Toon posts:

Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BregtDC
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb reeds in april een Hyundai Santa Fe PHEV besteld, maar wacht nog steeds op de levering.
De laatste richtdatum die ik gekregen heb voor levering was 10/01/2022, maar veel info (laat staan pro-actief) krijg ik niet van de dealer.

Als ik de Excels met cijfergegevens die Hyundai elke maand vrijgeeft bekijk, lijkt het mij dat ik bij de eerste 2500 verkochte exemplaren wereldwijd moet zitten en bij de eerste 500 in Europa, maar ik vind nergens info over hoeveelheden die al geproduceerd/geleverd werden. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik zie dat er voor de Ioniq 5 een topic is waar veel info wordt verzameld over de boten waar de wagens mogelijk op staan, maar dat is dan voor vertrek vanuit Ulsan. Als ik de Hyundai-excels goed interpreteer wordt de Santa Fe voor export enkel in Alabama gemaakt, maar daar wordt dan geen onderscheid gegeven tussen PHEV, HEV, ...
Welke haven en transporteur(s) doen hier het transport richting België?

Ik ben dus op zoek naar mensen die mij aan meer info kunnen helpen, of die meer info hebben over verwachte/effectieve levering van hun eigen Santa Fe zodat ik dit wat meer kan opvolgen en weet waar ik me ongeveer aan mag verwachten.

• BregtDC
Vandaag bericht gekregen dat de verwachte leverdatum opnieuw 2 maanden achteruitgeschoven is naar half maart, dat is bijna een jaar na bestelling. Anderzijds zou hij wel ingepland staan voor productie ondertussen wat dat dan ook mag betekenen, productie + transport duurt toch geen 4 maanden?

• BerkenMerel
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb mijn Santa Fe Premium Sky PHEV begin juni besteld. Levering aanvankelijk begin september. Toen steeds een maand uitgesteld en onlangs te horen gekregen dat het wel februari/maart kan worden, waarbij ook vanuit de importeur geen garantie wordt gegeven. Die heb ik overigens niet zelf kunnen contacteren voor deze informatie, dat heeft de dealer voor mij gedaan. Probleem zou liggen in de (niet)beschikbaarheid van het panoramadak en de automatische versnellingsbak. Ik vind de gebrekkige informatievoorziening vanuit de importeur naar de dealer en die weer naar mij erg onder de maat.

• BregtDC
Deze week nog eens een update aan de dealer gevraagd, we zijn een maand later, maar de datum voor levering half maart blijft behouden. Het transport duurt 6 tot 8 weken volgens de verkoper dus zou hij in de loop van januari geproduceerd moeten worden om levering half maart te halen.
Ik hoop dat het dan eindelijk ook eens lukt, ik zou denken dat je eind december toch al wel een redelijk goed zicht moet hebben op wat je in januari gaat kunnen produceren.

Andere ervaringen/richtdata/inside information blijven uiteraard nog steeds welkom.

• BerkenMerel
Eind december belde mijn dealer mij op dat de Santa Fe inmiddels pas 7 april bij hem zou arriveren, zo was toen de verwachting. Vorige week weer contact opgenomen en nu is die verwachting (!) vervroegd naar 27 maart. Ik vermoed dat de Santa Fe van BregtDC en die van mij toch wel via dezelfde boot zullen arriveren in Nederland. De auto's doen er trouwens een kleine twee weken over eer dat ze bij de dealer arriveren (....). Zijn wij eigenlijk de enigen die dit forum lezen en er last van hebben?

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:36
Helaas geen last van, oudere Santa Fe gekocht. Lees wel mee, vooral qua ervaringen straks. Mogelijk komende jaren wel de stap zetten naar PHEV, eigenlijk veel interessanter, maar voor nu buiten budget😅

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
Oeh, de Santa Fe staat ook op mijn shortlist als volgende leaseauto. Nou loopt mijn contract pas in november af, maar ik begrijp dat we maar beter snel bestellen dan...

edit: hij is ook nogal lastig als demo te vinden trouwens

[Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 14-01-2022 11:57]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• BregtDC
Ondertussen ben ik eens met de open data van de RDW aan de slag gegaan (België heeft jammer genoeg geen gelijkaardige open data gegevensset), sinds 28/05/2021 zijn er al tientallen Santa Fe PHEV op kenteken en naam gezet. Er zouden er dus toch al wel wat moeten rondrijden. Als je een van de gelukkigen bent/kent, laat dan gerust eens weten wanneer hij besteld en in ontvangst genomen werd.

De lange leveringstijd zal dus vermoedelijk bepaald worden door specifieke opties/uitvoering, maar welke is niet af te leiden uit de data.

Ondertussen heb ik nog contact gehad met Hyundai België rechtstreeks ipv met de dealer, zij konden voorlopig enkel de verwachte leveringsdatum half maart bevestigen. Hij zou dus binnen dit en 2 weken van de band moeten rollen om die timing te halen. We blijven duimen dat we daar binnenkort ook effectief bevestiging van krijgen.

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-03 15:06
Begin juli 2021 heb ik een Santa Fe Comfort Smart Sky besteld. Aanvankelijke leverdatum zou ergens in november zijn. Dat werd snel daarna eind januari, daarna eind maart en inmiddels weer een bericht gekregen dat het eind april wordt. Zonder verdere garantie van die datum. Langzaam begin ik er van te balen maar mijn stelling dat de leverancier zich niet aan het koopcontract houdt, blijkt juridisch niet te kleven. Kleine lettertjes...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
Gisteren in de showroom deze prachtwagen even van dichtbij bekeken. Wat een heerlijk apparaat..... maar veel te groot voor in onze buurt. Jammer, want dit is alles wat we wilden hebben. Maar te groot....

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-03 15:57
Gisteren bij de Hyundai dealer geweest. Hij liet een bericht zien vanuit Hyundai dat levertijd momenteel 5 maanden is voor zowel de hybride als de plug-in hybride versie.

• BregtDC
5 maanden was bij mij ook de voorziene wachttijd (besteld april, levering september), maar ondertussen zitten we dus al zeker aan 11 maanden als huidige verwachting van half maart behouden blijft.
Ofwel hebben ze de verwachte wachttijd gewoon niet aangepast aan de situatie met chip- en grondstoftekorten ofwel hebben ze eindelijk de productie terug op niveau gekregen waardoor die timing terug haalbaar wordt.
Laat ons hopen dat het het laatste is :)

• Sturgeon22
Dat is wel vreemd, welke uitvoering heb jij? Zij hadden net een Santa Fe PHEV Premium Sky binnen kregen die in oktober was besteld.

• BregtDC
In België liggen de benamingen van de uitvoeringen iets anders, ik denk dat mijn uitvoering (Shine Safety Sensation Luxury) overeen zal komen met wat bij jullie de de Premium Plus Sky is, alles erop en eraan behalve de 7 zetels.

In NL zijn er ondertussen al een 100-tal Santa Fe PHEV, ik heb de mijne besteld bij de eerste 500 bestellingen van Europa, dus volgens mij zijn er al geleverd die pas na mij besteld hebben, daarom zou ik graag mensen vinden die hem al hebben. Het probleem ligt dan waarschijnlijk bij specifieke onderdelen van bepaalde uitvoeringen. Als er toch wagens met een zelfde soort uitvoering al geleverd werden die later besteld waren, dan zou ik daar toch even een goeie uitleg van Hyundai over willen krijgen.

• BregtDC
Nadat ik door de open data van de RDW gegaan ben, ben ik ook eens op zoek gegaan naar data van andere landen. Voorlopig enkel voor Duitsland nog gegevens gevonden: in 2021 werden daar meer dan 1700 Santa Fe PHEV geleverd. Voor heel Europa waren er in 2021 zo'n 4100 bestellingen waarbij ik dus rond bestelling 500 zit en @BerkenMerel rond bestelling 800 en @VeermanCharon rond bestelling 1300.

Ik ben goed genoeg vertrouwd met productieprocessen om te snappen dat de productie niet noodzakelijk de volgorde van de bestellingen volgt maar dit zijn toch wel zeer grote afwijkingen. We hebben het hier immers nog maar over 1 land, in totaal zullen er dus al heel wat meer geleverd zijn in Europa. Het productieproces van Hyundai begint dan ook stilaan op willekeur te lijken ipv op het afwerken van effectieve bestellingen. Ik heb dan ook eens wat dealers in Duitsland opgezocht, de helft daarvan heeft zelfs Sante Fe PHEV in stock staan. Volgens mij heb ik er zelfs een gevonden die de exacte uitvoering is die ik besteld heb. Ik heb hen dan ook gemaild om eens na te vragen wanneer zij die besteld en geleverd gekregen hebben, maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen. Als deze pas later besteld werd, is het argument van chip- en grondstoftekorten wel helemaal van de baan om de uitgestelde levering telkens te "verantwoorden".

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 21:28
De topictitel is verkeerd. Ik had een topic verwacht met plaatjes, ervaringen en specs van de auto, maar ik lees alleen maar frustraties over de levertijd van een auto. Je maakt je vreselijk druk over zaken waar je geen invloed op hebt. Dat is niet goed voor jouw gezondheid.

• BregtDC
Foto's en ervaring zijn moeilijk te delen als de wagens niet geleverd worden. De enige ervaring die voorlopig kan gedeeld worden zijn de frustraties over de niet-levering en het totale gebrek aan communicatie en transparantie ivm de productie.

Van zodra ik hem in ontvangst heb kunnen nemen mag je hier zeker foto's en andere ervaringen verwachten.

• BerkenMerel
Ik heb nog eens contact opgenomen met mijn dealer. Inmiddels is er een chassisnummer bekend. De verwachte leverdatum (bij de dealer) is toch weer verschoven naar medio april. Volgens de dealer betekent het bekend zijn van een chassisnummer dat de productie zeer binnenkort zal plaatsvinden. Laten we dat hopen.

• BregtDC
Ik dacht dat wanneer je het chassisnummer hebt, je auto dan al in productie gegaan is. Met het nummer kan je ook allerlei info over je wagen terugvinden (waaronder productiedatum), hoe en waar kan je hier terugvinden.

• BerkenMerel
Ik heb mijn chassisnummer ingevoerd op die site, maar dit nummer was nog niet op de server bekend. De auto zal nog geproduceerd moeten worden, denk ik.

• BregtDC
Ik ben zonet ook nog eens bij de dealer langs gegaan, eindelijk ook het goede nieuws gekregen dat hij geproduceerd is (op 26/01) en onderweg is, 16/03 zou hij toekomen in de haven. Tot zover de belofte om me actief op de hoogte te houden van wijzigingen in mijn order.
Heb het ineens nog even nagevraagd en het printen van het chassisnummer is volgens hem de laatste stap in de productie. Ik kreeg ook eerst die melding, maar ik had een (handgeschreven) U voor een V aanzien.

Ik ben daardoor ineens ook vrij zeker van de boot waarop hij staat zodat ik die kan volgen om evt vertraging meteen te zien. (nu nog hopen dat hij niet zinkt of dwars gaat liggen in één of ander kanaal :) )

De trekhaak gaat er nog wel niet bij zijn (had bij het Ioniq5 topic ook al gezien dat er nog veel mensen daar op wachten), maar die wordt dan achteraf geïnstalleerd.

• BerkenMerel
@BregtDC : begint jouw chassisnummer met 'SCW' ? Het nummer dat ik heb gezien wel. Maar ik twijfel of dit hét chassisnummer is dat zal worden gestanst, of een intern nummer dat verandert zodra de auto is geproduceerd.

• BregtDC
@BerkenMerel, de mijne begint met KMH, dat zou normaal bij jou ook zo moeten zijn. Meer info over de samenstelling van de Hyundai chassisnummers kan je hier vinden

• BerkenMerel
Aha, dan is mijn nummer vast niet het officiële chassisnummer en wellicht iets wat intern de status aangeeft. Ik wacht nog maar even af en informeer dan nog eens bij mijn dealer.

• BerkenMerel
@BregtDC Heb je inmiddels al meer zicht op de levering van jouw auto? Ik vernam net van mijn dealer dat mijn levering wéér is uitgesteld. Ik krijg het gevoel dat bij de productie en latere levering van Santa Fe's bepaalde orders en/of dealers/(lease)maatschappijen bewust bevoordeeld worden. Ik hoor blijkbaar nog niet bij deze 'bevoorrechte' partijen. Sorry voor mijn frustratie, ik moest dit even kwijt. Ik hoop voor jou dat jouw auto spoedig wordt geleverd. Je wacht al zo lang.

• BregtDC
@BerkenMerel De mijne zou 15/03 aankomen in de haven, eind van de maand zou ik hem dan waarschijnlijk afgeleverd krijgen. Ik heb er dan 11 maanden op moeten wachten, bij jouw lijkt het jammer genoeg dezelfde richting uit te gaan.
Ik zie dat er via Eukor voor de komende weken ook maar weinig schepen gepland staan richting Nederland in vergelijking met België en Duitsland, maar misschien wordt er in Nederland eerder via Glovis geleverd en daarvan zijn de timingen minder duidelijk op te volgen.

• BerkenMerel
Mijn dealer verblijdde me vanmiddag met de mededeling dat ook mijn auto inmiddels is gebouwd. Ik heb ook het chassisnummer (dat inderdaad met KMH begint). Het zou zelfs zo zijn dat mijn auto eind maart al bij de dealer arriveert. Maar dan zou deze toch al op een boot moeten staan die ergens onderweg is. Misschien wel dezelfde boot als waar de auto van @BregtDC op staat. Wie weet. Ik houd wel een slag om de arm.

• BregtDC
Als je even nakijkt wat de juiste productiedatum is via de website die ik een paar berichten geleden heb vermeld, dan kan je een goede inschatting making van de boot waarop hij zal staan.
Het zal niet dezelfde boot zijn als die waar de mijne op staat want die passeert niet in Nederland.

Via Eukor is er momenteel 1 boot onderweg, die is op 12/02 vertrokken in Ulsan, als de productiedatum van je wagen dus kort daarvoor ligt, zit hij waarschijnlijk daarop en komt hij 15/03 al aan in Rotterdam. Er zijn rond die periode nog wel een reeks andere boten ook vertrokken uit Ulsan, maar dan niet via noodzakelijk via Eukor en daar heb ik nog niet van gevonden hoe je de reisroute kan terugvinden.

Misschien heb je hem dan nog eerder dan ik, de mijne is een week verlaat (aankomst in Antwerpen op 22/03). Hij ligt al een paar dagen stil in de haven van Slovenië om één of andere reden.

• BerkenMerel
Dat kan kloppen want ik heb via het chassisnummer en de site die je noemde op kunnen zoeken dat mijn auto op 26 januari is geproduceerd. Waarom ik een maand geleden wat anders hoorde van de importeur is mij een raadsel. Blijkbaar wordt het systeem met vertraging bijgewerkt of zo. Er is dus inderdaad een grote kans dat mijn auto medio maart aankomt en dat levering eind maart zal plaatsvinden. Ik zie er naar uit, net als jij ongetwijfeld.

• BregtDC
@BerkenMerel gisterenavond is de enige boot die ik kon volgen vanuit Ulsan richting Nederland aangekomen in de haven van Rotterdam. Hopelijk krijg je nu snel bericht dat je je wagen kan komen ophalen. Neem zeker ook wat foto's om hier te plaatsen.

• BerkenMerel
@BregtDC Ik zal het laten weten als ik iets verneem. Ik hoop dat 'jouw' boot snel arriveert!

• BerkenMerel
@BregtDC Ik zag dat het schip (Asian Dynasty) dat dinsdag 15/3 in Rotterdam aankwam vandaag (17/3) in Antwerpen is aangemeerd. Wellicht dat daar ook nog Hyundai's worden gelost. Misschien wel met jouw auto daarbij?

• BregtDC
@BerkenMerel, dat zou fijn zijn, maar ik denk dat de mijne op de Tarifa staat, die is begin februari vanuit Ulsan vertrokken en ging hier eigenlijk enkele dagen geleden toekomen, dat was op het moment dat ik mijn "definitieve" leveringsdatum doorkreeg de enige die overeenkwam met die timing. Ik zal eens bij mijn dealer informeren, je weet maar nooit ;)

• BregtDC
Ik heb gisteren bericht gekregen van de dealer dat mijn wagen toegekomen is. Hij gaat zo snel mogelijk het papierwerk in orde brengen en de nummerplaat aanvragen zodat ik hem in de loop van volgende week kan gaan ophalen. oOo

• BerkenMerel
Dat is goed nieuws! Eindelijk. Ik heb inmiddels de bevestiging gekregen dat mijn auto op de boot stond die vorige week aankwam in Rotterdam. Dan zal deze vermoedelijk rond 1 april beschikbaar komen. Hopelijk geen grap.

• Sturgeon22
Mooi! Ik ben benieuwd naar de foto's. Als het goed is komt die van mij eind juni, dus dat duurt nog wel even. Zal binnenkort eens informeren of er al meer bekend is. Zie de foto's van jullie auto's graag!

• VeermanCharon
Mijn laatste update is dat de wagen medio juni geleverd zal worden. Dat is op 3 weken na één jaar na de bestelling... Nu maar afwachten of de levering inderdaad in juni zal plaatsvinden.

• Sturgeon22
@BregtDC @BerkenMerel Het is ondertussen eind maart. Hebben jullie de auto's al op kunnen halen? Ik ben benieuwd naar de foto's en eerste ervaringen.

• BerkenMerel
Gisteren bericht gekregen dat mijn auto op maandag 4 april bij de dealer arriveert. Dan moet deze nog rijklaar worden gemaakt. Ik verwacht op woensdag 6 april de auto op te kunnen halen. Nog een week wachten dus.

• BregtDC
Ik had hem normaal deze week moet kunnen ophalen, maar de nummerplaat is nog niet toegekomen.
Hij zou gisteren wel al helemaal gepoetst zijn zodat hij volledig klaar is voor aflevering van zodra de nummerplaat ontvangen is. Ik blijf hopen dat die vandaag of morgen nog toekomt zodat ik hem nog voor het weekend heb, maar vermoedelijk zal het pas volgende week worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roozendaal
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb in augustus vorig jaar ook een Hyundai Premium Sky plug in hybrid besteld. Eerst zou de auto in december komen, toen werd het januari, toen maart en nu mei... Ik begin dat wel heel vervelend te vinden. Temeer daar je bij dit soort auto's qua ontwikkeling heel snel achter de feiten aanloopt. Ik ben bang straks met een nieuwe auto te rijden die dan binnen no time opgevolgd wordt door een update die het weer beter doet waardoor mijn auto dus in waarde daalt.

• BerkenMerel
@Roozendaal Het is ook heel vervelend. Ik kan er ook over meepraten. Zoals je hierboven kunt lezen heb ik dezelfde auto als jij vorig jaar juni besteld. Zelfde verhaal met steeds uitgestelde leveringsdatum. Uiteindelijk is mijn auto op 21 januari geproduceerd. Dan met de boot van Korea naar Rotterdam. Daar moet 'een en ander' afgehandeld worden en moet de auto op transport naar de dealer. Gevolg van dit alles: ik heb de mijne nóg steeds niet. Wordt volgens de dealer waarschijnlijk in de week van 11 april. Dan zit er dus zomaar bijna 3 maanden tussen het moment van produceren en arriveren. Dat van die updates zal vermoedelijk wel meevallen, gezien de enorme schaarste aan jonge 2e hands auto's op dit moment. Bovendien is een plugin hybrid die flink wat elektrische km's kan rijden zoals de Santa Fe een goede keuze, zo is mij door diverse mensen verteld (geen dealers). Ik hoop dat je geluk hebt en dat je binnenkort mag rijden.

• MilleRemmy
  • Laatst online: 01-04 17:12
Beste,
Ik volg dit forum nu ook ivm de bestelde Santa Fe PHEV Premium Plus Sky 7 zitten rain forest kleur. Besteld eind januari, levertijd 5 maanden zou betekenen eind juni. We wachten het af.

[Voor 3% gewijzigd door MilleRemmy op 04-04-2022 15:40]

• AbeG
  • Laatst online: 01:07
Beste,
Ook ik volg dit forum al een aantal weken met veel interesse. Begin februari heb ik een Santa Fe PHEV Comfort Smart besteld in de kleur rain forest. Destijds is een levertijd van 7 maanden afgegeven en momenteel is de voorlopige afleverdatum in week 35 gepland.

• Sturgeon22
@BregtDC Is de nummerplaat ondertussen binnen?

• BregtDC
@Sturgeon22 nee, nog steeds niet. Ze is eergisteren per koerier van de leasingmaatschappij naar de dealer verstuurd, daar is ze vreemd genoeg nog niet aangekomen. Blijkbaar moet de wagen dan ook nog naar de keuring omdat ik er een trekhaak bijgenomen heb. Dat zou ik evt wel zelf kunnen/mogen doen als er bij hen niet meteen iemand beschikbaar is (veel zieken momenteel).

Heel frustrerend dat die laatste stappen toch nog zo moeizaam blijven gaan, wetende dat de wagen op nog geen km afstand gewoon staat te wachten.

• Sturgeon22
Pff dat is echt balen zeg! Hopelijk komt het snel goed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BregtDC
Het is eindelijk gelukt, ik heb hem vrijdag kunnen ophalen.

Ik heb een druk weekend gehad waardoor ik nog niet rustig alles heb kunnen bekijken instellen, maar de eerste ervaringen zijn in ieder geval meer dan positief.

Ik heb vnl op benzine gereden omdat de batterij niet opgeladen was en ik hem zelf nog niet lang genoeg aan de stekker heb kunnen hangen, maar nu hangt hij op kantoor aan de laadpaal. Enkel op benzine verbruikt hij een redelijk stevige 8,2l/100km, maar dat lijkt me niet abnormaal voor een 2-tonner met een 1.6 benzinemotor. We zullen zien wat dat geeft als hij nu zijn batterij mee kan gebruiken.

Hij rijdt heel comfortabel en zacht, oneffenheden/verkeersdrempels/... worden goed gedempt. Tijdens het rijden hoor je weinig van de motor, enkel wanneer je wat hoger in toeren gaat laat hij zich wel even horen.

Het is de eerste keer dat ik met een automatische versnellingsbak rijd, dat is wel even wennen, maar na 2 dagen merk ik al dat ik nog nauwelijks de neiging heb om mijn linkervoet te gebruiken of dat mijn hand richting schakelpook wil gaan. Als je rustigaan doet met het gaspedaal merk je eigenlijk niets van het schakelen, als je wat harder door gaat wordt je dit wel gewaar. Door mijn gebrek aan ervaring hiermee kan ik natuurlijk niet zeggen of dit overeenkomt met het gevoel bij andere wagens. De acceleratie is in ieder geval zeer goed, misschien wordt ze zelfs nog beter als ook de batterij nog wat kan meewerken.

Het interieur vind ik in één woord zalig! De zetels zitten perfect en zijn helemaal naar wens in te stellen. Ik heb een licht grijs interieur (eigenlijk bijna wit) waarbij ik eerst wat schrik had hoe dit zou uitkomen in combinatie met het zwart (had het interieur op voorhand enkel op foto gezien in die kleur), maar het is heel mooi. De keuze van welke delen grijs zijn en welke delen zwart voelt heel natuurlijk aan waardoor de overgangen niet storen. Op de tweede rij is er meer dan genoeg plaats voor passagiers, de eerste reactie van mijn zoon (15j, 1m72): "Ik heb eindelijk terug ruimte om te bewegen" (we komen van een i20 als aanloopwagen).
De middenconsole is helemaal mijn ding, veel knopjes die mooi geordend staan en vlot bereikbaar zijn. Dat vind ik op zich handiger dan alles via het scherm te moeten doen. Het infotainmentsysteem is heel duidelijk en mooi vorm gegeven, maar daar moet ik dus nog even verder in duiken om alle mogelijkheden te ontdekken. Het is in ieder geval snel gebeurd om een eigen profiel met een aantal basisinstelling aan te maken dat je dan ook aan de Bluelink-app kunt koppelen. Het enige minpuntje dat ik daarbij al heb ervaren is het volume van de meldings- en waarschuwingsgeluiden (het opstartgeluid, dode-hoek waarschuwing bij wisselen rijstrook, ...), dit is dus hopelijk ook ergens aan te passen want dit is best wel luid.

De koffer is ook enorm, ik moet bijna in de koffer gaan liggen om iets te kunnen nemen dat tegen de zetels ligt. Enkel nog even kijken of er onder de koffervloer plek voorzien is om de laadkabels op te bergen. Je krijgt ze in een goede stevige tas meegeleverd, maar het zou handig zijn als ze niet steeds los in de koffer moeten liggen maar een mooi eigen plekje kunnen krijgen.

Ik was ook positief verrast door het head-up display (of eerder de projectie op de voorruit vermits het geen apart display is). Het is zeer helder zodat het steeds goed zichtbaar is zonder storend of te fel te zijn in het donker. Zelfs met fel tegenlicht is het nog perfect zichtbaar.

Ik ga proberen eraan te denken om straks als ik hem van de stekker haal ook eens een paar foto's te nemen zodat ik ze hier kan posten.

• Sturgeon22
Dat klinkt erg goed, ben benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BregtDC
De foto's (buitenkleur: magnetic force, binnenkleur: light grey 2tone)

• Sturgeon22
Heel mooi! Ik heb een zwarte besteld. Twijfelde over magnetic force, is toch ook een erg mooie kleur.

• BregtDC
@BerkenMerel Heb jij de jouwe ondertussen al in ontvangst kunnen nemen of een concreet moment kunnen prikken om dit te doen?

• BerkenMerel
Dat gaat naar alle waarschijnlijkheid morgen gebeuren! Eindelijk.

• MilleRemmy
Ik kreeg gister een “update” dat juni nu augustus wordt 😬

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BerkenMerel
Ik heb de mijne gistermiddag mogen ophalen, na ruim 10 maanden wachten. De allerlaatste vertraging ontstond omdat er een klein krasje was ontdekt dat door een gespecialiseerd bedrijf is gerepareerd. Zie ik niets meer van. Eerste indruk bevestigt wat mijn vrouw en ik ook al tijdens de proefritten vorig jaar constateerden: het is een hele complete auto die fantastisch rijdt en er, naar onze mening, ook erg mooi uitziet. Wij hebben ook magnetic force als lakkleur gekozen en de camel leren bekleding. Het panoramadak in de Premium Sky uitvoering bevalt ons ook erg goed (is onze eerste auto met zo'n dak). In het Paasweekend gaan we ermee rijden en ik zal daarna wel wat foto's plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sturgeon22
@BerkenMerel Fijn, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de ervaringen en foto's.

@MilleRemmy Ik kreeg van de week ook de update dat verwachte levering is veranderd van juli naar augustus

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-03 13:28
Hier ook. Auto besteld op 12-07-2021. Leverdatum nu (na 3 keer bijstellen) 24-06-2022.

Op deze site kun je zien welke auto's nog bij dealers staan. Als je er eentje ziet in een andere kleur dan jij besteld hebt, maar verder past, misschien kun je dan wisselen?

https://www.hyundai.com/nl/voorraad/detailSearch#

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• Duikertje73
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-02 22:32
Ook ik heb zo'n mooie wagen besteld (januari) Levertijd zou 5 maanden zijn. Nu staat voorlopige leverdatum op 29 augustus. De dealer zag dat hij nog niet in productie is genomen. Eind volgende maand weten ze misschien meer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BerkenMerel
Mijn eerste bevindingen, na in het Paasweekend wat rondgereden te hebben. Prachtige auto, rijdt heel comfortabel. Ik deel volledig de bevindingen van @BregtDC wat betreft exterieur/interieur en rijcomfort. Ik heb ruim 20 jaar automaat gereden (Audi A6, Opel Omega, Mercedes E) dus dit is voor mij heel vertrouwd. Wat wel nieuw is voor mij is de plugin hybrid elektrische combinatie. Zoals in een aantal testen al is vermeld moet je de circa 55 km die je volledig elektrisch kunt rijden niet erg letterlijk nemen. Ik denk dat 45 km eerder in de buurt komt. Ik ben ook benieuwd hoe de ervaringen van @BregtDC hiermee zijn. Ik moet nog duidelijk wennen wat de voor mij optimale stand van Eco/Smart en Hybrid/EV is. Ook is de grote hoeveelheid aan rijhulpsystemen nog iets wat is verder moet uitdokteren. Sommige dingen ontdek je eigenlijk pas goed als je het onderweg gebruikt, hoewel dat eigenlijk niet verstandig is want je moet je aandacht bij het besturen houden. Eén van de dingen die ik nog niet heb weten te ontdekken betreft het head-up display. In de proefritten die ik vorig jaar heb gemaakt zag ik dat de snelheid (km's) in het HUD van oranje naar rood werd weergegeven al naar gelang je de maximum toegestane snelheid verder overschreed. Ik vond dit heel handig, maar ik weet niet hoe ik dat bij mijn auto moet instellen. Weet iemand dit? Verder lijkt deze auto een zeer prettige reisauto die wat comfort en uitrusting niet onderdoet voor veel duurdere Duitse concurrenten waar je niet meer in opvalt. De Santa Fe is een verfrissende verschijning op de weg. Ik lijkt wel een autoverkoper, haha. Voordat ik het vergeet: de auto is écht heel stil tijdens het rijden. Zeker in EV-modus, maar ook met de motor aan als je tenminste niet stevig accelereert.

• BregtDC
Ik heb nog niet meteen een traject van die afstand gedaan zonder snelweg (op snelweg gebruikt hij al sneller zijn benzinemotor tussendoor), maar ik denk dat je schatting wel ongeveer kan kloppen.
Ik kan soms niet helemaal volgen wanneer hij puur elektrisch rijdt en wanneer/waarom hij zijn benzinemotor (mee) inschakelt. Daarnet moest ik bijvoorbeeld even verderop (+/-1km) naar de winkel, batterij was 58% vol en toch gebruikte hij onderweg een tijd zijn benzinemotor waardoor ik op een verbruik van 6.8l/100km kwam voor die rit. Op de terugrit wel gewoon heel de tijd elektrisch gereden. Hij staat nochtans in de eco-modus dus zou denken dat hij dan toch de voorkeur moet geven aan elektrisch.

Wat je zegt over de oranje/rode cijfers heb ik ook al eens gemerkt, maar ook daar denk ik dat er meerdere factoren meespelen buiten je snelheid. Als je langzaamaan versnelt denk ik dat de kleur niet wijzigt. Als je langere tijd versnelt om bijvoorbeeld de snelweg op te rijden denk ik dat hij het wel aangeeft van zodra je de max. toegelaten snelheid bereikt.

Het is bij sommige zaken nog een beetje zoeken, maar dat wordt ongetwijfeld duidelijk(er) als hij wat langer in gebruik is. Ben er in ieder geval super tevreden mee.

• Sturgeon22
@BregtDC De dealer zei tegen ons bij de proefrit dat de benzinemotor wordt gebruikt voor verwarmen van de auto, dus misschien is dat de reden dat de benzinemotor aan ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarkSantaFe
  • Laatst online: 31-03 16:30
Goedenmiddag,

Ik zit de discussie met belangstelling te volgen. Ik heb half maart 22 mijn premium sky besteld e als ik het zo lees heb ik nog heel wat geduld nodig.

In reactie over hoe alle opties werken, kijk op YouTube eens naar de reviews van "ed's garage" en ook "kia hyundai channel". Die hebben hele goede en uitgebreide reviews over de auto en de werking van alle opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flyby15
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:02
Allemaal heel veel succes met wachten.

Heb in augustus een PHEV PPS besteld. Zou in eerste instantie begin december geleverd worde.
Nu, na de zoveelste update, wordt het juli.

Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MilleRemmy
Wel een beetje stil nu hier nadat 2 auto’s zijn gearriveerd :-). Kom maar door met foto’s / ervaringen

• Flyby15
Lees ik het nu goed? Is de Santa Fe nu uitgerust met een 7,2 kW boordlader?

https://www.hyundai.com/n...g-in-hybrid/features.html

onder: ICCB-kabel voor regulier stopcontact.

En in deze instructievideo: YouTube: Zo werkt de plug-in hybride aandrijflijn in de SANTA FE PHEV | Hyundai

?????

• VeermanCharon
Ik heb weer een afleveringsupdate.
De door mij vorig jaar begin juli bestelde Santa Fé PHEV Comfort Smart Sky zou over 4 weken in week 24 opgeleverd moeten worden.
Dat zou betekenen dat de levertijd op enkele weken na één jaar is geworden.
Eerst maar eens afwachten of de levering inderdaad nu wel doorgaat.

• BregtDC
@VeermanCharon ik duim mee dat je hem dan eindelijk in ontvangst kan nemen, het zou dan wel ongeveer overeenkomen met de tijd die ik op de mijne heb moeten wachten (op 3 weken na een jaar).

@Flyby15 De kabel die ik meegeleverd kreeg, kan op 4 verschillende niveaus ingesteld worden en levert dan tussen 1,1kWh en 2,5 kWh, die 7,2kWh zou het laden wel heel wat kunnen versnellen. Ik moet binnenkort toch nog bij de dealer langs gaan (er zat bij aflevering een putje in de motorkap dat nog hersteld moet worden) eens horen of ik dan toevallig mijn kabel niet kan omruilen.

• BerkenMerel
@Flyby15 Bij de auto krijg je een ICCB lader (230V) en een Type 2 kabel voor een oplaadpunt (extern of op een eigen oprit). Ik heb gemerkt dat de ICCB lader veel meer laadtijd vraagt. Ik heb een eigen 11 kW oplader die een lege batterij in circa 3,5-4 uur oplaadt. Met de ICCB lader duurt dat zeker twee keer zo lang. Wat ik niet weet is of ik de ICCB lader misschien niet goed heb ingesteld. Ik gebruik altijd mijn oplaadpunt.

@VeermanCharon Als deze in week 24 moet worden geleverd (door de dealer, neem ik aan), dan móet deze met de boot onderweg zijn naar NL. Maar dan is er ook een chassisnummer bekend. Dat zou de dealer voor je kunnen navragen bij de importeur.

• Flyby15
3.5 tot 4 uur laden van een lege accu op een 11 kW lader komt idd. overeen met een 3.3 kW onboard lader.
12/3.3=3.63 uur.
12 kW omdat de batterij nooit helemaal leeg gaat.

Een 7.2 kW onboard lader zou op een 11 kW lader ongeveer 2 uur laadtijd moeten geven. En dat komt dan weer overeeen met wat het instructieboekje geeft (pagina 1-11 AC-laden).

Ik denk dat een andere type 2 kabel niet gaat helpen. Volgens mij zijn het allemaal 3 fase kabels. Maar dit is makkelijk na te meten met een multimeter.

Ofwel Hyundai is tot inzicht gekomen dat een 7.2 kW lader meer 'laadcomfort' geeft, of sommige zaken worden verward met de TUCSON, welke wel een 7,2 kW boordlader heeft

De aandrijflijn van de Tucson is hetzelfde, alleen de boordlader is anders. Ik weet nog steeds niet waarom.

[Voor 4% gewijzigd door Flyby15 op 18-05-2022 17:56]

• AbeG
  • Laatst online: 01:07
Vandaag contact gehad met de dealer. De verwachte levertijd is nu opgeschoven van week 35 naar week 42.
Ze konden echter niet bevestigen of de productie daadwerkelijk was ingepland.
Gezien de ervaringen die hier worden gedeeld, verwacht ik nog wat meer geduld te moeten hebben...

• jeberu
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:01
Ik hoor dat leveringstijd vr de Santa Fe Plugin al opgeschoven is van 12 maand naar 16 maand…

Wat horen andere van hun dealer?

• Flyby15
Heeel weinig. Als je er niet om vraagt hoor je niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sturgeon22
@BregtDC @BerkenMerel Hoe bevalt de auto na een paar weken? En hoe ver kun je nu echt volledig elektrisch rijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BregtDC
@Sturgeon22 Tijdens mijn normale woon-werk verkeer (traject van 80km), kan ik zo'n 50km ver geraken alvorens de batterij aan 15% zit (het moment waarop van EV naar HEV-modus wordt omgeschakeld). Tijdens het echte accelereren grijpt hier dan af en toe de verbrandingsmotor wel even mee in, maar dat is dan pakweg 3x per rit een 10-tal seconden, dit gaat dus niet vele km schelen tegenover trager accelereren om de verbrandingsmotor niet te gebruiken.

Heb hem nu anderhalve maand en +/- 2500km gedaan, nog steeds super tevreden over, nog niets ervaren dat me echt stoort. Wat ik wel onhandig vind is dat bij het ingeven van een adres in de GPS geen suggesties worden gedaan. Er wordt schijnbaar enkel in POIs gezocht (wat na een paar letters dan niets meer oplevert) ipv dat straatnaam en/of gemeente al voorgesteld worden. Maar misschien gebruik ik hem niet juist natuurlijk, dat heb ik nog niet in detail bekeken in de handleiding, heb hem ook nog maar 2x nodig gehad.

Ben ook nog op zoek naar waar de instelling voor de sfeerverlichting zit (vooral op vraag van de kinderen), daar lijk ik in de handleiding ook niets over terug te vinden, dus als iemand daar meer over weet mag je het altijd doorgeven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flyby15

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sturgeon22
Dat is super! Mijn woon-werk is 50km, dus dat zou dan bijna helemaal elektrisch kunnen. Hoop echt dat ze snel kunnen leveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BerkenMerel
@Sturgeon22 De auto bevalt, na ruim een maand rijden, nog steeds uitstekend. Heerlijke auto om in te rijden. Ik heb nu zo'n 1200 km gereden, en heb nog voor ruim 220 km benzine. Anders dan @BregtDC Rijd ik niet zoveel kilometers: ik woon ongeveer 23 km van mijn werk, waar ik een paar keer per week op locatie zit. Ik merk dat ik dat wel haal op EV. Wat ik ook merk is dat de airco aan de reikwijdtemeteen 2 km doet dalen. Overigens rijd ik wel de meeste EV km's in de bebouwde kom en dat zal vermoedelijk wel wat meer vragen dan op de snelweg. Al bij al denk ik dat ik wel kort bij de 50 km EV kan uitkomen. Net als @BregtDC merk ik ook dat de auto in de EV-stand, bij lage batterijcapaciteit, probeert zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Bij optrekken bij een stoplicht wat benzine om dan snel bij kruissnelheid weer naar EV over te schakelen. Ook de opgedane remenergie wordt naar mijn indruk meteen weer gebruikt. Ik heb nog niet echt veel de navigatie gebruikt, dus ik kan daar weinig over zeggen. Ik ben zéér tevreden over alle rijhulpen die worden geboden. Aan sommige moet je wel wennen, maar het irriteert me tot nu toe niet (je kunt het ook nog allemaal afzonderlijk uitzetten als je dat wil). Voorbeeld: de Smart Cruise Control remt automatisch als je in een file zit, desnoods tot stilstand. Dat is in het begin doodeng, maar gek genoeg leer je daarop vertrouwen. De dode hoek waarschuwing, front collision warning: allemaal voorbeelden van systemen die ik echt gebruik en mij en mijn echtgenote het gevoel geven dat je daadwerkelijk wordt geholpen met veilig rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kkoenen
... still waiting. Verwachte leverdatum 24-06-2022 ... Besteld op 12-08-2021.

Heb even zitten kijken hoe je boten kunt volgen enzo, shipment tracker.. maar ik weet eigenlijk niet wat "erger" is; weten dat je auto later komt, of weten dat hij al x dagen stilligt in één of andere haven. :D

• Sturgeon22
Ik kreeg gisteren te horen dat de verwachte leverdatum 31-10-2022 is, besteld op 25-01-2022 en toen werd aangegeven dat ik moest rekenen op eind juni, begin juli.

• De aanhouder
  • Laatst online: 17-02 09:16
Mijn besteldatum is ook 25 jan 2022. Bij de aanschaf werd gezegd: levertijd juli 2022.Nav de berichten op deze site en de algemene berichtgeving over late leveringen, heb ik de dealer in april gevraagd om een update. Er werd gezegd week 34/45, dat is ergens begin september. Als ik nu lees dat het eind oktober 2022 kan worden, of wie weet nog later, is afwachten en lijdzaam toezien hoe dit proces zich voltrekt. De afschrijving van mijn huidige auto is in elk geval gestopt. Ook weer een voordeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kkoenen
https://www.hyundai.com/nl/voorraad/detailSearch#

er zijn weer drie auto's bijgekomen in de dealervoorraden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeberu
Vraagje voor diegene met het (BE) luxery pack of premium (NL) is er verlichting onder de zijspiegels alsook achter de deurklink?

Ik zag dit online op de US caligraphy maar vind het niet in de brochure terug. Ik heb de luxery ook nog niet live gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BerkenMerel
@jeberu Ik heb de Premium Sky uitvoering. Ik kan bevestigen dat er lampjes zitten onder de buitenspiegels en binnenin de handgrepen. Ze gaan onder meer aan als je de auto van afstand ontgrendelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeberu
@BerkenMerel thx voor de bevestiging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KenneK
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-03 08:44
.....

[Voor 113% gewijzigd door KenneK op 08-07-2022 12:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MilleRemmy
MilleRemmy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:09:
Ik kreeg gister een “update” dat juni nu augustus wordt 😬
Vandaag om een update gevraagd en een screenshot gekregen. Orderdatum 29/1, FSC chassisnummer is ingevuld, verwachtte leverdatum dealer 29/8. Vol verwachting klopt mijn hart :-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kkoenen
Ohjowwww, de dealer belde. Die van mij staat in NL en ik kan 'm op 11 juni ophalen! :)

Besteld op 12-08-2021.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeberu
@kkoenen proficiat! Hopelijk komt het effectief snel in orde..!

• Flyby15
@kkoenen spannennnnd. Nog 2 dagen!

Welke versie is het geworden?

Dat je er maar veel veilige kilometers mee mag maken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VeermanCharon
De dealer belde dat de door mij op 7 juli 2021 bestelde Santa Fe ergens in Rotterdam aan de wal staat.
Hij is afgeroepen en de verwachting is dat ik hem vanaf medio volgende week zou kunnen ophalen.
Ben benieuwd...

• kkoenen
@Flyby15 Thanks! Het is een Comfort Smart Sky (PHEV) 7 seat, taiga brown met een dark beige interieur. Ik ben ook heel benieuwd.. eerste keer dat ik een auto bestel zonder er eerst in gereden te hebben.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kkoenen
Manmanman wat een fijne auto! Ik heb er lekker in rondgetourd, zeer tevreden. Afwerking is subliem, mooie stiksels, goed leer, de panelen sluiten goed aan, geen rammeltjes etc..

Eén ding waar ik nog niet uit ben: ik kan maar niet ontdekken hoe ik de (DAB) radio voorkeurszenders op een andere volgorde zet. Ze vullen nu gewoon de voorkeursknopjes in de volgorde dat ik de zender een sterretje heb gegeven of op alfabet... Lang indrukken van een voorkeursknopjes (zoals in de handleiding staat) heeft geen zin, dat werkt niet. Na loslaten schiet de radio gewoon naar de zender van die betreffende knop. Suggesties welkom!

• jeberu
Mooi!
Het opendak maakt het af.

• MilleRemmy
Heel nice ik kan niet wachten pfffffff.
Dat dak ziet er idd heel bruut uit.

Veel veilige kilometers gewenst 👍🏻
kkoenen schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:49:
Manmanman wat een fijne auto! Ik heb er lekker in rondgetourd, zeer tevreden. Afwerking is subliem, mooie stiksels, goed leer, de panelen sluiten goed aan, geen rammeltjes etc..

Eén ding waar ik nog niet uit ben: ik kan maar niet ontdekken hoe ik de (DAB) radio voorkeurszenders op een andere volgorde zet. Ze vullen nu gewoon de voorkeursknopjes in de volgorde dat ik de zender een sterretje heb gegeven of op alfabet... Lang indrukken van een voorkeursknopjes (zoals in de handleiding staat) heeft geen zin, dat werkt niet. Na loslaten schiet de radio gewoon naar de zender van die betreffende knop. Suggesties welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Sturgeon22
Ik ben door de dealer gebeld dat de verwachte levering van mijn auto is uitgesteld tot januari 2023 (besteld januari 2022). Kreeg wel het aanbod om een zelfde uitvoering maar dan met bruin interieur te nemen, die kan begin juli geleverd worden. Daar dus voor gekozen.

• kkoenen
Bericht van de dealer over de volgorde van radio voorkeuze-zenders:

Zelf heb ik ook het e.e.a. onderzocht m.b.t. de voorkeurszenders, echter zijn je eerdere bevindingen juist. Een andere volgorde dan of alfabet, of chronologie is niet aan te brengen. Wellicht dat je hierin toch een prettige volgorde kunt creëren.

• MilleRemmy
Oeps, welke uitvoering heb je besteld dan en welke kleur interieur laat dan zo lang op zich wachten?

Ik heb de Premium plus Sky Rain forest besteld met light gray bekleding ook in januari. Hopelijk voor mij hebben we niet dezelfde uitvoering gekozen 😬😜
Sturgeon22 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:27:
Ik ben door de dealer gebeld dat de verwachte levering van mijn auto is uitgesteld tot januari 2023 (besteld januari 2022). Kreeg wel het aanbod om een zelfde uitvoering maar dan met bruin interieur te nemen, die kan begin juli geleverd worden. Daar dus voor gekozen.

• Sturgeon22
@MilleRemmy Ik heb helemaal geen bijzondere uitvoering besteld. 7 persoons Premium Sky in Abyss Black Pearl met zwart interieur. Als je de levertijd ziet van de auto's die geleverd zijn dan zitten die ook op 10-12 maanden. Nu krijg ik het dark beige interieur.

• Flyby15
@MilleRemmy Ik heb begin augustus een Premium Plus Sky Magnetic Force met grijze bekleding besteld.
Volgens de laatste update is hij nog niet eens in productie.

Kan dus nog even duren.

• kkoenen
Deze staat in Rotterdam.. https://www.hyundai.com/nl/voorraad/vehicle#

[Voor 68% gewijzigd door kkoenen op 17-06-2022 22:28]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee