xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nu word ik wel wat zenuwachtig. 10 maanden, das 4 maanden meer dat ze 2 weken geleden aangaven LMIngegno schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:18:
Zo, LeasePlan geeft aan dat ie in week 41 geleverd zal worden (heel recent de bestelling kunnen plaatsen).
Nu heel jaloers kijken naar anderen en hopen dat tegen die tijd iig wat problemen zijn gefixt.Waiting game dus, helaas pindakaas.
Met de oplaaiende omikron variant en meer beperkingen in het verschiet zal de levertijd alleen maar oplopen.
Zij gaven aan dat ze niet weten wat de locatie van de auto is omdat zij die info niet van KIA NL krijgen.
Het zou dus goed zijn dat hij al ergens staat.
Ze krijgen een melding van KIA NL en vanuit daar gaan ze direct een kenteken regelen.
Ze gaan in ieder geval proberen de auto voor 31-december te leveren. (nadruk op proberen)
[ Voor 9% gewijzigd door Theflying op 10-12-2021 13:31 ]
Theflying
Die 23 december is wel een heilige datum.Theflying schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:30:
Hier ook een levering van 23 december bij de dealer (van Mossel Fleet Apeldoorn, via direct lease)
Zij gaven aan dat ze niet weten wat de locatie van de auto is omdat zij die info niet van KIA NL krijgen.
Het zou dus goed zijn dat hij al ergens staat.
Ze krijgen een melding van KIA NL en vanuit daar gaan ze direct een kenteken regelen.
Ze gaan in ieder geval proberen de auto voor 31-december te leveren. (nadruk op proberen)
Dit is ook het enigste wat ik te horen krijg.
LM heeft geen enkel idee waar de auto is, Garage die hem gaat uitleveren heeft alleen komt ter beschikking op 23 dec. Toch wel vreemd dat het track and trace systeem (wat er ongetwijfeld opzit) van die auto's niet gedeeld wordt door KIA NL. Zou toch een hoop onrust wegnemen.
Ben nu 5 weken geleden overgestapt van de Audi Q4 (van gegarandeerd 2021 naar mei 2022 levering) naar KIA EV6, dit na overleg met de LM, maar heb nog steeds geen super gevoel, qua levering.
Dat het goed gaat komen met de KIA, dat geloof ik wel.
Was in het begin nog wat sceptisch, maar vind hem met de week mooier en mooier worden.
:strip_exif()/f/image/PuxPLO1nOaNB9NmuB9ZvdkRf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ha, nee waarschijnlijk de meest voorkomende(of een van): Plus, long range, AWD, staalgrijs metallic. Vegan leder, geen gekke toeters of bellen.BlaTieBla schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
[...]
WTF... Exclusieve/idiote kleur ofzo besteld?
Tough luck I guess, niet veel aan te doen dan geduldig zijn en hopen dat het eerder kan.
Interesting, I have a matching order also in Apeldoorn but know that my order date is pushed out to February as of now!!! Really not happy but maybe it comes with heating and charging by February 🤦♂️🤷🏼♂️MChellinga schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:05:
Toch nog maar even gebeld met Van Mossel Apeldoorn. EV6 Plus Yacht Blue AWD staat gepland op 23 december. "We doen ons uiterste best deze dit jaar nog op kenteken te krijgen" Dat word een waanzinnige discussie met de lease maatschappij als ze dit niet gaan redden. Want beloofd is beloofd..
In mei moet ik mijn huidige private lease inleveren, verlengen gaat niet. Dan wordt het voor mij waarschijnlijk de komende vijf jaar geen EV maar weer een ICE die sneller leverbaar is of iets tweedehands helaas.
Beetje jammer, twee weken voor ik heb besteld spraken ze nog van februari/maart.
Las zojuist zelfs iemand die een GT heeft besteld in Duitsland, verwachte levering: September 2023...

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2021 16:48 ]
Er zwerven zo veel levertijden rond op internet dat ik van mening ben dat je echt niet moet afgaan op een bericht (uit Engeland) van iemand anders.
Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat er bepaalde NLse dealers zijn die nog slots hebben voor levering in een bepaalde maand van b.v. Q2 2022. Want levertijden varieerde al vanaf het begin.
Kan je niet gewoon ff wachten tot je bericht krijg over je levertijd?Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:46:
Ik denk dat ik serieus naar een andere auto op zoek moet, ik lees nu levertijden van 12 maanden in Duitsland, Engeland en Ierland. Zal hier niet anders zijn.
In mei moet ik mijn huidige private lease inleveren, verlengen gaat niet. Dan wordt het voor mij waarschijnlijk de komende vijf jaar geen EV maar weer een ICE die sneller leverbaar is of iets tweedehands helaas.
Beetje jammer, twee weken voor ik heb besteld spraken ze nog van februari/maart.
Las zojuist zelfs iemand die een GT heeft besteld in Duitsland, verwachte levering: September 2023...
Mijn dealer zei dat ze pas weer iets konden melden als de auto geproduceerd was... dus dat is dan denk ik ca. twee maanden voordat ie in Nederland aankomt?Franciesco schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:
@Phusebox: heb je al contact opgenomen met je dealer?
Er zwerven zo veel levertijden rond op internet dat ik van mening ben dat je echt niet moet afgaan op een bericht (uit Engeland) van iemand anders.
Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat er bepaalde NLse dealers zijn die nog slots hebben voor levering in een bepaalde maand van b.v. Q2 2022. Want levertijden varieerde al vanaf het begin.
Volgens Kia zelf hebben ze er ca. 25.000 verkocht t/m november. Topmaand was Oktober, waarin ze er 6900 verkocht hebben. Met 6000 productie per maand moeten ze dat dan toch enigszins bij kunnen houden?
Of er is een enorme piek in december nu geweest of er is een probleem qua onderdelen.
Maar met de VS en Canada erbij vanaf 1 januari, en de daar al uitgestelde pre-orders met een paar maanden zie ik niet in hoe het niet tot mega vertragingen gaat lijden.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2021 16:59 ]
Leuk e-mailtje voor het weekend gekregen van de dealer: "Auto staat ingepland voor transport haven Rotterdam-IJsselstein voor 16-17 December."Speedfight schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:09:
Ook weer even geïnformeerd bij de dealer (betreft een Kia EV6 GT-Line RWD 77Kwh in het wit welke op 18 juni bij Kia in bestelling is gezet):
In mijn bestel systeem staat dat de auto gelost wordt hier omstreeks 23-12-2021.
De auto staat bij mij nog op de boot. Betekend dat de auto nog niet van de boot af is / ingeklaard is.
Maar geen zorgen de auto komt op tijd.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Dus als jouw dealer zegt bij de offerte verwachting is maart 2022 en de auto heeft vertraging en komt pas in augustus, dan kan de dealer dat pas aan jou bevestigingen in juni?Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:52:
[...]
Mijn dealer zei dat ze pas weer iets konden melden als de auto geproduceerd was... dus dat is dan denk ik ca. twee maanden voordat ie in Nederland aankomt?
Dus in januari/februari moet hij aangeven geen informatie te hebben gehad en dat je maar moet wachten tot hij eindelijk in juni informatie krijgt? Dat lijkt me ook niet handig.
Dat is wat ze tegen mij zeggen, ze krijgen geen informatie van Kia tot de auto klaar is volgens hun.De Ideale Man schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:28:
[...]
Dus als jouw dealer zegt bij de offerte verwachting is maart 2022 en de auto heeft vertraging en komt pas in augustus, dan kan de dealer dat pas aan jou bevestigingen in juni?
Dus in januari/februari moet hij aangeven geen informatie te hebben gehad en dat je maar moet wachten tot hij eindelijk in juni informatie krijgt? Dat lijkt me ook niet handig.
Dat is erg vervelend. Een andere auto kiezen heeft volgens mij ook geen zin. Heb hiervoor net een ID.4 gecanceld omdat deze pas in 2023 leverbaar was en volgens de LM is de kia ev6 in mei/juni leverbaar (niet dus).Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:32:
[...]
Dat is wat ze tegen mij zeggen, ze krijgen geen informatie van Kia tot de auto klaar is volgens hun.
Ja goed, het zal dan noodgedwongen een ICE worden en wellicht een tweedehands. Voor mij was het een particuliere aankoop, geen lease.De Ideale Man schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:39:
[...]
Dat is erg vervelend. Een andere auto kiezen heeft volgens mij ook geen zin. Heb hiervoor net een ID.4 gecanceld omdat deze pas in 2023 leverbaar was en volgens de LM is de kia ev6 in mei/juni leverbaar (niet dus).
Dus dan word het weer een jaar of 4-5 wachten tot ik weer een EV kan gaan proberen te kopen.
Mijn EV6 is begin november besteld en zal als het goed is rond eind januari 2022 geleverd worden. De dealer kon in november zelfs al een vermoedelijke datum geven waarop de auto aan hun uitgeleverd zou worden door de importeur. Dus ik snap niet zo goed waarom er in jouw geval niets gezegd kan worden over een levertijd. Alsof er nog steeds geen produktieslot gereserveerd is. Misschien ben ik nog net op tijd geweest met de bestelling, dat kan natuurlijk ook.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:52:
[...]
Mijn dealer zei dat ze pas weer iets konden melden als de auto geproduceerd was... dus dat is dan denk ik ca. twee maanden voordat ie in Nederland aankomt?
Volgens Kia zelf hebben ze er ca. 25.000 verkocht t/m november. Topmaand was Oktober, waarin ze er 6900 verkocht hebben. Met 6000 productie per maand moeten ze dat dan toch enigszins bij kunnen houden?
Of er is een enorme piek in december nu geweest of er is een probleem qua onderdelen.
Maar met de VS en Canada erbij vanaf 1 januari, en de daar al uitgestelde pre-orders met een paar maanden zie ik niet in hoe het niet tot mega vertragingen gaat lijden.
En natuurlijk kan ik ook nog pech gaan hebben dat de genoemde datum helemaal niet gehaald gaan worden. Maar tot nu toe geeft het me iig hoop dat de levertijd acceptabel is. En zo lang jij niks gehoord hebt over vertraging, zou ik de hoop op de door de dealer genoemde datum proberen vast te houden.
Uit nieuwsgierigheid zou je eens een andere Kia dealer kunnen bellen met de vraag wat de actuele levertijd is als je nu besteld.
Daarnaast: de levertijden kunnen per land flink verschillen. In andere topics (bv BMW i4) las ik maanden geleden al een vermoedelijke leverdatum van eind 2022 voor Belgie terwijl dat voor NL halverwege 2022 zou zijn. Voor de EV6 kan iets soortgelijks gelden.
Ik heb 13 november besteld, maar waar het eerste gesprek maart was, werd het tijdens het tweede gesprek april en op de bestelling stond al mei.Franciesco schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:59:
[...]
Mijn EV6 is begin november besteld en zal als het goed is rond eind januari 2022 geleverd worden. De dealer kon in november zelfs al een vermoedelijke datum geven waarop de auto aan hun uitgeleverd zou worden door de importeur. Dus ik snap niet zo goed waarom er in jouw geval niets gezegd kan worden over een levertijd. Alsof er nog steeds geen produktieslot gereserveerd is. Misschien ben ik nog net op tijd geweest met de bestelling, dat kan natuurlijk ook.
En natuurlijk kan ik ook nog pech gaan hebben dat de genoemde datum helemaal niet gehaald gaan worden. Maar tot nu toe geeft het me iig hoop dat de levertijd acceptabel is. En zo lang jij niks gehoord hebt over vertraging, zou ik de hoop op de door de dealer genoemde datum proberen vast te houden.
Uit nieuwsgierigheid zou je eens een andere Kia dealer kunnen bellen met de vraag wat de actuele levertijd is als je nu besteld.
Daarnaast: de levertijden kunnen per land flink verschillen. In andere topics (bv BMW i4) las ik maanden geleden al een vermoedelijke leverdatum van eind 2022 voor Belgie terwijl dat voor NL halverwege 2022 zou zijn. Voor de EV6 kan iets soortgelijks gelden.
Had natuurlijk toen al aan de bel moeten trekken, maar mei kwam me op zich goed uit. Het lijkt er inderdaad op dat er geen productieslot gereserveerd is. Heb ook totaal geen idee hoe zoiets werkt, misschien wachten ze tot ze een X aantal orders bij elkaar hebben voor ze die doorsturen?
Mooi balen is het wel.
Zal maandag nog eens vragen, maar heb weinig hoop, en vrees een beetje voor het antwoord dat ik nog niet wil horen.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2021 19:04 ]
Er zijn mensen die geluk hebben dat er opeens een auto vrij komt (van iemand die annuleert bijvoorbeeld), maar ja dan moet je ook een dealer hebben die er bovenop zit. En na 54k te hebben uitgegeven heb ik het idee dat ik meer een last ben dan een klant...
Als Kia gewoon een online order tracking had dan zou dat voor iedereen een hoop ellende schelen. Ook al staat er dan dat er nog geen indicatie gegeven kan worden kun je het in ieder geval zelf in de gaten houden.
Kia is gewoon erg disfunctioneel m.b.t. informatie voorziening. Mijn auto is op 3 september besteld, in oktober gebouwd en heeft eind oktober een VIN gekregen. De toegezegde leverweek is week 52 van dit jaar. Het bestel systeem van Kia laat zien dat de auto niet verscheept is en iets klopt er dus niet; beide feiten kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Ik had gehoopt dat de auto met de Morning Lynn zou komen maar dat kan nu niet waar zijn.Phusebox schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:38:
Denk gewoon dat niemand het echt weet, Kia niet en de dealers niet.
Er zijn mensen die geluk hebben dat er opeens een auto vrij komt (van iemand die annuleert bijvoorbeeld), maar ja dan moet je ook een dealer hebben die er bovenop zit. En na 54k te hebben uitgegeven heb ik het idee dat ik meer een last ben dan een klant...
Als Kia gewoon een online order tracking had dan zou dat voor iedereen een hoop ellende schelen. Ook al staat er dan dat er nog geen indicatie gegeven kan worden kun je het in ieder geval zelf in de gaten houden.
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Dit is veel korter dan de levertijden die ik hiervoor heb gelezen.
Heb zelf contact opgenomen met de dealer en die geven nu voor mij ook aan verwachting medio april 2022, besteld op 13 november.De Ideale Man schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:02:
Ik heb net een bericht ontvangen van mijn LM dat de Kia EV6 plus (besteld op 26 november) geleverd wordt op 29 april 2022. Nu hopen dat dit klopt en niet wijzigd.
Dit is veel korter dan de levertijden die ik hiervoor heb gelezen.
Dat is nog eens mooi nieuws, hopelijk blijft het zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 13-12-2021 09:54 ]
Dat is goed nieuws om te horen dat jij die bevestiging ook hebt gekregen.Phusebox schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:53:
[...]
Heb zelf contact opgenomen met de dealer en die geven nu voor mij ook aan verwachting medio april 2022, besteld op 13 november.
Dan zullen ze samen op de boot staan richting NL. Welke versie heb jij besteld?
Plus, Steel Grey.De Ideale Man schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:13:
[...]
Dat is goed nieuws om te horen dat jij die bevestiging ook hebt gekregen.
Dan zullen ze samen op de boot staan richting NL. Welke versie heb jij besteld?
Nee joh, hopelijk blijft het niet zo...en heb je hem veel eerderPhusebox schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:53:
[...]
Hopelijk kan ik hem dan de 27e afhalen (of eerder, hehe)
[ Voor 3% gewijzigd door BDelamontagne op 13-12-2021 13:43 ]
Door mijn eigen vakantie tussendoor nu afgesproken om vrijdag 7 januari de auto op te halen
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Doen ze om de pijn van de 1e dag na het weekend te verzachtenPhusebox schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:08:
Stuurt Kia altijd op maandag updates uit ofzo, dat er opeens zoveel nieuws is qua leveringen?
Inmiddels afspraak gemaakt om hem op te halen bij de dealer: 28 december!Speedfight schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:09:
Ook weer even geïnformeerd bij de dealer (betreft een Kia EV6 GT-Line RWD 77Kwh in het wit welke op 18 juni bij Kia in bestelling is gezet):
In mijn bestel systeem staat dat de auto gelost wordt hier omstreeks 23-12-2021.
De auto staat bij mij nog op de boot. Betekend dat de auto nog niet van de boot af is / ingeklaard is.
Maar geen zorgen de auto komt op tijd.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Nee zelf om gevraagd, want de beloofde updates bleven uitPhusebox schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:08:
Stuurt Kia altijd op maandag updates uit ofzo, dat er opeens zoveel nieuws is qua leveringen?
Heb je een AWD of RWD besteld? Ik heb een AWD besteld op 28 Oktober. Mijn dealer zegt Maart.Franciesco schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:59:
[...]
Mijn EV6 is begin november besteld en zal als het goed is rond eind januari 2022 geleverd worden. De dealer kon in november zelfs al een vermoedelijke datum geven waarop de auto aan hun uitgeleverd zou worden door de importeur. Dus ik snap niet zo goed waarom er in jouw geval niets gezegd kan worden over een levertijd. Alsof er nog steeds geen produktieslot gereserveerd is. Misschien ben ik nog net op tijd geweest met de bestelling, dat kan natuurlijk ook.
Lijst met bestellingen en leveringen: Overzicht
Je kunt je eigen bestelling hier toevoegen: Fomulier
En de datum van uitlevering hier: Uitlevering
Ben de eerste Gravity Blue van deze lijstAnunnaki schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:25:
Reminder:
Lijst met bestellingen en leveringen: Overzicht
Je kunt je eigen bestelling hier toevoegen: Fomulier
En de datum van uitlevering hier: Uitlevering
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Nu alleen nog op naam zetten en dan komt het, met de bijtelling in ieder geval, wel goed.
Dit zou aanvankelijk morgen pas zijn.
De uitlevering gaat nog 13 dagen duren..... iets met zieke werknemers en onderbezetting : '(
Just called my dealer who says they have a letter from Kia saying any orders upto December 2021 will now be delayed until May and built in order, any orders after this date will be August / September onwards subject to parts.
En de vraag of dit alleen voor de UK geldt of ook daarbuiten...
Ja alle bestellingen tot nu worden pas vanaf mei uitgeleverd in volgorde van bestelling. Zo lees ik het.Franciesco schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:43:
Zou dat dan ook over bestaande bestellingen (van bijvoorbeeld november) gaan?
En de vraag of dit alleen voor de UK geldt of ook daarbuiten...
Als Kia gewoon eens duidelijk zou communiceren of een tracking site had.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2021 16:51 ]
Begin van het nieuwe jaar zal ik eens contact zoeken met de dealer om te vragen of de levering nog altijd voorzien is rondom eind januari.
Als het wel zo is, dan is dat toch wel een teken dat er meer aan de hand is qua issues met de auto. Of die aanpassing van de verwarming duurt langer dan gedacht. Who knows. Zolang Kia niet open is zullen we het nooit weten.Franciesco schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:52:
Zou erg jammer zijn als mijn EV6 vertraagd is...
Begin van het nieuwe jaar zal ik eens contact zoeken met de dealer om te vragen of de levering nog altijd voorzien is rondom eind januari.
Lees net ook van iemand in Noorwegen die spreekt van een brief met vertraging tot na mei.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2021 16:57 ]
Congrats.MChellinga schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:21:
Auto is binnengekomen! Volgende week donderdag ophalen! WHOOPWHOOP
Wordt nog lang in spanning zitten of en wanneer ik een EV6 mag rijden.
Theflying
Yup zelfde hier, ook kenteken ontvangen. Wanneer mag jij hem ophalen?Kayflay schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:00:
Kijk, dat geeft de burger moed; ik kreeg net van de LM een mail met info over mijn laadpas. Met daarin een kenteken!!
Nu alleen nog op naam zetten en dan komt het, met de bijtelling in ieder geval, wel goed.
Dat is dan nog het grote vraagteken, ik had ze maandag aan de lijn. Toen zeiden ze dat ze de auto deze week binnen dachten te hebben, maar over uitleveren werd enkel gezegd: we doen ons best.Anunnaki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:54:
[...]
Yup zelfde hier, ook kenteken ontvangen. Wanneer mag jij hem ophalen?

Maar oké, zolang hij maar op naam staat voor het einde van het jaar toch?
(al is eerder leveren natuurlijk nooit erg LOL)
We gaan het meemaken
Contact gehad met een Kia dealer:
(afleverbeurt: opladen, navigatie / software auto updaten, banden oppompen, vloeistoffen bijvullen, veiligheidshamer monteren, pakketje mattenset inleggen, laadkabel in de auto leggen, ontstickeren, even oppoetsen.)
Dit is 4 uur werk?
[ Voor 62% gewijzigd door radeondutch op 15-12-2021 10:41 ]
Telefonisch contact met de uitleverende garage.jmens schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:59:
Bij mij ook 23 dec staat in het systeem wat de garage kan uitlezen.
Verder geen detail informatie.
De LM heeft ook geen informatie, een soort "track and trace" systeem wordt in ieder geval door KIA niet gedeeld met de klanten. Dit in tegen stelling tot diversen andere merken.
3 fase aansluiting en laadpaal is vandaag afgerond, en functioneert - 12,1 KW beschikbaar,
dus ik zou zeggen; Laat maar komen.![]()
We zullen eens zien, wordt het een kerstcadeau of nieuwjaarsgeschenk (wel met kenteken 2021 uiteraard)
Hij staat (nog) in de haven, is gelost en moet dit jaar nog op kenteken vanuit KIA NL.
Transport één der dezer dagen.
Nog ff geduld uitoefenen.
de levering van mijn moonscape grey AWD is een maand naar achter geschoven van 20 januari naar 25 februari
Geen reden opgegeven. Hij is nog niet geproduceerd in ieder geval want geen chassis nummer bekend.
Zuid-Korea heeft momenteel ook de grootste coronagolf sinds de start van de pandemie.
Phusebox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
Denk dat het tekorten zijn, niet alleen chips, maar ook de hele Omikron situatie. Meer besmettingen, fabrieken van toeleveranciers en Kia zelf onderbezet of stil gelegd, stokkende stroom aan onderdelen etc.
Zuid-Korea heeft momenteel ook de grootste coronagolf sinds de start van de pandemie.
Net gebeld, helaas ben ik zelf in de week tussen kerst en O&N verhinderd dus daarom is het 7 januari geworden! Maar de auto wordt in ieder geval dit jaar op naam gezetKayflay schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:08:
[...]
Dat is dan nog het grote vraagteken, ik had ze maandag aan de lijn. Toen zeiden ze dat ze de auto deze week binnen dachten te hebben, maar over uitleveren werd enkel gezegd: we doen ons best.![]()
Maar oké, zolang hij maar op naam staat voor het einde van het jaar toch?
(al is eerder leveren natuurlijk nooit erg LOL)
We gaan het meemaken

Derde KerstdagBDelamontagne schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:30:
Net gebeld, op 27-Dec om 10:00 mag ik 'm ophalen!
Ja het kon eigenlijk de 23e, maar dan ben ik op vakantie... Heb nog geprobeerd ervoor maar dat lukte sws niet en op 1e kerstdag ging ook niet lukken
Die van mij komt waarschijnlijk met Pasen en Pinksteren. Blijf in het feestdagen thema.BDelamontagne schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:45:
[...]
Ja het kon eigenlijk de 23e, maar dan ben ik op vakantie... Heb nog geprobeerd ervoor maar dat lukte sws niet en op 1e kerstdag ging ook niet lukken
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Vette bak en een mooie kleur!JPoers83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:22:
[Afbeelding]
Yess daar is die, vanochtend opgehaald mijn EV6 GT-Line AWD.
De naaststaande Optima PHEV per direct beschikbaar bij Kia Vermeulen in Goes
sorry ga weer even een rondje rijden
Veel plezier.
Gefeliciteerd! Je hebt dezelfde configuratie als ik in bestelling heb staan. Dus ik geniet met je meeJPoers83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:22:
[Afbeelding]
Yess daar is die, vanochtend opgehaald mijn EV6 GT-Line AWD.
De naaststaande Optima PHEV per direct beschikbaar bij Kia Vermeulen in Goes
sorry ga weer even een rondje rijden
Nou om je geduld wat dragelijker te maken het is echt een vreselijke auto om in te rijden.Franciesco schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:58:
[...]
Gefeliciteerd! Je hebt dezelfde configuratie als ik in bestelling heb staan. Dus ik geniet met je mee
Sorry ben slecht in liegen.
Rijdt echt heerlijk, op verzoek voldoende power.
Stoelen zitten goed. Worden snel warm. Verlichting savonds op standje auto(grootlicht) echt super.
Al met al prachtige wagen, en krijg ook veel aanspraak. Ook juist over de kleur.
Sorry dus nog even geduld! Maar het wachten wordt beloond.

De dinsdag na kerst kan ik mijn Plus AWD in deep forest green ophalen! Bestellingen (voor de lease) dus netjes op tijd binnen.
Had je een voorraad auto gepakt?Pont2mountain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:33:
Hier komt ook een kerstcadeau aan! Ik volg het forum al een tijdje sinds mijn bestelling eind oktober.
De dinsdag na kerst kan ik mijn Plus AWD in deep forest green ophalen! Bestellingen (voor de lease) dus netjes op tijd binnen.
Geen voorraad auto van de dealer. Wel gekozen voor een de auto die nog open reserveringsplekken had in Korea. Weinig keus gehad, maar toevallig wel een goede configuratie
Dat is toch 1 van de eerste dingen die je vraagt bij bestelling? Hoe snel kan je leveren? En dan geeft hij je de opties lijkt mePhusebox schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:45:
Mijn dealer heeft nooit iets gezegd over modellen die sneller leverbaar zouden zijn overigens. Maar goed dat zullen ze wel alleen doen als mensen er om vragen?
Toen ik hem ging bestellen gewoon keihard beweren nog dit jaar geleverd, maar natuurlijk is dat alleen voor de lease en niet voor een particulier. Gaat om de bijtelling, wordt nu misschien februari of laterAnunnaki schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:00:
[...]
Dat is toch 1 van de eerste dingen die je vraagt bij bestelling? Hoe snel kan je leveren? En dan geeft hij je de opties lijkt me
Tja, dat is natuurlijk k*$%@. It's all about the money, je koopt maar 1 en LM kopen er tientallen of meer.Electrocar schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:36:
[...]
Toen ik hem ging bestellen gewoon keihard beweren nog dit jaar geleverd, maar natuurlijk is dat alleen voor de lease en niet voor een particulier. Gaat om de bijtelling, wordt nu misschien februari of later
De reactie was meer op Phusebox zijn bericht, omdat hij de optie niet kreeg om te kiezen uit een model die een snelle levering heeft en hier waarschijnlijk ook niet naar heeft gevraagd tijdens bestelling.
Nope, bij drie dealers geweest en die zeiden allemaal 6 maanden levertijd ongeveer. Geen verschil in kleur of uitvoering blijkbaar.Anunnaki schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:00:
[...]
Dat is toch 1 van de eerste dingen die je vraagt bij bestelling? Hoe snel kan je leveren? En dan geeft hij je de opties lijkt me
Ik heb toen wel aangegeven dat ik nog twijfelde over de kleur maar ook daar werd niet op ingegaan dus ik ga er vanuit dat er geen andere optie was dan 6 maanden wachten.
Op zich maakt het nu voor mij niet zoveel uit, heb mijn huidige auto nog tot mei. Maar goed dan moet het wel niet heel veel langer duren.
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 19-12-2021 09:56 ]
Mijn bestelde auto zou pas in februari 2023 geleverd worden. Ik heb toen de LM gevraagd welke auto's er zeker in 2022 geleverd zou worden.Phusebox schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:51:
[...]
Nope, bij drie dealers geweest en die zeiden allemaal 6 maanden levertijd ongeveer. Geen verschil in kleur of uitvoering blijkbaar.
Ik heb toen wel aangegeven dat ik nog twijfelde over de kleur maar ook daar werd niet op ingegaan dus ik ga er vanuit dat er geen andere optie was dan 6 maanden wachten.
Op zich maakt het nu voor mij niet zoveel uit, heb mijn huidige auto nog tot mei. Maar goed dan moet het wel niet heel veel langer duren.
De LM gaf aan dat de kia ev6 een levertijd heeft van 4-6 maanden voor alle kleuren
Gelukkig mag ik mijn huidige auto doorrijden tot oktober.
Dan is dat waarschijnlijk net het verschil tussen oktober of november bestellen.Phusebox schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:51:
[...]
Nope, bij drie dealers geweest en die zeiden allemaal 6 maanden levertijd ongeveer. Geen verschil in kleur of uitvoering blijkbaar.
Bij het bestellen kon ik meekijken in het systeem. Daar kon je zien welke configuraties nog een reservering hadden voor productie/levering. Overigens had ik geen week later moeten zijn, want dan was het ook weggeweest.Phusebox schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:45:
Mijn dealer heeft nooit iets gezegd over modellen die sneller leverbaar zouden zijn overigens. Maar goed dat zullen ze wel alleen doen als mensen er om vragen?
Anderzijds heb ik blijkbaar wel als een van de weinigen korting gekregen. Niet veel maar alle beetjes helpen.
[/quote]
Volgens mij heb ik veel geluk gehad met 1200€ korting. Indicatie levertijd was ook 5-6 maanden. We zullen zien. Kleine hoop dat er ergens eerder een witte vrij komt of dat Korea ook auto's geproduceerd heeft die nog niet besteld waren. Dat zou misschien kunnen omdat voor de Nederlandse markt geen opties leverbaar waren voor de gt-line. Behalve de kleur dan. Ik ga maar uit van meer dan 6 maanden. Dan valt het misschien mee.
Vervelend voor lease rijders waar het huidige contract eerder afloopt dan de levering van de nieuwe auto.
Sorry voor dit tweede bericht. Ergens iets fout gedaan.Wiliyama schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:41:
Anderzijds heb ik blijkbaar wel als een van de weinigen korting gekregen. Niet veel maar alle beetjes helpen.
[/quote]
Volgens mij heb ik veel geluk gehad met 1200€ korting. Indicatie levertijd was ook 5-6 maanden. We zullen zien. Kleine hoop dat er ergens eerder een witte vrij komt of dat Korea ook auto's geproduceerd heeft die nog niet besteld waren. Dat zou misschien kunnen omdat voor de Nederlandse markt geen opties leverbaar waren voor de gt-line. Behalve de kleur dan. Ik ga maar uit van meer dan 6 maanden. Dan valt het misschien mee.
Vervelend voor lease rijders waar het huidige contract eerder afloopt dan de levering van de nieuwe auto.
[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 19-12-2021 11:44 ]
Het wordt allemaal wel wat spannender om hem op tijd op kenteken te krijgen, laat staan ook nog geleverd.
Fingers crossed.
Bedrijven zijn gewoon open dus garages ook. Lijkt me geen problemen te geven.jmens schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:09:
Wat voor invloed gaat de lockdown hebben op de nog uit te leveren auto's in 2021?
Het wordt allemaal wel wat spannender om hem op tijd op kenteken te krijgen, laat staan ook nog geleverd.
Fingers crossed.
Dacht dat de showrooms weer moesten sluiten?Phusebox schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:51:
[...]
Bedrijven zijn gewoon open dus garages ook. Lijkt me geen problemen te geven.
Naar zo veel PC's weet je het gewoon ook niet meer, wat nog wel of niet kan.
Showrooms misschien maar de garages zijn wel open. Dus leveren zal het probleem niet zijn lijkt me. Daar verzinnen ze wel wat op.jmens schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:22:
[...]
Dacht dat de showrooms weer moesten sluiten?
Naar zo veel PC's weet je het gewoon ook niet meer, wat nog wel of niet kan.
Wij kopen hem particulier, dealer vroeg nog wel of we zouden willen ruilen met iemand die hem voor de lease niet meer in 2021 geleverd kon krijgen. Die persoon bood daar €1000 voor, zijn wij uiteindelijk niet op in gegaan. Maar wel duidelijk dat de dealer bij ons in ieder geval geen voorrang aan lease heeft gegeven.Electrocar schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:36:
[...]
Toen ik hem ging bestellen gewoon keihard beweren nog dit jaar geleverd, maar natuurlijk is dat alleen voor de lease en niet voor een particulier. Gaat om de bijtelling, wordt nu misschien februari of later
Mijn bestelling is op 30 oktober gedaan en dat was een auto die de dealer al in bestelling had staan zonder er een koper voor te hebben. Daar had hij al een chassisnummer van en die staat dan ook op de factuur. Deze mag ik 29 december ophalen. Je kan dus voorzichtig stellen dat als er in oktober geen chassisnummer bekend is, je geen zekerheid hebt voor de levering dit jaar.Electrocar schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:36:
Ik heb zelf weinig ervaring met een nieuwe auto ophalen maar bij mijn BMW was het niet echt bijzonder:Speedfight schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:53:
Dat gaat een sobere overdracht worden: https://automotive-online...eren-op-eigen-terrein-mag
"Hij staat daar, hier zijn de sleutels. Heb je nog uitleg nodig? Niet? Ok veel plezier."
Auto stond buiten, kalkvlekken erop, pover bloemetje erbij.