Is het antwoord niet gewoon, zet altijd je TC uit!GAIAjohan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 00:16:
Volgens mij is hét antwoord voor IB-10: zet je traction control uit, ook met controller.
Hmm... zojuist gehaald met TC aan...schumi2004 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Is het antwoord niet gewoon, zet altijd je TC uit!
Toch wel bijzonder dat er zoveel ervaringen zijn met/zonder hulpmiddelen in verschillende rijbewijs lessen.
Iemand zei dat de rembalans niet aan te passen was onder het rijden. En dat dacht ik ook. Maar kwam het net wel tegen bij de Dragon trail circuitervaring met een RCZ Gr. 4. Met de rembalans met -2 naar voren kon ik de sectoren beter halen dan op 0.
Je moet voor rem balans eerst die brake balance module (brake balance controller) aanschaffen , dan kan het wel.slimme_vogel schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:34:
Iemand zei dat de rembalans niet aan te passen was onder het rijden. En dat dacht ik ook. Maar kwam het net wel tegen bij de Dragon trail circuitervaring met een RCZ Gr. 4. Met de rembalans met -2 naar voren kon ik de sectoren beter halen dan op 0.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2022 13:20 ]
Met controller niet. En bij het hebben van Chinese bandjes (alles slechter dan sport hard), ook niet.schumi2004 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Is het antwoord niet gewoon, zet altijd je TC uit!
Als banden in het echt zo erg gleden als comfort zagen weer vast nog veel meer botsingen
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Met stuur ook niet. GT7 heeft heel snel last van overstuur, dus TC1 is bij FR/RR vaak nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 07-03-2022 20:50 ]
Ach bv die license waar je met een BMW E30 op en nat circuit rijdt.SqueakyClean schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:50:
Met stuur ook niet. GT7 heeft heel snel last van overstuur, dus TC1 is bij FR/RR vaak nodig.
De hoeveelheid wielspin is bij volgas in de 3 absurd zonder TC. Die heeft slechts 200 pk en 240Nm
Mijn eigen auto is dan wel FWD, en 50pk minder maar 130Nm meer koppel, maar ook die spint niet compleet door in de 3 of 4..

En dan zitten daar op dit moment gewoon Michelin Alpin winterbanden onder
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 07-03-2022 21:02 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ahh!!! Thanks! Blijkbaar zat die er dus op met die demo auto. Dit gaat behoorlijk schelen voor mij.schumi2004 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Je moet voor rem balans die brake balance module (brake balance controller) aanschaffen eerst, dan kan het wel.
Ik rij al sinds de eerste GT met controller en kan me niet herinneren wanneer ik nog met TC gereden heb, zeker nooit met GT Sport en die paar rondjes die ik nu gereden heb in GT7 (iets met verbouwing) ook niet.GAIAjohan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:48:
[...]
Met controller niet. En bij het hebben van Chinese bandjes (alles slechter dan sport hard), ook niet.
Als banden in het echt zo erg gleden als comfort zagen weer vast nog veel meer botsingen
Mss als ik echt tijd aan GT7 ga besteden dat ik er anders over denk maar vooralsnog niet
Ja klopt heb idee dat er iets gewoon niet klopt met grip zowel nat als droog. Grote kans dat binnenkort patch komt en er meer grip is. Maar dan zijn alle licenties enz ook gelijk stukken makkelijker dus ja geen idee wat ze daarmee doen. Misschien zoals in gt sport dat ze alle tijden aanpassen en resetten.GAIAjohan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:00:
[...]
Ach bv die license waar je met een BMW E30 op en nat circuit rijdt.
De hoeveelheid wielspin is bij volgas in de 3 absurd zonder TC. Die heeft slechts 200 pk en 240Nm
Mijn eigen auto is dan wel FWD, en 50pk minder maar 130Nm meer koppel, maar ook die spint niet compleet door in de 3 of 4..Wel in de 1 en in de 2 wil ie vast ook wel..
En dan zitten daar op dit moment gewoon Michelin Alpin winterbanden onder
Heb net een 2002 viper met ergens 500pk en hoop mods proberen af te stellen voor minder overstuur.
Uiteindelijk door de differentieel op alles minimaal te zetten, voorkant heel stijf achterkant heel zacht, en downforce voor min en achter max krijg ik hem op race hard eindelijk beetje met grip de bocht uit.
Nadeel ia ding onderstuurt als een malle...
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 07-03-2022 21:26 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zojuist een eerste keer een crash gehad bij de game. Na het racen op het Special Stage Route X circuit kon ik de credits en KM verzamelen waarna de game zichzelf afsloot. Geen idee wat de crash triggerde aangezien ik al eerder eens op het circuit had gereden.
Uiteraard heb ik een rapport ingediend.
Uiteraard heb ik een rapport ingediend.
Zo.
De eerste KM's zitten er op.
Lekker rustig bezig met de wereld te verkennen.
Dit weekend niet echt tijd gehad. En even het stuurtje van zolder gehaald. En wat meters gemaakt.
:strip_exif()/f/image/diUYMpIuT4HVXWMuMG0eGjOb.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zullen weer heel wat uurtjes gespeeld worden.
(ook goed voor de stappenteller op mijn horloge. Door de FF heb al gauw 4000 "stappen" gezet
)
De eerste KM's zitten er op.
Lekker rustig bezig met de wereld te verkennen.
Dit weekend niet echt tijd gehad. En even het stuurtje van zolder gehaald. En wat meters gemaakt.
:strip_exif()/f/image/diUYMpIuT4HVXWMuMG0eGjOb.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zullen weer heel wat uurtjes gespeeld worden.
(ook goed voor de stappenteller op mijn horloge. Door de FF heb al gauw 4000 "stappen" gezet
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is de bandentemperatuur of zo ook gesimuleerd? Ik merk na 8 rondjes over barcelona dat de auto aanzienlijk meer grip heeft en echt aan de baan plakt.
Weet iemand waar dat precies aan ligt in GT?
Weet iemand waar dat precies aan ligt in GT?
Ik heb wel het gevoel dat de gripcurves realistischer zijn geworden sinds GT5 (voor GT5 schuurde het wel te veel tegen Arcade aan). Ik weet niet wat het partnerschap met Michelin oplevert maar zowel de roll over de wang (zijdelingse beweging) als over de lengte lijkt wel meer hoe de band in de praktijk werkt. Misschien iets te veel doorgeschoten qua slip op koppel. Ik gebruikte voorheen geen TC maar ontkom er met GT7 soms niet aan. Ik heb bij de National A licentie opdrachten best een hoop moeite gehad om alles op goud te krijgen.schumi2004 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Ik rij al sinds de eerste GT met controller en kan me niet herinneren wanneer ik nog met TC gereden heb, zeker nooit met GT Sport en die paar rondjes die ik nu gereden heb in GT7 (iets met verbouwing) ook niet.
Mss als ik echt tijd aan GT7 ga besteden dat ik er anders over denk maar vooralsnog niet
[ Voor 9% gewijzigd door Thinlanet op 07-03-2022 23:45 ]
Ik heb vanavond de Internationale Licentie A behaald, maar er zaten weer een paar pittige proeven bij om met de controller onder de knie te krijgen (alles Goud).
Nog een paar weken, dan met de DD Pro aan de slag; kijken hoe lang het duurt voordat ik daar aan gewend ben en snelle tijden kan klokken
Nog een paar weken, dan met de DD Pro aan de slag; kijken hoe lang het duurt voordat ik daar aan gewend ben en snelle tijden kan klokken
Haha. IA is inderdaad best pittig... moet zelf nog 9 en 10 naar goud brengen. Maar dat komt denk ik ook omdat de proeven langer worden. De proef met de Nissan vond ik zeer lastig met de extreem hoge snelheid.Dennis Blomaard schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:36:
Ik heb vanavond de Internationale Licentie A behaald, maar er zaten weer een paar pittige proeven bij om met de controller onder de knie te krijgen (alles Goud).
Eigenlijk moesten ze eens bijhouden hoe vaak je hebt geprobeerd om een proef op goud te krijgen. Dan denk ik dat je je af en toe schrikt.
Was gisteren met mijn broer op de ps party. Mooie is dat er proeven zijn waar hij zo doorheen fietst en waar ik zit te klooien. Waar het ook andersom is. Lijkt er dus op dat iedereen zo zijn favoriete onderdelen heeft / bv een chicanes beter is dan de ander.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als je echt beter wil worden moet je ze bijvoorbeeld 3x op rij goud proberen te halen. Dan is het geen gelukje meer maar ga je het echt beheersen.Oxigeon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 06:55:
[...]
Mooie is dat er proeven zijn waar hij zo doorheen fietst en waar ik zit te klooien. Waar het ook andersom is. Lijkt er dus op dat iedereen zo zijn favoriete onderdelen heeft / bv een chicanes beter is dan de ander.
Probeerde gisteren High Speed Ring track experience, maar dat is echt moeilijk met een Zonda vlak langs de muren
WOW het Porsche menu; dat eerste volle rondje Nurburgring en die zeiknatte race op Spa....fantastisch!
Sommige auto's zijn inderdaad erg gevoelig en kunnen zomaar uitbreken in een snelle bocht maar andere rijden weer perfect. Zou het iets met de setup van de auto te maken kunnen hebben?v8power67 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:21:
[...]
Ja klopt heb idee dat er iets gewoon niet klopt met grip zowel nat als droog. Grote kans dat binnenkort patch komt en er meer grip is. Maar dan zijn alle licenties enz ook gelijk stukken makkelijker dus ja geen idee wat ze daarmee doen. Misschien zoals in gt sport dat ze alle tijden aanpassen en resetten.
Heb net een 2002 viper met ergens 500pk en hoop mods proberen af te stellen voor minder overstuur.
Uiteindelijk door de differentieel op alles minimaal te zetten, voorkant heel stijf achterkant heel zacht, en downforce voor min en achter max krijg ik hem op race hard eindelijk beetje met grip de bocht uit.
Nadeel ia ding onderstuurt als een malle...
PSN: jannvsdvinvs
Momenteel bij International A-10. Die is wel tricky met die glibberende AMG. 
Vanochtend weer op stuk gebeten.. kom 0.2s tekort. Vanavond maar even binnenhengelen. En dan op naar Super License!
Vanochtend weer op stuk gebeten.. kom 0.2s tekort. Vanavond maar even binnenhengelen. En dan op naar Super License!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Top idee! Zouden we wel "ik doe me best" aan kunnen passen naar "ik doe mijn best"? Geeft mij weer wat gemoedsrust
Zie dit nu op ResetEra. In de SoP zag je de Virtual Garage knop, die er nu niet in zit.
Zou dit met een update komen? Een Forza-achtige garage waarin je rond de auto kunt lopen etc. zou top zijn.
Zou dit met een update komen? Een Forza-achtige garage waarin je rond de auto kunt lopen etc. zou top zijn.
/f/image/ShTlLtcheixnKvr2KnpSJHeI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 08-03-2022 08:33 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben nu afwisselend de missies en circuit experiences aan het doen. En zo kan je ook mooi verschillende auto's testrijden (Tip: Radical op Brands Hatch
)
Ik las er gister hier al wat over, maar die nieuwe AI kan ik weinig van merken. Tegenstanders hebben echt geen idee waar ze rijden en blijkt weer hoe goed GT Sport is uitgevoerd als je tegen echte spelers kan rijden….
Nu ze de spelregels niet echt hanteren tijdens offline rijden maak ik er maar gebruik van door af en toe een bocht te nemen tegen een andere rijder, andere rijders gebruiken om af te remmen en links en rechts een schouderklopje om op de baan te blijven…. Gelukkig gaat dat niet af van de S-status in GT Sport 😁
Nu ze de spelregels niet echt hanteren tijdens offline rijden maak ik er maar gebruik van door af en toe een bocht te nemen tegen een andere rijder, andere rijders gebruiken om af te remmen en links en rechts een schouderklopje om op de baan te blijven…. Gelukkig gaat dat niet af van de S-status in GT Sport 😁
Die netterace bonus is ook een farce, soms zet ik m'n auto 3x tegen de muur en gebruik ik m'n tegenstanders om af te remmen en alsnog krijg ik 'm.
Ik erger me echter het meeste aan het ontbreken van de schakelarm na het schakelen
Pas als je flink wat lock op je stuur zet komt ie weer terug. Erg hinderlijk, want ik rij altijd in de cockpit view.
Ik erger me echter het meeste aan het ontbreken van de schakelarm na het schakelen
Is het niet zo dat Sony bezig is met de Sophy AI? Daarmee doen ze behoorlijke beloftes voor wat betreft de AI! Jammer genoeg is er, voor zover ik weet tenminste, nog geen release dateDennisdn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:44:
Ik las er gister hier al wat over, maar die nieuwe AI kan ik weinig van merken. Tegenstanders hebben echt geen idee waar ze rijden en blijkt weer hoe goed GT Sport is uitgevoerd als je tegen echte spelers kan rijden….
(bron-1) https://playsense.nl/4852...-spec-modus-mogelijk-ook/
(bron-2) https://www.gran-turismo.com/us/gran-turismo-sophy/
Dat klopt. Want die zit er ook nog niet in. Sophy AI komt pas in een latere update.Dennisdn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:44:
Ik deed gisteren een missie op Bathurst 20 minuten Gr. 3 autos en daar had ik echt een gevecht om de leiding met de AI. Over het algemeen vind ik het beter dat GT Sport.Dennisdn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:44:
Is daar die Scape modus niet voor ?Rivanov schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:33:
Zie dit nu op ResetEra. In de SoP zag je de Virtual Garage knop, die er nu niet in zit.
[Afbeelding]
Nee, scape zijn gewoon statische foto's waar je je auto "in kunt plaatsen".
Toevallig zag ik afgelopen weekend dat de game uit was en heb hem direct aangeschaft voor de PS4. In het verleden GT6 en GT Sport gespeeld, om het weer eens op te pakken...
Direct vanaf het begin ben ik nu zelf aan het schakelen en dat bevalt goed (ik heb het idee dat ik beter kan rijden hierdoor)
Ik overweeg nu een Logitech racestuur met Playseat aan te schaffen.
Omdat de stoel initieel gewoon voor in de woonkamer is, twijfel ik tussen de Playseat Evolution en de Challenge.
Zijn er hier mensen die de Evolution hebben en deze regelmatig (deels) demonteren om hem in een garage of op zolder op te bergen?
Direct vanaf het begin ben ik nu zelf aan het schakelen en dat bevalt goed (ik heb het idee dat ik beter kan rijden hierdoor)
Omdat de stoel initieel gewoon voor in de woonkamer is, twijfel ik tussen de Playseat Evolution en de Challenge.
Zijn er hier mensen die de Evolution hebben en deze regelmatig (deels) demonteren om hem in een garage of op zolder op te bergen?
Ja ik speel alleen met de GT DD Pro, heb de controller nog niet eens geprobeerdwilmundo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Rijd jij exclusief met de GT DD Pro? Ik zie dat je meerdere keren aardig corrigeert van overstuur (netjes!). Dat kan ik zelf nog lang niet met het stuurtje. Via de controller gaat me dat veel beter af: ff de duim paar cm de andere kant op op het juiste moment en auto overstuurt niet meer.
Ik ging een kampioenschap rijden met de Ferrari 458 GT3 Gr3, das dus een MR auto, en wat ik daarin vooral moest leren is om gas te blijven geven door de bochten, deed je dat niet verplaats het gewicht zich teveel en raak je continu de auto kwijt. Moest echt bij iedere bocht na het remmen weer meteen licht gas geven, anders had je zo goed als geen grip en ging je links af waar je rechts af wou.Na bijna 800km rijden, merk ik opnieuw op dat de physics echt heel erg veranderd zijn t.o.v. GT Sport. Lang niet altijd ten goede naar mijn idee. Bij sommige auto's heb ik het idee dat er overstuur wordt gecreëerd for the sake of oversteering. License met de Nissan 370Z (Tsukuba) en Corvette op Willow Springs zijn daar voorbeelden van. Heel dociel met gas en toch raak je de auto kwijt. Zonder traction control is het voor mij niet te doen. Opmerkelijk is, dat ik bij de demonstraties ook zie dat er (flink) wat tc wordt gebruikt. FF auto's voel je via de GT DD Pro richting onderstuur gaan en dan ook echt glijden over de voorwielen.
Het is vooral heel erg wennen, auto's waarin je met gemak reed in GT Sport kunnen nu ineens een hele opgave zijn om onder controle te houden, denk dat dat ook best wel de realiteit is, hoewel ik nooit in het echt geraced heb (met race auto's dan, wel met karts natuurlijk) dus kan het niet bevestigen. Maar dat FF auto's onderstuur hebben is ook vrij normaal
Nee de pionnen zijn er niet meer, moest ik ook erg aan wennen, heb nu alleen de remindicator aan omdat ik niet van iedere auto precies het rempunt weet en dit helpt me dan wel, de HUD word langzaam rood voor het rempunt, en op het rempunt komt het woord remmen knipperend in beeld maar als je daarop reageert ben je meestal al te laat.Wat ik erg mis t.o.v. GT Sport is de zeer uitgebreide uitleg bij iedere license, circuitervaring of missie. Ik mis de pionnen ook. Kan je die nog ergens aanzetten? Want ik zie alleen zo'n stom geel Google maps achtig icoontje dat ik graag zou willen uitschakelen.
Daarvoor kun je een rembalans controller kopen bij de tuning shopOh ja, ik mis ook het aanpassen van de rembalans. Dat leverde echt een wezenlijk verschil op in de besturing van de auto. Wordt dit later nog vrijgespeeld? Enige 'gekleurd' knopje dat tot nu toe werkt op de GT DD Pro is traction control.
Er is een optie in het hoofdmenu waarmee je de dialogen kunt skippen, dan druk je op rondje en dan skipt hij het dialoog, gaat iets sneller dan steeds op kruisje te moeten spammen.Grootste ergernis is nog steeds de hoeveelheid text die je weg moet klikken. Ik ben van mening dat die tekst ook in 1 keer volledig in beeld kan komen. De avatars praten toch niet. Ook bij licenses is het irritant. Je gaat naar een nieuwe license, je krijgt uitleg, je klikt op demonstratie en je krijgt opnieuw uitleg.
[quote]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Leuke lijst, heb mezelf ook toegevoegd.SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:17:
Een mooie lijst met rijders al!
Geef jezelf op via de volgende forms: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
[Afbeelding]
Kan me herinneren dat er bij vorige edities ook zo'n lijst was en daar stond ook bij of je een controller of wheel rijder was, misschien leuke toevoeging?
Zal vanavond wat users toevoegen, kan zijn dat je me dubbel krijgt want heb in verleden iets te veel gesneden in mijn users list
Mocht je mij willen toevoegen dan kan dat met PSN-id: whocarez-
Mijzelf ook toegevoegd, mijn PSN waar ik nu actief GT7 op speel is TCR_Skal-Verd (is een alt account, op mijn main account speel ik minder GT7)SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:17:
Een mooie lijst met rijders al!
Geef jezelf op via de volgende forms: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
[Afbeelding]
(Misschien was het een goed idee om ook je tweakers username erbij te vermelden)
Is idd leuk om tijden te vergelijken van mede tweakers. In mijn leeftijd zijn niet zoveel gamers meer 
(ingame naam is trouwene RoGi)
(ingame naam is trouwene RoGi)
Volgens mij de eerste guide voor hoe je vrij makkelijk credits farmt.
Zo de lijst is al aardig gegroeid zie ik, leuk zeg!
Zal wel weer wat mensen uitnodigen.
Ik heb gisteren die 3de Music Rally gedaan. Dat was nog niet zomaar kat in' t bakkie om die op goud te krijgen. Had er wel een poging of 10 voor nodig denk ik... Nou heb ik Trial Mountain ook al lang niet meer gereden, omdat ie niet in GT Sport zat, dus is even zoeken naar de rempunten. Maar zag in het klassement dat vele Tweakers hier ook moeite mee hebben
Oja, en aan de IB license begonnen. Aardig strakke tijd neergezet bij IB-2 (F430 op Daytona)
Ik heb gisteren die 3de Music Rally gedaan. Dat was nog niet zomaar kat in' t bakkie om die op goud te krijgen. Had er wel een poging of 10 voor nodig denk ik... Nou heb ik Trial Mountain ook al lang niet meer gereden, omdat ie niet in GT Sport zat, dus is even zoeken naar de rempunten. Maar zag in het klassement dat vele Tweakers hier ook moeite mee hebben
Het blijft sappelen voor de credits mensen.Kalder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:22:
[YouTube: 🤑 Make QUICK MONEY in GT7..... Sort of!? || Gran Turismo 7]
Ik heb de evolution hier en dat bevalt goed. Na een avond spelen klap ik de stoel voorover en schuif ik de rest in elkaar en dan gaat ie naar de berging. Hij is wel redelijk zwaar, maar om te spelen is dat prima natuurlijk.ph03nix80 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:06:
Toevallig zag ik afgelopen weekend dat de game uit was en heb hem direct aangeschaft voor de PS4. In het verleden GT6 en GT Sport gespeeld, om het weer eens op te pakken...
Lijkt mij wel eens leuk om een Tweakers Time Trial te doen om te kijken wat voor rondetijden we allemaal rijden..Dr. Quipers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:23:
Zo de lijst is al aardig gegroeid zie ik, leuk zeg!Zal wel weer wat mensen uitnodigen.
Is dat beetje makkelijk op te zetten in GT7?
Mezelf ook nog maar toegevoegd. Nick Etlits. En ja dat is gewoon Stilte achterstevoren. M'n eerste account is permanent gebanned omdat ik euh... iets teveel tegen vervelende spelers tekeer ging. Vond "Stilte" wel een aardige manier om mezelf eraan te herinneren wat vaker m'n mond te houden. Vechten doen we wel op de baan, ik geef nu gewoon een ram terug.SensLike schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:31:
Iemand opperde om een lijst bij te houden van Tweakers GT7 rijders en dat vond ik een zeer goed idee!
Daarom heb ik een forms aangemaakt waar je je kan aanmelden voor de lijst, en de antwoorden zijn publiekelijk.
Het zijn drie vragen waarvan alleen je PSN een verplicht veld;
- Wat is je PSN; uiteraard nodig om toe te kunnen voegen.
- Niveau; wat is je huidige niveau van GT7?
- Type rijder; rijdt je voor de gezelligheid of ga je als een die-hard voor de winst?
Het form is hier te vinden: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
De inzendingen van het form zijn hier te vinden: https://docs.google.com/s...rmpCUZnE/edit?usp=sharing
Suggesties ter verbetering altijd welkom!
Ja ik denk het wel, want als je onder de circuits kijkt staat daar een time trial en heb je klassementen voor iedere PP-groep. Dus dan kiezen we een circuit en een PP-groep (misschien middels een poll?) en dan racen maarSemperFidelis schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:32:
[...]
Lijkt mij wel eens leuk om een Tweakers Time Trial te doen om te kijken wat voor rondetijden we allemaal rijden..
Is dat beetje makkelijk op te zetten in GT7?
Ik gebruik de challenge maar demonteer altijd de base en en pedalen omdat het geheel anders veel te zwaar is om te verplaatsen naar de berging.ph03nix80 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:06:
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Kan Racen (met bijv. Een stuurwiel) in GT7 je in real life een betere chauffeur maken?
Kan Racen (met bijv. Een stuurwiel) in GT7 je in real life een betere chauffeur maken?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Ik denk van wel, echter moet je de limieten ook niet te veel opzoeken op de openbare weg uiteraard 😉 je auto goed kennen voordat je te hard een bocht in vliegt.Frez schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Probeer eens een slipcursus op afgesloten terrein om het in real life (met je eigen auto) te ervaren 😃
Probeer vooral niet met je linker voet te remmen, zeker niet als je in een automaat rijdt 😂
Ja en nee. Je kan van een spel als deze leren wat racelijnen zijn, een algemene indruk krijgen wat vermogen doet met gedrag van een auto. Maar in het echt rijden/racen is heel anders. In het echt heb je te maken met G-krachten en mentaal weet je ook dat er geen reset knop is als je crasht en dat je auto dan vaak ook echt stuk is.Frez schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Als je praat over normaal rijden op de straat, dan nee, dat is een hele andere tak van autorijden. Daar heb je niet te maken met ideale lijnen en altijd maximaal gaan. Op de straat is het juist een voordeel om defensief te rijden en goed te anticiperen. Met racen is anticiperen natuurlijk ook een must, maar daar hoor je ook bij tijd en wijle agressief te rijden, anders word je links en rechts om de oren gereden.
Ben gisteren begonnen met het farmen van credits en mijn collectie auto's uit te breiden. Ga eerst de GT3 auto's verzamelen, omdat we met vrienden vaak GT3 online doen. Daarna beetje de used car lot in de gaten houden en de legendary dealer. De nieuwe auto's bij Brand Central kan je verder altijd wel kopen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik zeg ja. Doen al 10 jaar aan simracen, ik heb 2 jaar geleden eens voor de 1ste keer op circuit Zolder gereden. Alles voelde direct vertrouwd aan.Frez schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Brake markers spotten, apexen hitten, slow in fast out. Alles wat ge in sim geleerd hebt paste toe. Ook in het dagelijkse leven op de gewone weg soms
Ik ga het zien denk ik, in April doe ik een race experience op Zandvoort. Laatste echte "race-ervaring" was 15-20 jaar geleden met een paar heats karten en wat betreft online ben ik ook geen geboren talent.Scifo83 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Ik zeg ja. Doen al 10 jaar aan simracen, ik heb 2 jaar geleden eens voor de 1ste keer op circuit Zolder gereden. Alles voelde direct vertrouwd aan.
Brake markers spotten, apexen hitten, slow in fast out. Alles wat ge in sim geleerd hebt paste toe. Ook in het dagelijkse leven op de gewone weg soms![]()
[YouTube: Mazda MX5 30AE - 1st Zolder Trackday (laptime 2:01:84 )]
Nee hoor, gisteren al enkele methodes gepost.Kalder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:22:
[YouTube: 🤑 Make QUICK MONEY in GT7..... Sort of!? || Gran Turismo 7]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70854734
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 08-03-2022 10:14 ]
Vraagje aan de mensen met de DD Pro:
Wie van jullie gebruikt deze icm Clubsport V3 Pedals? Kunnen jullie wat zeggen over de ondersteuning van die vibratie motors op gas/rempedaal?
Heb eerder gelezen dat het in GT Sport wel enigszins ondersteund werd, maar kan tot dusverre weinig terug vinden over die combinatie met GT7.
Wie van jullie gebruikt deze icm Clubsport V3 Pedals? Kunnen jullie wat zeggen over de ondersteuning van die vibratie motors op gas/rempedaal?
Heb eerder gelezen dat het in GT Sport wel enigszins ondersteund werd, maar kan tot dusverre weinig terug vinden over die combinatie met GT7.
We zijn allemaal geen Max Verstappen. We zullen maar ons gezond verstand gebruiken en binnen onze limieten rijdenMeanGreen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Ik ga het zien denk ik, in April doe ik een race experience op Zandvoort. Laatste echte "race-ervaring" was 15-20 jaar geleden met een paar heats karten en wat betreft online ben ik ook geen geboren talent.
Heb die Music Rally ook een kans gegeven maar is niet mijn ding.Dr. Quipers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:23:
Zo de lijst is al aardig gegroeid zie ik, leuk zeg!Zal wel weer wat mensen uitnodigen.
Ik heb gisteren die 3de Music Rally gedaan. Dat was nog niet zomaar kat in' t bakkie om die op goud te krijgen. Had er wel een poging of 10 voor nodig denk ik... Nou heb ik Trial Mountain ook al lang niet meer gereden, omdat ie niet in GT Sport zat, dus is even zoeken naar de rempunten. Maar zag in het klassement dat vele Tweakers hier ook moeite mee hebbenOja, en aan de IB license begonnen. Aardig strakke tijd neergezet bij IB-2 (F430 op Daytona)
Ik moet horen wat de auto doet en met die muziek erbij is hem dat net niet, heb ook de muziek voor vooral racen uitgeschakeld.
Mijn IA rijbewijs is binnen maar wat een frustratie om daar overal goud te halen. Bij de laatste 3 tests heb ik voor nu even genoegen genomen met zilver.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Hier ben ik ook benieuwd naar, want ik irriteer me aan mijn csl loadcell pedalenDennis Blomaard schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:15:
Die pan american cup is tricky met de GT. Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat je halverwege gewoon bijvoorbeeld race 2 opnieuw kunt starten. In vorige GT edities kon dat volgens mij niet en moest je het championship weer bij race 1 beginnen.
Zelfs mijn rijinstructeur zei 15 jaar geleden dat je met "een beetje extra gas" een bocht uit moet accelereren, dit omdat het rubber dan meer grip krijgt.Scifo83 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Brake markers spotten, apexen hitten, slow in fast out. Alles wat ge in sim geleerd hebt paste toe. Ook in het dagelijkse leven op de gewone weg soms
OT: de Porsche cup is tof. Met die wagens rijden is puur plezier!
[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 08-03-2022 11:01 ]
Op GT Planet gelezen dat de rumble functie van de V3 pedalen niet in GT7 wordt ondersteund. Dus ongeacht de base die je gebruikt.Dennis Blomaard schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:15:
Exact wat je moet doen met de Gr.3 Ferrari 458 Italia GT3, altijd een beetje gas geven om grip te creëren op de voorbandenkaos001 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:00:
[...]
Zelfs mijn rijinstructeur zei 15 jaar geleden dat je met "een beetje extra gas" een bocht uit moet accelereren, dit omdat het rubber dan meer grip krijgt.
Overigens ook niet overal voluit moeten willen remmen, zeker niet als je in een bocht moet remmen.
Net ook een race met de Audi Gr.B S1 Pikes Peak gereden, en remmen was niet te doen tot ik de rembalans op +5 (volledig naar achter) zette, in GT Sport hoefde je nooit meer dan +2 te gebruiken en was het soms zelfs zeer nadelig als je meer dan +2 deed.
[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 08-03-2022 11:07 ]
Gister met 2 anderen een online race gedaan waarbij ik zelf een ruimte had aangemaakt.
Alleen heb ik het niet voor elkaar gekregen om na die race van bijvoorbeeld baan te wisselen.
Moet ik dan continu na een race een nieuwe ruimte aanmaken?
We konden wel andere auto's selecteren, maar je wilt toch gewoon in 1 ruimte blijven en dan continu door kunnen gaan met meerdere tracks lijkt mij..
Alleen heb ik het niet voor elkaar gekregen om na die race van bijvoorbeeld baan te wisselen.
We konden wel andere auto's selecteren, maar je wilt toch gewoon in 1 ruimte blijven en dan continu door kunnen gaan met meerdere tracks lijkt mij..
Ik heb de lobbies nog niet geprobeerd, maar volgens mij zijn er 2 soorten lobbies, meeting plaatsen per track, en de multiplayer lobbies, heb nog niet bij multiplayer lobbies gekeken maar lijkt me dat je daar wel de track moet kunnen wijzigen. Denk dat je misschien bij die meeting plaats zat.Laan1988 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:10:
Gister met 2 anderen een online race gedaan waarbij ik zelf een ruimte had aangemaakt.
Wat irriteert je aan die pedalen?flip_eg4 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:59:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar, want ik irriteer me aan mijn csl loadcell pedalen
Ik hoop dat ze dit in de toekomst nog gaan ondersteunen, we zullen het zien.thunder8 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:03:
[...]
Op GT Planet gelezen dat de rumble functie van de V3 pedalen niet in GT7 wordt ondersteund. Dus ongeacht de base die je gebruikt.
Los van of het werkt in GT7 heb ik alsnog de V3 pedalen besteld, al is het maar om future proof te zijn.
Laan1988 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:10:
Gisteren hetzelfde gedaan, een privé lobby gemaakt voor vrienden maar inderdaad steeds een nieuwe lobby moeten maken om van track te wisselen. Ook geen optie kunnen vinden om de instellingen op te slaan als een template of iets dergelijks. Ik gebruik vaak dezelfde instellingen, bijvoorbeeld die van schade en regels, en moet deze steeds opnieuw goed zetten.Kalder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:23:
[...]
Ik heb de lobbies nog niet geprobeerd, maar volgens mij zijn er 2 soorten lobbies, meeting plaatsen per track, en de multiplayer lobbies, heb nog niet bij multiplayer lobbies gekeken maar lijkt me dat je daar wel de track moet kunnen wijzigen. Denk dat je misschien bij die meeting plaats zat.
Zou een mooie update zijn om dat op te kunnen slaan, en in de lobby de track te kunnen veranderen.
Ik breng hem zonder al teveel moeite naar de eerste etage na gebruik. Incl. een T300 en pedalen. Dus ben benieuwd wat je er allemaal aan vast hebt zittenN_E_R_V85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Ik gebruik de challenge maar demonteer altijd de base en en pedalen omdat het geheel anders veel te zwaar is om te verplaatsen naar de berging.
Playseat Challenge is een lekkere stoel om te racen. En makkelijk op te klappen. Echt een topset.
Ben precies op hetzelfde punt. Alles goud tot nu toe, maar deze blijft op zilver hangen. Wil hem eigenlijk wel goud hebben voor ik naar de super license ga. Die AMG rijd heel erg raar. Volgens mij is het vooral een kwestie van gas los en weinig remmen. Vanavond weer mee aan de slag. Gisteren zeker 30 pogingen gedaanRivanov schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:26:
Momenteel bij International A-10. Die is wel tricky met die glibberende AMG.

[ Voor 37% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 08-03-2022 12:02 ]
Iemand die GT7 speelt met de Fanatec DD op een PS4 ? Benieuwd of dat fijn speelt tov G29.
De G29 met GTeye mod mag wel eens een upgrade krijgen. Over paar maanden dan ook de playseat omruilen voor een alu rig.
De G29 met GTeye mod mag wel eens een upgrade krijgen. Over paar maanden dan ook de playseat omruilen voor een alu rig.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Heel lichtjes de rem aantikken zodat de neus/kont in de juiste richting gaat voor de volgende bocht.Ben precies op hetzelfde punt. Alles goud tot nu toe, maar deze blijft op zilver hangen. Wil hem eigenlijk wel goud hebben voor ik naar de super license ga. Die AMG rijd heel erg raar. Volgens mij is het vooral een kwestie van gas los en weinig remmen. Vanavond weer mee aan de slag. Gisteren zeker 30 pogingen gedaan
En in een aantal bochten gewoon in de toerenbegrenzer in 2e versnelling gooien!
The wheel base you've been waiting for.
— Fanatec (@fanatec) 7 maart 2022
The Gran Turismo DD Pro Wheel Base.
Boost Kit 180 included!
🇪🇺https://t.co/F1bTNsXwng
🇺🇸https://t.co/ffxwIXF0TZ
🇯🇵https://t.co/sctNysM6pz
🇦🇺https://t.co/ZQ8A9PEHVq#Fanatec #Feelyourline #GranTurismo #GranTurismo7 #Simracing pic.twitter.com/X9ziENeZl2
De base only is er
Wel inclusief boostkit en volgens mij niet zonder te krijgen en dus ook duurder dan de CSL DD
Basically 450 voor de wheelbase aangezien de boostkit 150 kost.
[ Voor 35% gewijzigd door Kalder op 08-03-2022 12:13 ]
het kan je een betere coureur maken, niet chauffeurScifo83 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Ik zeg ja. Doen al 10 jaar aan simracen, ik heb 2 jaar geleden eens voor de 1ste keer op circuit Zolder gereden. Alles voelde direct vertrouwd aan.
Brake markers spotten, apexen hitten, slow in fast out. Alles wat ge in sim geleerd hebt paste toe. Ook in het dagelijkse leven op de gewone weg soms![]()
[YouTube: Mazda MX5 30AE - 1st Zolder Trackday (laptime 2:01:84 )]
Ik ben er nog niet over uit. Gezien ik naast F1/ACC ook heel veel GT7 speel,is het GT stuur geen slecht idee vermoed ik.Kalder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:09:
[Twitter]
De base only is ergoed nieuws voor velen hier volgens mij!
Wel inclusief boostkit en volgens mij niet zonder te krijgen en dus ook duurder dan de CSL DD
Basically 450 voor de wheelbase aangezien de boostkit 150 kost.
Benieuwd wat andere daar over denken....
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Aan mijn playseat zit er GT DD pro dus dat is een klein 13kg extra. Maar demonteer alles en berg het op in een koffer om de set te beschermen.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:58:
[...]
Ik breng hem zonder al teveel moeite naar de eerste etage na gebruik. Incl. een T300 en pedalen. Dus ben benieuwd wat je er allemaal aan vast hebt zitten
Playseat Challenge is een lekkere stoel om te racen. En makkelijk op te klappen. Echt een topset.
[...]
Ben precies op hetzelfde punt. Alles goud tot nu toe, maar deze blijft op zilver hangen. Wil hem eigenlijk wel goud hebben voor ik naar de super license ga. Die AMG rijd heel erg raar. Volgens mij is het vooral een kwestie van gas los en weinig remmen. Vanavond weer mee aan de slag. Gisteren zeker 30 pogingen gedaan
Ben ondertussen ook bezig met IA9 en zal niet verder gaan naar het volgende onderdeel tot ik goud heb.
Ik wil nog altijd te snel die haarspeld in draaien aan een te hoge snelheid terwijl ik constant tegen mezelf zeg: “slow is fast, slow is fast” 😊
Je kan altijd nog een demonstratie ghost inladen. Maar inderdaad "slow is fast" meestal wel het geval. Succes alvast met IA10 die is echt wel heftig om gold te halen.N_E_R_V85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:20:
[...]
Aan mijn playseat zit er GT DD pro dus dat is een klein 13kg extra. Maar demonteer alles en berg het op in een koffer om de set te beschermen.
Ben ondertussen ook bezig met IA9 en zal niet verder gaan naar het volgende onderdeel tot ik goud heb.
Ik wil nog altijd te snel die haarspeld in draaien aan een te hoge snelheid terwijl ik constant tegen mezelf zeg: “slow is fast, slow is fast” 😊
Ook zonder de rumble zijn het prima pedalen, zeker voor aan de Playstation. Tuurlijk zijn een Heusinkveld sprints nog een stap hoger, maar die kan je alleen met omwegen op de PS gebruiken. En dan vraag ik mij alsnog af of je de hogere kwaliteit eruit haalt. Wel de Brake Performance Kit erbij nemen, dat is echt een verbetering van je rempedaal. Ik heb zelf ook de V3 pedalen. Zou trouwens niet raar staan te kijken als deze pedalen dit jaar ook een keer vervangen worden of dat er een podium versie boven gaat komen.Dennis Blomaard schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:43:
[...]
Ik hoop dat ze dit in de toekomst nog gaan ondersteunen, we zullen het zien.
Los van of het werkt in GT7 heb ik alsnog de V3 pedalen besteld, al is het maar om future proof te zijn.
Op IB10 heb ik UREN mijn tanden kapot gebeten.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:31:
[...]
Je kan altijd nog een demonstratie ghost inladen. Maar inderdaad "slow is fast" meestal wel het geval. Succes alvast met IA10 die is echt wel heftig om gold te halen.
Van IA1 tot IA8 relatief vlot alles doorlopen.
Nuja voor minder dan goud gaan we niet
Kan. Maar geloof maar niet dat je straks op de Nordschleife ineens heel snel kan zijn, omdat je op de Playstation honderden ronden hebt gedaan. Je mag dan wel de baan op je duimpje kennen, maar dat wil niet zeggen dat je dan de signalen van de auto juist herkent. Dan ga je van een koude kermis thuiskomen, of helemaal niet meer. Zoals ik al zei, je hebt geen reset in het echt. En de meeste auto's zullen last hebben van brakefading, lastwissels voel je niet in een sim thuis. En juist op een circuit als de Nordschleife is dat een superbelangrijk, want de marge bij het fout hebben is heel klein door de vangrail die dicht bij de baan staat. Als er ergens veel schade gereden wordt, is het daar wel.bvbal79 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:18:
[...]
het kan je een betere coureur maken, niet chauffeur
Affijn terug naar GT7.
Maar als je het nou hebt over stuur technieken etc. Zo zou je er misschien toch nog iets van kunnen leren toch?thunder8 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Kan. Maar geloof maar niet dat je straks op de Nordschleife ineens heel snel kan zijn, omdat je op de Playstation honderden ronden hebt gedaan. Je mag dan wel de baan op je duimpje kennen, maar dat wil niet zeggen dat je dan de signalen van de auto juist herkent. Dan ga je van een koude kermis thuiskomen, of helemaal niet meer. Zoals ik al zei, je hebt geen reset in het echt. En de meeste auto's zullen last hebben van brakefading, lastwissels voel je niet in een sim thuis. En juist op een circuit als de Nordschleife is dat een superbelangrijk, want de marge bij het fout hebben is heel klein door de vangrail die dicht bij de baan staat. Als er ergens veel schade gereden wordt, is het daar wel.![]()
Affijn terug naar GT7.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Absoluut niet. Misschien als je een echt geavanceerde setup hebt met iRacing ofzo, maar met een sub 1000 euro stuur/pedaal-set met GT7 heb je er niks aanFrez schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:59:
[...]
Maar als je het nou hebt over stuur technieken etc. Zo zou je er misschien toch nog iets van kunnen leren toch?
[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 08-03-2022 13:07 ]
Jann Mardenborough won via Gran Turismo de kans om in een echte racewagen te rijden en heeft zelfs nog paar jaar in de SuperGT gereden.418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:06:
[...]
Absoluut niet. Misschien als je een echt geavanceerde setup hebt met iRacing ofzo, maar met een sub 1000 euro stuur/pedaal-set met GT7 heb je er niks aan
Dus snel in de sim betekent wel degelijk dat je snel kunt rijden. Zelfde hadden ze laatst met een kerel die in Gran Turismo goed was in driften, die ging in het echt ook aardig de bocht door.
Wat een onzin. Het is algemeen bekend dat als je goed niveau kan simracen je echt niet weggereden wordt op het circuit.418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:06:
[...]
Absoluut niet. Misschien als je een echt geavanceerde setup hebt met iRacing ofzo, maar met een sub 1000 euro stuur/pedaal-set met GT7 heb je er niks aan
En die had voor die kans nog nooit in een snelle auto gereden?SemperFidelis schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:37:
[...]
Jann Mardenborough won via Gran Turismo de kans om in een echte racewagen te rijden en heeft zelfs nog paar jaar in de SuperGT gereden.
Dus snel in de sim betekent wel degelijk dat je snel kunt rijden. Zelfde hadden ze laatst met een kerel die in Gran Turismo goed was in driften, die ging in het echt ook aardig de bocht door.
Nope.418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:41:
[...]
En die had voor die kans nog nooit in een snelle auto gereden?
oke...Mardenborough had not seriously raced prior to entering GT Academy. Mardenborough's rise is unusual because up until 2011 at the age of 19 he had never seriously competed in motorsport.[5]
en hij reed met een fanatec stuurtje in gran turismo?
ja dus. Oke, bijzonder. Alsnog is het geen gegeven dat als je goed bent in de sim dat je ook automatisch in een echte auto goed rijdt. Natuurlijk zal de kans groter zijn
[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 08-03-2022 13:44 ]
Dus een stuur van onder de 1000 euro maakt je minder, dan als het duurder is?418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:42:
[...]
[...]
oke...
en hij reed met een fanatec stuurtje in gran turismo?
* knip *het gaat om talent niet het materiaal gelukkig vaak in simracen.
[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 08-03-2022 15:15 ]
Met duurder materiaal heb je een meer realistische ervaring en dus is de stap naar een echte auto misschien minder groot. * knip *bvbal79 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Dus een stuur van onder de 1000 euro maakt je minder, dan als het duurder is?
Kerel het gaat om talent niet het materiaal gelukkig vaak in simracen.
[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 08-03-2022 15:15 ]
??? ok geef even een voorbeeld418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:45:
[...]
Met duurder materiaal heb je een meer realistische ervaring en dus is de stap naar een echte auto misschien minder groot. Kerel.
* knip * reageer dan helemaal niet...
[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 08-03-2022 15:16 ]
* knip * gebruik een TR
[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 08-03-2022 15:16 ]
Vecht dit lekker uit op de baan jongens.
1400u achter het fietsenhok bij de Nurburgring
1400u achter het fietsenhok bij de Nurburgring
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
IA8 vlot doorlopen ? Daar hang ik nu al 2 a 3 uur op vast. YouTube filmpjes bekeken, Demo ghost ingesteld. Allerlei soorten combinaties van TC geprobeerd.N_E_R_V85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:37:
[...]
Op IB10 heb ik UREN mijn tanden kapot gebeten.
Van IA1 tot IA8 relatief vlot alles doorlopen.
Nuja voor minder dan goud gaan we niet

Ik heb ook een Playseat Challenge in combinatie met een Fanatec DD Pro. Hoe is de stabiliteit bij jou ? Bij mij wel aardig maar heb van Indigolime uit de UK een speciale beugel besteld voor extra stabiliteit van de mounting plateN_E_R_V85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:20:
[...]
Aan mijn playseat zit er GT DD pro dus dat is een klein 13kg extra. Maar demonteer alles en berg het op in een koffer om de set te beschermen.
Naja irritatie is misschien wel wat overdreven..
Maar de effectieve remdruk die je uitoefent verschilt nogal als je voet net iets anders neer zet, nou is dat wel inherent met elk loadcell pedaal. Maar de combinatie van extra feedback krijgen dmw trillen (kennelijk niet in gt7?) en meer verstel mogelijkheden zou mij minder doen irriteren.
Ik zie heel wat stuurtjes voorbij komen, maar ik wil beginnen met een betaalbaar stuurtje.
Ben een casual racer. is die G29 van logitech daar prima voor?
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Gratis tip; zet je controller op Motion Steering. Geeft je veel meer "immersie" dan met de sticks en je kunt véél preciezer rijden. Misschien al een leuke "middenweg" tussen controller en stuur.daltona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:19:
Ik zie heel wat stuurtjes voorbij komen, maar ik wil beginnen met een betaalbaar stuurtje.
Ja hoor.daltona schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:19:
Ik denk dat de meesten van ons begonnen zijn met een G25/27/29
Als casual racer is het onnodig om veel geld uit te geven aan een duur stuurtje, je kunt prima af met de instapmodellen. Zolang je stuur maar force feedback heeft.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Leuke tip, maar denk dat het met force feedback en pedalen een stuk leuker is.Rivanov schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:20:
[...]
Gratis tip; zet je controller op Motion Steering. Geeft je veel meer "immersie" dan met de sticks en je kunt véél preciezer rijden. Misschien al een leuke "middenweg" tussen controller en stuur.
Ga het wel even proberen vanavond.
[ Voor 4% gewijzigd door daltona op 08-03-2022 14:24 ]
Toch maar aanschaffen danSuperkiwi schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:22:
[...]
Ja hoor.
Ik denk dat de meesten van ons begonnen zijn met een G25/27/29
Als casual racer is het onnodig om veel geld uit te geven aan een duur stuurtje, je kunt prima af met de instapmodellen. Zolang je stuur maar force feedback heeft.
Nice! Voor mij persoonlijk geldt dat ik sinds dit weekend een G29 heb (hiervoor alleen maar met een controller racegames) en ik kan bevestigen dat het echt een gamechanger is. Ik rij nog steeds als een dweil, maar nu tenminste wel met stijl.
G29 of G923 zitten op €289 en €329 kan je dan niet beter een Thrustmaster T300 RS (GT)? Dan heb je op ze minst een belt driven systeem ipv knarsende tandwielen van de logitechs
Mijn ervaring met de G29 (maakt niet uit, gaat over stuurtje ansich). Bedenk je goed of je zo'n ding in huis wil halen. Je hebt met een FFB stuur een goeie stand/seat nodig en 90% van de tijd staat dat gruwelijk in de weg. Opvouwen is óf onmogelijk óf je doet het uit luiigheid gewoon nooit.
Uitzonderingen: je woont alleen, je hebt een aparte gameroom, je PS5 staat op een bureau.
Uitzonderingen: je woont alleen, je hebt een aparte gameroom, je PS5 staat op een bureau.
PSN: Sluuz
Helemaal mee eens! Het viel mij alles mee tov stuur wat ik aan mijn PC heb hangen. Best knap stukje techniek zonder overgevoelige deadzone.Rivanov schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:20:
[...]
Gratis tip; zet je controller op Motion Steering. Geeft je veel meer "immersie" dan met de sticks en je kunt véél preciezer rijden. Misschien al een leuke "middenweg" tussen controller en stuur.
oehh heb me eerlijk gezegd nog niet zo erg in verdiept. dus die thrustmaster is wel veel beter?Nohead schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:26:
G29 of G923 zitten op €289 en €329 kan je dan niet beter een Thrustmaster T300 RS (GT)? Dan heb je op ze minst een belt driven systeem ipv knarsende tandwielen van de logitechs
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69