Trently schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:46:
[...]
Ik ben heel benieuwd vandaag, met het verwachtte besluit vanuit de FED.
Met de huidige inflatie gaan ze echt wel maatregelen nemen. Zowel het stimuleringsbeleid als het verhogen van de rente, zal op de beurzen niet positief ontvangen gaan worden.
Op dit moment zijn de Europese beurzen positief de dag begonnen, alsmede de crypto's, maar ik weet niet of we dit de hele dag vasthouden.
Ik hoop van wel, maar enige voorzichtigheid is (zoals altijd) geboden.
De afgelopen dagen (sinds vorige week donderdag) hebben we al een redelijke correctie in de prijs gehad, omdat men risico is gaan afbouwen, heeft verkocht in anticipatie op de beslissing of vertrouwen in de markt heeft verloren. Je zou dus kunnen stellen dat de beslissing al gedeeltelijk is ingeprijsd; "sell the rumor, buy the news".
De FED en Biden administatie is er politiek gezien ook niet bij gebaat om de markt te laten crashen met het zicht op de mid term verkiezingen volgend jaar november. Grote kans dat ze gematigde toon aan slaan, ze gaan wel wat doen maar niets dat me markt echt verrast. Waardoor we zomaar een groene dag kunnen hebben.
Wel is het zo dat mijn inziens het macro plaatje minder gunstig is geworden t.o.v. de situatie in 2020 en begin 2021. Op de lange termijn zit je in ETH en BTC wel goed. Alts zijn een groter risico, sommige alts zijn -80% in opzichte van de ATH in mei en dan zitten we nog niet eens in een beer. Alts die productief zijn en dus cashflow genereren voor de token holders, zijn mogelijk wel interessant. Omdat je bij dergelijke tokens niet alleen speculeert op prijs stijging. Hierbij zou ik me dan focussen op tokens die de yield op stablecoin controleren (CRV, CVX, KP3R, FXS bijvoorbeeld).
Tot zover mijn brain dump.