Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon een omgekeerde lockdown. De werkende moeten in lockdown.. De zwakkere van de samenleving mogen doorleven.

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:00:
[...]

Waarom zou een training niet meer mogen na 17u?
Dat is geen horeca en ook geen evenement.

Als ze mijn hockeywedstijden verbieden voorzie ik dat het heel druk wordt bij de woensdagochtend huisvrouwen-training... 8)
Ik las iets daarover in dit NOS-artikel, maar als ik de tekst nu lees was ik wellicht wat voorbarig omdat het RIVM dit nog gaat doorrekenen.
Het scenario dat volgens ingewijden nu wordt doorgerekend door het RIVM is een sluiting van de horeca, niet-essentiële winkels, 'doorstroomlocaties', de amateursport en de cultuursector tussen 17.00 uur en 05.00 uur.

[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 25-11-2021 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:10
VERNederlander schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:16:
[...]

Ik las iets daarover in dit NOS-bericht, maar als ik de tekst nu lees was ik wellicht wat voorbarig omdat het RIVM dit nog gaat doorrekenen: NOS-artikel

[...]
Mja, we gaan kinderen ontzien toch? Dan mag mijn zoontje toch nog wel om 17.30u naar zwemles neem ik aan? :+

Maar goed, ik ben benieuwd. Morgenavond persconferentie van Rutte en ook van de Hoofdpiet in het Sinterklaasjournaal. Ik vrees dat ik het verhaal van de Hoofdpiet meer ga geloven dat het verhaal van Rutte :X

[ Voor 16% gewijzigd door President op 25-11-2021 22:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
VERNederlander schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:16:
Ik las iets daarover in dit NOS-artikel, maar als ik de tekst nu lees was ik wellicht wat voorbarig omdat het RIVM dit nog gaat doorrekenen.
Dus scholen blijven gewoon open maar mijn avondje sport in de buitenlucht mag niet meer?
Rot even lekker op daar in Den Haag... :(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:36
Hmm, dit is wel de meest oude tactiek uit het boekje.

1 Eerst wat maatregelen laten lekken om te kijken hoe ze vallen
2 Even de boel laten schrikken met er kan nog meer dicht
3 Ergens tussen 1 en 2 uitkomen en dringend beroep op iedereen om zich eraan te houden want eigenlijk waren de zware maatregelen met er kan nog meer dicht nodig. Maar dat willen we nog niet doen maar als men er zich niet aan houd dan moet het alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

Yucon

*broem*

Dennahz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:09:
[...]

Nog even een beetje erger laten worden voor ze een keiharde lockdown afkondigen? Ik zie echt geen andere reden voor dit beleid. Dit moet toch bijna wel met opzet zijn allemaal? :{
Dit heeft me vooral in het begin nogal in verwarring gebracht. Ik werd heen en weer geslingerd tussen "dit is wel een beetje stom" en "waarschijnlijk weten ze meer dan ik, mogelijk is het een briljant masterplan maar doorzie ik dat gewoon niet".

Ondertussen denk ik toch dat het heel vaak gewoon #1 was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
D-dark schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:27:
Hmm, dit is wel de meest oude tactiek uit het boekje.

1 Eerst wat maatregelen laten lekken om te kijken hoe ze vallen
2 Even de boel laten schrikken met er kan nog meer dicht
3 Ergens tussen 1 en 2 uitkomen en dringend beroep op iedereen om zich eraan te houden want eigenlijk waren de zware maatregelen met er kan nog meer dicht nodig. Maar dat willen we nog niet doen maar als men er zich niet aan houd dan moet het alsnog.
Oftewel gewoon aanmodderen…net als afgelopen weken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
_Bailey_ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:28:
[...]

Net als de afgelopen 1.5 jaar bedoel je..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
D-dark schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:27:
dringend beroep op iedereen om zich eraan te houden want eigenlijk waren de zware maatregelen met er kan nog meer dicht nodig. Maar dat willen we nog niet doen maar als men er zich niet aan houd dan moet het alsnog.
En over een week of 2-3 is er weer een persconferentie en komt er een lockdown of minstens een scholen sluiting.

Och ja... en dan nog verbaasd spelen ook...

Ik weet gewoon echt niet meer of ik bij verkiezingen in de toekomst überhaupt nog op een partij durf te stemmen.

• D-dark
President schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:33:
[...]

En over een week of 2-3 is er weer een persconferentie en komt er een lockdown of minstens een scholen sluiting.
Klopt, maar dan is het nog maar 1 a 2 weken voor de kerstvakantie en kan men het als een lange vakantie verkopen met misschien een weekje thuisleren voor de kinderen.

Anders moet je al thuis leren invoeren. Na een week of 2 of 3 besluiten dat men voor een week of 2 weer naar school kan en dan vakantie.

• D-dark
_Bailey_ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:28:
[...]

Jep, beter om nu door de zure appel heen te bijten en nog iets van een kerst te hebben zonder lockdown

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 12:56
Maar hoe ga je in godsnaam een lockdown aan de horeca verkopen half december? Je zou dan als ondernemer toch je eigen zaak zowat in de fik steken uit pure paniek en ellende.

Ik vind dit poldermodel zoals het er nu ligt eigenlijk wel fijn. Men kiest toch voorlopig voor de koers van redelijk laten gaan. Is ook een teken dat men een dalende trend in aantocht ziet in de zorg. De sluitngstijden van allerlei sectoren slaan uiteraard nergens op. Puur voor de buhne lijkt me. Onder de noemer "je moet toch iets".

[ Voor 49% gewijzigd door Mandera op 25-11-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dus mijn kinderen mogen om 15u wel in de zaal trainen maar ik om 20u30 niet in de buitenlucht? 8)7

En dan verwachten ze echt dat we ons nog aan de basismaatregelen gaan houden, er zit geen enkele logica meer in...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:43:
Dus mijn kinderen mogen om 15u wel in de zaal trainen maar ik om 20u30 niet in de buitenlucht? 8)7

En dan verwachten ze echt dat we ons nog aan de basismaatregelen gaan houden, er zit geen enkele logica meer in...
Ja, begrijp dan toch dat covid kan klok lezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark

Zolang je individueel traint (lees een wandeling maakt) kunnen ze dat niet verbieden. De avondklok is uit de wet. En dat je toevallig wat andere mensen tegenkomt die hetzelfde idee hebben is dat uiteraard toeval.

Maar dat is de situatie waar we ons nu in bevinden. 1 keer hard ingrijpen is niet leuk maar kan men accepteren. Daarna is het over en uit. Het geduld van de welwillende groep Nederlanders welke niet tot het wappie kamp behoort is ook aan het opraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

Loop nou niet op de feiten vooruit.

Tevens snap ik dat tweede niet helemaal. Dat je deze maatregelen niet leuk vindt zegt iets over het naleven van de basismaatregelen? Que?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Ik acht mezelf een redelijk mens en heb me twee jaar netjes aan de regels gehouden maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

Halve maatregelen die niet specifiek de groepen treffen die het probleem veroorzaken maar ons allemaal het leven zuur maken.

2g om de ongevaccineerden duidelijk te maken dat ze fout bezig zijn en (met name basis-)scholen dicht tot de kerst. Dat is een targeted response.

BTW ik heb twee kleine kinderen dus een schoolsluiting is voor mij verre van ideaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
VERNederlander schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:41:
[...]

Helemaal mee eens, zo zit ik zelf ook in elkaar. Zelf doe ik aan wedstrijdzwemmen, dus volgens de huidige geruchten mag dat straks niet meer na 17.00uur. Dat betekent dat we als vereniging geen training meer kunnen organiseren.

Jammer zou je zeggen, maar ook ik zit al in oplossingen te denken. Lang leve thuiswerken en een makkelijke werkgever maakt dat ik lekker overdag ga zwemmen. Mijn groep zwemvrienden zit ook thuis te werken, heeft een parttime baan of zit in de onregelmatigheid. Dat betekent dat we elke week echt wel 2 momenten kunnen prikken waar we bijna allemaal tegelijk kunnen zwemmen, want dat is wel zo gezellig en motiverend om een trainingsschema af te draaien. En dan 's avonds lekker aan het werk omdat er toch niets anders te doen is :+ .
En dan over 4 weken kwaad dat alles overdag ook dicht gaat :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• VERNederlander
  • Laatst online: 11:24
sdk1985 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:24:
[...]

En dan over 4 weken kwaad dat alles overdag ook dicht gaat :+ .
O nee hoor, hoogstens jammer, het is dan wat het is en dan heb ik ook weer een palet aan opties (totdat ik niet meer m'n huis uit mag). Stel me op als een windvaan die gewoon meebeweegt met de regels en het beste ervan maakt. Maar ik ga mezelf dus geen mogelijkheden ontnemen die er zijn, dat doet immers niemand en ik ben zeker niet roomser dan de paus.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:19:
2g om de ongevaccineerden duidelijk te maken dat ze fout bezig zijn
Je beseft je dat dit een utopie is toch? Aan die mening ga je niets meer veranderen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:50:
Maar dat is de situatie waar we ons nu in bevinden. 1 keer hard ingrijpen is niet leuk maar kan men accepteren. Daarna is het over en uit. Het geduld van de welwillende groep Nederlanders welke niet tot het wappie kamp behoort is ook aan het opraken.
Scholen openhouden is niet hard ingrijpen, wat nu op tafel ligt gaat het verschil niet maken.

Wat het verbieden van buitensport wel doet is voor grote groepen thuiswerkers een noodzakelijke uitlaatklep wegnemen, de 'winst' staat imo in geen verhouding meer met de mentale en fysieke schade.

Bensimpel

Positieve meneer

Misschien dat ze ook aankondigen dat vluchten uit Zuid Afrika geweerd worden?
https://www.nu.nl/coronav...t.html#coral_talk_wrapper

Nieuwe variant opgedoken die nog besmettelijker is dan de Delta en waarvan het vaccin nog minder goed werkt. Oh wacht de Nederlandse overheid zal het wel weer laten gebeuren.. Alsof ze het er omdoen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bananenplant schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:12:
[...]

Er is meer dan alleen duursport, he ;) .
Nee, maar noem 1 sport die je écht in een sportschool moet doen, elders kan niet. Gewichten heffen kan ook buiten - deden alle sportscholen hier in de buurt ook gewoon buiten toen het niet binnen kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

D-dark schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:50:
[...]

Zolang je individueel traint (lees een wandeling maakt) kunnen ze dat niet verbieden. De avondklok is uit de wet. En dat je toevallig wat andere mensen tegenkomt die hetzelfde idee hebben is dat uiteraard toeval.

Over dat laatste vraag het mij toch af tot hoever we dit kunnen laten komen, stel dat er echt Italiaanse toestanden zullen komen, gaan mensen dan niet afvragen dat ze eigenlijk fout bezig zijn geweest? Meeste mensen denken dat het niet zover gaat komen. Misschien is een keiharde wakeup call nodig? (helaas)..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:35
Shadowhawk00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:03:
Eigenlijk zouden de scholen gewoon open moeten blijven met een paar beperkingen en als de ouders zich daar ook aan houden.
Je kan gewoon accepteren dat mensen besmet raken, kinderen worden toch niet ernstig ziek.
Dus gewoon scholen open houden maar de kinderen verder alleen contact met
- ouders
- kinderen uit de klas
- ouders van kinderen uit de klas
Dus geen opa/oma die komt oppassen, geen ooms,tantes gewoon even een paar weken niet. Dat is ook niet handig maar dan creer je wel een bubble met de hele school.
Eens.
Dat je uitgerekend (basis)scholen open wilt houden terwijl Corona daar als lopende vuurtjes rond gaat is één ding. Maar dat je verder nul aanvullende maatregelen neemt om deze vuurtjes klein te houden is heel dom.

Je moet die hele groep inderdaad per school in één bubble gooien met zo min mogelijk contact buiten de bubble, kinderen zullen daar zelf weinig van gaan merken buiten het familiediner met de kerst wat niet door gaat.
Van mij betreft mogen ze kinderen (<13) ook direct weren uit supermarkten omdat ouders zelf hun verantwoordelijkheid niet nemen; gister ook weer iemand voor me met 4 jonge kinderen bij zich die letterlijk overal heen renden, werkelijk nul afstand houden van andere klanten en met hun vingers steeds aan versproducten zitten die ze zelf niet meenemen. Kan het die kinderen zelf niet aanrekenen, laat dat duidelijk zijn, maar dit is natuurlijk compleet onverantwoord. Probeer me oprecht zo goed mogelijk aan de maatregelen te houden tijdens het boodschappen doen maar op deze manier is het natuurlijk dweilen met de kraan open.

Een andere of aanvullende optie is kinderen weliswaar naar school laten gaan maar niet langer uitzonderen van de maatregelen; dus minimaal mondkap op op plaatsen waar 1.5meter niet werkbaar is. Kan in Frankrijk ook prima.
Thomas schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:52:
Nee, maar noem 1 sport die je écht in een sportschool moet doen, elders kan niet.
Niet specifiek een sportschool, maar voor Badminton heb je toch echt een zaal nodig.

Tenzij je alleen maar een beetje voor de lol overslaat (wat ik niet echt sporten kan noemen eigenlijk :+ Je verbruikt dan amper energie ) is zelfs een recreatief partijtje spelen buiten eigenlijk onmogelijk vanwege wind. Veld en net zou je theoretisch nog wel kunnen regelen.

En welk probleem lossen we nu precies op als we om 15:00 diezelfde training of recreatiepartij wél mogen uitvoeren en om 18:30 niet. Zijn mensen 's avonds besmettelijker :+

Mag toch hopen dat als er wordt gekozen om de scholen open te houden onder het mom van 'welzijn voor de kinderen' er óók wordt gekeken sport te kunnen blijven uitoefenen voor iedereen die dat wenst. Als veel mensen die nu toch al vaker thuis komen te zitten ineens veel minder gaan bewegen is dat ook heel erg slecht voor het welzijn en de fysieke gezondheid.

Daarnaast lees ik nul advies/maatregelen wat betreft alleen komen naar de supermarkt, nul over het (opnieuw) aanscherpen van hygiene en blijven zelfs niet noodzakelijke reizen naar buitenland mogelijk. Vooral dit laatste heeft twee vervelende gevolgen:
- Mensen in de grensregio's gaan massaal naar BE/DE zolang daar activiteiten mogelijk blijven welke in NL niet meer mogen of niet meer de hele dag.
- Hoe meer er tussen landen gereisd wordt hoe sneller lokale besmettingshaarden en nieuwe varianten mondiaal rondgaan. Deels komt dit natuurlijk ook door globalisering: Tijdens de pest in de middeleeuwen kon het zo 5-10jaar duren voordat een brandhaard in het huidige Italië het huidige Nederland had bereikt, nu duurt het één maand voordat een nieuwe lokale mutatie potentieel de hele aardbol rond is.

Ik vrees dat veel van deze gelekte maatregelen onder streep helemaal niks gaan oplossen, maar wel een grote impact gaan hebben op iedere volwassene. Het enige wat je dan bereikt is dat het volk nog minder vertrouwen krijgt in de overheid en in opstand komt.
Uiteindelijk ben ik bang dat deze maatregelen ook zeker 3-5 maanden erop moeten blijven of later mogelijk zelfs verzwaart moeten worden inclusief alsnog een sluiting van scholen. Ik ben vaker kritisch geweest op het beleid maar de maatregelen tot en met de afgelopen zomer heb ik in de basis altijd kunnen begrijpen doordat het logisch uit te leggen viel. Deze maatregelen begrijp ik echter helemaal niets van, grote impact in het leven van iedere volwassene zonder doeltreffend in te grijpen op de plaatsen waar het probleem nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Laatst online: 28-08 12:39
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:43:
[...]

Je beseft je dat dit een utopie is toch? Aan die mening ga je niets meer veranderen.
Lees het beleid en de topicwarning eens goed door. Ze hoeven zich niet te laten vaccineren als ze niet willen. Maar ze mogen best voelen dat er consequenties zijn aan hun keuze.

Aan de andere kant ben ik ook van mening dat kinderen onder de 12 ook allang gevaccineerd hadden moeten kunnen worden. Was dat gebeurt hadden we nu lang niet zo’n groot probleem gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 26-11-2021 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:43:
[...]

Dan maar even in stand houden tot ze het wel begrijpen. Althans degenen die geen medisch excuus hebben, die mogen van mij (op besluit van een arts) een QR code krijgen.

Het is allemaal wiskunde. Met een vaccinatiegraad van onder de 95% blijft het pappen en nathouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 06:51:
[...]

Dan maar even in stand houden tot ze het wel begrijpen. Althans degenen die geen medisch excuus hebben, die mogen van mij (op besluit van een arts) een QR code krijgen.

Het is allemaal wiskunde. Met een vaccinatiegraad van onder de 95% blijft het pappen en nathouden.
nee joh, dat is nou het sprookje van mark en hugo: 'iedereen vaccins en klaar'. Die vaccinatiegraad ga je nooit meer hoger krijgen, nou ja, je kunt nog kinderen doen maar de groep volwassenen die hem nu nog niet heeft gaat dat ook niet meer doen.

dit is een fatale misrekening geweest en hoe eerder we dat officieel onderkennen hoe eerder we verder kunnen. Het is echt zonde van de tijd en inspanning om dat laatste % extra vaccinaties eruit te persen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:50:
Misschien dat ze ook aankondigen dat vluchten uit Zuid Afrika geweerd worden?
https://www.nu.nl/coronav...t.html#coral_talk_wrapper

Nieuwe variant opgedoken die nog besmettelijker is dan de Delta en waarvan het vaccin nog minder goed werkt. Oh wacht de Nederlandse overheid zal het wel weer laten gebeuren.. Alsof ze het er omdoen.
Volgens mij zit Z-A op 23% volledig gevaccineerd zoals ik kan lezen op Google overzicht, zorgwekkend eigenlijk. Gezien bewezen is dat de verspreiding afgeremd wordt (niet gestopt) en zo dus ook de kans op een mutatie verkleind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg10eEGOMnwP1AT1-f4AzEXZQsg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TuyhUkGO9GsW27Sn3VYQTzB9.png?f=user_large

/edit
Ik ben benieuwd of ze vandaag gelijk stemmen over het stoppen van vluchten uit Z-A, om eventjes actueel te blijven en of ze deze nieuwe variant alvast meenemen in de communicatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 26-11-2021 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het zou me positief verbazen als ze nu wel snel ingrijpen bij vluchten. In het verleden waren ze altijd veel maar dan ook veels te laat (CN/UK/IND).
We zullen zien vandaag....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sh4d0wman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:17:
Het zou me positief verbazen als ze nu wel snel ingrijpen bij vluchten. In het verleden waren ze altijd veel maar dan ook veels te laat (CN/UK/IND).
We zullen zien vandaag....
Ik heb er het volste vertrouwen in dat ze wachten tot de nieuwe mutatie hier gevonden is, vervolgens 2 dagen een vliegverbod instellen, en daarna zeggen dat het toch al te laat is dus alle vluchten mogen weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze daadkracht hadden willen tonen, was daar nu al iets ondernomen. Ik gok inderdaad dat we deze mutatie met open armen ontvangen.

En we zijn er uit. Nu in het ANP nieuws: we hebben volgens experts inderdaad te lang gewacht met de booster prikken, waardoor er nu onnodige doden zijn gevallen en de situatie nu aanzienlijk beter had kunnen zijn als we wel hadden doorgepakt. Goh, zou het echt?

Misschien iets om even in je achterhoofd te houden als we straks allemaal weer naar het vingertje van Mark en Hugo zitten te kijken. Kun je in ieder geval terugwijzen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59
!mark schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:41:
En welk probleem lossen we nu precies op als we om 15:00 diezelfde training of recreatiepartij wél mogen uitvoeren en om 18:30 niet. Zijn mensen 's avonds besmettelijker :+
De meeste besmettingen vinden thuis plaats en vanwege school en werk zijn de meeste gezinnen alleen 's avonds/'s nachts samen. Dus de meeste besmettingen vinden idd niet overdag plaats 1+1=2 :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Volgens mij is de oplossing heel simpel: scholen nu dicht en in de zomervakantie open. Dan heb je geen last van leerachterstand. In de zomer veel minder last van het virus. Dus de komende paar jaar moeten we de zomervakantie omruilen met de winter. Simpel en doeltreffend.

[ Voor 40% gewijzigd door CyberMania op 26-11-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rutte en de jonge misschien politiek verantwoordelijk.. maar het is het rivm die adviseert. Alle signalen vanuit israel, vk ed (lamdem die wel snel vaccinneerde) kwamen die signalen. Het rivm wil het wiel alleen altijd zelf eerst uitvinden. Dus pas toen de data van oktober en deels november binnenkwam begon men met rekenen. En daarna kom de ambtelijke molen in actie. Zolang we dit niet aan gaan pakken als een oorlog/crisissituatie dan zal dat volgende golven niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 14:28
Ik acht mezelf een redelijk mens en heb me twee jaar netjes aan de regels gehouden maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

Halve maatregelen die niet specifiek de groepen treffen die het probleem veroorzaken maar ons allemaal het leven zuur maken.

2g om de ongevaccineerden duidelijk te maken dat ze fout bezig zijn en (met name basis-)scholen dicht tot de kerst. Dat is een targeted response.

BTW ik heb twee kleine kinderen dus een schoolsluiting is voor mij verre van ideaal.
Precies dit. Wat ik in een ander topic ook schreef :
Devian schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:15:
Ik ben er wel klaar mee.

De besmettingen komen op dit moment vooral vanuit de scholen. En de IC ligt voor de helft vol met ongevacineerden.

Ik mag hopen dat het beleid en maatregelen daar morgen op toegespitst zijn.

Scholen 2 weken eerder dan de kerstvakantie dicht, en 2G beleid overal.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Fr33z schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:10:
[...]

nee joh, dat is nou het sprookje van mark en hugo: 'iedereen vaccins en klaar'. Die vaccinatiegraad ga je nooit meer hoger krijgen, nou ja, je kunt nog kinderen doen maar de groep volwassenen die hem nu nog niet heeft gaat dat ook niet meer doen.

dit is een fatale misrekening geweest en hoe eerder we dat officieel onderkennen hoe eerder we verder kunnen. Het is echt zonde van de tijd en inspanning om dat laatste % extra vaccinaties eruit te persen.
Ik had gister Jinek aanstaan en daar zat een arts die nogal fanatiek was met het verhogen van de vaccinatiegraad. Niet door te preken, maar door te informeren. Hij ging markten op, startte zo’n callcenter en gaf aan dat er helemaal niet zo veel principiëlen waren, maar vooral echte twijfelaars, mn icm met hun eigen ziektebeeld. Da’s allemaal verder niet getalsmatig onderbouwd, maar misschien valt het wel mee met het aantal echte weigeraars…

Daarnaast redden vaccins levens of behoeden ze levens voor onheil (want dat is de ic echt). Daar mag best wat impact vanuit de overheid tegenover staan wmb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:14:
Volgens mij is de oplossing heel simpel: scholen nu dicht en in de zomervakantie open. Dan heb je geen last van leerachterstand. In de zomer veel minder last van het virus.
Volgens mij hebben ze in Den Haag een heel ander plan. Anders hadden we niet op cruciale momenten gewacht tot het te laat was.

- We hebben te lang gewacht met de boosters, terwijl iedere Jan *** had kunnen begrijpen dat we daar beter niet mee hadden kunnen wachten.
- De hele wereld neemt actie op een nieuwe mutant, maar hier slapen we nog even door.

Ze lijken daar een heel ander doel te hebben dan het volk. Waarom zou je de scholen gaan sluiten, als je zulk laaghangend fruit gewoon structureel laat hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Boosters zijn de oplossing niet. Gevaccineerden verspreiden het lekker door omdat ze geen of nauwelijks duidelijke klachten hebben en dus niet thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:45

Amphiebietje

In de blubber

CyberMania schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:14:
Volgens mij is de oplossing heel simpel: scholen nu dicht en in de zomervakantie open. Dan heb je geen last van leerachterstand. In de zomer veel minder last van het virus. Dus de komende paar jaar moeten we de zomervakantie omruilen met de winter. Simpel en doeltreffend.
En eens gaan nadenken/investeren in werkelijke oplossingen ('ruimtepak' voor de leraren? betere ventilatie?) aangezien deze situatie waarschijnlijk nog een aantal jaar gaat aanhouden.

Of afwachten, niks doen, en als er dan een variant de kop opsteekt die kinderen ook ernstige gezondheidsschade toebrengt na zes maanden reageren en flutmaatregelen nemen die echt verschil gaan maken (in de fantasie van fantasievolle figuren).:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:20:
[...]

Volgens mij hebben ze in Den Haag een heel ander plan. Anders hadden we niet op cruciale momenten gewacht tot het te laat was.

- We hebben te lang gewacht met de boosters, terwijl iedere Jan *** had kunnen begrijpen dat we daar beter niet mee hadden kunnen wachten.
- De hele wereld neemt actie op een nieuwe mutant, maar hier slapen we nog even door.

Ze lijken daar een heel ander doel te hebben dan het volk. Waarom zou je de scholen gaan sluiten, als je zulk laaghangend fruit gewoon structureel laat hangen?
En dat plan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Amphiebietje schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:22:
[...]

En eens gaan nadenken/investeren in werkelijke oplossingen ('ruimtepak' voor de leraren? betere ventilatie?) aangezien deze situatie waarschijnlijk nog een aantal jaar gaat aanhouden.

Of afwachten, niks doen, en als er dan een variant de kop opsteekt die kinderen ook ernstige gezondheidsschade toebrengt na zes maanden reageren en flutmaatregelen nemen die echt verschil gaan maken (in de fantasie van fantasievolle figuren).:/
Daar is nu allemaal geen tijd voor. Dan ben je zo 4 weken verder. De simpelste oplossing is nu een aantal weken dicht en in de zomer een aantal weken langer open.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 26-11-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:20:
[...]

De economie uber alles. En ja, dat Duits is expres. Want die instelling begint langzamerhand extremistische vormen aan te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

CyberMania schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:22:
[...]

Daar is nu allemaal geen tijd voor. Dan ben je zo 4 weken verder. De simpelste oplossing is nu een aantal weken dicht en in de zomer een aantal weken langer open.
Want je kan niet gelijktijdig de boel totaal dichtsmijten en gaan nadenken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geheim, omdat het PR technisch wat minder goed valt waarschijnlijk. Ik heb het idee dat het aantal besmettingen vooral zo hoog mogelijk moet blijven. Ze lijken aan het koorddansen te zijn. Anders waren er op cruciale momenten wel knopen doorgehakt. Ze kozen ervoor om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Het verbaast me eigenlijk dat BSOs niet genoemd worden. Die zou je denk ik redelijk schadeloos kunnen sluiten? Ook omdat ze vaak kinderen uit meerdere schooklassen in een groep bij elkaar zetten. Dat wil zeggen, ik heb veel liever dat de BSO dicht gaat dan de scholen. (Wel in de hoop dat kinderdagverblijven dan samen met school open blijven.)

Ik las in de krant net verbazing dat er geen discussie over de avondklok is. Die vond ik eigenlijk wel prima met kleine kinderen thuis. Maar dat zal misschien ook te maken hebben met de gewelddadigheid van bepaalde leeftijdscohorten / groepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
erwn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:27:
Het verbaast me eigenlijk dat BSOs niet genoemd worden. Die zou je denk ik redelijk schadeloos kunnen sluiten? Ook omdat ze vaak kinderen uit meerdere schooklassen in een groep bij elkaar zetten. Dat wil zeggen, ik heb veel liever dat de BSO dicht gaat dan de scholen. (Wel in de hoop dat kinderdagverblijven dan samen met school open blijven.)
Dan worden weer meer kinderen bij opa en oma opgevangen. Misschien ook niet zo verstandig

[ Voor 18% gewijzigd door TimDJ op 26-11-2021 08:29 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
CyberMania schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:22:
[...]

Dan heb ik zomervakantie, geen idee wie je voor de klas wil gaan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:07
TimDJ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:29:
[...]

Dan worden weer meer kinderen bij opa en oma opgevangen. Misschien ook niet zo verstandig
dat gebeurd nou al als ik alleen maar kijk bij mij in de buurt blijf het ook vreemd vinden dat ze de kinderen bij die oudjes neer pleuren maar goed dat is de tijd denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 11-09 22:56
bie100 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:48:
[...]

dat gebeurd nou al als ik alleen maar kijk bij mij in de buurt blijf het ook vreemd vinden dat ze de kinderen bij die oudjes neer pleuren maar goed dat is de tijd denk ik
Oké ik hap....wat moet je op bepaald moment nog anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

President schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:39:
[...]

Tja, we moeten allemaal offers brengen he. Je kan prima nu vast 6 weken vakantie nemen.

/s

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:25

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het beleid lijkt er op gericht de zorgcapaciteit maximaal te gebruiken.

Kijk maar 7 minuutjes van dit debat 10 dagen geleden:
H.P.M. Hijink (SP) met woordenbrij van M. Rutte (VVD)

* de zorg kon de instroom van dat moment niet lang aan
* de genomen maatregelen zijn gekozen om de R op (niet onder!) 1 te krijgen
=> de zorgdruk blijft constant.

Ik heb hier natuurlijk een mening over, maar dit lijken me feiten.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
President schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:39:
[...]

Ik snap je punt, maar als de scholen nu dicht gaan moeten ouders ook vakantiedagen opnemen die ze vervolgens in de zomer niet meer kunnen opnemen.

Ik heb wel het idee dat de gevolgen voor leerkrachten al 1,5 jaar worden genegeerd in de discussies over corona en kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:21
LA-384 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:45:
[...]

De meeste besmettingen vinden thuis plaats.... en vanwege school en werk zijn de meeste gezinnen alleen 's avonds/'s nachts samen. Dus de meeste besmettingen vinden idd niet overdag plaats 1+1=2 :+
Ja van de besmetting waarvan de setting bekend is (slechts 20%), Van de overige 80% is de setting onbekend. En daar zal het merendeel juist buitenhuis zijn gebeurd. In een cafe/restaurant weet je immers niet altijd wie er in je directe nabijheid gestaan heeft.

ergo: de meeste besmettingen vinden plaats in ruimtes met een matige ventilatie waar de mensen iets te dicht op elkaar staan/zitten. Of dat nou thuis heet, of cafe of theater dat maakt dat virus niet uit.

Dus of het eerder sluiten van de Praxis of meubelboulevard nou zo veel gaat bijdragen aan het omlaag brengen...

[ Voor 6% gewijzigd door RF1000 op 26-11-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Fr33z schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:10:
[...]

Sprookje? Het is gewoon common sense en 100 jaar epidemiologie. Verspreiding neemt af en impact van ziek worden ook als je gevaccineerd bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

LA-384 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:45:
De meeste besmettingen vinden thuis plaats en vanwege school en werk zijn de meeste gezinnen alleen 's avonds/'s nachts samen. Dus de meeste besmettingen vinden idd niet overdag plaats 1+1=2 :+
Dit blijf ik nog steeds de meest bijzondere variant vinden in het bron- en contactonderzoek. Altijd wordt er naar de thuissituatie gewezen, waarbij iedereen wel weet dat de bron eigenlijk ergens anders vandaan komt. Natuurlijk is het zo dat bij een gezin van 5 met 2 basischoolkinderen het zo kan zijn dat één persoon de andere vier besmet. Neemt niet weg dat ik dan van mening ben dat de bron niet 'thuis' kan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2zz3jGvZ8U-XkbJ39gaIGXkiA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ewj4C9AZMV9oYBgFDyHois7I.png?f=user_large bron: Volkskrant

Mijn beeld wat ik heb sluit aan bij de berichtgeving die ik las bij Kinderopvang Totaal. Ook lees ik in dit draadje oom bewerkingen dat 20% van de besmettingen in het (basis)onderwijs plaatsvinden. Het lijkt mij dat de kwaliteit van het bron en contactonderzoek onvolledig is. Nu het onderzoek is afgeschaald wordt het er helaas niet duidelijker op. Zoals je kan zien in het Landelijk Bron- en Contactonderzoek Dashboard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv9F68b7SzbY4O_5RnuoymZijEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YlmrqzaNObtvoCZkD6wgv51E.png?f=fotoalbum_large

Ik vraag mij af of de regering en RIVM zich niet blind staren op deze grafieken en daarom met een actie komen voor een lockdown na 17:00 uur (met alle uitzonderingen). Hoop in ieder geval dat het een daadkrachtig besluit wordt en geen halfbakken oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
RF1000 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:59:
[...]
ergo: de meeste besmettingen vinden plaats in ruimtes met een matige ventilatie waar de mensen iets te dicht op elkaar staan/zitten.
En de scholen dus... De enige ventilatie daar is twee ramen tegenover elkaar zetten... En in de herfst en winter wordt het dan te koud, teveel tocht en teveel wind dus staan er twee bovenraampjes open en dat is het...

Ik heb de hele dag 25 kinderen + mezelf in een ruimte van 64m2 dus 180 kuub... Elke 2 uur gaan de ramen even een kwartiertje open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Steefmeister schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:49:
[...]

Oké ik hap....wat moet je op bepaald moment nog anders?
je hoeft niet te happen hoor <3

maar ik bedoelde dat de scholen nog niet dicht zijn en de opvang ook niet als ze dicht gaan of zijn dan kan je niet anders dat snap ik ook nog wel

wat ik wel vaak hoor om me heen van de oudjes dat ze vaak op pad gaan met de kinderen om dat de ouders zeggen jullie zijn gevaccineerd met andere woorden wij niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 11-09 22:56
bie100 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:23:
[...]

je hoeft niet te happen hoor <3

maar ik bedoelde dat de scholen nog niet dicht zijn en de opvang ook niet als ze dicht gaan of zijn dan kan je niet anders dat snap ik ook nog wel

wat ik wel vaak hoor om me heen van de oudjes dat ze vaak op pad gaan met de kinderen om dat de ouders zeggen jullie zijn gevaccineerd met andere woorden wij niet :+
Nee ok..

Voorbeeld uit de praktijk: afgelopen maand is mijn dochter slechts enkele malen naar school geweest. Telkens kregen we weer een bericht dat ze op school in contact was geweest met iemand die besmet was. Gevolg: weer in quarantaine totdat testuitslag er was.

Bij een derde keer vonden we het even welletjes geweest en houden we haar uit school. Gelukkig is het nog "maar" peuterspeelzaal. Zelf ben ik een dag minder gaan werken, maar 4 dagen thuiswerken met een 2.5 jarige is op zijn zachts gezegd zeer uitdagend.

Dan moet je op een bepaald moment wel hulp inschakelen van ouders (na negatieve test uiteraard). Helaas zijn wij met deze situatie niet de enige, ik hoor bijna niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Steefmeister schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:29:
[...]

Nee ok..

Voorbeeld uit de praktijk: afgelopen maand is mijn dochter slechts enkele malen naar school geweest. Telkens kregen we weer een bericht dat ze op school in contact was geweest met iemand die besmet was. Gevolg: weer in quarantaine totdat testuitslag er was.

Bij een derde keer vonden we het even welletjes geweest en houden we haar uit school. Gelukkig is het nog "maar" peuterspeelzaal. Zelf ben ik een dag minder gaan werken, maar 4 dagen thuiswerken met een 2.5 jarige is op zijn zachts gezegd zeer uitdagend.

Dan moet je op een bepaald moment wel hulp inschakelen van ouders (na negatieve test uiteraard). Helaas zijn wij met deze situatie niet de enige, ik hoor bijna niets anders meer.
mijn zoon zit al bijna twee jaar thuis kan niet naar dagbesteding en noem maar op dus ik begrijp wat je bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Woudloper schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:13:
[...]

Dit blijf ik nog steeds de meest bijzondere variant vinden in het bron- en contactonderzoek. Altijd wordt er naar de thuissituatie gewezen, waarbij iedereen wel weet dat de bron eigenlijk ergens anders vandaan komt. Natuurlijk is het zo dat bij een gezin van 5 met 2 basischoolkinderen het zo kan zijn dat één persoon de andere vier besmet. Neemt niet weg dat ik dan van mening ben dat de bron niet 'thuis' kan zijn.

[Afbeelding] bron: Volkskrant
'Thuis' is inderdaad een zinloze categorie want die besmettingen origineren in één van de andere categorieën. Een basisschoolkind dat op school besmet raakt steekt thuis 3 of 4 anderen aan. Dan krijg je deze grafiek ja. Bovendien suggereert het dat je 'Thuis' wat kan doen aan de besmettingen wat vooral voor gezinnen met jonge kinderen een utopie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:00
Net gehoord op TV, na aanleiding waarom we de scholen niet dicht doen omdat daar veel besmettingen plaats vinden. "We mogen de linden niet de dupe laten worden omdat wij ouderen zich niet gedragen". Dus ik zie de oplossing alle volwassenen van school halen want die zijn de bron van alle besmettingen daar 8)7

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 15:29

GQAH

King Tux

Louwke schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:42:
Net gehoord op TV, na aanleiding waarom we de scholen niet dicht doen omdat daar veel besmettingen plaats vinden. "We mogen de linden niet de dupe laten worden omdat wij ouderen zich niet gedragen". Dus ik zie de oplossing alle volwassenen van school halen want die zijn de bron van alle besmettingen daar 8)7
En daar is het wijzende vingertje van de overheid? weer...... Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich niet gedragen, maar dit is weer typisch Nederlandse overheid. De overheid maakt verkeerde/geen beslissingen en het (volwassen) volk heeft het weer gedaan. Hulde......

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn kind 150 keer vertel dat het iets niet mag doen, maar het blijft het gedrag vertonen, dan moet ik naar een opvoeddeskundige om te kijken of ik de boodschap op een andere manier moet overbrengen, of misschien toch duidelijke consequenties aan het gedrag moet hangen.

Als de overheid 150 keer verteld dat de burger iets niet mag doen, maar men blijft het gedrag vertonen, dan wordt je herkozen bij de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:46:
Als ik mijn kind 150 keer vertel dat het iets niet mag doen, maar het blijft het gedrag vertonen, dan moet ik naar een opvoeddeskundige om te kijken of ik de boodschap op een andere manier moet overbrengen, of misschien toch duidelijke consequenties aan het gedrag moet hangen.

Als de overheid 150 keer verteld dat de burger iets niet mag doen, maar men blijft het gedrag vertonen, dan wordt je herkozen bij de verkiezingen.
Als je kind elke keer een rechter mag raadplegen die dan oordeelt dat het wel mag ben je ook snel klaar.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
GQAH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:44:
[...]

En daar is het wijzende vingertje van de overheid? weer...... Natuurlijk zullen er mensen zijn die zich niet gedragen, maar dit is weer typisch Nederlandse overheid. De overheid maakt verkeerde/geen beslissingen en het (volwassen) volk heeft het weer gedaan. Hulde......
Hoezo van de overheid? Het was op TV, kan ook een van de zes duizend experts zijn.

Vooralsnog zijn het Rutte en de Jonge wie harde maatregelen willen alvorens RTL Nieuws. Maar daar is niet iedereen het mee eens, dus laten ze de gevolgen van het open houden van de scholen uitrekenen door het RIVM.

Beetje apart om te stellen dat nu de overheid met een vingertje wijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
eric.1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:54:
[...]

Hoezo van de overheid? Het was op TV, kan ook een van de zes duizend experts zijn.

Vooralsnog zijn het Rutte en de Jonge wie harde maatregelen willen alvorens RTL Nieuws. Maar daar is niet iedereen het mee eens, dus laten ze de gevolgen van het open houden van de scholen uitrekenen door het RIVM.

Ze zeggen dat ze strengere maatregelen willen ja, puur voor wat zogenaamde goodwill.. Let maar op, wij "het volk" krijgen de schuld vanavond.

Het kabinet verprutst het, en wij hebben het gedaan. Right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Je zou toch erg twijfelen aan nieuwe maatregelen zoals die er nu ''gepland'' staan.
17.00 de boel sluiten? Hoeveel winst gaan we hier nou mee behalen qua besmettingen, ik zie het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Releases schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:59:
Je zou toch erg twijfelen aan nieuwe maatregelen zoals die er nu ''gepland'' staan.
17.00 de boel sluiten? Hoeveel winst gaan we hier nou mee behalen qua besmettingen, ik zie het niet.
Winkels vroeg sluiten doet exact één ding: Mensen chagrijnig maken dat ze niet meer gezellig hun feestdagen shopping kunnen doen. Je kan dan nog beter de winkels op zaterdagmiddag op slot gooien, dat is het enige moment dat het echt druk is in winkelstraten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Hoeveel winst gaan we hier nou mee behalen qua besmettingen
wellicht is dat het doel ook niet? en is het daadwerkelijke doel kinderen in alles ontzien...op het moment tegen elke andere prijs (oa ondernemers als ook het verplegend personeel)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 26-11-2021 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 09:41
Mensen in een korter tijdsbestek bij elkaar laten komen. :')
En werkend Nederland kan niet meer sporten of naar de winkel, tenzij ze er vrij voor vragen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

eric.1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:54:
[...]

Vandaar ook het vraagteken achter het woord overheid, ik heb het item niet gezien op TV. Echter hebben de Jonge en Rutte er ook een handje van om dit te doen. Vandaar dat de link snel gelegd was :)

En wat betreft de uitspraak over de zware maatregelen van de Jonge, 2 a 3 dagen terug vertelde die nog dat code zwart niet aan de orde en niet te voorspellen was. Klinkt dus een beetje als populistisch "gelul".

Maar goed, welke maatregelen ook maakt mij niet uit. Wel weet ik dat ik mij steeds meer ga ergeren aan vooral de Jonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:59:
[...]

Ze zeggen dat ze strengere maatregelen willen ja, puur voor wat zogenaamde goodwill.. Let maar op, wij "het volk" krijgen de schuld vanavond.

Het kabinet verprutst het, en wij hebben het gedaan. Right...
Nou ja, dit is volgens bronnen en ingewijden rond de besprekingen. Niet eens van hunzelf. Beetje aparte manier om goodwill te kweken. Het beeld van een premier in paniek is nou niet echt positief.

Maar goed, we hebben het toch ook gewoon verziekt als land zijnde? Basisregels waren te moeilijk om te volgen. Coronapas in de horeca? Sjah, ik geloof dat 30% het niet controleerde en 70% controleerde de identiteit niet.

Sjah, dan maar weer collectief op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
Probleem is gewoon dat wij niet weten welke cijfers en data het OMT heeft op basis waarvan zij hun advies gemaakt hebben.

Misschien zijn we wel over de piek heen, misschien ligt het aandeel 2e besmettingen dusdanig hoog dat de besmettingscijfers gewoonweg vertekenen...

Mijn eerste ingeving zou ook zijn het is te weinig, maar goed we moeten nog even afwachten waar het Kabinet daadwerkelijk mee gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
TIGER1125 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:
[...]

Probleem is gewoon dat wij niet weten welke cijfers en data het OMT heeft op basis waarvan zij hun advies gemaakt hebben.

Misschien zijn we wel over de piek heen, misschien ligt het aandeel 2e besmettingen dusdanig hoog dat de besmettingscijfers gewoonweg vertekenen...

Mijn eerste ingeving zou ook zijn het is te weinig, maar goed we moeten nog even afwachten waar het Kabinet daadwerkelijk mee gaat komen...
Juist als je meer gegevens hebt, dan kom je toch niet met deze regels aan?! Daardoor klonteren mensen nog meer samen, omdat de werkenden dan alleen nog op zaterdag naar de winkels kunnen, wat denk je dat er gaat gebeuren?!

Sorry hoor, maar als dit dan je advies is, dan ben je of geen expert of je doet maar wat of je weet niet beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
FabianGTI schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:03:
[...]

Mensen in een korter tijdsbestek bij elkaar laten komen. :')
En werkend Nederland kan niet meer sporten of naar de winkel, tenzij ze er vrij voor vragen. :F
Maar hoezo moet 'werkend Nederland' alleen van 9 tot 5 werken? Werkgevers kunnen zich flexibel opstellen waardoor er voor werknemers meer ruimte is om in de ochtend en middag dingen te doen (die in de avond juist niet kunnen, zoals boodschappen doen, winkelen, etc.) zodat er in de avond gewerkt kan worden.

Natuurlijk is dit niet mogelijk voor winkelpersoneel, monteurs en andere beroepen in de service branche maar wel voor het overgrote kantoorpersoneel. Ik snap wel dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. De bedrijfscultuur (output-based vs. presence-based en het vertrouwen tussen werkgever en werknemer) zijn hier grote factoren.

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 26-11-2021 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
GQAH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:03:
[...]

Vandaar ook het vraagteken achter het woord overheid, ik heb het item niet gezien op TV. Echter hebben de Jonge en Rutte er ook een handje van om dit te doen. Vandaar dat de link snel gelegd was :)

En wat betreft de uitspraak over de zware maatregelen van de Jonge, 2 a 3 dagen terug vertelde die nog dat code zwart niet aan de orde en niet te voorspellen was. Klinkt dus een beetje als populistisch "gelul".

Maar goed, welke maatregelen ook maakt mij niet uit. Wel weet ik dat ik mij steeds meer ga ergeren aan vooral de Jonge.
Precies, als er strenge maatregelen op komst zijn, is het nooit de schuld van Rutte of De Jonge zelf. Men verschuilt zich achter het OMT of het RIVM. Behalve als ze natuurlijk positieve veranderingen teweeg brengen, dan hebben ze het zelf gedaan.

Nu even laten lekken dat juist zij strenge maatregelen willen slaat natuurlijk als een tang op een varken. Al anderhalve maand lang roepen ze dat alles prima gaat, terwijl ondertussen de besmettingen en opnames alsmaar stijgen. Dan kan je niet nu opeens aankomen en zeggen dat jij degene was die de strengste maatregelen wil van allemaal.

Ze zijn gewoon weer te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

TIGER1125 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:
[...]

Gezien de meeste indicators nog niet dalend zijn?
Om je een idee te geven: Op basis van de maatregelen worden er voorspellingen gemaakt (goed, slecht, waarschijnlijk, et cetera). En die voorspellingen hebben een bandbreedte. Vervolgens gaat men aan de hand van de dagelijkse data bekijken welke voorspelling het meest juist is.

We zitten gewoon op het slechte pad, en soms zelfs doen we het slechter, zeker als je naar de indicators die over het verspreiding van het virus gaan.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 09:41
VirinR schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:
[...]

Maar hoezo moet 'werkend Nederland' alleen van 9 tot 5 werken? Werkgevers kunnen zich flexibel opstellen waardoor er voor werknemers meer ruimte is om in de ochtend en middag dingen te doen (die in de avond juist niet kunnen, zoals boodschappen doen, winkelen, etc.) zodat er in de avond gewerkt kan worden.

Natuurlijk is dit niet mogelijk voor winkelpersoneel, monteurs en andere beroepen in de service branche maar wel voor het overgrote kantoorpersoneel. Ik snap wel dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. De bedrijfscultuur (output-based vs. presence-based) is hier een grote factor.
Je zegt het zelf al een beetje, makkelijker gezegd dan gedaan.
Die maatregelen gaan morgen of maandag in? Dan wordt het wel heel erg kort dag.

Eerst maar eens zien welke maatregelen er allemaal komen, het is ook allemaal niet meer te volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

https://www.ad.nl/binnenl...gathering.tweakers.net%2F

Vanaf 12 uur verbod uit vluchten ZA, overheid is wakker? (eindelijk?)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
VirinR schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:
[...]

Natuurlijk is dit niet mogelijk voor winkelpersoneel, monteurs en andere beroepen in de service branche maar wel voor het overgrote kantoorpersoneel. Ik snap wel dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. De bedrijfscultuur (output-based vs. presence-based en het vertrouwen tussen werkgever en werknemer) zijn hier grote factoren.
Nee, de grote factor hier is gezinsleven. Het overgrote deel van werkend Nederland heeft kinderen en dus niet de mogelijkheid om op de momenten dat ze met hun gezin bezig willen / moeten zijn te gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:22:
[...]

Nee, de grote factor hier is gezinsleven. Het overgrote deel van werkend Nederland heeft kinderen en dus niet de mogelijkheid om op de momenten dat ze met hun gezin bezig willen / moeten zijn te gaan werken.
Als de scholen dicht zijn biedt het genoeg ruimte om overdag met het gezinsleven bezig te zijn indien er 's avonds nog wat uurtjes gewerkt kunnen worden. Zeker wanneer je er dan sowieso niet op uit kunt omdat de gebruikelijke bestemmingen dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Intussen is het zo druk dat de meeste indicatoren verzadigd zijn en dus onbruikbaar voor trends.

Overigens weten wij niet welke randvoorwaarden het OMT heeft meegekregen; wellicht zat daar al bij dat de scholen open moeten blijven en sport door moet gaan (dat zijn immers bij uitstek politieke keuzes).

We kunnen vanaf de zijlijn dus alleen kijken naar de openbare cijfers, de signalen van de werkvloer en de uiteindelijk gemaakte keuzes, waar het kabinet dus achter staat. Het gemodelleerde resultaat is acceptabel voor het kabinet en ze hebben er vertrouwen in dat het met de gekozen maatregelen behaald gaat worden.
Kijk met dat in je achterhoofd het eerder gelinkte debat en redeneer dan terug: deze maatregelen hebben het gewenste effect in de modellen, dus het gewenste effect is R=1 oftewel voortduring van deze druk totdat hetzij het virus hetzij de zorg het opgeeft.
Met die analyse is de onzekerheid in de modellen niet eens relevant, en ook de beeldvorming eromheen niet (met hamers platslaan, boos kijken naar ongevaccineerden, halfzachte maatregelen een lockdown noemen: allemaal ruis).

Als ze geen vertrouwen in hun eigen keuzes hebben, dan hebben we een groter probleem dan een pandemie.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Cid Highwind schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:31:
[...]

Als de scholen dicht zijn biedt het genoeg ruimte om overdag met het gezinsleven bezig te zijn indien er 's avonds nog wat uurtjes gewerkt kunnen worden. Zeker wanneer je er dan sowieso niet op uit kunt omdat de gebruikelijke bestemmingen dicht zijn.
Speak for yourself. Ik heb dit al twee lockdowns gedaan en het is een uitstekende manier om een burn-out te krijgen. Kinderen thuis managen met schoolwerk is no picnic en dan ‘s avonds de gaten dichtlopen die overdag vallen al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
DevWouter schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:13:
[...]

Gezien de meeste indicators nog niet dalend zijn?
Om je een idee te geven: Op basis van de maatregelen worden er voorspellingen gemaakt (goed, slecht, waarschijnlijk, et cetera). En die voorspellingen hebben een bandbreedte. Vervolgens gaat men aan de hand van de dagelijkse data bekijken welke voorspelling het meest juist is.

We zitten gewoon op het slechte pad, en soms zelfs doen we het slechter, zeker als je naar de indicators die over het verspreiding van het virus gaan.
Vooralsnog zien wij die niet, maar het OMT geeft dit halfbakken na 17.00 uur alle niet essentiële sectoren dicht advies waar het Kabinet iets mee moet en waarschijnlijk weer extra zal laten doorrekenen. Blijkbaar hebben zij dus een ander beeld dan de indicatoren die wij zien. Ik hoor het vanavond allemaal wel, misschien dat er dan ook ingegaan wordt op het hoe en waarom eventuele maatregelen mild lijken te zijn.

Voorlopig zijn we op basis van de welbekende Haagse bronnen allemaal aan het gissen terwijl we ook horen dat er schijnbaar nog veel discussie gaande is binnen het Kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
TIGER1125 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:42:
[...]

Vooralsnog zien wij die niet, maar het OMT geeft dit halfbakken na 17.00 uur alle niet essentiële sectoren dicht advies waar het Kabinet iets mee moet en waarschijnlijk weer extra zal laten doorrekenen. Blijkbaar hebben zij dus een ander beeld dan de indicatoren die wij zien. Ik hoor het vanavond allemaal wel, misschien dat er dan ook ingegaan wordt op het hoe en waarom eventuele maatregelen mild lijken te zijn.

Voorlopig zijn we op basis van de welbekende Haagse bronnen allemaal aan het gissen terwijl we ook horen dat er schijnbaar nog veel discussie gaande is binnen het Kabinet.
17:00 is toch wel alles gelekt ? Ze moeten de slides met duidelijke uitleg in Jip & Janneke taal ook nog maken.

Oh wacht...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:41:
[...]

Speak for yourself. Ik heb dit al twee lockdowns gedaan en het is een uitstekende manier om een burn-out te krijgen. Kinderen thuis managen met schoolwerk is no picnic en dan ‘s avonds de gaten dichtlopen die overdag vallen al helemaal niet.
Wie zegt dat je de gaten 's avonds dicht moet lopen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

vhal schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:59:
[...]

Ik gok zijn baas. Die wil denk ik wel graag +-8 uur per dag werk geleverd zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52

Ja mensen buiten sluiten is een goed idee, nog meer rellen in de hand werken.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Redax schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:05:
[...]

Voordeel van de rellen is dan wel dat je die groep ook direct vast kunt zetten en ze dus ook niemand meer aan kunnen steken >:) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
vhal schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:59:
[...]

Dat zeg ik zelf. Ik doe mijn werk graag goed en niet half.
[...]

En je denkt dat de horeca, amateursport, winkels, culturele bijeenkomsten en eigenlijk alles wat zich na 1700 afspeelt voor 100% van de bevolking de nek omdraaien minder bijdraagt aan rellen dan 15% voor een deel van die zaken een beperking op te leggen?

Hoo-kay mate.

[ Voor 50% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2021 11:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:30
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:33:
[...]

Dat zeg ik zelf. Ik doe mijn werk graag goed en niet half.
Ik doe mijn werk ook graag goed en niet half, maar niet als dat ten koste gaat van mijn (geestelijke) gezondheid.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Joris748 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
[...]

Ik doe mijn werk ook graag goed en niet half, maar niet als dat ten koste gaat van mijn (geestelijke) gezondheid.
Dan ben jij een van die gelukkige personen denk ik die om 1700 zijn laptop dichtklapt en pas de volgende ochtend om 830 weer aan zijn werk gaat.

Zo zit ik niet in elkaar. En gezien de impact die de school lockdowns op werkende ouders hebben gehad de afgelopen twee jaar ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Proton_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:35:

Overigens weten wij niet welke randvoorwaarden het OMT heeft meegekregen; wellicht zat daar al bij dat de scholen open moeten blijven en sport door moet gaan (dat zijn immers bij uitstek politieke keuzes).
Waar haal je dat vandaan? Scholen open of dicht is ook gewoon een kwestie van volksgezondheid (ontwikkeling van kinderen) en dus iets wat kan worden gewogen. En de leden van het OMT houden zich in de media ook niet stil dus als ze zaken wilden wegen, maar niet mogen wegen, dan hadden we dat wel gehoord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Het hele land in lockdown zetten omdat een kleine groep niet bereid is om zich te laten vaccineren is wel een goed idee?

Ongevaccineerden mogen van mij merken dat hun keuze gevolgen heeft. En die gevolgen hoeven niet op de hele samenleving worden afgewenteld. Tot nu toe wordt alleen rekening gehouden met de vrijheid van de weigeraars. De vrijheid die 15% van de bevolking neemt om een vaccin te weigeren betekent op het moment dat de overige 85% de vrijheid wordt ontnomen om een redelijk normaal leven te leiden. De vraag die gesteld moet worden is hoe lang dat nog acceptabel is? Vrijheid is in een samenleving niet absoluut, je zal altijd rekening moeten houden anderen. Vrijheid eindigt waar de vrijheid van anderen beperkt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Cid Highwind schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:31:
[...]

Ja, want les geven overdag van 8.30-14.00, van 15.00-17.30 werken met afleidingen en weer van 20.30-02.00 is natuurlijk een normale manier van werken gedurende een week of wat om alle ballen in de lucht te houden. Nou vooruit, wellicht kan je de lesshift nog afwisselen met je partner. Dan kan je misschien nog 2,5 meer werken overdag en al om 23.30 ophouden met werken. Hop naar bed, want er volgt weer een nieuwe dag van lesgeven en werken. Mensen raken al opgebrand van één van de twee, laat staan tegelijk.

Kan je verklappen dat 'bezig zijn met het gezinsleven' niet zo gezellig meer is dan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Waaj schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:46:
[...]

Het hele land in lockdown zetten omdat een kleine groep niet bereid is om zich te laten vaccineren is wel een goed idee?

Ongevaccineerden mogen van mij merken dat hun keuze gevolgen heeft. En die gevolgen hoeven niet op de hele samenleving worden afgewenteld. Tot nu toe wordt alleen rekening gehouden met de vrijheid van de weigeraars. De vrijheid die 15% van de bevolking neemt om een vaccin te weigeren betekent op het moment dat de overige 85% de vrijheid wordt ontnomen om een redelijk normaal leven te leiden. De vraag die gesteld moet worden is hoe lang dat nog acceptabel is? Vrijheid is in een samenleving niet absoluut, je zal altijd rekening moeten houden anderen. Vrijheid eindigt waar de vrijheid van anderen beperkt wordt.
Ook met 100% vaccinatiegraad zat je in deze situatie. Je bent echt jezelf voor de gek aan het houden op deze manier.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@downtime scholen open/dicht is veel complexer dan volksgezondheid alleen en het OMT heeft daar niet de juiste achtergrond voor (en dat hoeft ook niet). Het OMT is geen technocratische schaduwregering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:38:
[...]

Dan ben jij een van die gelukkige personen denk ik die om 1700 zijn laptop dichtklapt en pas de volgende ochtend om 830 weer aan zijn werk gaat.

Zo zit ik niet in elkaar. En gezien de impact die de school lockdowns op werkende ouders hebben gehad de afgelopen twee jaar ben ik niet de enige.
Dat heeft niets met geluk te maken, maar kiezen voor jezelf. Je eigen gezondheid is het belangrijkste. Stel dat je ineens dood neervalt, dan heeft je werkgever je zo vervangen, zonder blikken of blozen.

Denk daar maar eens over na. Maar vaak moet iemand eerst keihard tegen een muur aan lopen en een flinke burnout krijgen, voor ze daar achter komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:47:
[...]

Ook met 100% vaccinatiegraad zat je in deze situatie. Je bent echt jezelf voor de gek aan het houden op deze manier.
Helemaal niet. Dit zou een hele slag schelen in zowel verspreiding als opnames.

Zou het opgelost zijn? Nee zeker niet, maar het zou er zeker een heel stuk beter uit zien.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties