Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobse
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-09-2024
Ive schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:15:
Ik heb eind 2022 besteld. PHEV Magnetic Force / 7 seats. Premium + Sky. Met de levertijden die ik hier hoor kan het nog wel eens Q2 of Q3 2024 worden..
Heb geen vaste prijs afgesproken. Afgesproken is wel dat ik bij elke prijsstijging wordt geïnformeerd en dan kan besluiten de koopovereenkomst voort te zetten of te annuleren. Dat kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Voorlopig wacht ik gewoon af tot zij mij contacten en met welk verhaal.
Naar mijn idee kan je beter zwart op wit de prijs van de wagen en eventuele inruil hebben want als het een BOVAG bedrijf is het bindend ondanks dat de nieuw prijs omhoog is gegaan(over het algemeen gaat die wel omhoog zelden naar beneden)
IN mij geval was de wagen best 2-2-2022 levering 6/2023 5000 euro duurder maar het bleef het afgesproken bedrag en oplader met huis stekker die er nu ook niet meer bijzit.
SUCCES allen wachtende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 18:25
In de folder staat dat prijsverhogingen gewoon doorberekend worden, als consument ben je dus weer de sitting duck. Dacht net zal even kijken in de nieuwe folder wat er precies staat, de Sante Fe PHEV staat NIET meer op de site. Kortom, einde verhaal ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-08-2024
Inmiddels bij de dealer langs geweest en heb een nieuwe kleur uitgekozen. nu dus white cream. Qua levertijd is er vooralsnog niks te zeggen. Wordt echter geschat op 2-3 maanden.

Wat betreft de bijbetaling, hoefde ik uiteindelijk niks bij te betalen omdat ik dus bij de aankoop al 1500 extra had betaald anticiperend op prijsstijgingen dit jaar.

Ik hoop van harte dat ik niet tussendoor het bericht krijg dat de productie wordt omgezet naar het nieuwe model en dat we die krijgen. Want oprecht wat een afschuwelijk hok is dat zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RashaadB
MilleRemmy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:08:
In de folder staat dat prijsverhogingen gewoon doorberekend worden, als consument ben je dus weer de sitting duck. Dacht net zal even kijken in de nieuwe folder wat er precies staat, de Sante Fe PHEV staat NIET meer op de site. Kortom, einde verhaal ?!?
Dat klopt de PHEV is al een tijdje niet meer leverbaar om duistere redenen. de HEV nog wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 13:56

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Clicquot schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 05:57:
Dag iedereen,

Nu de wagen werd afgeleverd (trouwens, meest belabberde ervaring ooit, "trek er uw plan mee" - echt plezant na zo lang wachten), een paar vraagjes:

1) op de middenconsole zaten blijkbaar "stickers" die men er heeft afgetrokken. Je ziet duidelijk waar die stickers zaten en dito lijmresten. Een vochtig doekje met water, daarmee lukt het niet. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Met ether ofzo durf ik net goed, wil geen hier geen rommeltje van maken of iets beschadigen :-)

[Afbeelding]
Lampenolie doet wonderen, heb ook ooit zo'n grap gehad bij een Seat Leon. Met een beetje lampenolie op een doekje poets je het zo weg. Daarna even af doen met een brillendoekje en je ziet er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
Niet vervelend bedoelt maar zou je nog het oude model willen ontvangen voor de volledige nieuw prijs nu de nieuwe al aangekondigd is. Dit is toch wel direct een extra aanslag op je verkoopwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ive
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-03 11:08

Ive

Jacobse schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:35:
[...]

Naar mijn idee kan je beter zwart op wit de prijs van de wagen en eventuele inruil hebben want als het een BOVAG bedrijf is het bindend ondanks dat de nieuw prijs omhoog is gegaan(over het algemeen gaat die wel omhoog zelden naar beneden)
IN mij geval was de wagen best 2-2-2022 levering 6/2023 5000 euro duurder maar het bleef het afgesproken bedrag en oplader met huis stekker die er nu ook niet meer bijzit.
SUCCES allen wachtende.
Ik snap wat je bedoeld. Ik ga het afwachten. Als de prijs nog meer stijgt en ik krijg daarbij geen duidelijkheid over de levertijd ga ik besluiten wat ik ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ive

Ive

Mirved schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:14:
Niet vervelend bedoelt maar zou je nog het oude model willen ontvangen voor de volledige nieuw prijs nu de nieuwe al aangekondigd is. Dit is toch wel direct een extra aanslag op je verkoopwaarde.
Helemaal mee eens. Dit is ook één van mijn dilemma’s..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ive

Ive

RashaadB schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Dat klopt de PHEV is al een tijdje niet meer leverbaar om duistere redenen. de HEV nog wel
Vanuit USA en Canada hoor ik veel
negativiteit over de huidige generatie. Voornamelijk auto’s die niet meer starten omdat de “start”accu’s leeg zijn. Vaak is lekstroom de oorzaak. Veel klachten over de laadstekker die je iets omhoog moet houden zodat hij contact maakt. Tevens veel softwarematige problemen.
Ook het feit dat de motor steeds bij moet springen, bij bijvoorbeeld extreme warmte en kou, is op termijn een ergenis.
Het schijnt wel één van de redenen te zijn waarom er haast is gemaakt om de vijfde generatie eerder te presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clicquot
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-08-2023
linuxontherocks schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:39:
[...]

De versie uit 2023 zou draadloze Carplay ondersteunen, wat ik hier uit begrijp werkt dat niet?
Nope - je krijgt echt de melding dat een "gecertificeerde" usb kabel nodig is om met carplay aan de slag te gaan. Ik lees via het internet dat wireless carplay enkel werkt op modellen met 8" scherm die geen navigatie aan boord hebben. Maw, voor hogere 'trims' gaat men er vanuit dat men de navigatie van de wagen wil gebruiken. Ahja, want carplay = dat gaat't enkel maar om "navigatie" natuurlijk ;)
Ik lees ook dat er misschien ergens ooit via een soft upgrade tegmoet kan gekomen worden aan de vraag om draadloos te kunnen werken.Waarom maakt men ook maar een usb/datapoort beschikbaar bv? Waarom die niet onderaan de middenconsole (met de extra opslagruimte) ook als datapunt implementeren ipv enkel oplader?
Anyway - typisch ingenieurs die van achter hun pc dingen uitwerken, ipv op de werkplaatst zaken uit te testen, denk ik dan. Zelfs in het geval dat men de kabel moet gebruiken. Waar maakt men die datapoort beschikbaar? In de middenconsole. En je kan een kabel daar dus niet wegmoffelen hé. Je gsm prop je in de ruimte van de draadloze oplader (proper weggestop), en dan moet je met een kabel alsnog over de middenconsole heen. Dat klepje boven de datapoort kan je niet afsluiten, want zelfs de smalste kabel zit gewoon in de weg. Proper is anders. Enige oplossing - een convertor genre ottocast/carlinkit plaatsen - dat past in het bakje en kan je dan zo afsluiten. Geniale koppen daar. Het is misschien allemaal "vitten", maar als men zulke bedragen neertelt voor 4 wielen... we zijn 2023.
Kabel aansluiten + phone in oplader = die phone wordt echt te heet. Dus best wirless opladen uitzetten dan. Ik snap de implementatie niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clicquot
herbalx schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:27:
[...]

Voor 1. zou ik gewoon contact opnemen met de dealer. Zij hebben daar ervaring mee en de juiste middelen voor en ik verwacht dat ze het gewoon vergeten zijn te verwijderen. Als je zelf met de verkeerde middelen aan de slag gaat is de kan aanwezig dat je beschadigingen aanbrengt.
Dit was het afgewerkt produkt vanuit de dealer ;) Zoals eerder vermeld - nog nooit op zo'n manier een aflevering van een wagen ervaren. Welgeteld 20 minuten - 10 minuten nog wat papieren invullen, 10 minuten uitleg. Hier uw sleutekl en vertrek maar. oeters en bellen hoeven ook weer niet, maar gezien al het uitstel, anderhalf jaar wachten had ik nu toch iets meer "service", verwelkoming verwacht. Middelmaat en zelfs ondermaats, het lijkt wel de standaard tegenwoordig. :(
Anyway, met haardroger, warm water merendeel afgekregen - je kan het niet zien vanop ooghoogte, tenzij je dichter goed kijkt :P
Nemean schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:02:
[...]

Lampenolie doet wonderen, heb ook ooit zo'n grap gehad bij een Seat Leon. Met een beetje lampenolie op een doekje poets je het zo weg. Daarna even af doen met een brillendoekje en je ziet er niets meer van.
Bedankt voor de tip! Zal eens voorzichtig proberen als finishing touch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
  • Laatst online: 26-09-2023
Clicquot schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Nope - je krijgt echt de melding dat een "gecertificeerde" usb kabel nodig is om met carplay aan de slag te gaan. Ik lees via het internet dat wireless carplay enkel werkt op modellen met 8" scherm die geen navigatie aan boord hebben. Maw, voor hogere 'trims' gaat men er vanuit dat men de navigatie van de wagen wil gebruiken. Ahja, want carplay = dat gaat't enkel maar om "navigatie" natuurlijk ;)
Ik lees ook dat er misschien ergens ooit via een soft upgrade tegmoet kan gekomen worden aan de vraag om draadloos te kunnen werken.Waarom maakt men ook maar een usb/datapoort beschikbaar bv? Waarom die niet onderaan de middenconsole (met de extra opslagruimte) ook als datapunt implementeren ipv enkel oplader?
Anyway - typisch ingenieurs die van achter hun pc dingen uitwerken, ipv op de werkplaatst zaken uit te testen, denk ik dan. Zelfs in het geval dat men de kabel moet gebruiken. Waar maakt men die datapoort beschikbaar? In de middenconsole. En je kan een kabel daar dus niet wegmoffelen hé. Je gsm prop je in de ruimte van de draadloze oplader (proper weggestop), en dan moet je met een kabel alsnog over de middenconsole heen. Dat klepje boven de datapoort kan je niet afsluiten, want zelfs de smalste kabel zit gewoon in de weg. Proper is anders. Enige oplossing - een convertor genre ottocast/carlinkit plaatsen - dat past in het bakje en kan je dan zo afsluiten. Geniale koppen daar. Het is misschien allemaal "vitten", maar als men zulke bedragen neertelt voor 4 wielen... we zijn 2023.
Kabel aansluiten + phone in oplader = die phone wordt echt te heet. Dus best wirless opladen uitzetten dan. Ik snap de implementatie niet goed.
Er zijn kleine usb dongles die je in kunt pluggen en die dan je mobiel draadloos naar je screen vd auto zetten. Picador is er 1 bijvoorbeeld (weet niet of hij goed werkt); er zijn ook andere. Hoor verschillende geluiden. Maar met die dongles kun je zelfs utube en netflix streamen naar je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
Ive schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:50:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Ik ga het afwachten. Als de prijs nog meer stijgt en ik krijg daarbij geen duidelijkheid over de levertijd ga ik besluiten wat ik ga doen..
Levertijd bij mij was 14 mnd; phev, premium sky, magnetic grey.
Ik had de prijs vastgelegd in t koopcontract. Geen verhoging betaald.
Heerlijke auto. Vooralsnog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
[...]

Ik heb n iPhone met officiële kabel; die gaat gewoon onder t klepje in de usb aansluiting en klepje gaat daarna prima dicht; er zit zelfs n schuine rand daar waar de kabel er door moet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ive

Ive

Erieperie schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Goed om te horen!! 14 maanden zou ik mee kunnen leven. Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-10-2024
Erieperie schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Wanneer heb je de auto besteld? Want volgens mij maakt dat ook veel uit!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clicquot
Erieperie schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Ik heb n iPhone met officiële kabel; die gaat gewoon onder t klepje in de usb aansluiting en klepje gaat daarna prima dicht; er zit zelfs n schuine rand daar waar de kabel er door moet…
Zelfde hier hoor - die standaard kabel kan er echt niet tussen. Hebben meerdere kabels qua dikte getest, eentje is nog iets smaller dan de org - geen enkele kan er tussen.
Heb inmiddels carlinkit 5.0 besteld om de boel wireless te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenth
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FooMZ-idLLtP44z3iTmDMDDe3aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dsRQctiWyiC4Z3H6DGrZOdx.jpg?f=fotoalbum_large

Viel me niks tegen O-)
Maar voorbij de 208 gaat ie gewoon niet, heeft wel over maar lijkt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cautaerts
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-08-2023
Clicquot schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 05:57:
Dag iedereen,

Nu de wagen werd afgeleverd (trouwens, meest belabberde ervaring ooit, "trek er uw plan mee" - echt plezant na zo lang wachten), een paar vraagjes:

1) op de middenconsole zaten blijkbaar "stickers" die men er heeft afgetrokken. Je ziet duidelijk waar die stickers zaten en dito lijmresten. Een vochtig doekje met water, daarmee lukt het niet. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Met ether ofzo durf ik net goed, wil geen hier geen rommeltje van maken of iets beschadigen :-)

[Afbeelding]

2) Hoe lossen jullie het op met de smartphone verbinding? Handig om die phone in de draadloze oplader te duwen - maar de usb kabel om connectie te maken (oa voor carplay) is dik vervelend - kon men daar nu geen gaatje maken zodat die draad onderdoor gestoken kon worden - kabeltje is hier zelfs te dik om het klepke boven die usb stekker af te sluiten... wireless kit van maken of hoe gaat dat bij jullie (kabel gewoon los laten liggen of lukt het met een specifiek ultradunne, korte kabel?)

Dank voor de tips!
Ik rij sinds 14/07 met mijn Santa Fe PHEV 7-zits, 10 maanden na bestelling.

Ik ga er niet op roepen, maar ik heb nog geen enkel probleem ondervonden wat in vorige berichten werd vermeld, de auto rijdt echt heel lekker.

De restsporen van de plakker heb ik jammer genoeg ook, ik moet binnenkort nog eens langs in de garage voor mijn trekhaak en ga dit dan laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Cautaerts schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:05:
[...]

Ik rij sinds 14/07 met mijn Santa Fe PHEV 7-zits, 10 maanden na bestelling.

Ik ga er niet op roepen, maar ik heb nog geen enkel probleem ondervonden wat in vorige berichten werd vermeld, de auto rijdt echt heel lekker.

De restsporen van de plakker heb ik jammer genoeg ook, ik moet binnenkort nog eens langs in de garage voor mijn trekhaak en ga dit dan laten verwijderen.
Hoe bevalt de kofferbakruimte als je de 3e zitrij ook gebruikt?
En wat doe je met het afdekscherm als je deze hebt opgeklapt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-01 01:25
Het niet kunnen wegleggen van het afdekscherm van de koffer is wel spijtig. Is enkel bij de HEV,PHEV omdat daar de 12V autobatterij zit en daardoor het afdekscherm niet weggestoken kan worden.

Ik veronderstel dat dit dan aan de voeten van de 2de zitrij kan liggen? Maar zowiezo is dat niet handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erieperie
Arianne84 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 00:48:
[...]

Wanneer heb je de auto besteld? Want volgens mij maakt dat ook veel uit!

Thnx!
Mei 2022

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ive

Ive

Oke, de wonderen zijn de wereld niet uit! Mijn Santa Fe Premium + Sky, Magnetic Force, besteld december 2022 gisteren binnen gekomen bij de dealer. Vol ongeloof ben ik gaan kijken en hij stond er echt. Nu eerst op vakantie en 3e week augustus ophalen.
Dus ze zijn nu echt aan het inlopen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_E_gfGwNWafzQAOQ_ew6LQZifcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSUNCrJBiUpjSdwEHK4DxlSx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOkrn2dcTh1QwHs-fkUxaFqzqXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UzNYc1DezyZAZs9FQDMPWDV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cautaerts
  • Laatst online: 09-08-2023
RashaadB schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Hoe bevalt de kofferbakruimte als je de 3e zitrij ook gebruikt?
En wat doe je met het afdekscherm als je deze hebt opgeklapt??
Mijn vorige wagen was een Skoda Octavia Combi en had hier al een zeer ruime koffer.
De ruimte is vergelijkbaar, alleen heb ik nu geen zijvakken waar van alles kon extra opgeborgen worden.

Ik heb nog maar 1 keer met de 7-bank gereden, ik wist dit op voorhand, dus had ik deze al thuis gelaten.
Anders is er inderdaad maar 1 oplossing en dat is aan de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
  • Laatst online: 30-12-2023
Gefeliciteerd Ive.

Vraagje: betreft dit een HEV of PHEV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ive

Ive

AbeG schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:57:
Gefeliciteerd Ive.

Vraagje: betreft dit een HEV of PHEV?
Dank je wel!! Het is een PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 15:10
Ive schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:05:
Oke, de wonderen zijn de wereld niet uit! Mijn Santa Fe Premium + Sky, Magnetic Force, besteld december 2022 gisteren binnen gekomen bij de dealer. Vol ongeloof ben ik gaan kijken en hij stond er echt. Nu eerst op vakantie en 3e week augustus ophalen.
Dus ze zijn nu echt aan het inlopen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, ik heb mijn wagen 11 maanden eerder besteld en zit er nog steeds op te wachten, dus van inlopen is geen sprake. Enige verschillende; de lak (zwart), bekleding (cognac) en ik heb een zeven-zits besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaySmits
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-04 21:56
herbalx schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Gefeliciteerd, ik heb mijn wagen 11 maanden eerder besteld en zit er nog steeds op te wachten, dus van inlopen is geen sprake. Enige verschillende; de lak (zwart), bekleding (cognac) en ik heb een zeven-zits besteld.
Gefeliciteerd inderdaad. :-) Geniet van de auto.
Ikzelf heb hem april 2022 besteld en wacht nog steeds (een premium, abyss black en zwart interieur, 7-zits). Ben benieuwd wanneer hij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
KaySmits schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:15:
[...]

Gefeliciteerd inderdaad. :-) Geniet van de auto.
Ikzelf heb hem april 2022 besteld en wacht nog steeds (een premium, abyss black en zwart interieur, 7-zits). Ben benieuwd wanneer hij komt.
Ik heb mijn Comfort Smart, zwart (was tot vorige week Rainforest) met camel bekleding, 5 zits in februari 2022 besteld en wacht ook nog steeds op levering. Vandaag weer contact met de dealer gehad. Gaven aan niet te weten wanneer de auto geproduceerd gaat worden. Levering staat voorlopig nog op september, maar volgens dealer zou het ook zomaar oktober kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaySmits
AbeG schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb mijn Comfort Smart, zwart (was tot vorige week Rainforest) met camel bekleding, 5 zits in februari 2022 besteld en wacht ook nog steeds op levering. Vandaag weer contact met de dealer gehad. Gaven aan niet te weten wanneer de auto geproduceerd gaat worden. Levering staat voorlopig nog op september, maar volgens dealer zou het ook zomaar oktober kunnen worden.
Yep, helaas wel. Die van mij staat volgende de lease maatschappij op oktober. De dealer communiceert helemaal niet. Beloofte na 4 weken een update te geven, Dat is al bijna 16 weken geleden. Morgen nog maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
KaySmits schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:53:
[...]

Yep, helaas wel. Die van mij staat volgende de lease maatschappij op oktober. De dealer communiceert helemaal niet. Beloofte na 4 weken een update te geven, Dat is al bijna 16 weken geleden. Morgen nog maar weer eens bellen.
Helaas heb ik dezelfde ervaring. De communicatie vanuit de Hyundai organisatie is bedroevend te noemen. De levering van mijn auto is in 17 maanden 8 keer uitgesteld. 7 keer heb ik deze informatie ontvangen door zelf naar de dealer te bellen. Slechts 1 keer hebben ze de informatie pro actief gestuurd. De dealer krijgt gewoon geen informatie van de importeur. Wanneer je vervolgens contact op neemt met de importeur, sturen ze je terug naar de dealer. Kastje - muur verhaal.
Wat wel zichtbaar is is dat de afgelopen 2 maanden aanzienlijk meer auto's zijn uitgeleverd dan in dezelfde periode vorig jaar. Laten we hopen dat die trend zich door zet en dat we op korte termijn allemaal onze auto's in ontvangst mogen nemen.
Want ondanks alle vertragingen kijk ik nog steeds erg uit naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ive

Ive

herbalx schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Dank je. Ja. Ik ben ook verbaasd. Ik dacht misschien heeft iemand gecanceld en is hij doorgeschoven naar mij.. Die van mij is ook een 7-zits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisman77
  • Laatst online: 03-05-2024
Ive schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:59:
[...]

Dank je. Ja. Ik ben ook verbaasd. Ik dacht misschien heeft iemand gecanceld en is hij doorgeschoven naar mij.. Die van mij is ook een 7-zits
Van harte gefeliciteerd!
En wat fijn om een keer positief nieuws te lezen met betrekking tot een levertijd. Laten we hopen op meer van dit soort berichten de komende tijd.
Misschien een lichtpuntje aan de horizon? 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel A
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Maar volg het helaas al veel te lang.
Heb niets van mij laten horen omdat ik weinig nieuws, anders dan ik zit te wachten, toe te voegen had.
Heb begin januari 2022 SF premium 5p rain forest besteld. Ben daarmee een van de langst wachtende op dit forum. Ben elke keer weer verbaasd als een veel latere bestelling wel al wordt uitgeleverd. En ook mijn dealer snapt er zogenaamd niets van.
Groot was dus mijn verbazing dat de dealer mij vorige week meldde dat ze de auto niet gingen leveren, dus niet of ik een andere kleur wil uitzoeken zoals bij anderen.
Ik ben zeer benieuwd of er anderen zijn, waarbij de dealer de overeenkomst heeft geannuleerd.
Het lijkt er niet op als ik de berichten op dit forum lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukje
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb de Santa Fe inmiddels 6 weken in gebruik. 2500 km mee gereden, voornamelijk elektrisch.
Er zijn bij mij geen enkele negatieve opmerkingen te maken over allerlei instellingen. De auto rijdt voortreffelijk.
Ik heb ook 2 weken geparkeerd gestaan op een luchthaven. Starten geen enkel probleem. Ook het aansluiten van de laadkabel (eigen laadpaal) gaat uitstekend zonder hulpmiddelen. Ik heb de auto, na 15 maanden wachten, voor het afgesproken bedrag geleverd gekregen, inclusief 220v. kabel. Zelfs de verhoging van de BPM is voor rekening van de dealer geweest. Alle lof hiervoor. Kortom ik ben zeer tevreden met mijn
PHEV 5-zits Rain Forest met camel bekleding. (Premium Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Heeft iemand ervaring met kastjes die ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld televisie op je scherm in de auto kan kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Branako
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-02-2024
@Roel A
Ik wacht op mijn Santa Fe Premium Sky 5p PHEV in Lagoon Blue sinds 14 maart 2022 en heb zelf zowel de dealer als mijn leasemaatschappij erop moeten wijzen dat ik waarschijnlijk een andere kleur moest kiezen (wat afgelopen vrijdag ook zo bleek te zijn) n.a.v. de verhalen op dit forum. Zelfs Hyundai Nederland beweerde vorige week nog dat ik mijn Santa Fe exact geleverd zou krijgen als besteld, maar uiteindelijk bleek dat op dat moment de lijst al bekend was van auto's waarbij de kleur gewijzigd moet worden. Oftewel, ze liegen waar we bij staan.

Veel vertrouwen dat ik de Santa Fe nog geleverd krijg heb ik niet meer, maar wanneer ik de auto zou cancelen, dan kan ik opnieuw een jaar wachten voordat ik een nieuwe leaseauto krijg. Uiteindelijk had ik beter voor de Kia Sorento kunnen kiezen, hoewel het daar ook zeker niet soepel zou zijn verlopen.

Het is al met al bizar te noemen hoe Hyundai met haar klanten omgaat. Voordat ik de auto bestelde was het mogelijk 9 maanden wachttijd, maar dit blijkt uiteindelijk een leugen te zijn geweest om orders binnen te halen. Dat er problemen zijn geweest met de leveringen van componenten, begrijp ik zondermeer in deze tijd. Echter het gebrek aan communicatie en zelfs het geven van valse informatie, stuit me erg tegen de borst. Nogmaals, het is dat ik weer achteraan mag aansluiten wanneer ik een ander auto zou bestellen en de Santa Fe cancel, maar het enthousiasme voor de auto is langzamerhand tot een minimum gedaald.

[ Voor 1% gewijzigd door Branako op 29-07-2023 23:28 . Reden: Aanvullende tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel A
  • Laatst online: 22-04-2024
@Branako
De enige keer dat de dealer mij belde was om de order na 18 maanden te annuleren.
Verder moest ik ook steeds zelf bellen als er weer eens een leveringstermijn was verstreken.
Net zoals pukje heb ik een 5 persoons Rain forest besteld. Hij een premium sky en ik een gewone premium.
Ondanks dat ik hem een tijd eerder besteld heb wordt die van mij geannuleerd.
Ik vermoed dat de reden van annuleren vooral door de prijs komt en niet door de beschikbaarheid
Ik heb een prijsgarantie en kreeg bij het kopen een hyundai korting van 3000 euro. De nieuwprijs is nu ook al een stuk hoger en mijn inruilauto is na 18 maanden natuurlijk ook minder waard.
Logisch dat ze dat niet leuk vinden, maar ze hebben wel een overeenkomst getekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u3bT_S2TheHK63u1mFNwlsFyGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTlOTf2rebrAoF16hl5JNZtc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
Roel A schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:17:
@Branako
De enige keer dat de dealer mij belde was om de order na 18 maanden te annuleren.
Verder moest ik ook steeds zelf bellen als er weer eens een leveringstermijn was verstreken.
Net zoals pukje heb ik een 5 persoons Rain forest besteld. Hij een premium sky en ik een gewone premium.
Ondanks dat ik hem een tijd eerder besteld heb wordt die van mij geannuleerd.
Ik vermoed dat de reden van annuleren vooral door de prijs komt en niet door de beschikbaarheid
Ik heb een prijsgarantie en kreeg bij het kopen een hyundai korting van 3000 euro. De nieuwprijs is nu ook al een stuk hoger en mijn inruilauto is na 18 maanden natuurlijk ook minder waard.
Logisch dat ze dat niet leuk vinden, maar ze hebben wel een overeenkomst getekend.
Dat is wel heel vreemd, zeker gezien er mensen zijn die eenzelfde auto later hebben besteld en deze wel wordt afgeleverd. Als ik jou goed begrijp, heeft de dealer geen reden opgegeven. Zou hier alsnog om vragen, maar dan wel schriftelijk. Ik ben bang dat ze inderdaad geen zin hebben om het verlies te pakken en er op deze manier onderuit proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Zijn er al mensen die de tolbadge achter het raam hebben geplakt? Is er door de voorruit overal goed bereik voor je badge? Bij de Citroen kon ik duidelijk zien waar de badge moest, bij deze voorruit zie ik dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:41

ricardo246

Life's what you make it!

Ik mag me hier ook melden, aangezien de bestelling geplaatst is; de 7 persoons HEV variant in abyss black met alles er op en er aan plus afneembare trekhaak. Lever datum staat nu op eind augustus 2024, geen haast ivm vorige lease auto. Nog even wachten dus.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Zijn er nog recente ontwikkelingen mbt tot de leveringen? Heeft iemand een nieuwe datum gehad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlasje79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb afgelopen vrijdag de dealer nog eens gebeld nav alle berichten die ik hier las na mijn vakantie.
Hij wist me warempel te vertellen dat het chassis nr inmiddels bekend is en de levering op september staat. Ook bevestigde hij het verhaal dat slechts een aantal kleuren geleverd worden en toevallig is die van mij in de kleur die ze nog produceren. (magn. force)
Zou dus zomaar kunnen dat het dan toch gaat lukken na al dat wachten! (besteld mei 22)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
@RashaadB

Afgelopen week bericht gehad van de dealer met de mededeling dat de auto geproduceerd en er dus een chassisnummer bekend is.

Dealer melde ook dat aankomende maand vrijwel alle (vertraagde) auto's die bij de betreffende vestiging stonden nog in bestelling stonden zullen worden uitgeleverd.

Details van de order; Santa Fe PHEV Premium Sky, 7-zits, kleur; zwart, bekleding; cognac (Besteld; Jan 2022)

[ Voor 10% gewijzigd door herbalx op 08-08-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Miserie houdt aan; ook melding gekregen dat wagen niet meer in “glacier white” gaat geproduceerd worden. Ze stellen dezelfde uitvoering in Abyss Black voor. Echt balen…

Had speciaal de premium plus optie genomen omdat die in wit extra mooi uitkomt (black grill, zwart dak en bumpers in koetswerkkleur).
Besteld 03/22, SF PHEV premium plus sky, cognac interieur, 7zit
De zwarte zou nu wel eind augustus bij de dealer staan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Branako
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-02-2024
@jeberu Ik ben benieuwd of de kleur cognac nog leverbaar is. Voor mijn Premium Sky kreeg ik vrijdag door dat de Camel kleur niet meer geleverd gaat worden. Ik kan nu zwart leer kiezen, maar wanneer ik dat combineer met een zwarte carrosseriekleur (Lagoon Blue was ook niet meer leverbaar), dan lijkt de Santa Fe wel erg op een begrafenisauto.

Wederom wordt er totaal niet meegedacht door de dealer, de leasemaatschappij en Hyundai Nederland wat er nog wel mogelijk is. Ook een levertijd is nog steeds niet bekend, terwijl ook mijn auto in maart 2022 was besteld. De indruk die ik krijg is dat ik of de door Hyundai gefonfigureerde Santa Fe mag ontvangen bij gratie God, of dat ik moet annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
Branako schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:47:
@jeberu Ik ben benieuwd of de kleur cognac nog leverbaar is. Voor mijn Premium Sky kreeg ik vrijdag door dat de Camel kleur niet meer geleverd gaat worden. Ik kan nu zwart leer kiezen, maar wanneer ik dat combineer met een zwarte carrosseriekleur (Lagoon Blue was ook niet meer leverbaar), dan lijkt de Santa Fe wel erg op een begrafenisauto.

Wederom wordt er totaal niet meegedacht door de dealer, de leasemaatschappij en Hyundai Nederland wat er nog wel mogelijk is. Ook een levertijd is nog steeds niet bekend, terwijl ook mijn auto in maart 2022 was besteld. De indruk die ik krijg is dat ik of de door Hyundai gefonfigureerde Santa Fe mag ontvangen bij gratie God, of dat ik moet annuleren.
Serieus? De kleur camel was de reden dat ik voor deze auto heb gekozen en niet bijvoorbeeld voor de Kia Sorento (deze werd namelijk enkel met zwart interieur geleverd). Moet eerlijk zeggen dat ik wel behoorlijk klaar ben met de slechte communicatie vanuit de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG

In verband met deze informatie heb ik vanochtend maar weer eens contact opgenomen met mijn dealer.
Momenteel staat de leverdatum nog steeds op eind september. Deze informatie is afgelopen week in de laatste update naar de dealer gegeven.
Ik hoop dat dit waar is, maar heb er weinig vertrouwen in aangezien er nog geen chassisnummer bekend is. Als de auto nu nog niet geproduceerd is, lijkt het mij erg moeilijk om eind september de auto in Nederland te hebben.
Meteen ook gevraagd naar de beschikbaarheid van interieur kleuren, aangezien ik ook voor de Camel bekleding heb gekozen. Volgens de dealer is er bij hen geen informatie binnengekomen over het niet meer beschikbaar zijn van bepaalde bekleding kleuren. Helaas is ook dat geen garantie, is mij inmiddels wel duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB

Dat zou dan weer een nieuwe teleurstelling zijn.... toen ik 3 weken geleden mijn kleur veranderde was het leer nog gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
AbeG schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

In verband met deze informatie heb ik vanochtend maar weer eens contact opgenomen met mijn dealer.
Momenteel staat de leverdatum nog steeds op eind september. Deze informatie is afgelopen week in de laatste update naar de dealer gegeven.
Ik hoop dat dit waar is, maar heb er weinig vertrouwen in aangezien er nog geen chassisnummer bekend is. Als de auto nu nog niet geproduceerd is, lijkt het mij erg moeilijk om eind september de auto in Nederland te hebben.
Meteen ook gevraagd naar de beschikbaarheid van interieur kleuren, aangezien ik ook voor de Camel bekleding heb gekozen. Volgens de dealer is er bij hen geen informatie binnengekomen over het niet meer beschikbaar zijn van bepaalde bekleding kleuren. Helaas is ook dat geen garantie, is mij inmiddels wel duidelijk geworden.
Vorige week de dealer gebeld ndat ik de kleur had veranderd op hun verzoek. Gaf aan nog helemaal niks te weten en ook geen geplande datum te hebben.
ik heb inmiddels voor mezelf een datum van 31 december gesteld. Hopelijk is die dan wel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
herbalx schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:04:
@RashaadB

Afgelopen week bericht gehad van de dealer met de mededeling dat de auto geproduceerd en er dus een chassisnummer bekend is.

Dealer melde ook dat aankomende maand vrijwel alle (vertraagde) auto's die bij de betreffende vestiging stonden nog in bestelling stonden zullen worden uitgeleverd.

Details van de order; Santa Fe PHEV Premium Sky, 7-zits, kleur; zwart, bekleding; cognac (Besteld; Jan 2021)
Gefeliciteerd man. Ik begrijp werkelijk nog steeds niet waarom jij 2,5 jaar hebt moeten wachten op de auto.
Ik hoop niet dat het bij mij ook zo lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
RashaadB schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Gefeliciteerd man. Ik begrijp werkelijk nog steeds niet waarom jij 2,5 jaar hebt moeten wachten op de auto.
Ik hoop niet dat het bij mij ook zo lang gaat duren.
Sorry, het bleek een typo te zijn. Besteld Jan 2022. Maar dat is alsnog 1 jaar en 7 maanden en op dit moment heb ik nog niks in handen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
herbalx schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Sorry, het bleek een typo te zijn. Besteld Jan 2022. Maar dat is alsnog 1 jaar en 7 maanden en op dit moment heb ik nog niks in handen ;)
ow fiew, wilde je net vragen waar je het engelengeduld kan kopen/aanleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
herbalx schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Echt bizar ja dat jij zo lang moet wachten. Ik heb de auto net ingepakt, de “hoedenplank” kan je eigenlijk best makkelijk meenemen, gewoon helemaal onderaan in de kofferbak bij de achterbank “klemmen”. Doordat de bank scheef staat is dit toch verloren ruimten.

De 4600 km tot nu toe zal bijna verdubbeld worden haha, mooie test om te kijken hoe het comfort is in de auto met de reis naar Frankrijk, Italie en dan weer terug.

Sterkte nog even met wachten, maar geloof me, het is echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Op de duitse hyundai site kan je nog altijd een SF configureren, zelf in 6 zit (captain chairs).
Kleuren zijn beperkt zoals hier al gezegd abyss black, magnetic force, typhoon silver en cream white.
Kwa interieur kleuren zie ik ook nog steeds alle opties.

Invoerder in België zei me dan weer dat cream white niet meer geproduceerd wordt, tja wat moet je geloven….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talisman77
Net nog maar even de dealer gebeld.
De kleurcombi die ik gekozen hebt schijnt vooralsnog nog wel leverbaar te zijn (Typhoon Silver / Zwart leer)
Wel had de dealer helaas twee kleurwijzigingen doorgekregen voor andere wachtenden onder ons.
Met een zeker aangrenzende waarschijnlijkheid komt mijn auto 30-9 in de haven aan.
Toch maar even gevraagd of ie dan misschien al geproduceerd is.
Hier krijg ik binnenkort antwoord op.

To-be-continued!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaySmits
Nu dan, 2 weken geleden nogmaals dealer gebeden die waren wederom niet bereikbaar. Mail gestuurd naar het info adres zoals op de band stond aangegeven.
Daarna toch maar met de Nissan Qashqai van mijn vrouw op vakantie....
Komt vandaag een bericht binnen dat volgende week vrijdag ik de auto op kan gaan halen bij de dealer.
Eerst zien en dan geloven maar toch wel een beetje blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RashaadB
misschien ben ik een zeikerd maar ik vind deze auto echt geen upgrade. wat een HOK, zeker die achterlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
RashaadB schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

misschien ben ik een zeikerd maar ik vind deze auto echt geen upgrade. wat een HOK, zeker die achterlichten.
Smaken mogen wellicht verschillen maar ik ben het met je eens. Ik ben tevens van mening dat Hyundai een ster is om een mooie editie van een model om te toveren in iets wat totaal mijn smaak niet.

Huidig rij ik een Tucson 2016 en persoonlijk vind ik de huidige Tucson ook een lelijke opvolger waar je niks meer van de vorige versie uit terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenth
  • Laatst online: 04-09-2024
RashaadB schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

In mijn opinie moet degene die de achterkant heeft ontworpen ook op staande voet eruit! Ik denk ook dat ze dat bij Hyundai zelf wel in de gaten hebben want de volledige achterkant komt maar heel mondjesmaat in beeld. Zowel in deze presentatiefilm als in de officiële foto's.
Ben voor het eerst blij dat ik het 'oude' model van een auto heb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Jeroenth schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:36:
[...]

In mijn opinie moet degene die de achterkant heeft ontworpen ook op staande voet eruit! Ik denk ook dat ze dat bij Hyundai zelf wel in de gaten hebben want de volledige achterkant komt maar heel mondjesmaat in beeld. Zowel in deze presentatiefilm als in de officiële foto's.
Ben voor het eerst blij dat ik het 'oude' model van een auto heb ;-)
aan de andere kant, toen bmw uitkwam met die vergrote 'nieren'aan de voorkant dacht ook iedereen dat ze gek geworden waren bij bmw. inmiddels zijn we wel gewend hieraan
So who knows in a few years... dan zijn laaghangende stratenmakersbilspleet remlichten in de mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 14:40
Vrijdag 22 september kan ik de auto ophalen! Ze moeten er nog een afneembare treekhaak onder monteren. De HEV versie is veel sneller geleverd dan verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FizM11BcNxAYwbDa0_uHsiRmP7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P84lYOyBiIsHQYJBsjWabJ7L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP8COZRFmvOMzN03l-jGL0eb1cE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KArT6mxHJ5wFt0F98M6cGp79.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni-0aLuIARKPcp6uoJZIH_BLe7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmZU4RSmCgNTlJf1SpctieDr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5cApykYkQcxTxqUzHvnWmwGC3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O75ZqUNpoJ5zdrnLjHoeZOXs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qqtmY70QBVoapNZ-lkIWOiVgR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ye13fx3nCNJkuk6xTOCLeVfW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blgwx5p0hUsyB-gcWeFoPf_30V0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0NPc44cIdHhuz6ZYTRBLwCq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@linuxontherocks proficiat, hopelijk een vlotte uitlevering bij de dealer. Stuur dan eens wat fotos als hij uitgepakt is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ive

Ive

Kan iemend iets vertellen over het inrijden van de Santa Fe PHEV? Waar moet je op letten? Of hoe kun je dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ive schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 00:09:
Kan iemend iets vertellen over het inrijden van de Santa Fe PHEV? Waar moet je op letten? Of hoe kun je dit het beste doen?
Die vraag had ik ook, gevraagd bij de dealer. Nou de motoren zijn ervoor gemaakt dus gewoon lekker rijden! Nou, volgens mij is geen enkele motor ervoor gemaakt om van 0 toeren naar 3500 te knallen in 1 seconde met koude olie maar ja, dat was het antwoord. Ik heb voor mezelf bedacht ongeveer 1500 km met de benzine motor gereden te hebben in het begin en dan vaak even zelf schakelen. Rustig beginnen, eindigen in de sport stand 😁. In de winter maar even kijken hoe dat verder gaat met koude olie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blijser
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-12-2023
De mijne is er eindelijk ! Toch wel enorm blij met die sideskirts. Zo lijkt ie een pak stoerder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcjL50u3rN__pv3anRt53oS7tsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umLlpIslwwACHd6bNkGh6iYp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG7GUbOMBjYh1lvTWWEITTZPRTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsPEFPKKHDtOcZmaz1YO9cNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uh4r-dfHzzUBkRYsVdbuEt6h5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5u6YiCzWUTXYoRzCxRjW3tMd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqNNAzQQdDj4ehxGnGbAijn8Nxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaZ489MpTsbP5bcPtPpzTGJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNnUQaWdL9pJJrRCpwrjEzImEME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkRvoDMxlNU8DXAcvOEI7Jvv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Blijser op 13-08-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Blijser schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:40:
De mijne is er eindelijk ! Toch wel enorm blij met die sideskirts. Zo lijkt ie een pak stoerder
proficiat.

hoeveel waren de sideskirts?

• Arianne84
Een korte update, de auto is besteld in aug 2022, afleverdatum is al meerdere malen gewijzigd. Nieuwe afleverdatum is zojuist bekend geworden en staat gepland voor week 44 (eind oktober), maarrrr nog geen chassisnummer bekend.

Ik heb overigens gevraagd voor informatie mbt wijziging kleur bekleding, maar daar heeft de dealer niets van meegekregen. Vooralsnog wordt camel gewoon geleverd... fingers crossed....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• herbalx
herbalx schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:04:
@RashaadB

Details van de order; Santa Fe PHEV Premium Sky, 7-zits, kleur; zwart, bekleding; cognac (Besteld; Jan 2022)
Bericht ontvangen dat de auto in de haven is gearriveerd, eerste week September mag ik de auto op komen halen.

• AbeG
herbalx schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Bericht ontvangen dat de auto in de haven is gearriveerd, eerste week September mag ik de auto op komen halen.
Van harte gefeliciteerd. Het enorme geduld dat je hebt gehad wordt nu dan eindelijk beloond.

Helaas voor mij niet hetzelfde positieve nieuws. Zojuist bericht ontvangen dat de levering van de, in februari 2022, door mij bestelde SF CS wederom is uitgesteld van de 3e week september naar laatste week van oktober. Uiteraard ook nu weer zonder garantie.
Ik begrijp er werkelijk niets van dat ik het ene na het andere bericht voorbij zie komen van auto's die geleverd worden ondanks dat die maanden na die van mij besteld zijn en die van mij wederom wordt uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blijser
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik dacht zo'n 700 euro incl montage en btw
RashaadB schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 23:11:
[...]

proficiat.

hoeveel waren de sideskirts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ive

Ive

MilleRemmy schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:57:
[...]

Die vraag had ik ook, gevraagd bij de dealer. Nou de motoren zijn ervoor gemaakt dus gewoon lekker rijden! Nou, volgens mij is geen enkele motor ervoor gemaakt om van 0 toeren naar 3500 te knallen in 1 seconde met koude olie maar ja, dat was het antwoord. Ik heb voor mezelf bedacht ongeveer 1500 km met de benzine motor gereden te hebben in het begin en dan vaak even zelf schakelen. Rustig beginnen, eindigen in de sport stand 😁. In de winter maar even kijken hoe dat verder gaat met koude olie.
Dank je wel. Hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ive

Ive

Blijser schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw! Super mooi. Heel stoer inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@AbeG welke kleur heb je besteld?
Want als je een kleur hebt anders dan zwart, typhoon grijs of magnetic grijs gaat hij niet meer gemaakt worden in die kleur. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
jeberu schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:21:
@AbeG welke kleur heb je besteld?
Want als je een kleur hebt anders dan zwart, typhoon grijs of magnetic grijs gaat hij niet meer gemaakt worden in die kleur. :-(
Oorspronkelijk had ik de kleur Rainforest besteld. Naar aanleiding van de informatie op dit forum over de beperkte beschikbaarheid van kleuren heb ik enkele weken geleden contact opgenomen met de dealer. Daar gaven ze aan dat ze inderdaad net informatie ontvangen hadden van de importeur over de kleuren. Ik heb toen de kleur laten aanpassen naar zwart. Deze verandering naar zwart is inmiddels ook via mijn lease maatschappij bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Een vraagje over de verschillende rijmodus voor de gelukkige dat hun wagen al ontvangen hebben;
In de brochure staat eco/sport/smart maar ook comfort. Op de fotos die hier gepost worden zie ik dat telkens de comfort keuze ontbreekt?

Iemand dat daar meer info over heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJFwTJpo3a4nIVCzjmiRHrpFifU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaGNoNQox7G8XUCtylMha6AM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 10:14
@jeberu

Ik denk dat dit een foto van de diesel is. De knop linksboven voor het start/stop systeem zit ook niet in de PHEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@Flyby15 ok thx, het plaatje komt nochtans uit de brochure van de hybrid/PHEV, maar dat zal dan een vergissing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlasje79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
herbalx schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

België of Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
Besteld in Nederland.... ik ben de langst wachtende bij mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Blijser schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:07:
Ik dacht zo'n 700 euro incl montage en btw

[...]
Is wel het overwegen waar. maakt de auto echt 'af'.

Vraagje voor de mensen die al een santa fe in hun bezit hebben. welke functie heeft hyundai om de voorruit te verwarmen/ontwasemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
RashaadB schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Is wel het overwegen waar. maakt de auto echt 'af'.

Vraagje voor de mensen die al een santa fe in hun bezit hebben. welke functie heeft hyundai om de voorruit te verwarmen/ontwasemen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIqEidryPwcZVVCfIr7RVF4de90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiotvCSP8xznrD5gW5QhESv0.jpg?f=fotoalbum_large
Zie knop “Front” hij blaast dan als een malle 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 17:24
Pohh... ik ben benieuwd wat er gebeurt als je een flinke schade hebt met een auto in een kleur die nu dus niet meer geleverd wordt :/

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
kkoenen schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:51:
Pohh... ik ben benieuwd wat er gebeurt als je een flinke schade hebt met een auto in een kleur die nu dus niet meer geleverd wordt :/
Ik denk dat die kleuren nog wel gemaakt worden (komen meestal van een andere fabriek als 3m enzo); alleem gebruikt de fabriek ze nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisman77
Talisman77 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:58:
Net nog maar even de dealer gebeld.
De kleurcombi die ik gekozen hebt schijnt vooralsnog nog wel leverbaar te zijn (Typhoon Silver / Zwart leer)
Wel had de dealer helaas twee kleurwijzigingen doorgekregen voor andere wachtenden onder ons.
Met een zeker aangrenzende waarschijnlijkheid komt mijn auto 30-9 in de haven aan.
Toch maar even gevraagd of ie dan misschien al geproduceerd is.
Hier krijg ik binnenkort antwoord op.

To-be-continued!
Binnen zo een 2 dagen zou ik reactie krijgen via telefoon of mail. Voor de zekerheid had ik nog even gecheckt of het mailadres en telefoonnummer klopte. Zelf bellen zou zeker niet nodig zijn. Na 2 weken toch zelf maar weer gebeld.
Eerst een excuus dat ze niet gebeld hadden en daarna alleen maar….. misschien, mits, tenzij, als, etc. “Met een kluitje het riet in” zullen we maar zeggen.
Resumé: Met een zeker aangrenzende waarschijnlijkheid wordt de auto op dit moment geproduceerd en begin september gekoppeld(?) aan de bestelling van de dealer. Ze verwachten hem dan nog steeds rond 30-09 af te leveren in de haven.
Ik: “Het is best een stukje varen!”
Reactie: “Nee, hier staat het dus daar gaan we vooralsnog vanuit.”
Conclusie, ze weten het gewoon zelf niet.
Dus blijven we maar duimen.
O ja, bellen mocht altijd 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
Talisman77 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Binnen zo een 2 dagen zou ik reactie krijgen via telefoon of mail. Voor de zekerheid had ik nog even gecheckt of het mailadres en telefoonnummer klopte. Zelf bellen zou zeker niet nodig zijn. Na 2 weken toch zelf maar weer gebeld.
Eerst een excuus dat ze niet gebeld hadden en daarna alleen maar….. misschien, mits, tenzij, als, etc. “Met een kluitje het riet in” zullen we maar zeggen.
Resumé: Met een zeker aangrenzende waarschijnlijkheid wordt de auto op dit moment geproduceerd en begin september gekoppeld(?) aan de bestelling van de dealer. Ze verwachten hem dan nog steeds rond 30-09 af te leveren in de haven.
Ik: “Het is best een stukje varen!”
Reactie: “Nee, hier staat het dus daar gaan we vooralsnog vanuit.”
Conclusie, ze weten het gewoon zelf niet.
Dus blijven we maar duimen.
O ja, bellen mocht altijd 🫣
Beste Talisman77,
Ik hoop voor je dat de dealer gelijk heeft. Persoonlijk zou ik echter nog geen afspraken met vrienden maken om je auto te laten zien. Tot drie weken geleden dacht mijn dealer mijn auto nog in september uit te leveren (volgens mij kon dat al niet meer gezien de transporttijd). Inmiddels is de levering van mijn Comfort Smart voor de 9e keer in 18 maanden uitgesteld en staat die nu op laatste week oktober/eerste week november. Uiteraard zonder zekerheid.
Met minimaal 20,5 maand heb ik nu, volgens mij, de twijfelachtige eer om de langst wachtende te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
AbeG schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

Beste Talisman77,
Ik hoop voor je dat de dealer gelijk heeft. Persoonlijk zou ik echter nog geen afspraken met vrienden maken om je auto te laten zien. Tot drie weken geleden dacht mijn dealer mijn auto nog in september uit te leveren (volgens mij kon dat al niet meer gezien de transporttijd). Inmiddels is de levering van mijn Comfort Smart voor de 9e keer in 18 maanden uitgesteld en staat die nu op laatste week oktober/eerste week november. Uiteraard zonder zekerheid.
Met minimaal 20,5 maand heb ik nu, volgens mij, de twijfelachtige eer om de langst wachtende te zijn...
Pfft wat een ellende 20,5 maand wachten. Sterkte nog met wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Hier is de situatie er ook niet beter op geworden.
Na meerdere verschuivingen was de laatste update dat ik leverdatum 30/9 zou hebben. Dus ik belde van de week om te vragen of het chasis nummer al bekend was. Kreeg ik te horen dat 30/9 slechts een indicatie was en ik niet hoef te verwachten dat hij op die datum geleverd zal worden. Stond ook nog niet op de lijst van auto's waarvan de productie op kort termijn zou starten. Verwachting nov/dec/jan.

Kreeg een voorstel om een auto met dezelfde config maar dan in het zwart of grijs te nemen met zwarte bekleding (mijn keus wit/camel), die konden naar alle waarschijnlijkheid nog deze maand geleverd worden.
Gezien het feit dat dit niet onze eerste keus is qua kleuren ging ik toch het gesprek aan. Kreeg ik de leuke mededeling, dat naarmate de tijd verstrijkt de kans steeds groter wordt dat de orders gecancelled kunnen worden vanwege
A) hyundai die de auto niet meer produceert op een bepaald moment)
B ) het niet meer aantrekkelijk zijn voor de dealer om de inruilwagen te over te nemen en te verkopen (teveel verlies).

Dus feitelijk word ik lichtelijk onder druk gezet om een auto te kiezen in een kleur die verre van mijn eerste keus is.
Wie van jullie weet in hoeverre je de dealer aansprakelijk mag stellen hiervoor als zij besluiten om de order te cancellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkSantaFe
  • Laatst online: 01-09-2023
Is dit in Nederland of België?
In Nederland zou k de bovag of je rechtsbijstand bellen als je die hebt.
Ik beginnen inmiddels toch ook wel ernstige zorgen te maken of ik mijn auto ooit nog te zien krijg. Besteld 02-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RashaadB
MarkSantaFe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:26:
Is dit in Nederland of België?
In Nederland zou k de bovag of je rechtsbijstand bellen als je die hebt.
Ik beginnen inmiddels toch ook wel ernstige zorgen te maken of ik mijn auto ooit nog te zien krijg. Besteld 02-2022
Ik ben er inmiddel uitgekomen met de dealer. de zilveren was toch ook wel mijn smaak. geen extra kosten erbij. Maar ik had het inderdaad opgezocht, bovag zou een goede instantie zijn om mee te beginnen.

Ik snap dat jij je idd ook zorgen maakt. ik zou toch contact blijven opnemen met de dealer.
Welke dealer heb je het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkSantaFe
Ik ga morgen maar weer eens bellen, is het weer 5 weken geleden dat we contact hadden. Hij zou augustus binnen komen en dan begin september geleverd worden. Dus wie weet wordt ik positief verrast.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkSantaFe
En dan krijg je het telefoontje dat hij binnen is!
Kan hem in 2 weken ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
MarkSantaFe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:54:
En dan krijg je het telefoontje dat hij binnen is!
Kan hem in 2 weken ophalen
Gefeliciteerd!

Volgens mij wachten wij ongeveer net zo lang! Ik mag hem dinsdag ophalen. Ik begin pas te juichen als ik hem echt hebt, na 1 jaar en 8,5 maanden wachten, houdt je zelfs rekening met de raarste redenen die kunnen leiden tot vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RashaadB
beiden gefeliciteerd :)

• AbeG
Van harte gefeliciteerd allebei. Ik wens jullie heel veel fijne en veilige kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
Terwijl ik hier de positieve berichten lees over auto's die na heel lang wachten eindelijk worden uitgeleverd, ontvang ik zojuist een bericht van mijn lease maatschappij.
De levering van mijn auto is nu weer uitgesteld (voor de 10e keer) en staat nu voorlopig op half november. Dit is ruim 21 maanden na besteldatum. Uiteraard ook zonder zekerheid...
Verder heb ik deze week contact opgenomen met de importeur. Aan hen heb ik de vraag gesteld hoe het komt dat er steeds meer Santa Fe's worden uitgeleverd en die van mij steeds weer wordt uitgesteld. Je krijgt dan een standaard mail terug met de gekopieerde tekst van een mail die ik in mei dit jaar al ontvangen had.
Ik heb direct nogmaals een mail gestuurd met hierin de vraag om een schriftelijke garantie dat mijn auto geproduceerd en geleverd zal worden. Hierop heb ik geen antwoord meer mogen ontvangen.
Bijna 19 maanden geleden heb ik een auto besteld van ruim €55K en het is misschien heel raar, maar ik had verwacht dan door de Hyundai organisatie ook als klant te worden behandeld. Helaas is mijn ervaring dat dit absoluut niet het geval is. De communicatie is niet bestaand en wanneer je zelf contact opneemt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd of krijg je een niets zeggend standaard mail teruggestuurd. Ik ben helaas zeer teleurgesteld in het hele proces en mijn vertrouwen is volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@AbeG begrijpelijk en herkenbaar. De dealer zegt mij dat alle merken met dezelfde problemen rond leveringen zitten. Maar bestel eens een volvo xc60… op 5maand rij je. Een bmw ix of audi q8 etron op idem 4 a 5 maand. Een tesla.. daar tellen ze in weken ipv maanden…
Enkel de audi Q4 is ook 1 a 1,5j.

De tucson is ook 12maand wachten.
De Ioniq 5 kan je al maanden niet bestellen wegens oplopende backlog…. Zegt genoeg…. Ook daar is het 1,5j wachten.

Mij lijkt het dat het tegenwoordig vooral bij hyundai/kia is dat de wachttijden nog steeds zo oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
jeberu schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:21:
@AbeG begrijpelijk en herkenbaar. De dealer zegt mij dat alle merken met dezelfde problemen rond leveringen zitten. Maar bestel eens een volvo xc60… op 5maand rij je. Een bmw ix of audi q8 etron op idem 4 a 5 maand. Een tesla.. daar tellen ze in weken ipv maanden…
Enkel de audi Q4 is ook 1 a 1,5j.

De tucson is ook 12maand wachten.
De Ioniq 5 kan je al maanden niet bestellen wegens oplopende backlog…. Zegt genoeg…. Ook daar is het 1,5j wachten.

Mij lijkt het dat het tegenwoordig vooral bij hyundai/kia is dat de wachttijden nog steeds zo oplopen.
Ik weet het niet zeker maar misschien hebben zij wat meer last van de toegenomen chinese electrificatie van voertuigen.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste