Ik heb sinds oktober een (zakelijke) Mastercard debitcard via Knab. Maar loop veelvuldig tegen problemen aan mbt online creditcard-betalingen.
Het grootste probleem heeft te maken met recurring payments; bijvoorbeeld om een hostingbedrijf automatisch (maandelijks) een (vast of wisselend) bedrag te laten chargen op de
creditdebitcard nadat je je betaalgegevens één keer hebt achtergelaten. Die charges worden 50% van de tijd geweigerd. Soms blijft zo'n bedrijf het proberen, en lukt het na een aantal pogingen of dagen wel. De opgegeven creditcardgegevens zouden volgens Mastercard niet kloppen, maar de gegevens kloppen wel degelijk. Het lijkt een 3DS-probleem te zijn.
Ook "handmatige" online creditcard-betalingen willen nog wel eens fout gaan. Dan krijg ik geen Mastercard-popup met het verzoek de betaling via de app te bevestigen, maar wordt de betaling gelijk afgewezen. Of opent de Mastercard-popup, maar sluit deze binnen enkele seconden vanzelf, en wordt de betaling geweigerd. Een dag later lukt dezelfde betaling dan weer wel. Ook hier lijkt 3DS-implementatie het probleem te zijn.
Tot slot gaat het regelmatig verkeerd met reserveringen; bijvoorbeeld gebruikt door bedrijven om je
creditdebitcard te verifiëren. Reserveringen worden niet als zodanig herkend door Knab, en als de reservering vervalt, wordt het geld niet altijd weer bijgeschreven. Dan moet je contact opnemen met de klantenservice om dat te herstellen.
Bijkomend probleem is dat de klantenservice van Knab amper op de hoogte is van deze nieuwe betaalpas. Ik moet steeds weer opnieuw uitleggen dat het niet om een ICS-kaart gaat, of dat het niet om een SEPA-afschrijving gaat, of dat je met de nieuwe betaalkaart ook creditcard-betalingen kunt doen. Dus bij Knab kom ik hier nog niet verder mee.
Zijn hier tweakers dit dit herkennen?
[
Voor 0% gewijzigd door
Krizna op 26-12-2023 11:45
. Reden: Klopt, het is geen creditcard maar een debitcard. ]