dvdheiden schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 06:13:
[...]
Een hydrofiele doek. Is eigenlijk voor kleine kindjes bedoeld maar die doeken zijn briljant. Elke ouder in dit topic zal ze herkennen

Gewoon met een droge doek rustig over je beeldscherm wrijven en binnen no-time is die weer zo goed als nieuw. Je hoeft daarvoor niet per se naar de Prenatal, ook een Hema verkoopt deze.
offtopic:
Tip van de eeuw! Sinds kort een kleine, dus we hebben de doeken in overvloed. Net geprobeerd mijn bril en mijn display ermee schoon te maken en het resultaat is fantastisch.

Ik probeer al sinds ik de 14" met M1 Pro heb wat leuke games te spelen. Ik heb gehannest met Steam. CrossOver en Windows 11 onder Parallels, maar er zitten steeds haken en ogen aan.
Parallels werkt misschien nog het beste, maar ook weer niet met alle games, omdat deze niet willen opstarten.
Nu heb ik een vierde optie, die vanwege een leuke actie van een van mijn favoriete games (Borderlands 3), in mijn vizier is gekomen: Epic Games Launcher.
Ik moet zeggen, BL3 draait fantastisch. Op native resolutie en een resolution scaling van 50%, alles op Medium, draait ie lekker op 60fps. Geen gestotter, gewoon steady en smooth.
Andere games die ik als referentie heb en veel minder soepel draaien zijn: Borderlands 2 via Steam op MacOS (stotterig 60fps), Fallout New Vegas via CrossOver (regelmatig een geheel zwart scherm, dus niet aan te raden) en via Parallels (draait een stotterig 60fps), Fallout 4 via CrossOver (start niet) en via Parallels (start niet), GTA IV (stotterig 60fps) en GTA V (alleen maar stotter).
Conclusie: de gpu in de M1 Pro is zeer potent, alleen is de optimalisatie van de software ver te zoeken, waardoor de chip niet efficient wordt gebruikt.
En niet te vergeten, mocht je ook een ontzettende fan van Borderlands zijn, kijk zeker even op Epic Game Launcher voor de actie.
[
Voor 50% gewijzigd door
RnB op 19-05-2022 20:38
]