• p1zza
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:04
Heb de Gen3 nu 3 dagen gebruikt en heb toch wel gemengde gevoelens. De fit is duidelijk minder goed dan de 2e generatie. Die kon ik in doen en vergeten dat ik ze in had. Links gaat naar verloop van tijd losjes zitten waardoor ik het gevoel krijg dat de airpod er elk moment uit gaat vallen. Hoe snel dat gebeurt ligt eraan hoeveel ik beweeg. Wat me wel opvalt is dat de linker AirPod dan nog best stevig in mijn oor zit. Hopelijk dus een kwestie van wennen aan het gevoel.

Verder is het draagcomfort wel gewoon goed en ben ik aangenaam verrast door de geluidskwaliteit. Vooral de bass. Spatial audio is ook wel leuk voor bij TV kijken op de Apple TV. Al met al ben ik best tevreden behalve de fit in mijn linkeroor, maar daar valt voor mij mee te leven aangezien ik niet al te actief ben. Ben je iemand die ze eventueel wil gebruiken met sporten of iemand die gevoelig is voor de fit van earbuds dan zou ik toch wel twee keer nadenken over de gen3. Ze zijn aanzienlijk groter dan de gen2 en dat voel je in je oor.

P.S: Een tip die ik op reddit zag: Als ze niet goed blijven zitten probeer ze dan in te doen d.m.v een 'twist' met de airpod stem naar beneden gericht en te draaien naar voren. Dit hielp bij mij redelijk goed.

[Voor 3% gewijzigd door p1zza op 29-10-2021 10:20]

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
p1zza schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:18:
Al met al ben ik best tevreden behalve de fit in mijn linkeroor, maar daar valt voor mij mee te leven aangezien ik niet al te actief ben. Ben je iemand die ze eventueel wil gebruiken met sporten of iemand die gevoelig is voor de fit van earbuds dan zou ik toch wel twee keer nadenken over de gen3. Ze zijn aanzienlijk groter dan de gen2 en dat voel je in je oor.
Ik zou je tip willen veranderen in: probeer ze uit.

Bij mij zitten ze bv veel beter dan de AirPods 2 en blijven ze ook beter zitten met sporten. Je moet beetje geluk hebben met de fit maar die is bij iedereen anders. Het is niet zo dat de de fit van de 3 slechter of beter is dan de 2. Gewoon anders.

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01-12 13:34
Oordopjes & audio reviewer Scarbir is erg enthousiast over de AirPods 3 (waar hij bij vorige versies niet zo te spreken was over de audio kwaliteit)

FIVE STARS - The AirPods were always the laughing stock for audiophiles and critical listeners - but not anymore. The AirPods 3 combines excellent features with a massive step up in sound quality.

https://www.scarbir.com/tws/apple-airpods-3-vs-cheaper-alternatives

Gerelateerd; iemand ervaringen met wingtips of iets soortgelijks? Ik ben zo bang dat ik ze kwijt ga raken bij het fietsen (speedpedelec).

[Voor 10% gewijzigd door Dzine op 29-10-2021 14:12]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:59
ULGamezz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Oké, waar ik dus mee zit of er geen nieuwe airpods Pro uit komen dat is de reden dat ik nog geen Airpods Pro gekocht heb en vroeg naar de laatst uit gekomen airpods. Wat is je mening betreft wachten of toch voor de huidige pro generatie gaan?
Je kan ook wachten op de Beats Fit Pro:
https://www.theverge.com/...it-pro-headphones-earbuds

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:18
Ik heb gen 3 eindelijk gisteren eens uitgebreid "uitgelaten" en ja ze zijn stukken beter dan mijn Airpods 2:

- Vallen niet uit m'n oren ondanks dat ze groter zijn. De Airpods 2 moet ik soms toch even vasthouden als ik over de brug over de Waal hier loop bij flinke wind (ja het waaide gisteren). Airpods 3 ging prima, geen moment gehad dat ik het idee had dat er uit vielen/waaiden.
- Geluid is flink beter. Heb het idee dat het stereo beeld meer "tussen je oren" zit. Komt waarschijnlijk doordat ze beter afsluiten en de speakers meer gericht zijn op je oor-kanaal (en trommel vliezen) door het andere ontwerp.
- Draag comfort geen klachten. Geen centje pijn na die dingen 2 uur in gehad te hebben.
- De touch knoppen op de "stems" blijf ik r*k vinden.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• RiccardoNL
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-11 10:32
Wat raden jullie me aan? M’n AirPods 1 zijn zo goed als af. Ze zijn volledig opgeladen en na een half uur zijn ze volledig leeg. Heel vervelend met videobellen.

Ik zit te kijken naar de AirPods 3, maar lees overal dat die niet lekker zitten, uit de oren vallen, etc. De AirPods Pro heeft mn tweelingbroer een keer geprobeerd, maar de active noise canceling maakte hem misselijk. Ik heb ook wat gedoe met het evenwicht, heb een extreem gevoelig gehoor en daarnaast ben ik ook nog eens een chronische migraine klant.

Wat is het handigst? Toch gewoon de AirPods 3 proberen? Of de AirPods Pro? Of is de 2 toch beter?

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:53
RiccardoNL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:00:
Wat raden jullie me aan? M’n AirPods 1 zijn zo goed als af. Ze zijn volledig opgeladen en na een half uur zijn ze volledig leeg. Heel vervelend met videobellen.

Ik zit te kijken naar de AirPods 3, maar lees overal dat die niet lekker zitten, uit de oren vallen, etc. De AirPods Pro heeft mn tweelingbroer een keer geprobeerd, maar de active noise canceling maakte hem misselijk. Ik heb ook wat gedoe met het evenwicht, heb een extreem gevoelig gehoor en daarnaast ben ik ook nog eens een chronische migraine klant.

Wat is het handigst? Toch gewoon de AirPods 3 proberen? Of de AirPods Pro? Of is de 2 toch beter?
Bestel rechtstreeks de Airpods 3 en ga ze paar dagen proberen. Bevalt het niet? Stuur ze terug en koop de Airpods 2 (niet rechtstreeks).

I don't have dreams, I have goals!!

• Davidas
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 01-12 21:23
RiccardoNL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:00:

Als je die siliconen pods niets vindt dan zou ik de 3 proberen, anders gewoon de pro’s pakken. Handig ook, de verschillende tips die je kan verwisselen. :)

• Famous
  • Registratie: november 2009

Famous

R 400+

Net maar de gen. 3 besteld bij Amac voor €185,-.
Wachten op BF zal niet veel doen denk ik.

De gen. 2 net schoongemaakt, die kunnen naar mijn nichtje.
Komt toch wel wat viezigheid op na wat gebruik :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• RiccardoNL
Denk dat ik de AirPods 3 maar eens moet testen, dan. Het ding is natuurlijk wel dat ieder oor verschillend is. Uit ervaring weet ik dat je aan álle oordopjes en koptelefoons even moet wennen.

Ik zag dat de AirPods Pro ANC hebben en in je gehoorgang gaan. Dat vindt mijn KNO-arts niet tof (je drukt eventueel oorsmeer naar binnen en je oortjes zijn nooit helemaal schoon. Ik ben daar gevoelig voor en zou dan sneller ontstekingen kunnen krijgen).

Dus: AirPods 3 proberen, dan maar ;).

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:14:
Net maar de gen. 3 besteld bij Amac voor €185,-.
Wachten op BF zal niet veel doen denk ik.
Zag hem langskomen met ING Punten bij Amac, maar ik denk dat het nog wel onder de 185,- euro gaat duiken rond en na Black Friday, dus ik gok het er op. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Famous

Famous

R 400+

THE_BASE schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:10:
[...]

Zag hem langskomen met ING Punten bij Amac, maar ik denk dat het nog wel onder de 185,- euro gaat duiken rond en na Black Friday, dus ik gok het er op. :)
Zou kunnen maar dit percentage aan korting vond ik prima voor Apple, 7,5% zie je niet snel op nieuwe producten.
Ze stonden eerst voor €189,90 dacht ik bij ze.

Ondanks dat die op “levertijd onbekend” stond had ik ze vandaag al binnen dus een keer lof voor Amac :p

• THE_BASE
  • Niet online
Wow, dit is heftig: ik kon de AirPods 3 van een vriend even proberen. Ik steek die dingen in mijn oren en wordt echt totaal draaierig en kon niet meer opstaan. Het leek wel of ik suikertekort had.

Heb ze direct uitgedaan, maar dacht echt 'wat gebeurd mij nou?'. Met AirPods 1st Gen nog nooit meegemaakt, ik lees op internet wel meer die klachten hebben met AirPods Pro en duizeligheid door ANC, maar dat heeft AirPods 3 niet. In elk geval duidelijk dat ik die dingen niet hoef, maar bijzonder is het wel.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:52
Ik heb geluk. De AirPods 3 zijn binnen en gaan goed samen met mijn Meniere. Ik heb het probleem dat @THE_BASE omschrijft niet. Ik heb verder twee operatie-oren: mijn kraakbeen is deels verwijderd en de gehoorgang is precies volgens het boekje. Dus de AirPods blijven bij mij goed zitten.

Moet je voor de grap EDM of dance opzetten. Jeutje wat klinkt dat goed en een heel verschil met de AirPods 2. Dit is een blijvertje!

• Redondo1982
Dennisweb schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:17:
Ik heb geluk. De AirPods 3 zijn binnen en gaan goed samen met mijn Meniere. Ik heb het probleem dat @THE_BASE omschrijft niet. Ik heb verder twee operatie-oren: mijn kraakbeen is deels verwijderd en de gehoorgang is precies volgens het boekje. Dus de AirPods blijven bij mij goed zitten.

Moet je voor de grap EDM of dance opzetten. Jeutje wat klinkt dat goed en een heel verschil met de AirPods 2. Dit is een blijvertje!
Ja, het verschil is echt enorm. Dat had ik ook al ervaren, ook hier erg blij mee.

• Redondo1982
THE_BASE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:53:
Wow, dit is heftig: ik kon de AirPods 3 van een vriend even proberen. Ik steek die dingen in mijn oren en wordt echt totaal draaierig en kon niet meer opstaan. Het leek wel of ik suikertekort had.

Heb ze direct uitgedaan, maar dacht echt 'wat gebeurd mij nou?'. Met AirPods 1st Gen nog nooit meegemaakt, ik lees op internet wel meer die klachten hebben met AirPods Pro en duizeligheid door ANC, maar dat heeft AirPods 3 niet. In elk geval duidelijk dat ik die dingen niet hoef, maar bijzonder is het wel.
Zou je niet ergens anders last van hebben? Het komt wel door deze combi (anders wel heel toevallig), maar je leest zo nu en dan weleens wat over het evenwichtsorgaan. Zou je hier geen problemen mee hebben?

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:51:
[...]

Zou je niet ergens anders last van hebben? Het komt wel door deze combi (anders wel heel toevallig), maar je leest zo nu en dan weleens wat over het evenwichtsorgaan. Zou je hier geen problemen mee hebben?
Tja, mijn rechteroor is stokdoof. Aangeboren, dus zou best kunnen hoor. Maar echt nog nooit ervaring mee gehad, ook niet met AirPods 1.

Maar kan er mee leven, dan wees ik nog even zuinig op mijn oude AirPods. :)

• Redondo1982
THE_BASE schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:56:
[...]

Tja, mijn rechteroor is stokdoof. Aangeboren, dus zou best kunnen hoor. Maar echt nog nooit ervaring mee gehad, ook niet met AirPods 1.

Maar kan er mee leven, dan wees ik nog even zuinig op mijn oude AirPods. :)
Aha, nou prima toch? Je kan altijd voor de Airpods 2 gaan.

• Famous

Famous

R 400+

Het was even wennen maar met een kleine kanteling (qua graden) zitten die dingen perfect!
Het “pieletje” met een lichte hoek naar de mond kantelen.. als het duidelijk is :p

Merk zeker meer bass maar gebruik ze alleen met Spotify dus of de upgrade echt nodig was?
Ach its Apple en mijn nichtje weer blij…

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:52
Ik heb ze nu een uurtje in bed in gehad. En mijn operatie-oren zijn er blij mee. De AirPods 3 zitten bij mij prettiger dan de AirPods 2. En dat is vrij bijzonder, want de AirPods 3 zijn veel groter.

Blijven rustig zitten, ook als ik me omdraai. Ik denk dat ik hier wel mee kan slapen als ik weer eens tinnitus heb. ;)

• Stylus
  • Laatst online: 01-12 21:27
Ik heb een tijdje naar de 2e generatie gekeken en dat is nu verschoven naar de 3e. Nu ben ik een Android gebruiker en kan ik maar weinig vinden hoe deze combi werkt (gen 3). Heeft iemand hier ervaring mee? Het verbinden zelf zal wel lukken maar hoe zit het met geluidskwaliteit of de functionaliteiten?

Of is er een vergelijkbaar alternatief voor Android zonder dat het in-ear buds zijn?

• edegroot1973
  • Registratie: april 2016
  • Nu online
Ik heb de airpods nu een week. Als ik mijn airpods met mijn PC verbind voor een online vergadering, merk ik dat ze eerst dof klinken en ruis op de achtergrond hebben. Na 10 seconden verdwijnt dat en klinkt alles helder. Aan de telefoon krijg ik niet de heledere stemmen zoals ik deze bij mijn airpods 1 kreeg. Het lijkt wel alsof de airpods naar een bepaalde stand moeten schakelen en dat niet doen als ze op mijn telefoon staan. De beller aan de andere kant hoort ook regelmatig een ruis. Zijn er mensen die dit herkennen?

• Slomy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-12 21:03
Had Apple afgelopen jaren nog interessante acties op de AirPods zitten rondom Black Friday (via de Apple shop)?

• Kreg01
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-12 14:47
Hebben meer mensen last van een high pitched ruis wanneer de Airpods wel connected zijn maar er niks wordt afgespeeld?

Dus wanneer je bijvoorbeeld een nummer luistert en deze op pauze zet? Dan is het 1sec stil en dan komt de ruis ineens opzetten.

Ik lees op andere fora dat meer mensen hier last van hebben en ik heb om deze reden de pods retour gestuurd. Ik zit nog te twijfelen om een nieuw paar te proberen of deze hier ook last van hebben.

• Mjelnir
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:54
misschien ook maar eens naar kijken als een upgrade voor mijn gen2

• wanneerniet
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 30-11 21:53
Kreg01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:16:
Hebben meer mensen last van een high pitched ruis wanneer de Airpods wel connected zijn maar er niks wordt afgespeeld?

Dus wanneer je bijvoorbeeld een nummer luistert en deze op pauze zet? Dan is het 1sec stil en dan komt de ruis ineens opzetten.

Ik lees op andere fora dat meer mensen hier last van hebben en ik heb om deze reden de pods retour gestuurd. Ik zit nog te twijfelen om een nieuw paar te proberen of deze hier ook last van hebben.
Ik heb hetzelfde en zit inmiddels op m’n tweede set. Eerst de linker pod, nu de rechter.

Twijfel nog of deze ook terug gaan.

Links naar topics over het issue:
https://discussions.apple.com/thread/253298219
https://forums.macrumors....coil-whine.2319557/page-3

Ik vind persoonlijk de coil whine nog irritanter dan de fluittoon. Het manifesteert zich als een soort geratel dat je ook door de podcast/film/muziek kunt horen.

[Voor 20% gewijzigd door wanneerniet op 16-11-2021 17:15]

• RiccardoNL
Ik gebruik nu een paar weken deze AirPods. Ze zitten prima en klinken fantastisch, maar de functie voor ruimtelijke audio moet je echt uitzetten als je graag radio luistert. Het is vreselijk voor gesproken woord. Het klinkt net alsof je supergevoelige microfoons tegen elkaar openzet in een ruimte die slecht akoestisch behandeld is.

Kwam ik ook pas net achter, dat het door ruimtelijke audio komt. Ik had al even wat zenders vervloekt :+.

• wanneerniet
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 30-11 21:53
wanneerniet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb hetzelfde en zit inmiddels op m’n tweede set. Eerst de linker pod, nu de rechter.

Twijfel nog of deze ook terug gaan.

Links naar topics over het issue:
https://discussions.apple.com/thread/253298219
https://forums.macrumors....coil-whine.2319557/page-3

Ik vind persoonlijk de coil whine nog irritanter dan de fluittoon. Het manifesteert zich als een soort geratel dat je ook door de podcast/film/muziek kunt horen.
Net een retourafspraak gepland voor m’n tweede set. Ik kan er niet aan wennen.

Heb het probleem uitgebreid beschreven aan de technische dienst van Apple. Ze waren zeer geïnteresseerd.

Wacht wel een paar maanden voor ik het opnieuw probeer.

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 05:32
Ik heb mijne ook teruggestuurd vorige week i.v.m. hissing en coil whine. Jammer, want ze klonken voor de rest super goed!

• Kreg01
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-12 14:47
Ik heb ze ook retour gestuurd en ga geen nieuwe proberen aangezien het echt een breed probleem is.

Ik wacht wel een paar maanden tot Apple dit probleem erkent en er een oplossing is.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb de 3 ook maar teruggestuurd.

Ik ben echt onder de indruk van het geluid, het lijkt wel alsof ik instrumenten e.d. hoorde bij sommige nummers die ik nog nooit eerder gehoord had.

Qua pasvorm zaten ze echter niet zo lekker, iets te groot en hard in mijn oren dus zeker als ik ze wat langer in heb verwacht ik dat het minder prettig zal aanvoelen.

Gelukkig waren de 2 ook in de aanbieding, dus die gaan mijn 1ste gen binnenkort vervangen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• sacaji
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01-12 20:25
Heren, nou is mijn vriendin mijn 1e generatie Airpods kwijtgeraakt die zij gebruikte, ik zelf zit op de Airpods Pro. Nou zie ik hier toch wat issues met de Airpods 3. Is de verschil van 1 naar 3 waard of is 2e gen ook genoeg? Ze gebruikt het heel zelden voor meetings op werk en alleen in de gym en is niet zo technisch.
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee