☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wil je op de hoogte gehouden worden van de dot-jes?Darrell schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:30:
Ok ik vind het mooi geweest. Is a87 alweer vrijgelaten en zo niet wat gaan we daar aan doen?
BijvoorbeeldMasstje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:36:
[...]
Wil je op de hoogte gehouden worden van de dot-jes?
Ik heb liever dat 'ie zijwaarts gaat komende 2 weken vanwege belastingen
Daarna de pump.
Die paar euro...Qunix schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:09:
[...]
Daarna de pump.
Echt een mierenneuker die paar centen.Qunix schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:09:
[...]
Daarna de pump.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aE6gcIf8shia0rxHQYzJQtLb.jpg?f=user_large)
🤣🤣🤣
Rug pull? Exploit?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Even wachten nog.
49K euro portfolio confirmedQunix schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:09:
[...]
Daarna de pump.
Een echte golver is nooit uitgeput
Of 10k of 10 miljoen, kan allemaal, minder belasting betalen vinden de meeste van ons doorgaans wel fijn maar nog belangrijker: Belasting verschuldigd zijn over wat je op 1 jan hebt maar 2 januari ineens foetsie is, is klote, liever dus andersom.
[ Voor 21% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 17:28 ]
Met 10k hoef je geen belasting te betalen...TWeaKLeGeND schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:26:
[...]
Of 10k of 10 miljoen, kan allemaal, minder belasting betalen vinden de meeste van ons doorgaans wel fijn maar nog belangrijker: Belasting verschuldigd zijn over wat je op 1 jan hebt maar 2 januari ineens foetsie is, is klote, liever dus andersom.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Wel als het niet sideways maar moon gaat ;-) (plus naast je 10k crypto pf kan je ook nog 50k op je spaar en 50k in etfs hebben etc)resusaapje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:30:
[...]
Met 10k hoef je geen belasting te betalen...
[ Voor 16% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 17:33 ]
Netjes! Zal wel een pump en dump worden..LoBbY_1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:13:
Sand gaat wel lekker nuzowat weer uit de min!
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Zal wel een korte pump en dump worden denk ik.
Voor nu wel een mooie stijgende aanloop.
Dat deel snap ik ook niet zo goed nee.jvel92 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:33:
Mensen zien hier nog steeds liever hun netto waarde verdampen, dan dat ze percentueel een klein bedrag aan belasting over hun vermogen betalen. Deze mensen zijn of aan het larp-en dat ze een dergelijk vermogen hebben, of snappen er werkelijk waar helemaal niets van.
Je betaalt alleen belasting voor het deel boven een bepaalde waarde.
In dat geval betaal ik liefst een zo hoog mogelijk bedrag.
Doet me denken aan een tiental jaar geleden aan het begin van mijn loopbaan. Toen waren er genoeg mannen die het stoer vonden dat hun vrouw-2-be een hongerloontje bij elkaar schraapte terwijl zij het "grote" geld verdienden. Die mannen die dan raar keken als ik aangaf dat ik prima tevreden was met een vrouw die 1,5x mijn salaris binnenbracht.
Sinds de 51 langs de zijlijn. Wat procentjes op eth & sol gepakt. Laat BTC eerst maar eens goed uitbreken op de maandgrafiek.Darrell schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:47:
Let the fomo begin.
bedankt voor de 13e maand!
en nee niet alles opgemaakt hieraan, meeste gaat gewoon naar BTC 👍
nothing stops this train
Heel goed! Op dit niveau? Was dit dé bodem?Kol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:53:
zo, fluffje Cake en RAMP gekocht (extra)
Ik wacht nog even af.
Zitten meer haken en ogen aan dan je het doet overkomen. Nu sideways ivm geen stevige belastingverplichting lijkt me helemaal geen rare wens. Nu een dikke crash om over 1 jan niks te betalen is dan weer een ander verhaal, maar ik zie daar niemand op hopen die al niet in fiat zit. Niemand heeft het over netto verdampen. Men heeft het over deze week liever geen dikke verplichting aangaan richting de fiscus. Wat je 1 januari hebt kan 2 januari -90% zijn gegaan. Je loopt minder risico als je 1 jan niks hebt en op 2 jan pas moon ziet. Mocht je echt pech hebben en niet genoeg nagedacht over gevolgen van bepaalde gebeurtenissen (en daar backups voor inbouwen in je strategie) dan zou je in eerste scenario zelfs mss een sell low moeten doen.jvel92 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:33:
Mensen zien hier nog steeds liever hun netto waarde verdampen, dan dat ze percentueel een klein bedrag aan belasting over hun vermogen betalen. Deze mensen zijn of aan het larp-en dat ze een dergelijk vermogen hebben, of snappen er werkelijk waar helemaal niets van.
(Maar inderdaad er zijn er ook veel bij die het niet snappen en bijv ook nog denken dat je onder de 50k niks betaald en boven de 50k over die hele 50k moet aftikken, net zoals mensen die geen extra werk willen doen omdat 'de belastingdienst daar bijna alles van opvreet' niet beseffende dat dat zichzelf allemaal recht trekt bij de IB invullen etc)
[ Voor 26% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 18:04 ]
Denk je dat cake nog potentie heeft dan?Kol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:53:
zo, fluffje Cake en RAMP gekocht (extra)
Zal tijd worden, we lopen volgens mij al 1 dag achter op @Jedi_Pimp zijn voorspelling. Of verpest ik het feestje nu een beetje?Biohazzard21 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:10:
Lekker hoor, pompen we weer door richting de 50k ?
Kut, al ingeruild voor 1 Lambo tegen die tijd, zit daar toevallig ook een 10 miljoen limiet op en geilen wholecoiners goden in 2042 nog op mijn klassieker uit 2025?
Op dat gebied kan de koers beter omlaag gaan. Voor de belastingdienst maakt het namelijk niet uit op je geld in crypto zit of op de bank staat, word allebei in box 3 meegerekend.Qunix schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:09:
[...]
Daarna de pump.
Maar goed, tenzij je een flink vermogen hebt is het moeilijk doen om een paar euro's.
[ Voor 10% gewijzigd door PWSteal op 23-12-2021 18:19 ]
CAKE an sich vermoed ik niet. Maar CAKE wegzetten voor 31% op Binance is toch wel leuk hoor. Ja, op PCS krijg je meer, maar het feit dat je het niet heen en weer hoeft te sturen, de opbrengst iedere dag kunt omzetten in bijv. BNB, etc. en over 30 dagen weer in bijv. AXS drukt geeft wel wat flexibiliteit. En je hoeft het niet te documenteren voor als je tegen een boom rijdt.keepitfrosty schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:11:
[...]
Denk je dat cake nog potentie heeft dan?
Vandaag en gisteren zijn hier delen CELR, CHR en AXS uit staking gekomen, heb CELR en CHR omgezet naar AXS en die is weer voor 30 dagen tegen 115% weggezet (ja, per jaar, niet per maand), maar ook die opbrengst gaat weer direct in extra BNB. Ik heb hier voorheen te weinig gebruik van gemaakt, maar de dagelijkse opbrengst van al die staking producten, incl. MC a 118%, tikt toch wel behoorlijk aan.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
God morks in wysterious ways.
Geweldig spel
Geweldige staking
Nog nooit zo enthousiast geweest over een coin.
En moet wel een keer verkopen anders echt een keer janken 😅
PlanR schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:58:
[...]
Heel goed! Op dit niveau? Was dit dé bodem?
Ik wacht nog even af.

Uiteraard hoop ik dat de pump doorzet naar de volgende ATH, maar wie weet.
Anders even die whale naast je vragen wat de plannen zijnRay_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:13:
[...]
Zal tijd worden, we lopen volgens mij al 1 dag achter op @Jedi_Pimp zijn voorspelling. Of verpest ik het feestje nu een beetje?
Xrp hodl mode on.Amstrike01 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:35:
Nog XRP holders hier voor de SOLO AirDrop ?
Zal wel een korte pump en dump worden denk ik.
Voor nu wel een mooie stijgende aanloop.

Cake op pcs veel beter dan binance. mijn bedoeling is op de top verkopen, mocht dat niet lukken dan hodl ik die jaren.Taro schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:20:
[...]
CAKE an sich vermoed ik niet. Maar CAKE wegzetten voor 31% op Binance is toch wel leuk hoor. Ja, op PCS krijg je meer, maar het feit dat je het niet heen en weer hoeft te sturen, de opbrengst iedere dag kunt omzetten in bijv. BNB, etc. en over 30 dagen weer in bijv. AXS drukt geeft wel wat flexibiliteit. En je hoeft het niet te documenteren voor als je tegen een boom rijdt.
Vandaag en gisteren zijn hier delen CELR, CHR en AXS uit staking gekomen, heb CELR en CHR omgezet naar AXS en die is weer voor 30 dagen tegen 115% weggezet (ja, per jaar, niet per maand), maar ook die opbrengst gaat weer direct in extra BNB. Ik heb hier voorheen te weinig gebruik van gemaakt, maar de dagelijkse opbrengst van al die staking producten, incl. MC a 118%, tikt toch wel behoorlijk aan.
vooral auto-compound spreekt me aan op pcs en verslaat dit met gemak als staking op Binance.
geld ook voor RAMP op RAMP DeFi 👍
nothing stops this train
nee totaal niet, daarom koop ik het he 🥲keepitfrosty schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:11:
[...]
Denk je dat cake nog potentie heeft dan?
ik verwacht geen dikke moonshots, maar als Cake gewoon zijn ding blijft doen en in 2025 ook nog op $12 staat zelfs dan een prima rendement vanwege auto-compound.
ik verwacht echter dat Cake dan wel rond $30 staat....
[ Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 23-12-2021 18:55 ]
nothing stops this train
Gedaan. Mijn wederhelft keek mij heel boos aan en ik zit nu met een blauw oog in de keuken te eten in mijn eentje.Darrell schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:46:
[...]
Anders even die whale naast je vragen wat de plannen zijn
Oke, rekenvoorbeeld je bent alleenstaand en hebt 1 BTC. Die is nu 49k waard en op 1 januari, is die zelfde BTC 47k waard. Je valt onder de 50k grens, de vlag gaat letterlijk, uit want je hoeft geen belasting te betalen over je vermogen. Maar je netto vermogen is wel -2k in vergelijking met vandaag, maar dat vind je niet belangrijk want die graaiers in Den Haag krijgen geen cent van je.TWeaKLeGeND schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:59:
[...]
Zitten meer haken en ogen aan dan je het doet overkomen. Nu sideways ivm geen stevige belastingverplichting lijkt me helemaal geen rare wens. Nu een dikke crash om over 1 jan niks te betalen is dan weer een ander verhaal, maar ik zie daar niemand op hopen die al niet in fiat zit. Niemand heeft het over netto verdampen. Men heeft het over deze week liever geen dikke verplichting aangaan richting de fiscus. Wat je 1 januari hebt kan 2 januari -90% zijn gegaan. Je loopt minder risico als je 1 jan niks hebt en op 2 jan pas moon ziet. Mocht je echt pech hebben en niet genoeg nagedacht over gevolgen van bepaalde gebeurtenissen (en daar backups voor inbouwen in je strategie) dan zou je in eerste scenario zelfs mss een sell low moeten doen.
(Maar inderdaad er zijn er ook veel bij die het niet snappen en bijv ook nog denken dat je onder de 50k niks betaald en boven de 50k over die hele 50k moet aftikken, net zoals mensen die geen extra werk willen doen omdat 'de belastingdienst daar bijna alles van opvreet' niet beseffende dat dat zichzelf allemaal recht trekt bij de IB invullen etc)
Maar stel, BTC breekt toch uit en je BTC is 100k waard op 1 januari. Enorm vervelende situatie natuurlijk, want je moet maar liefst €293 (!!) afdragen aan de belastingdienst bij de aangifte in 2023. Gelukkig is je netto vermogen wel gestegen met 51k. Maar dat vind je niet belangrijk, want je moet 0,29% van je vermogen afstaan aan die verfoeide belastingdienst, schande!
Dat risico van -90% op een 2 januari dat jij beschrijft zou in mijn voorbeeld €293,- zijn. Lijkt me nou geen overkomelijk risico. Geloof dat de gemiddelde tweaker wel met grotere bedragen risico loopt in crypto
Oftewel; dat een zijwaartse bewegende markt beter voor je financiële plaatje zou zijn i.v.m. vermogensbelasting is onzin.
Op de top verkopen had je in april moeten doen. Staken tegen >70% levert niet meer op dan je winst nemen na enorme stijgingen van >500%.Kol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:52:
[...]
Cake op pcs veel beter dan binance. mijn bedoeling is op de top verkopen, mocht dat niet lukken dan hodl ik die jaren.
vooral auto-compound spreekt me aan op pcs en verslaat dit met gemak als staking op Binance.
geld ook voor RAMP op RAMP DeFi 👍
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
zoveel is dat niet toch, kijk maar eens naar iedereen die nu SOL kopen 👀 veel hoger risico 😉Taro schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:57:
[...]
Op de top verkopen had je in april moeten doen. Staken tegen >70% levert niet meer op dan je winst nemen na enorme stijgingen van >500%.
nothing stops this train
Jij kunt snel context switchenKol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:59:
[...]
zoveel is dat niet toch, kijk maar eens naar iedereen die nu SOL kopen 👀 veel hoger risico 😉
Zie hieronder, 1 dag inderdaad. Niet slecht lijkt me zo.Ray_ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:13:
[...]
Zal tijd worden, we lopen volgens mij al 1 dag achter op @Jedi_Pimp zijn voorspelling. Of verpest ik het feestje nu een beetje?
Jullie kunnen een abonnement nemen op mijn wekelijkse nieuwsbrief inclusief watchlist en signal TG groep. De nieuwsbrief bevat ook ontsjeen KPI's. Slechts 299 euro per maand, inclusief een gepersonaliseerde welkomstboodschap.
Bedrag te voldoen in $CUMROCKET.
Gr gr,
JomandaCalls
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:29:
[...]
Zie mijn post van gisteren. Vandaag of morgen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Nee liever niet, we kennen die afbeeldingen inmiddels wel.
Daar komt nog bij dat dit soort APY's er ook wel voor lijken te zorgen dat een hoop van die alts relatieve stable coins zijn tov de fluctuaties bij andere alts althans. ZEker in de laatste laten we zeggen 2-3 maanden lijkt dat zo te zijn. Ik moet wel zeggen dat bijv mn cake sinds aankoop april in fiat verlies niet op kan tegen de mooie 100%+ waar het bij Beefy voor staat.Taro schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:20:
[...]
CAKE an sich vermoed ik niet. Maar CAKE wegzetten voor 31% op Binance is toch wel leuk hoor. Ja, op PCS krijg je meer, maar het feit dat je het niet heen en weer hoeft te sturen, de opbrengst iedere dag kunt omzetten in bijv. BNB, etc. en over 30 dagen weer in bijv. AXS drukt geeft wel wat flexibiliteit. En je hoeft het niet te documenteren voor als je tegen een boom rijdt.
Maar dit doe je dan dus met stukjes van je PF die je anders in USDT staking of andere stablecoin staking zou hebben zitten? Of kies je er echt voor om X % van je PF niet in ETH/BTC ofzo te stoppen maar echt bereid die positie iets te verkleinen ten faveure van deze alts als staking? Ik doe het zelf namelijk wel eens met het " restje" dat voor mn gevoel teveel op de Binance Card staat, of een restje dat ik overhoud na het verkopen van een Launchpool coin maar ik durf eigenlijk nooit aan mn main BTC/ETH /BNB holdings te komen om met een alt risico te gaan nemen.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik heb de afgelopen 30-90 dagen +-40% van mijn Binance pf in alts gestaked, de rest via BUSD in launchpool. Alleen SOL wat eerder uit locked staking gehaald tegen een kleine boete, de rest uitgezeten.twit schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:03:
[...]
Maar dit doe je dan dus met stukjes van je PF die je anders in USDT staking of andere stablecoin staking zou hebben zitten? Of kies je er echt voor om X % van je PF niet in ETH/BTC ofzo te stoppen maar echt bereid die positie iets te verkleinen ten faveure van deze alts als staking? Ik doe het zelf namelijk wel eens met het " restje" dat voor mn gevoel teveel op de Binance Card staat, of een restje dat ik overhoud na het verkopen van een Launchpool coin maar ik durf eigenlijk nooit aan mn main BTC/ETH /BNB holdings te komen om met een alt risico te gaan nemen.
Ben overigens op 48.586 USD weer volledig in BTC gestapt met dit BUSD gedeelte en zojuist is mijn ingestelde sell order geraakt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YO21YxlM4rbgveBl6r3swqzP.jpg?f=user_large)
Zit dus nu weer in BUSD ipv BTC. Op andere locaties nog wel BTC staan.
De openstaande order is overigens ETH rond 41xx USD.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 23-12-2021 19:18 ]
Short had die al na 6 uur gesloten met 55k winst. Toen werd die uitgelachen omdat die ook 110k winst kom hebben.knakworst schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:07:
Hoe gaat het met die short van die youtuber?
Sommige mensen…. Moet gvd bijna heel jaar werken voor dat bedrag 🤣
M.i. ook belangrijk om te doorbreken op korte termijn.. anders toch nog steeds bearishTaro schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:20:
[...]
Dat is ook de reden dat ik hier een sell order had staan, al ziet de chart er wel zo uit dat de 1D MA99 rond 54.xk deze keer haalbaar is:
[Afbeelding]
Zero.

MOON!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Probeer nu eens met serieuze vermogens te rekenen. Nu sideways wensen is helemaal niks mis mee belastingtechnisch gezien, nu dikke moon brengt simpelweg meer risico mee dan moon vlak na de jaarwisseling. Ja als je toch al geen hol hebt gaat het niet veel uitmaken. Heb je wel een serieus PF dan praat je over andere soort risicos en manieren waarop je die risicos kan afdekken.jvel92 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:56:
[...]
Oke, rekenvoorbeeld je bent alleenstaand en hebt 1 BTC. Die is nu 49k waard en op 1 januari, is die zelfde BTC 47k waard. Je valt onder de 50k grens, de vlag gaat letterlijk, uit want je hoeft geen belasting te betalen over je vermogen. Maar je netto vermogen is wel -2k in vergelijking met vandaag, maar dat vind je niet belangrijk want die graaiers in Den Haag krijgen geen cent van je.
Maar stel, BTC breekt toch uit en je BTC is 100k waard op 1 januari. Enorm vervelende situatie natuurlijk, want je moet maar liefst €293 (!!) afdragen aan de belastingdienst bij de aangifte in 2023. Gelukkig is je netto vermogen wel gestegen met 51k. Maar dat vind je niet belangrijk, want je moet 0,29% van je vermogen afstaan aan die verfoeide belastingdienst, schande!
Dat risico van -90% op een 2 januari dat jij beschrijft zou in mijn voorbeeld €293,- zijn. Lijkt me nou geen overkomelijk risico. Geloof dat de gemiddelde tweaker wel met grotere bedragen risico loopt in crypto
Oftewel; dat een zijwaartse bewegende markt beter voor je financiële plaatje zou zijn i.v.m. vermogensbelasting is onzin.
2M huidige PF moon naar planB zijn 288k getal ff simpel afgerond naar 10 mil, gevolgd door een 90% crash en een bear zorgt voor een belastingverplichting van zo'n 167K op een vermogen van 1 miljoen, moet je misschien 15% van dat vermogen nog eens sell low weg doen om die 167k af te tikken. Ben je mooi 15% van je 1BTC = 1BTC kwijt. Al heb je nu al 10M en ga je wel sideways heb je nog dat risico op plots je huidige 10M in duizelingwekkend tempo naar 1M te zien gaan NADAT jij de belastingdienst 167k verschuldigd bent.
2M huidige PF moon naar planB zijn 288k in Q1 2022 en de -90% en bear hitten je in Q3 2022 en je zit wat betreft de verplichting naar de fiscus met zo'n 28k op je 1M toch een stuk fijner.
Is het een doem scenario dat we in januari door de put gaan en de beer begint en er menig hodler met bovenstaand fenomeen te maken krijgt? Wellicht, maar het is zeer zeker een realistisch mogelijk scenario. Er zijn geheid mensen die zich op deze manier gebrand hebben in 2018 door van te voren niet goed na te denken en geen plan klaar hebben staan om bijvoorbeeld direct die 167k te liquideren op 1 Jan 00:00 of bijvoorbeeld minder balls deep te zitten om een slecht getimede bear te kunnen dekken. Erkennen dat er een risico is de eerste stap. Hoe je die af kan dekken en of dat nodig is ligt aan je persoonlijke situatie.
Tegenover jouw 'onzin' verklaring zet ik dus neer: Na de jaarwisseling een moon brengt minder risico met zich mee dan voor de jaarwisseling, dat risico is behapbaar als je nauwelijks VRH moet aftikken maar kan serieuze vormen aannemen waar men rekening mee dient te houden.
Uiteraard is heel dit verhaal losstaand van de effecten van een pump voor of na de 31 dec futures markt en al dat soort dingen. Het ging nu puur om de fiscus.
[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 19:46 ]
Ik post ze alleen per 5k, maximaal twee per dag dus anders eindig ik als A87
Toevallig net een brisket in de sous vide getyft, lekker uurtje of 40 garen en dan 2 uurtjes rokenDaWayne schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:33:
Wordt het toch vlees met de kerstdis.
(Lag al wel tijdje in de vriezer, gekocht rond ATH
[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 19:38 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Moet je wel eerst verkopen.. en dat doen we dus niet.DaWayne schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:33:
Wordt het toch vlees met de kerstdis.
Ps. Rijsttafel hier op 1e kerstdag
Zero.
Toeval bestaat niet.TWeaKLeGeND schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:34:
[...]
Toevallig net een brisket in de sous vide getyft, lekker uurtje of 40 garen en dan 2 uurtjes roken
Lekkah, hier ga ik voor picanha met port-tijmsaus. (En ga nog zalm roken)
Heb net wat CELR (gekocht voor 0,06€) verkocht, dus minder selderij, meer vlees.

Dit is een pump van de belastingdienst, 1 januari verkopen ze weer
Portfolio van 1 miljoen en dan 167k betalen aan belasting. Ik teken er alsnog voor !TWeaKLeGeND schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:31:
[...]
Probeer nu eens met serieuze vermogens te rekenen. Nu sideways wensen is helemaal niks mis mee belastingtechnisch gezien, nu dikke moon brengt simpelweg meer risico mee dan moon vlak na de jaarwisseling. Ja als je toch al geen hol hebt gaat het niet veel uitmaken. Heb je wel een serieus PF dan praat je over andere soort risicos en manieren waarop je die risicos kan afdekken.
2M huidige PF moon naar planB zijn 288k getal ff simpel afgerond naar 10 mil, gevolgd door een 90% crash en een bear zorgt voor een belastingverplichting van zo'n 167K op een vermogen van 1 miljoen, moet je misschien 15% van dat vermogen nog eens sell low weg doen om die 167k af te tikken. Ben je mooi 15% van je 1BTC = 1BTC kwijt. Al heb je nu al 10M en ga je wel sideways heb je nog dat risico op plots je huidige 10M in duizelingwekkend tempo naar 1M te zien gaan NADAT jij de belastingdienst 167k verschuldigd bent.
2M huidige PF moon naar planB zijn 288k in Q1 2022 en de -90% en bear hitten je in Q3 2022 en je zit wat betreft de verplichting naar de fiscus met zo'n 28k op je 1M toch een stuk fijner.
Is het een doem scenario dat we in januari door de put gaan en de beer begint en er menig hodler met bovenstaand fenomeen te maken krijgt? Wellicht, maar het is zeer zeker een realistisch mogelijk scenario. Er zijn geheid mensen die zich op deze manier gebrand hebben in 2018 door van te voren niet goed na te denken en geen plan klaar hebben staan om bijvoorbeeld direct die 167k te liquideren op 1 Jan 00:00 of bijvoorbeeld minder balls deep te zitten om een slecht getimede bear te kunnen dekken. Erkennen dat er een risico is de eerste stap. Hoe je die af kan dekken en of dat nodig is ligt aan je persoonlijke situatie.
Tegenover jouw 'onzin' verklaring zet ik dus neer: Na de jaarwisseling een moon brengt minder risico met zich mee dan voor de jaarwisseling, dat risico is behapbaar als je nauwelijks VRH moet aftikken maar kan serieuze vormen aannemen waar men rekening mee dient te houden.
Uiteraard is heel dit verhaal losstaand van de effecten van een pump voor of na de 31 dec futures markt en al dat soort dingen. Het ging nu puur om de fiscus.
Maar ik begrijp je punt. Al vraag ik me oprecht af als je een dergelijk portfolio heb of je je dan druk maakt om die 167k..
Hm ja en dat ding doen van pcs verwacht ik zelf dus niet veel meer van. PCS lijkt een beetje zijn beste tijd gehad te hebben en hadden ze veel beter multichain kunnen gaan toen de hype nog groot was. Daarvoor in de plaats is alle focus naar NFTs gegaan. Ik heb dan ook al mijn CAKE in de afgelopen maanden verkocht (begonnen met kopen in oktober 2020) en ik verwacht zelf niet dat CAKE ooit nog weer de 40 gaat zoals een tijd terug Je ziet CAKE ook veel minder vaak stijgen wanneer BNB dat doet wat in het verleden wel zo was. Ook qua IFO’s valt het allemaal wat tegen.Kol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:53:
[...]
nee totaal niet, daarom koop ik het he 🥲
ik verwacht geen dikke moonshots, maar als Cake gewoon zijn ding blijft doen en in 2025 ook nog op $12 staat zelfs dan een prima rendement vanwege auto-compound.
ik verwacht echter dat Cake dan wel rond $30 staat....
Ja dat stukje gemak en flexibiliteit is een keuze, maar CAKE op binance vastzetten is echt zonde imo helemaal zonder de auto compounding. En via een dex natuurlijk zo geswapped naar wat je wilt. 31% APY vind ik persoonlijk niet eens de moeite waard maar dat is persoonlijk.Taro schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:20:
[...]
Teken je ook voor je vermogen van nu op dit moment zien halveren en dan ook nog eens 16,7% aan de fiscus moeten afdragen? Je wint niet de loterij he. Natuurlijk maken die mensen met een dergelijk portfolio daar dan nog druk om. Ja als je 10 miljard hebt en je raakt de helft kwijt dat ga je niet merken, sterker nog, dan kan je gerust 9 miljard in een fonds steken om mensen mee te helpen. Maar ook die mensen hebben toch echt pijn als 9 miljard foetsie is ipv in dat hulpfonds.Deman23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:47:
[...]
Portfolio van 1 miljoen en dan 167k betalen aan belasting. Ik teken er alsnog voor !
Maar ik begrijp je punt. Al vraag ik me oprecht af als je een dergelijk portfolio heb of je je dan druk maakt om die 167k..
Wat dan vooral pijn zou doen is die crash van 90%. Maar die zou morgen ook pijn doen..TWeaKLeGeND schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:55:
[...]
Teken je ook voor je vermogen van nu op dit moment zien halveren en dan ook nog eens 16,7% aan de fiscus moeten afdragen? Je wint niet de loterij he. Natuurlijk maken die mensen met een dergelijk portfolio daar dan nog druk om. Ja als je 10 miljard hebt en je raakt de helft kwijt dat ga je niet merken, sterker nog, dan kan je gerust 9 miljard in een fonds steken om mensen mee te helpen. Maar ook die mensen hebben toch echt pijn als 9 miljard foetsie is ipv in dat hulpfonds.
Scheelt je wel 167K met kans op herstel in januariDeman23 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:56:
[...]
Wat dan vooral pijn zou doen is die crash van 90%. Maar die zou morgen ook pijn doen..
[ Voor 33% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-12-2021 20:02 ]
Van dorpsgek naar dirty pleasure, wie had dat kunnen denken..PHPResource schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:36:
Wat heeft iedereen toch een obsessie met a87Laat 'em met rust lol
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik heb iets gemist geloof ik..Stokstaart schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:03:
[...]
Van dorpsgek naar dirty pleasure, wie had dat kunnen denken..
Spelen met 6 Mil is dan ook niet voor iedereen weggelegd.mentalozzie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:19:
[...]
Short had die al na 6 uur gesloten met 55k winst. Toen werd die uitgelachen omdat die ook 110k winst kom hebben.
Sommige mensen…. Moet gvd bijna heel jaar werken voor dat bedrag 🤣
Sta te springen om mijn laatste flufje ada om te wisselen voor iets nuttigers.Kol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:05:
ADA ziet er goed uit 👀
Haha en zo snel kan het gaan. Anderhalve week geleden gold er een behoorlijk verdoemd uitzicht voor ADA. Volk op Reddit was ook roekeloos.Kol Nedra schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:05:
ADA ziet er goed uit 👀
UberLurker Departement #GG.
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!