Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:34
ZXRY schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Dit dus. Er zijn maar weinig mensen in Nederland die überhaupt het verschil tussen MasterCard en Maestro en Visa en V Pay kennen. Of weten dat Maestro en V Pay zullen verdwijnen. De groep hier welke op een forum hierover discussieert, is dan nog eens een niche binnen een niche.

Als je het vanuit de gemiddelde persoon bekijkt, is het helemaal niet zo gek wat de grootbanken hier doen. Net als dat de IBAN straks op de nieuwe pasjes zal staan, ook dat is een voortzetting van hoe het al hele lange tijd gaat. Dat is nu eenmaal de meest veilige optie voor de banken, en de gemiddelde Nederlander vindt dat waarschijnlijk wel best.
Vergeet dat niet ABN-Amro gaat ook daadwerkelijk in 2024 uitbrengt een nieuwe mastercard debit het staat ook hun een voorwaarden ABN-Amro 2024 en laat staat ING hoor.

Alleen de vraag is wanneer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
https://support.google.co...co=GENIE.CountryCode%3DNL hier staat dat Google Pay bij ING alleen Visa ondersteunt. Dat feit gecombineerd met dit nieuws: nieuws: ING Nederland: Google Pay is vanaf eind februari beschikbaar

Zou ING eind februari dan Visa debit uit gaan rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ZXRY schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Dit dus. Er zijn maar weinig mensen in Nederland die überhaupt het verschil tussen MasterCard en Maestro en Visa en V Pay kennen. Of weten dat Maestro en V Pay zullen verdwijnen. De groep hier welke op een forum hierover discussieert, is dan nog eens een niche binnen een niche.

Als je het vanuit de gemiddelde persoon bekijkt, is het helemaal niet zo gek wat de grootbanken hier doen. Net als dat de IBAN straks op de nieuwe pasjes zal staan, ook dat is een voortzetting van hoe het al hele lange tijd gaat. Dat is nu eenmaal de meest veilige optie voor de banken, en de gemiddelde Nederlander vindt dat waarschijnlijk wel best.
Toch zou het potentieel niet onverstandig zijn als de banken ook iets van een publieke pilot zouden doen. Zoals Rabobank, waarbij ik een Visa Debit kaart ontvangen heb en de eerste plek waar ik die heb ingesteld meteen tegen een probleem aan liep. Namelijk dat merchant initiated transactions niet werkten (/autorisatie vereiste, terwijl ik wel een autorisatie van E0,00 had gedaan zodat de verkoper later kon afschrijven). Ik heb dat toen bij hun gemeld waarop ze het bevestigd hebben en een paar weken later de terugkoppeling volgde dat het was opgelost.

En bij Rabobank is het volgens mij simpel: als je informeert naar deze nieuwe passen kun je je aanmelden voor de pilot? Of in ieder geval: ik heb hier gelezen over de pilot, en dat als je, toen nog op Twitter :+, deed vragen om deel te nemen aan de pilot dat ze je emailadres zouden doorgeven. Aangezien ik geen X heb "uiteindelijk" een mailadres via een mede-tweaker gekregen (nadat Rabo op de chat mij niet kon helpen :F), daarheen gemaild dat ik wilde deelnemen en zo "ingeschreven".
En ook andere banken zouden dus al zo'n proces kunnen opstarten. Dat als dus een klant vraagt van "eey, hoe zit dat met die nieuwe passen?" dat de wedervraag volgt "wil je meedoen aan een pilot?". Want ik kan mij ook niet indenken dat het bij die andere banken allemaal meteen vlekkeloos werkt. Dus eerst een pilot onder wat Tweakers die er naar vragen kan dan helpen die kinderziektes er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
djiwie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:17:
[...]

Het probleem zal niet zozeer liggen aan het nieuwe pasje of het feit dat hij weer even contact moet hebben voordat hij contactloos werkt, maar meer het feit dat er nog best veel (in absolute zin) automaten zijn die alleen Maestro accepteren en geen MC/Visa debitcards. Die 99,x% van de betaalvereniging had eigenlijk al 100% moeten zijn en ik denk dat de banken daarom een beetje terughoudend zijn met de uitgifte van nieuwe passen.
Precies. En daarom vind ik het niet fair dat Triodos negatief in het nieuws komt, zoals in de post werd aangegeven waarop ik reageerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:03
Vinnienerd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:00:
https://support.google.co...co=GENIE.CountryCode%3DNL hier staat dat Google Pay bij ING alleen Visa ondersteunt. Dat feit gecombineerd met dit nieuws: nieuws: ING Nederland: Google Pay is vanaf eind februari beschikbaar

Zou ING eind februari dan Visa debit uit gaan rollen?
Ze komen er alweer deels op terug. Klantenservice had februari nog het mogen noemen: https://x.com/ingnl/statu...&t=brZXM_TvLea9qKN7r1zj6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geven banken klanten niet de mogelijkheid om zowel Maestro als de nieuwe MC Debit passen aan te vragen? Bij Revolut was dit lange tijd wel mogelijk, kon je zelfs VISA en MC nemen. Jammer dat Nederlandse banken daarop achterlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 02:11:
Waarom geven banken klanten niet de mogelijkheid om zowel Maestro als de nieuwe MC Debit passen aan te vragen? Bij Revolut was dit lange tijd wel mogelijk, kon je zelfs VISA en MC nemen. Jammer dat Nederlandse banken daarop achterlopen.
NL banken lopen er niet op achter, Revolut bied 'alleen' MasterCard en Visa debit passen aan. Echter, door sommige EU markten (waaronder NL) is Maestro lange tijd de norm geweest waardoor Revolut in die landen alleen ook Maestro aanbood. Dat maakte het makkelijker om in Nederland bijvoorbeeld beter Revolut te kunnen gebruiken, en dat betaalt zich uit gelet op de groei en iDeal en nu een NL IBAN.

Momenteel gaat Nederland ook eindelijk over van Meastro naar MasterCard/Visa, alleen de grootbanken rekken dit maximaal op omdat er geen 100% dekking is van pinterminals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 02:11:
Mastercard stopt met Maestro, dus banken kunnen helemaal geen Maestro (of VPAY, want daar stopt Visa mee) meer uitgeven. Zie bijvoorbeeld deze blog van Mastercard over het waarom: https://www.mastercard.co...-retiring-after-30-years/
Nou denk ik dat brand-herkenning en kosten ook wel meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn pinpas verloopt binnenkort, krijg ik zojuist van de Rabobank een nieuwe pas in de brievenbus met…. Maestro!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4h3ylmANvKCRVL42eWtbYbobTIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkDcvzbGfZ3ltR57bhJL5FkB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
gise schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:13:
Mijn pinpas verloopt binnenkort, krijg ik zojuist van de Rabobank een nieuwe pas in de brievenbus met…. Maestro!

[Afbeelding]
Als je dat niet wilde had je moeten vragen om deel te nemen aan de pilot ;)

Maar geen nood, bij mij hebben ze ook de Maestro pas van een maand of 3, 4 oud kosteloos vervangen door een Visa Debit (keuze heb je niet, je krijgt "willekeurig" MasterCard of Visa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Dat als dus een klant vraagt van "eey, hoe zit dat met die nieuwe passen?" dat de wedervraag volgt "wil je meedoen aan een pilot?". Want ik kan mij ook niet indenken dat het bij die andere banken allemaal meteen vlekkeloos werkt. Dus eerst een pilot onder wat Tweakers die er naar vragen kan dan helpen die kinderziektes er uit te halen.
Ja mee eens, de meeste lezers van dit topic zouden vanuit hun Tweaker zijn wel mee doen verwacht ik. Of Tweakers moet zelf samenwerking met een bank zoeken natuurlijk voor een test. Kunnen ze nog wat aan verdienen misschien ook. En voor de bank is een geinteresseerde community die niet meteen X plat tikken bij een probleempje en die zaken die niet goed lopen kunnen en willen terugrapporteren ook een zegen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:37
gise schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:13:

[Afbeelding]
Wat is hier zo vreemd aan als de Rabobank nog bezig is met een pilot?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06:57
qwasd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Wat is hier zo vreemd aan als de Rabobank nog bezig is met een pilot?
Blijf het ook vreemd vinden, heb het al eerder gepost. Zolang er geen officiële aankondiging is vanuit de banken voor het daadwerkelijk uitgeven van MasterCard/Visa betaalpassen is het meer dan normaal dat er nog een Maestro kaart word geleverd..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even met wat banken gechat.
ING: nog niks bekend
ABN: nog niks bekend
Rabo: starten 15/01 met uitgifte nieuwe debit kaarten, alleen voor nieuwe normale rekeningen en voor kaarten die verlopen/kwijt zijn (nog niet voor studenten en dergelijke), eerst 500 nieuwe kaarten per dag en daarna evaluatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:21:
Rabo: starten 15/01 met uitgifte nieuwe debit kaarten, alleen voor nieuwe normale rekeningen en voor kaarten die verlopen/kwijt zijn (nog niet voor studenten en dergelijke), eerst 500 nieuwe kaarten per dag en daarna evaluatie
Confirmed. Komt zojuist een mail binnen dat de pilot afloopt op de 15e en om per de 15e met vragen / feedback / ... contact op te nemen via de normale kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:21:
Vanmiddag even met wat banken gechat.
ING: nog niks bekend
ABN: nog niks bekend
Mooi zo hopelijk gaat ze ook op website 15e aanpast dat dan klanten zelf moet actief vervangen.

Dan is dit eerste grootbank rabobank gaat beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ultrafast schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Mooi zo hopelijk gaat ze ook op website 15e aanpast dat dan klanten zelf moet actief vervangen.

Dan is dit eerste grootbank rabobank gaat beginnen.
En daar gaan zeker issues uit naar voren komen. Ik heb zelf een tweede bank met een Visa Debitkaart die ik standaard gebruik bij betalingen. In 95% van de gevallen werkt dit prima maar nog steeds zijn er situaties waar ik nog naar mijn oude Maestro kaart moet teruggrijpen. Vaak bij parkeergarages, kleine winkels zoals de visboer, fietsenmaker, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Aalard99 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:19:
[...]

En daar gaan zeker issues uit naar voren komen. Ik heb zelf een tweede bank met een Visa Debitkaart die ik standaard gebruik bij betalingen. In 95% van de gevallen werkt dit prima maar nog steeds zijn er situaties waar ik nog naar mijn oude Maestro kaart moet teruggrijpen. Vaak bij parkeergarages, kleine winkels zoals de visboer, fietsenmaker, etc.
Natuurlijk heb ik ook triodos bank met visa debit maar hebt geen enkel probleem tegen gekomen maar gaat nooit naar lokaal winkels toe en ik reken af met creditcard parkeergarage af dus niet met debit daar werkt idd niet...

Maar verder is geen enkel probleem. Alleen is wel jammer dat grootbank zo lang duurt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:29
Hoi,

Ik zit zelf bij de Rabobank, mijn pas verloopt pas over 2 jaar, maar ik zou graag zo'n nieuwe MasterCard of Visa pas willen met ook CVV/CVC.

Waar kun je mee doen aan de pilot hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
@JustJoostNL Als ik deze post goed begrijp, dan begint Rabobank morgen met de uitgifte van de nieuwe passen voor alle klanten.
Verwijderd in "Mastercard stopt met Maestro"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
LongBowNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:01:
@JustJoostNL Als ik deze post goed begrijp, dan begint Rabobank morgen met de uitgifte van de nieuwe passen voor alle klanten.
Verwijderd in "Mastercard stopt met Maestro"
Niet voor alle klanten. Maar maximaal 500 per dag en alleen de "normale" klanten (dus geen studenten rekening etc). Maar de pilot is inderdaad ten einde gekomen en een nieuwe pas vragen via het pilot programma lijkt mij dan ook niet meer mogelijk. Als pilot deelnemer ben ik in ieder geval dus ook geïnformeerd om vanaf de 15e met vragen / problemen / ... contact op te nemen via de normale support kanalen en om niet meer het speciale emailadres te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Ah, thanks!

Morgen maar is proberen om hem te bemachtingen dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JustJoostNL
Rabo heeft zojuist de nieuwe pagina online gezet: https://www.rabobank.nl/p...pas/visa-debit-mastercard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wel netjes, de pagina bevat ook direct een link naar een formulier om aan te geven waar je niet kon betalen met de nieuwe pas:
De software van de betaalautomaat is nog niet geüpdatet
Het kan zijn dat de betaalautomaat bij een winkelier of andere gelegenheid je nieuwe betaalpas nog niet herkent, ondanks dat je de betaalpas hebt geactiveerd met je pincode. Vul dit formulier in, dan melden wij dit zo spoedig mogelijk bij de bank van deze winkelier om dit verder uit te zoeken. Rabobank kan niet aangeven wanneer de software-update van de betaalautomaat gaat plaatsvinden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Laatst online: 12:46

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik was eerst heel enthousiast om de nieuwe kaart aan te gaan vragen. Maar om nu €4,95 te gaan betalen voor een nieuwe pas…
En dan is de vraag of ik daadwerkelijk een Visa/Mastercard kaart krijg.

En welk voordeel heb ik eigenlijk? Vrij weinig denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
WishmasterNL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:59:
Ik was eerst heel enthousiast om de nieuwe kaart aan te gaan vragen. Maar om nu €4,95 te gaan betalen voor een nieuwe pas…

Het enige voordeel momenteel is dat je geen creditcard meer nodig hebt voor online aankopen. En daaraan gekoppeld dat je mogelijk niet meer het duurdere betaalpakket met daarin de creditcard nodig hebt (en dan zou je die €5 snel terugverdienen).
En zeker als je huidige pas binnen een jaar of iets dergelijks verloopt heeft "omruilen" verder niet echt nut. Het kan best dat over een jaar of 4 een Maestro pas niet meer overal geaccepteerd wordt waardoor je dan wel liever een nieuwe hebt. Maar als je nu ruilt heb je natuurlijk juist omgekeerd het risico dat MasterCard / Visa Debit nog niet geaccepteerd wordt op een plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Ik heb zelf vanmorgen een nieuwe pas aangevraagd, het is inderdaad afwachten of ik ook echt daadwerkelijk Mastercard of Visa krijg. Zal het laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
WishmasterNL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:59:

Waarom vrij weinig voordeel ? hoor ik al dan wel positief in buitenland in amerika waar je eindelijk kan betalen en gratis geld opnemen uit de muur dollar ? zoals ik kan Belgie Argenta mastercard debit kan uit de muur gratis dollar opnemen... beter dan dit gedrocht meastro.

Creditcard kost ook handvol geld maar dan toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
JustJoostNL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:37:
Ik heb zelf vanmorgen een nieuwe pas aangevraagd, het is inderdaad afwachten of ik ook echt daadwerkelijk Mastercard of Visa krijg. Zal het laten weten.
Een paar uur na het aanvragen verschijnt er in de app onder Service / Producten / Betaalpas een icoontje waarop je alvast kunt zien welke pas je krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSMXnPObfomOk_UGtg2Fy3Fm1eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMDWlf91ufdZzL0fy44Aw9F6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Shit, Maestro helaas...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgsAa2fj7w7uYpNN40VbKv0_4l8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cqx2ENWg46cNRpzTB3GI4KUl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Gaston schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:52:
[...]

Een paar uur na het aanvragen verschijnt er in de app onder Service / Producten / Betaalpas een icoontje waarop je alvast kunt zien welke pas je krijgt:

[Afbeelding]
En Visa heeft dan weer een lichtgrijs logo, dat zie je vrijwel niet terug op de afbeelding op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:07
Dat lijkt inderdaad gewoon op een Meastro (blauw/rode cirkels).

Wel bijzonder dat het nieuwe icoontje van de Mastercard niet klopt. Die staat op de nieuwe pasjes links ipv rechts zoals op het icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Heb dit vanochtend in de app gedaan voor mijn moeder en het lijkt erop dat ze een Visa debit kaart krijgt te zien aan het plaatje, ook de "Je betaalpas wordt vervangen" pagina in de app heeft het expliciet over dat er de "pas nog beter is geworden, en een Visa Debit of Debit Mastercard kaart" is.

We gaan het zien over een paar dagen wat ze in de post krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ultrafast schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Waarom vrij weinig voordeel ? hoor ik al dan wel positief in buitenland in amerika waar je eindelijk kan betalen en gratis geld opnemen uit de muur dollar ? zoals ik kan Belgie Argenta mastercard debit kan uit de muur gratis dollar opnemen... beter dan dit gedrocht meastro.

Creditcard kost ook handvol geld maar dan toch.
Gratis geld opnemen in de VS uit de muur? Daar zit gewoon vaak/altijd extra kosten bij als je niet bij die bank klant bent, en daarnaast zal je iig bij de grootbanken waar het hier erover gaat ook gewoon valuta kosten bij komen.

Daarnaast in mijn laatste vakantie in de VS echt 99% met CC betaald, oftewel bijna niks contant. Dus voor letterlijk die ene keer dat we geld hebben opgenomen op een vakantie op een ander continent (wat niet iedereen zo vaak doet) zou ik het niet zo'n groot voordeel noemen. Waarom Maestro dan een gedrocht is snap ik niet direct.

En ja, dan kan je zeggen dat ik geen CC nodig had. Maar dat laat ik graag aan andere over, kijken of je nergens in de VS met je debit card gedoe krijgt, bijvoorbeeld bij autohuur of een hotel. (Overigens grappig genoeg bij een Walmart werden CCs niet gepakt van Rabo, en Maestro wel, maar goed andersom zal het veel vaker gebeuren, alleen dat probeerde we nog geen eens uit).

Maar TL;DR: Voor veruit de meeste Nederlanders durf ik te stellen dat het vrij weinig voordeel oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:26
Sissors schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:15:
[...]

Gratis geld opnemen in de VS uit de muur? Daar zit gewoon vaak/altijd extra kosten bij als je niet bij die bank klant bent, en daarnaast zal je iig bij de grootbanken waar het hier erover gaat ook gewoon valuta kosten bij komen.

Daarnaast in mijn laatste vakantie in de VS echt 99% met CC betaald, oftewel bijna niks contant. Dus voor letterlijk die ene keer dat we geld hebben opgenomen op een vakantie op een ander continent (wat niet iedereen zo vaak doet) zou ik het niet zo'n groot voordeel noemen. Waarom Maestro dan een gedrocht is snap ik niet direct.

En ja, dan kan je zeggen dat ik geen CC nodig had. Maar dat laat ik graag aan andere over, kijken of je nergens in de VS met je debit card gedoe krijgt, bijvoorbeeld bij autohuur of een hotel. (Overigens grappig genoeg bij een Walmart werden CCs niet gepakt van Rabo, en Maestro wel, maar goed andersom zal het veel vaker gebeuren, alleen dat probeerde we nog geen eens uit).

Maar TL;DR: Voor veruit de meeste Nederlanders durf ik te stellen dat het vrij weinig voordeel oplevert.
Nou, ik ben in september naar Boston geweest, we hebben geen auto gehuurd, ik ben niet diegene die het hotel betaald heeft. Voor de rest heb ik alles doordeweeks met mijn Curve debitkaart betaald. Natuurlijk is Curve niet echt een debit en hing mijn Rabo CC er aan, maar het is wel een MC Debit.
Geen contant geld nodig gehad tot de laatste dag, het regende en we hadden nog een 2 uur te doden, dus zijn we wezen poolen in een cafe, wat alleen met cash kon.

Ik denk juist dat een heleboel Nederlanders nu geen CC meer nodig hebben. Tuurlijk als je naar de VS gaat en het Westcoast rondje gaat doen met auto: neem een CC. Het enige waar ik over twijfel is hotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wausser90 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Ik denk juist dat een heleboel Nederlanders nu geen CC meer nodig hebben. Tuurlijk als je naar de VS gaat en het Westcoast rondje gaat doen met auto: neem een CC. Het enige waar ik over twijfel is hotels.
Hotels en autohuur zijn idd de 2 dingen waarvoor je eigenlijk nog vast zit aan een echte CC als je dat voor je reis wil gebruiken.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Hotels en autohuur zijn idd de 2 dingen waarvoor je eigenlijk nog vast zit aan een echte CC als je dat voor je reis wil gebruiken.
Nu geloof ik dat daar ook wel meer mogelijk wordt, maar wil je erop vertrouwen?

En veel van de vakanties waarbij autohuur niet nodig is en je bijvoorbeeld huisje in Frankrijk hebt, dat zijn nou net degene waar je met Maestro ook prima uitkomt. Dus ja ik zie echt wel de potentiele voordelen (en wat nadelen), maar ik blijf er toch echt bij: Voor de gemiddelde Nederlander maakt het allemaal weinig uit. En is de kans op dit moment dat ze met een Mastercard debitcard bij de viskraam niet kunnen pinnen, een stuk groter dan dat ze ermee besparen door contant geld op te nemen in de VS (uiteraard gaat dat probleem redelijk snel opgelost worden de komende tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Sissors schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Nu geloof ik dat daar ook wel meer mogelijk wordt, maar wil je erop vertrouwen?

En veel van de vakanties waarbij autohuur niet nodig is en je bijvoorbeeld huisje in Frankrijk hebt, dat zijn nou net degene waar je met Maestro ook prima uitkomt. Dus ja ik zie echt wel de potentiele voordelen (en wat nadelen), maar ik blijf er toch echt bij: Voor de gemiddelde Nederlander maakt het allemaal weinig uit. En is de kans op dit moment dat ze met een Mastercard debitcard bij de viskraam niet kunnen pinnen, een stuk groter dan dat ze ermee besparen door contant geld op te nemen in de VS (uiteraard gaat dat probleem redelijk snel opgelost worden de komende tijd).
Het mag duidelijk zijn dat de grootste winnaars Mastercard en Visa zijn. Die kunnen een netwerk en merk uitschakelen. Bespaart weer geld.

Voor ons gebruikers is het enige voordeel dat we nu gaan meedoen met de rest van de (westerse) wereld. Ook die visboer moet gewoon mee overstappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
Zag vandaag reclame op tv voorbij komen van Visa, over de overgang naar Visa Debit. Had een dergelijke reclame nog niet eerder gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Vandaag toch maar mijn huidige pas als “verloren” opgegeven en €4,95 betaald.
Zie ik nu in het overzicht dat ik een maestro kaart ga krijgen. Dat was nou net niet de bedoeling Rabobank! |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
WishmasterNL schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:37:
Vandaag toch maar mijn huidige pas als “verloren” opgegeven en €4,95 betaald.
Zie ik nu in het overzicht dat ik een maestro kaart ga krijgen. Dat was nou net niet de bedoeling Rabobank! |:(
Volgens mij als je binnen x maanden aangeeft dat je pas kapot is, je kosteloos een nieuwe opgestuurd krijgt.

Star Citizen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustJoostNL
Volgens Rabobank klantenservice geven ze morgen als laatste dag de nieuwe passen uit, daarna volgt een evaluatie om te bekijken of ze de passen standaard aan iedereen gaan geven. Hoop van wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik zie in de Rabobank app een Mastercard logo, dus waarschijnlijk krijgt m'n moeder een Mastercard Debit kaart in de post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
Ik volg dit topic al een tijdje en zit ook met smart te wachten op een Debitcard van de Rabobank, voornamelijk om het te koppelen met Curve. Echter had ik vernomen uit andere topics dat de debitcard van de Rabobank nog niet te koppelen is met Curve.
Heeft iemand anders hier al ervaring mee?

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
Bas Post schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:50:
Ik volg dit topic al een tijdje en zit ook met smart te wachten op een Debitcard van de Rabobank, voornamelijk om het te koppelen met Curve. Echter had ik vernomen uit andere topics dat de debitcard van de Rabobank nog niet te koppelen is met Curve.
Ik heb het deze week nog een keer geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Plofkotje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:31:
Ik zie in de Rabobank app een Mastercard logo, dus waarschijnlijk krijgt m'n moeder een Mastercard Debit kaart in de post :)
Dus compleet random dus welke kaart je krijgt. Maestro, visa of mastercard.

Gokje gewaagd voor €4,95 en verloren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als men zo graag een Mastercard Debit kaart willen, zijn er zoals ook eerder genoemd ook gratis alternatieven hiervoor. Zoals N26 of Revolut.

Er zijn nog steeds winkeliers die een oud pinautomaat hebben en de nieuwe pasjes niet kan accepteren, dus een Maestropas of cash op zak is altijd nog wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Waarom zou je dit willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
1 card to rule them all!
Ik heb een Plutus kaart onder Curve hangen, door deze combinatie kan je iedere betaling met "GBIT" (Go Back In Time) betalingen achteraf via andere betaalkaarten voldoen en zo extra cashback verdienen, vandaar.
Zowel mijn vrouw als ik kunnen via Apple Pay dezelfde Curve card gebruiken en achteraf betalingen cashbacken. Werkt super

BP on the move!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de Mastercard Debit probleemloos kunnen toevoegen aan Curve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:59
TexMex schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Ik heb de Mastercard Debit probleemloos kunnen toevoegen aan Curve.
Toevoegen is het probleem niet, er vervolgens mee betalen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hcQd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:16:
[...]

Toevoegen is het probleem niet, er vervolgens mee betalen wel.
Ah ok, er stond 'koppelen' in het bericht van @Bas Post. Dat lukte, maar verder nog niets mee geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-quan
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-09 22:49
De klantenservice van de ASN heeft mij aangegeven dat het uitrollen van de debitkaarten bij hun terug is geschoven naar Q2 door "problemen met acceptatie". Jammer. Zal ook wel gelden voor de SNS en RegioBank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

KNAB is er net mee begonnen. Ik kreeg de mail dat ik neuwe passen kon krijgen. Ze moeten binnen 5 werkdagen hier zijn.

Blijkbaar ziet KNAB geen problemen met acceptatie. De hele procedure moet in de eerste week van maart zijn afgerond voor alle klanten.

En als iedere bank gaat zitten wachten tot de laatste nog antieke pinkassa is aangepast gaat geen enekele winkelier die dingen aanpassen. Waarom zouden ze. Het werkt toch?
Het wordt wat anders als ze 10tallen boze klanten krijgen die niet kunenn afrekeken en zonder de aankoop weer vertrekken

[ Voor 37% gewijzigd door Ortep op 19-01-2024 20:56 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ortep schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:53:
KNAB is er net mee begonnen. Ik kreeg de mail dat ik neuwe passen kon krijgen. Ze moeten binnen 5 werkdagen hier zijn.

Blijkbaar ziet KNAB geen problemen met acceptatie. De hele procedure moet in de eerste week van maart zijn afgerond voor alle klanten.

En als iedere bank gaat zitten wachten tot de laatste nog antieke pinkassa is aangepast gaat geen enekele winkelier die dingen aanpassen. Waarom zouden ze. Het werkt toch?
Het wordt wat anders als ze 10tallen boze klanten krijgen die niet kunenn afrekeken en zonder de aankoop weer vertrekken
In het Knab topic schreef laatst dan weer iemand dat zijn pas al op drie plekken geweigerd werd. Waarbij in een geval de verkoper aan gaf dat "de automaat net nieuw was". En die mede-Tweaker was dan weer niet blij met zeg maar " die waardeloze nieuwe pas die niet werkt". Na mijn reactie begreep die het dan weer wel. Maarja, je doet er als klant niks aan. Je hebt uiteindelijk nog steeds die waardeloze pas waar je niet overal mee kunt betalen. Of het dan aan de bank / pas ligt of aan de verkoper maakt niet uit. Denk ook dat er weinig verkopers zijn die dan zeggen "oh ja, je hebt gelijk, ik moet mijn pinautomaat vervangen voordat je kunt pinnen, dus neem alles maar gratis mee omdat dit mijn fout is".

Het blijft een kip/ei probleem. Waarbij de banken er het minst aan kunnen doen maar waarschijnlijk wel het diepst door het stof kunnen gaan, " omdat die nieuwe pas nergens werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:15:
[...]
Het blijft een kip/ei probleem. Waarbij de banken er het minst aan kunnen doen maar waarschijnlijk wel het diepst door het stof kunnen gaan, " omdat die nieuwe pas nergens werkt".
Nergens werken zal wel niet kloppen. Ik gok zomaar dat hij bij de AH, de Jumbo en de Lidl gewoon werkt.

Ik denk dat ik meer problemen kan verwachten bij de lokale wereldwinkel of dat leuke klein koffiebarretje in dat steegje

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 19-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:56
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:15:
[...]

In het Knab topic schreef laatst dan weer iemand dat zijn pas al op drie plekken geweigerd werd. Waarbij in een geval de verkoper aan gaf dat "de automaat net nieuw was". En die mede-Tweaker was dan weer niet blij met zeg maar " die waardeloze nieuwe pas die niet werkt". Na mijn reactie begreep die het dan weer wel. Maarja, je doet er als klant niks aan. Je hebt uiteindelijk nog steeds die waardeloze pas waar je niet overal mee kunt betalen. Of het dan aan de bank / pas ligt of aan de verkoper maakt niet uit. Denk ook dat er weinig verkopers zijn die dan zeggen "oh ja, je hebt gelijk, ik moet mijn pinautomaat vervangen voordat je kunt pinnen, dus neem alles maar gratis mee omdat dit mijn fout is".

Dat was ik :) en vanavond kon ik een parkeergarage niet uit omdat mijn pas weer geweigerd werd, in alle mogelijke vormen van aanbieden. Het is dat er een collega net aan kwam die het voor wilde schieten, anders was het toch knab (:+) lastig geworden. Ik ga maar eens vragen of ik er weer een maestro pas bij kan krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:56
Ortep schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Nergens werken zal wel niet kloppen. Ik gok zomaar dat hij bij de AH, de Jumbo en de Lidl gewoon werkt.

Ik denk dat ik meer problemen kan verwachten bij de lokale wereldwinkel of dat leuke klein koffiebarretje in dat steegje
Bij de supermarkt werkt hij prima inderdaad. Maar dit was een parkeergarage bij een groot ziekenhuis, beheerd door Interparking, daar mag je toch verwachten dat ze de zaken op orde hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ortep schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:21:
[...]

Zie dus de post(s) hierboven van @Robicide de nieuwe passen zijn gewoon "onbetrouwbaar". Niet dat het aan de pas (of bank) ligt, maar je kunt er (nog) niet vanuit gaan dat je overal ermee kunt pinnen. Dan is het wel leuk en aardig dat die het 9/10 keer doet. Maar die 10e keer heb je wel een serieus probleem. Zeker als je te maken hebt met een verkoper die nergens van weet en de schuld bij jou legt. En laten we dan maar hopen dat een grote parkeer-beheerder op de hoogte is en een procedure heeft voor als iemand niet kan afrekenen met een Debit pas. Maar dan heb je daarbij weer dat de drempel (enorm) hoog is om iemand te spreken te krijgen.
En voor de pashouder is het gewoon simpel "ik had een pas die overal werkt(e) en dit onding heeft al meermaals niet gewerkt". Al die keren dat die wel werkt zul je ineens heel snel vergeten als je ergens niet kunt betalen en serieuze problemen hebt dat alsnog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Robicide schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:35:
Ik ga maar eens vragen of ik er weer een maestro pas bij kan krijgen...
Dan zou Knab alsnog een voorraadje Maestro passen achter de hand moeten hebben gehouden. Dat kan uiteraard (zoals de grootbanken nu ook hebben), maar zou ik niet verwachten, gezien ze meteen zijn begonnen met de uitgifte ervan en als ik het goed lees ook al alle Maestro passen bij klanten (vroegtijdig) aan het vervangen zijn? Dan hebben ze er uhm, wel heel veel vertrouwen in.

Zou mij ook niks verbazen als de grootbanken pogen de Maestro passen gewoon pas te vervangen bij de vervaldatum, ook al is die pas in 2028. Of voor die tijd moet al een beeld ontstaan dat Maestro regelmatiger geweigerd wordt (door een nieuwe betaalautomaat die nog alleen Debit accepteert).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Robicide schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:36:
[...]

Bij de supermarkt werkt hij prima inderdaad. Maar dit was een parkeergarage bij een groot ziekenhuis, beheerd door Interparking, daar mag je toch verwachten dat ze de zaken op orde hebben...
Ik zou ook een klachtenformulier bij Interparking invullen dat ze hun zaakjes niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Robicide schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:36:
[...]
beheerd door Interparking, daar mag je toch verwachten dat ze de zaken op orde hebben...
Dat zou ik ook verwachten, maar als ik ergens gezeur heb met betalen is het wel bij parkeerautomaten. Contactloos betalen werk maar zelden, met telefoon of de kaart zelf. Vorige week nog op Schiphol. En wat ook nog wel eens gebeurt dat ik 2 automaten moet proberen.
Het ligt dus niet aan de pas, mijn vrouw heeft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RobertMe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:09:
[...]
als ik het goed lees ook al alle Maestro passen bij klanten (vroegtijdig) aan het vervangen zijn?
Inderdaad, vroegtijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Robicide schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:35:
[...]

Dat was ik :) en vanavond kon ik een parkeergarage niet uit omdat mijn pas weer geweigerd werd, in alle mogelijke vormen van aanbieden. Het is dat er een collega net aan kwam die het voor wilde schieten, anders was het toch knab (:+) lastig geworden. Ik ga maar eens vragen of ik er weer een maestro pas bij kan krijgen...
En mochten ze geen Maestro passen meer uitgeven. Wellicht dat de gratis bank N26 dat nog wel doet, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze dit nog doen (zou je even moeten checken). Ik heb zelf namelijk een gratis Mastercard Debit en een gratis Maestro pas van N26. Alleen de Maestro gebruik ik nooit.

Je zal dan alleen wat tegoed moeten hebben op je N26 rekening voor zulke gevallen als je niet met je KNAB pas kan betalen. Uit ervaring duurt overmaken van ING > N26 een werkdag, maar is het vanaf ABN wel instant op N26 (alleen andersom van N26 naar ABN gek genoeg weer niet). Hoe dat zit met KNAB of andere banken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ortep schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Dat zou ik ook verwachten, maar als ik ergens gezeur heb met betalen is het wel bij parkeerautomaten. Contactloos betalen werk maar zelden, met telefoon of de kaart zelf. Vorige week nog op Schiphol. En wat ook nog wel eens gebeurt dat ik 2 automaten moet proberen.
Het ligt dus niet aan de pas, mijn vrouw heeft hetzelfde.
Ik dacht altijd dat ik wat verkeerd deed. Ik ben dan ook gestopt met proberen contactloos te betalen bij parkeerautomaten. Geen idee wat daar nu het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
xileS schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:46:
[...]

En mochten ze geen Maestro passen meer uitgeven. Wellicht dat de gratis bank N26 dat nog wel doet, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze dit nog doen (zou je even moeten checken). Ik heb zelf namelijk een gratis Mastercard Debit en een gratis Maestro pas van N26. Alleen de Maestro gebruik ik nooit.

Je zal dan alleen wat tegoed moeten hebben op je N26 rekening voor zulke gevallen als je niet met je KNAB pas kan betalen. Uit ervaring duurt overmaken van ING > N26 een werkdag, maar is het vanaf ABN wel instant op N26 (alleen andersom van N26 naar ABN gek genoeg weer niet). Hoe dat zit met KNAB of andere banken weet ik niet.
Ik zou zelf verwachten dat N26 geen Maestro meer uitgeeft. Revolut doet het in ieder geval niet (meer?), en bij OpenBank kreeg je tot juli nog een Maestro pas (MasterCard los te bestellen á €2 verzendkosten), maar zij zijn ook over op MasterCard only.

Zelf toen ik de Visa van Rabo heb ontvangen dan ook (weer) de Maestro van OpenBank in mijn portemonnee gedaan, zodat ik niet 2x "* Debit" op zak heb. Iets dat Rabo uberhaupt vroeg / adviseerde binnen de pilot. Zorgen dat je een tweede pas hebt, van Maestro / V-Pay. Maar banken die gewoon alleen Debit uitgeven kunnen IMO ook weer moeilijk aanraden om een backup pas te hebben. Want je kunt nu niet meer eenvoudig aan een Maestro / V-Pay pas komen als je dat zou willen. (Ja, je kunt klant worden van ING of ABN en daar een betaalpakket afnemen, lekker advies dan. "Omdat wij weten dat deze pas niet altijd goed werkt moet u maar klant worden van een andere bank inclusief bijbehorende kosten").

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Ik zou zelf verwachten dat N26 geen Maestro meer uitgeeft. Revolut doet het in ieder geval niet (meer?), en bij OpenBank kreeg je tot juli nog een Maestro pas (MasterCard los te bestellen á €2 verzendkosten), maar zij zijn ook over op MasterCard only.

Zelf toen ik de Visa van Rabo heb ontvangen dan ook (weer) de Maestro van OpenBank in mijn portemonnee gedaan, zodat ik niet 2x "* Debit" op zak heb. Iets dat Rabo uberhaupt vroeg / adviseerde binnen de pilot. Zorgen dat je een tweede pas hebt, van Maestro / V-Pay. Maar banken die gewoon alleen Debit uitgeven kunnen IMO ook weer moeilijk aanraden om een backup pas te hebben. Want je kunt nu niet meer eenvoudig aan een Maestro / V-Pay pas komen als je dat zou willen. (Ja, je kunt klant worden van ING of ABN en daar een betaalpakket afnemen, lekker advies dan. "Omdat wij weten dat deze pas niet altijd goed werkt moet u maar klant worden van een andere bank inclusief bijbehorende kosten").
How to order my Maestro card?
Only applies to Germany, Austria and the Netherlands

You need our German, Austrian or Dutch Terms & Conditions to order a Maestro card. Just login to your account and go to:

Cards
Tap:Get an additional Card
Then tap:Maestro
Then tap Chooseto order the card
The Maestro card is free of charge only for N26 Smart, N26 You and N26 Metal customers, while it costs 10€ for N26 Standard customers. Maestro is a widely adopted payment system which allows you to make payments using a Maestro card in stores. All our Mastercards as well as our Maestro cards are debit cards.

For more information about the delivery timeline please go to our dedicated article.

*Note: from November 21, 2023, it will not be possible for you to order a Maestro card if you have never had one with N26 before.
Idd voor nieuwe klanten niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het gaat ongetwijfeld snel op orde komen. Steeds meer emnsen krijgen die pas.
Bij 95% van de betalingen zal het heus wel goed gaan.

De bedrijven die met verouderde apparaten of software zitten gaan nu steeds meer klanten krijgen die bij hen niet kunnen betalen en dan roepen dat het geen enkel probleem is in de geldautomaat of bij de AH of het benzine station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ZXRY schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:11:
Zag vandaag reclame op tv voorbij komen van Visa, over de overgang naar Visa Debit. Had een dergelijke reclame nog niet eerder gezien.
die zag ik ook, vraag me af of mastercard dan ook nog wat vergelijkbare pr gaat doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

koppelen lukt wel, curve schrijft bij mij gewoon de maandelijkse fee af van het pakket dat ik bij ze afneem, maar transacties en go back in time werken nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

rabo lijkt nu de pagina te hebben aangepast, ik verwacht dus spoedig een algemene uitrol voor alle rabo klanten: https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpasAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgccHrIEG6HG5EthwTamMejzSjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ai3FvypI8PMhcjQOy8IYpkit.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaveFlash schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:31:
rabo lijkt nu de pagina te hebben aangepast, ik verwacht dus spoedig een algemene uitrol voor alle rabo klanten: https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/betaalpas[Afbeelding]
Alweer een nieuwe pagina?
Of wat hebben ze aangepast?
JustJoostNL in "Mastercard stopt met Maestro"

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
Ortep schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:45:
Het gaat ongetwijfeld snel op orde komen. Steeds meer emnsen krijgen die pas.
Bij 95% van de betalingen zal het heus wel goed gaan.

De bedrijven die met verouderde apparaten of software zitten gaan nu steeds meer klanten krijgen die bij hen niet kunnen betalen en dan roepen dat het geen enkel probleem is in de geldautomaat of bij de AH of het benzine station.
Klopt, helemaal eens. Mijn ervaring is dat ik met mijn Visa Debitkaart in 90% kan betalen maar dat het echt heel vervelend is wanneer je niet kan betalen. Degene die bij de Hema achter de kassa zit heeft echt geen idee dat het probleem aan hun kant zit, dus je hebt dan de keus het niet te kopen of toch maar de Maestrokaart weer naar voren te halen.

Mijn ervaring is dat je binnen Nederland eigenlijk niet zonder Maestrokaart kan. Dat is de reden dat ik beide passen bij me heb (digitaal via Apple Pay)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustJoostNL
Nope, is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Aalard99 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:15:
[...]
Degene die bij de Hema achter de kassa zit heeft echt geen idee dat het probleem aan hun kant zit, dus je hebt dan de keus het niet te kopen of toch maar de Maestrokaart weer naar voren te halen.
Ik zou niet verwachten dat zo'n groot concern issues heeft. Accepteren die niet ook al gewoon creditkaart? En heb je dat probleem met contactloos? Zo ja, heb je al eens contactrijk geprobeerd? Ik had namelijk een issue op een terminal gehad, waarbij het één wel werkte en het andere niet.

edit: als je op dezelfde automaat met je andere kaart hebt betaald, heb je wellicht de terminal code op je afschrift staan. Die kun je dan bij je bank melden als een probleem automaat.

[ Voor 13% gewijzigd door celshof op 23-01-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser90
celshof schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:55:
[...]
Ik zou niet verwachten dat zo'n groot concern issues heeft. Accepteren die niet ook al gewoon creditkaart? En heb je dat probleem met contactloos? Zo ja, heb je al eens contactrijk geprobeerd? Ik had namelijk een issue op een terminal gehad, waarbij het één wel werkte en het andere niet.

edit: als je op dezelfde automaat met je andere kaart hebt betaald, heb je wellicht de terminal code op je afschrift staan. Die kun je dan bij je bank melden als een probleem automaat.
Ik denk ook niet dat de Hema als cocern issues heeft. Ligt misschien eerder aan het filiaal/automaat
Ik heb zelf laatst nog bij de Hema betaald met de Curve(MC Debit), geen probleem. Ze accepteren zelfs Amex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
Wausser90 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Ik denk ook niet dat de Hema als cocern issues heeft. Ligt misschien eerder aan het filiaal/automaat
Ik heb zelf laatst nog bij de Hema betaald met de Curve(MC Debit), geen probleem. Ze accepteren zelfs Amex.
HEMA werkt ook met franchise, vorige week kon ik bij een klein filiaal van de HEMA niet met mijn Revolut kaart betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Aalard99 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:38:
[...]

HEMA werkt ook met franchise, vorige week kon ik bij een klein filiaal van de HEMA niet met mijn Revolut kaart betalen.
Wel amateuristisch dat zo’n bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
La1974 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Wel amateuristisch dat zo’n bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft.
De reden staat er toch ;) Hema is een franchise. Dus allemaal losse vestigingen die onder de naam Hema opereren en gezamenlijk in kunnen kopen van "de Hema". Maar het is niet een groot bedrijf met honderden vestigingen met bv dus centraal geregeld betaalverkeer / kassasystemen, etc etc. Er zullen voor franchisers vast een mogelijkheid zijn om een kassa / pinautomaat / ... af te nemen van het hoofdkantoor, maar daarvoor zal wel geen verplichting zijn en vanuit het hoofdkantoor kan ook niet zomaar een (hardware) upgrade worden gedaan. Immers zijn het dus losse vestigingen met een eigen baas etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
RobertMe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:20:
[...]

De reden staat er toch ;) Hema is een franchise. Dus allemaal losse vestigingen die onder de naam Hema opereren en gezamenlijk in kunnen kopen van "de Hema". Maar het is niet een groot bedrijf met honderden vestigingen met bv dus centraal geregeld betaalverkeer / kassasystemen, etc etc. Er zullen voor franchisers vast een mogelijkheid zijn om een kassa / pinautomaat / ... af te nemen van het hoofdkantoor, maar daarvoor zal wel geen verplichting zijn en vanuit het hoofdkantoor kan ook niet zomaar een (hardware) upgrade worden gedaan. Immers zijn het dus losse vestigingen met een eigen baas etc.
Dat maakt het niet minder amateuristisch vind ik. Als je een naam van een landelijke keten gebruikt vind ik wel dat je aan een zekere standaard moet voldoen. HEMA zou dit ook moeten afdwingen want dit straalt wel af op hun naam.

Het zal de klant een worst zijn dat er niet één HEMA is. Voor hen is het een pot nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sja, waarschijnlijk hebben ze bij zo’n klein filiaal (bijna) nooit meegemaakt dat iemand niet kon pinnen met 1 van zijn pinpassen. Als de klachten ineens binnenstromen dat men niet kan pinnen, dan zullen ze vast wel naar een oplossing zoeken.

Ik weet nog dat vorig jaar de nieuwe apparaten slecht leverbaar waren. Ook al wou je er 1 kopen bij CCV, maar een optie voor een vast tafelmodel was er het hele jaar niet. Je kon bv alleen kiezen voor een mobiele variant, welke niet iedereen wilt. Nu zal het voorraadprobleem inmiddels wel al opgelost zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het is heel lokaal of iets wel of niet werkt. Bij de Lidl en de AH geen enkel probleem. Ook niet bij een klein zaakje dat Indonesche snacks verkoopt en waar No CreditCard met viltstift op het pinapparaat stond.

Maar het lukte met geen enkele kaart of telefoon bij een redelijk goedlopende handwerkwinkel.

Het komt vanzelf goed als de mensen die nog achterblijvende apparaten hebben steeds meer klagende klanten krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik kan mij ook best voorstellen, dat als ondernemers ineens een brief krijgen met advies hun pinapparaat te vervangen. Dat ze denken, wat een onzin.. Deze heb ik helemaal nog niet zo lang en iedereen kan gewoon pinnen.. Zo'n pinapparaat is namelijk ook niet gratis en kost al gauw iets van 800 euro en dat is nog exclusief abo/service kosten.

Tot ze gaan beseffen dat steeds meer mensen niet kunnen betalen natuurlijk, dan is de noodzaak er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
xileS schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:24:
Dat ze denken, wat een onzin. Deze heb ik helemaal nog niet zo lang en iedereen kan gewoon pinnen.
Volgens mij is dat inderdaad een vrij standaard denkwijze, zeker bij de kleinere winkels. Al zal dat "niet zo lang" wel relatief zijn. Immers, de meeste automaten die in de afgelopen 5 jaren nieuw zijn verkocht, kunnen en mogen prima geupdate worden. Of ze hebben een tweedehandsje op Marktplaats gekocht.

Trouwens, winkeliers kunnen de keuze maken om full acceptance aan te laten zetten op hun automaten. Dan worden de nieuwe kaarten ook geaccepteerd, alleen wel voor credit tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:54:
[...]
Volgens mij is dat inderdaad een vrij standaard denkwijze, zeker bij de kleinere winkels. Al zal dat "niet zo lang" wel relatief zijn. Immers, de meeste automaten die in de afgelopen 5 jaren nieuw zijn verkocht, kunnen en mogen prima geupdate worden. Of ze hebben een tweedehandsje op Marktplaats gekocht.
Er zijn volgens mij wel jaren geweest dat er binnen een paar jaar je al een nieuwe pinapparaat "aangesmeert" kreeg, dus dat gevoel kan wel blijven hangen. De VX570 + VX820 is wel al wat jaartjes oud geloof ik, maar wellicht dat er nog bedrijven tussen zitten die nog niet "lang geleden" de VX820 gekocht heeft als uitbreiding, zodat de klanten contactloos kunnen pinnen. En toch zou je de VX570 + de VX820 volledig moeten vervangen.
Trouwens, winkeliers kunnen de keuze maken om full acceptance aan te laten zetten op hun automaten. Dan worden de nieuwe kaarten ook geaccepteerd, alleen wel voor credit tarieven.
Ja klopt, maar dat zou ik men niet snel aanraden. Er zullen vast ook bedrijven tussen zitten, die al creditcards accepteren en dus niet eens zullen merken dat hun pinapparaat niet meer "geschikt" is. Want de klanten kunnen gewoon pinnen. Als straks iedereen zo'n nieuwe debitpas heeft, moet het ze vast een keer opvallen op de rekening..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
xileS schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:29:
[...]
maar wellicht dat er nog bedrijven tussen zitten die nog niet "lang geleden" de VX820 gekocht heeft als uitbreiding, zodat de klanten contactloos kunnen pinnen. En toch zou je de VX570 + de VX820 volledig moeten vervangen.
De Vx820 is/wordt ook aangeboden icm de 520. Mag hopen dat men die combinatie wel kan gebruiken en niet alles nieuw hoeft aan te schaffen, maar alleen de 520 (of tweedehands, want nieuw wordt wat zoeken waarschijnlijk).
Als straks iedereen zo'n nieuwe debitpas heeft, moet het ze vast een keer opvallen op de rekening..
Jep, die zullen vast komen. En dan klagen dat pinnen zo duur is geworden sinds de nieuwe debit kaarten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 25-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
celshof schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:14:
[...]
De Vx820 is/wordt ook aangeboden icm de 520. Mag hopen dat men die combinatie wel kan gebruiken en niet alles nieuw hoeft aan te schaffen, maar alleen de 520 (of tweedehands, want nieuw wordt wat zoeken waarschijnlijk).
"Je zou wellicht een optie kunnen overwegen om een tweedehandse VX520 aan te schaffen. In dit geval zal de volledige betaalautomaat vervangen moeten worden."

Heel toevallig had ik deze vraag ook een keer aan CCV gesteld en als ik het goed begrepen had, moet je dan wel het volledige betaalautomaat vervangen. Waarschijnlijk zijn ze aan elkaar gekoppeld en kan je ze niet afzonderlijk aanschaffen en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een terminal hoeft niet zoveel te kosten, zeker tegenwoordig je bepaalde Androidtoestellen kunt ombouwen tot terminal.

Vroeger was je beperkt tot Ingenico en Worldline, die waren prijzig maar aan de andere kant oerdegelijke apparaten.

Voor mensen die veel reizen is Mastercard debit veel beter dan maestro omdat dat laatste niet werkt buiten de eu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 01:43:
Een terminal hoeft niet zoveel te kosten, zeker tegenwoordig je bepaalde Androidtoestellen kunt ombouwen tot terminal.
Die goedkope pinautomaten betaal je uiteindelijk natuurlijk dubbel en dwars terug. Bv bij SumUp heb je al een apparaatje, voor gebruik met een telefoon, voor €40. Maar ik meen dat zij wel iets van 1% of 2% provisie rekenen per transactie. Dat loopt dan dus ook hard op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Voor mensen die veel reizen is Mastercard debit veel beter dan maestro omdat dat laatste niet werkt buiten de eu.
Ik weet niet aan welke landen jij denkt, maar ik weet heel zeker dat je de laatste 25 jaar gewoon met Maestro kon betalen in Thailand, China, Laos, Cambodia, Singapore en Indonesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Geld afhalen met Maestro kan wel in die landen, maar in winkels/restaurants/hotels werd Maestro voor zover ik weet niet aanvaard.
In China kan je buiten de grote hotels op de meeste plaatsen zelfs niet met Visa/Mastercard betalen, enkel geld afhalen zal dan lukken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En dan komen we er ook weer op uit dat voor voorlopig als jij veel buiten de EU reist, je waarschijnlijk toch een CC nodig hebt.

Edit: Waarbij voor duidelijkheid, op lange termijn zie ik echt wel een voordeel als dit noodzaak tot CC kan weghalen, maar op korte termijn vermoed ik dat er veel meer mensen zijn die bij de Hema niet kunnen betalen dan dat er mensen hun CC weg kunnen doen. En dan heb ik dus geen enkele haast met vervanging.

[ Voor 55% gewijzigd door Sissors op 26-01-2024 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
Ortep schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Ik weet niet aan welke landen jij denkt, maar ik weet heel zeker dat je de laatste 25 jaar gewoon met Maestro kon betalen in Thailand, China, Laos, Cambodia, Singapore en Indonesie.
Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk vanaf 2018 ongeveer tot nu kan ik je vertellen dat mijn Maestro kortom Nederlandse pinpas bij geen enkele winkel werd geaccepteerd. Enkel bij geldautomaten. En ik reis heel wat af, waaronder Indonesië en Australië. Dan heb je toch echt een debit of credit MasterCard of VISA nodig. Mijn VISA heeft heeft mij nog nooit in de steek gelaten, tot zelfs de uithoeken van bepaalde landen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue Lightning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 23:24
Klopt zijn ook mijn ervaringen. Ik kon tijdens mijn rondreis door Azië nergens direct betalen met Maestro. Zus vergat de dekking naar wereld te veranderen maar ik had het wel voorbereid en was verrast. Ook bij bekende winkels als Starbucks Singapore of een moderne mall in Jakarta kon ik niet betalen. Eerst een ATM zoeken en cash halen steeds gedoe. Direct na thuiskomst vroeg ik een Mastercard aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 16:40
Dag allen,

Vandaag met SNS gebeld over een nieuwe pas, bij het vragen om een Visa Debit of een Debit Mastercard werd mij verteld dat deze passen vanaf april 2024 uitgegeven zouden worden. Ik verwacht dat de rest van de Volksbank (ASN, Regiobank etc.) die startdatum ook zal volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultrafast
Er zijn nog 3 laatste banken dus ziet zo uit:

Volksbank start april 2024
ING 2024 datum onbekend
ABN Amro 2024 datum onbekend

Althans

Nu moet mensen met Triodos visa of Rabobank visa en mastercard debit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ultrafast schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:24:
Nu moet mensen met Triodos visa of Rabobank visa en mastercard debit doen.
Rabo ging toch gefaseerd de Debit passen uitgeven? Die zijn voor zover bekend dus nog steeds Maestro aan het uitgeven en een klein deel Debit (max 500 per dag? En iemand gaf aan dat ze, na een paar dagen dan al, zijn gestopt met het uitgeven van meer passen om eerst af te wachten / kijken of er (veel) klachten komen).

Daarnaast vergeet je een bank als Knab die als ik het goed hebt zelfs al geldige Maestro passen aan het vervangen is. En uiteraard nog de kleinere / buitenlandse / onbekendere banken, Bunq, Revolut, OpenBank, neem aan N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
RobertMe schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Rabo ging toch gefaseerd de Debit passen uitgeven? Die zijn voor zover bekend dus nog steeds Maestro aan het uitgeven en een klein deel Debit (max 500 per dag? En iemand gaf aan dat ze, na een paar dagen dan al, zijn gestopt met het uitgeven van meer passen om eerst af te wachten / kijken of er (veel) klachten komen).

Daarnaast vergeet je een bank als Knab die als ik het goed hebt zelfs al geldige Maestro passen aan het vervangen is. En uiteraard nog de kleinere / buitenlandse / onbekendere banken, Bunq, Revolut, OpenBank, neem aan N26.
Knab was ik inderdaad vergeten _/-\o_

Ah Rabobank 500 per dag ok nou maakt dat veel uit ? zolang kan iedereen aanvragen indien beschikbaar natuurlijk.

Niet iedereen wilt voor fintech banken hoor... maar het is persoonlijk keuze...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ultrafast schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:07:
Ah Rabobank 500 per dag ok nou maakt dat veel uit ? zolang kan iedereen aanvragen indien beschikbaar natuurlijk.
Alleen is dat dus niet zo. Als je een nieuwe pas aanvraagt krijg je willekeurig een Maestro of Debit pas. Waarbij je dus ook nog eens €4,95? moet betalen om aan deze Russische roulette mee te doen. En volgens mij hebben in dit topic al 2 personen het gokje gewaagd, en dus wederom een Maestro pas ontvangen. En last but very definetely not the least: ze hebben ogenschijnlijk maar 1 of 2 weken die 500 passen per dag uitgegeven, dat zijn er dus 2500 tot 5000.
En daarnaast, met 500 per dag, 5 dagen per week, 52 weken per jaar en een geldigheid van 5 jaar zouden ze maar 650.000 passen vervangen, en ik verwacht dat er veel en veel meer in omloop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Vroeger was je beperkt tot Ingenico en Worldline, die waren prijzig maar aan de andere kant oerdegelijke apparaten.
De goedkope terminals die ik weleens gezien heb, hebben allemaal hele hoge transactiekosten. In veel situaties kom je dan al snel veel duurder uit.

Wordline, Ingenico en CCV zijn vaak alsnog vaak de betere keuze denk ik, tenzij er inmiddels betere varianten zijn met (vaste) lage transactiekosten i.p.v. van een heel percentage van de omzet.
Klopt acceptatie van Mastercard is veel groter dan Maestro/Cirrus. Ik heb in buitenland standaard een Mastercard debit mee. Voornamelijk ook omdat ik met de debitcard die ik heb 0% koersoplsag betaal ipv 1,40% met de ING pas.
Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste