herbalx schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:21:
[...]
Nou, daar kwam ik pas later achter.
Maar als je de auto prive besteld kan de dealer de (tussentijdse) prijsverhoging(en) niet doorrekenen terwijl die bij de verkoopt aan leasemaatschappijen wel schijnt te kunnen door de afspraken/contracten etc.
Ondanks dat het niet netjes zie je in de praktijk dat de auto die aan prive personen zijn verkocht eerder geannuleerd worden als de autos die aan leasemaatschappijen verkocht zijn omdat dit laatste nu eenmaal aantrekkelijker is voor de dealer.
Maar in jou verval lijkt die vlieger niet op te gaan. Afgezien daarvan vind ik het hele traject met de Santa Fe maar een droevige gewaarwording. Ik mag van geluk spreken dat ik inmiddels de auto kan rij, maar ik heb het echt te doen met iedereen die net als ik, in onzekerheid heeft moeten wachten en dan naar een tiental maanden alsnog met lege handen staat.
De officiële Santa Fe folder is volgens mij in april 2023 gewijzigd, hier is toen opgenomen dat prijsverhogingen doorberekend worden aan de klant.
Het is gewoon schandalig hoe de communicatie is, je word als hond behandeld en misschien is dat zelfs nog teveel gezegd haha.
Wat ik me afvraag of dit echt dealer gerelateerd is! Ursem Barten wilde mij ook korten op mijn inruil, door mijn grote mond hebben ze dat niet gedaan. 2 weken geleden kreeg ik plotseling een bekeuring in mijn mik geduwd door Ursem Barten. Had “iemand” even de datum van mijn leenauto (benzineslang was lek) 1 dag naar voren geschoven

Ik ben langs geweest, is opgelost maar TOTAAL geen reactie vanuit hun. Moest ik zelfs weer een mail sturen welke maatregelen ze getroffen hadden en of de medewerker al op staande voet was ontslagen, valsheid in geschrifte zou ik als baas niet accepteren. Slappe mail als antwoord dat niemand zich had gemeld die het gedaan heeft.
Afijn, mijn eerste Hyundai is zeker mijn laatste. Bij MB in Amsterdam werd ik echt serieus goed geholpen en waren ze transparant naar mij als nieuwe klant. Het kan dus wel, vrees alleen dat je echt afhankeliojk bent welke verkoper je aan je tafel krijgt.
Alle wachtenden succes, het is wel een top auto. Alle gecancelden sterkte, nadeel is dat je weer meer geld kwijt bent.