Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:12
Bartelomeus schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:33:
Dag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Van het weekend een TCL GD mini-LED 85c809 gekocht. In de winkel waren we er helemaal weg van. Zeker vd prijs ongeveer 2000 euro. Ook nog een surround setje besteld, die komt hopelijk morgen binnen.

Nu thuis aangesloten is het beeld zowel via de streamingsdiensten (Netflix o.a.) als het KPN kastje niet wat het moet zijn. Het lijkt of de TV de snelheid van een voetbalwedstrijd of een actiescene niet aan kan. An sich is het beeld wel scherp, alleen als er snel bewogen wordt is het niet meer vloeiend. We hebben op advies een nieuwe HDMI 2.1 kabel aan het KPN kastje zitten. Onze internetsnelheid is 200/ 200 mbit/s.

Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen? Of enig idee wat we niet goed hebben gedaan?

Hoor het graag!
Ik heb een 65C809 en heb dat probleem niet.
Alleen bij een enkele serie of film héél af en toe (1x per 15 min?) een lichte erg korte judder maar bij een lokale videostream heb ik dat niet.
Ligt dus bijna zeker aan de streamingsdienst.
Je moet inderdaad flink wat gaan uitproberen via het instellingenscherm (op Engels zetten want de vertaling naar NL is soms slecht).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:24
Goedenavond, ik ben van plan een tcl van 98" aan te schaffen en twijfel tussen de 98C735 of de 98C655. In mijn optiek is de 1e beter ondanks dat de 655 een nieuwer modeljaar heeft en geen local dimming. prijsverschil is 100 euro bij mediamarkt op moment.

Hebben mensen ervaring met de toestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
Hurricane78 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:46:
Goedenavond, ik ben van plan een tcl van 98" aan te schaffen en twijfel tussen de 98C735 of de 98C655. In mijn optiek is de 1e beter ondanks dat de 655 een nieuwer modeljaar heeft en geen local dimming. prijsverschil is 100 euro bij mediamarkt op moment.

Hebben mensen ervaring met de toestellen?
Zou zeker de 98C735 kiezen vanwege de local dimming. Dat ‘ie erg goed ondanks dat ‘t maar 192 zones zijn. Elke imperfectie (mpeg artifacts, 4K vs HD content) valt zoveel meer op met zo’n formaat, dus ook zwart wat grijs is. Je zult er geen spijt van krijgen en al helemaal voor zo’n klein prijsverschil.
Check of ‘ie wel door de deur past, want hij is GROOT. Hangt hier aan 2 muurbeugels omdat een 800x400 VESA muurbeugel nergens te vinden was…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4ooy-1Bc_VRHTh-uPZeUUJO69U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gZ5UNFzu5GXlrpxglPbJUYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IVNuqAL3gy836YlLph0BUQJrwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtbNS2JlgjD8s9nNGv0AD2oJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tlmgVUNmWnK0gTA-g18gI9f7XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuI9mhms5aQl17XIlKaRBeDg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door connos op 24-12-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane78
connos schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:25:
[...]

Zou zeker de 98C735 kiezen vanwege de local dimming. Dat ‘ie erg goed ondanks dat ‘t maar 192 zones zijn. Elke imperfectie (mpeg artifacts, 4K vs HD content) valt zoveel meer op met zo’n formaat, dus ook zwart wat grijs is. Je zult er geen spijt van krijgen en al helemaal voor zo’n klein prijsverschil.
Check of ‘ie wel door de deur past, want hij is GROOT. Hangt hier aan 2 muurbeugels omdat een 800x400 VESA muurbeugel nergens te vinden was…
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw dat ziet er fantastisch uit, ik had de ene foto al gezien in het forum :).
Na het zien van de foto en je ervaring ben ik overstag. De huidige prijs van € 1977 helpt natuurlijk ook :).

We hebben een grote bungalow dus de grootte om hem binnen te krijgen is geen probleem maar thnx voor de tip ;) .

Ik ga hem zo bestellen dan hebben we het weekend wat te doen. Als hij staat zal ik wat foto's sturen.

Bedankt voor de info en fijne dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Hurricane78 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:46:
[...]

Na het zien van de foto en je ervaring ben ik overstag. De huidige prijs van € 1977 helpt natuurlijk ook :).

We hebben een grote bungalow dus de grootte om hem binnen te krijgen is geen probleem maar thnx voor de tip ;) .

Ik ga hem zo bestellen dan hebben we het weekend wat te doen. Als hij staat zal ik wat foto's sturen.

Is een no-brainer voor die prijs. Ook HDR10 en Dolby Vision komt zó goed uit de verf!
Ben benieuwd naar de foto’s. Jij ook fijne dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
snah001 schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb een 65C809 en heb dat probleem niet.
Alleen bij een enkele serie of film héél af en toe (1x per 15 min?) een lichte erg korte judder maar bij een lokale videostream heb ik dat niet.
Ligt dus bijna zeker aan de streamingsdienst.
Je moet inderdaad flink wat gaan uitproberen via het instellingenscherm (op Engels zetten want de vertaling naar NL is soms slecht).
Kan mijns inziens niet aan de streamingdienst liggen, maar wel aan de TV, gebruikte kabel of Mediaplayer.
Op mijn 98C735 converteert GoogleTV alles naar 50fps. Dat zie je als je daar gevoelig voor bent. Voor mij een reden om een ATV4K aan te schaffen die met Match Framerate de TV forceert naar de native framerate. Dan zie je geen judder.

Het is echter de vraag of dit het probleem is van @Bartelomeus . Nog een suggestie; Moet je niet wennen aan het formaat van het scherm? Als je er dicht op zit valt bewegingsonscherpte (bij 24fps content) veel meer op. Interlaced TV (NPO live programma’s) zouden er strak uit moeten zien. Althans wat framerate betreft. Je zult bij NPO/RTL/Talpa wel mpeg en upscaling artifacts zien als je er dicht op zit.

Zet anders (zoals hier al genoemd werd) ALLE beeldverbeteraars uit en check met verschillende apps in het smart gedeelte van de TV (GoogleTV) of je stutters of judder ziet. Deze mag je niet of nauwelijks zien. Is dat wel het geval, vrees ik dat er iets met de TV mis is.

[ Voor 4% gewijzigd door connos op 24-12-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 20:06
connos schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft die man je scherm niet aan gruzelementen geknepen daar rechtsonder? Het lijkt of je op de 3e foto nog de blauwe streep ziet zitten op de plek waar hij in het scherm knijpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
KaleKabel schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:21:
[...]

Heeft die man je scherm niet aan gruzelementen geknepen daar rechtsonder? Het lijkt of je op de 3e foto nog de blauwe streep ziet zitten op de plek waar hij in het scherm knijpt
Hahaha, scherp van je! Nee hoor, heb diverse (grayscale) tests gedaan. Het was overigens een (sterke) vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Door reviews en valse marketing en verschillen in spec sheets snap ik nu inmiddels helemaal niet meer hoe de 144hz gaming modus op de 2024 TV's van TCL nu precies werkt en wat dat in mijn situatie betekend.

Ik wil gaan gamen met een nieuwe Windows 11 PC met daarin een RTX4080 Super. Op welke resolutie 1440p of 4K (3840x2160) ik dat ga doen maakt me niet veel uit. Ik wil wel weten voor beide resoluties wat het precies betekend voor mij.

Doordat ik heb gelezen dat de TV's native 60hz zijn en met blur technologie de hertz als 144hz getoond zal worden op het scherm welke opties aan hertz krijg ik dan om uit te kiezen in Windows en de Nvidia instellingen bij de 1440p en 4k resoluties?

En als de TV een signaal ontvangt van mijn Windows PC met maar een resolutie 1440p krijg ik dan zelfs een nog hogere hertz optie boven 144hz, bijv 240hz om te kiezen?
En als er een 4K signaal binnenkomt in de TV dan maar 120 of 144Hz optie of nog lager welke dan?
Of blijft dat altijd zelfs maar 60hz en werkt de TV het zelf op naar een hogere hertz op het scherm buiten mijn Windows PC om?

Natuurlijk vanuit gegaan dat alles op de juiste HDMI poort is aangesloten en een geschikte HDMI kabel is gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door SpitfireNL op 25-12-2024 14:56 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Wij kunnen hier met de 85C855 in Windows 11 met een RTX3080 op 4K kiezen voor 120Hz als hoogste, met nog een rijtje lagere refresh rates waaronder 60Hz

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
OruBLMsFrl schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:57:
Wij kunnen hier met de 85C855 in Windows 11 met een RTX3080 op 4K kiezen voor 120Hz als hoogste, met nog een rijtje lagere refresh rates waaronder 60Hz
Thanks voor de info. Zou je het mogelijk alsjeblieft willen testen op 2560x1440 resolutie welke hertz opties je dan hebt?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Dat is hier ook max. 120 Hz. Echter zit er nog een versterker tussen, de Denon AVC-X3800H. Ik vermoed dat die enkel maar 120Hz doorlaat, niet 144Hz. Dat lijkt het inderdaad wel te zijn:

uitvoering: Denon AVC-X3800H
HDMI opmerking
HDCP2.3 support
8K/60Hz AB, 4K/120Hz AB

[ Voor 42% gewijzigd door OruBLMsFrl op 25-12-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
OruBLMsFrl schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:08:
Dat is hier ook max. 120 Hz. Echter zit er nog een versterker tussen, de Denon AVC-X3800H. Ik vermoed dat die enkel maar 120Hz doorlaat, niet 144Hz. Dat lijkt het inderdaad wel te zijn:

uitvoering: Denon AVC-X3800H
HDMI opmerking
HDCP2.3 support
8K/60Hz AB, 4K/120Hz AB
Dat zal dan inderdaad een beperkende factor zijn. Maar wie weet doet je TV ook zonder versterker ertussen maar maximaal 120hz.

Ik heb net nog ergens in een review van de TCL 2023 line up gelezen dat geforce kaarten in de 3000 serie op windows maar max 120hz kunnen en dat AMD radeon kaarten wel tot 144hz supporten. Tenzij je timings handmatig gaat tweaken in je geforce/windows instellingen maar dat wil ik liever niet.
Echter kan het nu in 2024 en de 4000 serie geforce kaarten weer heel anders zijn.

Ik durf het bijna niet te vragen maar is er voor jou een makkelijke manier om even te testen zonder versterker er tussen?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Nee, dat zit helaas allemaal netjes weggewerkt. Zeker met de feestdagen gaan we maar even niet aan de apparatuur rommelen en van de familie genieten. Hier zien we ook nul meerwaarde vrees ik in 120hz of 144hz, de games die we hier spelen kunnen al niet op maximale kwaliteit, moeten nu al kwaliteit compromissen sluiten voor soepele 60Hz, laat staan 120Hz, dat is voor ons gebruik een utopie

[ Voor 17% gewijzigd door OruBLMsFrl op 25-12-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkyo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:16
SpitfireNL schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:04:
Door reviews en valse marketing en verschillen in spec sheets snap ik nu inmiddels helemaal niet meer hoe de 144hz gaming modus op de 2024 TV's van TCL nu precies werkt en wat dat in mijn situatie betekend.

Ik wil gaan gamen met een nieuwe Windows 11 PC met daarin een RTX4080 Super. Op welke resolutie 1440p of 4K (3840x2160) ik dat ga doen maakt me niet veel uit. Ik wil wel weten voor beide resoluties wat het precies betekend voor mij.

Doordat ik heb gelezen dat de TV's native 60hz zijn en met blur technologie de hertz als 144hz getoond zal worden op het scherm welke opties aan hertz krijg ik dan om uit te kiezen in Windows en de Nvidia instellingen bij de 1440p en 4k resoluties?

En als de TV een signaal ontvangt van mijn Windows PC met maar een resolutie 1440p krijg ik dan zelfs een nog hogere hertz optie boven 144hz, bijv 240hz om te kiezen?
En als er een 4K signaal binnenkomt in de TV dan maar 120 of 144Hz optie of nog lager welke dan?
Of blijft dat altijd zelfs maar 60hz en werkt de TV het zelf op naar een hogere hertz op het scherm buiten mijn Windows PC om?

Natuurlijk vanuit gegaan dat alles op de juiste HDMI poort is aangesloten en een geschikte HDMI kabel is gebruikt.
Mijn TV heeft dezelfde chip als de nieuwe TCL's. Ik krijg 4k144hz op mijn scherm via 12 meter hdmi welke uit een 3090 komt. 240hz als ik op FHD zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
monkyo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:08:
[...]

Mijn TV heeft dezelfde chip als de nieuwe TCL's. Ik krijg 4k144hz op mijn scherm via 12 meter hdmi welke uit een 3090 komt. 240hz als ik op FHD zit.
Geweldig dat klinkt heel goed om werkelijk de optie 144hz te hebben op 4K in windows. Is een geruststelling. Dankje.

Al is mij nu nog steeds onbekend welke hertz optie er dan nog beschikbaar is in windows op een 2560x1440 resolutie.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjloe
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-04 03:21
SpitfireNL schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:17:
[...]

Geweldig dat klinkt heel goed om werkelijk de optie 144hz te hebben op 4K in windows. Is een geruststelling. Dankje.

Al is mij nu nog steeds onbekend welke hertz optie er dan nog beschikbaar is in windows op een 2560x1440 resolutie.
Ik heb een 55C765 (betafirmware m999v12) aan een Win10 desktop hangen met Radeon 7800XT via 5 meter HDMI 2.1 (kabelcertificaat gecheckt). De max refresh rates in Windows zijn voor mij 144hz op 4K, 144hz op 1440p en 240hz op 1080p. AMD VRR werkt goed (TCL Game Bar zegt VRR ON en ik zie in AMD Metrics Overlay de FPS op en neer gaan). Ik merk verder niks van framerateschommelingen op 4K tussen bijv 110 en 144hz.
monkyo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:08:
[...]

Een HDMI kabel, categorie Premium High-Speed, van 12 meter? Gaaf dat het werkt met die bandbreedte. Misschien dat de max lengte van 5-7 meter die je bij sommige fabrikanten ziet meer is om door de certificering te komen dan vanwege problemen in de praktijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Fjloe op 27-12-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dank voor het checken. Dat is een aardig nauwkeurige indicatie. Dan zal ik er maar vanuit moeten gaan dat het met een geforce ook maar 144hz op 1440p gaat zijn.
Dat de firmware van TCL TV's geen tussenstap van 165hz ofzo kunnen leveren helaas.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
Fjloe schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:22:
[...]

[...]

Een HDMI kabel, categorie Premium High-Speed, van 12 meter? Gaaf dat het werkt met die bandbreedte. Misschien dat de max lengte van 5-7 meter die je bij sommige fabrikanten ziet meer is om door de certificering te komen dan vanwege problemen in de praktijk.
Is een optische hdmi kabel van Ruipro. Ik heb meer gekeken naar de geadverteerde bandbreedte van 48gbps. Overigens heb je wel DSC nodig over de gehele signaalweg om 4k144hz te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

SpitfireNL schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:37:
Dank voor het checken. Dat is een aardig nauwkeurige indicatie. Dan zal ik er maar vanuit moeten gaan dat het met een geforce ook maar 144hz op 1440p gaat zijn.
Dat de firmware van TCL TV's geen tussenstap van 165hz ofzo kunnen leveren helaas.
Ook maar 144Hz op 1440p zeg je. Dat zijn niche toepassingen waar je dan over praat in mijn beleving, en al helemaal als 165Hz in plaats van 144Hz verschil had gemaakt voor je. Dat is relatief nog weer kleiner verschil dan tussen 120Hz en 144Hz. Waar gaat dit nu echt allemaal om op zulke miniscule verschillen op dan ook nog weer enkel maar tussenliggende resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
OruBLMsFrl schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 00:19:
[...]

Ook maar 144Hz op 1440p zeg je. Dat zijn niche toepassingen waar je dan over praat in mijn beleving, en al helemaal als 165Hz in plaats van 144Hz verschil had gemaakt voor je. Dat is relatief nog weer kleiner verschil dan tussen 120Hz en 144Hz. Waar gaat dit nu echt allemaal om op zulke miniscule verschillen op dan ook nog weer enkel maar tussenliggende resoluties?
Ok hier ga ik niet op reageren. We hebben allemaal onze eigen interesses.

- Mijn PC -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

SpitfireNL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 00:34:
[...]
Ok hier ga ik niet op reageren. We hebben allemaal onze eigen interesses.
Bijzondere reactie naar iemand die de eerste info verstrekte op jouw vraag en die jij zelf eerder nog vraagt of ie nog even wat speciaal voor jou zou kunnen testen. Toch blij dat ik hier dan niet de boel overhoop heb hoeven halen daarvoor. En gelukkig weten we dankzij andere Tweakers dan allemaal wat meer over wat wel met TCL kan in dit topic. Zo een reactie mag ook gerust een verwijzing zijn naar een ander topic, ik was gewoon even benieuwd waar het om ging, je denkt dan toch vaak we delen hier op Tweakers onze interesses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nou jij stelt meteen dat het een niche toepassing is. Voor de een is het een niche maar voor de ander is het van groot belang. Ik had mijn interesse eerder al duidelijk gemaakt. Het is voor gaming. Maar we zijn hier op tweakers om het onderste boven water te halen. Nu zijn we dus dankzij mijn doorvragen een stapje verder gekomen en ontdekt dat TCL TV's geen tussenstap kennen voor resolutie 1440p tussen 144hz(4K) en 240hz(1080p) in.

Edit:
Ik kan de chart nu niet meer terug vinden. Maar ik heb een chart gezien die afstand naar beeldscherm met optimale inch en resolutie weergeeft waaronder ook 1440p in is opgenomen in de chart.
Wat blijkt is dat het nogal een veschil uitmaakt of je kiest voor een 65 of een 75 inch tv. Hier ligt namelijk de grens voor mij of ik bij 65 inch op 1440p ga gamen of bij 75 inch op 4K ga gamen. We weten allemaal wel hoe zwaar videokaarten het nu hebben op 4K resolutie denk ik. Maar ook met 65" neem ik mogelijk nog risico dat ik te ver weg zit. Want het ligt net op mijn grens kwa zitafstand naar tv.

In mijn oude situatie game ik nog op een 55 inch met 1080p resolutie (rtx 3060 ti) maar zit ik niet meer op de bank maar verder naar voren op een 1 zits wat niet ideaal is midden in een woonkamer waarbij ik constant de 1 zits weer terug moet verplaatsen naar zijn oorspronkelijke locatie na het gamen.
55" is te klein om op 3m afstand comfortabel te kunnen gamen. Dat levert mij nu nog een PPI van ongeveer 40 op. Maar omdat ik ook omhoog wil gaan in PPI bij aanschaf nieuwe TV sta ik voor de keuze om op 65" 1440p met een PPI van 45 of op 4K 75" met een PPI van 58 te gaan gamen.

Zodoende wilde ik dan nu weten of ik nog met 65" 1440p een voordeel kan scoren in hertz tegenover 75" 4K. Wat nu blijkt dat kan ik dus niet want beide resoluties is op 144hz.
Nu heb ik zodoende besloten dat ik ga doorsparen voor een RTX 5080 en 75" miniled in de black friday deals van 2025.

Maar ik kan inzien hoe onrelevant dit allemaal is voor de meeste anderen behalve die 2% zoals ik.

[ Voor 68% gewijzigd door SpitfireNL op 28-12-2024 02:48 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ah zo, niche zie ik niet als iets lelijks of zo, puur inderdaad als relatief klein aandeel, een woordje voor iets als die 2% die jij noemt. Geen zorgen daar hoor, en puur omdat het kan in game X die ik niet speel even mooi en prima. Puur wat ik nu speel dezer dagen als Horizon Forbidden West, daar ga ik niet snel soepel boven 60Hz komen, ook met high quality 1440p niet, hoewel ik toch altijd probeer om desnoods met DLSS op de 4k uit te komen, native res van het paneel vind ik toch ook veel waard.

Hogwarts Legacy en Cyberpunk 2077 zelfde probleem vrees ik, zelfs The Witcher 3 is nu loodzwaar geworden met de 4.0 patch. Hier ook wel toe aan een nieuwe videokaart, na alle aankondigingen over twee weken maar eens kijken wat het dan mag worden. Als de prijzen en stroomverbruik/hitte meevallen hopelijk een 5080 ook of de beste nieuwe AMD, en dan gerust ook een paar van die games hier op de hoogste kwaliteit en 4k resolutie een stuk richting de 120Hz krijgen. Jij speelt dan vermoedelijk andere games waar je makkelijk wat meer frames per seconde uit haalt?

Hier heb je een link van een mij bekende grafiek van kijkafstand vs resolutie waar je wat aan hebt als je naar beneden scrollt:
https://www.rtings.com/tv...e-and-distance-calculator

Hier zijn we analoog aan jouw afweging met kijkhoek op een 85" op 3,5m uitgekomen, om wat aan 4k te hebben en ook algemeen computer gebruik met 175% - 200% zoom factor in het OS comfortabel te maken op die afstand. Tegelijk als voor jou die 1440p resolutie schaling prima is, en je juist die heel hoge refresh rates zoekt, waarom dan niet de 65" op 1080p pakken met die 240Hz voor die specifieke high fps use case, of gaat 240 fps niet lukken voor de CPU of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Mijn oude Samsung UE55NU8070 kan dan wel 4K weergeven maar het is ver weg van comfortabel voor het oog op maar 60hz en nog minder fps zelfs op de lowest quality.
Tenslotte is die toch te klein voor 3 meter afstand gaming.
Wat ik daarnaast nog heb kunnen ervaren op deze TV is dat ppi er zeker toe doet. Getest hoe scherp alles is met stille beelden en windows iconen op 1080 1440 en 4k dan zie ik duidelijke verschillen in ppi.

Daarnaast wil je 1080p echt niet combineren met 65" vanwege de lage ppi wat je dan overhoudt. Want 1080 op mijn oude 55" TV is met maar 40 ppi best laag. En 1080p op een 65" zou dan nog maar 33,8 ppi zijn. Je wil tenslotte niet zo veel euro neerleggen om dan in ppi achteruit te gaan.

Maar dan volgend jaar bij de nieuwe RTX 5080 gaat dan uiteraard ook een nieuwe CPU komen. Mijn huidige i7-9700K is daar zeker geen goede match voor. Hopelijk de 9800x3d als die beschikbaar is dan.

[ Voor 31% gewijzigd door SpitfireNL op 28-12-2024 07:05 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hier staat een leuke TCL 43C69B Zwart die te snel in standy-modus / screensavermodus schiet, mag best na een kwartiertje gebeuren. Heb alle instellingen doorgenomen en geGoogled, maar een oplossing niet gevonden. Is dat een Google TV-dingetje, iets van TCL of deal with it en niet aan te passen?

EDIT: Via ontwikkelaarsopties 'scherm gaat nooit uit tijdens opladen' geactiveerd, we gaan het zien. Is natuurlijk niet wat ik echt zoek, liever beeld gewoon op zwart na bepaalde instelbare periode.

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 30-12-2024 19:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Schijnt opgelost te zijn door een update,doet nu wat hij moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:40
Ik ga ook de TCL familie joinen! Ik heb vandaag een bestelling geplaatst voor een TCL 85C89B(of beter gezegd een C855). We hebben nu nog een Philips 65OLED903 die eigenlijk nog prima is maar de drang naar een grotere tv bleef maar aanhouden.

Hopelijk gaan we niet teveel inboeten op de kwaliteit aangezien OLED natuurlijk nog steeds wel een voorsprong heeft in contrast/zwart waardes. Echter merk dat er steeds meer HDR content is die onze Philips gewoon niet goed kan tonen omdat de lichtopbrengst gewoon te laag is. Kortom voor beide zijn er voor- en nadelen te noemen. Ik ben wel erg benieuwd hoe de ervaring gaat zijn van het formaat (65" vs 85"). We zitten er ongeveer 3 meter vanaf dus het zou toch behoorlijk "immersive" moeten zijn :-P

Daarnaast hebben we ook een Samsung HW-Q990D soundbar erbij genomen. Ik heb nu nog een klassieke setup van 2 zuilen, center, rears en sub (Jamo S608 / Jamo s60CEN / Rears / SVS PB-1000). Aangezien ik bijna geen muziek meer luister gaat de voorkeur naar een goede filmbeleving, dus hoop ik dat ik hierin een goede keuze heb gemaakt. We gaan het zien ...

Iemand anders ook ervaring met een goede muurbeugel voor de 85C855? Ik zit zelf te denken aan deze: https://www.amazon.nl/dp/...c_wl_lv_ov_lig_dp_it&th=1

Volgens de beschrijving is de 85C855 een VESA 600x500 dan zou bovenstaande gewoon moeten werken toch?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Het is een QD miniled tv en je zult van het beeld, zeker bij films/series in DV of HDR, versteld staan in positieve zin.
Belangrijkste is om deze juist in te stellen maar daar zijn op YT genoeg videos van te vinden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Hier een 85C855 op net iets meer dan 3 meter, je zit dan midden in de actie inderdaad. Heerlijk voor pc werk erop te kunnen doen. Bij ons staat ie op de voetjes, dus geen inzicht in de muurbeugels verder helaas. Bevalt verder prima, geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjharing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:12
Ik begin me wel af te vragen, wanneer TCL naar Android TV 14 gaat. De nieuwe betas zijn volgens mij nog op Android TV 12 gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 16:55
Ik heb sinds 2 weken een TCL 65C845. Nu was ik gister een voetbalwedstrijd aan het kijken en toen viel mij op dat links aan de buitenkant een balk wat donkerder leek. Ik heb toen een testvideo gestart op YouTube om eens te kijken of ik dit beter in beeld zou kunnen krijgen. Zie hieronder hoe dat eruit ziet. Aan de andere kant lijk ik ook iets te zien, maar wel in mindere maten. Is deze tv niet goed of heeft dit met de techniek in de tv maken. Iemand een idee /mening hierover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBDqd1Bhl5_QJLLZVNxb8s_Ch_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVtbu3RrYkPwGCdYKdHzuaCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Bij films heb ik er niet echt last van. Het is met namelijk in sommige shots van een voetbalwedstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:34
wjharing schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:00:
Ik begin me wel af te vragen, wanneer TCL naar Android TV 14 gaat. De nieuwe betas zijn volgens mij nog op Android TV 12 gebaseerd.
Is android tv 14 uberhaupt al officieel gereleased? Van wat ik lees is het in mei 2024 officieel aangekondigd en zou het eind 2024 uberhaupt pas officieel uitkomen, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk gebeurd is.

Ik verwacht het dan ook niet al te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:10
Na een tijd zoeken ben ik van plan een tcl 55c765/ 55c79n/ 55c71n te kopen.
Nu is de prijs bij veel webshops 900-1200 euro en willen ze op het moment niet zakken in de prijs. Heb ook een foutieve offerte gehad van een webshop, offerte geaccepteerd waarna ze zich bij betaallink sturen teruggetrokken hebben.
Nu begint mijn geduld op te raken en wil ik toch echt graag een nieuwe tv.

Als ik een tcl 55mqled85 koop uit duitsland of polen heb ik toch exact dezelfde tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
In principe wel. Je hebt alleen geen (fabrieks)garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
Overigens. Als je bereid bent een tv uit het buitenland kijk dan ook even op sonvideo.com. Die hebben soms echt scherpe prijzen. Met black friday was een 98c855 daar 2290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

MeNTaL_TO

The future is not set

Vandaag ook over van een Sony Bravia kdl48w605B (48"uit 2015?) naar de tcl 55c803x1 uit 2023.
Ik zie hier een discussie over de x1 vs x2, is die er ook voor de c803 en wat is dan precies het verschil?

[edit] Toch tegen een probleem aangelopen, de oude Google TV HD werkt alleen nog maar op 720p, is opzich geen issue want in de TV zelf is uiteraard ook Google TV.

Maar om een een of andere reden wordt mijn vrouw misselijk van Netflix rechtstreeks op de TV, via de TV decoder heeft ze er geen last van, dus wilde testen of het de resolutie was of HD, ze heeft hetzelfde issue af en toe ook in de bioscoop en ik heb geen idee wat ze nu precies omschrijft als reden (aquarium effect).

Ik lees op internet nog wel meer issues met een vast zittende resolutie, maar helaas geen oplossingen.

[ Voor 59% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-01-2025 09:28 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Hurricane78 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:46:
[...]

Heb je nog een fotootje? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hurricane78
connos schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:49:
[...]

Heb je nog een fotootje? :P
Uiteraard, ik was je niet vergeten hoor maar zit nog op een ledstrip voor hyperion (ambilight) te wachten.

Maar hier voor nu de foto's, heb besloten hem niet op te hangen dit staat prima zo. Kabels worden uiteraard nog weggewerkt maar dat doe ik in 1 keer aangezien hij 60kg weegt ;) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvJ_L4ZHAvSSpxBd53aWflLz7GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2JdxGSfuxrVBHM5fCNmh6FF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITxk3IpBZaQtj30K17XEJnOcPLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0U46lx3DmWq82K9EWaqcpL4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roXS4GCyJLm0AZB2aUqKDMJ1R1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBJQNdVdwgZW7HoCidgk2Bja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG8tqhjywaQBVWmfSc2A4Zmueg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHfVcG0PKMw1fUS4MBTNLoy5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand een guide gevonden (of gemaakt) hoe je het beste je tv kan instellen, want heb het nu volgens een aantal reviews (oa die van Tweakers) gedaan, maar aangezien er onder advanced best wel veel valt in te stellen en de Nederlandse vertaling best wel te wensen overlaat, is het vaak niet duidelijk wat een bepaalde setting nu precies doet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:51:
Heeft iemand een guide gevonden (of gemaakt) hoe je het beste je tv kan instellen, want heb het nu volgens een aantal reviews (oa die van Tweakers) gedaan, maar aangezien er onder advanced best wel veel valt in te stellen en de Nederlandse vertaling best wel te wensen overlaat, is het vaak niet duidelijk wat een bepaalde setting nu precies doet.
Er zijn geen generieke beste settings maar in essentie kan je het beste de meeste beeldverbeteraars uitzetten. Maar wat zijn de beste settings voor jou? De één houdt van meer koel beeld de ander van warm. De een wil max brightness (omdat de ruimte dat misschien vraagt) de ander juist niet. Je snapt hem, er zijn tientallen lijstjes te vinden die vertellen wat de "beste" settings zijn, uiteindelijke moet je zelf gewoon een beetje gaan "speulen" totdat jij denkt dat het goed is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:51:
Al eerder gepost maar op YouTube zijn genoeg video's te vinden met advies hoe je beeldinstellingen te optimaliseren.
Zitten zelfs erg goede bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolpax
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 07:17
Goedenavond,

Sinds een maand in het bezit van de C843x2 en ondanks dat ik veel YouTube videos en reddit artikelen heb gelezen over de instellingen bemerk ik uitsluitend op Netflix bij 24fps content & Dolby Vision dat bepaalde scènes last hebben van stotteringen etc. Ondanks dat ik vaak lees dat je de bewegings optimalisaties uit moet zetten, lijkt dit wel iets effect te hebben, maar helemaal weg gaat het niet. Het probleem doet zich vooral voor in rustige en donkere scenes. In drukkere scenes lijkt het probleem weg te zijn. Hebben jullie een idee of oplossing hoe ik de beelden goed werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb dat met de C805(9) ook héél af en toe, echter niet met eigen lokale streams met 25fps of meer met DV.
Vermoedt dat het aan de provider van de streams ligt icm DV.
Gebruik overigens een Nvidia Shield Pro dus de TV is alleen maar monitor en vermoedelijk is het bijna zeker dat de stream van de provider het dan niet helemaal kan bijbenen en tegen eigen grenzen van de provider op loopt.
Praat dan over streams die rond de 25 Mbps of net iets meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Flabergasted

Prepare to die !

TV ook voorzien van de laatste Firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolpax
Firmware van december 2024 zo te lezen. Heb nog niet updates gedaan via een usb stick, dus deze was OTA. Misschien toch een beetje tweaken aan de judder / stutter waardes? Met diensten zoals Videoland en Disney Plus heb ik nergens last van.

Edit: zodra ik HDR content uitzet op Netflix gaat het goed. Dan verspringt de modus niet naar Dolby Vision en kan ik tot nu toe content goed kijken via de HDR verbetering.

[ Voor 26% gewijzigd door Zolpax op 18-01-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dit geeft eigenlijk al aan dat het aan de stream van Netflix ligt en niet aan de TV en onderschrijft eigenlijk wat ik al eerder postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolpax
Yes daar lijkt het op. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

m0ridin schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:23:
Is android tv 14 uberhaupt al officieel gereleased? Van wat ik lees is het in mei 2024 officieel aangekondigd en zou het eind 2024 uberhaupt pas officieel uitkomen, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk gebeurd is.

Ik verwacht het dan ook niet al te snel...
Idd officieel gereleased, met Google en Android TV GUI. Implementatie is een ander verhaal vanzelfsprekend,de meest recente update voor mijn C645 is nog steeds een V11 versie (update november '24).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
snah001 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:15:
Dit geeft eigenlijk al aan dat het aan de stream van Netflix ligt en niet aan de TV en onderschrijft eigenlijk wat ik al eerder postte.
Hoeft niet perse aan de stream te liggen. De oorzaak kan ook zitten in een slechte Netflix app.
@Zolpax Zonder gelijk iets te moeten aanschaffen, wellicht kun je een Google TV of Apple TV van iemand even lenen en kijken hoe je tv dan reageert. Sowieso zou mijn advies zijn om zo’n apparaatje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
meesje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Hoeft niet perse aan de stream te liggen. De oorzaak kan ook zitten in een slechte Netflix app.
@Zolpax Zonder gelijk iets te moeten aanschaffen, wellicht kun je een Google TV of Apple TV van iemand even lenen en kijken hoe je tv dan reageert. Sowieso zou mijn advies zijn om zo’n apparaatje te kopen.
In mijn post schreef ik dat ik een Nvidia Shield Pro gebruik en dan is de TV niet meer dan een monitor.
Met de app daarop heb ik het ook heel af en toe en ook met 4K DV films op Prime btw.
En echt alleen met DV films dus zit 'm daarin en ik zelf vermoed dus dat het aan de begrenzing van de stream van deze apps vanuit Netflix of Prime ligt omdat die vaak over de 25 Mbps heen gaan afhankelijk van de scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolpax
@meesje Dank je! En via een ps5 streamen, is dat vergelijkbaar als met een Apple tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
Zolpax schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:30:
Goedenavond,

Sinds een maand in het bezit van de C843x2 en ondanks dat ik veel YouTube videos en reddit artikelen heb gelezen over de instellingen bemerk ik uitsluitend op Netflix bij 24fps content & Dolby Vision dat bepaalde scènes last hebben van stotteringen etc. Ondanks dat ik vaak lees dat je de bewegings optimalisaties uit moet zetten, lijkt dit wel iets effect te hebben, maar helemaal weg gaat het niet. Het probleem doet zich vooral voor in rustige en donkere scenes. In drukkere scenes lijkt het probleem weg te zijn. Hebben jullie een idee of oplossing hoe ik de beelden goed werkend krijg?
24fps content wordt in PAL landen altijd geconverteerd naar 50fps in AndroidTV.
Het ligt dus niet aan de stream van Netflix (of HBO, Prime, Disney+ etc.)
Dat is één van de redenen dat ik een AppleTV 4K heb aangeschaft. Als je daar match frame rate aanzet zie je bij start weergave de TCL verspingen naar 24Hz en heb je geen stutter/judder. Ook niet bij DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
De Netflix app ondersteunt Frame Rate Matching. Een framerate zou daarom niet aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
monkyo schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:57:
De Netflix app ondersteunt Frame Rate Matching. Een framerate zou daarom niet aangepast moeten worden.
Dat zou kunnen. Maar zie je de TV naar 24hz switchen als je begint met afspelen? Ik niet nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
connos schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:28:
[...]

24fps content wordt in PAL landen altijd geconverteerd naar 50fps in AndroidTV.
Het ligt dus niet aan de stream van Netflix (of HBO, Prime, Disney+ etc.)
Dat is één van de redenen dat ik een AppleTV 4K heb aangeschaft. Als je daar match frame rate aanzet zie je bij start weergave de TCL verspingen naar 24Hz en heb je geen stutter/judder. Ook niet bij DV.
Dat "Match Framerate" functie heeft de Nvidia Shield Pro ook tegenwoordig dus daaraan kan het iig bij mij niet liggen en hoef je dus ook geen appeltv meer voor te kopen als je dat al zou willen alleen maar om die functie.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 20-01-2025 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-06 13:22
Zolpax schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:30:
Goedenavond,

Sinds een maand in het bezit van de C843x2 en ondanks dat ik veel YouTube videos en reddit artikelen heb gelezen over de instellingen bemerk ik uitsluitend op Netflix bij 24fps content & Dolby Vision dat bepaalde scènes last hebben van stotteringen etc.
Mag ik vragen hoe je deze TV verder bevalt ?

Ik heb type ook op het oog ondanks dat deze uit 2023 komt.
Ik lees her- en der overwegend positieve reacties.
Hij zal voornamelijk voor gaming ( 120Hz. ) en Netflix ( :+ ) gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
connos schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Dat zou kunnen. Maar zie je de TV naar 24hz switchen als je begint met afspelen? Ik niet nl.
Ik heb geen TLC en gebruik geen Netflix. Je kan echter wel in het settingsmenu van de TV kijken naar de
huidige refreshrate. Daarnaast heb je ook nog een 'stats for nerds' functie. Ik weet alleen even niet of (en hoe) die je die aan kunt roepen op een TV app.

Daarnaast. Als je TV op 120hz staat dan zou die volgens mij ook niet moeten switchen want 120 = 5 x 24

[ Voor 10% gewijzigd door monkyo op 20-01-2025 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zolpax
@Verbatz tv bevalt zeer goed. We komen van een 43 inch Samsung Qled uit 2020, waarvan ik dacht dat het al mooi beeld had. Vanwege de rijke kleuren en miniled techniek zien we dit als een mooie stap vooruit. NLziet, Disney Plus en Videoland spelen de content goed af. Netflix heb ik nu dus wel een workaround op gevonden, waarbij het beeld gewoon mooi blijft. Gamen doe ik er ook op via de ps5, werkt ook als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ennnn btw weg ermee! Prijzen zijn behoorlijk gekelderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:56
GabeNewell333 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:33:
Ennnn btw weg ermee! Prijzen zijn behoorlijk gekelderd.
Helaas nog steeds hoger dan tijdens Black Friday zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
pelt schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:34:
[...]

Helaas nog steeds hoger dan tijdens Black Friday zo te zien.
Klopt, gemiddeld nog 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:22

zit

Nog een deal die eruit springt voor 50-55 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 11:09
Hopelijk doet de 75inch mee bij MM of is HelloTV nog steeds goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
Volgens mij is het bij MM zo dat ze de grotere TV's niet (meer) brengen.

Laat maar, zo te zien wel.

[ Voor 20% gewijzigd door monkyo op 27-01-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
Die MM prijzen zijn toch niet zo bijzonder?

https://www.mediamarkt.nl...-98c855-2024-1807165.html
https://www.son-video.com...leviseurs-qled/tcl/98c855

https://www.mediamarkt.nl...-75c855-2024-1807170.html
https://www.son-video.com...rs-qled/tcl/75c855-75c89b

In Frankrijk krijg je bij het 98" model ook nog 300 euro terug...naast de veel lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Laatst online: 06-06 21:18
Ik neem aan dat daar nog wel flinke bezorgkosten bijkomen vanuit Frankrijk?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
Erkel schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Ik neem aan dat daar nog wel flinke bezorgkosten bijkomen vanuit Frankrijk?
Ik heb vorig jaar een offerte opgevraagd voor een 98". Er kwamen geen verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
monkyo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:19:
[...]

Ik heb vorig jaar een offerte opgevraagd voor een 98". Er kwamen geen verzendkosten bij.
Ok heb een offerte aangevraagd, hoop wel dat ze gewoon mailen ipv bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor beide 65" TV's is de prijs gelijk, echter het lijken 2 verschillende producten maar zijn het niet.
Is hetzelfde product maar wordt in de handel onder verschillende typenamen verkocht.
Zo kun je nooit roepen "hetzelfde product is bij X €200 goedkoper" want de typenaam verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
snah001 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Voor beide 65" TV's is de prijs gelijk, echter het lijken 2 verschillende producten maar zijn het niet.
Is hetzelfde product maar wordt in de handel onder verschillende typenamen verkocht.
Zo kun je nooit roepen "hetzelfde product is bij X €200 goedkoper" want de typenaam verschilt.
Ik denk dat er iets mis met je ogen en zou daarom minimaal voor de 98 gaan ;)

https://www.son-video.com...rs-qled/tcl/65c855-65c89b
https://www.hellotv.nl/product/tcl-qd-mini-led-65c89b-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Prijzen veranderen per minuut zie ik..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 21:23
Na 11 jaar een Samsung te hebben gehad, van een oud collega gekregen met een defect MB, is de TV defect. (paneel dus finaal)
Was een 46 inch en zoek dus een 50 of 55 inch, Ik heb btw nog op zolder een 14 inch crt staan.

Nu die TCL's lijken mij door hun Google TV OS wel interessant. Echter iets met veel bos en weinig bomen zien. Blijkbaar in hetzelfde bedje ziek zoals elk ander merk, geen duidelijk overzicht in typenummers en hun kunnen of het verschil daarrond.

Ik lees nogal eens wat over de kijkhoek door het VA paneel, maar nergens echt een meting blijkbaar. Zien jullie merkbaar een verschil tussen de verschillende types?
Ik heb nu nog 2 actieve speakers en een subwoofer. Zag ik het goed dat de meeste TCL's een 3.5mm headphone jack hebben?

@snah001 Yup, wat rondzoeken in een browser zie ik nu verschillen van een paar honderd euro blijkbaar. Wil eigenlijk zeggen dat er nog meer dan genoeg winst op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 06-06 21:27
zit schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:08:
Nog een deal die eruit springt voor 50-55 inch?
Zag dat mediamarkt de 55C765 weer in de aanbieding heeft

https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1870480

Niet zo goedkoop als met de BF Sale maar komend vanaf 1199 en daarna 969 euro..

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
Gister TCL QD Mini-LED 75C89B bij Hello TV geregeld voor maar 50 euro meer voor de BF-prijs. Incusief bezorging. Dus ik ben blij :P Althans, mijn ouders worden zo straks blij.

Had ook ergens wat XRP liggen dus voor mij was die sowieso free :P Maar

[ Voor 11% gewijzigd door GabeNewell333 op 28-01-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Tjona100 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Zag dat mediamarkt de 55C765 weer in de aanbieding heeft

https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1870480

Niet zo goedkoop als met de BF Sale maar komend vanaf 1199 en daarna 969 euro..
Tja, toch voel je je op de een of andere manier gepiepeld. Ik wacht nog een jaartje tot de volgende BF sale iig.

Edit: nu weer zelfde prijs als tijdens BG. Begint nu toch te knagen. Deze of toch nog wachten tot een forse price drop van de 65C855.

[ Voor 11% gewijzigd door pelt op 28-01-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
GabeNewell333 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:03:
Gister TCL QD Mini-LED 75C89B bij Hello TV geregeld voor maar 50 euro meer voor de BF-prijs. Incusief bezorging. Dus ik ben blij :P Althans, mijn ouders worden zo straks blij.

Had ook ergens wat XRP liggen dus voor mij was die sowieso free :P Maar
Wat was je kwijt als ik dat mag vragen? Mag ook via PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Wat was je kwijt als ik dat mag vragen? Mag ook via PB
uitvoering: TCL 75C89B Zwart
50 euro meer dan 1 december

Overigens net geinstallleerd. Echt plug en play. Veel stabieler dan een Sony A95L van 4000+ euro. Beeld is inderdaad... mwoa. Maar zat voor m'n ouders.

/edit: waar ik echt blij mee ben is dat de upscaling echt top is. M’n ouders kijken voornamelijk 720p turks-iptv. Echt op sony niveau!

[ Voor 32% gewijzigd door GabeNewell333 op 29-01-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:12
We hebben recent een TCL 43P61B gekocht als scherm voor 'digital signage' (in etalage presentaties tonen van onze producten) en een Raspberry Pi 4 met software daarvoor (Yodeck). Deze zou de TV aan en uit moeten kunnen zetten via HDMI-CEC. Uitzetten gaat prima, maar aanzetten wilt nog niet lukken.
Bij Instellingen > Kanalen en invoer staat de optie voor het bedienen van andere apparaten aan.

Is er nog een andere optie die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
michaelw1998 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:30:
We hebben recent een TCL 43P61B gekocht als scherm voor 'digital signage' (in etalage presentaties tonen van onze producten) en een Raspberry Pi 4 met software daarvoor (Yodeck). Deze zou de TV aan en uit moeten kunnen zetten via HDMI-CEC. Uitzetten gaat prima, maar aanzetten wilt nog niet lukken.
Bij Instellingen > Kanalen en invoer staat de optie voor het bedienen van andere apparaten aan.

Is er nog een andere optie die ik mis?
Weet je zeker dat het niet aan de Raspberry ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:12
pelt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:33:
[...]

Weet je zeker dat het niet aan de Raspberry ligt?
Goede vraag.. Yodeck voor Raspberry wordt als één geheel geleverd; ze hebben een image die je moet flashen met hun eigen OS. Hun support geeft aan dat het aan de TV moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
GabeNewell333 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Overigens net geinstallleerd. Echt plug en play. Veel stabieler dan een Sony A95L van 4000+ euro. Beeld is inderdaad... mwoa. Maar zat voor m'n ouders.

/edit: waar ik echt blij mee ben is dat de upscaling echt top is. M’n ouders kijken voornamelijk 720p turks-iptv. Echt op sony niveau!
Ik neigde ook naar dit model, maar jouw "mwoa" laat me twijfelen :D als je kon kiezen tussen deze of de Sony Bravia K-75XR70 ik dacht juist dat de TCL meer nits kon leveren en mooier beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
GabeNewell333 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Beeld moet je gewoon goed instellen, dan gaat het van mwoa naar wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:22

zit

pelt schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Tja, toch voel je je op de een of andere manier gepiepeld. Ik wacht nog een jaartje tot de volgende BF sale iig.

Edit: nu weer zelfde prijs als tijdens BG. Begint nu toch te knagen. Deze of toch nog wachten tot een forse price drop van de 65C855.
Goed dat je het zei, ik ben voor de 55c765 gegaan bij de mediamarkt. Voor een 50-55 inch is er voor zover ik zie weinig beters voor max €700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Vandaag reactie gehad van son-video:
De 75C89B voor 1602,- inc verzenden
De 65C89B voor 1202,- inc verzenden

Volgens mij kun je niet gebruik maken van de cashback in Frankrijk.

Dilemma's, dilemma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
snah001 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Beeld moet je gewoon goed instellen, dan gaat het van mwoa naar wauw.
Ongetwijfeld. Maar ik heb thuis LG G4 en Sony A95L gehad. Daarmee is eigenlijk alle TCL tv’s wel mwoa. Maar zat voor mijn ouders. Heel mooi zelfs. Erg verrast voor wat je betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
Erkel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:24:

Dilemma's, dilemma's...
Als het de 65c855 is. HelloTV gaf mij offerte voor 1219,- inc verzenden. Scheelt misschien weer mocht je garantie nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
pelt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:11:
[...]

Als het de 65c855 is. HelloTV gaf mij offerte voor 1219,- inc verzenden. Scheelt misschien weer mocht je garantie nodig hebben.
Dat is i.d.d. de 855!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyo
Erkel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:24:
De 75C89B voor 1602,- inc verzenden

Dilemma's, dilemma's...
Dus wel verzendkosten in jouw geval?

Ik had de voorwaarde vertaald. Er staat inderdaad dat je in Frankrijk moet wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
pelt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:11:
[...]

Hmm dat verschil is het gerommel uit Frankrijk niet waard inderdaad. Ik twijfel nog een beetje tussen de 65 en 75 inch. We zijn bang dat 75 inch te groot is. We hebben nu een 55inch OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik begrijp je angst maar in mijn ervaring is na 3 weken de nieuwe TV haast nooit te groot als die een beetje vrijstaand of vrijhangend is. Ze worden zeer zelden teruggestuurd en ingeruild voor een kleinere lijkt het ook als je hier de reacties zo leest. Het is altijd spannend als je veel in formaat omhoog gaat natuurlijk, maar als je een beetje series of films kijkt heb je toch snel ook veel plezier van iets meer bioscoop effect thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-05 12:37

Fremske

and change the world

Beste Tweakers,

Ik maak gebruik van de TCL C805 55inch waarbij ik met name 4K HDR content consumeer via de HBO max app op het Google TV 12 platform van de tv. Het valt me hierbij op de dat de Dolby Vision content heel matig wordt weergeven, contrast is laag, helderheid is vlak en ook de piekhelderheid valt enorm tegen.

Dit is vreemd want ik gebruik in een donkere kamer de volgende settings. Die volgens metingen optimaal moeten zijn.

- Dolby Vision dark
- Local dimming: high
- Helderheid: 100%
- Contrast: 100%
- Black level: 50%
- Kleur verzadiging: 50%
- Gamma: 0
- Kleur temperatuur: Warm (- 5)
- Sharpening: 15
- Motion smoothing: uit
- Alle beeld processing opties: uit

Na veel experimenteren, besloot ik via de HBO MAX app op mijn iPhone een dolby vision film te openen en die via Airplay 2 naar de TCL C805 te streamen. En tot mijn verbazing was de kwaliteit enorm verbeterd. Alles wat ik miste was er nu, hoger contrast, veel hogere piekhelderheid en prachtige kleuren.

Kan iemand mij uitleggen waarom de kwaliteit zoveel beter is via iPhone/iPad middels Air play 2 naar de TV dan via de streaming apps op het Google TV 12 platform?

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
OruBLMsFrl schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:50:
Ik begrijp je angst maar in mijn ervaring is na 3 weken de nieuwe TV haast nooit te groot als die een beetje vrijstaand of vrijhangend is. Ze worden zeer zelden teruggestuurd en ingeruild voor een kleinere lijkt het ook als je hier de reacties zo leest. Het is altijd spannend als je veel in formaat omhoog gaat natuurlijk, maar als je een beetje series of films kijkt heb je toch snel ook veel plezier van iets meer bioscoop effect thuis.
Roger that! Elke keer als hier een nieuwe tv komt gaan we een stapje omhoog en denken we initieel "wat een groot scherm" ... dag later, "hmm valt eigenlijk best wel mee, had wel maatje groter gekund :+ "

Historie

- 32" CRT Philips Matchline breedbeeld (wat was dat toen een joekel van een scherm in je huis!)
- 37" LG HD ready LCD scherm
- 42" Full HD Samsung Plasma
- 50" Full HD Samsung Plasma
- 55" LG 4k LED TV
- 65" Philips OLED (dit werd al gauw een serieuze stap)

Nu de stap gemaakt naar een TCL C855 85". Op voorhand waren we echt bang dat dit veel te groot zou zijn (oppervlakte van 2,1m2 :o ). We hebben een aparte zithoek voor tv/film/gamen en is niet al te groot, pakweg 4,5 x 5,5 meter. Vanaf de bank gezien zit je dus ongeveer 4 meter van het scherm af (deze hangt op een muur van +/- 3,5x2,65). Wederom hetzelfde verhaal, na een paar dagen hadden we zoiets van ... hier had ook wel de 98" gekund! Maar goed uiteindelijk toch maar besloten het hierbij te laten ... blijft er nog wat te wensen over straks :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGGipriktfqVofcZptWHc-Owyg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JgHcIEuhXZFPNNVUU57iidz7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Fremske schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:00:
Beste Tweakers,

Ik maak gebruik van de TCL C805 55inch waarbij ik met name 4K HDR content consumeer via de HBO max app op het Google TV 12 platform van de tv. Het valt me hierbij op de dat de Dolby Vision content heel matig wordt weergeven, contrast is laag, helderheid is vlak en ook de piekhelderheid valt enorm tegen.

Dit is vreemd want ik gebruik in een donkere kamer de volgende settings. Die volgens metingen optimaal moeten zijn.
Welke DV profile gebruik je? Dark/light/IQ?

Ik heb dezelfde TV en heb hem op IQ gezet met bijna dezelfde settings als jij hebt (iets meer na processing aan, rest hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Fremske schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:00:
Beste Tweakers,

- Dolby Vision dark
- Local dimming: high
- Helderheid: 100%
- Contrast: 100%
- Black level: 50%
- Kleur verzadiging: 50%
- Gamma: 0
- Kleur temperatuur: Warm (- 5)
- Sharpening: 15
- Motion smoothing: uit
- Alle beeld processing opties: uit

Na veel experimenteren, besloot ik via de HBO MAX app op mijn iPhone een dolby vision film te openen en die via Airplay 2 naar de TCL C805 te streamen. En tot mijn verbazing was de kwaliteit enorm verbeterd. Alles wat ik miste was er nu, hoger contrast, veel hogere piekhelderheid en prachtige kleuren.

Kan iemand mij uitleggen waarom de kwaliteit zoveel beter is via iPhone/iPad middels Air play 2 naar de TV dan via de streaming apps op het Google TV 12 platform?
Waarschijnlijk stream je SDR via Airplay. Wat voor signaal-info geeft de TCL weer op het moment dat je de weergave start via Airplay?

Herken dit overigens niet op mijn TCL 98C735, maar gebruik wel het DV Light profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ik heb de TCL 55C655 gekocht, komt er goed uit in de best buy guide.
De beelden van m’n PS5 zijn geweldig. Maar zodra ik 1080p bekijk zoals voetbal dan
is het beeld beroerd. Gras is een groen biljard laken. Het wordt korrelig.
Het is echt een 4K tv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofo1
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-06 11:26
Ben momenteel aan het kijken voor een 65 inch tv met een krap budget (rond 700).

Ik zie een TCL 65c743 staan voor 650 euro bij art en craft. Is dit een goede deal?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

rob_st schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:25:
Ik heb de TCL 55C655 gekocht, komt er goed uit in de best buy guide.
De beelden van m’n PS5 zijn geweldig. Maar zodra ik 1080p bekijk zoals voetbal dan
is het beeld beroerd. Gras is een groen biljard laken. Het wordt korrelig.
Het is echt een 4K tv,
Hoe staat je tv ingesteld? Ik kijk normaal alles in film stand, deze heeft nabewerking wel aanstaan (wel van 10 naar 5 ingesteld voor beide opties), maar sport kijk ik op sport stand, contrast iets hoger, maar nabewerking geheel uit.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste