Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:38:
Gelukkig vertrek ik over 1.5 week voor een paar weken naar spanje, ben ik hiervan af.
Sinterklaas has entered the chat? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gelukkig tonen de nieuwe maatregelen wel aan dat het nu echt urgent aan het worden is. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:38:
[...]

Sinterklaas has entered the chat? :)
Haha.. nee, gezellig de kerst vieren met mijn vriendin. Maar echt compleet onbegrijpelijk als dat de maatregelen zijn. Lijkt wel of ze juist willen dta er meer besmettingen komen.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt..

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:41:
[...]

Haha.. nee, gezellig de kerst vieren met mijn vriendin. Maar echt compleet onbegrijpelijk als dat de maatregelen zijn. Lijkt wel of ze juist willen dta er meer besmettingen komen.
Ik geef ook toe dat het wel erg raar is als dat idd de maatregelingen zullen zijn, de grootste besmettingsbronnen worden hiermee totaal niet aangepakt.

Ook komen er noodkreten uit de zorg over code zwart maar Hugo reageert nogal laks met dat hier absoluut nog geen sprake van is. (lees goed: NOG GEEN SPRAKE), dus hij wilt wachten tot het code zwart is? my god.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mugenmarco schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:43:
[...]

Ik geef ook toe dat het wel erg raar is als dat idd de maatregelingen zullen zijn, de grootste besmettingsbronnen worden hiermee totaal niet aangepakt.

Ook komen er noodkreten uit de zorg over code zwart maar Hugo reageert nogal laks met dat hier absoluut nog geen sprake van is. (lees goed: NOG GEEN SPRAKE), dus hij wilt wachten tot het code zwart is? my god.
Hij hoeft niet te wachten tot het code zwart is.
Hij moet zelf code zwart afkondigen. En dat gaat ie dus niet doen. Case closed...

En dan zie je dit soort berichten:
https://www.rd.nl/artikel...acute-zorg-onvermijdelijk
Ja als je vol op een muur af blijft rijden zonder te remmen of te sturen wordt een ongeluk op een gegeven moment onvermijdelijk. Ben vrij ver gegaan in het verdedigen van de keuzes van het kabinet, maar ik haak hier echt af. Wat een enorme bende is dit aan het worden zeg. Werkelijk stuitend.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
Ongelofelijk, laten we mensen nog meer concentreren in de tijd. 8)7

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:29:
[...]

minder actief, ze werken niet, hebben daardoor alle tijd om op rustige momenten boodschappen te doen en naar de sportschool te gaan of een kopje koffie te doen in een cafe.

[...]
Dus jij denkt dat alle opa's en oma's met pensioen zijn? Dat gaat dus op een basisschool niet op.
mugenmarco schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:37:
[...]

nee jij bent wel lekker bezig wil je zeggen? ik vind dat er een harde lockdown moet komen en ja dat die ook de kinderen raakt is jammer maar so be it.

Iedereen: meeste besmettingen komen voor bij jongeren
OMT (en jij): laat de scholen open

even serieus hoe krom is dit? ze moeten de bron aanpakken en door scholen open te houden doe je dat niet.
Ik ben het met je eens dat het bij de bron aangepakt moet worden. Maar lees even wat ik eerder al zei over besmettingshaarden.
Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:57:
[...]

Vandaar dat ik dus vroeg of hij het echt zo egoïstisch bedoelde en aangaf dat ik het wellicht verkeerd begreep.

Al met al vind ik dat je naar het grote geheel moet kijken. Waar ik trouwens wel veel moeite mee heb is dat wijzen naar waar de besmettingen wel (scholen, thuis) en niet (horeca, stadions) vandaan komen. Van 80% is de oorzaak onbekend. Op basis van 20% kan je toch nooit een realistisch beeld schetsen over wat de echte besmettingshaarden zijn?

• hoevenpe
  • Nu online
g0tanks schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:46:
Ongelofelijk, laten we mensen nog meer concentreren in de tijd. 8)7
Je moet toch wat om zo snel mogelijk groepsimmuniteit te bereiken... /s

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ik krijg de indruk dat het ministerie van volksgezondheid vooral naar cijfers kijkt, en uitgaat van 1150 of misschien wel 1350 bedden. Met 530 covidpatiënten op de IC is er vanuit dat oogpunt nog enige ruimte.

March of the Eagles

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17
XWB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:50:
[...]

Ik krijg de indruk dat het ministerie van volksgezondheid vooral naar cijfers kijkt, en uitgaat van 1150 of misschien wel 1350 bedden. Met 530 covidpatiënten op de IC is er vanuit dat oogpunt nog enige ruimte.
theorie vs praktijk. Dat is iets waar het ministerie wel vaker mis heeft gezeten :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zoals een schooldirecteur gister mooi bij Jinek uitlegde, het OMT/kabinet leeft in een papieren werkelijkheid door te stellen dat het goed is voor de continuïteit van het het onderwijs en de kinderen om de scholen open te houden.
Door uitval van leraren en het naar huis sturen van hele of halve klassen waardoor een deel online onderwijs krijgt, een deel fysiek en weer een ander deel helemaal niet omdat er geen leraar is, is er in de praktijk al helemaal geen sprake meer van continuïteit in het onderwijs.

• Phoolie
[...]

Lees onderstaande heldere uitleg even over code zwart eens. De noodkreet dat het er al binnen 10 dagen is, klopt niet. Wat overigens niet wil zeggen dat er maar niks hoeft te gebeuren.
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:22:
[...]

Iets teruglezen in het topic.
Er is gewoon een harde definitie van het code zwart in ziekenhuizen:
Code zwart is wanneer er in Nederland geen patienten met acute zorg kunnen worden opgenomen omdat er geen capaciteit meer is. Dus als men nu in limburg vol zit, kunnen patienten nog verhuisd worden naar andere ziekenhuizen in andere regio's en dus geen code zwart.

Gommers zit er dus naast in dit geval.

Er is een protocol voor, wat overigens al lang voor de coronapandemie bestond.

Dat betekent niet dat er geen reden is tot paniek. Als de paniek pas uitbreekt als code zwart er daadwerkelijk is, dan gaan we terug naar de Italiaanse werkelijkheid van voorjaar 2020 waar mensen buiten of in tenten lagen dood te gaan. Dus het is van essentieel belang dat code zwart wordt voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mugenmarco
Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:55:
[...]

Lees onderstaande heldere uitleg even over code zwart eens. De noodkreet dat het er al binnen 10 dagen is, klopt niet. Wat overigens niet wil zeggen dat er maar niks hoeft te gebeuren.

[...]
een uitstel voor chemobehandelingen vind ik al ernstig genoeg! en dan willen ze blijven wachten? sorry maar ik snap dat echt niet en vind ik ronduit waardeloos.

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:13:
[...]

Dat klinkt leuk, maar als je de verantwoording voor die thuistest bij de ouders neer gaat leggen, dan gaat dat niet werken. Kijk eens naar "hoe goed" dat "blijf thuis bij klachten" uitgevoerd wordt, of beter gezegd, hoe slecht. Het valt en staat met discipline.Discipline die je gewoon niet bij het volk neer kan leggen, aangezien er een aardige groep overal tegen is.
De meeste ouders willen dat de scholen open blijven, en met een laagdrempelige zelftest zal je meer bereiken dan met een GGD test die je 48uur vooraf moet plannen. Dat betekend dus 72uur opgesloten in huis zitten.

Natuurlijk heb je een paar % van de mensen die niet in corona gelooft. De meeste weerstand zit echter tegen het vaccin en de dwang om het te nemen.
Waarom blijven mensen niet thuis met klachten? Simpel ze zijn het zat veel mensen nemen het vaccin onder het mom "ik wil het niet maar als je met dwingt is dit ook meteen het laatste wat ik ga doen". Dus eigenlijk kan je de schuld daarvoor gewoon bij de regering leggen. Je belooft mensen als je het vaccin neemt mag je weer alles doen en dat doen die mensen dan ook. Dwang en dreigen zorgt er niet voor dat mensen meewerken.

Overigens denk ik dat het gros van de mensen gewoon thuis blijft met klachten, ik ken eigenlijk niemand die met klachten bewust mensen gaat besmetten. En ik ken nog minder mensen die bewust risicos gaan lopen met hun ouders of schoonouders ( ondanks de grappen daarom )

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Scholen dicht zou bij de basisschool van mijn kinderen echt het spreekwoordelijke “mosterd” na de maaltijd zijn.

De afgelopen 3 weken is het besmettingspercentage schoolbreed (leerlingen+docenten) rond de 30%.

Er zijn gelukkig geen gevallen bekend waarin kinderen noemenswaardig ziek zijn geworden. Wel veel ouders en overige gezinsleden die vervolgens allemaal ziek zijn.

Twee dingen die opvallen:
1. Wat mij betreft mag de school openblijven. Geef het nog een week en de +50% is bereikt. Vervolgens kan het vanaf dan alleen nog maar beter gaan. Wij hebben 1 oppasdag met een oma van 80+. Die laten we even maar niet doorgaan.

2. Stonden gister (woensdag te praten) met een ouder van een klasgenootje. Kind was vrijdag positief getest (zonder klachten) en maandag weer in de klas aanwezig. (School gaat de discussie geen eens aan)

De partner van die ouder was afgelopen zondag positief getest (zonder klachten) en stond vandaag (donderdag) op het schoolplein.

Wanneer je dit soort bizarre situaties ziet, maakt het niet uit welke maatregelen je treft. Ik ben in dit geval dat wij onze grootouders hebben gezegd niet meer naar de basisschool te komen. Echter weet ik dat deze mensen ook gewoon in de lokale supermarkt de boodschappen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
_Bailey_ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:53:
Zoals een schooldirecteur gister mooi bij Jinek uitlegde, het OMT/kabinet leeft in een papieren werkelijkheid door te stellen dat het goed is voor de continuïteit van het het onderwijs en de kinderen om de scholen open te houden.
Door uitval van leraren en het naar huis sturen van hele of halve klassen waardoor een deel online onderwijs krijgt, een deel fysiek en weer een ander deel helemaal niet omdat er geen leraar is, is er in de praktijk al helemaal geen sprake meer van continuïteit in het onderwijs.
Ik zie het op m'n werk ook, collega's (met schoolgaande kinderen) vliegen van hot naar her, aangezien er altijd wel ergens een kind positief getest wordt (school sportvereniging buiten-spelen) waar contact mee is geweest.

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:48:
[...]
Dus jij denkt dat alle opa's en oma's met pensioen zijn? Dat gaat dus op een basisschool niet op.

[...]
dat denk ik dus niet, mijn gedachten zijn alleen door mijzelf in te zien.

wat ik betoog is een alternatief voor een korte periode, tijdens een rondkolkend virus om de kwetsbaren , waaronder ouderen dringend te adviseren en te faciliteren om hun contacten met kinderen/jongeren te beperken.

Het grootste deel van de maatschappij kan dan doordraaien, mensen worden niet opgesloten, maar richten hun leven tijdelijk anders in en worden daarin ondersteund.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mugenmarco schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:
[...]

een uitstel voor chemobehandelingen vind ik al ernstig genoeg! en dan willen ze blijven wachten? sorry maar ik snap dat echt niet en vind ik ronduit waardeloos.
Dat is ook erg genoeg, maar noem dat anders. Code zwart is gewoon heel specifiek. Alleen de problemen zijn er al bij afschalen van andere zorg, waarmee uiteraard al begonnen wordt voordat je code zwart bereikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:09 ]

• Shadowhawk00
Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:58:
[...]

Zoals ik al eerder al zei in dit topic, met een opnamestop voor 80 plus en vrijwillig ongevaccineerden zit je met praktisch lege ziekenhuizen. Wat mij betreft wenselijker dan gesloten scholen, horeca, winkels, sportscholen, spertijd of weet ik wat voor ongein.
Dan moet je ook een opname stop hebben voor mensen die roken, drugs gebruiken, overgewicht hebben, extreem drankgebruik en er zijn nog genoeg andere bewuste keuzes die grote risicos met zich mee brengen.
Jij roept nu vaccineren zorgt voor een groter risico dus dan opnamestop maar waarom de grens daar leggen.
Bovendien kan je dan gewoon ouderen boven de 80 wel gewoon behandelen. Jammer dan voor mensen die bewust een risico genomen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:55
Shadowhawk00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:01:
[...]

Dan moet je ook een opname stop hebben voor mensen die roken, drugs gebruiken, overgewicht hebben, extreem drankgebruik en er zijn nog genoeg andere bewuste keuzes die grote risicos met zich mee brengen.
Jij roept nu vaccineren zorgt voor een groter risico dus dan opnamestop maar waarom de grens daar leggen.
Bovendien kan je dan gewoon ouderen boven de 80 wel gewoon behandelen. Jammer dan voor mensen die bewust een risico genomen hebben.
Volgens mij is alles wat jij noemt niet besmettelijk. :+

• Phoolie
mugenmarco schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:
[...]

Wat de oplossing is weet ik ook niet. Links om of rechtsom, je zal het nooit voor iedereen goed doen. Maar wat betreft die chemobehandelingen die uitgesteld worden, ben ik volledig met je eens, dat is heel ernstig.
Shadowhawk00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:
[...]

De meeste ouders willen dat de scholen open blijven, en met een laagdrempelige zelftest zal je meer bereiken dan met een GGD test die je 48uur vooraf moet plannen. Dat betekend dus 72uur opgesloten in huis zitten.

Natuurlijk heb je een paar % van de mensen die niet in corona gelooft. De meeste weerstand zit echter tegen het vaccin en de dwang om het te nemen.
Waarom blijven mensen niet thuis met klachten? Simpel ze zijn het zat veel mensen nemen het vaccin onder het mom "ik wil het niet maar als je met dwingt is dit ook meteen het laatste wat ik ga doen". Dus eigenlijk kan je de schuld daarvoor gewoon bij de regering leggen. Je belooft mensen als je het vaccin neemt mag je weer alles doen en dat doen die mensen dan ook. Dwang en dreigen zorgt er niet voor dat mensen meewerken.

Overigens denk ik dat het gros van de mensen gewoon thuis blijft met klachten, ik ken eigenlijk niemand die met klachten bewust mensen gaat besmetten. En ik ken nog minder mensen die bewust risicos gaan lopen met hun ouders of schoonouders ( ondanks de grappen daarom )
Wat betreft die zelftest, natuurlijk zal dit het verbeteren. Alleen denk ik dat het nog beter is als dit op school uitgevoerd zou worden. Al zal dat dan wel weer ten koste gaan van de lestijd.

Voor wat betreft dat bewust besmetten, dat zal idd weinig gebeuren. Alleen dat dit onbewust een stuk vaker zal gebeuren. Natuurlijk weet niet iedereen dat hij/zij besmet is, maar als ik zie hoeveel mensen hun mondkapje onder hun neus dragen, dan krijg ik toch het gevoel, dat ze de rest van de regels toch ook minder gedisciplineerd uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja en nee. Als ik moest kiezen vind ik mijn eigen pleziertjes inderdaad belangrijker. Egoïstisch? Misschien, maar verwachten dat iedereen maar gaat wijken voor de ontwikkeling van jouw kinderen is dat net zo.
het gaat om de ontwikkeling van kinderen. kinderen zijn geen huisdieren van iemand, maar mensen met een eigen leven.
en ja ik vind het egoïstisch om eigen pleziertjes voorrang te geven op de ontwikkeling van kinderen, wie die kinderen dan ook heeft verwekt en/of er zorg voor draagt.

Verwijderd

Cai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:
Scholen dicht zou bij de basisschool van mijn kinderen echt het spreekwoordelijke “mosterd” na de maaltijd zijn.

De afgelopen 3 weken is het besmettingspercentage schoolbreed (leerlingen+docenten) rond de 30%.

Er zijn gelukkig geen gevallen bekend waarin kinderen noemenswaardig ziek zijn geworden. Wel veel ouders en overige gezinsleden die vervolgens allemaal ziek zijn.

Twee dingen die opvallen:
1. Wat mij betreft mag de school openblijven. Geef het nog een week en de +50% is bereikt. Vervolgens kan het vanaf dan alleen nog maar beter gaan. Wij hebben 1 oppasdag met een oma van 80+. Die laten we even maar niet doorgaan.

2. Stonden gister (woensdag te praten) met een ouder van een klasgenootje. Kind was vrijdag positief getest (zonder klachten) en maandag weer in de klas aanwezig. (School gaat de discussie geen eens aan)

De partner van die ouder was afgelopen zondag positief getest (zonder klachten) en stond vandaag (donderdag) op het schoolplein.

Wanneer je dit soort bizarre situaties ziet, maakt het niet uit welke maatregelen je treft. Ik ben in dit geval dat wij onze grootouders hebben gezegd niet meer naar de basisschool te komen. Echter weet ik dat deze mensen ook gewoon in de lokale supermarkt de boodschappen doen.
Toevallig laatst een medewerker van een klant gesproken, die "herstellend" was van een infectie. Volgens mij leggen ze de regels soms niet helemaal consequent uit (of ze zijn alweer veranderd). Ze gaan de eerste ziektedag bepalen en stellen dan dat je X dagen na die dag uit Q mag mits je 3 dagen klachtenvrij bent. Maar dat lijkt mij dus allemaal nogal beïnvloedbaar. Na die positieve uitslag zeg je bijvoorbeeld gewoon dat je al bijna een week klachten hebt en pas vandaag kon testen. Dan mag je dus in no-time uit Q. 3 dagen klachtenvrij en je bent klaar.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Shadowhawk00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:01:
[...]

Je legt de grens daar omdat Covid voor een crisis zorgt en er geen explosie van longkanker, drugsoverdoses, hartaanvallen, kapotte levers en dat soort problemen is. Als er morgen lange rijen met rokende longkankerpatienten bij de ziekenhuizen staat en de overige zorg onmogelijk maken dan hebben we een andere discussie.

Het is dus niet "eigen schuld van die ongevaccineerden en dus helpen we niet meer" maar "we kunnen niet iedereen helpen in deze crisis en dan richten we de hulp maar op degenen die ook zelf hun kleine bijdrage hebben geleverd".

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:41:
[...]
Spanje loopt een beetje achter in deze golf, misschien heb je dan precies de kerst lockdown hoofdprijs in Spanje? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Brazos
  • Niet online
.

• Phoolie
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:58:
[...]

dat denk ik dus niet, mijn gedachten zijn alleen door mijzelf in te zien.

wat ik betoog is een alternatief voor een korte periode, tijdens een rondkolkend virus om de kwetsbaren , waaronder ouderen dringend te adviseren en te faciliteren om hun contacten met kinderen/jongeren te beperken.

Het grootste deel van de maatschappij kan dan doordraaien, mensen worden niet opgesloten, maar richten hun leven tijdelijk anders in en worden daarin ondersteund.
Vandaar ook dat ik het ook vragend stelde. Ik ben het met je eens dat iemand die de drukte kan vermijden dit ook zeker moet doen. Zelf werk ik maar 4 dagen in de week en doe onze weekboodschappen op mijn vrije maandag buiten de drukke tijden. We moeten het immers met zijn allen doen.
[...]

Ja en nee. Als ik moest kiezen vind ik mijn eigen pleziertjes inderdaad belangrijker. Egoïstisch? Misschien, maar verwachten dat iedereen maar gaat wijken voor de ontwikkeling van jouw kinderen is dat net zo.

Maar ik zou zelf voor geen van beide kiezen, aangezien ik tegen verdere maatregelen ben. Ik denk ook niet dat het de ouders, kinderen of jong/middelbaar volwassenen zijn die egoïstisch zijn. Het zijn de ouderen en (vrijwillig) niet gevaccineerden. De keuze is niet tussen de ontwikkeling van de kinderen van @pietje63 of mijn leven, maar of opa en oma nog een jaartje langer gevoerd en verschoond kunnen worden. Nu gun ik iedereen een lang, plezierig en gezond leven, maar ik ben er niet voor de mijne op te geven zodat iemand 86 i.p.v. 85 kan worden.

Zoals ik al eerder al zei in dit topic, met een opnamestop voor 80 plus en vrijwillig ongevaccineerden zit je met praktisch lege ziekenhuizen. Wat mij betreft wenselijker dan gesloten scholen, horeca, winkels, sportscholen, spertijd of weet ik wat voor ongein.
Zoals ik elders al zei, daarom vroeg ik ook of je het zo egoïstisch bedoelde en uit je uitleg blijkt dat het minder egoïstisch was dan het klinkt. Overigens begrijp je mij ook verkeerd, het gaat mij namelijk niet over de ontwikkeling van mijn kind, maar om alle kinderen. En ben het met je eens, wat dat betreft, het liefst scholen open laten, maar ook de horeca en sportscholen. Zolang dat mogelijk is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

• Shadowhawk00
Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:04:
[...]
Wat de oplossing is weet ik ook niet. Links om of rechtsom, je zal het nooit voor iedereen goed doen. Maar wat betreft die chemobehandelingen die uitgesteld worden, ben ik volledig met je eens, dat is heel ernstig.

[...]
Wat betreft die zelftest, natuurlijk zal dit het verbeteren. Alleen denk ik dat het nog beter is als dit op school uitgevoerd zou worden. Al zal dat dan wel weer ten koste gaan van de lestijd.

Voor wat betreft dat bewust besmetten, dat zal idd weinig gebeuren. Alleen dat dit onbewust een stuk vaker zal gebeuren. Natuurlijk weet niet iedereen dat hij/zij besmet is, maar als ik zie hoeveel mensen hun mondkapje onder hun neus dragen, dan krijg ik toch het gevoel, dat ze de rest van de regels toch ook minder gedisciplineerd uitvoeren.
Tja veel mensen geloven er niet meer in, draag hem goed of draag hem niet vind ik eigenlijk.

Op school testen is niet nodig, je geeft tests mee op vrijdag als de ouders dat weekend besluiten thuis te blijven of misschien met andere ouders van de school iets te doen is er geen probleem en hoeven ze ook niet te testen. Mensen in dezelfde bubbel zijn altijd veilig zeg maar.

Op school testen zorgt voor meer weerstand want waarom moet mijn kind elke week getest worden ook als we thuis blijven. Als mensen snappen waarom ze moeten testen ( voor het feestje van oma bijvoorbeeld ) is de weerstand lager dan dat er getest moet worden omdat het vrijdag is.

Je krijgt nooit 100% mee maar 90% wel.
Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:11:
[...]
Misschien wel, maar dat maakt het heel complex, waarschijnlijk niet uitvoerbaar en de vraag is of dat ook nodig zou zijn omdat er allicht al voldoende zorgcapaciteit zou zijn.

Daarnaast is het halen van een prik natuurlijk veel makkelijker voor iedereen, dan het voor een alcoholist is om te stoppen met drinken of een verslaafde te stoppen met drugs, of iemand met obesitas om af te vallen.
Hangt er vanaf hoeveel mensen in je directe omgeving ernstige bijwerkingen gekregen hebben. Ja rationeel weet je de kans is nihil. Maar als het net iemand is die je goed kent met ernstige bijwerkingen en je zelf jong bent hoe makkelijk is het dan?

[ Voor 19% gewijzigd door Shadowhawk00 op 25-11-2021 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Hoe ik dit interpreteer:
Feit: de grootste keten besmettingen is op dit moment scholen - thuissituatie - werk.
Scholen kunnen we niet sluiten, tussenoplossingen zijn te ingewikkeld, we zijn te bang om het thuiswerkadvies een plicht te maken. Dus feitelijk durven we onze handen daar niet aan te branden.

Aan de andere kant, we kunnen moeilijk de contactberoepen en horeca weer sluiten en eigenlijk valt het ook erg mee met besmettingen in de horeca met dank aan 3G. We moeten alleen iets dus, laten we het tijdswindow waarin ze bezoekers kunnen ontvangen kleiner maken. Het wordt dan uiteraard binnen dat window wel drukker, maar dan hebben we wel iets gedaan.

Volgens mij is het OMT het spoor bijster, of de opties zijn gewoon op.

• Phoolie
Shadowhawk00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:14:
[...]

Tja veel mensen geloven er niet meer in, draag hem goed of draag hem niet vind ik eigenlijk.

Op school testen is niet nodig, je geeft tests mee op vrijdag als de ouders dat weekend besluiten thuis te blijven of misschien met andere ouders van de school iets te doen is er geen probleem en hoeven ze ook niet te testen. Mensen in dezelfde bubbel zijn altijd veilig zeg maar.

Op school testen zorgt voor meer weerstand want waarom moet mijn kind elke week getest worden ook als we thuis blijven. Als mensen snappen waarom ze moeten testen ( voor het feestje van oma bijvoorbeeld ) is de weerstand lager dan dat er getest moet worden omdat het vrijdag is.

Je krijgt nooit 100% mee maar 90% wel.

[...]

Hangt er vanaf hoeveel mensen in je directe omgeving ernstige bijwerkingen gekregen hebben. Ja rationeel weet je de kans is nihil. Maar als het net iemand is die je goed kent met ernstige bijwerkingen en je zelf jong bent hoe makkelijk is het dan?
Zo had ik er nog niet naar gekeken met die weerstand en wellicht wil ik ook wel te graag die 100% halen en is dat niet realistisch. Kan mij dus eigenlijk wel vinden in je voorstel :)

• Phoolie
Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:14:
[...]

En niet kinderen hebben geen eigen leven? Ik snap je punt niet helemaal.
Iedereen heeft een eigen leven, maar die pleziertjes zoals een sportschool of de horeca, kan je ook op een later moment nog inhalen. Een leerachterstand is veel moeilijker (en soms helemaal niet) in te halen. Daarnaast is leren noodzakelijk en de pleziertjes, tja de naam zegt het al ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
XWB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:50:
[...]

Ze kunnen max ca. 1200 bedden maken gaf Gommers aan,
Daarvan 188 Boss bedden
Daarvan 350 Acute zorg, die heb je nu wel nodig in tegenstelling tot een echte lockdown.
Dan heb je vanaf ca. 651 bedden code zwart.

Als je extrapoleert voor de vertraagde registratie is het daadwerkelijk aantal bezette IC bedden vandaag geen 530, maar ca. 560. En die hoos van >20.000 per dag, moet nog komen. 1 December verwacht ik dat we boven de 651 zitten. nog wat mensen naar Duitsland, nog wat meer BOSS bedden gebruiken. Code zwart volgt binnen een week ongeveer.

[ Voor 5% gewijzigd door iamcj op 25-11-2021 16:21 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Cai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:

Als je gevaccineerd bent (of al eerder besmet) en geen klachten hebt mag je inderdaad alweer vrij snel naar buiten:

https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis
Als u beschermd bent tegen corona dan mag u na 3 dagen uit isolatie als u geen klachten heeft.
Bij ongevaccineerd is dat 5 dagen. Ik gok dat die ouder wel naar buiten mocht en het kind eigenlijk nog niet.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:19:
[...]

Iedereen heeft een eigen leven, maar die pleziertjes zoals een sportschool of de horeca, kan je ook op een later moment nog inhalen. Een leerachterstand is veel moeilijker (en soms helemaal niet) in te halen. Daarnaast is leren noodzakelijk en de pleziertjes, tja de naam zegt het al ;)
Sportschool is geen pleziertje en er zijn kinderen die prima thuis kunnen leren. Mijn dochter van 15 scoort thuis beter dan op school, omdat ze geen afleiding heeft.

Je hoeft scholen ook niet volledig dicht te gooien, hybride anyone?

Mijn grootste irritatie is dat thuiswerkadvies, maak er een verplichting van voor kantoorpersoneel.

Verwijderd

Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:14:
[...]

En niet kinderen hebben geen eigen leven? Ik snap je punt niet helemaal.
zeker hebben 'niet kinderen' een eigen leven dat sluit prima aan bij mijn punt

onze primaire dagelijkse taak laten we zoveel mogelijk doorgaan, of dat nu werk is of het volgen van onderwijs

iets wat luxe / pleziertjes betreft wordt voor iedereen minder, ook voor kinderen.

voor degenen die werken in de pleziertjes sectoren is het uiteraard wel zuur, maar voor degenen die de pleziertjes tijdelijk moeten missen is het pech en vervelend, maar zal ik dat niet snel gelijk stellen aan het wel/niet kunnen volgen van onderwijs.

Verwijderd

Ik moet er op terugkomen... het lijkt voor mij nog mee te vallen. Supermarkten en sportscholen blijven dus open. De klok aan de bar stond de afgelopen weken stil op 1 voor 8, zal nu wel vlijven hangen op 1 voor 5.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:08 ]

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:26:
[...]

zeker hebben 'niet kinderen' een eigen leven dat sluit prima aan bij mijn punt

onze primaire dagelijkse taak laten we zoveel mogelijk doorgaan, of dat nu werk is of het volgen van onderwijs

iets wat luxe / pleziertjes betreft wordt voor iedereen minder, ook voor kinderen.

voor degenen die werken in de pleziertjes sectoren is het uiteraard wel zuur, maar voor degenen die de pleziertjes tijdelijk moeten missen is het pech en vervelend, maar zal ik dat niet snel gelijk stellen aan het wel/niet kunnen volgen van onderwijs.
Tijdelijk begint nu toch wel beetje extreem te worden na 1.5 jaar eigenlijk.
codex schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:25:
[...]

Sportschool is geen pleziertje en er zijn kinderen die prima thuis kunnen leren. Mijn dochter van 15 scoort thuis beter dan op school, omdat ze geen afleiding heeft.

Mijn grootste irritatie is dat thuiswerkadvies, maak er een verplichting van voor kantoorpersoneel.
Tja lastig als ze zelf vervolgens samen gaan zitten om te vergaderen. Dan kan je moeilijk zeggen iedereen moet thuis werken en van thuis uit vergaderen maar wij niet.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
iamcj schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:20:

Als je extrapoleert voor de vertraagde registratie is het daadwerkelijk aantal bezette IC bedden vandaag geen 530, maar ca. 560. En die hoos van >20.000 per dag, moet nog komen. 1 December verwacht ik dat we boven de 651 zitten. nog wat mensen naar Duitsland, nog wat meer BOSS bedden gebruiken. Code zwart volgt binnen een week ongeveer.
Dus Sinterklaas ellende.
Zonder grollen: aangezien bij die 20.000 relatief veel 0-19 was denk ik dat dit een dempende effect op extra opnames heeft.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:31
gekkie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:52:
[...]

Maar doen die ongevaccineerden dit: "Roken, zuipen, ongezond eten, niet bewegen, risico sporten" dan allemaal niet ?
En waarom komen ze dan toch in het ziekenhuis gezien alle redenaties dat het hen niet gaat en of kan treffen?
Dat zullen ze ongetwijfeld doen, maar ik heb nergens gezegd dat ze het niet doen ;) Alleen dat dat soort dingen gewoon geaccepteerd worden ondanks dat dat soort dingen veel zorg vragen.
maar nu opeens zijn alle ongevaccineerden zo ongeveer vogelvrij verklaard en volgens velen de oorzaak dat we nog met maatregelen zitten.

Ik heb ook nergens gezegd dat niet gevaccineerden niet in het ziekenhuis terecht komen of dat ik niet geloof in vaccineren of andere idiote theorieen over nanchips, 5g en Bill gates of weet ik veel wat.
Er mag alleen wel wat nuance in het hele gebeuren komen, maar dankzij Rutte, de Jonge, Bruls en een flink aantal andere figuren word de tweedeling alleen maar groter.

De kans dat je alas <50 op de IC komt is gewoon echt verwaarloosbaar, maar toch word het in de media gebracht alsof je zonder vaccin 100% zeker op de IC beland en het alleen overleefd als je geluk hebt.
(voor er weer iemand los gaat, ik zeg niet dat je NIET doodziek kan worden als <50).

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Ik heb een dochter van 2.5 die 2x per week naar de peuterschool en 1x per week naar de opvang gaat. Persoonlijk had het ons wel getroffen wanneer die dichtgingen, maar toch denk ik dat het slimmer was geweest om inderdaad de kerstvakantie 2 weken eerder te laten ingaan (verlengen).

Die achterstand zou kunnen ingehaald worden door de zomervakantie bijvoorbeeld in te korten of een andere vakantie.

Thuiswerken met een jong kind is bijzonder uitdagend, maar wij hadden ons hier eigenlijk al op ingesteld. Deze maatregelen die nu genomen worden gaan mijn inziens geen zoden aan de dijk zetten

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, hoewel ik veelal regels kan begrijpen uit een groter goed kan ik dat zeker niet met een advies zoals ;
Het OMT adviseert het demissionaire kabinet om de horeca en alle niet-essentiële sectoren om 17.00 uur te sluiten. De nieuwe sluitingstijd gaat onder meer gelden voor cafés, restaurants, theaters en bioscopen. Ook kappers en zogeheten doorstroomlocaties als dierentuinen en musea moeten om 17.00 uur dicht als het aan het OMT ligt.
Dit lijkt eerder een politiek advies te zijn dan daadwerkelijk een epidemiologisch advies? Zal vast iets helpen, maar hoe is 1 uurtje, of 3 uurtjes eerder sluiten een oplossing voor plekken waar al met codes gewerkt wordt?

Vooral met aanstaande Black Friday en feestdagen, de drukte zal zich nóg meer gaan concentreren op een kleiner tijdsvlak of winkels gaan gewoon een uur eerder open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:26:
Ik moet er op terugkomen... het lijkt voor mij nog mee te vallen. Supermarkten en sportscholen blijven dus open. De klok aan de bar stond de afgelopen weken stil op 1 voor 8, zal nu wel vlijven hangen op 1 voor 5.
Supermarkten zullen altijd open blijven, vallen immers wél onder de essentiële winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:55
Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:27:
[...]
Leren is niet noodzakelijk en uiteindelijk ook maar een pleziertje.
Sorry wat? :)

In ons land is het verplicht, dus niet meer dan logisch dat onderwijs voor pleziertjes gaat.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cheezborger schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:30:
[...]

Supermarkten zullen altijd open blijven, vallen immers wél onder de essentiële winkels.
Ik ben voor supermarkten dicht maar afhaal horeca niet, laat die supermarktondernemers de pijn maar eens voelen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
jessy100 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:44:
Scholen blijven open... man man man het wordt tijd dat er een gewone leraar (lees: iemand die NU voor de klas staat) mee gaat doen in dat OMT. Werkdruk is onhoudbaar op deze manier.
Je hebt zelfs een leraar als eindbaas op VWS. Wat wil je nog meer?
ZieMaar! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:28:
Er zijn natuurlijk best wat opties om scholen (veel) minder besmettingshaarden te laten zijn dan nu, terwijl ze toch open blijven:
- geen ouders meer naar binnen (ik weet niet of dat nu mag)
- strak zelftestregime (ook op basisonderwijs)
- kinderen samen met ouders in quarantaine, geen oppas van opa/oma in die gevallen
- misschien kan je de les/pauze tijden (veel of nog?) meer spreiden

Geen idee wat allemaal kan, maar aangezien het OMT gevraagd aan het kabinet om de scholen open te houden maar daar wel na te denken over wat je kan doen, zullen er vast dit soort dingen bijzitten?

Persoonlijk fijn dat sporten blijft kunnen (volgens het OMT), dat had ik voor mezelf al redelijk afgeschreven...
Even n=1
1) gebeurt al tenzij er echt iets met een leerling is (ongeval, leerproblematiek oid).
2) gebeurt ook al. We testen ons scheel, maar ondanks meerdere gevallen in de klas geen positieve testen.
3) dat is niet te handhaven, wat je bij schoolsluitingen ziet is dat oma toch wel komt (die zeggen geen nee tegen kleinkinderen) en de ouders (al dan niet thuis) gewoon kunnen werken.
4) hier hebben ze een continurooster ingevoerd, zodat de extra contactmomenten in de middag weg zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 25-11-2021 16:33 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:19:
[...]

Wat mij betreft zéér eenzijdig belicht. School is belangrijk voor kindere, zeker. Een sociaal leven hebben is ook belangrijk voor volwassenen en adolescenten. En 'pleziertjes' ; daar versta je een sportschool onder of Horeca. Dat kan; maar ik ken legio mensen die zich door de crisis heen slaan door de sportschool. Ook mensen die sociale contacten onderhouden in de horeca, bioscoop of theater.

Waar vinden de meeste besmettingen plaats? Juist : familiaire sfeer.

Gelukkig weegt het kabinet deze belangen zo goed mogelijk af. :>

Toch maar een weblog?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
tomic schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:32:
[...]

Wat mij betreft zéér eenzijdig belicht. School is belangrijk voor kindere, zeker. Een sociaal leven hebben is ook belangrijk voor volwassenen en adolescenten. En 'pleziertjes' ; daar versta je een sportschool onder of Horeca. Dat kan; maar ik ken legio mensen die zich door de crisis heen slaan door de sportschool. Ook mensen die sociale contacten onderhouden in de horeca, bioscoop of theater.

1 besmette komt thuis in een gezin van 4:
25% extern 75% thuis in BCO.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Nou even voor de duidelijkheid, sporten kan ook zonder sportschool. Ik ren rustig een paar keer per week een rondje en de sportscholen hier boden bijvoorbeeld buiten les aan in de parken. Dat je even niet op je loopband met RTL5 aan kan staan joggen (gechargeerd) is echt wel ff anders dan helemaal niet kunnen sporten.

Verwijderd

Cheezborger schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:30:
[...]

Ik bedoel na 5 uur.. nu.nl sprak eerst dat alle essentiële winkels om 6 uur dicht moesten. (5 uur niet essentiële). Die zin is nu weggeknipt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ze moeten hier zo snel mogelijk de 2g gaan invoeren. En weer komt er een (gedeeltelijke) lockdown aan door een kleine groep mensen. Voordat iedereen gevacineerd was door de oudere (was ik niet op tegen). En nu door de mensen die zich niet laten vaccineren. Dat is iedereen zijn vrije keuze maar je hebt wel een zorg plicht naar elkaar toe, Dit houdt dus in dat wanneer je je niet laat vaccineren je thuis mag gaan zitten. Ik van mensen niet lastig waarom ze zich wel of niet laten vaccineren... moeten niet gevacineerde mij ook niet lastig gaan vallen met lockdowns en besmettingen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Niets zo mooi als statistiek! 8)

Besmettingen in familiaire kring zijn te herleiden. Papa ging testen, kwam positief terug, dus toen ook maar de rest van de familie even testen en mama en zoon waren ook positief, maar dochter niet.

2 gevallen konden worden herleid tot familiare kring.

Papa was naar de kroeg geweest, de supermarkt, de bios, werk en tja: geen idee hoe je dat gaat herleiden, dus die gooien op de stapel van 80% onbekend.

Voila, de statistiek zegt dat de meeste gevallen in familiare kring zijn ontstaan. Dat zal zo zijn, want je zit thuis veel op elkaars lip.

Feit blijft dat eerst iemand het mee naar huis moet nemen en het dus elders ergens op moet pikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
horizon1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:29:
[...]

Dus Sinterklaas ellende.
Zonder grollen: aangezien bij die 20.000 relatief veel 0-19 was denk ik dat dit een dempende effect op extra opnames heeft.
Ja hier roepen meer mensen over, maar is ook te verklaren door testbereidheid. Het was lastig afspraken maken vorig weekend. Wie zetten dan door? De jongeren en hun ouders, want die willen naar school of werk. Dus ik verwacht dat die vertekening daar vandaan komt. Anders dan een virusmuatie, zie ik geen landelijke oorzaak die deze verschuiving kan verklaren anders dan het leegraken van het 60+ resevoir, maar Ernst Kuipers gaf aan dat daar nog geen sprake van was en dat is ook mijn eigen vermoeden.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

worldfastest schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:36:
Ze moeten hier zo snel mogelijk de 2g gaan invoeren. En weer komt er een (gedeeltelijke) lockdown aan door een kleine groep mensen. Voordat iedereen gevacineerd was door de oudere (was ik niet op tegen). En nu door de mensen die zich niet laten vaccineren. Dat is iedereen zijn vrije keuze maar je hebt wel een zorg plicht naar elkaar toe, Dit houdt dus in dat wanneer je je niet laat vaccineren je thuis mag gaan zitten. Ik van mensen niet lastig waarom ze zich wel of niet laten vaccineren... moeten niet gevacineerde mij ook niet lastig gaan vallen met lockdowns en besmettingen.
Wie weet komt 2g er wel ;).

Denk dat we allemaal willen dat het anders gaat. Ik zou ook liever 2g zien dan dat aangekloot. Vind het vooral lachwekkend dat we een soort herhaling van vorig jaar zien, toen werd er ook te laat gereageerd en zaten we maanden in een lockdown.

Ik probeer me er verder wel maar gewoon op in te stellen. Roepen dat het anders moet is 1, maar uiteindelijk moet je ook maar een rotsituatie accepteren en kijken hoe je daar het beste doorheen komt. Ik ben voor m'n plezier niet zo heel afhankelijk meer van de kroeg of bios bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:36:
[...]

Het is maar wat je verstaat onder 'noodzakelijk'. Als dat voor jou een wettelijke verplichting is dan is leren niet noodzakelijk, aangezien die verplichting uiteraard vervalt als bij wet de scholen worden gesloten.
het levert misschien wat meer begrip op als je t wat uitvergroot ( hoewel ik twijfel aan je wil het te begrijpen) in een geldachtenexperiment:

20 jaar geen onderwijs op locatie en fysiek contact tussen kinderen

20 jaar geen kroegen,sportscholen en bioscopen

en bij deze hou ik er mee op

• Shadowhawk00
Thomas schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:39:
[...]

Wie weet komt 2g er wel ;).

Denk dat we allemaal willen dat het anders gaat. Ik zou ook liever 2g zien dan dat aangekloot. Vind het vooral lachwekkend dat we een soort herhaling van vorig jaar zien, toen werd er ook te laat gereageerd en zaten we maanden in een lockdown.

Ik probeer me er verder wel maar gewoon op in te stellen. Roepen dat het anders moet is 1, maar uiteindelijk moet je ook maar een rotsituatie accepteren en kijken hoe je daar het beste doorheen komt. Ik ben voor m'n plezier niet zo heel afhankelijk meer van de kroeg of bios bijvoorbeeld.
2G is leuk voor de vaccinatiedwang inderdaad maar tegen de ziekte doet het helemaal niets. Als je mensen die besmet zijn gewoon binnen laat bij drukke gelegenheden zal de ziekte zich gewoon verspreiden. Op papier beschermd zegt niets over echt beschermd.

1G zet pas echt zoden aan de dijk, besmet dan niet naar binnen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Shadowhawk00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:42:
[...]

2G is leuk voor de vaccinatiedwang inderdaad maar tegen de ziekte doet het helemaal niets. Als je mensen die besmet zijn gewoon binnen laat bij drukke gelegenheden zal de ziekte zich gewoon verspreiden. Op papier beschermd zegt niets over echt beschermd.

1G zet pas echt zoden aan de dijk, besmet dan niet naar binnen.
Er is onderzoek gedaan naar de effectiviteit (in theorie): https://www.nrc.nl/nieuws...ronapas-het-best-a4066326

Maar goed, hierbij moet je dus wel meetellen dat niet iedereen goed zal controleren en zeker 1g echt een bizarre last op de maatschappij legt. 2g is al een stuk beter dan 3g, dus doe mij maar 2g.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:08 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Laten we bij de werking van 2G en/of andere varianten dan gewoon de uitkomsten van het rivm aanhouden, tenzij iemand andere onderzoeken (anders dan zijn eigen ervaring) heeft. Dat is zinvoller discussiëren denk ik.

Deze dus: https://www.rijksoverheid...t/advies-nav-130e-omt.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 25-11-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
codex schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:16:
Volgens mij is het OMT het spoor bijster, of de opties zijn gewoon op.
Denk vooral dat laatste, alleen durft niemand dat hardop te zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
We hebben het over 2 weken dicht. Echt geen ramp. Kinderen zijn ook weken thuis met kerstvakantie en 6 weken zomervakantie enz.

En via TikTok en gamen enz hebben ze een behoorlijk sociaal leven.

[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 25-11-2021 17:26 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:37:
[...]
Voila, de statistiek zegt dat de meeste gevallen in familiare kring zijn ontstaan. Dat zal zo zijn, want je zit thuis veel op elkaars lip.

Feit blijft dat eerst iemand het mee naar huis moet nemen en het dus elders ergens op moet pikken.
Soms zou het handig zijn als het coronavirus kon praten en zich eerst bij je meldt wanneer hij bij je binnengaat. Dan weet je tenminste waar je bent besmet. Het is inderdaad erg lastig om de exacte locatie te weten. Had ik in het verleden met de bof. Ik was kort ervoor bij iemand met kinderen langsgeweest dus dacht meteen aan dat adres. Navraag leverde op dat zijn kinderen het niet hadden. Dus dader bof ligt op het kerkhof.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
Ik vind het echt om te huilen als dit waar is. 3 uur eerder dicht maar scholen open? Schuiven en schuiven tot we weer 3 maanden in een echte lockdown moeten. Maar ook de huidige maatregels en ''dringende adviezen'' met 23000 dagelijkse besmetting erbij. Rutte en De Jonge zijn zelf een gevaar voor onze gezondheid. Krankzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
codex schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:25:
[...]

Of sportschool een pleziertje is, denk niet dat we het daar over eens gaan worden. Ik vind het iig niet noodzakelijk. Voor de rest kan ik mij prima vinden in wat je zegt.
Brazos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:27:
[...]

Die leerachterstand kunnen ze op een later moment wel inhalen, en anders maar niet. Leren is niet noodzakelijk en uiteindelijk ook maar een pleziertje. genoeg mensen op deze aardbol die geen of weinig school hebben gehad en die leven ook wel door.
Nee, dood gaan ze niet. Maar als we over 40 jaar een land hebben dat geregeerd wordt door mensen die niet eens hun eigen naam kunnen schrijven (ok, iets overdreven), dan is dat niet goed. En dat leren een pleziertje is, is de grootste onzin die er is. Wellicht op latere leeftijd, maar tot een bepaalde leeftijd is het gewoon een verplichting.

Maar ik krijg een beetje het gevoel dat jij het verschil tussen scholen en sporten niet in wilt zien of dat je bewust lekker overal tegenin gaat.
[...]

[...]
Ik ken ook de andere kant van het verhaal, want ook ik zoek de sportschool op voor de afleiding. Maar toen de sportscholen dicht waren, kon ik dit prima vervangen door te wandelen. Voor wat betreft het sociale aspect, ja zeker is dat belangrijk. Maar ik heb er totaal geen probleem mee om die (bij iemand) thuis te onderhouden, zolang dat netjes via de regels gaat.

En voor wat betreft je opmerking over de meeste besmettingen. Die mag je wel iets nuanceren. Maar bij 20% van de besmettingen kan de bron vastgesteld worden. Van 80% weten we dus helemaal niet waar deze hebben plaatsgevonden. Al zal er vast een kern van waarheid in zitten dat een groot deel plaatsvind in de familiaire sfeer, maar dat is nogal logisch als je zo vaak bij elkaar in de buurt komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:48
Phoolie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:48:

Nee, dood gaan ze niet. Maar als we over 40 jaar een land hebben dat geregeerd wordt door mensen die niet eens hun eigen naam kunnen schrijven (ok, iets overdreven), dan is dat niet goed. En dat leren een pleziertje is, is de grootste onzin die er is. Wellicht op latere leeftijd, maar tot een bepaalde leeftijd is het gewoon een verplichting.
Was er 40 jaar geleden ook een epidemie? :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20
Thomas schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:35:
[...]

Nou even voor de duidelijkheid, sporten kan ook zonder sportschool. Ik ren rustig een paar keer per week een rondje en de sportscholen hier boden bijvoorbeeld buiten les aan in de parken. Dat je even niet op je loopband met RTL5 aan kan staan joggen (gechargeerd) is echt wel ff anders dan helemaal niet kunnen sporten.
Er is meer dan alleen duursport, he ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:27

Amphiebietje

In de blubber

Gezien de grote problemen met het basisonderwijs in NL kunnen ze toch vaak al niet schrijven/spellen/lezen...

Wat betreft het advies, zit er ook een lid genaamd Ko Rona in het OMT, die een grote vinger in de pap heeft? Je zou het haast denken...

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Rene44 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:33:
Ik vind het echt om te huilen als dit waar is. 3 uur eerder dicht maar scholen open? Schuiven en schuiven tot we weer 3 maanden in een echte lockdown moeten. Maar ook de huidige maatregels en ''dringende adviezen'' met 23000 dagelijkse besmetting erbij. Rutte en De Jonge zijn zelf een gevaar voor onze gezondheid. Krankzinnig.
Een echte lockdown kennen we nog niet. Dat zijn militairen op straat die iedereen oppakt die zijn neus naar buiten steekt zonder geldige reden. Nederland staat op zijn kop als de winkels en horeca een paar uur eerder dicht moeten.

Black Friday krijgt morgen een heel andere betekenis.
De dag dat we keihard op code black afsteven en de laatste kansen laten lopen door oeverloos praten en lobbyen.

• Brazos
  • Niet online
[...]

[...]

Maar ik krijg een beetje het gevoel dat jij het verschil tussen scholen en sporten niet in wilt zien of dat je bewust lekker overal tegenin gaat.

[...]
*troll en flamebait.*

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 25-11-2021 19:51 ]

• hoevenpe
  • Nu online
Wat een puinhoop, net zo verdeeld als dit forum... :)
Rutte en De Jonge zouden hard willen ingrijpen, zeggen ingewijden. Zij vertellen dat vooral Rutte wel in paniek lijkt door het steeds maar stijgende aantal coronagevallen. Ook vandaag worden er weer ruim 22.000 besmettingen gemeld.

"Rutte zit echt in de gordijnen en wil eigenlijk het liefst alles dichtgooien", zegt een betrokkene. Een ander bevestigt dat beeld. Op de vraag of Rutte een beetje pietje-paniek is wordt bevestigend geantwoord. "Maar hij ook is alles aan het doen: de formatie en corona. En hij wil per se niet nog een keer te weinig doen, niet nog een keer op een persconferentie moeten zeggen: we hebben het verkeerd gezien en te weinig gedaan. Zijn politieke stijl is sowieso: RAMBAM."

Of Rutte zijn zin krijgt is de vraag. Het overleg over de te nemen maatregelen gaat morgen verder. Niet iedereen wil zo ver gaan als de premier. De onderwijsministers verzetten zich bijvoorbeeld met hand en tand tegen sluiting van de scholen. De minister van Economische Zaken wil het liefst de winkels en de horeca openhouden. En de minister van Volksgezondheid wil de zorg beschermen.

"Er zullen stevige maatregelen komen", zei De Jonge na een overleg eerder vandaag. Volgens sommige bronnen baalt de minister van Volksgezondheid als een stekker van het OMT-advies. "Omdat het tweeledig is, kan hij er niks mee", zegt een betrokkene. Dan moet het kabinet zelf een keuze maken, zonder zich op het OMT te kunnen beroepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:33:

[...]
Die schrijfstijl is echt dramatisch. De journalistiek is ver te zoeken :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyberMania schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:24:
We hebben het over 2 weken dicht. Echt geen ramp. Kinderen zijn ook weken thuis met kerstvakantie en 6 weken zomervakantie enz.

Als je het hebt over pubers die op school niet opletten en thuis alleen op de telefoon zitten dan geef ik je gelijk. Voor basisschoolkinderen, zeker de jongere, is open blijven van essentieel belang. Zeker gezien het aantal weken wat ze al gemist hebben de afgelopen twee jaar.

Het is natuurlijk ook een bijzonder idee om de kinderen op te zadelen met het probleem wat de volwassenen zelf creëren, laat de volwassenen het dan ook maar zelf voelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Bensimpel

Positieve meneer

CyberMania schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:24:

Ik denk niet dat het bij 2 weken zal blijven. Morgen zullen er wel wat winkelcentra eerder dicht moeten om de drukte tegen te gaan ivm black Friday. Tot februari de scholen dicht zelfs?

😆 - Denk ook eens om ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:33:

[...]
Goddomme... Je ziet ze al naar elkaar zitten wijzen... 'ik ga niet dicht, jij moet dicht'. 'nee jij moet dicht'

En Rutte: 'jullie hebben allemaal een onvoldoende! Allemaal dicht!'...

Pff... Weet niet waar dat omt advies vandaan komt, maar kan me voorstellen dat Rutte slecht slaapt vannacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:46
Gonadan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:06:
[...]

Als je het hebt over pubers die op school niet opletten en thuis alleen op de telefoon zitten dan geef ik je gelijk. Voor basisschoolkinderen, zeker de jongere, is open blijven van essentieel belang. Zeker gezien het aantal weken wat ze al gemist hebben de afgelopen twee jaar.

Het is natuurlijk ook een bijzonder idee om de kinderen op te zadelen met het probleem wat de volwassenen zelf creëren, laat de volwassenen het dan ook maar zelf voelen.
Tsja als het aan mij ligt gaat iedereen het voelen. Kijk je wilt de scholen misschien wel open houden maar het kan misschien wel gewoon helemaal niet. Als je gisteren hoort scholen waar 70 van de 85 kinderen ziek zijn en 8 van de 12 leraren ook Corona hebben dan kun je gewoon geen fysiek onderwijs meer geven zelfs al zou je willen.

Ik ben er inmiddels wel voor om alles gewoon dicht te gooien, PO, VO, WO, horeca, cultuur, niet essentiële winkels gewoon alles dicht tot 3 januari.

Thuiswerkverplichting instellen en werkgevers die personeel toch naar kantoor halen als dat niet hoeft beboeten. Hopelijk kun je dan in het nieuwe jaar eventueel met 2G en uitgebreid CTB misschien gewoon weer normaal onderwijs geven.

Ik ben er heel erg bang voor dat we met dit halfbakken en onduidelijke beleid gewoon aanmodderen tot maart/april met elke twee weken een persconferentie en een jojo aan maatregelen.

Wees gewoon duidelijk alles dicht tot tenminste het nieuwe jaar dan weet iedereen ook gewoon waar hij of zij aan toe is en hebben we ook een beetje rust!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op het NOS journaal berichten ze dat het al redelijk beklonken is dat de scholen open blijven en dat de winkels om 17u dicht moeten.. wat is dit voor halfbakken gedoe? Dat uurtje haalt toch geen ene reet uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Imperium op 25-11-2021 20:24 ]

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Imperium schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:22:
Op het NOS journaal berichten ze dat het al redelijk beklonken is dat de scholen open blijven en dat de winkels om 17u dicht moeten.. wat is dit voor halfbakken gedoe? Dat uurtje haalt toch geen ene reet uit?
Quasi alles zou dicht gaan om 17.00. Ook horeca, doorstroom locaties, theaters, bioscopen, etc... Dat is weldegelijk iets meer dan een "uurtje".

Verwijderd

Feitelijk gooi je de restaurants daarmee volledig plat.. En de concerten etc in de bioscopen en theaters. (dat was natuurlijk ook bizar, wel 1000 man naast elkaar in een zaal, maar 0 op voetbaltribunes).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24
YakuzA schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:39:
Die schrijfstijl is echt dramatisch. De journalistiek is ver te zoeken :P
Niet helemaal. De laatste paragraaf is redelijk scherp:
Volgens sommige bronnen baalt de minister van Volksgezondheid als een stekker van het OMT-advies. "Omdat het tweeledig is, kan hij er niks mee", zegt een betrokkene. Dan moet het kabinet zelf een keuze maken, zonder zich op het OMT te kunnen beroepen.
Het OMT heeft inmiddels eindelijk goed gezien dat ze wel erg gemakkelijk misbruikt worden om de schuld af te schuiven met een "wetenschappelijk" sausje waar het kabinet dan naar kan wijzen.

Dus nu geven ze een tweeledig advies waarbij dat minder makkelijk kan, en moet het kabinet zelf een niet zo gemakkelijk af te schuiven keuze maken.

En zelf verantwoordelijkheid nemen proberen zowel Rutte als de Jonge ten koste van bijna alles te voorkomen, daar krijg je namelijk vieze handen van en kun je op afgerekend worden. Dus logisch dat die nu boven in de gordijnen zit. Alleen niet per se om de redenen die je zou denken of hopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 25-11-2021 20:50 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:40:
Gelukkig tonen de nieuwe maatregelen wel aan dat het nu echt urgent aan het worden is. :X
Nog even een beetje erger laten worden voor ze een keiharde lockdown afkondigen? Ik zie echt geen andere reden voor dit beleid. Dit moet toch bijna wel met opzet zijn allemaal? :{

Maar goed, we wachten morgen af... de charts laten ook wel een mogelijke reversal zien in het aantal besmettingen, dus wie weet. Uiteindelijk ben je op een gegeven moment ook wel door de vatbare mensen door lijkt me :)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon weg niet verkopen dat een bron die voor 20% van de besmettingen zorgt open blijft en bronnen die voor minder dan 3% zorgen allemaal dicht moeten.

Als je die 3% wilt sluiten moet je die 20% al helemaal sluiten. En niet essentiele winkels ik denk dat die 3% nog bijna volledig is toe te rekenen aan de supermarkten waar mondkapjes niet gedragen worden en veelste vol is met mensen. Waarom zouden supermarkten niet kunnen werken met alleen bezorgen. Weg met die gouden behandelingen.

Aanpakken waar de oorzaken liggen is de enige oplossing hoe hard het ook mag zijn. Kinderen kun je ook thuis zelf les geven voor een paar weken. En tegenwoordig lopen ze al vanaf 6 jaar met een mobiel en niemand verbied ze om buiten te spelen.
Ook hebben we nog iets dat heet videobellen om les te geven. Allemaal verre van optimaal maar het is niet alsof alles ineens ophoud als een school dicht is. Een bijkomend voordeel is dat er ool nog eens veel ouders echt thuis gaan werken dus ook besmettingen op het werk lopen terug.

Simpelweg 40 kinderen in 1 klas op elkaar zetten is gewoon vragen om problemen en de enige weg uit deze crisis is door de bronnen aan te pakken. Hoe harder en eerder we dat doen hoe sneller we er vanaf zijn. Dan hoeft dit hele gebeuren geen jaren meer te doen maar zijn we met de kerst alweer een heel eind.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Davidshadow13 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:18:
Tsja als het aan mij ligt gaat iedereen het voelen. Kijk je wilt de scholen misschien wel open houden maar het kan misschien wel gewoon helemaal niet. Als je gisteren hoort scholen waar 70 van de 85 kinderen ziek zijn en 8 van de 12 leraren ook Corona hebben dan kun je gewoon geen fysiek onderwijs meer geven zelfs al zou je willen.
Het kan altijd, dat is een kwestie van kiezen tussen mensen die al een groot deel van hun leven gehad hebben en zij die geen aandeel hebben in de kwestie en hun hele leven nog te gaan hebben. Makkelijk zal het nooit zijn.

Kijkend naar de cijfers en de trends is het ridicuul om nu basischolen te gaan sluiten. Dat had je weken eerder moeten doen had het echt effect willen hebben. Nu is het meer symbolisch, van al die besmette kinderen ga je weinig op de IC terug zien en de groepen die er daadwerkelijk veel liggen lopen nu al terug.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:14:
Je kan gewoon weg niet verkopen dat een bron die voor 20% van de besmettingen zorgt open blijft en bronnen die voor minder dan 3% zorgen allemaal dicht moeten.
Hoe vaak moet er nog toegelicht worden dat het BCO in elkaar gestort is. En zelfs voordat dat het geval was, dit al een nutteloze metric was?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Theebag schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:28:
[...]

Quasi alles zou dicht gaan om 17.00. Ook horeca, doorstroom locaties, theaters, bioscopen, etc... Dat is weldegelijk iets meer dan een "uurtje".
Juist dat alles op dat tijdstip dicht gaat lijkt mij juist dat het drukker gaat worden. Vergelijk het maar met de avondspits omdat iedereen tegelijkertijd klaar is, en het enorm druk wordt.

Misschien dat ze juist geen ongelijkheid willen hebben en eenvoudig "alles" dicht doen zodat de handhaving eenvoudig is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:20:
Hoe vaak moet er nog toegelicht worden dat het BCO in elkaar gestort is. En zelfs voordat dat het geval was, dit al een nutteloze metric was?
Als ik om me heen de besmettingen volg dan is het PO in vrijwel alle gevallen de bron, of horeca nou 3% of 13% is doet minder ter zake. Geplaceerd dineren schrappen zet geen zoden aan de dijk...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:24:
[...]

Als ik om me heen de besmettingen volg dan is het PO in vrijwel alle gevallen de bron, of horeca nou 3% of 13% is doet minder ter zake. Geplaceerd dineren schrappen zet geen zoden aan de dijk...
Dat zal wel, maar er is meer dan geplaceerd dineren natuurlijk. Zeker de afgelopen periode.

Ik zie ook nu nog restaurants op Instagram langs komen die onder het mom van een verjaardagsfeestje de hele tent vol zetten. En ik woon echt niet in het spannendste deel van NL. Hoe bruisend de burgemeester het ook noemt.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 25-11-2021 21:28 ]

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:26:
Dat zal wel, maar er is meer dan geplaceerd dineren natuurlijk.
Tussen 17u en 20u?
Dat is vrijwel alleen avondeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:27:
[...]

Tussen 17u en 20u?
Dat is vrijwel alleen avondeten...
Haha, serieus, ga eens kijken in een stadscentrum. Eerder beginnen, eerder klaar. Op zaterdag beginnen om 14:00 en hossend de tent door een uurtje later.
Mensen zijn inventiever dan je op basis van al het geklaag zou zeggen.

En nogmaals, ik woon in nogal een slaapstad.

Voorbeeld: vanmiddag op Instagram een post van een restaurant hier in de wijk. Om 15:00 het begin van een verjaardagsfeestje met 40 man. 'lopend buffet' en een DJ. Geen flauw idee hoe ik een Instagram post hier link, maar ik zou me nergens meer over verbazen.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 25-11-2021 21:37 ]

• mugenmarco
worldfastest schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:36:
Het probleem is dat er een kleine groep ongevaccineerde zijn die zich niet laten vaccineren omdat ze denken dat het een complot is, covid niet bestaat, er een chip in de vax zit en noem maar op. Die mensen zal je never nooit over kunnen halen, vind dat we die mensen hard aan moeten pakken.

Mensen die al covid hebben gehad hoeven in mijn ogen niet de vaccinatie te nemen, tenzij ze kwetsbaar zijn.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:14:
[...]

Goddomme... Je ziet ze al naar elkaar zitten wijzen... 'ik ga niet dicht, jij moet dicht'. 'nee jij moet dicht'

En Rutte: 'jullie hebben allemaal een onvoldoende! Allemaal dicht!'...

Pff... Weet niet waar dat omt advies vandaan komt, maar kan me voorstellen dat Rutte slecht slaapt vannacht.
Allemaal gespin, ik geloof er serieus helemaal niets van. Waarom zouden twee mensen hun baan op het spel zetten door zulke non-info te lekken?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:31:
[...]

Allemaal gespin, ik geloof er serieus helemaal niets van. Waarom zouden twee mensen hun baan op het spel zetten door zulke non-info te lekken?
Uit onvrede/wrevel?

• Wolly
  • Niet online
Dan lek je toch iets wat je bazen niet gelekt willen?

Een beeld dat iedere minister strijdt voor zijn domein is juist positief voor het kabinet. Ze zitten er allemaal mee in de maag maar zien de noodzaak in blablabla.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:34:
[...]

Dan lek je toch iets wat je bazen niet gelekt willen?

Een beeld dat iedere minister strijdt voor zijn domein is juist positief voor het kabinet. Ze zitten er allemaal mee in de maag maar zien de noodzaak in blablabla.
Vraag is wie er wat gelekt heeft. Voor elk standpunt dat je kunt verzinnen is er wel iemand te verzinnen die er baat bij denkt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:29:
Voorbeeld: vanmiddag op Instagram een post van een restaurant hier in de wijk. Om 15:00 het begin van een verjaardagsfeestje met 40 man. 'lopend buffet' en een DJ.
Dat soort excessen kunnen dus doorgaan, met een sluiting van 17u tot 20u tref je vooral mensen die gewoon een hapje willen eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:36:
[...]

Dat soort excessen kunnen dus doorgaan, met een sluiting van 17u tot 20u tref je vooral mensen die gewoon een hapje willen eten.
Oh bedoelde je het zo. Excuus.
Dacht vanuit het 'indammen' van het virus.

Ja dit is wel de lasten, niet de lusten.

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:29:
[...]

Haha, serieus, ga eens kijken in een stadscentrum. Eerder beginnen, eerder klaar. Op zaterdag beginnen om 14:00 en hossend de tent door een uurtje later.
Mensen zijn inventiever dan je op basis van al het geklaag zou zeggen.
Helemaal mee eens, zo zit ik zelf ook in elkaar. Zelf doe ik aan wedstrijdzwemmen, dus volgens de huidige geruchten mag dat straks niet meer na 17.00uur. Dat betekent dat we als vereniging geen training meer kunnen organiseren.

Jammer zou je zeggen, maar ook ik zit al in oplossingen te denken. Lang leve thuiswerken en een makkelijke werkgever maakt dat ik lekker overdag ga zwemmen. Mijn groep zwemvrienden zit ook thuis te werken, heeft een parttime baan of zit in de onregelmatigheid. Dat betekent dat we elke week echt wel 2 momenten kunnen prikken waar we bijna allemaal tegelijk kunnen zwemmen, want dat is wel zo gezellig en motiverend om een trainingsschema af te draaien. En dan 's avonds lekker aan het werk omdat er toch niets anders te doen is :+ .

• hoevenpe
  • Nu online
VERNederlander schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:41:
Helemaal mee eens, zo zit ik zelf ook in elkaar. Zelf doe ik aan wedstrijdzwemmen, dus volgens de huidige geruchten mag dat straks niet meer na 17.00uur. Dat betekent dat we als vereniging geen training meer kunnen organiseren.
Waarom zou een training niet meer mogen na 17u?
Dat is geen horeca en ook geen evenement.

Als ze mijn hockeywedstijden verbieden voorzie ik dat het heel druk wordt bij de woensdagochtend huisvrouwen-training... 8)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties