Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaep
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-04-2024
Bedankt voor het meedenken, het zou allemaal kunnen. Ik kan het moeilijk plaatsen, geen eerdere ervaringen met dit geluid. Het geluid is ook waarneembaar wanneer de auto in P stand blijft, dus aanzetten en niet veel later uitzetten. Misschien dat ik even langs de dealer ga, wellicht weten die hoe dat zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKBbdS6lHHZCCYaCCSbA9AeAsZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0csWt30wvSYdDAieRryFv88f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had nog een foto beloofd van de auto met winter schoenen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-06 08:42
Vrijdag de auto de eerste beurt gegeven. Niets bijzonders, maar check ik de bandenspanning in de auto, alle banden 2.8 bar. Totaal niet volgens het advies van Hyundai. Is toch weer vreemd van de dealer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qgez0--ncdrGBDklsbQcOs8XY18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A50TIysLucpwf6VOyDVzijLE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a1ix1dHA3_5LkmLGWFReh50Th8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZiI7biV6dsXa7NHdi9ofYF2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RashaadB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-08-2024
Nu ik de auto bijna 6 maanden in mijn bezit heb, wil ik toch even een korte review met jullie delen.

Happy:
X het is een prachtige auto met een best wel groot rijcomfort. Kan echt ervan genieten om in deze auto te rijden
X veel ruimte voor vervoer spullen/personen
X aan alles is gedacht, zelf de isofix in de passagierstoel voorin
X mooi geluid
X relatief zuinig

Not happy:
X de software is gewoon ronduit ruk. Het lijkt alsof ze bij het maken van de software op een bepaald punt zijn gestopt en nergens meer over hebben nagedacht.
- automatische locken van de deuren als je wegloopt ontbreekt
- ramen en dakraam niet met afstandsbediening of in de app de bedienen; geen melding in de app als het raam openstaat
- instellingen die soms spontaan gereset worden of verdwijnen zoals de HUD die soms automatisch uitstaat of de radio instellingen die veranderen
-Gebrek aan wireless apple carplay
-trage wirelesscharger
-de climate control is compleet waardeloos, het een moment is het te warm in de auto en het andere moment is het te koud, zonder dat de temperatuur regeling veranderd wordt
- ontbreken van de optie om voor te verwarmen, terwijl die er in het begin wel was.
- bij rijden zonder geladen batterij lijkt de auto soms wat underpowered.

Over de gehele linie ben ik wel tevreden met de auto echter de software is niet een auto van 60+k waardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:00
@MilleRemmy Dat doet mijn dealer volgens mij. Zal wel zuniger zijn.

@RashaadB De meeste positieve punten herken ik. Alleen het relatief zuinig valt tegen. Zolang de accu vol is gaat het goed, is deze leeg dan is de auto zeker boven de 100km/h niet zuinig. Mijn vorige auto (Opel Zafira Tourer met 1.4 motor) was zuiniger op lange stukken (wintersport, zomervakantie etc).

De meeste negatieve punten herken ik ook.
Instellingen die spontaan gereset worden heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Geen wireless apple carplay heb ik opgelost met een Carlinkit via Aliexpress, maar zou niet nodig moeten zijn bij zo'n dure auto.
Wireless lader is inderdaad traag en telefoon kan de warmte niet goed kwijt, waardoor laden na een tijdje stopt.
Temperatuur blijft inderdaad vreemd, auto gaat soms spontaan koude lucht blazen. Ik heb wel het idee dat het beter is nu ik zelf de ventilator op stand 1 of 2 heb staan in plaats van auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
Ik kwam zaterdag terug van de wintersport en tijdens het rijden verscheen het gele motormanagement storingslampje. Op het grote scherm kwam een melding, maar die heb ik snel weg geklikt vanwege een navigatieaanwijzing van Google maps. De melding heb ik daarna niet meer terug kunnen vinden. Het storingslampje brand nog steeds, maar ik merk niks aan de auto. De onderhoudsbeurt is al gepland over 3 weken en volgens de garage kan ik doorrijden zolang ik niks geks merk aan de auto (vermogensverlies, schokken oid), dus afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisman77
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Sturgeon22 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:53:
@MilleRemmy Dat doet mijn dealer volgens mij. Zal wel zuniger zijn.

@RashaadB De meeste positieve punten herken ik. Alleen het relatief zuinig valt tegen. Zolang de accu vol is gaat het goed, is deze leeg dan is de auto zeker boven de 100km/h niet zuinig. Mijn vorige auto (Opel Zafira Tourer met 1.4 motor) was zuiniger op lange stukken (wintersport, zomervakantie etc).

De meeste negatieve punten herken ik ook.
Instellingen die spontaan gereset worden heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Geen wireless apple carplay heb ik opgelost met een Carlinkit via Aliexpress, maar zou niet nodig moeten zijn bij zo'n dure auto.
Wireless lader is inderdaad traag en telefoon kan de warmte niet goed kwijt, waardoor laden na een tijdje stopt.
Temperatuur blijft inderdaad vreemd, auto gaat soms spontaan koude lucht blazen. Ik heb wel het idee dat het beter is nu ik zelf de ventilator op stand 1 of 2 heb staan in plaats van auto.
Beste Sturgeon22, geen draadloze Apple Carplay is zeker een gemiste kans van Hyundai.
Welke type Carlinkit heb jij geinstalleerd en werkt deze goed met jouw Iphone? Ik overweeg nu ook om via een dongle draadloos Apple carplay te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
@Talisman77 Ik heb een Carlinkit 5.0 van Aliexpress. Dit werkt over het algemeen prima. Soms komt er om een of andere reden geen verbinding. Dan even op de telefoon verbinden met bluetooth of even de usb stekker van de Carlinkit eruit en dan werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-06 08:42
Sturgeon22 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:53:
@MilleRemmy

Dat doet mijn dealer volgens mij. Zal wel zuniger zijn.
Het excuus was dat anders de druk tijdens de koude dagen te laag wordt en je een melding krijgt. Dat vond ik weer grappig want toen ik die enkele weken daarvoor had ben ik op zaterdag naar de dealer gegaan om de banden op te pompen. Werd ik gewoon naar een benzinepomp gestuurd om het zelf even te doen.
En nu moet ik zelf de bandendruk weer goed gaan zetten! Ik vind het zulke slechte service, ze zeggen ook niet dat ze het gedaan hebben. 2.5 bar advies, had vorige week al 3.0 wat de auto aan gaf, dat zijn toch extreme verschillen? Ik weet nog wel in de tijd dat ik met de motor op het circuit reed,, dan moest je serieus lucht uit de banden halen vergeleken met straatgebruik zo belangrijk was dat voor je grip.

Afijn, ik geniet nog steeds van de auto, het gebrek aan service vanuit de dealer zal er in de toekomst wel voor gaan zorgen dat ik op zoek zal moeten gaan naar een ander merk helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sturgeon22
@MilleRemmy Ja ik snap het. Gisteren de 60.000km gehad (bij ruim 64.000km) en daarbij zijn de winterbanden gewisseld voor zomerbanden. Heb even gekeken en ze staan op 2,4 bar.

Op de terugweg van de wintersport ging het motormanagement lampje branden. Aan de auto was niks te merken, dus de dealer gaf aan dat ik door kon rijden en niet eerder naar de garage hoefde te komen tenzij de auto slechter zou gaan rijden. Gisteren hebben ze een foutmelding uitgelezen, maar was kennelijk niks bijzonders.

Tijdens de wintersport sneeuwde het de laatste dag heel hard, dus toen heb ik eindelijk de sneeuwstand een keer kunnen proberen. Waar auto's met alleen voorwielaandrijving sneeuwkettingen nodig hadden kon ik zonder sneeuwkettingen doorrijden. Vierwielaandrijving maakt dus wel echt een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 00:54
Zijn er nog SF rijders met een trekhaak die als de stekker aangesloten is een soort toeter horen bij het remmen.

Werkelijk bij elke remaanraking maakt dit lawaai. Als de “auto hold” aanstaat dan zelf non stop terwijl je voor het rood licht staat.
Ik dacht eerst dat dit een ingebouwde feature was om je te waarschuwen bij het remmen dat je een kar of caravan hebt hangen. Maar je wordt er gewoon stapelzot van. Ook met de fietsendrager heb je zelfde fenomeen.

Ik vind in de manuel, de settings of online niks terug.
Het lawaai is echt een waarschuwings tuut dat je enkel hoort als de trekhaak stekker aangesloten is. Het is niet een mechanisch lawaai. Het komt wel van achteraan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
@jeberu Ik hoor geen geluid als ik rem met een aanhanger erachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenth
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-08 17:30
Vanaf 5 Juli (na onze vakantie) zal de mooiste Santa Fe PHEV Premium Sky met afneembare haak, sideskirts en mooie wielen te koop zijn met ongeveer 32.000km.
Reden is heel simpel. Wij gaan weer dieselen maar dan op Spaanse platen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWudPqpRJRS4pvDiu-tCLNwsUzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piZFkcjf8NPCnMENvuPLhccx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tesla123
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-08 22:27
wat wordt de vraagprijs van je Santa Fe? ik ben momenteel aan het kijken voor een 7 zitter.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste