www.mariovisser.com
Gran Turismo 7 'Spec III' Update Content
・2 new tracks (Yas Marina Circuit, Circuit Gilles-Villeneuve)
・8 new cars
・'Dunlop' tyres
・Data Logger
・Collector Level cap increased
・Unlimited car invitations in Brand Central
・Enhanced Weekly Challenges
・New opening movie
・New Menu Book 'Seasonal Menu'
・New events in 'Circuit Experience'
・New Curations in 'Scapes'
・Improvements to online races
https://www.gran-turismo.com/gb/news/00_3795674.html
[ Voor 89% gewijzigd door Schimanski81 op 25-09-2025 07:52 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Hmm. Wat is "data logger"Schimanski81 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:49:
Mooie update:
Gran Turismo 7 'Spec III' Update Content
・2 new tracks (Yas Marina Circuit, Circuit Gilles-Villeneuve)
・8 new cars
・'Dunlop' tyres
・Data Logger
・Collector Level cap increased
・Unlimited car invitations in Brand Central
・Enhanced Weekly Challenges
・New opening movie
・New Menu Book 'Seasonal Menu'
・New events in 'Circuit Experience'
・New Curations in 'Scapes'
・Improvements to online races
https://www.gran-turismo.com/gb/news/00_3795674.html
Ik vond vroeger die missies waarbij je b-spec had wel cool. Waar je als soort van manager moest fungeren. Las laatst ergens dat dit ook nog kwam
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Logt de data van gaspedaal/rempedaal, snelheid, stuuruitslag etc, om daarmee hotlaps van anderen te vergelijken.Oxigeon schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:11:
[...]
Hmm. Wat is "data logger"
Ik vond vroeger die missies waarbij je b-spec had wel cool. Waar je als soort van manager moest fungeren. Las laatst ergens dat dit ook nog kwam
Ik denk dat het voor mij ook al een jaar geleden is dat ik hem opgestart heb. Misschien weer eens proberen, alleen jammer dat je je eigen data niet kunt wissen en dus helemaal op 0 beginnen. En een ander account erbij aanmaken zie ik niet zitten (principieel dingetje, ik vind dat dat mogelijk moet zijn.)Mavi86 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:37:
Ik heb dit spel echt lang niet meer aangeraakt.
Ik heb er overigens gewoon 1 account naast voor m'n kids die gewoon vanaf 0 konden beginnen.Ik weet niet zo goed wat daar onmogelijk of principieel aan is.Edwinlzv schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:36:
[...]
Ik denk dat het voor mij ook al een jaar geleden is dat ik hem opgestart heb. Misschien weer eens proberen, alleen jammer dat je je eigen data niet kunt wissen en dus helemaal op 0 beginnen. En een ander account erbij aanmaken zie ik niet zitten (principieel dingetje, ik vind dat dat mogelijk moet zijn.)
Ja ik ga hem gewoon weer oppakken waar ik was gebleven. Vroeger reed ik met Tweakers weleens een race en reed ik zelf voornamelijk rondjes op de Nurburgring. Dus ik heb sowieso nog genoeg te doen in career modeEdwinlzv schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:36:
[...]
Ik denk dat het voor mij ook al een jaar geleden is dat ik hem opgestart heb. Misschien weer eens proberen, alleen jammer dat je je eigen data niet kunt wissen en dus helemaal op 0 beginnen. En een ander account erbij aanmaken zie ik niet zitten (principieel dingetje, ik vind dat dat mogelijk moet zijn.)
www.mariovisser.com
https://blog.playstation....ck-dlc-coming-december-4/Gran Turismo 7 Power Pack DLC coming December 4
What’s Included in the Gran Turismo 7 Power Pack DLC**The Power Pack DLC introduces a dedicated game mode designed for racing purists. Each themed set of races immerses you in authentic motorsport scenarios, from country-inspired circuits to legendary endurance events. With Gran Turismo Sophy 3.0, expect fierce competition and realistic AI behavior that makes every lap a challenge.
- 50 new races across 20 themed categories, inspired by global automotive and motorsport traditions.
- 24-hour endurance racing for players who crave the ultimate test of skill and stamina.
- Full race weekends: Practice, qualify, and compete in the main event for a true racing simulation.
- Gran Turismo Sophy 3.0 AI for intense, tail-to-nose battles that push your limits.
- Includes 5,000,000 in-game Credits
From conquering a 24-hour endurance race to chasing the perfect qualifying lap or battling wheel-to-wheel for every position, the Power Pack DLC invites you to embrace the pure essence of authentic motorsport experiences, where every challenge is an opportunity to refine your craft and every victory is a testament to your dedication to the art of racing.
The Power Pack DLC launches on December 4 as a paid Add-On for Gran Turismo 7 PS5 through PlayStation Store Also launching next month is SPEC III update* free for all GT7 owners, which brings new tracks, cars and features to the game. We’ll have more on that separate update soon!
Sultana?
Met de support voor de game de afgelopen jaren, is dit een insta-buy voor mij.
PSN: Sluuz
Vooral die training -> quali -> race is een mooie toevoeging en 50 nieuwe races, daar kunnen we voor gaan zitten.
Gister overigens de Human Comedy van Alsace gedaan. Halverwege de race zat ik nog even te rekenen, met een fuel map op 1, kon ik 4 sec per rondje sneller rijden. En dan zou ik 20-24s voorsprong kunnen opbouwen, tegen een pitstop van 15s. Dus toch niet fuelsaven, maar extra pitstop. En vloog er voorbij naar de finish! Het originele plan was een 1 stopper, maar ik kwam toch echt hinkelend binnen na 25m.
Gereden met de Ferarri GTO 288. Wat tuning, beetje ballast op de achterwielen betere remmen (my god de standaard remmen zijn slecht).. Zachte band achter, medium voor. En karren maar...
Overigens begrijp ik niet dat het kan, verschillende compounds voor en achter, erg ongebruikelijk, en met een pitstop word het toch ongedaan gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 12-11-2025 08:53 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Wat bedoelen ze met de SPEC III update die in december uit komt? Daar ben ik ook wel een beetje benieuwd naar. Toch maar weer eens gaan instaleren.B-Real schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:58:
De betaalde DLC laat ik even aan mij voorbij gaan, daarvoor speel ik GT te weinig op het moment maar ga wel zsm even Yas Marina en Gilles Villeneuve uitproberen
P.s. zo te zien weet niemand dit nog gezien de update pas in december komt.
[ Voor 10% gewijzigd door copywizard op 12-11-2025 12:41 ]
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Ik weet het ook niet met zekerheid maar verwacht dat de teller pas gaat lopen na installatie DLC.copywizard schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:38:
zie .....
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Als je iets omhoog scrollt zie je precies wat daarin zitOxigeon schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:35:
[...]
Wat bedoelen ze met de SPEC III update die in december uit komt? Daar ben ik ook wel een beetje benieuwd naar. Toch maar weer eens gaan instaleren.
Enkel dit:Sluuz schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:45:
[...]
Als je iets omhoog scrollt zie je precies wat daarin zit. Ik wil weer manager orden van mijn eigen raceteam. Net als in Gran Turismo 2???
ALso launching next month is SPEC III update* free for all GT7 owners, which brings new tracks, cars and features to the game. We’ll have more on that separate update soon!
Hier is nogmaals de officiële aankondiging van de spec III update.Oxigeon schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:55:
[...]
Enkel dit:
ALso launching next month is SPEC III update* free for all GT7 owners, which brings new tracks, cars and features to the game. We’ll have more on that separate update soon!
https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_3795674.html
Ik ben wel benieuwd wat de PowerPack DLC gaat kosten.
[ Voor 7% gewijzigd door skreppiedoe op 13-11-2025 13:02 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Eh, waarom quote je mij en voeg je dingen toe aan mijn quote die ik zelf niet heb geschreven?Oxigeon schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:55:
[...]
Enkel dit:
En waarom stel je de vraag wat erin zit, terwijl je zelf al eerder hebt gereageerd op een post met wat er precies in die spec III update zit: Oxigeon in "[PS4/PS5] Gran Turismo 7"
[ Voor 20% gewijzigd door Sluuz op 13-11-2025 14:25 ]
Haha. Je hebt helemaal gelijk. Was alweer zo lang geleden dat ik het niet eens meer wist.Sluuz schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:24:
[...]
Eh, waarom quote je mij en voeg je dingen toe aan mijn quote die ik zelf niet heb geschreven?
En waarom stel je de vraag wat erin zit, terwijl je zelf al eerder hebt gereageerd op een post met wat er precies in die spec III update zit: Oxigeon in "[PS4/PS5] Gran Turismo 7"
Moet je niet gewoon de café menu's doen en je algemeen level omhoog halen om meer tracks en kampioenschappen te unlocken? Naast de licenties uiteraard.
https://www.gtplanet.net/...lock-everything-20220305/
[ Voor 22% gewijzigd door Fuelke op 15-11-2025 11:19 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik ben benieuwd hoe het stuur je bevalt. Ik heb een T300 en heb wat kleine issues. Dus misschien is dit een mooie vervanger, want dit is volgens mij een DD stuur. Passen de T300 stuurtjes ook op de T598?
Ik laat het wel weten, het ding wordt als het goed is morgen bezorgd en ik ben er zelf na 10 jaar racen met een T300 ook wel benieuwd naar. Ik heb voor GT7 een nieuwe base gekocht en dat stuur bevalt mij nog steeds heel goed.j.f.otten schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:25:
@VonBraunschweig
Ik ben benieuwd hoe het stuur je bevalt. Ik heb een T300 en heb wat kleine issues. Dus misschien is dit een mooie vervanger, want dit is volgens mij een DD stuur. Passen de T300 stuurtjes ook op de T598?
De T598 is een soort van DD lees ik overal, met een nieuw quick release systeem zodat oudere stuurtjes zoals die van de T300 - mijn favoriet voor VR gezien de button layout - alleen werken met een adapter van een paar tientjes. Begin volgend jaar zou er een nieuw GT stuur voor komen.
Dat verwacht ik wel. Het schijnt dat de max nu naar lvl 70 gaat wat ik wel beetje schraal vindt. Maar als daar wat leuke 6 star tickets mee gemoeid zijn klaag ik niet.copywizard schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:38:
zie nu net dit topic al een tijd de game niet meer opgestart maar de nieuwe update heeft dus ook "Collector Level cap increased" maar ik zat al jaren op de max gaat hij nu ook doortellen wat ik er allemaal na dat ik de max heb bereikt heb bijgekregen? of niet? dus als ik zo mijn game weer eens opstart schier ik ineens door naar lvl 60? of niet?
En anders ff door blijven kopen. Heb 414 van de 551 auto's, maar slechts 250 miljoen van de totale 583 miljoen uitgeven voor alle auto's. Bizarre economy eigenlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2025 16:53 ]
Daarom zou ik wat extra races wel leuk vinden..
Dus ik ben wel benieuwd naar de update!
| Security Management |
Dat lijkt best een goeie deal. Was ik er net uit dat ik voor een RS50 zou gaan (ik kan hem zeer scherp krijgen; €500 incl. de pedalen maar daar moet ik 2x 3uur voor rijden) begin ik nu toch weer te twijfelenVonBraunschweig schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:54:
Leuke aanbieding nu bij Bol voor GT fans op zoek naar een goed stuur & pedalen. Thrustmaster's T598 met de nieuwe raceline pedalen (2) is te koop voor 399 euro. Voorheen 453 tot 499 euro. Bij het bestellen net kwam daar een gratis shifter bij, een H-pattern van 65 euro.
Deze had ik ook in het vizier de hele tijd, ik rijd nu met de ThrustMaster T300RS en T-LCM pedalen, maar ik ga denk ik toch voor de Logitech RS50 met loadcell pedalen.VonBraunschweig schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:54:
Leuke aanbieding nu bij Bol voor GT fans op zoek naar een goed stuur & pedalen. Thrustmaster's T598 met de nieuwe raceline pedalen (2) is te koop voor 399 euro. Voorheen 453 tot 499 euro. Bij het bestellen net kwam daar een gratis shifter bij, een H-pattern van 65 euro.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zit met hetzelfde in m'n hoofd. Ik kwam op Marktplaats iemand tegen die nieuwe Logitech spullen verkoopt tegen zeer goeie prijzen. Hij heeft onder andere de RS50 en de RS pedals. Samen verkoopt hij die voor €500Jumpman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:05:
[...]
Deze had ik ook in het vizier de hele tijd, ik rijd nu met de ThrustMaster T300RS en T-LCM pedalen, maar ik ga denk ik toch voor de Logitech RS50 met loadcell pedalen.
Geen idee of hij legit is. Het is dat het voor mij 3 uur rijden (enkele reis) is anders was ik al lang even bij hem langs gereden. Misschien een tip voor jou.
ik heb binnenkort een complete T300 RS te koopThe big J schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:09:
[...]
Ik zit met hetzelfde in m'n hoofd. Ik kwam op Marktplaats iemand tegen die nieuwe Logitech spullen verkoopt tegen zeer goeie prijzen. Hij heeft onder andere de RS50 en de RS pedals. Samen verkoopt hij die voor €500
Geen idee of hij legit is. Het is dat het voor mij 3 uur rijden (enkele reis) is anders was ik al lang even bij hem langs gereden. Misschien een tip voor jou.
[ Voor 83% gewijzigd door bord4kop op 19-11-2025 13:18 ]
| Security Management |
Daarna werkt alles wel, maar niet zoals bedoeld. De force feedback is heel licht en niet gedetailleerd, terwijl het oscilleren veel te hard/zwaar was. Dat laatste heb ik via instellingen op het stuur (klein display maar eenvoudig te bedienen) grotendeels verholpen, maar de matige ffb nog niet.
Nu zijn er 2 sets instellingen om mee te spelen, die van het stuur en die van de game, en de firmware blijkt niet up-to-date, dus ik ben nog wel even bezig.
VonBraunschweig schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:09:
Daarna werkt alles wel, maar niet zoals bedoeld. De force feedback is heel licht en niet gedetailleerd, terwijl het oscilleren veel te hard/zwaar was. Dat laatste heb ik via instellingen op het stuur (klein display maar eenvoudig te bedienen) grotendeels verholpen, maar de matige ffb nog niet.
Op het stuur zou ik aanraden om in elk geval bij preset 'FFB 3' te beginnen, want de standaard 'FFB D' is een modus waarin de motor op een soort spaarstand staat. Onder andere de volgende instellingen worden dan gebruikt, die volgens mij heel belangrijk zijn om het volle potentieel uit de directdrivemotor te halen:
- Mode: E(xtreme)
- Speed: EXT(reme)
Zie vanaf pagina 91 van https://ts.thrustmaster.c...Bundle_User_Manual_EN.pdf
Gisteren toch maar dat ding aan de laptop aangesloten en het bleek een fluitje van een cent. Daarna de GT instellingen (advies) van Thrustmaster overgenomen en het ding werkt eindelijk naar behoren. Tweaken met alle instellingen (stuur en game) is hier en daar nog wel nodig (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur), maar wat ik nu aanpas en probeer voelt daarna ook logisch aan zodat het ook zin heeft om te doen. Ik ga daar dit weekend eens flink tijd aan besteden en heb er wel zin in, iets meer torque icm traction control helemaal uit, dat soort dingen.
Mijn 1e indruk is positief. Force feedback omschrijven is lastig, ik kan zeggen het voelt goed aan, lekker gedetailleerd enz. maar wat moet je ermee? Belangrijker misschien: de eerlijkheid gebied te zeggen, toen ik gisterenavond in één van m'n favoriete GT3 wagens eens lekker los ging op de Schleife met naar mijn idee alle instellingen lekker juist...het was echt leuk, beter dan ooit, maar het verschil met de T300 is niet eens zo groot. Ik had een groter verschil verwacht, maar nee. In sommige van mijn favoriete snelle bochten voelde alles op de limiet zelfs 'wat minder' aan. Die T300 is en blijft gewoon een prima stuur voor GT.
Maar ik heb pas een uurtje of 2 echt lol gehad met de T598, en er is nog een hoop in te stellen. Geen issues meer, dat scheelt.
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69