En de tv is binnen, de TCL 55C71N (aka 55C765).
Eerste indruk, prima? Door de voet staat hij wat wverder naar voren dan degene die ik al had (55PUS8506), ook is de voet niet draaibaar maar dat was me bekend.
Dunne bezels, instellen met wat hiccups omdat ik in het proces uit de google home app ging en daardoor iets niet lekker liep... verder gelukt.
Eerste bevindingen, vond de brightness wat laag (auto brightness) waardoor vooral wanneer je richting settings ging het wat donker werd.
Customisatie van homescreen lijkt wel erg beperkt? Of ik mis nog iets.... Maar je kan amper apps verwijderen, je hebt geen directe toegang tot google play (irritant, of je kan redelijk algemeen zoeken en ook via settings -> apps kun je hem wel openen, maar had fijn geweest er 'direct' bij te kunnen).
Geen ambilight, was benieuwd hoe ik dat zou vinden... Denk dat dat ook wel snel went.
Soc is ok, voelt op dit moment nog niet langzaam aan. 2.5GB aan ram en ~48GB aan app ruimte, dat is wel heel fijn... daar liep ik met mijn vorige zowaar tegenaan (die had iets van 8 geloof ik).
Heb de instellingen wat aangepast aan de hand van deze review en wat zij voorstellen:
https://fwd.nl/beeld/revi...65-c765-serie-lcd-led-tv/
Maar heb tot nu toe alleen the office gekeken op netflix, dus eerlijk gezegd moet ik nog even verder spelen... Heb hem net een uur in gebruik
Nu wat meer gevoel en ervaring te krijgen. Misschien toch maar aan denken een mount voor aan de muur te kopen.... Hoewel ik dan wel met kabels zit (ja, goot oid) .
Eerste benchmark:
Geekbench5: 181 / 557 (vs 222 / 643 voor de PUS8506)
Speedtest wifi: 30mbps down / 50 mpbs up!? (Moet ik nog eens testen op de PUS8506)
LAN: 100 Mbps
USB LAN-dongle: 900 Mbps
Wifi speed native is wel heel brak, even kijken of/wat daar mis gaat.
*Edit, lijkt met KPN modem zelf te verbinden ipv super wifi access point... Opgelost door wifi op kpn modem zelf uit te schakelen (kan die dan nu alleen weer niet via wifi benaderen, maar ok).
Nu ~265 Mbps / 229 Mbps
Nou ja, eerst egwoon maar even klooien. Sowieso 30 dagen 'test ruimte'.
ps. Die socs blijven me echt enorm storen... deze is niet al te snel (al voelt het tot nu toe ok), die in de philips was al so so... Maar ook de snelste is nou niet bepaald een monster (en tja, om nou 1000 euro meer te bepalen voor een soc die 'wat sneller' is)
*edit
Geekbench 5 is de oudere PUS8506 toch wel wat sneller, was klaar toen de C765 nog op ~90% zat,,, (maar lastig, sommige delen duren enorm lang dus percentage staat niet gelijk aan tijd).
Maar installeren van de geekbench apk ging op de C765 wel weer veel sneller, dus even de opslag proberen te testen en sequential write (4mb block) was 101Mbps op de C765 vs ~18Mbps op de PUS8506. Dus dat maakt wel weer veel uit.
Seq read scheelde weinig (140mpbs op de TCL vs ~110 op de philips) en de rest was redelijk gelijk (Ranodm write 4kb en random read 4kb). Verder liep hij uiteindelijk vast op de philips.
Even een vuurwerk youtube video gekeken en zwart is wel echt zwart op de TCL waar het op de philips nog een blauwige waas heeft.Das wel een verschil, moet ook eerlijk zeggen... als ik alleen de philips zou zien zou het me niet storen denk ik. Het is dat je het weet, maar anders...
* Edit, ook nog passmark gedownload...
TCL 55C765 / Philips 58PUS8506
System: 1925 / 1522
CPU: 842 / 1091
Memory: 5130 / 5992
Disk: 32646 / 3510
2d GFX: 9069 / 17753
3d GFX: 8365 / 18383
Tja, soc is wel echt minder hoor.... disk maakt een hele hoop tot alles goed, maar verdomme... had de pentonic1000 erin geprikt voor misschien 50 euro meer? Zo de moeite waard. Nu heb je gewoon echt een medium/budget chip.
Voor de actieprijs vor 700e nog acceptabel, maar voor een volle prijs van 1200? Ik zou me genaaid voelen.
[
Voor 35% gewijzigd door
m0ridin op 17-11-2024 22:17
]