[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.415 views

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
BAM!!!

Dikke winst hier jongens. Joehoe!! *O* Ben zo ontzettend blij met mijn vrienden van Bitvavo!

Afgelopen vrijdag ( normaal moet je hier geen bedragen noemen… maar doe het nu lekker toch :P ) een deposit van €250 gedaan. XLM etjes gekocht en naar Kraken gestuurd.

Paar dagen later kwam het aan. ( 1 uur geleden om precies te zijn. Maar goed. Toen bleek die dikke ponzi alweer omhoog te zijn gegaan.

Dus dacht f**k die toko. Kom er nooit meer. Direct withdraw gedaan naar rekening. Maarrrrrr XLM etjes zijn ook omhoog gegaan. Minus dikke fee voor het versturen naar rekening. Kreeg ik er €254,75 voor terug.

Wauw! Gratis en voor niets!

Ben zo gelukkig

}:|

UberLurker Departement #GG.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QOzxwBMZYnNTfHpmMZ0qaqhhRQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/F0Lq8AjDSdtoqN8z0TGkEYpT.gif?f=user_large

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:47:
BAM!!!

Dikke winst hier jongens. Joehoe!! *O* Ben zo ontzettend blij met mijn vrienden van Bitvavo!

Afgelopen vrijdag ( normaal moet je hier geen bedragen noemen… maar doe het nu lekker toch :P ) een deposit van €250 gedaan. XLM etjes gekocht en naar Kraken gestuurd.

Paar dagen later kwam het aan. ( 1 uur geleden om precies te zijn. Maar goed. Toen bleek die dikke ponzi alweer omhoog te zijn gegaan.

Dus dacht f**k die toko. Kom er nooit meer. Direct withdraw gedaan naar rekening. Maarrrrrr XLM etjes zijn ook omhoog gegaan. Minus dikke fee voor het versturen naar rekening. Kreeg ik er €254,75 voor terug.

Ben zo gelukkig

Ik heb nooit iets gedaan met Bitvavo en bij elke post die ik hier voorbij zie komen m.b.t. Bitvavo ben ik ook blij dat ik dat nooit gedaan heb. Dat moet echt een gedrocht van een exchange zijn zeg.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:42

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

BAM!!!

Ben zo gelukkig

NANO naar Kraken niet mogelijk?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:49:
[...]

Ik heb nooit iets gedaan met Bitvavo en bij elke post die ik hier voorbij zie komen m.b.t. Bitvavo ben ik ook blij dat ik dat nooit gedaan heb. Dat moet echt een gedrocht van een exchange zijn zeg.
Dit was 1 x en ammenooit niet meer.

En dan die standaard reacties van die toko als je ze een bericht stuurt :r

Ik zuinige Fries. Wou het eens proberen zodat ik geen fee zou hoeven te betalen. Nou mooi de boot gemist door die piep piep piep toko!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
Gelukszoekr schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:30:
[...]

[...]

Ik zou gewoon weer instappen. Hoef je ook niet te wachten op die fake out
Ik ben al die tijd met mijn bags in de bus blijven zitten. Dus instappen hoeft niet meer.

• Skrunsies
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:49:
[...]

NANO naar Kraken niet mogelijk?
Ja vast wel. Maar toen ik het deed was XLM-Kraken ook nog een optie. Paar uur later niet meer.

Maar goed. Niet te negatief. Wen moon?

Oh we zijn al begonnen _O- ( zit hier meer dan dat ik naar koersen kijk :9 )

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:49:
[...]

Net als met mensen in je teams op het werk, zet ze in waar ze goed in zijn. Doe je dat niet dan heb je kans dat ze iets leren, maar net zoveel kans dat het fout gaat.

Bitvavo voor mij is om geld naar over te maken binnen 2 minuten, een paar coins te HDOL-en en heel soms een transfer naar een andere exchange waarbij je weet dat het even kan duren (in het weekend).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:53:
[...]

Net als met mensen in je teams op het werk, zet ze in waar ze goed in zijn. Doe je dat niet dan heb je kans dat ze iets leren, maar net zoveel kans dat het fout gaat.

Bitvavo voor mij is om geld naar over te maken binnen 2 minuten, een paar coins te HDOL-en en heel soms een transfer naar een andere exchange waarbij je weet dat het even kan duren (in het weekend).
Voor de HODL geloof ik er wel in. Maar wou het gebruiken als tussen station. Nou ja weer wat geleerd :)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:57:
[...]

Voor de HODL geloof ik er wel in. Maar wou het gebruiken as tussen station. Nou ja weer wat geleerd :)
Dat gaat doorgaans ook prima, maar dan wel overdag en niet in het weekend. Vreemd maar waar, het is bij heel veel acties bij Bitvavo of er iemand daadwerkelijk transacties en verificaties dient goed te keuren.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Skrunsies schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:57:
[...]

Voor de HODL geloof ik er wel in. Maar wou het gebruiken as tussen station. Nou ja weer wat geleerd :)
Persoonlijk nog nooit XLM route geprobeerd, NANO tot nu toe geen issues mee gehad via Bitvavo.

Tot nu nog geen reden om te stoppen met Bitvavo als tussenstation om fiat te transferen

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 02:35
Wat is eigenlijk de reden dat jullie telkens met die nano/XLM routes gaan? Puur omdat jullie binance verkiezen en daar momenteel geen sepa overschrijving voor mogelijk is?

Persoonlijk zorg ik gewoon dat er altijd wat droog kruid is via sepa op mijn exchanges. Maakt me niet uit als het een paar dagen kan duren.

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:59:
[...]

Dat gaat doorgaans ook prima, maar dan wel overdag en niet in het weekend. Vreemd maar waar, het is bij heel veel acties bij Bitvavo of er iemand daadwerkelijk transacties en verificaties dient goed te keuren.
Xqlus1ve schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:59:
[...]

Persoonlijk nog nooit XLM route geprobeerd, NANO tot nu toe geen issues mee gehad via Bitvavo.

Tot nu nog geen reden om te stoppen met Bitvavo als tussenstation om fiat te transferen
Had het op vrijdag al gedaan toen XLM withdraw nog werkte. Ach ik doe wel wat ik altijd doe. Lekker impulsief met 2,99% fee _O-

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35

St@m

@ Your Service

Voor de Lamden (TAU) holders op BSC, de 2-way bridge komt eraan:
Lamden (@LamdenTau) Tweeted:
With the new #BSC Lamden 2-way bridge approaching, we will be doing a token migration. If you hold BSC Lamden, you will be airdropped an equivalent amount when the new bridge goes live. The current liquidity pool on @PancakeSwap will be migrated as well.
https://twitter.com/Lamde.../1465356211793059846?s=20

Wat dit exact betekent voor je muntjes, geen idee. Ik ben niet de supportlijn :p

Het is in ieder geval super goed nieuws, denk dat ik nog wat bijkoop.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 29-11-2021 19:09 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Skalders schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:03:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie telkens met die nano/XLM routes gaan? Puur omdat jullie binance verkiezen en daar momenteel geen sepa overschrijving voor mogelijk is?

Persoonlijk zorg ik gewoon dat er altijd wat droog kruid is via sepa op mijn exchanges. Maakt me niet uit als het een paar dagen kan duren.
XLM withdrawal fee = 0 XLM
NANO withdrawal fee = 0.00025 NANO

Naar welke exchange, dat maakt volgens mij niet zoveel uit...

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 29-11-2021 19:08 ]

• Chaes
  • Laatst online: 21-01 15:53

Chaes

#HODL

BAM!!!

Ben zo gelukkig

Kijk, toch weer een gratis kapsalon met dönervlees gescoord. 8)

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:09
BAM!!!

Ben zo gelukkig

Toevallig dat je dit net post, ik wilde namelijk vragen of hier iemand is die ervaring heeft met het versturen van XLM en XRP vanaf een adres naar een Bitvavo wallet.
Ik heb zojuist wat van beide munten naar mijn Bitvavo wallet overgeboekt, de vorige keer kwamen ze vrijwel direct aan maar nu zijn ze er na een half uur nog steeds niet. Tag en adres zijn goed. Ik begrijp dat ik dus gewoon (heel veel) geduld moet hebben?

/Edit: bij beiden nog steeds de status 'not confirmed'. :/

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Een weekly close boven de 58500 zou short term erg bullish zijn. Boven de 8w MA al helemaal maar laten we tevreden zijn met wat we krijgen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Skrunsies
  • Niet online
Chaes schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:12:
[...]

Daarom! Alles gekregen van die goede Bitvavo-medewerkers :+

• Skrunsies
  • Niet online
Cpt.Iglo schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:15:
[...]
Toevallig dat je dit net post, ik wilde namelijk vragen of hier iemand is die ervaring heeft met het versturen van XLM en XRP vanaf een adres naar een Bitvavo wallet.
Ik heb zojuist wat van beide munten naar mijn Bitvavo wallet overgeboekt, de vorige keer kwamen ze vrijwel direct aan maar nu zijn ze er na een half uur nog steeds niet. Tag en adres zijn goed. Ik begrijp dat ik dus gewoon (heel veel) geduld moet hebben?
Yes en stalken op Twitter en mail d:)b

ps: Geen idee als XLM versturen/ontvangen al weer werkt bij hun, iets met updates van nodes en bla bla bla..

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
Jedi_Pimp schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:18:
Een weekly close boven de 58500 zou short term erg bullish zijn. Boven de 8w MA al helemaal maar laten we tevreden zijn met wat we krijgen.
Danku Sinterklaasje zeggen we dan. <+:)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:08
Maar daar moeten we tot zondagavond op wachten toch?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Of daily close?

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:09
Skrunsies schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:21:
[...]

Yes en stalken op Twitter en mail d:)b

ps: Geen idee als XLM versturen/ontvangen al weer werkt bij hun iets met updates van nodes en bla bla bla..
Hm, wat fijn dat ze dit ook even communiceren.
Een tijdje geleden heb ik ook XRP verstuurd naar deze wallet, en toen stond het er binnen een minuut op.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Chaes schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:12:
[...]

Waar haal je die voor €4.75? Hier ben minstens het dubbele kwijt geloof ik

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:53:
[...]

Ik heb nog nooit binnen 2 minuten geld op een exchange nodig gehad dus die usecase hoef ik niet te benutten, waarschijnlijk dat ik er daarom ook nooit naar omgekeken heb :)

• Chaes

Chaes

#HODL

Gelukszoekr schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:32:
[...]

Waar haal je die voor €4.75? Hier ben minstens het dubbele kwijt geloof ik
Je hebt ze her en der voor €5, maar er zijn ook duurdere opties inderdaad.

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:07:

Op welke exchange is die beschikbaar?
Bitvavo heeft ze allebei. Ik ook :P

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 14:52

WhySoSerious

Be the change.

Pfew, bearmarket van de afgelopen 2,5 dag weer overleefd...

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Chaes schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:34:
[...]

Je hebt ze her en der voor €5, maar er zijn ook duurdere opties inderdaad.
Als ze maar niet gelist worden door coinbase.. dan is het afgelopen met die prijsjes.

Zero.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Klein stukje in de Volkskrant
‘Met wat hulp van mijn vader kocht ik voor een paar tientjes bitcoin. Inmiddels zit ik er voor 700 euro in’

https://www.volkskrant.nl/a-bd79ed22

Echt spectaculair is het niet.

Al heeft Sam 100% gelijk over SAFEMOON _O-

Meer dan ik dacht...

• Pelox
Hoe is het toch mogelijk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsGtCdn2yiqT36BNguwkCYTVyH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dF1zGMNxoE8GrbUa1a3tCaRe.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Verwijderd

Kapsalooonnn

• Skrunsies
  • Niet online

• Chaes

Chaes

#HODL

• YES

YES

Moderator General Chat
streamnl schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:49:
‘Met wat hulp van mijn vader kocht ik voor een paar tientjes bitcoin. Inmiddels zit ik er voor 700 euro in’

"‘Daarnaast zitten er ethisch gezien duistere kanten aan crypto. Veel mensen staan er niet bij stil dat de handel het mogelijk maakt om geld wit te wassen en terrorisme te financieren. Maar het grootste gevaar is dat er geen drijvende economie achter zit. Het kan heel snel afgelopen zijn’, aldus [Rabobank econoom en hoogleraar economie] Boonstra."

Net als dat veel mensen niet stil staan bij welke boetes banken allemaal wel niet verzameld hebben. En die krijgen ze niet omdat ze zo lekker ethisch bezig zijn. Dat dit soort dingen schaamteloos geroepen worden door mensen die een bank vertegenwoordigen vind ik echt tenenkrommend.

Sowieso zouden banken en overheden zich eens goed achter de oren mogen krabben waarom crypto in hemelsnaam toch zo populair geworden is. Ach ja het zal inderdaad wel zo'n gigantisch groot financieel bolwerk geworden zijn vanwege de influencers, dat zal het zijn ja! Misschien, heel misschien, ligt er ook wel een deeltje van de oorzaak bij die banken en overheden, dat mensen (ook) hun heil zoeken bij investeringen in crypto.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

SHIB komt morgen op Kraken. Is dat een beetje een goede munt?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

YES schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:55:
[...]

"‘Daarnaast zitten er ethisch gezien duistere kanten aan crypto. Veel mensen staan er niet bij stil dat de handel het mogelijk maakt om geld wit te wassen en terrorisme te financieren. Maar het grootste gevaar is dat er geen drijvende economie achter zit. Het kan heel snel afgelopen zijn’, aldus [Rabobank econoom en hoogleraar economie] Boonstra."

Net als dat veel mensen niet stil staan bij welke boetes banken allemaal wel niet verzameld hebben. En die krijgen ze niet omdat ze zo lekker ethisch bezig zijn. Dat dit soort dingen schaamteloos geroepen worden door mensen die een bank vertegenwoordigen vind ik echt tenenkrommend.

Sowieso zouden banken en overheden zich eens goed achter de oren mogen krabben waarom crypto in hemelsnaam toch zo populair geworden is. Ach ja het zal inderdaad wel zo'n gigantisch groot financieel bolwerk geworden zijn vanwege de influencers, dat zal het zijn ja! Misschien, heel misschien, ligt er ook wel een deeltje van de oorzaak bij die banken en overheden, dat mensen (ook) hun heil zoeken bij investeringen in crypto.
Dat stukje was aardig tenenkrommend inderdaad...

• YES

YES

Moderator General Chat
WhySoSerious schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:56:
Zeker. Zou all-in gaan want dit nieuws heb ik nog nergens anders gelezen of gehoord dus het zit nog niet in de prijs verwerkt. Echt super goede munt, beetje op het niveau van FLOKI. Denk ook uitdager van DOGE (ja ik weet het, dat klinkt echt heel ambitieus maar het is echt zulke dikke tech dat het mogelijk is).

:+

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-01 09:27
Doen :Y :P

Alles met honden is goed toch :? Zijn zulke lieve trouwe beestjes :Y Dan zal t muntje ook wel lief en trouw zijn :Y

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
Kapsamooooon

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

YES schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:55:
[...]

Fiat wordt ook gebruikt om wit te wassen, denk dat dat hedendaags nog steeds meer is als wat ze met crypto doen, daarnaast is er ook nog eens een hoop nep fiat wat niet te onderscheiden is van echt tenzij er een expert naar kijkt. :/

• Skrunsies
  • Niet online
ybos schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:57:
[...]

Doen :Y :P

Alles met honden is goed toch :? Zijn zulke lieve trouwe beestjes :Y Dan zal t muntje ook wel lief en trouw zijn :Y
Ja of ze hebben hondsdolheid en zijn vals… deze muntjes niet in kleine ruimtes bewaren en veel aandacht geven. Dan komt het goed @WhySoSerious d:)b

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
Servor schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:03:
[...]

Aaaaaaaaaaand it's gone. Again.
:?

Gewoon stabiel op 58k hoor....

Wacht maar af op die swing naar +60 + 70 + 80 en 100K einde jaar 8)

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t32KcD6/123.png

Ik denk dat ze hier wel gelijk in hebben

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
ZÜRICH, SWITZERLAND | November 29, 2021

Unfortunately, Bittr will temporarily suspend its services

https://getbittr.com/pres...ily-suspends-its-services

:(

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

spaargeld ingelegd. Ja, dat is aardig wat, maar in september rekende ik mijn winst uit: 92 procent. Mijn inzet heb ik dus sowieso verdubbeld.
8)7 ik heb slecht hoop voor kai zijn wiskunde examen

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:52
Blijft grappig, van de andere kant zijn nu zelfs de meetings op het werk niet meer veilig! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2Gvm681DIOySE4vwLzQyTayDHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iliYoRO7ke7wjufq9U6Tnmar.jpg?f=fotoalbum_large

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 02:35
Gelukszoekr schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:23:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat ze hier wel gelijk in hebben
Yup, als ik hier mensen hun investeringsgeest zie.. Bij vele ontbreekt dat gewoon en bestaan hun 'investeringen' uit 100% crypto-doe-maar-op. Vele hebben zelfs nog nooit over index investeren en ETFs gehoord. En dat is op Tweakers. Wil niet weten hoe het bij 'Henk & Ingrid' zit.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Geinig. Het heeft "Bitcoingeld" als titel. Of Bitcoinig geld. Maar de basics hebben ervan hebben ze al binnen, het is gewoon geld.

Verwijderd

muntje is weer in het nieuws en prijs gaat weer eens omhoog. Morgenavond weer ingestort.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:33:
[...]

Ik heb nog nooit binnen 2 minuten geld op een exchange nodig gehad dus die usecase hoef ik niet te benutten, waarschijnlijk dat ik er daarom ook nooit naar omgekeken heb :)
Tis meer dat ik het prettig vind om te weten dat het er op staat, net zo snel als dat ik het er af haal. Al heb ik das pas 1 keer gedaan in mei.

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-01 23:14
Nee, onzin munten op serieuze beurzen geven me een gevoel van een bubbel |:(

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:32:
[...]

Tis meer dat ik het prettig vind om te weten dat het er op staat, net zo snel als dat ik het er af haal. Al heb ik das pas 1 keer gedaan in mei.
Ah oké. Ik heb dat dus niet, maakt me niet zoveel uit of het er direct op staat of een paar uur later. Eraf gehaald heb ik nog helemaal niet, alleen crypto naar mijn Ledger verplaatst.

Ik kijk wel hoe ik het eraf moet halen als de lambo's weer fatsoenlijk leverbaar zijn d:)b

• Pelox
BTFD schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:26:
Blijft grappig, van de andere kant zijn nu zelfs de meetings op het werk niet meer veilig! :+

[Afbeelding]
Mooi toetsenbord!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oREpqGKDS49-UX7m-i-R8E_2BdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5X2qyVDGST7fWknEOEU9bey.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
[...]
Dat kan, maar het zit als volgt.

[Afbeelding]

[...]

Ah, de boomer die per ongeluk eens een vlog heeft aangeklikt :P het is natuurlijk onzin dat iedere millenial zo leeft.

Wat sommige 'ouderen' niet begrijpen is dat een studie tegenwoordig bijna 'nodig' is als je aangenomen wil worden voor een kantoorbaan. Millenials krijgen niet zo maar een vast contract en kunnen ook zeker niet zomaar door groeien. De schuld aangaan is 'nodig' - en wordt niet voor niks sterk geadviseerd door hun ouders, onwaarschijnlijk jouw generatie.

"Maar dan gaan ze toch niet op kantoor zitten maar gewoon hard werken?" - enig idee wat voor hypotheek je kan krijgen als stratenmaker, timmerman? Zolang je niet voor jezelf iets begint (want dan krijg je ook niet zomaar een hypotheek) is het inkomen amper voldoende om een middenhuur appartement te betalen, laat staan te kopen.
Mijn vriendin werkt in de zorg, dat is hard werk (zeker in deze tijd). Overigens heeft zij daarvoor HBO gedaan én een studieschuld. Ze zegt wel eens dat als ik in dezelfde sector had gewerkt, we nooit een huis konden kopen.

Wereldreizen waren vroeger onbetaalbaar. Tegenwoordig zit een beetje millenial met Skyscanner goedkoper 3 weken in Bali, dan dat de boomers tegenwoordig met de camper naar Zuid-Frankrijk trekken. Zelfde geldt voor smartphones en dergelijke - allemaal luxe goederen die door ouderen overbodig worden gevonden.
Prijzen voor 'luxegoederen' en 'basisgoederen' zijn nogal veranderd in de laatste jaren.
De realiteit is dat jongeren vaak hard werken, hun uiterste best doen om te sparen, maar na 2 jaar erachter komen dat 30k sparen onvoldoende is om de huizenprijsstijging van 60k in dezelfde periode bij te benen. En dat het hele verhaal eigenlijk 1 grote grap is.
Zo'n smartphone of wereldreis slaat nog geen deuk in een pak boter tov de 'standaard' doelen die men vroeger had (auto, huis, etc).

Het is niet zo dat millenials wél kansen hadden gehad als ze niet op wereldreis gingen, geen smartphone kochten en geen Netflix-abonnement zouden delen a €3 per maand ('verwende krengen!'). Het is niet zo dat ze 1000-2000 per jaar te kort komen voor die koopwoning, daar kan een nulletje of 2 achter. Momenteel stijgen huizen dergelijke bedragen per week.

Ik ben niet op kamers geweest, heb geen tussenjaar gedaan, niet op wereldreis geweest en heb altijd gewerkt en bovengemiddeld veel gespaard en had geen studieschuld. Als ik het over mocht doen had ik het heel anders gedaan :)

[...]
Tja; eens. Echter als we dat zouden doen, gaat er veel minder geld de economie in. Als je dat op lost, stort de hele geitenbende in elkaar ;)

[...]

Dan hebben ze misschien 2000-3000 euro na een jaar. Komen ze nog een halve ton tekort, en dat zal altijd zo blijven zolang jullie door dalende rentes je hypotheek simpelweg kunnen verhogen, de overwaarde als hefboom gebruiken en daarvan een appartement voor de verhuur cash af kunnen tikken en deze voor 1000 euro in de vrije verhuur zetten 'voor ons pensioen'. Moet ik het ook nog over de belastingdruk van de vergrijzing hebben?

Overigens zijn het precies de jongeren die meer beleggen en investeren dan hun voorouders. Ook niet heel gek, want die kregen zo 5-10% op hun standaard spaarrekening 8)7
Goed verhaal, maar er is natuurlijk ook een andere kant van de medaille

Als je als boomer geboren werd kreeg je eerst marshallhulp, vervolgens vonden ze net precies toen jij ging werken een gigantische gasbel die jouw generatie heeft opgesnoven, terwijl de banen na 10 jaar studeren voor het oprapen lagen want alle harde werkers waren net naar Canada en Australië geëxporteerd. Na 25 jaar werken kon je dan met de VUT, betaald door de generaties na jou. Om een of andere reden was al dat gasbel niet genoeg en werd er lekker veel staatsschuld gemaakt waarvan de rekening naar de toekomstige generaties werd doorgeschoven.
Inmiddels blijkt wel dat die millennias en generatie y of weet ik veel hoe die boomerlijfeigenen allemaal heten echt te lamlendig zijn om te werken, want de boomer krijgt maar 3500 euro netto aan pensioen en dat is al 10 jaar niet geïndexeerd. Schande.

Dit is natuurlijk een generalisatie, dat snap ik ook wel. Zo heeft mijn vader bijvoorbeeld überhaupt nooit gestudeerd, maar die had op z'n 35e wel een koophuis, een vrouw die niks deed, een auto en 2 kinderen. Verdiende ook anderhalf keer modaal. Zonder opleiding. Zou je nu eens moeten proberen.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:22

Vis

Horloge van Paw Petrol en daaronder iemand die Marshallhulp typt..

Moet niet gekker worden dit topic.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Rakward schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:33:
[...]

Nee, onzin munten op serieuze beurzen geven me een gevoel van een bubbel |:(
Ik heb ook zo mijn twijfels....

Meanwhile.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHmlz4hhXnAUqGxqUSmjloqBF60=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0oqYEuBebO8j2ZtIg99P79V2.png?f=user_large

• Pelox
Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:51:
[...]

Ik heb ook zo mijn twijfels....

Meanwhile.....

[Afbeelding]
Polkadot calamari mascotte?

Zero.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-01 12:05
Hier zit ik voor in crypto. Krijg spontaan trek.

• ETH2.0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09-2025
Inverted moon

Verwijderd

BTC heeft geen idee wat die wilt doen vgm, morgen to the moon!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2021 21:06 ]

• MaStar
Richh schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
Ik ben niet op kamers geweest, heb geen tussenjaar gedaan, niet op wereldreis geweest en heb altijd gewerkt en bovengemiddeld veel gespaard en had geen studieschuld. Als ik het over mocht doen had ik het heel anders gedaan :)
Wat had je dan gedaan?

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:28
Qunix schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:24:
ZÜRICH, SWITZERLAND | November 29, 2021

Unfortunately, Bittr will temporarily suspend its services

https://getbittr.com/pres...ily-suspends-its-services

:(
Echt balen ja. Alternatieven zijn relai.ch en PocketBitcoin. Beiden ook in Zwitserland, dus zal het zelfde lot wel treffen....

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
Bier drinken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Pelox schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:53:
[...]

Polkadot calamari mascotte?
Shib on Kraken ;).

Verwijderd

Uit Ada gestapt met inkoop 0.80 cent. Wat een klote munt zeg :D

• Chaes

Chaes

#HODL

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:24:
Uit Ada gestapt met inkoop 0.80 cent. Wat een klote munt zeg :D
Ongelukkig moment denk ik. Hij heeft nu juist support gehouden rond de $1.50/5 en kan prima weer een leg up gaan nu.

Verwijderd

Chaes schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:27:
[...]

Ongelukkig moment denk ik. Hij heeft nu juist support gehouden rond de $1.50/5 en kan prima weer een leg up gaan nu.
Ik verwacht juist nog een flinke daling eerlijk gezegd, but time will tell. Ik heb wat winst eruit kunnen halen en als die stijgt dan heb ik idd pech :o

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Chaes schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:27:
[...]

Ongelukkig moment denk ik. Hij heeft nu juist support gehouden rond de $1.50/5 en kan prima makkelijk weer een leg up gaan nu.

• MaStar
Uitzoomen doet soms wel pijn
ETH een jaar geleden nog op zo'n 800$

Verwijderd

Knijters hij stijgt nadat ik hem heb verkocht :(

• MaStar
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:38:
Knijters hij stijgt nadat ik hem heb verkocht :(
Over 5 jaar ook x10 gegaan.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:28:
[...]

Ik verwacht juist nog een flinke daling eerlijk gezegd, but time will tell. Ik heb wat winst eruit kunnen halen en als die stijgt dan heb ik idd pech :o
Wellicht weet je dit al, maar vaak is het interessant om munten in percentages te verkopen. Dan spreid je het risico dat een munt compleet inklapt zoals ADA nu. Gewoon in stappen van 10% of bijv 25% verkopen.

Verwijderd

Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:40:
[...]

Wellicht weet je dit al, maar vaak is het interessant om munten in percentages te verkopen. Dan spreid je het risico dat een munt compleet inklapt zoals ADA nu. Gewoon in stappen van 10% of bijv 25% verkopen.
Ga het onthouden voor de volgendekeer :+

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
De belangrijkste (eerste) basis les bij crypto is eigenlijk te destilleren tot:
- Wanneer je wilt verkopen: niet doen, juist bijkopen
- Wanneer je wilt kopen: niet doen, maar verkopen

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-01 18:40
Fijn dat de bear maar een week was.

Verwijderd

Veertien14 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:47:
Jinx!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-01 19:55

NeoflexNL

Forever young

Veertien14 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:47:
Mag nog wel beetje bij... :X

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Hoe zit het eigenlijk met decentralized exchanges? Komt dat een beetje van de grond? Aangezien zo'n beetje iedereen bij normale exchanges zit?

God morks in wysterious ways.

• Jedi_Pimp
DaWayne schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:22:
[...]

Maar daar moeten we tot zondagavond op wachten toch?
8)7

Ben paar dagen weggeweest en denk de hele tijd dat het vandaag zondag is (was vandaag ook vrij).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Jedi_Pimp
ArtPhil-Flower schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:07:
Hoe zit het eigenlijk met decentralized exchanges? Komt dat een beetje van de grond? Aangezien zo'n beetje iedereen bij normale exchanges zit?
Kijk eens naar Uniswap zou ik zeggen. Behoorlijk van de grond gekomen ;)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MaStar schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:34:
Waarom doet dat pijn?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jedi_Pimp schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:11:
[...]

En Sushi, en 1Inch, en Quickswap, Spookyswap, Paraswap, het gaat maar door. Die dingen zijn vreselijk populair, maar het is een beetje andere markt dan Cex.
Overigens worden die Dex wel echt in het zadel geholpen door acties als die van China.

• MaStar
Zoveel meer value for money...

• Qunix
ytr81 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:08:
[...]

Echt balen ja. Alternatieven zijn relai.ch en PocketBitcoin. Beiden ook in Zwitserland, dus zal het zelfde lot wel treffen....
Ik ben nu tijdelijk over naar relai. En PocketBitcoin kende ik niet, thanks!

• Ray_
  • Laatst online: 23-01 10:36
MaStar schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:20:
[...]

Nee hoor. Toen kocht je 1ETH voor 800 USD. Value? 1 * 800 dollar.
Nu koop je 1ETH voor zo'n 4450 USD. Kost inderdaad veel meer, maar let op: wat is de value? 1* 4450 dollar
Conclusie: exact net zo veel value for money.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXeHuXGzoWIBshdV5XqcyTkUYuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OPzAxlvz3kFsON3igbRb5SmN.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Ray_ op 29-11-2021 22:28 ]

• Qunix
Je zou in plaats van je muis of trackpad ook je keybord kunnen gebruiken. Of gebruik je je mobiel (touch)?
YouTube: Corry Konings - Mooi was die tijd (Live) (1995)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MaStar schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:20:
[...]

Ja, maar goed, je bent nooit op tijd begonnen als je het zo bekijkt. Mijn eerste crypto-aanschaf was een stuk of 6 ETH. Voor $125 per stuk. Dat was nog geen 2 jaar geleden. Maar als ik nog 3 jaar eerder was geweest kostten ze $12,50. (en tussendoor even $1000)

Uiteindelijk groeit crypto nog elke dag, en zul je over anderhalf jaar iemand tegen jou horen zeggen 'pijnlijk, ETH was in juli '21 maar $2200' als ETH dan op $15k staat.

• YES

YES

Moderator General Chat
Ik verwacht nog wel wat actie voor het slapen gaan eigenlijk.. We gaan het zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlTg9bO5A48Q1ng5bFbeHLwAl3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pa9fNx5fuuNXNLXIo8CbiSai.png?f=fotoalbum_large

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Jedi_Pimp schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:11:
[...]

Newbie question: Als ik op https://etherscan.io/gastracker kijk, dan staat daar dat de gas price rond de 100 gwei is. Een gwei is 0.000000001 eth, dus nu $0.000004442. 100 gwei is $0.0004442. Maar onder die gas price staat $11.21. En bij de estimated costs of transfers/interactions staan bedragen van $30-$100. Hoe moet ik dat allemaal interpreteren? Want als je $100 betaalt voor een uniswap transactie (of moet je dat tweemaal rekenen, voor wat je verkoopt en voor wat je koopt?) dan is dat voor de gewone man natuurlijk niet weggelegd...

• YES

YES

Moderator General Chat
“The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
DAMAGE schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:23:
Valt wel mee. Ik loop al wat jaartjes mee in deze business. Maak je maar geen zorgen. Als je geen risico wilt lopen snap ik niet wat je op Bybit doet overigens.
Niets mis met risico lopen, als je dat bewust doet. Bij Bybit doe ik wat met futures, sinds dat bij Binance niet meer mag. Maar dat staat los van dat het zinnig is om geen geld over de balk te gooien.
Kol Nedra schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:17:
dit is nu mijn huidige dag-gemiddelde over 1 week, pc 24/7 aan
[Afbeelding]
Kan dat kostentechnisch een beetje uit? Of alleen in de winter, omdat je dan tenminste nog wat aan de warmte hebt? ;)

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:29:
Ik verwacht nog wel wat actie voor het slapen gaan eigenlijk.. We gaan het zien :)

[Afbeelding]
Actie betekend up toch ja toch @YES :?

• YES

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:40:
[...]

Actie betekend up toch ja toch @YES :?
Ja dat, of down kan ook. Naar rechts gaat ie sowieso. Ja of rug pull, dan stopt ie gewoon hier. Kan ook nog.

Nou succes met erop traden hè, graag gedaan weer! d:)b

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

asvogel schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:30:
[...]

Newbie question: Als ik op https://etherscan.io/gastracker kijk, dan staat daar dat de gas price rond de 100 gwei is. Een gwei is 0.000000001 eth, dus nu $0.000004442. 100 gwei is $0.0004442. Maar onder die gas price staat $11.21. En bij de estimated costs of transfers/interactions staan bedragen van $30-$100. Hoe moet ik dat allemaal interpreteren? Want als je $100 betaalt voor een uniswap transactie (of moet je dat tweemaal rekenen, voor wat je verkoopt en voor wat je koopt?) dan is dat voor de gewone man natuurlijk niet weggelegd...
Vooral je laatste conclusie is sowieso goed: het is voor de gewone man niet weggelegd. Ik moest laatst een keer op ETH zijn, en toen was ik $60 kwijt ongeveer.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:11
`

ff wat mainstream vermaak

nothing stops this train

• Pelox

Zero.

• Skrunsies
  • Niet online
Nou DOT kom op, door die $100 heen hups :O

Pagina: 1 ... 125 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!