AirPods Pro: verschil in batterijduur tussen links en rechts

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:55
Mijn vraag

Ik heb sinds een week de AirPods Pro aangeschaft en op zich heel tevreden van het product.

Ik heb wel gemerkt dat de batterij van de rechtse AirPod sneller plat gaat dan de linkse. Er zit al gauw een verschil van 2% in nadat ze volledig zijn opgeladen. Tegen het einde zit er al gauw een verschil tussen de 2 van 5-6%. Nu, geen enkele AirPod zal 100% identiek zijn (zeker de batterij niet), dus ik denk dat een klein verschil wel normaal is. Maar vroeg me toch af of er nog mensen zijn die dit "probleem" hebben en hoeveel echt tolereerbaar is? Ik gebruik veel noise cancelling en misschien kan het daardoor ook aan liggen? (Dat 1 van de AirPods "harder" moet werken voor de noise cancelling naargelang de omgeving?)

Relevante software en hardware die ik gebruik

AirPods Pro met firmware 2B588

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb alvast de nieuwste firmware (2B588), dus daar kan het niet aan liggen? Ik gebruik de AirPods gewoon en ondervind de dingen i.v.m. de batterijduur proefondervindelijk.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Beste antwoord (via braek op 12-02-2020 20:43)

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Is normaal hoor, bij mij scheelt dat soms tot 10 procent tussen de 2. Telefoon is links en de rechtse is eerst plat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 16:12
Dat is toch niet zo heel raar? Het zijn twee aparte apparaatjes die toevallig als paar werken om geluid gelijktijdig af te spelen. Hoe dat tot stand komt bestaat uit best wat variabelen, bijvoorbeeld de verbinding, je doet er ff eentje uit omdat iemand iets tegen je zegt etc etc

Pas als er telkens ~15%/~20% verschil in gaat zitten ga ik vreemd opkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
Nee, inderdaad, er zijn veel variabelen die meespelen wat een ongelijke batterijduur tussen de AirPods in de hand kan werken. Ik ga ze de komende dagen eens intensief gebruiken en zien hoe de batterijen zich gedragen vooraleer ik conclusies ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22

Kek

3flix

microfoongebruik, standaard pakt hij één kant, en die zal dan iets sneller leeg zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-06 10:22
Weet dat jezelf een zak zoutwater bent. Niet een beste geleider van radiosignalen, als hij de telefoon aan de ene kant houdt dat komt het signaal eenvoudiger in die airpod. Dit scheelt energiegebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
Kek schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:48:
microfoongebruik, standaard pakt hij één kant, en die zal dan iets sneller leeg zijn..
Aha! Good catch, kan wel eens de reden zijn. Ik heb dat momenteel ingesteld op "Automatic". Zal eens wat switchen komende dagen om te zien hoe de batterijduur dan reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06 12:18
Heb je toevallig je telefoon in je linkerbroekzak? Dat maakt ook uit (langere afstand, je lichaam zit er tussen) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
ex87 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:33:
Heb je toevallig je telefoon in je linkerbroekzak? Dat maakt ook uit (langere afstand, je lichaam zit er tussen) etc.
Mijn telefoon zit inderdaad wel altijd links. Ik heb ze de voorbije 2 uren gebruikt vanachter mijn MacBook en links en rechts zitten momenteel op resp. 24% en 19%.

On second thought, heb ik de microfoon nog nooit gebruikt (want ik gebruik nog geen Siri), dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Een kameraad van mij die ook AirPods gebruikt, spreekt zelf van enkele procenten verschil tussen de 2. Het zal wel normaal zijn, maar wilde het toch eens even navragen hier. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Is normaal hoor, bij mij scheelt dat soms tot 10 procent tussen de 2. Telefoon is links en de rechtse is eerst plat
Pagina: 1