Gedeelde smarties zijn halve smarties.Darrell schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:04:
Gedeelde vinketering is halve vinketering.
Klopt nog ook!
God morks in wysterious ways.
10/12/2020: 600 dollar.jesperber schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:10:
ETH begint wel te bloeden
Verwijderd
Dat klopt zeker. Vanuit het crypto perspectief is FIAT zeer volatiel.
1 BTC = 1 BTC heb ik me wel eens laten vertellen door een iets lesser fool.
Of dat nu 0.06 Venezolaanse bolivar of 1 miljoenmiljard kilo goud waard is, verandert daar weinig aan. Eigenlijk best eigenaardig, als je er zo eens naar kijkt.
De interpretatie van een naam kan ondertussen ook nog vele kanten op.
Sommige mensen denken: Bitcoin. Een relatief jonge op zichzelf staande assetclass met gigantisch potentieel.
Anderen denken: Biedcoin. Bied maar, wat de gek er voor over heeft.
Zelf denk ik: Bidcoin. Bidden dat de prijs omhoog gaat.
En zo kun je dagelijks speculeren op de prijs en/of toekomstig perspectief.
Bizar.
Te mooi om waar te zijn he. Helaas ben ik nu eeuwig bagholder. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
1 kilo veren zou ook net zo zwaar zijn als 1 kilo lood heb ik me laten vertellen...Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:14:
[...]
1 BTC = 1 BTC heb ik me wel eens laten vertellen door een iets lesser fool.
Een bekend raadsel luidt: wat is zwaarder, een kilo lood of een kilo veren? Kinderen geven bijna altijd als antwoord: een kilo lood. Verstandige mensen moeten hierom lachen, want ze denken te weten dat de kinderen in een opzichtige valkuil stappen. Ze zijn natuurlijk even zwaar. Een kilo van de een is een kilo van de ander.
Logisch, lijkt het, dit antwoord van "weldenkende" mensen. Toch hebben zij het, afhankelijk van hoe je het begrip "zwaar" definieert, in principe fout. Natuurkundig zit het ingewikkelder in elkaar. Want, waar druk je de zwaarte in uit? Doe je dat in kilogram (kilo is een onjuiste benaming, want betekent slechts duizend, een getal zonder eenheid), dan vergelijk je de massa's lood en veren met elkaar. Massa is een bepaalde hoeveelheid materie. Die hoeveelheden zijn gelijk, want beide één kilogram. Dan klopt het verstandige antwoord dus.
Maar, stel je de zwaarte gelijk aan het gewicht, en dat doen we meestal, dan spreek je van een kracht (eenheid newton). Gewicht is de kracht die op een ondergrond wordt uitgeoefend. En waarmee de ondergrond dus ook terugduwt. Je gewicht in de ruimte is nul (je bent gewichtloos), je oefent immers geen kracht op een ondergrond uit. Ook als je van een verhoging springt ben je voor even gewichtloos. Of als je aan een parachute naar beneden valt. In een lift neemt je gewicht toe als je versneld omhoog beweegt. Evenzo neemt je gewicht af als je versneld omlaag beweegt. Met een weegschaal kun je dit eenvoudig aantonen (voor de goede orde, een weegschaal meet gewicht, maar zet dit via een juist geijkte schaal om in kilogram).
Echter, volgens de wet van Archimedes is er naast je gewicht nog een andere kracht aanwezig, namelijk de opwaartse kracht. Deze ontstaat door de aanwezige lucht. In formule:
Fs = ρ ∙ g ∙ V
In woorden: Opwaartse kracht = dichtheid van de lucht die verplaatst wordt x valversnelling x het volume
Want, zegt Archimedes: De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof of gas ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof of gas. Deze opwaartse kracht is tegengesteld van richting aan de zwaartekracht, en dus ook tegengesteld aan het gewicht. Dus des te groter het volume van een voorwerp is, des te groter is de opwaartse kracht. En des te minder is het gewicht, de kracht naar beneden.
Het volume van een kilogram veren is veel groter dan het volume van een kilogram lood. Er wordt dus door de veren veel meer lucht verplaatst dan door het lood. Dit kost kracht. Dit kun je uitrekenen. Deze uitkomst moet je van de zwaartekracht aftrekken. Dan pas kun je het gewicht van een kilo lood met een kilo veren vergelijken.
Want: gewicht = zwaartekracht - opwaartse kracht.
Berekening:
De massadichtheid van de veren bedraagt ongeveer 100 kg/m³, die van lood 11340 kg/m³. Dan neemt 1 kg veren een volume in van 0,010 m³ (= 1/100 m³), en 1 kg lood 0,000088183 m³ (= 1/11340 m³). De opwaartse kracht (formule zie hierboven: Fs = ρ ∙ g ∙ V ) met ρlucht = 1,3 kg/m³ is dan 0,13 N voor de veren, en 0,0011246 N voor het lood. Reken maar uit.
Het gewicht van 1 kg lood is dan: Fz - Fopw = 1 x 9,81 - 0,0011246 = 9,8088753 N
Van 1 kg veren is dat: Fz - Fopw = 1 x 9,81 - 0,13 = 9,68 N
Hieruit blijkt dat 1 kg veren 9,8088753 - 9,68 x 100 % / 9,8088753 = 1,3 % lichter is dan 1 kg lood. Een kilo lood is dus zwaarder dan een kilo veren. De kinderen uit het begin van het verhaal hebben gelijk!
Voor wie dit vreemd in de oren klinkt: vergelijk het gewicht van een baksteen in twee verschillende situaties. Eerst gewoon op je hand in de lucht, daarna op diezelfde hand onder water. In de laatste situatie zal het gewicht een stuk minder zijn vanwege de grote opwaartse kracht die het water op de baksteen uitoefent. Een ander voorbeeld: kijk naar een luchtballon die zich omhoog verplaatst. De opwaartse kracht op de ballon (= de kracht omhoog) is groter dan de zwaartekracht (= de kracht omlaag). De luchtballon stijgt!
Overigens: op de maan geldt het verschil in gewicht niet. Daar is geen dampkring. En dus geen lucht dat verplaatst kan worden. Op de maan is een kilo lood even zwaar als een kilo veren. In alle opzichten.
#HODL
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Het kan nog gekker namelijk:
- goederen die vergankelijk zijn, zoals een appel.
- goederen die geen intrinsieke waarde hebben, zoals kunst, maar ook bitcoin
- goederen met intrinsieke waarde, zoals grondstoffen
Er zijn natuurlijk enorm veel modellen van waardebepaling en waardering - waarbij doorgaans afspraken over wat we gebruiken als transportmiddel voor waarde interessant is. Geld heeft geen waarde, behalve de afspraak over de waarde die we er aan toekennen. Vandaar dat het hele systeem rondom geld waardering belangrijker is dan geld zelf, centrale banken houden dit systeem overeind, zodat we vertrouwen kunnen houden in dit systeem en het rustig op de bank laten staan etc. Als je salaris de ene maand in te ruilen is voor 1 appel en de maand erna voor 1.000 appels dan wil je voortaan betaald worden in appels, als je er elke keer 1.000 krijgt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Dit. Zo zie ik het ook, allemaal lood om oud ijzer die fiat valuta's.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:18:
[...]
1 kilo veren zou ook net zo zwaar zijn als 1 kilo lood heb ik me laten vertellen...
Een bekend raadsel luidt: wat is zwaarder, een kilo lood of een kilo veren? Kinderen geven bijna altijd als antwoord: een kilo lood. Verstandige mensen moeten hierom lachen, want ze denken te weten dat de kinderen in een opzichtige valkuil stappen. Ze zijn natuurlijk even zwaar. Een kilo van de een is een kilo van de ander.
Logisch, lijkt het, dit antwoord van "weldenkende" mensen. Toch hebben zij het, afhankelijk van hoe je het begrip "zwaar" definieert, in principe fout. Natuurkundig zit het ingewikkelder in elkaar. Want, waar druk je de zwaarte in uit? Doe je dat in kilogram (kilo is een onjuiste benaming, want betekent slechts duizend, een getal zonder eenheid), dan vergelijk je de massa's lood en veren met elkaar. Massa is een bepaalde hoeveelheid materie. Die hoeveelheden zijn gelijk, want beide één kilogram. Dan klopt het verstandige antwoord dus.
Maar, stel je de zwaarte gelijk aan het gewicht, en dat doen we meestal, dan spreek je van een kracht (eenheid newton). Gewicht is de kracht die op een ondergrond wordt uitgeoefend. En waarmee de ondergrond dus ook terugduwt. Je gewicht in de ruimte is nul (je bent gewichtloos), je oefent immers geen kracht op een ondergrond uit. Ook als je van een verhoging springt ben je voor even gewichtloos. Of als je aan een parachute naar beneden valt. In een lift neemt je gewicht toe als je versneld omhoog beweegt. Evenzo neemt je gewicht af als je versneld omlaag beweegt. Met een weegschaal kun je dit eenvoudig aantonen (voor de goede orde, een weegschaal meet gewicht, maar zet dit via een juist geijkte schaal om in kilogram).
Echter, volgens de wet van Archimedes is er naast je gewicht nog een andere kracht aanwezig, namelijk de opwaartse kracht. Deze ontstaat door de aanwezige lucht. In formule:
Fs = ρ ∙ g ∙ V
In woorden: Opwaartse kracht = dichtheid van de lucht die verplaatst wordt x valversnelling x het volume
Want, zegt Archimedes: De opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof of gas ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof of gas. Deze opwaartse kracht is tegengesteld van richting aan de zwaartekracht, en dus ook tegengesteld aan het gewicht. Dus des te groter het volume van een voorwerp is, des te groter is de opwaartse kracht. En des te minder is het gewicht, de kracht naar beneden.
Het volume van een kilogram veren is veel groter dan het volume van een kilogram lood. Er wordt dus door de veren veel meer lucht verplaatst dan door het lood. Dit kost kracht. Dit kun je uitrekenen. Deze uitkomst moet je van de zwaartekracht aftrekken. Dan pas kun je het gewicht van een kilo lood met een kilo veren vergelijken.
Berekening:
De massadichtheid van de veren bedraagt ongeveer 100 kg/m³, die van lood 11340 kg/m³. Dan neemt 1 kg veren een volume in van 0,010 m³ (= 1/100 m³), en 1 kg lood 0,000088183 m³ (= 1/11340 m³). De opwaartse kracht (formule zie hierboven: Fs = ρ ∙ g ∙ V ) met ρlucht = 1,3 kg/m³ is dan 0,13 N voor de veren, en 0,0011246 N voor het lood. Reken maar uit.
Het gewicht van 1 kg lood is dan: Fz - Fopw = 1 x 9,81 - 0,0011246 = 9,8088753 N
Hieruit blijkt dat 1 kg veren 9,8088753 - 9,68 x 100 % / 9,8088753 = 1,3 % lichter is dan 1 kg lood. Een kilo lood is dus zwaarder dan een kilo veren. De kinderen uit het begin van het verhaal hebben gelijk!
Voor wie dit vreemd in de oren klinkt: vergelijk het gewicht van een baksteen in twee verschillende situaties. Eerst gewoon op je hand in de lucht, daarna op diezelfde hand onder water. In de laatste situatie zal het gewicht een stuk minder zijn vanwege de grote opwaartse kracht die het water op de baksteen uitoefent. Een ander voorbeeld: kijk naar een luchtballon die zich omhoog verplaatst. De opwaartse kracht op de ballon (= de kracht omhoog) is groter dan de zwaartekracht (= de kracht omlaag). De luchtballon stijgt!
Overigens: op de maan geldt het verschil in gewicht niet. Daar is geen dampkring. En dus geen lucht dat verplaatst kan worden. Op de maan is een kilo lood even zwaar als een kilo veren. In alle opzichten.
#HODL
Verwijderd
Zo had ik ooit een appel en ei. Komt wel dichtbij zo.NiGeLaToR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:20:
@Verwijderd beetje magische manier van stellen 'wat de gek er voor geeft' - aangezien wat je zegt voor werkelijk elke vorm van bezit geldt.
Het kan nog gekker namelijk:
- goederen die vergankelijk zijn, zoals een appel.
- goederen die geen intrinsieke waarde hebben, zoals kunst, maar ook bitcoin
- goederen met intrinsieke waarde, zoals grondstoffen
Er zijn natuurlijk enorm veel modellen van waardebepaling en waardering - waarbij doorgaans afspraken over wat we gebruiken als transportmiddel voor waarde interessant is. Geld heeft geen waarde, behalve de afspraak over de waarde die we er aan toekennen. Vandaar dat het hele systeem rondom geld waardering belangrijker is dan geld zelf, centrale banken houden dit systeem overeind, zodat we vertrouwen kunnen houden in dit systeem en het rustig op de bank laten staan etc. Als je salaris de ene maand in te ruilen is voor 1 appel en de maand erna voor 1.000 appels dan wil je voortaan betaald worden in appels, als je er elke keer 1.000 krijgt.
Maar: iets dat je bezit kun je ook weer kwijtraken.
Eigenlijk kun je na je geboorte beter direct in een hoekje gaan liggen wachten tot de dood je komt halen.
Echter wordt dat vaak bestempeld als een negatieve levenshouding.
Lang lulverhaal om er dan (volgens mij) nog steeds naast te zitten.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:18:
[...]
1 kilo veren zou ook net zo zwaar zijn als 1 kilo lood heb ik me laten vertellen...
Fs = ρ ∙ g ∙ V
Berekening:
#HODL
Als veren 1,3% lichter zijn, zal de weegschaal niet 1kg aangeven maar 0.987kg. Want die weging is inclusief de tegengestelde kracht.
Het enige wat je hebt bewezen is dat je op een planeet zoals de aarde, 1,3% meer veren nodig hebt om tot dezelfde massa te komen tov een aarde die geen atmosfeer heeft aka in vacuum.
Tenzij je de veren in een vacuum meet, maar dat wordt nergens in het raadsel benoemd, dus mag je er vanuit gaan dat het het gewicht is op aarde onder normale omstandigheden.
Verwijderd
Nee, paar posts geleden had ik geschreven dat ik Solana ingestapt was rond de 160 voor long term
Verwijderd
Zo kun je Bitcoin ook als grondstof zien. Als basislaag voor een nieuw economisch stelsel.Waah schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:27:
Grondstoffen hebben ook maar een beperkte intrinsieke waarde. Sterker, er zijn stoffen die vroeger best waarde hadden, en nu een negatieve waarde.
Ik zit zelfs naast zo'n materiaal momenteel: Asbest
Maar het kan ook prima de asbest van 2030 zijn.
Op bovenstaande kun je speculeren.
En zo prak je 20 reeksen aan slowchat in 4 zinnen.
Topic kan dichtVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:31:
[...]
Zo kun je Bitcoin ook als grondstof zien. Als basislaag voor een nieuw economisch stelsel.
Dit is een beetje als: Het kan dooien... het kan friezen
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 10-12-2021 09:34 ]
En mis je alsnog de essentieVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:31:
[...]
Zo kun je Bitcoin ook als grondstof zien. Als basislaag voor een nieuw economisch stelsel.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Ik dacht natuurlijk wel even in een half jaartje financieel onafhankelijk te worden, veel goedkope muntjes die x50 of x100 gaan, "duizend voor een duppie, en als 'ie dan een tientje wordt..." maar zoals altijd: er zijn geen shortcuts, alleen geluk, of heel veel tijd besteden aan research, kennis opdoen en ook de feeling of intelligentie hebben om dat spelletje door te hebben. Het lijkt wel werk, of het 'echte leven', waar aanleg en geluk voor een veel groter deel dan hard werk het materiele succes bepalen.
Ik plaats deze nog een keer, die me echt de tranen over mijn wangen heeft doen lopen van het lachen tijdens de crash van Mei (en die hier op de koelkast hangt):
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Verwijderd
Kan omhoog, kan omlaag.
Hou je van je euro centjes mag je er mee bezig.
Hou je van sats dan hoef je ook niet zoveel te doen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JXQDltY3cGCDvLBpv5eeorEv.jpg?f=user_large)
White trash for life.
Alvast een prachtig weekend allemaal en hou die kaarsen groen en fatsig.
Leuke tip voor vrijdagmiddag; de afleveringen van probleemwijken terugkijken.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:42:
Ik kruip maar weer onder mijn steen voordat ik hier weer de hele dag halftam lamlendig zit te cirklejerken.
Kan omhoog, kan omlaag.
Hou je van je euro centjes mag je er mee bezig.
Hou je van sats dan hoef je ook niet zoveel te doen.
[Afbeelding]
White trash for life.
Alvast een prachtig weekend allemaal en hou die kaarsen groen en fatsig.
Verwijderd
Als je van dat slag televisie houdt heb ik wel een kijk tip:Biohazzard21 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:43:
[...]
Leuke tip voor vrijdagmiddag; de afleveringen van probleemwijken terugkijken.
Welkom in... Containerdorp.
[YouTube: Richard van Welkom in... Containerdorp]
Mooie documentaire met ultiem excentrieke mensen. Met Richard als mijn absolute held.
Maargoed, dat is allemaal offtopic.
Volgens mij is die richard ook een fries, versta er geen klap van.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:53:
[...]
Als je van dat slag televisie houdt heb ik wel een kijk tip:
Mooie documentaire met ultiem excentrieke mensen. Met Richard als mijn absolute held.
3-5 jaar is mijn 'horizon', Maart dit jaar begonnen, Mei -20%, November met de ATH's +30%, niks verkochtRaaafie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:50:
Je moet gewoon paar jaar hodlen. Iedereen die nu 3-4 jaar in 'the game' zit heeft dikke winsten. Voor de nieuwelingen is het nu misschien ff spannend want het beetje winst dat je had 'verdampt'. HODL.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Vooral heel erg verslaafd aan drugs ;-) Er zat in de vorige aflevering een stukje waar hij ineens wel te verstaan was. Toevallig vroeg in de ochtend toen er nog niet van alles naar binnen was gegaan.mannowlahn schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:57:
[...]
Volgens mij is die richard ook een fries, versta er geen klap van.
Ja de combi fries en verslaafd maakt het natuurlijk nog moeilijker. Maar behoorlijke deprimerende tv dit, ik ben meer van de originele rijdende rechter, lekker futiliteiten tv.Biohazzard21 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:59:
[...]
Vooral heel erg verslaafd aan drugs ;-) Er zat in de vorige aflevering een stukje waar hij ineens wel te verstaan was. Toevallig vroeg in de ochtend toen er nog niet van alles naar binnen was gegaan.
Heb je vuurwerk?Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:53:
[...]
Ik ben niet boos, ik ben gewoon kwaad.
Wat een vent is dat hahah
Laat je inderdaad niet gekmaken idd!UniMatrix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:58:
[...]
3-5 jaar is mijn 'horizon', Maart dit jaar begonnen, Mei -20%, November met de ATH's +30%, niks verkocht, nu -10%, valt mee eigenlijk
Moet wel zeggen dat ik 3-5 jaar geleden ook die horizon had maar nu het eigenlijk zo ver is de twijfel om te verkopen toch toeslaat. Alles wat er nu in zit is play money en ondanks dat het om redelijk wat euro's gaat zou ik niet zo goed weten wat ik nu met het geld moet doen. Heb een prima baan, huis, auto en kan eigenlijk doen wat ik wil.
Nu cashen gaat niet echt echt een verschil maken terwijl dit misschien wel het geval is over 3-5 jaar.. Mocht het naar 0 gaan is er eigenlijk ook niets aan de hand (behalve spijtgevoelens)...
Lastige maar ergens ook een luxe keuze
Gewoon een paar jaar hodlen. Ik ben er van overtuigd, dat lukt de meeste mensen niet.Raaafie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:50:
Je moet gewoon paar jaar hodlen. Iedereen die nu 3-4 jaar in 'the game' zit heeft dikke winsten. Voor de nieuwelingen is het nu misschien ff spannend want het beetje winst dat je had 'verdampt'. HODL.
Heerlijk zorgeloosVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:53:
[...]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Dit is idd helemaal waar inderdaad
Ik zou deels cashen, ligt er ook aan hoeveel het is. Of je een doel hebt wat je dan haalt.Egeau schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:02:
[...]
Laat je inderdaad niet gekmaken idd!
Moet wel zeggen dat ik 3-5 jaar geleden ook die horizon had maar nu het eigenlijk zo ver is de twijfel om te verkopen toch toeslaat. Alles wat er nu in zit is play money en ondanks dat het om redelijk wat euro's gaat zou ik niet zo goed weten wat ik nu met het geld moet doen. Heb een prima baan, huis, auto en kan eigenlijk doen wat ik wil.
Nu cashen gaat niet echt echt een verschil maken terwijl dit misschien wel het geval is over 3-5 jaar.. Mocht het naar 0 gaan is er eigenlijk ook niets aan de hand (behalve spijtgevoelens)...
Lastige maar ergens ook een luxe keuze
Ik ga pas een deel cashen als het de moeite is, b.v. een hap hypotheek die een paar honderd euro minder maandlasten oplevert.
Tot nu toe kan ik in elk geval zeggen dat ik geen paper hands heb, wel ADA
Dat lukt niemand. Een paar maanden is vaak al uitdagend. Zeker als een coin parabolisch omhoog aan het gaan is. Wie zit er hier in dit topic sinds zomer vorig jaar in shiba inu zonder ooit verkocht te hebben?Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:03:
[...]
Gewoon een paar jaar hodlen. Ik ben er van overtuigd, dat lukt de meeste mensen niet.
Paper ADAUniMatrix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:
[...]
Ik zou deels cashen, ligt er ook aan hoeveel het is. Of je een doel hebt wat je dan haalt.
Ik ga pas een deel cashen als het de moeite is, b.v. een hap hypotheek die een paar honderd euro minder maandlasten oplevert.
Tot nu toe kan ik in elk geval zeggen dat ik geen paper hands heb, wel ADA
Zero.
Gewoon alles in een crowdloan van 2 jaar gooien, en dan keihard als een stoere baas HODL roepenknakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:12:
[...]
Dat lukt niemand. Een paar maanden is vaak al uitdagend. Zeker als een coin parabolisch omhoog aan het gaan is. Wie zit er hier in dit topic sinds zomer vorig jaar in shiba inu zonder ooit verkocht te hebben?
Het aandeel ADA in mijn PF wordt vanzelf kleiner
Veel klappers worden inderdaad met fixed staking gemaakt. Kijk naar ksm, maar ook cro.Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:12:
[...]
Gewoon alles in een crowdloan van 2 jaar gooien, en dan keihard als een stoere baas HODL roepen
Dit klopt voor 80% bij mij, had nog wat DOTjes over gelaten om met MOON! te verkopen.Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:12:
[...]
Gewoon alles in een crowdloan van 2 jaar gooien, en dan keihard als een stoere baas HODL roepen
[Ik ga maar weer eens aan het werk, het lijkt er op dat dat voorlopig toch de norm gaat zijn
ADA/EUR?knakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:14:
Die daggrafieken van sommige coins ziet er zo dramatisch uit dat je er greedy van wordt. Wie durft?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft iemand een fles aceton te leen om mijn ogen te reinigen?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Niks bijgekocht in dips? Ik ben ook in maart begonnen maar sta nog steeds op +80% van mn totale inleg.UniMatrix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:58:
[...]
3-5 jaar is mijn 'horizon', Maart dit jaar begonnen, Mei -20%, November met de ATH's +30%, niks verkocht, nu -10%, valt mee eigenlijk
Verwijderd
Ken een jongen, die met een inzet van 80 euro op shiba rond de 4k zat. Hij wou niet uitcashe, nu zit die weer op 200 euroknakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:12:
[...]
Dat lukt niemand. Een paar maanden is vaak al uitdagend. Zeker als een coin parabolisch omhoog aan het gaan is. Wie zit er hier in dit topic sinds zomer vorig jaar in shiba inu zonder ooit verkocht te hebben?
Wel gedaan maar blijkbaar het verkeerderoflexx schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:18:
[...]
Niks bijgekocht in dips? Ik ben ook in maart begonnen maar sta nog steeds op +80% van mn totale inleg.
Foutje bedankt maar het idee is duidelijkJedi_Pimp schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:18:
[...]
ADA/EUR?
Hier nog eentje.
:strip_exif()/f/image/QXoqWL1abZ5ILMYLsIEZTaKB.jpg?f=fotoalbum_large)
Oftewel: Nu inslaan. Nfa.
1 van de redenen dat ik ook een ledger wil aanschaffen om het ergens te parkeren als een spaarpot. Maar wil ook actiever gaan staken.knakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:16:
[...]
Veel klappers worden inderdaad met fixed staking gemaakt. Kijk naar ksm, maar ook cro.
(Helaas is mijn ledger kwijt geraakt tijdens transport en kan ik hem nu enkel opnieuw aanschaffen voor een 33% hogere aanschaf prijs
[ Voor 16% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-12-2021 10:21 ]
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:18:
[...]
ADA/EUR?
Kijk wel met een schuin oog naar MATIC. Als die onder de 2 dollar komt neem ik er wat van mee.knakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:14:
Die daggrafieken van sommige coins ziet er zo dramatisch uit dat je er greedy van wordt. Wie durft?
Edit: ADA grafiek is in EUR voordat je in paniek raakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
UniMatrix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:36:
Nou ja, ik wist dat dit kon gebeuren, door in te stappen tijdens wat ik al doende leerde: de bullrun. Ik HODL de boel wel, doe mijn DeFi dingetjes en als we op -90% staan weer een beetje DCA in ETH en BTC.
Ik dacht natuurlijk wel even in een half jaartje financieel onafhankelijk te worden, veel goedkope muntjes die x50 of x100 gaan, "duizend voor een duppie, en als 'ie dan een tientje wordt..." maar zoals altijd: er zijn geen shortcuts, alleen geluk, of heel veel tijd besteden aan research, kennis opdoen en ook de feeling of intelligentie hebben om dat spelletje door te hebben. Het lijkt wel werk, of het 'echte leven', waar aanleg en geluk voor een veel groter deel dan hard werk het materiele succes bepalen.
Ik plaats deze nog een keer, die me echt de tranen over mijn wangen heeft doen lopen van het lachen tijdens de crash van Mei (en die hier op de koelkast hangt):
[Afbeelding]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
De meeste niet inderdaad. Maar de weldenkende Tweaker toch welGelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:03:
[...]
Gewoon een paar jaar hodlen. Ik ben er van overtuigd, dat lukt de meeste mensen niet.
Dan ken je een jongen die onzin verkoopt Shib is 60 procent gedaald vanaf de top. Dus dan zou je nog altijd 1600 euro moeten hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:19:
[...]
Ken een jongen, die met een inzet van 80 euro op shiba rond de 4k zat. Hij wou niet uitcashe, nu zit die weer op 200 euro
Verwijderd
Hij had 80 euro geinvesteerd voordat shiba op alle exchanges gelist werdknakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
[...]
Dan ken je een jongen die onzin verkoopt Shib is 60 procent gedaald vanaf de top. Dus dan zou je nog altijd 1600 euro moeten hebben.
Dan valt iedereen die in dit topic post al afRaaafie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
[...]
De meeste niet inderdaad. Maar de weldenkende Tweaker toch wel(zou ik verwachten)
Dat is prima maar als het op de top 4k waard was, en vervolgens 60 procent is gedaald, kom je met HODL nooit lager uit dan 1600.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:34:
[...]
Hij had 80 euro geinvesteerd voordat shiba op alle exchanges gelist werd
Interesting. Als de pijn in m'n bek in de loop van de dag afneemt en ik meer kan concentreren en kan nadenken en het ziet er nog steeds zo uit, of erger, dan ga ik misschien wel wat kopen na wat onderzoek. Nu eerst even Quake 3 CPMA als afleidingknakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Veel te duur nog die ada. Onder de 1 dollar koop ik misschien weer wat.knakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zero.
Nu maar hopen dat iedereen eerlijk antwoord geeftRaaafie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:33:
[...]
De meeste niet inderdaad. Maar de weldenkende Tweaker toch wel(zou ik verwachten)
Hoe lang HODL jij al?
• 1 maand
• 3 maand
• 6 maand
• 1 jaar
• 3 jaar
• 5+ jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik hodl 1 dag fiat per maand rond de 20ste en zal dan automatisch omgezet worden in hard geld.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:40:
[...]
Nu maar hopen dat iedereen eerlijk antwoord geeft![]()
Poll: Hoe lang HODL jij al?
• 1 maand
• 3 maand
• 6 maand
• 1 jaar
• 3 jaar
• 5+ jaar
Tussenstand:
[Afbeelding]
Shit, niet goed gelezen, dacht dat het er om ging hoe lang je ging HODL'en...Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:40:
[...]
Poll: Hoe lang HODL jij al?
• 1 maand
• 3 maand
• 6 maand
• 1 jaar
• 3 jaar
• 5+ jaar
Tussenstand:
[Afbeelding]
Jammer, dat is nu juist het ding inderdaad. Iedereen denkt maar even makkelijk jaren te hodlen. Dat lukt meestal nietUniMatrix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:43:
[...]
Shit, niet goed gelezen, dacht dat het er om ging hoe lang je ging HODL'en...
Nee daarom is jouw vraagstelling beter. Er moet dus een '3 jaar' af en een '6 maanden' bij van mij. Zo lang zit ik er pas in.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:44:
[...]
Jammer, dat is nu juist het ding inderdaad. Iedereen denkt maar even makkelijk jaren te hodlen. Dat lukt meestal niet
Oud nieuws. Koers is al van 1250 naar 999 gegaan.
Nee dit is nieuw nieuws, hij doet het nog een keer.Qunix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:51:
[...]
Oud nieuws. Koers is al van 1250 naar 999 gegaan.
verkoopt nog een kleine miljoen aandelen.
en koopt er 2.2 miljoen voor 6.42 per stuk
Musk tweets hebben tot een aantal maanden geleden direct invloed gehad op de koers van meerdere coins, zeker toen hij aangaf geen BTC meer te accepteren bij Tesla totdat BTC meer eco-friendly zou worden.Appelsjroep schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:57:
ontgaat me even wat dit met crypto te maken heeft.
Ik denk dat hij de fiat gebruikt om btc en doge te kopen. Datgene wat overblijft na belastingen althans. Hij weet ook wel dat cash trash is.Appelsjroep schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:57:
ontgaat me even wat dit met crypto te maken heeft.
Verwijderd
Laten we hopen dat hij geen negatief nieuws over BTC uitbrengt, we hebben al genoeg geleden de afgelopen wekenmalarkan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:01:
[...]
Musk tweets hebben tot een aantal maanden geleden direct invloed gehad op de koers van meerdere coins, zeker toen hij aangaf geen BTC meer te accepteren bij Tesla totdat BTC meer eco-friendly zou worden.
[ Voor 101% gewijzigd door Freekers op 16-12-2021 18:24 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Heb 3 jaar gekozen, maar het is eigenlijk 4 jaar. Best knap met mijn papier mache handen. Hodl door de bear is makkelijker dan door de bull trouwens.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:40:
[...]
Hoe lang HODL jij al?
• 1 maand
• 3 maand
• 6 maand
• 1 jaar
• 3 jaar
• 5+ jaar
Tussenstand:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 10-12-2021 11:05 ]
Zero.
Helamaal mooi als je het niet verkocht hadFreekers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:03:
[...]
1 maand? 3 maand? Wat zijn dit voor rookie numbers.
Ik wilde mijn Master Thesis schrijven over Bitcoin, dat was in 2014, maar dat mocht niet. Ik heb toen nog 2 BTC gemined op mijn CPU (!), m'n oude vertrouwde Intel Core i7 920, wat een overclock beest. Heb nog Litecoins gemined op de eerste Asics (Gridseeds). Mooie tijden.
Gezien de antwoorden tot nu toe nu toe is een ruime meerderheid hier niet langer dan een jaar actief met crypto. En dat merkt je hier toch ook wel terug? Zodoende zijn volgens mij die 1-3 maanden helemaal geen gekke optiesFreekers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:03:
[...]
1 maand? 3 maand? Wat zijn dit voor rookie numbers.
Ik wilde mijn Master Thesis schrijven over Bitcoin, dat was in 2014, maar dat mocht niet. Ik heb toen nog 2 BTC gemined op mijn CPU (!), m'n oude vertrouwde Intel Core i7 920, wat een overclock beest. Heb nog Litecoins gemined op de eerste Asics (Gridseeds). Mooie tijden.
Dit inderdaadknakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:05:
[...]
Helamaal mooi als je het niet verkocht had
Laatste maanden heeft hij bijna geen invloed meer.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:02:
[...]
Laten we hopen dat hij geen negatief nieuws over BTC uitbrengt, we hebben al genoeg geleden de afgelopen weken.
Helaas ben ik ze kwijt geraakt toen TradeHill.com met de noorderzon vertrok.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zo kan ik het ook.Freekers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:03:
[...]
Ik heb toen nog 2 BTC gemined op mijn CPU (!)
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Freekers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]
Helaas ben ik ze kwijt geraakt toen TradeHill.com met de noorderzon vertrok.
Als ik ze nog had gehad (zie hierboven) had ik ze zeker weten niet gehodled tot wat BTC nu staat.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
Dit inderdaadDat was de vraag. Heb je het zo lang ge-hodled? Vast niet
Ik heb die dingen in 2011 gemined. Toen stond BTC (zo even uit mn hoofd) op 25 euro per stuk. Iedereen verklaarde me voor gek, 'digitaal geld', zelfs medestudenten op de TU. Ik denk dat ik ze toen verkocht zou hebben op 100 euro als ik ze nog had gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door Freekers op 10-12-2021 22:35 ]
Verwijderd
Paniek dumpen is inmiddels toch niet meer nodig, iedereen zou nu toch moeten weten dat ie ooit wel weer omhoog gaat?
Een paar jaar geleden was dat nog anders, toen was alles nieuw,
Verwijderd
Laten we hopen dat we vandaag even een pump tegemoet zienVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
benieuwd of btc nog gaat zakken.
Paniek dumpen is inmiddels toch niet meer nodig, iedereen zou nu toch moeten weten dat ie ooit wel weer omhoog gaat?
Een paar jaar geleden was dat nog anders, toen was alles nieuw,
dit soort dingen zijn zo niet goed voor de geloofwaardigheid...
@knakworst
Witte rook. Na een week is mn bifi eindelijk zichtbaar in mn cdc defi wallet.
En ondertussen is in een week de bifi koers onveranderd en btc ruim 15 procent gedaald. Voor een coin die je kan wegzetten tegen een dikke apy.Darrell schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:28:
@Glenn Hoddle
@knakworst
Witte rook. Na een week is mn bifi eindelijk zichtbaar in mn cdc defi wallet.
Vandaag doet btc het trouwens helemaal niet gek ten opzichte van de meeste alts.
[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 10-12-2021 11:44 ]
Stomme vraag alleen nog. In vvs heb ik geen bifi balance waarschijnlijk omdat mn bifi op bsc staat en ik deze eerst moet transferen naar het cronos netwerk via de send receive opties binnen de wallet?knakworst schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:41:
[...]
En ondertussen is in een week de bifi koers onveranderd en btc ruim 10 procent gedaald. Voor een coin die je kan wegzetten tegen een dikke apy.
Voor zover ik weet kan dat helemaal niet.Darrell schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:45:
[...]
Stomme vraag alleen nog. In vvs heb ik geen bifi balance waarschijnlijk omdat mn bifi op bsc staat en ik deze eerst moet transferen naar het cronos netwerk via de send receive opties binnen de wallet?
Ik doe busd naar crypto.com exchange (die accepteert sommige coins voor BSC, let wel het kost vaak een uurtje of 2 in plaats van 10 seconden), convert to usdt, cro kopen op exchange, CRO naar cronos defi wallet, daar in VVS wisselen naar Bifi. Kan vast ook makkelijker...
Belangrijker overigens is de meeting volgende week van de FED, CPI data dat hoger uitvalt dan verwacht zou er toe kunnen leiden dat men de al geplande rente verhoging van volgend jaar naar voren haalt. Dit heeft uiteraard ook invloed op de markten.
Voor mensen met geld aan de zijlijn kunnen we de komende maanden mogelijk nog wel interessante koopmomenten gaan zien. Naast mijn DCA, die ik gewoon volgens plan doorzet, ben ik niet van plan om op huidige prijsniveaus extra fiat in crypto te pompen. Wacht op een mogelijk dump voordat er extra fiat komt, of dat de markt weer wat aan kracht laat zien. Oftewel op mijn handen zitten en yield farmen.
Snap ik dus niks van (stiekem wel hoor). Maar een hogere inflatie versterkt alleen het narratief voor BTC.jvel92 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:02:
Vanmiddag de laatste CPI data uit Burger Land (USA). Waarschijnlijk al wel gedeeltelijk ingeprijsd, maar mocht het hoger uitvallen dan de analisten verwachten dan kan dat mogelijk wel een dump als gevolg hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Momenteel lijkt alles wel negatief uitgelegd te worden tov de BTC koers. Maar misschien ben ik iets te bearish ingesteldStokstaart schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:12:
[...]
Snap ik dus niks van (stiekem wel hoor). Maar een hogere inflatie versterkt alleen het narratief voor BTC.
Heb mijn eerste 3 btc gekocht voor 400 dollar per stuk en heb die nog steeds. Hodl is niet heel moeilijk zeker niet via earn als je er een mooie rente op krijgt.Gelukszoekr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]
Dit inderdaadDat was de vraag. Heb je het zo lang ge-hodled? Vast niet
Chapeau!Appelsjroep schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:19:
[...]
Heb mijn eerste 3 btc gekocht voor 400 dollar per stuk en heb die nog steeds. Hodl is niet heel moeilijk zeker niet via earn als je er een mooie rente op krijgt.
Een matige inflatie is goed voor het narratief van BTC en de rest van crypto. Een inflatie die uit de klauwen loopt is dat niet. Je kunt dan fundamenteel een discussie gaan voeren of BTC dan juist wel een verstandige investering is. En rationeel gezien is het wellicht de juiste investering, maar mensen handelen overwegend uit emotie. Slecht nieuws is voor veel mensen een reden om minder risico te nemen en investeringen af te bouwen.Stokstaart schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:12:
[...]
Snap ik dus niks van (stiekem wel hoor). Maar een hogere inflatie versterkt alleen het narratief voor BTC.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/UtFmbKyzHUv0CoaOhidgyGkt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/isq9G9rLqHps0GToWddbp3hg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZVNLayBbo0D9AasHkPfZKHIg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z0iH8NHOoYbkDuNHERDEFdbw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YX9pvgvoO3iyEVu1OkRgsYcR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e7Wfe9aSLSA5ynpqkE23r7KB.jpg?f=fotoalbum_large)