[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.219 views

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 15:10

Malarky

Wils voor wat ieder

_Gast_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:00:
Ik vraag me het volgende af: Mocht ik in een situatie zitten dat ik snel naar USDT wil, maakt het veel uit als je het in Metamask zelf swapt? Of is beter het om het op een exchange te doen?
Dat je snel naar shitcoin USDT wil kan ik mij niet voorstellen, maar in Metamask swappen kost je onnodig veel spread en transactiekosten. Als je op Polygon of BSC of ETH chain zit gewoon swappen op https://app.1inch.io/ dat is veruit het goedkoopst van alle exchange opties. Zowel wisselkoers als transactiekosten. Op BSC swap je naar BUSD en op Polygon naar USDC normaliter.

Dat kan je doen door:
- Metamask extensie in je browser te installeren en op je computer naar https://app.1inch.io/ te gaan.
- De 1Inch app te installeren op je telefoon
- In je Metamask browser op je telefoon naar https://app.1inch.io/ te gaan

Ik neem aan dat je niet op de ETH chain zit want daar ga je kapot aan 25-50 dollar per transactie. Daar moet je als kleine trader niet mee spelen op DeFi.
Tominatie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:04:
eth echt ijzersterk ouwe ben blij dat ik daar 50% in had gedaan tijdje terug. Je zou bijna all-in ETH gaat atm. Die chart looks amazing. eth/btc
Op de BTC ja, op de dollar loopt die tegen zijn voormalige support 4000 aan wat nu resistance is. Zolang die niet serieus de 4k pakt ga ik voor die rommel die Amerikaanse dollar stablecoins heet.

[ Voor 54% gewijzigd door Malarky op 04-12-2021 15:13 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

knakworst

Get more sats!

Safemoon gaat via deze raket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95XX2x2Z0DF6LMADvVf8ZXKdqbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yk7I3dGZe37ucDJpqWKCStAU.gif?f=user_large

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
_Gast_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:00:
Ik vraag me het volgende af: Mocht ik in een situatie zitten dat ik snel naar USDT wil, maakt het veel uit als je het in Metamask zelf swapt? Of is beter het om het op een exchange te doen?
In welke zin?

Als je hoge gas fees hebt omdat iedereen naar USDT gaat swappen, kan je beter je tokens op een exchange hebben. Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, hoe chill ik DeFi ook vind, mainstream tokens heb ik gewoon op exchanges.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Kanonnen, ben 18K lichter. HODL!!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Malarky schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:09:
[...]
Op de BTC ja, op de dollar loopt die tegen zijn voormalige support 4000 aan wat nu resistance is. Zolang die niet serieus de 4k pakt ga ik voor die rommel die Amerikaanse dollar stablecoins heet.
Ja snap ik wel. Ik word ook niet echt vrolijk van het feit dat BTC nu zo blijft hangen rond dit level. Zal mij weinig verbazen als dit een soort pauze is voor de volgende leg down.

Vervelend allemaal.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tominatie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:04:
eth echt ijzersterk ouwe ben blij dat ik daar 50% in had gedaan tijdje terug. Je zou bijna all-in ETH gaat atm. Die chart looks amazing. eth/btc
Hoogste punt sinds januari 2018 O-)

Kan je ook zien als een moment om vooral meer naar btc te gaan. Moeilijk.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
In de verte hoor ik al een boormachine.

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-01 03:38
Wat een weekend! Ik heb serieus wat popcorn en snacks erbij gepakt en dit topic beginnen bijlezen. Niet uit leedvermaak maar je kan niet ontkennen dat de cryptowereld entertainend en spannend is.

Ik heb hier wel al eventjes op gewacht, ondanks de fear & greed index vond ik dat de laatste weken en maanden er echt veel greed was met al de 100k voorspellingen. Ik ben dan nu ook aan het dca'en opweg naar onder. (goed, technisch gezien niet dca maar jullie snappen het wel.)

Wat is jullie strategie? Ik heb momenteel buy orders van 48k tot 42k voor btc. CRO koop ik ook nog wat bij, SOL heb ik orders van 188 - 172 staan. Ik twijfel aan SAND maar daar heb ik amper rationele argumenten voor behalve de steeds groeiende userbase.

Ter info: ik trade praktisch nooit en verkoop praktisch nooit, de wetten in belgië maken me een pure long term holder waardoor ik ook niet echt afzie van deze hevige correcties. Enkel muntjes zoals SAND ga ik niet houden voor de lange termijn.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tominatie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:15:
[...]

Ja snap ik wel. Ik word ook niet echt vrolijk van het feit dat BTC nu zo blijft hangen rond dit level. Zal mij weinig verbazen als dit een soort pauze is voor de volgende leg down.

Vervelend allemaal.
Hoe ironisch dat de max van 69.000,00 nog wel even zo blijft staan.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 08:37
Dacuuu schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:17:
[...]

In de verte hoor ik al een boormachine.
Weet je wat ik aan de sint heb gevraagd? Precies!

Oh man.. kan niet wachten!!

Zero.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32
Ach, zometeen komen de Amerikanen met hun ijzersterke dollars alles opkopen.. :D

I wish! :D

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GioStyle schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:20:
Ach, zometeen komen de Amerikanen met hun ijzersterke dollars alles opkopen.. :D

I wish! :D
Marshall Plan 2.0 :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:17:
[...]

Hoe ironisch dat de max van 69.000,00 nog wel even zo blijft staan.
Ja bizar joh. Het is ongelofelijk toeval dat de 69K meme ook de top blijkt voor nu. Geniaal verhaal eigenlijk.

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12-2025
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:12:
[...]

In welke zin?

Als je hoge gas fees hebt omdat iedereen naar USDT gaat swappen, kan je beter je tokens op een exchange hebben. Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, hoe chill ik DeFi ook vind, mainstream tokens heb ik gewoon op exchanges.
[...]

Dat je snel naar shitcoin USDT wil kan ik mij niet voorstellen, maar in Metamask swappen kost je onnodig veel spread en transactiekosten. Als je op Polygon of BSC of ETH chain zit gewoon swappen op https://app.1inch.io/ dat is veruit het goedkoopst van alle exchange opties. Zowel wisselkoers als transactiekosten. Op BSC swap je naar BUSD en op Polygon naar USDC normaliter.

Dat kan je doen door:
- Metamask extensie in je browser te installeren en op je computer naar https://app.1inch.io/ te gaan.
- De 1Inch app te installeren op je telefoon
- In je Metamask browser op je telefoon naar https://app.1inch.io/ te gaan

Ik neem aan dat je niet op de ETH chain zit want daar ga je kapot aan 25-50 dollar per transactie. Daar moet je als kleine trader niet mee spelen op DeFi.

[...]
In de zin van dat ik even in USDT de koers wil afwachten. Nu is dat nog niet het geval, maar dat moment kan een keer komen. Opzich is het niet zo veel werk om het eerst naar een exchange te verplaatsen. Maar als het niet per se hoefde dan zou het wel chill zijn...
Maar zoals ik al had verwacht kan dan onnodig duur uitpakken. Ik ga nadenken over die 1inch app. Thanks voor het antwoord guys (y) (y)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

De bitcoin dominance gaat nu toch wel rap op zijn 3 year low af. In andere woorden: het is vollop altseason nu.
Dat kan normaal gesproken 2 dingen betekenen op middellange termijn:

- de BTC gaat er straks heeeul hard vandoor en en trekt eindelijk de alts weer onderuit.
- de BTC knalt echt in elkaar (terugtest 20k voor eerste keer?) en eindelijk is het altseason afgelopen wat nu gaande is.

Wat ook nog kan: de bitcoin speelt nauwelijks een rol van betekenis meer in crypto en blijft gewoon maandenlang zijn dominantie verliezen. Maar ik acht dat niet zo waarschijnlijk: er zijn immers geen grote investeerders uitgestapt? In tegendeel zelfs.

Ik zie dat de crypto twiteraars erover eens is dat we niet onder de 40k of 42k moeten gaan want dan is de bear dichtbij en zou je als hodler je spot posities beter kunnen verkopen. Dat betekent dat ik alvast wat ordertjes aan het klaar zetten ben in 38k regionen voor komende weken.

Als de algehele capitulatie nu al aankondigd is en zo dichtbij is wordt het de shorts wel heel makkelijk gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 04-12-2021 15:31 ]

• _Gast_
Skalders schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:17:

Ter info: ik trade praktisch nooit en verkoop praktisch nooit, de wetten in belgië maken me een pure long term holder waardoor ik ook niet echt afzie van deze hevige correcties.
Heey, kun je er meer over vertellen? Wat is het verschil met de wetten van Nederland?

• Skalders
_Gast_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:29:
[...]

Heey, kun je er meer over vertellen? Wat is het verschil met de wetten van Nederland?
Belastingen van 33% of 50% voor speculatief gedrag (traden). 0% belastingen voor buy & hold "goede huisvader" gedrag.

Meer info

Verwijderd

Skalders schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:31:
[...]

Belastingen van 33% of 50% voor speculatief gedrag (traden). 0% belastingen voor buy & hold "goede huisvader" gedrag.

Meer info
ik ga verhuizen

• Skalders
van waar naar waar? Ik heb eigenlijk geen benul van hoe het werkt in NL, maar als ik dit topic lees lijkt het alsof belastingen daar niet bestaan voor crypto :*)

0% voor buy & hold is nog steeds relatief heel goed t.o.v. andere landen

• _Gast_
Skalders schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:31:
[...]

Meer info
Ah ok dat is wel een interessant verschil. Thanks voor de info, ik ga het even doornemen (y) (y)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

_Gast_ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:
[...]

Ah ok dat is wel een interessant verschil. Thanks voor de info, ik ga het even doornemen (y) (y)
Hmm dus een hodler betaald niets, een particuliere fomo en panic trader betaald 33% belasting in Belgie en een echte proffesionele fulltime trader 25%, interessant: https://businessam.be/cry...en-op-mijn-cryptowinsten/

• Skalders
Malarky schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:39:
[...]

Hmm dus een hodler betaald niets, een particuliere fomo en panic trader betaald 33% belasting in Belgie en een echte proffesionele fulltime trader 25%, interessant: https://businessam.be/cry...en-op-mijn-cryptowinsten/
fulltime pro trader is 50%, die 25% is heel uitzonderlijk en enkel voor kleine winsten. Tenzij je via een bedrijf investeert, maar dat is nog een heel ander verhaal.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 12:33
Soms komt hulp uit onverwachte hoek

Het is zaterdagochtend Henk ontwaakt vredelievend. Nog een beetje slaperig van zijn late night cryptotrades kijkt hij vluchtig op zijn smartphone naar de laatste stand van zaken op de cryptomarkt.

Al snel kruipt het bloed waar het 's ochtends normaal niet snel beweegt namelijk het voorhoofd. Zijn crypto pareltjes zijn f#cking hard gecrashed.

Boos en verbaasd speurt Henk het internet af naar mogelijke oorzaken. Allereerst raadpleegt hij de uberguru PlanB welke de benen genomen lijkt hebben. Vervolgens belt hij de broer van @Khaelos welke inmiddels financieel onafhankelijk is.

Niemand lijkt een bevredigend antwoord te hebben dus het is tijd voor ontspanning. Het Cryptocurrency Slowchat zorgt al snel voor een glimlach hoewel het gemis van @Verwijderd merkbaar is sinds hij in crypto-rehab zit.

Nog stilletjes nagenietende opent Henk De Telegraaf op pagina T10 met het antwoord al zijn problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQZwCSIPG2qNI3umnsmG_Dy18Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjwJvzkZbiYBswUrnp47iN53.jpg?f=fotoalbum_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Skalders
Eventjes mijn vraag een bumpje geven:
Wat is jullie strategie? Ik heb momenteel buy orders van 48k tot 42k voor btc. CRO koop ik ook nog wat bij, SOL heb ik orders van 188 - 172 staan. Ik twijfel aan SAND maar daar heb ik amper rationele argumenten voor behalve de steeds groeiende userbase.
hoe zien jullie limit orders eruit? Wat zijn de strategieën?

Verwijderd

Ziet ernaar uit dat de 18K los nu op 15K staat. Amerikanen die inkopen?

• GioStyle
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:47:
Ziet ernaar uit dat de 18K los nu op 15K staat. Amerikanen die inkopen?
Go ETH!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Moon

Verwijderd

Moon! *O*

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2021 15:52 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Resistance is futile.

• Jedi_Pimp
MrFX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:41:
Soms komt hulp uit onverwachte hoek

Het is zaterdagochtend Henk ontwaakt vredelievend. Nog een beetje slaperig van zijn late night cryptotrades kijkt hij vluchtig op zijn smartphone naar de laatste stand van zaken op de cryptomarkt.

Al snel kruipt het bloed waar het 's ochtends normaal niet snel beweegt namelijk het voorhoofd. Zijn crypto pareltjes zijn f#cking hard gecrashed.

Boos en verbaasd speurt Henk het internet af naar mogelijke oorzaken. Allereerst raadpleegt hij de uberguru PlanB welke de benen genomen lijkt hebben. Vervolgens belt hij de broer van @Khaelos welke inmiddels financieel onafhankelijk is.

Niemand lijkt een bevredigend antwoord te hebben dus het is tijd voor ontspanning. Het Cryptocurrency Slowchat zorgt al snel voor een glimlach hoewel het gemis van @Verwijderd merkbaar is sinds hij in crypto-rehab zit.

Nog stilletjes nagenietende opent Henk De Telegraaf op pagina T10 met het antwoord al zijn problemen.

[Afbeelding]
Neeee, is dat diezelfde kerel als een half jaar geleden? _O-

Rob met een mijter op z'n kop.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• Jedi_Pimp
Malarky schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:26:
De bitcoin dominance gaat nu toch wel rap op zijn 3 year low af. In andere woorden: het is vollop altseason nu.
Dat kan normaal gesproken 2 dingen betekenen op middellange termijn:

- de BTC gaat er straks heeeul hard vandoor en en trekt eindelijk de alts weer onderuit.
- de BTC knalt echt in elkaar (terugtest 20k voor eerste keer?) en eindelijk is het altseason afgelopen wat nu gaande is.

Wat ook nog kan: de bitcoin speelt nauwelijks een rol van betekenis meer in crypto en blijft gewoon maandenlang zijn dominantie verliezen. Maar ik acht dat niet zo waarschijnlijk: er zijn immers geen grote investeerders uitgestapt? In tegendeel zelfs.

Ik zie dat de crypto twiteraars erover eens is dat we niet onder de 40k of 42k moeten gaan want dan is de bear dichtbij en zou je als hodler je spot posities beter kunnen verkopen. Dat betekent dat ik alvast wat ordertjes aan het klaar zetten ben in 38k regionen voor komende weken.

Als de algehele capitulatie nu al aankondigd is en zo dichtbij is wordt het de shorts wel heel makkelijk gemaakt.
Eens, alleen wat betreft het laatste: we hebben wel vaker collectief levels verwacht die uiteindelijk niet zijn gekomen. BTC doet deze cycle gewoon best gek.

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
How do rumors get started, they're started by the jealous people and
They get mad seein' somethin' they had and sombody else is holdin'
They tell me that temptation is very hard to resist

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
locmorto schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:57:
How do rumors get started, they're started by the jealous people and
They get mad seein' somethin' they had and sombody else is holdin'
They tell me that temptation is very hard to resist
Klinkt alsof je iets voor jezelf aan het goedpraten en motiveren bent :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Herinner me ineens ETH vorig jaar rond deze tijd… toen ging hij in dit weekend van 500 naar 1000 euro of zoiets …

Jeetje bijzondere wereld dat crypto.

UberLurker Departement #GG.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
48! Haha

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj08hzRDbWBPNM_eRPeAfHbwVPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtFmbKyzHUv0CoaOhidgyGkt.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Zo Amerikanen helpen ons weer voorruit!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-01 18:57
Gelukkig ben ik op tijd weer in BNB ingestapt. Anders was mijn 5% BNB verlies nog groter geweest.
Die 5 procent maak ik weer goed, dat is geen probleem.

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Nog nooit gezien... Wtf gebeurt er

Verwijderd

Bedenk me net, alle winst die ik nu met de dip hebt ingekocht. Dat gaat in Solana bij de volgende crash. Wat een sterke munt is dat. Heb er nu wel echt volle vertrouwen in gekregen dat Solana ver zal komen next year..

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Mooooon

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De Bruna is nog drie kwartier open.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 10:49
Raf1994 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:12:
? Wat mis ik?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:25
“Wat heeft ‘ie nou weer getweet.”

Maktub

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:43

YES

Moderator General Chat
Wat heb je nog nooit gezien?

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Zeer veradelijk dit. Wanneer iedereen en zn moeder weer denkt dat dit em was en weer overleveraged long gaat schiet ie zo terug de 30K regionen in.

• Raf1994
  • Niet online
Die énorme stijging

• Chaes
  • Laatst online: 21:12

Chaes

#HODL

Een normale dag in crypto..

Verwijderd

jorwas schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:16:
Zeer veradelijk dit. Wanneer iedereen en zn moeder weer denkt dat dit em was en weer overleveraged long gaat schiet ie zo terug de 30K regionen in.
IK BEN READY, KOM MAAR OP *O*

• YES

YES

Moderator General Chat
Enorm?

Een quote knop zodat duidelijk is op wie je reageert, heb je daar wel eens van gehoord? :+

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_u7LmSdHVRd3ufV0iHxtqs8L7s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/spPsDgg6cKdTxZOcqL7Q4WFC.jpg?f=user_large

Verwijderd

WE GAAN WEER OMLAAG

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:25
+14% in BTC in een half uur op BitVavo. Ik vind het ook enorm.

Zullen de dunne orderboeken wel weer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door MrMrq op 04-12-2021 16:21 ]

Maktub

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:11
Prijsfout op bitvavo!!! btc staat vele procenten hoger dan op bijv binance

[ Voor 52% gewijzigd door Victor Belli op 04-12-2021 16:20 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
MrMrq schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:19:
[...]

+14% in BTC in een half uur op BitVavo. Ik vind het ook enorm.
Op Tradingview ziet het er echt heel pietluttig uit hoor, echt geen bijzondere candle..

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:11
Ik heb bitcoin zojuist op 47412 euro verkocht. Corrigeert nu keihard terug naar op dit moment 44000 euro

• twit
Victor Belli schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:19:
Prijsfout op bitvavo!!! btc staat vele procenten hoger dan op bijv binance
@Raf1994 heeft het over een enorme stijging. Jij over een prijsfout op Bitvavo. @YES en ik zie bitcoin net aan van 47.5k USD naar 48.3k USD stijgen en zien de ""ENORME STIJGING" niet. De missing link lijkt te zijn dat er iets bizars op Bitvavo gebeurde? Wie heeft het verlossende antwoord ? :) Ik zie volgens mij (ken die hele exchange niet) dat bitvavo net even 47.5kEUR heeft aangetikt?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• GioStyle
twit schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:22:
[...]

@Raf1994 heeft het over een enorme stijging. Jij over een prijsfout op Bitvavo. @YES en ik zie bitcoin net aan van 47.5k USD naar 48.3k USD stijgen en zien de ""ENORME STIJGING" niet. De missing link lijkt te zijn dat er iets bizars op Bitvavo gebeurde? Wie heeft het verlossende antwoord ? :) Ik zie volgens mij (ken die hele exchange niet) dat bitvavo net even 47.5kEUR heeft aangetikt?
Op Bitvavo was er net een wick naar €49.000, echt bizar...

• Raf1994
  • Niet online
Ik vertrouw er niets van

• locmorto
GioStyle schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:23:
[...]

Bitvavo 0 volume zeker

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:00
GioStyle schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:23:
[...]

Yup, ook voor ETH (in iets mindere mate) die stond ook 5% hoger dan bij Binance. Heb weer verkocht, ben weer deels in fiat :?

En nu weerinstituut ETH, waarde is weer plusminus gelijk aan Binance-prijzen. In paar minuten 5% meer ETH op Bitvavo, toch wel nice meevallertje.

[ Voor 19% gewijzigd door DaWayne op 04-12-2021 16:27 ]

Verwijderd

WTF BITVAVO

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 11:55
Ik mag hopen dat de 41/42 het gaat houden dit weekend anders zitten we in de beer. Ik heb nog een flinke buy order gezet tussen de 41/42k maar het zal me niet verbazen dat we daar doorheen zakken.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
twit schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:22:
[...]

niets bijzonders, behalve dat er iemand gewoon evne een foutje maakte gok ik:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qggBRNFpPfY_DsAyraVJTTAiGg8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aGC5PtYqIXoSnIjz8RS2BjF0.png?f=user_large

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:58
Ik had net om 16:17 BTC op Bitvavo gekocht. Ik snap niets van die koers van 47765 EUR waar ik ineens op gekocht heb, dat moet zo'n 3000 euro minder zijn. Zie ik hier dat meerdere mensen dit opvielen.

• GioStyle
DaWayne schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:25:
[...]

Yup, ook voor ETH (in iets mindere mate) die stond ook 5% hoger dan bij Binance. Heb weer verkocht, ben weer deels in fiat :?

En nu weerinstituut ETH, waarde is weer plusminus gelijk aan Binance-prijzen. In paar minuten 5% meer ETH op Bitvavo, toch wel nice meevallertje.
Ja, ik mijn BNB +10%, maar die had ik wel een stuk hoger kunnen zetten als ik die wick bekijk. :D

• Raf1994
  • Niet online
Bitvavo zou de mensen moeten vergoeden die geld kwijt geraakt zijn door deze bullshit...

• malarkan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZGR3FIIYvIon_qIfGNxm8aRras=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M6KqMvfNCFhdqIk5Xmx18ZgL.png?f=user_large

op de 5 minuten ziet het er wel dom uit op vavo, leuk joh dunne orderboeken :D

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 08:54
edgarvh schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:28:
Ik had net om 16:17 BTC op Bitvavo gekocht. Ik snap niets van die koers van 47765 EUR waar ik ineens op gekocht heb, dat moet zo'n 3000 euro minder zijn. Zie ik hier dat meerdere mensen dit opvielen.
Market buy?
Of maak je een grapje

Verwijderd

Bitvavo maak wel is vaker dit soort grapjes tbh

• malarkan
om 16:17 stond volgens de candles de koers op vavo tussen de 49 k en 45k dus zie niet wat hier fout is?

• Currry
Raf1994 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:29:
Bitvavo zou de mensen moeten vergoeden die geld kwijt geraakt zijn door deze bullshit...
Maar dat kan toch alleen als je op de knop Nu kopen drukt? Is altijd een risico, zou ik niet snel gebruiken. Overigens ook duurder.
Stel een bedrag in en je krijgt nooit dat je 4k boven markt koopt.

• Raf1994
  • Niet online
Bitvavo geeft ons opgelicht

• malarkan
er is werkelijk waar niets geks aan de hand op vavo.

Op dunne orderboeken een marketbuy doen is het allerdomste wat je kunt doen.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxNU3Pftkmqdik1iyDbZ9jlR4_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AOV42NdhOWQpC7nx3RLaKmUp.jpg?f=user_large

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:00
Mjah, op dit moment maak ik er maar gewoon gebruik van bij Bitvavo.
Op dagen als vandaag een klein lichtpuntje

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:53
Euh wat is er nu aan de hand op bitvavo dan? Een wick naar boven en nu weer naar beneden?

• GioStyle
Kopen via de app is ook wel nogal.... basic...

• locmorto
Welke debiel trade er dan ook op Bitvavo :? Litebit is van dezelfde categorie

• YES

YES

Moderator General Chat
Market Buy gebruiken op een exchange die vaker rare dingen doet en ook nog eens weinig volume/dunne orderboeken heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7kQux5UCPeTMNy6L703bYNnif4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M26xNOmxHPs3xurOuO4Dg2Hq.jpg?f=user_large

Verwijderd

locmorto schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:31:
[...]

Welke debiel trade er dan ook op Bitvavo :? Litebit is van dezelfde categorie
Litebit doet het beter?

• malarkan
nee jij hebt iemand heel blij gemaakt die verkocht heeft op een veel hogere koers die kan nu heerlijk terugkopen met een 10-20% bonus.

• YES

YES

Moderator General Chat
@Raf1994 je hebt al twee bingokaarten vol! *O*

Verwijderd

Dan snap je niet hoe traden werkt, of je bent aan t trollen. In geval van het eerste, zou ik je aanraden even je in te lezen op market buy, limit orders etc etc. In het tweede geval 🍻

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bifi apy :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPqbIcLndrxaFY0A33c3snXVBmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaSHKl4Q5uJrfYjgElb2Nb0K.jpg?f=fotoalbum_large

• malarkan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWLM-xWvzYDWGOICnwVSPHiYQe8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iYkXTWxSO5ROm6yED3xRAbL8.png?f=user_large

even voor de volledigheid hier het huidige orderboek-spread op vavo, je ziet gewoon een enorm dun lijntje tussen 43 en 47k, als dit doorbreekt naar boven wil je echt geen buy doen. dan krijg je namelijk dat de koers enorm snel gaat stijgen en je marketbuy wordt uitgevoerd tegen de op dat moment geldende koers.

• Raf1994
  • Niet online
Ik heb een gevoel dat er mensen zijn die plots veel kwijt zijn of veel winst hebben lol

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dan snap je niet hoe traden werkt, of je bent aan t trollen. In geval van het eerste, zou ik je aanraden even je in te lezen op market buy, limit orders etc etc. In het tweede geval 🍻
Ik ben zeker niet aan het trollen, ben onlangs met crypto begonnen, dus gebruik ik de simpelere manier van traden. Gaat niet om grote bedragen, maar dit is gewoon even jammer dat de koers even snel ophoog ging. Achteraf viel het nog mee, want de kaars stond al iets boven de 48.000 euro

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:53
Grappig zo op bitvavo zeg. Ik ben weer wat sats rijker. Toch een 6% spread ofzo net

• twit
Waar ligt de bull market support band eigenlijk? Wat was het ook alweer, 20W EMA, 21W SME oid? Iemand die hem in zijn tradingview charts heeft staan? Ben wel benieuwd of we daar onder of boven gaan sluiten.

En ja @Pelox ik weet dat ik ook minimaal 1 PNG ipv een inhoudelijk antwoord ga krijgen nu ;)

• Currry
edgarvh schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:38:
[...]
Ik ben zeker niet aan het trollen, ben onlangs met crypto begonnen, dus gebruik ik de simpelere manier van traden. Gaat niet om grote bedragen, maar dit is gewoon even jammer dat de koers even snel ophoog ging. Achteraf viel het nog mee, want de kaars stond al iets boven de 48.000 euro
Als ik je alvast een tip mag geven als 'noob' gebruik gewoon de market buy niet. Vul altijd zelf een bedrag met een limit.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 16:04

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Raf1994
  • Niet online
Stop ééns met die extrême schommelingen
Je maakt veel mensen ongerust.

Verwijderd

me 18k is nu 12k geworden nice

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Raf1994 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:44:
Stop ééns met die extrême schommelingen
Je maakt veel mensen ongerust.
Tegen wie heb je het? Ik vermoed dat je hier weinig mee bereikt...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Raf1994
  • Niet online
Ik bedoel dat die prijs schommelingen nu voor veel verwarring en ongerustheid zorgen

• GioStyle
Taro schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:47:
[...]

Tegen wie heb je het? Ik vermoed dat je hier weinig mee bereikt...
Tegen Bitvavo, denk ik. Daar schommelt BTC heen en weer... in orders van duizenden.. :P
Pagina: 1 ... 151 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!