Als dat het antwoord wordt, mogen zij contactopnemen met de dealer en dan terugkomen met een inhoudelijk antwoord.
Ik mag verwachten dat als je een auto van meer dan 65k koopt dat je een klant ook als klant behandeld en niet als lastig en noodzakelijk kwaad. Ik denk ook dat het niet onredelijk is wanneer we bij een verdrievoudiging van de leververwachting komen.
Uiteraard houd ik jullie hier op de hoogte. Uiteindelijk willen we natuurlijk gewoon rijden in de Santa Fe en wil Hyundai natuurlijk dat wij ook positief over het merk zijn.
Zojuist bericht gehad van de dealer, mijn auto staat op de boot richting Nederland. Levertijd zou zijn, volgens laatste update, eind juni. Klaarblijkelijk zijn ze toch wat aan het inlopen met de levertijd. Totale levertijd is nu ruim 13 maanden.
Pukje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:35:
Zojuist bericht gehad van de dealer, mijn auto staat op de boot richting Nederland. Levertijd zou zijn, volgens laatste update, eind juni. Klaarblijkelijk zijn ze toch wat aan het inlopen met de levertijd. Totale levertijd is nu ruim 13 maanden.
Ik hoop dat dit ook voor andere bestellingen geld. Ik heb mijn auto in februari 2022 besteld en nog geen bericht ontvangen dat deze onderweg zou zijn. Laatste voorlopige leverdatum staat op eind juli.
Ik denk dat het verschil in levertijden met de kleur te maken heeft. Rainforest is niet meer te bestellen en
ik heb bij anderen merken meegemaakt dat de kleur die er uitgaat, als eerste worden uitgeleverd.
Uiteraard niet correct maar, dit zou zomaar de reden kunnen zijn.
Pukje schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:21:
Ik denk dat het verschil in levertijden met de kleur te maken heeft. Rainforest is niet meer te bestellen en
ik heb bij anderen merken meegemaakt dat de kleur die er uitgaat, als eerste worden uitgeleverd.
Uiteraard niet correct maar, dit zou zomaar de reden kunnen zijn.
Als dat zo is, zou mijn auto ook op de boot moeten staan. Ook ik heb de kleur Rainforest besteld.
Ook aan de uitvoering zou het niet moeten liggen. Aangezien ik een comfort smart in 5 persoons uitvoering heb besteld. Dus geen panorama dak, 7 zitplaatsen of surround view camera's. Met andere woorden, minder onderdelen die vertraging zouden kunnen opleveren.
Ik zal morgen eens contact opnemen met de dealer om te horen of er al nieuws is. Tot op heden ontvang ik namelijk nooit pro-actief informatie...
Pukje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:35:
Even je chassisnummer vragen en op de site van Hyundai die eerder besproken is kijken welke productiedatum die heeft meegekregen. Die van mij was 04-02-2023 geproduceerd en dus afgeleverd op 21/4.
Ik heb even op de NL, DE en UK site gekeken en er zijn maar 4 kleuren meer mogelijk, abyss black, typhoon silver, cream white en magnetic force/grey.
Het zijn dus wel wat meer kleuren na rainforest green dat niet meer kunnen gekozen worden.
Op de FR site staan dan weer alle kleuren, behalve rainforest.
Of we daaruit conclusies kunnen trekken is een ander paar mouwen :-)
Vraagje aan de bezitters, in de Bluelink app kan je zien dat je ramen, deuren, achterklep en motorkap dicht zitten. Maar je dak open laten staan en op afstand sluiten is niet mogelijk toch? Of zie ik iets over het hoofd? Ik vind het best vreemd dat je je ramen sluit met de sleutel, in- en uit parkeert met de sleutel en niet je dak zou kunnen sluiten 🤭
Zojuist contact gehad met de dealer en dat heeft me uiteraard geen enkele informatie opgeleverd. Er is nog niets bekend over een mogelijk productiedatum en voorlopig staat de leverdatum nog op eind juli (uiteraard zonder enige zekerheid). Vervolgens contact opgenomen met de importeur. Daar krijg je nog minder informatie, want ze verwijzen je gewoon terug naar de dealer. Ik heb nog maar zelden contact gehad met organisaties die zo gebrekkig zijn in hun communicatie. Het geeft me in ieder geval niet het gevoel dat de importeur hard zijn best doet om de bestelde auto's naar Nederland te krijgen, maar misschien vergis ik me (dat hoop ik ten minste).
Pukje schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:19:
De productie gegevens vinden als je het chassisnummer hebt gekregen.
Wie weet ook alweer op welke site je dit kunt vinden?
Alvast bedank.
Congratz met je wagen @MilleRemmy - wens je veel veilige km's!
Gisteren bericht gehad van de dealer...alweer opgeschoven, nu naar 31/07.
Besteld begin 02/2022, eerste datum 01/23, dan 04/23, dan 06/23 en nu dus eind Juli.
Nog geen chassisinfo beschikbaar, voor het overige ZERO info van dealer uit behalve de obligate exuses voor het ongemak. Wachten is een deugd :-)
Op zich is dat geen verrassing. De levertijd van het huidige model is, zoals op deze site wel duidelijk is geworden, nog steeds 14 tot 18 maanden. Daarnaast wordt het nieuwe model Santa Fe al regelmatig als gecamoufleerde test auto en digitale render gesignaleerd. De verwachting is dat in 2024 het nieuwe model geïntroduceerd gaat worden. Dat zou dus betekenen dat wanneer je nu nog het huidige model zou bestellen, deze pas geleverd wordt als het nieuwe model al in de showroom staat of op zijn minst is gepresenteerd.
Omdat de auto in bijvoorbeeld Duitsland en Spanje wel te bestellen is en ook op voorraad staat bij dealers denk ik dat we collectief in de maling worden genomen met praatjes over tekorten aan dit en dat of zus en zo!
Het werkelijke probleem is denk ik de allocaties die Hyundai Nederland bij de fabriek heeft. Hyundai NL heeft het even verkeerd ingeschat en productieruimte voor, stel, 20 SF per maand afgesproken. Als er dan 30 verkocht worden heb je een probleem!
Wanneer je de Sante Fe PHEV wil bestellen bij de dealer krijg je 1,5 jaar te horen. Ze verwachten de HEV model over 7 maanden verwacht (maar hou rekening met 3 maanden extra) maar er werdt gelijk bij verteld dat het misschien het nieuwe model gaat worden.
Sante Fe Premium Plus Sky HEV
7 Zitter
Abyss Black
Black Interieur
PHEV was een enorme lange wachttijd en was alles onzeker
Wat is jullie ervaring met de HEV model en levertijd? En heeft iemand al de Sante Fe met Abyss Black en Black Interieur? Graag zou ik wat foto's willen zien in deze combinatie. Het is vaak met bruin of wit interieur.
[Voor 30% gewijzigd door linuxontherocks op 02-05-2023 20:58]
Na een redelijk start van uitleveringen in januari en februari (68+60), daalt het aantal leveringen de afgelopen maanden flink met 43 in maart en 39 in april. Dit komt overeen met de cijfers over de eerste maanden van 2022.
Waar de levertijden in de hele automarkt aan het afnemen zijn en de tekorten aan chips zo goed als verdwenen is, blijkt er dus geen enkele verbetering te zien bij de levering van de Santa Fe...
AbeG schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:13:
Na een redelijk start van uitleveringen in januari en februari (68+60), daalt het aantal leveringen de afgelopen maanden flink met 43 in maart en 39 in april. Dit komt overeen met de cijfers over de eerste maanden van 2022.
Waar de levertijden in de hele automarkt aan het afnemen zijn en de tekorten aan chips zo goed als verdwenen is, blijkt er dus geen enkele verbetering te zien bij de levering van de Santa Fe...
Onze Hyundai SF HEV besteld op 25 jan 2022 en geleverd op 10 okt 2022. ongeveer 3 maanden later dan eerder gepland.
Op zich is dat geen verrassing. De levertijd van het huidige model is, zoals op deze site wel duidelijk is geworden, nog steeds 14 tot 18 maanden. Daarnaast wordt het nieuwe model Santa Fe al regelmatig als gecamoufleerde test auto en digitale render gesignaleerd. De verwachting is dat in 2024 het nieuwe model geïntroduceerd gaat worden. Dat zou dus betekenen dat wanneer je nu nog het huidige model zou bestellen, deze pas geleverd wordt als het nieuwe model al in de showroom staat of op zijn minst is gepresenteerd.
Oké.. Nou aangezien ik de PHEV pas november 2023 heb besteld denk ik dat het spannend gaat worden wanneer, hoe en of, hij geleverd wordt..
Jacobse schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:08:
Van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Veel en veilig rijplezier.
1 dingetje ik zelf kies altijd voor een neutrale nummer plaat houder(geen reclame) maar dat is mijn idee het doet niet af aan de auto.
Nieuwe houders besteld, zojuist gemonteerd. Maar wat ik nu weer zag in de achterklep omg. Wat vinden jullie, acceptabel of niet?
Nu eerlijk gezegd niet ik neem aan dat je er niets van ziet maar het is uitgevoerd met een botte boor de rafels hangen eraan en wat ik het ergst vind is dat de gaten geen coating hebben tegen roestvorming.
Mee terug naar die koekenbakkers.
Vandaag goed nieuws auto is geproduceerd verwacht eind mei bij de dealer levering begin juni.
Maar zo als de Friesen zeggen eerst zien en dan geloven na 15 halve maand
Vandaag gesproken met een Franse collega. Kwam erachter dat hij ook een Santa Fe PHEV besteld heeft. Besteld in januari dit jaar en door dealer opgegeven leverdatum medio juni 2023. Nu heeft hij recent te horen gekregen dat dit augustus gaat worden. Ik heb hem van de situatie in NL verteld en daar schrok hij wel van uiteraard. Ik ga nu wel in de gaten houden of hij zijn auto snel gaat ontvangen. Als dat zo is, dan kunnen we wel concluderen dat het de Nederlandse importeur is die hier de bal laat vallen. Maar, misschien schetst de dealer in Frankrijk wel een veel te mooi scenario en mag mijn collega zich op gaan maken voor een lange wachttijd.
AbeG schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:05:
Vandaag gesproken met een Franse collega. Kwam erachter dat hij ook een Santa Fe PHEV besteld heeft. Besteld in januari dit jaar en door dealer opgegeven leverdatum medio juni 2023. Nu heeft hij recent te horen gekregen dat dit augustus gaat worden. Ik heb hem van de situatie in NL verteld en daar schrok hij wel van uiteraard. Ik ga nu wel in de gaten houden of hij zijn auto snel gaat ontvangen. Als dat zo is, dan kunnen we wel concluderen dat het de Nederlandse importeur is die hier de bal laat vallen. Maar, misschien schetst de dealer in Frankrijk wel een veel te mooi scenario en mag mijn collega zich op gaan maken voor een lange wachttijd.
ik heb vorig week eens bij een Duitse dealer geinformeerd en die gaf gewoon een levertijd van 3 tot 6 maanden af. Natuurlijk had ik ook mijn vraagtekens maar hij gaf aan geen problemen in de levering te ervaren. Het lijkt het er dus sterk op te dat de problemene zich alleen in Nederland voort doen.....
ik heb vorig week eens bij een Duitse dealer geinformeerd en die gaf gewoon een levertijd van 3 tot 6 maanden af. Natuurlijk had ik ook mijn vraagtekens maar hij gaf aan geen problemen in de levering te ervaren. Het lijkt het er dus sterk op te dat de problemene zich alleen in Nederland voort doen.....
Nee hoor probleem is in België even groot.
Toen ik mijn wagen bestelde was de leveringstermijn 6 maand, dit was ook de reden dat ik de SF heb besteld.
Eens ik de brief had ontvangen dat er een optie was om de bestelling kosteloos te annuleren wist ik dat het niet goed zat. Ik belde naar de dealer maar hij kon me geen extra info verschaffen, ze kunnen pas iets meer zeggen als het chassisnummer is binnengekomen.
Maar hij verzekerde me dat de productie in de goede richting ging en dat er al tal van SF werden geleverd dit jaar. Ik vroeg wanneer werden deze dan besteld, dit zijn alle bestelling december 2021 of ouder.
Nee hoor probleem is in België even groot.
Toen ik mijn wagen bestelde was de leveringstermijn 6 maand, dit was ook de reden dat ik de SF heb besteld.
Eens ik de brief had ontvangen dat er een optie was om de bestelling kosteloos te annuleren wist ik dat het niet goed zat. Ik belde naar de dealer maar hij kon me geen extra info verschaffen, ze kunnen pas iets meer zeggen als het chassisnummer is binnengekomen.
Maar hij verzekerde me dat de productie in de goede richting ging en dat er al tal van SF werden geleverd dit jaar. Ik vroeg wanneer werden deze dan besteld, dit zijn alle bestelling december 2021 of ouder.
de vraag is natuurlijk of ik van de waarheid wordt voorzien of dat de situatie rooskleuriger wordt gebracht als deze daardwerkelijk is. Het lijkt mij namelijk ook sterk dat er zulke enorme verschillende zouden zitten in de leveringen.... ondertussen gaan we opnieuw wachten in de hoop dat er ooit een auto geleverd gaat worden door Hyundai.
Heb mijn oog ook even laten vallen op een Kia Sorento aangezien die op het zelfde platform zijn gebouwd maar als ik kijk naar de cijfers van de Sorento lijkt daar het zelfde probleem te spelen als bij de Santa Fe. Is er iemand die daar meer informatie over heeft ?
de vraag is natuurlijk of ik van de waarheid wordt voorzien of dat de situatie rooskleuriger wordt gebracht als deze daardwerkelijk is. Het lijkt mij namelijk ook sterk dat er zulke enorme verschillende zouden zitten in de leveringen.... ondertussen gaan we opnieuw wachten in de hoop dat er ooit een auto geleverd gaat worden door Hyundai.
Heb mijn oog ook even laten vallen op een Kia Sorento aangezien die op het zelfde platform zijn gebouwd maar als ik kijk naar de cijfers van de Sorento lijkt daar het zelfde probleem te spelen als bij de Santa Fe. Is er iemand die daar meer informatie over heeft ?
Het wordt afgezaagd, maar hier ook hetzelfde verhaal. In december 2021 gaan kijken voor een Santa Fe PHEV 7pl. Dealer (in België) was blijkbaar al meer op de hoogte, hij zei dat een nieuwe bestelling maar geleverd kon worden voorjaar 2023. Er was echter al één in bestelling van augustus 2021, die zou geleverd worden in juli 2022, die dan maar besteld. Tot op heden nog altijd geen zicht op een leverdatum, staat nu voorlopig op augustus 2023 (24 maanden na bestelling), maar geen zekerheid. Dus het verhaal dat alles besteld voor december 2021 geleverd is, klopt zeker niet.
Dealer doet ook KIA, hij heeft voor mij gezocht naar een Sorento met gelijkaardige configuratie, maar daar inderdaad juist dezelfde problemen: geen leveringen en geen vaststaande leverdatums.
Ik heb geluk, het chassisnummer is binnen. De auto komt binnen 14 dagen bij de dealer. Er is al tijd
gereserveerd in de werkplaats. Normaal gesproken zou ik rond 31 mei kunnen rijden.
14 maanden gewacht. (PHEV 5p premium sky) Overigens zit de 220V oplaadkabel erbij omdat de auto in 2022 al besteld is, aldus de dealer.
Pukje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:10:
Ik heb geluk, het chassisnummer is binnen. De auto komt binnen 14 dagen bij de dealer. Er is al tijd
gereserveerd in de werkplaats. Normaal gesproken zou ik rond 31 mei kunnen rijden.
14 maanden gewacht. (PHEV 5p premium sky) Overigens zit de 220V oplaadkabel erbij omdat de auto in 2022 al besteld is, aldus de dealer.
Pukje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:10:
Kan je meer uitleg geven over de oplaadkabel? Je gaat toch een my23 krijgen? Zit die oplaadkabel er dan niet altijd meer bij?
Kan je meer uitleg geven over de oplaadkabel? Je gaat toch een my23 krijgen? Zit die oplaadkabel er dan niet altijd meer bij?
Er waren geruchten dat die kabel voor normaal stopcontact er niet bij zou zitten. Maar die zat er bij mij ook gewoon bij. Nog niet gebruikt maar wel eens leuk om te proberen of op vakantie haha.
Ik weet niet precies de datum maar volgens de dealer zijn de auto's die vóór medium 2022 besteld zijn voorzien van beide kabels. Mijn auto wordt in ieder geval met beide kabels geleverd.
Ik heb mijn Santa Fe PHEV 7 zits RainForest metallic in mei 2022 besteld, en ik heb gistere bericht gehad dat deze volgende week in Nederland aankomt. Ik begreep dat er volgende week in totaal 19 aankomen.
Ook ik heb maar weer eens contact opgenomen met de dealer. Na ruim 15 maanden wachten had ik gehoopt ook eens wat goed nieuws te mogen ontvangen. Helaas bleek het tegenovergestelde het geval. De levering is voor de 8e keer uitgesteld en staat momenteel op medio september 2023. Dit is 13 maanden na de oorspronkelijk aangegeven leverdatum en ruim 19 maanden na bestelling. Uiteraard ook dit keer weer zonder enige garantie dat de auto ook daadwerkelijk geleverd gaat worden.
Zeker nu ik zie dat twee auto's in dezelfde kleur, maar respectievelijk 2 en 3 maanden later besteld dan die van mij, eind mei in Nederland aankomen terwijl die van mij wederom wordt uitgesteld van productie/levering groeit mijn frustratie naar nieuwe hoogte.
MilleRemmy schreef op maandag 24 april 2023 @ 05:52:
Wat een heerlijke auto zoals iedereen eigenlijk zegt in dit forum als ze de auto eenmaal hebben. Uitzoeken van zaken gaat redelijk maar heb nog een hoop te leren. Had in eerdere reviews gelezen dat je voorzichtig op het gas moest anders slaat de benzine motor aan, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Cruisecontrol werkt super, ben er alleen nog niet uit waar, hoe en wanneer hij alles zelf wilt doen. Reed gister de snelweg op met cruisecontrol aan BAM vol gas naar de 130. Ik dacht hoho ff rustig aan je moet nog ingereden worden haha. Ander moment remt hij netjes af na lezen verkeersbord maar versnelt hij niet als dat weer mag na lezen verkeersbord. Navigatie vind ik mooi en in Amsterdam deed hij het prima. Het in- en uitparkeren met de sleutel lukt me niet. Had gelezen van camera knopje ingedrukt houden, dat werkt als je in de auto zit en het laatste stukje met de sleutel wilt doen. Maar uitparkeren als je komt aanlopen doet helemaal niets bij mij.
Vrijdagavond reed ik in noodweer, met de 2080 kilo onder je kont merk je daar weinig van haha, ligt als een tank op de weg.
Kortom, het wachten wordt ZEKER beloond. Nu alleen nog het mooi weer 🤭 [Afbeelding]
Ik ben zelf woonachtig in Italië.
Ik koop volgende week tweedehands een Hyundai Santa fe 1.6 t-gdi hev uit 2021.
Op je laatste foto zie ik navigatiesoftware, is dat degene die ingebouwd zit in de auto? Of is dat een app via Android auto, zo ja welke App? De kleuren spatten van het scherm af.
Op dit moment gewoon rondkijken van een redelijke nieuwe auto: Peugeot 5008, BYD Tang en X-peng G9. Leuke autos.
Let goed op bij Peugeot. Nadat we een jaar op onze Santa Fe hebben gewacht, zijn we nu al 14 maanden op een Peugeot e-208 aan het wachten. Maandelijks wordt de levering uitgesteld. Toen we hem bestelden was de wachttijd 6 maanden volgens de dealer...
Ik ben zelf woonachtig in Italië.
Ik koop volgende week tweedehands een Hyundai Santa fe 1.6 t-gdi hev uit 2021.
Op je laatste foto zie ik navigatiesoftware, is dat degene die ingebouwd zit in de auto? Of is dat een app via Android auto, zo ja welke App? De kleuren spatten van het scherm af.
Dit is de originele navigatie die in de auto is ingebouwd.
ybedeveer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:56:
Ik heb mijn Santa Fe PHEV 7 zits RainForest metallic in mei 2022 besteld, en ik heb gistere bericht gehad dat deze volgende week in Nederland aankomt. Ik begreep dat er volgende week in totaal 19 aankomen.
Ik had me nooit gerealiseerd dat er zulke levertijden waren voor dit model. SUV's zijn populair, maar toch. Verkoopt blijkbaar ook in Duitsland prima, ik zie er regelmatig Duitse toeristen mee rijden.
Ik had me nooit gerealiseerd dat er zulke levertijden waren voor dit model. SUV's zijn populair, maar toch. Verkoopt blijkbaar ook in Duitsland prima, ik zie er regelmatig Duitse toeristen mee rijden.
Het is niet zo zeer de mate waarin ze populair zijn, maar meer de hoeveelheid die geproduceerd wordt. In vergelijking; van de Tucson worden er maandelijks 700 tot 800 auto's op kenteken gezet terwijl dit er can de santa fe ongeveer 50 zijn.
De auto een maand in bezit, 1200 km mee gereden. Het blijft een fantastische auto. Rijdt heerlijk, en met alle snufjes zo makkelijk allemaal, je gaat bijna minder opletten op de weg omdat de auto alles zelf kan :-). Mijn irritatiepuntjes zijn er wel maar vallen erg mee.
Climatcontrol werkt super, maar wat blaast dat ding hard een hoop lucht de auto in. Automatisch is eigenlijk te hard voor dit weer, zet hem maar op standje 1 en dan nog flinke wind. Ook de ideale temperatuur instellen vraagt nog uitzoeken, snel te warm en met dit weer slaat de motor dan aan om de auto te verwarmen wat weer niet nodig is.
Stekker om op te laden klikt niet altijd goed vast in de auto als je het opladen wilt starten. Dan tikt hij 4 keer en de lader zegt doe het zelf maar. Had op andere forum gelezen dat dit vaker gebeurt. Nu de stekker laten vergrendelen (aparte instelling in de auto) als je de auto afsluit, als hij tikt even de stekker handmatig omhoog houden en hij pakt. Wel irritant, hoe het probleem precies zit nog niet echt uitgezocht.
Achterklep automatisch openen als je erachter staat super handig, alleen niet als je het niet wilt en je toch even achter de auto moet zijn. Hij reageerd snel maar soms net even te snel, luxe probleem.
Wat ik niet begrijp is hoe de motor is ingesteld bij gebruik na een lange periode elektrisch te hebben gereden. Voorbeeld, je bent een half uur onderweg, motor is nog niet aangeslagen en dan trap je even hard het gas in. De benzinemotor gaat dan ineens vol meedoen wat me echt niet goed lijkt voor de levensduur. Zo vind ik het ook lastig om de auto goed in te rijden! Ik denk dat ik van de 1200 km misschien wel 1000 elektrisch heb gereden, dus de motor is nog zo goed als nieuw. Ik heb nog geen hele lange stukken gereden waardoor de auto wel op benzine moet gaan rijden. Heb dit wel gevraagd aan de dealer, krijg ik een half bakken antwoord zonder enige technische onderbouwing. Zal dit nog eens als technische vraag neerleggen.
De montage van de kentekenplaat (zie mijn eerdere post) heb ik nagevraagd bij Hyundai Nederland. Op mail reageren ze niet, via social media direct reactie haha. Volgens hun is de bevestiging normaal met 4 schroeven door je kofferbak heen. Letterlijk antwoord:”Mocht er zich in het uitzonderlijke geval toch wel roest voordoen, dan is er altijd onze garantie op corrosie (12 jaar)”. Nog niet neergelegd bij de dealer, ga ik wel doen.
Voor alle wachtenden, succes maar ik zou adviseren blijf volhouden, het is echt een fantastische auto.
En weer staan we bij een dealer in het buitenland... Nu alweer 4 dagen achter elkaar de startaccu 's ochtends leeg. Voor de zoveelste keer. Ondanks dat de 12 volt accu 2 maanden terug vervangen is voor een nieuwe buiten de garantie, want de dealer zei dat de "oude" nog goed was. Achteraf was dat waarschijnlijk inderdaad zo.
Ik vind het een fout dat er geen methode is ingebouwd om bij nood de startaccu te laden met de rij accu's. Die 12 bolt accu is er alleen maar voor om de auto er aan te herinneren dat het een auto is.
Nu rijd ik al maanden met een startbooster in de kofferbak. Dat is niet erg, maar het gevoel van een onbetrouwbare auto is wel ergerlijk.
Ook deze Duitse dealer ziet geen onregelmatigheden.
Dus dan maar weer afwachten of de Santa Fe morgen zonder starthulp aan de gang wil.
Ik heb inmiddels spijt als haren op mijn hoofd van deze onbetrouwbare k*tauto waar we ook nog een jaar op hebben moeten wachten.
Voor mij nooit meer een Hyundai. Service slecht en € 65.000 uitgegeven aan een onbetrouwbare auto. Mijn Citroën DS uit '72 heeft nooit startproblemen. 😤
Overigens begrijp ik wel waarom in België en Nederland geen Santa Fe's geleverd kunnen worden. In Duitsland stikt het er van. Waarschijnlijk haalt Hyundai hier meer marge.
[Voor 30% gewijzigd door VeermanCharon op 22-05-2023 20:33]
@VeermanCharon Dat is wel balen als je iedere morgen met een lege accu staat.
Maar als het zo snel gaat moeten ze toch een flinke ontlaad stroom kunnen meten. Zit toch een beetje in de orde van grootte van je koplampen een nachtje laten branden.
Het kan ook zijn dat de auto 'denkt' dat de accu leeg is en daarom niet wil starten. Dit kan een software probleem zijn of de hardware die de staat van de 12 volt accu monitort is defect.
Overigens is er wel een mogelijkheid om de 12 volt accu te laden met de hoogspanning accu. Bij een eerdere software versie kon je dat aan of uit zetten. Deze mogelijkheid heb ik niet meer terug kunnen vinden en ik weet niet of deze nu permanent aan of uit staat. Er zat ook een veiligheid in, dat het na een aantal laadcycli stopt om bij een defecte aux. accu de hoogspanning accu niet leeg liep.
Juist omdat het niet sporadisch voorkomt maar bijna elke dag, moet de dealer het probleem toch kunnen vinden. Ze moeten er alleen wel tijd in willen steken.
Is er nog iets bijzonders te vinden in de voertuigstatus van de Bluelink app?
Update, vandaag tel gehad van dealer (BE) dat chassisnummer er is/dat hij "gemaakt" is. Hoelang het nog duurt voor levering naar garage, "ik durf het niets meer zeggen, maar er komen een boel SF's onze richting uit dus hopelijk is die van jou er vroeger bij - vroeger dan nieuwe datum, maar ten laatste dan 31/7".
Besteld begin 02/2022, eerste leverdatum 01/23, dan 04/23, dan 06/23 en uiteindelijk 31/07".
Joepie dan maar zeker?
Clicquot schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:11:
Update, vandaag tel gehad van dealer (BE) dat chassisnummer er is/dat hij "gemaakt" is. Hoelang het nog duurt voor levering naar garage, "ik durf het niets meer zeggen, maar er komen een boel SF's onze richting uit dus hopelijk is die van jou er vroeger bij - vroeger dan nieuwe datum, maar ten laatste dan 31/7".
Besteld begin 02/2022, eerste leverdatum 01/23, dan 04/23, dan 06/23 en uiteindelijk 31/07".
Joepie dan maar zeker?
Flyby15 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:48:
@VeermanCharon
Juist omdat het niet sporadisch voorkomt maar bijna elke dag, moet de dealer het probleem toch kunnen vinden. Ze moeten er alleen wel tijd in willen steken.
Is er nog iets bijzonders te vinden in de voertuigstatus van de Bluelink app?
Dat ze er geen tijd in willen steken is wat mij zo irriteert. Ik ben geen volslagen leek op het gebied van motorvoertuigentechniek, maar de PHEV techniek gaat een beetje boven mijn middelbare pet.
Er móet inderdaad sprake zijn van een flinke lekstroom o.i.d.
Tot nu toe kwam de dealer niet veel verder dan het opladen van de startaccu. Dat is symptoombestrijding.
In de Bluelink app staan geen verdere bijzonderheden.
Afijn; volgende week maar weer naar de dealer en nog harder aandringen op een oplossing.
Dat ze er geen tijd in willen steken is wat mij zo irriteert. Ik ben geen volslagen leek op het gebied van motorvoertuigentechniek, maar de PHEV techniek gaat een beetje boven mijn middelbare pet.
Er móet inderdaad sprake zijn van een flinke lekstroom o.i.d.
Tot nu toe kwam de dealer niet veel verder dan het opladen van de startaccu. Dat is symptoombestrijding.
In de Bluelink app staan geen verdere bijzonderheden.
Afijn; volgende week maar weer naar de dealer en nog harder aandringen op een oplossing.
Ik heb je accu probleem gepost op een FB groep in USA/Canada, wie weet dat daar iemand dit probleem kent? You never know :-)
Ben ik nou gek of is dit een bijzonder domme foto (van overigens een erg mooie auto)
Ik vind het een prachtige foto 😁. De 🌞 komt op, mijn schatje heeft me afgezet op het station en zij rijdt weer naar huis, tijd voor een prachtig plaatje, althans dat vind ik 😜
Ik vind het een prachtige foto 😁. De 🌞 komt op, mijn schatje heeft me afgezet op het station en zij rijdt weer naar huis, tijd voor een prachtig plaatje, althans dat vind ik 😜
My mistake denk ik dan. Het leek erop dat de auto was neergezet (niemand er in) en er iemand op het spoor een foto gemaakt had. Locatie / gevaar.
Oktober 2022
De wagen zat blijkbaar wel al in reservatie door de dealer, maar ik kon hier wel nog verschillende opties wijzigen.
En de configuratie? 5 pl/7pl, wel/geen open dak, kleur, ...
Ik probeer te begrijpen waarom er nog altijd geen nieuws is over de productie van mijn wagen terwijl ik 10 maanden vroeger besteld heb (Dec 2021) en de wagen toen ook al sinds Aug 2021 in bestelling was...
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details