• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:24
martijnsch schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:12:
[...]
Als je nu opnieuw een pas aanvraagt kan het zowel een Vpay als Maestro worden.
Dit doen ze al sinds 2018.
SNS heeft al langer VPAY, blijkbaar al sinds 2011 volgens wikipedia.

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-01 10:06
WhatsappHack schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:25:
VPay gaat dus ook verdwijnen, op het zelfde moment als dat MasterCard stopt met Maestro-uitgifte stopt VISA met VPay.
WhatsappHack schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 01:04:
Uiteraard. En nu opnieuw gecheckt; niet de minste partijen zeggen van wel... Ga er vanuit dat het klopt:
https://www.consumentenbo...-met-maestro-betaalpassen
https://www.ccv.eu/nl/campagnes/toekomst-van-debetkaarten/ (Zie FAQ; "worden alle passen vervangen?")
https://www.buckaroo.nl/b...ijnen-in-de-komende-jaren
https://www.pay.nl/actueel/maestro-en-vpay-verdwijnen
https://emspay.nl/nl/nieu...o-en-vpay-gaan-verdwijnen
https://www.internetkassa...alpassen-verdwijnen-2023/

Als de passen worden vervangen voor VISA Debit en banken geen V-Pay meer uitgeven ehh... Tja, misschien klopt het wat je zegt dat VISA zelf er officieel idd niet mee stopt, maar dat maakt niet uit; ze verdwijnen hoe dan ook in NL. :P Dus linksom of rechtsom, ben ik van mening dat ik geen onjuistheden heb geschreven. ;)
allereerst kudo's voor al het nazoeken van deze bronnen. _/-\o_

Inderdaad,,, Als je het meer in algemene zin opvat klopt het, en als je het letterlijk leest klopt het niet.

Bij mij was het (juist ook daarom) overgekomen als een gevalletje "de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt". Maar als je het bewust in wat meer algemene zin bedoeld hebt, is het natuurlijk een ander geval.

Terug naar de inhoud, is mijn verwachting dat SNS en/of ING ook na 1 juli nog wel V Pay zullen uitgeven. Technisch hoeven ze vanuit VISA nog niet te stoppen. En dat ze niet de eerste grootbank hoeven te zijn wiens klanten met Debit Mastercard/Visa Debit moeten gaan betalen. Ze gaan daarmee nu de vruchten plukken van hun tweesporenbeleid (Maestro én V Pay), een troef die ze mooi kunnen uitspelen.
Of misschien nog een meer praktische reden, dat ze niet op tijd klaar zijn met de implementatie (remeber hoelang SNS heeft gedaan over Apple Pay)

[Voor 16% gewijzigd door davides op 21-01-2023 10:29]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 12:10
japie06 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:28:
De betaalvereniging Nederland meldt dat "Nederland op tijd klaar is voor nieuwe Debitkaarten".
Leuk theoretisch verhaal van de Betaalvereniging, maar ik heb bij de helft van de winkels nog altijd een weigering bij betaling met mastercard debit (van Openbank). Most notably: Albert Heijn XL Delft :F

Van de Rabobank ontving ik vorige week gewoon weer een nieuwe Maestro kaart voor vijf jaar. Gaan ze die over zes maanden alweer vervangen dan? 8)7

[Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 25-01-2023 10:27]

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
gertvdijk schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:26:
Van de Rabobank ontving ik vorige week gewoon weer een nieuwe Maestro kaart voor vijf jaar. Gaan ze die over zes maanden alweer vervangen dan? 8)7
Ik ontving van OpenBank vorige week een Maestro pas ;) Intussen is ook een Mastercard Debit onderweg (was ik blind bij de aanvraag of was "pas design" keuze ook "pas type" keuze?)

En ik zou er vanuit gaan dan Mastercard perfect op de hoogte is wanneer de laatste Maestro passen worden uitgegeven en dus ook dat ze +5 jaar het betaalnetwerk pas kunnen uitschakelen. De komende jaren zal die Maestro pas dus wel gewoon blijven werken. Wellicht tegen het einde "wat minder" (v.w.b. acceptatie) maar ik kan mij echt niet indenken dat binnen nu en 3 jaar alle Maestro passen vervangen zullen worden. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat ikzelf van Rabo nog een nieuwe Maestro pas krijg als vervanging van de huidige pas met een vervaldatum van augustus.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Maestro blijft nog vijf jaar actief, waarom zouden ze je pasje over vijf maanden vervangen?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 12:10
Vinnienerd schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:45:
Maestro blijft nog vijf jaar actief, waarom zouden ze je pasje over vijf maanden vervangen?
Goed punt; ik had het idee dat we in 2023 Maestro gingen weren in NL, maar dat had ik mij natuurlijk ingebeeld bij het lezen.

Maar ik had gedacht geen Maestro-kaarten meer te ontvangen vooral omdat je in het buitenland weer vaak het nakijken hebt ermee en je van een "Rabobank Wereldpas" mag verwachten dat die breed geaccepteerd wordt.
RobertMe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:35:
Ik ontving van OpenBank vorige week een Maestro pas ;)
En koppel die pas nu eens over NFC... right, opeens wordt 't dan een MasterCard debit-kaart! :F
gertvdijk in "Openbank.NL"

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
gertvdijk schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:24:
[...]

En koppel die pas nu eens over NFC... right, opeens wordt 't dan een MasterCard debit-kaart! :F
gertvdijk in "Openbank.NL"
Exact voor die reden ook OpenBank rekening geopend :). En afgelopen weekend meteen eerste test bij de Plus in het dorp deed die het prima (pinnen met telefoon dus). Dat die via die route als Mastercard Debit wordt aangeboden was mij ook bekend ja, mogelijk ook op basis van jouw post in het OpenBank topic.

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik zag net op mijn ABN pinpas dat ie geldig is tot en met 7/2023. Als er, zoals ook op de ABN website vermeldt staat, vanaf 1 juli 2023 géén Maestro passen meer worden uitegeven, ben ik benieuwd wat ik dan krijg.

Óf het is net aan en ik krijg één van de laatste ABN Maestro passen, óf ik zit dan al bij de nieuwe batch en krijg een Mastercard Debit.

Ben benieuwd, maar het maakt voor mij weinig verschil.

[Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 25-01-2023 16:06]

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee