Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 01:12:
[...]

Mja, maar dat is bunq eigen. Wat mij wel opvalt is dat de MasterCard's vooral niet geaccepteerd worden op terminals beheerd door gemeentes... Wilde hier op het gemeentehuis afrekenen voor verlenging rijbewijs: nope.jpeg. Moest Maestro selecteren. Betalen in de parkeergarage in een gemeente verderop? Nope, enkel Maestro/VPAY.

Het goede nieuws is dat dit wel de outliers zijn. Het niet kunnen betalen met MasterCard Debit is voor mij intussen extreem zeldzaam geworden in Nederland.
Toch wel slecht voor een gemeente.. Ik neem aan dat er inmiddels wel vaker mensen zijn geweest die niet konden "pinnen", dat er dan nog steeds niks aan gedaan is..

Weet iemand toevallig of er iets speciaals/anders is aan de KNAB Mastercard Debit (zakelijk) passen? Vreemd genoeg kunnen deze passen bij ons niet contactloos pinnen op onze redelijk nieuwe CCV Duo Base (A80-A35). NFC via mobiel werkt niet en contactloos met de mobiel dus ook niet, maar de pas fysiek erin werkt weer wel. En krijg altijd te horen, dat dit "alleen bij ons" gebeurt :| .

Ik dacht eerst dat het net als ING zakelijk, contactloos standaard is uitgeschakeld. Maar dat kan het niet zijn, als het "alleen bij ons" zo is..

Ik zou het ook nog CCV moeten navragen, maar ik betwijfel of ze hier wel een goed antwoord op weten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel slecht voor een gemeente.. Ik neem aan dat er inmiddels wel vaker mensen zijn geweest die niet konden "pinnen", dat er dan nog steeds niks aan gedaan is..
Ja dat zei ik ook. De dame achter de balie zei meteen dat het haar schuld niet is maar die van IT. Dat vond ik ergens wel grappig. Maar het was ook geen beschuldiging aan haar adres, vond het gewoon opmerkelijk dat ik dus niet had kunnen betalen als ik niet nog een back-up Maestro pas mee had omdat ze na een paar jaar nog altijd hun terminals niet geüpdatet hebben. :+ Maar ze hebben dus inderdaad al meegemaakt dat mensen helemaal niet konden afrekenen, ze wist alleen niet hoe dit dan opgelost was in die gevallen. Je zal er maar staan met je spoedaanvraag voor een Rijbewijs/ID/Paspoort o.i.d.. :')

Kijk die parkeergarages van de gemeente kan ik nog inkomen omdat die automaten van voor de oorlog zijn, maar zelfs daar vind ik het nu we een paar jaar verder zijn eigenlijk vrij absurd dat het nog altijd niet opgelost is. Afijn, daar parkeer ik nu met kentekenherkenning. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 01:50
Laat die nu net wel een wisselkoers opslag hanteren (zij het een erg kleine, maar toch). N26 en Trade Republic hanteren geen opslag (en bij TR krijg je ook nog eens 1% cashback)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:02
Schweino schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:34:
Laat die nu net wel een wisselkoers opslag hanteren (zij het een erg kleine, maar toch). N26 en Trade Republic hanteren geen opslag (en bij TR krijg je ook nog eens 1% cashback)
N26 hanteert geen wisselkoersopslag tegen de Mastercard koers, en Trade Republic hanteert geen opslag tegen de Visa koers. Maar Mastercard en Visa hanteren wel opslag van hun koers tegen de ECB koers. Bij N26 kun je dat in het transactieoverzicht zien, en bij TR als je een account statement opvraagt.

Bij een recente GBP transactie rekende TR (Visa) 1,54% opslag ten opzichte van de ECB koers. Is dit meer dan de opslag die Revolut rekent? Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Maar ik zou niet zeggen dat TR geen wisselkoersopslag kent.

Ik had een paar maanden geleden wat gegevens van wisselkoersopslag gepost bij N26. Ik denk in het creditcard topic.

• Schweino
alson schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:58:
[...]

N26 hanteert geen wisselkoersopslag tegen de Mastercard koers, en Trade Republic hanteert geen opslag tegen de Visa koers. Maar Mastercard en Visa hanteren wel opslag van hun koers tegen de ECB koers. Bij N26 kun je dat in het transactieoverzicht zien, en bij TR als je een account statement opvraagt.

Bij een recente GBP transactie rekende TR (Visa) 1,54% opslag ten opzichte van de ECB koers. Is dit meer dan de opslag die Revolut rekent? Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Maar ik zou niet zeggen dat TR geen wisselkoersopslag kent.

Ik had een paar maanden geleden wat gegevens van wisselkoersopslag gepost bij N26. Ik denk in het creditcard topic.
Bestaat er een kaart dan die niet de Visa of Mastercard koers aanhoudt maar de ECB koers? Bij mijn weten niet. En daarmee bedoelde ik dus aan te geven dat TR en N26 geen eigen koersopslag hanteren bovenop de Mastercard en Visa koers (wat Revolut wel doet).

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Schweino schreef op donderdag 5 september 2024 @ 00:10:
[...]

Bestaat er een kaart dan die niet de Visa of Mastercard koers aanhoudt maar de ECB koers? Bij mijn weten niet. En daarmee bedoelde ik dus aan te geven dat TR en N26 geen eigen koersopslag hanteren bovenop de Mastercard en Visa koers (wat Revolut wel doet).
Sowieso zit je met de genoemde fintechs vaak al stukken beter qua vreemde valuta dan de grootbanken. En heb je ook gelijk een debit MasterCard (of Visa debit) in plaats van te moeten wachten tot je bank eindelijk over gaat (om het nog een beetje ontopic te houden ;) ). Voor een incidentele vakantie zou ik persoonlijk de keuze voor een fintech meer laten afhangen van andere zaken dan de exacte wisselkoers. Maar dat is meer voor een ander topic.

En om precies te zijn: Revolut hanteert in het geheel geen koersopslag maar gebruikt de eigen Revolut wisselkoers.

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:02
Schweino schreef op donderdag 5 september 2024 @ 00:10:
[...]

Revolut gebruikt niet de Visa of Mastercard koers, maar hanteert wel een opslag ten opzichte van de ECB koers. Is deze opslag hoger dan die van Visa of Mastercard?

• Wally2002
  • Nu online
alson schreef op donderdag 5 september 2024 @ 01:34:
[...]

Revolut gebruikt niet de Visa of Mastercard koers, maar hanteert wel een opslag ten opzichte van de ECB koers. Is deze opslag hoger dan die van Visa of Mastercard?
Zoals ik hiervoor al aangeef gebruikt Revolut dus geen opslag maar een eigen wisselkoers. Daardoor is er negens makkelijk in te zien wat het verschil is met ECB of de kaartschema koers. Je zult dan op hetzelfde moment in de app een wisseltransactie moeten initiëren en dan terugrekenen wat die opslag dan ongeveer is.

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
Wally2002 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:24:
[...]

Zoals ik hiervoor al aangeef gebruikt Revolut dus geen opslag maar een eigen wisselkoers. Daardoor is er negens makkelijk in te zien wat het verschil is met ECB of de kaartschema koers. Je zult dan op hetzelfde moment in de app een wisseltransactie moeten initiëren en dan terugrekenen wat die opslag dan ongeveer is.
Doe mij dus maar N26. De Mastercard koers is prima, en voor mij veel transparanter.

• Wally2002
  • Nu online
balken07 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:48:
[...]

Doe mij dus maar N26. De Mastercard koers is prima, en voor mij veel transparanter.
Revolut is ook transparant over de wisselkoers. Het laat zich alleen wat lastiger vergelijken.
Maar nogmaals sowieso is het al beter dan de grootbanken en heb je ook een moderne debetkaart ipv Maestro of V-Pay, of je nu bij N26 of Revolut zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 01:48
Wally2002 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:33:
[...]

Revolut is ook transparant over de wisselkoers. Het laat zich alleen wat lastiger vergelijken.
Maar nogmaals sowieso is het al beter dan de grootbanken en heb je ook een moderne debetkaart ipv Maestro of V-Pay, of je nu bij N26 of Revolut zit.
Voor de Mastercard koers kan ik gewoon de currency converter van hen gebruiken. Voor Revolut moet ik door iets meer hoepels springen en zelf gaan rekenen. Dus wellicht is transparant het verkeerde woord, maar laat ik dan zeggen dat N26 eenvoudiger is wat betreft de koers.

• Schweino
balken07 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:57:
[...]

Voor de Mastercard koers kan ik gewoon de currency converter van hen gebruiken. Voor Revolut moet ik door iets meer hoepels springen en zelf gaan rekenen. Dus wellicht is transparant het verkeerde woord, maar laat ik dan zeggen dat N26 eenvoudiger is wat betreft de koers.
Je kan het hier eventueel ook berekenen voor Revolut:

https://www.revolut.com/currency-converter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op donderdag 5 september 2024 @ 01:34:
[...]

Ik heb een aantal keer in het buitenland proef op de som genomen (betalingen met N26 en Revolut binnen een paar uur gedaan) en telkens kwam N26 als meest gunstige uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:49
WhatsappHack schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:49:
[...]

Ja dat zei ik ook. De dame achter de balie zei meteen dat het haar schuld niet is maar die van IT. Dat vond ik ergens wel grappig. Maar het was ook geen beschuldiging aan haar adres, vond het gewoon opmerkelijk dat ik dus niet had kunnen betalen als ik niet nog een back-up Maestro pas mee had omdat ze na een paar jaar nog altijd hun terminals niet geüpdatet hebben. :+ Maar ze hebben dus inderdaad al meegemaakt dat mensen helemaal niet konden afrekenen, ze wist alleen niet hoe dit dan opgelost was in die gevallen. Je zal er maar staan met je spoedaanvraag voor een Rijbewijs/ID/Paspoort o.i.d.. :')

Kijk die parkeergarages van de gemeente kan ik nog inkomen omdat die automaten van voor de oorlog zijn, maar zelfs daar vind ik het nu we een paar jaar verder zijn eigenlijk vrij absurd dat het nog altijd niet opgelost is. Afijn, daar parkeer ik nu met kentekenherkenning. :P
Het zou moet nu werken als goed is….

Half jaar geleden bij Eemnes wasbox BP kon niet alleen maestro’s en vandaag geprobeerd weer met Apple Pay Triodos visa debit ja hoor het werkt geen enkel probleem. Dus parkeerautomaten moet nu ook al bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:39
Ultrafast schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:25:
[...]

Half jaar geleden bij Eemnes wasbox BP kon niet alleen maestro’s en vandaag geprobeerd weer met Apple Pay Triodos visa debit ja hoor het werkt geen enkel probleem. Dus parkeerautomaten moet nu ook al bijgewerkt.
Beetje voorbarig denk ik om te stellen dat de parkeerautomaten ook al bijgewerkt zouden moeten zijn. Denk wel dat men druk bezig is om de resterende punten om te laten gaan via updates, maar zeker weet je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Youtl schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:03:
[...]

Beetje voorbarig denk ik om te stellen dat de parkeerautomaten ook al bijgewerkt zouden moeten zijn. Denk wel dat men druk bezig is om de resterende punten om te laten gaan via updates, maar zeker weet je het niet.
Dat kan er zult idd niet 100% bij parkeerautomaten maar mensen probeert wel best doen voor alle automaten updaten. Probeert nog 1 keer misschien is wel al beter na half jaar uiteraad met parkeer app en kentekenherkening is geen probleem.

Maar heikelpunt is alleen winkeliers met een verouderd terminal zitten...
Misschien is daarom ook goed datum 1-1-2025 dan zijn we ook vanaf met alle oude aparaat in nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultrafast op 06-09-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ultrafast schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:43:
[...]
Dat kan er zult idd niet 100% bij parkeerautomaten maar mensen probeert wel best doen voor alle automaten updaten. Probeert nog 1 keer misschien is wel al beter na half jaar uiteraad met parkeer app en kentekenherkening is geen probleem.

Maar heikelpunt is alleen winkeliers met een verouderd terminal zitten...
Misschien is daarom ook goed datum 1-1-2025 dan zijn we ook vanaf met alle oude aparaat in nederland.
Je post is amper te begrijpen, maar het punt was dat een N=1, op random plaats X, niet zoveel impliceert over alle andere systemen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Vandaag in de parkeergarage was nog altijd no bueno met MC Debit. :) Het ligt aan tal van factoren. Zag gisteravond wel dat eentje in Helmond eindelijk geüpdatet was. (Bij die toevallig ook al meermaals klacht over geprobeerd in te dienen omdat ie op een bepaald moment PIN-only was; wat niet handig is als ie niet alle passen pakt. :+ Maar daarover een klacht proberen in te dienen bleek een vrijgeleide A38-situatie op te leveren, zullen we maar zeggen. :’))

Maar goed, het verbaast me weinig als we komende weken opeens snel van alles bijgewerkt zien worden. Men heeft jaren kunnen lanterfanten omdat het werkelijke einde steeds uitgesteld werd, nu beginnen steeds meer banken MC/VISA te leveren en groeit het probleem (en als je geen adequate betaalmanier aanbiedt zul je bij parkings bijv. toch echt de slagboom open moeten dus; dus opeens wordt het belangrijk.).

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
YakuzA schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:07:
[...]

Je post is amper te begrijpen, maar het punt was dat een N=1, op random plaats X, niet zoveel impliceert over alle andere systemen.
Speculeren heeft ook niet veel zin hoor. Je kan beter zelf gaan testen doen ipv wiskunde bedenken desnood hebt je een back up meastro pas naast.

Bovendien het zou helpen een melding aan parkeerbeheerder dat een betaalautomaat update nodig en winkeliers aandacht brengen ivm een oude betaalterminal straks 1-1-2025 verloopt. Daar helpt je veel beter 100% op dekking he.

Zodra 100% dekking gehaald dan kan eindelijk topic mastercard stop met meastro gesloten...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:36

djiwie

Wie?

[...]

Wat bedoel je hier nu te schrijven? (Je Nederlands is amper te volgen :S)

1. Bij de BP wasbox in Eemnes werkt het nu, _dus_ alle parkeerautomaten zijn nu ook al bijgewerkt?
of:
2. Nu blijkt dat ook parkeerautomaten moeten worden bijgewerkt??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:00
Net een rabo pas ontvangen, Visa debit.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Theswitch schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:33:
Net een rabo pas ontvangen, Visa debit.
Rabobank is al maanden geleden gestart met de uitgifte van Mastercard en Visa debit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Bij ASN kun je geen Mastercard debit aanvragen volgens de medewerker. Het is niet mogelijk om op verzoek een nieuwe betaalpas aan te vragen voor klanten kreeg een collega te horen.

Denk dat het erg afhangt van de medewerker die je helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:43
Gisteren voor het eerst aan een reguliere betaalterminal heel erg blij geweest dat ik al een Mastercard Debit had. Bij een tankstation in Frankrijk werden de Maestro’s van mijn medereizigers niet geaccepteerd. Mijn Mastercard Debit werkte meteen zonder nukken. Het lijkt erop dat in het buitenland juist de acceptatie van Maestro niet gegarandeerd is. Alle passen waren van Rabo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hacdias
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:28
daanb14 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:33:
Gisteren voor het eerst aan een reguliere betaalterminal heel erg blij geweest dat ik al een Mastercard Debit had. Bij een tankstation in Frankrijk werden de Maestro’s van mijn medereizigers niet geaccepteerd. Mijn Mastercard Debit werkte meteen zonder nukken. Het lijkt erop dat in het buitenland juist de acceptatie van Maestro niet gegarandeerd is. Alle passen waren van Rabo.
Ik ben zelf Portugees en mijn Nederlandse betaalpassen werken vaak niet in Portugal, vooral VPay. We hadden Maestro in Portugal ~ 10 jaar geleden, maar toen zijn alle banken overgestapt op Visa/Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
In Italië geloof ik ook meegemaakt bij een parkeerautomaat op straat. Maestro lukte niet, maar Mastercard debit wel. Verder in supermarkten/restaurants enzo geen problemen (nog) met Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Deze week een nieuwe pas gehad van de ABN AMRO, ik had verwacht dat het ondertussen een Mastercard/Visa Debit zou zijn, maar het is nog steeds een Maestro.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
MatHack schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:28:
Deze week een nieuwe pas gehad van de ABN AMRO, ik had verwacht dat het ondertussen een Mastercard/Visa Debit zou zijn, maar het is nog steeds een Maestro.
Lees de posts hier door, bij ABN en ING is het nog onduidelijk wanneer de nieuwe kaarten uitgegeven gaan worden. ;)

Het is dus meer dan logisch dat je Maestro krijgt omdat er geen aankondiging/release is geweest van ABN AMRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55
Weet iemand hoe het met de adoptie van MasterCard Debit in Belgie zit? Gisteren bij tankstations van zowel Total als Gabriels niet kunnen betalen met (Bybit) debit Mastercard via Apple Pay. Met de fysieke kaart overigens nog niet geprobeerd, kan dat nog verschil maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
bureno schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:42:
Weet iemand hoe het met de adoptie van MasterCard Debit in Belgie zit? Gisteren bij tankstations van zowel Total als Gabriels niet kunnen betalen met (Bybit) debit Mastercard via Apple Pay. Met de fysieke kaart overigens nog niet geprobeerd, kan dat nog verschil maken?
Mastercard debit (en credit) werkt bij Gabriëls. Apple pay zou geen verschil mogen maken. Zelf ook al probleemloos met Garmin pay betaald daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
'niet kunnen betalen' kan eigenlijk ook nog van alles zijn, ging het gelijk bij aanbieden van de kaart al mis? En wat voor foutmelding?

( ik neem aan dat er voldoende saldo beschikbaar was, bij tankstations wordt namelijk een reservering gedaan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:55:
[...]

Weet iemand toevallig of er iets speciaals/anders is aan de KNAB Mastercard Debit (zakelijk) passen? Vreemd genoeg kunnen deze passen bij ons niet contactloos pinnen op onze redelijk nieuwe CCV Duo Base (A80-A35). NFC via mobiel werkt niet en contactloos met de mobiel dus ook niet, maar de pas fysiek erin werkt weer wel. En krijg altijd te horen, dat dit "alleen bij ons" gebeurt :| .

Ik dacht eerst dat het net als ING zakelijk, contactloos standaard is uitgeschakeld. Maar dat kan het niet zijn, als het "alleen bij ons" zo is..
Mysterie is als goed is opgelost (tot nu geen geweigerde KNAB passen gehad). Bij navraag bij CCV viel een oplettende medewerker op dat wij CC betalingen nog aan hadden staan, terwijl ons CC verwerkingscontract was opgezegd. Hij heeft dus CC betalingen in zijn geheel uitgeschakeld.

Uiteraard had ik voordat ik mij CC contract had opgezegd al contact gehad met CCV of zij dan aan hun/ons kant ook niet iets moest wijzigen. Nee, dat was niet nodig volgens de medewerker destijds..

Alles werkte idd zoals het moest, maar behalve KNAB contactloze betalingen dus. Wel een beetje vreemd, aangezien andere passen geen problemen gaven. Het lijkt er dan op dat bij contactloze betalingen van KNAB het eerst een CC signaal doorgeeft en daardoor gelijk wordt geweigerd. Een andere reden kan ik zelf niet bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Gisteren bij tankstations van zowel Total als Gabriels niet kunnen betalen met (Bybit) debit Mastercard via Apple Pay. Met de fysieke kaart overigens nog niet geprobeerd, kan dat nog verschil maken?
In bovenstaande situatie (KNAB contactloos en via mobiel/Apple Pay) maakte het blijkbaar dus wel uit. Of dat in jouw situatie ook zo is, durf ik niet te zeggen. Je kan het met een fysieke pas proberen en deze erin te steken ipv contactloos aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finance2024
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-09 19:58
Is er al iets bekend over de uitrol van Mastercard Debit bij ABN Amro? Het lijkt wel heel erg lang te duren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
finance2024 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:37:
Is er al iets bekend over de uitrol van Mastercard Debit bij ABN Amro? Het lijkt wel heel erg lang te duren zo.
Heb je het al gevraagd aan ABN AMRO?

Zover ik dit topic volg en de media is er geen aankondiging geweest vanuit ABN, misschien als je contact opneemt de klantenservice wel meer info heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01
Zojuist terug gekomen uit Albanië en daar betaald met een Platinum Mastercard van de ING (in combinatie met een Royaalpakket).

Via een vriend ben ik gewezen op kosten en (betere) alternatieven en heb bij terugkomst gelijk mijn Royaalpakket gewijzigd naar een voordeliger pakker en heb ook mijn Platinumcard opgezegd.

Naar aanleiding van dit bericht ook nog maar even contact opgenomen met de klantenservice van ING omdat ik voor sommige online aankopen en het huren van een auto in het buitenland een CC nodig heb.

Op zich heb ik geen "echte" CC nodig omdat we over voldoende saldo/liquiditeit beschikken. Een debit mastercard, gekoppeld aan onze betaalrekening van ING zou eigenlijk een prima alternatief zijn. Helaas wist de medewerkster van niets en moest ze het navragen. Uiteindelijk werd me verteld dat ze eerst de huidige voorraad betaalpassen opmaken, en daarna de nieuwe kaarten gaan uitgeven. Mijn huidige betaalpas loopt af in april 2025 en ze kon me geen garantie geven dat het dan een nieuwe pas zou gaan worden.

Ik ben me nu dus aan het oriënteren naar een goed alternatief en ga me maar eens inlezen welke aanbieder voor mij het meest geschikt is (BUNQ, Revolut, N26).

Eventueel zou het overstappen van ING naar Rabobank nog een optie kunnen zijn zie ik nu. Zij geven de nieuwe betaalpassen nu al wel uit voor zover ik na kan gaan. het is alleen zo'n gedoe om alles om te zetten naar een andere bank |:(

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 21-10-2024 19:03 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

A3-D schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:00:
Zojuist terug gekomen uit Albanië en daar betaald met een Platinum Mastercard van de ING (in combinatie met een Royaalpakket).
Platinum cc nemen is idd raar, op de gewone cc kun je ook gewoon de bestedingslimiet omhoog gooien :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@A3-D Het is wel vaker gezegd, maar hou er wel rekening mee dat bv voor autohuur ed wel soms echt een CreditCard wordt gevraagd. Uit mijn ervaring lukt het vaak wel gewoon met een Debit Mastercard, maar lees ook verhalen dat sommige partijen deze echt weigeren.

Alternatieven die jij opnoemt (behalve Bunq) zijn idd beter voor in het buitenland, want dan betaal je geen/minder koersopslag. Die betaal je standaard met je ING pas wel. Je zou ook nog naar Trade Republic kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Aanvullend op de post van @xileS mis je bij debit kaarten vaak een aankoopverzekering/chargeback optie bij de NL banken.

@A3-D Het aanhouden van een CC kan zeker geen kwaad voor aankopen in winkels en/of autohuur (mocht de verhuurder je geld niet terugstorten of andere problemen zich voordoen).

Anders moet je bij N26/Revolut meteen voor de duurdere pakketten gaan met verzekeringen waardoor je was duurder uitkomt dan met ING, tenzij je alle features actief gaat gebruiken (dan haal je de kosten er weer uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocinante
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-08 11:10
finance2024 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:37:
Ik heb dit antwoord in X gevonden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8531RgvpxfUg5q6tTPOtlPrNro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hHoaR6zyb4asvJgnHcdx6DCB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 23:10

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik heb hier een ING-betaalpas met het V-pay logo rechtsboven. Nu gebruik ik die weinig, maar heb het nu twee keer meegemaakt dat ik ermee wil betalen in een restaurant en dat de betaalterminal zegt dat de PINcode verkeerd is. Als ik met die pas naar de flappentap ga, werkt diezelfde PINcode prima.

Heeft dat te maken met de hier omschreven perikelen? Ik vind dat zo vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 22-10-2024 11:27 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zegt nog steeds niks toch?
mogelijk misschien einde jaar, of einde 2025 als de voorraad mogelijk misschien toch wat groter was :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-quan
  • Laatst online: 20-10 21:09
Hippe Lip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:26:
Ik heb hier een ING-betaalpas met het V-pay logo rechtsboven. Nu gebruik ik die weinig, maar heb het nu twee keer meegemaakt dat ik ermee wil betalen in een restaurant en dat de betaalterminal zegt dat de PINcode verkeerd is. Als ik met die pas naar de flappentap ga, werkt diezelfde PINcode prima.

In principe niet, want dit gaat om de overstap van Maestro / V-Pay naar Mastercard Debit / Visa Debit. Jouw pas heeft zou dus niet een debitcardacceptatieprobleem moeten hebben, maar is misschien gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

q-quan schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

In principe niet, want dit gaat om de overstap van Maestro / V-Pay naar Mastercard Debit / Visa Debit. Jouw pas heeft zou dus niet een debitcardacceptatieprobleem moeten hebben, maar is misschien gewoon defect?
Zou kunnen, maar het enige dat zo’n kaart (technisch gezien) doet, is zich identificeren met een uniek nummer, toch? En dat werkt of dat werkt niet. Of je nou aan een betaalterminal staat of bij een flappentap.
Of zie ik dat verkeerd? Ik ben niet heel erg bekend met het softwaredeel van die communicatie.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 18:57
Vandaag een aparte. Bij de Lidl waren ze bezig met nieuwe zelfscan kassa's. Deze accepteerden mijn VISA Debit en Mastercard Debit niet. De oude zelfscan aan de andere kant van het pad, had er geen probleem mee.

Volgens mij hing er hetzelfde pinapparaat aan. Zal vast een instelling zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

LongBowNL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:50:
Vandaag een aparte. Bij de Lidl waren ze bezig met nieuwe zelfscan kassa's. Deze accepteerden mijn VISA Debit en Mastercard Debit niet. De oude zelfscan aan de andere kant van het pad, had er geen probleem mee.

@LongBowNL
… of een andere fw-versie van (hw-matig) hetzelfde pinapparaat?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• said2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:57
Een update van ABN AMRO, binnen twee maanden zou de uitrol beginnen dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACVdM7-hAbn6HTQ9vc60yT2li-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SXOOohRkHtoQalxvvgjdcRoy.png?f=user_large

[ Voor 125% gewijzigd door said2 op 05-11-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
said2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:28:

[Afbeelding]
Lijkt er sterk op dat het gewoon begin 2025 word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

said2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:28:

[Afbeelding]
Gewoon weer uitgesteld dus als ze toch iets meer voorraad Maestro hebben dan verwacht :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Wat zouden ze bedoelen met “in de loop van…”? Oktober 2025 of pas in december van dat jaar? O-)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hippe Lip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:51:
[...]

Wat zouden ze bedoelen met “in de loop van…”? Oktober 2025 of pas in december van dat jaar?
Hetzelfde als ze bedoelden met ‘in de loop van 2024’ ?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongBowNL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:50:

Terminals uit voorraad? :P Ik had dit bij een Jan Linders die omgebouwd is naar AH. Nieuwe zelfscan plein had nieuwe terminals: die gingen helemaal over hun nek van Apple Pay (ook met Maestro) en accepteerden geen MC Debit. Heeft 3 maanden geduurd voordat de firmware bijgewerkt werd naar iets dat niet van voor de oorlog is. Sindsdien werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17
Hippe Lip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:26:

Betaalterminals met touchscreen toevallig? Heb weleens in een restaurant gehad dat ik aan het tafeltje zat en de serveerster de betaalterminal vasthield en ik er van overtuigd was dat ik de pincode correct intypte maar dat dat toch niet zo was door de onhandige hoek van het vasthouden en de touchscreen die geen feedback geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 18:57
WhatsappHack schreef op woensdag 6 november 2024 @ 02:37:
[...]

Terminals uit voorraad? :P Ik had dit bij een Jan Linders die omgebouwd is naar AH. Nieuwe zelfscan plein had nieuwe terminals: die gingen helemaal over hun nek van Apple Pay (ook met Maestro) en accepteerden geen MC Debit. Heeft 3 maanden geduurd voordat de firmware bijgewerkt werd naar iets dat niet van voor de oorlog is. Sindsdien werkt het perfect.
Inmiddels geen problemen meer. Het waren vast opstart problemen met de nieuwe kassa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

dj_ryow schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:18:
[...]

Betaalterminals met touchscreen toevallig? Heb weleens in een restaurant gehad dat ik aan het tafeltje zat en de serveerster de betaalterminal vasthield en ik er van overtuigd was dat ik de pincode correct intypte maar dat dat toch niet zo was door de onhandige hoek van het vasthouden en de touchscreen die geen feedback geeft.
Nee, een (voor mij als leek) gewone terminal met fysieke toetsen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Laatst online: 06:55
Mijn huidige ING Maestro kaart verloopt in 2026. Toch krijg ik automatisch deze maand een nieuwe toegestuurd omdat mijn oude 'bijna verloopt'. Klantenservice begreep het ook niet helemaal maat kon mijn wel helpen switchen van v-pay naar maestro. V-pay heeft nog minder dekking in Uganda (woonland ) dan maestro.

[ Voor 0% gewijzigd door CB32 op 07-11-2024 05:59 . Reden: Naam bank toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
CB32 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:20:
Mijn huidige Maestro kaart verloopt in 2026. Toch krijg ik automatisch deze maand een nieuwe toegestuurd omdat mijn oude 'bijna verloopt'. Klantenservice begreep het ook niet helemaal maat kon mijn wel helpen switchen van v-pay naar maestro. V-pay heeft nog minder dekking in Uganda (woonland ) dan maestro.
Welke bank is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Laatst online: 06:55
ING. Wellicht vervangen ze wat passen eerder om de uitrol beter in fases te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 23:23
CB32 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:20:
Mijn huidige ING Maestro kaart verloopt in 2026. Toch krijg ik automatisch deze maand een nieuwe toegestuurd omdat mijn oude 'bijna verloopt'. Klantenservice begreep het ook niet helemaal maat kon mijn wel helpen switchen van v-pay naar maestro. V-pay heeft nog minder dekking in Uganda (woonland ) dan maestro.
Viel mij ook op, ik heb 2 ING passen waarvan er 1 vorige maand al maand of 3 voor vervalmaand werd vervangen terwijl begin dit jaar bij een andere pas een stuk korter voor vervaldatum was. Even nog de oude pasjes opmaken zodat ze begin 2025 kunnen switchen naar de nieuwe passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is Knab het overwegen waard in de tussentijd als 'erbij' als je een Debitcard echt nu nodig hebt? Van alle banken waar ik pasjes van heb zijn zij zelf een aantal maanden geleden begonnen met pro-actief vervangen van de pasjes zelfs al voor het einde van de looptijd van de vorige pas.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:06:
Misschien is Knab het overwegen waard in de tussentijd als 'erbij' als je een Debitcard echt nu nodig hebt? Van alle banken waar ik pasjes van heb zijn zij zelf een aantal maanden geleden begonnen met pro-actief vervangen van de pasjes zelfs al voor het einde van de looptijd van de vorige pas.
Knab is dan weer wel duur. Als het je puur om het pasje gaat kun je bv terecht bij OpenBank waar je een gratis rekening incl. gratis pas hebt. En anders Revolut of N26 waar je ook een gratis rekening hebt, alleen eenmalig voor het pasje betaald. En bij Revolut heb je ook nog eens een NL bankrekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Enige is een huisbank optie tot nu is KNAB, Triodos en Rabobank daarnaast en anders idd fintech dat is revolut.

Maar echt grootbank ING en ABN-Amro is alleen wachten tot in 2025 het is idd niets anders erop wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Bij SNS krijg je ook een debit MasterCard of Visa op eigen verzoek. ASN is ook begonnen met de uitrol, maar als het om een rekening voor erbij gaat is N26/Revolut ook nog een optie. Knab lijkt me een dure oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• said2
Wees wel bewust van het verschill tussen een Prepaid Mastercard/Visa debitcard van N26, Wise of Revolut en een Mastercard/visa debitcard die aan je reguliere bankrekening gekoppeld is, als je z'on debitcard nu echt nodig hebt om te reizen bijvoorbeeld.

Het is me opgevallen dat Hertz geen prepaid debitcards accepteert.Op hun site https://www.hertz.nl/p/debit-kaart-informatiestaat het volgende vermeld:

Al onze vestigingen accepteren debitcards met een Visa of Mastercard logo, Debitcard wordt geaccepteerd bij Hertz-locaties in België, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Slowakije, het vasteland van Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Helaas accepteren wij geen Prepaid Debitcard en geen Cash kaarten.

Dit zal misschien ook het geval bij andere auto verhuur bedrijven.

[ Voor 13% gewijzigd door said2 op 08-11-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
said2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:25:
Wees wel bewust van het verschill tussen een Prepaid Mastercard/Visa debitcard van N26, Wise of Revolut en een Mastercard/visa debitcard die aan je reguliere bankrekening gekoppeld is, als je z'on debitcard nu echt nodig hebt om te reizen bijvoorbeeld.

Het is me opgevallen dat Hertz geen prepaid debitcards accepteert.Op hun site staat het volgende vermeld:

Al onze vestigingen accepteren debitcards met een Visa of Mastercard logo, Debitcard wordt geaccepteerd bij Hertz-locaties in België, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Slowakije, het vasteland van Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

En wat valt dan onder een "prepaid" debitcard? Er is naar mijn weten voor de acceptant bv geen verschil of die een N26 Mastercard Debit of een Rabo Mastercard Debit accepteert.

Wel kunnen sommige autoverhuurder een CREDITcard vragen ipv een Debitcard, zoals eerder besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• said2
xileS schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:44:
[...]

En wat valt dan onder een "prepaid" debitcard? Er is naar mijn weten voor de acceptant bv geen verschil of die een N26 Mastercard Debit of een Rabo Mastercard Debit accepteert.

Wel kunnen sommige autoverhuurder een CREDITcard vragen ipv een Debitcard, zoals eerder besproken.
Ik begrijp het verschil ook niet echt helemaal want momenteel kun je je salaris op een revolut rekening ook laten storten -nadat ze een nederlandse virtueel bankvestiging hebben geopend- in plaats van geld van je ING-rekening naar Revolut overboeken bijvoorbeeld. Op sommige debitcards staat het woord Prepaid op. Dit geeft aan de debitcard vooraf betaald is en daarom zal ik deze niet geaccepteerd worden bij Hertz bijvoorbeeld. Op revolut debitcards staat alleen Debit erop en dus geen Prepaid!

https://www.hertz.nl/p/debit-kaart-informatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-YXS0oNkDfdlZfsOxVmD7YMNnc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Rt0hI6n7y9NQVsNSI1nzEB8d.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door said2 op 08-11-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@said2 Bij bunq staat er geen prepaid op de kaart en wordt het een debitcard genoemd (staat er ook op), maar je kunt er geen cent meer mee uitgeven dan dat er op dat moment op die rekening staat. Technisch werkt die dus zoals een prepaidkaart…

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 08-11-2024 12:19 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
said2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:02:
[...]

Ik begrijp het verschil ook niet echt helemaal want momenteel kun je je salaris op een revolut rekening ook laten storten -nadat ze een nederlandse virtueel bankvestiging hebben geopend- in plaats van geld van je ING-rekening naar Revolut overboeken bijvoorbeeld. Op sommige debitcards staat het woord Prepaid op. Dit geeft aan de debitcard vooraf betaald is en daarom zal ik deze niet geaccepteerd worden bij Hertz bijvoorbeeld. Op revolut debitcards staat alleen Debit erop en dus geen Prepaid!

[Afbeelding]
Ik heb geen ervaring met een prepaid betaalkaart, maar met prepaid simkaarten kon je deze bv vroeger gebruiken zonder aan je naam te koppelen. Als dit met betaalkaarten ook zo is, dan snap ik, dat deze niet geaccepteerd worden. Op de Prepaid Wise kaart foto zie ik idd ook geen naam staan. Een autoverhuurder vraagt standaard een kaart met dezelfde naam als de huurder.

Uit rijtje hierboven gaat het denk ik dan alleen om Wise, aangezien N26 en Revolut geen prepaid kaarten zijn naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:18:
@said2 Bij bunq staat er geen prepaid op de kaart en wordt het een debitcard genoemd (staat er ook op), maar je kunt er geen cent meer mee uitgeven dan dat er op dat moment op die rekening staat. Technisch werkt die dus zoals een prepaidkaart…
Betreft uitgeven is het idd hetzelfde, dus daarom zie je vaak in de voorwaarden dat het een Creditcard moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:26

de Peer

under peer review

[...]

Ik begrijp het verschil ook niet echt helemaal want momenteel kun je je salaris op een revolut rekening ook laten storten -nadat ze een nederlandse virtueel bankvestiging hebben geopend- in plaats van geld van je ING-rekening naar Revolut overboeken bijvoorbeeld.
Je kunt al vele jaren je salaris op je Revolut rekening laten storten, ook toen ze nog een Litouwse IBAN hadden. Het is al jarenlang mijn hoofdrekening.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 08-11-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online

Het is me opgevallen dat Hertz geen prepaid debitcards accepteert.Op hun site https://www.hertz.nl/p/debit-kaart-informatiestaat het volgende vermeld:

De debitkaarten van N26, Wise en Revolut zijn toch geen prepaid debitkaarten? Er is, net als bijvoorbeeld Rabobank gewoon een bankrekening gekoppeld aan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
La1974 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:22:
[...]

De debitkaarten van N26, Wise en Revolut zijn toch geen prepaid debitkaarten? Er is, net als bijvoorbeeld Rabobank gewoon een bankrekening gekoppeld aan de kaart.
N26 iig niet, Wise en Revolut heb ik geen pas van, maar als ik op de afbeeldingen kijk zijn die ook geen prepaid (alleen om sommige afbeeldingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Het zal allemaal gaan om de technische kant van de kaart en niet om wat op gedrukt staat (naam of geen naam, debit, credit, prepaid). Elk type kaart heeft een eigen categorie dat, als ik het goed heb, af te lezen is aan het kaartnummer. Komt uit een eigen nummerserie (eerste cijfers?).
Ik ben geen kenner in deze, maar zie dit soort info vaker voorbij komen. Aan de hand van het technische type kaart zal een acceptant dan zijn beslissing baseren, verwacht ik.

Overigens: dat je geen naam op de afbeelding van de kaart hierboven ziet betekent niet dat die er niet op staat. Bunq zet die ook op de achterkant.

[ Voor 26% gewijzigd door Hippe Lip op 08-11-2024 12:31 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Hippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:18:
Dat je niet meer kunt uitgeven dan wat er op je rekening staat is volgens mij de standaard bij debitcards.

Ik denk dat de termen prepaidkaarten en debit kaarten soms onterecht door elkaar worden gebruikt. Ook door sommige websites. Een debitkaart is aan een bepaalde (betaal)rekening gekoppeld en geeft je de mogelijkheid om te blijven betalen tot je banksaldo op is. (Tenzij je rekening roodstand toelaat.) Die koppeling aan een bankrekening maakt dat de kaart ook indirect aan jouw persoon gekoppeld is. Als er iets geks zou gebeuren, en je zou er vandoor gaan, dan kan degene (bv autoverhuurder) bij wie je de debitkaart gebruikt, bij de bank aankloppen om alsnog bij jou uit te komen. Uiteraard is dat een omslachtige weg, maar die weg is er wel.

Een 'echte' prepaid kaart is een kaart met de waarde van een bepaald bedrag, die verder niet is gekoppeld aan een betaalrekening. En (zeker in sommige buitenlanden) soms ook volledig anoniem kunnen zijn. Dat maakt dat die kaarten ook niet goed als "onderpand" kunnen werken. Als er dan iets geks gebeurt, dan heeft de verhuurder geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:31
[...]

[Afbeelding]
Grappig, ik heb exact dezelfde prepaid debit card van Wise voor erbij, maar daar staat dus geen prepaid op. dus dan zou Hertz de mijne wel accepteren maar zodra er prepaid op staat niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 08-11-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:29:
Het zal allemaal gaan om de technische kant van de kaart en niet om wat op gedrukt staat (naam of geen naam, debit, credit, prepaid). Elk type kaart heeft een eigen categorie dat, als ik het goed heb, af te lezen is aan het kaartnummer. Komt uit een eigen nummerserie (eerste cijfers?).
Ik ben geen kenner in deze, maar zie dit soort info vaker voorbij komen. Aan de hand van het technische type kaart zal een acceptant dan zijn beslissing baseren, verwacht ik.

Overigens: dat je geen naam op de afbeelding van de kaart hierboven ziet betekent niet dat die er niet op staat. Bunq zet die ook op de achterkant.
Naam is voor een verhuurder zeker wel belangrijk. Als je pasje van iemand anders (met een andere naam dus) geleend hebt, dan kan je deze niet gebruiken als jij als huurder op het contract staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• said2
Arjant2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:42:
[...]

Grappig, ik heb exact dezelfde prepaid debit card van Wise voor erbij, maar daar staat dus geen prepaid op. dus dan zou Hertz de mijne wel accepteren maar zodra er prepaid op staat niet?
Die Wise "Prepaid" debitcard zal dan een oude kaart zijn denk ik. Ik kon mijn Wise kaart niet zo vinden anders heb ik het even gecontroleerd.

Ik denk zelf dat Hertz naar de bankvergunning kijkt. Revolut, N26, Bunq en al die online banken met een bankvergunning zullen als banken zien denk ik maar Wise heeft geen bankvergunning in Engeland of Amerika bijvoorbeeld, zeggen ze zelf. Een verhuurbedrijf zal een Wise debitcard misschien niet accepteren.

https://wise.com/us/blog/wise-as-bank-account

Can you use Wise as a bank account?
No, you cannot use Wise as a bank account, because Wise is not a bank, it’s a Money Services Business.

https://wise.com/gb/blog/...s-account-requirements-uk

Is Wise a bank?
Wise is not a bank. In the UK, Wise is licensed as an Electronic Money Institution, and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA), much like banks are. Plus, because it's a global business, Wise is also overseen by a range of regulatory agencies around the world.

[ Voor 7% gewijzigd door said2 op 08-11-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Arjant2 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:42:
[...]

Of het wel of niet lukt, hangt denk ik ook van personeel af. Als personeel niet oplet en pasje gewoon door automaat haalt, dan werkt borg inhouden (vaak) gewoon. Echter moeten ze geloof ik wel je naam checken.

En bij sommige verhuurders zie ik expliciet staan dat het een CreditCard moet zijn, maar alsnog lukt het vaak met een DebitCard alsnog, als personeel er niks van zegt.

Mocht je een auto willen huren is een CC alsnog aan te raden dus, mocht je geen problemen willen ervaren hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

xileS schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:56:
[...]

Of het wel of niet lukt, hangt denk ik ook van personeel af. Als personeel niet oplet en pasje gewoon door automaat haalt, dan werkt borg inhouden (vaak) gewoon. Echter moeten ze geloof ik wel je naam checken.

En bij sommige verhuurders zie ik expliciet staan dat het een CreditCard moet zijn, maar alsnog lukt het vaak met een DebitCard alsnog, als personeel er niks van zegt.

Mocht je een auto willen huren is een CC alsnog aan te raden dus, mocht je geen problemen willen ervaren hiermee.
In die zin is het verschil dat de borg gewoon in zijn geheel direct van je rekening wordt afgeschreven in geval van een debit card. Bij een credit card wordt alleen een reservering gemaakt en volgt later de definitieve afrekening van de huur. Die reservering telt dan overigens wel mee met het bepalen van je max bestedingsbedrag. Pas als de definitieve afrekening van je autohuur is gedaan, vervalt die reservering en komt dat weer bij je bestedingsruimte.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:28

Een prepaid Debitcard bestaat maar wordt niet door de banken (maar door MC en Visa zelf) uitgegeven. Deze moet je zien als een kruising tussen een debit kaart en een cadeaukaart. Niet gekoppeld aan een rekening en het saldo (dat je dan bij de winkel koopt/betaalt) staat dan aan het kaartnummer gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 20-10 21:12
Hippe Lip schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:29:
Het zal allemaal gaan om de technische kant van de kaart en niet om wat op gedrukt staat (naam of geen naam, debit, credit, prepaid). Elk type kaart heeft een eigen categorie dat, als ik het goed heb, af te lezen is aan het kaartnummer. Komt uit een eigen nummerserie (eerste cijfers?)
Soort van, inderdaad. Per BIN (eerste 6/8 tekens van het kaartnummer) kan er 1 product gekoppeld zijn. Dat kan een consumenten debitkaart zijn, maar ook bijvoorbeeld een business debitkaart. En die hebben allemaal eigen mogelijkheden en bijbehorende tarieven (voor issuer en acquirer/winkelier).

Echter, er is ook nog een bepaalde EMV tag 9F0A en die heeft (in de EEA) maar 4 verschillende waarden: debit, credit, commercial, prepaid.
Je kunt daar dus niet de combinatie van business credit mee maken, bijvoorbeeld. Terminals in Nederland kijken naar die EMV tag en niet naar de BIN (dat doet de acquirer/bank van de winkelier dan weer wel voor het afrekenen met de uitgevende bank van de pas).
En er zijn banken, die zich niet heel netjes de BIN en de EMV tag hetzelfde zetten. Dus dan kun je een businesskaart van zowel Rabobank als Triodos hebben en werkt de ene wel en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@celshof
Dank voor deze uitleg. Dit is idd wat ik bedoelde. Acceptatie bij bijvoorbeeld autohuur zal dan ws afhankelijk zijn van die EMV-tag, neem ik aan?

En is die tag voor een leek aan de buitenkant (of op een andere manier) ergens aan te zien, te herkennen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-quan
  • Laatst online: 20-10 21:09
Youtl schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 05:18:
[...]

Bij SNS krijg je ook een debit MasterCard of Visa op eigen verzoek. ASN is ook begonnen met de uitrol, maar als het om een rekening voor erbij gaat is N26/Revolut ook nog een optie. Knab lijkt me een dure oplossing
Heeft iemand intussen al een ASN debitkaart "in het echt" gezien? Ik heb laatst weer gebeld, maar aanvragen kan voorlopig nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Hippe Lip schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 00:03:
@celshof
Dank voor deze uitleg. Dit is idd wat ik bedoelde. Acceptatie bij bijvoorbeeld autohuur zal dan ws afhankelijk zijn van die EMV-tag, neem ik aan?
Ja. Behalve als ze gewoon alles accepteren, dan kijken ze alleen naar de brand tag (Mastercard en Visa dus).
Trouwens, alhoewel de autoverhuur het accepteert, kan het door je eigen bank nog wel afgekeurd worden.
En is die tag voor een leek aan de buitenkant (of op een andere manier) ergens aan te zien, te herkennen?
Niet aan de buitenkant, maar tegenwoordig heeft zowat elke (Android) telefoon NFC en met een app kun je dan uitlezen. Heb al eens een link naar zo'n app geplaatst in dit topic, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
q-quan schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 00:34:
[...]

Heeft iemand intussen al een ASN debitkaart "in het echt" gezien? Ik heb laatst weer gebeld, maar aanvragen kan voorlopig nog niet...
Ja, een collega opende een nieuwe rekenjng en liet zien dat hij een creditcard achtige pas kreeg (wist niet dat er ook debit Mastercard en Visa kaarten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masseurvenlo
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-07 23:10
Laatst ook bij asn rekening geopend maar een oude vpay pas gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masseurvenlo
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-07 23:10
Gelukkig komt binnenkort nationale Nederlanden met hun betaalrekening dus benieuwd of zij Mastercard debit of visa debit krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

celshof schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 00:47:
[...]
Niet aan de buitenkant, maar tegenwoordig heeft zowat elke (Android) telefoon NFC en met een app kun je dan uitlezen. Heb al eens een link naar zo'n app geplaatst in dit topic, geloof ik.
@celshof Interessante info toch!
Op mijn iPhone heb ik ook een paar NFC-appjes. Maar waar moet ik nou naar kijken om het type kaart te zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHC324nt9GUayJFukuclSi6n3yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94y7Bt2qxP879LGcTuUcq7CQ.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
@Hippe Lip Bij deze data zie ik niets staan. Je hebt een app nodig die EMV data kan uitlezen en interpreteren. Geen idee of die bestaat voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

celshof schreef op zondag 10 november 2024 @ 00:39:
@Hippe Lip Bij deze data zie ik niets staan. Je hebt een app nodig die EMV data kan uitlezen en interpreteren. Geen idee of die bestaat voor Apple.
Dank @celshof. Helaas kan ik geen app voor iPhone vinden die EMV-data kan lezen. Wel bestaat tap-to-pay om kaartbetalingen te accepteren, dus de kaart kan technisch gezien helemaal gelezen worden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 11:26
Sinds eind juli heb ik van de Rabobank een VISA Debit Card gekregen, aangezien mijn oude Maestro Pas bijna is verlopen. Je kunt ook internationale aankopen mee betalen die voorheen enkel met een Creditcard of PayPal betaald konden worden. Mijn vraag is, is het verstandig om ook hotelreserveringen binnen Europa met een Debit Card te betalen of je moet je per sé hotelreserveringen met een Creditcard betalen? Ik wil eigenlijk de hotelreserveringen gelijk betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
@Nitein-Repart1 Als je de reservering voorheen zonder nadenken met iDeal had betaald, kun je je nu net zo goed met Visa of MC debit betalen. Bij iDeal was de betaling gelijk definitief, bij de debetkaart heb je nog enige mogelijk om de transactie te betwisten mocht het een frauduleuze website blijken te zijn.

Creditcard kan (maar hoeft niet) extra zekerheden bieden in de vorm van een gekoppelde reisverzekering. Maar dat kun je ook prima via een losse reisverzekering regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Wally2002 schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:26:
@Nitein-Repart1 Als je de reservering voorheen zonder nadenken met iDeal had betaald, kun je je nu net zo goed met Visa of MC debit betalen. Bij iDeal was de betaling gelijk definitief, bij de debetkaart heb je nog enige mogelijk om de transactie te betwisten mocht het een frauduleuze website blijken te zijn.

Creditcard kan (maar hoeft niet) extra zekerheden bieden in de vorm van een gekoppelde reisverzekering. Maar dat kun je ook prima via een losse reisverzekering regelen.
Een betaling via Maestro/vPay of Mastercard/Visa debit is volgens mij identiek.

Betaald is betaald.

Het betwisten zoals bij een credit card van bij de meeste debitkaarten niet. Zeker niet bij de grootbanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:20
La1974 schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:08:
Het betwisten zoals bij een credit card van bij de meeste debitkaarten niet. Zeker niet bij de grootbanken.
Uit de voorwaarden van ING:
Bij de Debit Mastercard en Visa Debit Betaalpassen zit een GeldTerugService. Hier kun je bijvoorbeeld gebruik van maken als er te veel geld van je rekening is afgeschreven. Deze GeldTerugService voegen we ook toe aan de huidige Betaalpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
hcQd schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:12:
[...]

[...]
Dat doen ze goed. Rabobank heeft dat (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
La1974 schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:08:
[...]

Een betaling via Maestro/vPay of Mastercard/Visa debit is volgens mij identiek.

Betaald is betaald.

In Nederland kennen ze dit niet bij de grootbanken. Echter bij Bunq, N26 en Revolut zit er een standaard basis dekking op (chargeback scheme) om betalingen te betwisten.

Dat de ING dit ook gaat aanbieden is alleen maar goed. Kunnen ze bij de overige NL banken ook van leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Youtl op 10-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

hcQd schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:12:
[...]

Bij de Debit Mastercard en Visa Debit Betaalpassen zit een GeldTerugService. Hier kun je bijvoorbeeld gebruik van maken als er te veel geld van je rekening is afgeschreven. Deze GeldTerugService voegen we ook toe aan de huidige Betaalpassen.

[...]
Dat klinkt wel lekker vaag: “… als er teveel geld van je rekening is afgeschreven”.
Want wat is ‘teveel’? Als jij een betaling doet van 123 euro en er wordt 123 euro van je rekening afgeschreven, dan is dat toch niet teveel? Dat komt namelijk precies overeen met jouw betaalopdracht.
Met deze tekst zou ik niet rekenen op zoiets als chargeback…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Hippe Lip schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:37:
[...]

Dat klinkt wel lekker vaag: “… als er teveel geld van je rekening is afgeschreven”.
Want wat is ‘teveel’? Als jij een betaling doet van 123 euro en er wordt 123 euro van je rekening afgeschreven, dan is dat toch niet teveel? Dat komt namelijk precies overeen met jouw betaalopdracht.
Dat is niet waar er zit sowieso geen limiet op hoeveel geld mogen eraf gehaald. We mogen wel blij met ING hoor. Hebt je geen toestemming zonder 3DS secure afgegeven dan kan je zonder probleem terugvorderen ongeachte limiet.

Zit ook bij Triodos maar zodra ING begint met uitgifte dan ga ik weg bij Triodos ...

Bijvoorbeeld zit ik ook bij Argenta Belgie krijgt je alleen 2500 euro per jaar max terug. Vaak is er een limiet bij België.

Alleen is het belangrijk dat de klant verantwoordelijk omgaat met zijn betaalpas/creditcard.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultrafast op 10-11-2024 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Hippe Lip schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:37:
[...]

Een betaling via MC/VISA debit is niet gelijk definitief/onherroepelijk. De verkoper kan eerst een reservering doen en later pas definitief maken, ook met een ander bedrag (dit gebeurt bv ook bij brandstof tanken). In de praktijk zie je het vooral bij borgstellingen.

De gequote tekst is niet de letterlijke tekst uit de voorwaarden. Het woord 'voorbeeld' wordt gebruikt, er zijn dus nog andere situaties waarin je een chargeback procedure kunt starten.

Zie de voorwaarden. Artikel 13.
13.2 Een betaling laten terugstorten is alleen mogelijk als er is voldaan aan de volgende twee voorwaarden:
a. Toen u uw instemming gaf voor de betaling was het
transactiebedrag nog niet bekend.
b. Het bedrag dat u heeft betaald, is hoger dan u redelijkerwijs
had kunnen verwachten, bijvoorbeeld op grond van eerdere
vergelijkbare betalingen.
Bovenstaande is dus het voorbeeld uit de quote van @hcQd .
13.6 In aanvulling op de mogelijkheid om uw geld terug te laten storten geldt de GeldTerugService. Als u met de betaalkaart heeft betaaldkuntudaarvangebruikmakenindeonderstaandegevallen. Voorwaarde is wel dat u eerst in overleg met de verkoper of dienstverlener getracht heeft een oplossing te vinden:
• U heeft 30 dagen na de betaling uw aankoop nog niet
ontvangen.
• Het bestelde product is verkeerd geleverd of nep.
• De verkoper of dienstverlener zou een bedrag terugstorten,
maar heeft dit na 15 dagen nog niet gedaan.
• U hebt geen of te weinig geld gekregen bij een opname bij
een geldautomaat.
Zie verder de voorwaarden voor alle relevante bepalingen en ook uitsluitingen.
Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste