De auto een maand in bezit, 1200 km mee gereden. Het blijft een fantastische auto. Rijdt heerlijk, en met alle snufjes zo makkelijk allemaal, je gaat bijna minder opletten op de weg omdat de auto alles zelf kan :-). Mijn irritatiepuntjes zijn er wel maar vallen erg mee.
Climatcontrol werkt super, maar wat blaast dat ding hard een hoop lucht de auto in. Automatisch is eigenlijk te hard voor dit weer, zet hem maar op standje 1 en dan nog flinke wind. Ook de ideale temperatuur instellen vraagt nog uitzoeken, snel te warm en met dit weer slaat de motor dan aan om de auto te verwarmen wat weer niet nodig is.
Stekker om op te laden klikt niet altijd goed vast in de auto als je het opladen wilt starten. Dan tikt hij 4 keer en de lader zegt doe het zelf maar. Had op andere forum gelezen dat dit vaker gebeurt. Nu de stekker laten vergrendelen (aparte instelling in de auto) als je de auto afsluit, als hij tikt even de stekker handmatig omhoog houden en hij pakt. Wel irritant, hoe het probleem precies zit nog niet echt uitgezocht.
Achterklep automatisch openen als je erachter staat super handig, alleen niet als je het niet wilt en je toch even achter de auto moet zijn. Hij reageerd snel maar soms net even te snel, luxe probleem.
Wat ik niet begrijp is hoe de motor is ingesteld bij gebruik na een lange periode elektrisch te hebben gereden. Voorbeeld, je bent een half uur onderweg, motor is nog niet aangeslagen en dan trap je even hard het gas in. De benzinemotor gaat dan ineens vol meedoen wat me echt niet goed lijkt voor de levensduur. Zo vind ik het ook lastig om de auto goed in te rijden! Ik denk dat ik van de 1200 km misschien wel 1000 elektrisch heb gereden, dus de motor is nog zo goed als nieuw. Ik heb nog geen hele lange stukken gereden waardoor de auto wel op benzine moet gaan rijden. Heb dit wel gevraagd aan de dealer, krijg ik een half bakken antwoord zonder enige technische onderbouwing. Zal dit nog eens als technische vraag neerleggen.
De montage van de kentekenplaat (zie mijn eerdere post) heb ik nagevraagd bij Hyundai Nederland. Op mail reageren ze niet, via social media direct reactie haha. Volgens hun is de bevestiging normaal met 4 schroeven door je kofferbak heen. Letterlijk antwoord:”Mocht er zich in het uitzonderlijke geval toch wel roest voordoen, dan is er altijd onze garantie op corrosie (12 jaar)”. Nog niet neergelegd bij de dealer, ga ik wel doen.
Voor alle wachtenden, succes maar ik zou adviseren blijf volhouden, het is echt een fantastische auto.