Ja dat zeg ik toch ook? De groep mensen die buiten Europa op vakantie gaan, die geen CC hebben, en primair die dan wel een land zijn waar je behoorlijk wat met pas kan betalen. Die groep heeft er wat aan ja. Maar die groep is verrekte klein.
[...]
Nu toch ook?
Nee nu worden passen vervangen wanneer noodzakelijk, en niet dubbele passen uitgegeven.
[...]
Zoals ik beschreef in de post die ik plaatste
[...]
Dat wordt in de begeleidende brief uitgelegd. Bovendien gaan mensen niet de moeite nemen een helpdesk te bellen om te vragen waarom zij gratis een extra service krijgen.
Welk extra service? Ze konden vroeger alles met één pasje betalen, en nu moeten ze ineens twee pasjes mee hebben? Dan toch maar de helpdesk bellen wat nu de bedoeling is...
[...]
Geld pinnen met een CC is véél duurder, dus zou je blij zijn geweest met je MC/VISA debit
Als er nou één ding is waar je je Maestro wel vaak in het buitenland (buiten Europa) voor kan gebruiken, dan is het geld uit de muur halen.
Maar betreffende die helpdesk load: Als jij iedereen twee pasjes gaat geven, dan is er voor bijna iedereen een vraag wat nou de bedoeling is. En als 90% van de mensen het begeleidende schrijven goet begrijpt, heb je maar een miljoen bellers met je helpdesk.
Bij het huidige systeem, misschien is het mijn bubbel hoor, maar buiten dit topic + een keertje een nu.nl artikel, heb ik nog nooit iets over gehoord. Geen vrienden, geen familie, geen collega's, niemand die die iig ooit met mij heeft besproken als een probleem. Ik vermoed dus dat het eigenlijk totaal niet leeft, omdat de groep mensen die primair hier voordelen van heeft gewoon verrekte klein is.