Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
xileS schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:02:
[...]

Ik heb even snel gekeken en zie nergens 0,2% staan. Je bedoelt denk ik 0,02 euro voor debit kaarten? Ik weet dat dit voor ondernemers 5,9 of 6,1 cent is per transactie voor maestro/vpay (en de nieuwe debit passen "soon"). En ondernemers betalen ook meer dan 0,3% voor een creditcard transactie.

Dus wellicht zijn dit de tarieven voor de banken en niet de ondernemer?
Die cap op interchange fees is wettelijk geregeld.

Wat interchange fees precies zijn en welke partijen er allemaal een rol spelen bij een kaartbetaling wordt hier en hier aardig duidelijk uitgelegd. Hierin kun je ook lezen dat, naast de interchange fee, de merchant ook nog (1) een acquirer markup en (2) card scheme fee moet betalen.

De Rabobank legt het hier misschien nóg makkelijker uit.

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal maar ik snap wel dat merchants véél meer dan die 0,2% of 0,3% kwijt zijn als je ziet hoe het werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door kwon op 05-01-2023 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:44
xileS schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:02:
[...]

Ik heb even snel gekeken en zie nergens 0,2% staan. Je bedoelt denk ik 0,02 euro voor debit kaarten? Ik weet dat dit voor ondernemers 5,9 of 6,1 cent is per transactie voor maestro/vpay (en de nieuwe debit passen "soon"). En ondernemers betalen ook meer dan 0,3% voor een creditcard transactie.

Dus wellicht zijn dit de tarieven voor de banken en niet de ondernemer?
Bovenste pdf linkje laat de Europese interchange fees zien. Daar lees je 0,2%. Het 2e pdfje is de Nederlandse situatie en laat 20 cent zien. Op EU niveau is afgesproken dat de interchange fee voor debit cards maximaal 0,2% mag zijn. Zoals ik al aangaf is deze regulering niet van toepassing voor zakelijke betaalkaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-07 22:00
Zijn er al banken die de nieuwe debitkaarten uitgeven? Veel fintechs deden dat al, maar ik heb de (groot)banken nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Nee dat zal pas waarschijnlijk de 2e helft van dit jaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:19
ik merk dat er steeds meer plekken komen waarbij de visa debit kaart werkt, alleen bij AH gaat het nog niet.
Bij Jumbo en Aldi bijv werkt het altijd! 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12
Kol Nedra schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:04:
ik merk dat er steeds meer plekken komen waarbij de visa debit kaart werkt, alleen bij AH gaat het nog niet.
Die laatste twee accepteren al geruime tijd (enkele jaren) VISA en MasterCard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
kwon schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:43:
[...]

Die cap op interchange fees is wettelijk geregeld.

Wat interchange fees precies zijn en welke partijen er allemaal een rol spelen bij een kaartbetaling wordt hier en hier aardig duidelijk uitgelegd. Hierin kun je ook lezen dat, naast de interchange fee, de merchant ook nog (1) een acquirer markup en (2) card scheme fee moet betalen.

De Rabobank legt het hier misschien nóg makkelijker uit.

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal maar ik snap wel dat merchants véél meer dan die 0,2% of 0,3% kwijt zijn als je ziet hoe het werkt.
balken07 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Bovenste pdf linkje laat de Europese interchange fees zien. Daar lees je 0,2%. Het 2e pdfje is de Nederlandse situatie en laat 20 cent zien. Op EU niveau is afgesproken dat de interchange fee voor debit cards maximaal 0,2% mag zijn. Zoals ik al aangaf is deze regulering niet van toepassing voor zakelijke betaalkaarten :)
Interchange fee voor NL debit is 2 cent zo te zien. Alleen komen er dus meer kosten bij kijken bij 1 transactie voor de ondernemer. Bij elkaar opgeteld bij CCV bijvoorbeeld is dat 6,1 cent voor een debit transactie en 1,6% voor een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:54:
[...]

Die laatste twee accepteren al geruime tijd (enkele jaren) VISA en MasterCard :)
Dat klopt, alleen dit heeft niet met de overgang van Maestro/Vpay naar Mastercard/Visa debit te maken.

Deze supermarkten accepteren de creditcard varianten en betaalden al die jaren dus ook de bijbehorende tarieven over. Mochten hun automaten de update nog niet gehad hebben of niet ondersteunen, dan betalen zij alsnog de creditcard tarieven bij een Mastercard/Visa debet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xileS schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Dat klopt, alleen dit heeft niet met de overgang van Maestro/Vpay naar Mastercard/Visa debit te maken.

Deze supermarkten accepteren de creditcard varianten en betaalden al die jaren dus ook de bijbehorende tarieven over. Mochten hun automaten de update nog niet gehad hebben of niet ondersteunen, dan betalen zij alsnog de creditcard tarieven bij een Mastercard/Visa debet.
Kol Nedra schreef dat hij op steeds meer plekken met VISA debit kon betalen. Daarbij leek hij te bedoelen dat dit “recent” ingevoerd is bij genoemde winkels, terwijl dit dus al veel langer kan.

De discussie over hoe die supermarkten dit met hun payment providers en de kaart schema’s regelen in contracten was geen onderwerp van zijn oorspronkelijke post maar loopt hier momenteel ook (en geeft waardevolle inzichten).

voor de consument straks het meest relevant is niet zozeer welk contract een winkel heeft met z’n payment provider, maar of ik straks wel of niet met een creditcard in een winkel kan betalen , of alleen debit cards; of dat het honour all cards principe blijft gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Kol Nedra schreef dat hij op steeds meer plekken met VISA debit kon betalen. Daarbij leek hij te bedoelen dat dit “recent” ingevoerd is bij genoemde winkels, terwijl dit dus al veel langer kan.

De discussie over hoe die supermarkten dit met hun payment providers en de kaart schema’s regelen in contracten was geen onderwerp van zijn oorspronkelijke post maar loopt hier momenteel ook (en geeft waardevolle inzichten).

voor de consument straks het meest relevant is niet zozeer welk contract een winkel heeft met z’n payment provider, maar of ik straks wel of niet met een creditcard in een winkel kan betalen , of alleen debit cards; of dat het honour all cards principe blijft gelden.
Het kon volgens de eerdere reacties idd al langer. En bij de alle/meeste Jumbo en Aldi's kan je dus met een creditcard betalen. (Dus vandaar dat Mastercard/Visa debit ook al veel eerder lukte dan andere winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 22:25
xileS schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:18:

Interchange fee voor NL debit is 2 cent zo te zien. Alleen komen er dus meer kosten bij kijken bij 1 transactie voor de ondernemer. Bij elkaar opgeteld bij CCV bijvoorbeeld is dat 6,1 cent voor een debit transactie en 1,6% voor een creditcard.
Dus als we dit op grote schaal uitrollen is het vanaf € 3,75 al duurder? Dus introduceren we zeg maar vanaf bedragen > €10-€20 nog even 1,5% extra inflatie? Want ergens moet dit betaald worden.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
koppie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Dus als we dit op grote schaal uitrollen is het vanaf € 3,75 al duurder? Dus introduceren we zeg maar vanaf bedragen > €10-€20 nog even 1,5% extra inflatie? Want ergens moet dit betaald worden.
Creditcards accepteren is idd duur voor de ondernemers in NL, behalve als je transactie bedragen van 2 euro enzo hebt...

Ik snap dus heel goed dat niet iederen ze accepteert. Terwijl ik de consumenten hier alleen maar de winkels hoor aanprijzen waar ze wel een cc accepteren. In ieder geval zorgen de nieuwe debit kaarten al voor een grotere acceptatie en kan men alsnog in de winkels terecht met hun debet fintech kaarten.

Een verplichte creditcard acceptatie zie ik niet zitten (want alles moet dan indirect duurder), tenzij de transactiekosten gelijk getrokken worden met de debetkaarten. Alleen dat zie ik ook weer niet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
xileS schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:10:
[...]

Creditcards accepteren is idd duur voor de ondernemers in NL, behalve als je transactie bedragen van 2 euro enzo hebt...

Ik snap dus heel goed dat niet iederen ze accepteert. Terwijl ik de consumenten hier alleen maar de winkels hoor aanprijzen waar ze wel een cc accepteren. In ieder geval zorgen de nieuwe debit kaarten al voor een grotere acceptatie en kan men alsnog in de winkels terecht met hun debet fintech kaarten.

Een verplichte creditcard acceptatie zie ik niet zitten (want alles moet dan indirect duurder), tenzij de transactiekosten gelijk getrokken worden met de debetkaarten. Alleen dat zie ik ook weer niet gebeuren.
Ondernemers mogen creditcards uitgegeven in de EEA blijven weigeren. Voor die van buiten de EEA komt er een verplichting om ze te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
balken07 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Ondernemers mogen creditcards uitgegeven in de EEA blijven weigeren. Voor die van buiten de EEA komt er een verplichting om ze te accepteren.
Ah ja, dat had ik idd gelezen. Alleen ben ik dan wel benieuwd tegen welke kosten zo'n transactie zal gaan. Het lijkt mij vreemd om opeens als ondernemer creditcard kosten van ongeveer 1,6% te zien als je juist aangegeven hebt ze niet te accepteren. Bij een verplichting zal het logischer zijn dat het tarief gelijk gesteld word aan het debit tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 23:05
Ik kwam net dit artikel tegen. https://www.rtvutrecht.nl...en-ijsjes-op-de-noordpool

Ik ken het zelf niet, maar zou dit wel werken met de straks nieuwe bankpasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
balken07 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:25:
Op basis waarvan worden ze dat dan verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:22:
Nee, want dat zijn debitkaarten en geen creditkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
JeroenE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:49:
[...]
Nee, want dat zijn debitkaarten en geen creditkaarten.
Ja maar alle debit kaarten die ik heb, Revolut, n26, openbank etc hebben ook allemaal een "creditcard nr".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Dacuuu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ja maar alle debit kaarten die ik heb, Revolut, n26, openbank etc hebben ook allemaal een "creditcard nr".
Ligt eraan of ze checken of ze als "debit" geregistreerd staan of niet. Een hoop diensten checken dit niet, maar doen wel een reservering van een paar tientjes, dus als je saldo hebt en ze checken niet of het eigenlijk een "debit" kaart is werkt dit gewoon.

Met mijn Engelse Mastercard en Visa Debit kaarten kan ik eigenlijk gewoon elke dienst die om een creditcard nummer vraagt gebruiken, anders dan dat ik soms dan een afschrijving zie van een paar tientjes die weer teruggestort wordt een dag later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Dacuuu Dat is inderdaad een lang kaartnummer, maar dat zegt in theorie dus helemaal niet of het een debit- of creditkaart is. Op je kaart staat apart welk type kaart het is.

Om een manke vergelijking te maken, op je Maestro pas zal wel de IBAN staan, maar dat zegt dus helemaal niet of je een jongeren-, kinder-, studenten-, standaard- of basisbankrekening hebt (of welke naam jouw bank dan ook heeft verzonnen voor de betaalrekening die ze jou leveren). Maar dat kan dus wel uitmaken voor wat je er mee kan doen. Het is heel gebruikelijk dat kaarten voor de jongere medemensen lagere limieten hebben, ze niet "rood" kunnen staan en noem maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Dacuuu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Nee, het BIN nummer is debit. Bunq heeft hun mastercard sneaky geprobeerd te verkopen als creditcard door het een BIN nummer zoals die van een creditcard te geven. Het is echter gewoon een debit card, en sommige autoverhuurbedrijven hebben dat inmiddels door en hebben deze kaart daarom expliciet benoemd in de voorwaarden (uitsluiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
JeroenE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:01:
@Dacuuu Dat is inderdaad een lang kaartnummer, maar dat zegt in theorie dus helemaal niet of het een debit- of creditkaart is. Op je kaart staat apart welk type kaart het is.

Om een manke vergelijking te maken, op je Maestro pas zal wel de IBAN staan, maar dat zegt dus helemaal niet of je een jongeren-, kinder-, studenten-, standaard- of basisbankrekening hebt (of welke naam jouw bank dan ook heeft verzonnen voor de betaalrekening die ze jou leveren). Maar dat kan dus wel uitmaken voor wat je er mee kan doen. Het is heel gebruikelijk dat kaarten voor de jongere medemensen lagere limieten hebben, ze niet "rood" kunnen staan en noem maar op.
O wacht, ik weet het verschil tussen een "echte" creditcard en een debit card. Maar ik vraag me dus af of de Aldi daar een echte creditcard wil zien, of dat een debit kaart ook voldoende is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 09:23
Dacuuu schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:22:
Ik kwam net dit artikel tegen. https://www.rtvutrecht.nl...en-ijsjes-op-de-noordpool

Ik woon om de hoek bij deze Aldi, en volg dit topic, maar had de twee nog niet aan elkaar gelinkt.
In het artikel word niet gesproken over de transitie naar debit Visa en Mastercards.

Maar ik kan je vertellen dat die App van Aldi, en dus ook het winkelen daar probleemloos werkt met mijn N26 debit Mastercard.

Maar naar mijn idee hadden ze beter hun eigen App kunnen weglaten en zorgen dat je alleen je betaalkaart (debit of credit) nodig hebt om de winkel binnen te komen en te verlaten. net zoals straks in het OV zeg maar.

[ Voor 51% gewijzigd door martijnsch op 09-01-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
martijnsch schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Ik woon om de hoek bij deze Aldi, en volg dit topic, maar had de twee nog niet aan elkaar gelinkt.
In het artikel word niet gesproken over de transitie naar debit Visa en Mastercards.

Maar ik kan je vertellen dat die App van Aldi, en dus ook het winkelen daar probleemloos werkt met mijn N26 debit Mastercard.
Kijk goede info dit! Dus het gaat ze puur om het "creditcard" nr, maand/jaar en cvv code.

En toen dacht ik dus, krijgen we van de rabo/ing etc ook een "creditcard" nr + cvv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Dacuuu Ik had soort van aangenomen dat de journalist dit wel juist heeft opgeschreven. Probeer het eens uit en laat het ons weten! ;)

Op de site van Aldi schrijven ze ook dat een creditcard nodig is, maar in de vragenlijst hebben ze het enkel over "visa" en "mastercard" zonder debit of credit te noemen. Dus heel duidelijk is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
JeroenE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:11:
@Dacuuu Ik had soort van aangenomen dat de journalist dit wel juist heeft opgeschreven. Probeer het eens uit en laat het ons weten! ;)

Op de site van Aldi schrijven ze ook dat een creditcard nodig is, maar in de vragenlijst hebben ze het enkel over "visa" en "mastercard" zonder debit of credit te noemen. Dus heel duidelijk is het niet.
Een journalist die het verschil weet, neem maar aan van niet. Sowieso heb ik het idee dat alleen de mensen die hier interesse in hebben het weten. Voor de rest van Nederland heb je gewoon je "pin" pas en "creditcards"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Dacuuu Ik las het net dat het wel werkte met debit. Ik geloof best dat de "gewone man" nu nog niet het verschil weet, maar dat betekent dus niet dat het verschil niet bestaat.

PIN bestaat al niet 11 jaar niet meer, maar toch noemt iedereen betalen in de winkel met een betaalkaart nog steeds "pinnen" (mezelf incluis). Ik verwacht ook niet dat dit woord snel uit het Nederlands zal verdwijnen.

Maar er zijn nog genoeg plekken waar echt wel verschil is tussen debit en credit (denk aan autohuur op vakantie). Daar zullen vast nog veel mensen van een koude kermis thuis komen omdat ze met hun nieuwe "creditcard" dus geen auto kunnen huren omdat het een debitcard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:46:
[...]
Op basis waarvan worden ze dat dan verplicht?
Hoe ik het begreep gaan Mastercard en Visa vanaf eind 2024 het accepteren van alle kaarten verplichten (Honor all cards rule). Er is echter EU wetgeving die voorrang heeft, waarin staat dat winkeliers creditcards uitgegeven in de EEA mogen blijven weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:41
Kol Nedra schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:04:
Bij de AH XL in Enschede werkt de visa debit sinds een maand. Ook bij een kleinere ah in het dorp in de buurt werkt het inmiddels.

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 09-01-2023 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
balken07 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:31:
Hoe ik het begreep gaan Mastercard en Visa vanaf eind 2024 het accepteren van alle kaarten verplichten (Honor all cards rule). Er is echter EU wetgeving die voorrang heeft, waarin staat dat winkeliers creditcards uitgegeven in de EEA mogen blijven weigeren.
Bijna, in die Europese regelgeving staat helemaal geen uitzondering voor wel of niet-EEA kaarten. Dus die regel geldt ook voor niet-EEA creditkaarten.

Waar het wel op lijkt is dat men de niet-EEA creditkaarten tegen hetzelfde tarief wil laten afrekenen als EEA debitkaarten. Ik vermoed dat je dan als winkelier daar weinig tegen kan doen, maar dat hoeft dan natuurlijk ook helemaal niet omdat het je dan niets extra's kost in vergelijking met een EEA debitkaart.

Maar het worden dan wel ingewikkelde stickers op de deur dat deze winkel alleen debit accepteert en niet-EEA credit. Maak daar maar een duidelijk logo voor. Volgens mij bestaat dat nog niet en de creditkaartmaatschappijen moeten daar voor zorgen volgens artikel 10 lid 5:
De uitgevers zorgen ervoor dat elektronische identificatie van hun betaalinstrumenten mogelijk is en dat, bij de uitgifte van nieuwe op kaarten gebaseerde betaalinstrumenten, eveneens identificatie op zicht mogelijk is, zodat de begunstigden en de betalers in staat zijn op ondubbelzinnige wijze de door de betaler gekozen merken en categorieën van vooraf betaalde kaarten, debetkaarten, kredietkaarten of commerciële kaarten te herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JeroenE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:11:

Idd, en voor vele nederlanders is 'creditcard' over de jaren heen een soortvan synoniem geworden voor mastercard/visa.
Maakt het allemaal wat moeilijker nu de grenzen vager worden met de debit varianten in grotere mate in omloop in NL.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Pin is toch afkorting van personal identification number? Zo heb ik het geleerd tenminste.

Meeste van mijn transacties zijn tegenwoordig zonder pincode dus dat gaat niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:23
YangWenli schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:05:
Pin is toch afkorting van personal identification number? Zo heb ik het geleerd tenminste.

Meeste van mijn transacties zijn tegenwoordig zonder pincode dus dat gaat niet meer op.
Dat klopt, maar het slaat ook op het oude PIN-kaartschema, de voorganger van Maestro en V Pay in Nederland. (Dat schema is vervolgens weer vernoemd naar de door jou genoemde PIN-code).

Wikipedia: PIN (betaalkaart)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnsch
En tegenwoordig word 'Pinnen' gebruikt als marketing logo/term gebruikt voor alle betalingen met een bankpas in het algemeen. Het lijkt erop dat ze dit gewoon doorzetten als straks de nieuwe debit kaarten worden geïntroduceerd.

Zie de website van de Betaalvereniging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
"Pinnen" is inmiddels zo ingeburgerd, dat heeft al lang geen relatie meer met het persoonlijk identificatie nummer of het kaartschema met dezelfde naam. Dus betalen met je debit MasterCard of VISA gaat in de volksmond gewoon "pinnen" blijven heten. "Betaalt u contant of met PIN?" "Ik wil graag even pinnen".

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Herko_ter_Horst schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:00:
"Pinnen" is inmiddels zo ingeburgerd, dat heeft al lang geen relatie meer met het persoonlijk identificatie nummer of het kaartschema met dezelfde naam. Dus betalen met je debit MasterCard of VISA gaat in de volksmond gewoon "pinnen" blijven heten. "Betaalt u contant of met PIN?" "Ik wil graag even pinnen".
Eens.
Niet alleen in de volksmond maar ook door de betaalvereniging zelf worden debit MC en debit VISA 'Pinnen' genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://www.pin.nl/wp-uploads/2022/07/CUR.DCA_.173-raamsticker-70x170-PINNEN-JA-GRAAG-webshop-278x158.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Wally2002 Ik zou welk verwachten dat ze dan bij Visa ook "debit" vermelden, net zoals bij het Mastercard logo. Anders is het toch nog steeds verwarrend dat je niet met een creditcard van Visa kan betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-07 20:34
JeroenE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:06:
@Wally2002 Ik zou welk verwachten dat ze dan bij Visa ook "debit" vermelden, net zoals bij het Mastercard logo. Anders is het toch nog steeds verwarrend dat je niet met een creditcard van Visa kan betalen?
Blijkbaar gebruikt de betaalvereniging "Pinnen" als synoniem voor "betalen met een debit kaart". Want de Engelse versie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://www.pin.nl/wp-uploads/2022/07/CUR.DCA_.175-raamsticker-70x170-DEBIT-CARD-YES-PLEASE-webshop-278x158.png

[EDIT]
Het valt me nu op dat VISA ook vooraan staat in de Engelse versie. B)

[ Voor 6% gewijzigd door LongBowNL op 09-01-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Ja, ik ook.
Op basis van de info tot nu toe zou je ook hier onderscheid verwachten.
Of VISA moet wel de “honour all cards” regel hanteren.
Het is denk ik nu vooral de verdere communicatie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
Op mijn Engelse VISA debit kaart staat alleen VISA als logo en op de achterkant in kleine letters dat het een debit kaart is, terwijl mijn MasterCard Debit wel Debit onder het logo heeft staan, zoals op de logo’s in dat plaatje.

Ik denk dat ze gewoon aanhouden wat de merken als logo gebruiken, VISA zet het blijkbaar dus niet onder her logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:32:
Blijkbaar gebruikt de betaalvereniging "Pinnen" als synoniem voor "betalen met een debit kaart".
Dat zag ik wel, maar dat klopt natuurlijk van geen kant. Hoe moet een Fransman of Amerikaan nu weten wat pinnen betekent? Het hele idee van logo's is juist dat er geen tekst uitleg bij hoeft te staan. Wat dat betreft is "debit" en "credit" al discutabel, maar dat kan je nog zien als onderdeel van het logo. Dat staat immers ook precies zo op je betaalpas en kan je dus wel vergelijken.
Plofkotje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 03:47:
Ik denk dat ze gewoon aanhouden wat de merken als logo gebruiken, VISA zet het blijkbaar dus niet onder her logo.
Aha, bedankt voor de info. Wel slordig want dan is het maar de vraag of ze zich wel houden aan de Europese regelgeving dat het voor de consument duidelijk moet zijn wat voor kaart ze hebben. Als je voor beide typen kaarten hetzelfde logo gebruikt is alleen het logo genoeg om "op ondubbelzinnige wijze" te zien welke kaarten worden geaccepteerd.

Edit: ik heb nog eens gekeken, maar bij Mastercard is "debit" of "credit" ook geen onderdeel van het logo. Bij de passen die ik heb staat het op 3 verschillende manieren. Op de voorkant (maar niet in de buurt van het logo), op de achterkant en 1 keer in het "hologram".

Dus dan is het nog gekker dat de betaalvereniging bij het Mastercard logo wel debit vermeld, maar bij het Visa logo niet.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenE op 10-01-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
JeroenE schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:42:
Edit: ik heb nog eens gekeken, maar bij Mastercard is "debit" of "credit" ook geen onderdeel van het logo. Bij de passen die ik heb staat het op 3 verschillende manieren. Op de voorkant (maar niet in de buurt van het logo), op de achterkant en 1 keer in het "hologram".

Dus dan is het nog gekker dat de betaalvereniging bij het Mastercard logo wel debit vermeld, maar bij het Visa logo niet.
Dat is grappig, want ik heb een Debit MasterCard van zowel HSBC als NatWest en die hebben beide exact het logo wat de betaalvereniging gebruikt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Plofkotje Ik weet ook vrijwel zeker dat ik een MasterCard betaalkaart heb gehad waarbij debit/credit wel onder het logo stond. Maar blijkbaar heb ik die niet meer. Misschien wel lang geleden, toen "MasterCard" ook nog in het logo stond?

Als ik Google op de "debit card" en de banken die jij noemt kom ik geen plaatjes tegen waarbij het onder het logo staat (van HSBC vind ik trouwens veel vaker Visa dan Mastercard). Ook op hun eigen website is dat niet zo (als ze al een plaatje laten zien). Bijvoorbeeld NatWest staat het logo links, maar de tekst staat rechts.

MasterCard heeft overigens wel guidelines voor het gebruik van hun logo. Daar kan je ook de specifieke debit logo vinden voor webshops/winkels als ze aan willen geven dat enkel de debit card wordt geaccepteerd.

Visa heeft ook guidelines, maar daar is dus geen specifiek debit logo te vinden (of ik zag het in ieder geval nergens).

Dus wat dat betreft heeft de betaalvereniging keurig de "juiste" logo's gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Bij dit topic nog niet gezien geloof ik: Bunq stopt vanaf 16 januari 2023 met het verstrekken van nieuwe Maestro passen.
Bestaande maestro passen blijven gewoon werken. Nieuw uitgegeven passen worden dan debit ipv maestro.

Bron: Bunq mail van 9 jan '23. Kan mail nu even niet toevoegen. Zie ook bijv. het Bunq topic voor tekst mail.

[ Voor 24% gewijzigd door michael4500 op 10-01-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-07 15:04
michael4500 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:38:
Bij dit topic nog niet gezien geloof ik: Bunq stopt vanaf 16 januari 2023 met het verstrekken van nieuwe Maestro passen.
Bestaande maestro passen blijven gewoon werken. Nieuw uitgegeven passen worden dan debit ipv maestro.

Bron: Bunq mail van 9 jan '23. Kan mail nu even niet toevoegen. Zie ook bijv. het Bunq topic voor tekst mail.
Ik deel m'n reactie in het bunq-topic hieronder opnieuw :P . Vind dat ze hier toch wel erg op de zaken gaan vooruitlopen.
Die zullen het wel druk krijgen in de klantenservice dan. Er zijn toch nog wel erg veel winkeltjes waar Mastercard nog niet wordt geaccepteerd (denk aan de lokale ondernemers). Zelfs bij supermarktenketens (Boni, Jumbo hit&miss want franchises)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
michael4500 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:38:

Ik heb geen bunk, en goed dat ze zijn begonnen, maar mijn lokale buurt super ondersteunt nog geen debit pasjes.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Ook uit die mail: "Van juli 2023 tot juli 2027 zal onze partner Mastercard de Maestro pas geleidelijk uitfaseren en vervangen met Mastercard debitcards. Deze passen zijn beter geschikt voor online betalingen en worden overal ter wereld in winkels geaccepteerd."

Ze zijn er vroeg bij inderdaad. Hopelijk geen/niet teveel problemen voor de 1e groep 'omgezetten".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
JeroenE schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:42:
[...]
Dat zag ik wel, maar dat klopt natuurlijk van geen kant. Hoe moet een Fransman of Amerikaan nu weten wat pinnen betekent? Het hele idee van logo's is juist dat er geen tekst uitleg bij hoeft te staan. Wat dat betreft is "debit" en "credit" al discutabel, maar dat kan je nog zien als onderdeel van het logo. Dat staat immers ook precies zo op je betaalpas en kan je dus wel vergelijken.
De logo's moeten inderdaad voor zich spreken (waarbij ik erg benieuwd ben hoe het bij VISA gaat uitpakken m.b.t. debit vs creditcards (en daarnaast het onderscheid tussen EER vs non-EER credit kaarten).

Maar om nu te stellen dat het vermelden van 'Pinnen Ja graag' van geen kant klopt vind ik wel erg kort door de bocht. Het (werk)woord Pinnen is volledig ingeburgerd in Nederland, en het kan de buitenlander juist helpen om dit woord te koppelen aan betalen met kaart en waar nodig in het Nederlands te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Wally2002 Maar betalen met een kaart is iets anders dan betalen met een debit betaalkaart. Als je in de winkel met een credit betaalkaart betaald ben je immers ook aan het "pinnen". Maar toch wordt dan je betaling niet geaccepteerd omdat die winkelier alleen debit betaalkaarten accepteert. Dan klopt die slogan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Elandenmelk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:50:
[...]
Ik deel m'n reactie in het bunq-topic hieronder opnieuw :P . Vind dat ze hier toch wel erg op de zaken gaan vooruitlopen.
[...]
Voor de Jumbo heb je een speciale pagina waar je kan vinden welke winkel Amex ondersteund.
Als ze Amex ondersteunen, doen ze ook mastercard/visa debit ;)
https://www.americanexpress.com/nl/informatie/jumbo/

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:23
JeroenE schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:33:
Als je in de winkel met een credit betaalkaart betaald ben je immers ook aan het "pinnen".
Nee, dan ben je aan het betalen met een creditcard, en dus niet aan het pinnen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Lrrr Je houdt je credit card tegen de betaalterminal (of je stopt hem er in) en je moet je pincode intoetsen. Hoe is dit anders dan wanneer je exact hetzelfde met een debit card doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@JeroenE @Lrrr Het probleem hier lijkt te zijn dat niet iedereen hetzelfde verstaat onder 'pinnen'.

Als je de berichten van de Betaalvereniging bekijkt over aantallen pintransacties, waar ook het woord 'pinnen' en 'pinbetalingen' wordt gebruikt, lijken creditcard betalingen daaronder te worden inbegrepen.
Pinnen staat dus voor betalen met een betaalkaart (en kan debit of credit zijn).

Uit de statistieken blijkt wel dat het aandeel creditcard betalingen beperkt is, zie dit rapport van DNB (gebaseerd op cijfers van Betaalvereniging):
Het aandeel van creditcardbetalingen op het totale aantal betalingen is 0,5%, wat vergelijkbaar is met eerdere jaren.
Als in het promotiemateriaal het woord 'pinnen' wordt gebruikt, waarbij betalingen met creditcards volgens de definitie inbegrepen zou zijn, maar de feitelijke acceptatie er misschien niet is, lijkt me dat gezien het beperkte gebruik van credit cards (0,5%) niet zo'n probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb intussen al een paar weken m’n virtuele MasterCard debit kaarten als default staan in Apple Pay ipv de Maestro-kaarten en blij verrast dat ze eigenlijk zo’n beetje overal geaccepteerd worden. Ook de AH is eindelijk overstag. De enige plek waar het niet lukte was de parkeergarage die eigendom is van de gemeente. Ambtenaren. :P Van de week iets retourneren bij de HEMA en daar werd me gevraagd of ik retour wilde pinnen. De terminal en kassa gingen he-le-maal over hun nek. Met Maestro ging ‘t wel goed. :P (Had wel afgerekend met MasterCard en terminal herkende het ook, maar daarna ging ie over z’n zuiger.)

Credit wordt helaas nog altijd voor geen reet geaccepteerd en dat is wel jammer. Maakt die TravelCard van bunq helaas ook nog nuttelozer, de Debit heeft nu veel betere acceptatie.

Anyway, fijne ontwikkeling dit voor toeristen (ook onszelf bedoelend in het buitenland ;)). Ben ook blij dat ik online over het afgelopen jaar steeds meer Apple Pay en MasterCard/VISA acceptatie ben tegengekomen dan voorheen. Hopelijk groeit dat nu nog harder, hoe minder iDeal hoe beter. :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 11-01-2023 04:21 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 04:19:

Anyway, fijne ontwikkeling dit voor toeristen (ook onszelf bedoelend in het buitenland ;)). Ben ook blij dat ik online over het afgelopen jaar steeds meer Apple Pay en MasterCard/VISA acceptatie ben tegengekomen dan voorheen. Hopelijk groeit dat nu nog harder, hoe minder iDeal hoe beter. :)
Online Apple Pay acceptatie zegt niet zoveel, net als bij fysieke betalingen betaal je eigenlijk via Apple Pay en niet met Apple Pay: als het kaartschema van de aangeboden gekoppelde kaart niet geaccepteerd wordt heb je er niets aan.
Het is uiteraard wel erg makkelijk zowel in winkels als online om mee te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:20:
@JeroenE @Lrrr Het probleem hier lijkt te zijn dat niet iedereen hetzelfde verstaat onder 'pinnen'.
Een reden te meer om die term dan niet in de communicatie te gebruiken als je enkel een bepaald soort betaalkaarten wil accepteren en andere betaalkaarten niet.

Er zijn ook mensen die pinnen zonder dat ze daadwerkelijk een pincode intoetsen. Eerlijk gezegd gebruik ik het woord zelf ook zo. Of ik nu met een pasje of een telefoon betaal en al dan niet contactloos is voor mij allemaal "pinnen". Dat zijn ook de mogelijkheden die je hebt bij de hier-alleen-pinnen-kassa's waar je niet met contant geld kan betalen.
Als in het promotiemateriaal het woord 'pinnen' wordt gebruikt, waarbij betalingen met creditcards volgens de definitie inbegrepen zou zijn, maar de feitelijke acceptatie er misschien niet is, lijkt me dat gezien het beperkte gebruik van credit cards (0,5%) niet zo'n probleem.
Behalve dat het tegen de Europese regelgeving is vind ik het behoorlijk slordig dat klanten pas bij het betalen er achter kunnen komen dat in deze winkel niet kunnen betalen omdat de winkelier verkeerd aangeeft dat het wel moet kunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
JeroenE schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:04:
[...]
Behalve dat het tegen de Europese regelgeving is vind ik het behoorlijk slordig dat klanten pas bij het betalen er achter kunnen komen dat in deze winkel niet kunnen betalen omdat de winkelier verkeerd aangeeft dat het wel moet kunnen.
Je hebt gelijk hoor, het moet in de winkel duidelijk aangegeven worden.
Ik ging in mijn opmerking er dan ook vanuit dat wel de juiste logo’s van de betaal schema’s vermeld worden. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Dan blijft idd het terechte punt dat het zinnetje ‘pinnen ja graag’ voor verwarring kan zorgen, maar ik begrijp de overweging om vast te houden aan de bekende slogan als dat voor 99,5% van de klanten niet uitmaakt, en de acceptatie primair via de logo’s aangeduid wordt.

Ik ben dan ook geen voorstander van stickers met alleen de slogan, want dan weet je nog niet zeker.

Edit:
nog eens kijkend naar het beschikbare promo materiaal, blijkt er toch een differentiatie te zijn en wordt het woord 'Pinnen' niet gebruikt als er ook met creditcard betaald kan worden:
Afbeeldingslocatie: https://www.pin.nl/wp-uploads/2022/07/CUR.DCA_.174-raamsticker-70x170-BETAAL-HIER-MET-webshop-278x158.png

Daarmee wordt onder 'pinnen' dus uitsluitend betalen met debit kaart verstaan.

In het Engels heeft men het over 'cards':
Afbeeldingslocatie: https://www.pin.nl/wp-uploads/2022/07/CUR.DCA_.176-raamsticker-70x170-CARDS-YES-PLEASE-webshop-278x158.png

[ Voor 23% gewijzigd door Wally2002 op 11-01-2023 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 04:19:
Ik heb intussen al een paar weken m’n virtuele MasterCard debit kaarten als default staan in Apple Pay ipv de Maestro-kaarten en blij verrast dat ze eigenlijk zo’n beetje overal geaccepteerd worden. Ook de AH is eindelijk overstag. De enige plek waar het niet lukte was de parkeergarage die eigendom is van de gemeente. Ambtenaren. :P Van de week iets retourneren bij de HEMA en daar werd me gevraagd of ik retour wilde pinnen. De terminal en kassa gingen he-le-maal over hun nek. Met Maestro ging ‘t wel goed. :P (Had wel afgerekend met MasterCard en terminal herkende het ook, maar daarna ging ie over z’n zuiger.)

Credit wordt helaas nog altijd voor geen reet geaccepteerd en dat is wel jammer. Maakt die TravelCard van bunq helaas ook nog nuttelozer, de Debit heeft nu veel betere acceptatie.

Ik kan het beamen, laatste week aan het testen met mijn visa card en ben positief verrast moet ik zeggen :).
Acceptatie ligt hoger dan ik had gedacht tot nu toe en dat is alleen mooi. Maar maestro blijft nu natuurlijk de hoogste acceptatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsch
Ik heb de zelfde ervaring, afgelopen maand kon ik alleen bij de plaatselijke kapper en de (Shell) benzinepomp nog niet betalen met mijn Mastercard Debit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crosspost met het bunq topic (hier meer ontopic :P):
Elandenmelk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:09:
[...]
Als ik kijk naar de roadmap van ABN AMRO, gaat het zeker bij CVV (volgens mij de nummer 2 in de markt) niet voor maart afgerond zijn.
Als ik dat ABN-document goed bekijk, dan worden die terminals in parkeergarages (Motion) en dergelijken pas eind dit jaar geüpdatet? Dat is wel leip, als je het ergens snel uitgerold wilt hebben... o0

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 21:48
JeroenE schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:26:
@Plofkotje Ik weet ook vrijwel zeker dat ik een MasterCard betaalkaart heb gehad waarbij debit/credit wel onder het logo stond. Maar blijkbaar heb ik die niet meer. Misschien wel lang geleden, toen "MasterCard" ook nog in het logo stond?

Als ik Google op de "debit card" en de banken die jij noemt kom ik geen plaatjes tegen waarbij het onder het logo staat (van HSBC vind ik trouwens veel vaker Visa dan Mastercard). Ook op hun eigen website is dat niet zo (als ze al een plaatje laten zien). Bijvoorbeeld NatWest staat het logo links, maar de tekst staat rechts.

MasterCard heeft overigens wel guidelines voor het gebruik van hun logo. Daar kan je ook de specifieke debit logo vinden voor webshops/winkels als ze aan willen geven dat enkel de debit card wordt geaccepteerd.

Visa heeft ook guidelines, maar daar is dus geen specifiek debit logo te vinden (of ik zag het in ieder geval nergens).

Dus wat dat betreft heeft de betaalvereniging keurig de "juiste" logo's gebruikt.
Ik heb 2 MasterCards: 1x Debit van N26 en 1x Credit van ABN-Amro (ICS) en op beide kaarten staat de term "debit" en "credit" niet onder het logo. Ik heb eerlijk gezegd dit ook nooit gezien op MasterCards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57
WhatsappHack schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:32:
Crosspost met het bunq topic (hier meer ontopic :P):

[...]

Als ik dat ABN-document goed bekijk, dan worden die terminals in parkeergarages (Motion) en dergelijken pas eind dit jaar geüpdatet? Dat is wel leip, als je het ergens snel uitgerold wilt hebben... o0
Dan maken die terminals tot die tijd alleen maar geen onderscheid tussen debit en credit, ik heb in de afgelopen vijf jaar nog nooit een parkeergarage gezien die geen credit (of debit) accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Eens.
Niet alleen in de volksmond maar ook door de betaalvereniging zelf worden debit MC en debit VISA 'Pinnen' genoemd.
[Afbeelding]
Om verwarring te verkomen moet er ook natuurlijk debit staan onder Visa. Nu krijg je verbaasde klanten die niet met een Visa Credit kunnen betalen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Soundwork schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:13:
[...]

Ik heb 2 MasterCards: 1x Debit van N26 en 1x Credit van ABN-Amro (ICS) en op beide kaarten staat de term "debit" en "credit" niet onder het logo. Ik heb eerlijk gezegd dit ook nooit gezien op MasterCards.
Op mijn beide MasterCards staan idd op de voorkant ook niks onder het Mastercard logo. Dit zal dus niet de reden moeten zijn waarom er geen debit onder Visa staat op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Soundwork schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:13:
[...]

Mastercard is het betaalnetwerk. De pas is uitgegeven door je bank/financiële instelling. Die geeft een debit of credit kaart uit. Vandaar dat je onder het Visa of Mastercard logo op betaalkaarten geen debit of credit zal zien. Dat staat elders op de pas vermeld. Dat het voor ondernemers mbt stickers op de ramen etc wel zo werkt, heeft denk ik een praktische oorzaak: het zou ondoenlijk zijn de logo’s van alle uitgevers te vermelden op een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
balken07 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Mastercard is het betaalnetwerk. De pas is uitgegeven door je bank/financiële instelling. Die geeft een debit of credit kaart uit. Vandaar dat je onder het Visa of Mastercard logo op betaalkaarten geen debit of credit zal zien. Dat staat elders op de pas vermeld. Dat het voor ondernemers mbt stickers op de ramen etc wel zo werkt, heeft denk ik een praktische oorzaak: het zou ondoenlijk zijn de logo’s van alle uitgevers te vermelden op een sticker.
Het gaat er volgens mij om dat er geen Debit onder Visa staat op de nieuwe raam sticker.
Afbeeldingslocatie: https://www.pin.nl/wp-uploads/2022/07/CUR.DCA_.173-raamsticker-70x170-PINNEN-JA-GRAAG-webshop-278x158.png
Ik las wat verklaringen dat Visa geen specifiek debit logo heeft, maar op onze Mastercard staat dus ook niet specifiek debit of credit onder de logo.

Naar mijn idee brengt de nieuwe stickers onduidelijkheid hiermee betreft Visa, want ze bedoelen als goed is alleen de debit variant en niet de credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xileS schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:43:
[...]

Het gaat er volgens mij om dat er geen Debit onder Visa staat op de nieuwe raam sticker.
[Afbeelding]
Ik las wat verklaringen dat Visa geen specifiek debit logo heeft, maar op onze Mastercard staat dus ook niet specifiek debit of credit onder de logo.

Naar mijn idee brengt de nieuwe stickers onduidelijkheid hiermee betreft Visa, want ze bedoelen als goed is alleen de debit variant en niet de credit.
Aha sorry. Verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 21:48
[...]

[Afbeelding]

Het was gewoonweg veel duidelijker geweest als MasterCard ervoor had gekozen om alle passen onder het logo te voorzien voor type kaart het is ipv dit bij de magneetstrip, hologram of chip te zetten. Hetzelfde geldt voor VISA. Nu blijft er gewoonweg veel onduidelijkheid voor ook de buitenlandse klanten. Want als je alleen het MasterCard of VISA logo toont, gaat men ervanuit dat alle kaarten geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-07 15:04
[...]

Ik heb wel degelijk passen waar het expliciet op staat. Visa Debit, Visa Credit, Mastercard Debit en zelfs een Maestro waar het op de pas te lezen. Het staat niet per se (maar meestal wel) bij het logo van de maatschappij. Bijv. bij de passen van Openbank staat het bovenaan onder de naam van de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:35
Elandenmelk schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:56:
[...]

Ik heb wel degelijk passen waar het expliciet op staat. Visa Debit, Visa Credit, Mastercard Debit en zelfs een Maestro waar het op de pas te lezen. Het staat niet per se (maar meestal wel) bij het logo van de maatschappij. Bijv. bij de passen van Openbank staat het bovenaan onder de naam van de bank.
Dat is toch ook wat @xileS schreef? Er is geen specifiek "MasterCard Debit" logo. Dus op de pas staat het standaard "MasterCard" logo, en ook ergens "debit", maar niet perse bij het logo. En doordat er geen "debit logo" is worden de stickers / ... in winkels v.w.b. "Wij accepteren..." ook verwarrend. Omdat alleen het MasterCard logo geen onderscheid maakt tussen debit en credit. En op het materiaal van de Betaalvereniging staat dan het logo van MasterCard met eronder "geschreven" "debit", maar zo staat het dus niet op de pas (/is een keuze van de pas designer). En bij Visa is de situatie hetzelfde, alleen staat daarbij op het materiaal van de Betaalvereniging niet eens "debit" erbij. Wat het dus verwarrend maakt in of een winkel nu alleen Visa debit accepteert of ook Visa credit. Dus ja, debit (of credit) staat uiteindelijk normaliter wel op de pas, maar het is mogelijk geen verplichting en zeker geen gestandaardiseerde aanduiding / standaard logo, waardoor het voor winkels/... ook weer lastiger wordt om aan te geven welke ze accepteren, immers kan dat niet simpelweg met een logo (want dat is hetzelfde op beide passen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Elandenmelk schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:56:
[...]

Wellicht verschilt het per bank of het is recent veranderd. Ik heb hier 2 passen die in 2026 verlopen. Credit en debit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8UbYKDqbQnmCuSwN1_Rced8vww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9IxaADy077FKFYXFxgW9XVo.jpg?f=fotoalbum_large

Op de debit pas staat wel debit boven de logo in het hologram. En op de creditcard staat het linksboven op de achterkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Soundwork schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Het was gewoonweg veel duidelijker geweest als MasterCard ervoor had gekozen om alle passen onder het logo te voorzien voor type kaart het is ipv dit bij de magneetstrip, hologram of chip te zetten. Hetzelfde geldt voor VISA. Nu blijft er gewoonweg veel onduidelijkheid voor ook de buitenlandse klanten. Want als je alleen het MasterCard of VISA logo toont, gaat men ervanuit dat alle kaarten geaccepteerd worden.
Dat elke pas net iets anders er uit ziet is denk ik niet zo erg, meeste mensen weten wel of ze een creditcard hebben lijkt mij. Maar dat op de raamstickers Debit onder Mastercard staat en onder Visa niet, dat maakt het erg verwarrend. Onbedoeld lijkt het er dan op dat Visa credit ook geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
xileS schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Wellicht verschilt het per bank of het is recent veranderd. Ik heb hier 2 passen die in 2026 verlopen. Credit en debit:

[Afbeelding]

Op de debit pas staat wel debit boven de logo in het hologram. En op de creditcard staat het linksboven op de achterkant.
Het staat inderdaad op verschillende plekken op verschillende passen van verschillende uitgevers. Bij mijn (recent verkregen) passen staat het zowel voor credit als voor debit op de achterkant en niet bij (of zelfs maar in de buurt van) het betreffende logo (MasterCard, Visa en V-Pay van 3 verschillende uitgevers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Het staat inderdaad op verschillende plekken op verschillende passen van verschillende uitgevers. Bij mijn (recent verkregen) passen staat het zowel voor credit als voor debit op de achterkant en niet bij (of zelfs maar in de buurt van) het betreffende logo (MasterCard, Visa en V-Pay van 3 verschillende uitgevers).
Ja precies, dat is prima. Dit kan dus ook het excuus niet zijn dat er debit onder het Mastercard logo staan en niet debit onder het Visa logo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/6ca78f34179794a9ff59db7025b7cb59bc8764f7/?url=https%3A%2F%2Fwww.pin.nl%2Fwp-uploads%2F2022%2F07%2FCUR.DCA_.173-raamsticker-70x170-PINNEN-JA-GRAAG-webshop-278x158.png

Logica hiervan snap ik dan niet helemaal of dit moet een foutje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 15:57
Vraagje aan de mensen hier die al met een Mastercard/Visa debitcard betalen: worden deze transacties direct getoond in je banking app? Dus zeg maar dat je de afboeking direct kan zien in je overzicht?

Ikzelf heb namelijk bij mijn (Duitse) ING Visa Debit het probleem dat de afboeking soms pas 2 of 3 dagen later in mijn overzicht te zien is. Nu is het wel een beetje de standaard te zijn met Duitse banken; mijn normale pinpas (Girocard van de Sparkasse) geeft direct na de betaling een notificatie weer dat er geld afgeboekt gaat worden en de daadwerkelijke afboeking vind dan de volgende werkdag plaats.

Ik ken het uit Nederland dat alles direct, meteen, linea recta van mijn (ABN) rekening verdwijnt. Maar is dat dan bij gebruik van Debitcards in NL ook zo? Of zit daar geen verschil..

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Volgens mij zijn er nog geen maestro-vervangende debit-cards uitgegeven, dus hoe het daarvoor gaat werken, weet ik niet. Ik denk dat er de banken veel aan gelegen is om de overgang zo geruisloos mogelijk te laten verlopen, dus ik verwacht niet dat er ineens een vertraging van 2-3 dagen op "pin"-transacties gaat komen.

Van de MasterCard/Visa-debitcards die ik nu al gebruik ben ik ook geen vertraging gewend, maar die gebruik ik momenteel nog niet voor "normale" pin-transacties. Dit zijn overigens geen kaarten van "traditionele" banken.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-01-2023 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Malfoi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:41:
Vraagje aan de mensen hier die al met een Mastercard/Visa debitcard betalen: worden deze transacties direct getoond in je banking app? Dus zeg maar dat je de afboeking direct kan zien in je overzicht?

Ikzelf heb namelijk bij mijn (Duitse) ING Visa Debit het probleem dat de afboeking soms pas 2 of 3 dagen later in mijn overzicht te zien is. Nu is het wel een beetje de standaard te zijn met Duitse banken; mijn normale pinpas (Girocard van de Sparkasse) geeft direct na de betaling een notificatie weer dat er geld afgeboekt gaat worden en de daadwerkelijke afboeking vind dan de volgende werkdag plaats.

Ik ken het uit Nederland dat alles direct, meteen, linea recta van mijn (ABN) rekening verdwijnt. Maar is dat dan bij gebruik van Debitcards in NL ook zo? Of zit daar geen verschil..
Ik heb een N26 (ook Duits) Mastercard debit pas welke ik vaak gebruik in het buitenland en dat werkt wel gewoon instant. Je ziet gelijk een melding van de N26 app en Google Wallet (als je met mobiel betaald).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002

Transacties via Revolut en Vivid worden instant getoond, maar je ziet wel dat ze in eerste instantie gereserveerd staan.
Het lijkt dus erg af te hangen van de bank, hoe transacties getoond worden.

Ik sluit me aan bij de verwachting van @Herko_ter_Horst dat de Nederlandse banken zo min mogelijk zullen veranderen qua klantervaring en transacties dus instant en definitief laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
@Wally2002 & @xileS

Bedankt! Lijkt op een Duits dingetje te zijn, althans bij de "klassieke" banken (Sparkasse bijv.). Dat Revolut en N26 het als moderne online banken instant tonen verbaast me dan weer niks, maar vreemd dat ING (Duitsland) dann wel weer zo traag is, ook al is het een online bank.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje

Bij HSBC en NatWest in de UK verschijnen transacties met MasterCard Debit en Visa Debit met een melding erbij dat het reserveringen zijn, maar ze passen het saldo wel gelijk aan. Geen idee hoe dit in NL gaat lopen, maar dat is mijn ervaring in de UK.

Ze worden dan een paar dagen later geboekt en staan dan op de boekingsdatum in mijn overzicht, dat is het enige wat een beetje verneukeratief is als ik probeer uit te vinden wat t was wat ik betaald heb. De transactiedatum staat dan wel in de omschrijving, maar helemaal ideaal is het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Plofkotje op 16-01-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Plofkotje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Bij HSBC en NatWest in de UK verschijnen transacties met MasterCard Debit en Visa Debit met een melding erbij dat het reserveringen zijn, maar ze passen het saldo wel gelijk aan. Geen idee hoe dit in NL gaat lopen, maar dat is mijn ervaring in de UK.

Ze worden dan een paar dagen later geboekt en staan dan op de boekingsdatum in mijn overzicht, dat is het enige wat een beetje verneukeratief is als ik probeer uit te vinden wat t was wat ik betaald heb. De transactiedatum staat dan wel in de omschrijving, maar helemaal ideaal is het niet.
Tenminste wordt jouw saldo direct aangepast.

Heb een voorbeeld waarbij ik afgelopen 24 december in NL bij de Albert Heijn en andere winkels zoals Hema heb afgerekend met mijn Duitse ING Visa Debit en de afboeking pas op 28 december gedaan werd.

Geen idee of dit aan ING ligt, aan de Visa Debit of aan een combinatie daarvan maar vind het echt irritant.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier wordt het rechtstreeks afgeschreven, eerst als reservering en meestal binnen een paar uur tot dagen definitief als het om winkelaankopen gaat. (Online kan het wel eens zijn dat de reservering pas wordt omgezet naar definitieve transactie als de verkoper het product verzonden heeft en dan pas "claimt", maar dan staat het saldo al klaar.) Dat geldt voor zowel Debit als Credit. Mocht de merchant niet "claimen" dan krijg ik het saldo netjes terug, dat mag geloof ik tot 30 dagen duren. Bij beide type kaarten kan ik vragen om het alvast terug te sturen (bijvoorbeeld na een mislukte transactie of geannuleerde order), maar dan behouden ze zich het recht voor om de transactie alsnog in rekening te brengen als de merchant alsnog claimt (itt bij een refund).

Overigens viel me op dat bij Maestro-betalingen tegenwoordig ook eerst in de bankieren app staat dat het een reservering is, dat was voorheen altijd direct definitief. Maar dat kan ook iets van de bank zijn die zaken gelijk getrokken heeft, binnen Apple Pay bijvoorbeeld in de Wallet leek het met Maestro altijd al eerst een reservering te zijn voordat het definitief werd - maar dat was in de bank-app dan niet als dusdanig te zien. Nu lopen die 100% gelijk. Op zich ook logisch, immers is de technologie tussen Maestro en MC precies hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door WhatsappHack op 16-01-2023 17:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• japie06
  • Nu online
De betaalvereniging Nederland meldt dat "Nederland op tijd klaar is voor nieuwe Debitkaarten".
Buitenlandse bezoekers en Nederlanders met nieuwe betaalpassen van de merken Debit Mastercard en Visa Debit kunnen daarmee in de meeste Nederlandse winkels betalen. Hiermee wordt het project Debit Card Acceptatie (DCA) succesvol afgesloten. Dit project van Betaalvereniging Nederland samen met toonbankinstellingen, terminalleveranciers, transactieverwerkers, banken, Visa en Mastercard, had tot doel om vóór het einde van 2022 het merendeel van de betaalautomaten in Nederland aan te passen of te vervangen zodat ze geschikt zijn voor deze nieuwe ‘debitkaarten’.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
japie06 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:28:
De betaalvereniging Nederland meldt dat "Nederland op tijd klaar is voor nieuwe Debitkaarten".

[...]
Interessant wanneer de banken overstappen, nog geen nederlandse bank biedt een debit visa of mastercard aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik gok dat je grootbank bedoelt, want Bunq is al gestopt met uitgeven van Maestro kaarten, zie: michael4500 in "Mastercard stopt met Maestro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik heb toevallig deze week een nieuwe SNS pas gehad, en daar staat VPay op. Dat is dus ook geen Maestro kaart meer.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Nu online
TheFes schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:42:
Ik heb toevallig deze week een nieuwe SNS pas gehad, en daar staat VPay op. Dat is dus ook geen Maestro kaart meer.
Vpay is de 'maestro-variant' van VISA. VPay wordt uiteindelijk VISA debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFes schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:42:
Nee maar die werden al uitgegeven, net als dat de ING voornamelijk VPay passen was gaan uitgeven. (Wel apart trouwens bij ING, als je dan je VPay pas toevoegde aan Apple Pay maakten ze een virtuele Maestro-pas aan en voegde die toe.) VPay gaat dus ook verdwijnen, op het zelfde moment als dat MasterCard stopt met Maestro-uitgifte stopt VISA met VPay. Dat wordt VISA Debit. Je VPay pas zal wel gewoon blijven werken totdat de geldigheid voorbij is.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 20-01-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
WhatsappHack schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:25:
[...]

Nee maar die werden al uitgegeven, net als dat de ING voornamelijk VPay passen was gaan uitgeven. (Wel apart trouwens bij ING, als je dan je VPay pas toevoegde aan Apple Pay maakten ze een virtuele Maestro-pas aan en voegde die toe.) VPay gaat dus ook verdwijnen, op het zelfde moment als dat MasterCard stopt met Maestro-uitgifte stopt VISA met VPay. Dat wordt VISA Debit. Je VPay pas zal wel gewoon blijven werken totdat de geldigheid voorbij is.
Aah, oke
Waarom die tussenstap naar VPay dan (bij zowel ING als Maestro). Mijn vorige SNS pas was namelijk wel Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:41
VPay gaat dus ook verdwijnen, op het zelfde moment als dat MasterCard stopt met Maestro-uitgifte stopt VISA met VPay. Dat wordt VISA Debit.
Aub eerst dingen checken voor je ze schrijft. VPay blijft vooralsnog gewoon. Het zal ooit wel stoppen, maar Visa heeft momenteel nergens gezegd dat VPay wordt gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsch
SNS geeft al een tijdje beide passen uit (Net zoals de ING).
Als je een nieuwe pas aanvraagt kan dit zowel een Maestro als Vpay pas worden.
[...]
Wel apart trouwens bij ING, als je dan je VPay pas toevoegde aan Apple Pay maakten ze een virtuele Maestro-pas aan en voegde die toe.
[...]
ING geeft alleen fysieke Vpay passen uit, geen virtuele, die zijn altijd Maestro. Technisch gezien zijn de pas op je mobiel en de fysieke twee losstaande passen. Je voegt dus geen bestaande VPay pas toe, maar vraagt de ING via de app om een nieuwe te genereren om deze toe te voegen aan Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsch
davides schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:37:
[...]

Aub eerst dingen checken voor je ze schrijft. VPay blijft vooralsnog gewoon. Het zal ooit wel stoppen, maar Visa heeft momenteel nergens gezegd dat VPay wordt gestopt.
In alle nieuwsartikelen over Maestro staat niet expliciet dat Vpay ook stopt, maar wel dat alle kaarten vervangen gaan worden door Visa Debit. Is dus een beetje potato, potahto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TheFes schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:30:
[...]

Aah, oke
Waarom die tussenstap naar VPay dan (bij zowel ING als Maestro). Mijn vorige SNS pas was namelijk wel Maestro.
Omdat er tot nu toe nog geen enkele bank is die debit passen uit geeft (Bunq heeft het wel aangekondigd dat ze dat op korte termijn gaan doen).
Daarnaast zijn de betaalterminals etc pas in november / december geupdate voor ondersteuning van de debit passen. Echter zijn er natuurlijk ook weer voldoende terminals die niet geupdate (kunnen) worden.
Lijkt mij dus dat zeker van de grootbanken geen enkele vooraan wil staan met een grote uitrol en vervolgens een hoop slechte publiciteit over zich heen krijgen "omdat klanten niet kunnen pinnen". Dus laat Bunq maar als proefkonijn spelen en als dat goed gaat zullen ze wel eens volgen.

Pas van mij (bij Rabo) is geldig tot juli of augustus meen ik. Ik gok zomaar dat ik vervolgens ook een nieuwe Maestro of Vpay pas zal krijgen (geen ide of Rabo ooit Vpay gebruikt heeft).
En afgelopen week een rekening bij OpenBank geopend, naar hoe het er naar uit ziet krijg ik ook daar een Maestro pas (tenzij al hun teksten en afbeeldingen van de pas (designs) outdated zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Omdat er tot nu toe nog geen enkele bank is die debit passen uit geeft (Bunq heeft het wel aangekondigd dat ze dat op korte termijn gaan doen).
Daarnaast zijn de betaalterminals etc pas in november / december geupdate voor ondersteuning van de debit passen. Echter zijn er natuurlijk ook weer voldoende terminals die niet geupdate (kunnen) worden.
Lijkt mij dus dat zeker van de grootbanken geen enkele vooraan wil staan met een grote uitrol en vervolgens een hoop slechte publiciteit over zich heen krijgen "omdat klanten niet kunnen pinnen". Dus laat Bunq maar als proefkonijn spelen en als dat goed gaat zullen ze wel eens volgen.

Pas van mij (bij Rabo) is geldig tot juli of augustus meen ik. Ik gok zomaar dat ik vervolgens ook een nieuwe Maestro of Vpay pas zal krijgen (geen ide of Rabo ooit Vpay gebruikt heeft).
En afgelopen week een rekening bij OpenBank geopend, naar hoe het er naar uit ziet krijg ik ook daar een Maestro pas (tenzij al hun teksten en afbeeldingen van de pas (designs) outdated zijn)
Ik bedoel dus meer waarom ik niet gewoon een nieuwe Maestro pas van SNS krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TheFes schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Verkrijgbaarheid? Kosten*? Beter op langere termijn? Mastercard stopt ergens deze zomer dan met de uitgifte van Maestro passen. Wellicht wilt SNS ook daarna nog met "oude" passen / proven technology blijven werken? Lees: niet vanaf die datum over moeten naar Mastercard / Visa Debit. Of ze dan pas in de zomer Vpay passen uitgeven of nu al maakt niet veel uit, aangezien de adoptie van Maestro vs Vpay hetzelfde is.

* Ik kan mij best indenken dat Mastercard in aanloop naar het stopzetten van de productie van Maestro passen ook de prijs opvoert als incentive om ze niet meer te (ver)kopen / om een run te voorkomen / ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsch
[...]

Nogmaals, ING en SNS delen willekeurig zowel Maestro als Vpay uit.
Daarom kreeg je de ene keer een Maestro en de andere keer een Vpay.
Als je nu opnieuw een pas aanvraagt kan het zowel een Vpay als Maestro worden.
Dit doen ze al sinds 2018.

Zij doen dit om niet teveel afhankelijk te zijn van één partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

De sns geeft gewoon net zoals andere banken beiden uit:
https://www.snsbank.nl/pa...van-v-pay-of-maestro.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
[...]

Wikipedia heeft een Duitse bron die wel aangeeft dat VISA V-Pay langzaam gaat uitfaseren.
Wikipedia: V Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
martijnsch schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:12:
[...]

Nogmaals, ING en SNS delen willekeurig zowel Maestro als Vpay uit.
Daarom kreeg je de ene keer een Maestro en de andere keer een Vpay.
Als je nu opnieuw een pas aanvraagt kan het zowel een Vpay als Maestro worden.
Dit doen ze al sinds 2018.

Zij doen dit om niet teveel afhankelijk te zijn van één partij.
@YakuzA

Ah, sorry, dat beide deel had ik gemist :) Excuus

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

Uiteraard. En nu opnieuw gecheckt; niet de minste partijen zeggen van wel... Ga er vanuit dat het klopt:
https://www.consumentenbo...-met-maestro-betaalpassen
https://www.ccv.eu/nl/campagnes/toekomst-van-debetkaarten/ (Zie FAQ; "worden alle passen vervangen?")
https://www.buckaroo.nl/b...ijnen-in-de-komende-jaren
https://www.pay.nl/actueel/maestro-en-vpay-verdwijnen
https://emspay.nl/nl/nieu...o-en-vpay-gaan-verdwijnen
https://www.internetkassa...alpassen-verdwijnen-2023/

Als de passen worden vervangen voor VISA Debit en banken geen V-Pay meer uitgeven ehh... Tja, misschien klopt het wat je zegt dat VISA zelf er officieel idd niet mee stopt, maar dat maakt niet uit; ze verdwijnen hoe dan ook in NL. :P Dus linksom of rechtsom, ben ik van mening dat ik geen onjuistheden heb geschreven. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 21-01-2023 01:09 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste