Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heb de Gen3 nu 3 dagen gebruikt en heb toch wel gemengde gevoelens. De fit is duidelijk minder goed dan de 2e generatie. Die kon ik in doen en vergeten dat ik ze in had. Links gaat naar verloop van tijd losjes zitten waardoor ik het gevoel krijg dat de airpod er elk moment uit gaat vallen. Hoe snel dat gebeurt ligt eraan hoeveel ik beweeg. Wat me wel opvalt is dat de linker AirPod dan nog best stevig in mijn oor zit. Hopelijk dus een kwestie van wennen aan het gevoel.

Verder is het draagcomfort wel gewoon goed en ben ik aangenaam verrast door de geluidskwaliteit. Vooral de bass. Spatial audio is ook wel leuk voor bij TV kijken op de Apple TV. Al met al ben ik best tevreden behalve de fit in mijn linkeroor, maar daar valt voor mij mee te leven aangezien ik niet al te actief ben. Ben je iemand die ze eventueel wil gebruiken met sporten of iemand die gevoelig is voor de fit van earbuds dan zou ik toch wel twee keer nadenken over de gen3. Ze zijn aanzienlijk groter dan de gen2 en dat voel je in je oor.

P.S: Een tip die ik op reddit zag: Als ze niet goed blijven zitten probeer ze dan in te doen d.m.v een 'twist' met de airpod stem naar beneden gericht en te draaien naar voren. Dit hielp bij mij redelijk goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank op 29-10-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:02
Frank schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:18:
Al met al ben ik best tevreden behalve de fit in mijn linkeroor, maar daar valt voor mij mee te leven aangezien ik niet al te actief ben. Ben je iemand die ze eventueel wil gebruiken met sporten of iemand die gevoelig is voor de fit van earbuds dan zou ik toch wel twee keer nadenken over de gen3. Ze zijn aanzienlijk groter dan de gen2 en dat voel je in je oor.
Ik zou je tip willen veranderen in: probeer ze uit.

Bij mij zitten ze bv veel beter dan de AirPods 2 en blijven ze ook beter zitten met sporten. Je moet beetje geluk hebben met de fit maar die is bij iedereen anders. Het is niet zo dat de de fit van de 3 slechter of beter is dan de 2. Gewoon anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 22:33
Oordopjes & audio reviewer Scarbir is erg enthousiast over de AirPods 3 (waar hij bij vorige versies niet zo te spreken was over de audio kwaliteit)

FIVE STARS - The AirPods were always the laughing stock for audiophiles and critical listeners - but not anymore. The AirPods 3 combines excellent features with a massive step up in sound quality.

https://www.scarbir.com/tws/apple-airpods-3-vs-cheaper-alternatives

Gerelateerd; iemand ervaringen met wingtips of iets soortgelijks? Ik ben zo bang dat ik ze kwijt ga raken bij het fietsen (speedpedelec).

[ Voor 10% gewijzigd door Dzine op 29-10-2021 14:12 ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:52
OxSniperX schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Oké, waar ik dus mee zit of er geen nieuwe airpods Pro uit komen dat is de reden dat ik nog geen Airpods Pro gekocht heb en vroeg naar de laatst uit gekomen airpods. Wat is je mening betreft wachten of toch voor de huidige pro generatie gaan?
Je kan ook wachten op de Beats Fit Pro:
https://www.theverge.com/...it-pro-headphones-earbuds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik heb gen 3 eindelijk gisteren eens uitgebreid "uitgelaten" en ja ze zijn stukken beter dan mijn Airpods 2:

- Vallen niet uit m'n oren ondanks dat ze groter zijn. De Airpods 2 moet ik soms toch even vasthouden als ik over de brug over de Waal hier loop bij flinke wind (ja het waaide gisteren). Airpods 3 ging prima, geen moment gehad dat ik het idee had dat er uit vielen/waaiden.
- Geluid is flink beter. Heb het idee dat het stereo beeld meer "tussen je oren" zit. Komt waarschijnlijk doordat ze beter afsluiten en de speakers meer gericht zijn op je oor-kanaal (en trommel vliezen) door het andere ontwerp.
- Draag comfort geen klachten. Geen centje pijn na die dingen 2 uur in gehad te hebben.
- De touch knoppen op de "stems" blijf ik r*k vinden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Wat raden jullie me aan? M’n AirPods 1 zijn zo goed als af. Ze zijn volledig opgeladen en na een half uur zijn ze volledig leeg. Heel vervelend met videobellen.

Ik zit te kijken naar de AirPods 3, maar lees overal dat die niet lekker zitten, uit de oren vallen, etc. De AirPods Pro heeft mn tweelingbroer een keer geprobeerd, maar de active noise canceling maakte hem misselijk. Ik heb ook wat gedoe met het evenwicht, heb een extreem gevoelig gehoor en daarnaast ben ik ook nog eens een chronische migraine klant.

Wat is het handigst? Toch gewoon de AirPods 3 proberen? Of de AirPods Pro? Of is de 2 toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11
RiccardoNL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:00:
Wat raden jullie me aan? M’n AirPods 1 zijn zo goed als af. Ze zijn volledig opgeladen en na een half uur zijn ze volledig leeg. Heel vervelend met videobellen.

Ik zit te kijken naar de AirPods 3, maar lees overal dat die niet lekker zitten, uit de oren vallen, etc. De AirPods Pro heeft mn tweelingbroer een keer geprobeerd, maar de active noise canceling maakte hem misselijk. Ik heb ook wat gedoe met het evenwicht, heb een extreem gevoelig gehoor en daarnaast ben ik ook nog eens een chronische migraine klant.

Wat is het handigst? Toch gewoon de AirPods 3 proberen? Of de AirPods Pro? Of is de 2 toch beter?
Bestel rechtstreeks de Airpods 3 en ga ze paar dagen proberen. Bevalt het niet? Stuur ze terug en koop de Airpods 2 (niet rechtstreeks).

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:43
RiccardoNL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:00:

Als je die siliconen pods niets vindt dan zou ik de 3 proberen, anders gewoon de pro’s pakken. Handig ook, de verschillende tips die je kan verwisselen. :)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Net maar de gen. 3 besteld bij Amac voor €185,-.
Wachten op BF zal niet veel doen denk ik.

De gen. 2 net schoongemaakt, die kunnen naar mijn nichtje.
Komt toch wel wat viezigheid op na wat gebruik :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
Denk dat ik de AirPods 3 maar eens moet testen, dan. Het ding is natuurlijk wel dat ieder oor verschillend is. Uit ervaring weet ik dat je aan álle oordopjes en koptelefoons even moet wennen.

Ik zag dat de AirPods Pro ANC hebben en in je gehoorgang gaan. Dat vindt mijn KNO-arts niet tof (je drukt eventueel oorsmeer naar binnen en je oortjes zijn nooit helemaal schoon. Ik ben daar gevoelig voor en zou dan sneller ontstekingen kunnen krijgen).

Dus: AirPods 3 proberen, dan maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:14:
Net maar de gen. 3 besteld bij Amac voor €185,-.
Wachten op BF zal niet veel doen denk ik.
Zag hem langskomen met ING Punten bij Amac, maar ik denk dat het nog wel onder de 185,- euro gaat duiken rond en na Black Friday, dus ik gok het er op. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

THE_BASE schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:10:
[...]

Zag hem langskomen met ING Punten bij Amac, maar ik denk dat het nog wel onder de 185,- euro gaat duiken rond en na Black Friday, dus ik gok het er op. :)
Zou kunnen maar dit percentage aan korting vond ik prima voor Apple, 7,5% zie je niet snel op nieuwe producten.
Ze stonden eerst voor €189,90 dacht ik bij ze.

Ondanks dat die op “levertijd onbekend” stond had ik ze vandaag al binnen dus een keer lof voor Amac :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wow, dit is heftig: ik kon de AirPods 3 van een vriend even proberen. Ik steek die dingen in mijn oren en wordt echt totaal draaierig en kon niet meer opstaan. Het leek wel of ik suikertekort had.

Heb ze direct uitgedaan, maar dacht echt 'wat gebeurd mij nou?'. Met AirPods 1st Gen nog nooit meegemaakt, ik lees op internet wel meer die klachten hebben met AirPods Pro en duizeligheid door ANC, maar dat heeft AirPods 3 niet. In elk geval duidelijk dat ik die dingen niet hoef, maar bijzonder is het wel.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb geluk. De AirPods 3 zijn binnen en gaan goed samen met mijn Meniere. Ik heb het probleem dat @THE_BASE omschrijft niet. Ik heb verder twee operatie-oren: mijn kraakbeen is deels verwijderd en de gehoorgang is precies volgens het boekje. Dus de AirPods blijven bij mij goed zitten.

Moet je voor de grap EDM of dance opzetten. Jeutje wat klinkt dat goed en een heel verschil met de AirPods 2. Dit is een blijvertje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Dennisweb schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:17:
Ik heb geluk. De AirPods 3 zijn binnen en gaan goed samen met mijn Meniere. Ik heb het probleem dat @THE_BASE omschrijft niet. Ik heb verder twee operatie-oren: mijn kraakbeen is deels verwijderd en de gehoorgang is precies volgens het boekje. Dus de AirPods blijven bij mij goed zitten.

Moet je voor de grap EDM of dance opzetten. Jeutje wat klinkt dat goed en een heel verschil met de AirPods 2. Dit is een blijvertje!
Ja, het verschil is echt enorm. Dat had ik ook al ervaren, ook hier erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:53:
Wow, dit is heftig: ik kon de AirPods 3 van een vriend even proberen. Ik steek die dingen in mijn oren en wordt echt totaal draaierig en kon niet meer opstaan. Het leek wel of ik suikertekort had.

Heb ze direct uitgedaan, maar dacht echt 'wat gebeurd mij nou?'. Met AirPods 1st Gen nog nooit meegemaakt, ik lees op internet wel meer die klachten hebben met AirPods Pro en duizeligheid door ANC, maar dat heeft AirPods 3 niet. In elk geval duidelijk dat ik die dingen niet hoef, maar bijzonder is het wel.
Zou je niet ergens anders last van hebben? Het komt wel door deze combi (anders wel heel toevallig), maar je leest zo nu en dan weleens wat over het evenwichtsorgaan. Zou je hier geen problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:51:
[...]

Zou je niet ergens anders last van hebben? Het komt wel door deze combi (anders wel heel toevallig), maar je leest zo nu en dan weleens wat over het evenwichtsorgaan. Zou je hier geen problemen mee hebben?
Tja, mijn rechteroor is stokdoof. Aangeboren, dus zou best kunnen hoor. Maar echt nog nooit ervaring mee gehad, ook niet met AirPods 1.

Maar kan er mee leven, dan wees ik nog even zuinig op mijn oude AirPods. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:56:
[...]

Tja, mijn rechteroor is stokdoof. Aangeboren, dus zou best kunnen hoor. Maar echt nog nooit ervaring mee gehad, ook niet met AirPods 1.

Maar kan er mee leven, dan wees ik nog even zuinig op mijn oude AirPods. :)
Aha, nou prima toch? Je kan altijd voor de Airpods 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Het was even wennen maar met een kleine kanteling (qua graden) zitten die dingen perfect!
Het “pieletje” met een lichte hoek naar de mond kantelen.. als het duidelijk is :p

Merk zeker meer bass maar gebruik ze alleen met Spotify dus of de upgrade echt nodig was?
Ach its Apple en mijn nichtje weer blij…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjbPDanWa9LWibI-v7zaInjNiIU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/F09J7ZBwJyO8npYFQPOEFqv8.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb ze nu een uurtje in bed in gehad. En mijn operatie-oren zijn er blij mee. De AirPods 3 zitten bij mij prettiger dan de AirPods 2. En dat is vrij bijzonder, want de AirPods 3 zijn veel groter.

Blijven rustig zitten, ook als ik me omdraai. Ik denk dat ik hier wel mee kan slapen als ik weer eens tinnitus heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Laatst online: 06-06 09:13
Ik heb een tijdje naar de 2e generatie gekeken en dat is nu verschoven naar de 3e. Nu ben ik een Android gebruiker en kan ik maar weinig vinden hoe deze combi werkt (gen 3). Heeft iemand hier ervaring mee? Het verbinden zelf zal wel lukken maar hoe zit het met geluidskwaliteit of de functionaliteiten?

Of is er een vergelijkbaar alternatief voor Android zonder dat het in-ear buds zijn?

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-06 16:54
Ik heb de airpods nu een week. Als ik mijn airpods met mijn PC verbind voor een online vergadering, merk ik dat ze eerst dof klinken en ruis op de achtergrond hebben. Na 10 seconden verdwijnt dat en klinkt alles helder. Aan de telefoon krijg ik niet de heledere stemmen zoals ik deze bij mijn airpods 1 kreeg. Het lijkt wel alsof de airpods naar een bepaalde stand moeten schakelen en dat niet doen als ze op mijn telefoon staan. De beller aan de andere kant hoort ook regelmatig een ruis. Zijn er mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
Had Apple afgelopen jaren nog interessante acties op de AirPods zitten rondom Black Friday (via de Apple shop)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreg01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Hebben meer mensen last van een high pitched ruis wanneer de Airpods wel connected zijn maar er niks wordt afgespeeld?

Dus wanneer je bijvoorbeeld een nummer luistert en deze op pauze zet? Dan is het 1sec stil en dan komt de ruis ineens opzetten.

Ik lees op andere fora dat meer mensen hier last van hebben en ik heb om deze reden de pods retour gestuurd. Ik zit nog te twijfelen om een nieuw paar te proberen of deze hier ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00
misschien ook maar eens naar kijken als een upgrade voor mijn gen2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
Kreg01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:16:
Hebben meer mensen last van een high pitched ruis wanneer de Airpods wel connected zijn maar er niks wordt afgespeeld?

Dus wanneer je bijvoorbeeld een nummer luistert en deze op pauze zet? Dan is het 1sec stil en dan komt de ruis ineens opzetten.

Ik lees op andere fora dat meer mensen hier last van hebben en ik heb om deze reden de pods retour gestuurd. Ik zit nog te twijfelen om een nieuw paar te proberen of deze hier ook last van hebben.
Ik heb hetzelfde en zit inmiddels op m’n tweede set. Eerst de linker pod, nu de rechter.

Twijfel nog of deze ook terug gaan.

Links naar topics over het issue:
https://discussions.apple.com/thread/253298219
https://forums.macrumors....coil-whine.2319557/page-3

Ik vind persoonlijk de coil whine nog irritanter dan de fluittoon. Het manifesteert zich als een soort geratel dat je ook door de podcast/film/muziek kunt horen.

[ Voor 20% gewijzigd door wanneerniet op 16-11-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
Ik gebruik nu een paar weken deze AirPods. Ze zitten prima en klinken fantastisch, maar de functie voor ruimtelijke audio moet je echt uitzetten als je graag radio luistert. Het is vreselijk voor gesproken woord. Het klinkt net alsof je supergevoelige microfoons tegen elkaar openzet in een ruimte die slecht akoestisch behandeld is.

Kwam ik ook pas net achter, dat het door ruimtelijke audio komt. Ik had al even wat zenders vervloekt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
wanneerniet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb hetzelfde en zit inmiddels op m’n tweede set. Eerst de linker pod, nu de rechter.

Twijfel nog of deze ook terug gaan.

Links naar topics over het issue:
https://discussions.apple.com/thread/253298219
https://forums.macrumors....coil-whine.2319557/page-3

Ik vind persoonlijk de coil whine nog irritanter dan de fluittoon. Het manifesteert zich als een soort geratel dat je ook door de podcast/film/muziek kunt horen.
Net een retourafspraak gepland voor m’n tweede set. Ik kan er niet aan wennen.

Heb het probleem uitgebreid beschreven aan de technische dienst van Apple. Ze waren zeer geïnteresseerd.

Wacht wel een paar maanden voor ik het opnieuw probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Ik heb mijne ook teruggestuurd vorige week i.v.m. hissing en coil whine. Jammer, want ze klonken voor de rest super goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreg01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb ze ook retour gestuurd en ga geen nieuwe proberen aangezien het echt een breed probleem is.

Ik wacht wel een paar maanden tot Apple dit probleem erkent en er een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb de 3 ook maar teruggestuurd.

Ik ben echt onder de indruk van het geluid, het lijkt wel alsof ik instrumenten e.d. hoorde bij sommige nummers die ik nog nooit eerder gehoord had.

Qua pasvorm zaten ze echter niet zo lekker, iets te groot en hard in mijn oren dus zeker als ik ze wat langer in heb verwacht ik dat het minder prettig zal aanvoelen.

Gelukkig waren de 2 ook in de aanbieding, dus die gaan mijn 1ste gen binnenkort vervangen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 13:55
Heren, nou is mijn vriendin mijn 1e generatie Airpods kwijtgeraakt die zij gebruikte, ik zelf zit op de Airpods Pro. Nou zie ik hier toch wat issues met de Airpods 3. Is de verschil van 1 naar 3 waard of is 2e gen ook genoeg? Ze gebruikt het heel zelden voor meetings op werk en alleen in de gym en is niet zo technisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
Ook de AirPods 3 aangeschaft, ze zitten echt lekker en geluid is beter dan 2e generatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
Uiteindelijk (tijdens black friday) ook de AirPods 3 aangeschaft. Ze zitten heerlijk en het gemak van gebruik is fantastisch. Nu heb ik zelf tinnitus (reden waarom ik niet naar de gesloten vorm van de pro's wil), waardoor ik zeker niet in het vakje audiofiel val / zaken als coil whine mij niet op zullen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben m'n AirPods 3 kwijt, of tenminste, we zijn aan het verhuizen, dus ze liggen in 1 van de 2 huizen, maar ik weet ff niet waar. Toen ik eergisteren keek zag ik ze in de "Zoek mijn" app nog staan in het andere huis, nu zie ik ze wel staan maar zonder locatie. Iemand enig idee hoe dat kan?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:33
DennusB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:41:
Ik ben m'n AirPods 3 kwijt, of tenminste, we zijn aan het verhuizen, dus ze liggen in 1 van de 2 huizen, maar ik weet ff niet waar. Toen ik eergisteren keek zag ik ze in de "Zoek mijn" app nog staan in het andere huis, nu zie ik ze wel staan maar zonder locatie. Iemand enig idee hoe dat kan?
'Als ik gok' komt dat omdat dit de laatst bekende locatie toen was, maar hij geeft geen update meer aan je door omdat je buiten bluetooth bereik bent.
Met een beetje geluk kun je als je in het huis bent weer een meer exacte locatie oppikken? Je kunt ze ook geluid laten maken als je weer in verbinding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:33
Ik ben gelukkige eigenaar van de AirPods series 2. Ik vond de pro modellen ook wel aantrekkelijk ivm noise canceling, Maar de meerprijs was het me niet waard.
Dit ding was een zeldzaam product waar ik lang over getwijfeld heb, me afvroeg of ik het wel nodig heb en er vervolgens niet meer zonder zou willen. Ik vind het niet waard om een series 3 te kopen zolang mijn series 2 het nog prima doet, maar als ik ze verlies of als ze kapot gaan komt er zeker een vervanger (mogelijk de s3 dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net mijn derde set airpods 3 binnen. Probleem was de eerste twee keer dat de rechter airpod hardnekkig weigerde opgeladen te worden. Schoonmaken van airpod en case hielp niet. Resetten van de case was niet mogelijk, vreemd genoeg. Geen wit knipperend lampje, dat vervolgens even oranje werd. AIrpods behielden hun naam.
Ik vind ze erg comfortabel, praktisch en het geluid prima, maar ga niet op voor een vierde set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hampelman schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:23:
Ik heb net mijn derde set airpods 3 binnen. Probleem was de eerste twee keer dat de rechter airpod hardnekkig weigerde opgeladen te worden. Schoonmaken van airpod en case hielp niet. Resetten van de case was niet mogelijk, vreemd genoeg. Geen wit knipperend lampje, dat vervolgens even oranje werd. AIrpods behielden hun naam.
Ik vind ze erg comfortabel, praktisch en het geluid prima, maar ga niet op voor een vierde set.
Ik heb datzelfde probleem bij mijn nep-airpods ervaren, een oudere versie.

Waar heb je ze gekocht? Apple of ergens anders 'origineel'? Afhankelijk van de winkel loop je namelijk wel risico, de vervalsingen zijn zo goed dat ook het serialnummer (op de hardware én in de software op de telefoon) wordt meegekopieerd van echte Airpods....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb deze pods daarnet binnen gekregen maar ik vind het geluid wanneer ik iemand aan de telefoon heb best zachtjes. De beltoon komt wel goed hard door.

Kan ik dat ergens aanpassen dat ik de beller iets beter kan verstaan?

Laat maar, al gevonden. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door paulkokkie op 11-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulkokkie
Leuk hoor, die Airpods. Maar dat ze ook mijn WA en Twitter voorlezen hoeft niet.
Waar kan ik dat uitzetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Instellingen, Siri, Kondig meldingen aan / koptelefoon uitzetten. Eronder kan je het ook per app aan/uitzetten.
Beller aankondigen kan je ook uitzetten in de Siri instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:07
airpods 2 , 1,5 jaar in gebruik gehad. gingen steeds kapot ; microfoon bij telefoneren eerste 4-5 sec niet aan , dus bellen ging dan heel raar.

Nu 2 dagen airpods 3 binnen, de pasvorm vind ik echt teleurstellend. Het voelt steeds of ze dat uitvallen (nog niet gebeurd). De touchsensor werkt minder prettig dan het tikken op de oortjes bij de gen2.

Ook deze hebben verbingsproblemen en staat de microfoon niet direct aan bij telefoneren.

Geluid klinkt wel een stuk beter.

Hardlopen durf ik met deze niet aan, terwijk met de gen2 deed ik niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De pasvorm van de 3's vind ik ook wat minder dan de 2's, ze zijn dikker en het is meer geduw in je oren ipv een naadloze pasvorm. Ik kan ook niet zeggen dat ze minder snel uitvallen. Maar dat ligt allemaal maar net aan de vorm van je oor natuurlijk. Ik kan met beide hardlopen maar de 2's zitten mij gewoon lekkerder, tot het punt dat je vergeet dat je ze in hebt. Bij de 2's heb ik nooit ook maar een beetje irritatie gevoeld, bij de 3's voel ik een drukpunt aan mijn linker oor. Dat is na de eerste dagen wel snel beter geworden, maar nooit zo seamless als de 2's.

De 3's hebben wel meer bas. Afhankelijk van wat je luistert kan je dat als beter ervaren of niet. Ook de 2's klinken goed als je geen "basshead" bent en je oren de geschikte vorm hebben om ze goed te omsluiten. Pasvorm is essentieel, zitten die dingen te losjes of niet ver genoeg in je oren dan heeft dat behoorlijke invloed op de basweergave.
:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:06:
De pasvorm van de 3's vind ik ook wat minder dan de 2's, ze zijn dikker en het is meer geduw in je oren ipv een naadloze pasvorm. Ik kan ook niet zeggen dat ze minder snel uitvallen. Maar dat ligt allemaal maar net aan de vorm van je oor natuurlijk. Ik kan met beide hardlopen maar de 2's zitten mij gewoon lekkerder, tot het punt dat je vergeet dat je ze in hebt. Bij de 2's heb ik nooit ook maar een beetje irritatie gevoeld, bij de 3's voel ik een drukpunt aan mijn linker oor. Dat is na de eerste dagen wel snel beter geworden, maar nooit zo seamless als de 2's.

De 3's hebben wel meer bas. Afhankelijk van wat je luistert kan je dat als beter ervaren of niet. Ook de 2's klinken goed als je geen "basshead" bent en je oren de geschikte vorm hebben om ze goed te omsluiten. Pasvorm is essentieel, zitten die dingen te losjes of niet ver genoeg in je oren dan heeft dat behoorlijke invloed op de basweergave.
:
Dit had ik ook, maar de irritatie is volledig verdwenen nu. Ik ben zo gelukkig met deze enorm grote upgrade. De Airpods 3 zijn echt zoveel levels beter in alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat laatste is wel echt persoonlijk en afhankelijk van je oorvorm (en dus pasvorm, comfort, geluid). :P

Ik heb ze nog steeds beide, en bij mij zit de 2 nog steeds lekkerder dan de 3, ook na een maand gebruik. De 3's gebruik ik voor buiten / werk en de 2's voor naast het bed.

[ Voor 45% gewijzigd door Cap op 18-01-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:07
De 3 retour gestuurd en een nieuwe setje van de 2 voor in de plaatst gekocht. Kon er niet aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apple Updates AirPods 3 Firmware to Version 4C170

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Diep, diep en heeeel diep teleurgesteld in deze AirPods 3, wat een slecht geluid, retour met die hap :(

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 08-02-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Albert020 Kan je nader omschrijven wat je zo slecht aan het geluid vindt, bijv ten opzichte van wat je gewend bent van earbuds / koptelefoons (welke?).

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-02-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Cap schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:46:
@Albert020 Kan je nader omschrijven wat je zo slecht aan het geluid vindt, bijv ten opzichte van wat je gewend bent van earbuds / koptelefoons (welke?).
Ben de Buds Live gewend, dat zijn ook earbuds, deze hebben veel voller geluid,
meer bass en hoge tonen, i.t.t. klinken de Air 3 echt als een zakradio zo slecht, dat is mijn mening ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 08-02-2022 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:20
Albert020 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:37:
[...]
i.t.t. klinken de Air 3 echt als een zakradio zo slecht, dat is mijn mening ;)
Overdrijven is ook een kunst :Y

• Redondo1982
Ik ga ze aanmelden voor vervanging, want als ze volledig opgeladen zijn dan zakt mijn rechter Airpod 3 na een paar minuten naar 79%. Lijkt wel alsof ie niet volledig opgeladen wordt.

Nu zit ik rechts bijv. op 66% en links 87%. En zoveel gebruik ik ze niet. Bovendien is dit al vanaf het begin zo heb ik het idee, maar dacht het met updates en herstellen wel op te lossen.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37

Flipm0de

geen

voor een dag teams / calls. Zouden jullie dan de 2, 3 of toch de Pros aanraden? Denk dat ik de hele dag (4uur calls) in ear niet heel fijn vind.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik zou zelf niet voor de pro's gaan, ik trek urenlang in-ear echt niet. Dus ik adviseer de 2 of 3 afhankelijk van je gehoorgang/oorschelp. Kleine gang/schelp dan de 2: vorm is gelijk aan klassieke Apple pods met draad. gemiddeld tot grote gehoorgang/schelp de 3. De 3 is dikker, ik heb ze allebei.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 22-02-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 13:37

Flipm0de

geen

Cap schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:46:
Ik zou zelf niet voor de pro's gaan, ik trek urenlang in-ear echt niet. Dus ik adviseer de 2 of 3 afhankelijk van je gehoorgang/oorschelp. Kleine gang/schelp dan de 2: vorm is gelijk aan klassieke Apple pods met draad. gemiddeld tot grote gehoorgang/schelp de 3. De 3 is dikker, ik heb ze allebei.
thanks, ik vrees dat ook. En gebruik ze echt alleen voor calls en een keer sporadisch in de sportschool. Denk dat ik dan gewoon voor de 2 ga. Qua batterijduur bijna hetzelfde en alle extra features boeien me toch niet. Gebruik nu bedraade oortjes en die zijn eigenlijk perfect qua pasvorm (alleen jammer dat ze zo snel stuk gaan bij het 3.5mm poortje.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dan zou ik idd voor de 2 gaan. :Y Zit die comfortabel en valt die niet uit dan is het prima voor jouw gebruik. Er is sowieso wat minder bas dan bij de 3, maar zeker niet minder dan bij de bedrade versie. Het verlies aan bas treedt voornamelijk op als de pasvorm niet goed is, zitten de dopjes te los in je oren dan is er geen enkele akoestische seal en verdwijnt de bas.

Nogmaals, ik heb beide en ik kan het karakter van beide waarderen. Voor sommige podcasts prefereer ik zelfs het geluid van de 2, het karakter is bij sommige opnames wat opener en helderder. Zeker bij het in bed luisteren heeft de 2 voor mij een voordeel: versie drukt niet op mijn oren als ik op een kussen lig, versie 3 wel want die is gewoon dikker en het pijpje steekt meer naar buiten door de hoek die het maakt.

Voordeel van niet in-ear is ook dat in- en uithalen gemakkelijker gaat, je zit niet te proppen. Dus als je ze regelmatig in en uit doet dan is dat ook iets om rekening mee te houden.

- De 2 is het goedkoopste en als ie past prima voor bellen, videocalls, podcasts en wat muziek luisteren.

- De 3 is voor de meesten beter voor muziek door de hoeveelheid bas, het voordeel is dat ie als 'spatwaterbestendig' (maar niet spatwaterdicht) is gespecificeerd waardoor ie meer in aanmerking komt voor buitensporten e.d.

- De Pro is aan de dure kant en gebruik je vooral als je op zoek bent naar noise-canceling omdat je in rumoerige omgevingen wilt luisteren, en levert dan goed geluid. Je neemt het afsluiten van je gehoorgang en wat mindere comfort op de koop toe. Ook de Pro is spatwaterbestendig.

(Overigens is het echt niet zo dat de 2 bij een beetje regen o.i.d. stuk gaat, kan ik je uit ervaring (hardlopen in de regen) vertellen. Batterijduur is van allemaal prima, dat is geen issue.)

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 25-02-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 21:25
Goedemiddag,

Ik heb nu de JBLtune220TWS. welke komen overeen qua pasvorm de 2 of 3?

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

NoTimeRemains

I know

Ik heb een setje Gen 1 Airpods waarbij de linker Airpod na een aantal seconden zijn verbinding verliest. Ik moet em dan weer in de case doen, eruit halen en dan verbindt ie weer een paar seconden en is dan weer weg. Heeft iemand ideeen wat ik hiermee moet? Ik zit zelf aan een vervanging te denken maar als ik 75+ eu moet betalen voor iets wat niet werkt is dat natuurlijk ook zonde.

Edit: Rechts werkt wel. En de case laad wel gewoon op en laadt de Airpods gewoon op.

[ Voor 10% gewijzigd door NoTimeRemains op 02-03-2022 11:39 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:22
Heb de standaard siliconen tips van mijn AirPod Pro's vervangen door andere (zijn transparant maar reviews gaven aan dat ze een betere fit en seal gaven). Inmiddels heb ik daar issues mee omdat ze een vreemd krakend geluid maken als ik ze probeer in te doen. Nu gebruik ik die ook al een hele lange tijd, dus op zoek naar nieuwe.

Ik zie ook van Comply en andere merken foam tips. Wat is jullie ervaring daarmee? Voor m'n Shure oordopjes had ik die, maar in best korte tijd (paar maanden) gaan ze kapot, soort van "verkruimelen".
Hebben jullie nog tips/advies welke 3rd party tips goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:55
Ik heb een raar probleem met mijn AirPods. Zoals elke morgen gebruik ik ze op de trein voor ongeveer een halfuurtje en steek ik ze terug in het doosje. De volgende ochtend merk ik soms dat 1 AirPod niet volledig opgeladen is, meestal gebruik ik ze gewoon en steek ik ze nadien terug in het doosje en laden ze verder op.
Nu merk ik net dat 1 AirPods nog steeds verbonden is met mijn iPhone (batterijstatus dook op in de widget).
Dat batterij was niet aan het opladen terwijl de andere volledig opgeladen was. Het doosje eens opendoen en dichtdoen laat de batterij opladen.
Doosje en de AirPods zijn proper dus het contact zal geen probleem zijn.
Ook op Google vind ik niets nuttig.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
AppleFan2007 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:12:
Ik heb een raar probleem met mijn AirPods. Zoals elke morgen gebruik ik ze op de trein voor ongeveer een halfuurtje en steek ik ze terug in het doosje. De volgende ochtend merk ik soms dat 1 AirPod niet volledig opgeladen is, meestal gebruik ik ze gewoon en steek ik ze nadien terug in het doosje en laden ze verder op.
Nu merk ik net dat 1 AirPods nog steeds verbonden is met mijn iPhone (batterijstatus dook op in de widget).
Dat batterij was niet aan het opladen terwijl de andere volledig opgeladen was. Het doosje eens opendoen en dichtdoen laat de batterij opladen.
Doosje en de AirPods zijn proper dus het contact zal geen probleem zijn.
Ook op Google vind ik niets nuttig.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.
Ik had vandaag serieus exact hetzelfde probleem. Als het vaker voor gaat komen ga ik ze denk ik even opnieuw pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:38:
Ik heb een setje Gen 1 Airpods waarbij de linker Airpod na een aantal seconden zijn verbinding verliest. Ik moet em dan weer in de case doen, eruit halen en dan verbindt ie weer een paar seconden en is dan weer weg. Heeft iemand ideeen wat ik hiermee moet? Ik zit zelf aan een vervanging te denken maar als ik 75+ eu moet betalen voor iets wat niet werkt is dat natuurlijk ook zonde.

Edit: Rechts werkt wel. En de case laad wel gewoon op en laadt de Airpods gewoon op.
Dat is zo’n beetje standaard bij de eerste generatie. Verbinding behouden is niet de sterkte kant van de AirPods. Hier ook vaak last van geen of wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
THE_BASE schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:52:
[...]

Dat is zo’n beetje standaard bij de eerste generatie. Verbinding behouden is niet de sterkte kant van de AirPods. Hier ook vaak last van geen of wegvallende verbinding.
Is er al zicht wanneer de Pro’s gen 2 worden uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Davidas schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:57:
[...]

Is er al zicht wanneer de Pro’s gen 2 worden uitgebracht?
Ik heb zojuist Tim Cook gebeld, die gaf aan dat het zeker nog een jaar duurt. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
THE_BASE schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:17:
[...]

Ik heb zojuist Tim Cook gebeld, die gaf aan dat het zeker nog een jaar duurt. :w
Dan heb jij wel hele korte lijntjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Davidas schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:19:
[...]

Dan heb jij wel hele korte lijntjes. ;)
Zeker. Maar volgens mij lopen de huidige Pro's nog goed genoeg en duurt het zeker nog een goed jaar voor ze vervangen zullen worden, zeker nu het doosje ook al naar Magsafe is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulkokkie
Wanneer ik de Airpods in doe komt direct de muziekapp op het scherm, dat irriteert me.
Kan ik dat ergens uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
Even een kickje, zijn de Airpods 3 goed te gebruiken tijdens het fietsen, of ga je dan toch teveel last krijgen van windgeruis?

+ hoe is de geluidskwaliteit in combinatie met een Android toestel, gelijkwaardig of echt minder door het gebrek van AAC?

[ Voor 32% gewijzigd door Strider op 17-04-2022 21:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Strider Je bezorgdheid is wel terecht. De AirPods 3 zijn goed, maar helaas niet op de fiets in (wat) wind. Komt vooral door het open ontwerp, wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft. Kortom niet een aanrader als je vooral op de fiets luistert. (En denk svp aan verkeersveiligheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Strider schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:08:
Even een kickje, zijn de Airpods 3 goed te gebruiken tijdens het fietsen, of ga je dan toch teveel last krijgen van windgeruis?
Vorige week toevallig gefietst met AirPods Pro’s en daarna weer met AirPods 2. En ik vond het dus helemaal niet prettig om totaal afgesloten deel te nemen aan het verkeer. Dus die wind neem ik op de koop toe en zet het volume één tandje harder zodat ik én muziek én geluiden van buitenaf goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
De eerste gen AirPods zijn mij slecht bevallen. Ik heb ze effectief niet veel gebruikt. Ze gaan snel leeg en vallen om en om vaak uit. Dit was vanaf het begin al regelmatig. Een 2e paar hielp ook niet.

Hoe is de levensduur bij jullie? Voor een headset vind ik dat ze maar kort mee gaan tot nu toe.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Strider schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:08:

+ hoe is de geluidskwaliteit in combinatie met een Android toestel, gelijkwaardig of echt minder door het gebrek van AAC?
Ik zou nooit gaan fietsen met oordoppen die al het geluid van buiten afsluiten. Ja je hoort dus bij gewone AirPods naast de muziek ook wind maar je hoort gelukkig ook verkeer aankomen. Geen enkele auditieve feedback is levensgevaarlijk. Ik ervaar het feit dat je nog iets van buiten hoort als zowel noodzakelijk als prettig.

(Geldt natuurlijk ook voor rijden in een auto met keihard de muziek aan, maar op de een of andere manier is dat maatschappelijk geaccepteerd, bovendien bevind je je in een kasteel op wielen in een relatief veiligere positie dan op de fiets. Wat dat betreft is met doppen in en knallende muziek op de motor nog veel gevaarlijker.)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 18-04-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:28:
De eerste gen AirPods zijn mij slecht bevallen. Ik heb ze effectief niet veel gebruikt. Ze gaan snel leeg en vallen om en om vaak uit. Dit was vanaf het begin al regelmatig. Een 2e paar hielp ook niet.

Hoe is de levensduur bij jullie? Voor een headset vind ik dat ze maar kort mee gaan tot nu toe.
Ik gebruik nog altijd de eerste generatie vanaf de eerste releasedatum en ze gaan nog lang en goed mee. Verbinden is wat traag door W1-chip in vergelijking met H1-chip van de nieuwere generaties. Maar ook de accu houdt zich sterk. Heb ze niet elke dag in, maar ze zijn uiterst betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Werkt de Find my Airpods functionaliteit ook in combinatie met een Android toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik denk dat ik opnieuw een product heb gevonden die ik niet (of niet meer) zou aankopen bij apple.

Zo heb ik al heel duidelijk de watch (nooit gekocht) en de Airpods Max (nooit gekocht) op m'n no-buy lijstje staan (omwille van redenen gaande van gebruiksgemak, batterijduur en duurzaamheid bij de watch, tot gebrek aan normale 3,5mm connectie bij de airpod max)

Ik heb zowel airpods gen 2 als airpods pro. De airpods gen 2 zijn mijn favoriete airpods wat betreft gemak en draagcomfort. Voel nauwelijks dat ik ze in heb. Ik heb gelukkig ook de "apple-oor-vorm" want ze blijven prima zitten, en ze zijn erg gemakkelijk in en uit te halen. Gewoon in je oren "hangen".

Geluidskwaliteit is ook meer dan prima voor wat ik ze voor gebruik

Tot zover de goede punten.

Misschien produceer ik overmatig oorsmeer, maar na een tijdje in gebruik gaan ze erg echt wel weinig proper uit zien. Het probleem is ook dat je ze niet gemakkelijk kan schoonmaken, omdat er geen dopje is voor de roostertjes, die verhindert dat die roostertjes vuil worden.

De Airpods Pro hebben op zijn minst nog de dopjes (ok, ander design, ik begrijp het volledig!) die een soort buffer vormen, die je kan afnemen en proper maken, alvorens je tot aan de roostertjes komt.

Ik zal altijd wel dit type earbuds willen hebben (niet 'in-ear', maar in de oorschelp), maar dan graag met een iets meer 'consumable' karakter. Goedkoper, zodat ik ze sneller kan 'vernieuwen' en de vorige wegdoen. Namaak wil ik het niet noemen, maar gewoon ander merk/goedkoper. Type 40-50 euro voor een setje. En dan om het jaar vervangen.

Ik ben me wel bewust van het erg gemakkelijke pairen van apple met apple. (H1-chip, of welke chip dan ook verantwoordelijk is voor de "magie"). Bluetooth zonder H1 is een verschrikkelijk protocol. Maar dan moet het maar...

Your AirPods Aren't Actually Broken

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 09-05-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:02
Iemand ervaring met het delen van de airpods met hun partner? Is dat makkelijk wisselen, i.v.m. gekoppeld zijn aan eigen iCloud account? Of moet je elke keer veel handelingen doen om m opnieuw te koppelen?

We willen een setje kopen voor tijdens het hardlopen. En aangezien we dat niet dagelijks en niet tegelijkertijd doen willen we eerst één setje kopen. Bevallen ze, dan kopen we er nog eentje bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@DCNY Dat idee van delen klinkt sympathiek, maar is met 2 verschillende iCloud accounts best een gedoe.

Mijn advies: koop 1 set AirPods (generatie 3) en daarnaast 1 set hele goedkope andere oortjes, die werken natuurlijk ook. Zie bv https://www.scarbir.com/g...earphones-under-25-dollar

Dan kan je alsnog experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Oorsmeertechnisch is 1 setje voor jezelf houden ook het meest fris. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Toch maar de gok genomen met Airpods 3, alles met silicone of schuim tips dat in mijn oor moet kan ik gewoon niet verdragen (ik krijg onder andere hoofdpijn van, soms zelfs duizeligheid en dit zonder ANC)

Ze klinken prima voor wat ze zijn, moet alleen een hoesje voor de laadcase halen aangezien deze na 10 minuten op mijn bureau al onder de krassen zit aan de achterkant (ik snap fabrikanten die glossy plastic op dit soort dingen toepassen niet)

Moest wel de firmware updaten omdat er eerst een stevige (voor mij) piep in de rechterdopje was, nu is dat weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
ik weet dat ik de laatste was die hier reageerde, maar dit was ook al een poos terug

Hoe lang hebben de airpods garantie van Apple zelf?

Dan doel ik op zonder AppleCare+, want ik weet dat met de iPhone je 1 jaar krijgt plus 1 jaar beperkte garantie als je de iPhone zelf van Apple koopt.

Namelijk heb ik het volgende probleem.

23 Mei Airpods 3 bij Bol nieuw gekocht (Bol zelf was de verkoper), goed nagekeken en ze waren gewoon gloednieuw in doos, ook het koppelen ging zoals met een nieuwe device en er waren nul sporen van eventueel gebruik.

Ik wou deze week AppleCare+ voor ze aanschaffen via Apple, krijg ik een melding dat "Apple niet weet wanneer deze gekocht zijn" en of ik de aankoop datum even invul.

Zo gevraagd en zo gedaan en ik krijg een fout melding, na wat doorklikken komt het erop neer dat Apple wil dat ik bewijs wanneer ik de Airpods had gekocht.

(even een disclaimer dat ik dit allemaal paar dagen terug deed)

Dus ik bellen en al en... niks, ze accepteren de aankoop bewijs niet en willen dat ik dit via Bol regel, want volgens Apple verloopt de garantie 17 December 2022 (dit staat ook op mijn iPhone als ik ze koppel) en dus geloven ze niet dat dit om diezelfde Airpods gaat (met een indirecte suggestie of ik ze niet gewoon eerder kocht maar niet ging gebruiken al die tijd)

Ik dus Bol contacteren, en dat ging vlotter dan gedacht maar helaas zonder oplossing want Bol zegt op hun beurt weer "wij zien dat u ze 23 mei 2022 had gekocht, maar het is Apple die een fout heeft in hun systeem en daar kunnen wij niks mee"

Daarop belde ik dus Apple en kreeg in feite hetzelfde verhaal als ervoor, ze kunnen niks mee.

Heb ik eventueel andere opties? Ik zie AppleCare+ niet als een eis (ik heb deze nooit gekocht bij mijn iPhone bijvoorbeeld) maar ik vraag mij af of als ik ze ooit onder garantie stuur, of er dan geen problemen komen.

En dan doel ik opsturen naar Bol, aangezien ik ze daar kocht (en aangezien Apple andere data van aankoop heeft)

Want Bol heeft de correcte aankoop datum, dus ik denk dat daar weinig mis kan gaan, maar dit is toch apart denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Mizgala28 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:39:
ik weet dat ik de laatste was die hier reageerde, maar dit was ook al een poos terug

Hoe lang hebben de airpods garantie van Apple zelf?

Dan doel ik op zonder AppleCare+, want ik weet dat met de iPhone je 1 jaar krijgt plus 1 jaar beperkte garantie als je de iPhone zelf van Apple koopt.

Namelijk heb ik het volgende probleem.

23 Mei Airpods 3 bij Bol nieuw gekocht (Bol zelf was de verkoper), goed nagekeken en ze waren gewoon gloednieuw in doos, ook het koppelen ging zoals met een nieuwe device en er waren nul sporen van eventueel gebruik.

Ik wou deze week AppleCare+ voor ze aanschaffen via Apple, krijg ik een melding dat "Apple niet weet wanneer deze gekocht zijn" en of ik de aankoop datum even invul.

Zo gevraagd en zo gedaan en ik krijg een fout melding, na wat doorklikken komt het erop neer dat Apple wil dat ik bewijs wanneer ik de Airpods had gekocht.

(even een disclaimer dat ik dit allemaal paar dagen terug deed)

Dus ik bellen en al en... niks, ze accepteren de aankoop bewijs niet en willen dat ik dit via Bol regel, want volgens Apple verloopt de garantie 17 December 2022 (dit staat ook op mijn iPhone als ik ze koppel) en dus geloven ze niet dat dit om diezelfde Airpods gaat (met een indirecte suggestie of ik ze niet gewoon eerder kocht maar niet ging gebruiken al die tijd)

Ik dus Bol contacteren, en dat ging vlotter dan gedacht maar helaas zonder oplossing want Bol zegt op hun beurt weer "wij zien dat u ze 23 mei 2022 had gekocht, maar het is Apple die een fout heeft in hun systeem en daar kunnen wij niks mee"

Daarop belde ik dus Apple en kreeg in feite hetzelfde verhaal als ervoor, ze kunnen niks mee.

Heb ik eventueel andere opties? Ik zie AppleCare+ niet als een eis (ik heb deze nooit gekocht bij mijn iPhone bijvoorbeeld) maar ik vraag mij af of als ik ze ooit onder garantie stuur, of er dan geen problemen komen.

En dan doel ik opsturen naar Bol, aangezien ik ze daar kocht (en aangezien Apple andere data van aankoop heeft)

Want Bol heeft de correcte aankoop datum, dus ik denk dat daar weinig mis kan gaan, maar dit is toch apart denk ik?
Bijzonder. Ik heb de datum gewoon door Apple kunnen laten aanpassen. Het serienummer werd op mijn blauwe ogen geloofd, want deze staat niet op de factuur van Amazon (wel in de online bestelgeschiedenis overigens).
Zie meesje in "AirPods dekking verlopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring met de batterij. De case schijnt tot 30 aan prik te kunnen hebben. Maar ik heb het geviel dat ik nog niet de helft haal met een combi van Spotify en Overcast.

Edit: 's avonds van de lader gehaald waarbij de case op 98% stond. Zonder te gebruiken haal ik 'm uit m'n tas en staat de case op 91% is dat normaal?

[ Voor 29% gewijzigd door Ronwiel op 21-06-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@meesje hier staat de serienummer nergens vermeld op hun site/factuur (bedankt Bol)

Ik laat het hierbij dan maar, als er iets misgaat mag Bol het wel oplossen, maar het blijft alsnog apart.

@Ronwiel Geen idee of dit puur aan mijn setje ligt, maar als de BT van mijn iPhone uit staat lijkt de accuduur wanneer ze niet in gebruik zijn wat langer te zijn.

Paar weken geleden BT vergeten uit te schakelen en toen was de accu na 1 nacht ongeveer 10% (min of meer) lager op de case, en overdag als ik ze gebruikt (en dus BT niet automatisch uitschakel als ik ze niet gebruik) zit ik eerder rond 4% a 6% verbruik aan "niks doen" per middag.

Als BT uit staat gaat het minder hard, net nagekeken en na 2 dagen in de la is de accu van de case nu op 96% (ik had ze 2 dagen terug volledig opgeladen)

Maar ik kan het niet uitsluiten of het aan mijn paar ligt, of het een bug is en/of dit wel gewoon normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Mizgala28 klinkt dan als een 'feature', want bij gaat er dus ook in de nacht een procent of 7 vanaf. Gek, had dit met mijn first gen's totaal niet.

Jammer, want toen ik een gebruik van 30 uur zag in de specs van de Airpods 3 was ik enthousiast. Helaas red ik dat totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Mizgala28 Natuurlijk heb je gewoon twee jaar garantie via bol.com. Maar het blijft wel raar dat je nu geen AppleCare+ kunt afsluiten. Dit kun je nu niet online doen maar zou obv je factuur wel alsnog kunnen afsluiten. Dat geeft Apple zelf aan op hun website. Echt erg vreemd. Want AppleCare+ is niet alleen dekking voor het tweede jaar maar ook een soort van verzekering met een eigen risico van 29 euro per gebeurtenis (Max 2 meldingen per 12 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
meesje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:35:
Want AppleCare+ is niet alleen dekking voor het tweede jaar maar ook een soort van verzekering met een eigen risico van 29 euro per gebeurtenis (Max 2 meldingen per 12 maanden).
Dat was ook de reden dat ik deze wou afsluiten.

Naja, misschien als ik de tijd heb volgende week loop ik even binnen bij hun winkel in A'dam (moet toevallig in de buurt wezen) en kijk wel of ze daar wat voor mij kunnen betekenen.

Het is ook een beetje meer een principe verhaal, garantie an sich heb ik wel via Bol maar het blijft apart dat Apple er anders over denkt.

Nee heb ik, ja kan ik krijgen en als ik ook dan een nee te horen krijg dan laat ik het gewoon bij, het is verder ook geen grote ramp als het alsnog niet lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 16:21
DCNY schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:01:
Iemand ervaring met het delen van de airpods met hun partner? Is dat makkelijk wisselen, i.v.m. gekoppeld zijn aan eigen iCloud account? Of moet je elke keer veel handelingen doen om m opnieuw te koppelen?

We willen een setje kopen voor tijdens het hardlopen. En aangezien we dat niet dagelijks en niet tegelijkertijd doen willen we eerst één setje kopen. Bevallen ze, dan kopen we er nog eentje bij :)
Ik heb dat wel en werkt op zich prima. Je moet als mijn partner ze gebruikt even handmatig in de bluetooth settings zeggen dat hij verbinding moet maken. Daarna moet ik dat zelf soms weer doen als ik ze zelf weer wil gebruiken (maar niet altijd geloof ik).
Het is wel een makkelijke manier om ze allebei te gebruiken, maar inmiddels is m'n wederhelft al zo verslingerd aan m'n Airpods Pro dat ze zelf ook een setje wil :+

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Valt wat voor te zeggen. Elkaars oorsmeer delen is best intiem maar of je er nu echt op zit te wachten om dat permanent te maken? :Y) (Ja, ze lijken vast 'brandschoon' maar als je onder een flinke loep die mesh bekijkt... }))

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 24-06-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 15:51
Sinds begin deze week een lg oled C2 aangekocht alsook een apple tv 4K. Heerlijk beeld, echter wil ik mijn films ook met goed geluid kunnen bekijken. Een surround systeem is geen optie wegens kinderen en/of vrouw die ligt te slapen. Daarom dacht ik aan airpods. Ik lees veel over spatial audio. Is dat de moeite icm films kijken? En ga je dan best voor de 3rd gen airpods of toch de duurdere airpods pro. Noice cancellation is geen must…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@Rebbelx
-Dit bevalt hier uitstekend in combinatie met een AppleTV en AirPods 3. Juist omdat de dopjes niet diep in je oren zitten, maar in de oorschelp ligt, geeft het een zeer comfortabel gevoel en ben je niet 'opgesloten' tijdens het tv kijken. Wat luidere geluiden in huis kun je dan ook nog gewoon zelf horen.

Special audio is (vind ik persoonlijk) niet prettig bij muziek, maar heeft wel een toegevoegde waarde bij de Apple TV+ Dit geeft een redelijk indrukwekkende bioscoopervaring. (Voor wat mogelijk is middels deze dopjes)

Ook blijft de verbinding met de Apple TV zeer stabiel. Kortom, ik raad je aan dit zo op te lossen, krijg je geen spijt van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb beide series 3 en 2 (non-pro), en bij mij zijn en blijven de 2's toch onverslaanbaar op comfort. De 3 zijn ook te doen maar niet met dat seamless comfort van de 2's. YMMV, ligt uiteraard aan je oorschelpen, maar bij mij zijn en blijven de 3's nét te dik, altijd een beetje zeurend gevoel aan linker oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cap schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:55:
Ik heb beide series 3 en 2 (non-pro), en bij mij zijn en blijven de 2's toch onverslaanbaar op comfort. De 3 zijn ook te doen maar niet met dat seamless comfort van de 2's. YMMV, ligt uiteraard aan je oorschelpen, maar bij mij zijn en blijven de 3's nét te dik, altijd een beetje zeurend gevoel aan linker oor.
Ik heb exact hetzelfde dat de linker net iets minder goed zit dan de rechter. Zoals op sommige foto’s getoond, zal ik er zeker niet mee gaan hardlopen. Daarvoor gebruik ik wel mijn Powerbeats (met koordje in nek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Het onderwerp kwam al eens voorbij in dit draadje, maar heb ik een iets grotere afwijking in batterij duur tussen links en rechts.

Zojuist wederom het rechterdopje uitgevallen terwijl links nog ruim 66% heeft. Ik heb online al wat gezocht en geprobeerd (Siri uit, automatic ear detection uit), nu net de microfoon van automatisch naar links gezet om dat eens te proberen.

AP's zijn van sept 2020, niet heel intensief gebruikt. Het lijkt mij dat batterij degradatie min of meer gelijk op zou moeten lopen voor beiden. Opladen is ook geen probleem, contactjes zijn netjes schoon en het rechterdopje is ook binnen no time weer vol.

Iemand dergelijk grote verschillen wel eens gezien? Ik overweeg ze aan te melden voor garantie bij CB.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zit je toevallig steeds op dezelfde manier scheef voor de bron? Dus bijv dat de laptop / telefoon links van je is terwijl je luistert en het rechter oordopje dus altijd verder weg is met een obstakel (jezelf) ertussen. Ik heb gemerkt dat dit wel uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 25-07-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Cap schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:40:
Zit je toevallig steeds op dezelfde manier scheef voor de bron? Dus bijv dat de laptop / telefoon links van je is terwijl je luistert en het rechter oordopje dus altijd verder weg is met een obstakel (jezelf) ertussen. Ik heb gemerkt dat dit wel uitmaakt.
Ik heb inderdaad de iPhone links van me liggen, ca. 20cm verder.

Ik kan me voorstellen dat dit een verschil kan maken in batterij gebruik, maar 2/3 meer? Lijkt mij iets veel...

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 21:29

Aiii

何これ

Skyrunner schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:34:
Het onderwerp kwam al eens voorbij in dit draadje, maar heb ik een iets grotere afwijking in batterij duur tussen links en rechts.

Zojuist wederom het rechterdopje uitgevallen terwijl links nog ruim 66% heeft. Ik heb online al wat gezocht en geprobeerd (Siri uit, automatic ear detection uit), nu net de microfoon van automatisch naar links gezet om dat eens te proberen.

AP's zijn van sept 2020, niet heel intensief gebruikt. Het lijkt mij dat batterij degradatie min of meer gelijk op zou moeten lopen voor beiden. Opladen is ook geen probleem, contactjes zijn netjes schoon en het rechterdopje is ook binnen no time weer vol.

Iemand dergelijk grote verschillen wel eens gezien? Ik overweeg ze aan te melden voor garantie bij CB.
Probeer eerst eens een factory reset, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Skyrunner schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 03:27:
[...]

Ik heb inderdaad de iPhone links van me liggen, ca. 20cm verder.

Ik kan me voorstellen dat dit een verschil kan maken in batterij gebruik, maar 2/3 meer? Lijkt mij iets veel...
Idee, probeer het dus een dagje rechts en je weet het antwoord. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste