Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
celshof schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:38:

[...]
Die gaan gewoon de consumenten tag op hun passen zetten, net zoals KNAB en Triodos nu doet . Daar durf ik wel een tientje op in te zetten.
Lijkt mij ook, aangezien de andere 2 banken dat ook (inmiddels) hebben. Als de banken zo "gemakkelijk" een consumenten tag op hun passen kan/mag zetten, dan heb ik al helemaal vraagtekens waarom de "Business" variant bestaat. Voor de acceptant zijn deze iig onnodig duur en voor de betaler loopt die onnodig tegen problemen van niet kunnen pinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tuniq schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:53:
[...]

Ik ben benieuwd, binnenkort weer in NL. Tot vorig jaar werd mijn creditcard (visa/MC) nogal eens geweigerd, met name buiten de randstad. In theorie zouden ze nu overal moeten werken (Visa/MC creditcard van buiten EU).

Voor mij persoonlijk voordeliger om met creditcard te betalen, maar de regels blijven wel een beetje bijzonder.
Het is idd een bijzondere regel. Ene kant snap ik hem, maar als je kijkt naar de extra kosten voor de acceptant, dan snap ik niet waarom deze niet gelijk zijn getrokken voor de Debitcards. Dus niet met een onderscheid met passen binnen/buiten EEA.

Creditcards kost nou eenmaal extra en daarvan snap ik weer niet dat je die verplicht moet gaan accepteren als ze buiten EEA zijn uitgegeven :? . Voor de acceptant maakt nu een buiten EEA Debit of Credit ook niet meer uit, aangezien ze beiden even duur zijn ;s.
Erg lastig voor de winkelier, met deze nieuwe regels kan ik me zomaar voorstellen dat er verrassingen zijn met opeens vrij hoge credit card charges doordat een aantal klanten met non-EU creditcards hebben betaald.
Het zal vooral verrassend/stuk duurder zijn voor situaties waarbij er idd veel non-EU kaarten worden gebruikt.

Vroeger was het gewoon simpel, je maakt als ondernemer de keus of je Creditcards accepteert of niet en weegt de voor/nadelen af. Nu moet je het maar accepteren, terwijl je dat helemaal niet wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:25:
[...]

Voor debit betalingen hebben wij dat nooit gedaan, maar voor Credit betalingen deden wij dit vroeger wel. Daarbij gaven wij gewoon van te voren aan dat met een Creditcard betalen mogelijk was, maar tegen extra (percentage) kosten.

Nu door die nieuwe passen, heb ik CC betalingen helemaal uitgezet, aangezien er dus op de terminal niet te zien is welke pas nou wel/niet via het CC netwerk/kosten gaat. Ik zou namelijk nu niet weten hoe je dat nu netjes moet regelen en dit kan geloof ik ook niet geautomatiseerd via de pinterminal of ik zou een extra terminal moeten kopen, speciaal voor CC acceptatie. [Terminal 1 mislukt, dus gebruik Terminal 2 tegen extra CC kosten] ;p.

Verder hadden wij ook bijna nooit Creditcard betalingen en dus ook helemaal niet nodig. Een enkeling koos liever voor CC, ook al kostte dit extra.
https://www.ccv.eu/nl/betaaloplossingen/apps/tap-to-pay

Dit is wellicht nog een optie om te proberen (zonder een nieuwe terminal te moeten aanschaffen). Creditcardbetaling wordt geweigerd op terminal > legt klant uit dat wij niet standaard creditcards accepteren en biedt aan dat het wel mogelijk is tegen 2,5% extra kosten en laat ze betalen via een App op je mobiel.

B2B mag dit geloof ik gewoon, maar naar consumenten is het niet toegestaan om extra kosten te berekenen.

Wel is 2,5% erg duur, dus heel interessant is het niet ;p. Wel weer een extra optie, mocht iemand echt perse met zijn creditcard willen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 09:40
xileS schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:04:
[...]

Lijkt mij ook, aangezien de andere 2 banken dat ook (inmiddels) hebben. Als de banken zo "gemakkelijk" een consumenten tag op hun passen kan/mag zetten, dan heb ik al helemaal vraagtekens waarom de "Business" variant bestaat. Voor de acceptant zijn deze iig onnodig duur en voor de betaler loopt die onnodig tegen problemen van niet kunnen pinnen.
Het merendeel van die hogere kosten komt terecht bij de uitgevende bank. Die zal wellicht deels hogere kosten en risico's hebben met zakelijke kaarten, waardoor een hoger tarief wordt gerekend. En deels om op die manier andere dienstverlening voor de zakelijke klant te bieden.
Maar, wellicht is het nog wel simpeler: de EU maakt vaak regels om consumenten te beschermen. Voor de particuliere debit en creditcard is het maximaal 0,2% en 0,3% respectievelijk en voor binnenlandse Nederland betalingen zelfs vast op €0,02 gezet.
Van bedrijven wordt verwacht dat ze in staat zijn wat meer hun eigen boontjes te kunnen doppen en is er meer vrijheid. Dan loop je dus ook eerder tegen de tarieven aan die internationaal normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 21:30

Hippe Lip

+ + + NL + + +

xileS schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:17:
[...]
Creditcardbetaling wordt geweigerd op terminal > legt klant uit dat wij niet standaard creditcards accepteren en biedt aan dat het wel mogelijk is tegen 2,5% extra kosten en laat ze betalen via een App op je mobiel.

B2B mag dit geloof ik gewoon, maar naar consumenten is het niet toegestaan om extra kosten te berekenen.
@xileS Nu ben ik niet heel erg thuis in deze kaart-materie, maar hier lijk je iets interessants te noemen:

De klant wil met een zakelijke kaart betalen. Wordt het daarmee (dus door met een zakelijke pas te willen betalen) niet een B2B-transactie?
Of zeg ik nu iets heel doms?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:20
Hippe Lip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:23:
[...]

@xileS Nu ben ik niet heel erg thuis in deze kaart-materie, maar hier lijk je iets interessants te noemen:

De klant wil met een zakelijke kaart betalen. Wordt het daarmee (dus door met een zakelijke pas te willen betalen) niet een B2B-transactie?
Dit is inderdaad wel relevant voor @xileS, in ieder geval voor zover hij een opslag wil berekenen voor de gebruikte betaalmethode.
Volgens PSD2 directive zijn betalingen met zakelijke betaalkaarten uitgesloten van het verbod op het in rekening brengen van een betaal toeslag voor bepaalde kaarten, en mag er een toeslag berekend worden.

Dit klinkt makkelijk maar je weet van te voren niet met wat voor kaart er betaald gaat worden, en zijn provider cq apparatuur gaat er blijkbaar ook niet helemaal lekker mee om door het allemaal op 1 hoop te gooien.

Voor een ondernemer wel lastige materie want je wil enerzijds geen klanten wegjagen doordat er elke keer gedoe is met geweigerde kaarten maar liever ook niet je prijzen moeten verhogen omdat de betaalkosten significant gestegen zijn.

Wellicht is dan gericht je kosten via een betaaltoeslag bij zakelijke klanten verhalen de meest eerlijke optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Eigenlijk zijn (zo goed als) alle betalingen bij ons met een zakelijke kaart, dus idd zijn het allemaal B2B transacties. Of bedoelde je iets anders?

Er zullen vast enkelen opeens hun privé pas gebruiken, maar daar is natuurlijk geen controle op.
Wally2002 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 04:58:
[...]

Dit is inderdaad wel relevant voor @xileS, in ieder geval voor zover hij een opslag wil berekenen voor de gebruikte betaalmethode.
Volgens PSD2 directive zijn betalingen met zakelijke betaalkaarten uitgesloten van het verbod op het in rekening brengen van een betaal toeslag voor bepaalde kaarten, en mag er een toeslag berekend worden.
Voor zo ver ik het begrepen had gaat dit idd om "consumentenbescherming" en dan zijn zakelijke transacties uitgesloten.

Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat het niet toegestaan is om een opslag te berekenen bij consumenten voor creditcards. Bij debitcards snap ik het, maar bij creditcards is dit voor de acceptant ook veel duurder.
Dit klinkt makkelijk maar je weet van te voren niet met wat voor kaart er betaald gaat worden, en zijn provider cq apparatuur gaat er blijkbaar ook niet helemaal lekker mee om door het allemaal op 1 hoop te gooien.
Idd en nu dus met de nieuwe passen al helemaal niet meer..

Voorheen hadden wij dus wel een creditcardacceptatie. Situatie jaren geleden was dat je gewoon op let wat de terminal aangeeft als de pas erin zit en daarna voer je pas het bedrag (+toeslag) in.

Later na een update, was dit ook al lastiger gemaakt want je kon pas kaarttype zien, nadat je het bedrag is ingevoerd en klant kaart erin heeft gestoken. Je moet de transactie dan snel annuleren mocht je een toeslag willen rekenen en soms ben je al te laat. In praktijk ging dit al niet heel gemakkelijk. Niet iedereen geeft netjes aan dat ze met een Creditcard gaan betalen en soms glipt er wat door zonder toeslag door te berekenen. En je gaat ook niet iedereen vragen met wat voor pas ze gaan betalen aangezien meer dan 99% gewoon een Maestro/Vpay was.

In ieder geval was het toen wel makkelijker om onderscheid te maken welke transacties via het creditcard contract verliep, dus een percentage van heel het bedrag ipv een vast transactiebedrag. Percentage was iets van 1,42%/1,32% (Mastercard/Visa).

Bij een Creditcard stond er altijd duidelijk "Credit" erbij en je kon dus altijd aan pinbon zien welke via het creditcardcontract verliepen. Situatie nu is dat heel het term "Credit" niet meer wordt weergeven. Bij een Credit Mastercard staat er alleen "Mastercard", maar bij een Debit Mastercard, staat er wel "Debit Mastercard". Dus eigenlijk precies andersom. En de situatie met sommige zakelijke passen, maakt het dus helemaal verwarrend om te zien welke via het creditcardcontract verlopen. Aangezien deze geen eigen "term" hebben
Voor een ondernemer wel lastige materie want je wil enerzijds geen klanten wegjagen doordat er elke keer gedoe is met geweigerde kaarten maar liever ook niet je prijzen moeten verhogen omdat de betaalkosten significant gestegen zijn.
Gelukkig valt dit (nog) wel mee en met creditcardbetalingen uitgeschakeld, dan gaan ook de betalingen met bv Mastercard Debit Business er niet doorheen. Dit is vaak altijd op te lossen door het handmatig over te maken ipv te pinnen. Wel is het dus vanaf dit jaar verplicht om buiten EEA kaarten te accepteren tegen Creditcardtarief, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Laatste keer werd deze nog geweigerd.
Wellicht is dan gericht je kosten via een betaaltoeslag bij zakelijke klanten verhalen de meest eerlijke optie.
Betaaltoeslag rekenen voor normale debit betalingen is natuurlijk niet nodig, dat zijn allemaal acceptabele kleine transactiekosten. Maar idd met Creditcards dan hebben wij het soms al over meerdere procenten en vaak is de marge bij B2B een stuk lager dan B2C.
Zo erg zal het (nog) niet zijn, maar als je bv over alle transacties 2% moet gaan afdragen, dan ga je bedragen krijgen waarvan je je huur kan betalen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, zolang dit helemaal niet nodig is.

Ons keuze is dan om helemaal geen creditcards te accepteren of dus eventueel tegen toeslag wat wij moeten betalen. Het gaat echt om de percentages dat ze over het hele bedrag pakken. Als het maar max een paar euro was per transactie, dan was dit nog te overzien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 16:39
Welke banken zijn er op dit moment nog niet over naar de nieuwe passen?

ING en ABN zijn de enige nog en ook zonder streefdatum als ik het goed begrijp (buiten het "in de loop van <huidig jaar>" dat al 2 jaar meebeweegd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:04
gamefreakin schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:32:
Welke banken zijn er op dit moment nog niet over naar de nieuwe passen?

ING en ABN zijn de enige nog en ook zonder streefdatum als ik het goed begrijp (buiten het "in de loop van <huidig jaar>" dat al 2 jaar meebeweegd)?
Ik wacht ook op ING en ABN. Ja ik heb o.a. Revolut maar het heeft ook zo'n voordelen dat je huisbank ook een moderne pas uitgeeft. De Volksbank is ook nog niet over, men geeft gewoon V-Pay nog uit. Er schijnt een heel klein groepje mensen te zijn met wel een nieuwe Debit pas maar geen brede uitrol zoals Rabobank, Knab, Triodos en Bunq nu doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 13:42
ABN Amro is bezig met intern testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHnodl3KrzKbymaKzBr6iEfmXZQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n8h60mpKpBCpEvlX2WiDrFKa.png?f=user_large

Dit Mastercard-Debit ABN Amro zal in het midden van dit jaar worden uitgebracht.

Maar ik heb begrepen dat ING al lang klaar is met testen hoor.
Nog heel even geduld mensen...

Ja ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk van af revolut ga...

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 31-03-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ultrafast schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:07:
ABN Amro is bezig met intern testen.

[Afbeelding]

Dit Mastercard-Debit ABN Amro zal in het midden van dit jaar worden uitgebracht.

Maar ik heb begrepen dat ING al lang klaar is met testen hoor.
Nog heel even geduld mensen...

Ja ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk van af revolut ga...
Gewoon weer een volgend zoethoudertje, al het testen is al jaren klaar, ze willen nog steeds gewoon die oude maestro/vpay chips opmaken ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:22
nielsiejjj92 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:16:
[...]

Ik wacht ook op ING en ABN. Ja ik heb o.a. Revolut maar het heeft ook zo'n voordelen dat je huisbank ook een moderne pas uitgeeft. De Volksbank is ook nog niet over, men geeft gewoon V-Pay nog uit. Er schijnt een heel klein groepje mensen te zijn met wel een nieuwe Debit pas maar geen brede uitrol zoals Rabobank, Knab, Triodos en Bunq nu doen.
Kanttekening bij ASN en SNS is dat je wel om een debit MasterCard kunt vragen indien je contact zoekt met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• said2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-04 22:47
Ik merk net een update bij ABN AMRO. Op hun mastercard-betaalpas pagina hebben ze de term "in de loop van 2025" gewijzigd naar "Binnenkort" zoals voorheen. Het lijkt erop dat ze binnenkort met de uitrol gaan beginnen. Al hebben we dit eerder uitgesteld.

De visa-debit-debit-mastercard is niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 21:30

Hippe Lip

+ + + NL + + +

said2 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 00:40:
Ik merk net een update bij ABN AMRO. Op hun mastercard-betaalpas pagina hebben ze de term "in de loop van 2025" gewijzigd naar "Binnenkort" zoals voorheen. Het lijkt erop dat ze binnenkort met de uitrol gaan beginnen. Al hebben we dit eerder uitgesteld.

De visa-debit-debit-mastercard is niet bijgewerkt.
Er staat zelfs
Je ontvangt de nieuwe Mastercard-betaalpas wanneer je pas verloopt of om een andere reden vervangen moet worden.
Dat lijkt toch te betekenen dat ze vanaf nu de nieuwe pas uitrollen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Youtl schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Kanttekening bij ASN en SNS is dat je wel om een debit MasterCard kunt vragen indien je contact zoekt met de klantenservice.
Is dit voor bestaande of nieuwe klanten? Zijn er kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlantedRabbit
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-04 11:36
Boerenlater schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:48:
[...]

Is dit voor bestaande of nieuwe klanten? Zijn er kosten aan verbonden?
Voor beide, de kosten zijn de standaard kosten die ASN/SNS normaal vragen voor de vervanging van een pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:22
PlantedRabbit schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:54:
[...]

Voor beide, de kosten zijn de standaard kosten die ASN/SNS normaal vragen voor de vervanging van een pas.
Als je een V-Pay kaart hebt en je gaat op reis naar een land waar V-Pay slechter geaccepteerd word kun je dit als argument opgooien dat je een nieuwe betaalpas nodig hebt. Als je daarbij dan ook aangeeft dat je liever MasterCard wilt in plaats van Maestro kun je hem gratis krijgen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• said2
Hippe Lip schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:38:
[...]

Er staat zelfs

[...]

Dat lijkt toch te betekenen dat ze vanaf nu de nieuwe pas uitrollen?
Dat vervangend pas verhaal staat al sinds vorig jaar. Ik denk niet dat een ABN pas nu een met Mastercard pas wordt vervangen maar het gaat 'binnenkort' wel gebeuren, binnen een aantal maanden hoop ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04 09:57

RSB

Toevallig vandaag nog een ABN betaalpas ontvangen die gewoon Maestro is

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-04 02:12
gisteren Visa Debit van Rabobank gekregen heb een nieuwe rekening geopent, wat een drama. Sta ik in de supermarkt bij zo'n snel kassa want kan ik meteen de pas activeren, moet ik een vijf cijferig code invoeren. Waar ik die vandaan moet halen weet ik niet, maar pincode is 4 cijfers en geen 5. Ik naar de betaalautomaat ergens verderop, gewoon 4 cijferig pincode invoeren, geld opgenomen. Probeerde daarna die Visa Debit Rabo toe te voegen aan de Apple Pay, werkt niet.

App eraf gegooid en overnieuw geinstalleerd, kom ik die hele app niet meer in. Code 973 betaalgegevens kloppen niet, mijn bankrekening IBAN toch echt wel duidelijk ingevoerd, 9 cijfers. Maar nee, na 25 pogingen nog niet. Ik word er doodmoe van.

Kan dus nergens meer bij bij de Rabo. Er staat ook dat je je betaalpas moet toevoegen die bij je Raboscanner hoort. ????? Ik kreeg alleen Visa Debit kaart en geen scanner erbij. Ik heb er wel 1, maar die werkt ook niet met deze Visa Debit card. Hoe dan.. er werkt gewoon niets. Helemaal Niets ! Zelfs mijn iphone helemaal gerest, en app opnieuw gedownload maar niets, ook niet op een andere telefoon, niets.

Kaart schijnt wel actief te zijn, handmatig ingevoerd in wallet, kaart wordt niet ondersteund.

Mensen die een rekening openen bij de Rabo en een Visa Debit krijgen kunnen letterlijk helemaal Niets !

[ Voor 14% gewijzigd door HaydrionRayel op 03-04-2025 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 14:43
HaydrionRayel schreef op donderdag 3 april 2025 @ 06:57:
Mensen die een rekening openen bij de Rabo en een Visa Debit krijgen kunnen letterlijk helemaal Niets !
Mijn ervaring is het tegenovergestelde. In mei 2024 opende ik een nieuwe rekening bij de Rabo. Slechts 2 dagen later had ik alles (inclusief een Visa Debit-pas) binnen en werkte letterlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:00
HaydrionRayel schreef op donderdag 3 april 2025 @ 06:57:
gisteren Visa Debit van Rabobank gekregen heb een nieuwe rekening geopent, wat een drama. Sta ik in de supermarkt bij zo'n snel kassa want kan ik meteen de pas activeren, moet ik een vijf cijferig code invoeren. Waar ik die vandaan moet halen weet ik niet, maar pincode is 4 cijfers en geen 5. Ik naar de betaalautomaat ergens verderop, gewoon 4 cijferig pincode invoeren, geld opgenomen. Probeerde daarna die Visa Debit Rabo toe te voegen aan de Apple Pay, werkt niet.

App eraf gegooid en overnieuw geinstalleerd, kom ik die hele app niet meer in. Code 973 betaalgegevens kloppen niet, mijn bankrekening IBAN toch echt wel duidelijk ingevoerd, 9 cijfers. Maar nee, na 25 pogingen nog niet. Ik word er doodmoe van.

Kan dus nergens meer bij bij de Rabo. Er staat ook dat je je betaalpas moet toevoegen die bij je Raboscanner hoort. ????? Ik kreeg alleen Visa Debit kaart en geen scanner erbij. Ik heb er wel 1, maar die werkt ook niet met deze Visa Debit card. Hoe dan.. er werkt gewoon niets. Helemaal Niets ! Zelfs mijn iphone helemaal gerest, en app opnieuw gedownload maar niets, ook niet op een andere telefoon, niets.

Kaart schijnt wel actief te zijn, handmatig ingevoerd in wallet, kaart wordt niet ondersteund.

Ik heb al een Visa Debit kaart sinds november 2023 binnen de pilot (en ben dus al veel langer klant). En herken de problemen niet. Pas prima kunnen activeren bij een zelfscan in de supermarkt, Rabo Scanner werkt prima (en dat ding heb ik al 10+ jaar of zo in huis, dus geen "update" nodig voor de Debit passen), etc. Gebruik alleen geen Google Pay / Apple Pay, maar naar dit topic kijkende ben je AFAIK ook de eerste die daar een probleem mee meld, terwijl ze deze passen al ongeveer een jaar uitgeven.

All in all lijkt me dus dat er bij jou meer aan de hand is (/defecte / "corrupte" pas?) en je beter bij de Rabo kunt aankloppen dan hier je beklag te doen. Want wij kunnen het niet oplossen en "voor ons" werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
probleem is opgelost, er was iets aan hun kant niet goed qua instellingen. Alleen Apple pay werkt nog steeds niet, kom nu wel in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
edit: nevermind.

[ Voor 97% gewijzigd door celshof op 03-04-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
kom net van de albert heijn vandaag steek visa debit kaart van de rabo in de terminal vraagt ie weer om een 5 cijferige code dat was gisteren bij plusmarkt ook al, ik zou niet weten wat die 5 cijfers zijn, pincode bestaat uit 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
En als je er 4 invoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-04 13:02
HaydrionRayel schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:37:
kom net van de albert heijn vandaag steek visa debit kaart van de rabo in de terminal vraagt ie weer om een 5 cijferige code dat was gisteren bij plusmarkt ook al, ik zou niet weten wat die 5 cijfers zijn, pincode bestaat uit 4
Gewoon je 4 cijferige invoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaydrionRayel
balken07 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:21:
[...]

Gewoon je 4 cijferige invoeren
Klopt het werkt ! Super bedankt voor deze tip. Nou nu dat Apple pay moet werken want die werkt nog steeds niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaydrionRayel
Heb zelf wat lopen rommelen in instellingen iets met icloud nog wat, Alles werkt en alles is toegevoegd aan Apple Pay

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SNS is hier updated naar MC. Ben benieuwd wanneer ze weer worden vervangen en helemaal overgaan naar ASN. Als het goed is nog dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfhooRbuqG02ZCT_xRhWZXiU2ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DT1NyxVSLdkJlQDZw82WkhG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:20
Executor16 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:29:
SNS is hier updated naar MC. Ben benieuwd wanneer ze weer worden vervangen en helemaal overgaan naar ASN. Als het goed is nog dit jaar.

[Afbeelding]
Heb je hier zelf om gevraagd of werd het vanzelf een Debit Mastercard?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-04 12:19
Mijn ASN betaalpas is vervangen door een Visa Debit met eekhoorn alls design op nieuwe pas. Mijn oude VPay verliep in mei 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:20
MichaelV76 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 01:44:
Mijn ASN betaalpas is vervangen door een Visa Debit met eekhoorn alls design op nieuwe pas. Mijn oude VPay verliep in mei 2025.
Dat is opvallend! Voorheen gaf de Volksbank nog helemaal geen Visa Debit passen uit (SNS & Regio alleen Debit Mastercard). Goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-04 13:02
MichaelV76 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 01:44:
In aanvulling op @Boudewijn. ook goed om te vernemen dat reguliere vervanging eindelijk (ook) met uitgifte van de nieuwe passen plaatsvindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:01
Ik heb een nieuwe rekening aangevraagd bij de ABN, maar zie dat hun campagnes al actief Mastercard logos hebben op de passen, zal dus niet te lang meer duren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8hp-SzhCYReNv-ymnpT1p4rclo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OVuhnEJvLELFOmy6k9Ghwwv5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHvik50H9Y0J3tHdEhI805dBxH4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GuFCgcwug3AYocE4QX5cYZFd.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 09:15
haha. Volgens de foto op deze pagina, ging die man die ijsjes afrekenen met de ABN Amro credit card.
https://www.abnamro.nl/nl...eisverzekering/index.html

Misschien werkte die Debit Mastercard niet, en heeft ie toen z'n credit card gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 13:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyNnADbvaT9mPDojbI72Lrs1QZo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lmLJWdDzB80Rf1oq2mDez2kB.png?f=user_large

Helaas bijna goed het is inderdaad een creditcard abnamro geworden.
Er is nog geen officeel debit card afbeelding uitgebracht hoor....

Hou wel slag om arm het gaat om vernieuwd creditcard afbeelding ?...

Neem niet dat weg dat alsnog ze moet nog debit naam erop afdrukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultrafast op 19-04-2025 17:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichaelV76
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-04 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3tSTJVE5X4b5WibFlyBWoUNKls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDCduKzjZih2sThJHNp6n90c.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van mijn vervangende pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• said2
ABN AMRO gebruikt de Maestro pas nog steeds in pagina betaalpas
https://www.abnamro.nl/nl...en/betaalpas/product.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aj-zmcBPSE5lHETgUGT7x1BfUZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aIiR6ryHjoNEm7S93hBTuyRC.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste