Toon posts:

Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AbeG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:55
@TheNef Helaas heb ik geen specifiek nieuws over de HEV, al lijken die modellen wel een iets kortere levertijd te hebben afgaand op de informatie op dit Forum.

• AbeG
Voor de geïnteresseerden: hierbij de link naar het artikel uit de Koreaanse krant waar ik eerder deze week naar verwees:
https://koreajoongangdail...rs/20220711165121359.html

Artikel stamt van juli dit jaar.

• MilleRemmy
  • Laatst online: 06-02 10:50
AbeG schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:31:
Voor de geïnteresseerden: hierbij de link naar het artikel uit de Koreaanse krant waar ik eerder deze week naar verwees:
https://koreajoongangdail...rs/20220711165121359.html

Artikel stamt van juli dit jaar.
Dit artikel is volgens de dealer grotendeels niet voor de PHEV of Europese auto 😵‍💫. Dus een sunroof en 3 zitrij is heel anders in een HEV uitvoering 😂. Zoals eerder al gezegd, autodealers blijven malafide bedrijven zonder oog voor hun klanten. Eerder al slechte ervaringen met onderhoud bij van Mossel dus je gevoel wordt keer op keer bevestigd. Toch jammer deze instelling.

• Kees T.
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-02 17:03
Ja, zie ook het voorbeeldige gedrag van de importeur. Na een blik op zijn site staat gewoon terloops genoemd dat de contractprijzen niet vast staan. Je mag er dan wel vanaf binnen 10 dagen. M.a.w. je wacht tot Sint Juttemis op je auto en dan moet je nog extra betalen ook, of niet. Zal mijn contract nog eens gaan nalezen, dit klopt voor geen meter.

• De aanhouder
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-02 08:53
Bij een steeds latere levering adviseer ik op het volgende te letten: Wat betreft de Hybrid-Plug-in geldt dat er een vrijstelling van 50% wegenbelasting is tot en met 2024. in 2025 is die korting nog 25% en vanaf 2026 betaal je de volle mep. Het gewicht van de auto is een belangrijke factor in berekening van de kosten. Hybrid- plug- in auto‘s zijn een stuk zwaarder dan Hybrid zonder Plug-in. De fiscale bijtelling voor privé gebruik wordt ook in 2026 gelijkgetrokken met volledige brandstofmotor auto‘s. Het BPM bedrag gaat ook per 1 jan a.s. weer iets omhoog en dat gaat elkaar jaar gebeuren. Omdat de aanschafprijs van de Hyundai Santa Fe ook sinds enkele maanden flink gestegen is en er nu geen gegarandeerde vaste prijs geldt, is het totale plaatje van een aanschaf van een nieuwe auto ongunstiger geworden. Als je dan geen zekerheid hebt omtrent de gegarandeerde leverdatum, zou ik de optie van mogelijkheid tot cancellen van de order binnen 10 dagen na wéér een prijsverhoging zeker overwegen. Advies: betrek alle aspecten van gewijzigde kosten, belastingen etc in je besluiten, maar bekijk ook eventuele alternatieven

• Marper
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-02 04:20
Twee weken geleden heb ik mijn 7-zits Santa Fe HEV in ontvangst mogen nemen. De auto was in mei j.l besteld met als verwachte leverdatum rond de jaarwisseling. In tegenstelling tot vele anderen heb ik dus niet langer hoeven wachten dan vooraf aangegeven.
De auto rijdt comfortabel. Het blijft nog wel zoeken naar de werking van sommige functies, belletjes en andere alarmen..en vooral ook naar het uitschakelen van sommige.

Over het verwarmings/airco systeem ben ik nog niet enthousiast . Bij wat zonlicht op de voorruit lijkt de thermostaat van slag te zijn, binnen kort tijdsbestek gaat het systeem van voluit verwarmen naar fors afkoelen en weer terug naar verwarmen, terwijl de gewenste termperatuur constant blijft op 20 graden ingesteld staat. Eens zien wat de dealer hiermee kan.

Heeft iemand een idee wat de drie-standen knop 'auto' op het airco paneel voor functie heeft?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Marper schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:04:

Heeft iemand een idee wat de drie-standen knop 'auto' op het airco paneel voor functie heeft?
Ik heb dan weliswaar geen Santa Fe maar een Tucson, maar ik vermoed dat dit hetzelfde werkt: die 3 auto standen bepalen hoe hard de airco/verwarming werkt om de gewenste temperatuur te bereiken. Dat merk je met name als de gewenste temperatuur heel erg afwijkt van de gewenste: dan gaat de blazer in het begin heel hard op de hoogste stand en zal de auto dus sneller op temperatuur zijn. Als de auto eenmaal op temperatuur is, zul je weinig/geen verschil meer merken tussen die 3 standen.

• MilleRemmy
@De aanhouder ze zijn mijn gezeur al zat dus ik mag mijn order kosteloos annuleren :-). Ander probleem is dan natuurlijk welke auto gaat het dan worden. Ik kijk rustig rond, ander merk zal ook lastig worden, misschien een jonge 2 hands?!

• DJ81P
  • Laatst online: 11-01 23:46

Sinds vrijdag onze Hyundai Santa Fe Premium + Sky (7 zits) phev in ons bezit… het is het wachten waard.. vorige jaar november besteld… eind oktober chassis en kenteken gekregen. Bijna 4 weken in Rotterdam gestaan ivm transport problemen en eventueel afbouwen vd auto 🤷🏼‍♂️. Dit is de winteruitvoering voor ons, in de zomer de 20 inch velgen eronder 👍🏻. Ik ken de frustraties, ook gehad, eerst levering van ons zou begin april zijn 😂. Maar Hyundai laat niks los, dus je dealer weet ook echt niks. Ik heb begrepen dat als je nu besteld het 2024 gaat worden.. ik vraag mij ook af of er een restyling komt, ivm de ionic 7. Ik kan alleen maar zeggen, wat een fijne auto dit is, sterk en snel en dat met nu de eerste 400 km een verbruik van 6l per 100 km 👍🏻

• GGerreth
  • Laatst online: 22:16
DJ81P gefeliciteerd!!!
Dat zijn goede berichten, toevallig heb ik gisteren contact gehad met de dealer. Hun kunnen nog steeds weinig zeggen omdat de info vanuit de importeur bar slecht gecommuniceerd wordt🤷‍♂️ sinds september staat in de computer dat onze SantaFe 311222 binnen moet komen en de dealer denk eerder aan 1e kwartaal 2023 pffff!!! Echt om gek van te worden. Wie weet zit het ons mee en staat de auto ook in Rotterdam, echter is er nog steeds geen chassisnummer bekend…

• DJ81P
@GGerreth Ik zou hem inmiddels ook op 2023 laten zetten… ivm bouwjaar waarop hij komt te staan… ik heb echt even getwijfeld om te wachten…. Maar dat is niet gelukt 😂

• GGerreth
@DJ81P
Als de auto toch op “ magische “ wijze nog dit jaar bij de dealer komt dan gaat hij meteen op kenteken. We hebben al lang genoeg gewacht😔 wij hebben ook de PHEV besteld maar dan de Premium Plus Sky met 5 zits. Ik ben heel benieuwd wanneer de auto echt zal komen, ondertussen probeer ik er zo min mogelijk aan te denken😬

• jeberu
  • Laatst online: 00:26
@DJ81P ikveronderstel dat dit Glacier white is?
Ik heb exact dezelfde in bestelling, ziet er goed uit.

• Volvov60
  • Laatst online: 31-01 18:47
Ik heb sinds maart 2022 een Santa Fe plug-in Hybrid 7zits en alle paketten in bestelling staan. Wel in België. Hij zou geleverd worden in mei. Huidige leasewagen loopt af in april, ik was dus goed voorbereid…
Maar nu net telefoon gehad van de concessiehouder dat hij van de invoerder een mail heeft gekregen dat er geen Santa Fe’s meer geleverd zouden worden. Geen. Niet later. Gewoon niet geleverd dus. Kan dit?!
Er is in België ook weinig alternatiefs. We hebben maar tot 31/12 om in te tekenen mbt fiscale aftrekbaarheid. Ik vind dit eigenlijk onaanvaardbaar.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Volvov60 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:35:
Ik heb sinds maart 2022 een Santa Fe plug-in Hybrid 7zits en alle paketten in bestelling staan. Wel in België. Hij zou geleverd worden in mei. Huidige leasewagen loopt af in april, ik was dus goed voorbereid…
Maar nu net telefoon gehad van de concessiehouder dat hij van de invoerder een mail heeft gekregen dat er geen Santa Fe’s meer geleverd zouden worden. Geen. Niet later. Gewoon niet geleverd dus. Kan dit?!
Er is in België ook weinig alternatiefs. We hebben maar tot 31/12 om in te tekenen mbt fiscale aftrekbaarheid. Ik vind dit eigenlijk onaanvaardbaar.
Ik ken de situatie in België niet, maar dit lijkt me een heel raar verhaal.... Alsof de Santa Fe een uitlopend model is, wat voor zover ik weet toch nog niet het geval is.
Maar wellicht is een Kia Sorento een goed alternatief? De vraag is of die nog wel leverbaar is dan.

• Volvov60
Net bevestiging gekregen van eenzelfde geval. Dus spijtig genoeg is het waar.

Ik ben redelijk ontgoocheld want het was idd tussde Sorento en de Santa, maar mijn keuze was duidelijk.

• jeberu
jeberu schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:22:
Ondertussen kan de santa fe al niet meer besteld worden gezien de leveringstijden zo oplopen en het nieuwe model al voorzien is voor na de zomer van 23.

Wat zijn nu gemiddelde leveringstijden voor een santa fe plugin? Mijn garagist durft niks meer zeggen :X
In oktober konden er al geen ‘nieuwe’ bestellingen meer geboekt worden volgens mijn info wegens de oplopende wachttijden.

Tzou wel straf zijn dat orders die al maanden geleden genomen zijn ook geen aanlevering meer krijgen? De mijne (phev) is besteld in april 22 ook in België.
Ik weet mensen die nog wachten sinds juli 21.

• Flix.cbr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:14
Ik zie op Hyundai.be ook geen mogelijkheden voor proefrit, offerte of brochureaanvraag meer voor de Santa fe.

• Volvov60
jeberu schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:33:
[...]
In oktober konden er al geen ‘nieuwe’ bestellingen meer geboekt worden volgens mijn info wegens de oplopende wachttijden.
Klopt. Dat vertelden ze mij ook. Maar ik vind het ook zeer raar dat bestellingen dan geannuleerd worden. Jij hebt nog niets gehoord? Mijn bestelling is van 8 april 2022.

• GerKing
  • Laatst online: 30-01 20:08
Op 1 december 2021 heb ik de Santa Fé PHEV Premium plus Sky besteld. De verkoper gaf al aan dat door het chiptekort de levering in april zou plaats vinden en niet in, normaal gesproken, februari. In april, toen ik nog een paar kleinigheden zoals een witte nummerplaat doorgaf kreeg ik een mail terug dat het wel juni kon worden. Wij hadden hoop in onze zomervakantie in de nieuwe auto te kunnen rijden. Helaas, juni werd 14 juli, vervolgens zou de auto 31 oktober binnenkomen, dat werd 30 november en inmiddels is dat 31 december geworden. De verkoper stuurde mij in augustus het volgende, toen ik opmerkte dat een pakje van een paar Euro beter te volgen is dan een auto van rond de € 60.000:
"Hyundai heeft denk wel degelijk een goed ‘’track en trace’’ systeem maar ik denk dat Hyundai Nederland deze informatie niet aan ons als dealer doorgeeft. Waarom niet is mij een raadsel. Ik denk uit voorzorg/eigen protectie."
De transittijd van Korea naar Nederland is 30 tot 35 dagen. Onze, langverwachte, auto zou dus op 31 december aan zou moeten komen. Als dat zo is, zou de auto nu onderweg moeten zijn. Vreemd dat ze dan nu niet aan de dealer kunnen doorgeven of die auto überhaupt aan boord is. Wat dat aangaat valt er voor Hyundai nog een hoop te winnen.
Gelukkig heb ik voor mijn inruilauto een vaste prijs afgesproken maar ik zou het toch wel erg leuk vinden om eind januari met de nieuwe auto naar de sneeuw te gaan.
We wachten af.......

[Voor 13% gewijzigd door GerKing op 11-12-2022 15:16. Reden: toevoeging]

• Flyby15
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:47
@GerKing Ik zou m'n oude sneeuwkettingen nog maar niet weggooien.

Mijn in augustus 2021 bestelde P+S zou 30 september (2022) met de boot aankomen.

Nu is nog steeds niet bekend wanneer hij gemaakt wordt.

Ik hoop niet dat we onze vrienden in het zuiden gaan volgen.

De problemen schijnen te liggen in onderdelen voor het dak, het olie systeem en de brandstoftank.

• GerKing
@Flyby15
Mijn winterbanden kunnen gewoon over naar de nieuwe auto en ik heb nog geen hekel aan mijn oude auto, dus wat dat aangaat hou ik het nog wel een tijdje uit!
Laten maar hopen dat ze die problemen hebben opgelost en dat dr auto gewoon op de boot staat!

• Flyby15
Het kan altijd nog slechter.

30 maanden wachttijd in Zuid-Korea zelf op een Hyundai of Kia.

https://www.koreatimes.co...h/2022/10/129_337403.html

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:29
Bij mijn dealer in Goes staat deze Santa Fe Comfort Smart Sky HEV nu op voorraad (nieuw):
https://www.autosturm.nl/...leasetype=&aanschafsoort=

• TheNef
  • Laatst online: 25-01 14:55
Goedemorgen,

Na het lezen van alle berichten wordt je er niet vrolijker van.
Zeker niet als je in mijn geval eind augustus 2022 een Santa Fe besteld hebt.
Dat zal pas zomer 2025 worden😂🤞

[Voor 6% gewijzigd door TheNef op 15-12-2022 11:31]

• jeberu
Volvov60 schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:12:
[...]

Klopt. Dat vertelden ze mij ook. Maar ik vind het ook zeer raar dat bestellingen dan geannuleerd worden. Jij hebt nog niets gehoord? Mijn bestelling is van 8 april 2022.
@Volvov60 Ik heb contact opgenomen en mijn garage weet niet van geannuleerde bestellingen. Wel dat vooral bij SF veel vertraging zit en dat ze zelf niet veel teweten komen.

• MilleRemmy
TheNef schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:48:
Goedemorgen,

Na het lezen van alle berichten wordt je er niet vrolijker van.
Zeker niet als je in mijn geval eind augustus 2022 een Santa Fe besteld hebt.
Dat zal pas zomer 2025 worden😂🤞
Wat heeft de dealer je beloofd qua levertijd?

• Jacobse
  • Laatst online: 06-02 14:52
Goeden middag,

Daar worden we zeker niet vrolijk van, order datum van mij 21-02-2022 voor een witte Santa fe premium de verwachte levering half sept.
Deze maand nog contact gehad maar kan nog niets met zekerheid zeggen.
Het enige voordeel is nu dat de catalogus prijs in feb 4,500 Euro goedkoper was dan nu en dat het zo blijft.

• jonas452
  • Laatst online: 24-01 20:38
Het valt mij vooral op dat heel wat garagisten ofwel liegen of de echte levertijd niet wisten wanneer men besteld heeft.

Mijn wagen werd besteld in begin feb 2022 en dan had de garage mij al duidelijk gemaakt dat een levertijd volgens de planning pas in december zal zijn. Dit werd ondertussen bijgesteld naar eind februari 2023.
Wat in lijn is met de ervaringen van iedereen hier.

• GGerreth
Nieuwe update gekregen na wederom contact op te hebben genomen met de garage!
31.12.2022 kunnen we vergeten. Januari 2023 zal de productie zijn afgerond en gaat onze SantaFe op de boot. Waarschijnlijk zal hij dan in Februari geleverd moeten worden🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Voor nu besloten het af te wachten en niet verder op zoek te gaan naar een alternatief of een ander merk die al op kenteken staat.

• TheNef
MilleRemmy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:38:
[...]

Wat heeft de dealer je beloofd qua levertijd?
April 2023 pas, Dus voor mij valt er nog niet te klagen ;)

• Volvov60
Mijn garagist had levertijd mei 2023 doorgegeven na dat ik mijn bestelling getekend heb op 8 april 2022. Dus ruim een jaar, dat wist ik en was okee voor mij. Zolang ik hem maar voor de zomervakantie was het ok.

Nu heb ik zelf contact opgenomen met de invoerder van BeLux en volgend mailtje teruggekregen;
In navolging van uw doorgestuurde bestelbon hebben we meer informatie opgevraagd bij onze logistieke diensten en bij onze sales afdeling.

Deze laten weten dat volgende communicatie werd uitgestuurd naar onze klanten:

Beste,

Zoals u weet, kampt de autosector al enige tijd met problemen op het vlak van logistiek en de beschikbaarheid van halfgeleiders. Ook Hyundai ontsnapt er niet aan. Dat heeft helaas een impact op de bestelling van uw Santa Fe. Door deze onzekere situatie kan Hyundai BeLux niet garanderen dat uw wagen (tijdig) geleverd zal worden.

We begrijpen dat dit geen prettig nieuws is voor u, maar communiceren hier graag transparant over. Zo kunt u een beslissing nemen. Wij begrijpen dat deze onzekerheid u misschien verplicht om uw bestelling te annuleren, dan kan dit kosteloos. Daarvoor hoeft u enkel contact op te nemen met uw Hyundai verdeler.

Naast de Santa Fe heeft Hyundai nog tal van andere SUV’s in het gamma. Mocht u interesse hebben in een ander model, dan mag u op mooie voorwaarden rekenen. Uw Hyundai verdeler vertelt u er graag meer over.

We waarderen u voor uw begrip rond deze moeilijke situatie en danken u voor uw interesse in onze wagens.

Uw Hyundai verdeler staat alvast voor u klaar.

Met vriendelijke groeten,

Graag verduidelijken we dit nog verder. Vanuit de constructeur is er het bericht gekomen dat de productie van Santa Fe is gestaakt door problemen met aanvoer van onderdelen die onmisbaar zijn voor het model. Er is door de constructeur dan ook eenzijdig besloten om geen modellen Santa Fe te produceren op korte termijn.

Vandaar krijgt u als klant de keuze om kosteloos te annuleren. Anderzijds geven ze mee dat de productie mogelijk wordt hervat begin 2de kwartaal 2023, echter is dit niet duidelijk.

Uw keuze kan steeds besproken worden met uw erkende verdeler.
Ik denk dat ze nu vragen om zoveel mogelijk bestellingen te annuleren om geen contractbreuk te moeten plegen.

Om de Belgische fiscaliteit optimaal te benutten moet ik dit jaar nog de bestelbon getekend hebben. Dus ze brengen me in moeilijkheden qua tijd als ik nog een alternatief moet vinden.

• MilleRemmy
Ik kreeg vandaag een update, auto nog niet in productie genomen en 30/04/2023 staat als datum maar dat is totaal niet zeker dussssss.

• Fil43
  • Laatst online: 06-02 13:50
Hier ook nog steeds aant wachten op nieuws.

Plug-in Santa Fe besteld januari 2022. Had toen extra kortingen gekregen die ze blijkbaar enkel konden geven als ze de wagen aankochten als "showroom model" :/ . Is mij toen niet verteld en staat ook nergens op mijn bon. Dus ze moeten nu bij de hoofdzetel van Belgie gaan luisteren of hij in productie is maar nu ik bovenstaande mail van Hyundai BeLux lees heb ik er geen goed gevoel bij.
Of hij wordt niet meer gemaakt, of door het te weinig aan voorraad, omdat het als showroom model is aangekocht door de dealer al stiekem aan iemand anders beloofd zonder die extra korting.

Ik wacht af maar ben ook al aan het kijken naar andere merken.

• GerKing
Vandaag ontving ik van de garage onderstaand bericht:

Goed nieuws! zojuist heb ik bericht gehad dat uw auto shipped is, en 1e week februari in Nederland zal aankomen.

Dit zou betekenen dat uw auto 2e/3e week februari 2023 bij ons zou moeten staan.

In theorie zou u dan 2 weken daarna uw auto bij ons kunnen ophalen.

Voor nu een fijne wintersport gewenst, en graag tot ziens in het nieuwe jaar,

Toch nog met de oude auto naar de wintersport! Ben benieuwd, dat wordt eerste week maart. Dan komt de totale wachttijd op 1jaar en 3maanden.
Ik laat het weten wanneer hij binnen is!

• Flyby15
@GerKing Oh, maar dat is best snel.

• MilleRemmy
@GerKing het klinkt positief al is het te laat voor de wintersport. Heb je een 7-zitter? Dat zou mij nu net weer een beetje hoop kunnen geven hihi. Succes met aftellen.

• DJ81P
jeberu schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:45:
@DJ81P ikveronderstel dat dit Glacier white is?
Ik heb exact dezelfde in bestelling, ziet er goed uit.
he! Dit is de Cream white metallic 👌🏻

• MilleRemmy
TheNef schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:00:
[...]

We kunnen wel een voorspelling gaan doen dan 🤪. Ik vrees voor je dat het niet gaat gebeuren in 2023 al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk heb 👍🏻

• MilleRemmy
jonas452 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:22:
Het valt mij vooral op dat heel wat garagisten ofwel liegen of de echte levertijd niet wisten wanneer men besteld heeft.

Mijn wagen werd besteld in begin feb 2022 en dan had de garage mij al duidelijk gemaakt dat een levertijd volgens de planning pas in december zal zijn. Dit werd ondertussen bijgesteld naar eind februari 2023.
Wat in lijn is met de ervaringen van iedereen hier.
Die gasten roepen echt maar wat ja. In augustus werd mijn levertijd van december naar november verschoven en nu in december melden ze Q2 2023. Jouw datum van feb is dus ook heel positief ingepland. Die van mij is besteld in januari toen beloofde ze juli, waarschijnlijk juli 2023 😤😂

• MilleRemmy
TheNef schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:00:
[...]

We kunnen wel een voorspelling gaan doen dan 🤪. Ik vrees voor je dat het niet gaat gebeuren in 2023 al hoop ik natuurlijk dat ik ongelijk heb 👍🏻

• AbeG
Vandaag maar weer eens contact opgenomen met mijn dealer over de verwachte levertijd.
Zoals verwacht wordt de leverdatum voor de 4e keer uitgesteld. Nu van februari naar maart 2023.

Ik heb nog specifiek navraag gedaan over de mogelijke productie stop van de Santa Fe. Ze gaven aan het gerucht ook te hebben gehoord, maar hiervan geen enkel bericht van de importeur te hebben ontvangen.

De berichtgeving over de levering in maart is afgelopen week door de importeur aan de dealer verstrekt.

[Voor 9% gewijzigd door AbeG op 19-12-2022 20:02]

• Volvov60
AbeG schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:54:Ik heb nog specifiek navraag gedaan over de mogelijke productie stop van de Santa Fe. Ze gaven aan het gerucht ook te hebben gehoord, maar hiervan geen enkel bericht van de importeur te hebben ontvangen.
Is dit dan België of Nederland?
Want ik heb een officiële brief hierover van de invoerder in de bus gekregen. Dus er is echt wel iets.

Ik ga annuleren. Dan hebben jullie weer een kans extra.

• AbeG
@Volvov60
Dit betreft informatie die ik van mijn Nederlandse dealer ontving.

Ik zie ook op de Belgische website van Hyundai dat de Santa Fe niet meer te configureren is. Dit is op de Nederlandse site nog wel mogelijk.

Wellicht dat de Belgische importeur meer weet of eerlijker is of dat zij besloten hebben het model niet meer aan te bieden in België.

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-02 16:57
Onze geplande levering voor rond de jaarwisseling loopt (uiteraard) weer vertraging op. Nu de 3e vertraging.

De auto was besteld op 10.02.22 met beloofde levering juli. Ik heb nu een mail gestuurd naar Hyundai NL, de dealer en Hyundai finance met de vraag naar de mogelijkheden om het contract te ontbinden.

Dit is een grap geworden. We hebben nog steeds geen VIN, dus het verdomde ding is nog steeds niet gebouwd.

Belachelijk.

• MilleRemmy
A lex schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:39:
Onze geplande levering voor rond de jaarwisseling loopt (uiteraard) weer vertraging op. Nu de 3e vertraging.

De auto was besteld op 10.02.22 met beloofde levering juli. Ik heb nu een mail gestuurd naar Hyundai NL, de dealer en Hyundai finance met de vraag naar de mogelijkheden om het contract te ontbinden.

Dit is een grap geworden. We hebben nog steeds geen VIN, dus het verdomde ding is nog steeds niet gebouwd.

Belachelijk.
Ik mag kosteloos annuleren, probleem is wat kan je dan kopen? Kijk nu naar de Ford Explorer 2e hands maar dat is wel wat extremer :-)

Die van mij staat nu Q2 2023, zou zomaar eens 1,5 jaar na bestelling dus kunnen worden dat hij geleverd gaat worden.

• Sturgeon22
Deze jong gebruikte staat nu in Goes:
https://www.autosturm.nl/...leasetype=&aanschafsoort=

Zag alleen dat deze premium sky geen stoelkoeling heeft, dat heeft mijn premium sky uit 2022 wel.

• TheNef
Goed nieuws !!!!

Er zijn vandaag voor 47 Santa Fe`s kentekens aangevraagd.
Binnenkort dus eindelijk een aantal mensen blij

• Jacobse
Vraagje Staan die kentekens dan op 2022 of 2023.
Over 2 weken zijn ze een jaar oud.
Als dat zo is zal ik 3 weken wachten dat kan er nog wel bij.

• TheNef
De kentekens zijn aangemaakt, en ook de platen zijn gedrukt maar pas als de auto te naam wordt gesteld gaat het bouwjaar lopen.
Deze kentekens kunnen dus ook in januari te naam worden gesteld.

• A lex
MilleRemmy schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:06:
[...]

Ik mag kosteloos annuleren, probleem is wat kan je dan kopen? Kijk nu naar de Ford Explorer 2e hands maar dat is wel wat extremer :-)

Die van mij staat nu Q2 2023, zou zomaar eens 1,5 jaar na bestelling dus kunnen worden dat hij geleverd gaat worden.
Ben je in NL of BE? Was uw auto een particuliere aankoop of was het een leaseauto?

Thx

• MilleRemmy
A lex schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 03:59:
[...]

Ben je in NL of BE? Was uw auto een particuliere aankoop of was het een leaseauto?

Thx
Betreft een Nederlandse bestelde auto private lease. Die prijzen zijn inmiddels ook dik gestegen het kan en wordt nog steeds gekker helaas.

• A lex
MilleRemmy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:36:
[...]

Betreft een Nederlandse bestelde auto private lease. Die prijzen zijn inmiddels ook dik gestegen het kan en wordt nog steeds gekker helaas.
Bedankt voor de info.

Ook wij hebben gisteren vooruitgang geboekt. Nieuwe leveringsdatum herzien naar 28.04.23, dus iedereen is het erover eens dat we het private leasecontract kunnen ontbinden en de bestelling kunnen annuleren. Bijna een jaar wachten op niets. Ik heb gisteren het officiële verzoek naar Arval/Hyundai Lease gestuurd. De dealer en Hyundai NL hebben al bevestigd dat ze het verzoek zullen goedkeuren.

Never again.

• MilleRemmy
A lex schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:05:
[...]

Bedankt voor de info.

Ook wij hebben gisteren vooruitgang geboekt. Nieuwe leveringsdatum herzien naar 28.04.23, dus iedereen is het erover eens dat we het private leasecontract kunnen ontbinden en de bestelling kunnen annuleren. Bijna een jaar wachten op niets. Ik heb gisteren het officiële verzoek naar Arval/Hyundai Lease gestuurd. De dealer en Hyundai NL hebben al bevestigd dat ze het verzoek zullen goedkeuren.

Never again.
Wat is nu het volgende plan? Ben bang dat als je nieuw gaat bestellen 2023 zowiezo niet meer haalbaar is! Het blijft vervelend allemaal.

• De aanhouder
  • Laatst online: 03-02 08:53
De verkoopprijzen van nieuwe auto’s staan niet meer vast. Onze Hyundai Santa Fe, geleverd op 10 okt j.l. en besteld op 25 januari dit jaar had nog een vaste prijsgarantie. Maar bij de overdracht op 10 okt kreeg ik te horen dat bij nieuwe bestellingen deze garantie vervallen was. Inmiddels zijn we 11 maanden verder en ligt de prijs ca € 3.000,- hoger dan in januari. Dat is ongeveer 6% met onzekerheid over verdere prijsverhogingen. En dan gaat de BPM in NL in januari ook weer omhoog. Het wordt er op deze wijze niet leuker op. Ik las verder op de site allecijfers.nl (RDW cijfers) er in Sept 27, okt 24 en in nov 21 Hyundai Santa Fe in NL op kenteken gezet zijn. In januari waren dat er nog 64 en daarna is dat aantal alleen maar teruggelopen. Over geheel 2022 zijn dat er 397 waarvan een deel op het kenteken van garages is gezet als demo auto. Dit beeld geeft weinig hoop voor de komende maanden. De levering loopt dus terug, terwijl ik verwacht had dat de schaarste aan chips problemen zo ongeveer wel achter de rug was.

• A lex
MilleRemmy schreef op maandag 26 december 2022 @ 20:48:
[...]

Wat is nu het volgende plan? Ben bang dat als je nieuw gaat bestellen 2023 zowiezo niet meer haalbaar is! Het blijft vervelend allemaal.
2e hands auto kopen. Volvo XC90, Audi Q7 or soortgelijk voor rond de €40d.

• jonas452
Top, ook mijn melding gekregen van de garage.
Wij contacteren u graag persoonlijk naar aanleiding van de brief die u onlangs heeft ontvangen van de invoerder Hyundai Belux. Deze brief is in verband met de levering van de door u bestelde Hyundai Santa Fe.

Wij hebben zelf ook nog eens navraag gedaan bij Hyundai Belux maar ook zij kunnen ons op vandaag geen extra informatie/bevestiging bezorgen in verband met de levering van de bestelde wagens. Zodoende kunnen wij op vandaag geen bevestiging geven of de wagen al dan niet zal geleverd worden. Ook zij krijgen momenteel geen informatie door welke wagens er zullen geproduceerd worden.

Wij begrijpen dat deze onzekerheid u mogelijks verplicht om uw bestelling te annuleren. Dit kan dan ook kosteloos indien u dit wenst. Als hierover verdere vragen heeft, dan kan u ons altijd contacteren, wij helpen u graag verder.

Naast de Santa Fe bieden wij ook nog de Tucson aan in Plug-in Hybride. Mocht u hierover extra informatie wensen dan bezorgen wij u deze graag of kunnen we daarvoor zeker een afspraak vastleggen.

• A lex
jonas452 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:52:
Top, ook mijn melding gekregen van de garage.

[...]
Ze weten meer in België dan in NL, blijkbaar.

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:46
Het is werkelijk ongelooflijk.

mijn Santa Fe werd in Nederland verwacht op 31-12-2022, krijg ik gister een email dat de levering opnieuw met twee maanden is uitgesteld. Inmiddels begin ik het goed zat te worden. Levering binnen 6-8 maanden was voor juist de reden om voor een Santa Fe te gaan i.p.v. andere auto's in hetzelfde segment.

• jonas452
Er is op dit forum ook een kia sorento topic met het zelfde verhaal blijkbaar.

• jeberu
Als het verhaal klopt dat de productie stilligt tot maart 2023 dan zal niemand zijn SF de komende 3 maand zien. De mijne is voorzien voor maart 23, echter als de productie stilligt moet ik er waarschijnljk minimaal die 3 maanden bijtellen …

• jonas452
Als het lang genoeg duurt krijgen we misschien zelf de 5de generatie santa fe.
https://topelectricsuv.co...en-2024-hyundai-santa-fe/

• Jacobse
En weer een flinke prijsverhoging gemiddeld 1000,- tot 1600,- euro

• A lex
Jacobse schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:30:
En weer een flinke prijsverhoging gemiddeld 1000,- tot 1600,- euro
In vergelijking met 1jr geleden, ons bestelde PHEV Premium Plus Sky is €6000 duurder geworden (+ €100 p/m private lease).

• A lex

• Sturgeon22
Erg jammer dat de Santa Fe bijna niet geleverd wordt.
Ik heb mijn Santa Fe Premium Sky nu precies een half jaar en heb in die tijd bijna 21.000 km gereden.

Mijn ervaring:
+ Ruime auto
+ Rijdt comfortabel
+ Stoelverwarming (voor en achter) en stoelkoeling (voor) zijn erg fijn
+ Schuif- kanteldak geeft veel licht in de auto
+ In de zomer is 50km elektrisch goed te halen (snelweg en stuk door de stad)
+ Hulpsystemen werken over het algemeen prima

- Auto kan niet elektrisch verwarmen, dus geen mogelijkheid tot voorverwarmen en in de winter gaat de motor regelmatig aan om de auto op temperatuur te houden
- Benzinemotor springt snel aan in elektrische stand
- Auto is niet heel zuinig

Volgens de boordcomputer is het gemiddeld verbruik 32,5km/l, waarbij ik zoveel mogelijk de auto oplaad. In de zomer is woon-werk volledig elektrisch en wordt de benzinemotor alleen gebruikt als enkele reis langer is dan 50km. Zodra het kouder wordt slaat de motor regelmatig aan voor de verwarming en is mijn verbruik voor woon-werk tussen de 50-100km/l afhankelijk van de temperatuur.

Al met al ben ik erg tevreden met de auto, maar ik weet niet of ik hem opnieuw zou kiezen. Elektrisch rijden is toch wel erg fijn, dus als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk toch voor een volledig elektrische auto gaan.

• A lex
We hebben zojuist de bevestiging van de annulering ontvangen van de leasebedrijf. Ze hebben het heel goed behandeld ... dus voor ons is dat het einde van ons Hyundai-verhaal.

Bedankt voor de hulp hier.

• Kees T.
Gelukkig zit het bij mij mee. Dealer heeft gebeld en de 16e kan ik hem ophalen na bijna een jaar wachten. Voor de kerst had ie ook al een seintje gegeven dat het klaar stond voor transport.

• AbeG
Beste Kees T.
Welke uitvoering en kleur heb je besteld?
Ook ik heb mijn Santa Fe (PHEV Comfort Smart) in februari besteld, maar voorlopige leverdatum is nu weer uitgesteld tot maart.

• MilleRemmy
AbeG schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:20:
Beste Kees T.
Ook ik heb mijn Santa Fe (PHEV Comfort Smart) in februari besteld, maar voorlopige leverdatum is nu weer uitgesteld tot maart.
Mijn dealer geeft al geen maand meer maar Q2 2023 ;(

• jeberu
Heeft iemand meer info welke onderdelen het zo moeilijk maken om de FE te produceren tov bvb de Tucson die blijkbaar wel vlotter van de band rolt. Het platform is toch gelijk met de Tucson? Dus de soorten en aantal chips zullen niet veel verschillen lijkt me. Anderzijds heeft de Kia broer exact dezelfde grote leveringsproblemen.

• GGerreth
Vd week een telefoontje vd dealer gekregen dat het chassisnummer bekend is😀
Tussen nu en 1 maand is de verwachting dat de auto binnenkomt en geleverd kan worden.
Eindelijk na 15 maanden wachten…

• Kees T.
AbeG schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:20:
Beste Kees T.
Heb een PHEV Premium Sky zilver buiten en licht interieur. Verder nog wat extra's maar ik heb de papieren zo gauw niet bij de hand. Gr. Kees

• MilleRemmy
jeberu schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:17:
Heeft iemand meer info welke onderdelen het zo moeilijk maken om de FE te produceren tov bvb de Tucson die blijkbaar wel vlotter van de band rolt. Het platform is toch gelijk met de Tucson? Dus de soorten en aantal chips zullen niet veel verschillen lijkt me. Anderzijds heeft de Kia broer exact dezelfde grote leveringsproblemen.
Ik begreep de 7 zitter en het glazen dak die voor de vertraging zorgen.

• Pukje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-02 10:38
Ik heb in april 2022 de Hyundai SF PHEV besteld. Uitvoering Premium Sky 5z. Kleur Rain Forest.
Afleverdatum zou zijn november 2022. Later werd het december en nu staat de levering op 15 februari 2023
Ben benieuwd,...wachten duurt nu wel erg lang. De dealer heeft mij medegedeeld dat levering "beslist" niet
na april zou zijn!!

• AbeG
Kees T. schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Heb een PHEV Premium Sky zilver buiten en licht interieur. Verder nog wat extra's maar ik heb de papieren zo gauw niet bij de hand. Gr. Kees
Dank je wel Kees. Mooie combinatie. Veel plezier ermee.

• AbeG
MilleRemmy schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Ik begreep de 7 zitter en het glazen dak die voor de vertraging zorgen.
Deze informatie heb ik ook eerder gehoord. Helaas ben ik bang dat het toch niet helemaal klopt. Heb zelf namelijk de PHEV Comfort Smart 5-zitter besteld zonder open dak en zou dan verwachten dat die eerder geleverd zou worden. Ook ik wacht inmiddels al 11 maanden, waarbij nu de leverdatum maart wordt aangehouden (13 maanden na bestelling).
Ik hoop dat er niet nog meer vertraging in de levering komt.

• A lex
In plaats van onze geannuleerde PHEV 7p hebben we deze net gekocht. kan hem morgen ophalen. we zullen het geëlektrificeerde aspect missen, maar afgezien daarvan is het alles wat we in een auto wilden toen we voor de Santa Fe kozen.

Mazda CX9 Signature. 2.5T (250pk) 7p.

• jeberu
@A lex veel plezier ermee gewenst!

• MilleRemmy
Pukje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:48:
Ik heb in april 2022 de Hyundai SF PHEV besteld. Uitvoering Premium Sky 5z. Kleur Rain Forest.
Afleverdatum zou zijn november 2022. Later werd het december en nu staat de levering op 15 februari 2023
Ben benieuwd,...wachten duurt nu wel erg lang. De dealer heeft mij medegedeeld dat levering "beslist" niet
na april zou zijn!!
Kratje bier ;-). Mijn dealer praat over Q2, PHEV Premium plus Sky 7 zitter besteld januari 2022, beloofde levering juli 2022. Volgens mij staat een paar posts eerder dat Q1 2023 bijna niets verwacht wordt qua levering. Ik hoop dat je dealer gelijk hebt, dat wachten is echt pffffffffff

• MilleRemmy
AbeG schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Deze informatie heb ik ook eerder gehoord. Helaas ben ik bang dat het toch niet helemaal klopt. Heb zelf namelijk de PHEV Comfort Smart 5-zitter besteld zonder open dak en zou dan verwachten dat die eerder geleverd zou worden. Ook ik wacht inmiddels al 11 maanden, waarbij nu de leverdatum maart wordt aangehouden (13 maanden na bestelling).
Ik hoop dat er niet nog meer vertraging in de levering komt.
Ben bang dat niemand het begrijpt :-( maar vrees dat we allemaal zo rond de 1,5 jaar zullen moeten wachten voor een PHEV. Zolang mijn Picasso 7 zitter uit 2015 het volhoud hoop ik maar op het beste :-)

• MilleRemmy
A lex schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:28:
In plaats van onze geannuleerde PHEV 7p hebben we deze net gekocht. kan hem morgen ophalen. we zullen het geëlektrificeerde aspect missen, maar afgezien daarvan is het alles wat we in een auto wilden toen we voor de Santa Fe kozen.[Afbeelding]

Mazda CX9 Signature. 2.5T (250pk) 7p.
Dikke bak, veel plezier ermee, wat een ruimte _/-\o_

• Kees T.
Kees T. schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Trouwens niet de 16e maar de 26e. 5 zitter. Premium Plus Sky. Kleur Thyphoon zilver en Licht grijs interieur. Nog even wachten dus. ;)

• GerKing
1 december 2021 besteld en guess what!
Mailtje van de dealer:
Goedemorgen mijnheer en mevrouw,

Eindelijk is daar het moment! Uw auto wordt deze week bij ons gebracht door de transporteur.

Ik heb direct onze planning geinformeerd.

Komt het u uit om 4 februari om 16:00 uw nieuwe auto op te halen?

Eerst nog maar even met de oude auto op vakantie maar na lang wachten is het eindelijk zo ver!

• MilleRemmy
Sturgeon22 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:14:
Erg jammer dat de Santa Fe bijna niet geleverd wordt.
Ik heb mijn Santa Fe Premium Sky nu precies een half jaar en heb in die tijd bijna 21.000 km gereden.

Mijn ervaring:
+ Ruime auto
+ Rijdt comfortabel
+ Stoelverwarming (voor en achter) en stoelkoeling (voor) zijn erg fijn
+ Schuif- kanteldak geeft veel licht in de auto
+ In de zomer is 50km elektrisch goed te halen (snelweg en stuk door de stad)
+ Hulpsystemen werken over het algemeen prima

- Auto kan niet elektrisch verwarmen, dus geen mogelijkheid tot voorverwarmen en in de winter gaat de motor regelmatig aan om de auto op temperatuur te houden
- Benzinemotor springt snel aan in elektrische stand
- Auto is niet heel zuinig

Volgens de boordcomputer is het gemiddeld verbruik 32,5km/l, waarbij ik zoveel mogelijk de auto oplaad. In de zomer is woon-werk volledig elektrisch en wordt de benzinemotor alleen gebruikt als enkele reis langer is dan 50km. Zodra het kouder wordt slaat de motor regelmatig aan voor de verwarming en is mijn verbruik voor woon-werk tussen de 50-100km/l afhankelijk van de temperatuur.

Al met al ben ik erg tevreden met de auto, maar ik weet niet of ik hem opnieuw zou kiezen. Elektrisch rijden is toch wel erg fijn, dus als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk toch voor een volledig elektrische auto gaan.

[Afbeelding]
Voorverwarmen met de Bluelink app, werkt dat ook niet?

• AbeG
GerKing schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:13:
1 december 2021 besteld en guess what!
Mailtje van de dealer:
Goedemorgen mijnheer en mevrouw,

Eindelijk is daar het moment! Uw auto wordt deze week bij ons gebracht door de transporteur.

Ik heb direct onze planning geinformeerd.

Komt het u uit om 4 februari om 16:00 uw nieuwe auto op te halen?

Eerst nog maar even met de oude auto op vakantie maar na lang wachten is het eindelijk zo ver!
Van harte gefeliciteerd.
Ook weer een levertijd van 13 tot 14 maanden.
Het lijkt er nu toch op dat er wat meer leveringen op gang komen.
Laten we hopen dat dit een voorbode is voor de rest van de wachtenden hier.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

MilleRemmy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Voorverwarmen met de Bluelink app, werkt dat ook niet?

[Afbeelding]
Dat werkt alleen met volledig elektrische Hyundai's, niet met (plug in) hybrides.

• Sturgeon22
Inderdaad, voorverwarmen kan de Santa Fe helaas niet.

• Jeroenth
  • Laatst online: 06-02 08:06
Het voorverwarmen kun je als nadeel zien natuurlijk. We hebben een Mercedes C350e gehad en die kon dat wel! Moet je wel op de koop toe nemen dat je elektrische rijbereik in de winter op voorhand al meer dan halveert! Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Veel meegelezen hier over levertijden. Same story here.... besteld 01-2022 zou komen 07 of 08-2022.
We hebben een 5p phev premium sky besteld. Wederom ieder nadeel heeft zijn voordeel, we vallen nog onder prijsprotectie en i.p.v. 2022 krijgen we een 2023 auto (om het maar eens een keer positief te benaderen)

• AbeG
Vandaag maar weer eens contact opgenomen met mijn dealer. We zijn weer een maand verder en de verwachte leverdatum is ook weer met een maand opgeschoven naar april.
Wel wat interessante informatie ontvangen.
Volgens mijn dealer zijn de meeste leveringsproblemen van onderdelen opgelost en wil Hyundai Q1 gebruiken om de grootste achterstand weg te werken.
In eerste instantie voor de Tucson (vandaar de reclames met beloften voor snel leveren op radio en tv), maar ook voor de Santa Fe.
Levertijden zijn blijkbaar door verschillende oorzaken ontstaan. Eerst het chip tekort. Vervolgens problemen met levering van kabelbomen en "glazen" schermen voor navigatie en digitaal displays (oorspronkelijk Russische toeleverancier). Ook de bekabeling voor het opladen heeft voor problemen gezorgd.
Wat mij nog wel werd verteld is dat de zwarte lak nu beperkt beschikbaar is. Of dit effect heeft op de Santa Fe is mij niet helemaal duidelijk, maar de Tucson zou momenteel niet meer in zwart besteld kunnen worden.
Goed, we horen van alle kanten verschillende informatie en ik weet momenteel niet meer wat wel of niet klopt, maar dacht deze info in iedergeval met jullie te delen.

• MilleRemmy
Mijn dealer gaf al met hun voorspelling aan Q2 dus als jij met je verhaal van inlopen achterstand in Q1 aankomt dan zou dat wel eens kunnen kloppen. We moeten toch ergens hoop uit halen haha.

• GGerreth
positief bericht vandaag 😃
Dealer heeft mij vandaag gebeld dat de auto binnen is en wij een afspraak kunnen maken om de auto op te halen😀
Eindelijk!!! 03 februari kan ik de auto ophalen.
Dan hebben wij 15 maanden moeten wachten.

• Evenmi
  • Laatst online: 24-01 22:32
Tja, ik kijk vrijwel dagelijks op dit forum voor enig hoop.
Besteld in September 2021 een Santa Fe PHEV Premium grijs 7p. Levertijd prognose ETA rotterdam 03.2023. Verder niks bekend. Het ziet er na uit dat dit meer dan 18 maanden wachten gaat worden....

• jeberu
KenneK schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:33:
Nog een slecht nieuws! De ICCB kabel wordt niet std. Meegeleverd bij de modeljaar 2023.
Dus als je auto volgende jaar pas kan leveren zal jij deze kabel missen.

[Afbeelding]
Voor diegene die recent de SF in ontvangt genomen hebben, was er een ICCB kabel bij?

Hoe weet je trouwens welk modeljaar je geleverd krijgt? my23 zou OTA updates mogelijkheid hebben, dus dat zou in de instellingen een aanpassing moeten zijn dat je kan zien.

• Kees T.
jeberu schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Voor diegene die recent de SF in ontvangt genomen hebben, was er een ICCB kabel bij?

Hoe weet je trouwens welk modeljaar je geleverd krijgt? my23 zou OTA updates mogelijkheid hebben, dus dat zou in de instellingen een aanpassing moeten zijn dat je kan zien.
Bedoel je zo'n gewone stekker kabel? , die zit er gewoon bij. Vandaag geleverd, moeite waard van het wachten gelijk de accu leeggereden. Achteruit rijden is even wennen verder zover alles prima.

• Heersert1347
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-01 15:39
Ik sluit maar eens achteraan in de rij aan O-)

• Pukje
  • Laatst online: 06-02 10:38
Tja, ik ook. Nog niet in productie, uitgesteld tot eind maart........

• Vlieger
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-01 11:41
Ook hier een geduldig persoon. Heb mijn Santa Fe premium juni 2022 besteld, verwacht begin mei. Heb wel al proef gereden en wat een verschil met onze Tucson.

• Flyby15
Na ruim 17 maanden wachten staat ie dan eindelijk voor de deur.

Het rijdt wel fantastisch.

• MilleRemmy

Gelijk doorverkopen is ook nog een optie 😬 dus je bestelling maar niet annuleren hihi
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee