Toon posts:

Het KIA EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste
Acties:

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:03
j0rdy030 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:39:
[...]

Is dit jou gelukt? Of iemand anders op dit forum?

Ik ben momenteel aan het steggelen over de ontbindingen van de bestelling. Kia NL houdt zijn poot nu stijf en zegt prijsverhogingen door te mogen voeren, ontbinden kan maar kost 15% van de cataloguswaarde. De LM geeft aan dat ze er ook nog onderuit kunnen komen, mits iemand anders de bestelling wilt overnemen. Daar zijn ze nu mee bezig zeggen ze, maar natuurlijk geen enkele garantie op succes.

Het kan toch niet waar zijn dat je zonder instemming geconfronteerd wordt met extreem hogere kosten? Ik bestel begin maart een MY22 met een prijs van 57k. In de tussentijd hoor ik berichten over prijsverhogingen en een nieuwe MY, daar confronteer ik de leverende dealer mee en die geeft aan dat mijn bestelling onder prijsprotectie valt en heeft dat tot de dag van vandaag ook vol gehouden. De LM geeft aan dat prijsprotectie geldt alleen voor particuliere kopers, de leaseprijs gaat bruto met 100 euro omhoog en over een periode van 5 jaar ga ik duizenden euros meer bijtelling betalen..

Zijn er naar jullie weten en ervaring nog juridische gronden waarop je de bestelling kunt ontbinden?
Is allemaal afhankelijk met wat in jou lease overeenkomst staat (op papier hopelijk ergens). Als je afspraak met de LM een overeenkomst was voor auto met waarde van 57k en opeens is de waarde 60k en je bent niet akkooord gegaan met de prijsverhoging dan hebben ze 2 opties:
1. ze voldoen aan het initiele afspraak van 57k (onafhankelijk van bijtelling)
2. ze onbinden de overeenkomst

Ze kunnen je niet zeggen je leaseovereenkomst waar je 700 euro per maand betaald opeens 800 euro word zonder jou akkoord.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb ergens in Mei besteld via LeasePlan, tot vooralsnog stond mijn auto met leverdatum in Week 50 op de planning, maar gister een e-mail gekregen dat deze is verschoven naar week 9 in 2023.

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:58
gise schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:42:
Ik heb ergens in Mei besteld via LeasePlan, tot vooralsnog stond mijn auto met leverdatum in Week 50 op de planning, maar gister een e-mail gekregen dat deze is verschoven naar week 9 in 2023.
Veel auto’s zullen nu doorgeschoven worden naar oplevering 2023 vanwege het op kenteken zetten. Zijn ze op papier een jaar jonger. De mijne is in de derde week november gelost in Rotterdam en staat er nog steeds, keuze van de dealer. :S

• freeridesurf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-02 15:07
freeridesurf schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:35:
31/01 zou hij bij de dealer zijn. Maar dat was nog geen zekere datum. Ben al blij met vin en on sea
ik zou zeggen op de morning Pride ? Maar er zijn hier zeker experts dat dit wel eens willen uitzoeken voor u.

Iemand een idee ? welke boten deze kant nog op komen?

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:42
freeridesurf schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:39:
freeridesurf schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:35:
31/01 zou hij bij de dealer zijn. Maar dat was nog geen zekere datum. Ben al blij met vin en on sea
ik zou zeggen op de morning Pride ? Maar er zijn hier zeker experts dat dit wel eens willen uitzoeken voor u.

Iemand een idee ? welke boten deze kant nog op komen?
Als je nu zelf eens zoekt.
In dit forum en internet.
Tip: EUKOR.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-01 13:37
[...]

Ik ben momenteel aan het steggelen over de ontbindingen van de bestelling. Kia NL houdt zijn poot nu stijf en zegt prijsverhogingen door te mogen voeren, ontbinden kan maar kost 15% van de cataloguswaarde. De LM geeft aan dat ze er ook nog onderuit kunnen komen, mits iemand anders de bestelling wilt overnemen. Daar zijn ze nu mee bezig zeggen ze, maar natuurlijk geen enkele garantie op succes.

Het kan toch niet waar zijn dat je zonder instemming geconfronteerd wordt met extreem hogere kosten? Ik bestel begin maart een MY22 met een prijs van 57k. In de tussentijd hoor ik berichten over prijsverhogingen en een nieuwe MY, daar confronteer ik de leverende dealer mee en die geeft aan dat mijn bestelling onder prijsprotectie valt en heeft dat tot de dag van vandaag ook vol gehouden. De LM geeft aan dat prijsprotectie geldt alleen voor particuliere kopers, de leaseprijs gaat bruto met 100 euro omhoog en over een periode van 5 jaar ga ik duizenden euros meer bijtelling betalen..

Zijn er naar jullie weten en ervaring nog juridische gronden waarop je de bestelling kunt ontbinden?
Van de ANWB site :

U heeft een nieuwe auto gekocht. Nu is de prijs met 1500 euro verhoogd. U vraagt of u deze verhoging moet betalen.

Bovag voorwaarden
In de Bovag voorwaarden is geregeld welke verhogingen mogen worden doorberekend.
"Wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke heffingen van overheidswege worden zowel in de vast als in de niet-vast overeengekomen prijs van zowel nieuwe als gebruikte auto’s te allen tijde doorberekend.

Naast bovengenoemde wijzigingen worden tevens prijsstijgingen als gevolg van wijzigingen in fabrieks- en/of importeursprijzen en in valutakoersen in de niet-vast overeengekomen prijs van nieuwe auto’s door berekend. De koper heeft na kennisgeving van deze wijziging het recht de overeenkomst te ontbinden ingeval de verhoging van de bedongen prijs door de verkoper plaatsvindt na het sluiten van de overeenkomst. De ontbinding dient binnen tien dagen na die kennisgeving plaats te vinden."

Vaste prijs afgesproken?
Het is dus van belang om te weten wat de reden is van deze verhoging. Daarnaast is van belang of u een vaste prijs heeft afgesproken of niet. Dat kunt u op uw koopovereenkomst terugvinden.

Is er een vaste prijs afgesproken, dan mogen worden doorberekend:

wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke door de overheid
Is er geen vaste prijs overeengekomen, dan mogen worden doorberekend:

wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke door de overheid
prijsstijgingen die het gevolg zijn van fabrieks- en/of importeursprijzen en valutakoersen
Andere prijsverhogingen zijn niet toegestaan.

Ontbinden
U heeft als koper het recht om na een dergelijke prijsverhoging de overeenkomst te ontbinden. Dit moet wel binnen tien dagen na de kennisgeving van de prijsverhoging.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Dealer zegt; geen enkel probleem, die auto ben ik zo weer kwijt (leasemaatschappij kan zo annuleren). Leasemaatschappij vind het geen enkel probleem, die kunnen de auto in hun pool opnemen, zijn ze ook zo weer kwijt.

Dat stukje is dus geen probleem... Maar een andere auto weer krijgen is wat anders, nu hangt het weer vast op een stukje KYC blijkbaar... Om gek van te worden. :(

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-01 13:37
The Wizard schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:00:
[...]

Dealer zegt; geen enkel probleem, die auto ben ik zo weer kwijt (leasemaatschappij kan zo annuleren). Leasemaatschappij vind het geen enkel probleem, die kunnen de auto in hun pool opnemen, zijn ze ook zo weer kwijt.

Dat stukje is dus geen probleem... Maar een andere auto weer krijgen is wat anders, nu hangt het weer vast op een stukje KYC blijkbaar... Om gek van te worden. :(
De Tesla Y wordt tussen de 1 a 10 weken geleverd, blauwe en rode sneller dan de grijze

• MCWD
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-02 08:47
[...]

Mag ik vragen bij welke LM je zit? En is het een reguliere bestelling geweest of uit een zgn actie-aanbod?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MCWD schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:05:
[...]

Mag ik vragen bij welke LM je zit? En is het een reguliere bestelling geweest of uit een zgn actie-aanbod?
Arval, gewoon een reguliere bestelling.

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 17:02

Het wachten is beloond 👌🏼💪😇

• oleander17
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-02 17:19
[...]

Hier een jurist. Het is voor niemand mogelijk een goed advies te geven zonder de leaseovereenkomst te hebben gelezen. Daarnaast moet je weten of het een aan een consument geleverde dienst betreft of een zakelijke overeenkomst. Overeenkomstig zouden in het eerste geval de Europese consumentenrichtlijnen kunnen gelden, welke zijn verwerkt in ons burgerlijk wetboek.

De ontbinding is een ingewikkeld vraagstuk dat zich uitstrekt over meerdere boeken van het BW, de redelijkheid en billijkheid én omstandigheden van het geval. Oftewel: ik zou hier niet om advies vragen maar eerder je rechtsbijstandverzekering bellen of langsgaan bij een jurist in de buurt met de overeenkomst in de hand.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[...]

Vandaag dilemma hier: mijn werkgever gaat per 1 januari de toelage verhogen voor mensen die geen leasewagen aannemen om te stimuleren minder auto's op de weg te hebben. Verhoging is 54% dus de moeite waard.
Met de vorige regeling was kiezen voor de leasewagen interessanter maar nu ineens niet meer.
De wagen is eind maart besteld door de dealer en nog niet geleverd. Ik heb mijn fleet controller gevraagd de opties voor te leggen. De dealer is akkoord met ontbinding van het contract zonder bijkomende kosten, de LM zal minimale administratieve kosten rekenen.
En voor mij maandelijks zo'n 700 euro verschil (toelage+eigen bijdrage) plus jaarlijkse belasting van 2000€ dus ca 10k per jaar minder kosten als ik de auto weiger.

Nog maar een nachtje erover slapen en dan bevestigen. Jammer van de 11 maanden wachten op de GT-Line maar er gaat vast iemand anders blij mee worden :).

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-02 16:16
gise schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:42:
Best weer bijzonder: ook in mei besteld via Leaseplan (GT-Line AWD) en staat al vanaf dag 1 op week 9 2023. Moet ik overigens eerst nog maar eens zien. Denk dat je daar de LM niet op moet aankijken. Zij krijgen gewoon de info van de dealer en daar rammelt het. Zou me alleen wel kunnen voorstellen dat een grote partij als Leaseplan nu eens met de vuist op tafel slaat bij Kia en betrouwbare info eist over levertijden in het belang van hun klanten.

• die4me
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-01 09:30
Afgelopen maandag de auto opgehaald. De auto rijd erg goed en zeker geen spijt.

Aardig wat mensen die bij je komen om over de auto te praten. Dat heb ik met mijn Golf nooit gehad.

Alphabet gaat verder kijken naar de cat waarde maar mijn dealer (Wassink) geeft aan weinig te verwachten. "Kia NL heeft er geen belang bij". We gaan het zien.

PS: Het betreft overigens een auto uit de "sneller rijden" pool van Alphabet. Wassink heeft dan ook de inkoop niet gedaan bij Kia NL en kan hier niets betekenen.

[Voor 19% gewijzigd door die4me op 10-12-2022 14:59]

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
[...]

Het is gelukt, de LM heeft iemand gevonden die mijn bestelling over wilt nemen. Ook direct met Tesla geschakeld en een Model Y uit voorraad besteld, over twee weken al ophalen. Eind goed, al goed dus. Al baal ik wel dat ik die mooie Kia uiteindelijk toch niet ga rijden.. maar het was mij het geld niet meer waard.

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:05
j0rdy030 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:17:
[...]

Het is gelukt, de LM heeft iemand gevonden die mijn bestelling over wilt nemen. Ook direct met Tesla geschakeld en een Model Y uit voorraad besteld, over twee weken al ophalen. Eind goed, al goed dus. Al baal ik wel dat ik die mooie Kia uiteindelijk toch niet ga rijden.. maar het was mij het geld niet meer waard.
ik geef je groot gelijk, wacht tijden zijn gewoon absurd als je bij ander direct kan krijgen. dat moet afgestraft worden. hoe zit dat nu eigenlijk met lever termijnen nu ze in amerika geen subsidies meer krijgen voor hun wagen? waardoor amerika geen prioriteit meer is? orders in amerika vallen ook ferm blijkbaar?

[Voor 14% gewijzigd door corola10 op 10-12-2022 17:00]

• MCWD
  • Laatst online: 04-02 08:47
die4me schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:53:

Aardig wat mensen die bij je komen om over de auto te praten. Dat heb ik met mijn Golf nooit gehad.

Alphabet gaat verder kijken naar de cat waarde maar mijn dealer (Wassink) geeft aan weinig te verwachten. "Kia NL heeft er geen belang bij". We gaan het zien.

PS: Het betreft overigens een auto uit de "sneller rijden" pool van Alphabet. Wassink heeft dan ook de inkoop niet gedaan bij Kia NL en kan hier niets betekenen.
Die heb ik ook. Is je leasetarief wel gelijk gebleven?

• die4me
  • Laatst online: 28-01 09:30
MCWD schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:06:
[...]

Die heb ik ook. Is je leasetarief wel gelijk gebleven?
Zover ik weet wel. Heb Alphabet er ook niet over gehoord.

• Kiaev6gt
  • Laatst online: 16-12-2022
Van de week eindelijk onze auto mogen ophalen.

• Kiaev6gt
  • Laatst online: 16-12-2022

• Berkelder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 21:43
die4me schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:53:

Bijzonder die verschillende berichten uit Alphabet.

Mijn auto staat klaar en moet alleen nog gepoetst, maar mag hem niet ophalen van ze, totdat Kia NL een oplossing heeft geboden. Hoor uiterlijk morgen of overmorgen een update (zou al vrijdag zijn eigenlijk.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:35

DaMenaz

NoKIA 2022

Kiaev6gt schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:33:
Dikke Kiarrari! 😎😎

Besteld: KIA EV6 - 77,4kwh - RWD - Plus Advanced - Yacht Blue - Welvaartskogel

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 07:41
Nice en gefeliciteerd. Weer een GT op de weg te bewonderen.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37
Wanneer besteld? Ik heb op 29 januari een rode besteld, maar nog geen VIN, helaas. Alvast heel veel plezier ermee!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02 14:16
Net bericht gehad van de fleetverantwoordelijke. Auto is geleverd bij de garage.
Heeft er op aandringen dat hij dit jaar nog ingeschreven wordt. "Als ze hem nog inschrijven, dan is het deze week" -vingers gekruist-.

• Solarman
  • Niet online
De "Glovis Sunrise" is afgelopen 10-12-2022 aangemeerd in Rotterdam, 1-11-2022 vetrokken uit Pyeongtaek.

• OlafLambrecht
  • Laatst online: 06-02 10:34
OlafLambrecht schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:58:
[...]

Laura is blijkbaar aangemeerd nu maar hopen dat mijne EV6 op boord wordt gezet. We blijven haar volgen. 8)7
En onze Lauraatje komt dichter bij bijna in Egypte. Hopelijk komt zij niet vast te zitten in het Suez-kanaal. :9

• OlafLambrecht
corola10 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:59:
[...]

ik geef je groot gelijk, wacht tijden zijn gewoon absurd als je bij ander direct kan krijgen. dat moet afgestraft worden. hoe zit dat nu eigenlijk met lever termijnen nu ze in amerika geen subsidies meer krijgen voor hun wagen? waardoor amerika geen prioriteit meer is? orders in amerika vallen ook ferm blijkbaar?
Tesla heeft die leverproblemen ook gehad in de beginjaren, ik denk dat KIA zich heeft laten verrassen dat de EV6 een succesverhaal is geworden.

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

OlafLambrecht schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:03:
[...]
Tesla heeft die leverproblemen ook gehad in de beginjaren
Elon kreeg er buikpijn van. :+

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Tesla merkt intussen dat het wel gemakkelijk is wanneer de bestellingen tegenvallen. De levertijd is lekker kort geworden...

Onze bestelling (GT-line RWD) van maart 2022 is intussen uitgesteld naar maart 2023 :-(

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• OlafLambrecht
Jiriki schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:33:
Tesla merkt intussen dat het wel gemakkelijk is wanneer de bestellingen tegenvallen. De levertijd is lekker kort geworden...

Onze bestelling (GT-line RWD) van maart 2022 is intussen uitgesteld naar maart 2023 :-(
Ik ken dat gevoel : besteld in november 2021 en pas, hopelijk, geleverd in januari 2023, Ik leef met je. :'(

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 21:05
Ik zie voornamelijk de gt-lines die uitgesteld worden. Ik heb een 58kWh besteld begin januari 2022 en deze is uitgesteld naar februari 2023. Het gaat dan wel om de matte. Wellicht helpt de kleur niet.

• PabloVermicelli
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-02 17:45
OlafLambrecht schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:38:
[...]

Ik ken dat gevoel : besteld in november 2021 en pas, hopelijk, geleverd in januari 2023, Ik leef met je. :'(
December 2021 besteld, nog geen VIN :(

• PDC7
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-02 11:15
Positief nieuws, ik mag vandaag mijn EV6, AWD, gt-line ophalen bij de dealer.
Besteld, 2/12/2021. In juli de kleur veranderd van moonscape naar zwart omdat het anders langer zou duren.
Steeds correcte en vriendelijke communicatie gehad van mijn dealer (Vermant Mechelen), maar ze staan machteloos t.o.v. levertijden.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
iwan_app schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:17:
Ik zie voornamelijk de gt-lines die uitgesteld worden. Ik heb een 58kWh besteld begin januari 2022 en deze is uitgesteld naar februari 2023. Het gaat dan wel om de matte. Wellicht helpt de kleur niet.
Ook gewoon 77 Plus uitvoeringen (maart 2022 --> maart 2023).

• marvdd
  • Laatst online: 06-02 16:56
PDC7 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:22:
Besteld, 2/12/2021. In juli de kleur veranderd van moonscape naar zwart omdat het anders langer zou duren.
Steeds correcte en vriendelijke communicatie gehad van mijn dealer (Vermant Mechelen), maar ze staan machteloos t.o.v. levertijden.
Heb net dezelfde besteld midden februari dit jaar, als ik de lijn mag doortrekken, zal hij uiteindelijk een 3 a 4 maanden na de uiterste leverdatum geleverd worden. geduld dus

• PDC7
marvdd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:14:
[...]

Heb net dezelfde besteld midden februari dit jaar, als ik de lijn mag doortrekken, zal hij uiteindelijk een 3 a 4 maanden na de uiterste leverdatum geleverd worden. geduld dus
Mijn uiterste leveringsdatum was voorzien rond september 2022, dus je redenering kan kloppen, maar er zijn toch grote onverklaarbare verschillen waarneembaar. Sterkte aan alle wachtenden!

• AstroDude
  • Laatst online: 05-02 10:28
marvdd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:14:
[...]

Hier ook februari (al was die wel in juni 2021 door dealer al besteld) maar een moonscape matte.
Ik begrijp wel niet waarom een bepaald kleur invloed zou hebben op de levertermijn.

• OlafLambrecht
PabloVermicelli schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:59:
[...]

December 2021 besteld, nog geen VIN :(
Het kan dus nog slechter : :'(

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 21:05
Geen idee, waarom de kleur invloed heeft op de bestelling. Ik heb ook gekozen voor een moonscape en 58kWh.

In januari 2022 besteld dus en ik krijg zojuist een belletje dat het chassisnummer bekend is. Naar alle waarschijnlijkheid levering ergens februari..

Betekent het hebben van een chassisnummer dat de auto al gefabriceerd is, of dat dit proces nu begint?

• AstroDude
  • Laatst online: 05-02 10:28
iwan_app schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:18:
Geen idee, waarom de kleur invloed heeft op de bestelling. Ik heb ook gekozen voor een moonscape en 58kWh.

In januari 2022 besteld dus en ik krijg zojuist een belletje dat het chassisnummer bekend is. Naar alle waarschijnlijkheid levering ergens februari..

Betekent het hebben van een chassisnummer dat de auto al gefabriceerd is, of dat dit proces nu begint?
Ik denk dat hij een chassisnr krijgt zodra de wagen in de productieplanning wordt opgenomen.

• huCks
  • Laatst online: 06-02 12:30
PDC7 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:22:
Waren alle updates etc in orde bij vermant?

Mijne is daar ook besteld

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-02 15:58
iwan_app schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:18:

En tussen VIN nummer en "on sea" status zit er een paar weken. In mijn geval was het 3,5.
Dus in ieder geval is goede nieuws.

• Overstag
Canby schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:39:
[...]

En tussen VIN nummer en "on sea" status zit er een paar weken. In mijn geval was het 3,5.
Dus in ieder geval is goede nieuws.
Tussen het horen van de VIN en status “On sea” zat bij mij 3 maanden tussen.

• Canby
  • Laatst online: 06-02 15:58
Overstag schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:01:
[...]

Tussen het horen van de VIN en status “On sea” zat bij mij 3 maanden tussen.
Is meer een uitzondering, denk ik

• HansAuutB
In mijn geval.
Gt-line rwd red.
Besteld 28-12-2021.
VIN (chassisnummer) bekend 11-07-2022.
Geproduceerd 20-07-22.
On sea 05-08-22
Afgeleverd 05-10-22.

• PDC7
huCks schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:27:
[...]

Waren alle updates etc in orde bij vermant?

Mijne is daar ook besteld
Dat is een goede vraag, ik vermoed van wel???

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zojuist telefoontje gehad van Vaneman Amsterdam - mijn zwarte GT-Line RWD (besteld in April) kan ik 30 december ophalen.

per aspera ad astra

• Solarman
  • Niet online
Er komt liicht aan het einde van de tunnel.
Auto is gemaakt en wacht op zeetransport. *O* :)F

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik heb gisteren de auto opgehaald! Einde middag pas, en de vrouw moet elke donderdag op kantoor werken, dus die heeft de auto nu mee :+. Maar, ik ga lekker vanavond er eens ff goed voor zitten in de auto zelf.

• Overstag
Mijn Plusje vrijdagmiddag afgeleverd bij de dealer, maar wordt pas in januari 2023 afgeleverd. Op kenteken 2023.
Staat nu bij de glascoater waarna de dealer hem weer terugkrijgt om de accessoires en de afleverpunten in orde te brengen.

• Nomen Nescio
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:36
In februari 2022 mijn EV6 RWD 77,4 kWh GT-line Moonscape Matte besteld. De levertijd is inmiddels voor de 6e keer verplaatst en staat nu op eind maart 2023. Ongelofelijk om te lezen dat sommige mensen veel later besteld hebben en nu al rijden. Fijn voor hen, maar de logica van het bestelproces van KIA ontgaat mij volledig 🤔.

• OlafLambrecht
Nomen Nescio schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:55:
In februari 2022 mijn EV6 RWD 77,4 kWh GT-line Moonscape Matte besteld. De levertijd is inmiddels voor de 6e keer verplaatst en staat nu op eind maart 2023. Ongelofelijk om te lezen dat sommige mensen veel later besteld hebben en nu al rijden. Fijn voor hen, maar de logica van het bestelproces van KIA ontgaat mij volledig 🤔.
I know the feeling :'( Ik kan alleen maar hopen dat het de moeite waard is, want anders zal het de laatste keer geweest zijn. Ik had besteld in november 2021 en hopelijk geleverd in januari 2023, zou op de boot moeten staan. ik vermoed wel dat de kleur er wel voor iets tussen zit, daarom ook dat ze het aantal kleuren hebben verminderd.

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 19:50
Volledig mee eens, niet te volgen en geen echte communicatie hierover mogelijk.

• freeridesurf
de boten die bestemming Bremen hebben, staan daar ook ev6 op voor Nederland? of alleen de boten die richting Rotterdam en Nederland gaan?

• OlafLambrecht
Ik begrijp het niet meer, normaal zou mijn wagen eind dit jaar aan komen maar blijkbaar staat hij klaar in de garage, vandaag een berichtje gekregen maar nu doet de leasingsmaatschappij moeilijk, ze willen hem niet meer inscrhijven dit jaar. :'(

• HansAuutB
freeridesurf schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:37:
de boten die bestemming Bremen hebben, staan daar ook ev6 op voor Nederland? of alleen de boten die richting Rotterdam en Nederland gaan?
Soms.
Meestal gaan de EV6 voor NL naar Antwerpen of Rotterdam.
Vlgs mijn dealer (oost NL) krijgen ze de meeste auto's via Antwerpen.

• freeridesurf
Dan is de kans groot ,dat deze nog met de laura komt , dan zou de datum van 31/01 bij de dealer nog eerder kunnen.denk ik.
Laura is de enige die op Antwerpen of Rotterdam varen.

• PvdHeijden
  • Laatst online: 22:15
OlafLambrecht schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:38:
Ik begrijp het niet meer, normaal zou mijn wagen eind dit jaar aan komen maar blijkbaar staat hij klaar in de garage, vandaag een berichtje gekregen maar nu doet de leasingsmaatschappij moeilijk, ze willen hem niet meer inscrhijven dit jaar. :'(
Net ook bij de dealer geweest en de melding dat hij in NL is, wordt volgende week bij de dealer afgeleverd.
Er stond een melding bij dit jaar rijden, zou een afspraak met de LM zijn ivm wijziging bijtelling.
Ben benieuwd of ik hem ook dit jaar nog lrijg

• Overstag
OlafLambrecht schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:38:
Kenteken 2023. Op papier is hij dan een jaar jonger en vangen ze er meer voor straks bij de verkoop.

• Frankske
  • Laatst online: 06-02 16:29
Na 10,5 maanden...77kw plus in gravity blue met warmtepomp en lichtgrijs interieur. Benieuwd voor het vervolg :-) *O* :)B

• marvdd
Frankske schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 06:44:
Na 10,5 maanden...77kw plus in gravity blue met warmtepomp en lichtgrijs interieur. Benieuwd voor het vervolg :-) *O* :)B

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is snel, Kia Aarschot?

• Frankske
Ja, Kia Aarschot, besteld 31/01/2022.

• marvdd
Frankske schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 07:50:
Dan heb je heel veel geluk, ook ik bestelde op 16/2 in Aarschot, wagen is zelfs nog niet eens in productie, op dit ogenblik voorzien voor einde februari 2023 zonder garantie.

• CaptainB41
  • Laatst online: 06-02 08:42
Proficiat he. Ik heb identiek dezelfde besteld..... ook op 31 januari... bij Kia Vilvoorde... maar deze wordt pas op 20 december geproduceert..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Chel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook een prachtige kleurcombinatie. Veel rijgenot toegewenst!

• corola10
denk dat de kleur je ferm te pakken heeft gehad. toen ik mijne wou bestellen werd er gewaarschuwd niet voor die kleur te gaan. maar ja als je het niet wist toen zit je er nu mee.

• corola10
Frankske schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 07:50:
met plus bedoel je dan earth? top dat belgie niet achter blijft

• Frankske
corola10 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:42:
[...]

met plus bedoel je dan earth? top dat belgie niet achter blijft
Klopt, earth voor België.

• DigitalHombre
  • Laatst online: 19:37
]
Knappe kleurstelling, Frankske :) Veel succes! Mijn EV6 staat ook in bestelling bij Van Mossel Aarschot. Krijg je daar automatisch en tijdig updates over de bestelling/Vin/fabricage e.d. of moet je er zelf achteraan gaan?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
corola10 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:28:
[...]

denk dat de kleur je ferm te pakken heeft gehad. toen ik mijne wou bestellen werd er gewaarschuwd niet voor die kleur te gaan. maar ja als je het niet wist toen zit je er nu mee.
Neuh, niet kleur afhankelijk. Ik heb gewoon steel grey besteld, precies hetzelfde.

• Frankske
DigitalHombre schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:32:
[...]

Knappe kleurstelling, Frankske :) Veel succes! Mijn EV6 staat ook in bestelling bij Van Mossel Aarschot. Krijg je daar automatisch en tijdig updates over de bestelling/Vin/fabricage e.d. of moet je er zelf achteraan gaan?
Automatische updates waren niet aan de orde. Ik heb wel aantal keren per mail geïnformeerd of gebeld en kreeg dan snel antwoord, dat verliep correct. Half september was de boodschap dat de auto geproduceerd was.

• Bokes
Afgelopen vrijdag de 6 mogen ophalen.
Leasewagen besteld 31/01/'22 via Athlon.
77kWh Earth model, RWD in Yacht Blue met Wp, trekhaak en Lounge en premium pack.
Trekhaak moet nog nageplaatst, was niet op voorraad.

• DigitalHombre
  • Laatst online: 19:37
Bokes schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:18:
Trekhaak moet nog nageplaatst, was niet op voorraad.
Ook knullig van de dealer als je 11 maand op voorhand besteld hebt, en bovendien 3 maand op voorhand weet dat die auto eraan komt, dan had die trekhaak al lang in voorraad moeten zijn.

• Bokes
Ook knullig van de dealer als je 11 maand op voorhand besteld hebt, en bovendien 3 maand op voorhand weet dat die auto eraan komt, dan had die trekhaak al lang in voorraad moeten zijn.
Was ook mijn gedacht |:(
De navi is ook niet geüpdatet, dus waarschijnlijk ook niet de laatste software voor de wagen.
Ga denk ik uitkijken naar andere garage.

• umuterdogan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 16:56
Vandaag bericht gehad dat ik vrijdag 23 dec mijn ev6 77,4 plus interstellar grey kan ophalen. Besteld
1-4-22. Initiele leverdatum was okt. Nog tip waar ik op moet letten bij aflevering?? Alvast bedankt.

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:35
(jarig!)
Even vloeken maar deze week ga ik een proefritje in de model y performance awd rijden om vergelijkingsmateriaal te hebben met de ev6.
Nog zaken om op te letten?

Zijn er hier nog mensen met een lengte van 188 of meer die de zit van de gt-line te hoog vinden? Dan zou ik moeten uitwijken naar de duurdere GT waar dan weer geen electrisch verstelbare stoelen en stoelventilatie in zit.

• Timbus
  • Laatst online: 27-01 18:41
Eindelijk goed nieuws van de dealer.

Zwarte AWD gt-line besteld Jan 2022 is on sea.
Verwachte los datum 05-02-2023.

Nu nog aan het werk, maar binnenkort maar eens neuzen op welk schip hij dan zou moeten staan.

• Overstag
umuterdogan schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:53:
Vandaag bericht gehad dat ik vrijdag 23 dec mijn ev6 77,4 plus interstellar grey kan ophalen. Besteld
1-4-22. Initiele leverdatum was okt. Nog tip waar ik op moet letten bij aflevering?? Alvast bedankt.
Ja controleer de lak goed. Bij mij bleek aan beide zijden bij de voordeuren net onder de dorpel een plek te zitten waar de lak niet gepakt had. Deze worden nu opnieuw gespoten.

Succes en veel plezier met de auto, ik moet nu nog tot volgend jaar, is al snel, wachten.

• marvdd
Gisteren nog eens langs geweest bij de dealer, nog steeds hetzelfde teleurstellende antwoord, mijn op 16/2 bestelde zwarte GT-line AWD heeft nog steeds geen productiedatum. Zoals het er nu uitziet zal ook de datum van 16/2 voor levering alweer niet gehaald worden. Moet je weten dat men vandaag aan de nieuwe klanten voor een EV6 een levertermijn van 15 maanden vooropstelt. Aan alle nieuwe klanten bij mijn offerte werd 4 maanden aangegeven, bij bestelling 2 weken later, 8 de realiteit zal vermoedelijk ergens tussen 15 en 18 maanden gaan liggen. Met andere woorden, ze weten bij Kia België niet waarover ze het hebben. Er worden wagens verkocht waarvan ze niet eens weten of ze ze in de nabije 2 jaar kunnen leveren. Het wordt tijd dat de wetgever hier ingrijpt en levertermijnen van meer dan 6 maanden verbied. Je weet als klant immers niet meer hoe de wetgeving, belastingen en dergelijke zal geëvolueerd zijn op het heugelijke moment van levering. Een wagen fiscaal interessant bij aankoop, kan een strop worden bij levering, dat alles met goedkeuring van consumentenbescherming en zonder enige manier om er iets aan te veranderen. Een regelrechte schande is dit.
Bij deze wil ik wel stellen de dealer niets te verwijten, zij zijn net zoveel slachtoffer als de consument. In tegenstelling tot de ivoren toren die KIA België is, staan zij steeds in de vuurlinie om alle ontevreden klanten te woord te staan in een poging de gemoederen te bedaren. Kia verschuilt zich achter de oosterse mentaliteit waarbij "nee" zeggen of falen een schande is. Wel KIA België, die schande en schaamte kunnen jullie overslaan, het kalf is verdronken, start met eerlijke communicatie AUB.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 12:26
We kregen mailtje van Athlon dat leverdatum 5 april 2023 is geworden vanwege vertraging van het transport. Kan me toch niet voorstellen dat het transport zo lang moet duren. Ik heb geen idee of de EV6 al in productie is.

[Voor 15% gewijzigd door Floppie op 20-12-2022 09:02]

• Solarman
  • Niet online
Floppie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:41:
We kregen mailtje van Athlon dat leverdatum 5 april 2023 is geworden vanwege vertraging van het transport. Kan me toch niet voorstellen dat het transport zo lang moet duren. Ik heb geen idee of de EV6 al in productie is.
Dat kan de leverende dealer vertellen aan je, dus daar even contact mee opnemen of de auto al geproduceerd is of überhaubt al een VIN heeft.

• fredraket
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 08:05
Net mijn info geupdate bij beide lijsten, besteld 2/12/2021, is nu geleverd bij de Dealer, maar moet nog mijn afneembare trekhaak installeren, en doordat ik in vakantie ga, samen afgesproken de leverdatum op vrijdag 13e januari te zetten.
Als dat maar geen ongeluk met zich mee brengt....
De losdatum op de kade van Antwerpen was 12/12/2022, effectief geleverd bij de dealer 14/12/2022

• OlafLambrecht
Overstag schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:56:
[...]

Kenteken 2023. Op papier is hij dan een jaar jonger en vangen ze er meer voor straks bij de verkoop.
dat weet ik wel maar zal de leeftijd wel echt doorwegen in deze ? Ik vermoed dat het aantal kilometers meer van tel zal zijn en daarbij staat bij de verkoop niet steeds de maand ook bij in de trent van december 2022 of januari 2023 dus dat maandje zal het hem niet maken of ben ik echt verkeerd ?
Maarja we zullen ons er maar bij neer leggen zekers hij is al aan land, die 3 weken zal het hem ook wel niet meer maken zekers.
Alleen maar hopen dat het wachten waard was, want met deze koude komen die electrische wagens er niet goed uit.

• Gert1969
  • Laatst online: 06-02 10:20
Kan iemand mij vertellen hoe ik KIA België telefonisch kan bereiken?

• marvdd
Gert1969 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:40:
Kan iemand mij vertellen hoe ik KIA België telefonisch kan bereiken?
Je hebt meer kans om de koning aan de lijn te krijgen, dan iemand bij KIA die iets zinnigs kan vertellen. KIA België heeft het succes van de EV6 zwaar onderschat waardoor het aantal reservaties ondermaats was, Deze fout wordt niet gecommuniceerd, bijgevolg kunnen ze je ook niet vertellen wat de echte levertermijn gaat zijn.
Als ze er maar bv 200 gereserveerd hebben krijgen ze er enkel meer indien er in andere landen minder dan het gereserveerde aantal verkocht worden of omdat er meer weerd geproduceerd dan voorzien. Met andere woorden, je besteld beter een portie engelengeduld dan te hopen info te verkrijgen via KIA België.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 07:56
Vandaag mijn EV6 is ontvangst kunnen nemen. Daarna al een kort rondje gereden en een beetje zitten klooien met de app.
Eerste dat me opvalt is dat de climate control of te koud of te warm is. Maar daar heb ik al heel veel klachten over gehoord, dus hopelijk dat ze daar nog iets aan gaan doen vanuit Kia.
Verder rijdt de auto heerlijk. Wel nog wennen aan het rijden met regeneratie, waar je in een ICE rustig kunt uitrollen, sta je nu heel snel stil. Zeker op stand 3 (om over i-pedal nog maar te zwijgen).

[Voor 27% gewijzigd door Chevalric op 20-12-2022 16:15]

Xbox Live: Chevalric

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

Geinig! Mijn leasebak van 20223 en 2008 in één foto (niet die oprijwagen).

Heel veel plezier er mee! Kleur blijft ook top. Nog steeds blij met die keuze.

• TGEN
  • Laatst online: 06-02 15:42

TGEN

Hmmmx_

DaMenaz schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:29:
Geinig! Mijn leasebak van 20223 en 2008 in één foto (niet die oprijwagen).

Heel veel plezier er mee! Kleur blijft ook top. Nog steeds blij met die keuze.
Linksboven zie ik nog een Polo, zit die ook in de bingo? ;)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

TGEN schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:50:
[...]

Linksboven zie ik nog een Polo, zit die ook in de bingo? ;)
Haha, yep, een 6R GTI. :)

[Voor 48% gewijzigd door DaMenaz op 20-12-2022 17:19]

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:35
(jarig!)
Ik vind het wel erg jammer dat KIA totaal niets kan zeggen over levertijden. Op hun website lees je 39-42 weken maar hier lees je tal van verhalen.
Ik kan me voorstellen dat mensen die bijvoorbeeld (zoals ik) twijfelen tussen de EV6 en de model Y eerder voor de model Y kiezen want die rij je in 2-3 maanden.

Wanneer je netjes duidelijkheid krijgt kun je je verkoop / inruil / leasetermijn aansluitend plannen. Maar als het maanden afwijkt dan is dat vrijwel onmogelijk.

• DaMenaz

DaMenaz

NoKIA 2022

DaMenaz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:01:
Ik heb net mijn bestelling toegevoegd. Viel me op dat de Plus Advanced nog niet in het klapmenu zat. Dus maar de Plus ingevuld.

Bij mijn geannuleerde Audi kon ik via honeymoonnet de voortgang (of eigenlijk de achteruitgang) zien van mijn bestelde Q4. Heeft KIA ook een dergelijk systeem? Of zitten jullie allemaal te gokken op welke boot je auto staat? :+
'Mijn' Q4 staat volgende week voor aflevering klaar bij de dealer... ;w

De EV6 die heul veul sneller geleverd zou worden is nog steeds alleen een bestelnummer... :(

• OlafLambrecht
marvdd schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:54:
[...]

Je hebt meer kans om de koning aan de lijn te krijgen, dan iemand bij KIA die iets zinnigs kan vertellen. KIA België heeft het succes van de EV6 zwaar onderschat waardoor het aantal reservaties ondermaats was, Deze fout wordt niet gecommuniceerd, bijgevolg kunnen ze je ook niet vertellen wat de echte levertermijn gaat zijn.
Als ze er maar bv 200 gereserveerd hebben krijgen ze er enkel meer indien er in andere landen minder dan het gereserveerde aantal verkocht worden of omdat er meer weerd geproduceerd dan voorzien. Met andere woorden, je besteld beter een portie engelengeduld dan te hopen info te verkrijgen via KIA België.
Ik had contact met KIA België via messenger Kia Belux maar veel kunnen die ook niet doen hoor. Ze verwijzen u steeds door naar uw garage. Dus veel succes.

• marvdd
OlafLambrecht schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:27:
[...]

Ik had contact met KIA België via messenger Kia Belux maar veel kunnen die ook niet doen hoor. Ze verwijzen u steeds door naar uw garage. Dus veel succes.
Ze kunnen heel veel doen, te beginnen met eerlijke communicatie in plaats van zich te verschuilen achter de dealers. Het platform waarvan de dealers hun info halen is namelijk van KIA België. Met andere woorden zoals eerder aangehaald, een ivoren toren waarin iedereen zijn handen in onschuld wast. Men hoopt bij KIA België op zo veel mogelijk annulaties ten einde de wagens terug in de markt te kunnen zetten aan de vernieuwde, lees extreem verhoogde prijzen. Hoe meer misnoegde klanten opstappen hoe liever ze het hebben, er zijn immers genoeg gegadigden voor die enkele EV6-jes die ze voorzien hebben in België.

• 0208AD
  • Laatst online: 06-02 09:48
Zojuist het goede nieuws mogen ontvangen dat mijn EV6 77kwh plus (juni 2022 besteld) geproduceerd is & nu ook onderweg naar NL! :) Ze verwachten de auto eind januari binnen te krijgen.

• Remko S
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:20
Ook mijn ev 6 77kwh plus forest green is onderweg naar nl , verwacht eind januari 😄👍

• PvdHeijden
Net gebeld dat de auto bij de dealer is binnen gekomen, afleveren 30 december! Scheelt weer in de bijtelling..

• joeypedro13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-02 19:57
PvdHeijden schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:48:
Net gebeld dat de auto bij de dealer is binnen gekomen, afleveren 30 december! Scheelt weer in de bijtelling..
Nice, ik heb net foto’s van de mijne ontvangen, maar dat de auto misschien dat jaar niet geleverd mag worden omdat hij niet op de lijst met kentekens die aangevraagd mogen worden staat. Er gaat nog even contact opgenomen worden met KIA.. zucht!

• PvdHeijden
joeypedro13 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:26:
[...]

Nice, ik heb net foto’s van de mijne ontvangen, maar dat de auto misschien dat jaar niet geleverd mag worden omdat hij niet op de lijst met kentekens die aangevraagd mogen worden staat. Er gaat nog even contact opgenomen worden met KIA.. zucht!
Bij mij stond er in het opmerkingen veld bij de dealer dit jaar rijden, is een Leaseplan auto
Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee