[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 251 Laatste
Acties:
  • 938.428 views

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:14:
ben benieuwd wat hoe we er morgen ochtend voor staan
Euhm

Het is inmiddels morgen ochtend :X

UberLurker Departement #GG.

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
Fake out.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:29
Moon, Fake out, zolang we maar omhoog gaan *O*

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwacht van Polkadot binnen aantal maanden een enorme stijging. :P

• Jurgen93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-11-2023
Lekker ook zo'n flinke fluf SAND in je pf... 😎

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03-2025
Area schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:23:
Verwacht van Polkadot binnen aantal maanden een enorme stijging. :P
Ik ook, samen met EOS :P

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:42
Bruna? Welke grap heb ik gemist?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51

Darrell

Fiat moonboy

D_Jeff schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:25:
Bruna? Welke grap heb ik gemist?
Dick Bruna is Satoshi.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Nog een paar minuten voor de weekly close. ..... O-)

• Jurgen93
Leuke weekly, op basis daarvan zou je denken dat +- 80k eind Dec mogelijk zou moeten zijn... Maar he, its crypto... 🤪

• Skrunsies
  • Niet online
Jurgen93 schreef op maandag 29 november 2021 @ 01:01:
Leuke weekly, op basis daarvan zou je denken dat +- 80k eind Dec mogelijk zou moeten zijn... Maar he, its crypto... 🤪
Precies. Daarom is 100+ ook mogelijk *O*

Oh…. Dat is hetzelfde als 80+ natuurlijk.

Ach nou ja. HODL!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 20:04
58K

• ETH2.0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-09-2025
mmmm moon

• Area
Hoe langer het consolideert, des de harder de stijging. Althans, meestal dan :P

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:10
Fijn dat tussen 18:00 en nu er even iets tussendoor kwam. Daar gaat 10% extra :+ .
Stond namelijk met mn vinger op de buy knop destijds...
Dus welke alt wordt het morgen die hit? :D

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:58

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Nog even naar de 60 pompen en ik geloof er weer in.

Head, shoulders, knee and (inverse) Bart. And up and down we gooo ooo oooh. *O* Mooi cadeau met Sinterklaas of mega-rekt <+:)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:07
Mooi Metaverse overzichtje van Grayscale:

https://grayscale.com/wp-...-1638157162-0-gaNycGzNB30

Verwijderd

Weet iemand dus wat de reden was van de mega dip? nieuwe variant corona? black friday?

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01 09:06
Je ziet dus gewoon echt dat de whales groen wilden eindigen deze week.

De pump stopt dan ook precies om 2 uur :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:37:
Weet iemand dus wat de reden was van de mega dip? nieuwe variant corona? black friday?
100% corona dip. Alles was down op goud na

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:38
anti elppa schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:46:
[...]

Wat eigenlijk gek is gezien bitcoin dan toch een haven asset moet zijn?

• anti elppa
CornermanNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:47:
[...]

in de long run ja, maar in 1e instantie druk iedereen op sell zonder na te denken

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als we nu gewoon weer eens lekker riant boven de 60K ons kamp konden opzetten…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKs5FE6gH00VcDJQQN1PJoo26KU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s4njLegRX9uX9xE1zAgZVfP9.jpg?f=user_large

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-01 12:05
MOON AGAIN. 69K eind deze week.

Verwijderd

Ugh, kan ik nog wat dips opkopen of ben ik alweer telaat :D

• CornermanNL
anti elppa schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:48:
[...]

in de long run ja, maar in 1e instantie druk iedereen op sell zonder na te denken
Toch weer die verrekte adoptie dus ;)

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
CornermanNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:47:
[...]

Beleggen in aanlegplaatsen voor schepen? Nee hoor, volgens mij is dat niet het idee :+

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-01 15:27

MicroWhale

The problem is choice

Hahaha, zo grappig om hier dagelijks in te checken. Jullie stemming waait met de bitcoin-koers mee, maar dan x10...

Gaat het omlaag dan is het rekt
Gaat het omhoog dan is het moon

Wat lange termijn je vermogen spekt?
HODL, dat is wat je moet doen!

d:)b

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• CornermanNL
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:03:
[...]

Beleggen in aanlegplaatsen voor schepen? Nee hoor, volgens mij is dat niet het idee :+
Doen die Chinezen wel die kopen havens.

• Stokstaart
anti elppa schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:46:
[...]

Goud ook iets, al heeft zilver echt een knauw gehad.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:58

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik kan alleen de kop lezen door de betaalmuur:
https://www.telegraaf.nl/...aar-kennis-ontbreekt-vaak

EDIT: inmiddels een gratis versie:
https://www.nu.nl/economi...-nog-wel-populairder.html

Maar op zich is het toch niet vreemd dat een groot deel van de jongeren in crypto zit? Er is geen rente meer, aandelen staan hoog en dus een (even)grote gok (en ik vermoed dat het daar ook zonder kennis gaat). huizen zijn onbetaalbaar. Tja als crypto dan weer in een bullmarket ziet en iedereen over zijn redement gaat praten dan zuigt het de jeugd er wel in.

Zolang ze op tijd (een deel) verkopen of bereid zijn te hodlen dan kan het risico wellicht meevallen. Geld op de bank laten staan is ook niet zonder risico. Bij de economische crisis in 2009 werden in het buitenland ook tegoeden bevroren / atm opname beperkt. Dan beter maar wat spreiden, dus ook niet alles in crypto zetten.

Voordeel is wel dat er steeds meer grote spelers crypto binnen wandelen wat een risico op $0 kleiner maakt (rent wellicht minder snel weg dan retail). Nadeel vind ik alle producten waarbij geen Bitcoin bezit nodig is e.g. de futures. Volgens mij was de introductie daarvan voor goud ook niet zo goed voor de prijs.

edit: @MicroWhale Leuk he een beetje verkopen of kopen en dan hier de reacties checken?
Oh shit, ontmaskert :o :P I

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 29-11-2021 13:19 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

sh4d0wman schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:09:

Maar op zich is het toch niet vreemd dat een groot deel van de jongeren in crypto zit? Er is geen rente meer, aandelen staan hoog en dus een (even)grote gok (en ik vermoed dat het daar ook zonder kennis gaat). huizen zijn onbetaalbaar. Tja als crypto dan weer in een bullmarket ziet en iedereen over zijn redement gaat praten dan zuigt het de jeugd er wel in.

Zolang ze op tijd (een deel) verkopen of bereid zijn te hodlen dan kan het risico wellicht meevallen. Geld op de bank laten staan is ook niet zonder risico. Bij de economische crisis in 2009 werden in het buitenland ook tegoeden bevroren / atm opname beperkt. Dan beter maar wat spreiden, dus ook niet alles in crypto zetten.

Voordeel is wel dat er steeds meer grote spelers crypto binnen wandelen wat een risico op $0 kleiner maakt (rent wellicht minder snel weg dan retail). Nadeel vind ik alle producten waarbij geen Bitcoin bezit nodig is e.g. de futures. Volgens mij was de introductie daarvan voor goud ook niet zo goed voor de prijs.

edit: @MicroWhale Leuk he een beetje verkopen of kopen en dan hier de reacties checken?
Het grappige is dat de MSM en de gevestigde orde (Banken, IMF, etc...) dit niet doorhebben. Misschien in het geval van de laatsten zien die banken het wel maar zijn ze te ingesleten om er ook maar iets aan te doen. Het enige dat ze kunnen doen is toekijken en huiveren voor de toekomst.

Want ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat het businessmodel van banken zoals ze nu bestaan in gaat storten. Het is niet meer van deze tijd om de klant een poot uit te trekken waar ze bij staan. Verdienmodellen waarbij de klant een deel van de gemaakte winst krijgt (in verhouding met het risico dat ze nemen) zijn in 'de nieuwe bankwereld' (o.a.: (crypto)crowdlending) passen veel beter bij deze tijd en zullen zeker door de jeugd aangewend gaan worden om hun geld niet te laten devalueren.

En terwijl dat gebeurt wordt er langzaam verder aan het fundament gebouwd L0 staat inmiddels wat steviger en de dienstverlening breidt zich uit naar (micro)betalingen, etc... om uiteindelijk tot Banking-as-a-service te komen, waarbij je jezelf als bank kunt gaan opwerpen om je eigen verdienmodel er op los te kunnen laten. (Uber/Lyft, maar dan voor de bankwereld)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Welke exchange worden hier inmiddels gebruikt? ik gebruik zelf op het moment Bitvavo, Kraken voorheen Binancen, en Veve for FTÉ.

• Stokstaart
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:28:
Welke exchange worden hier inmiddels gebruikt? ik gebruik zelf op het moment Bitvavo, Kraken voorheen Binancen, en Veve for FTÉ.
CB Pro
Binance
Kucoin
Hotbit
Huobi
Okex
Bibox
Gate.io
FTX

• Jurgen93

Tja, degene die in crypto hebben geïnvesteerd hebben de laatste jaren alleen maar winst kunnen behalen in geval van Hodl.. Volatiel of niet... Weinig risico denk ik...

• anti elppa
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:07:
[...]

Goud ook iets, al heeft zilver echt een knauw gehad.
zie het ja, later vrijdag alsnog down. Ik was na de lunch met andere zaken bezig en daarna niet meer gekeken. In de ochtend stond ie 1,5% in de plus

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

anti elppa schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:48:
[...]

Noobs

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 10:36
Jurgen93 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:37:
[...]

Tja, degene die in crypto hebben geïnvesteerd hebben de laatste jaren alleen maar winst kunnen behalen in geval van Hodl.. Volatiel of niet... Weinig risico denk ik...
Dan ga je er van uit dat ze in BTC, ETH of een van de bekendere alts zaten. Ik gok dat er een hoop het schip in zijn gegaan door hun spaarcentjes in cumrockets en ander swap-spul te stoppen. Want ja, die verhalen over +1000% in een paar weken klinken beter dan die veel te dure BTC-munten die niet zo snel verdubbelen.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLxkBRLcJS7M1tWR_Gvcu5MFZ9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ngf7ZmylPo4O6YpG7WrRLn8q.jpg?f=fotoalbum_large

Bullish

• henkebek
[...]

Het risico is juist enorm. Het kan morgen letterlijk 0 waard zijn.

Crypto heeft geen intrinsieke waarde. Aandelen zijn een deel in een bedrijf, fiat wordt gebackt door belastingbetalers. Crypto heeft alleen speculatieve waarde. :+

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-01 11:03
Skalders schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:33:
[...]

In België is het zo: Zodra je (veel) geld naar je bankrekening zet krijgt de bank een trigger, ze kennen ondertussen ook wel alle rekeningen van exchanges en dergelijke. Je gaat dan je transactiegeschiedenis moeten doorsturen tot in de details. Het is hier dan ook aangeraden om al op voorhand je bank te verwittigen en eventueel al de geschiedenis doorsturen.

Een normale buy & holder die verkoopt wordt 0% belast. Iemand die zeer speculatief handelt of vaak trades doet of professionele tools gebruikt wordt belast op 33% of 50%.

0% belast is voor de meeste te gunstig om 33%/50% te riskeren met traden dat al dan niet voldoende meerwinst zou opbrengen t.o.v. holden.
Ook als je het via Revolut zou doen?

• resusaapje
  • Laatst online: 21:19

resusaapje

h less

We hebben er weer eentje!
"Als je geen uitnodiging kunt vinden, kun je mijn nickname gebruiken: iloveidtheft. Of download eerst de app en voer tijdens het instellen de nickname in en je krijgt een account. Binnen 2 minuten heb je de eerste gratis Hi Dollar in je wallet. Je moet wel even aantonen dat je 18 jaar of ouder bent door een selfie te maken en je ID te scannen."

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• MaStar
  • Laatst online: 18-01 02:45

Risico is natuurlijk heel groot.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:45
Lekker, de helft van mijn inkopen van afgelopen weekend zijn verkocht met +5% of +10% winst. Lekker als je altijd 50% cash hebt klaar staan. *O*

• resusaapje

resusaapje

h less

henkebek schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:47:
[...]

Crypto heeft geen intrinsieke waarde. Aandelen zijn een deel in een bedrijf, fiat wordt gebackt door belastingbetalers. Crypto heeft alleen speculatieve waarde. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elfkzR8yq9U4b2QzZ8agWKSjeYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fkUpka2o9tuTmT4K5CWvsDTx.png?f=user_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• MaStar
  • Laatst online: 18-01 02:45
[...]

Totdat je in altcoins gaat die nooit meer op niveau komen. En bitcoin kan ook zo 50% dalen...

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
Leuk feitje: Aan de verkleuring kan je zien waar de meeste mensen met hun handen aanzitten :+
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-p/18/e3/5c/f2/estatua.jpg

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:12

elmo1

Kona Electric jan-2019

henkebek schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:47:
[...]

Waar kan ik mijn geld van de Fortis bank halen, dat ik van donderdag op vrijdag in een keer kwijt was.
of van royal imtech.

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 18:13
elmo1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:07:
[...]

Waar kan ik mijn geld van de Fortis bank halen, dat ik van donderdag op vrijdag in een keer kwijt was.
of van royal imtech.
ICESave spaarrekening, diverse beleggingsplannen uit de jaren '90, leningen met woekerrente waardoor men maandelijks niet eens de rente aflost en dieper in de schulden komt, de DSB bank niet vergeten...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Verwijderd

Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:37:
[...]

CB Pro
Binance
Kucoin
Hotbit
Huobi
Okex
Bibox
Gate.io
FTX
Wow dat zijn er veel :+

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
UniMatrix schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:11:
[...]

ICESave spaarrekening, diverse beleggingsplannen uit de jaren '90, leningen met woekerrente waardoor men maandelijks niet eens de rente aflost en dieper in de schulden komt, de DSB bank niet vergeten...
Maar meestal wel een x vergoeding vanuit de staat, de staat gaat bij crypto verlies echt helemaal niks betalen.

Zero.

Verwijderd

Ohja vergeten te zeggen; to the moon!

• GioStyle
Pelox schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:12:
[...]

Maar meestal wel een x vergoeding vanuit de staat, de staat gaat bij crypto verlies echt helemaal niks betalen.
Als de staat betaalt… dan betaal je het in feite zelf…

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Geen idee welke kant we opgaan vandaag, behalve naar rechts....

MOKT! ehhhh REON....

Damn, ik heb echt geen idee blijkbaar.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• UniMatrix
Pelox schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:12:
[...]

True, maar de staat... dat zijn jij en ik, "Henk en Ingrid", die de hele financiele crisis van 2008 betalen.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Waah
GioStyle schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:13:
[...]

Als de staat betaalt… dan betaal je het in feite zelf…
Nee dan betalen we het gezamelijk voor die paar mensen waarbij het mis gaat. :+
Das wel erg sociaal voor een financieel topic, dat snap ik :D

In crypto krijgt niet iedereen een crowdfunding-actie als ze wat fout doen zoals A87 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 29-11-2021 09:16 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Waah schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:15:
[...]

Nee dan betalen we het gezamelijk voor die paar mensen waarbij het mis gaat. :+
Das wel erg sociaal voor een financieel topic, dat snap ik :D

Niet iedereen krijgt een crowdfunding-actie als ze wat fout doen zoals A87 :+
Ach, die paar tientjes die sommigen hier hebben betaald aan A87 voelden stukken beter aan dan dat geld dat naar ICE ging.

Sterker nog, ik weet uit betrouwbare bron dat men een fake tweakers forum heeft opgezet puur voor A87 deze dagen, zodat hij toch nog een beetje kan posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Ngangatar op 29-11-2021 09:17 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

Solana naar de 1K eind dit jaar!

• Waah
Ngangatar schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:17:
[...]

Ach, die paar tientjes die sommigen hier hebben betaald aan A87 voelden stukken beter aan dan dat geld dat naar ICE ging.

Sterker nog, ik weet uit betrouwbare bron dat men een fake tweakers forum heeft opgezet puur voor A87 deze dagen, zodat hij toch nog een beetje kan posten.
Wat weer aantoont dat mensen het vooral doen als het voor hunzelf goed voelt. Terwijl de ellende die ICE heeft voortgebracht, of de woekerrentes onzichtbaar is en dus die mensen geen geld zouden krijgen. Dan is het heel snel "Eigen schuld dikke bult" roepen. :+

Neuh regeringen doen veel fout. Maar het idee van een vangnet vind ik toch echt wel een positief puntje. ipv een popularity contest waarbij enkel de populaire mensen nog wat terugzien (of erger, er dik aan verdienen)

/rant

Waar is A87 inderdaad O-)

• GioStyle
Mijn zegen heb je!

Verwijderd

Here we go again!

Verwijderd

Maar op zich is het toch niet vreemd dat een grdeel van de jongeren in crypto zit?
Niet alleen jongeren, ook steeds meer ouderen van 35-60 die meedoen aan deze Ponzi.

Mooi, zonder enige kennis van zaken lekker Shiba kopen, want die is nog lekker goedkoop. En die hoeft maar 1 duizendste van een Bitcoin te bereiken, en ik ben schat rijk, jaja.

Toen ik 18 was begon ik met aandelen en opties, daar kreeg je destijds al dezelfde reacties op, levensgevaarlijk, straks ben je al je geld kwijt.

• Area
The Sandbox kopen?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
}:| .

[ Voor 10% gewijzigd door Servor op 29-11-2021 09:41 ]

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:55

flessuh

Set sail for fail!

Is risico vol na de stijging die SAND heeft gehad. Then again ik heb er geen idee van tot waar het kan stijgen.. voor zelfde gaat het nog een keer in de verdubbelaar

https://www.dutchsolarboat.com

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:54
Ik heb wel gekocht, volgens mij zit er nog enorm veel groei in

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:15

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

r6aw schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:43:
[...]

Ik heb wel gekocht, volgens mij zit er nog enorm veel groei in
Ah die heb ik ondertussen gratis staan, zie wel waar het eindigt :9

• CornermanNL
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:31:
[...]

Niet alleen jongeren, ook steeds meer ouderen van 35-60 die meedoen aan deze Ponzi.

Mooi, zonder enige kennis van zaken lekker Shiba kopen, want die is nog lekker goedkoop. En die hoeft maar 1 duizendste van een Bitcoin te bereiken, en ik ben schat rijk, jaja.

Toen ik 18 was begon ik met aandelen en opties, daar kreeg je destijds al dezelfde reacties op, levensgevaarlijk, straks ben je al je geld kwijt.
De meeste mensen snappen helemaal niets van financiële producten, kunnen hun eigen hypotheek nog niet aan een ander uitleggen. Rente op rente is al helemaal een probleem. Laat staan echt begrijpen wat aandelen , opties en futures doen. En dan hebben we nu weer iets nieuws Crypto & Blockchain. Probleem is dat alles tegenwoordig zo toegankelijk is en de drempel enorm laag is dat iedereen het kan gaan doen.

App downloaden en je bent er. Hoeveel zijn er niet compleet voor gaas gegaan met CFD's terwijl ze dachten echte aandelen te kopen. Of lekker met opties spelen want dat gaat sneller, of die leuke turbo's.

En daar wordt ook amper iets tegen gedaan, nu is crypto weer het nieuwe kwaad. Het is niets meer dan kranten verkopen.

• UniMatrix
PF gaat alweer omlaag op de hourly :/

EDIT: Maar is het niet zo dat wij ook doen wat de banken doen, namelijk profiteren van anderen die uit greed maar onwetend FOMO buy high, PANIC sell low doen?

Ik geef af op de banken en het financieele systeem, maar zit zelf in allerlei nare Black Rock fondsen-die-mensen-uit-hun-huis-zetten met mijn beleggingsproduct en probeer met crypto 'dikke gains' te halen. Dubbel.

[ Voor 83% gewijzigd door UniMatrix op 29-11-2021 09:54 ]

• henkebek
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:31:
[...]

Laat die stokoude 35+ mensen lekker in hun lease auto juinen op hun 0,01% rente. Deze ponzi is voor de jeugd.

• Skrunsies
  • Niet online
henkebek schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:52:
[...]

Laat die stokoude 35+ mensen lekker in hun lease auto juinen op hun 0,01% rente. Deze ponzi is voor de jeugd.
He Henke hou je b** jonge :9

Iedereen is welkom in deze club :*)

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:15

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

UniMatrix schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:49:

EDIT: Maar is het niet zo dat wij ook doen wat de banken doen, namelijk profiteren van anderen die uit greed maar onwetend FOMO buy high, PANIC sell low doen?

Ik geef af op de banken en het financieele systeem, maar zit zelf in allerlei nare Black Rock fondsen-die-mensen-uit-hun-huis-zetten met mijn beleggingsproduct en probeer met crypto 'dikke gains' te halen. Dubbel.
Volgens mij kan je beter stoppen als het zo bekijkt. :/

Verwijderd

Enige aanraders voor een cold storage wallet? en hoe werkt het met stakings vanuit de cold storage wallet of is dat niet mogelijk vannuit een scw?

• UniMatrix
Xqlus1ve schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:00:
[...]

Volgens mij kan je beter stoppen als het zo bekijkt. :/
Mja, het is onmogelijk om 100% politiek correct te leven, doe wat je kunt waar mogelijk zou ik zeggen.

Maar ik ben me bewust dat als ik b.v. Jef Bezos aanval, ik op wereldschaal tot dat topje van de rijksten hoor. Ook al zit je hier in de bijstand bij de voedselbank, dan nog heb je het beter dan 95% van de wereldbevolking... Onze levensstijl hier is alleen mogelijk omdat elders sloebers bijna voor niks lang, veel en gevaarlijk werk moeten doen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 10:10
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:37:
[...]

CB Pro
Binance
Kucoin
Hotbit
Huobi
Okex
Bibox
Gate.io
FTX
wow ik dacht dat ik er veel gebruikte 🙃
uiteindelijk wordt mijn CEX in de toekomst ook groter.

welke je nog kan doen;
NiceHash (lage withraw fees, gebruik het voor mining zonder KYC 👍)
Bybit (uitermate verrast, werkt zeer prettig)
Kraken (wow dat je die nog niet hebt 🙃)
[...]

volgend jaar 0% rente👍 het stopt nu echt.
De banken gaan nu echt Rekt! en terecht want het zijn dieven!

[ Voor 27% gewijzigd door Kol Nedra op 29-11-2021 10:24 ]

nothing stops this train

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/II_efQbwLFg4dxhXkKwEsH7jKPo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p54mRb8jLNVSE3RwRZaPdwWg.jpg?f=user_large

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
[...]

Die stokoude mensen van 35+ (30-50) hebben deze markt gemaakt en zijn by far de grootste groep. De "jeugd" komt deze run net kijken ;)

Zero.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:47

Dat is het probleem met de mens, hebzucht.
Dit kan je op allerlei niveaus weer terug vinden (zoals o.a. Techlobby)

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Toch maar weer een buy order gezet op de 54.430.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• UniMatrix
elektriekert schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:30:
[...]

Dat is het probleem met de mens, hebzucht.
Dit kan je op allerlei niveaus weer terug vinden (zoals o.a. Techlobby)
Ik neig er inmiddels naar om hebzucht (en de excessen waar het dus toe leidt) als de grootste 'zonde' te zien.

Ik begrijp het ook niet. Waarom zou je, als je al meer hebt dan jij en je kinderen ooit op kunnen maken in hun leven, nog meer en meer willen en daarvoor anderen en de wereld kapot maken?

• henkebek
Pelox schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:27:
[...]

Die stokoude mensen van 35+ (30-50) hebben deze markt gemaakt en zijn by far de grootste groep. De "jeugd" komt deze run net kijken ;)
Ben zelf ook 35+ :+

• Ray_
zwembroek schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:31:
Toch maar weer een buy order gezet op de 54.430.
Zou je dat nou wel doen? Ik las hier gister iets van iemand die er anders over dacht.
zwembroek schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:55:
Ik verwacht de Beer. Double Top. 48k next...daarna 42k dan flits naar 28k.
:+

• Stokstaart
Kol Nedra schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:14:
[...]

wow ik dacht dat ik er veel gebruikte 🙃
uiteindelijk wordt mijn CEX in de toekomst ook groter.

welke je nog kan doen;
NiceHash (lage withraw fees, gebruik het voor mining zonder KYC 👍)
Bybit (uitermate verrast, werkt zeer prettig)
Kraken (wow dat je die nog niet hebt 🙃)

[...]

volgend jaar 0% rente👍 het stopt nu echt.
De banken gaan nu echt Rekt! en terecht want het zijn dieven!
Dit is maar een greep uit de accounts die ik de afgelopen jaren heb gebruikt ;)

Voor leverage traden heb ik nog bybit & phemex. Kraken heb ik ook maar doe ik niks mee (voegt niks toe tov bv Binance). Daarnaast nog DYDX, Coinex, MXC, Crypto.com, Bitflyer, Bitcoinmeester, Mercatox, Coss, TradeSatoshi, Litebit, Cex, Bittrex, Poloniex. Al deze accounts doe ik weinig tot niets mee op dagelijkse basis.

Dan heb ik het nog niet over de accounts van exchanges die een stille dood zijn gestorven in de loop der tijd :D

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:07

Er zit imho een wezenlijk verschil tussen investeren in een asset die buiten zijn positie in de economie natuurlijk compleet nutteloos is, en het onbetaalbaar maken van een eerste levensbehoefte.

Stonks, crypto, edelmetalen, je kan overal in investeren - of het gewoon niet doen. De risico's zijn vooraf duidelijk, en mensen maken hun eigen keuze.
Je kan tegelijkertijd ook prima leven zonder stonks, zonder crypto, investeren daarin vind ik daarom weinig moreel onjuist.

Een BlackRock werkt heel anders. Zij kopen op om te profiteren van de wanhoop van jonge mensen die een normaal bestaan zoeken. Leven zonder onderdak, daar is wel iets moreel onjuist aan.
Hell, ik koop nog liever aandelen in big oil dan in dergelijke parasieten ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Stokstaart
Pelox schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:27:
[...]

En daarnaast, waar denk je dat al het kapitaal vandaan komt? Echt niet bij de huidige Tiktok-generatie die de hele dag zichzelf met een duckface afjuined op een melkkrat staat te filmen.

Verwijderd

Hopelijk schiet ada nog naar de 1 euro!!

• anti elppa
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:36:
[...]

En daarnaast, waar denk je dat al het kapitaal vandaan komt? Echt niet bij de huidige Tiktok-generatie die de hele dag zichzelf met een duckface afjuined op een melkkrat staat te filmen.
hahahahhahaaha prachtig. Maar idd ik gok dat de huidige 20- tot 30 jarigen een stuk minder vermogen hebben dan de generaties daarvoor. Dat komt een stuk door de wereld, maar ook echt een deel door hen zelf. Ze willen veel.....geven veel uit....maar hard werken hooooo maar (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

-O-

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:32
Bartje in de make?

• anti elppa
nee hebben net een reverse bart gehad. Tikken nu tegen neerwaarts trendlijntje op de 4h. Als USA straks groen opent gaat ie wel door

• Stokstaart
anti elppa schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:39:
[...]

hahahahhahaaha prachtig. Maar idd ik gok dat de huidige 20- tot 30 jarigen een stuk minder vermogen hebben dan de generaties daarvoor. Dat komt een stuk door de wereld, maar ook echt een deel door hen zelf. Ze willen veel.....geven veel uit....maar hard werken hooooo maar (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Ik moet de afgelopen jaren steeds vaker denken aan deze uitspraak: "Tough times create strong men, strong men create easy times. Easy times create weak men, weak men create tough times."

Voor mij duidelijk dat we een periode in gaan in de categorie 'tough times'. De zelfredzaamheid en weerbaarheid van de nieuwe generaties wordt in rap tempo ondermijnd door processen als BLM en de woke-beweging.

Lang verhaal kort: tiktok-generatie = huilie huilie

[ Voor 3% gewijzigd door Stokstaart op 29-11-2021 10:44 ]

• Ray_
Richh schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:34:
[...]

Een BlackRock werkt heel anders. Zij kopen op om te profiteren van de wanhoop van jonge mensen die een normaal bestaan zoeken. Leven zonder onderdak, daar is wel iets moreel onjuist aan.
Hell, ik koop nog liever aandelen in big oil dan in dergelijke parasieten ;)
Verwar je BlackRock nu niet met BlackStone? Laatstgenoemde zijn de échte bloedzuigers die over lijken gaan om winst te maken.

• anti elppa
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:43:
[...]

Ik moet de afgelopen jaren steeds vaker denken aan deze uitspraak: "Tough times create strong men, strong men create easy times. Easy times create weak men, weak men create tough times."

Voor mij duidelijk dat we een periode in gaan in de categorie 'tough times'. De zelfredzaamheid en weerbaarheid van de nieuwe generaties wordt in rap tempo ondermijnd door processen als BLM en de woke-beweging.

Lang verhaal kort: tiktok-generatie = huilie huilie
idd helemaal eens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Rbo5vGJdbs_fcpaipUuDSZOA4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYp9OnxwkIO4j50FqMXAWSXi.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Wanneer opent USA, is dat 12:00 CET?

• Stokstaart
Mooie, die ga ik even opslaan. Oh ja, was jij niet geschiedkundige?

• anti elppa
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:46:
[...]

nee dat was ik niet. Maar vind het verleden zeker wel boeiend!!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-01 09:33
Stokstaart schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:46:
[...]

Het komt uit een boek, voordat jullie het over geschiedenis gaan hebben. ;)

Those Who Remain: A Postapocalyptic Novel

V-Strom 650

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:46

YES

Moderator General Chat
Ray_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:33:
[...]

Zou je dat nou wel doen? Ik las hier gister iets van iemand die er anders over dacht.

[...]

:+
Als je net zo bipolair bent als de cryptomarkt kan je hem wellicht wel heel goed traden :+
Pagina: 1 ... 122 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!