• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
dsp4life schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:18:
Heren bedankt voor het meedenken

Vreemde bug
Hoop dat met deze versie ook het probleem verholpen is dat ik maar 1x een file vanaf mijn Nas kan afspelen
Elke 2e keer herkende de tv het bestand niet
Vind het wel spannend een nieuwe TV flashen met een ZIP van onbekende oorspong (XDA gebruiker). Hoe lang duurt het voordat er een OTA komt?
edit:
Heb op de TCL website een service verzoek aangemaakt met de vraag om instructies te sturen voor het updaten met USB stick.

[ Voor 13% gewijzigd door Vaevictis_ op 10-02-2026 09:06 ]

• Vaevictis_
Nou dat was snel...

Heb antwoord van een noreply2@elyseo.eu "Please be specific about the defect." Je kunt geen antwoord geven en via formulier op website "SN is already used with case."

Mijn verzoek was heel specifiek, hier kun je dus niets mee.

Lekker dan.

• dsp4life
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03 14:23
Vaevictis_ schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:02:
[...]

Vind het wel spannend een nieuwe TV flashen met een ZIP van onbekende oorspong (XDA gebruiker). Hoe lang duurt het voordat er een OTA komt?
edit:
Heb op de TCL website een service verzoek aangemaakt met de vraag om instructies te sturen voor het updaten met USB stick.
Zijn gewoon officiele releases hoor
Laatste versie loopt nu als een zonnetje :)

• Vaevictis_
dsp4life schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:30:
[...]

Zijn gewoon officiele releases hoor
Laatste versie loopt nu als een zonnetje :)
Oh? Zijn ze dan ook bij TCL te downloaden? Want vanuit XDA en een google drive link vertrouw ik niet.
Dus als je een officiele bron hebt graag! @dsp4life

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:42:
[...]

Oh? Zijn ze dan ook bij TCL te downloaden? Want vanuit XDA en een google drive link vertrouw ik niet.
Dus als je een officiele bron hebt graag! @dsp4life
Ik denk dat je dan beter geen TCL had kunnen kopen haha.. via OTA kun je lang wachten.... 8)7

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Vaevictis_
doobieters schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat je dan beter geen TCL had kunnen kopen haha.. via OTA kun je lang wachten.... 8)7
Jawel ben er erg blij mee alleen ik wil wel een update hebben uit betrouwbare bron. Dat is toch geen rare vraag?

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:54:
[...]

Jawel ben er erg blij mee alleen ik wil wel een update hebben uit betrouwbare bron. Dat is toch geen rare vraag?
Nee, zeker niet. Ik doelde ook niet op het feit dat het een rare vraag zou zijn.. meer op het bijzondere (lees nietbestaande) updatebeleid vanuit TCL.. Ik heb een C715 zo'n twee jaar gehad en nog nooit een opdate via OTA gehad.. Terwijl er wel allerlei updates voorbij kwamen op de XDA fora. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik gewoon die update gedownload en geïnstalleerd. Ik herken je zorgen, maar ik verwacht dat je dan kan wachten op niks.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Vaevictis_
doobieters schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:56:
[...]

Nee, zeker niet. Ik doelde ook niet op het feit dat het een rare vraag zou zijn.. meer op het bijzondere (lees nietbestaande) updatebeleid vanuit TCL.. Ik heb een C715 zo'n twee jaar gehad en nog nooit een opdate via OTA gehad.. Terwijl er wel allerlei updates voorbij kwamen op de XDA fora. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik gewoon die update gedownload en geïnstalleerd. Ik herken je zorgen, maar ik verwacht dat je dan kan wachten op niks.
Hmmm ja, ik heb wel wat ervaring met chinese leveranciers en update beleid is drama. Heb jij of iemand anders dan een laatste ZIP update voor de TCL 55MQLED85K? Want ik vertrouw liever een van jullie die al een werkende update heeft gedaan dan dat ik zomaar een willekeurige link klik en hoop dat het goed gaat.

Zou voor mij voldoende zijn om te updaten.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:58
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:01:
[...]

Hmmm ja, ik heb wel wat ervaring met chinese leveranciers en update beleid is drama. Heb jij of iemand anders dan een laatste ZIP update voor de TCL 55MQLED85K? Want ik vertrouw liever een van jullie die al een werkende update heeft gedaan dan dat ik zomaar een willekeurige link klik en hoop dat het goed gaat.

Zou voor mij voldoende zijn om te updaten.
Hier worden vaak genoeg de links voor een update gepost en heb nog nooit iemand gehoord die er problemen mee heeft gehad.
Je toestel checkt zelf eerst of de file voor jouw toestel is en of die correct is.
Klopt dat niet dan update die niet.

Hier de link naar het Telegram channel waar de updates gepost worden:
https://t.me/tclupdates

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 12-02-2026 16:37 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Vaevictis_
snah001 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:32:
[...]

Hier worden vaak genoeg de links voor een update gepost en heb nog nooit iemand gehoord die er problemen mee heeft gehad.
Je toestel checkt zelf eerst of de file voor jouw toestel is en of die correct is.
Klopt dat niet dan update die niet.

Hier de link naar het Telegram channel waar de updates gepost worden:
https://t.me/tclupdates
Dank voor het antwoord maar ik heb bewust geen telegram en dat zie ik ook niet als een betrouwbare bron. Kreeg wel antwoord van TCL die om het versienummer vroegen.

Mocht ik een update krijgen dan plaats ik die wel hier, dan is het aan jullie of ik wel een betrouwbare bron ben. Zit zelf in de cybersecurity dus ik wil geen extra risico nemen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Vaevictis_ op 13-02-2026 08:28 ]

• dsp4life
https://disk.yandex.ru/d/SE7SY4RPhqD7YA

Hier kan je alle OTA updates betrouwbaar downloaden
Bijna iedereen met TCL tv zal ze hier vandaan hebben
Mijn advies is de laatste v613 update te gebruiken werkt perfect hier

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Met die redenering is een Yandex link ook niet echt betrouwbaar, toch jammer dat het niet via een officiële bron verspreid wordt.

• dsp4life
Vele anderen en ikzelf hebben al meerdere keren daarvandaan gedownload en de software gebruikt
Ik zie het probleem niet hoor
Als je zo argwanend bent kan je beter niet updaten en van je tv genieten zoals die is

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:43
Agent-X schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:40:
[...]

Hoe groot zijn de USB sticks en heb je zelf geformatteerd naar fat32?

De laatste update (ik heb deze post naar file gebruikt) ging voor mij ook wat lastig.
Het update bestand (.zip) naar de USB stick (hiervoor gebruikt met eerdere OTA) maar de TV zag geen aanwezige update om te kunnen gebruiken via update->usb.

Uiteindelijk heb ik zelfs in disk manager de partities op de stick ongedaan gemaakt, de stick in de TV geplaatst en laten 'gereedmaken' (tv formateert) om dan deze weer via de pc te voorzien van het update-zipje.
Ik heb daarnaast volgens mij ook maar een reboot geforceerd op de TV en zonder voor mij duidelijke reden werd een keer het update bestand wel herkend en ingeladen als update.

In alle eerlijkheid snap ik niet waarom het opeens wel door de TV gezien werd en verwerkt.
Ook ik gebruikte 2 stickjes, meerdere downloads en een reboot.
Boven de 32g zou je wellicht zelf een kleinere fat32 partitie op de usb stick willen instellen maar door mijn eigen ervaring zou ik bijna ook de gevoeligheid van de usb aansluiting van de TV meenemen als eventuele lastpak.
Hier het zelfde probleem. Zelfde als jou gedaan en de tv de usb stick laten formateren en toen opnieuw bestand erop en toen pakte die hem wel.

De TV controleert het bestand eerst zelf voordat die gaat updaten dus voelt vrij safe om te doen. Bedankt voor het delen als er een nieuwere versie is.

Zie voor de rest weinig verschil hoor maar ja :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dsp4life schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:43:
Vele anderen en ikzelf hebben al meerdere keren daarvandaan gedownload en de software gebruikt
Ik zie het probleem niet hoor
Als je zo argwanend bent kan je beter niet updaten en van je tv genieten zoals die is
Het 'probleem' is de gezonde kritische overweging om essentiële software op je apparaten te installeren, vanuit een niet officiële bron.

Je werkt toch niet voor de Russen he? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Agent-X op 16-02-2026 16:24 . Reden: verwoording ]

• Vaevictis_
Mijn service verzoek is door TCL gesloten zonder een ZIP file te sturen.

• Vaevictis_
Het kan dus wel via een service verzoek! 3x keer voor nodig gehad. Remote update met tcl user id.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1OA1odjVL1xKCHScP-Vn-vYCGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYf1nE3ebsVTD4OKaIscd0W8.jpg?f=fotoalbum_large

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:21
Vaevictis_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:10:
Het kan dus wel via een service verzoek! 3x keer voor nodig gehad. Remote update met tcl user id.
Welke versie heb je gekregen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Vaevictis_
FatalError schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:02:
[...]

Welke versie heb je gekregen?
Deze geen idee of dit de laatste is, wel android 14.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k22I4BQ8jnqkucbavLf3GAE2wts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w09CE3Y18zTgrYttPDycXJ0N.jpg?f=fotoalbum_large

• k1978
Vaevictis_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:07:
[...]

Deze geen idee of dit de laatste is, wel android 14.[Afbeelding]
613 is geloof ik de laatste

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-03 07:22
Net gekeken ,dit is de laatste die op Telegram staat .

Dit is een IMG file geen OTA

V8-0012T01-LF1V622.003057

[ Voor 16% gewijzigd door GRAD85 op 01-03-2026 08:42 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Vaevictis_
GRAD85 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 08:38:
Net gekeken ,dit is de laatste die op Telegram staat .

Dit is een IMG file geen OTA

V8-0012T01-LF1V622.003057
Voor mij was het niet nodig om de laatste versie te hebben, maar wel een update van android 12 naar 14 uit een vertrouwde bron. Dat is gelukt. Ik zie over een paar jaar wel weer verder maar hoop wel dat er ook OTA updates komen.

Het enige waarvoor ik regelmatig updates zou willen krijgen zijn security updates. Qua features geloof ik het wel. Zal niet veel aan veranderen.

• Simkin
  • Laatst online: 22:49

Simkin

Bzzzzz

https://xdaforums.com/t/t...660/page-40#post-90500149
New TCL T653T01 platform Google TV Update available in V624
TV models ....
X11K/ C9K/ C8K/ C7K/ C6K/ P8K/ T8C
98C655/ 85C655Pro/ 98P745/ 98P755
C745X2/ C755/ C765/ C805/ C845X2/ C855
C955/ X955

V8-0012T01-LF1V624.003079

V624 IMG (PKG)

• snah001
Die is er al een paar dagen.
Echter is geen ota maar een pkg file dus moet je alles opnieuw instellen als je hiermee de update uitvoert.
Meestal is de volgende update wel weer een ota.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.3.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-03 21:17
622 geen ota en 624 ook niet.
Heb de 622 geïnstalleerd vorige week.
Gaat goed ,je moet alleen alles opnieuw instellen/downloaden.
De sla de 624 ff over

PSN: ghpeet

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:31

Gotez

42

Gister kapot geschrokken. Stomme actie van mezelf. Ik gebruik al een tijdje Projectivy Launcher https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spocky.projengmenu&hl=en-US om die irritante google reclames en beelden weg te halen. Ik moet alleen, elke keer als tv helemaal uit is geweest, de toegangkelijkheidsinstellingen weer aanpassen zodat de home-knop naar Projectivy gaat. Na wat inlezen wilde ik via de ADB app de google launcher uitschakelen. Gevolg was een zwart scherm en geen reacties meer van knoppen op AB. Was al bang dat ik harde reset moest doen. Gellukig, na 15 minuten harde stress, werken de input knop weer en kon ik daarmee de launcher starten en via ADB de orginele launcher weer aanzetten. Geen handige actie van mij dus...

• snah001
Ja, dat ken ik wel.
Als je vaker (bijvoorbeeld bij mobiele telefoons) met ADB en Fastboot werkt en je wilt ff iets "snel" doen dan vergeet je wel eens iets en dan is het effe "OEPS".......

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:31
Ik ben even benieuwd hoe de ervaring met de snelheid van Google TV op de TCL C8K/Q8C (zelfde tv dacht ik?) is.

Mijn 8 jaar oude Sony Bravia begint een beetje op te raken. Rare vlekken in beeld (mijn vrouw ziet ze overigens niet) en qua techniek ook gewoon wat verouderd. En ik wil nu een slag groter van 65" naar 85".

Nou ben ik na wat onderzoek dus bij bovenstaande TCL uitgekomen en ben ik even benieuwd hoe de ervaring met de software is. Mijn oude Sony maakt gebruik van Android TV en dat werd na een jaar of 2 al z.g.a. onbruikbaar. Nu ben ik in huis een paar Chromecasts, Chromecasts met Google TV en een Streamer verder, maar is die laatste ook verre van ideaal doordat hij wel eens vastloopt en er regelmatig wat handshake-problemen zijn tussen de TV, Streamer en receiver, de instellingen niet lekker samen werken en omdat ik afstandsbedieningen moet wisselen als ik beeldinstellingen wil wijzigen.

Hoe dan ook: hoe verhoudt de snelheid van de processor in de TCL zicht tot de Google Streamer? En op wat langere termijn?

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 12:15
KlaasjeNL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:05:
Hoe dan ook: hoe verhoudt de snelheid van de processor in de TCL zicht tot de Google Streamer? En op wat langere termijn?
Dat weet ik niet precies. Ik kan alleen zeggen dat het op mijn 85C845 nog steeds echt heel vlot werkt, ook na twee jaar.

Ik ga even LLM'en om te kijken hoe dat compared.

Blijkt ongeveer dezelfde SOC te zijn. Een MediaTek Pentonic 700 variant. Geen idee naar de SOC van je streamer. Welke streamer is het?

[ Voor 14% gewijzigd door SiNTeK op 04-03-2026 21:26 ]

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-03 18:59
KlaasjeNL schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:05:
Ik ben even benieuwd hoe de ervaring met de snelheid van Google TV op de TCL C8K/Q8C (zelfde tv dacht ik?) is.

Mijn 8 jaar oude Sony Bravia begint een beetje op te raken. Rare vlekken in beeld (mijn vrouw ziet ze overigens niet) en qua techniek ook gewoon wat verouderd. En ik wil nu een slag groter van 65" naar 85".

Nou ben ik na wat onderzoek dus bij bovenstaande TCL uitgekomen en ben ik even benieuwd hoe de ervaring met de software is. Mijn oude Sony maakt gebruik van Android TV en dat werd na een jaar of 2 al z.g.a. onbruikbaar. Nu ben ik in huis een paar Chromecasts, Chromecasts met Google TV en een Streamer verder, maar is die laatste ook verre van ideaal doordat hij wel eens vastloopt en er regelmatig wat handshake-problemen zijn tussen de TV, Streamer en receiver, de instellingen niet lekker samen werken en omdat ik afstandsbedieningen moet wisselen als ik beeldinstellingen wil wijzigen.

Ik heb hier nu sinds december een tcl c8k. Ik heb ook een Google streamer. Die 2 ontlopen elkaar niet zo qua ervaring. Ik heb onlangs de bèta van Android 14 geïnstalleerd en dat maakt de ervaring wel wat vloeiender en meer in lijn met de streamer.
De problemen die je ervaart met de streamer heb ik echt nooit gehad. Ik heb de mijne aangesloten op een Marantz receiver en het werkt probleemloos.

Mijn streamer blijf ik nog steeds gebruiken want bij bijvoorbeeld F1tv pro kan de streamer een 4k ontvangen en de tv app komt niet verder dan FHD. Hierbij blijkt er dus een verschil te zitten tussen Google tv 14 en Android 14. Misschien dat dit bij andere apps ook een verschil kan maken.
De andere apps die ik gebruik op mijn TCL werken volledig naar behoren.
Ik ben altijd een Samsung man geweest en had ook wat bedenkingen omdat ik met deze overstap ook afscheid zou moeten nemen van de QD OLED. Het gebruik van android TV had ik snel onder de knie en heb er geen spijt van. Als, je nu een tv van 8 jaar oud hebt dan ga je hier zieker geen misstap mee maken.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• KlaasjeNL
SiNTeK schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:22:
[...]

Dat weet ik niet precies. Ik kan alleen zeggen dat het op mijn 85C845 nog steeds echt heel vlot werkt, ook na twee jaar.

Ik ga even LLM'en om te kijken hoe dat compared.

Blijkt ongeveer dezelfde SOC te zijn. Een MediaTek Pentonic 700 variant. Geen idee naar de SOC van je streamer. Welke streamer is het?
De Google Streamer. Volgens mij is daar 1 variant van. 😅

Volgens de spec sheet:

MediaTek MT8696 SoC
4x ARM A55 2.0GHz CPU
Imagination Technologies' PowerVR Rogue GE9215 GPU
4GB RAM
32GB storage (waarvan 24GB beschikbaar voor apps)
Marcievg schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:05:
[...]

Ik heb hier nu sinds december een tcl c8k. Ik heb ook een Google streamer. Die 2 ontlopen elkaar niet zo qua ervaring. Ik heb onlangs de bèta van Android 14 geïnstalleerd en dat maakt de ervaring wel wat vloeiender en meer in lijn met de streamer.
De problemen die je ervaart met de streamer heb ik echt nooit gehad. Ik heb de mijne aangesloten op een Marantz receiver en het werkt probleemloos.
Die installatie van Android 14 vind ik wel interessant. TCL maakt standaard toch gebruik van Google TV? En ik was altijd in de perceptie dat Android TV passé was.
Wat betreft de problemen die ik ervaar is dat deels doordat ik kinderen heb die constant tussen apps switchen, blijven drukken als er niet binnen een seconde wordt gereageerd enz. waardoor het cache-geheugen vermoedelijk steeds volloopt. En de handshake met mijn Denon-receiver gaat meestal wel goed, tot ik handmatig de input op de receiver wijzig naar bijv. de PS5 of Xbox, waarna de Streamer en console ruzie maken over wie de input krijgt. Vervolgens werkt de handshake dan niet altijd lekker bij het uitschakelen van de TV via CEC met de afstandsbediening van de Streamer, waarbij de TV bijvoorbeeld wel uit gaat, maar de receiver weer niet. Zal ongetwijfeld ergens in de instellingen van de aangesloten apparaten zitten. Hoe minder apparaten, hoe minder problemen (hoop ik), dus daarom hoop ik dat de Streamer helemaal overbodig wordt, maar vervelend om te lezen dat F1TV dan toch weer irritant doet. Zit dat niet ergens in de Widevine licenties die de TCL mogelijk mist?
Mijn streamer blijf ik nog steeds gebruiken want bij bijvoorbeeld F1tv pro kan de streamer een 4k ontvangen en de tv app komt niet verder dan FHD. Hierbij blijkt er dus een verschil te zitten tussen Google tv 14 en Android 14. Misschien dat dit bij andere apps ook een verschil kan maken.
De andere apps die ik gebruik op mijn TCL werken volledig naar behoren.
Ik ben altijd een Samsung man geweest en had ook wat bedenkingen omdat ik met deze overstap ook afscheid zou moeten nemen van de QD OLED. Het gebruik van android TV had ik snel onder de knie en heb er geen spijt van. Als, je nu een tv van 8 jaar oud hebt dan ga je hier zieker geen misstap mee maken.
Ik ben zelf nooit zo'n fan geweest van Tizen. Dat is zelfs een van de voornaamste redenen dat ik Samsung de afgelopen jaren juist uit de weg ben gegaan en nu ook niet in overweging neem. Ik zit nog wel te twijfelen tussen de TCL C8K en de LG C5 (en mogelijk zelfs G5), maar vind het prijsverschil best wel fors. En wat je zegt: ten opzichte van mijn huidige TV wordt de TCL sowieso een stap vooruit. De huidige TV is nog edge lit en hoewel wel VA, is zwart alles behalve zwart en verre van uniform. Destijds voor deze TV gekozen omdat het een van de meer betaalbare modellen was met ten minste 100hz native refresh en een 10-bit paneel, wat toen minder gangbaar was dan nu heb ik al gezien.

Hoe is overigens de ervaring met deze tv in een donkere kamer? Ik vind de adviezen altijd wat zwart-wit over de keuze tussen OLED en (mini)led. OLED voor een donkere kamer en led voor een lichte kamer, hoewel de maximale nits-waarden van OLED steeds hoger worden en de zwartwaarden op led steeds donkerder worden. Maar uiteindelijk wil je toch zo'n groot scherm voor een goede serie of film en kijk je die bij voorkeur in een enigszins donkere kamer (in de avond)? Dat laatste is ook de manier waarop ik hem ga gebruiken en overdag zap ik wat rond en kijken de kinderen, dus daarvoor zijn al die waarden wat mij betreft van ondergeschikt belang.

[ Voor 73% gewijzigd door KlaasjeNL op 05-03-2026 10:36 ]

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 12:15
KlaasjeNL schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:02:
[...]
De Google Streamer. Volgens mij is daar 1 variant van. 😅
Whoops, my bad.. Niet goed gelezen. :P

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Als we hier de kamer donker hebben zijn we nog altijd dik tevreden over onze 85c855. Review van Tweakers noemt dat ook:
review: TCL C80- en C85-miniled-tv - Meer dan een prijsvechter

Hebben eerder nog een panasonic oled 2021 en een LG C7 gehad. Daarvoor Pioneer plasma. We kunnen alleen maar concluderen dat haast alle TV's heel veel beter geworden zijn in de loop der tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door OruBLMsFrl op 05-03-2026 23:32 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• KlaasjeNL
Gisteravond de knoop doorgehakt en de 85Q8C besteld. Wat een gedoe met de typenummers. De Q8C zou gelijk zijn aan de C8K, terwijl de Q7C en C7K dan wel weer van elkaar zouden verschillen. 8)7 En dan zijn er nog de tientallen variaties met een 8 in het typenummer...

Hoe dan ook: maandag komt hij binnen, dus nu moet ik een muurbeugel regelen en blijkt de vesa-maat met 600x500 wat afwijkend. Bij Vogels gaan de meeste beugels bijv. max tot x400. Iemand tips voor een platte beugel onder de €100?

Iemand ervaring met deze beugel? Betaalbaar, plat tegen de muur en de recensies die ik kan vinden zijn overwegend positief. Enige wat mij een beetje tegenstaat is dat de TV enkel aan de bovenste 2 schroefgaten wordt bevestigd. 🫤

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMcYXsSDTF10usg2Jdk08TXlDXg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3zVRYv26NxPS7mRmp3dLRwGU.png?f=fotoalbum_large

https://www.bol.com/nl/nl...000172650271.ProductImage

[ Voor 46% gewijzigd door KlaasjeNL op 07-03-2026 11:23 ]

• k1978
@KlaasjeNL Die muurbeugel heb ik bij me ouders gemonteerd en er een 75inch aan gehangen maar vond hem niet echt stevig en zeker aanvoelen. Ook bij minste aanraking komt de tv iets naar voren.. Maar hangt er al een tijd 😉

[ Voor 5% gewijzigd door k1978 op 07-03-2026 13:54 ]

• KlaasjeNL
k1978 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:52:
@KlaasjeNL Die muurbeugel heb ik bij me ouders gemonteerd en er een 75inch aan gehangen maar vond hem niet echt stevig en zeker aanvoelen. Ook bij minste aanraking komt de tv iets naar voren.. Maar hangt er al een tijd 😉
Ik denk dat ik even verder kijk 😅 Volgens mij zitten de bevestigingspunten sowieso al relatief laag bij de tv, dus heel stabiel zal het niet zijn. Dankjewel ☺️

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
@KlaasjeNL Ik heb deze voor mijn 85C855: https://amzn.eu/d/064h3q9N

Hangt strak en stabiel aan de wand en montage was een eitje.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• KlaasjeNL
renzo4000 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 21:50:
@KlaasjeNL Ik heb deze voor mijn 85C855: https://amzn.eu/d/064h3q9N

Hangt strak en stabiel aan de wand en montage was een eitje.
Die heb ik ook in mijn winkelwagentje gehad. 😅 Alleen de levertijd was een probleem met een tv die maandag komt. Ik heb me sowieso wat verkeken op de levertijd van heel wat beugels. Heb vanmiddag deze besteld: https://www.bol.com/nl/nl...d-2-8cm/9300000159316904/
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringtopic. Voor prijzen, levertijden, etc hebben we het Shopping forum en voor specifieke aanbiedingen hebben we Aanbiedingen en kortingscodes