Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 15:10
Ook hier wederom een nieuwe vertraging. Levering stond voor 31 jan gepland, vervolgens naar 1 maart gegaan en nu wederom uigesteld naar 1 mei. (Besteld jan 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
herbalx schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:46:
Ook hier wederom een nieuwe vertraging. Levering stond voor 31 jan gepland, vervolgens naar 1 maart gegaan en nu wederom uigesteld naar 1 mei. (Besteld jan 2022)
Wederom een update van de dealer, leverdatum wederom verschoven. Nu naar 14 Juli 2023 inmiddels begin ik behoorlijk moedeloos te worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-06 08:42
herbalx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:19:
[...]

Wederom een update van de dealer, leverdatum wederom verschoven. Nu naar 14 Juli 2023 inmiddels begin ik behoorlijk moedeloos te worden. :(
Oeps levertijd gaat dus richting 18 maanden pfffff. Wij ook besteld in januari 2022 waar de dealer in december al aangaf wordt Q2 2023, jij gaat daar zelfs al aan voorbij pffffffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
MilleRemmy schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:47:
[...]

Oeps levertijd gaat dus richting 18 maanden pfffff. Wij ook besteld in januari 2022 waar de dealer in december al aangaf wordt Q2 2023, jij gaat daar zelfs al aan voorbij pffffffff
Vanochtend bericht gehad.

Het gaat hier over een Santa Fe Sky Premium 7p in de kleur zwart. Als ik eerdere posts mag geloven lijkt dit HET recept voor vertraging.

We zitten echt in dubio, als we van te voren hadden geweten dat levertijd zo lang zou duren dan hadden we de auto niet besteld of eerder geannuleerd. We hadden immers voor de Santa Fe gekozen omdat deze, uit de door ons geselecteerde modellen de korste levertijd had. Ondertussen is het het model geworden met de langste levertijd.

Nu is het niet zo dat ik elk jaar een nieuwe auto koop, maar ik heb nog nooit meegemaakt/gehoord dat het langer als een jaar duurt voordat een auto geleverd gaat worden, om moedeloos van te worden. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GGerreth
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-06-2023
Vrijdag eindelijk de Santa Fe opgehaald😃
Wat een auto en rijdt heerlijk, inmiddels al 2 keer de batterij leeg gereden 😬🤣
Het is het wachten ( 15 maanden ) waard geweest hoe moeilijk het ook was… vaak eraan gedacht om te annuleren. Succes voor iedereen die ook nog moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
GGerreth schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:38:
Vrijdag eindelijk de Santa Fe opgehaald😃
Wat een auto en rijdt heerlijk, inmiddels al 2 keer de batterij leeg gereden 😬🤣
Het is het wachten ( 15 maanden ) waard geweest hoe moeilijk het ook was… vaak eraan gedacht om te annuleren. Succes voor iedereen die ook nog moeten wachten.
Ik ben jaloers GGerreth, maar heel veel plezier met je nieuwe auto!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GerKing
  • Laatst online: 10-03 16:16
Wegens Corona lukte het niet om de Santa Fé PHEV Sky Premium Plus zaterdag 4 feb. op te halen dat werd dus afgelopen woensdag 8 februari. Na 14 maanden en één week wachten, moet ik zeggen het wachten waard!
Mijn eerste indruk en dan vergelijk ik het met onze vorige auto een S-Max titanium uit 2016 met een 2.0 liter motor en ook helemaal volgehangen met rijhulpsystemen, adaptieve verlichting, noem maar op.
De auto is werkelijk fluisterstil. Gisteren dacht ik de motor te horen, toen bleek het de auto achter ons te zijn, daar kwamen we achter toen hij ons bij het stoplicht passeerde.
Wat betreft de interieurruimte verschilt het niet zoveel met de S-Max, die was achter iets ruimer. De kofferbak was groter maar het is voldoende. De rijhulpsystemen functioneren echt een stuk beter dan in de S-max en dan heb ik het over de lane-keeping en de adaptieve cruisecontrol.
Het laden ingesteld via Bluelink was even zoeken maar hij kiest nu de dal-uren uit en ik kan 'm handmatig aanzetten als de zon schijnt. Ik laad thuis, gewoon op het buitencontact 220v. Tot nu toe lijkt het mij onnodig om een laadstation te installeren.
Inmiddels ben ik aan de handleiding begonnen, tjonge jonge wat een boekwerk!
Het lange wachten levert, achteraf gezien, ook voordelen op, de inruilauto is een jaar ouder en daardoor ook minder waard en de aanschafprijs is, volgens mij, zo'n €5000 gestegen. Dat zou in de toekomst een positieve invloed hebben op de inruilwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Fijn GerKing, dat de Santa Fe nu is geleverd. Héél veel rijplezier. Ik moet waarschijnlijk nog wel even geduld hebben. Maar,... zoals je al schreef, het heeft ook, financiële, voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ik ga vrijdag rijden in de Ioniq 6, benieuwd welke ervaring dat gaat worden. Misschien maar voorstellen om contract om te zetten dan hou ik deze wel gelijk 😂😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clicquot
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-08-2023
Zelfde sh* hier - besteld Jan 2022 - 1 jaar wachten, dan naar 15 maanden en nu terug naar 18 maanden gezet. Het is er dik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
  • Laatst online: 30-12-2023
Gisteren nog eens contact met de dealer gehad. Voorlopig is er nog geen verandering gemeld en staat mijn auto nog op levering in april (14,5 mnd).
Echter kan ik hier nog niet op rekenen. Ze gaven aan 1 keer per maand een update te sturen naar de leasemaatschappij. Zolang ik niets hoor moet ik er dan maar vanuit gaan dat de verwachte leverdatum niet is veranderd.
Als ik in april nog niets gehoord heb, moet ik maar weer eens contact opnemen was de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Clicquot schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:43:
Zelfde sh* hier - besteld Jan 2022 - 1 jaar wachten, dan naar 15 maanden en nu terug naar 18 maanden gezet. Het is er dik over.
Kreeg van de week mail, stond kennelijk op 05-05-2023 (dealer gaf door Q2) en staat nu op 07-07-2023. Ook januari 2022 besteld, beloofd 07/2022. Ze gaan er dus makkelijk 1 jaar over de beloofde datum heen. Dit moet toch niet mogen zonder een degelijkse schadevergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
Wat een frustratie. Mijn collega die eind oktober 2022 een Kia Sportage PHEV in de meest luxe uitvoering bestelde kreeg zojuist te horen dat zijn auto nog deze maand wordt geleverd in plaats van de eerder aangegeven leverdatum van eind juli 2023. De hele aandrijflijn en veel van de electronica komen overeen met de Santa Fe. Ook wordt er volop reclame gemaakt voor de snel leverbare Tucson. Waarom blijft de Santa Fe dan zo'n probleem om te leveren?
Inmiddels ook contact opgenomen met de importeur in de hoop enig inzicht te krijgen in een realistische leverdatum. Helaas ook hier geen enkele informatie kunnen krijgen behalve problemen door oorlog Oekraïne, lockdown China, chip tekort en valuta fluctuaties. Het advies blijft om in contact te blijven met de dealer.
Het voelt toch alsof je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Ondanks alle frustratie kijk ik nog steeds zeer uit naar het moment van levering. Ik hoop dan ook nog steeds dat ik net als mijn collega op korte termijn verrast wordt met telefoontje dat mijn auto in Nederland is aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
Vandaag een update gekregen, staat nu op juni. Zonder opgave van reden vind ik het nu ook echt serieus irritant aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkSantaFe
  • Laatst online: 01-09-2023
Hier idem, 15 maart besteld. Reden om voor de Santa Fe te gaan was 5-7 maanden levertijd. Wordt nu rond de 18 maanden.
Vol me wel een beetje bedrogen, ze wisten toen ook wel dat het een jaar ging duren. Ondertussen heb je geen alternatieven meer, wil private lease, rente en prijzen auto's gestegen dus kost je €150 per maand extra. Terwijl je voordeel met de wegenbelasting met een jaar verkort wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AbeG
In januari zijn er 68 Santa fe's op kenteken gezet. In februari 60 stuks. Dat is aanzienlijk meer dan de 25 stuks gemiddeld tussen april en december 2022 en ook een stuk hoger dan de pieken in 2022. Deze cijfers lijken aan te geven dat er toch meer worden uitgeleverd.
Vreemd dat de berichten op dit forum daar niet op aansluiten. Hier lijkt het er juist op dat levertijden weer verder oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Ik heb bericht gehad dat mijn Santa Fe bij de dealer is gearriveerd. Medio juli besteld door leasemaatschappij met verwachte levering in april. De levertijd is dus korter dan in eerste instantie door de dealer werd aangegeven.
Het is een comfort smart sky hybrid. Heb niet voor een plugin gekozen in verband met beperkt trekgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
AbeG schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:44:
In januari zijn er 68 Santa fe's op kenteken gezet. In februari 60 stuks. Dat is aanzienlijk meer dan de 25 stuks gemiddeld tussen april en december 2022 en ook een stuk hoger dan de pieken in 2022. Deze cijfers lijken aan te geven dat er toch meer worden uitgeleverd.
Vreemd dat de berichten op dit forum daar niet op aansluiten. Hier lijkt het er juist op dat levertijden weer verder oplopen.
Waarschijnlijk de Hybride modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukje
Ik lees regelmatig hoeveel Santa Fe's op kenteken zijn gezet.
Waar kun je dit inzien??
Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
Pukje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:27:
Ik lees regelmatig hoeveel Santa Fe's op kenteken zijn gezet.
Waar kun je dit inzien??
Alvast bedankt voor het antwoord.
Via de websites allecijfers.nl of via AutoWeek.nl zijn verkoopcijfers in te zien. Wel altijd pas aan het begin van een nieuwe maand over de voorgaande maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkSantaFe
Als je de tabellen van hyundai op alle cijfers ziet zijn ze (Hyundai) sowieso heel veel auto's af aan het leveren.
We houden maar hoop dat qe voor de zomervakantie in de nieuwe auto kunnen rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
MarkSantaFe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:46:
Als je de tabellen van hyundai op alle cijfers ziet zijn ze (Hyundai) sowieso heel veel auto's af aan het leveren.
We houden maar hoop dat qe voor de zomervakantie in de nieuwe auto kunnen rijden....
Waarschijnlijk hybride en niet de plug-in :-(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MilleRemmy
MilleRemmy schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:20:
Vandaag een update gekregen, staat nu op juni. Zonder opgave van reden vind ik het nu ook echt serieus irritant aan het worden.
Zojuist gebeld door de dealer, chassisnummer is bekend wat wel eens zou kunnen betekenen dat hij al op de boot staat :) nu 4 weken wachten, wachten en duimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
MilleRemmy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Zojuist gebeld door de dealer, chassisnummer is bekend wat wel eens zou kunnen betekenen dat hij al op de boot staat :) nu 4 weken wachten, wachten en duimen ;)
Bizar hoe snel de zaken dan kunnen veranderen. Ik hoop voor je dat je de auto snel in ontvangst mag nemen. Ik wacht i.i.g. met smart ook een dergelijk telefoontje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
AbeG schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:12:
[...]

Bizar hoe snel de zaken dan kunnen veranderen. Ik hoop voor je dat je de auto snel in ontvangst mag nemen. Ik wacht i.i.g. met smart ook een dergelijk telefoontje af.
Zeker bizar ja, niet verwacht maar hopelijk een goed teken deze slechte communicatie binnen Hyundai ;)
Zou voor mij betekenen zo rond de 15 maanden wachten, misschien een beetje hoop voor jouw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GGerreth
  • Laatst online: 25-06-2023
Inmiddels rij ik nu zo’n 5 weken met de Santa Fe Premium Sky Plus en ben 5100 km verder. Wat een fantastische auto, mensen zijn verbaasd als ze mij vragen of ik de vorige auto mis ( Volvo V60 D4 / 2018 ) en het antwoord nee is! Het enige wat ik wel mis is de standkachel en nu iets vaker tanken. De Santa Fe heeft mijn verwachting zeker overtroffen en ben zeer tevreden. Ik ben achteraf heel blij dat we niet geannuleerd hebben en vandaar mijn bericht om de moed bij de wachtende erin te houden 😉 Het is het waard, hoe moeilijk het ook is… succes allemaal en nog een fijn weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
GGerreth schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:50:
Inmiddels rij ik nu zo’n 5 weken met de Santa Fe Premium Sky Plus en ben 5100 km verder. Wat een fantastische auto, mensen zijn verbaasd als ze mij vragen of ik de vorige auto mis ( Volvo V60 D4 / 2018 ) en het antwoord nee is! Het enige wat ik wel mis is de standkachel en nu iets vaker tanken. De Santa Fe heeft mijn verwachting zeker overtroffen en ben zeer tevreden. Ik ben achteraf heel blij dat we niet geannuleerd hebben en vandaar mijn bericht om de moed bij de wachtende erin te houden 😉 Het is het waard, hoe moeilijk het ook is… succes allemaal en nog een fijn weekend!
Dank je wel voor de update GGereth.
Goed om te lezen dat de auto goed bevalt en dat het het wachten waard is geweest. Dat geeft de wachtenden (mij) weer moed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukje
Ik sluit mij ook hier bij aan wat GGerreth schreef. Fijn om te lezen dat de Santa Fe goed bevalt en het
wachten waard is geweest. Geeft alle wachten weer moed. Mijn laatste update bij de dealer gaf aan dat
de leveringen van de hybride en de plug-ins nu redelijk goed gaat. Mijn Santa Fe (Premium Sky 5z. plug-in) staat nu gepland voor begin april. (besteldatum half april 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Via het chassisnummer opgezocht dat de productiedatum 04-02-2023 is. Heeft iemand van de gelukkige eigenaren die dit toen ook heeft opgezocht een indicatie hoe lang ik eventueel nog zou moeten wachten voor het belletje van de dealer :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
Bericht gehad van de dealer dat de levertijd weer wordt uitgesteld. Wat een zeperd!!
Nu van eind maart naar eind juni. Om moedeloos van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Pukje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:47:
Bericht gehad van de dealer dat de levertijd weer wordt uitgesteld. Wat een zeperd!!
Nu van eind maart naar eind juni. Om moedeloos van te worden.
Momenteel is de wachttijd volgens mij 15 maanden. Kijk naar mijn posts, ik ging van juli naar april in 1 week dus wie weet heb jij dat geluk ook. Zodra de levertijden minder dan 15 maanden is lopen ze volgens mij in. Ik ken je gevoel helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ive
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-03 11:08

Ive

Hi there, ik kwam toevallig op dit forum terecht. Heb ook een Santa Fe Premium Plus Sky PHEV besteld. Rond eind november 2023. Ik moet rekening houden met 1 jaar wachttijd maar wellicht eerder omdat ze een beetje aan het inlopen zijn. Maar zo te horen moet ik rekening houden met een langere wachttijd.
Ondanks alles ook goed te horen dat velen van jullie uiteindelijk heel enthousiast zijn over de auto. Hopelijk kunnen we in de toekomst leuke ervaringen en tips delen met elkaar. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
vanochtend een bezoekje gebracht aan de dealer, er blijkt nog geen chassisnummer bekend te zijn, verwachtte leverdatum staat nu nog op juli/augustus met een kanttekening dat dit voorlopig is en ze geen zekerheid kunnen geven.

Volgens dle dealer zitten de problemen in het leveren van de batterij, immers hebben bezine modellen amper vertraging en hebben alleen de PHEV modellen te maken met enorme levertijden. Aangegeven werd dat de grondstoffen voor de batterij uit China, Rusland en Oekraine kunnen komen, en dat met eerste twee op dit moment geen zaken gedaan worden en Oerkaine blijft op dit moment een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobse
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-09-2024
Heren als je zolang nu nog moet wachten dan heb je model 2023 in 2024 dan is er misschien het nieuwe model ik heb mijn santa fe phev 5 z premium feb 2022 besteld. Lever verwachting sept 2022 toen dec en nu geen lever data meer genoemd nu 13 maanden ik hoop dat het tegen die tijd beter is. Kijk naar santa fe model 2024
er zal ook wel een prijsverschil in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
herbalx schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:58:
vanochtend een bezoekje gebracht aan de dealer, er blijkt nog geen chassisnummer bekend te zijn, verwachtte leverdatum staat nu nog op juli/augustus met een kanttekening dat dit voorlopig is en ze geen zekerheid kunnen geven.

Volgens dle dealer zitten de problemen in het leveren van de batterij, immers hebben bezine modellen amper vertraging en hebben alleen de PHEV modellen te maken met enorme levertijden. Aangegeven werd dat de grondstoffen voor de batterij uit China, Rusland en Oekraine kunnen komen, en dat met eerste twee op dit moment geen zaken gedaan worden en Oerkaine blijft op dit moment een uitdaging.
Maar de Ioniq 6 waren 45 speciale modellen al gemaakt. Dus die kan je in april geleverd krijgen! Ik weet het ook niet hoor maar al die smoesjes maken het niet transparanter helaas. 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
We zijn weer een maand verder, dus vandaag maar weer eens contact opgenomen met de dealer. Wederom geen enkel nieuws over de status van de levering, behalve dat deze (voorlopig) weer met een maand is uitgesteld. Nu dus alweer naar mei verschoven (15 maanden), uiteraard zonder enige zekerheid van daadwerkelijke levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
Ook ik ben maar weer eens langs de dealer geweest. Weer verschoven van eind maart naar eind juni.
Uiteraard zonder enige zekerheid. wordt nu ook 15 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkSantaFe
Hier ook de levering weer uitgesteld van april naar juni zonder enkele garantie van levering. Krijg nu een voorlopige santa fe ter overbrugging (uiteraard op eigen kosten.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Mijn dealer vermoed dat mijn Santé Fe welke geproduceerd is op 04-02-2023 op 04-04 in de haven aankomt. Mocht het chassisnummer dus bekend zijn even aanmelden bij de Hyundai site, dan 2 maanden vermoedelijk erbij tellen voordat hij werkelijk in NL is. Ik wacht “geduldig” af na 14 maanden 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
Wij hebben inmiddels zo'n 25.000 km. met onze PHEV gereden.
Op zich vind ik het best een fijne auto, maar ik blijf kampen met een storing waar de dealer kennelijk geen raad mee weet.
Vanmorgen voor de zevende(!) keer met een lege "start" accu gestaan. Daardoor weet de auto niet dat het een auto is en is er een totale black-out.
De auto stond nota bene aangesloten aan de laadpaal en de rij-accu's waren 100% opgeladen, maar dat maakt kennelijk niks uit.

De oplossing is simpel, namelijk een startkabel of startbooster aansluiten aan de speciale pool in de zekeringkast, maar het kost je tijd en ergernis. En het vertrouwen dat je gewoon overal weg kunt rijden is er niet meer.
Nu neem ik dus altijd een startbooster mee voor het geval dat. Dat is niet iets dat ik verwacht bij een nieuwe auto, laat staan bij een auto die bij elkaar meer dan € 60.000 gekost heeft.

De eerste keren dat deze storing zich voordeed, dacht ik dat het aan mijn eigen stommiteit lag.
Ik zou de contactknop wel vergeten hebben uit te zetten of zoiets. Dacht ik dus.
Inmiddels weet ik zeker dat het daar niet aan ligt. De auto is onder garantie terug geweest naar de dealer die geen creatievere oplossing had dan de accu op te laden omdat de spanning wat laag was.
Dat ondanks dagelijks minimaal 80 kilometer rijden waarbij ik er van uitga dat de accu wordt opgeladen..
Opladen kan ik zelf ook en het is naar mijn mening niet meer dan symptoombestrijding.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door VeermanCharon op 27-03-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Ik had ongeveer hetzelfde met een Tucson PHEV tijdens m'n proefrit in 2021. Gelukkig is m'n geleverde versie zonder dit probleem maar inderdaad, genoeg lading in de tractie accu maar de PHEV heeft geen knopje zoals de gewone HEV om de standaard batterij te laden met de tractie batterij... Booster nodig om weer op gang te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:00
@VeermanCharon Balen zeg! Ik zit net over de 30.000km heen en heb dit nog nooit gehad (PHEV Premium Sky). Alleen af en toe een valse melding dat het knipperlicht niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
Alleen af en toe een valse melding dat het knipperlicht niet goed werkt.
Die heb ik ook af en toe. En soms een melding dat het dimlicht rechts of links niet werkt. Hetgeen vervolgens niet blijkt te kloppen. Maar dat went.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkSantaFe
VeermanCharon schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:24:
Wij hebben inmiddels zo'n 25.000 km. met onze PHEV gereden.
Op zich vind ik het best een fijne auto, maar ik blijf kampen met een storing waar de dealer kennelijk geen raad mee weet.
Vanmorgen voor de zevende(!) keer met een lege "start" accu gestaan. Daardoor weet de auto niet dat het een auto is en is er een totale black-out.
De auto stond nota bene aangesloten aan de laadpaal en de rij-accu's waren 100% opgeladen, maar dat maakt kennelijk niks uit.

De oplossing is simpel, namelijk een startkabel of startbooster aansluiten aan de speciale pool in de zekeringkast, maar het kost je tijd en ergernis. En het vertrouwen dat je gewoon overal weg kunt rijden is er niet meer.
Nu neem ik dus altijd een startbooster mee voor het geval dat. Dat is niet iets dat ik verwacht bij een nieuwe auto, laat staan bij een auto die bij elkaar meer dan € 60.000 gekost heeft.

De eerste keren dat deze storing zich voordeed, dacht ik dat het aan mijn eigen stommiteit lag.
Ik zou de contactknop wel vergeten hebben uit te zetten of zoiets. Dacht ik dus.
Inmiddels weet ik zeker dat het daar niet aan ligt. De auto is onder garantie terug geweest naar de dealer die geen creatievere oplossing had dan de accu op te laden omdat de spanning wat laag was.
Dat ondanks dagelijks minimaal 80 kilometer rijden waarbij ik er van uitga dat de accu wordt opgeladen..
Opladen kan ik zelf ook en het is naar mijn mening niet meer dan symptoombestrijding.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Als je dit al voor de 7e keer hebt zou ik er eens een andere accu in laten zetten. Probeer het een maandje en je kunt iets uit sluiten. Kost de garage ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
Ik was gisteren bij de dealer in Goes voor de 30.000km beurt en daar werd net 1 zwarte Santa Fe gebracht, dus iemand zal binnenkort zijn/haar nieuwe Santa Fe geleverd krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
Sturgeon22 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:32:
Ik was gisteren bij de dealer in Goes voor de 30.000km beurt en daar werd net 1 zwarte Santa Fe gebracht, dus iemand zal binnenkort zijn/haar nieuwe Santa Fe geleverd krijgen.
Zwaag staat er ook 1 te wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
Vandaag bericht ontvangen van de leasemaatschappij. De verwachte leverdatum is wederom uitgesteld (7e keer) en staat nu op week 29. Dit zou exact 17 maanden na besteldatum zijn en nagenoeg 11 maanden na de initieel verwachte leverdatum.
Het valt me ook op dat, na een redelijk aantal leveringen in januari en februari (68 + 60) het aantal geleverde Santa Fe's in maart met 43 stuks weer een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
MilleRemmy schreef op zondag 26 maart 2023 @ 04:35:
Mijn dealer vermoed dat mijn Santé Fe welke geproduceerd is op 04-02-2023 op 04-04 in de haven aankomt. Mocht het chassisnummer dus bekend zijn even aanmelden bij de Hyundai site, dan 2 maanden vermoedelijk erbij tellen voordat hij werkelijk in NL is. Ik wacht “geduldig” af na 14 maanden 🫣
Heb je inmiddels al nieuws ontvangen dat je auto daadwerkelijk in de haven is aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
AbeG schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:10:
[...]

Heb je inmiddels al nieuws ontvangen dat je auto daadwerkelijk in de haven is aangekomen?
Angstvallig stil ;( . Morgen maar weer even langs fietsen. Hij is inmiddels 2 maanden geleden geproduceerd. Zodra ik hem spot zal ik de eerste foto delen met jullie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
MilleRemmy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:43:
[...]

Angstvallig stil ;( . Morgen maar weer even langs fietsen. Hij is inmiddels 2 maanden geleden geproduceerd. Zodra ik hem spot zal ik de eerste foto delen met jullie :-)
Oh, die van jou is teminste geproduceerd. Ik heb nog steeds geen chassisnummer .... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
herbalx schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:15:
[...]

Oh, die van jou is teminste geproduceerd. Ik heb nog steeds geen chassisnummer .... :X
Alweer 2 maanden geleden ja, ik ken je gevoel helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF_bwTC6GWENoP98vWcxbrYqogA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPxGtJ7mCE9Puied67X07aYC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 00:54
Kan je de SF openen en starten via de smartphone? En indien ja is dat dan ook met ene Iphone? Ik vond er niet echt veel over online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ive
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-03 11:08

Ive

Kan je de SF openen en starten via de smartphone? En indien ja is dat dan ook met ene Iphone? Ik vond er niet echt veel over online.

Kijk hier: YouTube: How To Remote Start Your Car Using Hyundai Bluelink

[ Voor 37% gewijzigd door Ive op 08-04-2023 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturgeon22
jeberu schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:06:
De Bluelink app werkt ook op een Iphone, maar je kunt er weinig mee. De enige remote options zijn:
- Openen
- Sluiten
- Laden starten
- Laden beeindigen

Auto voorverwarmen is niet mogelijk (ook niet instellen in de auto zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Ik had over de digital key functie om je smartphone als sleutel te gebruiken, via nfc vermoed ik. Ik vind er echter enkel wat van terug op US sites.
Bvb https://owners.hyundaiusa...-hyundai-digital-key.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenth
  • Laatst online: 11-08 17:30
Het lijkt een wel soort loterij of er auto's komen of niet... Besteld 01-2022 origineel beloofde levering 08-2022 nu verplaatst naar 30-06-2023. Nog even en we rijden, wat we nog nooit gedaan hebben, in een oud model!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
Het gaat gebeuren, vrijdag 21 april 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door MilleRemmy op 13-04-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
Jeroenth schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:00:
Het lijkt een wel soort loterij of er auto's komen of niet... Besteld 01-2022 origineel beloofde levering 08-2022 nu verplaatst naar 30-06-2023. Nog even en we rijden, wat we nog nooit gedaan hebben, in een oud model!
Wij op 29-01-2022 besteld (Premium Plus Sky Rain Forest metallic 7-zits) en ons beloofd juli 2022. Zoals eerder gezegd is hij op 04-02-2023 geproduceerd maar zelfs nu nog blijft de dealer stil zucht. Na juli 2022 werd augustus beloofd, toen werd het medio november, toen Q2 2023, toen 30/4, toen 30/6 en begin maart was de auto plotseling geproducederd :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
MilleRemmy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:38:
[...]

Wij op 29-01-2022 besteld (Premium Plus Sky Rain Forest metallic 7-zits) en ons beloofd juli 2022. Zoals eerder gezegd is hij op 04-02-2023 geproduceerd maar zelfs nu nog blijft de dealer stil zucht. Na juli 2022 werd augustus beloofd, toen werd het medio november, toen Q2 2023, toen 30/4, toen 30/6 en begin maart was de auto plotseling geproducederd :-).
Van harte gefeliciteerd. Wat een opluchting moet dat zijn. Mocht je in de gelegenheid zijn volgende week wat foto's te plaatsen, dan zie ik ze graag. Heb zelf ook gekozen voor Rainforest metallic, maar heb de kleur nog niet in het echt gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MilleRemmy
AbeG schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:39:
[...]

Van harte gefeliciteerd. Wat een opluchting moet dat zijn. Mocht je in de gelegenheid zijn volgende week wat foto's te plaatsen, dan zie ik ze graag. Heb zelf ook gekozen voor Rainforest metallic, maar heb de kleur nog niet in het echt gezien.
Thanks. Toen wij konden kiezen was er net een Rainforest binnen gekomen, zie foto. De witte stickers zijn nog het beschermende folie.
Ik zal jullie zeker bestoken met foto’s om het moraal hoog te houden :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXd-mudLHHzG8Jk1Fwo3JN0y95E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZh7VVtMSnREcriR8UAvHnj3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbiBA-BKXf-v2rMc4Rl-3BxmERU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dA2cCJk4WviYdQAfxI0S1fXt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MilleRemmy op 13-04-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
Super, ook wij hebben de kleur Rainforest gekozen. Dit is de eerste duidelijke foto in die kleur. Geen spijt van
Bedankt voor het plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
Ik heb zelf een zwarte besteld maar Rainforest zie er enorm straks uit .... bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlieger
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-09 12:37
Ook ik heb mijn dealer maar eens gebeld. Auto zou eigenlijk mei afgeleverd worden maar de dealer kon mij nu alleen vertellen dat Santa Fe waarschijnlijk eind juni aankomt en dat de auto half juli geleverd zal worden. Hoop dat dit inderdaad het geval gaat zijn, straks rij je inderdaad alweer in een oud model, (2024) model is al gespot. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MilleRemmy
Net even langs geweest, auto stond binnen dus voor het licht/kleur effect niet ideaal maar man man man dit was al een heerlijk gevoel :-). Ik vind de details van het nappa leer echt prachtig met die stiksels, de velours bekleding aan het dak is prachtig alleen snap ik niet dat deze gril zwart is ipv chrome look haha. Vond ik vanaf dag 1 al dus niet nieuw voor mij, vond het zwart nu wel iets mooier iets sjieker zeg maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0O9JI2LjYC6_hYn29FlCu_HatA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeP8LD9OprCnB9MCTHZYIRd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dACaeY-_DW6TwDBH63xR5YTEIAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4APWYJedaHCpeDOIYJLPPRI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh5TZ6ayKdQ5_WOoPUtoC8X0-e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dEDsCcz5vjjmfJ5okaEDU97.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYrLGgjmoLTKbrbn13j5kLqxTCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jucrNeXk2v0RrStv3NqkPNYy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Graag jullie mening. De dealer wilt nu minder betalen voor onze inruiler welke ze januari 2022 getaxeerd hebben voor levering juli. Wat vinden jullie hier van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacobse
Ik zit in het zelfde schuitje order half feb 2022 ik rij nu een mitsubishi outlander taxatie feb 2022 en die is bindend daar doen ze niet moeilijk over naar mij idee het is een BOVAG bedrijf dan moet zij hun afspraak na komen daar heb je voor getekend. Mijn auto is in april apk gekeurd 4 nieuwe banden 3 onderdelen voor de stuur inrichting remblokken en schijven voor 4 wielen en 2 nummerplaat lampjes alles is voor kosten van de dealer Dijksman Katwijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:56
MilleRemmy schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:43:
Graag jullie mening. De dealer wilt nu minder betalen voor onze inruiler welke ze januari 2022 getaxeerd hebben voor levering juli. Wat vinden jullie hier van?
Absoluut niet accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenth
MilleRemmy. Je hebt de auto gekocht toen er op de prijslijst nog geen beperking stond, deze is voor het eerst toegevoegd in Juni 2022.

LET OP: De vermelde verkoopprijs is een niet-vaste prijs. Het is mogelijk dat de prijs door de fabrikant en/of de importeur wordt aangepast, bijvoorbeeld omdat de productiekosten van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht
de prijs van het voertuig worden verhoogd, dan zullen wij u daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. U heeft als particuliere consument vanaf dat moment tien dagen de tijd om alsnog kosteloos van de koop af te zien.

Derhalve valt de koop onder de bovag voorwaarden:
https://www.bovag.nl/geta...2-(1).pdf.aspx?lang=nl-NL

Kortom, als de dealer zijn schade wil beperken moet ie maar bij Hyundai aankloppen maar zeker niet bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Jeroenth schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:54:
MilleRemmy. Je hebt de auto gekocht toen er op de prijslijst nog geen beperking stond, deze is voor het eerst toegevoegd in Juni 2022.

LET OP: De vermelde verkoopprijs is een niet-vaste prijs. Het is mogelijk dat de prijs door de fabrikant en/of de importeur wordt aangepast, bijvoorbeeld omdat de productiekosten van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht
de prijs van het voertuig worden verhoogd, dan zullen wij u daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. U heeft als particuliere consument vanaf dat moment tien dagen de tijd om alsnog kosteloos van de koop af te zien.

Derhalve valt de koop onder de bovag voorwaarden:
https://www.bovag.nl/geta...2-(1).pdf.aspx?lang=nl-NL

Kortom, als de dealer zijn schade wil beperken moet ie maar bij Hyundai aankloppen maar zeker niet bij jou!
Thanks voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd. Het gaat alleen niet over de prijsverhoging van de Sante Fe maar ze willen in gesprek over de taxatie van mijn auto welke zij in januari 2022 hebben getaxeerd. Levering zou toen juli 2022 zijn. Dat mijn auto 9 maanden minder waard is begrijp ik, maar ik heb daar niet om gevraagd. Ik vind het gewoon not done dat ze dit uberhaupt durven te vragen. Ik heb ze hier nooit over gehoord, ze zijn nooit in de lucht gekomen over een tussen oplossing, elke keer kreeg ik nieuws nadat ik erover was begonnen. En precies 1 week voor aflevering komen ze hiermee naar voren. Alles is overmacht voor de dealer met het te laat leveren, als consument heb je nergens recht op maar nu moet ik mijn portemonnee gaan trekken :( . Maar vrijdag willen ze er wel een feestje van maken, snap ik als ik zelf moet betalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Jacobse schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:53:
Ik zit in het zelfde schuitje order half feb 2022 ik rij nu een mitsubishi outlander taxatie feb 2022 en die is bindend daar doen ze niet moeilijk over naar mij idee het is een BOVAG bedrijf dan moet zij hun afspraak na komen daar heb je voor getekend. Mijn auto is in april apk gekeurd 4 nieuwe banden 3 onderdelen voor de stuur inrichting remblokken en schijven voor 4 wielen en 2 nummerplaat lampjes alles is voor kosten van de dealer Dijksman Katwijk :)
Zo had ik er niet eens naar gekeken, dat is wel SUPER netjes zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenth
Ook de prijs van de inruiler staat vast in het contract tenzij er een bepaling in staat die dit ontkracht. Maar dat is waarschijnlijk niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenth
Ik denk als je ze meldt dat je dit voor gaat leggen bij de Bovag, en dat kun je ook doen deze week, dat ze wel een toontje lager gaan zingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Jeroenth schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:13:
Ik denk als je ze meldt dat je dit voor gaat leggen bij de Bovag, en dat kun je ook doen deze week, dat ze wel een toontje lager gaan zingen ;-)
Gaf ik al aan leg maar voor aan een onafhankelijke partij, toen kwam hij aan met de Bovag. Vraag me alleen af hoe onafhankelijk die zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenth
Ik denk dat veel afhankelijk is van je koopcontract. Als daar een vermoedelijke leveringsdatum/periode in beschreven staat dan ben je er. Als die er niet in staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkSantaFe
MilleRemy, speelt dit in Nederland of in België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
MarkSantaFe schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:48:
MilleRemy, speelt dit in Nederland of in België?
Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
De reactie van de Bovag is duidelijk.

De ondernemer dient de inruilprijs te garanderen.

Ik vind dit echt een smet op het feestje as vrijdag maar het is wat het is. Je moet tenslotte zelf de slingers ophangen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlasje79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Aangezien ik ook al maanden dit forum volg even een berichtje vanuit mijn contact bij de dealer (BE). Hij gaf gisteren aan dat er een auto op productie is gezet in het systeem die in nov 2021 was besteld. Alles wat daarachter staat nog steeds op rood.
Allemaal uiterst onzeker dus wat er nog wordt geproduceerd. Je kunt er helemaal niks mee en ik begrijp niet hoe hyundai zo zijn klanten van informatie voorziet. Toch echt te bizar voor woorden. Iemand nog nieuwe ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
vlasje79 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:32:
Aangezien ik ook al maanden dit forum volg even een berichtje vanuit mijn contact bij de dealer (BE). Hij gaf gisteren aan dat er een auto op productie is gezet in het systeem die in nov 2021 was besteld. Alles wat daarachter staat nog steeds op rood.
Allemaal uiterst onzeker dus wat er nog wordt geproduceerd. Je kunt er helemaal niks mee en ik begrijp niet hoe hyundai zo zijn klanten van informatie voorziet. Toch echt te bizar voor woorden. Iemand nog nieuwe ervaringen?
Ik vind het ook allemaal onbegrijpelijk.

Mijn auto is besteld op 28 Januari 2022 en hier is nog niks van bekend. Als ik het goed heb gelezen is de auto avn @MilleRemmy op 29 Januari 2022 besteld en staat deze voor het moment van uitlevering. Het enige dat verschilt is de kleur (rainforst vs zwart)

Inmiddels ben ik aan het overwegen om Hyundai Nederland een bericht te gaan sturen omdat ik inmiddels finacieel nadeel moet ondervinden doordat er een nieuw contract moet komen voor mijn huidige auto en dit contract is duurder dan de Santa Fe. Daarnaast moeten niet electrische voertuigen inmiddel betalen voor het parkeren en ook daarvan ondervindt ik nadeel sinds 1 Jan 2023.

Inmiddels begin ik het behoorlijk beu te worden, je besteld voor 65k een nieuwe auto met de belofte dat deze binnen 6 maanden geleverd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
Ook ik ben het onderhand goed zat. SF besteld in april 2022, nog geen enkel zicht op levering.
Ik heb inmiddels Hyundai Nederland een mail gestuurd met mijn ongenoegen. Immers, er zijn andere
modellen van Hyundai die wél geleverd worden en ook andere merken zoals de nieuwe Mazda CX60 en
de Skoda Envaq zijn snel leverbaar.
Antwoord van Hyundai: wij vinden dit erg vervelend, helaas kunnen wij niets doen. Voor verdere vragen
graag contact opnemen met uw dealer. Ze laten blijken of ik de enige ben. Misschien heeft het zin dat
meerdere wachtenden ook naar Hyundai schrijven. Het lijkt er nu op dat Hyundai totaal geen planning heeft
op de leveringen van de Sant Fe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
Pukje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:03:
Ook ik ben het onderhand goed zat. SF besteld in april 2022, nog geen enkel zicht op levering.
Ik heb inmiddels Hyundai Nederland een mail gestuurd met mijn ongenoegen. Immers, er zijn andere
modellen van Hyundai die wél geleverd worden en ook andere merken zoals de nieuwe Mazda CX60 en
de Skoda Envaq zijn snel leverbaar.
Antwoord van Hyundai: wij vinden dit erg vervelend, helaas kunnen wij niets doen. Voor verdere vragen
graag contact opnemen met uw dealer. Ze laten blijken of ik de enige ben. Misschien heeft het zin dat
meerdere wachtenden ook naar Hyundai schrijven. Het lijkt er nu op dat Hyundai totaal geen planning heeft
op de leveringen van de Sant Fe.
Ik ga Hyundai Nederland ook aanschrijven mede omdat ik financiele nadelige gevolgen ondervindt can de wanprestatie van Hyundai.

Ik heb best begrip dat het iets langer kan duren maar drie keer de verwachtte levertijd en dat zonder zekerheid is wat mij betreft niet acceptabel.

Annuleren lijkt me niet echt een optie omdat ik vervolgens voor een andere auto opnieuw moet gaan zitten wachten en ook te maken krijg met andere prijzen, terwijl ik juist om laatste genoemde reden de auto relatief vroeg besteld heb (kijkende naar lopende contracten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
herbalx schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:58:
[...]

Ik vind het ook allemaal onbegrijpelijk.

Mijn auto is besteld op 28 Januari 2022 en hier is nog niks van bekend. Als ik het goed heb gelezen is de auto avn @MilleRemmy op 29 Januari 2022 besteld en staat deze voor het moment van uitlevering. Het enige dat verschilt is de kleur (rainforst vs zwart)

Inmiddels ben ik aan het overwegen om Hyundai Nederland een bericht te gaan sturen omdat ik inmiddels finacieel nadeel moet ondervinden doordat er een nieuw contract moet komen voor mijn huidige auto en dit contract is duurder dan de Santa Fe. Daarnaast moeten niet electrische voertuigen inmiddel betalen voor het parkeren en ook daarvan ondervindt ik nadeel sinds 1 Jan 2023.

Inmiddels begin ik het behoorlijk beu te worden, je besteld voor 65k een nieuwe auto met de belofte dat deze binnen 6 maanden geleverd zou worden.
Klopt precies en ik ben er ook zeker van overtuigd dat de dealer niets weet en Hyundai NL of het niets interesseert of die weten ook van niets. De Ioniq 6 zie je meer dan de Santa Fe dat is toch vreemd op zijn zachtst uitgedrukt. Maar mijn auto ging in maart van levering juni naar geproduceerd in 1 week dus hopelijk krijgen jullie die boodschap ook snel 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Ik zag dit voorbij komen op FB, ook drama.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2YHHGkYsVtEft7Lyop2JHJr9h8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nGdii0SAkJsVvR5J77TU7FOT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
Hier is er nog 1 Santa Fe uit voorraad leverbaar: https://www.autosturm.nl/...leasetype=&aanschafsoort=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
MilleRemmy schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:38:
De reactie van de Bovag is duidelijk.

De ondernemer dient de inruilprijs te garanderen.

Ik vind dit echt een smet op het feestje as vrijdag maar het is wat het is. Je moet tenslotte zelf de slingers ophangen 😜
Beste MilleRemmy,

Ik hoop dat de problematiek rondom de inruilprijs voor je is opgelost en wens je in ieder geval veel plezier met het ophalen van je nieuwe auto morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilleRemmy
AbeG schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:58:
[...]

Beste MilleRemmy,

Ik hoop dat de problematiek rondom de inruilprijs voor je is opgelost en wens je in ieder geval veel plezier met het ophalen van je nieuwe auto morgen.
Wat aardig Abe, thanks. Pootje stijf gehouden en ik had de Bovag om advies gevraagd. Dat heeft geholpen, afspraken gaan ze nakomen dus komt helemaal goed 😊. Morgen 10:00 🥰 zal in de middag even wat foto’s plaatsen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MilleRemmy
Hij staat er na 448 dagen bestelde datum 😜. Nu alles uitzoeken en 1 worden met de auto, duurt nog wel een tijdje vrees ik haha. Het beloofde mooie weer was er niet dus mooie foto’s laten ff op zich wachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tALyH0_YhCf7J_Bbu5B1SiJ73c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYqVTogr6qEXDLPwMvxz9Xtt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HXfQUMlzwXJzDWNItPMbISlVfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M883sDY82c6CeN8fQaNashU5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j71Hs-2Za9wdSzu_u2GueukjB90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MV465I4eAfj23d5nSvA95SkE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSqASxWSTFJIC9APiIksWvUrQ9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90Bg4FsM0znei6ILUMBL1Yv7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de fotos nog steeds heel mooi hoor, natuurlijk de auto en zijn kleur ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenth
Super, gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
Van harte gefeliciteerd. Het lange wachten is beloond. Mooie kleur. Ben blij dat ik die ook besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
Super, van harte gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacobse
Van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Veel en veilig rijplezier.
1 dingetje ik zelf kies altijd voor een neutrale nummer plaat houder(geen reclame) maar dat is mijn idee het doet niet af aan de auto. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MilleRemmy
Jacobse schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:08:
Van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Veel en veilig rijplezier.
1 dingetje ik zelf kies altijd voor een neutrale nummer plaat houder(geen reclame) maar dat is mijn idee het doet niet af aan de auto. :)
Je hebt helemaal gelijk haha mooi oog voor detail. Ik zal er eens naar kijken maar zo’n eerste dag is best druk 😂.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MilleRemmy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J36NPwm1RBUxxne6RoZrXsZKv5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onRWRdeNWOx3C7a9VcPWVgxk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0ngjkOanme8jyklNdaXZ3xhEvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjC3cv2nYwZEFKOUE3E8aTub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5xwd2gKGKBi0ABLn8Xj386EmMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5szYtGTmWncV1BOEUq7DmfG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XI6nJ7psNPrBQsCoZoMvb1Wj_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNGBTSOjfEYa19nB3TW575Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jXsd2WcvI_xwlYTLXwqeNdEN18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5X9xcnBqv9SvjWIctZpi0gAB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77JwJIKrRs-gkTgZnXvnZ1oZ5gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bstHal6FpjGw0BcDOMp7iQ6K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MilleRemmy
Wat een heerlijke auto zoals iedereen eigenlijk zegt in dit forum als ze de auto eenmaal hebben. Uitzoeken van zaken gaat redelijk maar heb nog een hoop te leren. Had in eerdere reviews gelezen dat je voorzichtig op het gas moest anders slaat de benzine motor aan, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Cruisecontrol werkt super, ben er alleen nog niet uit waar, hoe en wanneer hij alles zelf wilt doen. Reed gister de snelweg op met cruisecontrol aan BAM vol gas naar de 130. Ik dacht hoho ff rustig aan je moet nog ingereden worden haha. Ander moment remt hij netjes af na lezen verkeersbord maar versnelt hij niet als dat weer mag na lezen verkeersbord. Navigatie vind ik mooi en in Amsterdam deed hij het prima. Het in- en uitparkeren met de sleutel lukt me niet. Had gelezen van camera knopje ingedrukt houden, dat werkt als je in de auto zit en het laatste stukje met de sleutel wilt doen. Maar uitparkeren als je komt aanlopen doet helemaal niets bij mij.
Vrijdagavond reed ik in noodweer, met de 2080 kilo onder je kont merk je daar weinig van haha, ligt als een tank op de weg.
Kortom, het wachten wordt ZEKER beloond. Nu alleen nog het mooi weer 🤭
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWr-o-SilIueTLVG-No_wvORH4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFdPtxHVyqG6qxoPDis5SOGf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGcvTPSerZ7mO1ycILifFCo0xQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkNqkFQ9vp3u1wit644BwDvI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8EGekfDl9Vz_uMGkZ1A1dXx-hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7hDR2EDlkRnemQOJP1gKhkF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AbeG
Goed om te horen dat de auto goed bevalt. Mooie combinatie ook met de Rainforest lak en het lichte interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeberu
Leuk dat het je bevalt na het lange wachten. De navigatie ziet er al wat anders en strakker uit dan op eerdere reviews.
Versie 2023 zou OTA moeten hebben zo kan je makkelijker updaten.

Het in en uitparkeren zou toch gewoon met de afstandsbediening moeten zijn? Tenzij dit ook veranderd is in versie 2023.

In iedergeval een mooie kleurcombinatie, veel veilige km’s gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
Een enorm mooie auto! de kleur rainforest is zo een stuk mooier in vergelijking met het boekje.

Afgelopen week heb ik Hyundai Nederland maar eens aangeschreven, het immers tevens de tweede Hyundai waar bij de levering niet goed gaat.

men geeft aan hun best te doen om binnen 24 uur een antwoord te geven, maar zoals de afgehele ervaring met Hyundai, nemen ze klaarblijkelijk ook hier nog iets langer de tijd voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukje
Ben zeer benieuwd wat het antwoord wordt van Hyundai. Ik werd in een paar woorden terugverwezen naar de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilleRemmy
jeberu schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:08:
Leuk dat het je bevalt na het lange wachten. De navigatie ziet er al wat anders en strakker uit dan op eerdere reviews.
Versie 2023 zou OTA moeten hebben zo kan je makkelijker updaten.

Het in en uitparkeren zou toch gewoon met de afstandsbediening moeten zijn? Tenzij dit ook veranderd is in versie 2023.

In iedergeval een mooie kleurcombinatie, veel veilige km’s gewenst.
Toch even moeten opzoeken :-). Eerst op vergrendelen drukken en dan binnen 4 seconden voor 2 seconden lang de remote knop indrukken. Gelijk een goede reden gevonden om de oprit opnieuw te bestraten, denk dat de hellingshoek iets teveel is waardoor het nu niet vlekkeloos werkt maar het is me gelukt _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/966Lxt2GJuhlfbJyzfaNeQuo1OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PASBoDoHp49amBdzQSCDhrc.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste