Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dat doet de huizenprijzen juist stijgen...
Oh, ja.. dan gaan we al ineens uit van een crisis waarbij mensen hun baan kwijtrakenMicroWhale schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
[...]
"Marktwerking"?
Omdat mensen in goede tijden altijd veel teveel lenen en dat in slechte tijden niet meer kunnen betalen.
Je ziet tweepersoonshuishoudens nu maximale hypotheken nemen omdat ze moeten overbieden. Daarnaast moet er nog verbouwd worden, want het moet allemaal perfect. Daar moet het eigen geld dan in want dat mag/kun je dan niet meer via de hypotheek doen, dus minder eigen geld... of extra lening links en rechts bij ouders...
[Afbeelding]
En dan crisis, één van de twee of allebei baan kwijt, niet meer kunnen betalen, etc...
Het lijkt allemaal zo fantastisch en goed te gaan, maar dat is de instagram-realiteit die je voorgeschoteld wordt. Achter de voordeur is het een stuk minder rooskleurig. Zeker financieel gezien.
Dan is het me duidelijk, ik had even de link niet gelegd tussen dalende huizenprijzen en mensen die hun huis uit moeten.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Oh maar als dat gebeurd en alles gaat naar de shit post je gewoon op Instagram: "Even helemaal terug naar de basis! #dakloos #werkloos #voedselbank #legerdesheils"MicroWhale schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
[...]
"Marktwerking"?
Omdat mensen in goede tijden altijd veel teveel lenen en dat in slechte tijden niet meer kunnen betalen.
Je ziet tweepersoonshuishoudens nu maximale hypotheken nemen omdat ze moeten overbieden. Daarnaast moet er nog verbouwd worden, want het moet allemaal perfect. Daar moet het eigen geld dan in want dat mag/kun je dan niet meer via de hypotheek doen, dus minder eigen geld... of extra lening links en rechts bij ouders...
[Afbeelding]
En dan crisis, één van de twee of allebei baan kwijt, niet meer kunnen betalen, etc...
Het lijkt allemaal zo fantastisch en goed te gaan, maar dat is de instagram-realiteit die je voorgeschoteld wordt. Achter de voordeur is het een stuk minder rooskleurig. Zeker financieel gezien.
En dan een selfie met Slux onder de brug erbij, sowieso dikke likes!
Dalende huizenprijzen hebben inderdaad een oorzaak. Zie crisis 2008. Dat was geen pretje, want er zijn toen vele mensen geweest die hun huis onder water hebben moeten verkopen (en daarbij dus een restschuld kregen) omdat ze gingen scheiden of hun baan kwijtraakten.St@m schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:26:
[...]
Oh, ja.. dan gaan we al ineens uit van een crisis waarbij mensen hun baan kwijtraken![]()
Dan is het me duidelijk, ik had even de link niet gelegd tussen dalende huizenprijzen en mensen die hun huis uit moeten.
Nee. Zie ook 2008. Veel draaide gewoon door omdat er ook verstandige mensen zijn, maar de mensen die onverstandige beslissingen hebben gemaakt voor lange termijn, die moesten wel verkopen.YES schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:26:
[...]
Oh maar als dat gebeurd en alles gaat naar de shit post je gewoon op Instagram: "Even helemaal terug naar de basis! #dakloos #werkloos #voedselbank #legerdesheils"
En dan een selfie met Slux onder de brug erbij, sowieso dikke likes!
[ Voor 31% gewijzigd door MicroWhale op 02-12-2021 14:29 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Resulteerd toch in grotere leningen en meer mensen die het niet kunnen betalen, sinds wanneer is inflatie goed voor de huizenmarkt...?almightyarjen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
[...]
Dat doet de huizenprijzen juist stijgen...
Maar ik snap je punt tegenover crisis en 'dalende huizen prijsen'
[ Voor 10% gewijzigd door Xqlus1ve op 02-12-2021 14:34 ]
15% overboden op zo'n aankoopbedrag?anti elppa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:42:
[...]
ik snap je wel hoor. Ken dat soort momenten ook. Ik doe dan vooral niets en hodl lekker door. Ook nu.
Heb op het moment meer frustraties van de woning markt. Proberen wat te kopen zonder crypto te verkopen in de prijs klasse 700k en 900k.....al op 3 huizen geboden en 3x overboden.....Terwijl we 1x zelfs 15% overboden hebben![]()
![]()
Meer bieden kunnen we prima (zeker als ik aan mijn crypto kom), maar ik wil dat gewoon uit principe niet. Zelf de vraag prijs is zo'n huis al niet waard, laat staan als je er ook nog 20 tot 25% op gaat overbieden.
Ik heb echt te doen met starters in deze markt....
Dacht dat men in België met een oververhitte vastgoedmarkt te maken had
Jep zelf gehad. Gekocht in randstad medio 2007, en met rest schuld verkocht in 2016. Dat was dan nog vrijwillig. 2 voorbeelden uit mijn vriendengroep waren niet vrijwillig, gekocht in 2008......relatie kapot in 2011 en dan moeten verkopen met megaaaa restschuld. Ander stel raakt eerst man baan krijt....half jaar later vrouw ook aan de beurt.....MicroWhale schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:28:
[...]
Dalende huizenprijzen hebben inderdaad een oorzaak. Zie crisis 2008. Dat was geen pretje, want er zijn toen vele mensen geweest die hun huis onder water hebben moeten verkopen (en daarbij dus een restschuld kregen) omdat ze gingen scheiden of hun baan kwijtraakten.
[...]
Nee. Zie ook 2008. Veel draaide gewoon door omdat er ook verstandige mensen zijn, maar de mensen die onverstandige beslissingen hebben gemaakt voor lange termijn, die moesten wel verkopen.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Bitcoin kan dan weer een mooie zijn om waarde op te sparen en als onderpand kunnen gebruiken voor een huis, bijvoorbeeld. Maar wel dus met veel risico.
[ Voor 26% gewijzigd door Qunix op 02-12-2021 14:38 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Huis gekocht op 1 salaris (heb het luxe, goed salaris), maar zou kan ik het altijd in mij eentje ophoesten (en nog een heel stuk salaris aan het einde van de maand over hebben). Vrouwlief die werkte was alleemaal bonus.Qunix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:36:
Ik snap de vraag wel. Maar weet dat je je huis niet hoeft te verkopen als 1 persoon (en niet inclusief een partner) de vaste lasten nog kan ophoesten. Vrijwel niet mogelijk met een hoge hypotheek, en/of geen inkomen.
Heb ook nooit begrepen waarom mensen tot het gaatje gaan met een nemen van een hyp
Geen idee, ik profiteer er maar mooi van zolang het kanVerwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:30:
Ff ontopic, wat ik niet begrijp vanwaar de hoge stijging van Ada maar BTC blijft dippen? markt manipulatie of? komende uren worden weer spannend of we gaan moon of we dalen verder?
Risico nemen noemen ze dat.Xqlus1ve schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:38:
[...]
Huis gekocht op 1 salaris (heb het luxe, goed salaris), maar zou kan ik het altijd in mij eentje ophoesten (en nog een heel stuk salaris aan het einde van de maand over hebben). Vrouwlief die werkte was alleemaal bonus.
Heb ook nooit begrepen waarom mensen tot het gaatje gaan met een nemen van een hypoheek, zeker niet in tijdens zoals deze.
Zonder risicoo moet je geluk hebben. Voor dat laatste kan je niet voor kiezen.
Niet best allemaal. Je kan ook de 12 woorden in bijvoorbeeld Trustwallet importeren dan kun je in ieder geval bij je bifi.
dat is hier ook, dit huis kochten we op 1 salaris, volgende huis gaat ook weer op 1 salaris. Wij willen gewoon totaal niet tot de max gaan hier. Daarom schreef ik al, luxe problemen en de reden waarom we nog niets nieuws hebben is pure principe kwestie. Dikke kans dus dat we de crash af moeten gaan wachtenXqlus1ve schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:38:
[...]
Huis gekocht op 1 salaris (heb het luxe, goed salaris), maar zou kan ik het altijd in mij eentje ophoesten (en nog een heel stuk salaris aan het einde van de maand over hebben). Vrouwlief die werkte was alleemaal bonus.
Heb ook nooit begrepen waarom mensen tot het gaatje gaan met een nemen van een hypoheek, zeker niet in tijdens zoals deze.
Goeie. Thanks voor de tip.knakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:41:
[...]
Niet best allemaal. Je kan ook de 12 woorden in bijvoorbeeld Trustwallet importeren dan kun je in ieder geval bij je bifi.
Heb dat adres wat jij gaf ook nog geprobeerd maar ook niets.
Geitenbende.
Ik zie momenteel wat live video's op Youtube waarin Vitalik Buterin geinterviewd wordt over Eth deze maand. Oa:
YouTube: Vitalik Buterin: ETHEREUM PRICE EXPLOSION - ETH Cryptocurrency All T...
Hier wordt verwezen naar een site om eth in te sturen en krijg je zogenaamd meer terug.
Uiteraard: If it seems too good to be true. It (probably) is.
Wat ik me afvraag is hoe dit soort live video's op Youtube met hem als spreker en dan zo'n scam link kan bestaan. Wellicht moet dit gerapporteerd worden?
Het probleem is dat sommige veel mensen totaal niet beseffen wat "Risico" is en wat het kan doen.Masstje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:41:
[...]
Risico nemen noemen ze dat.
Zonder risicoo moet je geluk hebben. Voor dat laatste kan je niet voor kiezen.
Dat zie je ook in crypto. Mensen stoppen hun life-savings in een long/short zonder te beseffen dat ze alles kwijt kunnen raken als het lijntje de andere kant op gaat.
Ook nog: "18.109 nu aan het kijken".Shaflic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
WAARSCHUWING: Scam.
Ik zie momenteel wat live video's op Youtube waarin Vitalik Buterin geinterviewd wordt over Eth deze maand. Oa:
YouTube: Vitalik Buterin: ETHEREUM PRICE EXPLOSION - ETH Cryptocurrency All T...
Hier wordt verwezen naar een site om eth in te sturen en krijg je zogenaamd meer terug.
Wat ik me afvraag is hoe dit soort live video's op Youtube met hem als spreker en dan zo'n scam link kan bestaan. Wellicht moet dit gerapporteerd worden?
Bizar
Ja nogal he! En die andere heeft ook 11k kijkers. Zullen er vast nog meer zijn.jesperber schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:49:
[...]
Ook nog: "18.109 nu aan het kijken".
Bizar
Er zit een adres bij dat 900 BTC is kwijtgeraakt in de exploit. Grote vraag natuurlijk van wie of welk protocol is die wallet. Er zijn geruchten dat het om een Celsius wallet gaat, maar dat is nog onbevestigd. Wellicht interessant om de afwikkeling hiervan te volgen.
Omdat de adviseur premie wilt verdienen. Daardoor word niet duidelijk uitgelegd wat de risico's zijn en de laaggeletterd financieel kennisniveau speelt ook een rol. Het evident dat men niet leert op school wat belastingaangiften is en hypotheek. Thans, voor wat ik begreep, is het Oostenrijkse school-denken ook een bijles op de uni's.Xqlus1ve schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:38:
Hier op de limiet gegaan qua hypotheek... nog 5 jaar voor de mindere jaren beginnen zag ik hier onlangs even passerenMicroWhale schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:48:
[...]
Het probleem is dat sommige veel mensen totaal niet beseffen wat "Risico" is en wat het kan doen.
Dat zie je ook in crypto. Mensen stoppen hun life-savings in een long/short zonder te beseffen dat ze alles kwijt kunnen raken als het lijntje de andere kant op gaat.
Wat ik ook niet snap is dat kritische kanalen worden verbannen en botjes zoals dit die zowel streamen als comments overal toevoegen, gewoon mag. Je kan rapporteren, maar voor mensen is dit niet te doen. Ze zullen zo een andere username hebben met volgers en een nieuwe stream. Dit moet in de code van Youtube opgelost worden (wat ze niet doen want het brengt ook hun geld op).Shaflic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
[ Voor 4% gewijzigd door Qunix op 02-12-2021 14:57 ]
900 BTCjvel92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:52:
Afgelopen nacht ook een exploit geweest bij Badger Dao (DeFi protocol dat producten aanbiedt om met je BTC te yield farmen op ETH). Schattingen over de omvang van de exploit liggen op 120 miljoen dollar. De Dao heeft zelf ongeveer 60 miljoen dollar in kas, oftewel rekt.
Er zit een adres bij dat 900 BTC is kwijtgeraakt in de exploit. Grote vraag natuurlijk van wie of welk protocol is die wallet. Er zijn geruchten dat het om een Celsius wallet gaat, maar dat is nog onbevestigd. Wellicht interessant om de afwikkeling hiervan te volgen.
Er wordt altijd duidelijk gezegd probeer eerst met een klein beetje. Waarom heeft deze persoon niet eerst 50 BTC gedaan. Gewoon een klein stukje zeg maar
Edit: nu ik erover nadenk… misschien was dit voor hem/haar wel een klein stukje
[ Voor 5% gewijzigd door Skrunsies op 02-12-2021 15:01 ]
UberLurker Departement #GG.
Dat heeft dan niks met die dalende huizenprijzen te maken. Als de getroffenen in een huurhuis wonen is dat probleem er ook. En waarschijnlijk sneller, aangezien huur duurder is dan koop.MicroWhale schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
[...]
"Marktwerking"?
Je hebt wel aan beide kant BEP-20?Darrell schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:42:
Ffs. Nog steeds geen bifi beschikbaar in mn cdc defi wallet. Kan wel de transactie zien dat het aangekomen is maar kan er niet over beschikken. Bijna 20 uur verder al.
*Walter BloombergVS: shutdown afgewend
@DeItaone
APPROPRIATIONS COMMITTEE CHAIRWOMAN DELAURO SAYS AGREEMENT TO FUND GOVERNMENT IS UNTIL FEB 18
2:02 p.m. · 2 dec. 2021
Klinkt positief???
Hier kun je controleren hoeveel mensen erin trappen.Shaflic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
https://etherscan.io/addr...15486a00520467DBA2cC1B6F3
Vanwege de omvang is het ook wel aannemelijk dat het geen persoon betreft, maar een protocol. In dat geval zijn er geruchten dat het een wallet betreft van Celsius network. Protocol vergelijkbaar als Nexo en crypto.com. Voorlopig nog onbevestigd, maar mocht dat wel het geval zijn dan is het wel interessant om te volgen hoe dit afgewikkeld gaat worden en of er gevolgen zijn voor de gebruikers van Celsius.Skrunsies schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:59:
[...]
900 BTC![]()
Er wordt altijd duidelijk gezegd probeer eerst met een klein beetje. Waarom heeft deze persoon niet eerst 50 BTC gedaan. Gewoon een klein stukje zeg maar![]()
Edit: nu ik erover nadenk… misschien was dit voor hem/haar wel een klein stukje
Betreffende wallet: 0x53461e4fddcc1385f1256ae24ce3505be664f249
Transactie: 0x951babdddbfbbba81bbbb7991a959d9815e80cc5d9418d10e692f41541029869
Nouja, punt is wel dat de maximale hypotheek die je nu aan kan gaan relatief betuttelend is. De maandlasten zijn relatief laag, zeker ten opzichte van een huurwoning; als stel kan je die vaak wel prima betalen. De maximale hypotheek is vaak drukkend, regelmatig wordt er inderdaad boven taxatie geboden, wat je niet mag financieren. Overigens denk ik dat verbouwingen in deze tijd juist relatief goed renderen.MicroWhale schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
[...]
"Marktwerking"?
[Afbeelding]
Hoe dan ook, als 1 van ons 2en werkloos zou worden, dan moeten we even met een kritisch oog naar onze uitgaven kijken, maar rondkomen moet dan nog lukken.
Ook is aflossen verplicht, waardoor de schuld vanzelf lager wordt, als je maar braaf blijft aflossen.
Zolang de relatie stand houdt (dat is key) en 1 van 2 zijn/haar werk behoud, plus een kleine spaarbuffer en/of crypto's (
Grotere leningen != mensen kunnen het niet meer betalen. Die grotere leningen zijn in absolute bedragen fors gestegen (extra aflossen is relatief nutteloos geworden), maar de maandlasten zijn niet extreem mee gestegen + aflossing is verplicht.Xqlus1ve schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:31:
[...]
Resulteerd toch in grotere leningen en meer mensen die het niet kunnen betalen, sinds wanneer is inflatie goed voor de huizenmarkt...?
Inflatie is 'goed' voor de huizenprijzen; als in: inflatie zorgt er ook voor dat mensen ook meer gaan verdienen en dus ook meer mogen en kunnen besteden, waardoor de prijzen stijgen. Of stijgende prijzen 'goed' zijn voor een eerste levensbehoefte zoals een huis, durf ik overigens te betwijelen.
Realiteit is echter dat er misschien wel eerder sprake is van stagflatie; prijzen stijgen wel, lonen niet of zeer beperkt. Uiteindelijk gaan dan steeds meer investeerders en vastgoedbedrijven huizen opkopen en tegen hoge prijzen verhuren. Dat zorgt voor een tweedeling in de maatschappij.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Yep kwam van binance. En transferred naar bep20 cdc defi wallet bifi
Ik ben blij dat ik sinds vorig jaar particulier huur, stukken goedkoper tov hetzelfde huis moeten kopen (50 % goedkoper). Heb nog wel mijn appartement(gekocht in 2005) achter de hand, dus mijn investering in stenen is reeds gemaakt. Ik zou er niet aan moeten denken om nu wat te moeten kopen, ondanks het feit dat ons budget prima te doen is. Het is gewoon niet te houden dit lijkt mij. Iedereen die er wel in meegaat zit straks met een hypo die pleuris hoog is. Als de prijzen wel gaan dalen zijn ok een hoop mensen super zwaar de lul.anti elppa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:50:
[...]
ja ons huidige huis hebben we ook 5,5 jaar terug gekocht en is x2 gegaan. We mogen dus ook niet klagen. allemaal luxe problemen. Maar de markt is echt compleet kapot. Kan me voorstellen dat starters echt totaal gefrustreerd zijn. Dus mijn problemen zijn totaal niet relevant eigenlijk.
Ik worstel vooral met het feit dat ik het vertik om op bijvoorbeeld een huis van 700k gewoon ff 120-150k te gaan overbieden (en dan misschien ook crypto te gebruiken voor wat opgeblazen stapels stenen). Wellicht omdat ik in 2007 op die manier ook de mist in gegaan ben met een appartementje.....
Beste wat je nu kan doen is de gok nemen door BTC te kopen ipv een huis proberen te kopen, mits je nog niks hebt. Dan stijgt btc harder dan de huizen prijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door mannowlahn op 02-12-2021 15:27 ]
Ja dat begreep ik, wat het in mijn ogen bijzonder maakt, is wanneer een persoon er in trapt... Oke, maar als zo'n groot bedrijf er 900 BTC in gooit, dat vind ik wel bijzonder.jvel92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:10:
[...]
Vanwege de omvang is het ook wel aannemelijk dat het geen persoon betreft, maar een protocol. In dat geval zijn er geruchten dat het een wallet betreft van Celsius network. Protocol vergelijkbaar als Nexo en crypto.com. Voorlopig nog onbevestigd, maar mocht dat wel het geval zijn dan is het wel interessant om te volgen hoe dit afgewikkeld gaat worden en of er gevolgen zijn voor de gebruikers van Celsius.
Dat is dus ook een van de redenen dat en hypotheek die alleen betaald kan worden door een een enorm risico is. veel mensen klagen er over, mijn huur is hoger dan een hypotheek. ja tot dat je relatie uitgaat en je moet verkopen omdat je het niet in je eentje kan dragen. Als dan straks de huizen ff naar beneden pleuren en je alle twee 100k aan restschuld hebt kan je misschien niet eens weganti elppa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:34:
[...]
Jep zelf gehad. Gekocht in randstad medio 2007, en met rest schuld verkocht in 2016. Dat was dan nog vrijwillig. 2 voorbeelden uit mijn vriendengroep waren niet vrijwillig, gekocht in 2008......relatie kapot in 2011 en dan moeten verkopen met megaaaa restschuld. Ander stel raakt eerst man baan krijt....half jaar later vrouw ook aan de beurt.....
My body is readyknakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:29:
Bijna 15:30. Laat de pump maar komen.
Als ik op straat jou tegen kom en zeg, geef je je portemonnee en ik geef je de inhoud keer twee terug. Zou je dat dan doen?Shaflic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
Precies, degene die hier wel intrappen, tja greed is a bitch.
Er zit ~$100 in, zo rijk worden ze nog niet van 9 uur nepstreamen (of zou dat adres steeds veranderen)mannowlahn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:32:
[...]
Als ik op straat jou tegen kom en zeg, geef je je portemonnee en ik geef je de inhoud keer twee terug. Zou je dat dan doen?
Precies, degene die hier wel intrappen, tja greed is a bitch.
Interview uit 2019 (screenshotje, tineye)...
[ Voor 5% gewijzigd door Wiley99 op 02-12-2021 15:39 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Verwijderd
15:30 gaat de Duitse markt dan open ofso?knakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:29:
Bijna 15:30. Laat de pump maar komen.
Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:36:
[...]
15:30 gaat de Duitse markt dan open ofso?
Dan zijn de schoolkinderen in Ethiopië klaar, kunnen ze traden.Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:36:
[...]
15:30 gaat de Duitse markt dan open ofso?
Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:39:
Ik zie een pomp, to the moon!
en de cup-a-soupjes achter de kiezen, hebben we weer nieuwe energie.knakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:39:
[...]
Dan zijn de schoolkinderen in Ethiopië klaar, kunnen ze traden.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ethereum is only for the elite
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Kom maar. kommaar, kommaar met diE HatErZ
[ Voor 3% gewijzigd door UniMatrix op 02-12-2021 15:42 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Fietspomp?Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:39:
Ik zie een pomp, to the moon!
En waar vind ik deze geruchten? Is het al tijd mn Celcius wallet te plunderen?jvel92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:10:
[...]
Vanwege de omvang is het ook wel aannemelijk dat het geen persoon betreft, maar een protocol. In dat geval zijn er geruchten dat het een wallet betreft van Celsius network. Protocol vergelijkbaar als Nexo en crypto.com. Voorlopig nog onbevestigd, maar mocht dat wel het geval zijn dan is het wel interessant om te volgen hoe dit afgewikkeld gaat worden en of er gevolgen zijn voor de gebruikers van Celsius.
-edit. Toch maar even mn BTC hier weggehaald. Al is het maar een gerucht, dan betaal ik liever een tientje aan fees in plaats van alles weg...
[ Voor 8% gewijzigd door Gelukszoekr op 02-12-2021 15:45 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik weet niet wat hij ziet maar de dump is allang bezig.UniMatrix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:41:
ADA pump is begonnen
Kom maar. kommaar, kommaar met diE HatErZ
Voor wat het waard is; Badger is wel een partij met een goede reputatie binnen DeFi voor yield op BTC.Skrunsies schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:27:
[...]
Ja dat begreep ik, wat het in mijn ogen bijzonder maakt, is wanneer een persoon er in trapt... Oke, maar als zo'n groot bedrijf er 900 BTC in gooit, dat vind ik wel bijzonder.
Of het verstandig is, is lastig te zeggen. Met 900 BTC genereer je behoorlijk wat yield. Om te weten of het verstandig is moet je ook weten hoe de rest van het het beheerde vermogen wordt ingezet en dat weten we niet.
Achteraf kunnen we concluderen dat het niet verstandig was of je moet Satoshi zelf zijnjvel92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:46:
[...]
Voor wat het waard is; Badger is wel een partij met een goede reputatie binnen DeFi voor yield op BTC.
Of het verstandig is, is lastig te zeggen. Met 900 BTC genereer je behoorlijk wat yield. Om te weten of het verstandig is moet je ook weten hoe de rest van het het beheerde vermogen wordt ingezet en dat weten we niet.
5,66% plus op Coinmarketcap op de 24h, als enige in de top 10.knakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:43:
[...]
Ik weet niet wat hij ziet maar de dump is allang bezig.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Vis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:51:
Ah daar komt de middag pump weer.. Mark my words, rond 17 uur de dump.
Per direct en tot eind dit jaar een Twitter marketing campagne opzetten en beheren voor een groot bedrijf.
Target audience is al bepaald, promo materiaal is beschikbaar, campagnes op Discord en Telegram lopen al
Enige ervaring is wel gewenst.
Speciaal trefwoord: NFT
[ Voor 21% gewijzigd door resusaapje op 02-12-2021 15:53 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
En YT-video's dan? Die campagnes met 'send us 1 ETH, get 2 back' schijnen best populair te zijn.resusaapje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:52:
Iemand hier die een betaald klusje zoekt?
Per direct en tot eind dit jaar een Twitter marketing campagne opzetten en beheren voor een groot bedrijf.
Target audience is al bepaald, promo materiaal is beschikbaar, campagnes op Discord en Telegram lopen al
Enige ervaring is wel gewenst.
Speciaal trefwoord: NFT
Hmm. Ik moet zeggen, ik heb zelf nu ook BIFI die al ruim een uur vastzit op anyswap (van bsc naar cronos), wat normaal 10 minuten duurt. Weet niet of dat ergens gerelateerd is, maar misschien staan er een paar nodes te roken aan de CRO-zijde.Darrell schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:15:
[...]
Yep kwam van binance. En transferred naar bep20 cdc defi wallet bifi
Die vind ik niet eeties. Eighties. Ethisch?Ray_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:53:
[...]
En YT-video's dan? Die campagnes met 'send us 1 ETH, get 2 back' schijnen best populair te zijn.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ik zie nu alweer een soort van dump.Vis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:51:
Ah daar komt de middag pump weer.. Mark my words, rond 17 uur de dump.
Dit is precies mijn ervaring laatste dagen. AdoptieGlenn Hoddle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:53:
[...]
Hmm. Ik moet zeggen, ik heb zelf nu ook BIFI die al ruim een uur vastzit op anyswap (van bsc naar cronos), wat normaal 10 minuten duurt. Weet niet of dat ergens gerelateerd is, maar misschien staan er een paar nodes te roken aan de CRO-zijde.
knakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:56:
[...]
Ik zie nu alweer een soort van dump.
[Afbeelding]
Je gunt het geen van de gebruikers hier last van te hebben, maar als het Celsius is vind ik het ergens wel logisch - je proef aan alles dat ze meer kaas hebben gegeten van marketing dan van een goed product.jvel92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:10:
[...]
zojuist weer ingesprongen 👍
nothing stops this train
Ik heb de pump van vanmiddag even meegepakt, op redelijk goed punt ook weer verkocht. Ik kijk het nog even aanKol Nedra schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:58:
4 uur geleden mijn hele ADA pf verkocht en moet je nu zien 😔
Twitter user aan het graven geweest in de betreffende wallet: https://twitter.com/degen.../1466400489143255042?s=21Gelukszoekr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:42:
[...]
En waar vind ik deze geruchten? Is het al tijd mn Celcius wallet te plunderen?
-edit. Toch maar even mn BTC hier weggehaald. Al is het maar een gerucht, dan betaal ik liever een tientje aan fees in plaats van alles weg...
Vooralsnog onbevestigd door Celsius of andere partij.
Thanks man. Dit zijn wel de nuttige posts die je het liefst snel weet.jvel92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:59:
[...]
Twitter user aan het graven geweest in de betreffende wallet: https://twitter.com/degen.../1466400489143255042?s=21
Vooralsnog onbevestigd door Celsius of andere partij.
Kol Nedra schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:58:
Zeker, schoentjes weer goed gevuldGlenn Hoddle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:01:
Ik zie iedereen wel klagen over de prijs, maar jullie hebben toch wel allemaal wat BTC en ETH gekocht voor Sinterklaas, hoop ik? Of anders wat Cake voor de kleintjes.
Dit gun je inderdaad nooit iemand. Nexus Mutual (partij om je DeFi risico soort van te verzekeren) heeft al aangegeven dat zij dit niet dekken, want front end exploit.Glenn Hoddle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:57:
[...]
Je gunt het geen van de gebruikers hier last van te hebben, maar als het Celsius is vind ik het ergens wel logisch - je proef aan alles dat ze meer kaas hebben gegeten van marketing dan van een goed product.
Ken het Celsius product verder niet, maar het was wel een slecht bewaard geheim dat ze met wat wallets aan het yield farmen waren in DeFi. Weet verder ook niet wat voor APY de gebruikers kregen uitgekeerd maar vast niet dat van Badger
https://support.binance.u...S-Will-List-Polkadot-DOT-
[ Voor 42% gewijzigd door Skrunsies op 02-12-2021 16:23 ]
Je wordt er para van.almightyarjen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:20:
Wat is er met DOT aan de hand? Ik kreeg het idee dat die juist wel in de afgelopen weken tenminste stabiel zou moeten hebben blijven i.v.m. parachains e.d.?
de marktalmightyarjen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:20:
Wat is er met DOT aan de hand? Ik kreeg het idee dat die juist wel in de afgelopen weken tenminste stabiel zou moeten hebben blijven i.v.m. parachains e.d.?
Zeker fijn om op de hoogte te blijven van dat soort zaken.Gelukszoekr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:02:
[...]
Thanks man. Dit zijn wel de nuttige posts die je het liefst snel weet.
Handige mensen om te volgen voor dit soort zaken; Banteg (Twitter @bantg) van Yearn Finance. En Darren Lau van de Daily Ape nieuwsbrief (Telegram) https://thedailyape.notio...727c0433a962e897ef43efb7e
Als het sentiment hier een goede graadmeter is gaat ie dwars door de onderkant van die triangle heen, het is hier allemaal weer lekker pessimistisch
Plaatje met lijntjes voor het visuele effect:
[ Voor 26% gewijzigd door YES op 02-12-2021 16:28 ]
Dont chase the pumpsKol Nedra schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:58:
Heb ook te vaak fomo gehad. Ik heb ook een deel van mijn Matic op 1.7-1.75 euro verkocht maar ik wacht gewoon tot hij weer rond de 1.5-1.55 zit en anders jammer dan
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ben ook benieuwd. De afgelopen 3 weken gingen we iedere week weer 1-2k lager dan de vorige low. Dus ik zit nu eigenlijk met 10% fiat te wachten op die 52K drop ^^YES schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:23:
BTC heeft op de 4h chart een paar candles die 56.3k mooi als support gevonden hebben. Ben benieuwd of ie dat houdt en daardoor vanavond nog weer wat stijgt. Overigens zitten we nog gewoon binnen de descending triangle.. Ben toch benieuwd wanneer daar uitgebroken wordt en welke richting in, gisteren was er een kleine poging aan de bovenkant maar de onderkant hebben we al even niet meer opgezocht.
Als het sentiment hier een goede graatmeter is gaat ie dwars door de onderkant van die triangle heen, het is hier allemaal weer lekker pessimistisch
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Daar was ik altijd naar op zoek voor als ik verse vis eetYES schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:23:
een goede graatmeter
"Market data is untracked"
KUT...had je dat niet wat eerder kunnen zeggen!Shaflic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:47:
Klasse reactie, ook omdat het "terugkeren" moeilijker kan maken.Jedi_Pimp schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:43:
Laten we wel gewoon mensen met rust laten die even pauze willen nemen en ze dus niet continu taggen om van alles en nog wat. Het is niet altijd en voor iedereen één grote komische bedoeling.
Soms ben je er gewoon ff klaar mee. Ik vind de huidige markt ook voor het eerst dat ik in crypto zit niet leuk en twijfel echt aan het vervolg van de run. Niet omdat ik er verstand van heb, bij mij is het pure onwetendheid.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Jezus, ik ga me even ergens zitten schamenknakworst schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:26:
[...]
Daar was ik altijd naar op zoek voor als ik verse vis eet
Daar heb ik gelukkig nog geen last van, mijn inleg is nog zeer klein, stijgt de markt, winst. Bearmarket begonnen? goedkoop dca-en de komende maanden.Ngangatar schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:28:
[...]
Klasse reactie, ook omdat het "terugkeren" moeilijker kan maken.
Soms ben je er gewoon ff klaar me. Ik vind de huidige markt ook voor het eerst dat ik in crypto zit niet leuk en twijfel echt aan het vervolg van de run. Niet omdat ik er verstand van heb, bij mij is het pure onwetendheid.
Januarie is voor mij zowiezo weer feest door de privé aandelen van mijn werkgever
Maar snap het volledig dat elke dag rode kaarsen te voorschijn komen vervelend kunnen zijn, maar heb dan wel het idee dat aandelen/crypto te veel invloed hebben op je humeur en dat is wat je niet moet willen!
In het kader van hopium doet leven zou je kunnen hopen op een trend reversal, doordat nu op de 4h duidelijk een higher low kan worden neergezet. Het is puur hopium want het is totaal nog niet bevestigd, daarvoor zou je nog wel flink omhoog moeten, maar het valt me op dat we na de dips tussen 26 en 28 november wel iets omhoog gegaan zijn en daar voorlopig rondhangen.Astennu schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:25:
[...]
Ik ben ook benieuwd. De afgelopen 3 weken gingen we iedere week weer 1-2k lager dan de vorige low. Dus ik zit nu eigenlijk met 10% fiat te wachten op die 52K drop ^^
juist als iedereen hier uber negatief is en alles dumpt.......knalt de markt omhoog. Dit soort fases is juist bedoelt om weakhands eruit te schuddenYES schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:23:
BTC heeft op de 4h chart een paar candles die 56.3k mooi als support gevonden hebben. Ben benieuwd of ie dat houdt en daardoor vanavond nog weer wat stijgt. Overigens zitten we nog gewoon binnen de descending triangle.. Ben toch benieuwd wanneer daar uitgebroken wordt en welke richting in, gisteren was er een kleine poging aan de bovenkant maar de onderkant hebben we al even niet meer opgezocht.
Als het sentiment hier een goede graadmeter is gaat ie dwars door de onderkant van die triangle heen, het is hier allemaal weer lekker pessimistisch
Plaatje met lijntjes voor het visuele effect:
[Afbeelding]
Kunnen ze het dan niet in 1 keer goed doen, plempen door naar de 48K oidanti elppa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:35:
[...]
juist als iedereen hier uber negatief is en alles dumpt.......knalt de markt omhoog. Dit soort fases is juist bedoelt om weakhands eruit te schudden
Ach ik zeg het ook met een kwinkslag, ik vind het allemaal best, zolang we die 53.6 maar houden is er naar mijn mening weinig loos, al zal het voor mijn huidige long positie die inmiddels al even open staat wel even pijnlijk zijn. Ik had gisteren ook niet zo greedy moeten zijn en hem moeten sluiten toen de uitbraak leek te gaan stokkenanti elppa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:35:
[...]
juist als iedereen hier uber negatief is en alles dumpt.......knalt de markt omhoog. Dit soort fases is juist bedoelt om weakhands eruit te schudden
Maar die long heeft nog zat ruimte daaronder dus ik ben niet bang voor liquidatie, als dit het allemaal al was en we zakken naar 6 cent mogen de beren die fucking long van mij ook wel hebben. Ik hoop dat ze erin stikken in dat geval
[ Voor 16% gewijzigd door YES op 02-12-2021 16:39 ]
Ik hoor gerammel en gekraak in de verte, en een diep, donker geronk en gebrom. Het is geen beer of een barstende support. Het is een raket die probeert los te komen van zijn lanceerplatform.zwembroek schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:37:
Morgen en zaterdag dikke groene dagen. Dat zei mijn glazen bol net.
Dit zie en hoor ik net in mijn tarotkaarten.
Het kan zeker nog. Wellicht was die van vorige week wel de laagste en gaan we nu up. Ook prima meeste heb ik nog gewoon vast gehouden dus welke kant het ook op gaat ik ben er klaar voorYES schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:33:
[...]
In het kader van hopium doet leven zou je kunnen hopen op een trend reversal, doordat nu op de 4h duidelijk een higher low kan worden neergezet. Het is puur hopium want het is totaal nog niet bevestigd, daarvoor zou je nog wel flink omhoog moeten, maar het valt me op dat we na de dips tussen 26 en 28 november wel iets omhoog gegaan zijn en daar voorlopig rondhangen.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!