• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 05:40
EL-Nino-1980 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:34:
[...]

Je hebt linksbovenin toch dat groene blokje met de 5 weekly races
Ooh ff controleren. Dat had ik nog niet gezien..

  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
PaulBloem schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:30:
Wat niet werkt of niet gevonden is:
Het lukt niet om het veld aan te vullen met door de computer bestuurde auto’s.
Dit is dus gewoon niet mogelijk, had het zelf ook wel gewild. Met een paar vrienden racen, en dan de rest aanvullen met AI zodat je een lekker vol veld heb.

Zoveel vrienden heb ik niet op GT7 :+

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 22-01-2026 14:14 ]


  • Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:16
Je kunt je aanmelden bij een online race -club die verschillende races organiseren met volle lobby’s. Zoals RTW, LRE, DRE…

  • PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-06 14:23
_Apache_ schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:34:
[...]

Dit is dus gewoon niet mogelijk, had het zelf ook wel gewild. Met een paar vrienden racen, en dan de rest aanvullen met AI zodat je een lekker vol veld heb.

Zoveel vrienden heb ik niet op GT7 :+
Thanks, dacht het al… wishful thinking dan voorlopig.
Zou er ergens een feature request zijn waar we op kunnen voten??

  • k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 05:40
EL-Nino-1980 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:34:
[...]

Je hebt linksbovenin toch dat groene blokje met de 5 weekly races
Heb gekeken maar ik zie dat groene blokje niet. Heb je misschien screen shot voor mij?

  • skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:35
k1978 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:53:
[...]


Heb gekeken maar ik zie dat groene blokje niet. Heb je misschien screen shot voor mij?
Eerst naar World Map en dan naar de World Circuits gaan, daar staat het inderdaad links bovenin...dus niet in het hoofdmenu :)

[ Voor 4% gewijzigd door skreppiedoe op 24-01-2026 17:00 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL


  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:54
skreppiedoe schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:18:
[...]

Eerst naar World Map en dan naar de World Circuits gaan, daar staat het inderdaad links bovenin...dus niet in het hoofdmenu :)
Ik meen dat je ook level 39 moet zijn en de eind video moet hebben gekeken.

  • skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:35
J-M-T schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:18:
[...]

Ik meen dat je ook level 39 moet zijn en de eind video moet hebben gekeken.
Dat wist ik niet, maar dat klopt inderdaad. Toen de weekly challenges in de game kwamen, had ik de eind movie al gezien :)

[ Voor 13% gewijzigd door skreppiedoe op 25-01-2026 08:57 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL


  • k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 05:40
Ik ben nog geen level 39 en ik zie ze niet. Maar in de kerst periode kon ik ze wel rijden maar toen stonden ze gewoon bovenaan in hoofdmenu..

  • Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

Fuelke

Forza Ferrari

Dat waren twee event gelinkt aan de GT World Finals, dus die zijn inderdaad verdwenen ondertussen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima


  • k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 05:40
Fuelke schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:14:
Dat waren twee event gelinkt aan de GT World Finals, dus die zijn inderdaad verdwenen ondertussen.
Ooh oké duidelijk 👍

Dat groene blokje is weekly challenges..

  • vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:55

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Jaartje GT7 niet aangeraakt maar paar dagen geleden de setup maar weer eens van stal gehaald. Ik heb een Logitech G29 wheel en bij terugschakelen merkte ik, tot mijn grote ergernis, dat er soms niet gereageerd werd op mijn terugschakelen via de paddle van de G29.

- kabels gecontroleerd en die zijn goed
- veel info op internet wees er op dat het probleem in de G29 zat
- G29 opengemaakt, contactjes schoongemaakt, probleem niet opgelost, dat is gek
- ingeving, laat ik het eens met de controller proberen, precies hetzelfde probleem
- verder zoeken op internet, GT7 update 1.66 heeft een verandering aan het terugschakelen doorgevoerd waardoor ik dacht een probleem te hebben aan het racestuur maar het is bij design dankzij de update
- ik moet dus mijn rijstijl een beetje aanpassen en dan is er niets aan de hand 8)7


UPDATE 1.66:
Improvements and Adjustments
1. Physics Simulation Model

 - Adjusted the behavior of the shift down operation when "Gear Shift: Manual" is enabled in Assist Settings wherein the input will be ignored when trying to shift gear down at extremely high rpm/speed;
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_3200508.html

[ Voor 19% gewijzigd door vdr01 op 05-02-2026 14:45 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
vdr01 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:41:
Jaartje GT7 niet aangeraakt maar paar dagen geleden de setup maar weer eens van stal gehaald. Ik heb een Logitech G29 wheel en bij terugschakelen merkte ik, tot mijn grote ergernis, dat er soms niet gereageerd werd op mijn terugschakelen via de paddle van de G29.

- kabels gecontroleerd en die zijn goed
- veel info op internet wees er op dat het probleem in de G29 zat
- G29 opengemaakt, contactjes schoongemaakt, probleem niet opgelost, dat is gek
- ingeving, laat ik het eens met de controller proberen, precies hetzelfde probleem
- verder zoeken op internet, GT7 update 1.66 heeft een verandering aan het terugschakelen doorgevoerd waardoor ik dacht een probleem te hebben aan het racestuur maar het is bij design dankzij de update
- ik moet dus mijn rijstijl een beetje aanpassen en dan is er niets aan de hand 8)7


UPDATE 1.66:
Improvements and Adjustments
1. Physics Simulation Model

 - Adjusted the behavior of the shift down operation when "Gear Shift: Manual" is enabled in Assist Settings wherein the input will be ignored when trying to shift gear down at extremely high rpm/speed;
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_3200508.html
Dit viel mij ook al op, was er nog niet achter waarom. Maar was dus te agressief (alsdus de ingame mechanics).

  • vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:55

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

_Apache_ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:55:
[...]

Dit viel mij ook al op, was er nog niet achter waarom. Maar was dus te agressief (alsdus de ingame mechanics).
De game liet het jaren toe om als een gek terug te schakelen. Ik had niet verwacht dat er na jaren nog zoiets aan de physics gewijzigd zou worden. Nu ja, mijn 'probleem' is opgelost maar het heeft wel onnodig veel tijd gekost. En zoals gewoonlijk heb ik nog twee schroefjes 'over' die ergens in de G29 zouden moeten zitten. d:)b

Update: de ontbrekende twee schroefjes zitten weer op de juiste plek. Zaten verstopt achter het stuur maar dat moest ik eerst in de juiste positie draaien om het te kunnen zien. Gelukkig aan de buitenkant dus G29 hoefde niet opnieuw open.

[ Voor 26% gewijzigd door vdr01 op 06-02-2026 15:40 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
vdr01 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:13:
[...]


De game liet het jaren toe om als een gek terug te schakelen. Ik had niet verwacht dat er na jaren nog zoiets aan de physics gewijzigd zou worden. Nu ja, mijn 'probleem' is opgelost maar het heeft wel onnodig veel tijd gekost. En zoals gewoonlijk heb ik nog twee schroefjes 'over' die ergens in de G29 zouden moeten zitten. d:)b
Ja, zou ook niet zo weten hoe je dat vanuit de game duidelijk moet maken richting de speler. Maar zou wel iets beter kunnen. Ik dacht dat het aan mijn nieuwe setup lag (Playseat Challenge Actifit, met een T300).
Dacht dat het gewoon nog in mijn wat ruwe 'controller rijstijl' lag, en dat moest wat subtieler nu met stuur / stoel / pedalen.

Ik zie EEERRIES ook regelmatig heel hard terugschakelen op zn streams, die zal dat dus wel moeten aanpassen verwacht ik zo.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 05-02-2026 15:47 ]


  • VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 11:39
vdr01 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:13:
[...]


En zoals gewoonlijk heb ik nog twee schroefjes 'over' die ergens in de G29 zouden moeten zitten. d:)b
Schitterend:) Als-ie het maar doet.

  • johneerkens
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-02 23:21
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort, eindelijk, een PS5 aangeschaft en meteen Gran Turismo 7 installed. Dit vanwege de nostalgie uit mijn jeugd.
Nu, ik was zeer hard aan het uitkijken om er mee aan de slag te gaan en eerlijk? Ik ben teleurgesteld.
De car-list is naar mijn mening outdated.

Misschien heb ik te hoge verwachtingen naar de game, maar toch.
Ter vergelijking, in Forza Motorsport heb je meer keuze in recentere hybride racing cars.
De meest recente hybrid racing car is Porsche 919 uit '16. Of de Porsche 911 GT3 (de nieuwste toevoeging) is zelfs van '22.

Bon, ik wou dit even vermelden.

  • VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 11:39
Hallo John:)

Dit is al jaren onze main issue met dat hele Gran Turismo, er zijn zelfs 2 subdraadjes voor (Japans/USA) verderop op Tweakers.

Doe aub daar je beklag.

Edit: sarcasme, misschien niet heel netjes. Ik vond het maar een vreemde 1e opmerking over zo'n fantastische game.

[ Voor 15% gewijzigd door VonBraunschweig op 06-02-2026 21:09 ]


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
VonBraunschweig schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:14:
[...]


Hallo John:)

Dit is al jaren onze main issue met dat hele Gran Turismo, er zijn zelfs 2 subdraadjes voor (Japans/USA) verderop op Tweakers.

Doe aub daar je beklag.
Welke andere topics op Tweakers heb je het dan over? Je post komt op mij nu over dat zijn beklag over iets in GT7 hier niet op zijn plek is, maar snap niet helemaal waarom. Maar wellicht lees ik je post verkeerd.

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Kan iemand mij uitleggen hoe die recentelijk de top 3 gehaald van de Lightweight k cup op het lago maggiore circuit? Ik kom hier nog niet misschien bij in de buurt en ik snap er echt niks meer van..

Kan alleen maar oude tutorials vinden die niet meer mogelijk en/of gepatched zijn. Lijkt wel onmogelijk om te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gekkenhuis op 08-02-2026 00:00 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Gekkenhuis schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:56:
Kan iemand mij uitleggen hoe die recentelijk de top 3 gehaald van de Lightweight k cup op het lago maggiore circuit? Ik kom hier nog niet misschien bij in de buurt en ik snap er echt niks meer van..

Kan alleen maar oude tutorials vinden die niet meer mogelijk en/of gepatched zijn. Lijkt wel onmogelijk om te halen.
Welke auto's worden genoemd waar de AI mee rijdt?
Ik zou die als inspiratie gebruiken, en dan runen tot de max.
Is het een snelheid, of strategie probleem (teveel brandstof / banden verbruik?)

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

_Apache_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 08:05:
[...]

Welke auto's worden genoemd waar de AI mee rijdt?
Ik zou die als inspiratie gebruiken, en dan runen tot de max.
Is het een snelheid, of strategie probleem (teveel brandstof / banden verbruik?)
Het zijn de Japanse Kei cars met max 400pp zoals de Honda s660 (suggested) Suzuki Jimny en de Daihatsu Copen.

Welke van de 3 ik ook koop en zo goed mogelijk probeer te tunen voor zover dat nog mogelijk is, maar ik kom met geen mogelijkheid in de top 7. De youtube strategieën die ik kan vinden zijn redelijk oud en verwijzen bijna allemaal naar de Cappucino maar dit kun je niet meer kopen. De tuning tips lijken ook te zijn aangepast want als ik ze overneem kom ik boven de 400pp uit wat andere gebruikers daar ook aangeven onder de comments.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

Fuelke

Forza Ferrari

Als ik me een topic op de Gran Turismo FB groep goed herinner dan ligt de key in het aanpassen van de gearbox voor meer koppel en niet zozeer topsnelheid.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima


  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Fuelke schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:04:
Als ik me een topic op de Gran Turismo FB groep goed herinner dan ligt de key in het aanpassen van de gearbox voor meer koppel en niet zozeer topsnelheid.
Bedankt voor de tip. Zal er morgen eens mee aan de slag gaan.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Gekkenhuis schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:01:
[...]


Het zijn de Japanse Kei cars met max 400pp zoals de Honda s660 (suggested) Suzuki Jimny en de Daihatsu Copen.

Welke van de 3 ik ook koop en zo goed mogelijk probeer te tunen voor zover dat nog mogelijk is, maar ik kom met geen mogelijkheid in de top 7. De youtube strategieën die ik kan vinden zijn redelijk oud en verwijzen bijna allemaal naar de Cappucino maar dit kun je niet meer kopen. De tuning tips lijken ook te zijn aangepast want als ik ze overneem kom ik boven de 400pp uit wat andere gebruikers daar ook aangeven onder de comments.
Ooh, met die Human Comedy ben ik ook nog bezig.
Heb nu een Jimny getuned met supercharger, lijkt wel het tempo te hebben, maar wat ik zag leek hij erg dorstig.
Zal van de week eens kijken of het beter gaa.

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

_Apache_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:25:
[...]

Ooh, met die Human Comedy ben ik ook nog bezig.
Heb nu een Jimny getuned met supercharger, lijkt wel het tempo te hebben, maar wat ik zag leek hij erg dorstig.
Zal van de week eens kijken of het beter gaa.
Het is mij eindelijk gelukt na denk ik 50 races om 3de te worden, meer ga ik er ook niet proberen uit te halen. Helemaal klaar met die race. ik heb groterdeels deze settings gepakt behalve de bore-up en wat spelen met downforce, anders kwam ik weer boven de 400pp uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 09-02-2026 09:34 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Gekkenhuis schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:56:
Kan iemand mij uitleggen hoe die recentelijk de top 3 gehaald van de Lightweight k cup op het lago maggiore circuit? Ik kom hier nog niet misschien bij in de buurt en ik snap er echt niks meer van..

Kan alleen maar oude tutorials vinden die niet meer mogelijk en/of gepatched zijn. Lijkt wel onmogelijk om te halen.
Ik heb toevallig dit weekend GT7 weer opgepakt (wat een bizar mooie en goede game is het toch ook _/-\o_ ), dus ik zal vandaag of morgens een kijken hoe dat varkentje te wassen valt ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

Fuelke

Forza Ferrari

Het jammere aan die Human Comedy races is dat je de rewards maar één keer krijgt. Als je al eens top 5 was en je strijd dan een uur lang op toch maar tweede te worden heb je geen CR gewonnen, misschien alleen je daily work-out ticket.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Fuelke schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:02:
Het jammere aan die Human Comedy races is dat je de rewards maar één keer krijgt. Als je al eens top 5 was en je strijd dan een uur lang op toch maar tweede te worden heb je geen CR gewonnen, misschien alleen je daily work-out ticket.
Dit. Ik had eigenlijk gewild dat je na alles goud het opnieuw mocht proberen, maar dan in een andere wagen (waar van toegestaan).

Jammer dat het geen updates krijgt. Vind het de betere - en meest uitdagende - SP content.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 10-02-2026 06:46 ]


  • barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-06 11:12
Gekkenhuis schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:33:
[...]


Het is mij eindelijk gelukt na denk ik 50 races om 3de te worden, meer ga ik er ook niet proberen uit te halen. Helemaal klaar met die race. ik heb groterdeels deze settings gepakt behalve de bore-up en wat spelen met downforce, anders kwam ik weer boven de 400pp uit.

[YouTube: GT7 Kei Cup Lago Maggiore East Reverse Honda S660 How to Tutorial Update 1 35 Fast Easy Win Gold]
Mij is het gelukt om op de Honda s660 een turbocharger met laag toerental te schroeven. En dan in de race te short shiften dus telkens rond de 3000 toeren opschakelen. Dan is de race makkelijk te winnen :9

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

barry142 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Mij is het gelukt om op de Honda s660 een turbocharger met laag toerental te schroeven. En dan in de race te short shiften dus telkens rond de 3000 toeren opschakelen. Dan is de race makkelijk te winnen :9
Dan was wel heel vaak schakelen dan :D

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid: de vraag van @Gekkenhuis ging over de reguliere Lightweight K-Cup op Lago Maggiore. Dus niet de Human Comedy-race, want die wordt gereden op Autopolis.

Ik heb de race nog een keer gedaan. Volledig getunede (behalve engine swap) S660 uit de garage gepakt, en daarvan in Car Settings juist weer alles afgehaald en downforce geminimaliseerd om onder de 400 PP te komen (settings in de video). Alleen de Fully Customizable LSD zit er nog op, want met het standaard differentieel gaat de PP juist omhoog naar 407.

Uiteindelijk heel makkelijk gewonnen met Race Difficulty op Hard, dus aan de race zelf ligt het niet. Kan me ook niet voorstellen dat dit toevallig de beste tune is. Wat voor rondetijden rij jij, Gekkenhuis?

YT embedden lijkt niet te werken? :twk Nou ja als je op de link klikt kom je dus bij mijn race uit. ;)[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wPZyeIiJsiU]

[ Voor 7% gewijzigd door Arumes op 11-02-2026 12:54 ]


  • Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:19
Arumes schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:49:
Voor alle duidelijkheid: de vraag van @Gekkenhuis ging over de reguliere Lightweight K-Cup op Lago Maggiore. Dus niet de Human Comedy-race, want die wordt gereden op Autopolis.

Ik heb de race nog een keer gedaan. Volledig getunede (behalve engine swap) S660 uit de garage gepakt, en daarvan in Car Settings juist weer alles afgehaald en downforce geminimaliseerd om onder de 400 PP te komen (settings in de video). Alleen de Fully Customizable LSD zit er nog op, want met het standaard differentieel gaat de PP juist omhoog naar 407.

Uiteindelijk heel makkelijk gewonnen met Race Difficulty op Hard, dus aan de race zelf ligt het niet. Kan me ook niet voorstellen dat dit toevallig de beste tune is. Wat voor rondetijden rij jij, Gekkenhuis?

YT embedden lijkt niet te werken? :twk Nou ja als je op de link klikt kom je dus bij mijn race uit. ;)
[YouTube]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky


  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Als ik het goed zie doe jij aan trailbraken, zover ben ik nog niet en pas 2 weken geleden begonnen met het simracen. Zag dat heel Youtube er mee volstaat en iedereen het beter weet en de beste methode heeft. Als je nog suggesties hebt hoe het voor jou werkt dan hoor ik het graag van je :-)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59
De term trailbraken kun je erg ver mee gaan. In de basis komt het er vooral op neer dat je, zoals je kunt zien, niet van begin tot eind vol op de rem stampt én probeert in te sturen.
Je hebt namelijk voor 100% grip, als je 100% remt kun je niet ook nog 50% insturen. Dus moet je 50% remmen en 50% sturen.

Om dit helemaal te maximaliseren ben je wel een tijdje verder, maar zou in de basis ook al wel enigszins in je rijstijl moeten zitten. De mooie lange bochten, met een relatief langzame auto in dit filmpje zijn daar wel een goede oefening voor denk ik. Als je hier namelijk al voor de bocht klaar wilt zijn met remmen laat je wel erg veel tijd liggen ;)

Nu vind ik @Amaze86 mooi vlot en soepel rijden en hij wint met een aardige voorsprong. Met iets minder vlot en soepel rijden moet de top 3 dan toch ook prima haalbaar zijn.
Zelf GT7 al een tijdje niet meer aangeslingerd, dus geen idee wat mijn prestaties zijn maar deze ziet er wel als prima haalbaar uit.

Ben dus wel benieuwd hoe jouw rijstijl is @Gekkenhuis , denk dat het een kwestie van oefenen is :)

  • Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:19
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:09:
[...]


Als ik het goed zie doe jij aan trailbraken, zover ben ik nog niet en pas 2 weken geleden begonnen met het simracen. Zag dat heel Youtube er mee volstaat en iedereen het beter weet en de beste methode heeft. Als je nog suggesties hebt hoe het voor jou werkt dan hoor ik het graag van je :-)
Die yt vid is van tweaker Arumes :) credits aan hem.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:09:
[...]


Als ik het goed zie doe jij aan trailbraken, zover ben ik nog niet en pas 2 weken geleden begonnen met het simracen. Zag dat heel Youtube er mee volstaat en iedereen het beter weet en de beste methode heeft. Als je nog suggesties hebt hoe het voor jou werkt dan hoor ik het graag van je :-)
Voor wat achtergrond info, de cirkel van Kamm. Schrijft eigenlijk 'je hebt een maximale hoeveelheid grip om te remmen, en te sturen, en een gematigde combinatie van beide'.

Rem je maximaal tijdens het sturen, ga je buiten de cirkel en verlies je dus grip (wielslip). Maar doe je een beetje van beide blijf je er binnen en behoud je grip.

Daarnaast als je stuurt tijdens het remmen roteer je de auto op zo een manier dat je meer lengte hebt om af te remmen, aangenomen dat je naar de binnenkant van de bocht stuurt natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: https://www.motortouring.nl/techniek/tires/Image69.gif

[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 12-02-2026 15:34 ]


  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

_Apache_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:30:
[...]


Voor wat achtergrond info, de cirkel van Kamm. Schrijft eigenlijk 'je hebt een maximale hoeveelheid grip om te remmen, en te sturen, en een gematigde combinatie van beide'.

Rem je maximaal tijdens het sturen, ga je buiten de cirkel en verlies je dus grip (wielslip). Maar doe je een beetje van beide blijf je er binnen en behoud je grip.

Daarnaast als je stuurt tijdens het remmen roteer je de auto op zo een manier dat je meer lengte hebt om af te remmen, aangenomen dat je naar de binnenkant van de bocht stuurt natuurlijk :+

[Afbeelding]
Dank voor jullie uitleg en info. Dat klinkt erg logisch en aannemelijk als je het zo uitlegt. Ik zal dus mijn remdruk rond de 50% moeten krijgen zodat ik nog 50% ruimte heb om te sturen en daarbij ook nog de bocht juist aanrijden.

Zoveel gevoel heb ik met mijn normale CSL pedalen (nog) niet. Dat zal denk ik ook wel aan mij liggen. Tijd om mee te oefenen dus 😊

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:51:
[...]
Zoveel gevoel heb ik met mijn normale CSL pedalen (nog) niet. Dat zal denk ik ook wel aan mij liggen. Tijd om mee te oefenen dus 😊
Niet om je te pesten, maar ik speel met een Logitech G923 met de bijgeleverde pedalen. Dus inderdaad, waag het niet om je apparatuur de schuld te geven. :P
Ah, gewoon als URL dus. Ik probeerde het met de "Video toevoegen"-knop. Blijkbaar heb ik dit platform overschat. Thanks voor de info ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Arumes op 12-02-2026 19:29 ]


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:51:
[...]


Dank voor jullie uitleg en info. Dat klinkt erg logisch en aannemelijk als je het zo uitlegt. Ik zal dus mijn remdruk rond de 50% moeten krijgen zodat ik nog 50% ruimte heb om te sturen en daarbij ook nog de bocht juist aanrijden.

Zoveel gevoel heb ik met mijn normale CSL pedalen (nog) niet. Dat zal denk ik ook wel aan mij liggen. Tijd om mee te oefenen dus 😊
Let wel, bij de ene auto is de cirkel kleiner, bij de ander is het meer ei-vormig. Maar in de basis kan je deze cirkel in je achterhoofd houden.

  • RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33

RBH

Ik zit er aan te denken om het Power Pack te kopen voor GT7, heeft iemand hier er al ervaring mee; en zo ja: is het een beetje de moeite waard?

De races met kwalificaties etc., lijken me wel echt een meerwaarde te hebben.

Kun je de moeilijkheidsgraad van de races ook handmatig aanpassen? Ben gewoon een casual gamer, dus zou het liefst alles gewoon op de laagste moeilijkheidsgraad spelen, maar als dat niet kan, dan is het niet echt de moeite waard voor mij. :)

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RBH schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:56:
Ik zit er aan te denken om het Power Pack te kopen voor GT7, heeft iemand hier er al ervaring mee; en zo ja: is het een beetje de moeite waard?

De races met kwalificaties etc., lijken me wel echt een meerwaarde te hebben.

Kun je de moeilijkheidsgraad van de races ook handmatig aanpassen? Ben gewoon een casual gamer, dus zou het liefst alles gewoon op de laagste moeilijkheidsgraad spelen, maar als dat niet kan, dan is het niet echt de moeite waard voor mij. :)
Ik heb hem onlangs gekocht, vind het best leuk.
Je krijgt instant 5mil CR na een herstart en een hoop races met trainingen in verschillende catergorieën met quali en race. De moeilijkheidsgraad verschilt door de keuze van de auto waar je uit 3 verschillende kan kiezen. Standaard en met één of twee chili's geeft ook 110% of 120% CR extra. Daarbij zijn ook extra CR en wagens te unlocken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gekkenhuis op 19-02-2026 11:37 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33

RBH

Gekkenhuis schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:24:
[...]


Ik heb hem onlangs gekocht, vind het best leuk.
Je krijgt instant 5mil CR na een herstart en een hoop races met trainingen in verschillende catergorieën met quali en race. De moeilijkheidsgraad verschilt door de keuze van de auto waar je uit 3 verschillende kan kiezen. Standaard en met één of twee chili's geeft ook 110% of 120% CR extra. Daarbij zijn ook extra CR en wagens te unlocken.
Thanks! Dat klinkt wel goed. :)

  • Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

Fuelke

Forza Ferrari

Je krijg op het einde ook een aantal echt lange races, van 3 uur tot 24 uur. Gelukkig kan je je voortgang in die races laten opslaan.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Eindelijk weer eens de tijd om een Weekly Races te voltooien, de 900 WTC was nog een uitdaging, totdat ik een goede auto met configuratie te pakken had. Het blijft een schitterende race game!

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Hoe weten je dan wat de afstelling moet zijn van een wagen en voor een bepaald circuit?
Dat is voor mij echt een vak apart en zijn er een legio aan aanpassingen mogelijk en welke afstelling heeft precies welke invloed?

[ Voor 12% gewijzigd door Gekkenhuis op 03-04-2026 08:11 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Gekkenhuis schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:10:
Hoe weten je dan wat de afstelling moet zijn van een wagen en voor een bepaald circuit?
Dat is voor mij echt een vak apart en zijn er een legio aan aanpassingen mogelijk en welke afstelling heeft precies welke invloed?
Hmm, finger spitse gefuhl, zoals de Duitser dat zo mooi zeggen.
Je bekijkt per circuit de probleemgebieden, onderstuur, Overstuur, gestuiter, etc

  • chrome moral
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:13
Ik heb gratis een Playseat Challenge met een T150 gekregen vorige maand dus ik speel weer GT7. Dit bevalt erg goed. Ik heb als upgrade de RS50 met de goedkope loadcell pedalen gekocht, die komen als het goed is vrijdag of zaterdag. Weet iemand of het Logitech RS50 stuur goed gebruikt kan worden met mijn huidige Playseat?

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

chrome moral schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:05:
Ik heb gratis een Playseat Challenge met een T150 gekregen vorige maand dus ik speel weer GT7. Dit bevalt erg goed. Ik heb als upgrade de RS50 met de goedkope loadcell pedalen gekocht, die komen als het goed is vrijdag of zaterdag. Weet iemand of het Logitech RS50 stuur goed gebruikt kan worden met mijn huidige Playseat?
De Challenge is in principe niet gemaakt voor een DD-Wheelbase.
Er zijn gebruikers die het frame verstevigen. Is denk ik het beste om even zelf te ervaren of het nodig is.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
chrome moral schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:05:
Ik heb gratis een Playseat Challenge met een T150 gekregen vorige maand dus ik speel weer GT7. Dit bevalt erg goed. Ik heb als upgrade de RS50 met de goedkope loadcell pedalen gekocht, die komen als het goed is vrijdag of zaterdag. Weet iemand of het Logitech RS50 stuur goed gebruikt kan worden met mijn huidige Playseat?
Ouch, dit klinkt als mijn verhaal. Succes met de upgrades en de nieuwe 'money drain'. :)

Ik begon ook met een Playseat Challenge en een Thrustmaster T300 RS die ik bij een PlayStation 4 Pro (Limited Edition) kreeg. Ik zocht die voor mijn verzameling. Ook gaan racen toen en inmiddels twee jaar verder...

Mijn ervaring is dat de Playseat Challenge niet stug genoeg is voor een Logitech RS50 en loadcell pedalen, dat wij hij al niet voor een Thrustmaster T300 RS. Ik heb had hem zelfs gemodificeerd met blokjes om de pedalen muurvast te krijgen. Nu rijd ik met een Playseat Trophy (vereiste is dat het verplaatsbaar moet zijn), dit voldoet wel in stugheid. Maar ik neig toch nog een keer om naar een vaste setup te gaan. Maar afgelopen maanden net een Samsung 42 inch S94F 4K 144Hz OLED en een Playseat TV Stand XL gekocht alleen om te racen.

  • rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 14:04
chrome moral schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:05:
Ik heb gratis een Playseat Challenge met een T150 gekregen vorige maand dus ik speel weer GT7. Dit bevalt erg goed. Ik heb als upgrade de RS50 met de goedkope loadcell pedalen gekocht, die komen als het goed is vrijdag of zaterdag. Weet iemand of het Logitech RS50 stuur goed gebruikt kan worden met mijn huidige Playseat?
Ik had voorheen ook een Challenge. Eerst met een Logitech G29, geen enkel probleem natuurlijk. Later een upgrade gedaan naar een Fanatec set met 8Nm wheelbase en pedalen met load cell.
Werkte prima, maar wel met flink wat verstevigingen, voornamelijk voor de pedalen. Heb het toen allemaal bij LowDownShifter gehaald, als ik het me goed herinner een combi van deze en deze. Dit maakte het inklappen, vastzetten en verplaatsen van de gehele Playseat wel een stuk uitdagender door het hoge gewicht van zowel de wheelbase en pedalen, als ook de verstevigingen.

  • k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 05:40
Inmiddels een PS VR2 in me bezit en merk dat ik me 65 inch led scherm niet meer gebruikt. Of ik sneller ben geworden weet ik niet maar wat is dat vet zeg.

  • _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Gister de laatste Human Comedy geprobeerd (autopolis), met de S650.
Had geen tijd om hem af te rijden, maar wel tuning gedaan, zal na 10min op positie 3, dus dat gaat wel goedkomen. Wel bleef P1 op dezelfde tijd, dus daar zal nog wat tempo bij moeten.

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Jumpman schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:48:
[...]


Ouch, dit klinkt als mijn verhaal. Succes met de upgrades en de nieuwe 'money drain'. :)

Ik begon ook met een Playseat Challenge en een Thrustmaster T300 RS die ik bij een PlayStation 4 Pro (Limited Edition) kreeg. Ik zocht die voor mijn verzameling. Ook gaan racen toen en inmiddels twee jaar verder...

Mijn ervaring is dat de Playseat Challenge niet stug genoeg is voor een Logitech RS50 en loadcell pedalen, dat wij hij al niet voor een Thrustmaster T300 RS. Ik heb had hem zelfs gemodificeerd met blokjes om de pedalen muurvast te krijgen. Nu rijd ik met een Playseat Trophy (vereiste is dat het verplaatsbaar moet zijn), dit voldoet wel in stugheid. Maar ik neig toch nog een keer om naar een vaste setup te gaan. Maar afgelopen maanden net een Samsung 42 inch S94F 4K 144Hz OLED en een Playseat TV Stand XL gekocht alleen om te racen.
Ik heb ook een Fanatec DD 8nm en ik twijfel om voor een Trophy of een Treq One te gaan. Dit ook nog met het oog op upgraden naar een zwaardere base. Wat is jouw beweegreden om van een Trophy naar een vaste opstelling te gaan?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-06 09:41
Gekkenhuis schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:09:
[...]


Ik heb ook een Fanatec DD 8nm en ik twijfel om voor een Trophy of een Treq One te gaan. Dit ook nog met het oog op upgraden naar een zwaardere base. Wat is jouw beweegreden om van een Trophy naar een vaste opstelling te gaan?
Ik kan de Treq One zeker aanraden, ook met het ook op upgrades en modifcaties is de Treq One superieur in vergelijking met de Trophy.

  • Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:24
k1978 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 05:48:
Inmiddels een PS VR2 in me bezit en merk dat ik me 65 inch led scherm niet meer gebruikt. Of ik sneller ben geworden weet ik niet maar wat is dat vet zeg.
Dat VR is de enige reden dat ik nog GT7 speel. Zonder VR vind ik er niets meer aan. Zelfs de Nurburgring vind ik nu leuk. VR voegt erg veel toe aan een game. Het is, vind ik, veel makkelijker om nu vanachter het stuur te racen. Zonder VR koos ik altijd voor zicht vanachter de auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Lekker Ventje op 17-04-2026 09:29 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Gekkenhuis schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:09:
[...]


Ik heb ook een Fanatec DD 8nm en ik twijfel om voor een Trophy of een Treq One te gaan. Dit ook nog met het oog op upgraden naar een zwaardere base. Wat is jouw beweegreden om van een Trophy naar een vaste opstelling te gaan?
Voorheen zette ik de Playseat Trophy voor een 77 inch 4K 120 Hz OLED, sinds een paar maanden heb ik een vaste opstelling met een 42 inch 4K 144Hz OLED. Het nadeel van een Playseat Tropy is, is dat je voor een andere zit maat met de inbussleutel aan de gang moet en een vaste opstelling kan je de stoel vaak verschuiven. Mijn dochter van 10 speelt tegenwoordig namelijk ook graag Gran Turismo 7. :)

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dank voor jullie feedback, het zal dus buy once, cry once worden met een vaste opstelling.
Weet nu al dat ik er spijt van ga krijgen als ik het niet heb gedaan en alnog mag gaan verkopen en weer het andere kopen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Gekkenhuis schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:11:
Dank voor jullie feedback, het zal dus buy once, cry once worden met een vaste opstelling.
Weet nu al dat ik er spijt van ga krijgen als ik het niet heb gedaan en alnog mag gaan verkopen en weer het andere kopen.
Als jij de enige gebruiker bent is een Playseat Trophy top hoor, solide, stug genoeg en relatief makkelijk te verplaatsen.

  • Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:06
Ondertussen GT7 ook weer aangeslingerd en mijn playseat met Logitech G923 nog eens bovengehaald.

Voel jullie vrij om me toe te voegen ook, doe er eventueel wel een berichtje bij dat het via Tweakers is. Is ook leuker om eens wat meer tijden op mijn leaderbord te hebben 😅


Race C was op Laguna Seca deze week en dat vind ik wel een leuk circuit. Helaas lijkt het of ik echt een probleem heb met Fransen, 3x na elkaar er af geknikkerd door een Fransman 😅

Vaak stop ik da ff en ga een livery'tje maken, zoals deze, de Nissan Gt500 Gr.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ibdhjeRVsZIPuq88XZo-37kZa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rvlp8nwvGDXKWLaRzCMAhAMH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Moechy op 17-05-2026 12:32 ]

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy


  • Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:58
Moechy, je bent toegevoegd.
Veel plezier met racen.
En ja sommige mensen zien het niet als een spel, maar als een uitdaging om zoveel mogelijk deelnemers van de baan af te rammen. Blijf gewoon jezelf, karma haalt ze wel in.

  • DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 13:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Peugeot 9x8
BMW M Hybrid V8
Porsche 963
Ferrari 499p
en Porsche safety car.

Komt 11 juni als update... wow!

[ Voor 37% gewijzigd door DerOllie op 23-05-2026 17:14 ]

www.youtube.com/DerOllie


  • Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:06
Ik zou wel eens een lading nieuwe/geupdate Gr3 en Gr4 wagens willen.

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy


  • thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49
DerOllie schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 17:13:
Peugeot 9x8
BMW M Hybrid V8
Porsche 963
Ferrari 499p
en Porsche safety car.

Komt 11 juni als update... wow!

[YouTube: Gran Turismo 7 | June 2026 Free Update Preview]
Nice! En als er dan ook nog een langdurig LeMans evenement bij komt met een goede payout, zou dat helemaal ideaal zijn. Snap ook niet dat ze bij Gran Turismo niet meer gebruik maken van de real life events die ze sponsoren. 24h Nurburgring is net geweest, doe daar dan ook iets mee in de game. Zorg voor de koppeling tussen het echte event en een virtual event waar de spelers prijzen kunnen winnen.

PSN-ID: Thunder76nl


  • Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:06
De powerpack heeft dit toch?

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy


  • thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49
Moechy schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:52:
De powerpack heeft dit toch?
Klopt, maar ik weiger te betalen voor iets dat in de base game had moeten zitten. Je maakt een game die prat gaat op dag/nacht cyclus en weersinvloeden en dan heb je geen endurance races waar dit echt tot zijn recht komt. De langste race is 1 uur Spa met dag/nacht en regen. Jarenlang had je vlak voor de echte endurance races een virtual race kunnen toevoegen zodat fans hun favoriete race zelf kunnen uitvoeren. En ja ik weet dat je een custom race kan doen, maar was leuk geweest als dit gewoon als een toernooi in de game had gezeten zonder een betaalde DLC.
De credits kunnen mij gestolen worden, heb nog 80 miljoen credtis over en op 2 nieuwe auto's na alle auto's ook in bezit.

PSN-ID: Thunder76nl


  • Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 11:22
Ik ben deze week weer begonnen met GT7.

Ik gebruik PSVR2 en voor nu nog een controller. Ik heb op PC een stuurtje maar die werkt niet met PS5. Ik ben dus aan het kijken of ik die stap nog wil zetten.

Ik ben momenteel D ranking en S ranking in safety. Wel onderweg om naar C te gaan. Heb het spel nog niet veel gespeeld maar tot nu toe zit er nog wel groei in. Ben zeer benieuwd om meer te racen en te zien wat ik tegen kom. Ben zelf vrij kalm en laat liever iemand lopen dan dat ik te veel vecht omdat het ons allebei tijd kost. Alleen in de laatste ronde zal ik misschien wat sterker verdedigen. Maar voor mij is het wel belangrijk om eerlijk te racen en dan zie je vanzelf groei.

Wat wel jammer is inderdaad is dat er naast de daily races niet veel aanbod is voor andere keuzes voor zover ik zelf zie. Ik las inderdaad iets over het power pack maar volgens mij(?) is dat vooral offline. Het liefst race ik online tegen anderen die ook gewoon beter willen worden.

Deze week dus in Race C (gr3) te vinden.

  • Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:16
Kaasdipje schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:03:
Ik ben deze week weer begonnen met GT7.

Ik gebruik PSVR2 en voor nu nog een controller. Ik heb op PC een stuurtje maar die werkt niet met PS5. Ik ben dus aan het kijken of ik die stap nog wil zetten.

Ik ben momenteel D ranking en S ranking in safety. Wel onderweg om naar C te gaan. Heb het spel nog niet veel gespeeld maar tot nu toe zit er nog wel groei in. Ben zeer benieuwd om meer te racen en te zien wat ik tegen kom. Ben zelf vrij kalm en laat liever iemand lopen dan dat ik te veel vecht omdat het ons allebei tijd kost. Alleen in de laatste ronde zal ik misschien wat sterker verdedigen. Maar voor mij is het wel belangrijk om eerlijk te racen en dan zie je vanzelf groei.

Wat wel jammer is inderdaad is dat er naast de daily races niet veel aanbod is voor andere keuzes voor zover ik zelf zie. Ik las inderdaad iets over het power pack maar volgens mij(?) is dat vooral offline. Het liefst race ik online tegen anderen die ook gewoon beter willen worden.

Deze week dus in Race C (gr3) te vinden.
Sluit je aan bij een online clubje, zoals Lion Racing Events (LRE) dan kun je meedoen volgens een vast schema. Over het algemeen wordt in dergelijke lobbys sportiever geraced.

  • Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:30

Oxigeon

En zo is dat!

Bas.013 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:04:
[...]

Sluit je aan bij een online clubje, zoals Lion Racing Events (LRE) dan kun je meedoen volgens een vast schema. Over het algemeen wordt in dergelijke lobbys sportiever geraced.
Ik heb in elk geval eens eventjes op hun facebook account gekeken en me daar aangemeld. Hier zie ik ook wel wat in. (ben nog aan het wachten op de goedkeuring)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal


  • Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 11:22
Oxigeon schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:07:
[...]

Ik heb in elk geval eens eventjes op hun facebook account gekeken en me daar aangemeld. Hier zie ik ook wel wat in. (ben nog aan het wachten op de goedkeuring)
Ik heb geen facebook! Dus mochten ze een discord o.i.d. hebben dan hoor ik het graag. Lijkt me leuk!

  • Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:16
Kaasdipje schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen facebook! Dus mochten ze een discord o.i.d. hebben dan hoor ik het graag. Lijkt me leuk!
Ja, zit op discord. Hiervanuit wordt e.e.a. gecommuniceerd. Facebook is niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas.013 op 10-06-2026 13:28 ]


  • Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 11:22
Bas.013 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Ja, zit op discord. Hiervanuit wordt e.e.a. gecommuniceerd. Facebook is niet nodig.
Zou je me een uitnodiging kunnen sturen?

  • Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:30

Oxigeon

En zo is dat!

Kaasdipje schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:57:
[...]

Zou je me een uitnodiging kunnen sturen?
idem hier. Naar mijn idee kan ik er alleen maar via facebook in haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal


  • Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:16
@Kaasdipje en @Oxigeon, ik heb jullie beide een berichtje gestuurd.

  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Bas.013 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:55:
@Kaasdipje en @Oxigeon, ik heb jullie beide een berichtje gestuurd.
Zou je mij deze ook willen sturen? :>

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:35
Bas.013 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:55:
@Kaasdipje en @Oxigeon, ik heb jullie beide een berichtje gestuurd.
Ik heb ook wel interesse

  • Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:21

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Nieuwe update, nieuwe livery. Enjoy!

KLPD Politie 911 Turbo S SSIV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/st3DRePTQgLId7ZC5-HLVravKT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fog6UtBKV5bdiuiNNg3SzKy.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Hallo racegenoten,

Sindskort speel ik met veel plezier GT7 op de PS4 icm een racestoel en stuur.

Dit bevalt zo goed dat ik er meer in wil investeren. De laadtijden op de PS4 storen mij echt dus ik wil upgraden naar de PS5 en om de ervaring meer compleet te maken wil ik graag in VR racen.

Nu vraag ik mij af, kan je de PS VR2 combineren met een racestuur of heb je tijdens het racen de controllers nodig van de VR headset? Iemand ervaring met GT7 icm VR?

Dit is vragen naar de bekende weg, maar ik wil het toch graag bevestigd hebben. Kan ik mijn Quest 3 op een of andere manier werkend krijgen icm PS4/PS5 of is de PS VR(2) de enige optie op de PS4/5?

Laatste vraag, heeft het qua graphics überhaupt een meerwaarde om voor de PS5 Pro te gaan of zie je dat verschil niet zo goed behalve op een (groot) 4K TV?

Ik speel op de Playstation bovendien alleen maar GT7. Ik heb in tijden niet zo genoten van gamen als dat ik afgelopen week heb gedaan met GT7. Diep onder de indruk!

Alvast hartstikke bedankt!!

🏁

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 11:22
Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:45:
Hallo racegenoten,

Sindskort speel ik met veel plezier GT7 op de PS4 icm een racestoel en stuur.

Dit bevalt zo goed dat ik er meer in wil investeren. De laadtijden op de PS4 storen mij echt dus ik wil upgraden naar de PS5 en om de ervaring meer compleet te maken wil ik graag in VR racen.

Nu vraag ik mij af, kan je de PS VR2 combineren met een racestuur of heb je tijdens het racen de controllers nodig van de VR headset? Iemand ervaring met GT7 icm VR?

Dit is vragen naar de bekende weg, maar ik wil het toch graag bevestigd hebben. Kan ik mijn Quest 3 op een of andere manier werkend krijgen icm PS4/PS5 of is de PS VR(2) de enige optie op de PS4/5?

Laatste vraag, heeft het qua graphics überhaupt een meerwaarde om voor de PS5 Pro te gaan of zie je dat verschil niet zo goed behalve op een (groot) 4K TV?

Ik speel op de Playstation bovendien alleen maar GT7. Ik heb in tijden niet zo genoten van gamen als dat ik afgelopen week heb gedaan met GT7. Diep onder de indruk!

Alvast hartstikke bedankt!!

🏁
Ik rij ook met PSVR2, dit kan gewoon met een stuurtje (of controller).

Voor zover mij bekend is, is het niet mogelijk om dit met een Quest werkende te krijgen op de PS5. Andersom is het wel mogelijk, om (via een adapter) de PSVR2 op de PC werkende te krijgen.

Ik vermaak me tegenwoordig ook erg goed op de PS5 met de VR headset, is echt leuk racen.

  • Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:21

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:45:
Hallo racegenoten,


Nu vraag ik mij af, kan je de PS VR2 combineren met een racestuur of heb je tijdens het racen de controllers nodig van de VR headset? Iemand ervaring met GT7 icm VR?
Controllers van de VR headset hoef je niet altijd te gebruiken. Zodra je headset aanzet krijg je de keuze tussen "zittend gamen" en "staand gamen". Bij zittend kun je alles gewoon bedienen met een DualSense controller of stuurwiel. Je mag ze ook tegelijkertijd gebruiken.

Ik gebruik zelf een Thrustmaster stuurwiel tijdens het racen en vind het net wat makkelijker om met een controller door het menu te navigeren.
Dit is vragen naar de bekende weg, maar ik wil het toch graag bevestigd hebben. Kan ik mijn Quest 3 op een of andere manier werkend krijgen icm PS4/PS5 of is de PS VR(2) de enige optie op de PS4/5?
Quest headset kun helaas je vergeten, gaat nooit werken.
Helaas, de PS VR1 kun je alleen aansluiten op de PS5 met een dongle. Bovendien kun je met de oude PSVR(1) alleen GT6 in VR spelen. GT6 in VR is heel karig. GT7 is op de oude PSVR alleen als een groot virtueel bioscoop scherm te gebruiken. Wil je dus GT7 in echt VR spelen dan kan dat uitsluitend met de PSVR2 op een PS5 (Pro).
Laatste vraag, heeft het qua graphics überhaupt een meerwaarde om voor de PS5 Pro te gaan of zie je dat verschil niet zo goed behalve op een (groot) 4K TV?

🏁
PS5 Pro i.c.m. PSVR2 heeft als grote voordeel dat je reprojectie aan kan zetten. Dit is voor mij onmisbaar. Beeld is stuk minder wazig. En op een 4K scherm is de Pro voorzien van mooie ray tracing effecten. Check deze video op YouTube van Digital Foundry om zelf de keuze te maken of het je het allemaal waard vind.

Ten slotte, jou er rekening mee dat je GT7 helaas nogmaals moet kopen voor de PS5 als je het op een fysieke schijf hebt en niet een blu-ray expansion wil kopen. Lees hier even wat voor je van toepassing is. Met een beetje geluk kun je voor een tientje upgraden naar de PS5 versie.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.


  • VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 11:39
Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:45:
Hallo racegenoten,

Sindskort speel ik met veel plezier GT7 op de PS4 icm een racestoel en stuur.

Dit bevalt zo goed dat ik er meer in wil investeren. De laadtijden op de PS4 storen mij echt dus ik wil upgraden naar de PS5 en om de ervaring meer compleet te maken wil ik graag in VR racen.

Nu vraag ik mij af, kan je de PS VR2 combineren met een racestuur of heb je tijdens het racen de controllers nodig van de VR headset? Iemand ervaring met GT7 icm VR?

Dit is vragen naar de bekende weg, maar ik wil het toch graag bevestigd hebben. Kan ik mijn Quest 3 op een of andere manier werkend krijgen icm PS4/PS5 of is de PS VR(2) de enige optie op de PS4/5?

Laatste vraag, heeft het qua graphics überhaupt een meerwaarde om voor de PS5 Pro te gaan of zie je dat verschil niet zo goed behalve op een (groot) 4K TV?

Ik speel op de Playstation bovendien alleen maar GT7. Ik heb in tijden niet zo genoten van gamen als dat ik afgelopen week heb gedaan met GT7. Diep onder de indruk!

Alvast hartstikke bedankt!!

🏁
Wanneer je GT7 in VR gaat spelen dan wil je niet meer terug naar 2D, hoe goed je TV ook is. En voor VR is het echt aan te raden om de PS5 pro te kopen ipv de base PS5. Ik heb de game sinds de release van de PSVR2 ruim 2 jaar met heel veel plezier gespeeld op een base PS5, daarna de Pro aangeschaft en dat ziet er in VR toch echt stukken beter uit. Wat mij betreft de meerprijs meer dan waard. De performance/framerate is prima op een base PS5, daar is met een Pro geen verbetering te zien. Maar het beeld zelf is een heel stuk scherper. Al het detail in de game is nu ook in VR goed te zien.

En wat betreft de laadtijden, ik ken het verschil aangezien ik GT7 ook eens op mn PS4 heb gespeeld. Dan kan je een boek gaan lezen, op PS5 zijn er nauwelijks laadtijden. De Pro maakt wat dat betreft geen verschil.

Veel race plezier!

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik vind het gebrek aan informatie en het kunnen customizen ervan op je dashboard op de PSVR2 met GT7 alleen zwaar ondermaats.

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Kaasdipje schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:49:
[...]


Ik rij ook met PSVR2, dit kan gewoon met een stuurtje (of controller).

Voor zover mij bekend is, is het niet mogelijk om dit met een Quest werkende te krijgen op de PS5. Andersom is het wel mogelijk, om (via een adapter) de PSVR2 op de PC werkende te krijgen.

Ik vermaak me tegenwoordig ook erg goed op de PS5 met de VR headset, is echt leuk racen.
Ah top!

Klopt inderdaad, maar GT7 is helaas niet beschikbaar op de PC.

Lijkt mij een geweldige ervaring!

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Ram-G-maN schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:30:
[...]


Controllers van de VR headset hoef je niet altijd te gebruiken. Zodra je headset aanzet krijg je de keuze tussen "zittend gamen" en "staand gamen". Bij zittend kun je alles gewoon bedienen met een DualSense controller of stuurwiel. Je mag ze ook tegelijkertijd gebruiken.

Ik gebruik zelf een Thrustmaster stuurwiel tijdens het racen en vind het net wat makkelijker om met een controller door het menu te navigeren.


[...]


Quest headset kun helaas je vergeten, gaat nooit werken.
Helaas, de PS VR1 kun je alleen aansluiten op de PS5 met een dongle. Bovendien kun je met de oude PSVR(1) alleen GT6 in VR spelen. GT6 in VR is heel karig. GT7 is op de oude PSVR alleen als een groot virtueel bioscoop scherm te gebruiken. Wil je dus GT7 in echt VR spelen dan kan dat uitsluitend met de PSVR2 op een PS5 (Pro).


[...]


PS5 Pro i.c.m. PSVR2 heeft als grote voordeel dat je reprojectie aan kan zetten. Dit is voor mij onmisbaar. Beeld is stuk minder wazig. En op een 4K scherm is de Pro voorzien van mooie ray tracing effecten. Check deze video op YouTube van Digital Foundry om zelf de keuze te maken of het je het allemaal waard vind.

Ten slotte, jou er rekening mee dat je GT7 helaas nogmaals moet kopen voor de PS5 als je het op een fysieke schijf hebt en niet een blu-ray expansion wil kopen. Lees hier even wat voor je van toepassing is. Met een beetje geluk kun je voor een tientje upgraden naar de PS5 versie.
Wat een waardevolle reactie!! Heel erg bedankt, dat is precies waar ik behoefte aan had en wat mij ook verder helpt.

Ik denk dat ik spijt krijg als ik niet doorspaar voor de PS5 Pro en PSVR2. Nu heb ik een mooi doel voor ogen. Ik kan niet wachten!

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
VonBraunschweig schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:58:
[...]

Wanneer je GT7 in VR gaat spelen dan wil je niet meer terug naar 2D, hoe goed je TV ook is. En voor VR is het echt aan te raden om de PS5 pro te kopen ipv de base PS5. Ik heb de game sinds de release van de PSVR2 ruim 2 jaar met heel veel plezier gespeeld op een base PS5, daarna de Pro aangeschaft en dat ziet er in VR toch echt stukken beter uit. Wat mij betreft de meerprijs meer dan waard. De performance/framerate is prima op een base PS5, daar is met een Pro geen verbetering te zien. Maar het beeld zelf is een heel stuk scherper. Al het detail in de game is nu ook in VR goed te zien.

En wat betreft de laadtijden, ik ken het verschil aangezien ik GT7 ook eens op mn PS4 heb gespeeld. Dan kan je een boek gaan lezen, op PS5 zijn er nauwelijks laadtijden. De Pro maakt wat dat betreft geen verschil.

Veel race plezier!
Ik ben overtuigd 😃

Ik ga sparen voor de PS5 Pro en PSVR2. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als ik er veel plezier van heb dan vind ik het niet erg om veel uit te geven.

Als ik eens wist hoe leuk dit is dan had ik bepaalde consoles en spellen omwille hiervan niet gekocht.

Bedankt! 😎

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Shinji schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:37:
Ik vind het gebrek aan informatie en het kunnen customizen ervan op je dashboard op de PSVR2 met GT7 alleen zwaar ondermaats.
Ik snap nog niet zo goed wat je bedoelt, maar dat komt denk ik vooral omdat ik geen PSVR2 heb.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:59:
[...]

Ik snap nog niet zo goed wat je bedoelt, maar dat komt denk ik vooral omdat ik geen PSVR2 heb.
Met de interface op het scherm, of andere racegames, kan je veel info op het scherm hebben, sector tijden, delta met je snelste lap etc. Dat kan niet in VR.

  • BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:50

BiLo

PSN: toiletcleaner

Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:59:
[...]

Ik snap nog niet zo goed wat je bedoelt, maar dat komt denk ik vooral omdat ik geen PSVR2 heb.
Je kan maar beperkt bepalen wat je ziet met de VR op, geen fijne HUD zoals op je normale scherm.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |


  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Ik ben overtuigd 😃

Ik ga sparen voor de PS5 Pro en PSVR2. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als ik er veel plezier van heb dan vind ik het niet erg om veel uit te geven.

Als ik eens wist hoe leuk dit is dan had ik bepaalde consoles en spellen omwille hiervan niet gekocht.

Bedankt! 😎
Een goede PSVR2 met controllers en de oplader voor de controllers heb je “al” voor 250,-. scheelt je al de helft vergeleken met nieuw. Zelf ook gedaan en geen seconde spijt van.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Shinji schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:01:
[...]

Met de interface op het scherm, of andere racegames, kan je veel info op het scherm hebben, sector tijden, delta met je snelste lap etc. Dat kan niet in VR.
Ooh dat is wel een gemis! In het begin kende ik de waarde daarvan niet, maar nu vind ik het super fijn. Dat is wel jammer zeg. Ik vond het al jammer dat je aan het einde van een race niet een opsomming krijgt van je rondetijden. Je ziet zelfs niet wat je laatste rondetijd was.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
BiLo schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:01:
[...]

Je kan maar beperkt bepalen wat je ziet met de VR op, geen fijne HUD zoals op je normale scherm.
Wel balen, maar ik kan er mee leven. Of beter gezegd, ik leer er mee leven :p

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Gekkenhuis schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:05:
[...]


Een goede PSVR2 met controllers en de oplader voor de controllers heb je “al” voor 250,-. scheelt je al de helft vergeleken met nieuw. Zelf ook gedaan en geen seconde spijt van.
Ik zie dat die nieuw nu zelfs al verkrijgbaar is voor ongeveer €340. Maar de PS5 Pro is wel flink aan de prijs. Dat bij elkaar opgeteld is best veel. Stuur en stoel waren ook niet goedkoop.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Pro-prutser schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:06:
[...]

Wel balen, maar ik kan er mee leven. Of beter gezegd, ik leer er mee leven :p
Zelf ben ik alleen maar blij dat het niet is, is alleen maar afleiding van het racen. Als al die informatie ook nog ergens in beeld gepropt stond werd ik daar echt niet vrolijk van. Zelf rijd ik alleen maar met de car statistics. In het echt het heb je al die informatie ook niet in een hud op je voorruit. Gewoon altijd volle bak ervoor gaan en als je over de streep komt zie je wel hoe je het hebt gedaan.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Gekkenhuis schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:11:
[...]


Zelf ben ik alleen maar blij dat het niet is, is alleen maar afleiding van het racen. Als al die informatie ook nog ergens in beeld gepropt stond werd ik daar echt niet vrolijk van. Zelf rijd ik alleen maar met de car statistics. In het echt het heb je al die informatie ook niet in een hud op je voorruit. Gewoon altijd volle bak ervoor gaan en als je over de streep komt zie je wel hoe je het hebt gedaan.
Goed punt. Dat is ook een mooie benadering.

Ik ga het eens uitzetten (indien mogelijk) en kijken hoe ik dat ervaar.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Gekkenhuis schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:11:
[...]


Zelf ben ik alleen maar blij dat het niet is, is alleen maar afleiding van het racen. Als al die informatie ook nog ergens in beeld gepropt stond werd ik daar echt niet vrolijk van. Zelf rijd ik alleen maar met de car statistics. In het echt het heb je al die informatie ook niet in een hud op je voorruit. Gewoon altijd volle bak ervoor gaan en als je over de streep komt zie je wel hoe je het hebt gedaan.
Keuze zou prettig zijn, en volgens mij hebben ze volgens mij in F1 in elk geval wel degelijk delta's.

  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.


  • VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 11:39
Shinji schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Keuze zou prettig zijn, en volgens mij hebben ze volgens mij in F1 in elk geval wel degelijk delta's.
Ja klopt. Zelf race ik voornamelijk voor de lol & de immersie en daarom bij voorkeur zonder HUD, maar wanneer je eens goed aan je tijden wil werken dan is het een groot gemis. Het feit dat je de HUD op de middenconsole van je wagen kan plaatsen is goed bedacht, maar dat je dat vervolgens niet kan customizen is gewoon zonde. Zelfs geen info over je positie of het aantal rondes nog te gaan.

Daar staat wel tegenover dat je in VR de fraaiste virtuele stuurtjes voorgeschoteld krijgt, vaak met gear indicator, rev indicator en soms ook een lap counter. Neem die Hypercars die deze week zijn toegevoegd. Ik ben voor de Ferrari gegaan en het is weer puur genieten van GT7 zoals 3 jaar geleden hoor. Dat motorgeluid vanuit de cockpit, die hoge toon van de hybride motor die vanaf 200 km/u erbij komt terwijl je helemaal vastgesnoerd en ultralaag boven het wegdek zit. En vooral dat stuurtje dus. Waanzinnig veel detail, de meeste cijfers en lichtjes hebben welliswaar geen functie maar het zorgt er tijdens geconcentreerd racen wel voor dat het nét echt is, je hebt dat ding gewoon echt in je handen zo voelt het althans voor mij.

Tussen al het voetballen en de Formule 1 wordt dit weekend ook de 24h van Le Mans gereden. Bij het zien van onboard beeld dan is het echt leuk om het gewoon zelf te gaan doen.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69