Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07 12:45
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:47:
[...]

Ook met 100% vaccinatiegraad zat je in deze situatie. Je bent echt jezelf voor de gek aan het houden op deze manier.
Mwah, als je op basis van de huidige vaccinatiegraad van de mensen in het ziekenhuis icm de grootte van die groep in de samenleving de ziekenhuisbezetting zou omrekenen naar een 100% vaccinatiegraad hadden we nu behoorlijk wat lucht gehad in de zorg

edit: wat @MikeyMan ook zegt dus

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 26-11-2021 11:52 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ook met 100% vaccinatiegraad zat je in deze situatie. Je bent echt jezelf voor de gek aan het houden op deze manier.
Er zijn al genoeg tabellen voorbij gekomen die aangeven dat ca. de helft van de ziekenhuisopnames komt uit de groep van 15% ongevaccineerden. Dus 100% vaccinatiegraad levert een significante daling van het aantal ziekenhuisopnames op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Cid Highwind schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:31:
[...]

Als de scholen dicht zijn biedt het genoeg ruimte om overdag met het gezinsleven bezig te zijn indien er 's avonds nog wat uurtjes gewerkt kunnen worden. Zeker wanneer je er dan sowieso niet op uit kunt omdat de gebruikelijke bestemmingen dicht zijn.
Dus iedereen moet overdag stoppen met werken? Ja hoor want iedereen werkt op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Waaj schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:52:
[...]

Er zijn al genoeg tabellen voorbij gekomen die aangeven dat ca. de helft van de ziekenhuisopnames komt uit de groep van 15% ongevaccineerden. Dus 100% vaccinatiegraad levert een significante daling van het aantal ziekenhuisopnames op.
Zelfs als je die statistieken niet betrouwbaar zou vinden zijn er genoeg datasets die een grote correlatie tussen vaccinatiegraad, ziekenhuisbezetting en sterfte laten zien.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 16:23

GG85

.......

[...]

Stel er zijn 100 mensen en daarvan is 90% gevaccineerd. Dus 90 om 10.
Er liggen van die 100 mensen 20 mensen in het ziekenhuis, 10 gevaccineerd en 10 ongevaccineerd.
Dat betekend dat van de 90 gevaccineerde mensen er maar 10 (1 op de 9) in het ziekenhuis komen en van de ongevaccineerden er 10 van de 20 (1 op 2) liggen.
Dus als er niemand van de 100 mensen gevaccineerd was dan hadden er niet 20 maar 50 mensen in het ziekenhuis gelegen en als iedereen gevaccineerd was hadden er maar 10 mensen in het ziekenhuis gelegen.
Dus ook al liggen er ook heel veel gevaccineerde mensen (in mijn voorbeeld zelf 50-50) in het ziekenhuis betekend dat niet dat het vaccin niet helpt om ziekenhuisopname te voorkomen.
Dus bij geen vaccin en dezelfde vrijheid die we nu hebben (gehad) was de zorg al lang overstroomd en als iedereen zich had laten vaccineren was de druk een stuk lager geweest en er misschien geen andere zorg afgeschaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:40
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:47:
[...]
Dat heeft niets met geluk te maken, maar kiezen voor jezelf. Je eigen gezondheid is het belangrijkste. Stel dat je ineens dood neervalt, dan heeft je werkgever je zo vervangen, zonder blikken of blozen.

Denk daar maar eens over na. Maar vaak moet iemand eerst keihard tegen een muur aan lopen en een flinke burnout krijgen, voor ze daar achter komen.
En toch gaat mijn baas moeilijk doen als ik zeg dat ik nog maar 4 uur per dag werk omdat de kinderen thuis zitten. En dan heb ik een flexibele baas waarbij ik dat b.v. best een weekje zou kunnen doen zonder dat het me gelijk dagen kost. Maar als dat meerdere weken gaat duren kost me dat toch echt vakantiedagen of een ontslag.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
GG85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:56:
[...]

Stel er zijn 100 mensen en daarvan is 90% gevaccineerd. Dus 90 om 10.
Er liggen van die 100 mensen 20 mensen in het ziekenhuis, 10 gevaccineerd en 10 ongevaccineerd.
Dat betekend dat van de 90 gevaccineerde mensen er maar 10 (1 op de 9) in het ziekenhuis komen en van de ongevaccineerden er 10 van de 20 (1 op 2) liggen.
Dus als er niemand van de 100 mensen gevaccineerd was dan hadden er niet 20 maar 50 mensen in het ziekenhuis gelegen en als iedereen gevaccineerd was hadden er maar 10 mensen in het ziekenhuis gelegen.
Dus ook al liggen er ook heel veel gevaccineerde mensen (in mijn voorbeeld zelf 50-50) in het ziekenhuis betekend dat niet dat het vaccin niet helpt om ziekenhuisopname te voorkomen.
Dus bij geen vaccin en dezelfde vrijheid die we nu hebben (gehad) was de zorg al lang overstroomd en als iedereen zich had laten vaccineren was de druk een stuk lager geweest en er misschien geen andere zorg afgeschaald.
Dan waren de maatregelen later ingevoerd, waren de besmettingen harder opgelopen en hadden we alsnog pas ingegrepen op het moment dat de ziekenhuis vol liepen. Uiteindelijk zat je dan in precies dezelfde situatie. Dat vaccineren had zeker wat extra tijd gegeven, maar een paar weken later zit je alsnog in hetzelfde schuitje.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:05

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

^ dat dus, dat is de ellende van exponentiële groei.

Bovendien is het mosterd na de maaltijd.
Als morgen iedereen gevaccineerd is, ga je de effecten pas over een maand in het ziekenhuis zien.
Je moet beleid maken op de werkelijkheid, niet op hoe je zou willen dat het was.
Gegeven 20% ongevaccineerden (incl kinderen), wat moet je dan doen?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
redwing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:59:
[...]

En toch gaat mijn baas moeilijk doen als ik zeg dat ik nog maar 4 uur per dag werk omdat de kinderen thuis zitten. En dan heb ik een flexibele baas waarbij ik dat b.v. best een weekje zou kunnen doen zonder dat het me gelijk dagen kost. Maar als dat meerdere weken gaat duren kost me dat toch echt vakantiedagen of een ontslag.
Tijdens de eerste lockdown mocht ik gewoon COVID-uren schrijven. Er zijn weken geweest dat ik 60% werkuren schreef en 40% COVID. Dat werd gestimuleerd door de werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

redwing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:01:
[...]

Dan waren de maatregelen later ingevoerd, waren de besmettingen harder opgelopen en hadden we alsnog pas ingegrepen op het moment dat de ziekenhuis vol liepen. Uiteindelijk zat je dan in precies dezelfde situatie. Dat vaccineren had zeker wat extra tijd gegeven, maar een paar weken later zit je alsnog in hetzelfde schuitje.
Misschien, misschien niet. Misschien zitten we nu onder de absolute piek die mogelijk is maar moeten we wel reguliere zorg afschalen. Als we bij die absolute piek maar de helft minder opnames hebben scheelt dat nogal.
Het is niet alsof de piek met gelijktijdige besmettingen oneindig hoog op loopt.

Je weet in elk geval dat niet vaccineren voor veel meer opnames zorgt en vaccineren helpt dat tegen te gaan en dat er objectief gezien minder risico zit aan een vaccin+covidbesmetting dan een covidbesmetting zonder vaccin (die we allemaal gaan doormaken).

Hoewel ik helemaal voor baas over je eigen lichaam ben heb ik vanuit de groep 30+ die zich niet laat vaccineren nog geen enkel steekhoudend, logisch argument gehoord waarom niet.
18 en het al een keer doorgemaakt ok, hoewel je zelfs dan nog minder doorgeeft met vaccin dan zonder wat ook al een goede reden is om het te nemen maar voor de rest zie ik niet in waarom je geen vaccin zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:59
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:47:
[...]

Dat heeft niets met geluk te maken, maar kiezen voor jezelf. Je eigen gezondheid is het belangrijkste. Stel dat je ineens dood neervalt, dan heeft je werkgever je zo vervangen, zonder blikken of blozen.

Denk daar maar eens over na. Maar vaak moet iemand eerst keihard tegen een muur aan lopen en een flinke burnout krijgen, voor ze daar achter komen.
Misschien moet jij maar resilience seminars gaan geven. Genoeg bedrijven met veel werknemers die dergelijke peptalks kunnen gebruiken. Het zit vol met eikels die hun werk op één of andere manier een impact laten hebben op hun gemoedstoestand. Sukkels.

Serieus: Rationeel gezien heb je volledig gelijk. Maar zo werkt het nu eenmaal niet voor iedereen en het is geen switch die je even omgooit. Denk je dat al die mensen die een burn-out krijgen daarvoor gekozen hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2021 12:09 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:08:
[...]

Misschien moet jij maar resilience seminars gaan geven. Genoeg bedrijven met veel werknemers die dergelijke peptalks kunnen gebruiken. Het zit vol met eikels die hun werk op één of andere manier een impact laten hebben op hun gemoedstoestand. Sukkels.
ja, stel je voor dat iemand hart voor zijn werk heeft en verantwoordelijkheden neemt 8)7
Wat een kneuzen

Lekker alles laks bekijken en werk is er alleen om centjes te verdienen!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
dragonhaertt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:09:
[...]

ja, stel je voor dat iemand hart voor zijn werk heeft en verantwoordelijkheden neemt 8)7
Wat een kneuzen

Er is een verschil tussen verantwoordelijk nemen of je laten naaien door je werkgever, om maar altijd beschikbaar te zijn en een stap extra te zetten. Niets mis met een stap extra zo nu en dan, maar zijn er genoeg die er misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Proton_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:03:
^ dat dus, dat is de ellende van exponentiële groei.

Bovendien is het mosterd na de maaltijd.
Als morgen iedereen gevaccineerd is, ga je de effecten pas over een maand in het ziekenhuis zien.
Je moet beleid maken op de werkelijkheid, niet op hoe je zou willen dat het was.
Gegeven 20% ongevaccineerden (incl kinderen), wat moet je dan doen?
Er is genoeg aan te merken op het overheidsbeleid maar ook op niet-gevaccineerden.
En hogere vaccinatiegraad op DIT moment had er voor gezorgd dat op DIT moment er meer mensen andere zorg (kanker, hart etc) hadden kunnen krijgen. Waarom? Omdat de ongevaccineerden oververtegenwoordigd zijn i het ziekenhuis (zie eerdere post).
Dus als je beleid moet maken op de werkelijkheid moet NU je een lockdown doen voor ongevaccineeerden en als het dan over een paar weken alsnog uit de klauwen loopt omdat er toch teveel gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan breid je de lockdown uit voor iedereen. De vraag is alleen of het dan alsnog uit de klauwen loopt of dat we het dan wel net aankunnen.
Als het hoofddoel is de zorg ontlasten lijkt me dat de enige redelijke oplossing.

Hoe praktisch het is ivm rellende tokkies is een andere.
edit: ik zeg niet dat dit een goed idee is of wat ik zou willen als persoon maar als het doel is zorg ontlasten dan lijkt em dit wel de eerlijkste manier.

[ Voor 12% gewijzigd door GG85 op 26-11-2021 12:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
dragonhaertt schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:09:
[...]

Wat een kneuzen

Ik heb liever een collega die nu maar de helft van de tijd kan werken omdat hij ook nog zijn kinderen bezig moet houden dan een collega die straks een half jaar helemaal niet kan werken omdat hij een burnout heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Waaj schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:52:
[...]

Probleem is dat die helft met name in de hogere groep zit. De data is helaas wat gemankeerd, maar even grofweg
0-49 (59% bevolking) heeft 13% van de zorglast, zijn ca 60% gevaccineerd, maar zijn qua opnames vrijwel allemaal ongevaccineerd.
50+ (41% bevolking) heeft 87% van de zorglast en is ca 90% gevaccineerd.

De totale verhouding is ca 50/50 vax in het ziekenhuis. De verhouding is dan ca 57,5-42,5 vax/non-vax voor die groep ouderen. Maar ik ga er wel een beetje vanuit dat de meesten van die 630k 50+er wel willen, maar niet kunnen. Overigens, de groep 50-65 is ca 63% van de groep ongevaccineerd in de 50+ groep. Daarboven is de winst verwaarloosbaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Joris748 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:06:
[...]

Tijdens de eerste lockdown mocht ik gewoon COVID-uren schrijven. Er zijn weken geweest dat ik 60% werkuren schreef en 40% COVID. Dat werd gestimuleerd door de werkgever.
Alleen ga je er dan van uit dat iedereen zo'n flexibele baas als ons heeft en dat je ook werk hebt dat je thuis of iig buiten de normale tijden kunt doen. Bij veel mensen zal dat helaas niet het geval zijn.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@GG85 laten we de persco afwachten, ik verwacht dat jouw plan, hoe slecht ook ;), constructiever en beter onderbouwd is dan wat we vanavond gaan horen.

* Proton_ is van mening dat 1G een verdedigbare, proportionele maatregel is waarbij praktisch alles open kan blijven.
Het vereist wel een ongemakkelijke eerlijkheid van het kabinet en heeft een heleboel voorbereiding nodig. Dus tot die tijd iedereen thuis.
Gaat niet gebeuren :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
redwing schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:25:
[...]

Alleen ga je er dan van uit dat iedereen zo'n flexibele baas als ons heeft en dat je ook werk hebt dat je thuis of iig buiten de normale tijden kunt doen. Bij veel mensen zal dat helaas niet het geval zijn.
Ik besef dat zo'n werkgever echt niet vanzelfsprekend is. Helaas zijn er teveel werkgevers die geen (of veel te weinig) oog hebben voor het geestelijk welzijn van hun werknemers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Proton_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:30:
@GG85 laten we de persco afwachten, ik verwacht dat jouw plan, hoe slecht ook ;), constructiever en beter onderbouwd is dan wat we vanavond gaan horen.

* Proton_ is van mening dat 1G een verdedigbare, proportionele maatregel is waarbij praktisch alles open kan blijven.
Het vereist wel een ongemakkelijke eerlijkheid van het kabinet en heeft een heleboel voorbereiding nodig. Dus tot die tijd iedereen thuis.
Gaat niet gebeuren :)
Je hoort me niet zeggen dat het een goed idee is ;). Vind het alleen wel best een 'eerlijk' idee als het doel is zorg te ontlasten

1G is ook een oplossing maar wel een minder 'eerlijke'. Je kunt stellen dat de gevaccineerden hun verantwoordelijkheid al voor een deel genomen hebben dus waarom allemaal "lijden" onder die 15% die dat niet doet?
Vind dit vanuit ethiek best een goed stuk: 2G of een lockdown voor ongevaccineerden is niet te veel gevraagd
Als die 2G of gevaccineerden lockdown dan alsnog niet voldoende is dan maar allemaal de sjaak en totale lockdown. Maar in eerste instantie moet je nu de gevaccineerden ontzien.
Sarcastisch: als helemaal als ze zo een groot risico hebben genomen qua gezondheid door experimentele gentherapie te nemen ;).

[ Voor 36% gewijzigd door GG85 op 26-11-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:59
Joris748 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:31:
[...]

Ik besef dat zo'n werkgever echt niet vanzelfsprekend is. Helaas zijn er teveel werkgevers die geen (of veel te weinig) oog hebben voor het geestelijk welzijn van hun werknemers.
Het ligt niet altijd aan de werkgever. Ik zit zelf met een bedrijfscultuur en een management dat behoorlijk open staat voor de uitdagingen van corona. Maar ik heb zelf ook een attitude t.o.v. mijn verantwoordelijkheden, een drive om mijn werk goed te doen en om anderen niet in de kou te laten staan.

Als ik mijn werk niet doe dan gebeuren er twee dingen op de korte termijn:
- Anderen die het net zo druk hebben moeten inspringen om mijn werk op te pakken.
- Dingen blijven liggen die me vervolgens dubbel zoveel energie kosten om recht te trekken op een later tijdstip.

Iedereen zit anders in elkaar. Ik ken er ook die bovenstaande issues laten gebeuren en dan ben ik zelf on the receiving end. Niet leuk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@GG85 ik vind dat de 'beloning' voor de gevaccineerden is dat ze gevaccineerd zijn en dus individueel minder risico lopen. De maatschappelijke worst van de afgelopen maand, waarbij ze ongetest meer mochten dan ongevaccineerden, lijkt me afdoende beloning en bewezen onwerkbaar :)

We zijn niet onkwetsbaar of voldoende veilig voor anderen, dus testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Sowieso, dat hoor je me toch ook niet zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn hé.
Laten we gewoon kappen met dat pappen en nathouden met dit demissionaire kabinet. (Trouwens best bizar dat ze zoveel macht nog kunnen uitvoeren.)

Voer een wetswijziging door, voor 1G, bijt door de zure appel heen dat je vaccinatie verplicht en klaar. Kan alles los blijven. QR Checks overal in heel Nederland, ook supermarkten. Heb je dan je boodschapjes nodig? Bestel je online en ga je maar naar een pick-up point.

Uiteindelijk zal er dan een vaccinatiegraad van 95% eventueel (in gunstigste geval) behaald worden. Die overige 5% overtuig je toch nooit en zal ongevaccineerd blijven. Kan het demissionaire kabinet daarna bezig met de overtuiging dat de boostershot echt noodzakelijk is voor onze toekomst en omgeving. Kunnen we straks jaarlijks ons prikje halen, want dat moeten ze ook nog steeds goed aan de man brengen.

Zelf, ben ik heul lang ongevaccineerd geweest. Tot en met eind oktober. Sinds 13 november ofzo, heb ik mijn QR code en om eerlijk te zijn als ik niet continu had moeten testen voor school (wat op een horecalocatie is 's avonds en in het weekend) had ik nog steeds geen vaccinatie gehad. Maargoed, inmiddels ben ik gevaccineerd, maar ik ben ook echt helemaal klaar met het pappen en nathouden en het krankzinnige *** beleid van dit kabinet.

Ja, het is *** voor de ongevaccineerden, ja we hebben dan nog een grotere tweedeling in de maatschappij. Maar even zonder gekheid, die tweedeling is er al. Laten we ons nu gewoon geen illusies maken.

Oplossing: (alhoewel erg rigoreus). Heel het land op slot. Alles dicht. Goed fonds oprichten die 100% van de kosten vergoed voor de horeca etcetera. en de komende vier weken (ook met sinterklaas, kerst en oud&nieuw geen grote groepen) op een houtje bijten.

Zelf ook geen voorstander van, maar inmiddels zie ik echt geen andere oplossing meer voor ogen. Al helemaal niet met dit verschrikkelijke leugenachtige kabinet. Want als puntje bij paaltje komt, zegt Mark Rutte of Hugo de Jonge dat ze er "geen actieve herinnering aan hebben". Denk aan, groepsimmuniteit.

(om eerlijk te zijn, zie ik dit scenario ook nog wel gebeuren ook over twee weken... bij de volgende persconferentie dan.. maar vermoedelijk zullen hier al wel aanleidingen gedaan worden vandaag.)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakez op 26-11-2021 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Nouja, testen haal je er juist uit bij 2G.
En voor de duidelijkheid ( @Tweakez?) : mijn (de gangbare?) 1G interpretatie is Getest. Testen voor Toegang on steroids.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

dit topic gaat toch over de persconferentie? zie steeds meer 'simpele' oplossingen met 'gewoon dit' ,'gewoon dat' voorbij komen van het niveau ome Harrie na een paar biertjes op de kringverjaardag...
Misschien je verkiesbaar stellen? Kan je gelijk de rest van de wereldproblemen ook even oplossen met een simpele oplossing, gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:07
Anoniem: 1279036 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:04:
dit topic gaat toch over de persconferentie? zie steeds meer 'simpele' oplossingen met 'gewoon dit' ,'gewoon dat' voorbij komen van het niveau ome Harrie na een paar biertjes op de kringverjaardag...
Misschien je verkiesbaar stellen? Kan je gelijk de rest van de wereldproblemen ook even oplossen met een simpele oplossing, gewoon....
de beste stuurlui staan aan de wal dat weet je toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52

Yucon

*broem*

Ik ben ook wel benieuwd naar een praktische invulling van een vaccinatieplicht. Krijgen mensen een boete? Wat gebeurt er als ze die niet betalen? En als ze die wel betalen, mogen ze dan nog steeds ongevaccineerd rondlopen? Worden ze een busje ingetrokken met gemaskerde mannen in pfizer uniformen? Kortom: hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 18:05
Tweakez schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:56:
Laten we gewoon kappen met dat pappen en nathouden met dit demissionaire kabinet. (Trouwens best bizar dat ze zoveel macht nog kunnen uitvoeren.)
Er is geen enkele reden waarom ze dat niet zouden kunnen. Besef ook dat de kamer inmiddels de verhoudingen heeft van de verkiezingen. Dus simpelweg: omdat het en gewoon mag en gewoon democratisch geborgd is zolang een meerderheid van de 2e kamer er mee instemt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Tweakez schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:56:

Voer een wetswijziging door, voor 1G, bijt door de zure appel heen dat je vaccinatie verplicht en klaar. Kan alles los blijven. QR Checks overal in heel Nederland, ook supermarkten. Heb je dan je boodschapjes nodig? Bestel je online en ga je maar naar een pick-up point.

Uiteindelijk zal er dan een vaccinatiegraad van 95% eventueel (in gunstigste geval) behaald worden. Die overige 5% overtuig je toch nooit en zal ongevaccineerd blijven. Kan het demissionaire kabinet daarna bezig met de overtuiging dat de boostershot echt noodzakelijk is voor onze toekomst en omgeving. Kunnen we straks jaarlijks ons prikje halen, want dat moeten ze ook nog steeds goed aan de man brengen.

Zelf, ben ik heul lang ongevaccineerd geweest. Tot en met eind oktober. Sinds 13 november ofzo, heb ik mijn QR code en om eerlijk te zijn als ik niet continu had moeten testen voor school (wat op een horecalocatie is 's avonds en in het weekend) had ik nog steeds geen vaccinatie gehad. Maargoed, inmiddels ben ik gevaccineerd, maar ik ben ook echt helemaal klaar met het pappen en nathouden en het krankzinnige *** beleid van dit kabinet.

Ja, het is *** voor de ongevaccineerden, ja we hebben dan nog een grotere tweedeling in de maatschappij. Maar even zonder gekheid, die tweedeling is er al. Laten we ons nu gewoon geen illusies maken.

Oplossing: (alhoewel erg rigoreus). Heel het land op slot. Alles dicht. Goed fonds oprichten die 100% van de kosten vergoed voor de horeca etcetera. en de komende vier weken (ook met sinterklaas, kerst en oud&nieuw geen grote groepen) op een houtje bijten.

Zelf ook geen voorstander van, maar inmiddels zie ik echt geen andere oplossing meer voor ogen. Al helemaal niet met dit verschrikkelijke leugenachtige kabinet. Want als puntje bij paaltje komt, zegt Mark Rutte of Hugo de Jonge dat ze er "geen actieve herinnering aan hebben". Denk aan, groepsimmuniteit.

(om eerlijk te zijn, zie ik dit scenario ook nog wel gebeuren ook over twee weken... bij de volgende persconferentie dan.. maar vermoedelijk zullen hier al wel aanleidingen gedaan worden vandaag.)
Supermarkten alleen binnen na een test? het hele test systeem was al overbelast. Miljoenen testen per dag zie ik op korte termijn niet gebeuren.

Leuk dat bestellen, maar dan moeten mensen A) eerst thuis zijn (niet iedereen heeft een kantoorbaan), B) het bezorg/afhaal systeem niet overbelast raken. Als heel NL boodschappen gaat bestellen, heeft Picnic/Albert Heijn/etc echt niet genoeg busjes op korte termijn beschikbaar. Beide oplossingen zijn op de korte/middellange termijn gewoon onhaalbaar.

Niet essentieele winkels dicht zie ik nog wel gebeuren, maar dan wel met afhaal mogelijkheid. (op afspraak). Dat op afspraak shoppen was niet echt een success.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Proton_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:58:
Nouja, testen haal je er juist uit bij 2G.
En voor de duidelijkheid ( @Tweakez?) : mijn (de gangbare?) 1G interpretatie is Getest. Testen voor Toegang on steroids.
Dat vermoeden had ik ook toen ik het las, het lijkt momenteel ook de meest gangbare interpretatie te zijn, maar vroeg in de discussie was het vaak 'alleen ongevaccineerd'. Wat vanuit het perspectief van druk uitoefenen ook een logische stap is. De 'Genezen' (en niet gevaccineerd) geeft momenteel perverse prikkels (corona besmettingsfeestjes) en is daarbij grotendeels dezelfde groep als ongevaccineerd qua insteek en (aannemelijk) gedrag.

G+G (Gevaccineerd en getest) zou dan nog een optie zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 26-11-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:36

NMH

Moderator General Chat
Proton_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:30:
1G werkt juist minder goed dan 2G volgens onze rekenmeesters:
Het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van de besmettingen op die locaties, ligt bij 2G zo'n 82 procent lager dan bij 3G. Een systeem waarbij iedereen moet bewijzen een negatieve testuitslag te hebben (1G), vermindert zowel het aantal besmettingen als het aantal ziekenhuisopnames met 35 procent.
Als je het echt goed wil doen moet je 2G+G doen, dus en gevaccineerd/genezen en getest.

Edit: zie ook https://www.nrc.nl/nieuws...ronapas-het-best-a4066326

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 26-11-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
NMH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:16:
Als je het echt goed wil doen moet je 2G+G doen, dus en gevaccineerd/genezen en getest.
In Duitsland heet dat 2G+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:38
30 pagina's zonder dat de persco is geweest of officiële info bekend is. Achja, de lui hier zullen het best beter kunnen - al is het vinden van De Covid Kroeg te moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Yucon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:07:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar een praktische invulling van een vaccinatieplicht. Krijgen mensen een boete? Wat gebeurt er als ze die niet betalen? En als ze die wel betalen, mogen ze dan nog steeds ongevaccineerd rondlopen? Worden ze een busje ingetrokken met gemaskerde mannen in pfizer uniformen? Kortom: hoe dan?
Voor het gewenste doel zou je een actieve plicht moeten hebben (dus letterlijk langsgaan en prik zetten), praktisch is een passieve plicht (waarbij je gewoon steeds minder toegang tot de maatschappij krijgt) vele malen makkelijker, maar trager en minder effectief. (Dit is zonder verder diep in te gaan over de uberhaupt praktische haalbaarheid van de eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:11
Het demissionaire kabinet heeft vanochtend op het Binnenhof overlegd over extra coronamaatregelen in aanloop naar de coronapersconferentie van vanavond, die vervroegd is vanwege de aanhoudend hoge druk op de zorg. Het is niet duidelijk of er daarbij al besluiten zijn genomen.

Bronnen noemden het gisteren tegenover de NOS aannemelijk dat de scholen niet dichtgaan. In plaats daarvan wordt er gekeken naar sluitingen tussen 17.00 uur en 05.00 uur in andere sectoren. Ingewijden meldden verder dat dat morgenochtend in zou moeten gaan en drie weken geldt.

Er zou ook gesproken worden over het versneld inenten met boosterprikken. Hoe dat precies moet gebeuren, was gisteren nog niet duidelijk. De Gezondheidsraad adviseerde om iedereen boven de 18 een boosterprik te geven. Bronnen bevestigen dat minister De Jonge dat advies gaat overnemen.

De afgelopen dagen ging het uitvoerig over het al dan niet sluiten van de scholen, omdat er veel besmettingen worden geregistreerd bij kinderen. Het OMT wees er eerder al op dat er steeds meer wetenschappelijk bewijs is voor de schade aan de ontwikkeling van kinderen als zij hun lessen en contacten op school moeten missen.
Van de NOS-liveblog (https://nos.nl/liveblog/2...gen-verbiedt-demonstratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:07
wat ze gaan zeggen op de Persconferentie weet ik niet wat ik wel weet dat er wel weer rellen uit gaan breken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Wat ik me trouwens afvraag, ik hoor vaak vrij binair geredeneerd worden over het onderwijs: open of dicht. Zou er geen tussenvorm mogelijk zijn? Bijvoorbeeld de ene helft van de klas in de ochtend klassikaal onderwijs en in de middag thuisonderwijs en de andere helft omgekeerd? Dat verminderd het aantal contacten al met de helft (zeker als je het speelkwartier ook spreidt), plus dat het het voordeel heeft dat je de kinderen wat verder uit elkaar kunt zetten in de klas. Of zou dat te weinig opleveren om zinvol te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

NMH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:26:
Wat ik me trouwens afvraag, ik hoor vaak vrij binair geredeneerd worden over het onderwijs: open of dicht. Zou er geen tussenvorm mogelijk zijn? Bijvoorbeeld de ene helft van de klas in de ochtend klassikaal onderwijs en in de middag thuisonderwijs en de andere helft omgekeerd? Dat verminderd het aantal contacten al met de helft (zeker als je het speelkwartier ook spreidt), plus dat het het voordeel heeft dat je de kinderen wat verder uit elkaar kunt zetten in de klas. Of zou dat te weinig opleveren om zinvol te zijn?
Logistieke nachtmerrie. Ouders die perse kind in de ochtend/middag thuis willen hebben. Contact tijdens het omwisselen. Docent wordt nog steeds ziek. Lastiger onderwijs geven als de helft thuis zit en de andere helft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:54
NMH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:26:
Waar ga je twee keer zo veel leraren vandaan halen? Of moet één leraar tegelijkertijd de thuissessie en de klassikale sessie doen?

Ik heb een tijdje op die manier les moeten geven (werkcollege, universiteit), met de helft van de leerlingen fysiek in een collegezaal en de andere helft op zoom. Dat is echt mega-kut. Want het is voor de zoom-groep bijna niet te volgen wat er fysiek gebeurt en andersom. Je moet je aandacht verdelen en dan raakt de zoom-groep al snel ondergesneeuwd. Om van de technische problemen maar niet te spreken. Dan liever alles online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:39
bie100 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:21:
wat ze gaan zeggen op de Persconferentie weet ik niet wat ik wel weet dat er wel weer rellen uit gaan breken
Betwijfel het, die groepen worden nu gewoon actief in de gaten gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Anoniem: 1641394 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:33:
Logistieke nachtmerrie. Ouders die perse kind in de ochtend/middag thuis willen hebben. Contact tijdens het omwisselen. Docent wordt nog steeds ziek. Lastiger onderwijs geven als de helft thuis zit en de andere helft niet.
Tom-Z schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:35:
Waar ga je twee keer zo veel leraren vandaan halen? Of moet één leraar tegelijkertijd de thuissessie en de klassikale sessie doen?

Ik heb een tijdje op die manier les moeten geven (werkcollege, universiteit), met de helft van de leerlingen fysiek in een collegezaal en de andere helft op zoom. Dat is echt mega-kut. Want het is voor de zoom-groep bijna niet te volgen wat er fysiek gebeurt en andersom. Je moet je aandacht verdelen en dan raakt de zoom-groep al snel ondergesneeuwd. Om van de technische problemen maar niet te spreken. Dan liever alles online.
Wellicht redeneer ik teveel vanuit mijn eigen ervaring op een dorpsschool een kwart eeuw geleden en is die niet representatief voor grotere scholen. :) Wij hadden vier combinatieklassen: groep 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8. In die opzet zou je dus het ene dagdeel de oneven groepen hebben het andere dagdeel de even groepen. Docent geeft de on-site groep les, de thuisgroep werkt zoveel mogelijk zelfstandig met hulp van ouders of onderwijsassistent. Ideaal is het allemaal niet, maar dat is de hele situatiatie al niet meer sinds 2020. Maar het is goed mogelijk dat ik te simplistisch redeneer, er zijn vast goede redenen dat het niet voorgesteld is, vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:25
NMH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:44:
[...]

[...]

Wellicht redeneer ik teveel vanuit mijn eigen ervaring op een dorpsschool een kwart eeuw geleden en is die niet representatief voor grotere scholen. :) Wij hadden vier combinatieklassen: groep 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8. In die opzet zou je dus het ene dagdeel de oneven groepen hebben het andere dagdeel de even groepen. Docent geeft de on-site groep les, de thuisgroep werkt zoveel mogelijk zelfstandig met hulp van ouders of onderwijsassistent. Ideaal is het allemaal niet, maar dat is de hele situatiatie al niet meer sinds 2020. Maar het is goed mogelijk dat ik te simplistisch redeneer, er zijn vast goede redenen dat het niet voorgesteld is, vandaar mijn vraag. :)
Kan prima hoor. Je geeft groep A in de ochtend de belangrijke instructies, ze kunnen vervolgens in de middag thuis de verwerking doen of via videobellen met klasgenoten aardrijkskunde maken.

In de middag heb je groep B, die instructie krijgt en het werk kunnen ze dan in de ochtend de dag erop thuis afmaken. En ook samenwerken via videobellen voor bijvoorbeeld aardrijkskunde.

Waar een wil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:10
Het lijkt er op dat horeca en niet-essentiele winkels om 17:00 moeten sluiten. Supermarkten mogen tot 20:00 open blijven.
Ik hoop dat dit voldoende is.

Als ik lees dat sommige ziekenhuizen o.a. chemotherapie gaan uitstellen, maak ik me wel zorgen. Je zou maar kanker hebben en de boodschap krijgen dat je chemotherapie niet door kan gaan door de druk op de zorg mbt het coronavirus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:07
Ik vraag me oprecht af of de maatregelen die vanavond worden aangekondigd genoeg effect hebben. Ik had zwaardere maatregelen verwacht eerlijk gezegd.

Mondkapjes in de gang op scholen, maar vervolgens met 30 man in een niet-geventileerd lokaal gaan zitten... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Exception op 26-11-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 15:25
Cheezborger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:38:
Het lijkt er op dat horeca en niet-essentiele winkels om 17:00 moeten sluiten. Supermarkten mogen tot 20:00 open blijven.
Ik hoop dat dit voldoende is.
[...]
Dus iedereen die de afgelopen weken ging winkelen tussen 17:00 en 18:00, die moet nu een uurtje eerder gaan en dan wordt het dus drukker in de winkels. Naar aanloop van Sinterklaas wordt het dan nog drukker in de winkels. Zullen we alvast een polletje starten op welke dag code zwart in de zorg van kracht wordt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als ik lees dat sommige ziekenhuizen o.a. chemotherapie gaan uitstellen, maak ik me wel zorgen. Je zou maar kanker hebben en de boodschap krijgen dat je chemotherapie niet door kan gaan door de druk op de zorg mbt het coronavirus.
Ons lokale ziekenhuis heeft 9 van de 11 operatiekamers inmiddels al gesloten, en de overgebleven 2 worden alleen opengehouden voor noodgevallen. Kreeg er gisteren een mailtje van (nieuwsbrief)

Al het planbare is dus al afgeschaald.

Dit ivm personeelsgebrek als gevolg van corona-bezetting dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er al iets bekend over afhalen bij de horeca? Ook tot 1700 :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel goed ook dat er een bekrachtiging van fase 2D nodig is om Leger en Rode Kruis in te kunnen zetten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:29
Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:
[...]

Tuurlijk

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19

backupdevice

Boeh!

Is echt ongelofelijk. Wat voor effect denken zij te gaan halen met deze halve maatregelen… alsof het virus nu ook wacht tot 17.00 om besmettingen te veroorzaken

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:44
Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:
[...]

Zal wel alleen open om te bezorgen worden denk ik... Maar misschien dat er nog tot een bepaalde tijd afgehaald mag worden. Heb ik verder eigenlijk niets over gehoord inderdaad, maar misschien dat dit info nog niet gelekt is. :+

[ Voor 26% gewijzigd door TIGER1125 op 26-11-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:00
De hoeveelheid halve maatregelen begint nu wel gare vormen aan te nemen. Is een volledige lockdown inclusief avondklok zoals vorig jaar geen optie meer? Is het draagvlak daar te klein voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TIGER1125 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:45:
[...]

Zal wel alleen open om te bezorgen worden denk ik...
Tijdig bestellen dan maar, het zal wel uberdruk zijn qua bezorging als je precies rond etenstijd de boel dichtgooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:46:
[...]

Tijdig bestellen dan maar, het zal wel uberdruk zijn qua bezorging als je precies rond etenstijd de boel dichtgooit :+
Je kan altijd nog naar de lokale AH :+ en daar je snacks scoren... tot 20.00 uur _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
Dit is wel echt het meest achterlijke pakket maatregelen dat ze hadden kunnen bedenken. Zo zitten we weer de hele winter in lockdown. De horeca met een capaciteit van 30%, sluiten om 17.00? :?

Hoe verzinnen ze het toch iedere keer weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Exception schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:40:
Ik vraag me oprecht af of de maatregelen die vanavond worden aangekondigd genoeg effect hebben. Ik had zwaardere maatregelen verwacht eerlijk gezegd.

Mondkapjes in de gang op scholen, maar vervolgens met 30 man in een niet-geventileerd lokaal gaan zitten... 8)7
Verkeerd gelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheezborger op 26-11-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TIGER1125 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:47:
[...]

Je kan altijd nog naar de lokale AH :+ en daar je snacks scoren... tot 20.00 uur _O-
Die verkopen geen kapsalon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

backupdevice schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:44:
Is echt ongelofelijk. Wat voor effect denken zij te gaan halen met deze halve maatregelen… alsof het virus nu ook wacht tot 17.00 om besmettingen te veroorzaken
Misschien denkt Rutte dat je pas om 17:01 besmet kunt worden, en dat het virus om 16:55 nog niet actief is? Want kennelijk is die 17:00 een belangrijk moment, dat ze specifiek dat tijdstip kiezen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:00
wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:50:
[...]

Misschien denkt Rutte dat je pas om 17:01 besmet kunt worden, en dat het virus om 16:55 nog niet actief is? Want kennelijk is die 17:00 een belangrijk moment, dat ze specifiek dat tijdstip kiezen?
Welk tijdstip zou je dan voorstellen? Je moet toch ergens een lijn trekken? Als je zegt 'rond 17:00', dan gaat elke toko die regel weer maximaal oprekken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:07
Je leest avondklok maar ze schrijven Avondlockdown :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
Wolly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:49:
[...]

Die verkopen geen kapsalon |:(
Die kan je toch wel bij elkaar versieren? Bij de lokale AH ofzo.

Aluminium bakje, friet, sla, kaas, saus, döner/shoarma... dat laatste is misschien wat minder lekker dan van de lokale döner/shoarma boer. Helaas moeten we allemaal offers brengen om de zorg te ontlasten, de één wat meer dan de ander in jou geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
XFlame schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:51:
[...]

Welk tijdstip zou je dan voorstellen? Je moet toch ergens een lijn trekken? Als je zegt 'rond 17:00', dan gaat elke toko die regel weer maximaal oprekken 8)7
Gewoon open blijven met normale openingstijden. Deze tijd slaat echt helemaal nergens op.

Maatregelen moet je richten op de risicogroep terwijl die nu volledig buiten schot blijft. Ouderen kunnen overdag nog lekker naar de horeca en op de kinderen passen terwijl zij juist beschermd moeten worden door middel van maatregelen. Maar nee, de werkenden volledig gepakt met deze maatregelen. De logica ontgaat mij volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:
[...]

Ons lokale ziekenhuis heeft 9 van de 11 operatiekamers inmiddels al gesloten, en de overgebleven 2 worden alleen opengehouden voor noodgevallen. Kreeg er gisteren een mailtje van (nieuwsbrief)

Al het planbare is dus al afgeschaald.

Dit ivm personeelsgebrek als gevolg van corona-bezetting dus.
Dit geeft toch wel een surrealistisch gevoel.
Wie had deze situatie nog verwacht met al die vaccinaties?
In de zomer ging alles prima. We konden massaal op vakantie en de basismaatregelen (notabene 2 maanden geleden) werden zelfs vlak na de zomervakantie afgeschaft.

En nu zitten we er weer zo diep in dat zelfs planbare zorg niet door kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XFlame schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:51:
[...]

Had het dan op 18:00 gehouden. Dat ze het met één luizig uurtje aampassen geeft aan dat ze kennelijk in dat uurtje een mogelijkheid zien om de cijfers drastisch te doen dalen.

Maar de échte brandhaarden, wat met name de scholen op dit moment zijn, pakken we niet aan. Ja, een momndkapje in de gang, maar in dat benauwde slecht geventleerde lokaal mogen ze dan wel lekker schouder-aan-schouder in elkaars gezicht hoesten zonder mondkapje....

Het is gewoon totaal niet meer te volgen, dat gebrek aan mlogica....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 15:59
Mag ik aannemen dat alles sites een klein foutje maken met die amateursport na 17.00 die verboden gaat worden? Betekent dit nu serieus dat ik na het werk niet meer buiten een potje kan tennissen!?

Kan iemand die 2 clowns even snel wisselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:25
Die mondkapjes in de gangen slaan echt helemaal nergens op... Geen idee hoe ze daarmee besmettingen denken te voorkomen. Ik gok gewoon een schijn maatregel onder het mom 'we moeten iets met scholen doen maar durven niet te sluiten'

En ja, vervolgens met elkaar in een klein lokaal... Met dichte ramen met het huidige weer (regen) en de temperatuur buiten..

Hahaha, ik ben echt benieuwd of men over twee weken of pas een paar dagen voor de kerstvakantie komt met een 'het werkt onvoldoende, we sluiten de scholen toch maar'

[ Voor 39% gewijzigd door President op 26-11-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:32
Meh, nu wordt het vast drukker in de sportschool op de rustige momenten die ik bewust uitkies om te trainen :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 10:35
En de amateursport gaat ook weer op slot zonder onderscheid tussen binnen en buiten, grootte van de groep, etcetera. Daar zit toch echt nog ook veel verschil in. In de ene sectoren gaan ze "nuclear" en in de andere is het een softe zooi. Basisscholen mondkapje in de gangen is echt een wassen neus. Het verspreid zich in de klas, of beter gezegd in de groepjes waar ze samen zitten. Dat zien we bij ons op de basisschool in meerdere groepen. Het verspreidt zich bij de kinderen die bij elkaar zitten.

Ben benieuwd naar de nuances vanavond. Kan me bijna niet voorstellen dat horeca bijv. helemaal dicht gaat vanaf 17 uur en dat afhaal ook niet meer mogelijk is, maar met dit halfgekookte beleid kan alles.

En ondertussen wordt fase 2D aangekondigd in de zorg. Ongelofelijk. Onze kinderen hebben de toekomst, maar dat wil niet zeggen dat we dit over de rug van mensen moeten doen die acute zorg nodig hebben zoals bijv. een chemokuur.

Ik word er verdrietig van. Dat was ik al door de staat van alles, de noodsignaal uit ziekenhuizen en de basisschool jojo die gespeeld wordt. Maar deze maatregelen zijn nog geen druppel op een gloeiende plaat.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Bananenplant schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:56:
Meh, nu wordt het vast drukker in de sportschool op de rustige momenten die ik bewust uitkies om te trainen :/ ...
denk dat er wel sportscholen op in springen door om 06:00 ( of nog eerder ) open te gaan, maar zeker met thuiswerkende mensen zullen er meer overdag sport plannen en dat 's avonds qua werk inhalen ( count me in )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 15:59
[quote]Arjan90 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:
En de amateursport gaat ook weer op slot zonder onderscheid tussen binnen en buiten, grootte van de groep, etcetera. Daar zit toch echt nog ook veel verschil in. In de ene sectoren gaan ze "nuclear" en in de andere is het een softe zooi. Basisscholen mondkapje in de gangen is echt een wassen neus. Het verspreid zich in de klas, of beter gezegd in de groepjes waar ze samen zitten. Dat zien we bij ons op de basisschool in meerdere groepen. Het verspreidt zich bij de kinderen die bij elkaar zitten.

De amateursport gaat in de avond dicht! Maar de competitie/wedstrijden zaterdag mogen wel gewoon doorgaan. Het is compleet debiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
BekSide schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:55:
Mag ik aannemen dat alles sites een klein foutje maken met die amateursport na 17.00 die verboden gaat worden? Betekent dit nu serieus dat ik na het werk niet meer buiten een potje kan tennissen!?
Het is een parttime virus, had je dat niet gehoord? /s

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 19:20
Op het moment dat het kabinet niet meer serieus neemt wat de oorzaak is van de huidige besmettingen, dan hoef ik het kabinet niet meer serieus te nemen toch?

Ik ga er niet meer minder om doen...nouja...de openingstijden worden krapper..wat dus alleen maar, voor mij, betekent dat het gezellig druk gaat worden met die krappere tijden!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:23
wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:55:

Maar de échte brandhaarden, wat met name de scholen op dit moment zijn, pakken we niet aan. Ja, een momndkapje in de gang, maar in dat benauwde slecht geventleerde lokaal mogen ze dan wel lekker schouder-aan-schouder in elkaars gezicht hoesten zonder mondkapje....

Het is gewoon totaal niet meer te volgen, dat gebrek aan mlogica....
Op school lekker blijven verspreiden. Maar de ouders die het van hun kinderen overnemen kunnen het niet meer verder verspreiden, want hun kunnen niks meer doen buiten werktijd. :X

Kortom ze willen dat alle kinderen corona krijgen (scheelt vaccinatiediscussie) maar dat de gevolgen van dat experiment proberen ze in te dammen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Devian schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:
Op het moment dat het kabinet niet meer serieus neemt wat de oorzaak is van de huidige besmettingen, dan hoef ik het kabinet niet meer serieus te nemen toch?

Ik ga er niet meer minder om doen...nouja...de openingstijden worden krapper..wat dus alleen maar, voor mij, betekent dat het gezellig druk gaat worden met die krappere tijden!
Ik vind deze opinie bij Volkkrant wel passend bij de situatie:
Minder dan de helft van de Nederlanders houdt zich volgens het RIVM nog aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en het kabinet lijkt er alles aan te doen dat zo te houden. Terwijl zich nu al een ramp voltrekt in de ziekenhuizen (en vooral ook daarbuiten, bij al die patiënten wier noodzakelijke operatie is afgezegd) had demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) deze week één belangrijke boodschap voor het volk: we zijn nog héél ver verwijderd van code zwart.

Voor zover we kortstondig enige urgentie voelden ons gedrag aan te passen, wist de minister die direct weer de kop in te drukken. Ondertussen springen ook bij het OMT steeds meer kikkers uit de kruiwagen en ondermijnt hun onderlinge verdeeldheid in de media het draagvlak voor welke maatregel dan ook. Hoofdrolspelers lijken elkaar te spreken noch vertrouwen. Hugo de Jonge, vorige week nog groot op de cover van de Linda, gaf in de Tweede Kamer toe dat hij geen contact (meer) heeft met ic-baas Diederik Gommers.

We zien een regering die alle wetten tart van de crisiscommunicatie. Niemand heeft de regie. Niemand pákt de regie. Er is geen kernboodschap. Geen gemeenschappelijk doel. Geen gezag of geloofwaardigheid. Alles wat rest is chaos, verwarring en frustratie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:56
En vervolgens lekker met de gehele familie naar de AH, omdat die als enige nog toegankelijk is,
dit gaat het Corona probleem lekker oplossen /not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:32
Anoniem: 1279036 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:58:
[...]

denk dat er wel sportscholen op in springen door om 06:00 ( of nog eerder ) open te gaan, maar zeker met thuiswerkende mensen zullen er meer overdag sport plannen en dat 's avonds qua werk inhalen ( count me in )
Om 7:00 beginnen vind ik nog best het overwegen waard. Maar dit is weer zo'n lekker voorbeeld van een waterbedeffect :( .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
fast forward vrijdag 3 december; de Jonge: ''helaas zijn de cijfers nog dramatisch hoog en niet de gewenste kentering, we hebben het geprobeerd. Maar vanaf 6 december gaan de scholen tot aan de Kerstvakantie dicht''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Devian schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:

Voor spreiding kiezen zou ik logischer vinden, gooi gewoon alles 24/7 open. Ook goed voor de werkgelegenheid. Ik wil best om 03:00 naar de kapper :+ (denk niet dat de kapper dat wilt). Maar de supermarkt zou wel langer open mogen hoor. Het kabinet vergeet volledig mensen die niet op kantoor werken. (Ik werk zelf tot 17:30..)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het is zeker niet serieus meer te nemen.. hoe debiel is het dat je met voetbalwedstrijden die sochtends altijd plaatsvinden (bij ons iig regionaal) wel mag sporten en veel contact hebt, maar trainingen niet meer na 17:00 uur.

Ik snap het niet meer...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het doel lijkt mij aantal contactmomenten verminderen op macro schaal?
Dan zijn de maatregelen toch niet zo onlogisch? Snap de heftige reacties niet echt.

[ Voor 13% gewijzigd door stok op 26-11-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:56
effe met de baas overleggen dat ik wat minder uren ga draaien ;-) alles moet voor 17:00 uur,
sporten restaurant winkelen, hou geen tijd meer over om te werken zo :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

stok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:11:
Dan zijn de maatregelen toch niet zo onlogisch? Snap de heftige reacties niet echt.
Door te zorgen dat het drukker zal worden omdat men toch nog even wilt winkelen? Dan krijg je juist meer contactmomenten..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
stok schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:11:
Het gaat mij vooral om de contact momenten van de jeugd.. Mn zoontje van 7 speelt voetbal en laten die nou veel contact met elkaar hebben.. Met trainingen kan je dit juist voorkomen door afstand te houden.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
XWB schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:06:
[...]

Ik vind deze opinie bij Volkkrant wel passend bij de situatie:

[...]
Gommers en de Jonge hebben geen contact meer?

[ Voor 12% gewijzigd door horizon1978 op 26-11-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

tha_crazy

Mafketel

Bananenplant schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:56:
Ik ga juist tegenwoordig om 5 uur omdat het dan een stuk rustiger is.....
Ga ik maar overdag en haal ik die uren later wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
horizon1978 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:
[...]

Gommers en de Jonge hebben geen contact meer?
de Jonge was lichtelijk geïrriteerd over het feit dat Gommers solistisch sprak over het feit dat we binnen 10 dagen in code zwart belanden als er niks gebeurd. Die twee boteren nu niet echt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Cheezborger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:53:
[...]

Dit geeft toch wel een surrealistisch gevoel.
Wie had deze situatie nog verwacht met al die vaccinaties?
In de zomer ging alles prima. We konden massaal op vakantie en de basismaatregelen (notabene 2 maanden geleden) werden zelfs vlak na de zomervakantie afgeschaft.

En nu zitten we er weer zo diep in dat zelfs planbare zorg niet door kan gaan.
Iedereen die het een beetje volgt kon dit gewoon voorspellen hoor.
Het is al sinds augustus bekend dat vaccinaties na 8 maanden 0 effect hebben.
De kwetsbare groepen zijn voornamelijk januarie -maart gevaccineerd. Nou +8 maanden dan zitten we op ongeveer nu toch.
Gecombineerd met scholen weer open en kouder weer waardoor we iets vatbaarder zijn voor ziektes die de luchtwegen aantasten.

De regels zijn er nu alleen maar om de 2e kamer onder druk te zetten, accepteer G2 anders gaat het fout want daar draait het nu om.
En dat zorgt ook voor heel veel extra besmettingen want de keuze is vaccinatie + 6 weken wachten of besmet + 2 weken wachten om weer mee te mogen doen. Zeker als het om jeugd gaat die om zich heen zien dat mensen bijna geen klachten hebben.

Over 2-3 maanden hebben alle risicogroepen hun booster gehad en hebben nog meer mensen het virus gehad en dan gaan we weer richting zomer en zal je zien dat ook de ziekenhuizen het weer langzaam rustiger krijgen.
Cheezborger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:23:
[...]

de Jonge was lichtelijk geïrriteerd over het feit dat Gommers solistisch sprak over het feit dat we binnen 10 dagen in code zwart belanden als er niks gebeurd. Die twee boteren nu niet echt inderdaad.
De jonge schijnt nogal problemen te hebben met mensen die de waarheid vertellen als hem dat niet aanstaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawk00 op 26-11-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Dus toch een volledige lockdown voor de werkende mens. Complete waanzin, hopelijk komen er veel mensen in opstand. Dit valt echt niet meer uit te leggen.

Ga ervanuit dat bij mijn sportschool de achterdeur wel open blijft, maar dit gaat echt nergens meer over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Cheezborger schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:23:
[...]

Dus tijdens een crisis als je elkaar nodig hebt ga je dit doen. Kleutergedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:45:
Dus toch een volledige lockdown voor de werkende mens. Complete waanzin, hopelijk komen er veel mensen in opstand. Dit valt echt niet meer uit te leggen.

Ga ervanuit dat bij mijn sportschool de achterdeur wel open blijft, maar dit gaat echt nergens meer over
Er is geen complete lockdown. Hooguit een lichte avondlockdown, maar tussen 05:00 en 17:00 is er absoluut geen sprake van wat voor lockdown dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:49:
[...]

Er is geen complete lockdown. Hooguit een lichte avondlockdown, maar tussen 05:00 en 17:00 is er absoluut geen sprake van wat voor lockdown dan ook.
En dan werk ik dus... dus een lockdown voor werkende. Totaal niet uit te leggen. Gelukkig ben ik over een week hier vertrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 26-11-2021 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]

En dan werk ik dus... dus een lockdown voor werkende. Totaal niet uit te leggen.
Jij werkt 7 dagem per week, zelfs op zaterdagen en zondagen? Echt van 05:00 tot 17:00 elke dag?

En zo ja, je kan altijd nog een dagje of dagdeel verlof op nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 16:16

dr.lowtune

Deugt niet

wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:49:
[...]

Precies, in plaats van 1 uurtje aanpassen zoals bij zomer/wintertijd pas je je klok gewoon 3 uurtjes aan, aan coronatijd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:52:
[...]

Jij werkt 7 dagem per week, zelfs op zaterdagen en zondagen? Echt van 05:00 tot 17:00 elke dag?

En zo ja, je kan altijd nog een dagje of dagdeel verlof op nemen.
:+ ik hoop dat je niet serieus bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:53:
[...]

:+ ik hoop dat je niet serieus bent..
Dat hoop ik van jouw onjuiste stelling als dat er een complete lockdown zou zijn ook ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:26
Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:51:
[...]

En dan werk ik dus... dus een lockdown voor werkende. Totaal niet uit te leggen.
De werkenden besmetten elkaar na het werk dus dat mag niet meer. Verder moet de economie natuurlijk geld opbrengen dus mag je overdag nog werken en avonds binnen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:23
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:24:
Iedereen die het een beetje volgt kon dit gewoon voorspellen hoor.
Wat een onzin je ziet aan de ziekenhuisopname dat ze wel effect hebben.
84% van de bevolking zorgt maar voor 50% van de instroom de overige 16% zorgt voor de overige 50% van de instroom.
horizon1978 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:46:
[...]

Dus tijdens een crisis als je elkaar nodig hebt ga je dit doen. Kleutergedrag.
Al sinds het begin spreken ze niet in harmonie.
Gommers, help het is te druk op IC 0 -> er komen maatregelen. Gommers, het geeft geen effect omdat de lijn op gelijke hoogte blijft (terwijl die het effect zonder maatregelen negeert, want dan zou de lijn waarschijnlijk blijven steigen)

[ Voor 40% gewijzigd door LordSinclair op 26-11-2021 15:58 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

cvs79 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:54:
[...]

De werkenden besmetten elkaar na het werk dus dat mag niet meer. Verder moet de economie natuurlijk geld opbrengen dus mag je overdag nog werken en avonds binnen zitten.
Vevelend maar ergens te begrijpen. Echter snap ik niet dat er geen onderscheid is tussen buiten- en binnensport en contact vs geen contactsport.

Een groep die buiten met afstandsregels nog kunnen sporten, niet competitief, zouden dit gewoon moeten kunnen doen. Denk aan bootcamp, tennis (singles), hardlopen, skeeleren.

Hadden we niet al geconcludeerd dat daar eigenlijk geen verspreidingen gebeuren en was dat niet de reden dat dat vorig jaar als eerste weer mocht toen alles nog dicht was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
overigens opmerkelijk met de strenge oproep tot thuiswerken. Zonet stond er 460km file op de Nederlandse wegen.

Of zou dat 460km aan weekendjes-weg verkeer zijn ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties