Dan zou ik idd voor de 2 gaan.

Zit die comfortabel en valt die niet uit dan is het prima voor jouw gebruik. Er is sowieso wat minder bas dan bij de 3, maar zeker niet minder dan bij de bedrade versie. Het verlies aan bas treedt voornamelijk op als de pasvorm niet goed is, zitten de dopjes te los in je oren dan is er geen enkele akoestische seal en verdwijnt de bas.
Nogmaals, ik heb beide en ik kan het karakter van beide waarderen. Voor sommige podcasts prefereer ik zelfs het geluid van de 2, het karakter is bij sommige opnames wat opener en helderder. Zeker bij het in bed luisteren heeft de 2 voor mij een voordeel: versie drukt niet op mijn oren als ik op een kussen lig, versie 3 wel want die is gewoon dikker en het pijpje steekt meer naar buiten door de hoek die het maakt.
Voordeel van niet in-ear is ook dat in- en uithalen gemakkelijker gaat, je zit niet te proppen. Dus als je ze regelmatig in en uit doet dan is dat ook iets om rekening mee te houden.
- De 2 is het goedkoopste en als ie past prima voor bellen, videocalls, podcasts en wat muziek luisteren.
- De 3 is voor de meesten beter voor muziek door de hoeveelheid bas, het voordeel is dat ie als 'spatwaterbestendig' (maar niet spatwaterdicht) is gespecificeerd waardoor ie meer in aanmerking komt voor buitensporten e.d.
- De Pro is aan de dure kant en gebruik je vooral als je op zoek bent naar noise-canceling omdat je in rumoerige omgevingen wilt luisteren, en levert dan goed geluid. Je neemt het afsluiten van je gehoorgang en wat mindere comfort op de koop toe. Ook de Pro is spatwaterbestendig.
(Overigens is het echt niet zo dat de 2 bij een beetje regen o.i.d. stuk gaat, kan ik je uit ervaring (hardlopen in de regen) vertellen. Batterijduur is van allemaal prima, dat is geen issue.)
[
Voor 47% gewijzigd door
Cap op 25-02-2022 13:46
]