW Light Edition kan ophalen bij de dealer. De Auto heb ik begin november besteld bij de LM. Helaas nog 2 weken wachten op de aflevering. In verband met drukte kan het niet eerder:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanisher
Leuk man! Ik kreeg vandaag bericht dat ie op zee is, ze verwachtten de auto 26-4 bij de dealer, en dan nog 5 werkdagen voor het afleveren.

Zat al ff te gluren welke boot dat kan zijn, maar er zijn een aantal onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:15
Iemand beeld bij een indicatie levertijd van de KIA EV6 84 kWh Air RWD 5d

Dealer gaf aan 4 maanden en “anders pas na de zomer”.

In ieder geval langer dan de Tesla en Renault dealer . Die leveren binnen 3 maanden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Mijn EV6 Plus 84kWh kan ik woensdag ophalen. Besteld begin september via de leasemaatschappij. Auto staat inmiddels een week bij de dealer voor gereedmaken afleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Bo0bz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:11:
Mijn EV6 Plus 84kWh kan ik woensdag ophalen. Besteld begin september via de leasemaatschappij. Auto staat inmiddels een week bij de dealer voor gereedmaken afleveren.
pfff...7 maanden..Ik hoop dat het bij mij toch wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Bo0bz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:11:
Niet normaal meer deze levertijden. Voor mij reden geen KIA EV6 te bestellen. Ben je zo een paar maanden verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
MaStar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:21:
[...]

Niet normaal meer deze levertijden. Voor mij reden geen KIA EV6 te bestellen. Ben je zo een paar maanden verder.
Ik ben het inmiddels gewend. Ik heb nu drie keer een auto mogen bestellen. Seat Leon, Renault Talisman en nu de Kia EV6. Levertijden altijd 6-9 maanden geweest. Er zijn gewoon weinig dealers die echt een voorraad aanleggen op deze auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
MaStar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:21:
[...]

Dan mis je wel een hele fijne EV. ;)
De Kia EV6 rijdt fantastisch en het snelle laden vanwege 800V is op lange reizen ook heel fijn. Vaak is de auto eerder klaar met laden dan je zelf klaar bent met de sanitaire stop.
Ik snap je punt van levertijd wel en het is je eigen keuze, maar ik zou een auto er niet om laten schieten. Ik heb langer dan een jaar moeten wachten op de levering van een MG ZS EV en uiteindelijk op het laatst geswitcht naar een MG4.
Met de Kia EV6 had ik geluk dat de uitvoering en kleur die ik wilde bestellen al op de boot stond en door de dealer voor mij gereserveerd kon worden. Daar hoefde ik maar 2 maanden op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Sonicfreak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Dan mis je wel een hele fijne EV. ;)
De Kia EV6 rijdt fantastisch en het snelle laden vanwege 800V is op lange reizen ook heel fijn. Vaak is de auto eerder klaar met laden dan je zelf klaar bent met de sanitaire stop.
Ja, dat is handig. Ik ben alleen lang (1.95) en zat met de proefrit , wel type panorama dak, met mijn hoofd tegen het dak ….. verder is ruimte achterin belangrijk ivm kids.

Lange ritten maak ik niet zo want rijd alleen zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
MaStar schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:50:
[...]

Ja, dat is handig. Ik ben alleen lang (1.95) en zat met de proefrit , wel type panorama dak, met mijn hoofd tegen het dak ….. verder is ruimte achterin belangrijk ivm kids.

Lange ritten maak ik niet zo want rijd alleen zakelijk.
In dat geval zou je nog kunnen kijken naar een uitvoering zonder panorama dak of eventueel naar de Hyundai Ioniq 5. Dat is namelijk hetzelfde platform als de Kia EV6, maar wat hoger qua hoofdruimte. Deze is ook wat zachter geveerd.

Verder snap ik de ruimte achterin niet zo als je toch alleen zakelijk rijdt of neem je de kinderen mee naar je werk? De Ioniq 5 is qua beenruimte net zo ruim achterin als de EV6. Veel beenruimte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Altijd mooi:

Eind nov bestellen, 3 maand levertijd -> eind feb
Eind feb wordt - eind april

Vandaag mailtje van dealer, ipv awd is er perongeluk een rwd besteld, fout hersteld levertijd +2 maand dus eind juni.

Bijzondere wereld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
vanisher schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:56:
Altijd mooi:

Eind nov bestellen, 3 maand levertijd -> eind feb
Eind feb wordt - eind april

Vandaag mailtje van dealer, ipv awd is er perongeluk een rwd besteld, fout hersteld levertijd +2 maand dus eind juni.

Bijzondere wereld hoor.
Ik hoop het voor je. Mijn bestelling van medio december staat vanaf het begin al op eind mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Meevaller: waar in eerste instantie aangegeven is dat de EV6 eind mei wordt geleverd heb ik zojuist een telefoontje gehad dat ik de auto volgende week geleverd krijg. Zin in! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
wat heb je besteld?
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste