‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je rijdt te langzaam haha. Ik zit op 2.98km/LOntzettende_Jan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:45:
[...]
En benzineverbruik!
Gemiddeld brandstofverbruik2.46 km/L
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Qua snelheid van de auto's gaat het alleen niet heel snel. Nu menu 18 (Nissan), snelste auto in bezit is een Camaro ZR1 en Toyota GR86 en 400.000 credits.
Waar blijven de Ferrari's. GT auto's etc?

Wisselen jullie de menu's af met missies?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan rij jij te langzaam haha. Dat getal wil je zo laag mogelijk hebben, hoe lager dat getal, hoe meer brandstof er gebruikt wordt.Oxigeon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Je rijdt te langzaam haha. Ik zit op 2.98km/L
Heb 3 dagen lang vrijwel non-stop de Menubooks gedaan, zodat ik alle circuits vrijgespeeld heb. Dat is me gisteren einde middag eindelijk gelukt.mannetje19 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:52:
Inmiddels heb ik er wat uurtjes op zitten. Ik doorloop de Menu Books in het Café.
Qua snelheid van de auto's gaat het alleen niet heel snel. Nu menu 18 (Nissan), snelste auto in bezit is een Camaro ZR1 en Toyota GR86 en 400.000 credits.
Waar blijven de Ferrari's. GT auto's etc?![]()
Wisselen jullie de menu's af met missies?

SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:31:
Iemand opperde om een lijst bij te houden van Tweakers GT7 rijders en dat vond ik een zeer goed idee!
Daarom heb ik een forms aangemaakt waar je je kan aanmelden voor de lijst, en de antwoorden zijn publiekelijk.
Het zijn drie vragen waarvan alleen je PSN een verplicht veld;
- Wat is je PSN; uiteraard nodig om toe te kunnen voegen.
- Niveau; wat is je huidige niveau van GT7?
- Type rijder; rijdt je voor de gezelligheid of ga je als een die-hard voor de winst?
Het form is hier te vinden: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
De inzendingen van het form zijn hier te vinden: https://docs.google.com/s...rmpCUZnE/edit?usp=sharing
Suggesties ter verbetering altijd welkom!
Ik heb je eerste entry verwijderd en aangepast dat de reacties nu aangepast kunnen wordenTheDuJa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:56:
Hmm, wou het niveau aanpassen omdat ik een “beginnend” GT racer ben, maar wel ervaring heb met de regels en techniek. Rondetijden zijn over het algemeen wel wat beter dan een complete noob. Nu zijn er alleen twee entries![]()
[...]
PSN: SensLike_
Lol 1 nu.TheDuJa schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:56:
Rondetijden zijn over het algemeen wel wat beter dan een complete noob. Nu zijn er alleen twee entries![]()
[...]
Vraag me alleen af of ik dan niet te bescheiden ben
SemperFidelis schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:00:
[...]
Lol 1 nu.
Vraag me alleen af of ik dan niet te bescheiden ben
SterqVerhael schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:05:
Zijn er hier mensen die zichzelf ook een pro op het gebied van de liveries kunnen noemen? Zou graag mijn eigen custom livery willen voor bepaalde auto's, maar ben daar zelf echt totaal niet goed in.

Heb deze gemaakt!

Als je beetje handig met Illustrator bent is het niet moeilijk.
Edit: o wacht zie nu wel wat foutjes.
[ Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 07-03-2022 11:13 ]
Och verrek hahahaa. Had ik maar niks gezegt. Nouja. Moet zelf maar wat harder het gas intrappen. Heb al veel tijd in de licenses zitten.dehardstyler schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Dan rij jij te langzaam haha. Dat getal wil je zo laag mogelijk hebben, hoe lager dat getal, hoe meer brandstof er gebruikt wordt.
Kan natuurlijk ook gaan rondrijden in flinke Amerikaanse benzineslurpende bakken. Dan zal het ook wel omlaag gaan...
Heel tof! Heb je tips?SemperFidelis schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:12:
[...]
[Afbeelding]
Heb deze gemaakt!
[Afbeelding]
Als je beetje handig met Illustrator bent is het niet moeilijk.
Dit is het album toch? Staat gewoon op Apple Music.TIGER1125 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:54:
[...]
Die heb ik nog niet langs zien komen, ik zag zojuist wel het bericht dat één van de nummers officieel uitgebracht is als muziekvideo.
[YouTube: Gran Turismo 7 - “Vroom” by The FaNaTiX Official Video | PS5, PS4]
https://music.apple.com/n...inal-game/1610163937?l=en
Heb het erin gezet, alleen ik ben echt slecht in openings posts maken. Dus als iemand geroepen voelt de hele OP aan te passen, meld maar dan maak ik je bevoegd ervoor. Misschien kan een mod het bij het reactie veld als topic warning zetten?SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:38:
[...]
@v8power67 zou je het form misschien in openingspost willen verwerken?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
De belangrijkste is:
https://gtswiki.gt-beginn...earchword=&lang=us&type=0
Vrijwel elke decal is wel ooit gemaakt dus kun je gebruiken. Daarnaast, zoek goede referentiefotos en ga vanuit daar gewoon langzaam werken. Als je replica's gaat doen, begin niet al te moeilijk.
Wat in feite hele simpele wagen is als je de decals hebt. En anders moet je in Illustrator aan de gang. Ben nu met een andere Evo bezig, die ben ik gewoon aan het tracen in Illustrator en dan gewoon de svg uploaden.
Maarre als je ideetje hebt wellicht kan ik helpen: heb alleen amper geld dus weet niet of het om een Gr. 2 wagen gaat ofzo
Of wellicht ga ik ff een Tweakers bak maken haha
[ Voor 21% gewijzigd door SemperFidelis op 07-03-2022 11:51 ]
Geef jezelf op via de volgende forms: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
/f/image/jWYkOb97ejy0dTQ4ODVZchgR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door SensLike op 07-03-2022 11:18 ]
Heb deze overgezet naar Apple Music.
https://music.apple.com/n.../pl.u-2aoqPj6FNL4vle?l=en
Maar hoeveel geld zit er dan wel niet in die RSflugelisoke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:17:
Man man... met een track build focus RS rij je gewoon de snelle jongens om de oren in de bochten zeg, wat vet! Heerlijk die S-bochten op suzuka waar je gewoon een NSX en lambo achter je laat.
Wat leuk is om te doen is bv een wagen bouwen voor zelfde bedrag als bv een lambo of nsx. Dus aankoop en tuning onderdelen. En hem dan sneller krijgen, makkelijk is dan racing soft en gaan. Maar ik doe meestal max sport soft ( is ong een goeie semi slick achtige band). Uiteraard sommige wagens kunnen bijna niet op sport soft, een 800pk viper bv is dan gewoon zelfmoord bijna..
Maar zo kan je soms een leuke uitdaging zoeken.
Bijna met alles met je eens haha, precies dezelfde ervaring hier. Behalve dat ik geen stuur heb (nog niet).thunder8 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:41:
Zo na een weekend GT7 bingen, ben ik intussen door de menukaarten heen en ook de Licenses. Licenses niet op goud allemaal, zitten er een paar tussen die je tot waanzin drijven en ik wilde zoveel mogelijk racen. Intussen een kleine 3000km gereden, zowel met mijn Fanatec Elite + als met de DualSense.
Voor de mensen die nog niet zo ver zijn, hier een paar tips links en rechts. Niets dat je game zal verknoeien als je niet zover bent, maar een paar tips waar je wat aan hebt om bepaalde licenses te halen of je leven wat makkelijker te maken.
Voor de mensen die de pionnen missen, zet de brakezone als hulpmiddel in. Dit geeft een rode zone op het circuit, waardoor je weet waar je rempunten ongeveer liggen. Soms moet je net voor de zone remmen, soms kan het in de zone. De zone wordt aangepast naar je banden, tuning, weer. Dan kan je de remindicator op de snelheidmeter uit laten. Hoewel dit meer als hulp voelt tov de vroegere pionnen, kunnen deze niet weggereden worden en met online races kan je hiermee ook aan de andere kant van de baan tijdens een inhaalpoging je rempunt zien. Hoop dat dit resulteert in minder crashes bij online racen.
Ga in eerste instantie zoveel mogelijk voor de menukaarten. Dit is DE manier om circuits, auto's, online racen en tuning vrij te spelen.
Bij de licensetests is het soms noodzakelijk om de countersteer help of tractioncontrol aan te passen. Lukt het dan nog niet, dan de demo bekijken, daar krijg je echt hulp over waar je remzones e.d. liggen.
spoiler:License A-9 countersteer help uitzetten, anders kan je de binnenkant van de bocht niet halen
Als je Racing slicks koopt, wees dan ook bereid om regenbanden of intermediates te kopen. Het weer kan zomaar omslaan op een circuit en dan ben je met de slicks echt kansloos als de regenmeter boven 1/3 komt. Boven 2/3 is het einde verhaal met slicks en mag je blij zijn de pits nog te halen. De regenmeter zit links naast je bandenmeter. De schaalverdeling is in 3 stukken. Onderste derde deel is dus slicks, middelste deel is intermediate en bovenste deel is regenbanden.
Zodra je in GT4 of GT3 races komt, koop of gebruik dan ook een dergelijke auto. Je kan een auto tunen naar gelijke PP, maar dan heb je of een veel hoger brandstof verbruik of je vreet je banden op.
Het volledig uitzetten van de ABS en/of Traction control is vaak niet handig. ABS beste op zwak/weak. Dit was met GT Sport in veel situaties wel goed mogelijk, maar met GT 7 is het veel meer een noodzaak. Met een stuurtje is het wel aan te raden om de countersteer hulp uit te zetten. Met controller is dat een handig hulpje als je een zeer krachtige auto hebt. Een getunede ZL1 1LE kan je nagenoeg niet op de baan houden zonder deze setting en hoge TC.
Tune je auto's vooral in het begin niet te veel. Belangrijkste zijn banden en gewichtsbesparing. Vooral tijdens de menukaarten krijg je snel veel auto's en dan heeft het tunen van een auto voor 1-2 races niet zo heel veel zin. Hierdoor bespaar je credits, want na de menukaarten gaat het niet zo heel snel meer qua credits.![]()
Hoewel een stuur en pedalen zeker een meerwaarde heeft, hoef je niet persé een stuur te hebben. Vooral met de Dualsense controller krijg je behoorlijk wat informatie waarmee je behoorlijk uit de voeten kan.
Hoop dat iedereen wat aan de tips heeft, want op vele vlakken heeft GT 7 tot een behoorlijke sprong gemaakt, zeker op de PS5. De weersinvloeden, de physics en de graphics, helemaal top. Hoop dat er in de toekomst betere ondersteuning komt voor andere stuurtjes zoals de Fanatec Formula V2.x met al zijn knoppen. Ik heb mij de eerste 3000km kostelijk vermaakt met de game en zal dit de komende tijd ook nog wel blijven doen. Je kan mij eventueel toevoegen op PSN, tag staat hieronder. In je lijsten met de bijnaam ben ik G. op de Lollie.
De DualSense is écht een vooruitgang door die triggers, je kunt veel beter doseren omdat je die weerstand voelt. Kost even wat muscle memory opbouw, maar dan heb je ook wat.
GTs speelde ik altijd met ABS/ON en TC/Off, maar ik merk hier al dat het dan heeeel erg koesteren is, waardoor de spanning er soms toch wel opstaat.
Die remzone hulp is inderdaad prima, alleen dan wordt het al zo snel een 'game game', terwijl met die cones je juist subtiel geholpen werd. Al moet ik zeggen dat het al snel goed gaat, je leert sneller dan je denkt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Op uitnodiging kopen betekend alleen maar dat je hem überhaupt mag kopen. Ik heb er 1 voor de veyron maar was voor de uitnodiging al 2mil en nu nog steeds. Is geen korting dus. Je kan ze nu dus ook niet kopen zonder de uitnodiging ervoor...j-a-k-e-88 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:36:
Is er iemand die weet hoeveel "korting" je krijgt als je een auto op uitnodiging koopt? Ik kan de LaFerrari voor 1.3 mio kopen, wat kost die normaal? 2 mio of zo?
[ Voor 6% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 07-03-2022 12:03 ]
Gisteren op mount panorama hetzelfde. Ergens zit er een vernuftige chicane. Had die de eerste niet gezien. Dus vol rechtdoor. Geen straf.... vond dit best opmerkelijkj-a-k-e-88 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:02:
Lol , wat is dat dan! Word ik halverwege 2e ronde nurnburg van achter aangetikt, helemaal in de rondte, lig ik op plek 5. Vervolgens neem ik de laatste chicane vol gas rechtdoor en eindig nog als 2e. Neem aan dat dit in de online wel bestraft zal worden :-) Kreeg ook nog een nette race bonus!
Er zijn een aantal banen waarbij je gewoon rechtdoor kunt. Die baan in Australie heeft dat ook geloof ik, met al die scherpe bochtjes op die berg.j-a-k-e-88 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:02:
Lol , wat is dat dan! Word ik halverwege 2e ronde nurnburg van achter aangetikt, helemaal in de rondte, lig ik op plek 5. Vervolgens neem ik de laatste chicane vol gas rechtdoor en eindig nog als 2e. Neem aan dat dit in de online wel bestraft zal worden :-) Kreeg ook nog een nette race bonus!
Online word het inderdaad bestraft. Betrap mijzelf ook weleens op het " gebruiken" van de AI door iets te snel de bocht te nemen en van de zijkant af te ketsen

alexsdam schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:07:
[...]
Er zijn een aantal banen waarbij je gewoon rechtdoor kunt. Die baan in Australie heeft dat ook geloof ik, met al die scherpe bochtjes op die berg.
Online word het inderdaad bestraft. Betrap mijzelf ook weleens op het " gebruiken" van de AI door iets te snel de bocht te nemen en van de zijkant af te ketsen
Vind de AI wel geinig trouwens, je ziet ook de tegenstanders wat meer met elkaar racen en er soms afgaan. Net red bull ring vloog er eentje in bocht 2 (of 3 , hoe je het wilt noemen) rechtdoor het grind in , geinigalexsdam schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:07:
[...]
Er zijn een aantal banen waarbij je gewoon rechtdoor kunt. Die baan in Australie heeft dat ook geloof ik, met al die scherpe bochtjes op die berg.
Clean race bonus mag sowieso wel wat getweakt worden. De bocht nemen terwijl je de onderstuur opvangt met een tegenstander in de buitenbocht? Clean race! De tegenstander zachtjes afsnijden en daarmee tegen de vangrail drukken? Clean race! Van de baan gedrukt worden door de on-rail AI? Unclean Race!j-a-k-e-88 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:02:
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
De AI is ook nog niet echt behendig. Als je er vol naast zit sturen ze gewoon in.Magic schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Clean race bonus mag sowieso wel wat getweakt worden. De bocht nemen terwijl je de onderstuur opvangt met een tegenstander in de buitenbocht? Clean race! De tegenstander zachtjes afsnijden en daarmee tegen de vangrail drukken? Clean race! Van de baan gedrukt worden door de on-rail AI? Unclean Race!
Inderdaad, dat bedoelde ik met on-rail. 't is niet zo erg als in eerdere GT's (ik geloof in GT3 kon je ze soms niet eens van hun "rail" afdrukken), maar echt bewust van je locatie zijn ze niet.T7D_Sneezy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:16:
[...]
De AI is ook nog niet echt behendig. Als je er vol naast zit sturen ze gewoon in.
Ik had gisteren een race op de Red Bull Ring en na ronde 2 ging het regenen. Niet een beetje, maar echt met bakken uit de lucht. Bij bocht 3 (hierna de rechter doordraaier die de M. Verstappen tribune van achteren nadert) ging het hele veld, mij incluis, gewoon rechtdoor de grindbak in. Alleen jammer dat de AI rijders dan wel het rondje makkelijk afmaken, terwijl ik met dezelfde banden alleen maar aan het spinnen was. Na de pitstop voor full wets, lag ik meer dan een minuut achter, terwijl ik eerst maar 10 seconden achter de nummer 1 lag.j-a-k-e-88 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:11:
[...]
[...]
Vind de AI wel geinig trouwens, je ziet ook de tegenstanders wat meer met elkaar racen en er soms afgaan. Net red bull ring vloog er eentje in bocht 2 (of 3 , hoe je het wilt noemen) rechtdoor het grind in , geinig
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wat?!Oxigeon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:54:
[...]
Standaard heb ik bij de license de demo ghost aanstaan op 0.3 sec voor me. Dan heb je in elk geval het rempunt en de perfecte weg. Maar IA-5 gaat werkelijk zo snel dat deze zeer lastig is. Remmen alleen in de eerste bocht en laatste bocht. Rest is alleen beetje gas loslaten.
Edit: je ziet ook dat de license tests lastiger worden. Minder personen zijn zo ver en mensen die het wel gedaan hebben rijden vaker een bronze tijd dan een gouden tijd. Heb een man of 15 van tweakers in de klassementen staan. License B en A heeft vrijwel iedereen. IB al wat minder en aan IA hebben zich pas een man of 5 gewaagd. En die wat er al aan begonnen zijn hebben de hoop vaak al opgegeven aan de tijden te zien hahaha.
Tis dat ik hier met 2 kids zit. En dan liever de license doe als ze in bed liggen dan racen. Ze zijn nu een beetje ziek waardoor ze wat jammeren. Dan kan ik beter korte stukjes rijden dan volledige races...

Dus na 21 jaar Gran Turismo spelen (vanaf GT3), kom ik er nu dus achter dat dit een optie is...

Meteen even de laatste van National A dit ik nog moest gehaald... Ik kom er nu dus ook achter dat sommige "hulpmiddelen"/standaard instellingen je ook niet echt helpen sneller te zijn.
Vanavond International B maar even afronden dan. Heb er zowel in IB als IA nog een paar waar ik nog geen goud had. Bedankt!
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt bij één race, in het BMW M menu, op de Nürburgring. Reed op Racing Medium (dus slicks) en merkte dat ik op een gegeven moment amper power op de baan kreeg. Uiteindelijk met heel veel (3 kwart circuit) in z'n 3 en goed anticiperen met het remmen alsnog 3e kunnen worden.thunder8 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:21:
[...]
Ik had gisteren een race op de Red Bull Ring en na ronde 2 ging het regenen. Niet een beetje, maar echt met bakken uit de lucht. Bij bocht 3 (hierna de rechter doordraaier die de M. Verstappen tribune van achteren nadert) ging het hele veld, mij incluis, gewoon rechtdoor de grindbak in. Alleen jammer dat de AI rijders dan wel het rondje makkelijk afmaken, terwijl ik met dezelfde banden alleen maar aan het spinnen was. Na de pitstop voor full wets, lag ik meer dan een minuut achter, terwijl ik eerst maar 10 seconden achter de nummer 1 lag.
Vind het jammer dat je niet even een weersprognose krijgt voordat je een race in gaat, dan kun je er in ieder geval rekening mee houden met je banden keuze.
[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 07-03-2022 12:27 ]
Ben zelf nu ergens bij IA8. Hier begint het serieus al echt vrij lastig te worden. Moet bij meerdere opdrachten al meermaals opnieuw proberen. Zijn keren bij zit ik echt wel een kwartier om een opdracht te klooien. De volgende haal ik dan bijvoorbeeld wel weer in 1x waar andere het weer lastig hebben.TIGER1125 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:23:
[...]
Wat?!![]()
Dus na 21 jaar Gran Turismo spelen (vanaf GT3), kom ik er nu dus achter dat dit een optie is...![]()
Meteen even de laatste van National A dit ik nog moest gehaald... Ik kom er nu dus ook achter dat sommige "hulpmiddelen"/standaard instellingen je ook niet echt helpen sneller te zijn.![]()
Vanavond International B maar even afronden dan. Heb er zowel in IB als IA nog een paar waar ik nog geen goud had. Bedankt!
Bizar wel, moet maar net weten wat je aan en uit moet zetten. De rest ging vrij simpel naar goud.
Van Bol kreeg ik via de mail een code die ik kon invoeren op de PS app.Acradavos schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:32:
Ik heb hem op 2 maart bij GameResource ge-preorderd, de standaard editie. Hoe ontvang je doorgaans die rewards?
Op die website wordt niets vermeld over pre-order bonussen dus ik denk niet dat die erbij zitten.Acradavos schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:32:
Ik heb hem op 2 maart bij GameResource ge-preorderd, de standaard editie. Hoe ontvang je doorgaans die rewards?
Mijn vriendin wel en die kan hele avonden FarCry 6 spelen. Kijk dan wel eens eventjes mee maar zelf spelen nee. Daar is mijn motoriek ook niet goed genoeg voor
En dan...zie je de aankondiging van GT7 voorbij komen. Dat wil ik...
In een opwelling zaterdagochtend, online, GT7 gekocht. En dan ook maar meteen de jubileumeditie.
Duurde eventjes, al dat gedownload. In de tussentijd de Music Rally's gespeeld. Voor mij als beginner een goede leerschool op wat ging komen. Werd wel horendol van de muziekjes, die de rest van de dag in je hoofd zitten.
Uiteindelijk kon ik zaterdagmiddag laat aan de bak.
Eerlijk is eerlijk...wat een geweldig spel. Zelfs op een PS4 Slim is het goed te spelen. Misschien niet de resolutie van de PS5 maar voor nu meer dan voldoende.
Ik speel het met de controller met motion control voor het sturen. Dat werkt best goed en prettig. (Joystick is niks voor mij, mijn motoriek kent alles vol links of rechts)
Ben voorlopig mijn aandacht aan het verdelen tussen de menukaarten en de licences. Dat gaat voor een beginner best aardig. Verder af en toe een losse race.
Voordeel voor een beginner van de jubileumeditie is de 1,5 miljoen credits die je krijgt. Dat scheelt behoorlijk voor het tunen en kopen van auto's. Geeft je net wat extra mogelijkheden.
Vind het geweldig om het verschil tussen diverse auto's te voelen en wat tunen van een auto met de prestaties doet. Vooral banden, al veel benoemd, scheelt een stevige slok op de borrel.
Wat ik ook als heel prettig ervaar is dat je veel settings aan en uit kunt zetten. De ghost (licences) leid mij af en zorgde ervoor dat ik mijn eerdere resultaat niet kon verbeteren. Zat meer naar de ghost te kijken...dus uit gezet.
Zo ook de muziek tijdens het races, erg irritant. Ook uitgezet.
Straks weer verder racen en misschien volgt er nog een update van mijn kant.
Muziek moet gewoon uit.
PSN: Sluuz
Bij de tweede race kwam deze voorbij, en.. tsja, niet mijn smaak..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Het geluid van de GT3 auto's is heerlijk rauw. Denk dat ACC nog net ff beter is qua geluid, maar voor Gran Turismo begrippen is het nu een stuk beter dan het was. De F12 Berlinetta klinkt bijna als een F1 auto, de Zonda R is magnifiek qua geluid en de wankelmotor van Mazda jankt als een malle.
Dat heb ik ook ja! Vind de muziek in GT altijd wel gaaf en ontdek vaak veel nieuwe muziek die je anders niet zo snel tegenkomt. Die 2de uit de Music Rally is ook niet perse mijn smaak, maar toch is het lekker cruisen in GT7 met die plaat_Apache_ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:36:
Muziek vind ik wel erg de stijl zetten en veel toevoegen. Helemaal in het begin begon klassieke muziek, ik zat daar met een grote smile de eerste rondjes te rijden.
Bij de tweede race kwam deze voorbij, en.. tsja, niet mijn smaak..
Jammer genoeg kan je weer niet Spotify streamen tijdens het spelen, dat is niet mogelijk in GT7..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik speel hier gewoon Spotify af via de Spotify playstation app onder het racen. Dit werkt prima!M@cer schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:02:
Ik vind de muziek uit GT echt verschrikkelijk (in ieder geval de eerste races), klinkt meer als een tune die ze rechtenvrij van Youtube hebben afgeplukt.. Dus zo snel mogelijk uitgezet.
Jammer genoeg kan je weer niet Spotify streamen tijdens het spelen, dat is niet mogelijk in GT7..
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Dat is vreemd, dat lukte mij gisteren niet op de PS5... Met een melding dat streamen van Spotify niet mogelijk was binnen GT7.. Vanavond nog maar eens proberen.Jer0entjeh88 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:03:
[...]
Ik speel hier gewoon Spotify af via de Spotify playstation app onder het racen. Dit werkt prima!
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik weet niet meer welke GT het was, maar op de Playstation3 kon je toen je eigen lijst mp3tjes toevoegen die dan ingame werden verwerkt. Dat zou weer een mooie aanvulling zijnM@cer schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:02:
Beetje het gevoel dat de licenses wat makkelijker zijn geworden. De missies daar in tegen zijn best pittig lijkt het
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Verwijderd
#BTFF
#1.21GIGAWATTS
Sowieso zie je dan later leuk de ontwikkeling terug van de pp 300 races tot de allerhoogste classes.
Ikke. En speelt echt heel goed.Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:15:
Wie speelt de game enkel met controler?
Zojuist laatste cafe nummer 39 gedaan. Credits are rollin.
Was echt leuk. Mooie game met helaas best wat flaws maar hopelijk komende jaren veel patches en content.
Nu de missions afmaken.
Thanks, net even geprobeerd met de Ghost op 0.3 en dat is inderdaad heel prettig!Oxigeon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:59:
[...]
Jep. Op options drukken dan krijg je de mogelijkheid tot ghost-instellingen. Hier de demo ghost aanvinken en kun je een tijd instellen dat hij voor je start. Dit kan van 0 tot 1 seconde worden ingesteld. Hij mag iets van je wegrijden aangezien die sneller rijd dan goud.
Edit: heb hem zelf op 0.3 sec staan. Dan ga ik er zelf nooit doorheen rijden en kan ik hem goed zien. Waarom weet ik niet maar bij de eerste keer als ik een proef start lijkt hij wel veel verder weg te rijden dan de keren erna
Vanavond verder stoeien met A9 & A10 (beide nog geen goud)....
Heb je ook toegevoegd trouwens...
PSN: Aramius1810
Reporting! Werkt erg lekker, hoewel ik wel moet wennen aan de gevoeligheid. De gevoeligheidscurve is iets anders dan in GT sport. En volgens mij is de deadzone ietsje groter.Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:15:
Ik vooralsnog (ook) op PS4 Pro.Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:15:
Binnenkort komt er een DD Pro.
Speel wel gewoon met L2/R2 (rem/gas) en L3 voor sturen (Kruisje/Vierkantje voor schakelen)
Zelf heb ik een top ervaring met de PS5 controller.En wat is jou ervaring met controller ?Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:15:
ik speel ook met ps5 controller en dan de kantelinstelling, speelt wel lekker, ik speel trouwens zonder schakelen, zit er veel verschil in, als je schakelen op 'manual' zet?Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:15:
[ Voor 17% gewijzigd door ettie1990 op 07-03-2022 15:04 ]
Maar ik denk het niet, anders hadden ze dat in GTs al wel gedaan.
Wat is eigenlijk het voordeel van de used car dealer. Heb laatst even gekeken en prijzen vergeleken met de nieuwe versies maar daar zat niet echt heel veel verschil in volgens mij. Zijn er bijv auto's die alleen via de used car dealer te koop zijnv8power67 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:05:
Lees net dat na uitspelen van de cafe menu dingen dat de used cars dealer nu elke dag ververst. Zag ik staan toen ik net de used car dealer opende. Dus elke dag effe controleren is slim vanaf dan.
Hoop dat ze het wel doen, want ook mapping van buttons e.d. zou zeer welkom zijn. Dit is 1 van de grootste minpunten van GT 7 naar mijn mening. Hier lijkt helemaal niets gedaan te zijn de afgelopen 10 jaar, terwijl de stuurtjes, technologie e.d. de laatste jaren flink is verbeterd. Enige keus die er nu bij zit is de GT DD Pro, terwijl de F1 Podium PS edition er niet eens tussen staat.Kuhr89 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:06:
Ik hoop dat ze ooit de instellingen vrij gooien met deadzones en lineaire opbouw enzo.
Maar ik denk het niet, anders hadden ze dat in GTs al wel gedaan.

Volgens mij heb je soms al (deels) getunede modellen daar. Ik zag iig een aardig omgebouwde Civic ertussen staan.Tim01 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Wat is eigenlijk het voordeel van de used car dealer. Heb laatst even gekeken en prijzen vergeleken met de nieuwe versies maar daar zat niet echt heel veel verschil in volgens mij. Zijn er bijv auto's die alleen via de used car dealer te koop zijn
Ja én je kunt daar auto's kopen die je bij de stealer (dealer) niet kunt kopen. Dealers verkopen volgens mij alleen 21ste eeuw auto'sSluuz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:17:
[...]
Volgens mij heb je soms al (deels) getunede modellen daar. Ik zag iig een aardig omgebouwde Civic ertussen staan.
Want ik ben benieuwd of je ook wat merkt naarmate de auto meer kilometers gereden heeft.
PSN: McMillan0984
Speel vooralsnog alleen controller. Schakelen met de controller krijg ik niet onder knie. Daarom wel wat rond aan het kijken voor een stuurtje.ettie1990 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:03:
[...]
ik speel ook met ps5 controller en dan de kantelinstelling, speelt wel lekker, ik speel trouwens zonder schakelen, zit er veel verschil in, als je schakelen op 'manual' zet?
PSN: bollsie
Ja, daarom heb je ook volledige motorwissels en carrosseriewissels. En daarom heb je bij elke auto ook 3 van die indicatoren of de olie nog goed is, of de motor nog goed is etc.Clavat schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:19:
Hebben die kilometers die bij de used deailer is ook belang van de performance of is het meer info wat hij gelopen heeft?
Want ik ben benieuwd of je ook wat merkt naarmate de auto meer kilometers gereden heeft.
En je volgende vraag: geen idee na hoeveel km er performance impact gaat zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 07-03-2022 15:22 ]
Ik heb dat zelf onder de knie gekregen door met een wat langzamere auto gewoon wat single player events te doen met schakelindicator aan. Beetje oefenen en binnen no time zit het in je systeem.sjufke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:20:
[...]
Speel vooralsnog alleen controller. Schakelen met de controller krijg ik niet onder knie. Daarom wel wat rond aan het kijken voor een stuurtje.
Ik. Met Motion Steering en Manual Transmission.Frez schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:15:
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 07-03-2022 15:27 ]
Want een getunede kever is natuurlijk sneller dan een niet getunede .
Kijk ook even dat je countersteer uit zet, bij je assist settings mocht dat nog niet het geval zijn, anders haal je A9 dus nooit...Aramius schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:43:
[...]
Thanks, net even geprobeerd met de Ghost op 0.3 en dat is inderdaad heel prettig!
Vanavond verder stoeien met A9 & A10 (beide nog geen goud)....
Heb je ook toegevoegd trouwens...
En anders vind je hier alle licenses incl. uitleg.TIGER1125 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Kijk ook even dat je countersteer uit zet, bij je assist settings mocht dat nog niet het geval zijn, anders haal je A9 dus nooit...
YouTube: YouTube
Aangezien ik nu nog niet zoveel speel, ben ik begonnen met de license en daar wat auto's uit gekregen.
Uiteindelijk weer naar de menu's gegaan, en moet ik de Mini's vrijspelen. Staat er in het menu dat je rond de 350PP moet hebben, maar ik kan die race gewoon joinen met een scirocco van 450ish PP.
Is dat de bedoeling? of is het een "feature"?
Race ging dus ook nergens over, nog voor de 5e bocht sta je al eerste. (nu heb ik het sowieso niet zo op de early-grind features, daarom dus eerst de license gedaan tot A)
Niet helemaal, heb hem gewoon gehaald met countersteer aanTIGER1125 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Kijk ook even dat je countersteer uit zet, bij je assist settings mocht dat nog niet het geval zijn, anders haal je A9 dus nooit...
Thnx man! Heb dat countersteer inderdaad uitgezet!TIGER1125 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Nu kun je met dat tunen echt helemaal de plank misslaan. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Eens. Kan er echt niet tegen als ik met een meta tune wordt verslagen.. Dat BOP was echt een geniale uitvinding, hopelijk komt dat online terug.Kuhr89 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:36:
Online Sport heb ik nog niet gedaan. Ergens bij GTs vond ik het wel prettig dat de auto's soort van gelijk waren.
Nu kun je met dat tunen echt helemaal de plank misslaan. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Hier ook een controller pleb trouwens. Speelt prima.
Haha dit zijn de mooisten!

Er staan bij aantal races vereisten bijv. klasse auto en afkomst of voorwielaandrijving enz. en wat jij bedoeld met de PPs is het advies wat je minimaal moet hebben om een beetje competitief te zijn, dit mag inderdaad ook een stuk hoger.Deshmir schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:33:
Ik heb een checkvraag, en tot nu toe nog iets vergelijkbaars langs zien komen.
Aangezien ik nu nog niet zoveel speel, ben ik begonnen met de license en daar wat auto's uit gekregen.
Uiteindelijk weer naar de menu's gegaan, en moet ik de Mini's vrijspelen. Staat er in het menu dat je rond de 350PP moet hebben, maar ik kan die race gewoon joinen met een scirocco van 450ish PP.
Race ging dus ook nergens over, nog voor de 5e bocht sta je al eerste. (nu heb ik het sowieso niet zo op de early-grind features, daarom dus eerst de license gedaan tot A)
Ja dit kan en mag gewoon en is een "feature" van Gran Turismo al sinds het eerste deel. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil. Als je onder de voorgestelde PP gaat zitten wordt het lastiger en als je er dik boven gaat zitten rij je iedereen het snot voor ogen. Wat je zelf leuk vindt...Deshmir schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:33:
Ik heb een checkvraag, en tot nu toe nog iets vergelijkbaars langs zien komen.
Ook de laatste keer dat ik zoiets trap

Geen 2 weken bedenktijd vanwege aankoop op afstand?Thom2289 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:54:
Nou lekker dan, vrijdag de actie van Top Gear besteld. Schijnt er een storing te zijn met het aanmaken van die codes. Kan nog 2 weken duren.
Ook de laatste keer dat ik zoiets trap
Ook niet, omdat die vlieger niet opgaat bij acties.thunder8 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:56:
[...]
Geen 2 weken bedenktijd vanwege aankoop op afstand?
Daar kun je wat van vinden, maar zie maar eens gelijk te krijgen.
Hier nog wat andere methodes.thunder8 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:49:
Voor degenen die niet aan microtransacties willen doen en snel credits willen harken, Fishermans Ranch in de VS en dan Dirt Champions. 1 ronde, ongeveer 3.5 minuut en flinke payout ook al word je 2de. Als je iedere keer eerste wordt met clean race bonus, kan je 1.6 miljoen per uur harken. Dit zal bij een update wel gefikst worden. Tot die tijd, haal er je voordeel uit. Ga vanavond even offroaden.
Quick farm: Special Route x I believe it's "American Clubman Cup 700" a little under 6min for 45k. Ford GT '06, various 'Vette's, Vipers, etc. Just give all the other cars a wide berth to preserve the clean driving bonus and set the transmission gearing for top speed. Haven't played around with it much but the GT '06 can easily do it stock in about 5min 50 sec. Good for about 7500 credits/min.
Money makers:
Beginners: World Circuit > America's > Daytona > American Sunday Cup 600. (3 laps, no PP limit) 15k+50% clean HB race = 22,500 every 3 minutes, 20 per hour = 450k per hour.
Mid game: World Circuit > America's > Route X > Clubman Cup 700 (1 lap no PP limit) 45k for clean race, takes under 5 minutes, 12 times an hour = and 540k an hour.
Late game:
Europe > Sardegna > Dirt Champions (no PP limit, 3 laps) 97,500 for a clean win, under 5 minutes, x12 = 1.2m an hour.
Even if you lose, you get 58k which is still 700k an hr
Brands Hatch GT Cup Gr.4: With a clean race bonus it nets 97k for around 6-7 minutes. The Alfa 155 Gr.4 can easily win it with some careful detuning
PakoeDIEP schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:45:
[...]
Van Bol kreeg ik via de mail een code die ik kon invoeren op de PS app.
Ik heb hem zelf maar gekocht, via hier.Racing-Paradise schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:48:
[...]
Op die website wordt niets vermeld over pre-order bonussen dus ik denk niet dat die erbij zitten.
Gewoon pas een nieuwe auto kopen als je 'm nodig hebt, niet eerder. Overigens is het bij veel auto's wel leuk om er twee van te hebben: 1 origineel, en 1 volledig getuned. Door de permanenente wijzigingen zoals Weight Reduction kan je een auto niet meer stock rijden als je 'm getuned hebt.iekue schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:38:
Tot nu die cafe progressie erg nice, al merk ik dat ik door die "collect deze auto's" menu meuk eigenlijk bang ben om auto's aan te schaffen nog (want mogelijkheid van gratis krijgen als een race reward)..... Maarja wil het ook niet opzoeken haha..... Wel 500k uit de daily workout roulette net gekregen jeuj.
In GTS had ik zelfs voor iedere klasse een aparte auto. Bijvoorbeeld 4 Mustangs voor N300, N400, N500 en N600. Dan kon ik per klasse meer verschillende setups opslaan, voor verschillende circuits en bandenreglementen bijvoorbeeld.
The moment I have been waiting for!
Fanatec DD Pro incl 8nm als losse base te bestellen
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis Blomaard op 07-03-2022 18:29 ]
Nee je krijgt geen auto’s meer voor Circuit Experience. Was bij GT Sport nog wel zo geloof ik.v8power67 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:30:
Uhm wtf, doe net de nurburgring nordschleife circuit experrience en krijg echt slechts 120000 en thats it... Niet eens een auto voor alles op goud halen ofzo..
Weet niet meer welke auto ik gebruikt heb maar ik heb veel met een 911 GT3 gereden maar ook een Skyline. Ik heb enkel wagens gebruikt die ik al had en die tips heb ik niet naar gekeken.Poulske schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Heb je inderdaad mazzel gehad, welke auto heb je gebruikt? Het menu geeft als tip de Ford GT '06, deze heb ik. Maar deze heb ik ook helemaal getuned en lichter gemaakt waardoor deze op 720 PP komt, dus niet mee mag doen. En om nou een tweede Ford GT te kopen is een beetje onzin.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zojuist mijzelf toegevoegd.SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:31:
Iemand opperde om een lijst bij te houden van Tweakers GT7 rijders en dat vond ik een zeer goed idee!
Daarom heb ik een forms aangemaakt waar je je kan aanmelden voor de lijst, en de antwoorden zijn publiekelijk.
Het zijn drie vragen waarvan alleen je PSN een verplicht veld;
- Wat is je PSN; uiteraard nodig om toe te kunnen voegen.
- Niveau; wat is je huidige niveau van GT7?
- Type rijder; rijdt je voor de gezelligheid of ga je als een die-hard voor de winst?
Het form is hier te vinden: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
De inzendingen van het form zijn hier te vinden: https://docs.google.com/s...rmpCUZnE/edit?usp=sharing
Suggesties ter verbetering altijd welkom!
Mochten mensen mij willen toevoegen,
mijn psn is Pteradon-
Psn: Pteradon-
Kan je ergens zien wat de weersverwachting is bij een race? Dan kan in de goede banden kiezen. Nu als het regent, race stoppen, opnieuw en dan regenbanden
Nee dat kan helaas niet, beetje jammer inderdaad.jaydenjarno schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:58:
Zal wel aan mij liggen maar:
Kan je ergens zien wat de weersverwachting is bij een race? Dan kan in de goede banden kiezen. Nu als het regent, race stoppen, opnieuw en dan regenbanden
je kan de weersomstandigheden kiezen toch? heb ik tenminste laatst gezien. misschien kan het niet bij elke race.jaydenjarno schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:58:
Zal wel aan mij liggen maar:
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 07-03-2022 20:05 ]
Krijg je geen spijt van. Ik rijd met de 5nm (en CSP) en dat is al fantastisch. Zorg met 8nm wel voor een rig: laptop tafeltje is niet genoeg…Dennis Blomaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:28:
https://fanatec.com/eu-en...N-ClbkUqu-MHQfmzShGBtXaTI
The moment I have been waiting for!
Fanatec DD Pro incl 8nm als losse base te bestellen
Nog een grind tip voor 52,5k in 3,5 min (900k per uur): Goodwood Clubman race met 350 pp Mini ‘65. Leuke bak om te rijden en geen competitie. Ook beschikbaar vanaf menu 1 oid. Handig als je de Fisherman Off-road race nog niet unlocked heb (zoals ik).
[ Voor 18% gewijzigd door SqueakyClean op 07-03-2022 20:17 ]
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69