Het Hyundai Santa Fe topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-08-2024
AbeG schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:29:
Terwijl ik hier de positieve berichten lees over auto's die na heel lang wachten eindelijk worden uitgeleverd, ontvang ik zojuist een bericht van mijn lease maatschappij.....................................Ik ben helaas zeer teleurgesteld in het hele proces en mijn vertrouwen is volledig weg.
ik ben het helemaal met je eens. Als consument ben je gewoon een sitting duck of lammetje dat naar de slacht wordt gebracht. Dit komt omdat er geen regelgeving hierop is gemaakt. Waardoor de importeur en dealer elkaar gebruiken om jou uit te spelen.
Is hetzelfde als met nieuwsbouw woningen, bijna alle voordelen en bescherming ligt bij de bouwer/projectontwikkelaar en voor jouw geldt over het algemeen take it or leave it. Wederom een gebrek aan goede bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:07
jeberu schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:21:
@AbeG begrijpelijk en herkenbaar. De dealer zegt mij dat alle merken met dezelfde problemen rond leveringen zitten. Maar bestel eens een volvo xc60… op 5maand rij je. Een bmw ix of audi q8 etron op idem 4 a 5 maand. Een tesla.. daar tellen ze in weken ipv maanden…
Enkel de audi Q4 is ook 1 a 1,5j.

De tucson is ook 12maand wachten.
De Ioniq 5 kan je al maanden niet bestellen wegens oplopende backlog…. Zegt genoeg…. Ook daar is het 1,5j wachten.

Mij lijkt het dat het tegenwoordig vooral bij hyundai/kia is dat de wachttijden nog steeds zo oplopen.
Hyundai Santa Fe HEV is binnen 3 maanden leverbaar , dus toch iets in de PHEV en Full Electric wat slecht leverbaar voor hun is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 15:10
Na 1 Jaar en iets meer dan 8 maanden wachten heeft het dan toch echt mogen gebeuren. Gister heb ik mijn Santa Fe mogen afhalen. Nu wordt het tijd om de auto te gaan ontdekken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwDOi25rbRihCFepYOClgfhTtPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vx5QwSR98xUlP4u7TM0DsR8U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RashaadB
herbalx schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:58:
Na 1 Jaar en iets meer dan 8 maanden wachten heeft het dan toch echt mogen gebeuren. Gister heb ik mijn Santa Fe mogen afhalen. Nu wordt het tijd om de auto te gaan ontdekken!

[Afbeelding]
gefeliciteerd. hoe bevalt het??

nog anderen met updates over de levering van hun auto??

• Arianne84
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb zojuist ook het bericht ontvangen dat er weer een maand vertraging op de auto zit. Nu pas eind oktober in Nederland… hoop de auto nog dit jaar te rijden…

Ik kreeg van de dealer wel door dat de importeur aangeeft dat de reeds bestelde auto’s zeker nog geproduceerd gaan worden… afwachten maar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
RashaadB schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:12:
[...]

RashaadB schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:12:
[...]

Wat betreft rij eigenschappen ben ik erg tevreden. Hiervoor reed ik een Tucson (2018) en dit is een mooie stap vooruit. Ook de power die de auto heeft is zeer prettig, de Tucson was immers gewoon een trage bak (1500 kg, 1,7L 115 PK Diesel). Functies als de dode-hoek camera, head-up display en remote control (parking). Overall gezien een top-auto.

Echter zijn er toch een aantal kleine dingen waar ik tegenaanloop die in de Tucson beter of comfortablere geregeld waren of waar beter over nagedacht was.

Voorbeelden;

- opbergruimte voor de zonnebril zat bij de Tucson in een platforn/dak van de auto weggewerkt met een klepje, zeer handig maar bij de Santa Fe is dit niet meer aanwezig en zit er nu een grote SOS knop. Er is feitelijke logische plaats meer waar je deze makkelijk kunt neerleggen/opbergen.

- In de Tucson waren de opbergruimtes in de deur voorzien van ruimte onderlegger om te voorkomen dat spullen gaan schuiven, bij de Santa Fe is dat neer meer aanwezig waardoor bijv. een parkeerschijven heen en weer door de deurschuift.

- Dashboardkasje is aanzienklein als bij de Tucson en niet langer geisoleerd en aangesloten op de airco, bij de Tucson had daardoor een gekoeld dashboard kastje. Vooral lekker als je onverwacht in een lange file terecht komt en er dan achter komt dat je een koud flesje water in ligt....

- Lane Assist staat standaard ingeschakeld elke keer als je de auto start, hoe je ervoor kunt zorgen dat deze standaard uitgeschakeld staat, het is vooral irritant als je de wegbelijning net iets anders is als normaal (om welke reden dan ook) en de Lane Assist continu blijft piepen en druk op het stuur uitoefent. Het menu om dit uit te schakelen (volgens instructie van bepaalde instructie filmpje door andere bestruurders.) is bij mij niet aanwezig. Ik overweeg hiervoor de dealer te raadplegen.

- Opladen, ik heb nu twee keer meegemaakt dat de auto uit zichzelf besluiten te stoppen met laden. Je kunt dit vervolgens niet hervatten, je moet dan namelijk opnieuw de laadpas aanbieden bij de laadpaal. Wellicht dat ik hier zelf iets verkeerd doe....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Talisman77
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Talisman77 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Binnen zo een 2 dagen zou ik reactie krijgen via telefoon of mail. Voor de zekerheid had ik nog even gecheckt of het mailadres en telefoonnummer klopte. Zelf bellen zou zeker niet nodig zijn. Na 2 weken toch zelf maar weer gebeld.
Eerst een excuus dat ze niet gebeld hadden en daarna alleen maar….. misschien, mits, tenzij, als, etc. “Met een kluitje het riet in” zullen we maar zeggen.
Resumé: Met een zeker aangrenzende waarschijnlijkheid wordt de auto op dit moment geproduceerd en begin september gekoppeld(?) aan de bestelling van de dealer. Ze verwachten hem dan nog steeds rond 30-09 af te leveren in de haven.
Ik: “Het is best een stukje varen!”
Reactie: “Nee, hier staat het dus daar gaan we vooralsnog vanuit.”
Conclusie, ze weten het gewoon zelf niet.
Dus blijven we maar duimen.
O ja, bellen mocht altijd 🫣
En dan gaat vandaag ineens de telefoon. "Auto staat klaar, moet alleen nog op kenteken."
Hoe bizar. Alleen het huurcontract van mijn huidige tijdelijke auto duurt tot 27-10.
Dit kan misschien nog een maandje roet in het eten gooien.
Maar....de auto is er _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlasje79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
Hier ook positief nieuws. Auto is geleverd bij de dealer. Papieren worden geregeld bij de leasemaatschappij dus binnen nu en 2 weken gaat het er eindelijk van komen (besteld mei 22).
Heb nu overigens een mercedes glb als voorloopauto. ook echt een hele sjieke bak hoor. ledverlichting, aansturing via soort mousepad op het systeem ed werkt echt bizar goed. Ook gewoon bluetooth android, want begreep toevallig laatst dat dat bij de santa fe nog via de kabel moet.
Maargoed, ruimte is echt wel kleiner achterin en bij de 3e zitrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talisman77
Talisman77 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:32:
[...]

En dan gaat vandaag ineens de telefoon. "Auto staat klaar, moet alleen nog op kenteken."
Hoe bizar. Alleen het huurcontract van mijn huidige tijdelijke auto duurt tot 27-10.
Dit kan misschien nog een maandje roet in het eten gooien.
Maar....de auto is er _/-\o_
Huurcontract gaf toch minder problemen dan verwacht. Volgende week vrijdag wordt de auto afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-06 08:42
vlasje79 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:13:
Hier ook positief nieuws. Auto is geleverd bij de dealer. Papieren worden geregeld bij de leasemaatschappij dus binnen nu en 2 weken gaat het er eindelijk van komen (besteld mei 22).
Heb nu overigens een mercedes glb als voorloopauto. ook echt een hele sjieke bak hoor. ledverlichting, aansturing via soort mousepad op het systeem ed werkt echt bizar goed. Ook gewoon bluetooth android, want begreep toevallig laatst dat dat bij de santa fe nog via de kabel moet.
Maargoed, ruimte is echt wel kleiner achterin en bij de 3e zitrij.
Toen ik kon kiezen wilde ik voor de GLB gaan, vriendin vond hem achterin idd te klein. Mercedes gaf toen eerlijk aan duurt 1 jaar en bij levering wordt gekeken welke opties erop zitten en welke niet en die zouden verrekend worden. Heel eerlijk maar vond dat toen bizar, het sprookje van de levertijd van Hyundai toen nog niet wetende haha. Maar de GLB maakte toen op mij ook echt een wauwindruk, prachtig van binnen.

De Santa Fe is wel serieus veel ruimer gelukkig. Benieuwd naar je “verschil” ervaring :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RashaadB
Zo het is dan eindelijk zo ver. Ook ik mag aankomende zaterdag mijn bolide op gaan halen. Na vele kleurwisselingen en strubbelingen is ie er dan eindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlasje79
MilleRemmy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:54:
[...]

Toen ik kon kiezen wilde ik voor de GLB gaan, vriendin vond hem achterin idd te klein. Mercedes gaf toen eerlijk aan duurt 1 jaar en bij levering wordt gekeken welke opties erop zitten en welke niet en die zouden verrekend worden. Heel eerlijk maar vond dat toen bizar, het sprookje van de levertijd van Hyundai toen nog niet wetende haha. Maar de GLB maakte toen op mij ook echt een wauwindruk, prachtig van binnen.

De Santa Fe is wel serieus veel ruimer gelukkig. Benieuwd naar je “verschil” ervaring :-)
Ik ga het je vrijdag weten te vertellen!! Vandaag afspraak gemaakt hem op te halen bij de dealer!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RashaadB
Vanuit mijn verzekeraar moet ik dus een alarm laten installeren om mij auto tegen diefstal verzkeerd te hebben.
Hoe hebben jullie dit geregeld?
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot het inbouwen van alarmsystemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erieperie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-09-2023
herbalx schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:46:
[...]

[...]

Wat betreft rij eigenschappen ben ik erg tevreden. Hiervoor reed ik een Tucson (2018) en dit is een mooie stap vooruit. Ook de power die de auto heeft is zeer prettig, de Tucson was immers gewoon een trage bak (1500 kg, 1,7L 115 PK Diesel). Functies als de dode-hoek camera, head-up display en remote control (parking). Overall gezien een top-auto.

Echter zijn er toch een aantal kleine dingen waar ik tegenaanloop die in de Tucson beter of comfortablere geregeld waren of waar beter over nagedacht was.

Voorbeelden;

- opbergruimte voor de zonnebril zat bij de Tucson in een platforn/dak van de auto weggewerkt met een klepje, zeer handig maar bij de Santa Fe is dit niet meer aanwezig en zit er nu een grote SOS knop. Er is feitelijke logische plaats meer waar je deze makkelijk kunt neerleggen/opbergen.

- In de Tucson waren de opbergruimtes in de deur voorzien van ruimte onderlegger om te voorkomen dat spullen gaan schuiven, bij de Santa Fe is dat neer meer aanwezig waardoor bijv. een parkeerschijven heen en weer door de deurschuift.

- Dashboardkasje is aanzienklein als bij de Tucson en niet langer geisoleerd en aangesloten op de airco, bij de Tucson had daardoor een gekoeld dashboard kastje. Vooral lekker als je onverwacht in een lange file terecht komt en er dan achter komt dat je een koud flesje water in ligt....

- Lane Assist staat standaard ingeschakeld elke keer als je de auto start, hoe je ervoor kunt zorgen dat deze standaard uitgeschakeld staat, het is vooral irritant als je de wegbelijning net iets anders is als normaal (om welke reden dan ook) en de Lane Assist continu blijft piepen en druk op het stuur uitoefent. Het menu om dit uit te schakelen (volgens instructie van bepaalde instructie filmpje door andere bestruurders.) is bij mij niet aanwezig. Ik overweeg hiervoor de dealer te raadplegen.

- Opladen, ik heb nu twee keer meegemaakt dat de auto uit zichzelf besluiten te stoppen met laden. Je kunt dit vervolgens niet hervatten, je moet dan namelijk opnieuw de laadpas aanbieden bij de laadpaal. Wellicht dat ik hier zelf iets verkeerd doe....
Lane assist kun je uitzetten door t symbool van t stuurtje met 2 streepjes (op t stuur rechts) 5 dec in te drukken.

Dat stoppen met laden zou soms kunnen gebeuren doordat t gewicht vd kabel te veel hangt aan de stekker; ik stop de rubber beschermingsconstructies vd stekker altijd onder de stekker zodat deze ‘leunt’ op de carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
Erieperie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:43:
[...]

Lane assist kun je uitzetten door t symbool van t stuurtje met 2 streepjes (op t stuur rechts) 5 dec in te drukken.

Dat stoppen met laden zou soms kunnen gebeuren doordat t gewicht vd kabel te veel hangt aan de stekker; ik stop de rubber beschermingsconstructies vd stekker altijd onder de stekker zodat deze ‘leunt’ op de carrosserie.
Wat betreft lane assist, zodra je de auto uitzet en vervolgens weer inschakelt staat deze weer aan, net als de rijmodie die je telkens opnieuw moet instellen nadat je de motor heel even uit hebt gehad (gaat steeds terug naar ECO)

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 09:28
herbalx schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:46:
[...]

Wat betreft lane assist, zodra je de auto uitzet en vervolgens weer inschakelt staat deze weer aan, net als de rijmodie die je telkens opnieuw moet instellen nadat je de motor heel even uit hebt gehad (gaat steeds terug naar ECO)
En de auto hold ook... en de stay in lane functie (anders dan lane departure). Allemaal dingen die je elke rit expliciet aan moet zetten. Ik heb hierover vragen gesteld bij de dealer (mijn Skoda Kodiaq hield de laatste settings vast, ook na een herstart)... De dealer geeft aan dat dit NL wetgeving is en dat je deze functies inderdaad elke keer moet aanzetten met de knoppen...

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

• Ive
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-03 11:08

Ive

RashaadB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:51:
Vanuit mijn verzekeraar moet ik dus een alarm laten installeren om mij auto tegen diefstal verzkeerd te hebben.
Hoe hebben jullie dit geregeld?
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot het inbouwen van alarmsystemen?
Dat klopt inderdaad. Dat was bij mij ook. Heeft met de prijs van de auto te maken. Ik heb een peilzender laten inbouwen en dat was voldoende. Er zijn ook verzekeraars die de BlueLink functie voldoende vinden. Je kan hem ook verzekeren via Hyundai. Dan is Blue Link ook voldoende
Sommige verzekeraars willen persen hellingshoekdedectie. Je kan dit soort dingen ook met korting laten inbouwen via je verzekeraar en je hebt daar doorgaans 30 dagen de tijd voor.

• Ive
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-03 11:08

Ive

kkoenen schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:23:
[...]

En de auto hold ook... en de stay in lane functie (anders dan lane departure). Allemaal dingen die je elke rit expliciet aan moet zetten. Ik heb hierover vragen gesteld bij de dealer (mijn Skoda Kodiaq hield de laatste settings vast, ook na een herstart)... De dealer geeft aan dat dit NL wetgeving is en dat je deze functies inderdaad elke keer moet aanzetten met de knoppen...
Ja, deze dingen kan je niet uitzetten. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ik heb er meer moeite mee dat ik de toon bij achteruit rijden niet uit kan zetten. De hele straat hoort je thuis komen. ;)
Het meest irritant vind ik eerlijk gezegd dat je steeds het knopje op de portier moet indrukken om te openen zonder sleutel..
Verder een heerlijke auto waar ik nog steeds met een grote glimlach in rondrijd. :*) :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
Ive schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:34:
[...]

Ja, deze dingen kan je niet uitzetten. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ik heb er meer moeite mee dat ik de toon bij achteruit rijden niet uit kan zetten. De hele straat hoort je thuis komen. ;)
Het meest irritant vind ik eerlijk gezegd dat je steeds het knopje op de portier moet indrukken om te openen zonder sleutel..
Verder een heerlijke auto waar ik nog steeds met een grote glimlach in rondrijd. :*) :*) :*)
Hahaha, hier idem m.b.t. het geluid bij het achteruit rijden, iedereen zit rechtop z'n bed als ik sochtends vertrek.Ik was stiekem al opzoek gegaan naar de speaker die dat geluid produceert. Je kunt gewoon niet stilletjes even wegrijden, de hele straat weet dat jij weer in de auto stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-07-2024
Inderdaad, ook hier in de straat hebben best veel mensen last van deze harde pieper. Ze laten je meerdere keren weten dat je weer laat thuis was of vroeg vertrokken ben. Zéér irritant. Veel andere plug-ins of elektrische auto's hebben dit niet. Ik ga toch eens met de dealer in gesprek of zij een oplossing zien.
Misschien een modificatie vanuit Hyundai. Als meerdere gebruikers dit melden heeft het misschien meer effect.
Voor de rest ben ik zéér tevreden met mijn Santa Fe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De aanhouder
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb mijn Santa Fe HEV nu een jaar met slechts 9500 km op de teller. Mijn ervaringen zijn over het algemeen zeer positief: ik rijd er 1:17 km mee gemiddeld met een rustige rijstijl en veel “ zeilen”. De auto is zeer stil, heeft veel ruimte en biedt een heerlijk hoge zitpositie. Dat geldt ook voor de achterpassagiers. We hebben van de genoemde 9500 km er bijna 4000 met de caravan gereden. Dan stijgt het verbruik naar 1:10 dat ook acceptabel is gezien de grootte en zwaarte van de caravan: 1500 kilo. Heuvel/ berg op heb ik de schakelflippers gebruikt, bergaf ook. De auto laadt dan ook op en de snelheid blijft binnen de perken: de auto remt dan flink af op de motor, maar doet dat minder in de ECO stand. Vreemd is wel dat met de caravan erachter verschillende waarschuwingssystemen steeds „ uit“ gaan. Een herstart lost dit tijdelijk op tot het volgend moment dat ze weer „ uit“ gaan. Dit neem ik op met de dealer. Zal wel met het trekken van de caravan te maken hebben, want zonder caravan gebeurt dit niet meer.Vervelend vond ik wel dat hulpveren nodig bleken à raison van in totaal€ 600,-. Toen ik onze caravan ophaalde bonkten de veren voortdurend met veel afschuwelijk lawaai terwijl de caravan toen vrijwel leeg was. En er zou een maximale kogeldruk van 100 kilo zijn…..Wij rijden met een kogeldruk van 70 kilo in beladen toestand. Nu is dit probleem opgelost, maar vreemd vind ik het wel. Verder bevalt deze auto erg goed als caravantrekker: erg veel extra vermogen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
herbalx schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:41:
[...]

Hahaha, hier idem m.b.t. het geluid bij het achteruit rijden, iedereen zit rechtop z'n bed als ik sochtends vertrek.Ik was stiekem al opzoek gegaan naar de speaker die dat geluid produceert. Je kunt gewoon niet stilletjes even wegrijden, de hele straat weet dat jij weer in de auto stapt.
Zag in een FB groep uit Amerika dat ze foam in die speaker drukken zodat het geluid gedempt wordt. Volgens mij is het de speaker achter je gril!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilleRemmy
Benzinelucht rondom de auto is gevonden. Slang was gescheurd op de aansluiting van de benzinepomp. Die scheurde kennelijk steeds verder :-( maar repareren kunnen ze niet. Nu moet er een nieuwe benzineleiding van de pomp in de tank gemonteerd worden naar het motorblok. In europa 1 op voorraad pfffff. Hopelijk waren ze op tijd en sturen ze die op, duurt max 8 dagen. Maar beloftes en Hyundai gaan niet samen zeg maar haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlasje79
vlasje79 schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:09:
[...]

Ik ga het je vrijdag weten te vertellen!! Vandaag afspraak gemaakt hem op te halen bij de dealer!
8)
Eerlijk is eerlijk de GLB is vetter. qua interieur en rijervaring net allemaal wat vetter en klasse beter.

Maargoed. buiten dat echt een fantastische bak hoor. vind echt dat ie zeer lekker rijdt en ook het interactieve deel werkt goed. wel jammer van de kabel voor Android auto, maar mag de pret niet drukken.

Zit wel met een rammelend geluid als ik over een klinkerweg rij rechtsachter. zit in de buurt van de aircobediening op de 3e zitrij. aan de buitenkant zit daar de lader om op te laden dus vermoed dat het daar iets mee heeft te maken. Iemand ook al gehad?

Ook paar keer waarschuwingen gehad van led verlichting "controleer ledkoplamp" en het knipperlicht bleef een keer hangen. Zeer vaag, dus toch keertje terug naar de dealer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 10:14
@vlasje79 Rechtsachter zit de manuele ontgrendeling van de laadklep. Deze zit met een velcrotape-je vast en kan makkelijk loslaten. Even zoeken naar een opening in de bekleding.

Kleine kortstondige waarschuwingen zijn een veel voorkomend probleem op diverse fora.

Zelf krijg ik regelmatig een richtingaanwijzer waarschuwing voor een split second.

Ook valt sinds een paar weken de DAB af en toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
  • Laatst online: 30-12-2023
Het is inmiddels al weer october en daarmee is het 20 maanden geleden dat ik mij Santa Fe heb besteld. De laatste update van de dealer was dat mijn auto in october in de haven zou aankomen en kort daarna (begin november) geleverd zou kunnen worden. Vandaag maar weer eens contact opgenomen om de status te achterhalen. Laatste nieuws is nu dat de auto naar verwachting deze maand geproduceerd gaat worden, maar dat weten ze volgende week pas zeker. Met het transport naar NL erbij zou de auto dan in december pas geleverd kunnen worden. Dit is 22 maanden na besteldatum en volgens mij heb ik daarmee de twijfelachtige eer om met afstand de langst wachtende te zijn op mijn auto.
Uiteraard is ook nu weer niet zeker dat mijn auto daadwerkelijk geproduceerd gaat worden deze maand, dus ik verwacht/ben bang dat de levertermijn nog langer gaat worden.
Aangezien ik de auto lease is dat kans groot dat de leasemaatschappij überhaupt niet wil uitleveren voor januari.
Ik begrijp werkelijk niet waarom mijn auto maar niet geproduceerd wordt. Letterlijk tientallen voorbeelden, alleen al op dit forum, heb ik voorbij zien komen waarbij auto's die maanden na die van mij besteld zijn al zijn uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlasje79
Flyby15 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:56:
@vlasje79 Rechtsachter zit de manuele ontgrendeling van de laadklep. Deze zit met een velcrotape-je vast en kan makkelijk loslaten. Even zoeken naar een opening in de bekleding.

Kleine kortstondige waarschuwingen zijn een veel voorkomend probleem op diverse fora.

Zelf krijg ik regelmatig een richtingaanwijzer waarschuwing voor een split second.

Ik heb even zitten zoeken maar waar zit dat klepje dan? Kun je eens een foto sturen? Ik kan echt niets vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlasje79
AbeG schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:47:
Het is inmiddels al weer october en daarmee is het 20 maanden geleden dat ik mij Santa Fe heb besteld. De laatste update van de dealer was dat mijn auto in october in de haven zou aankomen en kort daarna (begin november) geleverd zou kunnen worden. Vandaag maar weer eens contact opgenomen om de status te achterhalen. Laatste nieuws is nu dat de auto naar verwachting deze maand geproduceerd gaat worden, maar dat weten ze volgende week pas zeker. Met het transport naar NL erbij zou de auto dan in december pas geleverd kunnen worden. Dit is 22 maanden na besteldatum en volgens mij heb ik daarmee de twijfelachtige eer om met afstand de langst wachtende te zijn op mijn auto.
Uiteraard is ook nu weer niet zeker dat mijn auto daadwerkelijk geproduceerd gaat worden deze maand, dus ik verwacht/ben bang dat de levertermijn nog langer gaat worden.
Aangezien ik de auto lease is dat kans groot dat de leasemaatschappij überhaupt niet wil uitleveren voor januari.
Ik begrijp werkelijk niet waarom mijn auto maar niet geproduceerd wordt. Letterlijk tientallen voorbeelden, alleen al op dit forum, heb ik voorbij zien komen waarbij auto's die maanden na die van mij besteld zijn al zijn uitgeleverd.
Vervelend man. Welke opties en kleur heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
vlasje79 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Vervelend man. Welke opties en kleur heb je besteld?
Ik heb een Comfort Smart besteld. Zwart met Camel bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
AbeG schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb een Comfort Smart besteld. Zwart met Camel bekleding.
Zou het aan de kleur bekleding liggen. Die van mij is ook voor de zoveelste keer naar achteren geduwd (nu december). Ook voor mij is dit een lease auto en ik wacht dan 16 maanden (alsnog een stuk minnder dan jij!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisman77
Talisman77 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:03:
[...]

Huurcontract gaf toch minder problemen dan verwacht. Volgende week vrijdag wordt de auto afgeleverd.
Afgelopen vrijdag was het dan zover. Voorlopig erg blij mee :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SedE
  • Laatst online: 20-11-2023
AbeG schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:47:
Ik stel me ook kandidaat voor de twijfelachtige eer van langste wachter :) : mijn bestelling dateert van eind december 2021, nu dus al 21 maanden. Na verandering kleur eind augustus zou de levering voor eind oktober zijn. Ik heb wel al een chassisnummer doorgekregen 2 weken geleden, dus ik veronderstel dat dat nog haalbaar is.

Ik heb dat nummer eens ingegeven op de site die hier al vernoemd is (met de hack om de betaalmuur te vermijden), dat geeft aan dat hij al in maart zou geproduceerd zijn... Misschien dat hij al die tijd al ergens ter wereld op stock stond en ze hem nu aan het verschepen zijn? Ik kijk de papieren na bij levering en als dat inderdaad zou kloppen, zal ik het toch eens vragen aan de dealer hoe dat kan. Ik kan moeilijk nu zeggen dat ik hun opvolgsysteem gehackt heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlasje79
Flyby15 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:56:

@Flyby15 ff achterin gezeten op de derde zitrij (overigens goed te doen als de bank enigszins vooruit staat) en het geluid komt overduidelijk van de unit voor het opladen. Ik zou het bijna zelf losdraaien om te kijken wat erachter zit maar zal maar gewoon naar de dealer gaan. Wel jammer dit! Ding is verder muisstil dus irriteert net wat teveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
vlasje79 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:16:
[...]Ook paar keer waarschuwingen gehad van led verlichting "controleer ledkoplamp" en het knipperlicht bleef een keer hangen. Zeer vaag, dus toch keertje terug naar de dealer :F
Ik heb de Comfort Sky plugin sinds juni '22. Er staan nu ca. 35.000 km. op de teller.

Nog altijd heb ik regelmatig (zeg gemiddeld eens per maand) meldingen in het dashboard m.b.t. de knipperlichten en de LED verlichting.
Die meldingen verdwijnen overigens weer snel. De eerste keren schrik je maar het went snel.

Een kwalijkere melding die ik al een aantal keren heb gehad is dat er een fout in het schakelpatroon is geregistreerd en dat de auto direct naar de dealer moet.
Het dashboard licht dan rood op en de schakelknop doet dan niets meer. Je kan nog wel doorrijden maar de auto gaat bijvoorbeeld niet meer in zijn achteruit.
Deze melding gaat altijd vooraf door het oplichten van het motormanagement lampje.
Nadat de auto een aantal minuten uitgeschakeld is, is de melding weer voor een tijdje verdwenen.
Curieus is dat er daarna geen storingsmeldingen in de ECU staan (aldus de dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
Toch nog een puntje om over te zeiken; ik weet niet of het door het ontwerp van de tank komt, maar ik vind dat de vulslang heel snel afslaat. Als je de tik hoort en de pomp stopt, dan kan er zeker nog wel 10-15 liter bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisman77
Clicquot schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 05:57:
Dag iedereen,

Nu de wagen werd afgeleverd (trouwens, meest belabberde ervaring ooit, "trek er uw plan mee" - echt plezant na zo lang wachten), een paar vraagjes:

1) op de middenconsole zaten blijkbaar "stickers" die men er heeft afgetrokken. Je ziet duidelijk waar die stickers zaten en dito lijmresten. Een vochtig doekje met water, daarmee lukt het niet. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Met ether ofzo durf ik net goed, wil geen hier geen rommeltje van maken of iets beschadigen :-)

[Afbeelding]

2) Hoe lossen jullie het op met de smartphone verbinding? Handig om die phone in de draadloze oplader te duwen - maar de usb kabel om connectie te maken (oa voor carplay) is dik vervelend - kon men daar nu geen gaatje maken zodat die draad onderdoor gestoken kon worden - kabeltje is hier zelfs te dik om het klepke boven die usb stekker af te sluiten... wireless kit van maken of hoe gaat dat bij jullie (kabel gewoon los laten liggen of lukt het met een specifiek ultradunne, korte kabel?)

Dank voor de tips!
Hi Clicquot,
Is het inmiddels gelukt met de stickerresten?
Ik ben benieuwd naar de oplossing.
Bij mij namelijk hetzelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
  • Laatst online: 13-06 00:54
kkoenen schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:42:
Toch nog een puntje om over te zeiken; ik weet niet of het door het ontwerp van de tank komt, maar ik vind dat de vulslang heel snel afslaat. Als je de tik hoort en de pomp stopt, dan kan er zeker nog wel 10-15 liter bij...
Helpt het niet door het pistool er niet helemaal in te duwen? Ik ben nog altijd aan het wachten dus kan het niet testen maar dit was wel de oplossing bij mijn vorige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonas452
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-10-2023
Talisman77 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Hi Clicquot,
Is het inmiddels gelukt met de stickerresten?
Ik ben benieuwd naar de oplossing.
Bij mij namelijk hetzelfde probleem. :(
Dit werkte goed bij mij
https://www.bol.com/be/nl...Vr5zlb5rhNXMaAjFUEALw_wcB

[ Voor 17% gewijzigd door jonas452 op 11-10-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
En weer een maand naar achteren geschoven, wellicht december (daar zal de leasemaatschappij uiteraard niet mee akkoord gaan)... de lol van een nieuwe auto begint er na 18 maanden wachten wel een beetje af te raken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• linuxontherocks
Vorige week heb ik de auto mogen ophalen, moest eigenlijk daarna gelijk weer naar het buitenland maar heb nu even kunnen genieten van deze mooie auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOWcbuO5ku9y08Z5b5ULqapY3-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxmy7eQElWCwB1nZWSSgwX16.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4S-QHTmH9CsKZhdYiOu4DvLGfwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEXaZEjf5golCFK8H3NAvET3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G--unoUU9TFP89UkiDNiSlxwCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OD7ectMVonvEikmnoTDgyDOw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgbQOEZKX8gyC6mQHgdzSjPy5bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTkshkutrKWrep593T4G8PAR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQwL5LtiUqISeU48At1rSRJc3To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJ3L1NvcZuEhnsFerYyy7YOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
Arianne84 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:15:
En weer een maand naar achteren geschoven, wellicht december (daar zal de leasemaatschappij uiteraard niet mee akkoord gaan)... de lol van een nieuwe auto begint er na 18 maanden wachten wel een beetje af te raken...
Ik snap, voel en begrijp je frustratie volledig. Voor mij zijn er inmiddels ruim 20 maanden verstreken sinds de besteldatum. 3 weken geleden zou de dealer meer informatie hebben of mijn auto in oktober geproduceerd zou worden en, je raad het al, tot op heden hebben zij nog geen informatie van de importeur ontvangen. Ik zie het dan ook niet gebeuren dat ik op korte termijn positief nieuws zal ontvangen.
Levering voor Januari verwacht ik sowieso niet meer. Ik maak me eerlijk gezegd grote zorgen dat mijn auto überhaupt niet meer geleverd gaat worden. Zowel de dealer als de importeur geven namelijk geen antwoord op de vraag voor een bevestiging dat de auto zeker gemaakt en geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@linuxontherocks brut zo chromed out!
Is dit gespoten of folie of plastic dip. Ga je de logo’s nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxontherocks
jeberu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:27:
@linuxontherocks brut zo chromed out!
Is dit gespoten of folie of plastic dip. Ga je de logo’s nog doen?
Uiteindelijk is het wrap geworden! De tekst op de achterkant gaat er nog af gehaald worden. Het logo zoek ik nog een oplossing voor.

Misschien iemand ervaring mee?

Maar vind het nu echt een monster geworden helemaal zwart. Alleen jammer dat je alles ziet op zwart.

Binnen is het ook helemaal zwart met zwarte hemel bekleding. Dacht eerst dat het heel donker zou worden maar valt enorm mee!

Binnenkort komen de nieuwe velgen er onder met winterbanden. Dan maak ik even een nieuwe foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Ik dacht de logo’s te plastic dippe. Is omkeerbaar ook. Of dit dan goed blijft met steenslag, vuil en veelvuldig kuisen kan ik niet zeggen… geen ervaring mee.

Ik heb besteld met camel/black interieur en zwarte dakhemel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilleRemmy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4QVUPh9w387g40RA9Pk-eEY7Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skufXD07fMzay3T7Uk5WVGSi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeberu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMuEEakJt870xPmePPBBUxWCeoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlSJmK7LnRMK2pKskpPdetVt.jpg?f=fotoalbum_large

..bijna…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxontherocks
Gave bak hoor! Wanneer mag je rijden? Rijd echt heerlijk!

Ik heb mijn nieuwe velgen er onder laten zetten. Maakt hem helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbeG
Zoals al eerder aangegeven lijkt het er op dat ik ondertussen de langst wachtende ben op mijn auto. Inmiddels wacht ik op een haar na al 21 maanden.
Halverwege oktober heb ik nog contact gehad met mijn dealer en destijds gaven ze aan dat de verwachte aankomst datum van mijn SF in Rotterdam op eind oktober stond. Omdat ze nog geen chassisnummer hadden ontvangen had ik persoonlijk al weinig hoop dat dit waar zou zijn. Toch maar weer rustig gewacht tot 1 november voordat ik contact opgenomen heb met de dealer. Toen kreeg ik ineens bericht dat de eerder afgegeven informatie van een oude lijst zou zijn gekomen en dat mijn auto dus nog niet geproduceerd is.
Wel gaven ze aan een nieuwe lijst te hebben ontvangen van de importeur met hierop de melding "fabriek" bij mijn auto. Op mijn vraag wat deze melding betekent kon de dealer geen antwoord geven, maar dat is op 1 november direct bij de importeur nagevraagd. Zoals jullie wel verwachten is op deze vraag tot op heden nog geen antwoord gekomen.
Des te meer verbazing had ik toen ik vanochtend ineens bericht ontving van de leasemaatschappij dat de leverdatum van mijn SF gewijzigd is.
Met nog enige hoop op positief bericht heb ik de mail geopend, om vervolgens te lezen dat de levering voorlopig gepland staat voor week 5 van 2024. Met andere woorden nog weer 17 weken uitstel en bijna 2 jaar na de besteldatum.
Uiteraard ook nu weer zonder enige zekerheid dat deze datum wel behaald wordt.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd geraakt dat, om wat voor reden dan ook, Hyundai mijn auto simpelweg niet wil/gaat leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FjmwNmBvSRoVEAJLPS5K44Z6Pk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6P4b1Bnq33shsGZDn9KUOOZN.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de 50.000km aangetikt. De boordcomputer laat niet meer dan 9999,9km zien en begint na 99 uur weer opnieuw te tellen, maar het gemiddeld verbruik is wel voor alles.

[ Voor 18% gewijzigd door Sturgeon22 op 07-11-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
De oktober 23 update bevat blijkbaar ook de fix voor wireless android auto /apple carplay.
Zou moeten werken op oa ioniq5 en Santa Fe. Online niet veel terug te vinden, de update is voorlopig enkel voor europa.

Iemand al getest?
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/Y2SkCi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
Dat gaan we testen! toevallig deze week bij de dealer geweest waarbij ze een update hebben doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Mijn Santa Fe HEV is geannuleerd gisteren, niet meer leverbaar. Aangeboden om dezelfde uitvoering te krijgen als PHEV. Prima, maar 2495 duurder dus dat moet weer door werkgever en leasemaatschappij goedgekeurd worden.. Ik dacht dat juist de PHEV's niet meer besteld konden worden.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxontherocks
jeberu schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:52:
De oktober 23 update bevat blijkbaar ook de fix voor wireless android auto /apple carplay.
Zou moeten werken op oa ioniq5 en Santa Fe. Online niet veel terug te vinden, de update is voorlopig enkel voor europa.

Iemand al getest?
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/Y2SkCi
Helaas geen draadloos CarPlay voor Santa Fe.

Ik heb ook de hoop opgegeven dat er ooit een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
ricardo246 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:35:
Mijn Santa Fe HEV is geannuleerd gisteren, niet meer leverbaar. Aangeboden om dezelfde uitvoering te krijgen als PHEV. Prima, maar 2495 duurder dus dat moet weer door werkgever en leasemaatschappij goedgekeurd worden.. Ik dacht dat juist de PHEV's niet meer besteld konden worden.
Wat ontzettend balen zeg!!! Wanneer had je de auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Arianne84 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:06:
[...]

Wat ontzettend balen zeg!!! Wanneer had je de auto besteld?
Augustus voor levering een jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
harder gaat ie nie. (hoewel... dit was eco stand. zou hij in "sport" een hogere top hebben?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9t6rOKjISlF0x8LTvWrzaCxlM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBxka7TiO2LB6KLTj3CbzrpT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door kkoenen op 14-11-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
kkoenen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:18:
harder gaat ie nie. (hoewel... dit was eco stand. zou hij in "sport" een hogere top hebben?)

[Afbeelding]
Is toch al harder als de in specifitaties, 187 (PHEV) en 193 voor de HEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
Allen,

Ik ben zojuist gebeld door de dealer.... ook de PHEV wordt niet meer geleverd.... Na inmiddels 17 maanden wachten, krijg je simpelweg te horen "de Santa Fe PHEV wordt niet meer geleverd". Er komt een nieuw model aan, dus je hebt pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
Arianne84 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:30:
Allen,

Ik ben zojuist gebeld door de dealer.... ook de PHEV wordt niet meer geleverd.... Na inmiddels 17 maanden wachten, krijg je simpelweg te horen "de Santa Fe PHEV wordt niet meer geleverd". Er komt een nieuw model aan, dus je hebt pech.
Dat is enorm balen.

Toevallig prive besteld of via een leasemaatschappij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
herbalx schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:32:
[...]

Dat is enorm balen.

Toevallig prive besteld of via een leasemaatschappij ?
Via de leasemaatschappij, denk je dat dit uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbalx
Arianne84 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:57:
[...]

Via de leasemaatschappij, denk je dat dit uitmaakt?
Nou, daar kwam ik pas later achter.

Maar als je de auto prive besteld kan de dealer de (tussentijdse) prijsverhoging(en) niet doorrekenen terwijl die bij de verkoopt aan leasemaatschappijen wel schijnt te kunnen door de afspraken/contracten etc.

Ondanks dat het niet netjes zie je in de praktijk dat de auto die aan prive personen zijn verkocht eerder geannuleerd worden als de autos die aan leasemaatschappijen verkocht zijn omdat dit laatste nu eenmaal aantrekkelijker is voor de dealer.

Maar in jou verval lijkt die vlieger niet op te gaan. Afgezien daarvan vind ik het hele traject met de Santa Fe maar een droevige gewaarwording. Ik mag van geluk spreken dat ik inmiddels de auto kan rij, maar ik heb het echt te doen met iedereen die net als ik, in onzekerheid heeft moeten wachten en dan naar een tiental maanden alsnog met lege handen staat.

[ Voor 21% gewijzigd door herbalx op 14-11-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
herbalx schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:21:
[...]

Maar als je de auto prive besteld kan de dealer de (tussentijdse) prijsverhoging(en) niet doorrekenen terwijl die bij de verkoopt aan leasemaatschappijen wel schijnt te kunnen door de afspraken/contracten etc.

Ondanks dat het niet netjes zie je in de praktijk dat de auto die aan prive personen zijn verkocht eerder geannuleerd worden als de autos die aan leasemaatschappijen verkocht zijn omdat dit laatste nu eenmaal aantrekkelijker is voor de dealer.

Maar in jou verval lijkt die vlieger niet op te gaan. Afgezien daarvan vind ik het hele traject met de Santa Fe maar een droevige gewaarwording. Ik mag van geluk spreken dat ik inmiddels de auto kan rij, maar ik heb het echt te doen met iedereen die net als ik, in onzekerheid heeft moeten wachten en dan naar een tiental maanden alsnog met lege handen staat.
Ok, vandaar.

Ik vind vooral de communicatie echt heel slecht. Er is mij meedere keren gezegd mij vooral niet druk te maken, het kan even duren, maar hij wordt wel echt geleverd.

Ik ben overigens benieuwd wie op dit forum allemaal nog op een Sante Fe PHEV aan het wachten zijn en of deze personen al iets van de dealer hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulusverhoeven
  • Laatst online: 19-02-2024
Inmiddels niet meer aan het wachten op de santa fe hev. Na veel moeite eindelijk de hyundai dealer te pakken gekregen en daarmee ook de bevestiging dat deze niet meer geproduceerd en geleverd gaat worden.

Deze gaf aan dat hij een lijst had met daarop vooral zakelijke/lease bestellingen die niet meer geleverd gaan worden en een aantal privé auto’s. Waaronder die ik besteld had

Contract inmiddels ontbonden en iets anders gekocht

Maar communicatie en gang van zaken van het merk Hyundai valt mij heel erg tegen en zal wel even duren voordat ik daar weer naar binnen loop voor een auto.

[ Voor 15% gewijzigd door paulusverhoeven op 14-11-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Ik wacht al 21 maand wachten op een PHEV, kleurenwissel moeten slikken (natuurlijk is een annulatie wel nog wat anders), 3 keer was hij onderweg en dan toch niet… nu is hij er en wacht ik op de administratie bij de leasemaatschappij.

Te denken dat bestelling op zelfde moment van xc60 op 6 a 8 maand is gelopen, q4 een 12 maand, skoda enyaq 9 maand, Bmw ix1 ook 6tal maand… en tesla tja … enkele dagen/weken.. ioniq 5 was dan weer ook 18 a 20 maand wachten als je al kon bestellen…

Mij lijkt die aanslepende leveringstijden toch echt wel een Hyundai/Kia issue.

• MilleRemmy
herbalx schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:21:
[...]

De officiële Santa Fe folder is volgens mij in april 2023 gewijzigd, hier is toen opgenomen dat prijsverhogingen doorberekend worden aan de klant.

Het is gewoon schandalig hoe de communicatie is, je word als hond behandeld en misschien is dat zelfs nog teveel gezegd haha.

Wat ik me afvraag of dit echt dealer gerelateerd is! Ursem Barten wilde mij ook korten op mijn inruil, door mijn grote mond hebben ze dat niet gedaan. 2 weken geleden kreeg ik plotseling een bekeuring in mijn mik geduwd door Ursem Barten. Had “iemand” even de datum van mijn leenauto (benzineslang was lek) 1 dag naar voren geschoven :( Ik ben langs geweest, is opgelost maar TOTAAL geen reactie vanuit hun. Moest ik zelfs weer een mail sturen welke maatregelen ze getroffen hadden en of de medewerker al op staande voet was ontslagen, valsheid in geschrifte zou ik als baas niet accepteren. Slappe mail als antwoord dat niemand zich had gemeld die het gedaan heeft.

Afijn, mijn eerste Hyundai is zeker mijn laatste. Bij MB in Amsterdam werd ik echt serieus goed geholpen en waren ze transparant naar mij als nieuwe klant. Het kan dus wel, vrees alleen dat je echt afhankeliojk bent welke verkoper je aan je tafel krijgt.

Alle wachtenden succes, het is wel een top auto. Alle gecancelden sterkte, nadeel is dat je weer meer geld kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

ricardo246 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:35:
Update: PHEV goedgekeurd, dealer gebeld, doorgegeven en gevraagd of hij echt geleverd gaat worden.
Antwoord: Ja hoor, hij staat al op de kade, geen probleem. 8)7
Als ik alle problemen in dit topic lees, is er ook een hoop willekeur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvDeelen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
Hi! Ook na dik 1,5 jaar (met een kleurwijziging nog op het laatst :() Mijn Santa Fe PHEV Premium Plus Sky in ontvangst genomen in september. Herken alle ellende mbt communicatie en continue opschuivingen van de planning. Auto is wel heerlijk! Gelukkig vergeet je dan een beetje dat proces.

Vraagje, auto bevalt super, maar ik heb een licht vibratie in de auto zitten bij optrekken. Is tussen de 25 km/h en 35 km/h. Is er altijd, maar niet uit EV / HEV, rijmodus, via flippers schakelen of automatisch. Het is niet een trilling die komt door de banden (is echt anders). lokale Hyundai Dealer voelde het ook en kwam het niet bekend voor bij deze auto / deze aandrijflijn. Iemand anders dit toevallig ook? Bij deze snelheden? Of tips waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@PvDeelen het is toch niet het VESS (Virtual Engine Sound System)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
PvDeelen schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:57:
Hi! Ook na dik 1,5 jaar (met een kleurwijziging nog op het laatst :() Mijn Santa Fe PHEV Premium Plus Sky in ontvangst genomen in september. Herken alle ellende mbt communicatie en continue opschuivingen van de planning. Auto is wel heerlijk! Gelukkig vergeet je dan een beetje dat proces.

Vraagje, auto bevalt super, maar ik heb een licht vibratie in de auto zitten bij optrekken. Is tussen de 25 km/h en 35 km/h. Is er altijd, maar niet uit EV / HEV, rijmodus, via flippers schakelen of automatisch. Het is niet een trilling die komt door de banden (is echt anders). lokale Hyundai Dealer voelde het ook en kwam het niet bekend voor bij deze auto / deze aandrijflijn. Iemand anders dit toevallig ook? Bij deze snelheden? Of tips waar het aan zou kunnen liggen?
Ik heb het ook. Laatst bij de dealer aangegeven en die had er wel een verklaring voor maar die ben ik je eerlijk gezegd alweer vergeten ☺️. Precies zoals jij omschrijft, volgens mij iets met de aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvDeelen
MilleRemmy schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:02:
[...]

Ik heb het ook. Laatst bij de dealer aangegeven en die had er wel een verklaring voor maar die ben ik je eerlijk gezegd alweer vergeten ☺️. Precies zoals jij omschrijft, volgens mij iets met de aandrijving.
Ah ok! 'gelukkig' komt het dus vaker voor. Als het 'normaal' is dan moet ik het gewoon accepteren, dan is het onderdeel van de (kwaliteit) van de aandrijflijn. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK6N0yJZYtpbq99-NJzs5U4ZjQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yr2dV0QiMRO9G7v88a14sICW.png?f=fotoalbum_large
Misschien duidelijk waarom sommigen van ons nog steeds wachten pffffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
ziet er wel cool uit .. beetje range rover vibes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herbalx
MilleRemmy schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:04:
[Afbeelding]
smaken verschillen, persoonlijk vind ik het een slecht aftreksel van range rover. geef mij het vorig/huidig model maar, al denk ik niet dat ik ooit nog een Hyundai ga bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenth
  • Laatst online: 11-08 17:30
Hij wil wel harder....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSYCYfYGMtwJQMrlwl6XzIW0v5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9mJOwYDM8PN1HcEa87xn3fK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AbeG
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Na ruim 21 maanden wachten heb ik recent het chassisnummer van de door mij bestelde Hyundai Santa Fe van de dealer ontvangen. Omdat ik inmiddels geen enkel vertrouwen meer heb in alle beloftes van de importeur en of de dealer heb ik dit nummer via een derde partij nog even laten controleren. Het blijkt volledig te kloppen het gaat om de PHEV in de juiste uitvoering, kleur en interieur kleur.
De verwachting is nu dat de auto binnen een week of twee bij de dealer zal worden geleverd.
Of de auto dan nog dit jaar zal worden afgeleverd is de vraag, aangezien de leasemaatschappij eigenlijk geen nieuwe auto's in december op kenteken wil hebben.
Wel begreep ik van de dealer dat de laatste boot met het huidige type Santa Fe's inmiddels in Nederland is aangekomen. Over enkele maanden komt het nieuwe model en tot die tijd word er blijkbaar geen enkele boot meer verwacht. Mocht je nu nog wachten en nog geen chassisnummer hebben ontvangen, dan verwacht de dealer dat je auto dus niet meer geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Weet iemand hoe je kan bekijken of je SF uitgerust is met de OTA mogelijkheid om updates te ontvangen. Ik denk dat dit voor SF pas vanaf versie MY23 kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilleRemmy
jeberu schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:09:
Weet iemand hoe je kan bekijken of je SF uitgerust is met de OTA mogelijkheid om updates te ontvangen. Ik denk dat dit voor SF pas vanaf versie MY23 kon.
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/807

Is een update geweest alleen voor de Ioniq 5 zo te lezen op de update pagina van Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukje
Ik heb gisteren de nieuwste update gekregen incl. navigatiesoftware. Diverse aanvullingen, waaronder draadloze verbinding met de smartphone maar geen OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:00
Pukje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:31:
Ik heb gisteren de nieuwste update gekregen incl. navigatiesoftware. Diverse aanvullingen, waaronder draadloze verbinding met de smartphone maar geen OTA.
Heb je nu draadloze Apple Carplay/Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukje
Staat in de update, maar nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
Update is de bekende dooie mus.
Geen tunnelventilatie, geen draadloze AA. Lijkt wel of de ACC NOG meer afstand houd. DAB valt nog steeds weg. Geen idee wat er veranderd is met deze update.
In ieder geval niet voor de SF. Ligt wel een beetje in de lijn der verwachting. Als je het goedkoopste Hyundai model koopt, moet je ook niet veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
De tunnelventilatie is idd niet zichtbaar in de setting terwijl volgens de updatehandleiding het wel voor de gen5w zou moeten werken. Spijtig dat ze niet duidelijker beschrijven wat voor welk model werkt.

In US hebbe ze op de SF tijdje gelede een update aan de radio gehad met een andere layout. De updates lopen dus niet gelijk met US.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

En hij is gearriveerd bij de dealer;
Hyundai Santa FE PHEV, Abyss Black Pearl ,Premium Plus Sky met light Grey, Nappa interieur.
21 december mag ik hem oppikken.
Zoals al eerder gemeld een vervanger voor de bestelde HEV, die niet meer leverbaar was.
Ik zal wat foto's en ervaringen delen, na nadere kennismaking :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenth
We hebben voor levering al andere velgen onder onze Santa Fe gezet en de originele 19 inch liggen op zolder bij mijn ouders. Zonde natuurlijk! We hebben ze niet nodig voor winterbanden want in die periode van het jaar wonen we onder de Spaanse zon (www.casaisabella.nl) Ik kan ze lukraak op Marktplaats zetten maar wellicht heeft iemand van jullie er belang bij. Is 500 redelijk voor alle 4 ? Laat maar weten. Ze moeten wel uit het noorden van het land gehaald worden trouwens en ze passen in de kofferbak ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWudPqpRJRS4pvDiu-tCLNwsUzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piZFkcjf8NPCnMENvuPLhccx.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren even wat bergpaden opgezocht en de 4x4 in werking gezien. Erg leuk en een plaatje van een auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kkoenen
Gisteren even wat bergpaden opgezocht en de 4x4 in werking gezien. Erg leuk en een plaatje van een auto!
Cool!

Iemand hier de sneeuw (wintersport) al geprobeerd? Sneeuwkettingen overbodig? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

En we zijn een kleine 2000 km verder, zoals beloofd een update:

Hyundai Santa Fe (Plug in, 7 zitter)
Premium Plus Sky
Abyss Black Pearl lak
Light Grey Nappa interieur
Afneembare trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUJ1o1cmwJwOFJxiBdaozfj5tuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7ImQee8XT4KSU2ru4ltZdDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60xwKt1pxseMUe4P_c65E78hr18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrraT6RFkLT0Vm3WplO8jKQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iJxjp8FvAbz56ERt7xgxxr6RvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6QkM4Hv89llxTO8n6PAu7i2.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een heerlijke auto.
Stil, soepel, intuïtieve bediening, geweldige stoelen. Niets dan lof.

Wat vragen aan de ervaringsdeskundigen hier:
1. Als de accu vol zit, dan wil hij in de EV mode alsnog de benzine motor starten en stationair mee laten draaien (vanaf start). Heeft dit te maken met de kou?
2. Is de auto hold functie zo te programmeren dat hij altijd standaard aan staat? (eigenlijk is dit mijn enige irritatie factor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyby15
@ricardo246 De Santa heeft geen warmtepomp. Daarom zal de ICE starten els er een warmtevraag is in de cabine. Hoe moet hij anders verwarmen?

Naar mijn idee komt er wel heel erg weinig warme lucht uit de voetenopening. Is dit alleen bij mij of zijn er meer mensen die dit ervaren?

Voor de auto hold functie nog geen mogelijkheid gevonden om deze vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Flyby15 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:49:
@ricardo246 De Santa heeft geen warmtepomp. Daarom zal de ICE starten els er een warmtevraag is in de cabine. Hoe moet hij anders verwarmen?

Naar mijn idee komt er wel heel erg weinig warme lucht uit de voetenopening. Is dit alleen bij mij of zijn er meer mensen die dit ervaren?

Voor de auto hold functie nog geen mogelijkheid gevonden om deze vast te zetten.
Helder verhaal :)
Dan is mogelijk mijn andere vraag ook al beantwoord: Op afstand opwarmen via de app kan niet?
Ik zie wel dat je de status kan zien van stuurverwarming, voorruit en achter etc.. Maar ik krijg het in de app niet aangezet.

Dat van de warmte bij de voeten ervoer ik vandaag ook, handmatig omgezet, en toen prima.

[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 14-01-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Ivm de airco. Als je de airco en verwarming volledig afzet dan begint uit de ventilatie van de voorruit hard warme lucht te blazen.

Het blaast echt warm en hard zodat na een korte tijd ik airco terug moet opzetten om hem minder te doen blazen?
Hebben andere dit ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvDeelen
Hi! ook een vraagje. een klein dingetje, maar het blijft mij verbazen. In mijn Santa Fe Premium Plus Sky brand er geen verlichting in/achter de knopjes bij de binnenspiegel om de interieurverlichting aan te doen (wel die van de riem vast). De verlichting van het interieur doet het zelf wel, maar de 4 knopjes om die te bedienen zijn niet verlicht (zoals bv alle andere knopjes in de auto wel). Vooral in het donker dus helemaal op de tast. Ik zag dit filmpje waarin vanaf 2 minuten ziet dat deze Sante Fe dit wel heeft

YouTube: 2023 Hyundai Santa Fe Limited 2.5T - POV Night Drive 4K (Binaural Au...

Hebben jullie dat ook? In Amerika dus wel en in Europa niet oid?

Ook merk ik dat bij mij deautomatische interval van de ruitenwissers niet altijd hetzelfde doet. Soms met weinig regen gaat hij helemaal los (heel snel) en soms met veel regen doet hij verdacht weinig (heel langzaam). Dus vaak moet je handmatig dit dan aanpassen. Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

Bever!

3

Iemand al meer informatie vanuit de dealer vernomen van de 2024 santa fe? Ben wel gecharmeerd van het model, maar zie alleen nog concreet iets voor de US en Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
@PvDeelen ik heb een premium plus sky en idd de knoppen voor de interieurverlichting geven geen licht. Vond dit ook heel raar.

De auto ruitenwissel werkt wel goed bij mij. Je kan de gevoeligheid in auto modus aanpassen via intervalschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
@PvDeelen

Ruitenwisser +1. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2560w8jGlSO-CT3UmzVT88W1D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gdl9O1l823fwRLdC21IrEDZa.jpg?f=fotoalbum_large

Herkent iemand dit? Deze melding heb ik ongeveer eens per zes weken. Het begint met het branden van het motormanagement lampje. Altijd tijdens rijden op de snelweg, nooit in de stad o.i.d.. Daarna bij lagere snelheden (afrit) komt de melding dat er een fout in het schakelsysteem zit. Vervolgens gaat de bak niet meer in "P" of "R". Dat is lastig als je wilt parkeren. De oplossing is simpel: contact aan en uit en de melding verdwijnt als sneeuw voor de zon. De dealer kan vervolgens geen fouten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaep
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-04-2024
Hi mede-tweakers,

Ik ben nieuw op het forum.

Met veel plezier heb ik dit onderwerp gelezen en ik heb (hopelijk) een makkelijke vraag.

Wanneer ik de auto uitzet, in hev of ev mode, dan hoor ik na het uitzetten een klop/tik, lijkt midden in de auto, zowel binnen als buiten te horen. Geluid komt dus niet van de motor aangezien het ook te horen is in EV modus. Wordt er iets uitgezet / omgeschakeld wanneer de auto wordt uitgezet?

Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door schaep op 21-01-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxontherocks
schaep schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:16:
Hi mede-tweakers,

Ik ben nieuw op het forum.

Met veel plezier heb ik dit onderwerp gelezen en ik heb (hopelijk) een makkelijke vraag.

Wanneer ik de auto uitzet, in hev of ev mode, dan hoor ik na het uitzetten een klop/tik, lijkt midden in de auto, zowel binnen als buiten te horen. Geluid komt dus niet van de motor aangezien het ook te horen is in EV modus. Wordt er iets uitgezet / omgeschakeld wanneer de auto wordt uitgezet?

Hopelijk kunnen jullie mij gerust stellen :)
Is dat niet de parkeerstand die wordt geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyby15
@schaep
Ik heb nog eens goed geluisterd, maar het enige wat ik hoor bij het uitzetten is het ontgrendelen van de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeberu
Ik denk ook aan de handrem die opspringt. Die hoor je goed.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste