Acties:
  • +6 Henk 'm!
GT Café voltooid!

Laatste Menubook is erg gaaf!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Totaal aantal kilometers gereden tot nu toe: 1.961,88km :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Rivanov schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:41:
1.933,78 hier😅

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Geen idee, is niet via Brand Central te koop. Heb er wel een motor voor gekregen via de vouchers. Zal via die ene verzamelaar/handelaar verkocht worden vermoed ik.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Geen idee, is niet via Brand Central te koop. Heb er wel een motor voor gekregen via de vouchers. Zal via die ene verzamelaar/handelaar verkocht worden vermoed ik.
Dat motorblok kan je in een rx7 hangen btw!
Geloof de rx7 type r ofzo heet ie geloof ik. De laatste rx7 in ieder geval.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:41:
2453km totaal nu :9 in 33:35 uur speeltijd, waarvan 11:53 uur echte rijtijd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En voor wie het zich afvroeg. Ja, je kunt de volledige 24 uur rijden. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UMpxhic.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maar even een pareltje opgepikt voor 800.000credits.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PCEdGAdglcgdXST7H5fPnrljGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CDqsligENpbW0AusZx6q6qq2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Mehhh mijn PS5 heeft af en toe de disconnect melding, helaas gehad bij S-6 waardoor mijn progressie van S-6 TM S-9 (goud) kwijt!!! Dit is even balen

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 20:14
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik speel GT7 op de PS5. Ik kan alleen maar kiezen voor de optie Music Rally. De optie singleplayer kom ik niet en zie ik niet staan met geen enkele mogelijkheid. Ik heb de PS5 al meermaals opnieuw opgestart, disc erin en eruit etc etc. Heel frustrerend gisteren kon ik nog spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Denn90 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:26:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik speel GT7 op de PS5. Ik kan alleen maar kiezen voor de optie Music Rally. De optie singleplayer kom ik niet en zie ik niet staan met geen enkele mogelijkheid. Ik heb de PS5 al meermaals opnieuw opgestart, disc erin en eruit etc etc. Heel frustrerend gisteren kon ik nog spelen.
Ik heb opnieuw een music rally stukje gespeeld, op stoppen gedrukt en kon ik GT7 singleplayer selecteren. Echter nu weer dat lange intro filmpje.. zal toch niet dat ik opnieuw moet beginnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Zit inmiddels rond menu book 20 en heb de eerste 2 licenties gehaald. Wat ik mij afvroeg.. kan je aan het begin van de race de weersvoorspelling zien? Ik startte namelijk een race op slicks maar het werd erg nat. Was niet te doen op slicks en werd 3e. Vervolgens de race opnieuw begonnen op inters maar het bleef kurk droog :)

Verder heerlijke game. Auto’s voelen goed aan hoewel ik soms nog steeds het idee heb dat alles wat slomer voelt dan bijv. een iracing of AC. Maar goed dat is dan misschien appels met peren.
Speel op de PS5 met een CSL elite setje + loadcell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cancun schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:35:
Zit inmiddels rond menu book 20 en heb de eerste 2 licenties gehaald. Wat ik mij afvroeg.. kan je aan het begin van de race de weersvoorspelling zien? Ik startte namelijk een race op slicks maar het werd erg nat. Was niet te doen op slicks en werd 3e. Vervolgens de race opnieuw begonnen op inters maar het bleef kurk droog :)

Verder heerlijke game. Auto’s voelen goed aan hoewel ik soms nog steeds het idee heb dat alles wat slomer voelt dan bijv. een iracing of AC. Maar goed dat is dan misschien appels met peren.
Speel op de PS5 met een CSL elite setje + loadcell.
Nee, de weersverwachting kun je niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Thanks, wel een gemis eigenlijk. Verder een dikke 10 hoor.
Hoorde al veel mensen piepen over de microtransacties maar als je flink kilometers maakt en op je investeringen let dan hark je ongemerkt een hoop credits bij elkaar.

De formule 1 auto zal wel weer rond de 20 miljoen kosten dus dat wordt potten haha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Tip voor snel ~70k extra credits: Doe even de 2 circuit experiences op de 2 oval tracks in de VS. Uit mijn hoofd is de ene 30k beloning en de andere 42k. Kost je samen minder dan 10 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indobesar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07-2023
Kalder schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Maak een 2e account voor je zoontje aan, zet op de PS5 op je main account "Console delen en offline spelen" aan (settings > gebruikers en accounts > anders > ... ) als het goed is moet je nu op je tweede account alle games kunnen spelen die je op je hoofd account gekocht hebt.
Met een disc heb je dat natuurlijk niet nodig, dan volstaat alleen een tweede account al.
Je hebt voor deze game ook geen PS+ nodig voor zover ik begrepen heb.
Bedankt. Hij (7jaar) is begonnen en kon zijn vader nog niet verslaan met de licenties 😜😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Denn90 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:26:
PS4 hier, maar downloaden in het music rally menu duurde uren. Het leek erop dat tijdens de music rally de progressie van downloaden stopte.
Uiteindelijk heb k de console in low energy mode gezet en een nachtje laten pruttelen.
Smorgens was alles klaar.

Ah, overheen gelezen idd

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:07
Het enige wat ik echt mis zijn de pylon cones die je in GTs wel had. Vond ik ook veel mooier om mee te rijden. Heel subtiel maar kon je wel helpen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
_Apache_ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:58:
[...]

PS4 hier, maar downloaden in het music rally menu duurde uren. Het leek erop dat tijdens de music rally de progressie van downloaden stopte.
Uiteindelijk heb k de console in low energy mode gezet en een nachtje laten pruttelen.
Smorgens was alles klaar.
Dank je wel voor je reactie! Ik denk alleen dat je even over het volgende heen geleden hebt “gisteren kon ik nog spelen”. Ik ben inmiddels weer lekker aan het gamen. Maar ik moest verplicht opnieuw intro filmpje bekijken en gelukkig hoefde ik niet opnieuw te beginnen, waar ik gebleven was kon ik gelukkig weer verder.

PS: klopt heeft mij eergisteren ook uren gekost eer dat de download een keertje klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was het in GT Sport niet zo dat je de auto won die je met de Circuit Experience rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Wat hebben jullie als naam opgeven in het begin van het spel? Ik alleen mijn voor naam en zie nu dat de tegenstanders voorletter. Achternaam heten. Kan ik dit nog wijzigen naar mijn volledige naam? En zie je dan dit ook met multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:31
Ik moest net een race doen waar het regende. Maar had slicks. Is er ergens in het racemenu waar je dit aan kan passen?
En als je beide banden hebt hoe kan je dan snel wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34
Spel gisteren voor het eerst gespeeld, echt heel goed en heel verslavend!

Vind de menukaarten structuur + missies & licenties heel goed gedaan.
Ziet er prachtig uit, rijd heerlijk en eindelijk goed geluid!

Paar minpunten:
Dat onzinnige roulette. Krijg alleen maar 2,5, 5 en 10K.
Geen auto's verkopen is ook jammer.
De psychics van de auto tijdens de heuveltjes op zand zijn erg vreemd (stuiteren).

Ik zou ook een paar van jullie toevoegen. Leuk om tijden te vergelijken!

Mijn PSN: Aramius1810

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Waar kan ik ergens de remhulp uitzetten? Ik kan het helaas nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 21:24
Denn90 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:48:
Waar kan ik ergens de remhulp uitzetten? Ik kan het helaas nergens vinden.
Tijdens de race bij instellingen en dan de bovenste optie als ik het goed heb. Heb nu even een pauze van het spel dus weet het niet zeker.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Marcievg schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Tijdens de race bij instellingen en dan de bovenste optie als ik het goed heb. Heb nu even een pauze van het spel dus weet het niet zeker.
Haha ik zet ook net de PS5 uit. Thnx ik zal kijken later vanavond of morgen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:52:
Holyshit. Voor wie cockpitview gebruikt net als ik. Zet Wobble op 2 en ga op de Nordschleife rijden.

_O_ _O_ _O_
W.........T.........F........... Ok, bedankt voor de tip, vanaf nu ga ik alleen nog maar met deze view spelen! Ongelofelijk wat een immersie dat geeft en je hebt echt meteen door wat de auto allemaal doet :> zonder er een motion rig voor te hoeven installeren :D :D :D

Er komt zo een video aan van mijn eerste race met 100% cockpit view met een opgevoerde Ford Mustang GT '15, fantastische race was dat, zelfs een doorgewinterde GT Sport speler zoals ik heeft moeite met deze race (op standje moeilijk natuurlijk).
Kan misschien ook aan de auto liggen, maar damn dit was toch echt wel de meest gave race tot nu toe, alleen al vanwege de immersie die die cockpit view biedt op wobble type 2!!!
Moest toch wel even TC inschakelen, zonder bleef ik maar spinnen, enige nadeel wat ik dan doe is dat ik misbruik ga maken van de TC en wat minder op het gassen ga letten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het zijn ook de details die extra flair geven. Zoals in het post-race menu, het geluid van heet aluminium dat zichzelf koud tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:40:
GT Café voltooid!

Laatste Menubook is erg gaaf!
Hoeveel menu's staan er totaal op de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
Pff Ja het is een mooi spel. Je zit nu vlug te veel op de console. :-)

Weet iemand trouwens hoe je die automatische herhalingen kan uitzetten.
Ik heb dat geloof ik ooit in GT sport gedaan, maar ik weet niet meer hoe.
Dat scheelt tenminste een hoop geklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiesta1958 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:21:
Pff Ja het is een mooi spel. Je zit nu vlug te veel op de console. :-)

Weet iemand trouwens hoe je die automatische herhalingen kan uitzetten.
Ik heb dat geloof ik ooit in GT sport gedaan, maar ik weet niet meer hoe.
Dat scheelt tenminste een hoop geklik.
Dat zouden ze best als optie toe mogen voegen inderdaad, want volgens mij kant dat momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:17
thekvnz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:34:
Wat hebben jullie als naam opgeven in het begin van het spel? Ik alleen mijn voor naam en zie nu dat de tegenstanders voorletter. Achternaam heten. Kan ik dit nog wijzigen naar mijn volledige naam? En zie je dan dit ook met multiplayer?
Je kan je opgegeven naam maximaal 3 of 4 keer wijzigen,weet even niet precies waar je moet zijn om dat te doen. Ik heb gewoon mijn psn id als naam opgegeven.

@Kalder Ik heb vandaag ook gereden met wobble op 2,dat is inderdaad een erg gave setting. Heb je ook al een dirt race gedaan daarmee? Ik heb vanmiddag een iB license test gedaan op dirt...dat was wel behoorlijk heftig,weet niet of ik een 3 lap dirt race mee ga doen. :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
This game :love:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 23:58
MTH-34 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:53:
Zijn er meer mensen waarbij de code van TopGear niet werkt? Ik moet een upgraden kopen voor de PS5....? De code is eenmalig ingevoerd en ik bezit niet eens meer een PS4...[Afbeelding]
Ik had precies hetzelfde. Leek er bij mij ook op dat ik een upgrade van €10 moest kopen voor de PS5 versie. Maar als je gewoon naar je gamebibliotheek gaat krijg je daar de keuze tussen PS4 of PS5. FWIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Hoeveel menu's staan er totaal op de kaart?
spoiler:
39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

In het eerste menu staat dat je nog kon wijzigen. Toen je voor 't eerst je naam opgaf.
Twijfel zelf om m'n naam meer realistisch te maken. Past beter tussen de namen van AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
_Apache_ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:10:
[...]

In het eerste menu staat dat je nog kon wijzigen. Toen je voor 't eerst je naam opgaf.
Twijfel zelf om m'n naam meer realistisch te maken. Past beter tussen de namen van AI.
Online rijd iedereen met ‘rare’ gamer namen dus doe niet teveel moeite zou ik zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:07:
[...]

W.........T.........F........... Ok, bedankt voor de tip, vanaf nu ga ik alleen nog maar met deze view spelen! Ongelofelijk wat een immersie dat geeft en je hebt echt meteen door wat de auto allemaal doet :> zonder er een motion rig voor te hoeven installeren :D :D :D

Er komt zo een video aan van mijn eerste race met 100% cockpit view met een opgevoerde Ford Mustang GT '15, fantastische race was dat, zelfs een doorgewinterde GT Sport speler zoals ik heeft moeite met deze race (op standje moeilijk natuurlijk).
Kan misschien ook aan de auto liggen, maar damn dit was toch echt wel de meest gave race tot nu toe, alleen al vanwege de immersie die die cockpit view biedt op wobble type 2!!!
Moest toch wel even TC inschakelen, zonder bleef ik maar spinnen, enige nadeel wat ik dan doe is dat ik misbruik ga maken van de TC en wat minder op het gassen ga letten.
Paar flinke foutjes gemaakt wel anders had ik de race misschien nog wel gewonnen, maar ben dus in deze race voor het eerst 2e geworden terwijl ik er veel moeite voor moest doen 8) (Veel restarts dus voordat ik uiteindelijk dan maar de 2e plek accepteerde omdat het een kampioenschap was en ik alsnog bovenaan stond daarin, zat eerst nog met 3rd person view maar dat werkte ook niet beter, en met deze view kon ik nu echt goed zien wat de auto van plan was en kon dus ook veel beter corrigeren :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Ferrr schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Leek er bij mij ook op dat ik een upgrade van €10 moest kopen voor de PS5 versie. Maar als je gewoon naar je gamebibliotheek gaat krijg je daar de keuze tussen PS4 of PS5. FWIW
Ik heb een PS4 Disk versie gekocht (om later te kunnen upgraden naar PS5 versie) maar nergens een code kunnen vinden. Of loopt dit sec via je PS-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skreppiedoe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:33:
[...]

Je kan je opgegeven naam maximaal 3 of 4 keer wijzigen,weet even niet precies waar je moet zijn om dat te doen. Ik heb gewoon mijn psn id als naam opgegeven.

@Kalder Ik heb vandaag ook gereden met wobble op 2,dat is inderdaad een erg gave setting. Heb je ook al een dirt race gedaan daarmee? Ik heb vanmiddag een iB license test gedaan op dirt...dat was wel behoorlijk heftig,weet niet of ik een 3 lap dirt race mee ga doen. :+
Nee nog geen rally races gedaan in cockpit view, ook maar eens uitproberen, maar dat komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit kun je wijzigen bij Options. Dacht dat Nickname onder General zat. En anders bij Profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:57
Wat is de R34 weer een eerlijke wagen. Ik gebruik em in alle races die toestaan om die te gebruiken. Zojuist de World GT series championship met 800pp limiet gereden. Zonder al te veel moeite overal voorbij geblazen.

Onderstaande filmpje laat mooi zien hoe goed de r34 is
https://youtu.be/85WZMHjLBnY

[ Voor 21% gewijzigd door dm-dutchman op 07-03-2022 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Volgens mij is hét antwoord voor IB-10: zet je traction control uit, ook met controller.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 01:04
Rivanov schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Dit kun je wijzigen bij Options. Dacht dat Nickname onder General zat. En anders bij Profile.
Klopt.
Let wel op dat je in totaal slechts een keer of 4 je naam kunt wijzigen. Snap die limiet niet helemaal overigens...

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIQD0Mep1jmTiT31V0-rB4lVhkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQcYnAao02RqAeioGATto8cT.jpg?f=fotoalbum_large

Jeeeeeeeuj! 😊

Dus niet alleen maar 5 of 10k.

Heb ook al 1x een ton gehad. En 1x een dure auto. 🤪

Heb momenteel nog 2 miljoen. Denk dat ik toch de FxXK van 2.9m bij elkaar ga grinden.

Jammer dat je niet ff een keer kan proefrijden! 🥸

Heb nu zo'n 80 auto's.

Hoog op t lijstje:

Die oudere BMW M3 2006 DTM
De Mercedes CLK GTR
Een Gr. 2 auto (overweeg die Honda NSX GT500)
Ford GT LM
1 van die Gr2 Nissans.

[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 07-03-2022 06:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nraBO_NvN8HBLkgpISZWxXE1RvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeSC3drIfgq30wTyjP4YxXmq.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een menubook moest ik een scapesfoto maken. Bij deze!

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Format-C schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:02:
[Afbeelding]

Jeeeeeeeuj! 😊

Dus niet alleen maar 5 of 10k.

Heb ook al 1x een ton gehad. En 1x een dure auto. 🤪

Heb momenteel nog 2 miljoen. Denk dat ik toch de FxXK van 2.9m bij elkaar ga grinden.

Jammer dat je niet ff een keer kan proefrijden! 🥸

Heb nu zo'n 80 auto's.

Hoog op t lijstje:

Die oudere BMW M3 2006 DTM
De Mercedes CLK GTR
Een Gr. 2 auto (overweeg die Honda NSX GT500)
Ford GT LM
1 van die Gr2 Nissans.
Heb ook tegen de 2 miljoen. Vind het lastig om te kiezen. Testdrive zou handig zijn.
Wil het liefst alle GT3 wagens. Die kosten 450.000 per stuk.

Gelukkig zijn de meeste GT3’s verdeeld over de Circuit Experiences, dus je kunt ze zo wel testen. Met name de cockpitview is voor mij belangrijk. De McLaren GT3 is op dit moment bugged want die cockpitview is off-center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de soundtrack al ergens gelekt online? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:13

Oxigeon

En zo is dat!

dm-dutchman schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:54:
Wat is de R34 weer een eerlijke wagen. Ik gebruik em in alle races die toestaan om die te gebruiken. Zojuist de World GT series championship met 800pp limiet gereden. Zonder al te veel moeite overal voorbij geblazen.

Onderstaande filmpje laat mooi zien hoe goed de r34 is
https://youtu.be/85WZMHjLBnY
Mejaar. Die is wel aardig opgefokt. Om die volledig te tunen zul je toch diep in de buidel moeten tasten

Gisteren trouwens een begin gemaakt aan Iicense IA-5. Sjeezus wat is die een hel. Dat gaat zo hard niet normaal. Klein foutje en je kan opnieuw beginnen. Uiteraard heb je brons zo binnen. Maar we gaan overal voor goud natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 07-03-2022 07:31 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Oxigeon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:29:
[...]

Mejaar. Die is wel aardig opgefokt. Om die volledig te tunen zul je toch diep in de buidel moeten tasten

Gisteren trouwens een begin gemaakt aan Iicense IA-5. Sjeezus wat is die een hel. Dat gaat zo hard niet normaal. Klein foutje en je kan opnieuw beginnen. Uiteraard heb je brons zo binnen. Maar we gaan overal voor goud natuurlijk
Hier zit ik ook nog op. Heb het gisteravond maar opgegeven en probeer het vandaag wel weer. Ben benieuwd of die test met stuurtje makkelijker zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
De game bevalt mij heel goed tot nu toe. Echt een sprong opwaarts vanuit GT Sport. Met name op het gebied van physics en rij eigenschappen. Daardoor is het ook een stuk meer een uitdaging. Nieuwe (lees: teruggekeerde) tracks als Trial Mountain en Deep Forest zijn heerlijke tracks. Vooral die laatste vind ik heel tof, met een technisch gedeelte en een heel snel vloeiend gedeelte.

Wat ik ook echt supertof vind is de veranderende weersomstandigheden. Waardoor je met strategie heel veel kan doen. Verder vond ik de licenses cool en veel uitgebreider dan GT Sport. Vooral het laatste examen op Spa met een klassieke Le Mans auto en dan op opdrogende baan rijden, met een droge lijn. Een keer van de droge lijn af en het is feest. :D

Ik ga een poging doen om alle circuit experiences op gold te krijgen. Met de licenses moet ik nogmaals even overwegen of ik dat ga / wil doen. :+ (Vind rally rijden echt totaal prut en daardoor lukt het daar sowieso waarschijnlijk niet)

De upgrade van mijn PS4 Slim met een SSD bevalt ook erg goed. Daardoor zijn de laadtijden meer dan acceptabel. For the time being is dit een perfecte oplossing, totdat ik mijn handen weet te krijgen op een PS5. :+

[ Voor 33% gewijzigd door SterqVerhael op 07-03-2022 07:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Marcievg schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Hier zit ik ook nog op. Heb het gisteravond maar opgegeven en probeer het vandaag wel weer. Ben benieuwd of die test met stuurtje makkelijker zal zijn.
Standaard heb ik bij de license de demo ghost aanstaan op 0.3 sec voor me. Dan heb je in elk geval het rempunt en de perfecte weg. Maar IA-5 gaat werkelijk zo snel dat deze zeer lastig is. Remmen alleen in de eerste bocht en laatste bocht. Rest is alleen beetje gas loslaten.

Edit: je ziet ook dat de license tests lastiger worden. Minder personen zijn zo ver en mensen die het wel gedaan hebben rijden vaker een bronze tijd dan een gouden tijd. Heb een man of 15 van tweakers in de klassementen staan. License B en A heeft vrijwel iedereen. IB al wat minder en aan IA hebben zich pas een man of 5 gewaagd. En die wat er al aan begonnen zijn hebben de hoop vaak al opgegeven aan de tijden te zien hahaha.

Tis dat ik hier met 2 kids zit. En dan liever de license doe als ze in bed liggen dan racen. Ze zijn nu een beetje ziek waardoor ze wat jammeren. Dan kan ik beter korte stukjes rijden dan volledige races...

[ Voor 36% gewijzigd door Oxigeon op 07-03-2022 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Oxigeon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:54:
[...]

Standaard heb ik bij de license de demo ghost aanstaan op 0.3 sec voor me. Dan heb je in elk geval het rempunt en de perfecte weg. Maar IA-5 gaat werkelijk zo snel dat deze zeer lastig is. Remmen alleen in de eerste bocht en laatste bocht. Rest is alleen beetje gas loslaten.
Ah, hier leer ik dat je de ghost dus kan instellen? Vanavond gelijk proberen want ik zat me er juist aan te ergeren dat de ghost te dichtbij en “te dik” is weergegeven, waardoor ik soms niet goed kan zien hoe ik een bocht aan snij omdat die ghost in de weg zit….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dennisdn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Ah, hier leer ik dat je de ghost dus kan instellen? Vanavond gelijk proberen want ik zat me er juist aan te ergeren dat de ghost te dichtbij en “te dik” is weergegeven, waardoor ik soms niet goed kan zien hoe ik een bocht aan snij omdat die ghost in de weg zit….
Jep. Op options drukken dan krijg je de mogelijkheid tot ghost-instellingen. Hier de demo ghost aanvinken en kun je een tijd instellen dat hij voor je start. Dit kan van 0 tot 1 seconde worden ingesteld. Hij mag iets van je wegrijden aangezien die sneller rijd dan goud.

Edit: heb hem zelf op 0.3 sec staan. Dan ga ik er zelf nooit doorheen rijden en kan ik hem goed zien. Waarom weet ik niet maar bij de eerste keer als ik een proef start lijkt hij wel veel verder weg te rijden dan de keren erna

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 07-03-2022 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je kunt bij de Controller Settings ook een button mappen waarmee je de ghost kunt aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens voegt het dynamische weer i.c.m. het veranderende wolkendek echt héél veel toe.
Had gisteren een race op Barcelona waarbij er een donker wolkendek hing en er dus een grote kans op regen was. Dan zit je dus met "samengeknepen" billen continue op de Weather Radar te kijken of er iets gaat vallen.. maar uiteindelijk is er gedurende de race geen regen gevallen. Maar het dreigende en onvoorspelbare is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rivanov schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:31:
Overigens voegt het dynamische weer i.c.m. het veranderende wolkendek echt héél veel toe.
Had gisteren een race op Barcelona waarbij er een donker wolkendek hing en er dus een grote kans op regen was. Dan zit je dus met "samengeknepen" billen continue op de Weather Radar te kijken of er iets gaat vallen.. maar uiteindelijk is er gedurende de race geen regen gevallen. Maar het dreigende en onvoorspelbare is echt super!
Misschien een domme vraag. Maar jij bent een stuk verder dan ik. Zijn er in de menu books ook missies met pitstop etc waar je moet anticiperen op het weer enzo? Of zitten deze meer bij de missies (circustent) verstopt? Of moet je hiervoor echt online zijn?

In GT Sport zaten de grote races eigenlijk verstopt bij de missies.

[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 07-03-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oxigeon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Misschien een domme vraag. Maar jij bent een stuk verder dan ik. Zijn er in de menu books ook missies met pitstop etc waar je moet anticiperen op het weer enzo? Of zitten deze meer bij de missies (circustent) verstopt? Of moet je hiervoor echt online zijn?

In GT Sport zaten de grote races eigenlijk verstopt bij de missies.
Dit zit niet in de Menubooks.
Zit in de Missions inderdaad.

Voor wie benieuwd is naar welke auto's je allemaal kunt verdienen middels Menubook, License Tests, Missions etc.

https://www.thesixthaxis....you-want-to-avoid-buying/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Als je goed investeert heb je weinig geld nodig. Met minimale investering kan ik gewoon 1ste worden en ik heb de handicap op expert (moeilijk) staan. Veel credits haal je ook door de licenties of andere opdrachten. Er is veel meer geld te verdienen dan alleen de missies vanuit het café. Als je daar eerst tijd in investeert heb je meer dan genoeg credits en zit je nooit zonder.
Klopt. Maar je zal wel iets moeten investeren, waar het bij de eerste paar menubooks niet nodig was.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Rivanov schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:57:
Is de soundtrack al ergens gelekt online? ;)
Die heb ik nog niet langs zien komen, ik zag zojuist wel het bericht dat één van de nummers officieel uitgebracht is als muziekvideo.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 07-03-2022 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:43

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Is er ook een overzicht van Tweakers met GT5? Dan zal ik wat namen toevoegen(mits akkoord). Ik ben wel nieuwschierig hoe mijn tijden zijn ten opzichte van anderen. Ik ben zelf toe te voegen onder: Thedenman

Kan het kloppen dat er nog geen online time-trials zijn? Of kijk ik niet goed genoeg?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trial Mountains heeft wel wat finetuning nodig. Had daar een race met echt flinke FPS drops en stuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
The DenMan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:08:
Is er ook een overzicht van Tweakers met GT5? Dan zal ik wat namen toevoegen(mits akkoord). Ik ben wel nieuwschierig hoe mijn tijden zijn ten opzichte van anderen. Ik ben zelf toe te voegen onder: Thedenman

Kan het kloppen dat er nog geen online time-trials zijn? Of kijk ik niet goed genoeg?
Dat klopt, die komen nog. En vanaf 14 maart komt er een daily race C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk komen de BoP Daily Races terug. Wil niet continue moeten tunen om mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Rivanov schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:15:
Trial Mountains heeft wel wat finetuning nodig. Had daar een race met echt flinke FPS drops en stuttering.
Dat viel mij ook op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
Rivanov schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:15:
Jep hier ook. "Goed" om te zien dat dat universeel is, dat kunnen ze dan vast oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

GT 5 weet ik niet, voor GT sport was er een google docs beschikbaar waar volgens mij nog veel mensen in zitten die nu ook weer GT 7 hebben.

[PS4] Gran Turismo Sport Helemaal onderin kijken

Als er iemand thuis is in het toevoegen van zo n document hier voor GT 7 dan zou dat top zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:30

ettie1990

PSN:ettiesick

Rivanov schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:16:
Hopelijk komen de BoP Daily Races terug. Wil niet continue moeten tunen om mee te komen.
Zoiets heb ik ook wel nodig, dat is een overzicht toch, hoe je een auto het beste kan tunen toch?

Geweldige game trouwens, wat ik zo begreep vooraf dat er soms nog twijfels waren, maar 2 jaar op moeten wachten en het is een geweldig spel in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:38
Gisteren de hele dag gezeten op het menu van die World Touring Car cup waarin je auto maar maximaal 600 PP mag zijn. De eerste race op de RB Ring is al vol in de regen.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een fatsoenlijke auto hiervoor te fixen, heb al diverse auto's geup en gedowngrade maar de eerste race lukt het mij net om 2e of 3e te worden, en tijdens de 2e race op Suzuka wordt ik van alle kanten voorbij gereden.

Ik switch wel tussen de regenbanden en normale banden tussen de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
[...]

Edit: je ziet ook dat de license tests lastiger worden. Minder personen zijn zo ver en mensen die het wel gedaan hebben rijden vaker een bronze tijd dan een gouden tijd. Heb een man of 15 van tweakers in de klassementen staan. License B en A heeft vrijwel iedereen. IB al wat minder en aan IA hebben zich pas een man of 5 gewaagd. En die wat er al aan begonnen zijn hebben de hoop vaak al opgegeven aan de tijden te zien hahaha.

Tis dat ik hier met 2 kids zit. En dan liever de license doe als ze in bed liggen dan racen. Ze zijn nu een beetje ziek waardoor ze wat jammeren. Dan kan ik beter korte stukjes rijden dan volledige races...
Die ghost heb ik ook aan maar niet meer een voorsprong. Ik wil het liefste gelijk met die ghost blijven.

Jij bent de enige in mijn lijst van deze community. Gister nog even wat tijden vergeleken en het wisselt een beetje af. Wat ik goud heb zal ik niet snel gaan verbeteren ok bovenaan de lijst te staan.

Ik zit nu op menu 37 dus ben er bijna klaar mee. Ben benieuwd of we daarna nog races vrijspelen en of er endurances in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Poulske schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:21:
Gisteren de hele dag gezeten op het menu van die World Touring Car cup waarin je auto maar maximaal 600 PP mag zijn. De eerste race op de RB Ring is al vol in de regen.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een fatsoenlijke auto hiervoor te fixen, heb al diverse auto's geup en gedowngrade maar de eerste race lukt het mij net om 2e of 3e te worden, en tijdens de 2e race op Suzuka wordt ik van alle kanten voorbij gereden.

Ik switch wel tussen de regenbanden en normale banden tussen de races.
Heb alle races op slicks gedaan, het regent nooit de hele race en voor die "spontane" regenbuien die maar een halve ronde duren ga ik geen regenbanden kopen. Zou ook niet weten wat ik ermee moet in een race van drie rondes.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
[...]

Ik ben het met je eens dat de ghost erg veel kijk vlak weg neemt, soms schik ik er gewoon wat van als de ghost een iets betere exit heeft een recht stuk op en dan popt ie halve wege in één keer voor me scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ettie1990 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Zoiets heb ik ook wel nodig, dat is een overzicht toch, hoe je een auto het beste kan tunen toch?

Geweldige game trouwens, wat ik zo begreep vooraf dat er soms nog twijfels waren, maar 2 jaar op moeten wachten en het is een geweldig spel in mijn ogen
BoP = Balance of Performance. Of te wel, gelijkwaardige performance tussen de auto's zoals in GT Sport.
Nu ben je "verplicht" je auto te tunen om online mee te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 07-03-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Lekker Ventje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Heb alle races op slicks gedaan, het regent nooit de hele race en voor die "spontane" regenbuien die maar een halve ronde duren ga ik geen regenbanden kopen. Zou ook niet weten wat ik ermee moet in een race van drie rondes.
Dat is vreemd, bij mij regent het de gehele race, alle 5 ronden. Is ook een beetje dynamisch, de ene keer regent het pijpenstelen, en de andere keer miezelt het. Maar droog is het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-03 17:36
[...]

Kinderen naar school gebracht, vrouw zojuist vertrokken naar het werk.
Playseat en stuur voor de tv plaatsen en dan eens beginnen aan een aanval op IA license.
Tot nu toe alles goud. Ben benieuwd hoeveel frustraties ik vandaag zal hebben.

Om een goede tijd neer te zetten begin ik eerst met de computer ghost en daarna met mijn eigen ghost te racen omdat ik merk dat mijn eigen racelijn soms niet helemaal gelijk loopt met deze van de computer maar daarom ook niet slechter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Poulske schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Dat is vreemd, bij mij regent het de gehele race, alle 5 ronden. Is ook een beetje dynamisch, de ene keer regent het pijpenstelen, en de andere keer miezelt het. Maar droog is het nooit.
Dan heb ik mazzel gehad. Heb een keer eerder gehad dat ik door een vastloper opnieuw moest beginnen en toen bleef het droog, enkel de baan was nat. De eerste poging was wel deels in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kalder schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:34:
[...]

Paar flinke foutjes gemaakt wel anders had ik de race misschien nog wel gewonnen, maar ben dus in deze race voor het eerst 2e geworden terwijl ik er veel moeite voor moest doen 8) (Veel restarts dus voordat ik uiteindelijk dan maar de 2e plek accepteerde omdat het een kampioenschap was en ik alsnog bovenaan stond daarin, zat eerst nog met 3rd person view maar dat werkte ook niet beter, en met deze view kon ik nu echt goed zien wat de auto van plan was en kon dus ook veel beter corrigeren :D )
[YouTube: Gran Turismo 7 - Finally a real driving simulator!!!]
Rijd jij exclusief met de GT DD Pro? Ik zie dat je meerdere keren aardig corrigeert van overstuur (netjes!). Dat kan ik zelf nog lang niet met het stuurtje. Via de controller gaat me dat veel beter af: ff de duim paar cm de andere kant op op het juiste moment en auto overstuurt niet meer.

Ik moet zeggen dat ik de dualsense implementatie fijn vind. Er valt nog steeds heel goed te rijden met een controller. Leuk dat je de auto voelt schakelen, in Tokyo voel je de verbindende delen van de snelweg, etc. Ik heb niet altijd zin om met het stuurtje te rijden.

Na bijna 800km rijden, merk ik opnieuw op dat de physics echt heel erg veranderd zijn t.o.v. GT Sport. Lang niet altijd ten goede naar mijn idee. Bij sommige auto's heb ik het idee dat er overstuur wordt gecreëerd for the sake of oversteering. License met de Nissan 370Z (Tsukuba) en Corvette op Willow Springs zijn daar voorbeelden van. Heel dociel met gas en toch raak je de auto kwijt. Zonder traction control is het voor mij niet te doen. Opmerkelijk is, dat ik bij de demonstraties ook zie dat er (flink) wat tc wordt gebruikt. FF auto's voel je via de GT DD Pro richting onderstuur gaan en dan ook echt glijden over de voorwielen.

Wat ik erg mis t.o.v. GT Sport is de zeer uitgebreide uitleg bij iedere license, circuitervaring of missie. Ik mis de pionnen ook. Kan je die nog ergens aanzetten? Want ik zie alleen zo'n stom geel Google maps achtig icoontje dat ik graag zou willen uitschakelen.

Oh ja, ik mis ook het aanpassen van de rembalans. Dat leverde echt een wezenlijk verschil op in de besturing van de auto. Wordt dit later nog vrijgespeeld? Enige 'gekleurd' knopje dat tot nu toe werkt op de GT DD Pro is traction control.

Grootste ergernis is nog steeds de hoeveelheid text die je weg moet klikken. Ik ben van mening dat die tekst ook in 1 keer volledig in beeld kan komen. De avatars praten toch niet. Ook bij licenses is het irritant. Je gaat naar een nieuwe license, je krijgt uitleg, je klikt op demonstratie en je krijgt opnieuw uitleg.

@Superkiwi Interessant dat je geen GT7 speelt. Uiteraard heb je daar je redenen voor dus wat ik vraag is puur uit interesse. Mijn indruk is dat ACC eentonig kan worden door veel van 'hetzelfde type' auto. Ik heb ACC niet gespeeld, AC heb ik wel. Wat ik leuk vind van GT is dat je een grote variëteit aan auto's hebt. Wat houdt ACC voor jou interessant en mis je andere type auto's in het spel?

[ Voor 4% gewijzigd door wilmundo op 07-03-2022 10:08 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Lekker Ventje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Dan heb ik mazzel gehad. Heb een keer eerder gehad dat ik door een vastloper opnieuw moest beginnen en toen bleef het droog, enkel de baan was nat. De eerste poging was wel deels in de regen.
Heb je inderdaad mazzel gehad, welke auto heb je gebruikt? Het menu geeft als tip de Ford GT '06, deze heb ik. Maar deze heb ik ook helemaal getuned en lichter gemaakt waardoor deze op 720 PP komt, dus niet mee mag doen. En om nou een tweede Ford GT te kopen is een beetje onzin. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
@wilmundo ik zal je later vandaag even antwoorden via pm, om in dit topic niet een eventuele GT vs ACC discussie te starten ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024

Ik zal je toevoegen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SterqVerhael op 07-03-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 20 jaar geen Gran Turismo meer aangeraakt, toch maar GT 7 aangeschaft. Ik vraag me af of alle races tegen de AI zo kort zijn. Ben nog geen race tegen gekomen waarbij ik meer dan 4/5 rondjes moest rijden. Wordt dit meer naarmate de single player campaign vordert? Ook ben ik benieuwd wanneer de USED CARS worden ververst. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:08:
Ik heb 20 jaar geen Gran Turismo meer aangeraakt, toch maar GT 7 aangeschaft. Ik vraag me af of alle races tegen de AI zo kort zijn. Ben nog geen race tegen gekomen waarbij ik meer dan 4/5 rondjes moest rijden. Wordt dit meer naarmate de single player campaign vordert? Ook ben ik benieuwd wanneer de USED CARS worden ververst. Iemand een idee?
in de latere missies (niet via het cafe maar via die circustent) zitten wel endurance races met bijvoorbeeld 30 rondes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Op de officiële website zijn heel veel statistieken te vinden: https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/user/mymenu/
O.a. een zo te zien nauwkeurigere speeltijd, maar ook rijbewijzen, driver rating en sportiviteitsrating, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Soms zou ik willen dat er meer tijd in een dag zit. Eigenlijk te druk met andere dingen dat ik amper tijd heb om GT7 te spelen. Jaloers als ik zie hoeveel anderen al hebben kunnen spelen en hoe ver ze zijn... Als ik speel dan besteed ik ook wel vrij veel tijd aan de license testen en probeer toch wel in de top3 qua tijden te komen van alle Tweakers die ik tussen m'n vrienden heb staan (dat zijn er toch alweer zo'n 15 geloof ik). Dus alleen goud is niet genoeg, ik wil het onderste uit de kan halen ;) Ik zal nog weer wat Tweakers toevoegen die ik hier langs zie komen. Jullie kunnen mij vinden als DrQuipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:24
Poulske schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Heb je inderdaad mazzel gehad, welke auto heb je gebruikt? Het menu geeft als tip de Ford GT '06, deze heb ik. Maar deze heb ik ook helemaal getuned en lichter gemaakt waardoor deze op 720 PP komt, dus niet mee mag doen. En om nou een tweede Ford GT te kopen is een beetje onzin. :+
Als ik me het goed herinner kun je voor de race bij auto instellingen je auto voor die race tunen (dat is de knop meest rechts in dat scherm vlak voor die rode knop, onder de banden instellingen zit een geavanceerde details optie en daar kun je ook weer dingen wisselen en zo je PP verlagen om net onder die PP grens te komen. Dat scheelt je dan weer een nieuwe auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Ik ben ontzettend aan het genieten van GT7! Het is soms behoorlijk pittig, maar het is tot nu toe goed te doen. Heb me tot nu toe vooral op de Café's gericht afgewisseld met wat circuitervaringen.

Bij het opfleuren van mijn auto heb ik niet de mogelijkheid om delen van mijn auto in carbon uit te voeren, ik krijg het alleen voor elkaar om de gehele auto in een keer in carbon uit te voeren, maar dit is nou juist niet wat ik wil, doe ik iets verkeerd?

Ook viel het mij op dat bij het lakken van de auto's alles wordt mee gespoten, dus ook alle carbon onderdelen die bijvoorbeeld zitten op de AMG GTR Black Series. -O-

Ik doe vast iets verkeerd... hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
MeanGreen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:22:
Op de officiële website zijn heel veel statistieken te vinden: https://www.gran-turismo.com/nl/gt7/user/mymenu/
O.a. een zo te zien nauwkeurigere speeltijd, maar ook rijbewijzen, driver rating en sportiviteitsrating, etc.
Goede tip dit, thanks!

Credits uitgegeven aan auto's Cr. 394.300
Credits uitgegeven aan tuning Cr. 1.016.540

:')

Tuning is te duur, change my mind!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SensLike
Iemand opperde om een lijst bij te houden van Tweakers GT7 rijders en dat vond ik een zeer goed idee!
Daarom heb ik een forms aangemaakt waar je je kan aanmelden voor de lijst, en de antwoorden zijn publiekelijk.

Het zijn drie vragen waarvan alleen je PSN een verplicht veld;
- Wat is je PSN; uiteraard nodig om toe te kunnen voegen.
- Niveau; wat is je huidige niveau van GT7?
- Type rijder; rijdt je voor de gezelligheid of ga je als een die-hard voor de winst?

Het form is hier te vinden: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69

De inzendingen van het form zijn hier te vinden: https://docs.google.com/s...rmpCUZnE/edit?usp=sharing

Suggesties ter verbetering altijd welkom! :P

[ Voor 52% gewijzigd door SensLike op 07-03-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Eindelijk een spel waarvoor ik FIFA even aan de kant heb kunnen leggen. Al heel lang geen GT gespeeld, maar het is wel behoorlijk verslavend.

Paar dingen die mij opvallen

- Waarom begin je altijd achteraan met een Rolling Start?? Dat vind ik echt wel een beetje suf.

- De auto's vallen mij toch wel een beetje tegen. Het zijn er veel, maar vooral veel wat oudere modellen en heel veel Concept Cars die ook weinig zeggen. Hopelijk komen er nog een hoop actuele modellen bij.

- Komt of zit er ook nog iets als Clubs in GT, zoals in Forza? Dat zou het vergelijken met andere tweakers wat makkelijk maken. Jullie kunnen mij vinden onder Macer_NL

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ligt het nou aan mij of mogen ze de triggers wel eens re-mappen? Gaat totaal niet lineair, zo ontzettend hinderlijk met het doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik hoor veel pech over die lottery tickets.. Heb er zelf amper wat gehad (ben level 10 denk), maar gisteren op een 3 sterren ticket een AMG Mercedes-AMG GT3 binnengehaald :o

Wel bang dat mn geluk nu wel op is.
SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:31:

Wellicht handiger voor het niveau: wat is je rating in GTS. Mijne is B, ben ik dan beginner of ervaren?

[ Voor 39% gewijzigd door SemperFidelis op 07-03-2022 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SensLike
Iemand opperde om een lijst bij te houden van Tweakers GT7 rijders en dat vond ik een zeer goed idee!
Daarom heb ik een forms aangemaakt waar je je kan aanmelden voor de lijst, en de antwoorden zijn publiekelijk.

- Type rijder; rijdt je voor de gezelligheid of ga je als een die-hard voor de winst?

De inzendingen van het form zijn hier te vinden: https://docs.google.com/s...rmpCUZnE/edit?usp=sharing

@v8power67 zou je het form misschien in openingspost willen verwerken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
SemperFidelis schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:38:
Ik hoor veel pech over die lottery tickets.. Heb er zelf amper wat gehad (ben level 10 denk), maar gisteren op een 3 sterren ticket een AMG Mercedes-AMG GT3 binnengehaald :o

Wel bang dat mn geluk nu wel op is.
Ik heb alleen nog maar centjes ontvangen :o ik hoop dat mijn geluk in één lottery ticket zit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Google heeft mijn toevoeging dubbel toegevoegd...
Kun je er één verwijderen ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20
Zo na een weekend GT7 bingen, ben ik intussen door de menukaarten heen en ook de Licenses. Licenses niet op goud allemaal, zitten er een paar tussen die je tot waanzin drijven en ik wilde zoveel mogelijk racen. Intussen een kleine 3000km gereden, zowel met mijn Fanatec Elite + als met de DualSense.

Voor de mensen die nog niet zo ver zijn, hier een paar tips links en rechts. Niets dat je game zal verknoeien als je niet zover bent, maar een paar tips waar je wat aan hebt om bepaalde licenses te halen of je leven wat makkelijker te maken.

Voor de mensen die de pionnen missen, zet de brakezone als hulpmiddel in. Dit geeft een rode zone op het circuit, waardoor je weet waar je rempunten ongeveer liggen. Soms moet je net voor de zone remmen, soms kan het in de zone. De zone wordt aangepast naar je banden, tuning, weer. Dan kan je de remindicator op de snelheidmeter uit laten. Hoewel dit meer als hulp voelt tov de vroegere pionnen, kunnen deze niet weggereden worden en met online races kan je hiermee ook aan de andere kant van de baan tijdens een inhaalpoging je rempunt zien. Hoop dat dit resulteert in minder crashes bij online racen.

Ga in eerste instantie zoveel mogelijk voor de menukaarten. Dit is DE manier om circuits, auto's, online racen en tuning vrij te spelen.

Bij de licensetests is het soms noodzakelijk om de countersteer help of tractioncontrol aan te passen. Lukt het dan nog niet, dan de demo bekijken, daar krijg je echt hulp over waar je remzones e.d. liggen.
spoiler:
License A-9 countersteer help uitzetten, anders kan je de binnenkant van de bocht niet halen

Als je Racing slicks koopt, wees dan ook bereid om regenbanden of intermediates te kopen. Het weer kan zomaar omslaan op een circuit en dan ben je met de slicks echt kansloos als de regenmeter boven 1/3 komt. Boven 2/3 is het einde verhaal met slicks en mag je blij zijn de pits nog te halen. De regenmeter zit links naast je bandenmeter. De schaalverdeling is in 3 stukken. Onderste derde deel is dus slicks, middelste deel is intermediate en bovenste deel is regenbanden.

Zodra je in GT4 of GT3 races komt, koop of gebruik dan ook een dergelijke auto. Je kan een auto tunen naar gelijke PP, maar dan heb je of een veel hoger brandstof verbruik of je vreet je banden op.

Het volledig uitzetten van de ABS en/of Traction control is vaak niet handig. ABS beste op zwak/weak. Dit was met GT Sport in veel situaties wel goed mogelijk, maar met GT 7 is het veel meer een noodzaak. Met een stuurtje is het wel aan te raden om de countersteer hulp uit te zetten. Met controller is dat een handig hulpje als je een zeer krachtige auto hebt. Een getunede ZL1 1LE kan je nagenoeg niet op de baan houden zonder deze setting en hoge TC.

Tune je auto's vooral in het begin niet te veel. Belangrijkste zijn banden en gewichtsbesparing. Vooral tijdens de menukaarten krijg je snel veel auto's en dan heeft het tunen van een auto voor 1-2 races niet zo heel veel zin. Hierdoor bespaar je credits, want na de menukaarten gaat het niet zo heel snel meer qua credits. ;)

Hoewel een stuur en pedalen zeker een meerwaarde heeft, hoef je niet persé een stuur te hebben. Vooral met de Dualsense controller krijg je behoorlijk wat informatie waarmee je behoorlijk uit de voeten kan.

Hoop dat iedereen wat aan de tips heeft, want op vele vlakken heeft GT 7 tot een behoorlijke sprong gemaakt, zeker op de PS5. De weersinvloeden, de physics en de graphics, helemaal top. Hoop dat er in de toekomst betere ondersteuning komt voor andere stuurtjes zoals de Fanatec Formula V2.x met al zijn knoppen. Ik heb mij de eerste 3000km kostelijk vermaakt met de game en zal dit de komende tijd ook nog wel blijven doen. Je kan mij eventueel toevoegen op PSN, tag staat hieronder. In je lijsten met de bijnaam ben ik G. op de Lollie. :D

[ Voor 2% gewijzigd door thunder8 op 07-03-2022 10:57 . Reden: Nog beetje toegevoegd. ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SensLike
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Google heeft mijn toevoeging dubbel toegevoegd...
Kun je er één verwijderen ?
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
MeanGreen schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:22:
En benzineverbruik!

Gemiddeld brandstofverbruik2.46 km/L _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
SemperFidelis schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:38:
Wellicht handiger voor het niveau: wat is je rating in GTS. Mijne is B, ben ik dan beginner of ervaren?
Daar heb ik inderdaad over na gedacht om die erin te verwerken, het is alleen zo als iemand net begint en vandaag twee rondes rijdt in Sport de kans groot is dat zijn rating veranderd is.. Alleen zijn ervaring is nog steeds nihil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
robinez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Als ik me het goed herinner kun je voor de race bij auto instellingen je auto voor die race tunen (dat is de knop meest rechts in dat scherm vlak voor die rode knop, onder de banden instellingen zit een geavanceerde details optie en daar kun je ook weer dingen wisselen en zo je PP verlagen om net onder die PP grens te komen. Dat scheelt je dan weer een nieuwe auto kopen.
Nee dat klopt, dat heb ik ook gedaan, had een Porsche 911 van 620 PP gedowngrade met een beetje ballast en een power limiter zodat deze op 599 uit kwam, maar wordt dan nog steeds aan alle kanten voorbij gereden.

Snap er niets van, heb de AI op hard staan, maar de vorige cups en alle andere races kwam ik nog wel mee en vrij moeiteloos goud gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Daar heb ik inderdaad over na gedacht om die erin te verwerken, het is alleen zo als iemand net begint en vandaag twee rondes rijdt in Sport de kans groot is dat zijn rating veranderd is.. Alleen zijn ervaring is nog steeds nihil :)
Ah ok.

Nou voorlopig ook de enige die beginner invult :+
Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69