• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:38
JR25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:05:
Mag ik vragen hoe jullie je TV naar jullie huisadres gekregen? Scheelt enorm veel geld inderdaad.
Met de auto ;)

• iLee
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 10:41
JR25 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:05:
[...]

[...]

Mag ik vragen hoe jullie je TV naar jullie huisadres gekregen? Scheelt enorm veel geld inderdaad.
via mediamarkt.de website bestellen en ophalen in mediamarkt oberhausen

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:58
Heeft er iemand ervaring met price match bij mediamarkt NL? Ik heb interesse in de TCL 65C7K die bij Mediamarkt/saturn in Duitsland 699,- kost maar in NL 899,-. Misschien als je de Duitse prijs in NL laat zien krijg je hem voor dezelfde prijs? Ik heb geprobeerd of ik contact info kon vinden van MM Venlo (is nog een stukje rijden) maar die heb ik niet gevonden. Anders had ik het ze zelf gevraagd. Telefonisch konden ze mij niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart1983 op 09-11-2025 09:48 ]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 21:50
Bart1983 schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:48:
Heeft er iemand ervaring met price match bij mediamarkt NL? Ik heb interesse in de TCL 65C7K die bij Mediamarkt/saturn in Duitsland 699,- kost maar in NL 899,-. Misschien als je de Duitse prijs in NL laat zien krijg je hem voor dezelfde prijs? Ik heb geprobeerd of ik contact info kon vinden van MM Venlo (is nog een stukje rijden) maar die heb ik niet gevonden. Anders had ik het ze zelf gevraagd. Telefonisch konden ze mij niet helpen.
Gaan ze niet matchen, om vervolgens allemaal redenen vanuit MediaMarkt te geven waarom niet. Die hele price match kunnen ze net zo goed schrappen.

• Bart1983
WidgetTWW schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:11:
[...]

Gaan ze niet matchen, om vervolgens allemaal redenen vanuit MediaMarkt te geven waarom niet. Die hele price match kunnen ze net zo goed schrappen.
Inmiddels gechat met ze. Helaas lukt de prijs match met Duitsland niet. Schijnbaar bestaat de korting op de TCL modellen uit een korting van Mediamarkt zelf (land afhankelijk) en een gedeelte van de korting betaald TCL (land afhankelijk). Die korting is in NL niet zo hoog

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-12 15:25
Ik sta op het punt om een TCL C7K aan te schaffen, mede door het bekende Google tv platform. Alleen hebben wij een hekel aan uitgebreide afstandsbedieningen. Nu gebruiken wij de afstandsbediening behorend bij de Google tv streamer. Daarmee gaat probleemloos onze huidige Sony tv aan, gelijktijdig met de Chromecast en JBL soundbar.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die deze afstandsbediening met een TCL gekoppeld hebben? (dat schijnt te moeten kunnen) En zo ja, wat is daarmee de ervaring?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 16:36

Meneer iCy

swarma

Wilagro schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:36:
Ik sta op het punt om een TCL C7K aan te schaffen, mede door het bekende Google tv platform. Alleen hebben wij een hekel aan uitgebreide afstandsbedieningen. Nu gebruiken wij de afstandsbediening behorend bij de Google tv streamer. Daarmee gaat probleemloos onze huidige Sony tv aan, gelijktijdig met de Chromecast en JBL soundbar.
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die deze afstandsbediening met een TCL gekoppeld hebben? (dat schijnt te moeten kunnen) En zo ja, wat is daarmee de ervaring?
Ik ga er van uit dat je de google tv streamer niet meer ga gebruiken en de ingebouwde google tv. Je huidige google tv streamer kan de jbl aanzetten en dan kan de google tv van TCL dit net zo :-).

Je kan overigens met apparaten de tv laten aanzetten van TCL. Als ik mijn xbox aanzet kan ik mijn tv automatisch laten aanzetten. Verwacht dat met een google tv streamer dit hetzelfde geval zal zijn als je deze gaat gebruiken.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Wilagro
Meneer iCy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:46:
[...]

Ik ga er van uit dat je de google tv streamer niet meer ga gebruiken en de ingebouwde google tv. Je huidige google tv streamer kan de jbl aanzetten en dan kan de google tv van TCL dit net zo :-).

Je kan overigens met apparaten de tv laten aanzetten van TCL. Als ik mijn xbox aanzet kan ik mijn tv automatisch laten aanzetten. Verwacht dat met een google tv streamer dit hetzelfde geval zal zijn als je deze gaat gebruiken.
Ter aanvulling ga ik inderdaad de losse Chromecast niet meer gebruiken, daar dit ingebouwd is bij de tv.
Ik wil dus graag weten of de huidige afstandsbediening de tv kan bedienen, zodat het uitgebreide exemplaar van de tv alleen bij instellingen gebruikt hoeft te worden.

• dekkersp
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 17:12
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de 65C7K afstandsbediening aan de Sonos Playbar?

De Playbar is via de optische kabel aangesloten aan de TV, dus er komt gwoon geluid uit. Echter het lukt me niet om het volume en aan/uit werkend te krijgen. Heb de Playbar al reset, bluetooth op tv uitgeschakeld, de AB proberen te koppelen via de Sonos app, waarbij het eindelijk lijkt te lukken.... maar toch niet.

Tips en advies welkom. Als het aan de TCL ligt, dan zou ik een nieuwe universele moeten aanschaffen.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dekkersp schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:38:
Heeft iemand ervaring met het koppelen van de 65C7K afstandsbediening aan de Sonos Playbar?

De Playbar is via de optische kabel aangesloten aan de TV, dus er komt gwoon geluid uit. Echter het lukt me niet om het volume en aan/uit werkend te krijgen. Heb de Playbar al reset, bluetooth op tv uitgeschakeld, de AB proberen te koppelen via de Sonos app, waarbij het eindelijk lijkt te lukken.... maar toch niet.

Tips en advies welkom. Als het aan de TCL ligt, dan zou ik een nieuwe universele moeten aanschaffen.
Probeer de ARC hdmi eens los te koppelen en er weer in terwijl de TV aan staat..
Ik verhielp daarmee een soortgelijk probleem op mijn C8K.

edit. je gebruikt optisch lees ik. Dan zal dat niet werken lijkt mij..

[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 12-11-2025 12:48 ]

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 14:53
Is de meerprijs van een 85C8K de moeite vinden jullie t.o.v. de 7K ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30
Cool een TCL topic! :7

Heb een 75” C6 gekozen. Vond de meerwaarde naar C7 tov de meerprijs bij deze maat te klein. En enorm happy mee.

Wel paar kleine dingen: het start altijd Android, maar dat gebruik ik niet. Vorige tv schakelde meteen naar HDMI in, deze tv niet, moet eerst hdmi input wat doen en dan schakelt ie wel over.

Verder ben ik blij met de automatische beeld herkenning: resolutie, frequentie, past automatisch aan. Alleen werkt daardoor de OSD van versterker niet bijv.

Tenslotte staat std de brightness van de leds op echt 30% ofzo, vanwege energie besparing. Maakte ‘m wat donker tot ik dat door had. Al is het met 36% ofzo al goed voor nu.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Bart1983
NiGeLaToR schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:43:
Cool een TCL topic! :7

Heb een 75” C6 gekozen. Vond de meerwaarde naar C7 tov de meerprijs bij deze maat te klein. En enorm happy mee.

Wel paar kleine dingen: het start altijd Android, maar dat gebruik ik niet. Vorige tv schakelde meteen naar HDMI in, deze tv niet, moet eerst hdmi input wat doen en dan schakelt ie wel over.

Verder ben ik blij met de automatische beeld herkenning: resolutie, frequentie, past automatisch aan. Alleen werkt daardoor de OSD van versterker niet bijv.

Tenslotte staat std de brightness van de leds op echt 30% ofzo, vanwege energie besparing. Maakte ‘m wat donker tot ik dat door had. Al is het met 36% ofzo al goed voor nu.
Ergens in de instellingen staat waar hij mee moet starten. Google tv maar je kunt ook kiezen voor laatste HDMI ingang onthouden ofzoiets

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30
Bart1983 schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:17:
[...]

Ergens in de instellingen staat waar hij mee moet starten. Google tv maar je kunt ook kiezen voor laatste HDMI ingang onthouden ofzoiets
Cool, ik ga beter zoeken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:05
Onder System/Power &Energy/Power On behavior.
Daar kun je instellen dat hij opstart met de last used input.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Bart1983
Is er toevallig ook nog ergens een instelling waarmee je via de afstandsbediening via bluetooth de tv aan en uit kunt zetten? Ik heb een TCL tv op de slaapkamer waarbij de IR ontvangen vrij ontvangst had. Nu heb ik een TCL tv in de woonkomer staan met een center speaker voor de IR ontvangen. Ik kom er nu achter dat je de tv eerst via de afstandbediening aan moet zetten en dan kan alleen via IR. Als hij aan staat werken alle andere knoppen via bluetooth. Echter uitzetten moet ook weer via IR.....

• GUSS
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23-11 12:17
Ik wou graag weten wanneer de tcl 55C8K te koop is in de winkel. Op jullie site staat "wordt verwacht". En ook graag de richtprijs. Nog een fijne dag

Groetjes,
Kathleen

• SiNTeK
  • Laatst online: 07:01
Bart1983 schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:31:
Is er toevallig ook nog ergens een instelling waarmee je via de afstandsbediening via bluetooth de tv aan en uit kunt zetten?
Voor zover ik weer niet. Je zou een IR-repeater kunnen proberen. Ik heb hetzelfde euvel (center voor de IR-ontvanger), maar wanneer ik mijn remote even hoog houdt wanneer ik op de 'power' knop druk ontvangt hij het signaal net wel en kan ik verder af met bluetooth. Uitzetten zelfde geval... Je kan eventueel ook de Google Home app gebruiken, of een knop in Home Assistant via de Android TV Remote integratie, maar goed dat is weer een extra handeling.
GUSS schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:05:
Ik wou graag weten wanneer de tcl 55C8K te koop is in de winkel. Op jullie site staat "wordt verwacht". En ook graag de richtprijs.
Dat weten wij niet. Het beste wat je zou kunnen doen is contact opnemen met TCL, of een winkelketen die TCL televisies verkoopt denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door SiNTeK op 17-11-2025 16:19 . Reden: Toevoegen quote. ]

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:15
Bij bol.com keek ik naar de TCL C8 serie (bij bol net een ander type nummer) en zag een logo van 5 jaar garantie. Deze verwijst naar https://www.tcl.com/nl/nl/extended-warranty
Een mooie ontwikkeling!

Ik twijfel tussen de Samsung QN90F en deze TCL. De TCL kost nu 1099 euro. En de Samsung kan ik met inruil en additionele kortingen kopen voor 955 euro. Beide in 65 inch versie. Qua prijs, maar ook garantie ging mijn voorkeur een beetje uit naar de Samsung, maar nu biedt TCL ook 5 jaar garantie. :)

[ Voor 42% gewijzigd door meesje op 17-11-2025 17:26 ]

• -Converge-
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-11 11:38
GUSS schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:05:
Ik wou graag weten wanneer de tcl 55C8K te koop is in de winkel. Op jullie site staat "wordt verwacht". En ook graag de richtprijs. Nog een fijne dag

Groetjes,
Kathleen
staat in de Fnac in België voor €699, als dat een optie is voor je :)

https://www.nl.fnac.be/Tc...-55-4K-UHD-2025/a21546074

• Wilagro
-Converge- schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:54:
[...]

staat in de Fnac in België voor €699, als dat een optie is voor je :)

https://www.nl.fnac.be/Tc...-55-4K-UHD-2025/a21546074
Dit is toch voor een groot deel van de Nederlanders niet beschikbaar? Ze leveren naar mijn weten namelijk niet over de grens. (Anders is dit wel een hele goede optie. Maar 50 euro meer dan de C7K in die maat)

• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24

rla

Een kleine anderhalf jaar geleden een 85TCL845 gekocht bij de MM. Ik was heel tevreden met de beeldkwaliteit van deze tv. Maar sinds eergisteren geen beeld meer. Alléén nog een licht blauwe gloed (vanaf de zijkant) op sommige delen van het scherm te zien. Ik heb de tv aangemeld voor reparatie. Maar ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat waarschijnlijk het scherm stuk is en de tv daarom opgehaald wordt. En dat er daarna contact met mij opgenomen wordt voor "een passende oplossing". Dus het zal wel vervanging van de huidige tv worden. Voor zover ik na kan gaan wordt de 85TCL845 inmiddels niet meer verkocht. Dus dan zal het de opvolger daarvan worden neem ik aan. Maar welk model is dat, de 85TCL855?

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 19:24
Ik heb begin augustus en TCL 65C9K in gebruik genomen en aanvankelijk een positieve review achterhalen op Tweakers. Inmiddels spijt als haren op mijn hoofd...
Het scherm is al na een paar maanden niet meer in staat om egale beelden ook egaal weer te geven. Langs de randen is sprake van een veel kleurverschil en ook zijn er duidelijke verticale banen waar te nemen als er lichte egale beelden weergegeven moeten worden. Erg teleurstellend! De tv wordt binnenkort opgehaald voor reparatie...

Daarnaast werkt Google TV echt waardeloos op de tv. Apps als Netflix Party games of steam link haperen elke paar seconde. Hebben jullie daar ook last van?

• SiNTeK
Balen @rla en @DENNIS79 van jullie kapotte TV's. Zelf herken ik het niet. Inmiddels al 4 jaar een TCL TV (eerste wel kapot gegaan tijdens een USB firmware update overigens), maar netjes geregeld door TCL en TV leverancier. Hopelijk kan het goed gemaakt of vervangen worden!

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24

rla

Ik ga er vanuit dat het netjes opgelost wordt onder garantie. A.s. maandag wordt de tv opgehaald.
Maar nog geen anderhalf jaar oud en dan al stuk doet mij wel twijfelen over de bouwkwaliteit van TCL. Nu valt het nog in de garantieperiode maar was het een half jaar later gebeurd dan had het mij waarschijnlijk een hoop geld gekost.

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 19:24
SiNTeK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 23:55:
Balen @rla en @DENNIS79 van jullie kapotte TV's. Zelf herken ik het niet. Inmiddels al 4 jaar een TCL TV (eerste wel kapot gegaan tijdens een USB firmware update overigens), maar netjes geregeld door TCL en TV leverancier. Hopelijk kan het goed gemaakt of vervangen worden!
Maar als jouw TV kapot is gegaan door een software update is dat ook geen allerbeste ervaring toch?
Ik ga ervan uit dat ik uiteindelijk wel een werkende tv krijg, en dat het opgelost gaat worden. Maar ik kan me nu niets bedenken wat TCL nu nog kan doen om het vertrouwen te herwinnen. Zeker niet aangezien ik nu de TV voor een periode kwijt ga zijn.

Overigens blijf ik geïnteresseerd in ervaringen van TCL tv eigenaren met Google TV apps zoals Steam link, Netflix Party games of andere apps die net iets meer doen dan alleen streamen. Werkt dat bij jullie wel soepel?

• RoeJogan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-11 13:07
Ik ben in de markt voor een tcl 65C8K.

Weet iemand waarom deze (2025 versie) enkel bij Mediamarkt te koop is? Doe liever geen zaken met Mediamarkt nl.

Zag nl dat de 65C8K81 een versie uit 2024 is.

Zijn er redenen om deze tv absoluut niet te nemen?

Ik game vooral op deze tv en kijk af en toe een filmpje.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
RoeJogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:48:

Weet iemand waarom deze (2025 versie) enkel bij Mediamarkt te koop is? Doe liever geen zaken met Mediamarkt nl.

Dit zijn alle varianten:

product: TCL C8K/C81K/C89K/Q8C

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-12 12:13
RoeJogan schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:48:

Waarom neem je dan niet gewoon de 65C81K van Coolblue? Zit naar mijn weten geen verschil in en er staat ook gewoon bij dat het de versie uit 2025 is.

• SiNTeK
DENNIS79 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:58:
[...]

Maar als jouw TV kapot is gegaan door een software update is dat ook geen allerbeste ervaring toch?
Nou, het kan zijn dat hier wat human error in meespeelde... 🫣

• snah001
Ik had graag naar een 75"tv gewild nadat ik vorig jaar een 65" aangeschaft heb.
Echter HelloTV wilde niet meespelen en er een redelijk bedrag voor teruggeven dus blijft ie staan (wel een erg mooi beeld), betreft een 65C809, zelfde als de 805.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 17:03
Wij hebben sinds kort ook de 65c89k in huis, maar ik loop toch tegen een heel deel HDMI problemen aan.
- bij het inschakelen van een HDMI apparaat wordt dit wel herkend door de tv, maar hij schakelt niet over naar dat kanaal.
- het volume van de eARC soundbar is niet aan te sturen via afstandsbediening.
- bij het uitschakelen van de tv blijven HDMI apparaten actief.

Dit werkte allemaal op onze vorige tv. Ik heb al vanalles geprobeerd om HDMI handshake opnieuw in te stellen. Power cycling, kabels opnieuw aansluiten...

Is dit herkenbaar? En heeft iemand een oplossing?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

snah001 schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:11:
Ik had graag naar een 75"tv gewild nadat ik vorig jaar een 65" aangeschaft heb.
Echter HelloTV wilde niet meespelen en er een redelijk bedrag voor teruggeven dus blijft ie staan (wel een erg mooi beeld), betreft een 65C809, zelfde als de 805.
Particulier verkopen levert toch veel meer op?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 17:03
SonnyBBQ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:30:
Wij hebben sinds kort ook de 65c89k in huis, maar ik loop toch tegen een heel deel HDMI problemen aan.
- bij het inschakelen van een HDMI apparaat wordt dit wel herkend door de tv, maar hij schakelt niet over naar dat kanaal.
- het volume van de eARC soundbar is niet aan te sturen via afstandsbediening.
- bij het uitschakelen van de tv blijven HDMI apparaten actief.

Dit werkte allemaal op onze vorige tv. Ik heb al vanalles geprobeerd om HDMI handshake opnieuw in te stellen. Power cycling, kabels opnieuw aansluiten...

Is dit herkenbaar? En heeft iemand een oplossing?
UPDATE - vandaag nogmaals alles losgekoppeld en 1 voor 1 terug aangesloten en nu werkt het plots wel 8)7

• mehmet_078
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02:04
meesje schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:24:
Bij bol.com keek ik naar de TCL C8 serie (bij bol net een ander type nummer) en zag een logo van 5 jaar garantie. Deze verwijst naar https://www.tcl.com/nl/nl/extended-warranty
Een mooie ontwikkeling!
Heeft er iemand al succesvol de 5 jaar garantie kunnen registreren? Heb het reeds op 18 november gedaan via de TCL website maar zie bij warranty extension nog niks staan behalve een /.

Ook niks via de mail binnengekregen qua bevestiging of dergelijk.

• snah001
CLB schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:32:
[...]

Particulier verkopen levert toch veel meer op?
Dat is een mogelijkheid maar die moet dan eerst verkocht zijn en dan zijn waarschijnlijk de aanbiedingen ook weer foetsie.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringtopic. Voor prijzen, levertijden, etc hebben we het Shopping forum en voor specifieke aanbiedingen hebben we Aanbiedingen en kortingscodes