Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:21
@kkoenen Bedankt! Ik zag het ook, maar het vreemde is dat die auto niet op de site van Davo staat bij voorraad auto’s. Heb aan mijn dealer gevraagd of die kunnen overnemen van Davo en kunnen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 15:10
jeberu schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:04:
Ik hoor dat leveringstijd vr de Santa Fe Plugin al opgeschoven is van 12 maand naar 16 maand…

Wat horen andere van hun dealer?
Ik heb 15 Januari 2022 een premium sky besteld, zojuist opnieuwe bericht gehad van de dealer dat de levertijd is opgeschoven naar 30 Januar 2023.

De eerste verwachtte datum van 1 Mei 2022, toen 27 Juli 2022 en nu dus 30 Januari 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
Dat komt dus overeen met de informatie die ik kreeg (besteld eind januari 2021). De voorraadauto was niet meer beschikbaar, maar de Santa Fe met dark beige interieur is als het goed is binnen nu en 1,5 week bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
Een update van mijn bestelde Santa Fe Comfort Sky PHEV: ik kan hem eind juni ophalen. Wachttijd was ca. 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-01 01:25
Is de bluelink en live services op de santa fe nu 3 of 5j inbegrepen. Voor NL is het 3 jaar denk ik maar voor BE vind ik het nergens terug.

Iemand die dit nuttig vindt? Ik lees eerder negatieve reviews over bluelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Flyby15 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:15:
3.5 tot 4 uur laden van een lege accu op een 11 kW lader komt idd. overeen met een 3.3 kW onboard lader.
12/3.3=3.63 uur.
12 kW omdat de batterij nooit helemaal leeg gaat.

Een 7.2 kW onboard lader zou op een 11 kW lader ongeveer 2 uur laadtijd moeten geven. En dat komt dan weer overeeen met wat het instructieboekje geeft (pagina 1-11 AC-laden).

Ik denk dat een andere type 2 kabel niet gaat helpen. Volgens mij zijn het allemaal 3 fase kabels. Maar dit is makkelijk na te meten met een multimeter.

Ofwel Hyundai is tot inzicht gekomen dat een 7.2 kW lader meer 'laadcomfort' geeft, of sommige zaken worden verward met de TUCSON, welke wel een 7,2 kW boordlader heeft

De aandrijflijn van de Tucson is hetzelfde, alleen de boordlader is anders. Ik weet nog steeds niet waarom.
Ik kom hier even op een oud bericht terug. Ik heb zelf sinds kort een Tucson PHEV en zoals hier gezegd, deze heeft een 7,2 kW boordlader. Echter: dat is een één fase boordlader en als je die op een 11 kW laadpaal aansluit gaat deze maar met iets van 3,3 kW laden. De reden hiervoor: die 11 kW werkt alleen als je een 3 fase lader hebt. Wil je met een Tucson, en dus waarschijnlijk ook met een Santa Fe PHEV, op volle snelheid laden, dan moet je dus een lader hebben die op 1 fase 7,2 kW kan leveren. En dat komt dan meestal neer op een 22 kW 3 fase lader. Alleen zijn de meeste publieke laadpalen slechts 11 kW. Dus in de praktijk staat ook mijn Tucson ruim 4 uur aan een publieke laadpaal als ie helemaal leeg is. Dit heb ik geleerd op het Hyundai club forum, zie ook dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 10:14
@jasjenl Duideljk verhaal. Ik wist niet dat de Tuscon lader ook 1 fase was.

Ik heb laatst ergens gelezen (weet niet meer waar), dat de lader van de Santa Fe maar 3,3 kW is vanwege plaats gebrek ivm. de extra 2 stoelen in de 7-zitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Ik lees nu inderdaad hier dat de Santa Fe maar een 3,3 kW lader heeft. Dan zal ie inderdaad nooit zo snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerkenMerel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-12-2022
jeberu schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:15:
Is de bluelink en live services op de santa fe nu 3 of 5j inbegrepen. Voor NL is het 3 jaar denk ik maar voor BE vind ik het nergens terug.

Iemand die dit nuttig vindt? Ik lees eerder negatieve reviews over bluelink.
@jeberu Ik heb dit opgezocht. Het Live Services abonnement is geregistreerd tot 2027. Dus 5 jaar, in NL tenminste. Ik neem aan dat dit ook voor BE zal gelden. Ik ben trouwens best tevreden over de Hyundai navigatie. Er zit ook een waarschuwing voor flitspalen in. Voor wie dat belangrijk vindt. Ook de Bluelink app gebruik ik heel veel: ook erg handig. Er valt altijd wel wat te wensen, maar ik vindt de op afstand te gebruiken en te bedienen functionaliteit heel handig. Er wordt ook gewaarschuwd als je vergeten bent de auto te vergrendelen. Dat doe je dan alsnog op afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sturgeon22
Ik kan zaterdag de Santa Fe ophalen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 17:24
Gefeliciteerd, @Sturgeon22 ! Grappig blijft; je ziet ze echt bijna niet rijden "in het wild"... nog niet (?). ;)

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeermanCharon
Sinds afgelopen donderdag (eindelijk) eigenaar van de Santa Fé. Wat een fijne auto.
Ik moet nog wel wennen aan alle piepjes en bliepjes en vooral nog even goed uitzoeken hoe ik ze uit kan zetten. Maar gelukkig zit er een instructieboek bij van ongeveer 800 pagina's! 😂
Ik vind één ding een beetje jammer: dat je de rijbaanbegeleiding niet definitief uit kan zetten want ik heb daar helemaal niks mee. Nu doe ik dat voorafgaand aan iedere rit. Of vergis ik me en kan dat wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sturgeon22
Ik heb zaterdag de Santa Fe opgehaald en ben er echt super blij mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akj3W2qZdiaov3EZa6SQomfvAVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftrSGMZhswJorS2iR6cb1FpR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwexINq3EZnlQ6XZT_NvIneYqvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUv2TGbHvJFd8KyzMi2aMyu4.jpg?f=fotoalbum_large

De auto is heerlijk stil en comfortabel. Vanmorgen naar mijn werk (51km) kon ik volledig elektrisch rijden, benzine motor wordt alleen heel even gebruikt voor verwarmen en bij harder accelereren. Afgelopen zaterdag 76km gereden (voornamelijk snelweg, scc op 105) terwijl de accu helemaal leeg was en haalde toen een gemiddeld verbruik van 1 op 14.

Ruimte voor en achter is goed, de kinderen vinden de stoelen in de kofferbak (met eigen bediening van ventilatie) helemaal geweldig. Stoelen zitten heerlijk en zijn goed te verstellen. Grote glazen dak is ook heerlijk.

@kkoenen Het is inderdaad een exclusieve auto en gezien het beperkte aantal uitleveringen zal dat nog wel een zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 443661

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmOa1MnQRs3qo5UQWucweYaMIZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTyPiDGVpUsoF4diAzZ4k9AH.jpg?f=fotoalbum_large

Wel jammer dat niemand deze kan beantwoorden maar het is toch heel mooi voor de Santa Fe.
Hierbij is de video voor de montage:
YouTube: How to upgrade to full LED tail light to Hyundai Santa Fe 2022 model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kkoenen
@VeermanCharon leuk dat je dat zegt idd! Voor het eerste bezoek aan mn dealer staat dit op het lijstje;

1. Zacht (maar heel irritant) tikje / kraakje in het linkerportier.
2. Lane departure warning: standaard uitzetten
3. Lane assist (actief meesturen): standaard aanzetten
4. Auto hold: standaard aanzetten

Ik vermoed dat 2, 3 en 4 gezet kunnen werken als ze de config computer eraan hangen, maar niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Zijn dit geen settings die gekoppeld kunnen worden aan de user account of die de auto onthoud per user?
Zeker ook de auto hold lijkt me niet praktisch om die bij elke rit te moeten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-05 21:15
Levering eind augustus hier ook helaas verplaatst naar 14 december pfffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
@jeberu ik heb de smart comfort sky, ik denk dat de door jou genoemde suggestie onder Premium valt... als het al zou kunnen (?). Ik ga het ff aan de dealer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De aanhouder
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb Santa Fe Comfort Smart in januari 2022 besteld. Ik heb één keer nader geïnformeerd over het aflevertijdstip en dat werd toen verschoven van juli naar eind augustus. Daarna heb ik niets meer gevraagd maar ook niets meer gehoord. Afgaande op wat ik lees op dit forum moet ik ernstig rekening houden met de periode oktober - december. Alles voor wat het waard is. Lijdzaam afwachten is het devies….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
@kkoenen ben jij al verder gekomen met je vragen over de systeeminstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
Ik ga maandag nog even naar de garage voor een paar kleine zaken voordat we met de auto op vakantie gaan, zal dan ook nog navragen of het mogelijk is om Lane Assist en Auto hold standaard aan te zetten.

Nu bijna 2.000km met de auto gereden en nog steeds erg blij mee. Heerlijk comfortabel rijden, fijne stoelen en lekker veel ruimte. Range voor elektrisch rijden is netjes, beter dan ik had verwacht. Van mij had de benzinemotor wat minder snel aan mogen springen in EV modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
@VeermanCharon mailtje gestuurd aan de dealer. Zodra ik wat hoor laat ik het hier ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
@VeermanCharon @kkoenen Ik heb het net met mijn dealer besproken en volgens hem is het niet mogelijk om dit altijd aan te zetten. Kan ook niet gekoppeld worden aan een profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Yep. Mijn beeld ook.. kreeg onderstaande terug van de dealer;

Dit was trouwens in mn Skoda (Kodiaq) anders, daar was het wel standaard aan/uit volgens spec.
Voor wat betreft punt 2 t/m 4, hier ben ik even ingedoken met mijn collega’s.

Echter zijn deze helaas niet te configureren met onze apparatuur.

Het l.d.w. wordt gezien als veiligheidssysteem en zal daarom standaard altijd aan (moeten) staan.

Daarentegen worden het lane assist en auto hold, gezien als hulpmiddel en zullen daarom altijd handmatig aangezet moeten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door kkoenen op 18-07-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De aanhouder
Eindelijk een bericht van de dealer. Onze Hyundai SantaFe white cream HEV met creme kleur bekleding wordt begin oktober geleverd. Dat is nog ruim 2 maanden van nu. Met de caravan op pad gaat deze zomer niet meer lukken, maar dat hadden we al ingecalculeerd. Volgend jaar dan maar wat uitgebreider. Er lijkt wat schot te komen in de productie, alhoewel…. Niet te vroeg juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippe vds123
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
mijn santa fe phev sky premium besteld vorig jaar ( 2021 ) augustus, zal na 3 maal uitstel "waarschijnlijk" augustus 2022 geleverd worden.....1 jaar wachten dus uiteindelijk. Concurrenten zoals kia sorento, volvo cx 60, explorer etc rijden al volop langs de wegen. Na overleg met de directie zal ik wachten tot eind augustus en dan verkoop annuleren met schadevergoeding. Van de aankkoopprijs werd intussen 2 % afgedaan en alle resterende accessoires gratis toegevoegd. Dus binnen uiterlijk 1 maand heb ik nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-05 15:39
Hoi allemaal,

Ik heb mijn Santa Fe Premium Plus Sky 7p PHEV in Februari 22 besteld voor levering Juli (beloofd door de dealer).

Levering is nu al uitgeschoven tot 7 november, en nu 31 december. En daar heb ik ook geen vertrouwen in.

Wij hebben de auto besteld via Hyundai Private Lease.... Heb ik hier recht om de contract te ontbinden? Onze vorige lease auto is al ingeleverd eind juni en wij moeten een tijdelijke 2e hands auto kopen.

Te gek voor woorden.

Heeft Hyundai voorraad auto's nog? Advies is harstelijk welkom.

Gr

Als

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeermanCharon
@A lex Bij de meeste leasemaatschappijen kan je een voorloop auto krijgen.
Ik weet niet of dat ook geldt voor private lease.

Juridisch gezien moet de leasemaatschappij leveren binnen de gestelde termijn MITS er contractueel een vaste leverdatum is vastgelegd.
Als die overschreden wordt, moet je de maatschappij nog 14 dagen geven om het probleem op te lossen. Lukt dat niet, heb je het recht om de overeenkomst te ontbinden.
Maar gezien de huidige leveringsproblemen zal er ongetwijfeld een clausule in je contract zijn opgenomen om dit te ondervangen. Of zal er sprake zijn van een indicatieve leverdatum waardoor het ontbindingsrecht op grond van overschrijding teniet wordt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
@A lex Voorraadauto's kun je hier vinden: https://www.hyundai.com/nl/voorraad/detailSearch# maar momenteel staat er helaas niks. Zou inderdaad via de dealer/private lease proberen om een voorloopauto te regelen. Het is erg jammer dat er weinig Santa Fe's geleverd kunnen worden, want het zijn hele fijne auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
Een voorloopauto van de leasebedrijf is mogelijk (onze eerste vraag) maar dan krijg je een Opel Astra Tourer of vergelijkbaar voor de leuke prijs van €800-1000pm. Dus 2e hands, alleen 5 zitplaatsen en duurder dan ons uitgekozen Santa Fe :(

Wij zijn in een echt super vervelend situatie belandt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ik kreeg vandaag mail van de dealer dat ze verwachten de auto medio november binnen te krijgen 🤞🏻
MilleRemmy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:21:
Levering eind augustus hier ook helaas verplaatst naar 14 december pfffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikertje73
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-01-2024
Tot gisteren bleven de leasemaatschappij en dealer volhouden dat mijn auto 28 augustus geleverd zou worden. Vandaag een mail ontvangen dat de auto in januari wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
Al die leveringsproblemen zijn echt balen, want het is een hele fijne auto om te rijden.

2 weken met de Santa Fe op vakantie geweest en daarin zo'n 4.00km gereden. Heerlijk comfortabel en lekker ruim. Stoelen zitten prima en de stoelkoeling is heerlijk. Airco krijgt de auto ook snel op temperatuur terwijl het buiten bijna 40 graden was. Ruimte voorin en achterin is prima en kofferbak ook mooi groot. Ik heb alleen wel het idee dat de 782 liter bagageruimte die Hyundai in de prijslijst noemt gemeten is tot aan het plafond. Had het idee dat ik minder kwijt kon in de kofferbak dan in mijn vorige auto (Opel Zafira). Verbruik was ongeveer 1:11 met skikoffer op het dak en 2 kinderfietsen achterop bij 135km/h op de teller waar mogelijk. Met 125km/h daalde dit naar ongeveer 1:12,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Leveringsproblemen is zeker balen, helemaal als in eerste instantie beloofd werd juli en wij in juli op vakantie waren in Frankrijk. Eerste rondje over de camping zei ik nog tegen mijn vriendin, als ik een Sante Fe zie word ik gek haha. Nou na 100 meter stond er eentje :-). Leuk gesprek met de eigenaar, stoelventilatie vond hij ook heerlijk.

Ik lees graag de ervaringen, wachten op een nieuwe auto is een puur luxe probleem, het is wat het is, Kijk om je heen, pluk de dag, voor je het weet …….
Sturgeon22 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:54:
Al die leveringsproblemen zijn echt balen, want het is een hele fijne auto om te rijden.

2 weken met de Santa Fe op vakantie geweest en daarin zo'n 4.00km gereden. Heerlijk comfortabel en lekker ruim. Stoelen zitten prima en de stoelkoeling is heerlijk. Airco krijgt de auto ook snel op temperatuur terwijl het buiten bijna 40 graden was. Ruimte voorin en achterin is prima en kofferbak ook mooi groot. Ik heb alleen wel het idee dat de 782 liter bagageruimte die Hyundai in de prijslijst noemt gemeten is tot aan het plafond. Had het idee dat ik minder kwijt kon in de kofferbak dan in mijn vorige auto (Opel Zafira). Verbruik was ongeveer 1:11 met skikoffer op het dak en 2 kinderfietsen achterop bij 135km/h op de teller waar mogelijk. Met 125km/h daalde dit naar ongeveer 1:12,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
@MilleRemmy Dat snap ik heel goed. Toen wij bestelden werd ook gezegd dat de auto eind juni geleverd zou worden, dus ruim voor de vakantie. Vervolgens een aantal keren opgeschoven (uiteindelijk januari 2023), waardoor we niet met de nieuwe auto op vakantie zouden kunnen. Gelukkig kwam de dealer met de optie om een nieuwe Santa Fe met andere interieurkleur te nemen, waardoor de begin juli de auto kregen en toch nog op vakantie konden.

Vanwege de leveringsproblemen zie ik nog steeds heel weinig Santa Fe's rijden. Op vakantie 1 gezien op onze camping van een Zwitser, daarnaast laatst nog 1 zwarte zien rijden in de buurt van de Beneluxtunnel. Tucsons rijden er veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
@Sturgeon22 Fietste zondag even langs de dealer, de Tucson stond daar ook ruim op voorraad buiten achter het hek, zag er minstens 5 staan met beschermfolie aan de buitenkant. Het lijkt erop dat de Tucson en Ioniq ruim geproduceerd worden ……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
Vooral veel 48V Tucson's op voorraad. Ook Tucson PHEV is moeilijk leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
  • Laatst online: 30-12-2023
Helaas zojuist weer een melding van de leasemaatschappij ontvangen.
Na een initiële leverdatum van eind augustus en een nieuwe leverdatum in oktober, nu het bericht ontvangen dat mijn auto verwacht wordt in februari 2023. Zoals bij zovelen hier dus een levertijd van 12 maanden. Hopelijk geen extra vertragingen meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A lex
we hebben een bericht gekregen van de dealer dat er in de laatste update van Hyundai geen extra vertragingen waren gemeld... goed nieuws denk ik.

De boot met onze auto wordt half november in europa verwacht.

• MarkSantaFe
  • Laatst online: 01-09-2023
Mijn dealer gaf aan dat bestelling februari in december geleverd gaat worden. Dat zou hopelijk betekenen dat de mijne in januari geleverd gaat worden 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De aanhouder
Bij levering in januari 2023 gaat de BPM weer omhoog. Die verhoging als rekening voor de klant hebben vrijwel alle verkopers in hun voorwaarden opgenomen, dus probeer levering nog in december voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
Wij zijn op vakantie geweest met onze nieuwe Santa Fe PHEV en onze caravan van 1300 kg. Qua rijeigenschappen heb ik niks te klagen maar we hebben onderweg wel wat issues gehad.
Zo kregen we in Zuid Frankrijk plotseling een melding in het dashboard dat er een emissiestoring zou zijn. En vervolgens een melding dat we direct een dealer moesten zoeken omdat er een schakelprobleem was opgetreden.
Daar zit je niet op te wachten, maar we zijn naar de dichtstbijzijnde dealer gereden

Die had pas na enkele uren tijd om uit te lezen maar kon niet echt duiden wat er nou mis was.
Er stonden wat ondefinieerbare storingen in de ECU. Dat vind ik op zichzelf al vreemd want een storingscode lijkt mij altijd te definiëren.
Na een reset hebben we er verder geen last meer van gehad.

Enkele dagen later stonden we in Italië 's ochtends met een lege accu.
Ik had dat niet voor mogelijk gehouden, maar de deuren wilden zelfs niet meer van het slot.
Uiteindelijk lukte dat met de sleutel, waarna we het instuctieboek uit het dashboardkastje konden halen.
Zoeken, zoeken, zoeken in de honderden pagina's totdat we een uiterst onduidelijk plaatje vonden van de accu-contactpunten in de motorruimte.
Daar kwam ik niet uit, dus de Hyundai mobility service gebeld.
Daar werden we uiteindelijk doorverbonden met een monteur van het ANWB steunpunt in Lyon die ons via een videoverbinding wees op de plus die in de zekeringkast blijkt te zitten. Een heel andere plaats dan in het instructieboek staat.
Met startkabels van de campingeigenaar was het probleem gauw verholpen. Het dashboard sprong aan en vervolgens bleef hij in de EV stand staan want er zat nog voldoende stroom in de "rij-accu's" zal ik ze maar noemen.

Waarschijnlijk heb ik het contact aan laten staan waarna de accu volledig leeg was.
Ik begrijp niet dat daar geen beveiliging voor is ingebouwd.
Bovendien zat er in de "rij-accu's" nog 11% stroom. Waarom wordt dat niet gebruikt om op te starten?

Ik ben van de generatie dat een rechter buitenspiegel nog een extra accessoire was 8)
Ik word een beetje simpel van alle piepjes, bliepjes en waarschuwingen in deze auto.
Maar dat zal aan mij liggen. Jammer dat ze niet uitgeschakeld kunnen worden want het zijn er zo veel dat ik er geen acht meer op sla.
De auto rijdt verder prima maar onze eerste ervaringen zijn nog niet juichend.

Onze vorige auto was een Peugeot 3008 waar ik een kleine 100.000 km. in 3,5 jaar op heb gezet zonder ook maar één klein probleempje.
De Hyundai was dik € 20.000 duurder dan de Peugeot destijds, maar ik heb de indruk dat de kwaliteit van de Fransoos toch degelijker was.

• Sturgeon22
@VeermanCharon Jammer dat de eerste indrukken na 12 maanden wachten niet heel positief zijn. Zulke storingen zijn niet fijn. Ik heb die gelukkig nog niet gehad, al wel een aantal keren spontaan de melding dat de knipperlichten achter niet werken terwijl ze wel werken.

Dat de auto de "rij-accu's" niet gebruikt om te starten is zelfs bij volledig elektrische auto's zo. Bij de topics van de EV's vinden mensen het ook vreemd, maar het zal vast een reden hebben.

In het menu kunnen diverse rijhulpen wel uitgeschakeld worden. De melding voor het binnen de lijntjes rijden kun je uitschakelen met een knop links naast het stuur (waar je ook de hoogte van de koplampen kunt instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
@Sturgeon22 Het bedieningsmenu waarin je de rijstrookveiligheid uit kunt schakelen ken ik. Toevallig wilde ik dat vandaag ook weer doen, maar toen gaf het scherm de melding "Veiligheidscontrole niet beschikbaar. Probeer het later nog eens".
Na het contact aan en uit te hebben gezet, was die melding weer verdwenen en was het bedieningsmenu weer beschikbaar.
Even later kreeg ik de melding "LED koplamp defect" toen ik een tunnel in reed en de lichten automatisch aan gingen. Ook die melding verdween na de lichten een keer handmatig aan en uit te hebben gezet.
Afijn. De auto rijdt verder lekker. Dat is het belangrijkste. Zolang de elektronische storingen min of meer vanzelf weer verdwijnen zal het wel goed zijn.
En ach, dat af en toe de noodrem plotseling ingrijpt terwijl er niks aan de hand is, zal ook wel wennen (2x gehad). O ja; de dode hoek detectie wordt onder bepaalde omstandigheden ook na een tijdje rijden uitgeschakeld. Het zou misschien best kunnen dat deze storinkjes voortkomen uit het rijden met een aanhanger of zoiets. Want ze gebeuren terug redenerend steeds als de caravan er achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
Ik zou dan toch nog maar een bezoek aan de dealer brengen, want dat is echt niet normaal. Zoals gezegd heb ik alleen een paar keer een melding gehad van defect knipperlicht (onterecht), verder geen problemen. Gelukkig ook geen noodrem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
Na ruim 2 maanden de 10.000km aangetikt. Nog steeds erg tevreden over de auto. Volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 1 op 25,8, maar dit komt vooral door de zomervakantie waar we 4.000km hebben gereden met dakkoffer en fietsen achterop en nauwelijks laden. Laatste tank heeft volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 1 op 104 (over bijna 3.500km).

De auto rijdt erg fijn en behalve af en toe een valse melding over kapotte knipperlichten achter (6 of 7 keer gehad, laatste keer is alweer enkele weken geleden) geen problemen met de auto. Veel gebruik gemaakt van de stoelkoeling, heerlijk als het warm is. Schuifdak is ook een fijne optie. De achterste zitrij ook een paar keer gebruikt, met een beetje inschikken kan iedereen prima zitten in de auto.

De rijhulpen werken prima. Heb alleen tijdens wegwerkzaamheden waarbij we een halve baan moesten opschuiven gehad dat het systeem niks meer van de lijnen op de weg snapte en vreemde meldingen gaf. Automatische cruise control werkt ook prima. Toch is het soms handig om de "ouderwetse" cruise control te hebben, dus jammer dat je daar niet in kan kiezen. Verder zou ik willen dat de benzinemotor minder snel aanspringt in EV-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Hoe laden jullie de batterij thuis op? Binnen enkele weken wordt mijn gasleiding verwijderd en wil dan van de gelegenheid gebruik maken om een kabel vanuit de meterkast naar de oprit te leggen. Laden jullie via een normaal stopcontact of zijn er ook mensen die een speciale laadpaal/wallbox hebben laten aanleggen? Ik weet dat maximaal laden op 11 KW is.
Mijn Sante Fe komt hopelijk in november dus heb helaas nog geen ervaring. Wel gelezen dat je de auto kan programmeren wanneer hij mag beginnen met laden? Dan lijkt een uitgebreide wallbox mij overbodig of hebben jullie andere ervaringen? Moet aan de installateur van mijn zonnepanelen dan ook vragen of eventueel een wallbox direct aangesloten kan worden op mijn zonnepanelen zodat ik alleen maar “gratis” laad maar zover gaat mijn kennis niet :-).
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar een wallbox zodat ik bij thuiskomst direct de laadkabel kan pakken, inpluggen en klaar.

Ik hoor graag jullie ervaringen zodat ik op tijd alles kan regelen.

Thanks,
Remco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
@MilleRemmy De Hyundai Santa Fe kan maximaal met 3,6kWh laden, dus daarvoor heb je eigenlijk geen laadpaal/wallbox nodig. Een normaal 16a stopcontact kan dit ook leveren, al moet je wel oppassen dat je de groep niet overbelast. Er wordt standaard een lader meegeleverd die je kan gebruiken bij een normaal stopcontact, daarbij kan je instellen met hoeveel ampere je wilt laden. Minimum is 6, maximum 12 of 14.
Ik gebruik zelf een Tesla Wall Connector om de Santa Fe op te laden, omdat deze gekoppeld is aan een andere Tesla Wall Connector. Ze verdelen de stroom onderling, zodat de stop niet springt als beide auto's tegelijk geladen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyby15
@MilleRemmy Toen ik vorig jaar de Santa Fe heb besteld, vond ik het een mooi moment om zonnepanelen aan te schaffen. Idd. voor de 'gratis' stroom. Ook gelijk een Zappi geïnstalleerd. Ook met het oog op de toekoms mocht er nog een EV komen. Hierbij kun je kiezen tussen 'zonnestroom' of laden via het net. Helaas hangt de Zappi inmiddels al een jaar werkeloos aan de muur omdat de Santa Fe er nog steeds niet is. Dus kan ik helaas nog niet vertellen hoe het werkt.
Wat betreft de leverings voorspellingen, daar zou ik me maar niet te veel aan vasthouden. Hier al 7 keer een nieuw tijdvak gekregen. Een maand geleden stond in de computer dat de wagen eind september in de haven zou aankomen. Nu staat in de computer dat ie nog in productie moet. Misschien dat ie eind september in de haven staat als bouwpakket.

• MilleRemmy
Ach @Flyby15 die levertijd is niet leuk, maar voordat ik bij de Santa Fe uit kwam wist ik al dat alle merken minimaal 1 jaar nodig hadden om te leveren. Sommige merken hadden niet eens een demo auto of wilden deze niet eens hun kant op laten komen. Mercedes spande helemaal de kroon, je kon een auto bestellen met alle opties en bij aflevering (dus ook pas na 12 maanden) gingen ze kijken welke opties gemonteerd waren en welke niet, dan vond er een verrekening plaats en had je je auto, dus ook zonder opties die je wilde :-). November staat de levering, mijn dealer houd me op de hoogte dus meer kunnen ze niet doen denk ik. Inruilprijs was goed dus ja, half jaar langer wachten kost mij niets :-).

@Sturgeon22 klopt het dat je via de app de auto kan “programmeren” wanneer hij moet gaan laden en tot hoeveel? Er komt een aparte groep in de meterkast dus dat is het probleem niet, helemaal met het oog op de toekomst. Ik vraag me daarom een beetje af of je wel een wallbox moet hebben die “smart” is, als je je auto kan programmeren lijkt het mij dubbelop.

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
@MilleRemmy In de app is inderdaad de mogelijkheid om een laadprogramma in te stellen. Geen idee of het werkt, ik heb het nooit gebruikt. Als je toch heel de nacht hebt om te laden kun je het vermogen van de lader ook iets lager zetten, dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyby15
De Duitse ADAC heeft een onderzoek gedaan naar verliezen bij het laden.

https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/

Hieruit blijkt dat laadverlies oa. afhankelijk is van de laadtijd. Dus een wallbox met hoger vermogen is wel degelijk interessant. Alleen laadt onze Fe maar met max. 3,3 kW dus daar is het effect veel minder.

De Zappi heeft oa. een stand om te laden met "overtollige zonnestroom". Hij kijkt continu naar wat er van het net gevraagd wordt door het huis en wat de zonnepanelen opleveren. Het overschot van de zonnepanelen op dat moment gaat dan naar de EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Zijn er nog levering updates bij de wachtenden? Ik heb de dealer eind vorige week gemaild met info over mijn levering half november maar nog niets gehoord. Het blijft spannend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De aanhouder
Mijn in januari 2022 bestelde Hyundai Santa Fe komt volgens de dealer eind sept/ begin okt binnen, zo deelde men mij mede begin september. Dat moment komt nu snel naderbij en ik ben in blijde afwachting van een telefoontje. Ik ben benieuwd of het nu volgens plan verloopt dan wel dat er weer spaken in het wiel gestoken worden. Ik hoop natuurlijk dat het er van gaat komen.

• AbeG
Ik heb deze week nog contact gehad met de dealer. Mijn in februari bestelde Santa Fe zou volgens de laatste informatie medio december moeten arriveren in de haven, met verwachte afleverdatum eerste helft januari.

• Flyby15
Na bijna 2 weken diepgravend onderzoek is de importeur met een antwoord gekomen waarom het nog steeds niet bekend is waarom mijn Fe nog niet in productie is en niemand weet wanneer dit gaat gebeuren.
1. vanwege chip tekort.
2. vanwege de oorlog in Oekraïne.
3. we moeten er aan wennen dat een jaar levertijd gewoon is geworden.

ad 1. in 14 maanden kunnen ze toch wel de chips bij elkaar sprokkelen
ad 2. de oorlog in Oekraïne is pas een half jaar na bestelling uitgebroken.
ad 3. als een jaar levertijd normaal is, had ik nu in de Fe gereden.

Als het nog steeds niet bekend is wanneer Fe in productie gaat en de bootreis zo'n 6 weken duurt, kan het zo maar zijn dat Santa (Claus) er eerder is.

• Flyby15
Ik las laatst in de AutoWeek een review van een eigenaar van een Mazda CX60. Deze meneer had 'm in juli besteld en begin september in ontvangst mogen nemen. Het kan dus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeberu
Dit mist de huidige Santa Fe nog …
YouTube: How to upgrade to full LED tail light to Hyundai Santa Fe 2022 model
Stuntelige video maar mooi eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeberu Deze had ik eerder gedeeld, maar niemand heeft interesse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CugdgAXwmWTFkljpVU-uYMuXp-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2sl8lFzVKUYIAyhOpAhq1fy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De aanhouder
Bericht van de dealer ontvangen: het gaat gebeuren. Volgende week komt de Santa Fe en wordt aan mij geleverd. Ruim 8 maanden na bestelling. Je ziet hem zo weinig rijden dat ik me niet direct meer een voorstelling kan maken van de auto, om over het rijden hierin maar te zwijgen. Die herinnering is compleet vervaagd, dus ik hoop volgende week aangenaam verrast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ben benieuwd wie zijn Santa Fe ook op die boot stond 🤞🏻. 8 maanden wachten is niet slecht 👍🏻
De aanhouder schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:09:
Bericht van de dealer ontvangen: het gaat gebeuren. Volgende week komt de Santa Fe en wordt aan mij geleverd. Ruim 8 maanden na bestelling. Je ziet hem zo weinig rijden dat ik me niet direct meer een voorstelling kan maken van de auto, om over het rijden hierin maar te zwijgen. Die herinnering is compleet vervaagd, dus ik hoop volgende week aangenaam verrast te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
@De aanhouder:

Goed nieuws. Ik ben benieuwd hoe de auto gaat bevallen. Ik hoop dat deze levertijd een voorbode is voor de overige wachtenden op dit Forum.
Ik wacht i.i.g. met spanning de komende 3 maanden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
De HEV's beginnen nu idd binnen te komen.

De PHEV's laten nog op zich wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De aanhouder
Vandaag heb ik mijn Hyundai Santa Fe ( white cream Met camel leren bekleding) opgehaald ( en betaald…) bij de dealer. De eerste 9 km geven een goed gevoel. Erg Stille Auto. Ik wilde er direct een rondje mee rijden maar belandde direct na 2 km in een kilometers lange file en heb toen besloten maar direct naar huis te rijden. Er staat nu 22 km op de teller…. Voor me ligt nu een bijna vuistdikke pil van de handleiding. Zal ik maar dichtlaten totdat het nodig is. Het toetsenbord voelt intuïtief redelijk vertrouwd aan met bekende en onbekende symbolen. Ik heb een afneembare trekhaak ivm de caravan De vorige auto, Opel Insignia had dat beter voor elkaar. Met een handbeweging trok ik de trekhaak naar buiten en met één klik zette deze zich vast. De 13 polige stekker van de caravan zat hierbij ingebouwd in de trekhaak, makkelijk te bereiken. Bij deze Hyundai moet ik met het afneembare deel bijna onder de auto kruipen om deze in de houder te klikken. De aansluiting voor de 13 polige stekker tbv caravan zit achter de bumper weggedraaid en ook deze moet met enige moeite zichtbaar naar beneden gedraaid worden. Nou ja, de caravan staat nu op stal tot volgend jaar, dus ik kan nog even zonder caravan oefenen. Komende dagen maar eens het gehele scala van toeters en bellen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
@De aanhouder Veel plezier met de auto en heel veel fijne en veilige kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@De aanhouder proficiat.
Is het een HEV gezien u die op 8 maand ontvangen hebt?

Ik hoor leveringstijden van meer dan 15maand voor plug-in versies?
Wat zijn nu de geschatte leveringstijden bij andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De aanhouder
Flyby15 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:09:
@De aanhouder Veel plezier met de auto en heel veel fijne en veilige kilometers.

[ Voor 4% gewijzigd door De aanhouder op 12-10-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De aanhouder
jeberu schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:10:
@De aanhouder proficiat.
Is het een HEV gezien u die op 8 maand ontvangen hebt?

Ik hoor leveringstijden van meer dan 15maand voor plug-in versies?
Wat zijn nu de geschatte leveringstijden bij andere?
Inderdaad een HEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Ondertussen kan de santa fe al niet meer besteld worden gezien de leveringstijden zo oplopen en het nieuwe model al voorzien is voor na de zomer van 23.

Wat zijn nu gemiddelde leveringstijden voor een santa fe plugin? Mijn garagist durft niks meer zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ik ben al 2 weken bezig om een antwoord te krijgen of november nog door gaat voor de levering van onze PHEV Premium Plus Sky kleur Rain Forest Metallic met Nappa grey lederen bekleding besteld op 28-01-2022.

Alle info v.w.b. chassisnummer in de strijd gegooid, echter totaal geen antwoord vanuit Hyundai Nederland gok ik. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de auto “plotseling” in Nederland is aangekomen en er dan binnen 2 weken wordt afgeleverd! Ik waande me voor heel even in het sprookjesbos ;-).

De gebrekkige info begint me nu ook te irriteren, kennelijk anno 2022 werken ze in Zuid-Korea nog met rooksignalen of postduiven haha.

Afijn, luxe problemen maar nu we richting november kruipen begint de bloeddruk toch langzaam op te lopen :-)
jeberu schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:22:
Ondertussen kan de santa fe al niet meer besteld worden gezien de leveringstijden zo oplopen en het nieuwe model al voorzien is voor na de zomer van 23.

Wat zijn nu gemiddelde leveringstijden voor een santa fe plugin? Mijn garagist durft niks meer zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
@MilleRemmy

Heb je al een chssisnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Nope helemaal niets, geen feedback vanuit de dealer, heeft de vraag uitgezet bij importeur (zeggen ze …)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyby15
@MilleRemmy Ah duidelijk.

Een paar weken geleden heeft mijn dealer dezelfde vraag bij de importeur neergelegd. Het antwoord heb ik hier (een stukje naar boven) geplaatst. Ik ben benieuwd welk antwoord jij krijgt.

Belachelijk dat ze na 14 maanden nog TOTAAL geen indicatie hebben wanneer de wagen in productie gaat.
Inderdaad begint het behoorlijk irritant te worden. Zeker omdat je het gevoel krijgt als een kleuter te worden weggestuurd en dat je niet zo moet zeuren (niet zozeer bij de dealer, want die baalt er ook van, maar bij de importeur).

Overigens heb ik dezelfde besteld, maar dan in magnetic force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
@Flyby15 gelukkig ligt de in ruilprijs zwart op wit vast :-)

Tijdens bestellen stond deze bij de dealer klaar om geleverd te worden, kon toen even genieten van deze kleur vandaar onze keus :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXd-mudLHHzG8Jk1Fwo3JN0y95E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZh7VVtMSnREcriR8UAvHnj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5N9IEOl03p9oBkLtgUi3q57sQLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umBUky8YLbpSmT9s7WTZWhaY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyby15
Ook heel mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sturgeon22
Vrijdagmiddag in de parkeergarage een zeldzaam moment. 2x een zwarte Hyundai Santa Fe PHEV met dark beige interieur naast elkaar. Die van mij is nu ruim 3 maanden oud, de andere was net nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yydjACT0jU1AgH_7nrprF4RHTgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36A1io0QWcA8e2sa2KChC1yX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duikertje73
Hier een update van mijn zijde.
Vorige week met de dealer gebeld, mijn aut zou nog op een onderdeel wachten dus januari was echt het meest waarschijnlijke voor aflevering.
Wordt ik nu opeens gebeld dat mijn auto binnen is gekomen.
Vanwege de drukte kan ik hem 15 november ophalen.

Besteld in januari. Zwarte PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyby15
@Duikertje73 Da's mooi nieuws. Gefeliciteerd.

De wagen stond dus waarschijnlijk al in Europa ergens te wachten op het onderdeel.

Nu de dagen aftellen.

Ben wel benieuwd welke uitvoering het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikertje73
Ik heb gekozen voor de PHEV premium uitvoering
Abbys Black met Camel bekleding
Ook een afneembare trekhaak erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
@Duikertje73 biina een maand om een nieuwe auto af te leveren pfffffff. Trekhaak wordt volgens mijn info door de dealer gemonteerd!

Afijn jouw datum ligt iig vast 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
Weer een vertraging voor ons.

Nu januari 23 (op het vroegst).

Wat een onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
Helaas ook voor mij vandaag de melding dat de levering (wederom) is vertraagd.
Na een initiële leverdatum in augustus en vervolgens verschuivingen naar oktober en januari is de voorlopige leverdatum nu voor medio februari voorzien.
Dat is exact 12 maanden na de besteldatum.

Ik hoop nog steeds, tegen beter weten in, dat ik net als Duikertje73 ineens bericht krijg dat mijn auto in Nederland is.

We wachten maar weer af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De aanhouder
Nu 11 dagen gereden met de Hyundai Santa Fe Hybrid ( HEV). De auto is verrassend zuinig, bijna 1 op 18. Combinatie van snelweg en stad. Ik heb heb wel een rustige rijstijl. Veel eerder gas loslaten want de auto rijdt heel makkelijk uit en vermindert langzaam in snelheid. Nu 464 km op de teller. Qua comfort is het top, maar dat zal voor bijna alle nieuwste generatie auto‘s vermoedelijk gelden. Ook fijne hoge zitpositie. Auto is wel groot, maar dat wist ik, al is die ervaring wel min of meer „ verdampt“ door de lange levertijd. Zoals ik eerder aangaf, moet ik regelmatig de handleiding raadplegen voor de functionaliteiten. Dat zal nog wel een tijdje zo blijven, vrees ik.
Al met al een heerlijke auto qua comfort, rust en ruimte. Een scheurijzer is het niet, maar dat zocht ik ook niet. Waarom geen PHEV? Onze caravan weegt inclusief bagage 1500 kilo. De Stekkerauto mag maar 1350 Kilo trekken. De KIA Sorrento als PHEV ( stekkerauto) mag wel 1500 Kilo trekken. Maar omdat de verlaagde wegenbelasting mogelijk in 2025 voor stekkerauto‘s anders wordt en we in 2030 ( of wie weet eerder…) op rekening gaan rijden, zou een KIA Sorrento als stekkerauto wellicht onvoordeliger zijn. ( stuk duurder in aanschaf)En ik rijd maar ca 9000 km per jaar. Ik vond de Hyundai ook mooier en het oog wil ook wat. Kortom volle tevredenheid. Oja de relatief kleine accu geeft toch genoeg uitstootvrije momenten: bij het wegrijden en bijv het inparkeren. En laadt ook weer snel op.

[ Voor 5% gewijzigd door De aanhouder op 21-10-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees T.
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-11-2023
Ja, ook voor mij duurt het wachten wel heel lang. Februari besteld PHEV. Ben alvast de gebruikshandleiding gaan halen. Zo te zien op deze site gaat het dus geen juni, oktober of december worden. Heb je straks een 22 type auto in 23 gekocht. Vraag me ook af wat die lease maatschappijen ondertussen doen, die hebben toch een berg auto's nodig of kopen die mijn auto en laten mij nog maar een paar maanden wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een slecht nieuws! De ICCB kabel wordt niet std. Meegeleverd bij de modeljaar 2023.
Dus als je auto volgende jaar pas kan leveren zal jij deze kabel missen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej2Wj95s-pDEbEshnelPVQr-Yjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/19nFNcfXKe6FqaMjKJH4B9XG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Dit filmpje is ook best mooi gedaan!

https://youtu.be/vAdWPk7YSs8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
Anoniem: 443661 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:33:
Nog een slecht nieuws! De ICCB kabel wordt niet std. Meegeleverd bij de modeljaar 2023.
Dus als je auto volgende jaar pas kan leveren zal jij deze kabel missen.

[Afbeelding]
Denk je dat die niet meegeleverd wordt? Lijkt me dat het zwart op wit staat in je getekende koopovereenkomst toch? Ik zal eens even gaan snuffelen hier.

Tot op heden geen enkele update van de dealer. Uitgaan van de belofte half november dan maar 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MilleRemmy Ik heb geen idee of die niet meegeleverd wordt, heb dat van de dealer gehoord.

Verder kan jij via deze link de voorraden in de gaten houden:

https://www.hyundai.com/nl/voorraad/detailSearch#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Zijn er nog verschillen met modeljaar 23?
Ik las ergens dat OTA updates vanaf dan wel gingen mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Na wekenlange stilte zelf maar weer actie ondernomen ivm de beloofde levering november! Het verhaal wordt eigenlijk steeds ongeloviger, ze weten gewoon niet wanneer hij geleverd gaat worden 😡. Chassisnummer of niet, systemen blablabla om gek van te worden. Dus wie weet maart dan heb ik 14 maanden moeten wachten 🤭 dat is toch eigenlijk een lachertje. De 1 Hyundai zou zomaar de laatste kunnen worden pffffffffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeermanCharon
@MilleRemmy Een schrale troost: mijn vrouw heeft in maart een Peugeot 208-e besteld. Die zou aanvankelijk in september geleverd worden maar inmiddels is daar ook onbekend wanneer die komt.
Ik heb zelf 12 maanden op de levering van mijn Santa Fe gewacht.
Het zal het nieuwe normaal zijn zoals men vroeger in de DDR jaren op de levering van een Trabant moest wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ik kreeg gister mail, Q2 2023 😢. Van een beloofde levering juli 2022 naar eventueel juni 2023 gaat mij echt te ver pfffffff. Ik denk niet eens dat mijn 1 Hyundai de laatste wordt maar eerder Hyundai loos blijf. Je kan je klanten toch niet op deze manier behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
@Duikertje73 Hoe bevalt de wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees T.
MilleRemmy schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:40:
Ik kreeg gister mail, Q2 2023 😢. Van een beloofde levering juli 2022 naar eventueel juni 2023 gaat mij echt te ver pfffffff. Ik denk niet eens dat mijn 1 Hyundai de laatste wordt maar eerder Hyundai loos blijf. Je kan je klanten toch niet op deze manier behandelen?
Degene met de langste levertijd krijgt hem gratis. Lijkt me normaal.
Geheimzinnig gedoe helpt ook niet echt en roept bij mij allerlei redenen op, die hopelijk allemaal onzin zijn.
De reputatie van een autobedrijf is nooit geweldig geweest dus ik verwacht er niet te veel van kan het altijd meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
@MilleRemmy wat frustrerend dat de levering van je auto weer is vertraagd. En nog steeds geen duidelijkheid over de definitieve leverdatum.

Ik heb begrepen (artikel Koreaanse krant) dat de keuze voor een panorama dak en 7 zitplaatsen nog eens extra vertraging opleveren.

Tot nu toe was de gemiddelde levertijd van de PHEV op dit Forum zo'n 11 tot 12 maanden. Ik ben alleen bang dat dit voor ons dus langer gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNef
  • Laatst online: 20-02-2023
@@AbeG. Heb je een idee of het anders is voor de HEV modellen? (hybrid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
@AbeG thanks voor je krantenartikel update. Grappig dat Ursem Barten het helemaal niets interesseert en jij met nieuws aankomt over redenen. Ze gaan een jaar over de toegezegde leveringsdatum heen, het zou zomaar kunnen betekenen dat ik straks 1,5 jaar heb gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
Iedere keer zijn het weer andere onderdelen waar problemen mee zijn.
Zo is ook de brandstoftank al een keer voorbijgekomen.

Dat er problemen zijn met het glazen dak kan ik me voorstellen.
Zomaar wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMEGmzGE37-tHzCGAyUH-TQwWG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECymnteIiumMKo6MqqlYy5Eh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_turj11VQhyM_CvKFYkzGG_kX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBtKGOFYVtT200ReXoXgflth.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHekRK24CSHo_OdbO-nwAWwr6oA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/umecEAjEqEceqs4fsf6EBHsN.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_85NLO6p5lYeKpwP9R3Xx-IO4A=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/7KGiEwbJT9clJCWJGcExl9HP.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njjui_Xx4jzFSBHtGwv1q5blgTw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/boVZGulxgdO2a8xzkAb0WWJT.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRmZ7EsdCcYVtQ3Nq6mwGZz_gQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QjiG4D2ylsicCkCWtXfXenGX.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEZQfi7cKqERohCxRNyow9y7wcM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ehAC5RjXQkUWhoaQikZEEIsg.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IS8n-qgaZs3ZWS3dc-4ngBAcfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKVl3SvVp5KLtLj9B0Vi05wW.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P28jUeXDoWqKztCK98GgU_bMdiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0qa4S8W8oxiuzzd9x1ke0Dqr.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug9XkymSlPqKV6rxtVlKCwI6fyo=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/SO2Q2ljih2LSzlT32zXIaWRt.webp?f=fotoalbum_large

Hier is inmiddels maand 17 ingegaan en nog geen idee wanneer de wagen in productie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees T.
Bedankt voor de foto's. Niet zo mooi allemaal, maar kan voorkomen. Is type 2021 dan zoveel anders?
17 Maanden, dat wordt een extra beurtje voor de inruiler. Maar ja ik ben blij dat ik niet op de fiets hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGerreth
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik ben nieuw op dit forum en wacht inmiddels ook langer dan 12 maanden op de Santa Fe.
Wij hebben hem besteld in november 2021 en zou rond juni 2022 geleverd worden…toen rond de zomervakantie, daarna september, oktober en ga maar door. Nu ergens 1e kwartaal 2023.
We beginnen het wachten nu wel zat te worden , zoals ik hier op het forum heb gelezen zijn wij niet de enigste. Communicatie vanuit Ursem Barten gaat zeer moeizaam. We overwegen misschien toch voor iets anders te gaan wat al op kenteken staat🤷‍♂️
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste