Toch wel slecht voor een gemeente.. Ik neem aan dat er inmiddels wel vaker mensen zijn geweest die niet konden "pinnen", dat er dan nog steeds niks aan gedaan is..WhatsappHack schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 01:12:
[...]
Mja, maar dat is bunq eigen. Wat mij wel opvalt is dat de MasterCard's vooral niet geaccepteerd worden op terminals beheerd door gemeentes... Wilde hier op het gemeentehuis afrekenen voor verlenging rijbewijs: nope.jpeg. Moest Maestro selecteren. Betalen in de parkeergarage in een gemeente verderop? Nope, enkel Maestro/VPAY.
Het goede nieuws is dat dit wel de outliers zijn. Het niet kunnen betalen met MasterCard Debit is voor mij intussen extreem zeldzaam geworden in Nederland.
Weet iemand toevallig of er iets speciaals/anders is aan de KNAB Mastercard Debit (zakelijk) passen? Vreemd genoeg kunnen deze passen bij ons niet contactloos pinnen op onze redelijk nieuwe CCV Duo Base (A80-A35). NFC via mobiel werkt niet en contactloos met de mobiel dus ook niet, maar de pas fysiek erin werkt weer wel. En krijg altijd te horen, dat dit "alleen bij ons" gebeurt
Ik dacht eerst dat het net als ING zakelijk, contactloos standaard is uitgeschakeld. Maar dat kan het niet zijn, als het "alleen bij ons" zo is..
Ik zou het ook nog CCV moeten navragen, maar ik betwijfel of ze hier wel een goed antwoord op weten te geven.