Dat is hetzelfde. Zolang er ergens een B staat, kost het geld. Dus als je elke betaling lost verwerkt, betaalt de ontvangende winkelier een bedrag. €0,13 bij de ING bijvoorbeeld:
https://www.ing.nl/zakeli...gen-binnen-de-sepa-landenNiet als je de infrastructuur van het netwerk, zoals het abonnement en de apparatuur erbij opteld.
Pak ik weer even het voorbeeld van ING. Daar betaal ik €20 per maand voor het ontvangen van iDeal transacties en €0,35 per transactie. Abonnement is heel vergelijkbaar en die stuksprijs is flink (maar wel alleen voor online). Daarnaast, Wero zonder apparatuur of aangepaste software zie ik niet gebeuren. Als ik wil betalen, dan wil ik mijn telefoon tegen een apparaat houden en binnen een milli-seconde betaald hebben. Dat apparaat heb je bij Wero dus ook gewoon nodig. Al is het maar om ook van niet-EU-inwoners betalingen te kunnen accepteren.
Wat ik eerder zie gebeuren, is dat Wero als betaalmethode wordt toegevoegd op bestaande terminals. Zoals CCV bijvoorbeeld Payconiq kan activeren.
Trouwens, ik heb het over 6ct per transactie, maar de grootverbruikers betalen dat echt niet. Een AH of andere grote keten betaalt veel minder per transactie voor de MC en Visa transacties. Als die Wero gaan opnemen, moet dat ook voor de verlaagde prijs, want anders gaat het niet gebeuren.
En vergeet niet, MC en Visa hebben nog ruimte om te zakken in prijs. De interchange fee gaat namelijk van de bank van de winkelier naar de bank van de klant. Die 2ct per transactie (consumer debitkaart) zouden ze makkelijk kunnen schrappen, als een Wero dit niet gebruikt, om te kunnen blijven concurreren. Vervelend voor een bank die geen betaalautomaatdiensten levert, maar voor een bank die beide zijden bedient, maakt het niet veel verschil.
xileS schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:17:
[...]
Uiteraard moet je een rekensom maken, maar naar mijn idee doet niet lang iedereen dat. Een transactieverwerkingscontract kost vaak iets van 4 euro en een apparaat kan je eventueel kopen ipv huren. Voor een vereniging en bedragen onder de 10 euro snap ik natuurlijk de keuze.
Zelfs als je koopt, is een servicecontract geen slecht idee. Want wat doe je als er een storing is? Hoe krijg je updates binnen van de software?
Ik zie zulke apparaten echter ook waar bedragen boven de 100 of 1000 euro betaald worden, waarbij ik niet echt het idee heb dat daar goed over nagedacht is.
Oh, er zijn zeker plekken waar er niet over nagedacht is. Betalingen ontvangen is voor geen enkele winkelier natuurlijk hun primaire doel. Maar, een Zettle neerzetten is wel heel makkelijk en snel geregeld, tegen lage kosten. En heel geschikt dus, als je geen zekerheid hebt over de aantallen keren dat je een transactie doet. Ook biedt Zettle integratie aan om zowel via pinapparaat als webshop betalingen te ontvangen. Je betaalt wel wat meer, maar krijgt op zich best een mooie dienstverlening terug, waarbij je nog steeds alleen per transactie betaalt.
Trouwens, "Als je nieuw bent bij Zettle en je bedrijf elke maand meer dan € 10.000 in kaarttransacties aanneemt, het hele jaar lang, dan is een tarief op maat misschien iets voor jou."
De hoge bedragen betalen dus vast een aangepast tarief.
[
Voor 30% gewijzigd door
celshof op 09-12-2024 13:37
]