• johneerkens
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-02 23:21
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort, eindelijk, een PS5 aangeschaft en meteen Gran Turismo 7 installed. Dit vanwege de nostalgie uit mijn jeugd.
Nu, ik was zeer hard aan het uitkijken om er mee aan de slag te gaan en eerlijk? Ik ben teleurgesteld.
De car-list is naar mijn mening outdated.

Misschien heb ik te hoge verwachtingen naar de game, maar toch.
Ter vergelijking, in Forza Motorsport heb je meer keuze in recentere hybride racing cars.
De meest recente hybrid racing car is Porsche 919 uit '16. Of de Porsche 911 GT3 (de nieuwste toevoeging) is zelfs van '22.

Bon, ik wou dit even vermelden.

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:28
Hallo John:)

Dit is al jaren onze main issue met dat hele Gran Turismo, er zijn zelfs 2 subdraadjes voor (Japans/USA) verderop op Tweakers.

Doe aub daar je beklag.

Edit: sarcasme, misschien niet heel netjes. Ik vond het maar een vreemde 1e opmerking over zo'n fantastische game.

[ Voor 15% gewijzigd door VonBraunschweig op 06-02-2026 21:09 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51
VonBraunschweig schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:14:
[...]

Hallo John:)

Dit is al jaren onze main issue met dat hele Gran Turismo, er zijn zelfs 2 subdraadjes voor (Japans/USA) verderop op Tweakers.

Doe aub daar je beklag.
Welke andere topics op Tweakers heb je het dan over? Je post komt op mij nu over dat zijn beklag over iets in GT7 hier niet op zijn plek is, maar snap niet helemaal waarom. Maar wellicht lees ik je post verkeerd.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Kan iemand mij uitleggen hoe die recentelijk de top 3 gehaald van de Lightweight k cup op het lago maggiore circuit? Ik kom hier nog niet misschien bij in de buurt en ik snap er echt niks meer van..

Kan alleen maar oude tutorials vinden die niet meer mogelijk en/of gepatched zijn. Lijkt wel onmogelijk om te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gekkenhuis op 08-02-2026 00:00 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:47

_Apache_

For life.

Gekkenhuis schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:56:
Kan iemand mij uitleggen hoe die recentelijk de top 3 gehaald van de Lightweight k cup op het lago maggiore circuit? Ik kom hier nog niet misschien bij in de buurt en ik snap er echt niks meer van..

Kan alleen maar oude tutorials vinden die niet meer mogelijk en/of gepatched zijn. Lijkt wel onmogelijk om te halen.
Welke auto's worden genoemd waar de AI mee rijdt?
Ik zou die als inspiratie gebruiken, en dan runen tot de max.
Is het een snelheid, of strategie probleem (teveel brandstof / banden verbruik?)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

_Apache_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 08:05:
[...]

Welke auto's worden genoemd waar de AI mee rijdt?
Ik zou die als inspiratie gebruiken, en dan runen tot de max.
Is het een snelheid, of strategie probleem (teveel brandstof / banden verbruik?)
Het zijn de Japanse Kei cars met max 400pp zoals de Honda s660 (suggested) Suzuki Jimny en de Daihatsu Copen.

Welke van de 3 ik ook koop en zo goed mogelijk probeer te tunen voor zover dat nog mogelijk is, maar ik kom met geen mogelijkheid in de top 7. De youtube strategieën die ik kan vinden zijn redelijk oud en verwijzen bijna allemaal naar de Cappucino maar dit kun je niet meer kopen. De tuning tips lijken ook te zijn aangepast want als ik ze overneem kom ik boven de 400pp uit wat andere gebruikers daar ook aangeven onder de comments.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 22:40

Fuelke

Forza Ferrari

Als ik me een topic op de Gran Turismo FB groep goed herinner dan ligt de key in het aanpassen van de gearbox voor meer koppel en niet zozeer topsnelheid.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Fuelke schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:04:
Als ik me een topic op de Gran Turismo FB groep goed herinner dan ligt de key in het aanpassen van de gearbox voor meer koppel en niet zozeer topsnelheid.
Bedankt voor de tip. Zal er morgen eens mee aan de slag gaan.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gekkenhuis schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:01:
[...]

Het zijn de Japanse Kei cars met max 400pp zoals de Honda s660 (suggested) Suzuki Jimny en de Daihatsu Copen.

Welke van de 3 ik ook koop en zo goed mogelijk probeer te tunen voor zover dat nog mogelijk is, maar ik kom met geen mogelijkheid in de top 7. De youtube strategieën die ik kan vinden zijn redelijk oud en verwijzen bijna allemaal naar de Cappucino maar dit kun je niet meer kopen. De tuning tips lijken ook te zijn aangepast want als ik ze overneem kom ik boven de 400pp uit wat andere gebruikers daar ook aangeven onder de comments.
Ooh, met die Human Comedy ben ik ook nog bezig.
Heb nu een Jimny getuned met supercharger, lijkt wel het tempo te hebben, maar wat ik zag leek hij erg dorstig.
Zal van de week eens kijken of het beter gaa.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

_Apache_ schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:25:
[...]

Ooh, met die Human Comedy ben ik ook nog bezig.
Heb nu een Jimny getuned met supercharger, lijkt wel het tempo te hebben, maar wat ik zag leek hij erg dorstig.
Zal van de week eens kijken of het beter gaa.
Het is mij eindelijk gelukt na denk ik 50 races om 3de te worden, meer ga ik er ook niet proberen uit te halen. Helemaal klaar met die race. ik heb groterdeels deze settings gepakt behalve de bore-up en wat spelen met downforce, anders kwam ik weer boven de 400pp uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 09-02-2026 09:34 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 22:55
Gekkenhuis schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:56:

Ik heb toevallig dit weekend GT7 weer opgepakt (wat een bizar mooie en goede game is het toch ook _/-\o_ ), dus ik zal vandaag of morgens een kijken hoe dat varkentje te wassen valt ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Het jammere aan die Human Comedy races is dat je de rewards maar één keer krijgt. Als je al eens top 5 was en je strijd dan een uur lang op toch maar tweede te worden heb je geen CR gewonnen, misschien alleen je daily work-out ticket.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Fuelke schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:02:
Het jammere aan die Human Comedy races is dat je de rewards maar één keer krijgt. Als je al eens top 5 was en je strijd dan een uur lang op toch maar tweede te worden heb je geen CR gewonnen, misschien alleen je daily work-out ticket.
Dit. Ik had eigenlijk gewild dat je na alles goud het opnieuw mocht proberen, maar dan in een andere wagen (waar van toegestaan).

Jammer dat het geen updates krijgt. Vind het de betere - en meest uitdagende - SP content.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 10-02-2026 06:46 ]

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:52
Gekkenhuis schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:33:
[...]

Het is mij eindelijk gelukt na denk ik 50 races om 3de te worden, meer ga ik er ook niet proberen uit te halen. Helemaal klaar met die race. ik heb groterdeels deze settings gepakt behalve de bore-up en wat spelen met downforce, anders kwam ik weer boven de 400pp uit.

[YouTube: GT7 Kei Cup Lago Maggiore East Reverse Honda S660 How to Tutorial Update 1 35 Fast Easy Win Gold]
Mij is het gelukt om op de Honda s660 een turbocharger met laag toerental te schroeven. En dan in de race te short shiften dus telkens rond de 3000 toeren opschakelen. Dan is de race makkelijk te winnen :9

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

barry142 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Mij is het gelukt om op de Honda s660 een turbocharger met laag toerental te schroeven. En dan in de race te short shiften dus telkens rond de 3000 toeren opschakelen. Dan is de race makkelijk te winnen :9
Dan was wel heel vaak schakelen dan :D

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid: de vraag van @Gekkenhuis ging over de reguliere Lightweight K-Cup op Lago Maggiore. Dus niet de Human Comedy-race, want die wordt gereden op Autopolis.

Ik heb de race nog een keer gedaan. Volledig getunede (behalve engine swap) S660 uit de garage gepakt, en daarvan in Car Settings juist weer alles afgehaald en downforce geminimaliseerd om onder de 400 PP te komen (settings in de video). Alleen de Fully Customizable LSD zit er nog op, want met het standaard differentieel gaat de PP juist omhoog naar 407.

Uiteindelijk heel makkelijk gewonnen met Race Difficulty op Hard, dus aan de race zelf ligt het niet. Kan me ook niet voorstellen dat dit toevallig de beste tune is. Wat voor rondetijden rij jij, Gekkenhuis?

YT embedden lijkt niet te werken? :twk Nou ja als je op de link klikt kom je dus bij mijn race uit. ;)[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wPZyeIiJsiU]

[ Voor 7% gewijzigd door Arumes op 11-02-2026 12:54 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
Arumes schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:49:
Voor alle duidelijkheid: de vraag van @Gekkenhuis ging over de reguliere Lightweight K-Cup op Lago Maggiore. Dus niet de Human Comedy-race, want die wordt gereden op Autopolis.

Ik heb de race nog een keer gedaan. Volledig getunede (behalve engine swap) S660 uit de garage gepakt, en daarvan in Car Settings juist weer alles afgehaald en downforce geminimaliseerd om onder de 400 PP te komen (settings in de video). Alleen de Fully Customizable LSD zit er nog op, want met het standaard differentieel gaat de PP juist omhoog naar 407.

Uiteindelijk heel makkelijk gewonnen met Race Difficulty op Hard, dus aan de race zelf ligt het niet. Kan me ook niet voorstellen dat dit toevallig de beste tune is. Wat voor rondetijden rij jij, Gekkenhuis?

YT embedden lijkt niet te werken? :twk Nou ja als je op de link klikt kom je dus bij mijn race uit. ;)
[YouTube]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Als ik het goed zie doe jij aan trailbraken, zover ben ik nog niet en pas 2 weken geleden begonnen met het simracen. Zag dat heel Youtube er mee volstaat en iedereen het beter weet en de beste methode heeft. Als je nog suggesties hebt hoe het voor jou werkt dan hoor ik het graag van je :-)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De term trailbraken kun je erg ver mee gaan. In de basis komt het er vooral op neer dat je, zoals je kunt zien, niet van begin tot eind vol op de rem stampt én probeert in te sturen.
Je hebt namelijk voor 100% grip, als je 100% remt kun je niet ook nog 50% insturen. Dus moet je 50% remmen en 50% sturen.

Om dit helemaal te maximaliseren ben je wel een tijdje verder, maar zou in de basis ook al wel enigszins in je rijstijl moeten zitten. De mooie lange bochten, met een relatief langzame auto in dit filmpje zijn daar wel een goede oefening voor denk ik. Als je hier namelijk al voor de bocht klaar wilt zijn met remmen laat je wel erg veel tijd liggen ;)

Nu vind ik @Amaze86 mooi vlot en soepel rijden en hij wint met een aardige voorsprong. Met iets minder vlot en soepel rijden moet de top 3 dan toch ook prima haalbaar zijn.
Zelf GT7 al een tijdje niet meer aangeslingerd, dus geen idee wat mijn prestaties zijn maar deze ziet er wel als prima haalbaar uit.

Ben dus wel benieuwd hoe jouw rijstijl is @Gekkenhuis , denk dat het een kwestie van oefenen is :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Als ik het goed zie doe jij aan trailbraken, zover ben ik nog niet en pas 2 weken geleden begonnen met het simracen. Zag dat heel Youtube er mee volstaat en iedereen het beter weet en de beste methode heeft. Als je nog suggesties hebt hoe het voor jou werkt dan hoor ik het graag van je :-)
Die yt vid is van tweaker Arumes :) credits aan hem.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Voor wat achtergrond info, de cirkel van Kamm. Schrijft eigenlijk 'je hebt een maximale hoeveelheid grip om te remmen, en te sturen, en een gematigde combinatie van beide'.

Rem je maximaal tijdens het sturen, ga je buiten de cirkel en verlies je dus grip (wielslip). Maar doe je een beetje van beide blijf je er binnen en behoud je grip.

Daarnaast als je stuurt tijdens het remmen roteer je de auto op zo een manier dat je meer lengte hebt om af te remmen, aangenomen dat je naar de binnenkant van de bocht stuurt natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: https://www.motortouring.nl/techniek/tires/Image69.gif

[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 12-02-2026 15:34 ]

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

_Apache_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:30:
[...]

Voor wat achtergrond info, de cirkel van Kamm. Schrijft eigenlijk 'je hebt een maximale hoeveelheid grip om te remmen, en te sturen, en een gematigde combinatie van beide'.

Rem je maximaal tijdens het sturen, ga je buiten de cirkel en verlies je dus grip (wielslip). Maar doe je een beetje van beide blijf je er binnen en behoud je grip.

Daarnaast als je stuurt tijdens het remmen roteer je de auto op zo een manier dat je meer lengte hebt om af te remmen, aangenomen dat je naar de binnenkant van de bocht stuurt natuurlijk :+

[Afbeelding]
Dank voor jullie uitleg en info. Dat klinkt erg logisch en aannemelijk als je het zo uitlegt. Ik zal dus mijn remdruk rond de 50% moeten krijgen zodat ik nog 50% ruimte heb om te sturen en daarbij ook nog de bocht juist aanrijden.

Zoveel gevoel heb ik met mijn normale CSL pedalen (nog) niet. Dat zal denk ik ook wel aan mij liggen. Tijd om mee te oefenen dus 😊

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:51:
[...]
Zoveel gevoel heb ik met mijn normale CSL pedalen (nog) niet. Dat zal denk ik ook wel aan mij liggen. Tijd om mee te oefenen dus 😊
Niet om je te pesten, maar ik speel met een Logitech G923 met de bijgeleverde pedalen. Dus inderdaad, waag het niet om je apparatuur de schuld te geven. :P
Ah, gewoon als URL dus. Ik probeerde het met de "Video toevoegen"-knop. Blijkbaar heb ik dit platform overschat. Thanks voor de info ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Arumes op 12-02-2026 19:29 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gekkenhuis schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:51:
[...]

Dank voor jullie uitleg en info. Dat klinkt erg logisch en aannemelijk als je het zo uitlegt. Ik zal dus mijn remdruk rond de 50% moeten krijgen zodat ik nog 50% ruimte heb om te sturen en daarbij ook nog de bocht juist aanrijden.

Let wel, bij de ene auto is de cirkel kleiner, bij de ander is het meer ei-vormig. Maar in de basis kan je deze cirkel in je achterhoofd houden.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:24

RBH

Ik zit er aan te denken om het Power Pack te kopen voor GT7, heeft iemand hier er al ervaring mee; en zo ja: is het een beetje de moeite waard?

De races met kwalificaties etc., lijken me wel echt een meerwaarde te hebben.

Kun je de moeilijkheidsgraad van de races ook handmatig aanpassen? Ben gewoon een casual gamer, dus zou het liefst alles gewoon op de laagste moeilijkheidsgraad spelen, maar als dat niet kan, dan is het niet echt de moeite waard voor mij. :)

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RBH schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:56:
Ik zit er aan te denken om het Power Pack te kopen voor GT7, heeft iemand hier er al ervaring mee; en zo ja: is het een beetje de moeite waard?

De races met kwalificaties etc., lijken me wel echt een meerwaarde te hebben.

Kun je de moeilijkheidsgraad van de races ook handmatig aanpassen? Ben gewoon een casual gamer, dus zou het liefst alles gewoon op de laagste moeilijkheidsgraad spelen, maar als dat niet kan, dan is het niet echt de moeite waard voor mij. :)
Ik heb hem onlangs gekocht, vind het best leuk.
Je krijgt instant 5mil CR na een herstart en een hoop races met trainingen in verschillende catergorieën met quali en race. De moeilijkheidsgraad verschilt door de keuze van de auto waar je uit 3 verschillende kan kiezen. Standaard en met één of twee chili's geeft ook 110% of 120% CR extra. Daarbij zijn ook extra CR en wagens te unlocken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gekkenhuis op 19-02-2026 11:37 ]

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:24

RBH

Gekkenhuis schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:24:
[...]

Ik heb hem onlangs gekocht, vind het best leuk.
Je krijgt instant 5mil CR na een herstart en een hoop races met trainingen in verschillende catergorieën met quali en race. De moeilijkheidsgraad verschilt door de keuze van de auto waar je uit 3 verschillende kan kiezen. Standaard en met één of twee chili's geeft ook 110% of 120% CR extra. Daarbij zijn ook extra CR en wagens te unlocken.
Thanks! Dat klinkt wel goed. :)

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Je krijg op het einde ook een aantal echt lange races, van 3 uur tot 24 uur. Gelukkig kan je je voortgang in die races laten opslaan.

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69