[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.003 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:25:
[...]

De man op straat had in 1993 ook nog nooit van internet gehoord, maar wist wel zeker dat CD-I de toekomst zou zijn. Ik zou dat soort mensen er buiten laten.
Komt omdat de CD-i Hotel Mario had 8)

* Stukfruit ziet dat er een MARIO sh..coin is en wil er eigenlijk wel eentje hebben zodat hij daar over 20 jaar ook mee kan patsen

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik denk dit ook altijd. Tot ik na een paar weken vakantie weer begin te verlangen naar werken dankzij die irritante lui die hier ook wonen (vrouw, kinderen, 2 katten).

Op het werk is het tenminste lekker rustig, en hoef ik geen klusjes te doen enzo. Daarnaast heb ik vaak al het gevoel dat ik met verstandelijke gehandicapten werk, dus haal er ook zeker voldoening uit.

Gratis koffie ook nog.

Werken, ik ben er gewoon voor gebouwd. :)
Haha, ergens wel me eens! Die 3 weken vakantie zonder leuke dingen kunnen doen doet de kinderen hier ook geen goed 😂 Moet eerlijk zeggen dat ik echt blij ben dat ze weer naar school gaan maandag met volledig thuiswerken.

In zulke situatie denk ik er wel eens over om een kantoor te huren, zodat ik ik dan in alle rust kan werken.

Maar goed wanneer ik financieel niet afhankelijk ben van geld ga ik niet 7 dagen 24/7 thuis zitten.. en gewoon lekker oude mensen rondrijden naar uitjes of vrijwilligerswerk doen op een boerderij waar verstandelijke gehandicapten kinderen zijn en werken.. zoiets

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
I'm buying the dip but it keeps on dipping... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:51
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik denk dit ook altijd. Tot ik na een paar weken vakantie weer begin te verlangen naar werken dankzij die irritante lui die hier ook wonen (vrouw, kinderen, 2 katten).

Op het werk is het tenminste lekker rustig, en hoef ik geen klusjes te doen enzo. Daarnaast heb ik vaak al het gevoel dat ik met verstandelijke gehandicapten werk, dus haal er ook zeker voldoening uit.

Gratis koffie ook nog.

Werken, ik ben er gewoon voor gebouwd. :)
Na maand vrij te zijn denk ik ook word wel weer tijd om te werken(langzaam opstarten😂)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Jeetje :P Wij millennials zoeken dan een andere baan :+

Nee maar serieus; hier zit een major verschil tussen jou en mij. Ik zit niet in crypto puur om er geld mee te verdienen. Ik snap in die context beter de gok op high-risk high-reward. Dat betekent overigens niet dat die voor iedereen geschikt en relevant is.

Sowieso, nog groter bekeken: die hele FIRE-movement en de Financiele Onafhankelijk hype is net zo'n ondoordacht egocentrisch principe. De aardkloot vergrijst, terwijl menselijke arbeid nodig is en zal blijven, in ieder geval voorlopig. Als samenleving zullen we altijd werkenden moeten hebben, en ik geloof dat ons financiële systeem daar vanzelf volautomatisch naar toe groeit. Als mensen teveel geld opsparen, oppotten en de economie niet draaiende houden, dan wordt geld vanzelf minder waard, bijvoorbeeld. Daardoor moeten mensen dan toch weer aan het werk. Dat een economie zichzelf zo weer herstelt, daar geloof ik heilig in. Het is daardoor, juist door inflatie, heel erg lastig om voldoende vermogen te hebben om zonder arbeid het leven door te komen.
Voor de samenleving is het heel slecht als een beperkt aandeel van de burgers alle arbeid moet verrichten, en het stopt de groei.

Nee, dan zoek ik liever een baan waar ik, misschien wel wat minder uurtjes per week trouwens, wat voldoening uithaal en plezier aan beleef, met voldoende vrije tijd om leuke dingen te doen, in die economie waarin arbeid schaars is tussen iedereen zuinig op z'n grote centjespot zit z'n levensjaren af te tellen.

En oprecht, als je werk zo'n negatief effect op je hebt en crypto de enige uitweg hiertot is: besef dat het anders kan lopen, met alle gevolgen van dien. Ik schrik oprecht een beetje van dat je zegt dat werk veel voor je verpest: dat is niet gezond.
Een andere baan gaat hier niet helpen. Ik heb de beste werkgever die ik me kan wensen en vind het nog steeds vreselijk. En ik heb van kinds af aan geweten dat het zo zou zijn, de universiteit een behoorlijke tijd gerekt tot het echt niet meer ging... en het is niet dat ik geen goede baan kan vinden, of een slechte carrière heb - al was ik een tijdje werkloos (fantastisch, minus het gebrek aan geld) - en het komt ook niet omdat ik inmiddels chronisch ziek ben (al helpt dat natuurlijk niet mee.) M'n collega's zijn ook allemaal hartstikke leuk. Het wil gewoon niet.

Ik vind het prima dat anderen wel willen werken, maar ik ben er gewoon echt niet voor gemaakt. Ik vind ook helemaal niet dat de hele maatschappij moet worden omgevormd om mijn soort mensen - meer dan je denkt want onzichtbaar, maar wel een minderheid - compleet te faciliteren. Maar als mensen die de loterij winnen gewoon kunnen blijven werken, zou ik ook graag zien dat er een plekje in de maatschappij kan zijn waar mensen die gewoon niet echt meekunnen in dit systeem, om welke reden dan ook, een beetje menswaardig en prettig kunnen leven. En dat is er nu niet voor m'n gevoel.

Ik weet natuurlijk dat crypto enorm mis kan gaan maar goed, geen crypto betekent zeker weten werken tot m'n 70e of tot de revolutie uitbreekt.

Over het nut van menselijke arbeid hebben we ook een ander idee, wist je dat er Groot-Brittanië steeds minder autowasstraten kwamen vanaf 2007? Roemenen en Bulgaren waren goedkoper dan investeren in machines. En dat is nog steeds wereldwijd gaande. We hebben robots voor alles, waarom gebruiken we ze niet gewoon?
(En nee, ironisch genoeg kan mijn werk dan weer niet door een robot gedaan worden, dus ik zou dan net tot dat deel van de bevolking gaan horen waarvan arbeid verwacht wordt als je dit wel doet.)
we wonen in een economische cargo cult: Wikipedia: Cargo cult

goed, rant voorbij, crypto nog steeds op het zelfde level.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Zitten jullie in crypto om geld te verdienen?
M'n vriendin keurde BDSM niet goed, zodoende was dit m'n enige alternatief.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:07
Valandin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:16:
Wel een grote overgang hoor, van vrijwillig fysiek pijn lijden naar vrijwillig mentaal pijn lijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

sjorremans schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:15:
Ik deel de gedachte van @Glenn Hoddle helemaal, hoe eerder ik kan stoppen met het werken voor geld, hoe beter. Heb er echt helemaal niks mee en dan ben ik ‘pas’ 33.

Wanneer ik niet hoef te werken voor geld ga ik wel wat terug doen voor de samenleving, iets met oudere mensen of verstandelijke gehandicapten.
Carrièreswitch zit er niet in, het geld wat ik nu verdien valt daar helaas niet te verdienen.

Doelstelling is met mn 40ste te kunnen stoppen, met uitloop naar 45.

Ik hoop dat crypto (naast ZZP) daar een aardig stuk aan mee kan en gaat helpen :)
Dit is simpeler gezegd wat ik eigenlijk ook wilde zeggen. Ik heb dan weer niks met ouderen of verstandelijk beperkten, maar ik kan met plezier mijn medemens helpen. En dat geldt volgens mij voor best veel mensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:12
Ray_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Wel een grote overgang hoor, van vrijwillig fysiek pijn lijden naar vrijwillig mentaal pijn lijden.
Ik ben mijn safeword vergeten.. dat is pas vervelend. Roep al weken van alles.. maar niets helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 06-01-2022 18:25 ]

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:08
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:25:
[...]

De man op straat had in 1993 ook nog nooit van internet gehoord, maar wist wel zeker dat CD-I de toekomst zou zijn. Ik zou dat soort mensen er buiten laten.
de cd-i! wat een prachtige machine was dat.
mijn fav game op cd-i was dit;
zoveel gespeeld 🙌

een echte classieker! 😊

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Een andere baan gaat hier niet helpen. Ik heb de beste werkgever die ik me kan wensen en vind het nog steeds vreselijk. En ik heb van kinds af aan geweten dat het zo zou zijn, de universiteit een behoorlijke tijd gerekt tot het echt niet meer ging... en het is niet dat ik geen goede baan kan vinden, of een slechte carrière heb - al was ik een tijdje werkloos (fantastisch, minus het gebrek aan geld) - en het komt ook niet omdat ik inmiddels chronisch ziek ben (al helpt dat natuurlijk niet mee.) M'n collega's zijn ook allemaal hartstikke leuk. Het wil gewoon niet.

Ik vind het prima dat anderen wel willen werken, maar ik ben er gewoon echt niet voor gemaakt. Ik vind ook helemaal niet dat de hele maatschappij moet worden omgevormd om mijn soort mensen - meer dan je denkt want onzichtbaar, maar wel een minderheid - compleet te faciliteren. Maar als mensen die de loterij winnen gewoon kunnen blijven werken, zou ik ook graag zien dat er een plekje in de maatschappij kan zijn waar mensen die gewoon niet echt meekunnen in dit systeem, om welke reden dan ook, een beetje menswaardig en prettig kunnen leven. En dat is er nu niet voor m'n gevoel.

Ik weet natuurlijk dat crypto enorm mis kan gaan maar goed, geen crypto betekent zeker weten werken tot m'n 70e of tot de revolutie uitbreekt.

Over het nut van menselijke arbeid hebben we ook een ander idee, wist je dat er Groot-Brittanië steeds minder autowasstraten kwamen vanaf 2007? Roemenen en Bulgaren waren goedkoper dan investeren in machines. En dat is nog steeds wereldwijd gaande. We hebben robots voor alles, waarom gebruiken we ze niet gewoon?
(En nee, ironisch genoeg kan mijn werk dan weer niet door een robot gedaan worden, dus ik zou dan net tot dat deel van de bevolking gaan horen waarvan arbeid verwacht wordt als je dit wel doet.)
we wonen in een economische cargo cult: Wikipedia: Cargo cult

goed, rant voorbij, crypto nog steeds op het zelfde level.
Ik hoop oprecht dat crypto je kan geven wat je zoekt in deze d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valandin
Ik snap jullie wel hoor. Ik ben 29 en heb voor m'n leeftijd een goede carrière opgebouwd en werk écht met veel plezier. Zodoende op dit punt al kunnen terugschalen naar 4 dagen per week werken.Geeft voor mij echt een hele lekkere werk/privé balans.
Maar ik streef er ook naar om niet meer te 'hoeven' werken. Als er een punt komt dat ik niet meer wil, ik gewoon kan stoppen, als ik als ZZP'er aan de slag wil gaan om af-en-toe een klusje te doen, prima.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik nog langer in loondienst moet blijven werken dan ik op dit moment überhaupt leef. Rond m'n 50-55e denk ik dat ik er wel klaar mee ben en het overige deel van m'n leven gewoon wil genieten.

Dat geeft wel meer lange termijn opties, zoals beleggen in indexfondsen. Stel ik zou van vandaag op €0 beginnen met een maandelijkse inleg van een kleine €500 met een gemiddeld rendement van 8% over 26 jaar heb ik toch ~500k bij elkaar met een totale eigen inleg van €156k. Uiteraard niet genoeg om met vervroegd pensioen te gaan, maar wel een simpel passief back-up plan om rond die leeftijd terug te gaan naar 2-3 dagen werken voor het geval dat ik echt €0 uit Crypto trek over zo'n 5-10 jaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Voordat we met kerst het ziekenhuis in rolden, waren we druk doende een ‘stageplaats’ voor mijn dochter te vinden..
Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat het erg lastig is om een plek voor deze doelgroep te vinden.

Na een lange zoektocht toch iets gevonden. Een soort van zorgboerderij. Waar ze de kalfjes en de kippen en de paardjes voer geven. Met eieren aan de weg staan te verkopen.
Wanneer je het plezier in de oogjes van deze mensen ziet. Echt onbetaalbaar! ( voor de rest MasterCard..)

Er was zelfs een man van 53 jaar die uitkeek om over 3 dagen de container bij de weg te mogen zetten.

Daarna de bedankjes wanneer ze met je mee mochten om een stukje auto te rijden.

Nou ja moraal van het verhaal.

Met mijn huidige levensstijl kan ik helaas geen carrière switch maken, maar mocht ik ooit middels crypto wat onafhankelijker zijn van mijn baas. Dan zou ik direct een soort van zorgboerderij oid op poten zetten.

Hebben het er al eens over gehad over het ‘hierna’ na het thuiswonen van deze kindertjes. Wanneer je dan gezamenlijk een terrein wilt huren/kopen om daar vrijwillig aan het werk te gaan dan is dat niet op te hoesten….

Nou ja waar was ik? Oh ja… wen zorgboerderij? Wen zon voor @Pelox :?

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:48

knakworst

Get more sats!

Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ik ben mijn safeword vergeten.. dat is pas vervelend. Roep al weken van alles.. maar niets helpt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAQV-W-F8qG4mNlPsnG7K53XDfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v0QeUL72qzTH2Ddu6dcSy2kT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:35:
Prachtige tijden zijn dit jongens.

Zodra Bitcoin wat zwakte vertoont in de koers komen de aasgieren en hyena's maar al te graag mee smullen in dit topic.

Ben je gevoelig voor negatief sentiment en angstzaaierij, pas dan een beetje op de komende tijd.

Alle non believers kruipen onder hun steen vandaan, om compleet opgeladen met negatieve energie gretig Bitcoin naar beneden te trappen.

Laat ze maar razen.
Het zijn juist de believers die Bitcoin naar beneden willen trappen om zo de coins van de non believers goedkoop in handen te krijgen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Het zijn juist de believers die Bitcoin naar beneden willen trappen om zo de coins van de non believers goedkoop in handen te krijgen.
Zo had ik het nooit bekeken.

Zijn Bitcoiners écht zulke greedy fucks geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
D_Jeff schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
@MrFX Je solliciteert naar een foei gesprek met Crypto ubermod Taro, just saying :P
Sommige waren te mooi om niet in gekopt te worden maar ik heb de boodschap begrepen. _/-\o_

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Was dat niet Fluggaenkoecchicebolsen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ray_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:59:
[...]

Was dat niet Fluggaenkoecchicebolsen dan?
Volgens mij heb je gelijk alleen spel je het verkeerd. Het is namelijk met 1 C in het midden d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
Skrunsies schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Volgens mij heb je gelijk alleen spel je het verkeerd. Het is namelijk met 1 C in het midden d:)b
Ik ben allang blij dat iemand de referentie snapt. Hoe vaak ik niet filmquotes of geintjes heb gemaakt bij een compleet verkeerd publiek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:35
Valandin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:16:
BDSM is niet de meest voor de hand liggende optie zonder partner.

Daarom maar in crypto gegaan om geld te verdienen. Doel is vooral om een bepaalde mate van financiële onafhankelijkheid te bereiken. Zodat ik niet de rest van mijn leven hoef mee te rennen in de hamster race, die de maatschappij tegenwoordig is geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:17
@Valandin ik denk dat het vooruitzicht op 'snel geld' door een goede crypto investering, of het winnen van een loterij, er helaas voor zorgt dat velen vergeten dat een klassieke strategie van volhouden en doorgaan altijd resultaat oplevert.

Hoewel wij in het begin van onze carriere vooral genoten van geld om te reizen en leuke dingen te doen na een lange periode van niets hebben, zijn we daarna begonnen met geld te sparen voor aflossing. Woningmarkt tegen gehad en dus vrij traag gespaard en dat weer verloren, maar gewoon weer doorgegaan.
Nu ben ik 41 en wonen we sinds 10 jaar in ons vrijstaande huis, met een hypotheeklast van een sociale huurwoning, met een mooie overwaarde en genoeg 'fuck you'-money om jaren niet te hoeven werken als we niet willen. Nu dus aan het kijken hoe we die strategie omzetten in financieel onafhankelijker. Wij hebben geen mazzel gehad met woningverkoop, crypto, of loterijen, maar wel risico genomen doordat ik ben gaan ondernemen (geld verdiend, verloren, verdiend) en mijn vrouw heeft een carriere opgebouwd.

De grootste problematiek die mensen nu hebben is OPEX kant niet onder controle: als je geen leningen hebt, lage lasten aan leningen en simpelweg blijft aflossen en sparen dan wordt het leven vanzelf goedkoper. Met huidige rente standen en inflatie is een andere strategie denkbaar, maar uiteindelijk hoef je dus niet per se vastgoed, beurzen, crypto, te doen om gewoon alsnog je leven een stuk relaxter te maken door je schulden te verlagen en bijvoorbeeld je huis te verduurzamen zodat je geen energierekening meer hebt. Tis saai, tis defensief, kost tijd, maar het werkt gewoon nog steeds.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Skrunsies schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:29:
Voordat we met kerst het ziekenhuis in rolden, waren we druk doende een ‘stageplaats’ voor mijn dochter te vinden..
Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat het erg lastig is om een plek voor deze doelgroep te vinden.

Na een lange zoektocht toch iets gevonden. Een soort van zorgboerderij. Waar ze de kalfjes en de kippen en de paardjes voer geven. Met eieren aan de weg staan te verkopen.
Wanneer je het plezier in de oogjes van deze mensen ziet. Echt onbetaalbaar! ( voor de rest MasterCard..)

Er was zelfs een man van 53 jaar die uitkeek om over 3 dagen de container bij de weg te mogen zetten.

Daarna de bedankjes wanneer ze met je mee mochten om een stukje auto te rijden.

Nou ja moraal van het verhaal.

Met mijn huidige levensstijl kan ik helaas geen carrière switch maken, maar mocht ik ooit middels crypto wat onafhankelijker zijn van mijn baas. Dan zou ik direct een soort van zorgboerderij oid op poten zetten.

Hebben het er al eens over gehad over het ‘hierna’ na het thuiswonen van deze kindertjes. Wanneer je dan gezamenlijk een terrein wilt huren/kopen om daar vrijwillig aan het werk te gaan dan is dat niet op te hoesten….

Nou ja waar was ik? Oh ja… wen zorgboerderij? Wen zon voor @Pelox :?
Een kennis van me heeft een zorgboerderij, prachtig maar ook wel zwaar hoor.

Zero.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIUVPCy-E2etdf6ixb7Vdvwk3ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dS1LFjedEuUMz3IM6yrNmY6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Haha lol hij heeft een echte Mac Donald’s meme

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valandin
NiGeLaToR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:06:
@Valandin ik denk dat het vooruitzicht op 'snel geld' door een goede crypto investering, of het winnen van een loterij, er helaas voor zorgt dat velen vergeten dat een klassieke strategie van volhouden en doorgaan altijd resultaat oplevert.

Hoewel wij in het begin van onze carriere vooral genoten van geld om te reizen en leuke dingen te doen na een lange periode van niets hebben, zijn we daarna begonnen met geld te sparen voor aflossing. Woningmarkt tegen gehad en dus vrij traag gespaard en dat weer verloren, maar gewoon weer doorgegaan.
Nu ben ik 41 en wonen we sinds 10 jaar in ons vrijstaande huis, met een hypotheeklast van een sociale huurwoning, met een mooie overwaarde en genoeg 'fuck you'-money om jaren niet te hoeven werken als we niet willen. Nu dus aan het kijken hoe we die strategie omzetten in financieel onafhankelijker. Wij hebben geen mazzel gehad met woningverkoop, crypto, of loterijen, maar wel risico genomen doordat ik ben gaan ondernemen (geld verdiend, verloren, verdiend) en mijn vrouw heeft een carriere opgebouwd.

De grootste problematiek die mensen nu hebben is OPEX kant niet onder controle: als je geen leningen hebt, lage lasten aan leningen en simpelweg blijft aflossen en sparen dan wordt het leven vanzelf goedkoper. Met huidige rente standen en inflatie is een andere strategie denkbaar, maar uiteindelijk hoef je dus niet per se vastgoed, beurzen, crypto, te doen om gewoon alsnog je leven een stuk relaxter te maken door je schulden te verlagen en bijvoorbeeld je huis te verduurzamen zodat je geen energierekening meer hebt. Tis saai, tis defensief, kost tijd, maar het werkt gewoon nog steeds.
Mooi dat jullie erbij zitten!

Alleen met het laatste stukje niet helemaal eens, ik zit zelf namelijk helemaal klem in particuliere verhuur.
Ik verdien goed, m'n vriendin wat minder maar heeft door lange uni ~55k aan studieschuld, daardoor is haar bijdrage aan de hypotheek bijna volledig te verwaarlozen.

Ik kan dus in mijn woonregio geen hypotheek krijgen voor een fatsoenlijk huis, naast een 50-60m2 appartementje, wat ik gewoon niet wil. (Luxeprobleem, het kan natuurlijk wel.)

Zodoende ben ik eerst geld in een potje gaan stoppen om zelf geld op de hypotheek te leggen om een huis te kopen, maar de woningmarkt groeit zo hard dat er écht niet tegenop te sparen is. Een woning van ~360k is in een paar jaar tijd al ~450-480k geworden in mijn regio. En dat is echt geen randstad. Daarom met crypto & indexfondsen begonnen, om toch nog een beetje een stip aan de horizon (ver weg) te krijgen.

Tenzij ik m'n vriendin dump en vervang met een goed-geld-verdienend exemplaar ( :+ ) ga ik dus geen eigen huis kunnen kopen tenzij ik ineens een briefje van ~150k vind. Dat is dus ook meteen m'n doel met crypto. Zo'n ~200-300k bij elkaar rapen binnen 5-10 jaar om een huisje te kopen en te verbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 07:54

Als startende ondernemer kan ik niet zeggen dat wij veel fuck-you money hebben, ik investeer wel elke euro die over is (ja, echt OVER) in crypto voor de lange termijn.

We hebben een leuk koophuis, recent een aanbouw en nieuwe keuken kunnen plaatsen van eigen geld. Met de huidige gekte op de woningmarkt twijfel ik soms wel eens om de hut te verkopen, 150.000 euro is makkelijk verdiend in zo'n 3 jaar tijd.. Van die 150.000 heb ik het grootste gedeelte niet direct nodig, dus die zou ik gaan verdelen over aandelen en crypto. De komende jaren lekker huren, de zaak verder opbouwen en hopen rond mijn 45-50e levensjaar ook dusdanig veel fuck-you money achter de hand hebben dat werken niet meer (perse) hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Een studieschuld van 55k. Die heeft er lekker ruim van genomen. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29

Met het enige verschil dat je 10 jaar geleden als alleenstaande gemakkelijk een huis kon kopen met 2* modaal en nu niet eens een makelaar hoeft te bellen. Daar gaat de aflossingstrategie.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Stel dat je een nieuwe auto wil kopen van laten we zeggen 30k, dan heb je verschillende opties om deze te financieren of private leasen. Als je het geld hebt liggen kan je deze direct aftikken, als je geld leent betaal je extra rente en bij leasen word je geen eigenaar.

Volgens mij kan je op dit moment de case maken dat als je het geld hebt liggen, dat je dit wegzet voor 38% rente per jaar (fUSDT -> Scream/Fantom) en met die rente kan je maandelijks ruimschoots de kosten van de totale financiering afdekken + dat je nog een percentage rente overhoudt dat even hoog is als >100 jaar bij de bank wegzetten.

Na X jaar heb je dus en je geld nog, de auto erbij en een mooie rente ontvangen waar je u tegen zegt.

Te mooi om waar te zijn, of zou je dit zonder nadenken doen als je het geld hebt liggen? Vertrouwen jullie dergelijke platformen hiervoor voldoende met dergelijke bedragen? Heel benieuwd...

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 19:28 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 07:37

resusaapje

h less

Taro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:27:
Stel dat je een nieuwe auto wil kopen van laten we zeggen 30k, dan heb je verschillende opties om deze te financieren of private leasen. Als je het geld hebt liggen kan je deze direct aftikken, als je geld leent betaal je extra rente en bij leasen word je geen eigenaar.

Volgens mij kan je op dit moment de case maken dat als je het geld hebt liggen, dat je dit wegzet voor 38% rente per jaar (fUSDT -> Scream/Fantom) en met die rente kan je maandelijks ruimschoots de kosten van de totale financiering afdekken + dat je nog een percentage rente overhoudt dat even hoog is als >100 jaar bij de bank wegzetten.

Na X jaar heb je dus en je geld nog, de auto erbij en een mooie rente ontvangen waar je u tegen zegt.

Te mooi om waar te zijn, of zou je dit zonder nadenken doen als je het geld hebt liggen? Vertrouwen jullie dergelijke platformen hiervoor voldoende met dergelijke bedragen? Heel benieuwd...
Ik durf niet :'(

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 07:54

Is die 38% rente per jaar gegarandeerd? Dan is het een no-brainer lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Amens schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:28:
[...]

"Gegarandeerd" bestaat uit 2 factoren: Blijft de rente zo hoog gedurende de volledige looptijd, maar nog belangrijker: Blijft het platform, en daarmee dus je geld, bestaan? Die laatste factor lijkt mij het belangrijkste, want in het andere geval heb je toch het hele bedrag al en tik je hem alsnog cash af.

Zie overigens: https://yield.rodeo.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 19:33 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013

YES

Moderator General Chat
Amens schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Icesave garandeerde ook een boel moois.
@Taro ik zou dat dus niet doen, te mooi om waar te zijn voor mijn gevoel.

[ Voor 13% gewijzigd door YES op 06-01-2022 19:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
GioStyle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:21:
Een studieschuld van 55k. Die heeft er lekker ruim van genomen. :D
https://universonline.nl/...schuld-geen-uitzondering/

Valt mee. M'n vriendin heeft MBO -> HBO -> WO gedaan. Toen er een jaar uitgelegen en afgemaakt. Dan loopt het hard op, met een bijbaantje schiet het niet op als je een zware studie hebt en ouders zonder geld. Uit m'n hoofd leende ze iets van €400 per maand en daarnaast een baantje in de horeca.

Overigens zelf wel gewoon m'n studies zonder studieschuld en veel geld van m'n ouders gedaan, dus kan wel inderdaad.

En succes met aflossen want het maakt alleen voor je hyptoheek wat uit als je 'm volledig hebt afgetikt..

[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 06-01-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

38% rente is categorie "klinkt het te mooi om waar te zijn dan..."

Niemand, maar ook niemand garandeert 38% rente zonder dat er extreem veel risico is. Als het zuiver en risicoloos is zouden al genoeg mensen meedoen voor 5%.

Het is heel simpel, hoe hoger de rente hoe hoger het risico. Met jouw voorbeeld is 99,99% zeker de volgende uitkomst: Na X jaar ben je je 30k kwijt en een auto die je nog volledige moet aflossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
30k voor een auto? pffff die 0.1 BTC hodl ik liever door ipv uitgeven in 2026...

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 08:44
Heerlijk dat leven in dit topic. Eindelijk diepgang en discussies. En perfect inkoopmoment weer.

Ja, ook ik heb gekocht op 64k met flinke berg fiat. Dat doet pijn, maar dat is crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zat er zelf over na te denken. Maar ik ga het niet doen. Ome DUO staat nog niet bkr geregistreerd, maar die private lease wel. Dus dan kan ik lullen wat ik wil maar bank says no qua hypotheeklening.

Het is als je al een eigen woning hebt een no brainer. Liquide blijven, lease betalen van de opbrengsten en toch een EV rijden. Winwin win.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:44
[b]Taro in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20"
Ik durf dat niet aan, maar ik heb ook het risicoprofiel van een bejaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Een kennis van me heeft een zorgboerderij, prachtig maar ook wel zwaar hoor.
Super zwaar idd. Maar je krijgt er heel erg veel terug ( oké klinkt als een dooddoener I know..)
Nu best een heavy baan, maar dan veelal met het hoofd, challenges waarvan ik soms denk hoezo maken we ons hier druk over..

Super interessant onderwerp. Zeker iets om over na te denken en te brainstormen. Vraag me af als dit niet lucratief zou kunnen zijn voor een lease maatschappij 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

38% rente.
Als dat echt zo vast zou staan zou ik al m'n centen daarin stoppen natuurlijk. Maar geen risico icm een dergelijk hoog rendement is toch wel ehm verdacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Valandin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Mooi dat jullie erbij zitten!

Alleen met het laatste stukje niet helemaal eens, ik zit zelf namelijk helemaal klem in particuliere verhuur.
Ik verdien goed, m'n vriendin wat minder maar heeft door lange uni ~55k aan studieschuld, daardoor is haar bijdrage aan de hypotheek bijna volledig te verwaarlozen.

Ik kan dus in mijn woonregio geen hypotheek krijgen voor een fatsoenlijk huis, naast een 50-60m2 appartementje, wat ik gewoon niet wil. (Luxeprobleem, het kan natuurlijk wel.)

Zodoende ben ik eerst geld in een potje gaan stoppen om zelf geld op de hypotheek te leggen om een huis te kopen, maar de woningmarkt groeit zo hard dat er écht niet tegenop te sparen is. Een woning van ~360k is in een paar jaar tijd al ~450-480k geworden in mijn regio. En dat is echt geen randstad. Daarom met crypto & indexfondsen begonnen, om toch nog een beetje een stip aan de horizon (ver weg) te krijgen.

Tenzij ik m'n vriendin dump en vervang met een goed-geld-verdienend exemplaar ( :+ ) ga ik dus geen eigen huis kunnen kopen tenzij ik ineens een briefje van ~150k vind. Dat is dus ook meteen m'n doel met crypto. Zo'n ~200-300k bij elkaar rapen binnen 5-10 jaar om een huisje te kopen en te verbouwen.
Ja de huidige woningmarkt is echt bizar en dan klinkt je strategie als een goede. Elk tijdperk en situatie vraagt weer om een eigen strategie en elk persoon heeft een eigen risk-apetite. Voor mij is het hebben van een plan en dat uitvoeren het belangrijkste gebleken. De meeste mensen hebben geen plan.
Amens schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Als startende ondernemer kan ik niet zeggen dat wij veel fuck-you money hebben, ik investeer wel elke euro die over is (ja, echt OVER) in crypto voor de lange termijn.

We hebben een leuk koophuis, recent een aanbouw en nieuwe keuken kunnen plaatsen van eigen geld. Met de huidige gekte op de woningmarkt twijfel ik soms wel eens om de hut te verkopen, 150.000 euro is makkelijk verdiend in zo'n 3 jaar tijd.. Van die 150.000 heb ik het grootste gedeelte niet direct nodig, dus die zou ik gaan verdelen over aandelen en crypto. De komende jaren lekker huren, de zaak verder opbouwen en hopen rond mijn 45-50e levensjaar ook dusdanig veel fuck-you money achter de hand hebben dat werken niet meer (perse) hoeft.
Ik heb dus geen grote risk apetite en heb zoveel geld verloren door een instortende huizenmarkt en haperende beleggingen dat ik het nog steeds best wel op safe speel. Ik heb helaas nog meegemaakt hoe mensen kapot gingen aan beleggingen, leningen en andere instrumenten zonder enige garantie op rendement.

Voor mij zou jouw strategie met gevoelsmatig zo veel in crypto investeren onmogelijk zijn, maar vind het knap dat je dat wel kan. Ik heb anderzijds weer wel veel risico genomen met m'n bedrijf en daar wat gewonnen en verloren. Tis maar net welk risico bij je past denk ik.

Je strategie van rond je 45-50e niet meer hoeven werken volgen wij nu ook en zijn we al een beetje.
Dat brengt me bij 'geheim nr 2' - naast nr 1, het hebben van een plan, is het hebben van een bestedingspatroon wat niet past bij je inkomen ook handig. Hou je alles wat je meer gaat verdienen over. Doen we geen moeite voor btw, das gewoon wie we zijn blijkbaar.
Jedi_Pimp schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:22:
[...]

Met het enige verschil dat je 10 jaar geleden als alleenstaande gemakkelijk een huis kon kopen met 2* modaal en nu niet eens een makelaar hoeft te bellen. Daar gaat de aflossingstrategie.
Je laat alleen weg dat we ons eerste huis met €35.000,- verlies moesten verkopen om er vanaf te komen (gekocht in 2003 toen de prijzen ook al idioot hoog waren) en hele volksstammen 2 hypotheken jarenlang moesten bekostigen omdat ze al een nieuw huis hadden en het oude niet verkocht kregen. Tevens hadden we een beleggingshypotheek die we moesten liquideren in de financiele crisis - beetje crypto beta was dat - had beter hodl kunnen doen :+

Dus ja, ik kocht ons huis relatief goedkoop - maar o wat zijn wij vaak gewaarschuwd en kregen we veel ongevraagd advies over het onnoemelijk grote risico wat we namen. Blijkbaar was onze risk-apetite groter dan van de mensen om ons heen. En zo heeft elke generatie wel z'n verhalen en benijd ik de huidige generatie zeker niet.
Valandin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:36:
[...]

https://universonline.nl/...schuld-geen-uitzondering/

Valt mee. M'n vriendin heeft MBO -> HBO -> WO gedaan. Toen er een jaar uitgelegen en afgemaakt. Dan loopt het hard op, met een bijbaantje schiet het niet op als je een zware studie hebt en ouders zonder geld. Uit m'n hoofd leende ze iets van €400 per maand en daarnaast een baantje in de horeca.

Overigens zelf wel gewoon m'n studies zonder studieschuld en veel geld van m'n ouders gedaan, dus kan wel inderdaad.

En succes met aflossen want het maakt alleen voor je hyptoheek wat uit als je 'm volledig hebt afgetikt..
Wij hebben onze opgetelde 28k studieschuld vorige maand afgelost na 15 jaar aflossen *O*

Ook toen was lenen best gewoon, al kregen wij nog basisbeurs en een beetje uitwonende beurs. Maar ondanks bijbanen en zuinig leven was het niet genoeg om van te leven dus hebben we bijgeleend. Ik was en ben tegen dat leenstelsel en vind het een onevenredige financiele straf aan het begin van hun carriere.

[ Voor 11% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-01-2022 20:01 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 21:59

Ah, volgens mij had ik mijn standpunt over dergelijke DeFi systemen al toegelicht :+

By far te mooi om waar te zijn natuurlijk. Als dit zonder risico was zou iedereen het doen... Inclusief de bank zelf, inclusief de leasemaatschappij zelf.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met zulke bedragen het gewoon proberen, en ongetwijfeld zal het ook nog wel een tijdje goed gaan. Maar ja, op een gegeven moment is het a la Bitconnect, opeens over...

Eigenlijk was Bitconnect zijn tijd ver vooruit, de DeFi van 2017! Carlos Matos, financially independently.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blackjack21
  • Niet online

...

100% dit. Ons huis kan ik met alleen mijn inkomen dragen, mijn vrouw kans toppen en ik ook nog een dag minder werken als ik wil. Niet dat we dat gaan doen, maar het idee dat het kan geeft zoveel vrijheid. Daar zit voor mij ook de kick en de motivatie, wetende dat iets kan. Met mijn 39 jaar moet ik nog de nodige jaren werken tot mijn pensioen, maar ik hoef niet zo lang te werken voor mijn pensioen. Ik zie daarom werk ook niet als een vervelend moetje, maar zie er de lol van in. Geen stress, leeft zo veel fijner.

Geniet van het leven, niemand weet hoe lang die heeft. Werk jezelf niet in de shit, hoe onafhankelijker je bent (OPEX) hoe relaxter je leven wordt.

Gokken op een crypto dat je tonnen/miljoenen op gaat leveren valt bij mij in het straatje naar het casino gaan en alles op rood zetten. Kan het goed uitpakken? Jazeker. Ga ik daar nu 100k op inzetten? No way. De kans is vele malen groter dat je met lege handen komt te zitten.
Ik ga voor zekerder, dan maar wat langer maar dan kom je er altijd. En die paar K waarmee ik met de crypto's speel zal me mijn reet roesten als die morgen volledig verdampen. Gaat het moonen? Vet. Ga ik dan een lambo kopen? Neh, gaat in (extra) stenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Richh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Ah, volgens mij had ik mijn standpunt over dergelijke DeFi systemen al toegelicht :+

By far te mooi om waar te zijn natuurlijk. Als dit zonder risico was zou iedereen het doen... Inclusief de bank zelf, inclusief de leasemaatschappij zelf.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met zulke bedragen het gewoon proberen, en ongetwijfeld zal het ook nog wel een tijdje goed gaan. Maar ja, op een gegeven moment is het a la Bitconnect, opeens over...

Eigenlijk was Bitconnect zijn tijd ver vooruit, de DeFi van 2017! Carlos Matos, financially independently.
Alleen bij het lezen hoor ik al 'wassa wassa wassa BITCONNEEEEEEEEEEECT' in m'n hoofd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf-16ulPxb-eE0Ralv888s4Ox_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MNvzyYn4rY63f2rX7mIM1gV.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 08:44
blackjack21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:01:

Gokken op een crypto dat je tonnen/miljoenen op gaat leveren valt bij mij in het straatje naar het casino gaan en alles op rood zetten. Kan het goed uitpakken? Jazeker. Ga ik daar nu 100k op inzetten? No way. De kans is vele malen groter dat je met lege handen komt te zitten.
Interessante reactie met jouw username Blackjack ;)

Anyway, je moet geen bedragen noemen maar naar percentages kijken. Er zijn genoeg mensen die al tonnen/miljoenen hebben verdiend met Crypto. Dus hoezo geen kans?

Bitcoin koers stijgt al 12 jaar lang met gemiddeld tweehonderd procent per jaar. Zo onwaarschijnlijk is het niet dus dat we over 10 jaar gestegen zijn.

Vergelijking met het casino is dus nonsense. Dan vergelijk je appels met peren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@blackjack21 een aantal keer ging het minder en dan hak ik echt meteen en direct de knoop door, stop alle niet essentiele OPEX en ga terug naar Excel om te kijken wat we nodig hebben om te leven, maak hier een begroting op, reserveer geld en bekijk hoe lang ik het kan uitzingen. Daarop pas ik m'n strategie aan voor het recht zetten van wat minder gaat en ga aan de slag.

Vandaar m'n obsessie bijna met OPEX. Ik vind het bij klanten waar ik werk daarin ook best wel lastig om te zien dat veel van wat we elke dag zien of klant van zijn weer bestaat uit lease meuk, tijdelijke contracten en huurpanden. Het is allemaal gebakken lucht puur voor de EBITDA. Ik begrijp supergoed hoe dat werkt, maar voel me er niet goed bij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccE6eHcn9nBIR1chdZPF0EFlXQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzRispTaHu4yzdVdt1FTkoLp.jpg?f=fotoalbum_large

speciaal voor de Bitcoin Maxi's....

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 06-01-2022 20:10 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
NiGeLaToR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:58:
Dus ja, ik kocht ons huis relatief goedkoop - maar o wat zijn wij vaak gewaarschuwd en kregen we veel ongevraagd advies over het onnoemelijk grote risico wat we namen. Blijkbaar was onze risk-apetite groter dan van de mensen om ons heen. En zo heeft elke generatie wel z'n verhalen en benijd ik de huidige generatie zeker niet.
Nederlanders zijn over het algemeen best wel risicomijdend, maar hebben tegelijkertijd ook een heel raar beeld van risico. Het hebben van een onverantwoord hoge hypotheek wordt vaak als een "badge of honor" gedragen, want dat kun je aflossen, goed voor later etc. Tegelijkertijd krijg je al gefronste wenkbrauwen zodra je over een creditcard begint.

Beleggingen worden door veel Nederlanders nog steeds als eng en onverantwoord ervaren. Liever het geld bij de vertrouwde boerenbank tegen negatieve rente. Komt natuurlijk wel verandering tegenwoordig en je ziet ook dat veel meer jongeren zich hiermee bezig gaan houden. Maar heb via mijn werk ook nog regelmatig gesprekken met twintigers die graag een "zeer defensief" risicoprofiel willen hebben voor hun pensioenbeleggingen, want stel je voor de AEX.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Modbreak:Zullen we het weer over crypto ipv huizen en hypotheken hebben? Ik zal de topicwarning er ook op aanpassen, aangezien dit een dagelijks ritueel aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

@jvel92 ik denk dat het deels komt door beloftes van 'vroeger' met garantie pensioenen en eindloonpensioenen. Ik heb nu een je-ziet-wel pensioen, wat wellicht maar 30% van m'n loon bij pensioenleeftijd wordt. Dus ik regel het zelf wel - wat ook prima kan als je op tijd begint.

Maargoed, het is overigens niet verkeerd om defensief te zijn over iets wat je niet begrijpt. Ik snap nog weinig van de crypto wereld dus ben voorzichtig, ik begrijp iets meer van aandelen, fondsen en trackers, dus ben daar iets minder voorzichtig. Ik begreep meer van ondernemen en nam daar veel meer risico, etc.

De twintigers via je werk kunnen dan het beste aanhaken bij bestaande oplossingen/fondsen/producten ipv het zelf te proberen toch? Als ze maar een plan hebben waarmee ze kunnen bereiken wat ze willen bereiken (komt mogelijk pas rond hun 30e, huisje boompje beestje babies enzo)

Hodl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp

Hangt er volledig vanaf hoe groot je vermogen is en hoeveel daarvan liquide is. Als ik 100k spaargeld zou hebben, zou ik zeker wel 30k op verschillende yield farming protocols neerzetten. De nadruk is hier verschillende, omdat je dan het risico op smart contract hack minimaliseert.

Van de overige 70k zou ik weer 30k op Nexo zetten en 30k op Celsius :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
** Offtopic **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mijn antwoord zal bekend klinken: op zich ja.
Mert de aantekening dat ik niet verwacht dat je 38% zal houden over de hele tijd, en denk dat je over een periode van 4 jaar meer aan de gemiddeld 12% moet denken, maar in het begin zal het hoger zijn, dus het tikt aan. Afijn, ik zou dit inderdaad wel aandurven. Met 30k tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
** Offtopic **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackjack21
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Interessante reactie met jouw username Blackjack ;)
Touche _/-\o_
Anyway, je moet geen bedragen noemen maar naar percentages kijken. Er zijn genoeg mensen die al tonnen/miljoenen hebben verdiend met Crypto. Dus hoezo geen kans?

Bitcoin koers stijgt al 12 jaar lang met gemiddeld tweehonderd procent per jaar. Zo onwaarschijnlijk is het niet dus dat we over 10 jaar gestegen zijn.

Vergelijking met het casino is dus nonsense. Dan vergelijk je appels met peren.
Daarom zeg ik ook "Gokken op een crypto dat je tonnen/miljoenen op gaat leveren". Of te wel, funky nieuwe coins kopen en hopen dat er een enorme stijging komt. Dat is mijn casino vergelijking. Tenzij je SHIB, Doge en the likes wilt vergelijken met Bitcoin :)

Ik verwacht niet dat ik met 1000 euro aan bitcoins er over een paar jaar een paar miljoen mee ga verdienen. Jij hopelijk ook niet? Die tijd is geweest toen het nog op 5 cent stond :)

Uiteraard kan je prima miljoenen verdienen aan Bitcoin, als je inleg 110% daarvan is kan je dat prima verwezenlijken. Maar dat is niet de essentie van mijn punt ;)
Er zijn genoeg mensen die al tonnen/miljoenen hebben verdiend met Crypto. Dus hoezo geen kans?
Ook genoeg die zoveel verloren hebben. Ik ken echter weinig mensen die slechter geworden zijn met het aflossen van schulden of sparen. Wellicht ben ik van de oude stempel en speel ik met crypto's voor de lol en niet in de hoop/verwachting dat het me over 5-10 jaar financieel afhankelijk maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

** Offtopic **

[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Laatst online: 08-10 17:23
Iedereen praat hier altijd over max een paar uur voor sepa. Als ik een overschrijving doe naar CDC of kraken bv, duurt dat meestal 1-4 dagen. Iemand hier een idee over? Ik zit bij BNP paribas fortis (België).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Taro Trouwens, de reden dat ik Beefy via Scream met m'n 30k zou vertrouwen is omdat ik Beefy goed ken en Scream redelijk. Beefy gaat dit jaar naar schatting ergens tussen $700 en 800 miljoen revenue op haar protocol draaien, ze krijgen als team flinke sommen geld van dingen als de fantom foundation, etc daar zit een gigantisch team aan mensen achter ook, bij dit soort zaken is er echt heel weinig kans dat ze ineens de boel dicht zouden gooien en er met user funds vandoor zouden gaan. Dat slaat nergens op, en met de blockchain en de timelocks op de vaults zou er heel snel alarm geslagen worden.

Je kan bij Beefy overigens ook een verzekering afsluiten tegen 2,3% van je winst. Ze hebben dus een bedrijf gevonden dat dat wil doen, wat natuurlijk meer zegt een audit: https://blog.insurace.io/...ntract-risks-88e53495538d

Waarmee ik verdere risico's niet ontken, maar wil uitleggen waarom ik met een gerust hart m'n geld aan deze mensen toevertrouw. Maar in dit geval zou ik banger zijn dat fUSDT onderuit gaat dan dat Beefy en Scream er een potje van maken.

Als een wazige Libische bank me 30% zou geven zou ik dat natuurlijk nooit doen. Of een gerenommeerd zakenman als Madoff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10 22:55
Argenta (maandelijks) 3 tot 6u, maar niet bij weekends en feestdagen natuurlijk.

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Tiepfoud schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Argenta (maandelijks) 3 tot 6u, maar niet bij weekends en feestdagen natuurlijk.
Interessant. Twijfel al een tijdje om een 2de bankrekening te openen. Argenta of keytrade zijn dan ideaal gezien ze gratis zijn en cryptovriendelijk. Ik vraag me alleen af hoe ze doen als ik ze eigenlijk puur voor crypto gebruik en er niet mijn inkomen naartoe laat gaan maar enkel overschrijf via mijn hoofdbankrekening.

Heb jij ooit vragen gehad van je bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02

Nah. Crypto kan altijd volledig het putje ingaan, zelfs stable coins. Immers, als Tether toch niet helemaal okay blijkt te zijn, heb je een groot probleem. Dan zit je met een auto die je elke maand moet afbetalen en zonder crypto nooit had gehaald. Lijkt mij veel beter/veiliger om lekker een klein percentage crypto te verkopen en die auto te halen. Maar goed, een Amerikaan denkt daar natuurlijk heel anders over.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:35
Kol Nedra schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:30:
[...]

of DGB
of TRX (vaak ook niet beschikbaar)
DGB, blauw logo.
Solid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

blackjack21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Touche _/-\o_

[...]

Daarom zeg ik ook "Gokken op een crypto dat je tonnen/miljoenen op gaat leveren". Of te wel, funky nieuwe coins kopen en hopen dat er een enorme stijging komt. Dat is mijn casino vergelijking. Tenzij je SHIB, Doge en the likes wilt vergelijken met Bitcoin :)

Ik verwacht niet dat ik met 1000 euro aan bitcoins er over een paar jaar een paar miljoen mee ga verdienen. Jij hopelijk ook niet? Die tijd is geweest toen het nog op 5 cent stond :)
[...]

Ook genoeg die zoveel verloren hebben. Ik ken echter weinig mensen die slechter geworden zijn met het aflossen van schulden of sparen. Wellicht ben ik van de oude stempel en speel ik met crypto's voor de lol en niet in de hoop/verwachting dat het me over 5-10 jaar financieel afhankelijk maakt.
Wat je zegt snijdt wel hout, maar jij bent dan ook echt aan het spelen. Daar moet je inderdaad geen tonnen van verwachten. Maar je kan het ook anders aanpakken.

Aflossen van schulden is op zich natuurlijk nooit slecht, maar als 1% aan hypotheekrente betaalt en elders makkelijk 10% op diezelfde Euro kan krijgen vind ik het een curieuze beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Ik wou dus even checken op yield.rodeo, maar vind @Taro zijn scream/fantom van 38% niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQX44cgZgFeyMF5hykwOL_NM178=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04HM90twKXARV9PKwnNkqGZr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Skalders schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:43:
Ik wou dus even checken op yield.rodeo, maar vind @Taro zijn scream/fantom van 38% niet?

[Afbeelding]
Die is dus ondertussen al naar "maar" 19% gedaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Taro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Die is dus ondertussen al naar "maar" 19% gedaald :)
dat gaat snel. Maar ook die vind ik niet. Wat tik je dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Skalders schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:43:

[Afbeelding]
op fusdt zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
Leuke discussies!

Ok, stel je hebt €100.000 die je nu kunt investeren. Hoe gaan jullie zo snel mogelijk naar een miljoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Skalders schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:45:
[...]

dat gaat snel. Maar ook die vind ik niet. Wat tik je dan in?
Die 38% was van eergisteren geloof ik, maar ging niet zo specifiek om dat percentage, want met alle >20% opties blijft dezelfde case nog mogelijk.

Met de standaard opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQC9rEF1MaGHqlNZ95vRr6Gt3KI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gM9Ibws5X9kiHh2LTIcSURsp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10 22:55
Skalders schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Interessant. Twijfel al een tijdje om een 2de bankrekening te openen. Argenta of keytrade zijn dan ideaal gezien ze gratis zijn en cryptovriendelijk. Ik vraag me alleen af hoe ze doen als ik ze eigenlijk puur voor crypto gebruik en er niet mijn inkomen naartoe laat gaan maar enkel overschrijf via mijn hoofdbankrekening.

Heb jij ooit vragen gehad van je bank?
Eigenlijk nooit geen vragen gekregen. Maar heb nog nooit boven de 10k van een exchange afgehaald( verdachte transactielimiet in België).

Mijn bankier weet, dat ik in Crypto, trackers en nog andere banken zit, en er is dus ook wel wat trafiek.
Geen idee wat het geeft, als je het enkel voor Crypto stortingen en withdrawals gaat gebruiken.

Afaik, zijn er bij Argenta weinig automatische checks😉(volgens mijn bankier)

Cash stortingen, boven 3k, doen ze dan wel weer heeel moeilijk over🙄

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:43

Darrell

Fiat moonboy

Link heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Taro schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Die 38% was van eergisteren geloof ik, maar ging niet zo specifiek om dat percentage, want met alle >20% opties blijft dezelfde case nog mogelijk.

Met de standaard opties:
[Afbeelding]
Vreemd genoeg staat hij bij mij aan 23.95%.

Maar goed, als het zo snel, op 2 dagen, van 38% kan droppen naar 19%, en je minstens 20% nodig hebt voor een aantal maanden, begin ik toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:23
Toen Iron zijn peg met de dollar verloor is nog vers in mijn geheugen. Dat gebeurt niet met USDT, DAI en USDC, toch? Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
LarryD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:47:
Leuke discussies!

Ok, stel je hebt €100.000 die je nu kunt investeren. Hoe gaan jullie zo snel mogelijk naar een miljoen?
Ligt denk ik volledig aan het risico dat je bereid bent om te lopen.

En wat zou je dan doen met dat miljoen? Als je daarvan een nieuw duurzaam huis zou kopen bijvoorbeeld, zou ik dat ook al zien als investering en die uitgave weer eerder doen zeg maar :+

Waarschijnlijk zou ik trouwens gewoon de helft in Bitcoin stoppen voor de lolz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke discussies!

In een muntje zetten wat €0.1 kost, instant miljoen.

Can't beat big maths.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:27
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:11:
[...]

In een muntje zetten wat €0.1 kost, instant miljoen.

Can't beat big maths.
Gulden (NLG) staat maar op 0,01 ! Das wel 10 miljoen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Leuke discussies!

Welke termijn? Hoelang kan je wachten? Wat is je risico tolerantie?

Voor het gros van mijn vrienden raad ik aan om ze in een indexfonds te steken. aan 8% heb je dan erg defensief in 29 jaar je miljoen. Als je dan ook nog eens elke maand € 350 bijlegt dan ben je er in 25 jaar. Vastgoed is ook een optie.

Eventueel kan je een deel in crypto steken.

In dit topic krijg je natuurlijk andere antwoorden, maar als die 100k je enige spaargeld is, en zeker als je het op korte termijn nodig hebt, zou ik het nooit helemaal in crypto doen.

Als dat 100k puur speelgeld is en je heel vele risico tolerantie hebt kan je natuurlijk wel meer in crypto doen. Aan 50% rendement/jaar met 100k ben je in 5 jaar al aan de 1M. Als je de afgelopen jaren in btc/eth dat geld had gestoken kwam je ver boven die 50% uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1k sowieso naar Monopoly live. Lekker met 10 euri per drukje op de 4 roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Aflossen van schulden is op zich natuurlijk nooit slecht, maar als 1% aan hypotheekrente betaalt en elders makkelijk 10% op diezelfde Euro kan krijgen vind ik het een curieuze beslissing.
Helemaal mee eens, risico/gain moet natuurlijk in balans zijn. Daarnaast alleen besteden wat je vrij kan besteden, als je met het worst case scenario in grote problemen komt ben je niet heel slim bezig. Stel je hebt 50k bestedingsruimte, ga je dat allemaal in renderende middelen steken of (een deel van) je schulden aflossen en een buffer achter de hand houden?

Persoonlijk hou ik altijd mijn minimale buffer aan, kijk ik welke schulden nuttig zijn om (verder) af te lossen (naast hypo niets meer over en dat aflossen heeft nu 0,0 nut ;) ) en van het resterende deel stop ik in beleggingen. Hoewel ik dit steeds minder doe, die markt is imo gek aan het geworden. Oja, vandaag nog wat in Bitcoin gestopt, kijken hoe snel of langzaam dat +20% gaat.
Leuke discussies!

Ik wil niet zo snel mogelijk naar een miljoen, maar zeker weten naar een miljoen.

Snel is veel risico nemen, in het casino weet je het binnen een minuut. Crypto's kan hard gaan, maar erg fluctuerend -> kan je er tegen dat je zoals vandaag de boel ziet verdampen en misschien morgen weer break-even staat? Ik zou zelf behoorlijk gestressed worden, dat is mij het niet waard en doe ik het ook niet.
Daarnaast besteed ik te weinig tijd om op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen en daardoor betere keuzes te maken.

Of investeren in stenen en/of beleggingen (hoewel beide markten overhit zijn). Sparen kost je nu wat maar zal je ook geen 40% verlies geven wanneer de beurs een flinke smakkerd maakt. Ik wacht daar op en ga er dan voor, ook al duurt het een jaartje of 2-3-4. Er is niet mis met geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
Gokverslaafd..

(Ik ook ! ! ! ! :( )

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Leuke discussies!

Kwam toevallig vandaag dit Twitter draadje weer tegen:
[Twitter: title]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Leuke discussies!

Hmm. Ik denk in mijn geval;
30k VWRL (Index fonds)
30k bitcoin
20k etherium
10k in twee high cap altcoins
10k in twee low/medium cap altcoins

Ben benieuwd hoe ik dit over een half jaar zou beantwoorden, als ik meer ervaring met DeFi e.d. heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Valandin schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Hmm. Ik denk in mijn geval;
30k VWRL (Index fonds)
30k bitcoin
20k etherium
10k in twee high cap altcoins
10k in twee low/medium cap altcoins

Ben benieuwd hoe ik dit over een half jaar zou beantwoorden, als ik meer ervaring met DeFi e.d. heb.
Maak een virtueel portfolio aan in delta en kijk of het gelukt zou zijn :)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Leuke discussies!

Niet. Althans, denk ik.

** Knip, noem dat nou niet.... **

Denk dat ik max 20% van dat geld in crypto steek en dan zou het denk ik 40% BTC, 40% ETH en 10% verdeeld over ATOM en DOT. Zoiets denk ik.

Waarschijnlijk is het geld dan wel op en zo niet dan zou ik kijken of ik het ergens anders in wil investeren, een indexfonds of zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
** Hypotheken zijn offtopic. Zie ook de waarschuwing van eerder vanavond en de aangepaste topicwaarschuwing. **

[ Voor 104% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Pelox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Maak een virtueel portfolio aan in delta en kijk of het gelukt zou zijn :)
Dit is eigenlijk best slim, maak een virtueel pf aan bijvoorbeeld elke maand dca in 3-6 DeFi projecten en kijk of je winst haalt :*)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
** Hypotheken zijn offtopic. Zie ook de waarschuwing van eerder vanavond en de aangepaste topicwaarschuwing. **

[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Kol Nedra schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Dit is eigenlijk best slim, maak een virtueel pf aan bijvoorbeeld elke maand dca in 3-6 DeFi projecten en kijk of je winst haalt :*)
Of niet, ik zou dikke FOMO krijgen 😂
Merk dat een beetje spreaden soms wel effect heeft, 1/6e van m'n portfolio zit in LINK, omdat die zo hard ging voor de dip is de netto schade nog relatief beperkt gebleven, ookal is de rest -6-18%

[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 06-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Zo had ik het nooit bekeken.

Zijn Bitcoiners écht zulke greedy fucks geworden?
Kijk eens in de spiegel, sta je voor de Bruna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ADA? wat gaat die doen?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Niet online

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 06-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skalders
Zelf nog niet bekeken, maar coinbureau heeft net een video uitgebracht over ADA en het potentieel.

YouTube: Cardano: ADA Potential In 2022?! My Take!!

Persoonlijk niet zo'n believer in ADA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
Hoe kom je nou van zo'n verslaving af Jaapio? Door fiat te verduisteren in Bitcoin?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 21:49
Waarom niet een competitie :) Laar iedereen met huidige koersen en 100.000 fictieve euro's crypto kopen en kijken we wie 31 dec 2022 het beste resultaat heeft. En natuurlijk wie zijn euro's heeft verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julian-AMD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:48:
[...]

Hoe kom je nou van zo'n verslaving af Jaapio? Door fiat te verduisteren in Bitcoin?
Geen idee. Ik waag af en toe een gokje met wat kleingeld, voor de lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
Kintsugi (KINT) is nu te traden op Kraken, mocht je KSM in parachain gedaan hebben op Kraken, het zit in je wallet

nothing stops this train

Pagina: 1 ... 233 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!