Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
Cliffke schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:46:
vraagje voor de kenners/tweakers onder jullie.

Ik heb me laten verleiden om een C7K te kopen. een 55 inch
Die lag kwa prijs/prestatie mooi in lijn met wat ik wilde uitgeven aan een tv.
Super tevreden van het beeld, maar ik vind niet goed welke instelling ik best aanpas en hoeveel om de blur (of hoe noemt dat eigenlijk) bij snelle sdr beelden minder te krijgen...

ik heb al liggen spelen met de 'motion' settings maar krijg het niet echt naar mijn zin :D
In sport modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:41
Cliffke schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:46:
vraagje voor de kenners/tweakers onder jullie.

Ik heb me laten verleiden om een C7K te kopen. een 55 inch
Die lag kwa prijs/prestatie mooi in lijn met wat ik wilde uitgeven aan een tv.
Super tevreden van het beeld, maar ik vind niet goed welke instelling ik best aanpas en hoeveel om de blur (of hoe noemt dat eigenlijk) bij snelle sdr beelden minder te krijgen...

ik heb al liggen spelen met de 'motion' settings maar krijg het niet echt naar mijn zin :D
Ik had een beetje last van de schokkerige beelden. Ik heb de judder reduction vrij hoog gezet en toen zag het er een stuk beter uit, de motion smoothing kan je evt uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 17:17
dan zijn de kleuren wel helemaal anders dan bij 'movie' modus. maar ik zal het eens testen of het ermee doorkan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 17:17
Ynze_162 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:16:
[...]

Ik had een beetje last van de schokkerige beelden. Ik heb de judder reduction vrij hoog gezet en toen zag het er een stuk beter uit, de motion smoothing kan je evt uit laten.
ik ga het testen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
Cliffke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

dan zijn de kleuren wel helemaal anders dan bij 'movie' modus. maar ik zal het eens testen of het ermee doorkan :p
Maar dan moet je in die sportmodus de kleuren aanpassen naar bijvoorbeeld hoe je het nu hebt bij filmmakermodus. Volgens mij zet die in sport bij beweging op gebruiker en dan beide op stand tien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
€1299,- aangeboden gekregen voor de C8K... Twijfel, of ik het nu koop of tot BF wacht. Heb immers geen haast. Weet iemand hoe het vorige model het deed tegen die tijd? Zit te gokken op €999,-. Zoals deze al in Amerika al eens is verkocht.

Ding ziet er echt mooi uit (niet mijn foto). :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/rXMpzPiGmTKULzfM69K3XP-1920-80.jpg.webp

Kan gewoon niet geloven hoe goed deze tv is:

[ Voor 72% gewijzigd door DeJurist op 02-08-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ga binnenkort verhuizen en ben aan het kijken naar een TV.

Aan de éne kant ben ik wel een fijnproever qua beeldkwaliteit, maar kijk ik ook weer niet zoveel TV (ik zit vaker naar mijn PC-monitor te kijken dan naar een TV-scherm ;)), dus ik wil ook geen €1k uitgeven.

Ik zit te denken aan een grootte van rond de 50 - 65", en een budget van maximaal €500.

Ik kwam uit bij de TVs van TCL, bijvoorbeeld de uitvoering: TCL 50C803 Zwart. Ik begrijp dat dit model momenteel een goede prijs-kwaliteit-verhouding heeft omdat het mini-LED is.

Ik zit nu echter toch te twijfelen om voor een groter formaat te gaan, zoals de uitvoering: TCL 55P655 Zwart / uitvoering: TCL 55C61B Zwart / uitvoering: TCL 55P69B Zwart (ik heb begrepen dat deze identiek zijn). Deze zijn 5" groter en een paar honderd euro goedkoper.

In hoeverre is de 50C803 beter dan de 55p655? De laatste is natuurlijk geen mini-LED, maar wel direct-LED (geen edge-lit). Een ander verschil is dat de laatste maar 60 Hz is en geen VRR heeft, maar daar geef ik eigenlijk weinig om, gezien ik game op PC (en daar al een snelle monitor voor heb).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alph
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:15
Nog wat nieuws gevonden? Zit op mijn C7K ook met dezelfde issue, beetje judder reduction helpt wat maar heeft ook wat nadelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Alph op 06-08-2025 23:25 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste